Đurđevdan

Jelena Gall RSS / 06.05.2009. u 19:15

Ključne reči: Đurđevdan, studenti, Bijelo dugme, Goran Bregović, Emir Kusturica, Underground, Dom za vešanje, Ederlezi, Sveti Georgije ubija aždaju // REZ // Sarajevo, No Smoking Orchestra, Nemanja, Kosovo je Srbija, Mokra Gora, Insajder... (nastaviti niz po želji)

Priča o Đurđevdanu veoma je komplikovana u mom profesionalnom slučaju. Kad čujete ili vidite napisanu reč Đurđevdan, u vama se istovremeno okine više tastera i pokrene niz asocijacija, koje možete i ne morate svesno da pratite ili artikulišete. Tako je i sa mnom, kad ne radim. Ali kad radim...

Dotična priča počinje jednog 6. maja pre desetak godina u Nemačkoj. Sedim sa nekoliko studenata i kolega u nekoj bašti, recimo da nas je troje govornika maternjeg jezika i troje Nemaca. Početka razgovora se više ne sećam, ali pamtim trenutak kad je jedna devojka rekla „pa, danas je Đurđevdan!".

Počinju objašnjavanja koja uključuju gore navedene ključne reči, do reza. Nemci ne znaju za Bijelo dugme, znaju za Bregovića. Ne znaju da je Bregović radio muziku za Kusturičine filmove, ali znaju Underground. Ne znaju pesmu Đurđevdan, Ederlezi im takođe ništa ne govori, ali u trenutku kada neko počinje da pevuši, prepoznaju melodiju i oduševljavaju se. Međutim, ne znaju da je to pesma iz Kustinog Doma za vešanje. Obaška što im ni taj naslov preveden na nemački ama baš ništa ne govori. Snalazimo se, neko se doseti naslova Die Zeit der Zigeuner, odnosno Time of the Gypsies - da, da, za taj film su čuli, ali nisu gledali. Pa polako raspretljavamo priču, kao da sami motamo ono lajtmotivsko babino crveno klupko vune u filmu. Tada je Đurđevdan postao sastavni deo moje nastave, odnosno tada sam shvatila da je važno da sa studentima razgovaram i o opštim mestima popularne (ne)kulture.

REZ

Zimus, nekih desetak dana pred početak takozvanog prolećnog semestra, vidim na Facebooku da je jedan moj student, Švajcarac, na svoj profil napisao (izvinite, ali stvarno je tako napisao): „Emir je bio govno!"

Nemam pojma o čemu se radi, zašto je to napisao, malo se naravno i smejem odabranoj reči... Javim mu se, pitam „Kusturica?", kaže „da". Pitam šta je bilo, kaže da su Emir i No Smoking Orchestra svirali u ciriškom klubu X-stra i da ništa nije valjalo, da su se primitivno ponašali itd. Pitam koliko zna o Kusurici? Kaže, gledao je tri filma, Underground, Schwarze Katze, Weisser Kater i Das Leben ist ein Wunder, zato je išao na koncert i potpuno je razočaran. Inače o Kusturici ne zna ništa, izuzev da je iz Srbije i da tamo snima filmove. Na njegov profil se javi još nekoliko studenata; dvoje pominje Mokru Goru i neki festival tamo, troje zna da je Kusturica iz Sarajeva, jedan je nešto načuo da je slavni režiser postao pravoslavac i da su ga se Bosanci odrekli, njih četvoro je negde na ovdašnjim vestima videlo da je govorio prošle godine na beogradskom mitingu povodom proglašenja nezavisnosti Kosova. Jedna studentkinja predlaže da Kusturicu uzmemo za temu kursa, kao crvenu nit, ostali su oduševljeni, i na kraju tako i biva.

Danas je lako pripremiti materijal za takav kurs i učiniti ga dostupnim. Ko je Kusturica? Pročitali su na nemačkoj Vikipediji, pred početak kursa, sve im je već malo jasnije. Šta je No Smoking Orchestra? Videli su na Youtubeu i na kurs došli zgroženi. Inserti iz filmova? Videli, zaintrigiralo ih je, uglavnom im se sviđa. Informacije počinju da oblikuju nit. Sâm Kusturica? Na Youtubeu ima nekih intervjua, a tu je i pomenuti prošlogodišnji govor, to ne razumeju, hoće to. Radimo na smenu - red filma, red teksta, red intervjua. Imaju, studenti, užasno, užasno mnogo posla, kao nikad do sad. Često sede u grupama, Švajcarci s „Jugovićima" i rastavljaju i sastavljaju svaku rečenicu, iz filma, iz teksta, iz intervjua. Švajcarci artikulišu, Jugovići koriguju, a lektorka - lektoriše, šta drugo. :)

REZ

Danas je Đurđevdan. Materijal spreman za niži kurs jezika: Đurđevdan Bijelog dugmeta, Ederlezi iz Doma za vešanje, tekst sa Vikipedije o Đurđevdanu. Priključeni smo na internet, materijala je mnogo, radoznalost raste, posebno kada jedna studentkinja kaže da je pre nekoliko dana bila na koncertu Bijelog dugmeta u blizini Ciriha.

Obavezani smo čvrstim dogovorom da o ovim stvarima govorimo na našim jezicima, ispisujem najmanje četiri table novih reči i izraza, sve vodeći računa da ih istovremeno priviknem na imperativ koji smo radili prošle nedelje. „Zapišite, prepišite, zapamtite, nemojte ovo pisati; Alexandra, molim te, obriši tablu; Laura, ugasi svetlo; Verner, otvori, molim te, prozor; Dragane, hajde prevedi na nemački..." Tekst na Vikipediji je naporan, ali zadržavamo se na onim pasusima koji pružaju najosnovnije informacije, tim pre što čitamo ćiriličnu verziju. Zarumeneli su se od napora, ali zadovoljni su, kao da su uspeli da zavire u male tajne o kojima su slušali na mahove, u šiframa, ili dobijali parčiće s kojima nisu znali šta da rade.

REZ

Dolazim kući i odmah se posvećujem onom drugom, višem kursu sa kojim čas imam sutra. Do sad smo gledali Oca na službenom putu (oduševljeni su), Podzemlje na DVD-u gledaju kod kuće, pričaćemo iduće nedelje, videli smo inserte iz većine ostalih Kusturičinih filmova. Pročitali smo tekst na e-Novinama i u Jutarnjem, pročitali intervju sa Kusturicom u Pressu, videli i čuli spornu pesmu Wanted Man (o utiscima ne moram, zar ne?), slušali telefonski razgovor sarajevske televizije sa Kusturicom 1992. godine. Sutra je na redu prošlogodišnji govor na mitingu „Kosovo je Srbija".

Otvaram mail, stigao je transkript tog govora koji je uradila studentkinja Švajcarkinja. Korigujem tri slovne greške, pet promašenih padeža i nešto interpunkcije i ubacujem dve reči koje nije razumela pa je napisala upitnike. Hoću reći, transkript je savršeno urađen.

Ne sumnjam da ste taj govor čuli, videli, da vam je već sama tema izašla na nos. Da, i meni je. Samo, verujte mi, svaki govor dobije na težini kada se stavi na papir. Kada ispari okruženje, kada ga ne čitate kao klupko emocija koje cirkulišu između pozornice i publike, kada ostane sveden na reči bez prateće slike i tona, tek tada vidite šta je stvarno rečeno.

Dan je počeo Đurđevdanom, okida se taster za tasterom, svesno pratim sopstvene asocijacije. Setim se da je neko pomenuo da je prekjučerašnji Insajder bio posvećen Mokroj Gori. Nalazim podcast, izvolite, poslušajte, preporučujem, emisija je odlična. Slušam Insajder, zaplitanje i rasplitanje klupka vlasti i novca smotanog oko Mokre Gore, i paralelno se prisećam da sam studentima dužna i objašnjenje o pravoslavlju.

Ukucavam u pretragu „Kusturica, Nemanja, krštenje" i nalazim informaciju da je Kusturica kršten 2005. godine u manastiru Savina kod Herceg Novog - na Đurđevdan.

Suma svih ključnih reči je u ovom slučaju, naravno - Đurđevdan. Reč-rizom, reč bez kraja i konca, crvena nit koja ne prestaje da se mota, reč na koju se kalemi meso popularnog mita začetog još u vreme bivše nam YU.

Neću vas poštedeti. Kusturica je u svom govoru pominjao velikane Srbe, koji bi po njemu trebalo da nam obezbede ulaznicu u svet. Da se razumemo, svetu je Kusturica poznatiji od svih pomenutih velikana. Njegova reč je u ovom trenutku teža, jer je aktuelna, a i zato što je zahvaljujući masovnim medijima dostupnija. Uzgred, kao što znate, inserti njegovog govora na ovom mitingu ukrasili su dnevne vesti širom sveta tih dana. Govorio je jedan od najvećih živih reditelja na svetu, to nije svejedno.

Evo, dakle, da vidite šta će sutra čitati moji studenti, koji hoće da znaju i da razumeju, i koji će pokušati da uhvate crvenu nit onoga „što je pisac hteo da kaže".

 

GOVOR

(Emire, Srbine!)

Gdje su večeras domaći miševi koji lažu za platu i govore kako smo niko i ništa?
Gdje su domaći miševi koji za male pare tvrde kako naše vrijednosti nisu u temelju zapadne civilizacije?
U mišjim rupama!
Gdje su oni koji se rugaju kosovskom mitu?
Gdje su oni koji kosovskom mitu pretpostavljaju holivudski mit?
Ništa mi nemamo protiv drugih mitova, ali, evo večeras: kojem mi mitu pripadamo? Kosovskom mitu!
Svi narodi svijeta imaju svoju mitologiju, pa i mi.
Ali mi nemamo samo ideju o nebeskom narodu.
Imamo naučnike koji su ugrađeni u svjetski naučni sistem.
Milutin Milanković je čovjek čije ime nosi jedna nebeska planeta. To je naš čovjek.
Ivo Andrić je nosilac Nobelove nagrade. Srbin!
Miloš Crnjanski je čovjek koji nosi srpsko ime i pravoslavne je vjere.
Bodiroga je jedan od najboljih košarkaša svih vremena. Naš je čovjek.
Ima li nešto što je ulaznica u veliki svijet, a da mi nemamo? Nema!

(Emire, Srbine!)

Sedamnaesti februar je dan iza koga bi trebalo da krene osamnaesti.
Međutim, broj osamnaest će morati da sačeka.
Treba da se napravi novo brojanje, novi kalendar.
Taj kalendar će čekati dok novog sedamnaestog Kosovo ne bude ponovo slobodno.
Svaka riječ, svaki postupak je danas težak.
Ako na brzinu poredamo događaje koji su nas doveli na ovo mjesto, vidjećemo da smo u poslednjih dvadeset godina prvo bili dovedeni do dokaza da smo genocidni narod, ali im ni to nije uspjelo.
Klintonova administracija je bombardovala Beograd i Kosovo.
Pa je otamo otišlo stotine hiljada naših ljudi. Prije toga ista administracija je pravila superviziju istjerivanja hrvatskih Srba iz Knina i Kninske krajine.
Pa smo onda ušli u demokratiju, vjerovatno najtragičniju u svetu, gdje smo isporučili svog predsednika, a onda su nam ubili premijera.
Sve smo činili da ta ulaznica, koju su naučnici i sportisti i drugi obezbjedili, da je ispunimo, ali se ona nije ispunila.
Svaki put kad smo učinili nešto što je od nas traženo, trebalo je da idemo dublje i dublje. Čekamo da se broj sedamnaest pomjeri prema broju osamnaest, da Kosovo bude ponovo slobodno i da bude naše.
Živjeli.
Živela Srbija.
Živelo Kosovo.

Atačmenti



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

adam weisphaut adam weisphaut 22:57 06.05.2009

Re: Nadam se da ste se obavestili 'de mu je...

ovo?

TO i DSZ, odbrana i poslednji dani...
Domazet Domazet 23:13 06.05.2009

Verujem ti...

Jelena Gall
Domazet
...pendzer. Chisto da ne bude ovoliko truda uzalud...

e, moj domazete, verovao ili ne, da nisu došle replike pitala bih te šta si uopšte hteo da kažeš.
...ko kazhe da ne verujem
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:33 07.05.2009

Re: Nadam se da ste se obavestili 'de mu je...

JJ Beba
Domazet
...pendzer. Chisto da ne bude ovoliko truda uzalud...

eeeeee misli kusta i o tome
ne može profesorevom prozoru ni da se priđe



čuvaju ga naoružani moćni rendžeru


Kusturicin pendzer je negde na Cuburi, bar bio, kada je u Beogradu. Mislim u ulici Filipa Kljajica, koja se sada zove Vladike Varnave, ili tako nesto.
A sto se tice Kusturicinih tirada na odredjene teme, pa covek je dobro placen da prica.To ipak nema veze sa njim kao rediteljem koji se mozda ponavlja, ali ipak uspeva da provuce notu poetike na koju se univerzalno reaguje. Mene cudi da neko ko vidi umetnost na njegov nacin moze da se prodaje za saku kikirikija i Kostunicino mudro mrdanje glave.
dunjica dunjica 21:04 06.05.2009

wow!

Tvoji studenti, pa makar i napredni, moraju prevesti ovaj govor?! E, pa, skidam kapu! A kad ga prevedu i "uhvate" meta-nivo, više im ne treba nikakav workshop / seminar / trening iz kulturelle Kompetenz. Znaju sve!
Domazet Domazet 21:30 06.05.2009

Stvarno good job Jelena...

...ako ovako nastavish imash od Kuste da napravish novog Vercingetorixa.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:35 06.05.2009

Re: Stvarno good job Jelena...

adam weisphaut adam weisphaut 21:39 06.05.2009

Re: Stvarno good job Jelena...

Jača mu je ona s Dabić Rašom.
Jelena Gall Jelena Gall 22:24 06.05.2009

Re: wow!

dunjica
Tvoji studenti, pa makar i napredni, moraju prevesti ovaj govor?! E, pa, skidam kapu! A kad ga prevedu i "uhvate" meta-nivo, više im ne treba nikakav workshop / seminar / trening iz kulturelle Kompetenz. Znaju sve!

ma gde, bre, da prevode, dunjice!
mada, ok, prevodiće donekle, da bi razumeli, koristiće rečnike, naravno.
a meta-nivo... ne treba imati ni iluzija ni straha (ovo nije na tvoj račun) da njih ovakve teme dodiruju na isti način kao nas. oni imaju distancu, i dobro je što je tako.
dunjica dunjica 23:05 06.05.2009

Re: wow!

ne treba imati ni iluzija ni straha (ovo nije na tvoj račun) da njih ovakve teme dodiruju na isti način kao nas. oni imaju distancu, i dobro je što je tako.


Meni bi bilo zanimljivo vidjeti i čuti koliko tvojim studentima, s distancom većom ili manjom, ovaj govor zacementira, odn. poljulja sliku koju imaju o kulturi zemlje čiji jezik uče.
Jelena Gall Jelena Gall 13:32 07.05.2009

Re: wow!

dunjica
ne treba imati ni iluzija ni straha (ovo nije na tvoj račun) da njih ovakve teme dodiruju na isti način kao nas. oni imaju distancu, i dobro je što je tako.


Meni bi bilo zanimljivo vidjeti i čuti koliko tvojim studentima, s distancom većom ili manjom, ovaj govor zacementira, odn. poljulja sliku koju imaju o kulturi zemlje čiji jezik uče.

ni najmanje. sto bolje razumeju ono sto vide/cuju/citaju itd, to je manja opasnost od cementiranja odnosno ljuljanja predstava o kulturi. ovo sto je kusturica govorio na mitingu veze s kulturom nema, iako su u kategoriji naucnika pomenuti andric i crnjanski, i to studentima zaista i ne mora da se crta. konkretno, nijednom recju niti pitanjem nisu pokusali ovaj govor da "primene" na kustine filmove. podseticu da je prvi impuls za ovakvo koncipiranje kursa dosao od studenta razocaranog koncertom. pa ako je muzicki angazman kusturice i no smoking orchestra naisao samo na zgrazavanje (a jeste, na svaki nacin, u svakom smislu), opet nisu postavili u pitanje cak ni muziku iste ekipe u filmu crna macka beli macor. da ne duzim, tim pre sto trenutno nemam vremena, umeju da razdvoje ove stvari. filmovima su, onoliko koliko su videli do sada, fascinirani.
JJ Beba JJ Beba 13:53 07.05.2009

Re: wow!

podseticu da je prvi impuls za ovakvo koncipiranje kursa dosao od studenta razocaranog koncertom. pa ako je muzicki angazman kusturice i no smoking orchestra naisao samo na zgrazavanje (a jeste, na svaki nacin, u svakom smislu),

vrlo interesantno
:))
leks, što pre stvoji studenti shvate da Kusturica i No smoking orchestra nemaju veze sa muzikom pre će da odrastu.
To je imitacija i degradacija muzike.
Jelena Gall Jelena Gall 21:57 07.05.2009

Re: wow!

leks, što pre stvoji studenti shvate da Kusturica i No smoking orchestra nemaju veze sa muzikom pre će da odrastu.
To je imitacija i degradacija muzike.

pa to je pitanje muzickog ukusa
znas, o muzici, ovoj novoj, ja zaista ne znam mnogo, pa se uzdrzavam od svakog suda. ako mi se nesto svidi, ja slusam, i to je sve. a ovo sto sviraju kusta i pusenje ja sam zaista prvi put cula zajedno sa studentima (samo sam neke tekstove videla ranije, naravno). jednostavno smo zajedno to trazili na youtubeu.
i nasli, i culi.
nisam rekla nista ni tada, kao sto nemam sta da kazem ni sada.
a oni su, rekoh, bili zgrozeni.
i onda smo presli na druge teme.
cabot cabot 21:36 06.05.2009

Doslednost

Kusturica jeste veliki reditelj koji je neosporno obogatio evropsku kulturu... I to poetikom koja istice ono najdragocenije, pravo na razlicitost. Evropa je dugo i uporno osvajala svoje slobode... Sve ostalo je dosledno izvedeno... Zivot i govor...Pravo pojedinca, grupe, planete...Mala primitivna sredina ce to tek kasnije da razume... Dotle ce politikanti i kursisti da se takmice u vredjanju. Razlicitost, individualizam, tolerancija...Zapad...Ipak, nije to partiski program, to je zivot...
JJ Beba JJ Beba 21:49 06.05.2009

Re: Doslednost

Kusturica jeste veliki reditelj koji je neosporno obogatio evropsku kulturu.

jedini dobar film mu je Sećaš li se Doly Bell
ostalo sranje
uspeo je da nas prikaže kao otpad, kao kulturni otpad evrope na balkanu.
tako se i ponaša prema nama , kao prema otpadu: misli da smo svi primitivni, neobrazovani, neuki
Domazet Domazet 21:53 06.05.2009

Lele bebo koliko iz tebe izbija...

JJ Beba
Kusturica jeste veliki reditelj koji je neosporno obogatio evropsku kulturu.

jedini dobar film mu je Sećaš li se Doly Bell
ostalo sranje
uspeo je da nas prikaže kao otpad, kao kulturni otpad evrope na balkanu.
tako se i ponaša prema nama , kao prema otpadu: misli da smo svi primitivni, neobrazovani, neuki
...kompleksa!?
JJ Beba JJ Beba 21:58 06.05.2009

Re: Lele bebo koliko iz tebe izbija...

Domazet
JJ Beba
Kusturica jeste veliki reditelj koji je neosporno obogatio evropsku kulturu.

jedini dobar film mu je Sećaš li se Doly Bell
ostalo sranje
uspeo je da nas prikaže kao otpad, kao kulturni otpad evrope na balkanu.
tako se i ponaša prema nama , kao prema otpadu: misli da smo svi primitivni, neobrazovani, neuki
...kompleksa!?

hahaha
jbg nismo svi psiholozi amatri ko ti pa da si samopomažemo.
ja priznajem da je kusturica bolji od mene u igranju klisa te zbog toga negujem neviđeno izražen kusta kompleks.
manifestuje se time da noću ne mogu da legnem na leđa

Domazet Domazet 22:04 06.05.2009

Re: Lele bebo koliko iz tebe izbija...

JJ Beba
.
.
.
manifestuje se time da noću ne mogu da legnem na leđa
...uuu, ovo moze da bude bash nezgodno. Mada i ne mora. Ako se ne varam, kod tebe se radi o mesijanskom a ne misionarskom kompleksu...
JJ Beba JJ Beba 22:09 06.05.2009

Re: Lele bebo koliko iz tebe izbija...

Domazet
JJ Beba
.
.
.
manifestuje se time da noću ne mogu da legnem na leđa
...uuu, ovo moze da bude bash nezgodno. Mada i ne mora. Ako se ne varam, kod tebe se radi o Mesijanskom a ne misionarskom kompleksu...

eee domi vidi se da si umoran od života.
misionarski se dobijaju još samo matorani.
a kapiram da foru ne moći noću leći na leđa niti razumeš, niti prepoznaješ
omatorilo se, šta ćeš
bukowski_od_bosne bukowski_od_bosne 10:29 07.05.2009

Re: Doslednost



Intersantno isto to Muslimani iliti Bosnjaci po novom prebacuju i Ivi Andricu. Te prikazao ih je kao primitivne i zle ta on je idejni tvorac genocida te ovo te ono...I Kusturica i Ivo Andric su geniji na svojim poljima a to sto im politicka uvjerenja nisu uvijek po nasoj volji (Ivo je svojevremeno bio ambassador kod Hitlera i potpisivatelj trojnoga pakta) e to nije njihov problem. Oni koji ne vole kusturicine filmove ne moraju da ih gledaju. Ali za mene stoji da je Kusturica u tim ostvarenjima docarao neku metafizicku posebnost nasih krajeva. To su mozda neke male scene kojima me je pridobio ali tu se za mene pokazuje genij (npr. scena kada Lazar Ristovski u Undergroundu na rusevinama cisti cipelu mackom lutalicom...) . Sad mozemo mi da ga prozivamo zbog njegovog pokrstavanja, zbog srbovanja, zbog primitivizma koji ocigledno priziva sa "No smoking orchestra" sa njegovim preformancima uz Neleta Karajlica, sve to stoji, ali niko od nas ne moze da mu ospori umjetnicki genij.
georges_it georges_it 11:24 08.05.2009

Re: Doslednost Leba i Igara

nije problematičan domet kusturičinog talenta za kinematografiju, ali je problem što se može pretpostaviti da je na ovim prostorima neophodno biti politčki i rodbinski podoban da bi se dobila šansa i sredstva za izražavanje darovitosti!!! poznajem dosta talentovanih ljudi iz različitih umetničkih delatnosti kojima šansa nikad nije pružena, pa onda ide čuvena priča 'da nešto vrede to bi se već negde ispoljilo, pa luzeri i sl' ..ti ljudi nikad nisu hteli da iznose oportunistički prihvatljive stavove kako bi im se omogućio prolaz kroz strukture kulturnih institucija i pristup fondovima! tako je bilo i u ex YU, pa kad bi se malo zagrebalo možda bi se moglo naći s kojim članom SKJ je u to vreme kusturica, kao i njemu slični bio slizan!
sreća da je u to vreme još kako-tako postojalo nezavisno malo izdavaštvo, posebno u Sloveniji i na punk muzičkoj sceni!
evo jednog poznatog primera talentovanog čoveka koji je otišao sa ovih prostora i skoro već dve decenije nije prisutan na sceni..dal' je možda to kusturica i njegov no smoking 'genijalniji' 'vredniji' a ovaj obična danguba i luzer???????
radi se naravno o Johnny B. Shtulisonu!!! po merilima 'bukowskog od bosne' i on je mogao mirne duše da dodje ovde i srbuje (još je mislim po rodoslovu i srbin) i odma bi mu organizovali koncert na Ušću, lepo se tu odreda svi retoričari tog političkog diskursa i njihovi lobisti pojavili da obeleže impozantni skup i svoje mesto u velikoj istoriji nebeskog naroda vjavekovne nam Stradije!!!! i još lepše na kraju podelili pare - što iz budžeta, što od ulaznica, što od srećki i nagradnih igara!!!
'Hladna noć pred velike dogadjaje
Ne želim više da se sjećam
Znali su gdje će me naći
Kurvini Sinovi'
Ipak setimo se stihova onog koji kao i kusturica nije više budala samo za sebe:
'Veliko veliko hvala
Neću da budem dvorska budala
Nadjite drugog Ko vas jebe
Ja sam budala samo za sebe'
pnbb pnbb 21:44 06.05.2009

oliver

zar je jedina asocijacija na djurdjev dan nesretni emir/nemanja?

kad su te pitali sta je djurdjevdan, jel si im rekla - pesma?

kamo patron saint, i to? ili od toga ne moze da se napravi prica
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:56 06.05.2009

kad je karajlic bio normalan...

lex, prevedi nam ovo na kraju, please?!?!?


to ovaj što obožava dabića.
Jelena Gall Jelena Gall 22:38 06.05.2009

Re: oliver

pnbb
zar je jedina asocijacija na djurdjev dan nesretni emir/nemanja?

kad su te pitali sta je djurdjevdan, jel si im rekla - pesma?

kamo patron saint, i to? ili od toga ne moze da se napravi prica

bože sačuvaj, naravno da sam im rekla i dala da čitaju o đurđevdanu potpuno nevezano za bregu i kustu. to je onaj link na ćirilični tekst o đurđevdanu sa srpske vikipedije. a da će na tome ostati - hoće, bar zasad.
ako nisi primetio, reč je o dva kursa. na jednom je bila reč o đurđevdanu, a na drugom je kusturica - studentskim izborom - crvena nit.
ja sam sve spojila danas u ovom postu za blogere, ne u nastavi, ne misliš valjda da dotle stižemo i to postižemo?

a popularni mit đurđevdana nisam napravila ja, pri tom je popularni mit ono što u krhotinama dopire do njih, i oni hoće da povežu te konce i da (jezički) razumeju o čemu se radi. verovao ili ne, a s obzirom da nisu navikli na cenzuru i zabranu otvorenog govora, moja je obaveza da im odgovorim na pitanja koja se tiču naših prostora, odnosno da im pomognem da jezički savladaju i uobliče materijal.
Jelena Gall Jelena Gall 22:47 06.05.2009

Re: kad je karajlic bio normalan...

lex, prevedi nam ovo na kraju, please?!?!?

joj, mučiš me, osam minuta ničega - bar da je insert iz valtera! :) - da bismo došli do nemačkog...

- Otkad sam u Sarajevu, tražim Valtera, i ne nalazim ga. Ali tamo, kuda moram da idem, znam ko je on.
- Vi znate ko je Valter?! Odmah mi recite njegovo ime!
- Pokazaću vam. Vidite li ovaj grad? To je Valter.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:57 07.05.2009

Re: kad je karajlic bio normalan...

- Pokazaću vam. Vidite li ovaj grad? To je Valter.


hvala lex!
nekad bili i kusturica i karajlić sarajevo.
davno prošlo vreme.
sad samo istočno igra.
istočno od života.
gde se pudlice drže na konopu pred kućom.
dunjica dunjica 10:22 07.05.2009

Re: kad je karajlic bio normalan...

gde se pudlice drže na konopu pred kućom.


Kad već spomenu pudlice; ovo mi danas stiglo emajlom (poziv na Balkan Black Box roštiljanje uz Spree, pod nazivom "bbb - Nostalgie & Vision" ):


Inner Party Inner Party 21:56 06.05.2009

Umetnik

GOVOR


Potpisujem ovaj govor. Nadajmo se da ce ga se setiti za neke buduce citanke.
Zao mi je sto je onomad prosao onako nezapazeno, eto ja ga tek sad prvi put odusevljeno citam u celosti ...

Two thubs up za Kusturicu!

JJ Beba JJ Beba 22:03 06.05.2009

Re: Umetnik

Inner Party
GOVOR


Potpisujem ovaj govor. Nadajmo se da ce ga se setiti za neke buduce citanke.
Zao mi je sto je onomad prosao onako nezapazeno, eto ja ga tek sad prvi put odusevljeno citam u celosti ...

Two thubs up za Kusturicu!


da i ja podržim govor.
možda mi dodele neku planinu
brdo makar?
Goran Vučković Goran Vučković 22:04 06.05.2009

Re: Umetnik


Potpisujem ovaj govor. Nadajmo se da ce ga se setiti za neke buduce citanke.
Zao mi je sto je onomad prosao onako nezapazeno, eto ja ga tek sad prvi put odusevljeno citam u celosti

Ako nije tajna, šta ti se sviđa u njemu?
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:06 06.05.2009

Re: Umetnik

brdo makar?

ma da naučiš ovaj, pa da dobiješ apartman na moktoj gori.
možda da se uposlimo ko sobarice, viš kakva je kriza...
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:07 06.05.2009

Re: Umetnik

Ako nije tajna, šta ti se sviđa u njemu?

zar ima nešto što ti se ne sviđa vučko?
cccc...
Domazet Domazet 22:10 06.05.2009

Prkos bata Vule, prkos...

Goran Vučković

Potpisujem ovaj govor. Nadajmo se da ce ga se setiti za neke buduce citanke.
Zao mi je sto je onomad prosao onako nezapazeno, eto ja ga tek sad prvi put odusevljeno citam u celosti

Ako nije tajna, šta ti se sviđa u njemu?
...znash ono Eppur si muove...
adam weisphaut adam weisphaut 22:20 06.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

Eppur si muove...

Ko ne voli Dabić Rašu...je sigurno samo slobodan prevod
Goran Vučković Goran Vučković 22:42 06.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

...znash ono Eppur si muove...

Pravo da ti kažem, ja vidim samo konfuziju. Jedino što od osećanja budi je - neispunjenost i frustracija. A i to muljavo. I možda najviše - zbunjenost.

Tupi, da izvineš, nešto o kosovskom mitu, pa ga poredi sa holivudskim (alal mu paralela ), pa onda gomilu pali kako "miševa" nema među njima (sve junak do junaka, valjda). Sa miševa i mita skoči na ugrađenost u "svetski naučni sistem" (?) i onda pomene jednog naučnika, dva pisca i košarkaša. Još malo pa kao ono Radoje Domanović što reče kako njihovo mesto ima tri pisca, ili kako ono beše. Onda nešto kao zaustavlja kalendar, pa da neku grotesknu sliku novije istorije i na kraju kaže da ćemo da čekamo dok Kosovo ne bude ponovo naše.

I šta je poenta? Devojka nas je ostavila, ali mi imamo svoj mit i čekaćemo je da nam se vrati. Sve smo činili da nas voli, tako nam mita, ali ona nas nije volela. Ali zato sviramo flautu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:50 06.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

jedan od najboljih tekstova ikada napisanih o kusturici

DŽELATOV ŠEGRT
Domazet Domazet 22:51 06.05.2009

Pa dobro...

Goran Vučković
...znash ono Eppur si muove...

Pravo da ti kažem, ja vidim samo konfuziju. Jedino što od osećanja budi je - neispunjenost i frustracija. A i to muljavo. I možda najviše - zbunjenost.

Tupi, da izvineš, nešto o kosovskom mitu, pa ga poredi sa holivudskim (alal mu paralela ), pa onda gomilu pali kako "miševa" nema među njima (sve junak do junaka, valjda). Sa miševa i mita skoči na ugrađenost u "svetski naučni sistem" (?) i onda pomene jednog naučnika, dva pisca i košarkaša. Još malo pa kao ono Radoje Domanović što reče kako njihovo mesto ima tri pisca, ili kako ono beše. Onda nešto kao zaustavlja kalendar, pa da neku grotesknu sliku novije istorije i na kraju kaže da ćemo da čekamo dok Kosovo ne bude ponovo naše.

I šta je poenta? Devojka nas je ostavila, ali mi imamo svoj mit i čekaćemo je da nam se vrati. Sve smo činili da nas voli, tako nam mita, ali ona nas nije volela. Ali zato sviramo flautu.
...ti to tako vidish. Svakom svoje, nama nashe a Galileu i Kusti njihovo.
Domazet Domazet 23:03 06.05.2009

I shta kazhesh, dopao ti se Nikolaidisov..

Exitus Letalis
jedan od najboljih tekstova ikada napisanih o kusturici

DŽELATOV ŠEGRT
...chlanak, ko bi rekao? Shtaq da ti kazhem, svako ima pravo na svoje mishljenje. Ti i Niki na vashe a kanski zhiri na svoje.
JJ Beba JJ Beba 23:32 06.05.2009

Re: I shta kazhesh, dopao ti se Nikolaidisov..

Ti i Niki na vashe a kanski zhiri na svoje.

kanski žiri..trt..jak argument.
pa i Saša Petrović je onomad dobio nagradu za sličnu tematiku - Skupljači perja, zar ne?
zapadna evropa voli otpad, egzotiku koja nisu oni nego su oni Drugi tu pored njih....Orjent, čitaš li ti knige domi? Edvard Said, Vesna Goldsvorti....kulturni imeprijalizam...
batali psihologiju vidiš da ne pomaže

Domazet Domazet 00:07 07.05.2009

Bolest!


kanski žiri..trt..jak argument
Ma da, i shta se onda guziti da se udje u istu. Nije valjda zbog koncerata u Budimpeshti?? Ili, ne daj bozhe, iz zhelje da i mi malo postanemo kulturni imperijalisti?

Ovde neko spominje konfuziju? Strashno! STRA-SHNO!!
JJ Beba JJ Beba 00:20 07.05.2009

Re: Bolest!

Domazet

kanski žiri..trt..jak argument
Ma da, i shta se onda guziti da se udje u istu. Nije valjda zbog koncerata u Budimpeshti?? Ili, ne daj bozhe, iz zhelje da i mi malo postanemo kulturni imperijalisti?

Ovde neko spominje konfuziju? Strashno! STRA-SHNO!!

"guzimo" se jer hoćemo, jer tamo pripadamo.
tamo pripadaju naša deca

stvaršno si površan , ili zaboravan domazete. samo zi budimpeštu zapamtio od mog CVa?
a SF? a berkli?..ništa..?
jbg što se babi milo to mu se i snilo
Doctor Wu Doctor Wu 06:17 07.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

jedan od najboljih tekstova ikada napisanih o kusturici

tekst je najobicnje djubre, barem koliko i kusturicin govor, ako ne i vise.
Doctor Wu Doctor Wu 06:20 07.05.2009

Re: Bolest!

tamo pripadaju naša deca

a unuci i buduca pokolenja?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:23 07.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

Exitus Letalis
jedan od najboljih tekstova ikada napisanih o kusturici

DŽELATOV ŠEGRT


Sto se mene tice daleko NAJPRLJAVIJI i NAJGORI politicki pamflet i zbirka najtezih zamislivih lazi i uvreda upucenih na racun jednog coveka od svih slicnih tekstova koji su se dosada pojavili na politickoj sceni Balkana - koja inace obiluje takvih prljavstinama. Seseljeva "dela" nisam citao ali ne mogu da verujem da se i on spusta na tako nizak nivo ... ili bar da ne siri tako odvratne lazi ...

I ne govori mnogo taj tekst samo o svom piscu - nego i o onima koji ga podrzavaju ...
Goran Vučković Goran Vučković 09:42 07.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

Sto se mene tice daleko NAJPRLJAVIJI i NAJGORI politicki pamflet i zbirka najtezih zamislivih lazi i uvreda upucenih na racun jednog coveka od svih slicnih tekstova koji su se dosada pojavili na politickoj sceni Balkana

Nemoj tako, Vaso, konkurencija je žestoka u toj disciplini :)

Inače, tekst svakako pokazuje emotivni odnos pisca prema Srbiji i njenim stanovnicima, ali šta bi tačno nazvao "najteže zamisliva laž" u njemu?
adam weisphaut adam weisphaut 09:45 07.05.2009

Samo za našeg druga, Vasu

Samo sam dva puta javno podržao nečiji politički stav. Bio sam na konvenciji DSS-a i Vojislava Koštunice. Podržao sam Đukanovića, što nimalo nije bilo lako, jer svi znamo da su korijeni UDB-e duboko u našoj istoriji, mladog čovjeka koji se suprostavio Miloševiću
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:18 07.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...

Goran Vučković
Inače, tekst svakako pokazuje emotivni odnos pisca prema Srbiji i njenim stanovnicima, ali šta bi tačno nazvao "najteže zamisliva laž" u njemu


Ma daj ne zezaj Vucko - bar od tebe ne bih ocekivao to pitanje.

Kako bi se ti osecao da te neko nazove "dzelatov segrt" i da kaze (ili ovako ocevidno implicira) da si podrzavao zlocine (pa im i doprinosio)? A ja sam cvrsto ubedjen da ako se ova kvalifikacija moze "prisiti" Kusturici, moze onda i meni, tebi ili bilo kome drugom ovde. I jel mozes ti da zamislis vecu i tezu u vredu i laz? Mene licno ne cudi da ga je Kusturica tuzio ... Procitao sam dosta njegovih intervjua i covek je bio uvek vrlo paziljiv i obziran kad se izrazavao o zrtvama(bez obzira na stranu) i NIKAD nije podrzao nikakve zlocine, NAPROTIV. A to sto se, od vise strana u sukobu (koje su sve imale i svojih "dzelata" ), opredelio za jednu ne moze se nikako povezati sa ovom kvalifikacijom. O drugim "sitnijim" izvrtanjima i insinuacijama ne bih trosio reci niti ih demantovao posto smo o njima mnogo puta diskutovali na ovom blogu ...
adam weisphaut adam weisphaut 10:36 07.05.2009

Samo im je objasnio

Procitao sam dosta njegovih intervjua i covek je bio uvek vrlo paziljiv i obziran kad se izrazavao o zrtvama(bez obzira na stranu) i NIKAD nije podrzao nikakve zlocine, NAPROTIV

da su im učinili uslugu:
Nisu li, dakle Srbi svojim ratovanjima, a ti su ratovi kako kažu sve knjige svijeta bili neizbježni i nijesu ih počinjali Srbi, kako misle moji prijatelji muslimani..Nisu li ,dakle, Srbi činili uslugu manjim narodima u Jugoslaviji i posredno ili neposredno doprinijeli očuvanju njihovih tradicija i učvršćivanju njihovih nacionalnih jezgara
dostojno 1Čika Gedže
JJ Beba JJ Beba 13:12 07.05.2009

Re: Bolest!

Doctor Wu
tamo pripadaju naša deca

a unuci i buduca pokolenja?

i unuci i buduća pokolenja

Goran Vučković Goran Vučković 14:04 07.05.2009

Re: Prkos bata Vule, prkos...


Kako bi se ti osecao da te neko nazove "dzelatov segrt" i da kaze (ili ovako ocevidno implicira) da si podrzavao zlocine (pa im i doprinosio)? A ja sam cvrsto ubedjen da ako se ova kvalifikacija moze "prisiti" Kusturici, moze onda i meni, tebi ili bilo kome drugom ovde. I jel mozes ti da zamislis vecu i tezu u vredu i laz? Mene licno ne cudi da ga je Kusturica tuzio ... Procitao sam dosta njegovih intervjua i covek je bio uvek vrlo paziljiv i obziran kad se izrazavao o zrtvama(bez obzira na stranu) i NIKAD nije podrzao nikakve zlocine, NAPROTIV. A to sto se, od vise strana u sukobu (koje su sve imale i svojih "dzelata" ), opredelio za jednu ne moze se nikako povezati sa ovom kvalifikacijom. O drugim "sitnijim" izvrtanjima i insinuacijama ne bih trosio reci niti ih demantovao posto smo o njima mnogo puta diskutovali na ovom blogu ...

Pa rekoh da čovek ne krije svoje emocije prema Srbiji i njenim stanovnicima (a svakako ni prema Kusturici, koji je glavni junak priče) - ali da, tehnički Kusturica nije nikad radio na poslovima pomoćnika/učenika dželata, pa može lako da dobije pomenutog na sudu (što mislim da se i desilo). Imenovanje Miloševića raznim imenima je, opet, takoreći nacionalni sport (beše i "balkanski kasapin" još '90-tih), posebno od 2000. na ovamo.

Meni članci nabijeni mržnjom, posebno ovako generalno rasutom po nekom narodu, teško mogu da budu "najbolji članci" o bilo čemu, moram da priznam - ali to je opet stvar afiniteta (ili deo "pravedne borbe", ili kako ko to već shvati). Kusturica svakako sam određuje koje od takvih akcija usmerenih ka njemu zaslužuju građanske parnice - pitanje je da li tužbom pridaje previše pažnje onima koji napišu ovakav tekst.

angie01 angie01 22:53 06.05.2009

dosta bre,

srbija, srbija!

JJ Beba JJ Beba 23:02 06.05.2009

Re: dosta bre,

angie01
srbija, srbija!



jel ih ona tako zove? srbija?
angie01 angie01 23:06 06.05.2009

Re: dosta bre,

JJ Beba

angie01srbija, srbija!jel ih ona tako zove? srbija?


ma shta 'ocesh- majchinska bre!
Domazet Domazet 23:09 06.05.2009

Ohhh, please...

angie01
srbija, srbija!


Kan-ski zhi-ri, Kan-ski zhi-ri!

Ili shto bi rekli, mahala ostaje mahala! Po chitavu noc.
Jelena Gall Jelena Gall 23:09 06.05.2009

Re: dosta bre,

zezajte se vi samo, a ja JESAM doživela da mi zaprepašćena studentkinja u nemačkoj kaže "ti ne slušaš cecu?!!! ja sam mislila da nju u srbiji svi slušaju i vole!"
pa vi vi'te šta mi sve ide u opis posla... mada je ovo, srećom, bilo na puš-pauzi
JJ Beba JJ Beba 23:12 06.05.2009

Re: dosta bre,

angie01
JJ Beba

angie01srbija, srbija!jel ih ona tako zove? srbija?


ma shta 'ocesh- majchinska bre!

opšte uverenje?
opšte uverenje je javna žena među mislima
angie01 angie01 23:21 06.05.2009

Re: Ohhh, please...

Kan-ski zhi-ri, Kan-ski zhi-ri!



nece mene niko prevesti na stranu prevrtljivog zapada i njegovih vekovnih teznji da nas porobi,


srbija, srbija!!!!!
adam weisphaut adam weisphaut 08:22 07.05.2009

Re: Ohhh, please...

Kan-ski zhi-ri, Kan-ski zhi-ri!

Pa nešto ga i ne voli od kad je postao Srbin, sad da li zato što je antisrpski ili što su mu filmovi postali loši. Mada nemoguće je ovo potnje jer eminentna stručnjakinja za film, Duda Lakić, mu daje pozitivne kritike. A da su mu kojim slučajem loši, možda bi se moglo objasniti marksističkom teorijom o otuđenju, znaš ono, postao čovek kapitalista pa se otuđio od sopstvenog kreativnog potencijala...
dunja73 dunja73 23:08 06.05.2009

SRECNA SLAVA


Kusturica ima filmove koji bar u pola godine se ponove na ARTE nemackom kanalu ,a i nekim drugima..
i godinama se repriziraju
on je pravio filmove io Romima ,poznat u celom svetu po tome..
Neko ko se zalaze i podrzava istupanje iz vere kod katolika,naravno da ne moze da razume obratno-pristupanje...
Sveti Georg se slavi svuda u svetu ,nasa " Srpska Slava,"neciji imendan ...
Brega kad napravi koncert i raspali "Djurdjevdan" u dijaspori igraju i svi od Vardara pa do Triglava ,a i stranci ...,sorry , ljubomora je cudo!!!

SRECNA SLAVA SVIMA KOJI SLAVE DANAS !


JJ Beba JJ Beba 23:15 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Brega kad napravi koncert i raspali "Djurdjevdan" u dijaspori igraju i

Brega i profesor Kusta su godinama u svađi. Zbog kinte, novca, para, djengi
vrlo prozaičan razlog za jednog levičara, antikapitalstu
Jelena Gall Jelena Gall 23:16 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

ljubomora je cudo!!!

aha :)
samo se, dunja, nemojte ponovo truditi da postanete tema.
a inače, sve to što ste napisali, izuzev ljubomore, implicirano je u mom postu, da nije tako, ne bi ni bilo ove teme.
a da, i nisam imala kome da čestitam slavu danas, to je istina.
ali, fala na informacijama, inače ne bismo znali, naročito to da je kusturica pravio filmove o romima i da naš svet đipa na breginim koncertima za dijasporu. bila sam i ja na jednom koncertu u štutgartu onomad, publika đipala i pevala (i ja, iju!), a brega 'ladan ko špricer. obraća se publici na - engleskom. pravi se englez, ne čuje valjda na kojem mu jeziku publika peva. tja.
Domazet Domazet 23:17 06.05.2009

Ma kakva ljubomora bre...

dunja73

Kusturica ima filmove koji bar u pola godine se ponove na ARTE nemackom kanalu ,a i nekim drugima..
i godinama se repriziraju
on je pravio filmove io Romima ,poznat u celom svetu po tome..
Neko ko se zalaze i podrzava istupanje iz vere kod katolika,naravno da ne moze da razume obratno-pristupanje...
Sveti Georg se slavi svuda u svetu ,nasa Srpska slava,neciji imendan ...
Brega kad napravi koncert i raspali "Djurdjevdan" u dijaspori igraju i svi od Vardara pa do Triglava ,a i stranci ...,sorry , ljubomora je cudo!!!

SRECNA SLAVA SVIMA KOJI SLAVE DANAS !


...ovde se radi o nechemu mnogo ozbiljnijem. Upravo prisustvujemo masovnom iskazivanju neverovanja u evropske vrednosti, kriterijume i objektivnost.
dunja73 dunja73 23:17 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

da naš svet đipa na breginim koncertima za dijasporu. bila sam i ja na jednom koncertu u štutgartu onomad, publika đipala i pevala (i ja, iju!), a brega 'ladan ko špricer. obraća se publici na - engleskom. pravi se englez, ne čuje valjda na kojem mu jeziku publika peva. tja.


Ja, und??
Goran Vučković Goran Vučković 23:18 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Brega i profesor Kusta su godinama u svađi. Zbog kinte

Nije valjda da je Brega sa nekim u svađi zbog para? Zvuči neverovatno
JJ Beba JJ Beba 23:35 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Goran Vučković
Brega i profesor Kusta su godinama u svađi. Zbog kinte

Nije valjda da je Brega sa nekim u svađi zbog para? Zvuči neverovatno

a tek Kusta?
pa on je levičar, zabole ga za profit...on voli prirUdu
Jelena Gall Jelena Gall 23:41 06.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

domaćica mora da se povuče u svoje odaje, vreme je, ali čuvajte mi... blog

flipper58 flipper58 00:05 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

i laka vam noc teta Jelo.
dunja73 dunja73 11:11 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

a da, i nisam imala kome da čestitam slavu danas, to je istina.

U Bajernu noc pred prvi maj se moze videti brojna omladina
koja odlazi sa prikolicama,traktorima (po selima) u sume ili brda ,sa
gomilama rostilja i pica ..Nekad je tako bilo i u Srbiji ,medjutim
"uranak" pravi je za Djurdjevdan....
tako da meni licno pesma "Djurdjevdan" je automatski asocijacija ..
Omladina se druzi ,peva ,uziva ,pa i ovde u dijaspori..
meni je jako zao ,sto svi nemamo sansu da iskusimo isto..da evo
mali tipp za
Glattstegweg 91 - 8051
ps

a promene vere i nacije ..tu ne vidim nista posebno , naime devedesetih zahvaceni ratnim vihorom
dolazile su dve porodice ciji su preci nastanjivani u nekadasnjoj austro -ugarskoj teritoriji ,danasnjoj Slavoniji
iz pravoslavnih severnijih zemalja ,gde se slava slavila .."trbuhom za kruhom"
i necete verovati svi su se kategorisali kao Hrvati ,da bude jos interesantnije
uspevanjem "dobijanja papira nemackih" uzimaju nova imena i prezimena ,
tipcno nemacka iz samo njima poznatih (znanih ) razloga..
Tako da bih ja po pitanju "velikog coveka" kao Emir
bila jako oprezna , jer smatram kad tako neki anonimusi "obicni smrtnici" to upraznjavaju
zasto ne i prominente??
dunjica dunjica 12:30 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

U Bajernu noc pred prvi maj se moze videti brojna omladina
koja odlazi sa prikolicama,traktorima (po selima) u sume ili brda ,sa
gomilama rostilja i pica ..


Walpurgisnacht, noć 30. april na 1. maj . Ne samo u Bavarskoj.


Nema mnogo veze sa sv. Đorđem
dunja73 dunja73 13:26 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Nema mnogo veze sa sv. Đorđem

Naime "organizovani " "Uranak"
se kroz SFRJ u uzoj Srbiji pretvorio u ovaj prvomajski...
U danasnje vreme je sve opet drugacije ..moze i "vako i nako"
hocu reci " uranak " je stariji od prvog maja ..
te je otud jos kod Bregovica pesma gorespomenuta naisla na toliku popularnost...
da se malo skonta da Romi ,Kusturica , Ceca i ostali... nemaju bas mnogo veze...e sad
svakoga asocira na ono koliko zna i poznaje o pomenutom...
Domazet Domazet 15:23 07.05.2009

Dobro bre Dunja...

dunja73
Nema mnogo veze sa sv. Đorđem

Naime "organizovani " "Uranak"
se kroz SFRJ u uzoj Srbiji pretvorio u ovaj prvomajski...
U danasnje vreme je sve opet drugacije ..moze i "vako i nako"
hocu reci " uranak " je stariji od prvog maja ..
te je otud jos kod Bregovica pesma gorespomenuta naisla na toliku popularnost...
da se malo skonta da Romi ,Kusturica , Ceca i ostali... nemaju bas mnogo veze...e sad
svakoga asocira na ono koliko zna i poznaje o pomenutom...
...ja stvarno moram da te kritikujem. Ti stalno nekakvi Romi pa Romi. Stani bre malo sa tom zloupotrebom Roma. Romi su dobri da se zbog njih pljuje vlast i da se ode na protest kada je lepo vreme. I to je to. Necemo valjda da dopustimo da nas neko poistovecuje sa njima!? 'Ajde molim te, gde ima smisla da neko poistovecuje onu Shakicku iz Dobanovaca sa ovdashnjim Vegan aktivistkinjama. Stvarno ne ide...
JJ Beba JJ Beba 15:25 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

U Bajernu noc pred prvi maj se moze videti brojna omladina
koja odlazi sa prikolicama,traktorima (po selima) u sume ili brda ,sa
gomilama rostilja i pica ..

Solsticijske vatre bile su poznate i drugim evropskim narodima i imaju dugačiji karakter od naših. Vilhem Manhart je pisao o tome i kolko se sećam po njemu paljnje vatri predstavlja magisko podražavanje sunčeve svetlosti i toplote; kontinuitet životnog uticaja sunca na ljude, useve, stoku......
takvo tumačenje nema veze sa tumačenjima "naših" vatri kakvo nalazimo u našoj narodnoj religiji
JJ Beba JJ Beba 17:32 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

dunja73
Nema mnogo veze sa sv. Đorđem

Naime "organizovani " "Uranak"
se kroz SFRJ u uzoj Srbiji pretvorio u ovaj prvomajski...
U danasnje vreme je sve opet drugacije ..moze i "vako i nako"
hocu reci " uranak " je stariji od prvog maja ..
te je otud jos kod Bregovica pesma gorespomenuta naisla na toliku popularnost...
da se malo skonta da Romi ,Kusturica , Ceca i ostali... nemaju bas mnogo veze...e sad
svakoga asocira na ono koliko zna i poznaje o pomenutom...

pa sad...
popularnost pesme nije slučajna...
Zbog datuma kada se praznuje Đurđevdan je u narodu oduvek bio jedan od najpopularnijih praznika. To je vreme prelaslka prirode iz jednog perioda u drugi - iz zimskog u letnji. U skladu s' tim seljaci su o Đurđevdanu započinjali poslove, sklapali ugovore, dogovarali radove...Mnogo simbolike, značenja i običaja ima u narodu vezano za ovaj dan a koji se odnose na prelazak prirode iz jedne sezone u drugu: negde se ne jede nikakvo meso od božića do đuđevdana , niti se jedu mlečni proizvodi nastali u tom dobu, te otuda ritualna klanja ovaca; običaji prve muže......trave sakupljane na petak pre Đurđevdana imaju plodnu moć....
takođe se verovalo da ovaj period prelaska prirode iz jedne sezone u drugu utiče i na pojačano delovanje zlih sila, veštica itd pa su se preduzilale razne magijske radnje koje umanjuju njihove štetne uticaje na ljude, stoku....
takođe, ljudi nastoje da na sebe preuzmu moć vegetacije pa se kite travama, cvećem, vrbovim prućem...otud đuđevdanski venčići po kućama koji treba da zaštite ukućane i da im donosu prosperitet na svim poljima - u radu u zdravlju , na poslu......
Sve te paganske magijske radnje vezane za đuđevdan oduvek su u našem narodu te uopšte ne čudi tolika popupalrnost pesme Đuđevdan...svi te običaje i sve te praslike nosimo u sebi i muzika ih je samo oživela.
e sad ko je baš autor iste ostaje da se veštači i šta je bregović po svom dobrom maniru pomažnjavao od onih koji su mu muziku davali kapom i šakom - od laze ristovskog, do Feata Sejdića, i ostalih koji mu neštedice daju muziku
dunja73 dunja73 20:17 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Sve te paganske magijske radnje vezane za đuđevdan oduvek su u našem narodu te uopšte ne čudi tolika popupalrnost pesme Đuđevdan...

ima i toga , Djurdjevdan je simbol "hajducije" otpora vekovnog ropstva
sloge ,bratstva..(znamo jel iz skole jos...
zasto je to najcesca slava kod Roma?
Pa eto kad neki stranac kao ovi sto ih pomenuh gore ,promeni u Nemackoj
ime i prezime ,nece da se preziva na ski ili ic ,uzimaju se najcesca nemacka prezimena
kao Majer,Kaufman ..itd
u Srbiji prezimena kao Jovanovic ,Mitrovic ..,pa uz to sledi i najomiljenija slava kao vid integracije u drustvo
ps
Imam prijateljicu sudija je , pa mi nekad prica oko cega se ljudi danas sude
oko kasika , vesa , tanjira...tako da je meni to oko ko je kome muziku ,
ko kome duguje ,ne duguje ,najmanje bitno ustvari bezveze u celoj prici "kako
strancu prezentirati Djurdjevdan"
Kazezoze Kazezoze 21:15 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

JJ Beba
Zbog datuma kada se praznuje Đurđevdan je u narodu oduvek bio jedan od najpopularnijih praznika...

vidim da si upoznata sa starim paganskim obichajima, pa me interesuje da li znash koje je objashnjenje simbolike:zashto sveti georgije ubija azhdaju? da li je to unutrashnja borba u choveku ili ima neko drugo znachenje?
Jelena Gall Jelena Gall 21:49 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

kaze,
azdaja simbolise mnogobostvo.

vidi ovde, ako te ne mrzi da se probijas kroz gust tekst sa puno detalja, to smo citali prosle godine.
sveti georgije - djurdjevdan
angie01 angie01 22:00 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

da li je to unutrashnja borba u choveku ili ima neko drugo znachenje?


Djordje je pogubljen posle silnog muchenja- zbog toga shto je priznao da je hrishcanin-chega nije zeleo da se odrekne, a azdaja simbolizuje-mnogoboshtvo,...i nije sluchajno shto je azdaja , a ne zmaj, jer ovaj drugi se smatrao dobrim.
JJ Beba JJ Beba 22:14 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Kazezoze
JJ Beba
Zbog datuma kada se praznuje Đurđevdan je u narodu oduvek bio jedan od najpopularnijih praznika...

vidim da si upoznata sa starim paganskim obichajima, pa me interesuje da li znash koje je objashnjenje simbolike:zashto sveti georgije ubija azhdaju? da li je to unutrashnja borba u choveku ili ima neko drugo znachenje?

pa sad na prvu loptu ovako:
Sveti velikomučenik Georgije je bio tribun u Dioklecijanovoj vojsci poreklom iz hrišćanske porodice i ceo život je posvetio borbi za širenje hriščćanstva, zbog čega je i ubijen: mučili su ga raznim mukama, stvaljali na točak, bacali zverima ali ništa promenilo niti uticalo na Georgijevu čvrstu hriščansku veru..
Lik Georgija kakvog danas poznajemo nastao je verovatno u srednjem veku (inače je živeo u III veku) te otuda lik viteza hriščanske vojske - konjaik, štit, koplje...
I apokrifne i narodne legende govore o o vitezu koji se bori protiv svakojakih mogućih zala oličenih u zmaju, aždaji, zmiji.
Prema legendi aždaja je nametnula porez u vidu davanja devojaka i došao red na lepu kraljevu kći. Kada je devojka došla na obalu jezera odakle je aždaja izlazi pijavio se sv Đorđe i savladao aždaju ali je nije ubio već ju je vezanu doveo u grad i pripretio žiteljima da će, ukoliko ne napuste paganske bogove i ne pređu u hriščanstvo pustiti aždaju da i dalje hara.. valjda ti je jasno koja je bila odluka meštana
Mislim da je aždaja simbol savkog zla koji se nađe pred poštenim hriščaninom bilo da su to unutrašnja iskušenja, sumnje bilo spoljni izazovi kojih je svet prepun
Sv Geogrije i koji savladava aždaju je metafora za sve borbe koje vodimo protiv raznih iskušenja na koje nas život stavlja , a pre svega borbe za ćistotu naše vere


Kazezoze Kazezoze 22:47 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Jelena Gall
kaze,
azdaja simbolise mnogobostvo.

vidi ovde, ako te ne mrzi da se probijas kroz gust tekst sa puno detalja, to smo citali prosle godine.
sveti georgije - djurdjevdan

hmmm, tipichna hrishcanska pricha, sa mnogo fizichkih tortura i patnji u ochuvanju vere u boga. tu je dodano i milosrdje, a kao zachin razna chuda koja prate ovakve bajkice.
ja imam savim drugachiju predstavu o ovom simbolu. azhdaja, po meni, predstavlja 'zmiju' kundalini koja, po starim spisima yoga yajnavalkya, predstavlja drugi naziv za avidya = neznanje, mrak.. to neznaje, taj mrak je toliko snazhan da ne dozvoljava da se vidi sopstvo, zato shto kundalini blokira pranu (zhivotnu energiju) da se podigne kroz sushumnu (centralni kanal) i dodirne sve suptilne centre u nasem bicu. u trenutku kada je zmija (kundalini) potpuno spaljena znanje uzima svoje mesto, nikada pre toga.
kod svetog georgija je simbolichno ubijanje azhdaje u njenoj sklupchanoj formi, oslobadja i rastezhe mishice te je na taj nachin blokada razbijena odnosno prolaz otvoren za pranu da krene kroz sushumnu. u ovoj situaciji sveti georgije predstavlja sunce, svetlo, vatru koja przhi kundalini i otvara put prani - zhivotnoj energiji. sushumi prana je direktno odgovrna za rad uma i njegov razvoj.
prana je kroz um povezana sa voljom, kroz volju povezana je sa dusom , te kroz dusu ima direktnu vezu sa sopstvom u choveku. tu nema nigde mesta za zmiju.
Goran Vučković Goran Vučković 22:58 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA


ja imam savim drugachiju predstavu o ovom simbolu. azhdaja, po meni, predstavlja 'zmiju' kundalini koja, po starim spisima yoga yajnavalkya, predstavlja drugi naziv za avidya = neznanje, mrak.. to neznaje, taj mrak je toliko snazhan da ne dozvoljava da se vidi sopstvo, zato shto kundalini blokira pranu (zhivotnu energiju) da se podigne kroz sushumnu (centralni kanal) i dodirne sve suptilne centre u nasem bicu. u trenutku kada je zmija (kundalini) potpuno spaljena znanje uzima svoje mesto, nikada pre toga.

Zli jezici, opet, kažu da je to u stvari u vezi sa jednim njegovim nedeljnim ručkom kod tašte...
Kazezoze Kazezoze 23:02 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Zli jezici, opet, kažu da je to u stvari u vezi sa jednim njegovim nedeljnim ručkom kod tašte...
*novo

:))))
ni ta verzija nije bez veze:))
Jelena Gall Jelena Gall 23:06 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Goran Vučković

ja imam savim drugachiju predstavu o ovom simbolu. azhdaja, po meni, predstavlja 'zmiju' kundalini koja, po starim spisima yoga yajnavalkya, predstavlja drugi naziv za avidya = neznanje, mrak.. to neznaje, taj mrak je toliko snazhan da ne dozvoljava da se vidi sopstvo, zato shto kundalini blokira pranu (zhivotnu energiju) da se podigne kroz sushumnu (centralni kanal) i dodirne sve suptilne centre u nasem bicu. u trenutku kada je zmija (kundalini) potpuno spaljena znanje uzima svoje mesto, nikada pre toga.

Zli jezici, opet, kažu da je to u stvari u vezi sa jednim njegovim nedeljnim ručkom kod tašte...


kazezoze, valjda nema ljutis? odoh da spavam zdravo se smejuci, i to je valjda nesto
radojicic92 radojicic92 23:53 07.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Sv Geogrije i koji savladava aždaju je metafora za sve borbe koje vodimo protiv raznih iskušenja na koje nas život stavlja , a pre svega borbe za ćistotu naše vere

pa to ko preposteni velikomucenik Brega u borbi protiv poganih ciganskih bogova sto su ga onoliko pokrali, sad je jasno za dederlezi odakle mu inspiracija
djurdjevdan i mesecina, nema sanse nekog izvan bivse juge da ubedis da nisu njegove, al kad ga dohvati neki pijani barba za zajubjivanje najesce se sushija jadranskog samo tako
zato Saban ima Bulevar:)


georges_it georges_it 11:40 08.05.2009

Re: SRECNA SLAVA

Dobra fora
mighty-padre mighty-padre 23:49 06.05.2009

DJURDJEVAK ZELEEENI

Kako kaze pesma-djurdjevak,zeleeeni......Znaci,Srbi ni ovaj praznik ne umeju da proslave kako je valjano,te poste,te krkaju....O,HESUSE.
bocvena bocvena 08:40 07.05.2009

Proslaviču Džurdževdan on my own!


Sledeći put poslušaj Kustu i izaberi Crnjanskog kao podlogu za časove jezika.
Jelena Gall Jelena Gall 13:41 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

bocvena

Sledeći put poslušaj Kustu i izaberi Crnjanskog kao podlogu za časove jezika.

za crnjanskog u nastavi, veruj mi, nije mi neophodno ni kustino podsecanje ni tvoj imperativ. zaista. citamo ga, nekad kao podlogu za casove jezika, cesce na casovima knjizevnosti.
JJ Beba JJ Beba 14:03 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Jelena Gall
bocvena

Sledeći put poslušaj Kustu i izaberi Crnjanskog kao podlogu za časove jezika.

za crnjanskog u nastavi, veruj mi, nije mi neophodno ni kustino podsecanje ni tvoj imperativ. zaista. citamo ga, nekad kao podlogu za casove jezika, cesce na casovima knjizevnosti.

viš bre lektorka da ne možeš svetu ugoditi.
bolje ti tvojim studentima daj da uče značenja reči ala JJB :
- Pošorati se - prošetati šorom
- Zavičaj - umotan u čaj
- Živina - evo ti pa živi
.
.
.
kakav bre Crnjanjski, Andrić
bocvena bocvena 17:40 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Mislim da se nismo razumele.
Moja teza je bila - bolje Crnjanski nego Kusturica. Onda nema politike, čista literatura.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:06 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

bocvena
Moja teza je bila - bolje Crnjanski nego Kusturica. Onda nema politike, čista literatura.

Не верујем. Управо Црњански у Сеобама даје слику српског народа као страдалничког и историјски луталачког, више пута прогнаног: епизоде у којима Вук Исакович са српским војницима ратује баш по Немачкој за туђ рачун и туђе царство, а сам бива од те власти, дакле својих "савезника", изневерен и преварен, док његове војнике за "најмање" прекршаје вешају, могу се јако добро уклопити у неке дубоко уврежене представе Срба о својој историји и историјској судбини, као и о садашњем тренутку.

Тешко је побећи од политике.
Jelena Gall Jelena Gall 21:40 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Predrag Brajovic
bocvena
Moja teza je bila - bolje Crnjanski nego Kusturica. Onda nema politike, čista literatura.

Не верујем. Управо Црњански у Сеобама даје слику српског народа као страдалничког и историјски луталачког, више пута прогнаног: епизоде у којима Вук Исакович са српским војницима ратује баш по Немачкој за туђ рачун и туђе царство, а сам бива од те власти, дакле својих "савезника", изневерен и преварен, док његове војнике за "најмање" прекршаје вешају, могу се јако добро уклопити у неке дубоко уврежене представе Срба о својој историји и историјској судбини, као и о садашњем тренутку.

Тешко је побећи од политике.

Pedja, nema razloga, nema ni opravdanja za beg od politike. Tacno, nije Crnjanski, zaboga, napisao samo Lament nad Beogradom. Pa ovi nasi studenti ovde gutaju i Dnevnik o Carnojevicu i Liriku Itake (a tek Kometare!, pa svetovi im se otvaraju!), oni malo kurazniji stignu i do Seoba (kapa dole onima koji procitaju i Drugi deo - mega cool knjizevnost, sto bi rekao moj sestogodisnji sin, ali hajde priznaj sam, koliko tvojih kolega sa studija je to stivo stvarno i procitalo?).
I kako nam se to samo, i zasto, cini da smo manje u toj politickoj prici kada pricamo o proslim vremenima? Samo, jedno je misliti i govoriti o tome, shvatati, prihvatati ili odbijati politicku odgovornost, a drugo je biti propagator neke politicke opcije. I trece je kulturan i konstruktivan razgovor.
Moji studenti su blago, ja da ti kazem. Njih uopste, ali ni najmanje ne zanima sta JA mislim o Kusturici. Ne, mi smo tu da im pomognem da savladaju neke sadrzaje na nasem jeziku. Bio to Kusturica ili Crnjanski. Naravno da mora da se prica i o politici... ili da ipak kazem mitologiji, posto izgleda mnogi ovde ne prave posebnu razliku? Kusturica je pricao o kosovskom mitu. I pomenuo nebeski narod. I eto bloga i blogerske sumnje da tu pocinje indoktrinacija - a tu pocinje u stvari otvaranje horizonata i oblikovanje konteksta, nista drugo. Dakle, konkretno, sta se to dogodilo 1389. godine, koji su glavni akteri, kako je doslo do stvaranja mita, sta se podrazumeva pod izrazom "nebeski narod".
A sta da ti pricam o ratovanju Vuka Isakovica, kao sto kazes, pa jos da dodam Pavela i ono dugo nesrecno putovanje u Rusiju - i audijenciju kod imperatorke, secas se?, i ono sve cesce zagledanje u konjske oci, jer ne vredi gledati u ljudske... Nije mega cool, nego mega super cool!
Ali ne, vazno je reci da je Crnjanski pravoslavne vere, to je ostalo iza njega. Pa da se ubijes...
(Gle, naterao si me cak na velika slova, sad cu jos jednom da se ubijem )
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Да, све је то тако код Црњанског као што кажеш. Још бих да додам: Роман о Лондону је, условно речено, писан, рецимо, с левичарским светоназором (иронија с којом се приказује свет лордова и њихових пратиља, носталгија с којом Рјепнин гледа слике совјетске армије, некаква симпатија с којом се "тежачки" живот енглеске пролетерске класе приказује итд. итсл, стога није чудо да је баш овај од Црњанскијевих романа добио НИН-ову награду, и то усред ондашњег идеологизованог друштва) И сав тај свој "идеолошки смер" Црњански је заоденуо једном врстом одбрамбене ироније и неидеологизоване топлине, било у Сеобама или Роману о Лондону. (Узгред, његови јунаци у Сеобама говоре о слатком православљу, али осим свепраштајуће топлине и предавања том религиозном осећању, ја сам ту увек ишчитавао и благу иронију.)

Само сам хтео да укажем да је илузија веровање у некакву "чисту" прозу, која ће, рецимо, бити ослобођена наслага политике и прозаичне свакодневице, јер чак је и Кафкин свет на један начин "политизован".

А Кустурица? Наш највећи живи режисер, чија су два ремек-дела, Доли Бел и Отац..., поред своје снажне политичке димензије, испуњена истим оним што је и Црњанског бранило од свођења његове прозе и стихова на пуку политику: врхунском експресијом, емотивном катарзом и нечим простосрдачно хуманим.

Срећом да је то она његова истинскија и вреднија политика.
Jelena Gall Jelena Gall 23:08 07.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Срећом да је то она његова истинскија и вреднија политика.

i kamo srece da ostaje pri njoj.
tja. odoh, jutro je pametnije od veceri, poz
bocvena bocvena 08:57 08.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Skoro da bih mogla da potpišem svaku vašu reč kada se govori o Crnjanskom i njegovom književnom delu, ali ...

могу се јако добро уклопити у неке дубоко уврежене представе Срба о својој историји и историјској судбини, као и о садашњем тренутку.

Тешко је побећи од политике.

kao i...

Само сам хтео да укажем да је илузија веровање у некакву "чисту" прозу, која ће, рецимо, бити ослобођена наслага политике и прозаичне свакодневице, јер чак је и Кафкин свет на један начин "политизован".

Dobri i loši pisci se valjda i razlikuju po tome što je kod jednih istorija i politika okvir da se progovori o nečem bitnijem, a kod drugih čisto politikanstvo. Slično se razlikuju i tumači.
Ja bih, eto, po svaku cenu, da se manem političkog učitavanja kad god je to moguće. Valjda sam se umorila od ispravljanja krivih drina.

I kako nam se to samo, i zasto, cini da smo manje u toj politickoj prici kada pricamo o proslim vremenima? Samo, jedno je misliti i govoriti o tome, shvatati, prihvatati ili odbijati politicku odgovornost, a drugo je biti propagator neke politicke opcije. I trece je kulturan i konstruktivan razgovor.

Potpuno se slažem, jedino što izborom Kusturičinog političkog govora kao podloge za učenje jezika to ne postižeš.
Ne sumnjam u tvoje dobre namere, ali je to toliko klizav teren, da se postavlja pitanje - čemu?
Jelena Gall Jelena Gall 10:28 08.05.2009

Re: Proslaviču Džurdževdan on my own!

Potpuno se slažem, jedino što izborom Kusturičinog političkog govora kao podloge za učenje jezika to ne postižeš.
Ne sumnjam u tvoje dobre namere, ali je to toliko klizav teren, da se postavlja pitanje - čemu?

draga bocvena, nemam ja vise snage da ponavljam, sve pise tu, i u postu i u komentarima. zaista sve.

ja znam za razlicite pristupe nastavi, naravno, i sama sam pocela svojevremeno maksimalnim insistiranjem na knjizevnosti. u medjuvremenu se dosta toga promenilo.
cini mi se da te zanima, pa cu dodati: juznoslovenske knjizevnosti se kod nas rade prilicno sistematicno (u poredjenju sa mnogim drugim slavistickim seminarima na nemackom govornom podrucju), studenti citaju.

a kursevi jezika o kojima je ovde rec podrazumevaju i druge stvari, cak pretezno druge stvari. ne mislim samo na ono "kako se snaci na zeleznickoj stanici" isl, nego na obavezu da se studentima priblize aktuelna zbivanja u regionu. na svakom planu, pa i politickom. i obavezu da se na studentska pitanja o tome daju odgovori. na ovom polju mediji, putovanja, internet igraju ogromnu ulogu - ono sto se desava u regionu moji studenti delom prate redovno (oni na visim kursevima), delom tu i tamo nesto vide i cuju, i o tome se razgovara. naravno da je prvenstveni naglasak uvek na jezickoj artikulaciji. oni hoce i imaju pravo da razumeju i da uspeju da kazu, da steknu neku osnovnu orijentaciju. ne treba se plasiti da mi na casovima stignemo dalje od toga.

a kako je doslo do izbora kusturicinog govora - ponovicu, sve gore pise.

da, mozda jedna sitnica u samom postu nije dovoljno upadljiva: izuzev samog govora koji sam prenela ovamo, recenica "Ne sumnjam da ste taj govor čuli, videli, da vam je već sama tema izašla na nos" pravi granicu - od te recenice ovaj post nikakve veze vise nema sa mojom nastavom i onim o cemu pricam sa studentima.

nadam se da je sada malo jasnije. klizav je teren, ama naravno. ali nema bega s tog terena, that's life.
Domazet Domazet 14:44 07.05.2009

Dobro jutro teoretichari filma...

...jeste li se lepo naspavali. Bilo kako bilo, nemojte danas u bashtu oko kuce. Nije da slutim ali kako vas je krenulo Evropejstvo...
georges_it georges_it 18:25 07.05.2009

ZABOLE ME Q..c

još uvek se ložite na iste žvake!!! proći će i 21. vek, a vi svi će te bulazniti jedne te iste komentare..kvazi-oponirajući na vruće teme kosovskog mita koje vam serviraju oni koji već vekovima na tome profitiraju i pre kusturice,ćosića,miloševića,bećkovića i sl. političkih, akademskih i popularnih 'ćerećemo se još' glasnogovornika
bacite ih već jednom u smeće!!!!
There Is No Authority But Yourself
za upoznavanje neupućenih o,sada već viševekovnim,unutrašnje-političkim manipulacijama temom kosovskog mita,a na štetu i patnje sopstvenog naroda preporučuje se čitanje Radoja Domanovića : "Stradija","Marko Kraljević Po Drugi Put Medju Srbima" "Ukidanje Strasti" i sl. ili pogledati ex YU filmove: "Neka Čudna Zemlja" i "Izbavitelj"

// REZ // Phallus-Anus-Politikus-Manipulatus..tragike repetere..
Jelena Gall Jelena Gall 22:04 07.05.2009

Re: ZABOLE ME Q..c

georges_it
još uvek se ložite na iste žvake!!! proći će i 21. vek, a vi svi će te bulazniti jedne te iste komentare..kvazi-oponirajući na vruće teme kosovskog mita koje vam serviraju oni koji već vekovima na tome profitiraju i pre kusturice,ćosića,miloševića,bećkovića i sl. političkih, akademskih i popularnih 'ćerećemo se još' glasnogovornika
bacite ih već jednom u smeće!!!!
There Is No Authority But Yourself
za upoznavanje neupućenih o,sada već viševekovnim,unutrašnje-političkim manipulacijama temom kosovskog mita,a na štetu i patnje sopstvenog naroda preporučuje se čitanje Radoja Domanovića : "Stradija","Marko Kraljević Po Drugi Put Medju Srbima" "Ukidanje Strasti" i sl. ili pogledati ex YU filmove: "Neka Čudna Zemlja" i "Izbavitelj"

// REZ // Phallus-Anus-Politikus-Manipulatus..tragike repetere..

cekaj, a sto kacis dvaput istu muziku? pa eno je vec gore.
ali, vec kad insistiras, hajde nam objasni - odnosno meni, posto nisam shvatila, priznajem - treba li ova pesma da nas odvrati od kosovskog mita? ili da nam kaze neku istinu? ili je u pesmi sve ironija (posto kazes da ne treba da slusamo sve te glasnogovornike)?
i nemoj, molim te da vices, flipperova tetka jela je malo umorna i osetljiva na buku.
georges_it georges_it 23:32 07.05.2009

Re: ZABOLE ME Q..c

ŠTA TO MOJOJ DUŠI GODI
BUKA BUKA U MODI
napokon da se neko odluči da komentariše!!!!!
pa naravno da je sve ironija i da ima za cilj da vas odvrati od kosovskog ali i bilo kog mita kao demagogije. a to što u spotu nisu eksplicitno prikazana samo stradanja albanaca od strane srbijanskog ili srbijanskih režima je uradjeno namerno da bi se izbegao stereotip. kao i da bi se napravio provokativan kontrast u odnosu na text i izbegla jednostranost po svaku cenu! ne bih da se pravim pametan, jedino želim da primetim da u podelama za i protiv,tipa zvezda-partizan,crno-bjeli svet i sl. uvek profitiraju populisti..da su u spot ubačene hladnjače sa nedužnim albanskim civilima i ostale strahote koje su počinjene u ime srpskog naroda odma bi se javili glasnogovornici sa unapred smišljenim mučnim populističkim tezama o stradanju srba, pa ko je imao više žrtava tokom istorije, pa o dvostrukim aršinima haškog tribunala kojim permanentno manipulišu, i to veoma uspešno već više od dve decenije. i onda to ide u nedogled jer većina pada na 'niske emotivne udarce'. ovako su se izgleda svi našli zbunjeni, pa sam morao da kačim dva put..nisam mogao da verujem,čak niko ni da ispljuje..kakav užas je no comment!!!zato ti veliko hvala
jer mislim da je i anti-reklama reklama! pa tako što kačeći cecu i glasnogovornike 'kosovo je srce srbije' i komentarišući ih (što sam i sam činio,tj opljuvao pre par godina na blogu OD NAS ZAVISI koštuničinu politiku po pitanju kosova), imam utisak da ih u stvari samo promovišemo..
ne znam više, jednostavno pun mi je kufer kao što i pesma kaže..kosovo odavno nije srbija i onda podgrejavanje priče samo ide na ruku fantazerima!!!
uostalom zato i sugestije na adekvatnu literaturu, filmove o manipulacijama i sve mislim da ko je upućen shvata gde je tanak led! zato valjda i vičem,glasno lajem? molim te da se u moje ime izvineš flipperovoj tetki i zamoliš je za razumevanje pravljenja buke iz bunta prema očaju
Goran Vučković Goran Vučković 23:37 07.05.2009

Re: ZABOLE ME Q..c

napokon da se neko odluči da komentariše!!!!!

georges_it georges_it 23:51 07.05.2009

Re: ZABOLE ME Q..c

eh da,kažui da nije uputno objašnjavati delo i da ga treba pustiti da samo za sebe govori. al pošto znam za primere gde je to bilo neophodno, a kad sam već ovde fino upitan, onda moram da izvedem i jednu malu analogiju ili ti parafrazu - šta već..
ono 'Srpska Palestina' je u smislu kao i Johnny B. Štulićevo 'Mi bi htjeli da smo centar svijeta, Kineski sindrom za mnoga ljeta'
ili Jevrejski - Bliskoistočni sindrom..
ostalo stvarno nema smisla da tumačim, nek svako za sebe shvati pa kako bude

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana