B92 Blog    Članovi    dunjica    Mi smo normalni, drugi su nenormalni

dunjica
15:13
NED
17
MAJ

Mi smo normalni, drugi su nenormalni


Mi smo normalni, drugi su nenormalni. Zašto Oni moraju biti tako neiskreni, netočni, nepouzdani, nedisciplinirani, ljigavi, lijeni, korumpirani, licemjerni, uobraženi, operirani od humora, hladni, nedokučivi? Zašto jednostavno ne mogu biti kao mi? (Richard Lewis)

 





Komentari (69)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

baka Evdokija i unuka Djina  15:25 17.05.2009
Preporuka: 0

hm....

#Link  Replika: 0
A meni treba.... par bensendina.......
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  15:26 17.05.2009
Preporuka: 0

Hm....

#Link  Replika: 19
Rečenice koje izgovaraju ove "učenice" su gola istina.......
Nažalost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  15:33 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

gola istina.


?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  15:41 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Da, čekaj, nisam to dobro sklopila....
Mislila sam, to je zaista tako, gospođe to zaista govore dadiljama, to je realna slika njihovog ponašanja...
Uh, jesam sad jasnija?
Djina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  15:49 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

gospođe to zaista govore dadiljama


Pa to ti kažem: Mi smo normalni, Drugi su nenormalni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  15:58 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Ja nemam dadilju, kad budem imala, javiću i priznaću jesam li (ne)normalna. Mozda je to neki virus? Zarazno?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  16:47 17.05.2009
Preporuka: 2

Re: Hm....

Drugi su nenormalni.

Drugi su pakao, reče jedan...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  19:03 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Drugi su pakao, reče jedan...


J.P. Sartre

Mislim da je on pri tome imao na umu nešto kao da je samospoznaja moguća (samo) kroz druge, a tu ponekad doista znači pakao. Posebno kad smo potpuno ovisni o tuđem mišljenju, a ono - božemprosti - omanulo.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  21:12 17.05.2009
Preporuka: 1

Re: Hm....

ne znam, dunjice. ima on tu dramu "Iza zatvorenih vrata" i u njoj je bas, bas eksplicitan: pakao - to su drugi.
ja sam bar tako razumela...

sutra cu da zvirnem u klip :)

ps - jesi li glasala kod unfa protiv uniformi? ako ti ovo lici na bezobrazno navlacenje glasova, znaj da to i jeste, troll off :)


ps - pakao jesu drugi, jer samospoznaja jeste moguca samo kroz njih, ali to ne iskljucuje vuckov kontekst. naprotiv.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  21:43 17.05.2009
Preporuka: 1

Re: Hm....

vishnja92
ne znam, dunjice. ima on tu dramu "Iza zatvorenih vrata" i u njoj je bas, bas eksplicitan: pakao - to su drugi.

Вишња, а можда може и овако код Сартра?

А овај је стварно ненормалан:


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:56 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

а можда може и овако код Сартра?


други, овде, нису пакао, већ само наша незаобилазна модла, или нешто томе слично...

Уосталом, и Сартрова драма Иза затворених врата скрива могућност читања у том правцу. Ако опрезније приђемо оној славној и дословно схватаној "Пакао, то су други" реченици, могли бисмо утврдити да ни код Сартра они други нису његошевски "паклени духови", већ само екран на који се пројектују слабости и грехови сваког од ликова из драме понаособ.


Morala sam copy/paste, možda bude manje lutanja oko "što je dunjica htjela reći". Nadam se da ne zamjeraš? Inače, taj sjajni post Nsarskog je potpuno kompatibilan ovome postu; pristup istoj temi iz drugog ugla.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  22:28 17.05.2009
Preporuka: 1

Re: Hm....

dunjica
Nadam se da ne zamjeraš?

Наравно да не.

Ја толико поштујем те чари доступности текстова које пружа интернет да гледам како да и сопствене прилоге поставим на мрежу и учиним их и видљивијим и приступачнијим. Штавише, то ћу ускоро учинити и са властитом књигом.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:47 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Ја толико поштујем те чари доступности текстова које пружа интернет да гледам како да и сопствене прилоге поставим на мрежу и учиним их и видљивијим и приступачнијим.


Da, da, ja obožavam internet baš zbog toga!

A knjiga... vjerojatno sam nešto propustila (evo, posipam se pepelom). Reci... I javi svima nama umreženima kada bude aktuelno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  16:04 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

ali to ne iskljucuje vuckov kontekst.


Višnja, ajd još molim te, što si pod "Vučkovim kontekstom" mislila?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  16:06 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Višnja, ajd još molim te, što si pod "Vučkovim kontekstom" mislila?

Da, vidiš - i mene zanima :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  16:08 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Mislila sam, to je zaista tako, gospođe to zaista govore dadiljama, to je realna slika njihovog ponašanja...


Đina, koliki ti je uzorak za ovo istraživanje?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  16:29 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Višnja, ajd još molim te, što si pod "Vučkovim kontekstom" mislila?

ijaoj :)
a sto me to tek sad pitate? moj predhodni komentar zapravo nema mnogo veze sa mojim pred-predhodnim komentarom, vec sa Predrageovim. ne potiru se uopste.

znala sam da je trebalo da cutim :)

a da se ne bih upetljala jos vise, ja cu ovaj gornji pobrisati - ionako nije za blog.
izvini, dunjice
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  16:44 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

ja cu ovaj gornji pobrisati - ionako nije za blog.


Šteta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  12:08 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Drugi su pakao, reče jedan...

zapravo rekao je:"pakao, to su drugi" :), ovaj prevod je cini mi se jasniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  16:53 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Znam, mnogo kasnim sa odgovorom, mnogo, ali sad sam tu pa....
Ček, da razmislim...
Ovako, tridesetak majki iz istog Day care center, gde je išla moja ćerka, (USA), pa oko 20 mama i naravno dadilja (Engleska, kindergarden), i 20ak majki i dadilja iz privatne osnovne škole gde je sad moja ćera...
Dovoljno?
Djina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  17:01 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: Hm....

Ovako, tridesetak majki iz istog Day care center, gde je išla moja ćerka, (USA), pa oko 20 mama i naravno dadilja (Engleska, kindergarden), i 20ak majki i dadilja iz privatne osnovne škole gde je sad moja ćera...


Vidim, nije ti bilo lako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  18:04 17.05.2009
Preporuka: 2

Ne

#Link  Replika: 1
bih dao ´armonike svoje
Ameriko , za dolare tvoje.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  18:32 17.05.2009
Preporuka: 2

Re: Ne

Mi smo normalni, Drugi su nenormalni.

najstariji stereotip od postanka ljudi, zajednica, čini mi se...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  18:27 17.05.2009
Preporuka: 0

Ipak mogu biti kao mi,

#Link  Replika: 0
ako se potrude...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  18:37 17.05.2009
Preporuka: 0

dzaba se cudite

#Link  Replika: 1
Mislite da su ovdasnje gazdarice drugacije?
Sta sve nisam cula i od njihovih zalbi i od zaposlenih
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  18:58 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: dzaba se cudite

ovdasnje gazdarice


gazdarice kao takve nisu tema. kad već moram... tema je Oni vs Mi u svim mogućim konstalacijama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shunjich92  18:54 17.05.2009
Preporuka: 0

ha ha ha

#Link  Replika: 0
mene je ovo jako nasmejalo... uvek mi je smesno kad neko lupi nesto na nekom drugom jeziku potpuno ne svestan sta je rekao...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zeks92  19:06 17.05.2009
Preporuka: 1

Ne....

#Link  Replika: 2
Mi smo normalni, drugi su nenormalni.


Ja lud, a oko mene pozornica, publika....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  19:12 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Ne....

a lud, a oko mene pozornica, publika....


Ima i toga. Mada, uvijek ostaje otvorenim pitanje: tko je (tu) lud?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  19:42 17.05.2009
Preporuka: 1

Re: Ne....

Uvek su ludi Oni, ne Mi naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
matityahu  20:11 17.05.2009
Preporuka: 2

MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

#Link  Replika: 8
U kontekstu mržnje, mi / oni podele se duboko osećaju, a ponekad su i smrtonosne. Razlika između nas i njih ne koincidira uvek sa mržnjom.Mi možemo označiti nekoga,neke ili nešto kao ONI bez da mrzimo. Pre 9/11 u USA oni koji su bar nešto znali o Avganistanu klasifikovali su afganistanske talibane benignom kategorijom ONI, u značenju „ne kao mi“gledajući na talibanesa ravnodušnošću ili blagimne prijateljstvom. Međutim, u vreme velikog konflikta, stresa primitivna distinkcija na NAS i NJIH može da detonira u mržnju i ljutnju. Posle 9/11 mnogi Amrikanci su ispoljavali ogromnu dozu mržnje. Slično je i kod nas od devedestih pa naovamo.

Smatram da je najveći problem podele na NAS i NJIH što ova binarna konstrukcija ima sposobnost da u potpunosti isključi EMPATIJU. Ljudi koji jedu meso ne mrze uz dna duše krave već ih u potpunosti ne intereseje egzistecija krava kao bića, oni su potpuno ravnodušni.

Hiljade ljudi koji su učestvovali u ubijanju Jevreja klasificirali su te iste Jevreje kao DRUGE o zato su mogli uveče, posle celodnevnog ubijanja da se vrate suprugama ili deci.

Neki od vegetarijanaca smatraju krave delom „NAS“ dok su oni koji jedu meso „ONI“.

Protivnici abortusa smatraju nerođeni fetus kao jedan od „NAS“ dok su oni koji obavljaju abortuse na klinikama „ONI“.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:24 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

Smatram da je najveći problem podele na NAS i NJIH što ova binarna konstrukcija ima sposobnost da u potpunosti isključi EMPATIJU.


Čini mi se da je ta podjela početak dehumanizacije Njih. Uljuljkavanje u lažni osjećaj vlastite vrijednosti, čak superiornosti. Veoma opasan put, kao što si naveo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
matityahu  22:48 17.05.2009
Preporuka: 1

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

Uljuljkavanje u lažni osjećaj vlastite vrijednosti, čak superiornosti


Sve sto mrzimo kod sebe projektujemo na druge, sve svoje slabosti prvo vidimo kod drugih i mrzimo ih (slabosti i DRUGE.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:12 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA



Tako je počelo najtragičnije Mi - Drugi ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:31 17.05.2009
Preporuka: 1

Drugi, danas

ovako završava

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hajkula1  23:40 17.05.2009
Preporuka: 2

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

matityahu


....

Neki od vegetarijanaca smatraju krave delom „NAS“ dok su oni koji jedu meso „ONI“.
..............



Mi koji smo protiv uniformi i ONI koji su za uniforme

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  09:04 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

Mi koji smo protiv uniformi

navalili sa svojom propagandom preko mjere.

Not my cup of tea (neither pro nor con).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  22:43 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA


Čini mi se da je ta podjela početak dehumanizacije Njih. Uljuljkavanje u lažni osjećaj vlastite vrijednosti, čak superiornosti. Veoma opasan put, kao što si naveo.
*novo


Dunjica zna o cemu ovde govori, a mi se ostali ukljucujemo nekako onako ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  11:54 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: MI i ONI, NAS i NJIH, NAMAi NJIMA

Dunjica zna o cemu ovde govori, a mi se ostali ukljucujemo nekako onako ...


Ne razumijem. Ako je kritika na moj račun, onda bih rado čula što te iritira? Ako je nešto drugo, opet me zanimaju argumenti.


Edit:
Očekivala sam da bude jasno u kontekstu izvornog komentara, čiji je citirani dio
Smatram da je najveći problem podele na NAS i NJIH što ova binarna konstrukcija ima sposobnost da u potpunosti isključi EMPATIJU.
mene odmah asociirao na totalitarne režime, konkretno na nacizam, holokaust - baš zbog tog "isključivanja empatije", dehumanizacija Drugoga, o čemu su napisani kilometri stranica na temu "kako to da je holokaust bio moguć".


Ili ti smeta nešto drugo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  20:52 17.05.2009
Preporuka: 0

Beat me with a broom...

#Link  Replika: 0
Velika preporuka! Stvarno si me zasmejala.
Ali,... da li one uce spanski ili meksicki?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noboole  21:15 17.05.2009
Preporuka: 1

Ja

#Link  Replika: 1
Zato sto niko, ne, niko nije kao jaaaaa!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:49 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Ja

Zato sto niko, ne, niko nije kao jaaaaa!


Ako to ne stoji na putu tvoje i naše sreće, onda je ok. Poželjno čak.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leopold_lady  21:19 17.05.2009
Preporuka: 1

Sve zavisi šta se smatra....

#Link  Replika: 4
pod normalno ....

Ne verujem ljudima koji tvrde da su apsolutno normalni - jer takvih nema.... Što Bajaga rekao - Ko normalan ne bi poludeo... (ili nešto slično) ....

Meni bensedini nisu potrebni... Ja za tri dana ispušim 3 kutije cigareta - kad sam u depresiji i "normalna" sam.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:50 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi šta se smatra....

Sve zavisi šta se smatra...
pod normalno .... .


I, šta kažeš?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leopold_lady  22:13 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi šta se smatra....

I, šta kažeš?


O čemu? O youtubetu koji si postavila? Nisam odgledala... Izvini ne gledam ovih dana ništa.... Baš sam u down-u .... Kad se budem malo redila - sve ću da "pohvatam" šta je ko pisao i postavljao na blog....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:18 17.05.2009
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi šta se smatra....



Pa mislim, dala si komentar, a ja pokušavam shvatiti u kakvoj je vezi s temom posta. Iako, može i bez gledanja youtube, on je tu tek ilustracija tekstu.

Konkretno, moje pitanje
I, šta kažeš?
je bilo upućeno zbog ovoga:
Sve zavisi šta se smatra...
pod normalno .... .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leopold_lady  10:02 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: Sve zavisi šta se smatra....

Sve zavisi šta se smatra...
pod normalno .... .


Ok... Normalno psihijatrijski je osoba koja zna šta želi,živi samostalan život sa mužem i dvoje dece,radi u nekoj firmi koja je dobra,zadovljnja je svojim poslom,seksualno je zadovoljena,nema frustracija,izliva besa,napada kriza inedntiteta.... Apsolutno u današnje vreme - nemoguće .... Svaka čast ako ima takvih osoba - ja ne znam niti jednu....

Moralno normalna je ista ta kao i pshijatrijski normalna - s tim da ima potrebu da drugima skreće pažnju na moralnu normalnost...Da ima pravo da bude frustrirana,besna,ljuta - i ubeđivački nastrojena da vas vrati na pravi put.... Ovde znam par primera - mada i ini nešto "smrdu" ....

Seksualno normalna - se po nekim tim normalnim stvarima podrazumeva žena koja voli muškarca (i obrnuto) sa kojim ima recimo jednom nedeljno seksualne odnose koji su tradicionalni (sada da ne ređam poze koje se smatraju za normalne) i nemaju potrebe za nekim drugim i nečim drugim .... Da i to mi dođe malo sumljivo,ali verujem da ih ima.....

Normalno-nenormalno-normalni su svi oni koji pokušavaju u današnje vreme da žive koliko-toliko pošteno,da koliko-toliko očuvaju porodicu,dom,da koliko-toliko zarade za istu,da se bore svim silama da decu izvedu na pravi put i omoguće im koliko-toliko bolji život.... Koji možda nisu apsolutno normalni po pitanju normalnosti,seksa (učestalosti,poza itd),kao i morala - ali se trude da opstanu i stvore nešto.... Takvih znam podosta....



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  22:58 17.05.2009
Preporuka: 1

pogrešne slike

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:22 17.05.2009
Preporuka: 1

s druge strane zida

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
thug_b  06:09 18.05.2009
Preporuka: 0

normal...

#Link  Replika: 6
... is a myth:)

ako je post o tome da svako nadje (trazi) da ima neke "oni" i o tome da neki koji se (iz)bore za to da ne budu "oni" cesto, kad se nepravednih etiketa otarase, (o sebi, za sebe) ne smisle nista pametnije nego da uzvrate "drugima", ne razumem bas zasto ste stavili ovaj video.
ako nije - nevermind:)

a smesan je veoma:)... video.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  08:46 18.05.2009
Preporuka: 1

Re: normal...

ne razumem bas zasto ste stavili ovaj video.


Nisam ga stavila prvenstveno zato sto je smijesan, nego zato sto je dobra ilustracija za ono sto sam zeljela reci tekstom iznad.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
thug_b  02:29 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: normal...

ne razumem bas zasto ste stavili ovaj video.
Nisam ga stavila prvenstveno zato sto je smijesan, nego zato sto je dobra ilustracija za ono sto sam zeljela reci tekstom iznad.


ja cak ne bih rekla da je vama smesan uopste, a nisam ni mislila da ste ga stavili, prvenstveno, zato sto je smesan. pre ce biti zato sto je (po vama, bespotrebno?) uvredljiv. promena uloga u prici o "njima" i "nama".

... and zato rekoh, ili ne razumem sta ste hteli reci citatom, ili ne razumem kako je video koji ste postavili bas prava ilustracija.
ako ne razumem sta ste hteli reci - never mind, jer onda cu sama da razmislim vise o tome pre nego sto odlucim da li da se ukljucim u diskusiju.
ako razumem, onda video, po meni, nije najsrecniji izbor za ilustraciju jer je smesan i kao takav, sa svim uvredama, ima svrhu koja ne vodi neminovno "u krug". rado bih objasnila zasto tako mislim. pitam se zasto bas taj video?





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  12:09 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: normal...

Ok. Shvatila sam da izbor videa nije bilo najsretnije rješenje. Vjerojatno zato što je i smiješan. Na sličan način kao što su crnjaci vicevi i smiješni.

Od početka nisam ni sama bila zadovoljna izborom, ali jednostavno nisam našla ništa bolje. Tekst koji sam citirala dolazi iz interkulturalne teorije. Kada sam ga izabrala, imala sam prije svega taj aspekt na umu - koliko malo poznajemo pripadnike drugih kultura, čak drugih sredina. Koliko, čak i kada to ne želimo, robujemo stereotipima, jer smo kondicionirani sredinom u kojoj smo odrasli i u kojoj se krećemo. Ta sredina je za nas to "normalno". Ono što nam je strano ili nepoznato su "Oni", i to možemo susretati na različite načine, često na način da to smatramo "nenormalnim".

Osim toga, pokušala sam ponuditi minimum inputa, ne definirajući koji aspekt mi je upravo na umu, nadajući se da će drugi, različiti aspekti odnosa mi-oni, normalno-nenormalno doći od komentatora. U tom smislu svaki dobronamjerni komentar ima svoju vrijednost za diskusiju.

Nadam se da sam pojasnila sa svoje strane. Mogu govoriti u svoje ime i veoma cijenim diskutante koji transparentno iznose vlastito mišljenje, ne pokušavajući sugovorniku inputirati što je ovaj htio reći. U tom smislu sam otvorena za svako
rado bih objasnila zasto tako mislim.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
matityahu  21:45 19.05.2009
Preporuka: 0

Re: normal...

koliko malo poznajemo pripadnike drugih kultura

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
thug_b  07:34 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: normal...

ok. opisacu vam sada jednu ekstremnu situaciju, a bas ko iz video klipa:)

prvi posao u imigrantskoj karijeri mi je bio bas cuvanje dece.
od prvog dana, roditelji su me uvukli u njihove passive/aggressive igrarije i za manje od nedelju dana me skoro pa ubedili da sam najgora i najnesposobnija na svetu.
znala sam ja da to nije tako, ali me je kocila upravo moja empatija: smatrala sam da sam ja u njihovoj kuci a ne oni u mojoj, da moram po svaku cenu zastititi njihovu privatnost, da nisu oni pali s marsa na drugi kontinent nego ja, te da mozda svaki cas padam pravo na nos ne zato sto me oni namerno saplicu, vec zato sto zaista ne shvatam da se "ovde" ne ide "levom stranom". osim toga, mislila sam, zasto bi me svesno i namerno vredjali i povredjivali, mene koja onda ostajem sama sa njihovom decom i do 18 sati dnevno?
pa sam resila da budem maksimalno non judgemental, da slusam i trudim se sama nesto da promenim i naucim a ne da isto ocekujem od njih, ja sam tu da njima pomognem a ne oni meni.
i...u roku od nedelju dana su me tako iscrpeli fizicki i psihicki da sam u krevet odlazila puzeci i onesvescivala se u roku od jedne sekunde sa sve odecom na sebi. ni um ni telo svoje nisam mogla da prepoznam.
ujutru bih ustajala sa mislju da je predamnom novi dan i da cu danas nesto poboljsati. vec za doruckom bi isisali zivot iz mene (sada vec i deca) sve direktnijim i konkretnijim pretnjama i uvredama koje nisam mogla ni da naslutim a kamoli da svarim. moj cilj za taj dan bi postao da se, sa ono malo snage i razuma koji mi posle dorucka preostane, molim da do veceri samo svi ostanemo zivi.
uveliko su mi pretili i da ce me vratiti odakle sam dosla ako li i pomislim da odustanem (valjda su namirisali ono sto nisam ni ja :) strah i stid koji sam osecala rasli su iz sata u sat kao kvasac. zasto strah, razumecete sigurno. zasto stid, malo je duza prica i mozda samo moja licna...
saveti koje sam dobijala od onih kojima bih stigla da se pozalim su bili da "oni i mi" prihvatim ako normalno, jer je uobicajeno (?!!?), da na "ludu" decu primenim koje god treba vaspitne metode (nisam ja imala problem sa decom i sa nepoznavanjem humanih i delotvornih vaspitnih metoda)...

elem, kakve sve ovo veze ima sa citatom i "nesrecnim video klipom". posle jedno dve nedelje kada sam ja cenila da sam na korak od skretanja sa uma i da cu od iscrpljenosti stvarno slucajno povrediti sebe ili decu, gospodja se jednog jutra, u napadu histerije, strmoglavila u "jamu", i to jednu veeeeliku koju je meni namenila i pocela da iskopava jos na dan kad sam dosla.
tako sam, od muke, od srca pocela da se smejem (a kad si umoran ne mozes da se zaustavis:) da sam lepo osetila da mi na ledjima odjednom rastu krila. presudno je, rekla bih, bilo to da je deci moja iskrena i spontana reakcija bila jasan pokazatelj kavi su im roditelji roditelji i ljudi.
tek tada kad nam je svima bilo jasno ko bez koga ne moze, ko kome ne moze nista, ko je slobodan kao ptica a ko ce koga od blata da pravi, ko koga izrabljuje i ko laze i maltretira decu, tek tada sam bila u poziciji da odlucim da li da im vratim milo za drago ili ponudim empatiju (ruku da ih izvadim iza jame:))), postovanje koje ce za posledicu imati jos nesto osim moje pogrbljene kicme i ispranog mozga.

da se gospodja nije stropostala, cini mi se, trenutak pre nego sto sam se zauvek pretvorila u zombija, ja bih mozda prihvatila da je "oni i mi" prirodno stanje ljudskih odnosa, empatiju bih odbacila kao resenje da bih prezivela i postala bih i sama zla zena:)
da sam na vreme saznala da je tretman klasika i da je toliko tuzan da je vec presmesan, drugim recima, da sam klip videla ranije - svega ovoga ne bi bilo:)

zato opravdavam i dozvoljavam sirov i surov humor u klipu. on verovatno nece promeniti na bolje ni njih ni nas koji vec zivimo u ignorant bliss-u. mozda ce produbiti razdor, ali licno, ne verujem u male i velike stvari - to se samo svakom od nas one takvim pricinjavaju, zavisno od toga koiko smo im blizu. a sigurno ce nasmejati do suza one kojima su od straha i umora (i lepog vaspitanja:) oci prevelike a snaga na izdisaju. pomoci ce sigurno mnogima koji se vec trude da nesto shvate, prihvate, promene.

zato sve ovo pisem, video je srecan koliko i nesrecan jer me je potsetio na to da je (meni bar) humor neophodan u situaciji u kojoj je gotovo nemoguce fizicki se distancirati od tlacitelja (povuci se, odmoriti se) i gotovo nemoguce nesto promeniti na bolje empatijom kojoj nemas, ne nalazis "prikladnu" alternativu. empatija je, bez alternative, tlaciteljima samo znak slabosti i signal da slobodno pritisnu i nagaze jos jace.

eto, sta vi mislite?








   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  17:26 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: normal...

Thug_b,

najprije hvala što ti nije bilo teško da ovako detaljno odgovoriš, podijeliš vrlo osobno iskustvo.

Sad po redu:
Meni je clip potpuno ok, paše mi taj sirov i surov, kako ti dobro reče, humor. Ne znam kako si došla do toga da meni smeta nešto na clipu koji sam sama postavila?

Ovo iskustvo koje si opisala mi je poznato, na žalost, ne događa se rijetkima. Elem, još uvijek nisam shvatila tko su u tvom primjeru Oni, Drugi? Opisuješ jednu porodicu na čijem čelu se nalaze dvoje sociopata. Takvih ima svugdje, na žalost. Ni uz najveći trud ne mogu njihovu poremećenost dovesti u vezu s njihovoj pripadnosti bilo kojoj grupi. Ti ljudi su krajnje problematični, tu nema nikakve dileme. Na sreću, nisu svi koji zapošljavaju dadilje takvi. Niti svi Nijemci/Englezi/Arapi/Zamijenibiločim. Zloća je karakterna, a ne nacionalna osobina ili profesionalna deformacija.

I, ženo, pa ti si reagirala na najbolji, krajnje superiorni način! Može li se ljudska uobraženost posramiti ičim bolje nego zdravim humorom, smijehom?! Zar ne vidiš tu svoju nadmoć, razlog da ispraviš kičmu i iskoristiš potencijal koji je u mozgu koji nije ispran, jer si tako odlučila?

Ono gdje mislim da si pala na ispitu je ova izjava:
empatija je, bez alternative, tlaciteljima samo znak slabosti i signal da slobodno pritisnu i nagaze jos jace.
Istina je upravo suprotna!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  08:20 18.05.2009
Preporuka: 2

...vs...

#Link  Replika: 3

Mi smo uporni, oni su tvrdoglavi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  08:59 18.05.2009
Preporuka: 1

Re: ...vs...

Mi smo uporni, oni su tvrdoglavi


E vala baš! I mi smo spontani, oni su nepouzdani!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  11:07 18.05.2009
Preporuka: 1

Re: ...vs...

I mi smo spontani


...kad razbijemo kafanu, oni su bahati...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  11:11 18.05.2009
Preporuka: 1

Re: ...vs...

kad razbijemo kafanu


iju, crni ti, mi ne razbijamo kafane!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  09:00 18.05.2009
Preporuka: 1

Good vs bad

#Link  Replika: 7
Zašto Oni moraju biti tako neiskreni, netočni, nepouzdani, nedisciplinirani, ljigavi, lijeni, korumpirani, licemjerni, uobraženi, operirani od humora, hladni, nedokučivi?

Ovo su jake i specifične reči, ali, ja mislim, da ovaj i slični sentimenti koje svi imamo sede nad našom evolutivnom osobinom da burnije reagujemo na tuđe greške nego uspehe.

Moralo je tako (verovatno mora i danas) pošto su greške uvek na neki način bile bliži ili dalji pre-cursor, ili deo naglašene verovatnoće destrukcije.

Otud i jače povratne sprege u reakciji na grešku pa ne samo energičnija reakcija nego i brža, pa manje promišljena, pa često iracionalna.

A u našem subjektivnom svetu je ogroman jaz između drugih i nas, i mi smo potpuno druga "mašina" (naše telo, čula, sećanja itd), Mnoštvo drugih i specifičnih povratnih sprega, fizioloških i emotivnih reakcija itd. Tako, prema samima sebi imamo specifičan tretman.

Iako je teško protiv prirode mnogi ljudi na razne načine mogu da pomere ravnotežu - kad sledeći put krenemo da jako burno odreagujemo na tuđe greške ili ludosti, npr, dobra vežba je setiti se da mnogi drugi, a dragi nam ljudi, ne reaguju tako burno na naše greške. I onda se vremenom naš stav prema tuđim greškama i ludostima rebalansira.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  10:30 18.05.2009
Preporuka: 1

Good vs bad : brvno u oku

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  11:01 18.05.2009
Preporuka: 0

Re: Good vs bad

i mi smo potpuno druga "mašina" (naše telo, čula, sećanja itd), Mnoštvo drugih i specifičnih povratnih sprega, fizioloških i emotivnih reakcija itd.


Eh, da jeste "mašina", lakše bi bilo, predvidljivije, more handy.


dobra vežba je setiti se da mnogi drugi, a dragi nam ljudi, ne reaguju tako burno na naše greške.

boldirala Duška, jer držim da tu leži crux. Možda bismo odatle trebali početi, kako već netko gore reče, od empatije?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  11:06 18.05.2009
Preporuka: 3

brvno u oku

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
matityahu  20:46 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: brvno u oku

kako tacno na nasem Jeziku glasi poslovica?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:42 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: brvno u oku

Vidiš trn u oku brata svoga, a balvan u vlastitom ne vidiš.

To je, u stvari, jedan stih iz Novog zavjeta, Isusove riječi, tako da ta izreka postoji sigurno u svim indo-evropskim jezicima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  22:08 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: brvno u oku

Лука 6:41 и Матеј 7:3: "А зашто видиш трун у оку брата својега, а брвна у својему оку не осјећаш?"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
matityahu  23:02 20.05.2009
Preporuka: 0

Re: brvno u oku

Hvala na kvadrat!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  12:56 19.05.2009
Preporuka: 0

Треба неко да буде и бољи

#Link  Replika: 0
Mi smo normalni, drugi su nenormalni. Zašto Oni moraju biti tako neiskreni, netočni, nepouzdani, nedisciplinirani, ljigavi, lijeni, korumpirani, licemjerni, uobraženi, operirani od humora, hladni, nedokučivi? Zašto jednostavno ne mogu biti kao mi?


Ја се слажем са свим изложеним осим задње реченице.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA