Srpski Hollywood(s)

taube RSS / 04.05.2009. u 23:08

Kult drveta i biljaka jedini je od starih kultova sa kojim se crkva, naročito srpska pravoslavna, brzo i bezuslovno izmirila, tako da on danas u njoj ima naročito svoje mesto i svoju simboliku. Kao što se u starim religijama nijedna kultna radnja, ni molitva, ni žrtva, nisu mogle ni zamisliti bez određenih manipulacija sa grančicama kakvog svetog drveta, tako se u nas ne može izvršiti vodoosvećenje bez bosiljka; i kada naše starije žene, idući u crkvu, nose u ruci bosiljak ili, na Primorju, grančicu masline, one čine isto što i savremenici Sofoklovi, koji su idući u hram, obavezno nosili svete grančice u ruci. Koliko je naša crkva pokazala malo interesovanje da ratuje protiv starinskog kulta drveta, najbolje se vidi iz činjenice da u kultu svetoga drveta i  zapisa na njemu  koji se vrši na dan Vaznesenja Hristovog ili u narodu poznatijeg kao Spasovdan ( što mislim da je i slava grada Beograda ) to jest u adoriranju njegovom u kojem uzimaju učešća i sveštenici. Sve to učinilo je da je kult drveta i biljaka u našem narodu i danas neobično svež i jak.

Drveta sa demonskom ili božanskom snagom ima mnogo. Obično se obožava ili cela specija, na primer: lipa, hrast, leska ( lešnik ), ili pojedini istaknuti primerci kao što je bor kralja Milutina u Nerodimlju ili lipa kod izvora Cornika u Slavoniji ( '' najstarija lipa bivše SFRJ - Šulek ) i toliki drugi.

Svetih šuma i gajeva, kojih je u doba cvetanja paganizma bilo vrlo mnogo, danas ima manje, ali da su ranije postojali u većem broju, smemo zaključiti iz imena manastira kao što su Grabovac, Krušedol, Orahovica: manastiri su, po svoj prilici, zamenili drevna prethrišćanska svetilišta, čiji su centri bili u odgovarajućim svetim gajevima.

Postoji podela na dobra i zla drveta. Ja bih pisala samo o onim dobrim. Jedno od najvažnijih drveta iz prve kategorije bila bi, svakako, leska. Kod našeg naroda postoji čitava religija ovog drveta. Leskina šibljika ima izvanrednu magičnu snagu; takva magična šibljika može ispuniti svaku našu želju; i njome se može ubiti đavo, čovek pretvoriti u životinju, i ponekad čak i mrtvac oživeti. U lesku ne udara grom, i zbog toga bi se čobani kad zagrmi kitili njenim lišćem ili bi bežali pod nju. Leska je i drvo znanja. Ko bi stavio u usta meso zmije koja pod leskom živi, razumeo bi govor životinja; a ko bi pojeo srce te zmije, tome bi svaka travka rekla od čega je lek.

Lipa - to je sveto drvo svih Slovena. Lipovi gajevi bili su nekada centri raznih kultova. Od lipovog drveta pravili su se starinski idoli.; '' krst lipovi '' u poznatoj turskoj psovci upućivanoj Srbima u stvari je aluzija na starinski idol od lipovine. Oko starih crkava i danas se nalaze lipe. Crkve su možda i zamenile to upražnjeno mesto svetih lipa. Oko lipe nekada su vršena venčanja. Inače je kult lipe odavno u dekadenciji, i danas je nema u našim krajevima toliko mnogo kao nekad davno; međutim, veliki broj topografskih imena po njoj, mnogo veći nego po ostalim drvetima, dokazuje da je lipe pre bilo mnogo više ( Lipovica na pr. ) a i da je poštovanje prema njoj bilo jače.

Hrast je u starim indoevropskim religijama poznato drvo boga gromovnika. Kod nas se hrast uzima za badnjake i zapise. Gde se pored crkve nalazi hrast ili hrastov gaj, to su verovatno sveta drveta preostala još iz vremena paganizma. I običaj da se pod hrastom održavaju zborovi i vrše suđenja takođe potiče iz drevnih vremena.

Od ostalih svetih drveta mogu spomenuti još i tisovinu , koja je '' vilinsko drvo '' i raste samo na čistom mestu.  Nijedno drvo, osim možda glogovine, nije tako snažan utuk protiv zlih demona. Nekakva Ciganka, za opkladu, od pedeset plugova koji su na njivi orali, zaustavila je svojim basmama četrdeset devet, a pedeseti nije mogla, jer je u rogovima volova bilo pomalo tisovine; '' Takav plug ''- rekla je Ciganka - '' ne bi mogli zaustaviti ni svi sihirbaizi što ih ima na svetu ''.

Spisak drveta koje ima ili je imalo značaj, ukoliko bih htela da ih sve pomenem bio bi preveliki pa ću pomenuti još javor . Javor je povezan sa mrtvačkim kultom, i kultom predaka, i nije čudo što su se mrtvaci nekada često sahranjivali u izdubljenim javorovim deblima; što se mrtvački kovčeg pravi od javorovih dasaka ( '' Sine mili, jel ' ti zemlja teška, il' su teške daske javorove '' ); i što su gusle, koje su instrument epske poezije a epska poezija je u vezi sa kultom predaka i jedan deo toga kulta - od javorovine!

Od biljaka koje su imale značaj u staroj srpskoj religiji ne mogu a da ne spomenem bosiljak, za koji je Pančić rekao da Srbina prati kroz sav njegov život, u radosti i žalosti, od kolevke pa do groba. On je božji cvet; najpre u bašti treba posaditi bosiljak pa tek onda ostale biljke, govorili su naši stari. Prema starim legendama, ponikao je on i na grobu cara Uroša, ili čak na grobu Spasiteljevom; ili je postao od suza Svetog save. Jedna legenda kaže da Bogorodica najradije miriše taj cvet; i kada je jednom '' ovca razbludnica '' bila kod Boga na večeri, Bog joj je dao jabuku , a Bogorodica kitu bosiljka.

Kao što grčki Hermes vadi duše čarobnim štapom, tako sveti Arhanđeo vadi duše pravednika bosiljkom.

Plinije Stariji rekao je za drveta da su '' hramovi bogova '' - numinum templa!

Nije loš ovaj naš srpski Holivud.

Šta Vi mislite?



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunja73 dunja73 23:55 04.05.2009

bosiljak

vadi duše pravednika bosiljkom

uvek imam bosioka u kuci , volim jednostavno ..
taube taube 10:20 05.05.2009

Re: bosiljak

dunja73
vadi duše pravednika bosiljkom uvek imam bosioka u kuci , volim jednostavno ..

bosiljak je predivan, zaista
Blade Runner Blade Runner 04:09 05.05.2009

Vrba i

shumska shumska 06:16 05.05.2009

Re: Vrba i

Čajkanović i Bandić su po mom skromnom mišljenju najbolje pisali na ovu temu.
Mene naslov zbunio, posle shvatih. Počinjem da verujem da si etnolog and antropolog, a ako jesi....(sumnjivo mi, sećam se teksta o vodi, pa ona Mikena, sad o drveću i zapisima...kanda smo kolege, no nema veze)
Nego, preporuka. Od sad ima da naglašavam - od srca- (da ne bi ispalo kako su to one ofucane preporuke, po sili teže, akcije-reakcije ili gravitacije.
shumska shumska 06:24 05.05.2009

jedna baba iz istočne srbije

kad smo bili u trećoj godini na nekom istraživanju terenskom, prišla sama nama, mi popričali - i vidim ja ona (ej!) oko uva nosi bosiljak!!
ja se setim kako su nas savetovali kako da "izvučemo" informaciju kad nas nešto zanima i krenem da se pravim blesava, kao jao a šta vam je to - baš lepo miriše trtemrte - i baba me iskulira, skroz...posle mi prof. Bandić kaže gusko, pa to ona nosi protiv uroka (?!) a veruje da će dejstvo bosiljka kao nekakve magijske zaštite prestati ako ti kaže razlog zbog kog ga nosi...
e svačeg smo se naslušali i nagledali po Istočnoj Srbiji, zaista. kao paralelni svet...

a pod dva - mislim kako počinjem preterivati...malo malo pa negde pišem komentar. me znam šta mi je, ali ako sam se sebi popela na glavu - pa sigurno sam i drugima. moram paziti -
dunja73 dunja73 07:51 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

veruje da će dejstvo bosiljka kao nekakve magijske zaštite prestati ako ti kaže razlog zbog kog ga nosi...
e svačeg smo se naslušali i nagledali po Istočnoj Srbiji, zaista. kao paralelni svet...

da, to moze otici u kontrastranu i sujeverje
medjutim , neke stvari jednostavno "valja" imati u kuci , kao tamjan i bosiljak naprimer,krstic od tisovine,neku ikonicu ...
ima tu raznih "objasnjenja"
ateisti ce moju izjavu isto nazvati "sujeverje" ..
margos margos 08:57 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

"valja" imati u kuci ....

''Valja se'' je uputstvo koje uvek krije neke stare i vrlo zanimljive priče.... i ja ih volim.
taube taube 10:15 05.05.2009

Re: Vrba i

Blade Runner
Vrbica

prelepa je
taube taube 10:19 05.05.2009

Re: Vrba i

shumska
Čajkanović i Bandić su po mom skromnom mišljenju najbolje pisali na ovu temu. Mene naslov zbunio, posle shvatih. Počinjem da verujem da si etnolog and antropolog, a ako jesi....(sumnjivo mi, sećam se teksta o vodi, pa ona Mikena, sad o drveću i zapisima...kanda smo kolege, no nema veze)Nego, preporuka. Od sad ima da naglašavam - od srca- (da ne bi ispalo kako su to one ofucane preporuke, po sili teže, akcije-reakcije ili gravitacije.

Čajkanović razume se
ja sam dipl.istoričar ali mnogo toga me jioš zanima: etnologija ( naročito Indijanaca Severne Amerike ), teologija, lingvistika( etimologija reči ) , turizmologija ( banje, mora, planine ), sport, i mnogo toga još
samo da se ne izgubi moja prava profesija u ovolikim mojim interesovanjima ali neće jer ja uvek volim da kažem da je istorija SVE, SVE ŠTO JE BILO, JESTE, I ŠTO ĆE BITI tako da mi istoričari '' ispadosmo '' najšire informisani i obrazovani
taube taube 10:22 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

shumska
kad smo bili u trećoj godini na nekom istraživanju terenskom, prišla sama nama, mi popričali - i vidim ja ona (ej!) oko uva nosi bosiljak!!ja se setim kako su nas savetovali kako da "izvučemo" informaciju kad nas nešto zanima i krenem da se pravim blesava, kao jao a šta vam je to - baš lepo miriše trtemrte - i baba me iskulira, skroz...posle mi prof. Bandić kaže gusko, pa to ona nosi protiv uroka (?!) a veruje da će dejstvo bosiljka kao nekakve magijske zaštite prestati ako ti kaže razlog zbog kog ga nosi...e svačeg smo se naslušali i nagledali po Istočnoj Srbiji, zaista. kao paralelni svet...a pod dva - mislim kako počinjem preterivati...malo malo pa negde pišem komentar. me znam šta mi je, ali ako sam se sebi popela na glavu - pa sigurno sam i drugima. moram paziti -

ma ne, ovo je odličan komentar, baš vam je bilo super to terensko istraživanje , i baba i odgovor prof.Bandića
taube taube 10:24 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

margos
"valja" imati u kuci ....''Valja se'' je uputstvo koje uvek krije neke stare i vrlo zanimljive priče.... i ja ih volim.

od tog '' valja se '' se pobeći ne može a i ne mora baš uvek ima uvek IZA toga nešto
taube taube 10:28 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

dunja73
veruje da će dejstvo bosiljka kao nekakve magijske zaštite prestati ako ti kaže razlog zbog kog ga nosi...e svačeg smo se naslušali i nagledali po Istočnoj Srbiji, zaista. kao paralelni svet...da, to moze otici u kontrastranu i sujeverje medjutim , neke stvari jednostavno "valja" imati u kuci , kao tamjan i bosiljak naprimer,krstic od tisovine,neku ikonicu ...ima tu raznih "objasnjenja"ateisti ce moju izjavu isto nazvati "sujeverje" ..

Etnolozi uvek daju racionalna objašnjenja koja i ateisti mogu razumeti ako žele a naravno da ne moraju verovati i svi zadovoljni
shumska shumska 11:24 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

da, to moze otici u kontrastranu i sujeverje
medjutim , neke stvari jednostavno "valja" imati u kuci , kao tamjan i bosiljak naprimer,krstic od tisovine,neku ikonicu ...
ima tu raznih "objasnjenja"

Ne, Dunjice...žao mi je ako je zazvučalo ateistički - u stilu kako je asocijacija na bosiljak odmah baba iz istočne Srbije koja jedina zna zašto taj bosiljak drži oko uva...
ako ćemo se deklarisati - ja samo teže prihvatam antiteiste, ateiste razumem, a pošto i medju verujućima ima raznolikih "stepena" i "doživljaja" vere - njih možda najbolje shvatam...i od navedenih ni protiv koga nemam ništa (može li ovoliko negacija u jednoj rečenici? sumnjam.)

smetaju mi mnoge pojave i osobe u današnjoj crkvi kao instituciji, ali mišljenja sam da bi svako trebalo da teži svom ličnom odnosu sa Bogom.
ja jesam hardkorovac, ali sve stvari koje si nabrojala imam u kući. razumemo se?
shumska shumska 11:33 05.05.2009

Re: Vrba i

ja sam dipl.istoričar

ha, znači bila sam blizu - sa istoga smo sprata, ali sa različitih katedri-samo šteta što nas (i jednu i drugu) katedru u ovo novije vreme doživljavaju kao nekakve "nazadnjake" i još ona jedna reč na n koju prezirem....(hm, nacoši).
a mi jadni šta smo sve učili, prave "sveznalice". kaže mama jednog mog drugara kako "ima znanje jedino za kvizove, a ne za neki ljudski posao"...
Ja sve nas koji smo imali ta intresovanja pa završili na tom 5 spratu ne doživljavam onako kako gore rekoh, prosto svuda ima raznih ljudi. Ali me rastužuju te generalizacije i etikete, stvarno.
taube taube 12:53 05.05.2009

Re: Vrba i

shumska
ja sam dipl.istoričarha, znači bila sam blizu - sa istoga smo sprata, ali sa različitih katedri-samo šteta što nas (i jednu i drugu) katedru u ovo novije vreme doživljavaju kao nekakve "nazadnjake" i još ona jedna reč na n koju prezirem....(hm, nacoši). a mi jadni šta smo sve učili, prave "sveznalice". kaže mama jednog mog drugara kako "ima znanje jedino za kvizove, a ne za neki ljudski posao"...Ja sve nas koji smo imali ta intresovanja pa završili na tom 5 spratu ne doživljavam onako kako gore rekoh, prosto svuda ima raznih ljudi. Ali me rastužuju te generalizacije i etikete, stvarno.

razumem te u potpunosti, imamo veliko znanje za kvizove - to je istina, a za praktični deo života - slabije
jeste, tužno je što smo mi sad nešto '' ispali '' kao '' nazadni '' jer smo bili na tom 5.spratu koji sam ja obožavala, a nismo nazadni - daleko od toga, šta ćemo, valjda je takvo neko čudno vreme i ljudi ne umeju da nas dobro ocene i procene a vala i mnogo brkaju stvari, i kao što ti reče - generalizuju i etiketiraju i dok mi objasnimo da nije baš tako kako su oniu umislili .... ehhhhh, no, nema veze, učili smo ono što smo VOLELI
mada sam mislila da završim još jedan fakultet i ovaj put : ultramoderan i profitabilan i tako zadovoljim svoje kritičare
ala si me navela na razmišljanje, stalno dodajem nove rečenice u ovaj komentar.
evo sad se na pr. pitam - da li se samo u Srbiji istoričari i etnolozi i sl.profesije smatraju nazadnim tj. oni koji se time bave? Kako li je u ostalim zemljama ? Ne znam, ali nešto mi govori da u drugim zemljama nije tako, i da sa ljudi, stvari, događaji, profesije i ostalo ne proglašavaju tek tako nazadnim.
myredneckself myredneckself 14:43 05.05.2009

Re: Vrba i

mada sam mislila da završim još jedan fakultet i ovaj put : ultramoderan i profitabilan i tako zadovoljim svoje kritičare

taube, kaži šta si namerila, pa da budemo koleginice brucoškinje, a i da imamo konačno vajdicu, pusti kritičare...
lep post
taube taube 15:35 05.05.2009

Re: Vrba i

myredneckself
mada sam mislila da završim još jedan fakultet i ovaj put : ultramoderan i profitabilan i tako zadovoljim svoje kritičare taube, kaži šta si namerila, pa da budemo koleginice brucoškinje, a i da imamo konačno vajdicu, pusti kritičare...lep post

hvala
moje nove namere su strogo čuvana tajna ali, dogovorićemo se, bar vremena IMAAAAMOOOO koliko hoćemo ako ništa drugo
shumska shumska 16:22 05.05.2009

Re: Vrba i

evo sad se na pr. pitam - da li se samo u Srbiji istoričari i etnolozi i sl.profesije smatraju nazadnim tj. oni koji se time bave? Kako li je u ostalim zemljama ?

Citiram jedan od radova koji se pojavio pre par godina od I. M. "Mnogi smatraju kako smo babolozi i opnačari, a naša nauka (pošto se zovemo i antropol) se ozbiljno bavi dekonstrukcijom nauke u poslednjih 50 godina..."

Mislim da su ove struke cenjenije u svetu, svakako....
taube taube 16:41 05.05.2009

Re: Vrba i

shumska
evo sad se na pr. pitam - da li se samo u Srbiji istoričari i etnolozi i sl.profesije smatraju nazadnim tj. oni koji se time bave? Kako li je u ostalim zemljama ?Citiram jedan od radova koji se pojavio pre par godina od I. M. "Mnogi smatraju kako smo babolozi i opnačari, a naša nauka (pošto se zovemo i antropol) se ozbiljno bavi dekonstrukcijom nauke u poslednjih 50 godina..."Mislim da su ove struke cenjenije u svetu, svakako....

i ja mislim da su u normalnom svetu cenjenije
eto , ja sam diplomirala kod prof.Nikole Samardžića koji je super moderan a kritikuju ga zbog toga a kritikovali su ga i kad je pisao tzv.nacionalističke tekstove , nikad svetu ugoditi, ne treba se time opterećivati, mislim da svako želi da zna istoriju i običaje i mnogi koji nikad to nisu studirali misle da sve znaju a ja ih naravno zovem pseudoistoričarima jer sam naučila da pravim razliku između ozbiljnog i neozbiljnog naučnog rada, i narod bi morao da zna da pravi tu razliku a ne da veruje knjigama u kojima nema nijedne fusnote i ne može se videti odakle autoru podaci za knjigu: iz kog arhiva, biblioteke i sl. Ja, ako ne vidim fusnotu gde je naveden arhiv gde je autor radio ja sam vrlo oprezna sa takvim '' naučnim '' delom. Uglavnom, ne mogu mi se podmetnuti neistine i gluposti
dunja73 dunja73 21:52 05.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

Ne, Dunjice...žao mi je ako je zazvučalo ateistički - u stilu kako je asocijacija na bosiljak odmah baba iz istočne Srbije koja jedina zna zašto taj bosiljak drži oko uva...

ma kontam ja
a znam i sta laufa na istoku..
nije mi cak uopste tvoj koment odjeknuo kao ateisticki , vec znam da na "valja se" ateisti nimalo
milosrdni nisu...
ps
Znam jednu zenu ,bas sa istoka
sto nam je davala savete da obavezno kad smo sa
muskim svetom ,jel...
obucemo gace naopako...
tako ,veli "ne mozes se zaljubis"
taube taube 11:28 06.05.2009

Re: jedna baba iz istočne srbije

dunja73
Ne, Dunjice...žao mi je ako je zazvučalo ateistički - u stilu kako je asocijacija na bosiljak odmah baba iz istočne Srbije koja jedina zna zašto taj bosiljak drži oko uva...ma kontam ja a znam i sta laufa na istoku..nije mi cak uopste tvoj koment odjeknuo kao ateisticki , vec znam da na "valja se" ateisti nimalomilosrdni nisu...psZnam jednu zenu ,bas sa istoka sto nam je davala savete da obavezno kad smo sa muskim svetom ,jel...obucemo gace naopako...tako ,veli "ne mozes se zaljubis"

nisam ovo znala
miloradkakmar miloradkakmar 08:13 05.05.2009

Smreka



Za mene je privlačna i zagonetna smreka. Odrastao sam među smrekama , drvetom koje je vezano za kamen.
Još mi je baka pričala da je čaj od njenih bobica lekovit, kao i smola .Mirisi smreke me ne napušta.
Otkrih da je u Švedskoj pronađena najstarija smreka od 9.5oo godina.


taube taube 10:23 05.05.2009

Re: Smreka

miloradkakmar
Za mene je privlačna i zagonetna smreka. Odrastao sam među smrekama , drvetom koje je vezano za kamen.Još mi je baka pričala da je čaj od njenih bobica lekovit, kao i smola .Mirisi smreke me ne napušta.Otkrih da je u Švedskoj pronađena najstarija smreka od 9.5oo godina.

divno
mashha mashha 19:30 05.05.2009

Lipa mi je favorit

... pa kad zamiriše... joooj, uvek mi je savršeno opravdanje kad nešto zeznem- "Ma ne bih ja sigurno, nego izgleda da me opio ovaj miris lipe"
Plus čaj od lipe... ma uživancija.
Lep blog, taube!
taube taube 19:52 05.05.2009

Re: Lipa mi je favorit

mashha
... pa kad zamiriše... joooj, uvek mi je savršeno opravdanje kad nešto zeznem- "Ma ne bih ja sigurno, nego izgleda da me opio ovaj miris lipe" Plus čaj od lipe... ma uživancija.Lep blog, taube!

hvala
super ti je opravdanje to da ti ne bi ali je to od mirisa lipe, zapamtiću pa da ga iskoristim kad mi zatreba
niccolo niccolo 22:40 05.05.2009

Evo tebi

jedno drvo iz Lisabonske botaničke bašte...

margos margos 09:17 06.05.2009

Re: Evo tebi

Ova slikica me podseti na jednog seljaka iz kraja gde su moji pre 30 godina uzeli plac.... Svaki put bi dolazili sa novim pričama o Milanu koji je sve radio, samo nije voleo one poslove koje mora da radi...

Pa tako legne pod traktor da ga kao opravi, a ustvari - spava. Pa kad je imao jariće, on im napravio grede po dvorištu da imaju gde da se igraju, a on sedi i posmatra.... E, tako Milan napravio PARAK. Na jednom mestu blizu njegove kuce, mali potok, pa on napravio mostić, pa na malom prostoru 14 različitih stabala - on napravio natpise koje je koje drvo i to nazvao ''PARAK''. Trebalo je park, al i ja uvek kad o tom mestu pričam, isto zovem parak.


PS Srećan vam Đurđev danak! :)
taube taube 11:29 06.05.2009

Re: Evo tebi

niccolo
jedno drvo iz Lisabonske botaničke bašte...

hvala niccolo i očekivala sam nešto iz portugala
taube taube 11:31 06.05.2009

Re: Evo tebi

margos
Ova slikica me podseti na jednog seljaka iz kraja gde su moji pre 30 godina uzeli plac.... Svaki put bi dolazili sa novim pričama o Milanu koji je sve radio, samo nije voleo one poslove koje mora da radi... Pa tako legne pod traktor da ga kao opravi, a ustvari - spava. Pa kad je imao jariće, on im napravio grede po dvorištu da imaju gde da se igraju, a on sedi i posmatra.... E, tako Milan napravio PARAK. Na jednom mestu blizu njegove kuce, mali potok, pa on napravio mostić, pa na malom prostoru 14 različitih stabala - on napravio natpise koje je koje drvo i to nazvao ''PARAK''. Trebalo je park, al i ja uvek kad o tom mestu pričam, isto zovem parak.PS Srećan vam Đurđev danak! :)

hvala margos, to mi je slava i danas slavim
myredneckself myredneckself 16:38 06.05.2009

Re: Evo tebi

hvala margos, to mi je slava i danas slavim

Срећна слава таубе!
У срећи и весељу славили!
taube taube 17:28 06.05.2009

Re: Evo tebi

myredneckself
hvala margos, to mi je slava i danas slavim Срећна слава таубе! У срећи и весељу славили!

hvala hvala, ceo dan slušam ederlezi, nisam znala da je i celin dion otpevala jednu verziju te pesme
mashha mashha 17:43 06.05.2009

Re: Evo tebi

Srećna slava!!!
A evo i pesme koja se od sinoć čuje u mom komšiluku
taube taube 18:05 06.05.2009

Re: Evo tebi

mashha
Srećna slava!!! A evo i pesme koja se od sinoć čuje u mom komšiluku

hvala mnogo, SUPER JE, FUNNY
taube taube 18:06 06.05.2009

Re: Evo tebi

mashha
Srećna slava!!! A evo i pesme koja se od sinoć čuje u mom komšiluku

hvala mnogo, SUPER JE, FUNNY
dunja73 dunja73 18:25 06.05.2009

Re: Evo tebi

hvala margos, to mi je slava i danas slavim

Pomaze Bog
i srecna Slava Taube!!!!
taube taube 18:42 06.05.2009

Re: Evo tebi

dunja73
hvala margos, to mi je slava i danas slavim Pomaze Bogi srecna Slava Taube!!!!

Bog ti pomogao, i hvala za čestitku
leopold_lady leopold_lady 08:10 08.05.2009

Ne znam ....

o temi mnogo ..... Ali - drago mi je da si tu i da pišeš.....
taube taube 13:19 09.05.2009

Re: Ne znam ....

leopold_lady
o temi mnogo ..... Ali - drago mi je da si tu i da pišeš.....

HVALA I TEBI NA KOMENTARU

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana