Ziveo 1 maj

zeka Novi Sad RSS / 01.05.2009. u 20:26

Strajk

Zemlja unistena ratovima, fabrike u stecajima...
Ljudi bez posla i bez para, sve sto imaju to je nada
Dok slusaju svoje politicare...

Koji lazu da ce biti bolje
Da ce radna mjesta da otvore
Da ce srecno procii ova tranzicija...

U strajk! U strajk! Svi u strajk!
Svi zajedno krenimo u strajk!
Preplavimo ulice, zaboravimo podjele
Zapocnimo direktne akcije!

Izadjite na ulice, blokirajte institucije,
Neka osjete, nek’ se uplase
Kada vide radnicke zastave
Kako se vijore ispred zgrade vlade!

U strajk! U strajk! Svi u strajk!
Svi zajedno krenimo u strajk!
Preplavimo ulice, zaboravimo podjele
Zapocnimo direktne akcije!

Kapitalizam je nocna mora
Iz koje probuditi se mora
Stvoricemo drustvo pravednije
U kojem necemo biti robovi industrije!

U strajk! U strajk! Svi u strajk!
Svi zajedno krenimo u strajk!
Preplavimo ulice, zaboravimo podjele
unistimo sve korporacije. 

http://www.youtube.com/watch?v=n4s37-CWIiA

 

Unutrasnja emigracija 



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 20:36 01.05.2009

ziveo!

ovde u Torinu bas zaziveo prvi maj
evviva!
dragan17 dragan17 20:53 01.05.2009

Crko Marsal

a sa njim i samoupravljanje, Bogu hvala. Mora vise da se radi, a manje da se filozofira
mungos92 mungos92 21:02 01.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
a sa njim i samoupravljanje, Bogu hvala. Mora vise da se radi, a manje da se filozofira


... za trećinu sledovanja osnovnih životnih potrepština.

Mungos, The Humanista
dragan17 dragan17 21:11 01.05.2009

Re: Crko Marsal

mungos92

... za trećinu sledovanja osnovnih životnih potrepština.Mungos, The Humanista


A i te osnovne zivotne potrepstine su precenjene, ocigledno je coveku potrebno dosta manje da prezivi... manje bar za dve tecine od "propisanog"
Dragan The Kapitalista
mungos92 mungos92 21:14 01.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
mungos92

... za trećinu sledovanja osnovnih životnih potrepština.Mungos, The Humanista


A i te osnovne zivotne potrepstine su precenjene, ocigledno je coveku potrebno dosta manje da prezivi... manje bar za dve tecine od "propisanog"
Dragan The Kapitalista


Ničija nije gorela do jutra, pa neće ni vama fašistima.

Mungos, The Anti-fašista
drug.clan drug.clan 05:41 02.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
mungos92

... za trećinu sledovanja osnovnih životnih potrepština.Mungos, The Humanista


A i te osnovne zivotne potrepstine su precenjene, ocigledno je coveku potrebno dosta manje da prezivi... manje bar za dve tecine od "propisanog"
Dragan The Kapitalista



Pa ako je prosecnom coveku dosta samo jedna trecina onoga sto zaradi zasto onda vi kapitalisti toliko grabite? Koliko vama treba?

Umesto da lepo svima smanjimo radno vreme na 3 sata dnevno ili na 2 dana nedeljno i tako povecamo kvalitet zivota svima za 1000%. Radnici se odreknu dve trecine, kapitalsti 99.9999% i svima bude lepo.
ervetor ervetor 07:50 02.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
a sa njim i samoupravljanje, Bogu hvala. Mora vise da se radi, a manje da se filozofira


Da, samo je najveci problem Srbije sto je od pocetka raspada SFRJ srpska drzava ostala da zivi u socijalizmu sa 50% drustva dok je onih drugih 50% gurnuto u surovi, nemilosrdni kapitalizam da izdrzava ovih prvih 50% .
Znaci hajmo samo da imamo isto drustveno uredjenje za bar 95% drustva i sve ce biti u redu.
I zapravo u cemu je razlika izmedju ovog kvazi kapitalizma danas i onog kvazi socijalizma juce ?
Isto su pojedinci imali moc i raspolagali zivotima radnika i obicnih ljudi...
Samo se onda vodilo racuna da se razlike sto manje vide a sada se razlike potenciraju kao mogucnost koju kapitalizam daje, s tim sto obican radnik ne moze dobiti zemlju ili fabriku na "odlozeno"
dragan17 dragan17 08:41 02.05.2009

Re: Crko Marsal

mungos92

Ničija nije gorela do jutra, pa neće ni vama fašistima. Mungos, The Anti-fašista


Nama jutro i ne treba, sve bitno zavrsavamo nocom (osim ako se drugacije ne insistira)

Dragan, The Svaba u dotiranom filmu


dragan17 dragan17 08:44 02.05.2009

Re: Crko Marsal

drug.clan

Pa ako je prosecnom coveku dosta samo jedna trecina onoga sto zaradi zasto onda vi kapitalisti toliko grabite? Koliko vama treba?Umesto da lepo svima smanjimo radno vreme na 3 sata dnevno ili na 2 dana nedeljno i tako povecamo kvalitet zivota svima za 1000%. Radnici se odreknu dve trecine, kapitalsti 99.9999% i svima bude lepo.


Kao sto rekoh nema vise samoupravljanja. Samoformirajte firmu drugovi samoupravljaci, pa se samoorganizujte i samoskracujte si sta god vam strchi

Dok ima ko da radi ne bojim se gladi!
dragan17 dragan17 08:48 02.05.2009

Re: Crko Marsal

ervetor

Da, samo je najveci problem Srbije sto je od pocetka raspada SFRJ srpska drzava ostala da zivi u socijalizmu sa 50% drustva dok je onih drugih 50% gurnuto u surovi, nemilosrdni kapitalizam da izdrzava ovih prvih 50% .Znaci hajmo samo da imamo isto drustveno uredjenje za bar 95% drustva i sve ce biti u redu.I zapravo u cemu je razlika izmedju ovog kvazi kapitalizma danas i onog kvazi socijalizma juce ?Isto su pojedinci imali moc i raspolagali zivotima radnika i obicnih ljudi...Samo se onda vodilo racuna da se razlike sto manje vide a sada se razlike potenciraju kao mogucnost koju kapitalizam daje, s tim sto obican radnik ne moze dobiti zemlju ili fabriku na "odlozeno"

Apsolutno se slazem (ovo gore se malo salim sa drugovima nostalgicarima )

Basara je nedavno jako lepo definisao "ovo" u cemu zivimo kao visepartijski komunizam
mungos92 mungos92 12:41 02.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
mungos92

Ničija nije gorela do jutra, pa neće ni vama fašistima. Mungos, The Anti-fašista

Nama jutro i ne treba, sve bitno zavrsavamo nocom (osim ako se drugacije ne insistira)
Dragan, The Svaba u dotiranom filmu


Da, u pravom fašističkom maniru.... Kristanacht, a? Pazite samo da VAS ne pojede mrak, The DemokraCki.

Mungos, The Anti-Fašista
dragan17 dragan17 13:32 02.05.2009

Re: Crko Marsal

mungos92

Da, u pravom fašističkom maniru.... Kristanacht, a? Pazite samo da VAS ne pojede mrak, The DemokraCki.Mungos, The Anti-Fašista


Ja sam vise mislio na neke druge nacht aktivnosti, ali dobri drugovi uvek misle samo na teror (mada je u nekim nocima i bilo terora, ali ako je neko i bio žrtva onda sam to ja, tek kasnije bih saznao da se radilo o partizanskim unukama Opet, i tu je bilo razlike u stepenu nocnog terorisanja u zavisnosti da li su genotipski vukle na 6. licku, 2. krajišku ili 5. crnogorsku)




drug.clan drug.clan 14:21 02.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
drug.clan

Pa ako je prosecnom coveku dosta samo jedna trecina onoga sto zaradi zasto onda vi kapitalisti toliko grabite? Koliko vama treba?Umesto da lepo svima smanjimo radno vreme na 3 sata dnevno ili na 2 dana nedeljno i tako povecamo kvalitet zivota svima za 1000%. Radnici se odreknu dve trecine, kapitalsti 99.9999% i svima bude lepo.


Kao sto rekoh nema vise samoupravljanja. Samoformirajte firmu drugovi samoupravljaci, pa se samoorganizujte i samoskracujte si sta god vam strchi

Dok ima ko da radi ne bojim se gladi!



Pa sve ove firme koje sada vi kapitalisti posedujete smo mi drugovi sagradili, obnovili i osnovali . Valjda bi vi trebali da uradite nesto pa onda da popujete




Bas bi voleo da znam kako je ovo sada visepartijski komunizam kada je i detetu jasno da je u pitanju povampireni lib kapitalizam. A birokratiju i ogromnu drzavu nisu izmislili komunisti vec kapitalisti da bi mogli lako da vladaju pokorenim kolonijama.
ervetor ervetor 16:58 02.05.2009

Re: Crko Marsal

Basara je nedavno jako lepo definisao "ovo" u cemu zivimo kao visepartijski komunizam


Da to je stvarno dobra definicija. Sjajno.
Tu se vrtim objasnjavam i polemisem a samo dve reci su dovoljne: "visepartijski komunizam", odlicno....
dragan17 dragan17 21:14 02.05.2009

Re: Crko Marsal

drug.clan

Pa sve ove firme koje sada vi kapitalisti posedujete smo mi drugovi sagradili, obnovili i osnovali . Valjda bi vi trebali da uradite nesto pa onda da popujete.


To i jeste problem, u Srbiji retko sta poseduju kapitalisti, uglavnom sve poseduju nekadasnji drugovi. Opet oni razocarani drugovi koji su izvisili u preraspodeli otetog u bivsim kamaradima ne vide vise "izdajnike socijalisticke revolucije", vec prljave kapitaliste, tako je zgodnije, uvek mozete da se pozivate na "postenje" bivsih i na "blagostanje" bivseg. Realnost je drugacija i kristalno jasna, bivsi lopovi komunizma su uvideli novi nacin bogacenja i iskoristili ga da postanu buduci vlasnici zemlje i naroda. Nekada im je to pravo garantovala partijska pripadnost, danas im to garantuje novac.

drug.clan

Bas bi voleo da znam kako je ovo sada visepartijski komunizam kada je i detetu jasno da je u pitanju povampireni lib kapitalizam.


Zavisi cijem detetu

drug.clan

A birokratiju i ogromnu drzavu nisu izmislili komunisti vec kapitalisti da bi mogli lako da vladaju pokorenim kolonijama.


Komunistima nije ni trebala birokratija dovoljni su bili tenkovi i prolece.

tyson tyson 22:05 02.05.2009

Re: Crko Marsal

s tim sto obican radnik ne moze dobiti zemlju ili fabriku na "odlozeno"
Pa nije mogao ni onomad samo mu se govorilo da može.




mungos92 mungos92 00:44 03.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17
mungos92

Da, u pravom fašističkom maniru.... Kristanacht, a? Pazite samo da VAS ne pojede mrak, The DemokraCki.Mungos, The Anti-Fašista


Ja sam vise mislio na neke druge nacht aktivnosti, ali dobri drugovi uvek misle samo na teror (mada je u nekim nocima i bilo terora, ali ako je neko i bio žrtva onda sam to ja, tek kasnije bih saznao da se radilo o partizanskim unukama Opet, i tu je bilo razlike u stepenu nocnog terorisanja u zavisnosti da li su genotipski vukle na 6. licku, 2. krajišku ili 5. crnogorsku)


Ne uzimaj 6. ličku u svoja zagadjena usta, da ti se ne bi prijavili duhovi prošlosti.

Mungos, The Anti-Fašista
dragan17 dragan17 01:56 03.05.2009

Re: Crko Marsal

mungos92

Ne uzimaj 6. ličku u svoja zagadjena usta, da ti se ne bi prijavili duhovi prošlosti.Mungos, The Anti-Fašista



Znao sam da je jedna od te tri u pitanju, ali nemoj se mučiti, čak ni to poreklo nije najgora stvar koja je mogla da ti se desi. Najgore bi bilo recimo da se ponašaš kao oni iz 6. ličke

A posle "zagađenih usta" možes da stavis i sve smajlije ovog sveta, ne vredi, to je tvoje pravo lice, sve posle toga dođe kao ružna maska preko još ružnije grimase.
drug.clan drug.clan 18:45 03.05.2009

Re: Crko Marsal

dragan17

To sto su sadasnji kapitalisti bivsi drugovi ali oni tkzv realni uopste ne opravdava zulum kapitalistickog sistema. Na zapadu su kapitalisti postali bivsi feudalci. Ali sa tobom izgleda ne vredi polemisati argumentima. Ti vidis samo crvene tenkove dok ti ovi crni i maskirni prolaze nezapazeno.


A sto se 6. licke i NOB-a tice trebalo bi da te je sramota jer su se za razliku od ovih i onih tvojih borili za pravednu stvar. A poreklo je diskutabilno jer je u toj 6. lickoj koja je imala nekoliko hiljada vojnika 1944. ostalo samo oko stotinu dve ljudi iz like. Mozes da osporavas taktiku u politiku rukovodstva ali da se rugas sa onima koji su zivot dali za tvoje bezbrizno ....
Sada odjednom postade sramota u Srbiji biti antifasista.
gorran2 gorran2 21:06 01.05.2009

poslovica

ko s kapitalom tikve sadi,
žanje šipkove
AlexDunja AlexDunja 21:45 01.05.2009

Re: poslovica

gorran2
ko s kapitalom tikve sadi,
žanje šipkove

prvomajske:)


pozdrav gorrane,
odlicne fotke, btw.
mungos92 mungos92 22:31 01.05.2009

Re: poslovica

AlexDunja
gorran2
ko s kapitalom tikve sadi,
žanje šipkove

prvomajske:)
pozdrav gorrane,
odlicne fotke, btw.


Najnovije prognoze eksperata kažu da će šipak ove godine roditi kao nikada pre!

Mungos, The Anti-Fašista
AlexDunja AlexDunja 22:40 01.05.2009

Re: poslovica

Najnovije prognoze eksperata kažu da će šipak ove godine roditi kao nikada pre!

Mungos, The Anti-Fašista

znaci bice:

slatka od ruza...
i:

dzema od sipka:)
gorran2 gorran2 21:16 01.05.2009

nije još vreme, reko Draža

U strajk! U strajk! Svi u strajk!
Polako, druže. Sačekaj malo.
Zar nisi primetio da su naši političari (koje plaćaju naši tajkuni) rešeni da preduzmu odlučne mere protiv tih tajkuna?



(na slici: naši političari)

Da im damo malo vremena - vidiš da su ljudi iskreni i sposobni. Rešeni brate da daju sve od sebe...


(na slici: naši tajkuni)

Daj da najpre nađemo čiča-Dražu, posle će sve biti lakše...


(na slici: spomenik prvom gerilcu evrope)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:24 01.05.2009

.

ziveo 1. maj.







toliko o 1. maju u srbiji.
gorran2 gorran2 21:38 01.05.2009

majski Beograd



(doduše 29. aprila )
4krofnica 4krofnica 22:10 01.05.2009

Re: .

e sad pretera ga-sa pecurkama-!
palilula92 palilula92 22:54 01.05.2009

Re: .

a luka?


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:32 01.05.2009

Re: .

a luka?




palilula92 palilula92 23:43 01.05.2009

Re: .

Hvala, nista bez luka!
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:29 02.05.2009

Re: majski Beograd

čudo da ga nisu obeležavali 14.maja, kao Srpski 1.maj.
gorran2 gorran2 21:39 01.05.2009

jasno i glasno

mungos92 mungos92 21:46 01.05.2009

Big ones...





Mungos, del Anti-Fascista
Domazet Domazet 23:07 01.05.2009

Re: Big ones...

mungos92




Mungos, del Anti-Fascista
Jao kad ti sada dodje Cirko...
Dawngreeter Dawngreeter 23:32 01.05.2009

Re: Big ones...

mungos92
Mungos, del Anti-Fascista


Kadsmo vec tu...
Domazet Domazet 00:43 02.05.2009

Samo da primetim da je Che bio...

Dawngreeter
mungos92
Mungos, del Anti-Fascista


Kadsmo vec tu...
...debelo prevalio 30tu kad je poginuo.
gorran2 gorran2 00:44 02.05.2009

Re: Samo da primetim da je Che bio...

..debelo prevalio 30tu kad je poginuo.
Nikad nije kasno za pošteno streljanje!
Dawngreeter Dawngreeter 01:27 02.05.2009

Re: Samo da primetim da je Che bio...

Domazet
...debelo prevalio 30tu kad je poginuo.


Ti jos uvek nisi otvorio neku knjigu da proveris sta je ta fraza znacila? Ako, ako. Znam da je lakse lajati nego se obrazovati.
Domazet Domazet 01:48 02.05.2009

E ovo ti potpuno verujem...

Dawngreeter
Domazet
...debelo prevalio 30tu kad je poginuo.
..... Ako, ako. Znam da je lakse lajati nego se obrazovati.
...ipak chovek najbolje uchi na sopstvenom iskustvu.
Dawngreeter Dawngreeter 02:23 02.05.2009

Re: E ovo ti potpuno verujem...

Pobogu, naravno. Topla voda, rupa na saksiji...
tyson tyson 22:26 01.05.2009

Тако је, друже Зеко!


ЖИВИО!

Живила и Прва Земља Социјализма!

Живио друг Стаљин!

Живили и сви Хероји Социјалистичког Рада!

Живила наша Револуција на челу са Другом Титом!

Живило Братство-Јединство свих наших Народа и Народности!



Domazet Domazet 23:09 01.05.2009

Sta fali...

tyson

ЖИВИО!

Живила и Прва Земља Социјализма!

Живио друг Стаљин!

Живили и сви Хероји Социјалистичког Рада!

Живила наша Револуција на челу са Другом Титом!

Живило Братство-Јединство свих наших Народа и Народности!



...herojima socijalistichkog rada?
drug.clan drug.clan 05:44 02.05.2009

Re: Sta fali...

Domazet
tyson

ЖИВИО!

Живила и Прва Земља Социјализма!

Живио друг Стаљин!

Живили и сви Хероји Социјалистичког Рада!

Живила наша Револуција на челу са Другом Титом!

Живило Братство-Јединство свих наших Народа и Народности!



...herojima socijalistichkog rada?



Kod nas ljudi stalno socijalizmu uvaljuju primer komunizma staljinistickog tipa a nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa. Sta ti je propaganda!
dragan17 dragan17 09:00 02.05.2009

Re: Sta fali...

drug.clan

Kod nas ljudi stalno socijalizmu uvaljuju primer komunizma staljinistickog tipa a nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa. Sta ti je propaganda!


Jeste, jeste, a bilo je tako lepih slobodarskih primera komunizma, Rumunski, Kineski, Severno Korejski,pre Staljinisticki post Staljinisticki, GoloOtocki, SremskoMitrovački... a oni se svi 'vataju za jedinu tamnu mrlju komunizma, za Staljina (koji, medju nama dugovima, i nije bio tako taman, "Staljin ih je ubijao, ali ih nije ubijao dovoljno"
drug.clan drug.clan 14:26 02.05.2009

Re: Sta fali...

dragan17
drug.clan

Kod nas ljudi stalno socijalizmu uvaljuju primer komunizma staljinistickog tipa a nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa. Sta ti je propaganda!


Jeste, jeste, a bilo je tako lepih slobodarskih primera komunizma, Rumunski, Kineski, Severno Korejski,pre Staljinisticki post Staljinisticki, GoloOtocki, SremskoMitrovački... a oni se svi 'vataju za jedinu tamnu mrlju komunizma, za Staljina (koji, medju nama dugovima, i nije bio tako taman, "Staljin ih je ubijao, ali ih nije ubijao dovoljno"

Bilo je i svetlih primera kao sto je jugoslovenski. A sto se kapitalisticke slobode tice setimo se njhovih pocetaka: francuska revolucija i 100 godina krvi mraka posle toga, korporacijski kolonizam viktorijanskog doba, priatno vlasnistvo nad kongom sa 15 milion mrtvih ili mozda treba da podsetim na red scare, mccarthyijeve postupke ili robovlasnistvo i segregaciju.
gorran2 gorran2 14:43 02.05.2009

Re: Sta fali...

priatno vlasnistvo nad kongom sa 15 milion mrtvih
Navodno je liberalističko-darvinistička ideologija britanske uprave u Indiji u poslednje tri decenije XIX veka dovela do 30 miliona mrtvih od gladi.

Najpre su naterali seljake koji su tradicionalno gajili mnoštvo različitih kultura (što je njihovu zajednicu činilo otpornijom na posledice suše) da se preorijentišu na monokulturalnu tržižnu proizvodnju.
A onda je suša uništila tu kulturu.

In the despatch addressed to the Duke of Buckingham, in which the Viceroy announced his intention of visiting the famine districts of Madras and Mysores, the general principles for the management of famine affairs were once more laid down. After stating that the Government of India, with approval of Her Majesty’s Government, were resolved to avert death by starvation by the employment of all means available, the Viceroy first expressed his conviction that ‘absolute non-interference with the operations of private commercial enterprise must be the foundation of their present famine policy.’

I tako 16 puta...
drug.clan drug.clan 15:08 02.05.2009

Re: Sta fali...

gorran2
priatno vlasnistvo nad kongom sa 15 milion mrtvih
Navodno je liberalističko-darvinistička ideologija britanske uprave u Indiji u poslednje tri decenije XIX veka dovela do 30 miliona mrtvih od gladi.

Najpre su naterali seljake koji su tradicionalno gajili mnoštvo različitih kultura (što je njihovu zajednicu činilo otpornijom na posledice suše) da se preorijentišu na monokulturalnu tržižnu proizvodnju.
A onda je suša uništila tu kulturu.

In the despatch addressed to the Duke of Buckingham, in which the Viceroy announced his intention of visiting the famine districts of Madras and Mysores, the general principles for the management of famine affairs were once more laid down. After stating that the Government of India, with approval of Her Majesty’s Government, were resolved to avert death by starvation by the employment of all means available, the Viceroy first expressed his conviction that ‘absolute non-interference with the operations of private commercial enterprise must be the foundation of their present famine policy.’

I tako 16 puta...



Ima primera koliko hoces. Kongo je zanacajan jer se radi o vise od 50% stanovnistva.
(tom istom Leopoldu EU je pre koju godinu odala pocast stavljajuci ga na jubilarni zlatni novcic evra)

Najnoviji i najdugotrajniji je primer Haitija
ervetor ervetor 17:06 02.05.2009

Re: Sta fali...

drug.clan
dragan17
drug.clan

Kod nas ljudi stalno socijalizmu uvaljuju primer komunizma staljinistickog tipa a nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa. Sta ti je propaganda!


Jeste, jeste, a bilo je tako lepih slobodarskih primera komunizma, Rumunski, Kineski, Severno Korejski,pre Staljinisticki post Staljinisticki, GoloOtocki, SremskoMitrovački... a oni se svi 'vataju za jedinu tamnu mrlju komunizma, za Staljina (koji, medju nama dugovima, i nije bio tako taman, "Staljin ih je ubijao, ali ih nije ubijao dovoljno"

Bilo je i svetlih primera kao sto je jugoslovenski. A sto se kapitalisticke slobode tice setimo se njhovih pocetaka: francuska revolucija i 100 godina krvi mraka posle toga, korporacijski kolonizam viktorijanskog doba, priatno vlasnistvo nad kongom sa 15 milion mrtvih ili mozda treba da podsetim na red scare, mccarthyijeve postupke ili robovlasnistvo i segregaciju.


Ljudi, zar ne vidite da je svejedno kako se sistem zove. Bitno je kakvi su pojedinci i imaju li kriticnu masu u drustvu prosperitetne snage ili one druge.
drug.clan drug.clan 17:32 02.05.2009

Re: Sta fali...

ervetor


Ljudi, zar ne vidite da je svejedno kako se sistem zove. Bitno je kakvi su pojedinci i imaju li kriticnu masu u drustvu prosperitetne snage ili one druge.


Naravno da se svaki sistem pretvori u isto na kraju ukoliko vecina (narod koji radi) dozvoli vlastodrscima da rade sta hoce. Zato ih treba podsecati stalno da nece dobro proci ukiliko pokusaju da zloupotrebe moc. Jedini nacin da narod to danas uradi je na ulici jer su izbori postali folklor na kome se bira izmedju razlicitih lica koja predstavlja istu grupu mocnika.
ervetor ervetor 21:29 02.05.2009

Re: Sta fali...

drug.clan
ervetor


Ljudi, zar ne vidite da je svejedno kako se sistem zove. Bitno je kakvi su pojedinci i imaju li kriticnu masu u drustvu prosperitetne snage ili one druge.


Naravno da se svaki sistem pretvori u isto na kraju ukoliko vecina (narod koji radi) dozvoli vlastodrscima da rade sta hoce. Zato ih treba podsecati stalno da nece dobro proci ukiliko pokusaju da zloupotrebe moc. Jedini nacin da narod to danas uradi je na ulici jer su izbori postali folklor na kome se bira izmedju razlicitih lica koja predstavlja istu grupu mocnika.


Apsolutno.
tyson tyson 22:15 02.05.2009

Re: Sta fali...

nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa.
Pa to nije bio kapitalizam, već socijalizam. Nacional-socijalizam doduše, ali ipak socijalizam.

Tako je bar Adolf tvrdio... (Adolf = ne Adolf Topić)



tyson tyson 22:17 02.05.2009

Re: Sta fali...

Kod nas ljudi stalno socijalizmu uvaljuju primer komunizma staljinistickog tipa
Zar smo imali prilike da vidimo ijedan drugi na delu, osim pomenutog u tvrđim i mekšim varijantama, u više od 70 godina iskustva komunizma na vlasti/u praksi...?


gorran2 gorran2 22:18 02.05.2009

Re: Sta fali...

Ma da... I u Velikoj Britaniji je socijalizam
tyson tyson 22:27 02.05.2009

Re: Sta fali...

Naravno da se svaki sistem pretvori u isto na kraju ukoliko vecina (narod koji radi) dozvoli vlastodrscima da rade sta hoce. Zato ih treba podsecati stalno da nece dobro proci ukiliko pokusaju da zloupotrebe moc.
Ali u tvom idealnom političkom sistemu (komunizam) narod nema mogućnost da se pita ni za šta jer je faza "diktature proletarijata" (kroz diktaturu komunističke partije koja je, jel' da, jedini pravi predstavnik proletarijata) naprosto beskrajna. U diktaturi se niko ni za šta ne pita, pa kako onda taj famozni narod - koga tretiraš ne kao mnoštvo pojednaca sa sopstvenim mišljenjem već kao jedinku sa jednim monolitnim mišljenjem - može išta da promeni, makar i na ulici? A da ne bude satrt rafalima proleterskih mitraljeza (viđeno toliko puta u praksi)...?

Sve ti je to, druže, suva teorija koju svakodnevica tako efektno demantuje...




drug.clan drug.clan 22:33 02.05.2009

Re: Sta fali...

tyson
nikada da im se desi da to urade kapitalizmu sa kapitalizmom hitlerovskog tipa.
Pa to nije bio kapitalizam, već socijalizam. Nacional-socijalizam doduše, ali ipak socijalizam.

Tako je bar Adolf tvrdio... (Adolf = ne Adolf Topić)



Nacional socijalizam je bio socijalizam isto koliko je i demokratska narodna republika koreja demokratska
drug.clan drug.clan 22:37 02.05.2009

Re: Sta fali...

tyson
Naravno da se svaki sistem pretvori u isto na kraju ukoliko vecina (narod koji radi) dozvoli vlastodrscima da rade sta hoce. Zato ih treba podsecati stalno da nece dobro proci ukiliko pokusaju da zloupotrebe moc.
Ali u tvom idealnom političkom sistemu (komunizam) narod nema mogućnost da se pita ni za šta jer je faza "diktature proletarijata" (kroz diktaturu komunističke partije koja je, jel' da, jedini pravi predstavnik proletarijata) naprosto beskrajna. U diktaturi se niko ni za šta ne pita, pa kako onda taj famozni narod - koga tretiraš ne kao mnoštvo pojednaca sa sopstvenim mišljenjem već kao jedinku sa jednim monolitnim mišljenjem - može išta da promeni, makar i na ulici? A da ne bude satrt rafalima proleterskih mitraljeza (viđeno toliko puta u praksi)...?

Sve ti je to, druže, suva teorija koju svakodnevica tako efektno demantuje...



Nigde ja nisam rekao da je komunizam idealan sistem vec navodim prednosti socijalizma (koji ne iskljucuje demokratiju naprotiv) niti sam se zalagao za diktaturu proleterijata. Ali sam se vec navikao na podmetanje ovoga tipa.

Zamisli da svakome ko je za kapitalizam podmecem trgovinu robljem ili kolonizaciju ili bankarski sistem sa pocetka 21. veka kao jedini moguci nacin ostvarenja istog.
tyson tyson 22:50 02.05.2009

Re: Sta fali...

Domazet
tyson
ЖИВИО!

Живила и Прва Земља Социјализма!

Живио друг Стаљин!

Живили и сви Хероји Социјалистичког Рада!

Живила наша Револуција на челу са Другом Титом!

Живило Братство-Јединство свих наших Народа и Народности!
...herojima socijalistichkog rada?
A zašto ti druže Domazete izdvajaš samo Heroje Socijalističkog Rada kao one kojima ništa ne fali? Šta to fali ostalima, pitam ja tebe?


tyson tyson 22:58 02.05.2009

Re: Sta fali...

Nacional socijalizam je bio socijalizam isto koliko je i demokratska narodna republika koreja demokratska
Pa zar nije?!




tyson tyson 23:01 02.05.2009

Re: Sta fali...

Zamisli da svakome ko je za kapitalizam podmecem trgovinu robljem ili kolonizaciju ili bankarski sistem sa pocetka 21. veka kao jedini moguci nacin ostvarenja istog.
Ne daj Bože



zeks92 zeks92 22:53 01.05.2009

Ovo ko da je...

...napisao Dzoni S.
miloradkakmar miloradkakmar 23:00 01.05.2009

Internacionala



drug.clan drug.clan 17:38 02.05.2009

Re: Internacionala

miloradkakmar



Zanimljivo kako od svih na internetu dobro zastupljenih jezika, na engleskom i na hebrejskom nije bilo dobrog snimka ove pesme, valjda zato sto je "sloboda i demokratija" strogo zabranjivala izvodjenje ove pesme u javnosti - bice da nekome tekst ne odgovara.
Goran Vučković Goran Vučković 23:49 01.05.2009

Što bi se reklo...

...na ove razne praznike: srećan praznik svima koji ga slave!

P.S.: Ova pesma je subverzivna u stilu onog teksta koji pronalaze u Nušićevom "Sumnjivom licu" - "Protiv zatvora"
ipsi ipsi 23:50 01.05.2009

Sunce te ogrijalo

paraziti nikako da izumru....Ovom narodu je pod hitno potrebno naci posao, preterano filozofiranje (iz supljeg u prazno)....
ervetor ervetor 10:27 03.05.2009

Re: Sunce te ogrijalo

paraziti nikako da izumru....Ovom narodu je pod hitno potrebno naci posao, preterano filozofiranje (iz supljeg u prazno)....


Pa ispada da je srpski narod bio zaposleniji u komunizmu nego u kapitalizmu.
Iako ja opet naglasavam da ni jedno ni drugo u Srbji nije postojalo. Niiti komunizam, niti kapitalizam.
Postojao je samo jedan narod koji je u visokom procentu sklon da prevari, zajebe, podmetne, naudi i tracari
A onaj ostatak naroda na to gleda isuvise blagonaklono i uglavnom ga boli neka svetska nepravda a ne nepravda prema njemu samom od vlastitih sunarodnika.
Ovo danas zovemo kapitalizmom zato sto su tzv. bivsi komunisti alterisali u tzv. krupne kapitaliste uz dodatno siromasenje sirokih drustvenih slojeva.
I vec sam pisao o tome, nasao sam ja sebi nekoliko sasvim dobrih i unosnih poslova, ali su mi silom oduzimani i zabranjivani kada se od glavonja koji iza sebe imaju golu silu ustanovi da su jako profitabilni.
Sta je to ?
Kapitalizam ili komunizam?
Ili oba ?
Ili mozda Monopolizam ?
Ili Kriminalizam ?
Ili Zlocinizam ?

Dakle situacija da bez rodjackih, kumovskih, policijskih, advokatskih i slicnih veza ne mozes raditi nijedan profitabilan posao ne moze se nazivati drustvenim uredjenjem. To je prosto robovlasnistvo u kome se zbog postojanja grupe koja prisvaja vecinu kapitala on nazove kapitalizmom.
Apsolutno isto je bilo i u komunizmu, s tim sto je onda izgradjena po koja pruga, autoput ili most...
nsarski nsarski 00:02 02.05.2009

Par pitanja, drugarskih.

Da li postoji neki razlog sto naslov ovog bloga izgleda kako izgleda?

Makar u naslovu bi mogli da se koriste dijakritici - dakle, Živeo bi bilo bolje.
Zatim, kardinalni brojevi (ono, prvi, drugi, treci...) se pisu sa tackom - 1. maj, 29. novembar, 13. maj, dan bezbednosti, itd.
Dalje, unistavanje korporacija je plemenita, i opravdana, ideja, ali ko ce nam praviti Mercedesa, ako korporaciju unistimo? Žiguli, možda?

Da li bi neko mogao da mi ponudi odgovor na sledeće: Na skali od 1 (jedan) do ... Che Gevara, koliko je revolucionaran danasnji 1. maj?
Goran Vučković Goran Vučković 00:04 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.


Da li bi neko mogao da mi ponudi odgovor na sledeće: Na skali od 1 (jedan) do ... Che Gevara, koliko je revolucionaran danasnji 1. maj?

Ne više od 0.5, čini mi se.
ipsi ipsi 00:04 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ponudila Jasmina javivsi se ovdje kao pravi primjerak revolucionarke...
nsarski nsarski 00:10 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ne više od 0.5, čini mi se.

Hvala Chupacabra, ali takav broj postoji samo u inzenjerskom mozgu, a ne medju drugovima. Nekako je sivo - ni crno ni belo - ja ipak razmisljam digitalno. Ili je 0 ili je 1 ili 2, itd. Bolje se zaposli u Mercedes korporaciji i tamo im prodaj tvoje "0.5"!
miloradkakmar miloradkakmar 00:19 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Dajem TROJKU / 3 / , zbog istorijskog značaja, neradnog dana/ može čovek nešto drugo da radi / , porodičnih izleta i što je dan moje firme.
Goran Vučković Goran Vučković 00:23 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.


Hvala Chupacabra, ali takav broj postoji samo u inzenjerskom mozgu, a ne medju drugovima. Nekako je sivo - ni crno ni belo - ja ipak razmisljam digitalno. Ili je 0 ili je 1 ili 2, itd. Bolje se zaposli u Mercedes korporaciji i tamo im prodaj tvoje "0.5"!

Ne vredi, vidiš da će to sve direktnim akcijama da unište.

Nego sad sam ukapirao na šta mi najviše liči ova pesma: na bajalicu.
gorran2 gorran2 00:31 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Dalje, unistavanje korporacija je plemenita, i opravdana, ideja, ali ko ce nam praviti Mercedesa, ako korporaciju unistimo?
Mislite da svako treba da ima po mercedes?
Ili makar Audi A8?
Nekih 6 * 10^9 korporacijski odgovornih tenkića od 1,5 tona, just for fun?

Naravno, žiguli nije nikakvo rešenje - on je karikatura - bedna i neuspela imitacija kapitalističke zablude.

Uostalom, rešenja možda uopšte nema. Ne postoji nužnost rešivosti.

U ovom trenutku bitno je to da su ljudi - masa ljudi, i to sve veća i veća masa - svesni da Liberalna Ekonomija + Nj.K.V. Neograničeno Privatno Vlasništvo ni u kom slučaju nisu "konačno rešenje".
Nego da su argesivno terapeotsko sredstvo za neka stanja sa brojnim i ozbiljnim pratećim efektima. Na kraju, pre Problem i Opasnost nego Rešenje.

A od liberalističkih evangelista 20 godina nisi mogao da otvoriš ni oči ni usta.

Korporacijska kvazi-liberalna privreda u incestuoznoj vezi sa otuđenim državnim aparatom, od ideološke braće Grim prikazivana kao raj jednakih šansi za sve, demonstrirala je međutim svoju nesposobnost da kontroliše sebe samu, i time nezaustavljivu tendenciju generisanja kriza i opasnosti. Ne samo finansijskih - generalno-privrednih, ekoloških, vojno-ideoloških, socijalnih i psiholoških...

Zato će možda uskoro doći vreme da sve te institucije koje veoma brzo gube na smislu i supstancijalnosti i postaju ništa više od smokvinog lista na golotinji otimačine i pljačke - narod ponovo sruši u prah. I proba još jedan krug sam, svojim snagama, odozdo.

Naravno, opet će zabrljati, ne sumnjam.

Ali, možda će se iz tog kretanja klatna od jednog do drugog ekstremnog položaja ipak iznedriti neki društveni napredak.

A možda i neće.
Ja bih, lično, ipak pre stavio pare na propast civilizacije...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:32 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

nsarski
Da li postoji neki razlog sto naslov ovog bloga izgleda kako izgleda?

Ето шта се дешава кад нећеш да певаш са нама револуционарне песме!

Прво, правилно прочитан наслов гласи: ЖИВЕО ЈЕДАН МАЈ! (множина: два маја, три маја, четир' маја...)

Друго, идеја је кад сви штрајкујемо да нико не мора да ради.

Треће, ако заборавимо поделе, као што поручује песма, онда ћемо моћи један од другог да узимамо шта год нам треба, и тако ћемо решити све проблеме.

Итд. итсл.
gorran2 gorran2 00:37 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ne vredi, vidiš da će to sve direktnim akcijama da unište.
Nego sad sam ukapirao na šta mi najviše liči ova pesma: na bajalicu.
Imenjače, pusti bre decu da se malo igraju Sveta i Života.
Stvarno si omatorio...
Postao si fun-killer
Po meni, svaka generacija ima neotuđivo pravo da uništi civilizaciju bar jednom...
Domazet Domazet 00:44 02.05.2009

Ova Reakcija stvarno...

Goran Vučković

Hvala Chupacabra, ali takav broj postoji samo u inzenjerskom mozgu, a ne medju drugovima. Nekako je sivo - ni crno ni belo - ja ipak razmisljam digitalno. Ili je 0 ili je 1 ili 2, itd. Bolje se zaposli u Mercedes korporaciji i tamo im prodaj tvoje "0.5"!

Ne vredi, vidiš da će to sve direktnim akcijama da unište.

Nego sad sam ukapirao na šta mi najviše liči ova pesma: na bajalicu.
...nikada ne spava.
Goran Vučković Goran Vučković 01:01 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Imenjače, pusti bre decu da se malo igraju Sveta i Života.
Stvarno si omatorio...
Postao si fun-killer
Po meni, svaka generacija ima neotuđivo pravo da uništi civilizaciju bar jednom...

Ma jok, nego psiha trajno oštećena časovima marksizma u toku detinjstva. Klase su velike grupe ljudi koje se razlikuju po svom mestu u istorijski određenom sistemu proizovdnje... kako već ono beše

A ako su ovi unutrašnji emigranti rešili da unište civilizaciju, ovo oružje im je baš podmuklo - staro kinesko mučenje plitkom poezijom
gorran2 gorran2 01:15 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

A ako su ovi unutrašnji emigranti rešili da unište civilizaciju, ovo oružje im je baš podmuklo - staro kinesko mučenje plitkom poezijom
Vogonski obrazovni sistem, druže...
Još su i dobri ispali, kako smo ih projektovali
gorran2 gorran2 01:19 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ma jok, nego psiha trajno oštećena časovima marksizma u toku detinjstva. Klase su velike grupe ljudi koje se razlikuju po svom mestu u istorijski određenom sistemu proizovdnje... kako već ono beše
Ne određuje društvena svest društveno biće, nego, naprotiv, društveno biće određuje društvenu svest.

Kapitalisičkom sistemu je imanentna protivrečnost između društvenog karaktera i društvene suštine proizvodnje s jedne, i privatne forme vlasništva i distribucije s druge strane.

Ponovi bez gledanja
Goran Vučković Goran Vučković 01:25 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ponovi bez gledanja

Tu sam negde shvatio da mi matematika i fizika dobro idu. Iako je klopa na takmičenjima Tito-Revolucija-Mir bila mnogo bolja nego na onim iz matematike i fizike
Domazet Domazet 01:51 02.05.2009

'Ajde priznaj...

Goran Vučković
Ponovi bez gledanja

Tu sam negde shvatio da mi matematika i fizika dobro idu. Iako je klopa na takmičenjima Tito-Revolucija-Mir bila mnogo bolja nego na onim iz matematike i fizike
...otkud znash da je klopa na TRM takmichenjima bila bolja...
drug.clan drug.clan 05:48 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Ma jok, nego psiha trajno oštećena časovima marksizma u toku detinjstva. Klase su velike grupe ljudi koje se razlikuju po svom mestu u istorijski određenom sistemu proizovdnje... kako već ono beše


A slican primer se ne moze naci na drugoj strani? ispiranje mozga kapitalizmom i "slobodom" u kojoj si slobodan da uradis sta hoces ali ne mozes nista jer nemas para ili recimo ispiranje mozga veronaukom
drug.clan drug.clan 05:52 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Dalje, unistavanje korporacija je plemenita, i opravdana, ideja, ali ko ce nam praviti Mercedesa, ako korporaciju unistimo? Žiguli, možda?



A ti mislis da mercedes pravi korporacija a ne inzenjer i radnik u fabrici?

Istina da je korporacija fizicko lice koje moze da se zaduzi, bankrotira, za cija dela niko neodgovara do njega samoga uskoro ce verovatno moci i da se zeni (ali u duhu pravog liberal kapitalizma samo korporacijom suprotnog pola) ali ipak jos uvek radnici i inzenjeri prave mercedes, korporacija dobija novac za to nekolicina vlastodrzaca muze i uzima profit. Kada postoji profit on ide vlasniku kada postoji dug on je korporacijski - zanimljiv koncept.

Korporacija mu dodje kao tampon zona izmedju radnika i potrosaca, i vlasnika koji vise nije odgovoran ni za sta osim za uzimanje profita!
ervetor ervetor 07:57 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

Dalje, unistavanje korporacija je plemenita, i opravdana, ideja, ali ko ce nam praviti Mercedesa, ako korporaciju unistimo? Žiguli, možda?


Fiat 1300 bi bio sasvim dovoljan.
dragan17 dragan17 09:24 02.05.2009

Re: Par pitanja, drugarskih.

nsarski
Da li bi neko mogao da mi ponudi odgovor na sledeće: Na skali od 1 (jedan) do ... Che Gevara, koliko je revolucionaran danasnji 1. maj?


To je lako!
Na skali od 1 do ... Cge Gevara, 1. maj je na broju 33 (kao u Tolstojeva 33).
Na 33 je revoPolucionarnost 1. maja pala sa jakog broja 15 (kao u Uzicka 15)

Sledece pitanje. (sto volim kad sve znam)
Goran Vučković Goran Vučković 11:29 02.05.2009

Kad crkne krava, biće mesa...


A slican primer se ne moze naci na drugoj strani? ispiranje mozga kapitalizmom i "slobodom" u kojoj si slobodan da uradis sta hoces ali ne mozes nista jer nemas para ili recimo ispiranje mozga veronaukom

Ja pričam o sebi, ne o drugima, druže člane. Svako vreme nosi svoje ispiranje mozga deci. Sad je u modi retuširana srpska istorija i veronauka.

Evo neki dan sam kod Lektorke komentarisao da je obrada Rakićevih "silnih oklopnika bez mane i straha" od strane grupe 357 - porno-patriotizam. E ovo što pevaju ovi emigranti je - bajalica. Viču (pošto ono teško može da se nazove pevanje) neke reči za koje kao da misle da imaju magijsku snagu, a u stvari su frazetine iz podruma, da se tako izrazim.

Osim toga, oni bi da unište korporacije, a ne znaju ko je većinski vlasnik istih. Većinski vlasnik korporacija su radnici i penzioneri, kroz penzione fondove - zar ne? Neko će možda reći kako su korporacije i penzioni fondovi "odrođeni od naroda", a zar nije bio i onaj naš ljubljeni SFRJ režim? Zar nisu, konkretno, penzioni fondovi trošeni (kao što se i sada troše) kako kome padne na pamet, na bazi "dobrih" ideja?

Socijalizam je bio sjajna ideja, samo malo previše jednostavna da bi funkcionisala, a posebno onako kako je zamišljena. Videli smo još "dobrih", a prostih ideja od tada, do duše - evo upravo iskijavamo jednu od njih - deregulisane finansije. Od svih stvari u priči o socijalizmu, meni je najmanje bliska ideja da se narod podbuni da izađe na ulice i da dovede na vlast "svesnu avangardu", koja će onda silom (diktatura proletarijata) stvoriti radnički raj. U takvim uslovima, koji god da je razlog nemira, obično najbolje love u mutnom ne baš sasvim moralni.

Sve u svemu - demokratske države, a ja u njih, bez obzira na sve očigledne mane, računam i Srbiju, imaju mehanizama da stvore (tj. dozvole) promene - bez da obećavamo meso samo tako što nudimo da pobijemo krave, kao ovi momci koji pišu plitku poeziju (i druge apologete socijalističke revolucije i diktature proletarijata). Krave je lako pobiti. A mesu treba vremena i uslova da poraste, ko god ga jeo.
Goran Vučković Goran Vučković 11:39 02.05.2009

Re: 'Ajde priznaj...

...otkud znash da je klopa na TRM takmichenjima bila bolja...

Lagali nas oni koji su bili na njima...
gorran2 gorran2 13:41 02.05.2009

Re: Kad crkne krava, biće mesa...

Goran Vučković
Od svih stvari u priči o socijalizmu, meni je najmanje bliska ideja da se narod podbuni da izađe na ulice i da dovede na vlast "svesnu avangardu", koja će onda silom (diktatura proletarijata) stvoriti radnički raj.
Ma ne može naroda niko da podbuni. Narod je po prirodi inertan, gleda televiziju, pije pivo i svađa se sa komšijom. Ništa tu ne mogu "agitatori" promeniti.

Tek kad mu dogori do nokata, a bogami i malo kasnije (treba i sami nokti da goruckaju par godinica), onda narod izađe na ulicu i - eto rusvaja. Sam stari sistem često i "zaborave" da sruše, zaokupljeni iživljavanjem na simbolima. "Agitatori" samo iskoriste gužvu i pojave se kao "spasioci".
U takvim uslovima, koji god da je razlog nemira, obično najbolje love u mutnom ne baš sasvim moralni.
To je tačno. U takvim, a i u svim ostalim uslovima...
drug.clan drug.clan 14:53 02.05.2009

Re: Kad crkne krava, biće mesa...

Goran Vučković

Ja pričam o sebi, ne o drugima, druže člane. Svako vreme nosi svoje ispiranje mozga deci. Sad je u modi retuširana srpska istorija i veronauka.

sada je u modi kapitalisticka verzija istojije. Nacionalizam i religija su dobri drugari sa kapitalizmom a ne socijalizmom.

Goran Vučković

Osim toga, oni bi da unište korporacije, a ne znaju ko je većinski vlasnik istih. Većinski vlasnik korporacija su radnici i penzioneri, kroz penzione fondove - zar ne? Neko će možda reći kako su korporacije i penzioni fondovi "odrođeni od naroda", a zar nije bio i onaj naš ljubljeni SFRJ režim? Zar nisu, konkretno, penzioni fondovi trošeni (kao što se i sada troše) kako kome padne na pamet, na bazi "dobrih" ideja?


Postoje dva aspekta privatne svojine: pravo na upravljanje istom i pravo na otudjuvanje (prodaju). Samoupravljaci u socijalzmu su davali pravo na upravljanje (mozda se ti ne secas ali je radnicki savet imao moc 60-tih i 70-tih sigurno mnogo vecu nego danasnji vlasnici firmi kroz penzione fondove) a osporavali pravo na promenu vlasnistva. U svetu kapitalistickih korporacija je danas vlasnicima (kroz penzione fondove) dozvoljena prodaja imovine (doduse uz penale ukoliko neko hoce kes) ali im je oduzeto pravo upravljanja (imovinu menadzuju ljudi kojim nije stalo kako ce firma zavrsiti na kraju) pa rukovodstvo u odsustvu mocnog i zainteresovanog vlasnika radi sta hoce (kao SFRJ posle propasti samoupravljanja 80-tih i 90-tih).

Medjutim postoji jedna velika razlika: Kada socijalisticki penzioni fond propadne drzava uskoci i iz budzeta daje ljudima penzije (uvek na kraju da vise nego sto je uzela iz fondova) dok u slucaju kapitalistickih fondova kada penzioni fond propadne penzioner postaje beskucnik. Na sve ovo samo da dodam da je ukupno oporezivanje i velicina drzavnog aparata skoro ista u oba sistema.

Goran Vučković

Socijalizam je bio sjajna ideja, samo malo previše jednostavna da bi funkcionisala, a posebno onako kako je zamišljena. Videli smo još "dobrih", a prostih ideja od tada, do duše - evo upravo iskijavamo jednu od njih - deregulisane finansije. Od svih stvari u priči o socijalizmu, meni je najmanje bliska ideja da se narod podbuni da izađe na ulice i da dovede na vlast "svesnu avangardu", koja će onda silom (diktatura proletarijata) stvoriti radnički raj. U takvim uslovima, koji god da je razlog nemira, obično najbolje love u mutnom ne baš sasvim moralni.

A ko je rekao da je to cilj protesta i revolucije koja se danas zagovara? Poenta je pokazati zube i spustiti vlastodrsce na zemlju. Bez pretnje da mogu lako leteti sa vlasti i izgubiti glavu u ovakvom sistemu dege bira izmedju dva lica iste grupe oni postaju neobuzdani i rade sta hoce.
Slobodna i nemanipulisana demokratija na kraju mora da izrodi socijalizam jer je po svim karakteristikama ideja demokratije socijalisticka.

Goran Vučković

Sve u svemu - demokratske države, a ja u njih, bez obzira na sve očigledne mane, računam i Srbiju, imaju mehanizama da stvore (tj. dozvole) promene - bez da obećavamo meso samo tako što nudimo da pobijemo krave, kao ovi momci koji pišu plitku poeziju (i druge apologete socijalističke revolucije i diktature proletarijata). Krave je lako pobiti. A mesu treba vremena i uslova da poraste, ko god ga jeo.


Demokratija u sadasnjem svetu laznog obrazovanja i jos laznijih medija nema sansu da donese promene vec samo da odrzava status quo koji odgovara renutnim vlastodrzcima. Retke su zemlje gde se izbori nisu pretvorili u folklor zbog sistema koji su mocnici napravili a u kome se bira izmedju dve strane iste medalje. Ovaj problem moze da se resi na dva nacina internetom koji omogucuje slobodno informisanje i direktno odlucivanje naroda o svakom pitanju ili smanjenjem zajednica - drzava na manji nivo - polis u kome bi svaki gradjanin bio u mogucnosti da prepozna problem i utice na isti.

trenutno smo svedoci ukrupnjavanja drzava i pokusaja kontrole interneta! Prepoznali su opasnost po sebe zato je preostala samo ulica!
Dawngreeter Dawngreeter 19:01 02.05.2009

Re: Kad crkne krava, biće mesa...

Drug clan, impresioniran sam. Svaka cast.

A dodao bih samo jednu kratku misao. Ljudi imaju tendenciju da se gadjaju nazivima. Ni ja nisam imun na to, naravno, tako je uvek jednostavnije. Ono sta je bitno imati uvidu, ipak, je cinjenica da gotovo NISTA iz domena politickih tvorevina u praksi nije sprovodilo ono sto je imalo u nazivu. Pocevsi od najicglednijeg primera nacional-socijalista koji nisu bili ni s od socijalista, preko ruskih komunista koji nisu bili komunisti i SPS-a koji je bio sve samo ne socijalistican pa do demokratske stranke u SAD i, mada je glupo davati im toliko znacaja, ovdasnje nam DS koji su demokratski koliko i tvrdo kuvano jaje.

Nazivi politickih ideologija su korisni da bi ucinili nasu komunikaciju efikasnijom. Bilo bi glupo svaki put objasnjavati sve ispocetka. Ali kao i u umetnosti, ideje su u glavnom zanimljive samo ljudima koji ne znaju dovoljno o predmetnoj materiji. Prakticna realizacija je ono sto je uvek najbitnije.
Goran Vučković Goran Vučković 21:15 02.05.2009

Re: Kad crkne krava, biće mesa...

sada je u modi kapitalisticka verzija istojije. Nacionalizam i religija su dobri drugari sa kapitalizmom a ne socijalizmom.

Socijalizam je pomalo nastao iz hrišćanske religije, čini mi se. Ali su neke vrste socijalizma postale i religija, u borbi za vlast i ostanak na njoj. A što se tiče socijalizma/kapitalizma u odnosu na nacionalizam/internacionalizam - čini mi se da su oba imali i svoje nacionalističke i internacionalističke faze, kako je kome već odgovaralo.
Postoje dva aspekta privatne svojine: pravo na upravljanje istom i pravo na otudjuvanje (prodaju). Samoupravljaci u socijalzmu su davali pravo na upravljanje (mozda se ti ne secas ali je radnicki savet imao moc 60-tih i 70-tih sigurno mnogo vecu nego danasnji vlasnici firmi kroz penzione fondove) a osporavali pravo na promenu vlasnistva. U svetu kapitalistickih korporacija je danas vlasnicima (kroz penzione fondove) dozvoljena prodaja imovine (doduse uz penale ukoliko neko hoce kes) ali im je oduzeto pravo upravljanja (imovinu menadzuju ljudi kojim nije stalo kako ce firma zavrsiti na kraju) pa rukovodstvo u odsustvu mocnog i zainteresovanog vlasnika radi sta hoce (kao SFRJ posle propasti samoupravljanja 80-tih i 90-tih).

Radnički savet je imao svoju moć, da. Ali, koliko mene pamćenje služi, bila je još jedna stvar, koja se zvala "komitet".

To sa penalima za keš je kad se novac vadi iz penzije. Penzija je poreski "omotač" investicije. Plus, naravno, postoje usluge diversifikacije i upravljanja investicijom. Ali pretpostavljam da ovo sve znate, makar preko vašeg ličnog 401(k).

Da li rukovodstvo u odsustvu vlasnika radi šta hoće, to je isto čini mi se malo previše pojednostavljena priča. Problem je u motivaciji rukovodstva da održava dugoročno zdravlje firme - ali ni moćni i zainteresovani vlasnici nisu jednostavna stvar - kao što su primeri preuzimanja preduzeća sa berze od strane privatnih fondova u toku devedesetih i novog veka pokazali, zar ne? Odgovor je, po meni, da univerzalnog recepta nema. Jer firme ne stoje u vakumu, nego se takmiče između sebe - tako da ni jedno rešenje ne završava posao na duže staze. Jedino što rešava stvar na duže staze je dobro postavljen sistem motivacija i razumevanje da život i uspešnost firmi zavisi dosta i od spleta okolnosti. I da kad nešto ne radi, treba probati nešto drugo - ne hraniti mrtvog konja slamom, što bi rekao Gručo Marks.
Medjutim postoji jedna velika razlika: Kada socijalisticki penzioni fond propadne drzava uskoci i iz budzeta daje ljudima penzije (uvek na kraju da vise nego sto je uzela iz fondova) dok u slucaju kapitalistickih fondova kada penzioni fond propadne penzioner postaje beskucnik. Na sve ovo samo da dodam da je ukupno oporezivanje i velicina drzavnog aparata skoro ista u oba sistema.

Za ovo za propast socijalističkog penzionog fonda mislim da nije loše pogledati Ervetorov komentar gore, kao i Basarin one-liner.
A ko je rekao da je to cilj protesta i revolucije koja se danas zagovara? Poenta je pokazati zube i spustiti vlastodrsce na zemlju. Bez pretnje da mogu lako leteti sa vlasti i izgubiti glavu u ovakvom sistemu dege bira izmedju dva lica iste grupe oni postaju neobuzdani i rade sta hoce.
Slobodna i nemanipulisana demokratija na kraju mora da izrodi socijalizam jer je po svim karakteristikama ideja demokratije socijalisticka.

Svako ima svoju ideju u šta se izrodi na kraju slobodna i neizmanipulisana demokratija. Fukujama je imao drugačije mišljenje - ali se ni njegovo nije posrećilo, čini mi se. Ja se samo nadam da taj kraj nije blizu.
Demokratija u sadasnjem svetu laznog obrazovanja i jos laznijih medija nema sansu da donese promene vec samo da odrzava status quo koji odgovara renutnim vlastodrzcima. Retke su zemlje gde se izbori nisu pretvorili u folklor zbog sistema koji su mocnici napravili a u kome se bira izmedju dve strane iste medalje. Ovaj problem moze da se resi na dva nacina internetom koji omogucuje slobodno informisanje i direktno odlucivanje naroda o svakom pitanju ili smanjenjem zajednica - drzava na manji nivo - polis u kome bi svaki gradjanin bio u mogucnosti da prepozna problem i utice na isti.

trenutno smo svedoci ukrupnjavanja drzava i pokusaja kontrole interneta! Prepoznali su opasnost po sebe zato je preostala samo ulica!

Pa ok, nekad mehanizacija i elektrifikacija, sad Internet i sunčana energija - neka prirodna sila će valjda pobediti tu prokletu pohlepu koja je tako neodvojiv deo svih nas. Pa radilo se o "višku vrednosti" ili kućama narodnih neprijatelja. A ostalo su oblande - sveti Sava ili Tito-Revolucija-Mir. Rekoh već da su meni prirodne nauke nekako bolje legle. Internet i sunčevu energiju koristim (divan dan danas u Glazgovu, suprotno predviđanjima meteorologa), ali ne verujem da će ni one ukinuti "otuđenje čoveka od čoveka" (ili kako se to beše već zvalo).
rozal rozal 23:05 02.05.2009

Šta sad ideologija ima s tim?



"Takvi očajnički pokušaji nasilne narodne samoobrane primjeri su onoga što Benjamin naziva 'božanskim nasiljem': njih bi trebalo smjestiti 's onu stranu dobra i zla', u područje političko-religijske suspenzije etičkog. Iako ovdje imamo posla s onim što se običnoj moralnoj svijesti neizbježno ukazuje kao 'nemoralni' čin ubojstva, nemamo ga pravo osuđivati s obzirom da se ono javlja kao reakcija na dugogodišnje, pa i višestoljetno sustavno državno i ekonomsko nasilje te izrabljivanje. Jean Amery je ukazao upravo na ovu poantu referirajući se na Franza Fanona:

'Bio sam samo svoje tijelo i ništa drugo: tijelo u gladovanju, u udarcima od kojih sam patio, u udarcima s kojima sam se suočavao. Moje je tijelo, oslabljeno i prekriveno prljavštinom bilo moja nesreća. U trenutku suprotstavljanja moje je tijelo zadobivalo fizičko i metafizičko dostojanstvo. U situacijama poput onih u kojima sam se ja našao, fizičko nasilje je tek puko sredstvo za ponovno uspostavljanje rascjepkane osobnosti. Bivajući snažan bio sam doista svoj – za sebe samoga i za svog protivnika. Ono što sam kasnije pročitao u Fanonovim Prezrenima na svijetu u teorijskoj analizi ponašanja koloniziranih ljudi, tada kada sam predosjećao, dao sam posve konkretni oblik svom dostojanstvu osnažujući svoj ljudski lik'"



Robin Wood: 'Kad društveni poredak ne uspije provesti u djelo svoja vlastita etička načela, to dovodi do autodestrukcije takvih načela'.

Neko mašta o mercedesu, a neko o zdelici pirinča...... ili, nećete verovati, o malo BLATA koje se KUPUJE na Haitiju, ne bi li se od tog blata načinili kolačići kojima se hrane deca i trudnice. Blatni hleb!

SAD i Francuska su se dogovorile da Haitiju ne bi trebalo vratiti pare koje je dao za kupovinu svoje nezavisnosti i otkupa ropstva državi Francuskoj. Šta če im? Ta imaju tog blata na pretek! Dogovor pao i stav zauzet 2004. godine!

Može li svet ovakav kakav je, bez obzira na krizu medj' močnima, da opstane?

Šta čemo sa milionima i milionima gladnih?
Kakva je to banka gneva?
Koliko tu tek ima razorne energije?

I to više nije pitanje ideoloških razmirica! To je sada potpuno deplasirano. Radi se o opstanku.
Sistem koji generiše probleme koje ne ume i ne može da reši propada.
Revolucije ga samo dotuku, k'o mrcinu!
Da li su revolucije Izvesne?
Da li će voditi do smene kurtizma murtizmom?Pa opet isti put, ista tura?

Bivši vežbači socijalizma ništa nisu naučili iz socijalizma.( samo su ga pomnožili sa nulom i o'šli u kapitalizam; sasvim nedorasli onome u čemu su se našli, sa prosto divnim, naivnim nerazumevanjem blagodeti koja ih je snašla, i s jednako tako očaravajućim nerazumevanjem zamki koje je taj socijalizam nosio; vazda uprta pogleda s onu stranu plota, zagledan u onaj magični "višak"., sa slikom samog sebe dok mu iz naručja kipe "viškovi" svega onog što mu ne treba i što ga ne čini čovekom, ali ga zato čini kapitalistom, moćnikom; a uz to i ćera mercedesa; raj, glamur, divota)

Da li će to umeti da iskoriste kapitalisti?
Kapitalizam se uvek menjao kako bi ostao isti.
Da li će to danas biti dovoljno?
Šta će bogati, ostareli, uhranjeni, svet zapada protiv gladnog, mladog, nezadovoljnog i mnogobrojnog sveta koji dolazi sa ostatka planete?


drug.clan drug.clan 04:59 03.05.2009

Re: Šta sad ideologija ima s tim?

AD i Francuska su se dogovorile da Haitiju ne bi trebalo vratiti pare koje je dao za kupovinu svoje nezavisnosti i otkupa ropstva državi Francuskoj. Šta če im? Ta imaju tog blata na pretek! Dogovor pao i stav zauzet 2004. godine!



Svaka cast! Ja sam muku Haitija i njihovih stanovnika vec par puto pominjao na blogu ali je uvek ostalo nezapazeno.
link1 link2


Prosto ne zele da im vrate pare koje su haicani morali da plate za svoju slobodu i svoju zemlju a i daje sebe zovu pravednicima i demokratama
rozal rozal 15:50 03.05.2009

Re: Šta sad ideologija ima s tim?

Druže,

Hvala na linkovima i na napisanom postu!

Inače, s pažnjom čitam tvoje postove i komentare!

Pozdrav!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana