Ti si Šaban, oni su šabani

Strongman RSS / 11.05.2009. u 18:32

0050_ku_klux_klan_03.jpgNažalost lepa vest o ulici koja nosi Šabanovo ime je nadjačana rasističkim skandalom. Stanovnici ulice sa maštovitim imenom "Južni bulevar" čije je ime gradska vlada promenila u "Bulevar Šabana Bajramovića" su se digli na ustanak ne želeći da im se teško stečeni ugled kalja činjenicom da stanuju u ulici koja nosi ime po ciganu. Po kalašturi. Za svaki slučaj su za javnost navukli bele rukavice bez prstiju žaleći se na ogromne administrativne troškove preadresiranja mnogobrojnih dokumenata koje imaju na novo cigansko ime. Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.

 

 

Teško je napisati tekst kada ti padaju napamet samo ružne reči i psovke. Teško je napisati tekst kada ti na pamet pada samo nasilje i govnjiva motka. Ali je još teže ne napisati tekst.

Nedavno je umro Nišlija Šaban Bajramović muzičar filmske biografije. Sahrana je uspela iznad očekivanja. Bio čak i precednik. Prokletstvo da ne možeš da budeš priznat u svome selu je pokazalo svoje lice.  Mnogi od nas su tek nakon Šabanove smrti shvatili kakvog muzičara smo imali u našem gradu i našoj zemlji. Počeli smo polako da otkriva ono što su znali evropa i svet odavno.

Kad se podvukla crta videlo se da je Šaban učinio mnogo više za Srbiju nego sto je Srbija učinila za njega.

Grad Niš je skoro potpunim koncenzusom partija u lokalnoj upravi izglasao da genijalni muzičar dobije ulicu sa svojim imenom. U moru čudnih stvari koje nam se dešavaju u Srbiji, potez gradskih vlasti je svakako za pohvalu i divljenje.

Nažalost lepa vest o ulici koja nosi Šabanovo ime je nadjačana rasističkim skandalom. Stanovnici ulice sa maštovitim imenom "Južni bulevar" čije je ime gradska vlada promenila u "Bulevar Šabana Bajramovića" su se digli na ustanak ne želeći da im se teško stečeni ugled kalja činjenicom da stanuju u ulici koja nosi ime po ciganinu. Po kalašturi. Za svaki slučaj su za javnost navukli bele rukavice bez prstiju žaleći se na ogromne administrativne troškove preadresiranja mnogobrojnih dokumenata koje imaju na novo cigansko ime. Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.

Moji Jovan i Ivan su po svojoj prilici jubilarna petnaesta generacija Jovanovića rodjena u Nišu. Osećaj stida i sramote koji imam kao rodjeni Nišlija me navodi da se u ime svih nas izvinim Šabanu i njegovoj porodici, srpskoj i svetskoj javnosti zbog niza postupaka rasista koji naseljavaju privilegovanu ulicu. Za Šabana znam da bi nam oprostio. Za istoriju nisam siguran. Jednio je sigurno.

Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:47 11.05.2009

Užas

Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.


Užas!
Strongman Strongman 18:48 11.05.2009

Re: Užas

Znam
Time Bandit Time Bandit 01:59 12.05.2009

Re: Užas


"Radujem se što sam živ" kaže Šaban Bajramović
"Najviše se radujem da se više nemrzimo.
Zašto mi stoji to celog života da sam Ciganin, zbog čega?
Pa ja sam Ciganin, ali nemoj tako da me računaš, računaj me kao čoveka.
Šta sada zar onog crnca treba da bacamo, da šutiramo, pa i on je čovek kao i ja"

(na pitanje - jeste li ikada podržavali romski pokret u okviru neke stranke)
" Nikada, i dan danas nedozvoljavam da naši Cigani se grupišu i naprave nešto cigansko.
Dokle ćemo da budemo Cigani, pa jel vidiš da smo nastradali kao Cigani, celog života smo nastradali.
Oni nisu pametni, ti ljudi koji oće da budu Cigani.
Pa vidite koliko, pa ja sad mogu da nađem 2000 Cigana koji nisu nikada priznali da su Cigani..."

Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 02:12 12.05.2009

Wiki

Šaban Bajramović (16. april 1936. - 8. jun 2008.) je po narodnosti bio Rom, a poreklom iz Niša. U karijeri je snimio 20 albuma i oko 50 singlova, a napisao je i komponovao više od 700 pesama. Njegovi obožavaoci ga opisuju kao izvanrednog pevača vrhunskog kvaliteta i „pevača iz srca i duše“. Njegova izvedba pesme „Đelem, Đelem“ je izabrana za himnu svih Roma sveta.

U devetnaestoj godini je, zbog ljubavi, pobegao iz vojske, pa je kao dezerter, osuđen na tri godine zatvora na Golom Otoku. Pevanjem se počeo baviti za vreme izdržavanja zatvorske kazne, kada je u zatvoru osnovao džez orkestar. Tada za snimanje svoje muzike u Srbiji ne uspeva da nađe izdavačku kuću i zbog toga svoja dela izdaje u Sloveniji.

Njegov muzički sastav se zove Crna Mamba. Sa njima je nastupao više od 20 godina. Na lični poziv Nehrua i Indire Gandi nastupao je u Indiji, gde je zvanično proglašen za Kralja romske muzike. Takođe je nastupao i u mostarskom bendu Мостар севдах реунион. I pored teške bolesti, nastupao je na Međunarodnom džez festivalu u Nišu 2005 godine.

Magazin „Tajm“ ga proglasio za jednog od 10 najvećih bluz pevača na svetu. Voleo je da čita. Tvrdio je da je pročitao oko 20.000 knjiga.

Bio je oženjen Milicom, sa kojom je živeo u Nišu i imao četiri ćerke.

Nedelju dana pred smrt, Bajramović se požalio na slabo zdravlje i težak život, i tom prilikom mu je srpski ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić uručio jednokratnu novčanu pomoć i obećao potrebno lečenje. Bajramović se tada požalio da, nakon 40 godina pevanja, nema poseta niti prijatelja, i priznao da se muči.

Preminuo je u 73. godini života u niškom kliničkom centru od posledica infarkta. Sahranjen je na Niškom novom groblju.

Sahrani su pored mnogobrojnih Nišlija prisustvovali Boris Tadić, Predsednik Republike Srbije, Rasim Ljajić, srpski ministar rada i socijalne politike, Zoran Živković bivši premijer republike Srbije, Goran Paskaljević, filmski režiser i Željko Samardžić, pevač.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 08:31 12.05.2009

Re: Wiki

Sahrani su pored mnogobrojnih Nišlija prisustvovali Boris Tadić, Predsednik Republike Srbije, Rasim Ljajić, srpski ministar rada i socijalne politike, Zoran Živković bivši premijer republike Srbije, Goran Paskaljević, filmski režiser i Željko Samardžić, pevač.


Kad reče Paskaljević, pade mi na pamet,
jel bio Kusturica, čovek koji je filmsku karijeru izgradio na svetskim simpatijama prema Romima,
uz naravno i svoje filmsko umeće?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:54 12.05.2009

Re: Wiki

Strmoglavi badža
Kad reče Paskaljević, pade mi na pamet,
jel bio Kusturica, čovek koji je filmsku karijeru izgradio na svetskim simpatijama prema Romima,
uz naravno i svoje filmsko umeće?


Evo i ja potrazih na netu pa nadjoh ovo uz spisak onih koji su dosli: Od Emira Kusturice i Gorana Bregovića, koji su bili sprečeni da dođu, stigli su telegrami saučešća

Inace se ne slazem sa ovim tvojim "čovek koji je filmsku karijeru izgradio na svetskim simpatijama prema Romima" - suvise mi jednostrano zvuci. Kusturica je vec imao vrlo uspesnu karijeru i dva vrlo uspesna filma pre nego sto je presao na "romske teme". I mislim da je on sa Bregovicem daleko najvise od svih umetnika ne-Roma doprineo popularizaciji njihove kulture ... i tome da Romi steknu "svetske simpatije"(nisu ih oni imali bas oduvek). Pa je izmedju ostalog i taj isti Saban dobio priliku kod njega da radi na muzci za film "Crna macka, beli macor" ...

pozz
ervetor ervetor 17:31 12.05.2009

Re: Užas

Dobro, Vi pricate o rasizmu i to je nesporno.
Medjutim, jako me nervira sto se u ovom partikularnom slucaju rasizam preklapa sa jos jednom ruznom pojavom koja me nervira a koja je u Srbiji dosla do razmera imbecilnosti koju izgleda niko ne primecuje a to su promene naziva ulica.
Sada, na zalost pod plastom zastite prava roma treba da ugrozimo neko drugo pravo. Pravo ljudi da im se ne menja adresa bez obzira na nesporni kvalitet osobe i njene zasluge i sve zivo.
Koliko godina, meseci ili dana ja imam pravo na konstantan naziv svoje ulice? Znate li Vi kakve sve probleme ljudi imaju kada im se po tri puta u tri godine menja adresa prebivalista. Svaka salterusa mi se bre najebe keve bre kad joj dune. Imaju li bar pravo ljudi koji zive u nekim ulicama sa nekim nazivima da se pitaju oko toga da li hoce uopste da promene svoje adrese. Pa nije to samo naziv ljudi moji, to je adresa.
Ja sam evo u Beogradu po treci put za kratko vreme osvanuo na novoj adresi. Pokusavam da kazem da mi je potpuno svejedno ko je bio covek cije ime izgovaram kada to pisem na dokumentima, poreskim prijavama, kada govorim taksisti ili kada javljam osobama u inostranstvu. Koliko poste mi zbog toga nije stiglo.
Verovatno je da se u ovom slucaju U Nisu radi o rasizmu, ali isto tako se uvek u svakom slucaju promene naziva ulica jedna komisija najobicnijih sujetnih besposlenih kretencina iz komisije za nazive ulica i trgova zapravo krije iza nekog rasizma ili komunizma ili fasizma ili nekog drugog devijantnog oblika ponasanja gradjana koji nece da im se promeni naziv ulice.
Eto, u mom slucaju, kada se bunim protiv promene moje ulice iz Vlade Zecevica u Ivana Djaje, onda me nazivaju komunistom.
U Nisu bih bio rasista, a u Borisa Kidrica bih bio Srbomrzac...
Znam da necu biti shvacen, jer ovu misao iskazujem u jednoj potpuno suprotnoj atmosferi, u atmosferi: Ili si za Cigane ili si protiv Cigana. Sve je u Srbiji tako, a zatim na medjuprostorima fulaju lokomotive pravara i kradja, ali nemam svoj blog na kome bih iznosio svoje misljenje pa koristim ovu priliku... ...Sve se u Srbiji tako radi.
Mislim sto nisu uzeli i promenili celom gradu Nisu ime u "SABAN" ?
Upravo o tome se radi. Nemojte menjati nazive, nego gradite nove jebene ulice, nove jos jebenije mostove i dajte im imena po savremenim velikanima i velikanima iz bliske proslosti, ali nemojte na racun toga ugrozavati ni jedno drugo pravo ljudi pa makar se pod plastom zastite tako ugrozenog prava krio i rasizam.
sinergija92 sinergija92 18:30 12.05.2009

Re: Užas

ervetor

Medjutim, jako me nervira sto se u ovom partikularnom slucaju rasizam preklapa sa jos jednom ruznom pojavom koja me nervira a koja je u Srbiji dosla do razmera imbecilnosti koju izgleda niko ne primecuje a to su promene naziva ulica.


Niko ne primecuje ni ono sto se desava u gradovima na Kosovu i Metohiji...Niti se zna, niti se ko interesuje....
U Pristini je npr. promenjeno na stotine i stotine naziva ulica, skoro sve, ne znam koliko uopste moze imati ulica u jednom gradu, i od svih imena, pored grdnih "zasluznih" terorista poput Adema Jasarija i ostalih zlocinaca iz tzv. OVK, ima svega pet ulica sa imenima Srba, npr. Dimitrija Tucovica...


Sumrak ovog drustva....





sandrajankov sandrajankov 18:44 12.05.2009

Re: Užas

Dobro, Vi pricate o rasizmu i to je nesporno.
Medjutim, jako me nervira sto se u ovom partikularnom slucaju rasizam preklapa sa jos jednom ruznom pojavom koja me nervira a koja je u Srbiji dosla do razmera imbecilnosti koju izgleda niko ne primecuje a to su promene naziva ulica.

POTPUNO SE SLAZEM!!!!!!!
Ja sam iz Jagodine i sad treba da objasnjavam po inostranstvu zasto sam po nekom dokumentu rodjena u Svetozarevu a po nekom u JAgodini. Verovali ili ne, u Jagodini opstina cak naplacuje izdavanje potvrde da je grad promenio ime za potrebe onih koji zive u inostranstvu! Sve su to nepotrebni troskovi i administracija!
Naravno sto se Sabana tice, zar nije mnogo bolji nacin je da se napravi sasvim novi trg, ulica ili recimo muzicka skola i da se ona nazove po Sabanu.
ugly ugly 07:44 13.05.2009

Re: Wiki

Kad reče Paskaljević, pade mi na pamet,
jel bio Kusturica, čovek koji je filmsku karijeru izgradio na svetskim simpatijama prema Romima,
uz naravno i svoje filmsko umeće?

Kusta je verovatno (opet) postavljao parket, pa nije stigao...
Strongman Strongman 08:03 13.05.2009

Re: Wiki

Kusta je verovatno (opet) postavljao parket, pa nije stigao...



Omako se od tresnju kao kolega
Samwise Samwise 18:59 11.05.2009

tako?

Uvek kada pomislim na Šabana, setim se svih onih priča koje su bile aktuelne još za života mu, koje su UVEK išle u pravcu hvalospeva a ništa se konkretno preduzimalo nije da se njemu i njegovim prijateljima pomogne u bilo kom smislu.........podrškom, novčanom, materijalnom, ne znam već, ne samo retorički nego i konkretno.
Sećamo se pre mesec dana da je izbio problem sa Romima u Beogradu, da ih se naprasno iselilo, da je bilo povuci-potegni da im se pomogne i......šta bi sa tom inicijativom? Poj'o vuk magarca! Najupečatljiviji momenat je bio kad je na televiziji jedan od onih obskurnih likova iz, ako se ne varam, Barajeva gde su trebali da ih smeste, izjavio nešto u stilu "...nismo mi rasisti, ali ne volimo cigane......"
Na kraju krajeva znamo i svesni smo svi da je ovde jaaaako davno "roknuo" neki jako zaheban asteroid i odredio nam sudbinu za 45 miliona pokolenja
P. S Jesam prvi?
Samwise Samwise 19:01 11.05.2009

Re: tako?

E....i da, sjajno je što su oni šabani sa malim "š"
Preporuka, kao i uvek od mene
Strongman Strongman 19:07 11.05.2009

Re: tako?

šabani sa malim "š"



sa najmanjim
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:03 11.05.2009

уааа шабани

Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.

Борити се против расизма и предрасуда називајући људе шабанима је мало необично, али добро, да не цепидлачимо.
Strongman Strongman 19:06 11.05.2009

Re: уааа шабани

Борити се против расизма и предрасуда називајући људе шабанима је мало необично


Pa sta su? Cvet srpstva? Akademici?

Malo sam bio tolerantniji prema sebi u pisanju jer sam bas bio besan. Sinoc me mrzelo da ustanem iz kreveta i odkucam tekst koji mi se krckao cele noci na tihoj vatri.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:12 11.05.2009

Re: уааа шабани

далеко су од цвета било чега.

него, нека ми објасни ко зна, одакле тај израз шабани и шта значи? не сећам се нечег таквог кад сам био мали.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:49 11.05.2009

Re: уааа шабани

Strongman
Malo sam bio tolerantniji prema sebi u pisanju...

Штета.

А могли смо и да разрадимо идеју да све бунџије натерамо да промене презиме у Бајрамовић. Показна вежба. (Је л' би онда дошли један другом као неки рођаци? Цела улица – једно презиме, бог те маз'о. То се и код мене у завичају ретко среће.)
Strongman Strongman 20:34 11.05.2009

Re: уааа шабани

А могли смо и да разрадимо идеју да све бунџије натерамо да промене презиме у Бајрамовић.


Sta je autor hteo da kaze? Je l to neka sala ili kritika?

Cisto da mi sa jeftinijim karama pohvatamo konce.
deselby deselby 22:36 11.05.2009

Re: уааа шабани

marco_de.manccini
Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.

Борити се против расизма и предрасуда називајући људе шабанима је мало необично, али добро, да не цепидлачимо.


Što bi reko Šerbedžija, "Šaban" je vlastito ime, a "šaban" je karakterna osobina.
011-495 011-495 23:47 11.05.2009

Re: уааа шабани

marco_de.manccini
Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.Борити се против расизма и предрасуда називајући људе шабанима је мало необично, али добро, да не цепидлачимо.


Izraz "saban" nije potekao od S.Bajramovica nego od Saulica i njegovog stila oblacenja kasnih 70ih i ranih 80ih. Ni ovo nije, hm..,korektno.
Domazet Domazet 19:04 11.05.2009

Ma samo ljudi nece da u svet ode slika...

...o njima kao stanarima ciganjske ulice. Sta bi bilo sledece? Da dodje Kusta da snima film u njihovoj ulici pa da ih nachisto deEuropizuje?? Ne moze bre...
Strongman Strongman 19:07 11.05.2009

Re: Ma samo ljudi nece da u svet ode slika...

Gospoda jednom recju.
Don Salieri Don Salieri 19:07 11.05.2009

Šabane ti si kralj, a ovo su samo šabani

Nažalost lepa vest o ulici koja nosi Šabanovo ime je nadjačana rasističkim skandalom. Stanovnici ulice sa maštovitim imenom "Južni bulevar" čije je ime gradska vlada promenila u "Bulevar Šabana Bajramovića" su se digli na ustanak ne želeći da im se teško stečeni ugled kalja činjenicom da stanuju u ulici koja nosi ime po ciganinu. Po kalašturi. Za svaki slučaj su za javnost navukli bele rukavice bez prstiju žaleći se na ogromne administrativne troškove preadresiranja mnogobrojnih dokumenata koje imaju na novo cigansko ime. Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.

Moji Jovan i Ivan su po svojoj prilici jubilarna petnaesta generacija Jovanovića rodjena u Nišu. Osećaj stida i sramote koji imam kao rodjeni Nišlija me navodi da se u ime svih nas izvinim Šabanu i njegovoj porodici, srpskoj i svetskoj javnosti zbog niza postupaka rasista koji naseljavaju privilegovanu ulicu. Za Šabana znam da bi nam oprostio. Za istoriju nisam siguran. Jednio je sigurno.

Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.


Preporuka!

Strongman Strongman 19:09 11.05.2009

Re: Šabane ti si kralj, a ovo su samo šabani



adam weisphaut adam weisphaut 19:07 11.05.2009

Zašto nikom

nije npr. smetalo kada je menjano npr. ime mnogo veće i za Niš značajnije ulice Božidara Adžije? I zašto je ikom smetalo da on (BA) ima ulicu u Nišu? I zašto smo ime jedne žrtve fašizma (ubile ga ustaše u Zagrebu 1941., čim su došli na vlast ) baš zamenili imenom čoveka koji je potpisao trojni pakt? Zašto je Šaban uopšte dobio jednu tako sporednu i neuglednu ulicu?
Strongman Strongman 19:10 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Zašto je Šaban uopšte dobio jednu tako sporednu i neuglednu ulicu?


Koliko sam ja razumeo planira se izmestanje pruge pa ce ta ulica dobiti na znacaju. Mozda i gresim.
shumska shumska 19:14 11.05.2009

Menjaj, menjaj

Sahrana je uspela iznad očekivanja.

Blade Runner Blade Runner 19:19 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Božidara Adžije

Ne troluj. Ja sam ziveo u toj ulici preko 30 godina. Da nisam, nikad za njega ne bi ni cuo. Sta je to on znacajno uradio (a i borio se u prvom svetskom ratu na strani austrougarske) da bi dobio ulicu u Nisu? Kakve to veze ima sa Sabanom koji je Nislija? Strongmenu preporuka za ljutnju
Edit:
A o Dragisi Cvetkovicu koji je bio znacajna politicka figura u Nisu i Srbiji citajte ovde
adam weisphaut adam weisphaut 19:32 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Ne troluj.

Ja sam ziveo u toj ulici preko 30 godina. Da nisam, nikad za njega ne bi ni cuo. Sta je to on znacajno uradio (a i borio se u prvom svetskom ratu na strani austrougarske) da bi dobio ulicu u Nisu?

Stav no. 1 ti je malčice u logičkoj koliziji sa stavom no. 2
Bilo kako bilo taj opšti trend uklanjanja imena žrtava fašizma i otklon prema antifašizmu ceniš nema nikakvu korelaciju s tim da se i rasizam otvoreno ispoljava pod firmom zabinutosti za tradiciju (u ovom slučaju svetlog imen južnog bulevara)?
Btw. jedan lep primer iz EU
Blade Runner Blade Runner 19:36 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Sta lupas bre!! Covek prica o Sabanu. Ne troluj.
adam weisphaut adam weisphaut 19:40 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner
Sta lupas bre!! .

Ko ti drma kavez?
Blade Runner Blade Runner 19:46 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Ko ti drma kavez?

Mora da drmaju tvoj ja nista ne primecujem.
adam weisphaut adam weisphaut 19:49 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Mora da drmaju tvoj ja nista ne primecujem.

Mora da je zato što si toliko pronicljiv
Blade Runner Blade Runner 19:54 11.05.2009

Re: Zašto nikom

pronicljiv

A sta si ti? Krompir?
Ajde sad idi opet procitaj sta gore pise.
Dragisa Cvetkovic je Nislija i Saban je Nislija. Ulice u Nisu dobijaju imena zasluznih Nislija. Vidis li sad neku vezu ili se neko drugi iz partije koristi tom jednom mozdanom celijom koju imate.
adam weisphaut adam weisphaut 20:15 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Tužno je ka vidim histerične ispade duševnoosetljivih na blogu , ja gore kažem (razlažem jer ti je napad oduzeo ono malo razuma):
a) kada je pomenjeno ime mnogo važnije ulice niko nije ni trepnuo
b) ulica je nosila ime žrtve fašizma
c) zamenjena baš imenom čovekom koji je potpisao trojni pakt
d) žitelji Južnog bulevara ispoljavaju prikriveni rasizam/fašizam
e) verovatno je da klima u kojoj se odvija b i c dovodi do d
Blade Runner Blade Runner 21:00 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Tužno je

je sto ti vidis fasizam svuda gde pogledas. Da vidimo sta si napisao

razlažem jer ti je napad oduzeo ono malo razuma

Sto tebi nije moglo da se desi jer ga nisi imao ni malo.

b) ulica je nosila ime žrtve fašizma

Ulica je nosila ime nekog ko je za Nis totalno irelevantan. Mozda je i bio zrtva fasizma, ali znas li ti koliko ima zrtava fasizma po svetu? Ne mozemo svima da damo po ulicu u Nisu.
c) zamenjena baš imenom čovekom koji je potpisao trojni pakt

A to je bila jedina stvar koju je uradio? Baci partijsku brosuru i informisi se malo bolje. Evo ti opet link ovde
d) žitelji Južnog bulevara ispoljavaju prikriveni rasizam/fašizam

rasizam i fasizam nisu isto, a nije ni prikriven.
e) verovatno je da klima u kojoj se odvija b i c dovodi do d

posto nema b i c, znaci da su stanovnici ove ulice seronje, a izgleda da si i ti
Strongman Strongman 21:07 11.05.2009

Re: Zašto nikom

I zašto smo ime jedne žrtve fašizma (ubile ga ustaše u Zagrebu 1941., čim su došli na vlast ) baš zamenili imenom čoveka koji je potpisao trojni pakt?



Dragiša Cvetković, Ministar inostranih poslova Aleksandar Cincar-Marković i nemački Ministar inostranih poslova fon Ribentrop u dvorcu Belvedere u Beču potpisuju protokol o pristupanju Jugoslavije Trojnom paktu sila osovina. Njegov osnovni cilj bio je da izbegne rat, a potpis na dokument je stavio pod pritiskom Krunskog saveta i kneza Pavla, koji takođe želi da očuva neutralnost Jugoslavije u ratnom sukobu koji se razbuktavao.

Dva dana kasnije, 27. marta, grupa oficira je izvela vojni udar, zbacila Vladu i namesništvo, uhapsila Dragišu Cvetkovića i ostale ministre, a kralja Petra II proglasila za punoletnog i predala mu vlast. Cvetković je ubrzo pušten iz zatvora.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:32 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Uz najbolju volju - ne razumem. Ne razumem čime je Božidar Adžija zadužio Niš. Ali još manje razumem čime je Božidar Adžija, mrtav odavno uvredio Niš, pa da mu oduzmu ulicu jednom legitimno dodeljenju. Jedino što mi pada na pamet je izvesna i ne mala doza skorojevićevstva i želje za distanciranjem od onoga za šta je Božidar Adžija poginuo. Ma političirama niškim, svaka čast, pokazali su se, tako da južnobulevarci nisu uzrok ili incident, oni su posledica.
Blade Runner Blade Runner 21:41 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Ali još manje razumem čime je Božidar Adžija, mrtav odavno uvredio Niš, pa da mu oduzmu ulicu jednom legitimno dodeljenju.

U tvom kraju ne menjaju imena ulicama?
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:49 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner
Ali još manje razumem čime je Božidar Adžija, mrtav odavno uvredio Niš, pa da mu oduzmu ulicu jednom legitimno dodeljenju.

U tvom kraju ne menjaju imena ulicama?


Menjaju. Ni to ne razumem, ali ukoliko je opravdanje moj kraj onda ok. Pretpostavljam da se svi ugledaju na Voždovac, mada za neke određene stvari ne bi bilo loše.
Dakle,menjaju u mom kraju, 45. Nova je dobila ime Pavla Bulata, 46. Nova je sad Porodice Trajković. Ustanička nije postala Milana Grola iako je bilo ideja... Treba li još? Evo stiže, u Belom potoku, koji pripada Gradskoj opštini Voždovac je jedna ulica dobila ime Avalskog odreda, pisano je i ovde o tome. Lično se zalažem uz ne malu podršku prijatelja, i nadam se javnosti da se taj izolovani incident, prouzrokovan istim sindromom kao niški slučaj ispravi.
Nadam se uspehu.
Blade Runner Blade Runner 22:01 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Treba li još?

Ne treba. Ocu da kazem da ne mora Bozidar Adzija da uvredi nekog da bi mu uzeli ulicu. To se desava svuda, a kako ce biti tumaceno izgleda da zavisi od mentalnog sklopa. Sta da kazu oni sto su im promenili imena gradova u Tito(nesto) pa ih vratili na staro? Da ih je Tito uvredio?
Nadam se uspehu.

Srecno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:28 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Čini mi se da je ipak u pitanju društvena klima. Naime dodela imena ulice je iskazivanje počasti, pojedincu, državi ili čemu već, dakle iskazivanje počasti, javno demonstriranje priznanja da je on učinio ili zaslužio nešto veliko. Oduzimanje imena ima najmanje istu funkciju, ako ne i snažnije značenje. Oduzimanje imena jeste obračun sa delom kojeg je, u konkretnom slučaju baštinio Božidar Adžija, ili lep primer J B Tito.
Još samo mali dodatak, pa da ne odlazimo u preveliku digresiju, mada možda i nije. Ne dešava se svuda ta promena simbola i tradicije, ima društava koja se ne obračunavaju sa sopstvenom tradicijom i istorijom, koja su pomirena sa sopstvenim trajanjem. U takvim društvima se ceni rad i delo prethodnih generacija, i samim tim i njihovo mišljenje. Novostvorene ulice dobijaju nova imena a stara se ne diraju, ostaju kao reper načina razmišljanja i viđenja sveta prethodnika. Ukoliko su pogrešili, mi njihovi naslednici tu grešku prihvatamo.
Generacija koja je dala ime toj ulci, B Adžije je očigledno rukovođena dnevnom politikom i skorojevićkom navikom da povlađuje trendovima dala ime za Niš beznačajnom čoveku tu ulicu, a sadašnja generacija, isto rukovođena skorojevićkom potrebom da ispravi tu grešku povlađuje današnjoj dnevnoj politici. A da su nešto sagradili, umesto što nasledstvo rasprodaju, mogli su Dragiši Cvetkoviću, znamenitom nišliji da daju neki veći i bolji bulevar ili aveniju, šta god. Nisu sporna imena, sporni su motivi i poruke koju nose te promene. I kolega, bez obzira na činjenicu da su i Bajramović i Cvetković iz Niša, mislim da Niš za imena ulica ne bi trebao da se ograniči na nišlije, mada je Vaše mišljenje u tom smislu legitimno i dosledno. Neki bi rekli i lokalpatriotski, ja bi se rado uzdržao od komentarisanja.
Što se Južnog bulevara tiče i njegovog novog imena Šabana Bajramovića, tu takve poruke nema, Južni bulevar je dovoljno neutralno ime da istrpi promenu bez ikakve konotacije.
adam weisphaut adam weisphaut 22:31 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Ulica je nosila ime nekog ko je za Nis totalno irelevantan. Mozda je i bio zrtva fasizma, ali znas li ti koliko ima zrtava fasizma po svetu? Ne mozemo svima da damo po ulicu u Nisu.

Bio bih stvarno non/pc kad bi te uporedio sa osobom sa posebnim potrebama
BA je ima ulicu i ne vidim zašto je nekom ta ulica smetala (isključujem besne sledbenike Čika Gedžinog Načertanija kao što si ti) ako su hteli da daju ulicu bilo je dovoljno ulica novi ulica/ulica sa bezveze nazivom...
Baci partijsku brosuru i informisi se malo bolje. Evo ti opet link ovde

Opet me bacaš u iskušenje da kažem nešto non-pc
Da li to što sam rekao potire i druge činjenice, yo ili po?
Btw. kad smo kod partijskih bojovnika gde vam se dade tankoćutni Filvaš, znaš nešto o tome ?

rasizam i fasizam nisu isto, a nije ni prikriven.

Fašzam koji je okupirao onu Jugoslaviju i koji je ubio BA je je bio neraskidivo povezan sa rasizmom.
Razgradnja antifašistikih osnova srpskog društva je jeste popločavanje puta raznim društvenim boleštinam a među njima je i mržnja prema Romima.
Pa nisu oni rekli "smeta nam Šaban zato što je Ciganin" nego su nešto mrsili nemušto o tradiciji i čemu god.
u stanovnici ove ulice seronje, a izgleda da si i ti

Ja za tebe nemam nikakve dileme
adam weisphaut adam weisphaut 22:36 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Strongman
I zašto smo ime jedne žrtve fašizma (ubile ga ustaše u Zagrebu 1941., čim su došli na vlast ) baš zamenili imenom čoveka koji je potpisao trojni pakt?



Dragiša Cvetković, Ministar inostranih poslova Aleksandar Cincar-Marković i nemački Ministar inostranih poslova fon Ribentrop u dvorcu Belvedere u Beču potpisuju protokol o pristupanju Jugoslavije Trojnom paktu sila osovina. Njegov osnovni cilj bio je da izbegne rat, a potpis na dokument je stavio pod pritiskom Krunskog saveta i kneza Pavla, koji takođe želi da očuva neutralnost Jugoslavije u ratnom sukobu koji se razbuktavao.

Dva dana kasnije, 27. marta, grupa oficira je izvela vojni udar, zbacila Vladu i namesništvo, uhapsila Dragišu Cvetkovića i ostale ministre, a kralja Petra II proglasila za punoletnog i predala mu vlast. Cvetković je ubrzo pušten iz zatvora.

Ja nisam govorio o motivima za potpisivanje, samo o simbolici koja je pom skromnom mišljenju, loša...
Blade Runner Blade Runner 22:38 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Ja za tebe nemam nikakve dileme

Posle ovoga ni ja za tebe.
Covek u belom Covek u belom 22:44 11.05.2009

Re: Zašto nikom

adam weisphaut
Ja nisam govorio o motivima za potpisivanje, samo o simbolici koja je pom skromnom mišljenju, loša...
Misljenje ti je ocigledno u skladu sa umnim kapacitetima.
Inace simbolika Bozidara Adzije je da je sluzio u austrougarskoj vojsci tokom 1. svetskog rata za vreme koga je ta ista vojska direktno ili indirektno bila odgovorna za smrt preko milion stanovnika Srbije.
Samo to je dovoljno da gradjani Srbije uklone njegovo ima sa svih institucija/ulica koje ga nose.
Inace doticni je imao srece da je ziveo u doba tolerantnog kralja, a ne u doba komunista, jer bi inace jos s kraja 1918. bio streljan zbog pomaganja okupatoru.
adam weisphaut adam weisphaut 22:45 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner
Ja za tebe nemam nikakve dileme

Posle ovoga ni ja za tebe.

Ne mogu ni da opišem koliko me je pogodilo, idem da tražim najbliži most
Blade Runner Blade Runner 22:46 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Nisu sporna imena, sporni su motivi i poruke koju nose te promene. I kolega, bez obzira na činjenicu da su i Bajramović i Cvetković iz Niša, mislim da Niš za imena ulica ne bi trebao da se ograniči na nišlije, mada je Vaše mišljenje u tom smislu legitimno i dosledno. Neki bi rekli i lokalpatriotski, ja bi se rado uzdržao od komentarisanja.

Mislim da bi bilo u redu da znamenite Nislije dobiju svoje ulice u Nisu pre drugih jer ako ih ne dobiju u Nisu u Vozdovcu ili negde drugde je verovatnoca jos manja. Koju poruka ta promena nosi? Od kad je ulica dobila ime drzava se promenila 4 puta. Malo usaglasavanje imena sa trenutnim stanjem sigurno ne steti.
adam weisphaut adam weisphaut 22:48 11.05.2009

Nisam ni sumnjao

Inace simbolika Bozidara Adzije je da je sluzio u austrougarskoj vojsci tokom 1. svetskog rata za vreme koga je ta ista vojska direktno ili indirektno bila odgovorna za smrt preko milion stanovnika Srbije

da ne voliš Crnjanskog, dalo se očekivati jer kako sam kažeš :
Misljenje ti je ocigledno u skladu sa umnim kapacitetima.
Blade Runner Blade Runner 22:50 11.05.2009

Re: Zašto nikom

idem da tražim najbliži most

Zelim ti srecu u tom poduhvatu. Probaj ipak da promasis vodu da ne bi doslo do zagadjenja iste toksicnim materijama.
adam weisphaut adam weisphaut 22:52 11.05.2009

Ne znam za ostale,

ali ja mogu zamislim ovog Bladerunnera kako objašnjava zašto je promeniti ime npr. ulice "Ane Frank" ok
Blade Runner Blade Runner 22:56 11.05.2009

Re: Ne znam za ostale,

ali ja mogu zamislim

ovog AW sa tapijom na antifasizam koju mu je licno Ceda izdao.
Edit: Jesi li vec pogledao ili ... jos uvek tapkas u partijskom maraku.
adam weisphaut adam weisphaut 23:04 11.05.2009

Filvaše,

si bio na pomenu 9.05.? Ajde, lepo priznaj
Znam da ti Beli zavidi
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:05 11.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner

Mislim da bi bilo u redu da znamenite Nislije dobiju svoje ulice u Nisu pre drugih jer ako ih ne dobiju u Nisu u Vozdovcu ili negde drugde je verovatnoca jos manja. Koju poruka ta promena nosi? Od kad je ulica dobila ime drzava se promenila 4 puta. Malo usaglasavanje imena sa trenutnim stanjem sigurno ne steti.


Da naravno, najpre u Nišu... to nije sporno. Pokušavam samo da kvalifikujem temu da nije bitno ko su ljudi o čijim imenima raspravljamo, da ponovim, mora da je promaklo, sporno je što na taj način iskazujemo izvesno nepoštovanje prema generaciji, društvu, društvenom uređenju, vremenu i svetonazoru koje je dalo to ime ulici. Na taj način administrativnom odlukom propisujemo da njihovo mišljenje ne vredi koliko naše, da su oni mnogo pogrešili...
Na svakih par decenija gradimo nove vrednosti, po pravilu sukobljene sa starim vrednostima. Dođu Obrenovići brišu Karađorđeviće, dođu komunisti brišu kralja, dođu ovi danas, brišu partizane. A postojali su svi oni, gore navedeni i trebaju da imaju svoj trag u tradiciji ove zemlje, samim tim i u imenima toponima i ulica. Pa neće biti valjda da ih se stidimo... Eto zašto mislim da šteti to usaglašavanje sa trenutnim stanjem, jer briše trajanje, a demonstrira bahatost od koje ovo društvo itekako pati. Mi smo sada, dakle najmerodavniji da odredimo prave vrednosti. Isto su mislili i oni koji su dali ime B Adžiji, i niko nije sme da zucne, pa vidite sad kolega. Nema sreće od usaglašavanja sa trenutnim stanjem, bolje bi bilo da stvaramo novo i da nas po tome pamte a ne da nas pamte da smo deo istorije prekrojili i precrtali.
Covek u belom Covek u belom 23:10 11.05.2009

Re: Nisam ni sumnjao

adam weisphaut
Inace simbolika Bozidara Adzije je da je sluzio u austrougarskoj vojsci tokom 1. svetskog rata za vreme koga je ta ista vojska direktno ili indirektno bila odgovorna za smrt preko milion stanovnika Srbije

da ne voliš Crnjanskog, dalo se očekivati
Neko tefterise po Dalmaciji, a neko ide kao topovsko meso u Galiciju, sve po zasluzi. Neki su stigli da preplivaju Dunav, a neki i nisu. A opet neki drugi dodjose iz Praga da sluze "otadzbini". A mozda je to zato sto je rezim u Austrougarskoj bio autoritivan, je li adamice?
adam weisphaut adam weisphaut 23:19 11.05.2009

A u II sv.

sve po zasluzi

tvoj deka? Po zasluzi
btw. ti si ipak napredovao na evolucionoj lestvici možeš da uradiš jednostavan manuelni zadatak kao google search, jel' ti ponosna prodica ?
Blade Runner Blade Runner 23:23 11.05.2009

Re: Zašto nikom

A postojali su svi oni, gore navedeni i trebaju da imaju svoj trag u tradiciji ove zemlje, samim tim i u imenima toponima i ulica.

Slazem se s tobom, ali Bozidar Adzija nije lik koji bi me podsecao na bilo sta iz proslosti ove zemlje. Ima stotine njih koji bi bili veci simbol proslih vremena. Hajde kazi da li si pre ove rasprave cuo za njega?
Covek u belom Covek u belom 23:25 11.05.2009

Re: A u II sv.

adam weisphaut
btw. ti si ipak napredovao na evolucionoj lestvici možeš da uradiš jednostavan manuelni zadatak kao google search
Jok, mene to sve naucio ucitelj u skoli.

jel' ti ponosna prodica ?
Tebi ove diskusije na blogu bas idu od ruke, jest da si sve nize i nize al nema veze, uvek se moze nize pasti. Na tebe si ipak samo ti sam ponosan...
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:05 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Dragi prijatelju slažem se ja o vrednosti Božidara Adžije za Niš. Samo nije sporno da su nišlije dale ime toj ulici i da ovom promenom ne škodimo Adžiji već iskazujemo mišljenje o generaciji niških gradskih otaca koji su to ime dali, o niškom društvu iz tog doba. Cenimo njihov svetonazor, ne Adžijin, brišemo delo niških građana... deo niške tradicije. Ironično, postao je Adžija, nebitan za Niš, deo tradicije - nekoliko decenija se ta ulica tako zvala, ne vidim iskreno potrebu da se obračunavamo sa ljudima koji su dali to ime, prosto za promenu mislim da bi valjalo sačuvati deo tradicije kao uspomenu . Kao spomenik vremenu i društvu. Ako ne damo svoj doprinos tom čuvanju onda će neka buduća generacija i našim svetonazorom, kakav god da je, da se sprda onako kako mi, administrativno, hladno i iznad svega skorojevićki tuđi svetonazor poništavamo.
Ako mislimo tako o generacijama koje nam prethode, šta smo od njih naučili, kako smo to postali bolji od njih, kako to da njihovim metodama ispravljamo ono što su oni, po našem mišljenju pogrešili. Ako radimo isto, onda smo kao društvo mnogo vremena potraćili, onda smo kao kolega Čovek u Belom, okrenuti prošlosti u stvari isti kao oni protiv kojih se u načelu borimo. Ja samo molim ovo društvo za milost prema tradiciji, čiji je deo i Karađorđević i Obrenović, i Tito i Draža i Milošević i Đinđić, pa i Adžija.

Kad smo krenuli iskreno, čuo sam za Adžiju, ima Radnički univerzitet u Beogradu pod tim imenom, imao je i bioskop sa jeftinim kartama svojevremeno... Imam i ja jedno pitanje, kolega, da se slučajno ta ulica zvala Josipa Kraša, mislite li da bi je trebalo menjati?
Blade Runner Blade Runner 05:28 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Kad smo krenuli iskreno, čuo sam za Adžiju, ima Radnički univerzitet u Beogradu pod tim imenom, imao je i bioskop sa jeftinim kartama svojevremeno... Imam i ja jedno pitanje, kolega, da se slučajno ta ulica zvala Josipa Kraša, mislite li da bi je trebalo menjati?

Lepo je to sto si cuo za objekte koji nose njegovo ime. Osim cinjenice da je bio komunista koga su ubile ustase, sto je bio najveci razlog da ti objekti koje znas dobiju njegovo ime, znas li po cemu je zasluzio da bilo koja ulica nosi njegovo ime?
A sto se tice Josipa Krasa i ostalih komunista: ja bih promenio imena svim ulicama koje nose njihova imena jer zlocincima se ulice ne daju. A kad smo vec kod sta-bi-bilo-kad-bi-bilo babljih prica, sta mislis da li bi slobodarski narodi po bivsim YU republikama i pokrajinama odale takvu pocast antifasisti Aleksandru Rankovicu?
adam weisphaut adam weisphaut 06:23 12.05.2009

Re: A u II sv.

Jok, mene to sve naucio ucitelj u skoli

Još jedan dokaz u prilog inkluziji u obrazovanju
Tebi ove diskusije na blogu bas idu od ruke, jest da si sve nize i nize al nema veze, uvek se moze nize pasti.

Tebi idu sjajno, tako da je prvo cela austrougarska vojska zločinačka a odmah zatim samo njena pozadina, šta ti je flip-flopping
Što se tiče niskosti,
Covek u belom
, je li adamice?

dragi CB, ti si na samom dnu, pa nemaš gde, trik je samo ne ugaziti te
uros_vozdovac uros_vozdovac 06:23 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner

A sto se tice Josipa Krasa i ostalih komunista: ja bih promenio imena svim ulicama koje nose njihova imena jer zlocincima se ulice ne daju. A kad smo vec kod sta-bi-bilo-kad-bi-bilo babljih prica, sta mislis da li bi slobodarski narodi po bivsim YU republikama i pokrajinama odale takvu pocast antifasisti Aleksandru Rankovicu?




Na žalost mislim da ste u pravu, kolega, bar što se tiče slobodarskih tradicija bivših nam Republika. Mislim da se njihove političke elite slažu sa Vama, to jest da bi sve to oni prekrojili, izmenili, opovrgli. Kad bi mogli da izbrišu vreme i to bi uradili. Ali to je samo dokaz njihovih kvaliteta kao političke elite i ništa drugo, ponajmanje opravdanje, cenim da se slažemo da se valja ugledati na bolje a ne na lošije ili makar verzije istog.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 08:36 12.05.2009

Re: Zašto nikom

adam weisphaut
Tužno je ka vidim histerične ispade duševnoosetljivih na blogu , ja gore kažem (razlažem jer ti je napad oduzeo ono malo razuma):a) kada je pomenjeno ime mnogo važnije ulice niko nije ni trepnuob) ulica je nosila ime žrtve fašizmac) zamenjena baš imenom čovekom koji je potpisao trojni pakt d) žitelji Južnog bulevara ispoljavaju prikriveni rasizam/fašizame) verovatno je da klima u kojoj se odvija b i c dovodi do d


Što bi rekli 'i kada su došli po mene, više nije imao ko da me brani'.
Tako je i sa ulicama.
mrvicak mrvicak 10:48 12.05.2009

Re: Zašto nikom

adam weisphaut
nije npr. smetalo kada je menjano npr. ime mnogo veće i za Niš značajnije ulice Božidara Adžije? I zašto je ikom smetalo da on (BA) ima ulicu u Nišu? I zašto smo ime jedne žrtve fašizma (ubile ga ustaše u Zagrebu 1941., čim su došli na vlast ) baš zamenili imenom čoveka koji je potpisao trojni pakt? Zašto je Šaban uopšte dobio jednu tako sporednu i neuglednu ulicu?


Upravo su to prava pitanja!

Žalosno da i oko te uličice toliko rasističke frke se diže
Blade Runner Blade Runner 16:01 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Ali to je samo dokaz njihovih kvaliteta kao političke elite i ništa drugo, ponajmanje opravdanje, cenim da se slažemo da se valja ugledati na bolje a ne na lošije ili makar verzije istog.

I to cemo uraditi tako sto cemo svim komunistima dati po ulicu?
Tvoje razmisljanje je prica o novoj utopiji. To su vec probali 45 i trajalo je dok ideale nisu zamenili necim sto se kotira bolje na svetskom trzistu. Iz racunice je izostaviljen jedan "mali" faktor koji se zove ljudska priroda. Cenim da istu gresku ne treba ponoviti.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:10 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Blade Runner
Ali to je samo dokaz njihovih kvaliteta kao političke elite i ništa drugo, ponajmanje opravdanje, cenim da se slažemo da se valja ugledati na bolje a ne na lošije ili makar verzije istog.

I to cemo uraditi tako sto cemo svim komunistima dati po ulicu?
Tvoje razmisljanje je prica o novoj utopiji. To su vec probali 45 i trajalo je dok ideale nisu zamenili necim sto se kotira bolje na svetskom trzistu. Iz racunice je izostaviljen jedan "mali" faktor koji se zove ljudska priroda. Cenim da istu gresku ne treba ponoviti.


ma ne nikako... samo poštovati ono što je jednom već urađeno, ni manje ni više. Čini mi se da se ne razumemo, verovatno je moja krivica. Nisam pristalica komunista, ne nikako, samo sam protivnik stalnih promena iz loših razloga. I nije stvar lične prirode, stvar je načela... Dakle ukoliko je nekad neko dao ime ulici, ajde da poštujemo njegov izbor. A ne svakih par decenija uspostavljati novu tradiciju, koja traje dok se ne pojave novi bahati.
Blade Runner Blade Runner 17:55 12.05.2009

Re: Zašto nikom

Dakle ukoliko je nekad neko dao ime ulici, ajde da poštujemo njegov izbor. A ne svakih par decenija uspostavljati novu tradiciju, koja traje dok se ne pojave novi bahati.

U nacelu se slazem s tobom, ali izuzetaka mora da bude ( konkretno slucaj Cvetkovic - Adzija mislim da treba da bude izuzetak). Ne treba sa dolaskom nove vlasti menjati imena svim "nepodobnim" ulicama, ali ovde nije u pitanju samo promena vlasti vec promena politickog sistema i uspostavljanje drugacije drzave. Kad se to stabilizuje nestace i potreba da se menja ime ulicama.
Pre prelaska iz jugoslovenskog zajednistva u evropsko zajednistvo, Srbija mora da utvrdi svoj identitet kao drzava inace ce od tolikih zajednistava da se dezintegrise.

Edit: ne vezano za ovo o cemu raspravljamo ali u vezi sa glavnom temom posta. Evo kako to rade austrijanci
leopold_lady leopold_lady 19:27 11.05.2009

Kretenizam ....

se ne može opisati .... Nemam reči za ovaj slučaj....

I onda kažu - uradi nešto za Srbiju .... Od danas samo gledam da radim za sebe..... I za sebi bitne ljude u životu.....
Strongman Strongman 20:33 11.05.2009

Re: Kretenizam ....

I onda kažu - uradi nešto za Srbiju .... Od danas samo gledam da radim za sebe..... I za sebi bitne ljude u životu.....



Polako ne brzgaj. Popi kafu, prosetaj se po ulicama svog grada... Ne dozvoli da te ekstremi navedu na ishitrenu odluku

U Srbiji imas jako puno jako divnih ljudi.
leopold_lady leopold_lady 22:45 11.05.2009

Re: Kretenizam ....

U Srbiji imas jako puno jako divnih ljudi.



Ja ih baš i nisam mnogo upoznala za svojih 35 godina.... Od Srba samo bol i probleme imala .... Srbin me silovao.... Srbin hteo da me ubije.... Jedan Srbin me 15 dana pre venčanja ostavio.... Zbog jednog Srbina danas izvrnula nogu.... Srećom nisam uganula....
Strongman Strongman 23:46 11.05.2009

Re: Kretenizam ....

a ih baš i nisam mnogo upoznala za svojih 35 godina.... Od Srba samo bol i probleme imala .... Srbin me silovao.... Srbin hteo da me ubije.... Jedan Srbin me 15 dana pre venčanja ostavio.... Zbog jednog Srbina danas izvrnula nogu.... Srećom nisam uganula....



Statistika uvek moze da donese razocarenja. Zao mi je sto ti se to sve izdesavalo.
leopold_lady leopold_lady 00:27 12.05.2009

Re: Kretenizam ....

Zao mi je sto ti se to sve izdesavalo.


Znam ....

Da nije ne bi bila ovo što sad jesam.... Definitivno.... Znaš.neke stvari moraju da nam se dogode - da bi mi postali čvršći,da bi shvatili šta je život.... Ja sam živela u ušuškanom svetu,imala sam relativno dobro detinjstvo,dobru porodicu,dobre drugare na fakultetu,dečka koga sam volela.... Imala sam sve.... I bila sam ušuškana u sigurnost.... Tiha,mirna,povučena,nenametljiva.... Nekad zaista želim da budem opet takva,ali ne mogu - okolnosti su u meni probudile pravu prirodu - borca,nekad agresivnijeg,nekad lukavijeg.... Shvatila sam da ne mora nešto što deluje da je svima Ok stvarno biti Ok.... Da ljudi mogu da kriju svoje ludilo i zlobu.... U nekim stvarima sam postala popustljivija prema bliskim ljudima,prijateljima.... Ne ljutim se lako i zbog sitnica - što sam često radila u ono doba.... Razumem bolje razlike između ljudi... Ali,iskreno,više se smejem,otvorenija sam,direktnija i na neki način bolja.... Da li bi to ikada postala - da sam imala onakav život kao pre tog 22.09 1998.... Teško....

Izvini što je trol - ali,eto da sa ovim sada završim neko svoje izlaganje o sebi.... Kad smo već počeli....
Filip2412 Filip2412 19:32 11.05.2009

nevidjena bruka i sramota

sta reci... katastrofa, nevidjena bruka i sramota

A kada je prvi protest poceo 90% ljudi je govorilo kako nema tu rasizma i kako eto ljudima sad namecu troskove oko zamena licnih karti. Da je tada to policija proglasila za rasizam i razjurila ne bi se ovo danas desilo.

Samo zamislite kako se sad oni maloumni nacisti vesele i kako im se smeska brk. Njihova poznata teorija je "svi misle kao mi, svi mrze cigane samo smo mi najhrabriji da to javno kazemo..."

Ni u Nemackoj vecina ljudi nije isla na ulice da juri Jevreje ali vecina jeste precutno podrzavala nacizam, zato se tako lepo i primio.
Strongman Strongman 20:31 11.05.2009

Re: nevidjena bruka i sramota

sta reci... katastrofa, nevidjena bruka i sramota

A kada je prvi protest poceo 90% ljudi je govorilo kako nema tu rasizma i kako eto ljudima sad namecu troskove oko zamena licnih karti. Da je tada to policija proglasila za rasizam i razjurila ne bi se ovo danas desilo.


Da im je ponudjeno pokrivanje svih troskova oko zamene zamene adrese prebivalista bilo bi jasnije da je nastavak protesta cist rasizam kao sto i jeste.
Filip2412 Filip2412 20:40 11.05.2009

Re: nevidjena bruka i sramota

Da im je ponudjeno pokrivanje svih troskova oko zamene zamene adrese prebivalista bilo bi jasnije da je nastavak protesta cist rasizam kao sto i jeste.
Grad definitvno vrlo lose menadzerise ceo proces. Trebalo je da osiguraju pozitivan prijem kod ljudi, trebalo je da ispitaju i pripreme teren, trebalo je i da izaberu neku drugu ulicu gde su ljudi mozda pristojniji i manje zarubeni. Izvinite Juzni Bulevarci ali nemam postovanja za vas.

Ovako, imamo utisak da je sposobnost predvidjanja kod odgovornih iz gradske vlasti prilicno zakrzljala. Osnovni kvaliteti politicara su poznavanje raspolozenja javnosti i sposobnost predvidjanja problema.
Strongman Strongman 20:58 11.05.2009

Re: nevidjena bruka i sramota

Grad definitvno vrlo lose menadzerise ceo proces. Trebalo je da osiguraju pozitivan prijem kod ljudi, trebalo je da ispitaju i pripreme teren, trebalo je i da izaberu neku drugu ulicu gde su ljudi mozda pristojniji i manje zarubeni.


Moramo da uzmemo u obzir da grad nije imao rasistickih ispada u proslosti ili slicnih iskustava na zadatu temu.
djole63 djole63 19:32 11.05.2009

Red je ...

... da Nislija napise nesto o ovome.
Izgleda da smo mnogo ukrtili kad nam se ovakve stvari desavaju. Ne samo sto nismo sposobni da spoznamo da smo bili okruzeni ljudima kao sto je Saban koga je ceo svet priznaao i poznavao, nego mu se i na grobu rugamo ovakvim postupcima.
Ali valjda je i to bolan deo price kojji se zove evolucija, koja nazalost mnogo sporo napreduje kod nas
Strongman Strongman 20:30 11.05.2009

Re: Red je ...

. da Nislija napise nesto o ovome.


potpuno se slazem.

Ne samo sto nismo sposobni da spoznamo da smo bili okruzeni ljudima kao sto je Saban


Tesko je biti strucnjak u svome selu a posebno za zivota
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:41 11.05.2009

ko ce se jos javiti

Nema rasizma u Srbiji, yok, to samo bre u Americi. Sad da vidimo hoce li Otac nacije i kolege mu da ustanu protiv 'primitivaca' kao sto su kad je u pitanju bio Kusturica. Po meni i samo cutanje i ignorisanje je jasno stajanje na stranu ovih nasilnika. Iz tog razloga preporuka za izbaceni bes.
Strongman Strongman 20:29 11.05.2009

Re: ko ce se jos javiti

Po meni i samo cutanje i ignorisanje je jasno stajanje na stranu ovih nasilnika.



nisam mogao da im ocutim.
nesko007 nesko007 20:05 11.05.2009

sabancici

Snazni brate jos snaznijeg uma zeleo bih da se pridruzim osudi doticnih sabancica mada bih rado voleo, za takve osobe jedinoj delotvornoj metodi, dobrovoljno da se prijavim za "malo sparingovanja" tjs. da jos jednom vidim sta naucih iz predmeta-presabiranje i predoduzimanje bubrezi i kosti! Ali, ne znam da li su vredni bilo cega ipak mislim da bih barem malo, joj ja neznam sta je malo u toj situaciji, trebalo da shvate sta je respekt i postovanje. Ja nisam veliki poznavalac lika i dela gospodina Bajramovica ali nisam ni slep i znam kad nesto vredi iako se razlikuje od mog ukusa postujem nacin, stil, rad i pozitivan utisak koje neko ostavlja iza sebe! Nazalost ima i takvih sabana a imali smo i pravog Sabana. Nek mu je vecna slava a ovih se nece ni komsija secati! Pozdrav svim ljudima dobre volje!

flipper58 flipper58 20:22 11.05.2009

Волим Шабана и његову музику....

али Стронги ипак ми реци где се налазе булевари Елвис Пресли, Франк Синатра, па чак и Џон Ленон у Америци.

У очима народа, бити певач није баш много цењен посао. Не треба се играти са људима. Нити је Шабан очекивао да се улица зове по њему, нити су Нишлије то очекивале.

Мислим да они који су донели ту одлуку нису добро размислили. Незрелост демократије.

Можда су прво требали да пробају са Булеваром Чајковског, Сметане, Бетовена или пак Френк Запе! Или бар Булевар Забрањено пушење!
Strongman Strongman 20:28 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

Las Vegas:


Liverpool:



Memphis:
Graceland is the name of the 13.8-acre (56,000 m2) estate and large white-columned mansion, located at 3734 Elvis Presley Boulevard in Memphis, Tennessee.

Samwise Samwise 20:59 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

B.B.King's Street
I već pomenuti, neprevaziđeni gos'n
Samwise Samwise 21:04 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

Milutin Milošević Milutin Milošević 21:20 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....



Spomenik Frenku Zapi u Vilniusu, Litvanija.

Zapa nikada nije bio u Litvaniji.
flipper58 flipper58 21:36 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

OK OK ali nije sve tako crno ni kod nas



Ali ipak su niske vlasti morale da naprave neki konsulting javnog mnenja, da opipaju puls....
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:48 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

flipper58 flipper58 21:53 11.05.2009

Re: Волим Шабана и његову музику....

PS. Znate kako je kod nas naziv ulice politicki prenapucen.

blazha2000 blazha2000 20:43 11.05.2009

pederska posla....

see the headline above...
Strongman Strongman 20:45 11.05.2009

Re: pederska posla....

Blazo sala je sala, ali ovo sto si ti napisao mi ne deluje saljivo.
blazha2000 blazha2000 21:06 11.05.2009

Re: pederska posla....


Blazo sala je sala, ali ovo sto si ti napisao mi ne deluje saljivo.[/quote

pa i nisam se salio...jako je ruzno diskriminovati nekog zbog toga sto je rom ili musliman ili crn ili zut....ja imam ekipu roma koji dolaze kod mene na posao svaki dan i svi ostali ih gledaju kao da su gradjani ,ne drugog reda,vece i kao da nisu ni trebali da dodju tu....takvih ljudi ima svuda po svetu i dok god toga bude,imacemo situaciju kao sto je ova ...i sto su uopste napali zenu...ko jos bije ,da tako kazem,babe?toga ima i kod mene u zrenjaninu koliko hoces i vrlo sam razocaran kad cujem i vidim takve stvari...da ne kazem kako ce proci gej parada u beogradu...nema kod nas tolerancije.nisam mislio da nekog uvredim,i izvinjavam se svakom ko se nasao uvredjenim!!!evo,malo pre za dlaku mene i zenu da ubije lik kolima na pesackom...pre pola sata... i jos me gleda u fazonu "alo,gde ides"....i ja mu kazem prodji majstore imas prednost...izvini milane ,ako sam malo nagazio,ali me pogadjaju takve stvari....
Strongman Strongman 21:55 11.05.2009

Re: pederska posla....

Sve ok Blazo.
dunjica dunjica 20:46 11.05.2009

šabani

oni su šabani


"Šaban" je eufemizam za Roma, zbog toga što je to ime rašireno među Romima. Znači: oni su šabani = oni su Cigani. A znamo što znači nazivanje nekoga (ne-Roma) Ciganinom. I svi se prave grbavi, kao, nitko ne zna što "oni su šabani" znači. I tako bismo trebali zaključiti da - rasisti, to su drugi?
Strongman Strongman 20:51 11.05.2009

Re: šabani

"Šaban" je eufemizam za Roma,


NETACNO

Evo ti citat tamo neki cisto da mozes da pratis radnju:

Shabanisanje shaban, shabanski predstavlja pridev od povratnog glagola shabanisati se. Koren vuce od izvorno srpske rechi shaban koja nema svoju bratsku rech ni u jednom drugom svetskom jeziku. Shaban predstavlja izuzetak u poredjenju, i pored 4 srpska nivoa:
pozitiv: seljak (seljacki)
komparativ: vishe seljak (seljackiji)
superlativ: najvishe seljak (najseljackiji)
SRBelativ: seljak u pizdu materinu (seljacki u pizdu materinu)
uvodi i novi ULTRA SRPSKi peti nivo poredjenja imenice seljak, a to je imenica SHABAN
Shaban je ona osoba koju nije preterano tesko prepoznati. Medju 500 ljudi u filharmioniji u crnim smokinzima, on nosi belu Segio Tachini trenerku, dok medju 500 ljudi u trenerkama na maratonu, on nosi ljubichasto odelo da bi pokazao kako ima stila i para chak i kad se znoji.

Najboljih drugova ima ili jednog ili vishe poredjanih u vishe nivoa i klasa vrednosti. A to koliko su dobri odredjuje njihova cena i marka:

1. nivo; a klasa: Ferrari, Lambourgini, Konenigsenn, Masseratti, Maybach, i slicno
b klasa: Mercedes, Bmw, Mutsubishi, Audi, Honda i slicno + Kawasaki, Honda, Yamaha motori preko 800 kubika
c klasa: Opel, Reno, Citroen, Skoda i slicno +kroseri i ostali motori do 600 kubika
d klasa: Zastava, Dacia, Kia, Daewoo i slicno vespe i motori do 150 kubika

2. nivo; a klasa: Nokia, Samsung, Siemens, Sony Ericsson preko 600 eur.
b klasa iste firme + motorola preko 350 a do 600 eur.
c klasa sve marke mobilnih telefona cija cena je od 150 - 350 eur.
d klasa imam 3 mobilna telefona od po 800 evra, ali je prvi trenutno kod burazera, drugi je na popravci, a treci su mu bash sinoc ukrali.

3 nivo; a klasa: 200+ grama, belo/zuto zlato 18-24 karata, kraljevski rad
b klasa: 130-200 grama, zuto zlato, 18 karata, Cartier-ov rad, krst velicine dlana
c klasa 50-130 grama, zuto zlato, 12-18 karata, obican rad, krst preko pola grudi bizuterija
d klasa ne nosi zlato jer mu je to seljacki. "On u stvari mnogo vishe voli konopche i drveni krst velicine celog torzoa koji je prosvercovan iz Italije i koshta negde oko 2000 eura jer ga je dizajnirao Kavali".

u ostale, manje vazne drugare spadaju cipele od pitonove koze u narandzastoj varijanti, nike air max od 360 koje moraju biti kupljene za 19400 dinara, jer u koliko su kupljene na snizenju (cena 14000_ nije to-TO itd.

shaban dakle predstavlja jednu od onih osoba koje se po svemu isticu. I to po svacijem misljenju negativno, a samo po njihovom sopstvenom pozitivno. Kada njemu jedinom zvoni mobilni telefon u bioskopu on ne misli da je to zato shto je on nekulturan, nego zato shto svi drugi imaju toliko loshe melodije da svoj telefon iskljucuju u bioskopu, a njegova meshavina fifti centa, Lepe Lukic i Juice-a je dobitna kombinacija. To je covek koji na svoj zlatni mercedes stavlja jarko ljubicaste tribale a ispod njega lila neonke. Jedan od onih koji na pitanje i kakva je bila zurka odgovor pocinju sa cinjenicom koliko su para potrosili, shta su sve popili, koliko su "kurvi" smuvali, a koliko je6ali u wc-u (od cega je obicno 99-100% izmisljotina), a onda uzgred budi receno kazu sa kime su bili i kakva je muzika i atmosfera bila.
Shaban takodje moze da bude osoba koja se ponasha u drugom smislu neprimereno svakodnevnim normama kulturnog ponasanja, kao i za opisivanje stanja kada se neko zajebe i uradi neshto shto je loshe, ruzno ili jednostavno nenormalno i nevaspitano.

Primer:
A: ova ****** shto sad skache u bazen konstantno izvlachi kupaci iz dupeta. idem da je pitam da joj pomognem u tome.
B: Alo batice, mojne da si shaban.

(dva tipa idu ulicom i spaze ribu sa povecim stomakom)
A: POJELA SI BAMBIJA DEBELAAAA!!!!
B: (tiho) Alo shabane to je trudnica...

A: koji sam shaban sinoc ispao brate...
B: shto to?
A: smuvam se sa ribom brate janpi na nekoj zurci, krenem da se poljubim sa njom, podrignem, i krenem da povracam po njenim pantalonama....

Rec shaban se takodje koristi i u blazoj varijanti, kako bi se nekome objasnilo da njegovo ponasanje moze izazvati negodovanje okoline ili da je to vec ucinilo:

Toma: Cazo, kakvo je ovo pishanje po tebi?
Caza: Tomo shabane nemam zvuk a koljesh me...

U pojedinim slucajevima, rec shaban moze da bude upotrebljena i u ne-negativnoj konotaciji. Na primer kada zovete ortaka:

*Alo shabane silazi dole, cekamo te vecj 15 minuta.

kada vidite ortaka posle 2 nedelje:

*Desi shabane, nema te pola metra dana.

itd.

Rec shaban pored cinjenice shto opisuje pojedinca koji se ponasha po gorepomenutom shablonu, opisuje i ceo jedan drushtveni sloj koji trenutno preovladava nashom zemljom, To su silni Karici, Velimiri Ilici, "Kneletovi naslednici" i slicno.
Danashnji znak raspoznavanja je reebok klasik crni, charape dokolenice bele, trenrka sa ranflom na pola cevanice teget, majica sa cirkonima i kavali znakom roza, jakna sa Pradinim znakom i karnerima zlatna, naravno, sve to zajedno u kombinaciji, i Barberis kacket, proizvoljne kombinacije boja...
Vecinom, ovaj sloj danas sacinjavaju deca bivsih kriminalaca, ili onih koji su po nemackoj 30 godina cistili klozete, pokupovali zatim svojoj deci Porche Kayene-e, i doveli ih ovde da izigravaju klasu...
Nachin borbe protiv istih: Ignorishite ih....

dunjica dunjica 21:14 11.05.2009

Re: šabani


Evo ti citat tamo neki cisto da mozes da pratis radnju:


referenca... boli glava!
Strongman Strongman 21:18 11.05.2009

Re: šabani

referenca... boli glava!


A tvoje reference?

Nikad do sada nisam cuo da se termin shaban vezuje za cigane. Nikad. Koliko je meni poznato, a tebi nepoznato (no offence) to je termin za nekulturnu nametljivu osobu...

Ne vidim razloga zasto to povezujes sa ciganima. Imas neki razlog?

EDIT: Ne smatras valjda da si ekspert za romsko pitanje nakon objavljivanja teksta gdje Stankovic?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:19 11.05.2009

Re: šabani

Ime Shaban dolazi od arapske reci Sha'ban sto je naziv za osmi mesec u islamskoj godini a koji je istovremeno i sveti mesec posto prethodni Ramazanu. Vernici su poceli tako da deci daju ime Shaban ako su rodjena ovog meseca a kasnije i onoj koja su rodjena nekog drugog meseca da bi istovremeno iskazali zahvalnost Bogu i slavili svetost rodjenja deteta. Romi muslimani primenjuju istu praksu. Rec je u, mislim, posleratnom periodu u srpsko-hrvatskom dobila negativnu konotoaciju kad je postala sinonim za vrstu ljudi koje Strongman gore pominje. Zasto shaban a ne nikola, nemanja ili jure valjda je jasno.
Strongman Strongman 21:22 11.05.2009

Re: šabani

Zasto shaban a ne nikola, nemanja ili jure valjda je jasno.


Seka Persa, Kilavi Radovan, Baba Roga, ... I tu mozem traziti skrivena znacenja i poruke ali je upotrebna vrednost sasvim jasna.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana