Društvo| Politika| Porodica| Roditeljstvo| Život| Životni stil

Uniformom Protiv Diskriminacije

Unfuckable RSS / 12.05.2009. u 21:11

Primetio sam sinoć vest koja otvara dosta pitanja, ali i budi neka lepa ili manje lepa sećanja, a sasvim sigurno - izaziva podeljene reakcije.
Predlažem da na kraju svog komentara, stavite boldovano : podržavam ili  - ne podržavam.
Dakle, vest :

„ U osnovnoj školi "22.oktobar" u Surčinu počelo je sprovođenje pilot projekta "Đačke uniforme". Učenici prvog razreda ubuduće će na nastavu dolaziti u uniformi.
U gradskom Sekretarijatu za obrazovanje kažu da je cilj projekta isključivanje svakog vida diskriminacije, kao i povećanje bezbednosti dece.
Crvene košulje i teget haljinice za devojčice i plave košulje i teget pantalone za dečake treba da pomognu da se drugovi više ne prepoznaju po materijalnom statusu.
Mališani prvog razreda zadovoljni su novom odećom.
Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, kaže da je reč o eksperimentalnom projektu kojim se bori protiv svih vidova diskriminacije. Projekat će, kako kaže, zaživeti samo tamo gde ga i đaci i nastavnici i roditelji budu podržali.
"Malo ko od nas se seti da l' je video uživo ili na TV-u kako u nekim zemljama poput Engleske i nekim drugim većina dece ima svoje uniforme, vidi se na ulici da idu u školu, to povećava bezebednost dece, imaju grb škole tu negde stavljen, bore se za svoju školu i osećanje pripadnosti je mnogo veće".
Vladimir Todić, gradski sekretar za obrazovanje, kaže da će Sekretarijat pokušati da uključi u akciju sve one koji žele da pomognu. On kaže da nove uniforme podsećaju na one koje nose đaci u drugim evropskim zemljama.
"Da bismo rešavali pitanja bezbednosti, i socijalne i ekonomske različitosti, jer svedoci smo da se među decom javljaju netrpeljivosti ko ima kakvu odeću i tako da smo kupili uniforme svim đacima prvog razreda", kaže Todić.
Nove đačke uniforme dobilo je 97 učenika prvog razreda, jednake modele, jednakih boja, sa grbom škole - po jedan set za zimu i proleće. Ugovor koji je grad sklopio sa robnom kućom Todor vredan je milion i šest stotina hiljada dinara.“
 izvor : B92

20pefz4.jpg 

 Ako mi verujete, prva stvar koja mi je pala na pamet bila je:
Au, pa ovo uopšte ne liči na one Naše...
A i - verovatno - neće moći da se potpisuju jedni drugima na kecelju
.“

 



Komentari (766)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

madam_mym madam_mym 23:11 12.05.2009

Re: dobre strane

sada u skolu mnoge devojcice idu obucene kao kurve a decaci kao metroseksualci)


tačno!!!
I ne kažem to zato što sam debela, deformisana, iskompleksirana (žao mi je ako zvučim neskromno, ali izgledam bolje od bar 70% devojaka danas, hvala prirodi za to), niti zato što meni roditelji nisu dozvoljavali da nosim mini suknju za vreme školovanja, ni na ulici a kamoli u školi (što jeste bilo preterano, i frustrirajuće). Tada se, hvala bogu nisu nosile pantalone ispod struka, niti smo isli golih stomaka, i jedva čekam da ta "moda" prodje, da nadjem normalne pantalone, i da ne gledam devojke kojima ove moderne pantalone odvratno stoje, jer im salo kipi iz njih, a one ga bezobzirno pokazuju svesne da matorci ipak više vole da ljulja nego da žulja
Unfuckable Unfuckable 00:42 13.05.2009

Re: dobre strane

pa meni se čini da škole već imaju (kao) neka pravila oblačenja
Problem je u tom "kao" :
imaju ih ali ih slabo sprovode ili uopšte ne sprovode.
Zvuči poznato ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:50 13.05.2009

Re: dobre strane

madam_mym
(žao mi je ako zvučim neskromno, ali izgledam bolje od bar 70% devojaka danas, hvala prirodi za to)

Хммм, овако?!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:54 13.05.2009

Re: dobre strane

I ne kažem to zato što sam debela, deformisana, iskompleksirana (žao mi je ako zvučim neskromno, ali izgledam bolje od bar 70% devojaka danas, hvala prirodi za to), niti zato što meni roditelji nisu dozvoljavali da nosim mini suknju za vreme školovanja, ni na ulici a kamoli u školi (što jeste bilo preterano, i frustrirajuće). Tada se, hvala bogu nisu nosile pantalone ispod struka, niti smo isli golih stomaka, i jedva čekam da ta "moda" prodje, da nadjem normalne pantalone, i da ne gledam devojke kojima ove moderne pantalone odvratno stoje, jer im salo kipi iz njih, a one ga bezobzirno pokazuju svesne da matorci ipak više vole da ljulja nego da žulj

uel, uel, mislim da ovde imamo sasvim jedan drugaciji topic ne bih dalje, ali da primetim...

eto, moja mama za par dana puni 60 a kacila je ta moda golih stomaka (original moda, ovo je retro...) i ona to nosila sve u 16! i stajalo joj savrseno, ali nije tema.
moda je moda, a nepristojno je uvek nepristojno.
tek da primetim da je mini suknja deo VECINE uniforma za devojcice na zapadu, pa i na dalekom istoku.





mislim, gole noge vs goli stomaci?
dragan7557 dragan7557 09:16 13.05.2009

Re: dobre strane

mislim, gole noge vs goli stomaci?

Njeno Veličanstvo Imperatorka V.Britanije Kraljica Viktorija 19 vek (nošenje crne boje kao boje žalosti njoj zahvaljujemo) je i UKAZOM naredila pokrivanje nogu pa čak i nogu od stolova i stolica.

Ipak izgleda da će opet biti i predloga za uvođenje Burke i Feredže a sve za dobrobit i jednakost dece koje imamo sve manje i manje, pa ne vidim razlog za diskusiju koja je kratkog veka i trajaće dok još bude i nešto dece u Srba što je kako je krenulo kratak istorijski period.

dragan7557
drug.clan drug.clan 12:42 13.05.2009

Re: dobre strane

BebaOdLonchara
I ne kažem to zato što sam debela, deformisana, iskompleksirana (žao mi je ako zvučim neskromno, ali izgledam bolje od bar 70% devojaka danas, hvala prirodi za to), niti zato što meni roditelji nisu dozvoljavali da nosim mini suknju za vreme školovanja, ni na ulici a kamoli u školi (što jeste bilo preterano, i frustrirajuće). Tada se, hvala bogu nisu nosile pantalone ispod struka, niti smo isli golih stomaka, i jedva čekam da ta "moda" prodje, da nadjem normalne pantalone, i da ne gledam devojke kojima ove moderne pantalone odvratno stoje, jer im salo kipi iz njih, a one ga bezobzirno pokazuju svesne da matorci ipak više vole da ljulja nego da žulj

uel, uel, mislim da ovde imamo sasvim jedan drugaciji topic ne bih dalje, ali da primetim...

eto, moja mama za par dana puni 60 a kacila je ta moda golih stomaka (original moda, ovo je retro...) i ona to nosila sve u 16! i stajalo joj savrseno, ali nije tema.
moda je moda, a nepristojno je uvek nepristojno.
tek da primetim da je mini suknja deo VECINE uniforma za devojcice na zapadu, pa i na dalekom istoku.

Nije problem u mini suknji (pogotovo ako je svi nose) vec je problem u crnim tangama koje vise ispod pantalona ili se provide ispod poluprovidnih belih pantalona



mislim, gole noge vs goli stomaci?

madam_mym madam_mym 15:21 13.05.2009

Re: dobre strane

Хммм, овако?!



reći ću ti, mada ...to ti je nepotrebno znanje
pa, skoro baš tako

što uopšte nije tema ovog skupa, akomerazumeš, a vidim da me ne razumeš, kao ni ovi što ti lupiše preporuke, što je takodje nebitno za priču
madam_mym madam_mym 15:32 13.05.2009

Re: dobre strane

eto, moja mama za par dana puni 60 a kacila je ta moda golih stomaka (original moda, ovo je retro...) i ona to nosila sve u 16! i stajalo joj savrseno, ali nije tema.
moda je moda, a nepristojno je uvek nepristojno.
tek da primetim da je mini suknja deo VECINE uniforma za devojcice na zapadu, pa i na dalekom istoku.

ne slažem se da suknje budu ovoliko kratke, jer ne samo da smatram da je nepristojno i nepraktično, već nekima i ne stoji lepo.
oblačiti se treba u skladu sa godinama i situacijom. Mora da se zna šta se i kada se oblači. Goli stomaci u školi, i dr. ustanovama - zaista nema potrebe raspravljati...nedopustivo!
Ma izgledali kao Andjelina Džoli - nedopustivo
Ali, pre svega treba imati kulturu, opštu kulturu, kulturu oblačenja....pa moglo bi i to da se uvrsti u nastavu, bar na časovima odeljenjske zajednice, kao nekada kad sam ja bila dete.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 13.05.2009

Re: dobre strane

Драга madam_mym, жао ми је ако си мој нешто разбарушенији приступ твом коментару протумачила као увредљив или неприкладан. Али ипак је то био само визуелни коментар твог коментара.

Ево, обећавам, неће се поновити, заклињући се свечано на школску кецељу.
madam_mym madam_mym 00:21 14.05.2009

Re: dobre strane

мој нешто разбарушенији


визуелни коментар твог коментара.


ne zameram, samo totalno pogrešno tumačenje,
LM, htedoh reći da moje konzervativno shvatanje i zalaganje za NE MODA PO SVAKU CENU, SVUDA I NA SVAKOM MESTU, ne proističe iz ljubomore i zavisti jer je moje vreme prošlo i učinilo svoje....to što sam rekla da i u 42. godini izgledam dobro i bolje mi stoje ove golišave i "moderne" krpice, a podržavam uvodjenje uniformi u školama i prikladno odevanje naročito devojaka, trbalo je da naglasi TO što rekoh malopre.
a ne zameram ništa, ama baš
Ево, обећавам, неће се поновити, заклињући се свечано на школску кецељу.

časna pionirska????
evo ti kissić
Unfuckable Unfuckable 05:50 14.05.2009

Re: dobre strane

Brajoviću...pa ti ovde izazivaš lake tektonsko-erotske poremećaje
šarmerčino !
hajkula1 hajkula1 09:51 16.05.2009

Re: dobre strane

drug.clan
Podrzavam

I ne samo da ce spreciti diskriminaciju vec ce (mnogo bitnije) kroz oblacenje smanjiti uticaj spanskih sapunica na moral i kulturu (sada u skolu mnoge devojcice idu obucene kao kurve a decaci kao metroseksualci) i smanjiti seksualnu tenziju kod onih malo starijih (kada se uvede).



A znas li ko je uvezao spanske sapunice?

Covek mis`io dugorocno

Mi zapeli, pink, pink, kad ono - medjutim.
mashha mashha 21:31 12.05.2009

SEKA

Ko je rekao nove krpice

Podržavam
Dr M Dr M 21:33 12.05.2009

Ne lici...


Zasto se devojcicama ukida pravo na pantalone?
Socijalne razlike ce da se vide po patikama.
Generalno sam protivnik uniformnosti, osim tamo gde je nuzna kao znak raspoznavanja.
Uniformom se deca navikavaju na suzavanje prava.
Bilo bi jos.

Ne podrzavam
antioksidant antioksidant 21:34 12.05.2009

Re: Ne lici...

Zasto se devojcicama ukida pravo na pantalone?

zasto se decacima ukida pravo na suknje?
baroniknez baroniknez 21:35 12.05.2009

Re: Ne lici...

antioksidant
Zasto se devojcicama ukida pravo na pantalone?

zasto se decacima ukida pravo na suknje?


zato sto nismo tabula rasa, prosto postoji neka tradicija oblacenja i to je to. sada bi ovde hteli da ovi maltene goli idu u skolu, kako eto niko ne bi bio uvredjen i kako bi mogle da dodju do izraza sve nase razlicitosti
Dr M Dr M 21:44 12.05.2009

Re: Ne lici...

zasto se decacima ukida pravo na suknje?


Pravo pitanje, prikljucicu onome-"bilo bi jos"
antioksidant antioksidant 21:44 12.05.2009

Re: Ne lici...

zato sto nismo tabula rasa,

a ti mislis da je kraljevic marko nosio pantalone?
urbanosaurus2 urbanosaurus2 21:46 12.05.2009

Re: Ne lici...

a ti mislis da je kraljevic marko nosio pantalone?


baroniknez baroniknez 21:48 12.05.2009

Re: Ne lici...

mislis da bi ovi decaci trebali da nose suknje?
antioksidant antioksidant 21:52 12.05.2009

Re: Ne lici...

mislis da bi ovi decaci trebali da nose suknje?

koji decaci? djilas i ko jos?

ako pitas za skolarce - to nije moja stvar, isto koliko nije ni drzave/grada...

Exitus Letalis Exitus Letalis 23:13 12.05.2009

Re: Ne lici...

antioksidant
Zasto se devojcicama ukida pravo na pantalone?

zasto se decacima ukida pravo na suknje?

dragan7557 dragan7557 09:23 13.05.2009

Re: Ne lici...

Generalno sam protivnik uniformnosti, osim tamo gde je nuzna kao znak raspoznavanja.


Mi ne prodajemo obuću i odeću.

Mi prodajemo STIL života.
CEO fa. Nike 80 ih.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 09:31 13.05.2009

Re: Ne lici...

antioksidant
zato sto nismo tabula rasa,

a ti mislis da je kraljevic marko nosio pantalone?

Prvi put među srbima ili
drugi put među srbima

Ljudi bre, budite ozbiljniji i konkretniji.

dragan7557
baroniknez baroniknez 21:33 12.05.2009

hm

ovo prvo nije srpski nacin oblacenja. kroz oblacenje treba da dodje do izraza narodni duh, sirova narodna dobrota a ne ovako

ne podrzavam
drug.clan drug.clan 21:39 12.05.2009

Re: hm

baroniknez
ovo prvo nije srpski nacin oblacenja. kroz oblacenje treba da dodje do izraza narodni duh, sirova narodna dobrota a ne ovako

ne podrzavam



Umesto patika koje po doktoru pokazuju razlike da uvedu opanke!
baroniknez baroniknez 21:40 12.05.2009

Re: hm

po cemu su patike bolje od opanaka?
drug.clan drug.clan 21:42 12.05.2009

Re: hm

baroniknez
po cemu su patike bolje od opanaka?


pa ko je rekao da su bolje!
pustaju vodu

Ima manje modela pa ce manje pokazivati razliku
baroniknez baroniknez 21:43 12.05.2009

Re: hm

dobro tebi je drazi neki menadzer od narodne umotvorine
Dr M Dr M 21:46 12.05.2009

Re: hm

Umesto patika koje po doktoru pokazuju razlike da uvedu opanke


Slazem se, gumeni "Tigar" opanci su pravi izbor..
urbanosaurus2 urbanosaurus2 21:48 12.05.2009

Re: hm

baroniknez baroniknez 21:48 12.05.2009

Re: hm

Dr M
Umesto patika koje po doktoru pokazuju razlike da uvedu opanke


Slazem se, gumeni "Tigar" opanci su pravi izbor..


nema niko muda da uvede opanke, ali ko bi ipak to uradio imao bi podrsku od mene i od moje organizacije

drug.clan drug.clan 21:53 12.05.2009

Re: hm

baroniknez
Dr M
Umesto patika koje po doktoru pokazuju razlike da uvedu opanke


Slazem se, gumeni "Tigar" opanci su pravi izbor..


nema niko muda da uvede opanke, ali ko bi ipak to uradio imao bi podrsku od mene i od moje organizacije



Nadam se da je tvoja organizacija "udruzenje opancara srbije"
baroniknez baroniknez 21:59 12.05.2009

Re: hm

moja organizacija se bavi izucavanjem ruske knjizevnosti druge polovine 14 - og veka. tu smo se specijalizovali, a takodje imamo i grupu koja ispituje mogucnost emancipacije unutar solkoza, mada slabi su im rezultati za sada pa ako neko kompetentniji hoce time da se bavi neka mi se javi.
omega68 omega68 22:13 12.05.2009

Re: hm

urbanosaurus2

Ovo su ''kondure'' iliti ''popke''
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:18 12.05.2009

Re: hm

pustaju vodu

Jesje, propušĆaju vodu. Zato glasam za gumenjaCe
madam_mym madam_mym 23:16 12.05.2009

Re: hm


je l' to piroćanci???
da se pribeleži negde da ja predlaGam da se redovno fiksaju!!!
( opanci da se fiksaju, ne školarci - tako se kazivalo nekad "fiksam opanke, pa na drum )
Unfuckable Unfuckable 00:48 13.05.2009

Re: hm

sjajna diskusija, momci und devojke
između ostalog, ostaće upamćena i po pojavi EL na mom blogu,
a bez vidljivih psihofizičkih posledica po oboje
teodorakaze teodorakaze 06:17 13.05.2009

Re: hm

Ovo su ''kondure'' iliti ''popke''

A u mom selu "curule"
dragan7557 dragan7557 09:27 13.05.2009

Re: hm

drug.clan
baroniknez
ovo prvo nije srpski nacin oblacenja. kroz oblacenje treba da dodje do izraza narodni duh, sirova narodna dobrota a ne ovako

ne podrzavam



Umesto patika koje po doktoru pokazuju razlike da uvedu opanke!


Šiljkane ili one druge što se mažu slaninom sapunjarom ?????????

dragan7557
dragan7557 dragan7557 09:38 13.05.2009

Re: hm

Jesje, propušĆaju vodu. Zato glasam za gumenjaCe

Ovo je netačno !!!
Ili dotični nikad nije čuo da opanke treba slaninom slaniniti umesto fiksti fiksom.

Jesje, propušĆaju vodu. Zato glasam za gumenjaCe

Skorojevićki produkt i nisu deo NAŠE tradicije i folklora, mislim GUMENJARE.

dragan7557
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:22 13.05.2009

Re: hm

Ovo je netačno !!!
Ili dotični nikad nije čuo da opanke treba slaninom slaniniti umesto fiksti fiksom.

A jes ti čuo za onu tradicionalnu narodnu pesmu o tužnom povratku sa prela:

Idu momci iz drugog sokaka
Suva qrca morkih opanaka
Kazezoze Kazezoze 13:13 13.05.2009

Re: hm

Slazem se, gumeni "Tigar" opanci su pravi izbor..

opaNike za starije osnovce!

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:13 13.05.2009

Re: hm

urbanosaurus2

Van Gogove, najlepse na svetu!!!!!!
matityahu matityahu 16:21 13.05.2009

Re: hm

nema niko muda da uvede opanke, ali ko bi ipak to uradio imao bi podrsku od mene

ï od mene!

mara92 mara92 18:18 13.05.2009

Re: hm

Каз,

ТИ СИ ГЕНИЈЕ! 'де си наш'о ове дваес'први-век-најке?

пс. предлажем да се ово идејно решење проследи Кошаркашком савезу Србије и Олимпијском комитету како би се модел уврстио и поручио за све кошаркашке селекције наше земље....

Unfuckable Unfuckable 18:25 13.05.2009

Re: hm

ovo je pilot projekat patika za Unezverijadu, maybe...
Kaz, trebalo je ti i dživdžana da im odradiš
Kazezoze Kazezoze 20:19 13.05.2009

Re: hm

ovo je pilot projekat patika za Unezverijadu, maybe...

evo i ostatak, dres za "serbske orlove"

mirelarado mirelarado 21:42 12.05.2009

Тја...

Социјалне разлике се не могу прикрити униформом.
Али, за децу у нижим разредима оне јесу практичне, а за сиромашније родитеље и извесна уштеда.
Тако да не знам.

Unfuckable Unfuckable 00:50 13.05.2009

Re: Тја...

Социјалне разлике се не могу прикрити униформом.

ne mogu, ali jednoobrazna odeća bi možda mogla dati šansu nekim drugim, nematerijalnim kvalitetima, da zaokupe pažnju drugara na "prvu loptu"
Unfuckable Unfuckable 21:43 12.05.2009

meni je par stvari palo na pamet

koje nisu za uvodni tekst bloga a tiču se ove, u osnovi zanimljive ideje :

Prvo, imam neki dojam da će predlog proći samo u "mešovitim" školama (a ova je jedna od njih, 40% romske dece).Ako nastavim tim misaonim tokom zapitaću se - pa šta će tim klincima uniforma, uopšte ? Oni odvajkada žive jedni pored drugih, znaju ko je ko i ko je čiji, sviknuti su jedni na druge i kapiraju razlike (i sličnosti). Dakle, njima su, po toj logici te uniforme, koje bi trebale da anuliraju razlike - nepotrebne.

Drugo :
zašto se traži dobrovoljnost, a poredi se s Engleskom ? Naime, koliko ja znam, u Engleskoj sama škola propisuje uniformu bez ikakvih pitanja. Da pojasnim - zar ne bi bilo bolje odrediti školama da svaka mora da postavi standard za svoju uniformu ?

Treće :
Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?
Iza toga stoji i pitanje odgovornosti za štetu na uniformi, dakle - šta da rade bezbrojni siromašni roditelji, koji nemaju da plate 100 evrića po kompletu ako deran malo pocepa sve to ?
dragoljub92 dragoljub92 21:48 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?

ova današnja omlatina ni nezna o čemu ti to pričaš,koji bre klikeri i blato
mirelarado mirelarado 21:48 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?


Јао, сећам се сушења кецеље пеглом.
Unfuckable Unfuckable 21:49 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

pa ovo su đaci prvaci, oni se još uvek pomalo razumeju u davno zaboravljene sportove (hm, mada....?)
antioksidant antioksidant 21:55 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Naime, koliko ja znam, u Engleskoj sama škola propisuje uniformu bez ikakvih pitanja

ne svaka skola... u privatnim skolama to ti je deo paketa. unapred prihvatas pravila. i nema veze sa "borbom protiv diskriminacije" nego sa skolskim duhoma...
drug.clan drug.clan 21:55 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?


Pikaju SMS i donalduju video klipove!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:56 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

zašto se traži dobrovoljnost, a poredi se s Engleskom ? Naime, koliko ja znam, u Engleskoj sama škola propisuje uniformu bez ikakvih pitanja. Da pojasnim - zar ne bi bilo bolje odrediti školama da svaka mora da postavi standard za svoju uniformu ?

na primer, ovako?





ili...






salim se, mislim da mora da postoji nesto zajednicko u samom kodu, kao sto mislim da postoji svuda. pantalone+kosulja+kravata+sako za momcad, i suknja malo iznad kolena+kosulja+kravata+sako
e sad, grb skole, boje, karirano ili ne...to mogu da budu varijacije...
scabies scabies 23:01 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

salim se, mislim da mora da postoji nesto zajednicko u samom kodu, kao sto mislim da postoji svuda. pantalone+kosulja+kravata+sako za momcad, i suknja malo iznad kolena+kosulja+kravata+sako
e sad, grb skole, boje, karirano ili ne...to mogu da budu varijacije...

A onda da se pojavi diskriminacija devojcica koje imaju manje lepe noge???
loader loader 23:14 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

koje nisu za uvodni tekst bloga a tiču se ove, u osnovi zanimljive ideje :
To su već one korisne dileme koje ne osporavaju samo uvođenje uniformi u škole, već zadiru u detaljniju raspravu, podstičući "doterivanje" cele zamisli u pravcu onog oblika koji bi bio najbolji, ili najmanje pogrešan.
Znači:
1. Subvencije mamama za sredstva za pranje uniformi.
2. Subvencije tatama za plaćanje dežurnog krojača, koji bi u po dana i u po noći intervenisao ako deran pocepa.
3. Pregovori sa MMF da se uzme još jedan povoljan kredit za kupovinu uniforme na rate.
4. Mogućnost da se pri kupovini nove donese stara, koja bi se računala kao 30% cene.
madam_mym madam_mym 23:27 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Prvo, imam neki dojam da će predlog proći samo u "mešovitim" školama (a ova je jedna od njih, 40% romske dece).Ako nastavim tim misaonim tokom zapitaću se - pa šta će tim klincima uniforma, uopšte ? Oni odvajkada žive jedni pored drugih, znaju ko je ko i ko je čiji, sviknuti su jedni na druge i kapiraju razlike (i sličnosti). Dakle, njima su, po toj logici te uniforme, koje bi trebale da anuliraju razlike - nepotrebne.


što se ovoga tiče - ipak neka nose uniforme, ako već pitaš

Drugo :
zašto se traži dobrovoljnost, a poredi se s Engleskom ? Naime, koliko ja znam, u Engleskoj sama škola propisuje uniformu bez ikakvih pitanja. Da pojasnim - zar ne bi bilo bolje odrediti školama da svaka mora da postavi standard za svoju uniformu ?

ja o ovome ništa ne znam, nije me zanimalo, ali logično mi je to što ti tvrdiš, slažem se.


Treće :
Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?

nije valjda da će i sutra da dodje u tome??? Pa nisu normalni, deca će da im sva prljava idu u školu, ko to da stigne da opere, osuši ...svakodnevno? Taman posla!!!

Iza toga stoji i pitanje odgovornosti za štetu na uniformi, dakle - šta da rade bezbrojni siromašni roditelji, koji nemaju da plate 100 evrića po kompletu ako deran malo pocepa sve to ?

leeelleeee, kojih 100 evrića, odakle im???!!!! a čije je vlasništvo ta uniforma, ja nisam obaveštena??!!! Je l' to dobijaju na revers? ne mogu da verujem, stvarno!!!
Unfuckable Unfuckable 23:39 12.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

leeelleeee, kojih 100 evrića, odakle im???!!!! a čije je vlasništvo ta uniforma, ja nisam obaveštena??!!! Je l' to dobijaju na revers? ne mogu da verujem, stvarno!!!

mislim da je to Grad donirao, ali znam koliko i svi ostali - dakle, samo ono što piše u vestima.
aleksandarz92 aleksandarz92 00:03 13.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

Kako pise u toj vesti, vrednost ugovora je 1.600.000 din. za 97-oro dece. Znaci oko 16.000 dinara po detetu.
Sve mi se nekako cini da je 600.000 realna cena, a milionce je "otislo negde".

Koliko se ja secam, nosio sam samo neku plavu bluzu, pantalone nisu bile deo uniforme, tako da u toj varijanti i ne bi bio neki trosak, a i odrzavanje ne bi bilo veliki problem.
Unfuckable Unfuckable 00:54 13.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

aleksandarz92

da, dva kompleta garderobe su 16 somića, dakle jedan je 8 : pantalone, košulja i patike - koliko sam ja ukapirao.
U nedostatku dodatnih informacija, slobodan sam se zapitati da nije roba nabavljana na Ušću Delte, maybe ?
aleksandarz92 aleksandarz92 01:15 13.05.2009

Re: meni je par stvari palo na pamet

a milionce je "otislo negde".

U nedostatku dodatnih informacija, slobodan sam se zapitati da nije roba nabavljana na Ušću Delte, maybe ?

Cifra je lepo naduvana. Obzirom da imam u kuci "primerak deteta priblizne velicine", pa ponekad vidim i cene njene odece, rek`o bi da tu nesto ne stima.
dragoljub92 dragoljub92 21:45 12.05.2009

подржавам

ПОДРЖАВАМ,PODRŽAVAM
Kazezoze Kazezoze 22:05 12.05.2009

podrzhavam

da dechaci obavezno dobiju haljinice za potrebe chasova veronauke
inache sva ostala uniformisanja ne podrzhavam
sentinel26 sentinel26 22:29 12.05.2009

Re: podrzhavam

Kazezoze
da dechaci obavezno dobiju haljinice za potrebe chasova veronauke inache sva ostala uniformisanja ne podrzhavam
I ja podržavam ovaj predlog.
Unfuckable Unfuckable 00:56 13.05.2009

Re: podrzhavam

momci
uniformno vam je to podržavanje
vishnja92 vishnja92 07:47 13.05.2009

Re: podrzhavam

pridruga
dragan7557 dragan7557 09:43 13.05.2009

Re: podrzhavam

sentinel26
Kazezoze
da dechaci obavezno dobiju haljinice za potrebe chasova veronauke inache sva ostala uniformisanja ne podrzhavam
I ja podržavam ovaj predlog.

Nravno ovo je u skladu sa praotadžinskom modom helenske demo kratije.
poz.

dragan7557
adam weisphaut adam weisphaut 21:48 12.05.2009

Prikrivanje

soc. razlika uniformom je Potemkinovo selo, samo prikrivanje očiglednog a društvene razlike se ne olakšavaju uniformom, već ekonomkim razvojem i socijalnom politikom.
Oblačenje dece u jednoobrazne uniforme je način da im se uguši individualost, pogledajmo samo značenje reči uniforma-jedan oblik, forma. Verujem da obrazovanje nasuprot treba da podstiče ličnu ekspresiju dece i mladih ljudi, a deo se realizuje i kroz oblačenje.
Nikako ne podržavam.
Unfuckable Unfuckable 21:51 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Oblačenje dece u jednoobrazne uniforme je način da im se uguši individualost

ok, a kako sa tim podatkom izlaze na kraj "na trulom ali slobodnom Zapadu?", to me malo muči
Atomski mrav Atomski mrav 21:54 12.05.2009

Re: Prikrivanje

To mi sve liči na onaj predlog promene prezimena u Švajcarskoj, opisan u Lektorkinom postu...
adam weisphaut adam weisphaut 21:58 12.05.2009

Re: Prikrivanje

ok, a kako sa tim podatkom izlaze na kraj "na trulom ali slobodnom Zapadu?", to me malo muči

Pa nemaš uniforme u državnim školama koliko znam u Americi, Kanadi, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji...
Onde gde postoje, kao u pomenutoj Engleskoj, deo su tradicije, ja nisam neki veliki ljubitelj iste po svaku cenu.

Unfuckable Unfuckable 22:06 12.05.2009

Re: Prikrivanje

pazi, meni je ok da se uvede neki red u celu tu priču, kakogod
Škole gistro imaju neka svoja pravila kojih se niko ne pridržava, a ni one same ga ne sprovode - dakle na tom mestu, od samog ulaska polugole klinke u školu, počinje strmoglav tkzv "autoriteta škole"
adam weisphaut adam weisphaut 22:16 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Unfuckable
pazi, meni je ok da se uvede neki red u celu tu priču, kakogod
Škole gistro imaju neka svoja pravila kojih se niko ne pridržava, a ni one same ga ne sprovode - dakle na tom mestu, od samog ulaska polugole klinke u školu, počinje strmoglav tkzv "autoriteta škole"

Pa opet se time ne rešava problem samo pokriva, dakle ako se u nekoj školi ne poštuju pravila, uniforma to neće rešiti.
Najlakše je preseći preko kolena, teže je uložiti ozbiljan i studiozan rad...
dragoljub92 dragoljub92 22:23 12.05.2009

Re: Prikrivanje

adam weisphaut
Unfuckable
pazi, meni je ok da se uvede neki red u celu tu priču, kakogod
Škole gistro imaju neka svoja pravila kojih se niko ne pridržava, a ni one same ga ne sprovode - dakle na tom mestu, od samog ulaska polugole klinke u školu, počinje strmoglav tkzv "autoriteta škole"

Pa opet se time ne rešava problem samo pokriva, dakle ako se u nekoj školi ne poštuju pravila, uniforma to neće rešiti.
Najlakše je preseći preko kolena, teže je uložiti ozbiljan i studiozan rad...

адаме гордијев чвор се зна како је решио дотични аца,е ми овде причамо о тој врсти проблема,ово са патикама и осталим триповима је попримило баш ту димензију.
Filip2412 Filip2412 22:24 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Verujem da obrazovanje nasuprot treba da podstiče ličnu ekspresiju dece i mladih ljudi, a deo se realizuje i kroz oblačenje.
Zar ne mislis Adame da ce ukidanje razlicitosti u oblacenju podstaknuti razvoj nekih drugih razlicitosti malo plemenitije prirode?
Unfuckable Unfuckable 22:25 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Najlakše je preseći preko kolena, teže je uložiti ozbiljan i studiozan rad..

meni bi neka vrsta zaokreta upravo bilo to da svaka škola bude obavezna da propiše uniformu ili pravila oblačenja kojih bi se morala pridržavati (dakle, sama škola, na prvom mestu)
kao neki vid prvog koraka ka slanju poruke tipa
"Hej, ovde Pink kultura i Pink vrednosti ne prolaze. Škola je ovo"
dakle : kod kuće nosi šta god hoćeš, ali ovde mi šefujemo. Znam da liči na diktaturu, ali : pogledajmo malo bolje oko sebe.....akomerazumeš
Da pojasnim još malo : ideja - po meni - nije loša.
Meni smeta ta nedorečenost
(da se sada ne fokusiram na terminologiju i red reči u rečenici One Dvojice, štress je to...sve te kamere...)
tj neko "ispipavanje pulsa" i neka "dobrovoljnost" u celoj toj priči, valjda radi boldovanja...čega ?
Mi bi eto malo, ali ako nećete - mi nećemo.
dragoljub92 dragoljub92 22:29 12.05.2009

Re: Prikrivanje

adam weisphaut
ok, a kako sa tim podatkom izlaze na kraj "na trulom ali slobodnom Zapadu?", to me malo muči

Pa nemaš uniforme u državnim školama koliko znam u Americi, Kanadi, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji...
Onde gde postoje, kao u pomenutoj Engleskoj, deo su tradicije, ja nisam neki veliki ljubitelj iste po svaku cenu.


исправи ме ако грешим али од дипломе државног универзитета у америки мож да се попишаш на исту,толка јој је вредност осим ,ако се опет не варам лос анђелиског универзитета који је државни и прихфаћет,то сам сазнао питајући једног професора енглеске књижевности због радизашто је велики хенри кинаски зајебо студије,његов одговор је био због тога што са том дипломом није мого ништа..ако грешим...
Filip2412 Filip2412 22:31 12.05.2009

Re: Prikrivanje

dakle : kod kuće nosi šta god hoćeš, ali ovde mi šefujemo. Znam da liči na diktaturu, ali : pogledajmo malo bolje oko sebe.....akomerazumeš
Pravila oblacenja postoje na svakom mestu osim u skolama. Kada se zaposlite u diznilendu ima da nosite kostim Paje Patka, ako se zaposlite u banci ima da nosite odelo i kravatu. Ne vidim zasto ne bi skole imale uniforme.

adam weisphaut adam weisphaut 22:32 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Zar ne mislis Adame da ce ukidanje razlicitosti u oblacenju podstaknuti razvoj nekih drugih razlicitosti malo plemenitije prirode?

Ne, za razvijanje tih različosti potrebno je mnogo više od uniforme. Jedini pozitivan side efefect je da kad uđu u adolescenciju, počeće da se bune protiv "jedne te iste glupe uniforme"...
adam weisphaut adam weisphaut 22:38 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Pravila oblacenja postoje na svakom mestu osim u skolama. Kada se zaposlite u diznilendu ima da nosite kostim Paje Patka, ako se zaposlite u banci ima da nosite odelo i kravatu. Ne vidim zasto ne bi skole imale uniforme.

Pa ne možep da porediš posao u banci s aškolom, deca ne biraju da li će u školu, oni imaju zakosnku obavezu, zatim iskreno jedna od stvari kod mog sadašnjeg posla je da mogu da biram šta ću da nosim dokle god je pristojno, zalažem se da i deca imaju tu slobodu...
adam weisphaut adam weisphaut 22:41 12.05.2009

Re: Prikrivanje


meni bi neka vrsta zaokreta upravo bilo to da svaka škola bude obavezna da propiše uniformu ili pravila oblačenja kojih bi se morala pridržavati (dakle, sama škola, na prvom mestu)

Sa ovim drugim ovo prvo je suvišno, vrati neprikladno obučenu klinku 1 ili 2 puta i neće se ponoviti.
Problem je da je ovo prvo no-brainer.
drug.clan drug.clan 22:43 12.05.2009

Re: Prikrivanje

исправи ме ако грешим али од дипломе државног универзитета у америки мож да се попишаш на исту,толка јој је вредност осим ,ако се опет не варам лос анђелиског универзитета који је државни и прихфаћет,то сам сазнао питајући једног професора енглеске књижевности због радизашто је велики хенри кинаски зајебо студије,његов одговор је био због тога што са том дипломом није мого ништа..ако грешим...



Mnogo gresis!

Polovina medju najboljih 100 univerziteta u US su drzavni. U nekim oblastim kao sto su inzenjering ili science taj broj je mnogo veci!
Unfuckable Unfuckable 22:47 12.05.2009

Re: Prikrivanje

dokle god je pristojno

evo nas na ivici propasti - to je upravo - to !
Šta je pristojno a šta ne...dakle : procena . Ima po državnim ustanovama, krenulo je letos - ne može papuče, minići, ovo - ono.
Čak se i pridržavaju toga, uglavnom. Ljudi šizeli letos da im je vrućina, ali čuvar ne pušta, zabole ga.
A ja kad vidim neke klince na ulici kako idu ka školi - malo se prepadnem, ako mi veruješ. Što će reći da se pravila oblačenja - sve i da postoje - ne poštuju. A propisivanje uniforme bi bio samo malo radikalniji potez "Onog ko postavlja pravila" - mada je Njegov najveći problem, a to je s klincima velika greška - da propisuje pravila a onda ih se ne pridržava
Filip2412 Filip2412 22:55 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Pa ne možep da porediš posao u banci s aškolom, deca ne biraju da li će u školu, oni imaju zakosnku obavezu, zatim iskreno jedna od stvari kod mog sadašnjeg posla je da mogu da biram šta ću da nosim dokle god je pristojno, zalažem se da i deca imaju tu slobodu...
Hoces reci zalazes se za slobodu roditelja da oblace decu slobodno...
adam weisphaut adam weisphaut 22:55 12.05.2009

Re: Prikrivanje


evo nas na ivici propasti - to je upravo - to !
Šta je pristojno a šta ne...dakle : procena

Da ali ako je pristojnost sporna kao lični kriterijum zašto nije kao razlog za uvođene uniformi?
Btw. ako postoji jasan spisk onog što nije dozvoljeno taj problem nestaje...
A ja kad vidim neke klince na ulici kako idu ka školi - malo se prepadnem, ako mi veruješ

Ajd' sad da budem advokat klincima, da li misliš da su hipici i pankeri takođe imali takav odraz ?
adam weisphaut adam weisphaut 22:58 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Hoces reci zalazes se za slobodu roditelja da oblace decu slobodno...

Što su deca starija to je manji upliv roditelja
Mogli bi ovde neki od roditelja da nam daju primer kako se biraju patike i šta klinci misle o njihovom ukusu
antioksidant antioksidant 22:59 12.05.2009

Re: Prikrivanje

evo nas na ivici propasti - to je upravo - to !
Šta je pristojno a šta ne...dakle : procena . Ima po državnim ustanovama, krenulo je letos - ne može papuče, minići, ovo - ono.
Čak se i pridržavaju toga, uglavnom. Ljudi šizeli letos da im je vrućina, ali čuvar ne pušta, zabole ga.
A ja kad vidim neke klince na ulici kako idu ka školi - malo se prepadnem, ako mi veruješ. Što će reći da se pravila oblačenja - sve i da postoje - ne poštuju. A propisivanje uniforme bi bio samo malo radikalniji potez "Onog ko postavlja pravila" - mada je Njegov najveći problem, a to je s klincima velika greška - da propisuje pravila a onda ih se ne pridržava

unf, nesposobnost vratara na drzavnim/gradskim institucijama da prepoznaju prepoznaju pristojno oblacenje se nece resiti uniformisanjem...

uniformisanje znaci - nepostojanje razlike. mozemo svi biti uniformisano nepristojni...

maksa83

Kapiram da je pobuda plemenita, ali vidim niz praktičnih logističkih problema.
ja licno izrazavam sumnju i u plemenitost pobude. to da veliki otac/brat/stric previse zadire u privatne izbore je po meni odraz stava.

svi da se oblacimo isto, svi da mislimo isto... i to onako kako tata kaze...


dragoljub92 dragoljub92 23:11 12.05.2009

Re: Prikrivanje

unf, nesposobnost vratara na drzavnim/gradskim institucijama da prepoznaju prepoznaju pristojno oblacenje se nece resiti uniformisanjem...

охи ти не живиш овде и немаш изгледа појам како се скотови све облаче кад долазе у опћину и остала службена места,о бермудама које висе као крпе и раздрљеним мајцама кошуљама и осталом ,,лежерном " облачењу да не спикам ође,ајде бре .шта радити са будалом која је дошла раздрлњена и зажњовала четврт бурек или пњеску са свим могућим и немогућим прилозима да подигне крштеницу,о причању пунијех губица да не толкујем
antioksidant antioksidant 23:14 12.05.2009

Re: Prikrivanje

охи ти не живиш овде

znam o cemu pricas
шта радити са будалом која је дошла раздрлњена и зажњовала четврт бурек или пњеску са свим могућим и немогућим прилозима да подигне крштеницу,о причању пунијех губица да не толкујем

isterati napolje...
iris.davidovich iris.davidovich 23:26 12.05.2009

Re: Prikrivanje

meni bi neka vrsta zaokreta upravo bilo to da svaka škola bude obavezna da propiše uniformu ili pravila oblačenja kojih bi se morala pridržavati (dakle, sama škola, na prvom mestu)

da, da, pa to, svaka skola ima svoju uniformu, ne svi istu. to moze u neku ruku i da bude "zastitni znak" skole
iris.davidovich iris.davidovich 23:31 12.05.2009

Re: Prikrivanje

Pa nemaš uniforme u državnim školama koliko znam u Americi, Kanadi, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji...

mislim da se i tu stvari sada drmaju, jer deca dolaze sve gore obucena, novi trend je da se dolazi u pidzami. mnoge skole imaju propise o duzini suknje i nogavica, i uvode ih sve brze i drasticnije. oni nemaju uniforme, ne zato sto nece da guse individualnost, nego bas zato sto su drzavne (govorim sada o americi)
madam_mym madam_mym 23:35 12.05.2009

Re: Prikrivanje

dakle na tom mestu, od samog ulaska polugole klinke u školu, počinje strmoglav tkzv "autoriteta škole"

a tek parfem
u po bela dana, farmerke na vrh dupeta, salo kipi, i znoj, a parfem, fuj...ubija dušu...neznamkakosezove, ali je za NOĆ, i za večernju toaletu, i za posebnu priliku....i nije brate za devojčice, nije!!!
myredneckself myredneckself 01:08 13.05.2009

Re: Prikrivanje

Sa ovim drugim ovo prvo je suvišno, vrati neprikladno obučenu klinku 1 ili 2 puta i neće se ponoviti.
Problem je da je ovo prvo no-brainer.

мислим да је ово у реду, више подржавам повратак реда, свести о томе шта је прикладно обући кад идеш у школу, а шта не, повратак доброг васпитања, побољшање у односима ђак-учитељ, а униформе не подржавам. не волим да ми се одузима слобода да и кроз облачење искажем своју личност, поготово што знам да не треба увек пуно новаца за то. зашто би то било кога иритирало, зато што је другачије, ако је пристојно и примерено прилици, као што је школа !? проблем је сложенији, али то није тема овог поста
dragan7557 dragan7557 09:45 13.05.2009

Re: Prikrivanje

ako se zaposlite u banci ima da nosite odelo i kravatu

Odeću Baje Patka

dragan7557
madam_mym madam_mym 15:53 13.05.2009

Re: Prikrivanje

edna od stvari kod mog sadašnjeg posla je da mogu da biram šta ću da nosim dokle god je pristojno, zalažem se da i deca imaju tu slobodu...

a dokle je pristojno? Ko tu granicu pristojnosti odredjuje? Šta ćemo sa onima koji misle da je pristojno ono što nose njihovi roditelji, ili da je pristojno zato što im baš super stoji jer su eto, zgodne i mlade, a tamo neka matora šefica / nastavnica je ljubomorna jer su je prošle godine za tu garderobu, pa bi da im natakne džak ...? Ili ako momka isuviše smara da se obuva / izuva i tamo nešto fensi oblači i tako reši da dodje u bermudama i atletskoj majici...
Deca ne mogu da imaju tu slobodu sve dok ne nauče da postoje protokoli, pravila oblačenja u odredjenim situacijama i ustanovama, i td. A da li je nastavnik sme da neadekvatno odevenog učenika udalji sa nastave, da li će biti sankcionisan zbog toga, i odgovoran ako se učeniku nešto desi u to vreme, ne znam šta kaže zakon po ovom pitanju?
madam_mym madam_mym 16:03 13.05.2009

Re: Prikrivanje

isterati napolje...

a kako isterati napolje takve iz zdravstvene ustanove??? I to one koja nema obezbedjenje na vratima? Zaboga, oni su bolesni, došli po lek ( ne radi se o Službi hitne med. pomoći)
Mora da postoji propisano na vidnim mestima i da postoji službeno lice koje će ovo da kontroliše, i po treći put postavljam pitanje - šta kaže zakon, ima li pravo škola ili zdravstvena ustanova da ne dozvoli pristup učeniku, tj. korisniku usluga zbog neadekvatnog / nepropisnog oblačenja???
natasavb natasavb 16:06 13.05.2009

Re: Prikrivanje

šta kaže zakon, ima li pravo škola ili zdravstvena ustanova da ne dozvoli pristup učeniku, tj. korisniku usluga zbog neadekvatnog / nepropisnog oblačenja???

ja sam ti odgovorila, ali nis videla.
u osnovnoj skoli nemaju.
za srednju ne znam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana