Društvo| Politika| Porodica| Roditeljstvo| Život| Životni stil

Uniformom Protiv Diskriminacije

Unfuckable RSS / 12.05.2009. u 21:11

Primetio sam sinoć vest koja otvara dosta pitanja, ali i budi neka lepa ili manje lepa sećanja, a sasvim sigurno - izaziva podeljene reakcije.
Predlažem da na kraju svog komentara, stavite boldovano : podržavam ili  - ne podržavam.
Dakle, vest :

„ U osnovnoj školi "22.oktobar" u Surčinu počelo je sprovođenje pilot projekta "Đačke uniforme". Učenici prvog razreda ubuduće će na nastavu dolaziti u uniformi.
U gradskom Sekretarijatu za obrazovanje kažu da je cilj projekta isključivanje svakog vida diskriminacije, kao i povećanje bezbednosti dece.
Crvene košulje i teget haljinice za devojčice i plave košulje i teget pantalone za dečake treba da pomognu da se drugovi više ne prepoznaju po materijalnom statusu.
Mališani prvog razreda zadovoljni su novom odećom.
Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, kaže da je reč o eksperimentalnom projektu kojim se bori protiv svih vidova diskriminacije. Projekat će, kako kaže, zaživeti samo tamo gde ga i đaci i nastavnici i roditelji budu podržali.
"Malo ko od nas se seti da l' je video uživo ili na TV-u kako u nekim zemljama poput Engleske i nekim drugim većina dece ima svoje uniforme, vidi se na ulici da idu u školu, to povećava bezebednost dece, imaju grb škole tu negde stavljen, bore se za svoju školu i osećanje pripadnosti je mnogo veće".
Vladimir Todić, gradski sekretar za obrazovanje, kaže da će Sekretarijat pokušati da uključi u akciju sve one koji žele da pomognu. On kaže da nove uniforme podsećaju na one koje nose đaci u drugim evropskim zemljama.
"Da bismo rešavali pitanja bezbednosti, i socijalne i ekonomske različitosti, jer svedoci smo da se među decom javljaju netrpeljivosti ko ima kakvu odeću i tako da smo kupili uniforme svim đacima prvog razreda", kaže Todić.
Nove đačke uniforme dobilo je 97 učenika prvog razreda, jednake modele, jednakih boja, sa grbom škole - po jedan set za zimu i proleće. Ugovor koji je grad sklopio sa robnom kućom Todor vredan je milion i šest stotina hiljada dinara.“
 izvor : B92

20pefz4.jpg 

 Ako mi verujete, prva stvar koja mi je pala na pamet bila je:
Au, pa ovo uopšte ne liči na one Naše...
A i - verovatno - neće moći da se potpisuju jedni drugima na kecelju
.“

 



Komentari (766)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip2412 Filip2412 14:50 15.05.2009

...

molio bih da se Depeche Mode ne poredi sa femms, metalicom, ac/dc, garbage i slično, nismo na pijaci...

Ako imate predznanje tipa Joy Division, New order, Bauhaus... onda možete govoriti o goth&electro muzici.

Ipak DM nisu mali... ne bi dzaba njih Johny Cash obradjivao.

Evo dole Rammstein obrade jedne fine DM pjesmice.

preporucujem da odvrnete VOLUME do daske... ako ste u situaciji...




vishnja92 vishnja92 14:58 15.05.2009

Re: ...

Ako imate predznanje tipa Joy Division, New order...

imam ja, imam ja!!!
ja volim Joy division i New order, ali bre volim i femse, jes'ti normalan?????

sve je to zgomilano u proslosti.... sa sve jazzom :)
sta fali
i bauhaus sam volela, onoliko (uz "paranoju" smo sleteli u jarak, kecom)

ps - sta ti imas protiv pijace?
Filip2412 Filip2412 15:01 15.05.2009

Re: ...

volim i ja femmse

ok, femmse sam greškom pomenuo

uh sve bih dao da nekako vidim New Order, ali sad kao raspali se bitange...
vishnja92 vishnja92 15:13 15.05.2009

Re: ...

ok, femmse sam greškom pomenuo

izvukao si se za-ma-lo
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:35 15.05.2009

Re: ...

Ipak DM nisu mali... ne bi dzaba njih Johny Cash obradjivao.



ne mogu nisakim da se porede.
ps. svisnucu zbog cancelovanja certa
rapunzel rapunzel 15:20 15.05.2009

trol

svaki put kad vidim naslov ovog bloga
čitam
unfom protiv diskriminacije.

da li je još neko ćorava koka ko ja?
topcat topcat 15:34 15.05.2009

Re: trol

rapunzel

unfom protiv diskriminacije.
da li je još neko ćorava koka ko ja?


Ja sam poslije Uniformom Protiv očekivala Otmičare.
Ali puni smo formula za uspjeh:
Uniformom protiv diskriminacije UPD, ili kod marca Kolutanjem Protiv Kretena KPK...sigurno ima još toga okolo.

(npr, maksa na prvoj strani nudi kolor tv)
rapunzel rapunzel 15:36 15.05.2009

Re: trol

Uniformom protiv diskriminacije UPD, ili kod marca Kolutanjem Protiv Kretena KPK
vishnja92 vishnja92 16:26 15.05.2009

Re: trol

(npr, maksa na prvoj strani nudi kolor tv)

aha... visnja je visnja, al dvaput je dvaput.
sledeci put kad se spomene prva, molim da mi se slobodno preprica svojim recima.....

da je makar motoric neki, vespa, stogod.... tv, bljak.
sybil sybil 16:07 15.05.2009

ja nosim ovakav

na radnom mestu, samo sto je tamnije plav.
bauer. bauer. 16:23 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

samo sto je tamnije plav.

ridzovanka?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:24 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

a ja kako kad

vishnja92 vishnja92 16:27 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

njanjo digla si 700 :)))))))
opet :))))
sybil sybil 16:34 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

bauer.
samo sto je tamnije plav.ridzovanka?

nije, ali si blizu. phd biohemicarka, surovi lab istrazivac, obucena kao smecarka. samo mi cizme fale.
sybil sybil 16:35 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

a ja kako kad

blago tebi superwomanko.
topcat topcat 17:26 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

sybil
na radnom mestu, samo sto je tamnije plav.

Lako za odjeću...al obuća:

vishnja92 vishnja92 17:38 15.05.2009

Re: ja nosim ovakav

Lako za odjeću...al obuća:

pa to je najudobnija obuca na svetu! steta sto je ruzna....

ja cekam da onaj njanjin bosonogi talas stigne ovde. meni je muka od obuce. ona leti ne sluzi nicemu.
tigrica68 tigrica68 17:12 15.05.2009

uniforme

NEPODRZAVAM!

Todor najverovatnije uziva u beneficije novih uniforma.

Business 101: you scratch my back, I'll scratch yours!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:14 15.05.2009

Re: uniforme

JUHUUUU 50:50 i to bez marca, budimca, papea i jos nekih!!!
vishnja92 vishnja92 17:24 15.05.2009

Re: uniforme

kazem ja: pivo.
Filip2412 Filip2412 17:36 15.05.2009

Re: uniforme

Todor najverovatnije uziva u beneficije novih uniforma.
pa kake veze ima ko ce napravi pare, jao samo o tome mislite, korupcija, mito....

pa ajd da uvdedemo da idu deca gologuza pa niko da ne zaradi pare na garderobi to bi bilo najbolje
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:45 15.05.2009

Re: uniforme

ја немам ништа против да неко заради паре. до поновим, да заради.

дакле да смисли нешто довољно интересантно што ће се прихватити, да га уради довољно квалитетно да се прича о томе, да уложи у маркетинг, да ризикује. ко ово уради, нека заради колико год хоће и може.

кад потплатиш некога да уведе закон да неко мора (ма шта неко, сви) да купује робу код тебе, то онда није прича о зарађивању, то је прича о монополу и корупцији.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:51 15.05.2009

Re: uniforme

marco oces li ti da boldujes jedan od ponudjenih odgovora pa da se prebrojimo? i kad si tamo vec javi budimcu da nije ni on boldovao.
vishnja92 vishnja92 17:58 15.05.2009

Re: uniforme

a i ne razumem sta je sad pa ovo: koga je pa briga ko ce da zaradi - spinuju, Lorde moj.
samo otprati rec
uniforma
kao sto si vec uradio, i lepo pomisli na svoju decu i sve to. al tvoju decu ovde, ne tamo.
Filip2412 Filip2412 18:05 15.05.2009

Re: uniforme

кад потплатиш некога да уведе закон да неко мора (ма шта неко, сви) да купује робу код тебе, то онда није прича о зарађивању, то је прича о монополу и корупцији.
ne kapiram, ti misiš neko će u zakon da stavi ime firme od koje mora da se kupi?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:33 15.05.2009

Re: uniforme

Ja sam toliko žestoko protiv da treba da se brojim barem dvaput!
Što će reći-pobeda, molim lepo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:55 15.05.2009

Re: uniforme

ne kapiram, ti misiš neko će u zakon da stavi ime firme od koje mora da se kupi?

а колико то фирми може да уопште уради униформе за целу земљу? нека их је и три, да су паметне све три би потплатиле да се уведе такав закон, па за тендере ћемо после да се гањамо. бар на нивоу сваке школе би морао да се уведе тендер, јер униформе на нивоу сваке школе морају бити једнаке. па имало би довољно посла за све три фирме, како се која снађе у којој школи.

(немој само да кажеш да на нивоу школе униформе не морају бити једнаке и од истог произвођача, јер ће онда неки купити Lacoste или која је већ фирма данас битна, a неко од кројача у крају, па смо џабе кречили)
Filip2412 Filip2412 19:42 15.05.2009

Re: uniforme

а колико то фирми може да уопште уради униформе за целу земљу?
A zasto bi neka firma radila uniforme za celu zemlju? Svaka skola mogla bi da obnavlja ugovor godisnje i da uzme koju god hoce firmu. Ali korupcija stvarno nije tema, pa skola ima mnoge nabavke ajde da sad zabranimo skoli da kupuje klupe, kredu i sundjer kako bi smo sprecili korupciju...

Meni uniforme izgledaju kao definitivna usteda, vremena, energije, para jer umesto da cepa sminkersku garderobu koju mu roditelji kupuju dete ce ici u toj uniformi. Dakle povecanje troskova porodice ne vidim samo smanjenje.

прикривање незавидне материјалне ситуације у многим породицама насупрот прављења
sta ima lose u tome? Ako si dete i nemas dobre patike ko ostali za tebe je valjda bolje da se to prikrije nego da se istakne.

Sto se tice ne primanja dece u skolu bez uniforme, pa sta ja znam moze neka rezervna da postoji u ucionici zar ne?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:49 15.05.2009

Re: uniforme

Ali korupcija stvarno nije tema, pa skola ima mnoge nabavke ajde da sad zabranimo skoli da kupije klupe, kredu i sundjer kako bi smo sprecili korupciju...

школа не може да ради без креде и сунђера. без униформи може.

Meni uniforme izgledaju kao definitivna usteda, vremena, energije, para jer umesto da cepa sminkersku garderobu koju mu roditelji kupuju dete ce ici u toj uniformi.


да рекох већ доле, уштедеће онима који већ имају 48 комплета одеће. али баш ме брига за њих, нека цепају шта год хоће, нека штеде на чему год хоће, тамо не постоји проблем. за неке људе ће униформа бити скупља од њихове регуларне одеће па би они радије цепали ону регуларну и уштедели на униформама.

Svaka skola mogla bi da obnavlja ugovor godisnje i da uzme koju god hoce firmu.


што је тек ово згодно. па сваке године нови тендер (јер су као нашли још јефтиније и боље), па сви купујте сваке године другачије.

итд.итд.
Filip2412 Filip2412 20:19 15.05.2009

Re: uniforme

што је тек ово згодно. па сваке године нови тендер (јер су као нашли још јефтиније и боље), па сви купујте сваке године другачије.
Ne, pa zašto drugačije? Standard dizajna se dogovori sa školom i to se ne menja. Zar misliš da dve različite firme ne mogu da naprave istu uniformu?

Uniforma škole se ne bi menjala već bi njen dizajn bio isti, ili priblizno isti iz godine u godinu gradeći tradiciju škole tokom vremena. To je poenta priče, malo tradicije, malo organizovanosti i smisla, malo zajedništva i osećaja pripadnosti koji je totalno uništen sebičnim vremenom u kome deca odrastaju.

да рекох већ доле, уштедеће онима који већ имају 48 комплета одеће. али баш ме брига за њих, нека цепају шта год хоће, нека штеде на чему год хоће, тамо не постоји проблем. за неке људе ће униформа бити скупља од њихове регуларне одеће
Mislim da ovo ne stoji. Te uniforme neće se prodavati po nekim La Costa cenama, mislim stvarno mi tako nešto nije palo na pamet. Ja bih očekivao da te unifrome budu i subvencionirane ako treba, tako da ispadnu jeftine.

Danas verovatno 80% ljudi troši na decju garderobu više nego sto realno može da si dozvoli a to je zbog toga što se međusobno takmiče u kinđurenju dece.

Ovde bi sad neka matematika konkretna pokazala ko je upravu, ali ja zaista ne vidim kako ce se trošak povećati ako cele godine nosite jednu te istu uniformu, 2-3 kompleta naravno... jednostavno trošak mora da padne.
vishnja92 vishnja92 21:04 15.05.2009

Re: uniforme

што је тек ово згодно. па сваке године нови тендер (јер су као нашли још јефтиније и боље), па сви купујте сваке године другачије.

cena tendera puta godina puta broj skola....

mi imali teta Nadu u kuhinji a sad je vise nemamo jer moroni nisu na vreme raspisali tender.
teta Nada je kuvala ruckove i pravila djakonije, al nije htela da proda parce pice detetu koje nije jelo kako treba... tacno je znala sta ko voli da jede i kako s kim da postupa.
i svake godine je strepela od tog tendera, a cene su joj bile super isto kao i hrana i pristup.

u nasoj skoli vise nema kuhinje.
kazem ja - u ovoj prici nema ni "d" od dece....

marco_de.manccini marco_de.manccini 18:34 15.05.2009

државни модни креатори, нађите други посао

и пошто видим да се броје само болдовани ево

ne podržavam

занемарићу скоро потпуно све аргументе који се односе на

- прикривање незавидне материјалне ситуације у многим породицама насупрот прављења услова у којима сви људи могу да поштеним радом стекну довољно да би се бар облачили и јели онако како желе. (државни модни креатори, ево посла, истакните се у овом другом)

- корупцију, намештања тендера, монопола, политичке моћи и утицаја, ...

- сакривања родитељске и школске неодговорности иза униформе (веома је лако дефинисати и прописати минималне норме облачења, родитељи и образовни радници, истакните се)

- повећање трошкова за породице које једва имају за пар комплета одеће за своју децу, а смањивање за оне који имају 48.

- и да не набрајам, могло би до сутра, књига би могла да се напише

Ево, занемаримо све оно горе, па да причамо само о практичним стварима.

Рецимо имате живахно дете које не може ни свој блок (број 5 онај огромни) да сачува дуже од једне недеље, дете које стално оставља делове своје одеће на разним импровизованим стативама за фудбал, или их заборавља по аутобусима. Шта ако изгуби данас и ви немате времена да одете и купите нову баш одмах. Или док сте открили да је изгубило (оно још не зна, верујте ми), већ је недеља поподне. Вратиће дете сутра из школе?

Рецимо имате дете које живи у више кућа, мало код маме, мало код бабе, мало код тате. И шта ако се у том хаотичном шетању детета тамо вамо оно данас налази код бабе, тата отишао на пут, а најважнија униформа остала код њега?

Шта ако се враћате однекуд и због невремена не можете да стигнете, па преспавате успут код родбине и сутра рано само имате времена да одете до школе и оставите дете а не и да идете по неке безвезне делове одеће?

Шта ако је одећа мокра или прљава, а мама и тата су у другој смени. Кад дођу кући мртви уморни треба ли да се виде, изгрле са дететом и међусобно, вечерају, па легну да се одморе или треба да перу на руке, суше пеглом, вичу на дете, псују идиота који се досетио униформи, легну бесни, ...

И само оваквих примера би се могло написати за књигу. У сваком од њих би се дете казнило због неке објективне или субјективне тешкоће или несређености у породици. Мало му је та несређеост па му треба и додатак.

Ма мрзи ме да даље пишем.

А зашто? Да би неко зарадио у мутном, осећао се лепо и паметно, сликао се за новине, попунио извештај "шта се урадило", глумио решавање некаквог проблема, ... све преко туђих леђа.
vishnja92 vishnja92 18:49 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:57 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:08 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

pazi ove zemske stale u red pre mene???

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:14 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

pazi ove zemske stale u red pre mene???

I meni malo nelagodno
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:15 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

e da umalo da zaboravim

51:50 za NE PODRZAVAM
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:53 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

marco_de.manccini
... глумио решавање некаквог проблема...

Да.То.
Unfuckable Unfuckable 20:31 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

Džaba brojite, eno rezultata
mirelarado mirelarado 20:47 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п


Džaba brojite, eno rezultata


Нешто сте мућкали, ти и Топкет тамо. Откуд то да бројите баш вас двоје, а из истог сте табора?
Unfuckable Unfuckable 21:02 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

nema šanse, topcat je nezavisni posmatrač izvana
(ili, što bi neki rekli "privremeno zaposednutih srpskih zemalja" - da se malo našalim u petak veče)
mirelarado mirelarado 21:05 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

Како да не! Независни проматрачи се не изјашњавају, а Топкет... лобира ли лобира за вашу ствар:))
vishnja92 vishnja92 21:08 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

topcat je nezavisni posmatrač izvana

aaaa oce oce
Meni se sve čini da većina nepodrživača ima averziju prema samoj riječi "uniforma". (topcat)

odo tamo da se bijem :)))
nasa ekipa bolja, pa ti vidi - Brajovic, Mirela, bauer i manccinijevi....
i svi drugi.

Unfuckable Unfuckable 21:12 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

vaša bolja ekipa je u manjini
ali, da prijavim Privatni Pakao :
dakle, nemate poooojma koji je sex pratiti komentare iz moderatorskog panela, jer uleću i sa jednog i sa drugog bloga
čisto nepatvoreno trpno stanje
Unfuckable The Tako Mu I Treba
maksa83 maksa83 21:30 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Kakav sam krš od karaktera, marco me ovom dijatribom 'ladno preobratio iz "ne'am pojma" u ne podržavam.


P.S. Njanjo, 'ladno bre ima negde da podržava, proveri još jednom.
Unfuckable Unfuckable 21:32 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

ok, Kršu
odi tamo i rokni preporuku na koment
dragoljub92 dragoljub92 21:40 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

maksa83
Kakav sam krš od karaktera, marco me ovom dijatribom 'ladno preobratio iz "ne'am pojma" u ne podržavam.


P.S. Njanjo, 'ladno bre ima negde da podržava, proveri još jednom.

ša oćekivati od čoeka koji misli da je cool imati žabu koja prića
vishnja92 vishnja92 21:44 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Kakav sam krš od karaktera

sta, covek samo verbalizovao jasnu stvar. jbte ljudi, pricate li vi sa sobom ponekad?
ono - da slusate sta ima da vam kaze ono... sto ste vi? lu-u-di-lo :))
ali, da prijavim Privatni Pakao :
dakle, nemate poooojma koji je sex pratiti komentare iz moderatorskog panela, jer uleću i sa jednog i sa drugog bloga

ovo ce skoro liciti na jeres ali - skoro da sam radosna..... znas ostatak :))))

aaaaa
osveta je najsladja kad se pije hladna, s oduskom od dan i po....
maksa83 maksa83 21:47 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

ša oćekivati od čoeka koji misli da je cool imati žabu koja prića

A š'a, kao, nije kul?

maksa83 maksa83 21:48 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

jbte ljudi, pricate li vi sa sobom ponekad?

Da, ali nešto ređe od kad su apoteke bolje snabdevene.
mirelarado mirelarado 21:49 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

ali, da prijavim Privatni Pakao :
dakle, nemate poooojma koji je sex pratiti komentare iz moderatorskog panela, jer uleću i sa jednog i sa drugog bloga
čisto nepatvoreno trpno stanje
Unfuckable The Tako Mu I Treba


Јааао, сад ми је толико жао ем непријатно. :)
dragoljub92 dragoljub92 21:52 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

maksa83
ša oćekivati od čoeka koji misli da je cool imati žabu koja prića

A š'a, kao, nije kul?


па оно јесте кад погледаш избор
Unfuckable Unfuckable 21:52 15.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Da, ali nešto ređe od kad su apoteke bolje snabdevene.

ne - pro - fuckin' - cenjivo
(hoću reći - jebo moderatorski panel, rokajte gde vam volja, na 74...+ komentaru imam osećaj neopisive lične slobode, ali ne i jaknu od zmijske kože što me ne sprečava da tako nešto reknem )
bauer. bauer. 01:43 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

vaša bolja ekipa je u manjini

ovo si lepo rekao, vazda je tako bilo.

idem sad da čitam da vidim šta si tamo napravio...
Unfuckable Unfuckable 02:05 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други п

idem sad da čitam da vidim šta si tamo napravio...

ne želiš...
topcat topcat 05:04 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Marco, ovo sve što si nabrojao se može dogoditi i događa se i bez uniforme.
Imati ključ od kuće, paziti na odjeću (ne valjati se u blatu u onoj za školu), sjetiti se na vrijeme da netko ide na put...itd...itd...sve je to rješivo i ne komplicira situaciju koliko se pokušava prikazati.

Ovo mi se svidjelo:
- сакривања родитељске и школске неодговорности иза униформе (веома је лако дефинисати и прописати минималне норме облачења, родитељи и образовни радници, истакните се)
ali si ostavio po strani.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:39 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Marco, ovo sve što si nabrojao se može dogoditi i događa se i bez uniforme.

Да, одлично примећено. Живот је довољно компликован и без измишљања додатних обавеза. Драго ми је да смо почели да се разумемо и слажемо.
topcat topcat 06:00 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

marco_de.manccini
Живот је довољно компликован и без измишљања додатних обавеза.

Ako je đačka uniforma takva komplikacija, stječe se dojam da je nekima život i više no jednostavan.
dragoljub92 dragoljub92 06:52 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

topcat
marco_de.manccini
Живот је довољно компликован и без измишљања додатних обавеза.

Ako je đačka uniforma takva komplikacija, stječe se dojam da je nekima život i više no jednostavan.

ovo je odlično primećeto
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:31 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Ako je đačka uniforma takva komplikacija, stječe se dojam da je nekima život i više no jednostavan.

Стечени дојам о једноставности нечијег личног живота није никакав аргумент за (или протов) ношења школских униформи.

hajkula1 hajkula1 10:12 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

topcat
marco_de.manccini
Живот је довољно компликован и без измишљања додатних обавеза.

Ako je đačka uniforma takva komplikacija, stječe se dojam da je nekima život i više no jednostavan.



Ovo je zamena teza.

Ne zelim jos jednu besmislenu obavezu.

Zasto imam osecaj da ce

ako svakoj skoli ostave mogucnost da sama bira uniformu, uskoro, prestizne skole imati prestizne uniforme, pa deca koja ih upisu a iz siromasnih su porodica, mozda odustanu? Mogucnost da ce se to regulisati stipendijama, u ovoj drzavi ne stoji, uvek ali uvek se to prevali na roditelje.

Zasto niko ne pise o tome da je skolska uniforma i stvar prestiza?
Neka bude i ovde u Srbiji tako regulisano onda kada se regulisu osnovna prava, jednake mogucnosti za obrazovenje. Recimo onda kada se uvede ,,deciji dodatak,, koji pokriva decije troskove a ne ovako kako je sada u Srbiji.
hajkula1 hajkula1 13:22 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

vishnja92



Evo ideje za nov Topic

PS
Malo bi bilo 7 dana za komentare
vishnja92 vishnja92 13:27 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

koje?

ja sam se vec potpuno pogubila.... treba mi neki putokaz :)
topcat topcat 15:38 16.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

hajkula1

Ne zelim jos jednu besmislenu obavezu.

Dakle, opet isto:
roditelj ne želi još jednu obavezu (što, one druge stvari za školu niste peglali, prali, spremali da djeca imaju čisto "za ponedjeljak" )
roditelj ne želi da MU dijete izgleda kao i svi drugi
Roditelj ne želi... da MU...
Šta će roditelj napraviti ako MU dijete zaboravi džember na prečki?
- u čemu je razlika ako zaboravi uniformu ili ono što inače nosi u školu? Svakako je izgubio komad odjeće.
Što će roditelj napraviti kad se odjeća pohaba?
- a inače nosi poderano? ili samo ganc novo? well...svoju sam često nasljeđivala od starijih, nakon što su oni nosili godinu dana, ja još bar godinu...nekako smo čuvali tu odjeću da izgleda normalno, jednostavno mi nije jasno zašto bi se uniforma morala raspasti za 2 tjedna.
Što će roditelj napraviti kad dijete preraste?
- a što inače radi kad dijete preraste? plače i psuje državu?

Point uniforme je da se neka stvar tipa predrasuda zbog odjeće u dječjoj glavi jednostavno anulira i ono se automatski koncentrira na ono što drugari jesu, a ne na to kako izgledaju. Pažnja se usredotočuje na važnije stvari - školske obaveze (npr. učenje? znanje? timski rad? projekti? dopunite).
Dijete prihvaća stvari onako kako su mu prezentirane.
Dobar roditelj (ili ono što volimo zvati cool roditelj) neće imati problema sa odgojem djeteta bez obzira da li je ono u uniformi ili ne. Ono neće "patiti" zbog uniforme, niti će imati "traume" iz djetinjstva.
Neodgovornom roditelju će uniforma odigrati na ruku i djetetu usaditi bar nekakav osjećaj reda.

Koliko su "liberali" glasni svako toliko pomislim da đačka uniforma negdje podrazumijeva lisice i lance?
dunja73 dunja73 01:00 18.05.2009

Re: државни модни креатори, нађите други посао

Point uniforme je da se neka stvar tipa predrasuda zbog odjeće u dječjoj glavi jednostavno anulira i ono se automatski koncentrira na ono što drugari jesu, a ne na to kako izgledaju. Pažnja se usredotočuje na važnije stvari - školske obaveze (npr. učenje? znanje? timski rad? projekti? dopunite).

sto posto ispravno ..bez da se dopuni ..
hajkula1 hajkula1 10:00 16.05.2009

Usta mi se osusila objasnjavajuci

U gradskom Sekretarijatu za obrazovanje kažu da je cilj projekta isključivanje svakog vida diskriminacije, kao i povećanje bezbednosti dece.

NE iskljucuje diskriminaciju, samo sminka, kao svi su isto obuceni, pa su kao svi jednaki, pa kao nema diskriminacije, nema protekcije. E to KAO bas ide na jetru.

NE povecava bezbednost dece, vec smo komentarisali.

Znaci, ne uniforme.

Nema od koga da ,,nasledi,, uniformu a ovako moze da nosi majice, dukseve, koje je brat prerastao. Na primer.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana