Društvo

Ko je oklevetao Edipa?

Vojislav Stojković RSS / 22.05.2009. u 13:08

Ja, poštovani sude, od svoje  treće  do pete godine, nisam  imao ni najmanje seksualne porive prema svojoj majci. Zbog majke nikad nisam osetio ni najmanji riivalitet  prema ocu,  niti sam bilo kada nameravao da ga ubijem. Ni jedan psihijatar mi nikad nije postavio bilo kakavu dijagnozu, jer ja kod psihijatra nikad nisam ni bio. Stoga je jasno da  vam se ne obraćma iz ličnih razloga, već  prvenstveno zbog rehabilitacije pokojnog  Edipa, tog tragično postradalog grčkog građanina, koji je neopravdano oklevetan. Ukoliko sud pozitivno reši moj zahtev i rehabilituje Edipa, automatski će biti skinuta  i anatema sa vascelog  muškog roda, po kojoj smo  svi  mi muškarci  još od ranog detinjstva incestualni manijaci, a dočim malo porastemo, mračne oceubice.

 

                                                                   Okružnom sudu Šabac

Predmet: Zahtev za rehabilitaciju Edipa i nepoznatog broja muškaraca.

Na osnovu čl. 1. 2 i 3. Zakona o rehabilitaciji (Službeni glasnik RS, br. 33/2006), zahtevam da Sud rehabilituje Edipa  kao i nepoznat broj muškaraca, koji su na bilo koji način pretrpeli duševnu bol  zbog posledica klevete nanesene ne samo Edipu, već  i muškoj populaciji uopšte.

                                                                    O b r a z l o ž e nj e

Edip, rođen nepoznate godine pre nove ere u Tebi,  Grčka, od oca Laja i majke Jokaste.

Njemu je  još kao novorođenčetu, starom samo nekoliko dana, njegov rođeni otac Laj, inače po zanimanju kralj,  probušio stopala, vezao ih remenjem i ostavio ga u šumi podno planine Kiterona, kako bi ga proždrle divlje zveri.  Laj je to učinio iz straha od strašnog prokletstva koje je trebalo da progoni njegov rod do trećeg kolena, a prva  žrtva tog prokletstva morao je biti on sam. Prorečeno mu je da će umreti od ruke svog sina. Zahvaljujući nepoznatom pastiru dete je spašeno, a zatim usvojeno od Poliba, korintskog kralja, koji mu je, zbog probušenih stopala, i nadenuo ime Edip. Vaspitala ga je Polibova žena Meropa i on je srećno odrastao u Korintu, sve dok ga jedan pijani Korinćanin nije nazvao nahodom. Edip odlazi u Delfe da bi saznao svoje poreklo. Međutim, izvesna Pitija, umesto da mu otkrije prošlost, proriče mu budućnost po kojoj će on ubiti svoga oca i oženiti se svojom majkom.  Veoma potrešen zbog tog saznanja mladi Edip se ne vraća u Korint već odlazi u beli svet kako bi izbegao prst sudbine. Na putu za Tebu sreće oholog starca koji ga udari štapom, a snažni Edip mu u afektu uzvrati i nehotice ga ubije. Produžava u Tebu, ne znajući da je oholi starac kralj Tebe i njegov pravi otac. Usput spašava grad od nemani, a građani ga proglašavaju kraljem, ženi se kraljevom udovicom Jokastom, ne znajući da je ona njegova majka, i sa njom izrodi četvero dece. Mnogo kasnije, u  tragičnm nizu događaja, Edip će, kad  sazna da je ubio svog oca, oženio se svojom majkom i s njom imao decu, sam sebe oslepiti i otići u dobrovoljno izgnanstvo, gde je do smrti kajao svoje grehe i kleo targičnu sudbinu.

Kao dokaz gore iznetih činjenica u prilogu prilažem kopiju Ediipove biografije , a koju je na svoj način napisao izvesni Sofokle i čiji je orginal sačuvan u Aleksandrijskoj biblioteci.

Iznete činjenice nedvosmisleno pokazuju:

ad1.  Edip je ubio Laja nehotično i ne znajući da mu je otac.

ad2.  Motiv ubistva nije mogla biti ljubomora, a ni bilo koja vrsta rivaliteta.

ad3.  Edip je od svoje majke Jokaste odvojen treći dan po rođenju.

ad4.  Edip je oženio Jokastu ne znajući da mu je majka.

Edipa, najtragičnijeg junaka antičke Grčke, oklevetao je jedan bečki lekar, koji umesto da leči hemoroide  svojim bogatim i zadriglim sugrađanima, što mu i jeste bio posao, u oktobru 1897.g. objavljuje rad Edipov kompleks. U tom radu se tvrdi  da muško dete počev od treće, pa do pete godine oseća seksualnu privlačnost prema majci, a rivalstvo i agresivnost prema ocu.  Samo zbog straha da ga otac ne kastrira, trogodišnji dečaćić ne realizuje svoje incestuozne namere, te se kod njega javlja Edipov kompleks ispoljen kao želja za oceubistvom.

Reč je, poštovani sude, o Sigmundu Frojdu, rođenom 6. maja 1856.g. u Frajburgu, od oca Jakoba, trgovca vunom i majke Amalie, domaćice.

O moralnim, a i stručnim kavalitetima imenovanog  dovoljno govore sledeći podaci:

-          Svoje ime Sigismund Schlomo Freud promenio je 1877. u Sigmund Frojd.

-          O njegovoj mladosti malo se zna, jer je u dva navrata, 1885. i 1907. g. lično uništavao spise na osnovu kojih bi se moglo doznati više.

-          Svaki je dan štucovao bradu i brkove kod istog brijača, svake subote kartao s istim društvom.

-          Već posle 11 godina braka sa lepom i strastvenom Martom, prekida intimne 

odnose.  Bio je ljubomoran, isključiv, uveren da su žene ograničene svojim polom.

-          Sa svim svojim saradnicima i prijateljima se posvađao i razišao -  Brojerom, Lakanom, Jungom, Rankom , Ferencijem…

-          Uživao je opojnu drogu kokain, pravdajući svoj porok navodnim eksperimentima.

-          Svoje pacijente je lečio kokainom, hipnozom i psihoanalizom.

-          Posvetio se lečenju histerije, za koju je također smatrao da ima seksualne uzroke, ali po vlastitom priznanju nikad nije izlečio ni jednu svoju pacijenticu.

Poštovani sude, nije teško zaključiti da je taj čovek sumnjivih moralnih i stručnih  kvaliteta neopravdano oklevetao Edipa, a zatim svoju koncepciju Edipovog kompleksa, proširio na čitavu mušku populaciju.

On je to učinio da bi umirio svoju savest, osećaj greha iz detinjstva. Naime, kada je Sigismundu bilo četiri godine, njegov otac Jakob se sa porodicom seli u Beč, jer mu trgovina vunom u Frajburgu više nije bila isplativa. Velika porodica Frojdovih, (dvojica Jakobovih sinova iz prvog braka i sedmero dece iz drugog braka sa Amelijom, među kojima je Sigismund bio najstariji,) smestila se u maleni bečki stan. Sigismundova majka Amelija je bila 20 godina mlađa od njegovog oca Jakoba, te je četverogpdišnji dečak slušao, a ponekad, namerno ili nenamerno, gledao seksualne intimnosti svoje majke i oca. Taj čin nije mogao razumeti, doživeo ga kao svojevrsnu majčinu izdaju, a oca zamrznuo.

Na osnovu svega iznetog jasno je  da Sud ima dovoljno dokaza na osnovu kojih, u skaldu sa Zakonom, mora doneti pravosnažno rešenje o  rehabilitaciji Edipa kao i svih muškarca kojima su  dr Frojd i njegovi mnogobrojni sledbenici postavili dijagnozu Edipov kompleks ili nerazrešena edipalna situacija i time im naneli neslućenu duševnu bol.

Napomena: Ja, poštovani sude, od svoje  treće  do pete godine, a ni kasnije,  nisam  imao ni najmanje seksualne porive prema svojoj majci. Zbog majke nikad nisam osetio ni najmanji riivalitet  prema ocu,  niti sam bilo kada nameravao da ga ubijem. Ni jedan psihijatar mi nikad nije postavio bilo kakavu dijagnozu, jer ja kod psihijatra nikad nisam ni bio. Stoga je jasno da  vam se ne obraćma iz ličnih razloga, već  prvenstveno zbog rehabilitacije pokojnog  Edipa, tog tragično postradalog grčkog građanina, koji je neopravdano oklevetan. Ukoliko sud pozitivno reši moj zahtev i rehabilituje Edipa, automatski će biti skinuta  i anatema sa vascelog  muškog roda, po kojoj smo  svi  mi muškarci  još od ranog detinjstva incestualni manijaci, a dočim malo porastemo, mračne oceubice. 

 

Atačmenti



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 13:29 22.05.2009

:)

Okružnom sudu Šabac

:)))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:07 22.05.2009

Re: :)

Okružni sud u Šabcu nisam izabrao slučajno.
Prvi slučaj rehabilitacije po novom Zakonu o rehabilitaciji bio je baš u tom sudu.

Iako Edip nije rođen, a ni stradao u Šabcu, pitanje nadležnost, pravno gledajući, ne može biti sporno, jer se anatema o incestu i oceubistvu odnosi i na šabačku mušku populaciju, a sa dosta osnove se može pretpostaviti da je bar jednom Šabčaninu neki Frojdov sledbenik, psihijatar, postavio dijagnozu: nerazrešena edipalna situacija.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:23 22.05.2009

Re: :)

Izvinjavaj...u Šapcu, Šapčanin...jednačenje po zvučnosti....
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:35 22.05.2009

Re: :)

Jelica Greganović
Izvinjavaj...u Šapcu, Šapčanin...jednačenje po zvučnosti....

Da nisi i ti Frojdov sledbenik, pa je reč lapsusima?



Ili je reč o benignoj gramatiki?

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:31 22.05.2009

Re: :)

Da nisi i ti Frojdov sledbenik, pa je reč lapsusima?



Ili je reč o benignoj gramatiki?

Ma, samo o gramatiki

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:30 22.05.2009

Re: :)

Uh, dobro je.
Jer, Frojd kaže da su lapsusi psihološki motivisani, te da je reč o tenziji između jezika i podsvesti.
A šta znam ja kako Šabčanke i Šabčani kotiraju u mojoj podsvesti.
niccolo niccolo 13:54 22.05.2009

Vic

Gura Sizif onaj njegov kamen, kad naiđe Edip te će:
- Guraj, guraj...
- Ma jebi si mater!

P.S. Mada se slažem sa ona četiri argumenta, zaista nije znao da mu je majka, a oca je ubio "sticajem okolnosti" a ne zato što mu je otac...
libkonz libkonz 13:59 22.05.2009

Re: Vic

Gura Sizif onaj njegov kamen


Što se Frojda tiče, sve se slažem!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:18 22.05.2009

Re: Vic

niccolo
Gura Sizif onaj njegov kamen

Sizif ne zaslužuje rehabilitaciju.
Sizif je bio osnivač i kralj Efira (Korinta). Promicao je navigaciju i trgovinu, ali bio je pohlepan i sklon prijevari te je ubijao putnike i goste. Zaveo je svoju nećakinju, preuzeo bratovo prijestolje....

Prema tome, pravedno je kažnjen.
Neka ga neka gura.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:20 22.05.2009

Re: Vic

libkonz


Što se Frojda tiče, sve se slažem!

Postavlja se pitanje kako je moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?
blau.punkt blau.punkt 14:34 22.05.2009

Re: Vic

kako je moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?


pojavio se prvi na tržištu koje je bilo gladno takovix tlapnji.. i objašnjenja.. pa daj šta daš.
onda se prenosilo iz generacije u generaciju, baš kao i mit. a razbiti mitove je najteže.
drug.clan drug.clan 14:35 22.05.2009

Re: Vic

Vojislav Stojković
libkonz


Što se Frojda tiče, sve se slažem!

Postavlja se pitanje kako je moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?


Ovo su teske reci!
libkonz libkonz 14:38 22.05.2009

Re: Vic

moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?

privlače ih njegove priče o seksualnim devijacijama.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:40 22.05.2009

Re: Vic

drug.clan

Ovo su teske reci!


Spreman sam da odgovaram moralno, krivično i materijalno.
Ali, sačekajmo šta će reći Sud u Šapcu.
drug.clan drug.clan 14:41 22.05.2009

Re: Vic

libkonz
moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?

privlače ih njegove priče o seksualnim devijacijama.

kako vreme odmice i devijacija ima sve vise ispade da je Frojd bio 100% u pravu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:50 22.05.2009

Re: Vic

blau.punkt

pojavio se prvi na tržištu koje je bilo gladno takovix tlapnji.. i objašnjenja.. pa daj šta daš.
onda se prenosilo iz generacije u generaciju, baš kao i mit. a razbiti mitove je najteže.

danas je tlapnji i previše na tržištu, pa ljudi ne postižu.:)
Jelena Gall Jelena Gall 22:11 22.05.2009

Re: Vic

frojd u psihoterapiji ima svoje mesto, manje-vise istorijsko. :)
u psihoterapiji je uglavnom vec uveliko prevazidjen, izuzev one terapije kod koje se proceni da ima deeeebelih osnova za posezanjem za psihoanalizom.
inace su njegovi spisi uglavnom neopisivo zanimljivi, a posto je covek bio obrazovan pa se dohvatio grcke mitologije, odjek je bio vise nego plodan.
nema gde traga nije ostavio - znate li njegov tekst o vicu? ili onaj o cudovisnom (ne znam kako je preveden na srpski, ja ga znam u nemackom originalu, "das unheimliche" )?

e, ali da li cemo da rehabilitujemo edipa zavisi od toga sta ce istraga ustvrditi o postojanju ili odsustvu politickih motiva za ubistvo oca.
nemoj ti nama tu da prodajes tu naivnu pricu o odbrani od napada, sta ako je ocev stap u prici samo simbol za edipu nesimpaticnu politicku opciju?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:54 22.05.2009

Re: Vic

Jelena Gall

nemoj ti nama tu da prodajes tu naivnu pricu o odbrani od napada, sta ako je ocev stap u prici samo simbol za edipu nesimpaticnu politicku opciju?

Štap, za razliku od šargarepe, nikad nije bio simpatična opcija.
Očev štap može biti simbol za političku opcju, isto koliko je i zbor iz tragedije o Edipu simbol za frustraciju Edipove seksualne želje prema majci.
Klasični psihoanalitičairi tumače i čitavu Šekspirovu dramu seksualnim frustracijama glavnog lika Hamleta.
Jelena Gall Jelena Gall 22:59 22.05.2009

Re: Vic

Očev štap može biti simbol za političku opcju, isto koliko je i zbor iz tragedije o Edipu simbol za frustraciju Edipove seksualne želje prema majci.
Klasični psihoanalitičairi tumače i čitavu Šekspirovu dramu seksualnim frustracijama glavnog lika Hamleta.

zato se i zezam, nacitala sam se psihoanalitickih tumacenja knjizevnosti onoliko, veruj mi! daleko od toga da su bila iskljucivo kontraproduktivna, ali je cinjenica da su vise plodotvorne misli podstakla nego sto su sama bila takva :)
no, tokom intenzivnog bavljenja tim knjizevnoteorijskim ogrankom jedan moj prijatelj je dosao do zanimljivog zakljucka: knjizevnost = seks. pa ti vidi zasto je cika frojd toliko zanimljiv, cak i kad ga kudimo... :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:59 23.05.2009

Re: Vic

Jelena Gall

pa ti vidi zasto je cika frojd toliko zanimljiv, cak i kad ga kudimo... :)

Za to mu se mora odati priznanje.
Ustvari, njegov najveći doprinos i jeste u tome što je temu i probleme seksualnosti učinio relevantnim za javnu i naučnu raspravu, te mu se mora oprostiti što je ponegde malčice preterao.:))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:16 23.05.2009

Re: Vic

libkonz
moguće da su Frojdove sumanute tlapnje imale toliko sledbenika, a i danas imaju?

privlače ih njegove priče o seksualnim devijacijama.

Frojd Edipov komleks nije tumačio kao devijaciju, već zakonitu falusnu fazu razvoja dečaka.
Oni koji u pubertetu ne razreše edipalnu situaciju i ostanu incestualno vezani za majku celog života, tražiće zamenu u devojkama sličnim majci, ako je ne nađu ostaće zavisni od majke, a ako je nađu za nju se žene, i umesto majke postaju zavisni od njene zamene.
mimi09 mimi09 14:32 22.05.2009

freud ima najbolji ex libris

ima Edip i drugih zasluga, sredio je Sfingu

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:00 22.05.2009

Re: freud ima najbolji ex libris

Da, umom i hrabrošću.

Na gori Sfingiju kraj Tebe bila se ugnezdila čudovišna Sfinga, krilata neman s lavljim telom i glavom žene, koja je ubijala ljude. Svakome ko je tuda prolazio postavljala je zagonetku, i kad je ne bi rešio, rastrgla bi ga svojim kandžama.
Nemajući šta da izgubi osim svog čemernog života, Edip se zaputio Sfingi i upitao je kako glasi zagonetka.
"Ko izjutra ide četvoronoške, u podne na dve, a uveče na tri noge? Pri tome je, kad ide na dve noge, spretniji i jači nego kad ide četvoronoške, ili na tri noge."
Edip je, bez mnogo razmišljanja odgovorio:
"Čovek! U zoru svog života nespretno puzi četvoronoške, u podne muževne zrelosti hoda na dve noge, a u predvečerje svog života zbog slabosti se podštapa štapom kao trećom nogom!"
Sfinga je na to očajnički zalepršala krilima i survala se sa stene u more: sudbina joj je odredila da upravo tako i pogine kad neko reši njenu zagonetku.
dragoljub92 dragoljub92 14:44 22.05.2009

preporuke

ovako nadahnut text nisam pročitao na blogu poduže.šta da kažem pravda za zigmunda,oma ,sade
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:01 22.05.2009

Re: preporuke

dragoljub92
ovako nadahnut text nisam pročitao na blogu poduže.šta da kažem pravda za zigmunda,oma ,sade

Lapsus?
dragoljub92 dragoljub92 19:19 22.05.2009

Re: preporuke

Vojislav Stojković
dragoljub92
ovako nadahnut text nisam pročitao na blogu poduže.šta da kažem pravda za zigmunda,oma ,sade

Lapsus?

lapsus,
Jelena Gall Jelena Gall 22:15 22.05.2009

Re: preporuke

dragoljub92
Vojislav Stojković
dragoljub92
ovako nadahnut text nisam pročitao na blogu poduže.šta da kažem pravda za zigmunda,oma ,sade

Lapsus?

lapsus,

ali je frojdovo ime konacno pravilno napisano! (vojo, ovo nije na tvoj racun, tako se uobicajilo, a pogresno je, ime se ne izgovara sigmund nego zigmund)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:40 22.05.2009

Re:Zigmund ili Sigmund

Jelena Gall

ali je frojdovo ime konacno pravilno napisano! (vojo, ovo nije na tvoj racun, tako se uobicajilo, a pogresno je, ime se ne izgovara sigmund nego zigmund)

ja sam uvek pisao Zigmund, ali me lektorka jedne moje knjige (Dobrila Živanov) uporno ispravljala.
Posle razgovora sa njom prihvatio sam da je Zigmund ustvari Sigmund i od tada pišem Sigmund.

Možda je reč o dvostrukoj ličnosti.
Jelena Gall Jelena Gall 22:54 22.05.2009

Re: Re:Zigmund ili Sigmund

ja sam uvek pisao Zigmund, ali me lektorka jedne moje knjige (Dobrila Živanov) uporno ispravljala.
Posle razgovora sa njom prihvatio sam da je Zigmund ustvari Sigmund i od tada pišem Sigmund.

Možda je reč o dvostrukoj ličnosti

znam za ove stvari, i nisi jedini, nazalost. verujem da mogu da pretpostavim na koje se argumente pozivala, i u redu je i to - na "uvrezenost", "rasprostranjenost", "odomacenost" isl. se u jednakoj meri spoticemo i pravopis i mi lektori, jer svi ovi pojmovi rastegljivi kao zvake. ja bih ti zigmunda u ime tacnosti pustila, ipak je to samo licno ime, a ne, recimo, vijena ili budapest. :)
ali, da se razumemo, ova diskusija je potpuno marginalna, prema tome - nemoj da trolujes sopstveni blog!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:02 23.05.2009

Re: Re:Zigmund ili Sigmund

Ne trolujem, ali sam hteo da se edukujem, da saznam nije li se nešto u našem pravopisu (ponovo) izmenilo.:)
bocvena bocvena 15:00 22.05.2009

Upropasti Zigmunda skroz!

Dobar pisac od svačega napravi dobru priču!

Mada, moj trogodišnji sin stvarno više voli mamu nego tatu...nisam ga valjda skroz upropastila?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:02 22.05.2009

Re: Upropasti Zigmunda skroz!

Ja mislim da nisi, a šta bi ti rekao Sigi, ne znam.:))
sentinel26 sentinel26 15:46 22.05.2009

Pravda

za Edipa !

A poslije i za Frojda. Zbog seksa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:04 22.05.2009

Re: Pravda

Ne znam koliko se u sexu istakao:

Već posle 11 godina braka sa lepom i strastvenom Martom, prekida intimne
odnose. Bio je ljubomoran, isključiv, uveren da su žene ograničene svojim polom.
mimi09 mimi09 17:18 22.05.2009

Re: Pravda

a sto je zaveo svastiku?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:24 22.05.2009

Re: Pravda

Vidi, vidi, nisam znao.
Ja sam mislio da je on teoretičar.
mimi09 mimi09 17:45 22.05.2009

Re: Pravda

evo su Marta i sestra Mina

[url=http://www.medscape.com/viewarticle/555692][/url]
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:14 22.05.2009

Re: Pravda

Evo šta je Sigmund 1885. u ljubavnom zanosu pisao svojoj verenici Marti:

"Princezo, moja mala princezo, kako će to biti lepo.
Dolazim s novcem, ostajem duže i donosim ti nešto lepo.
A onda ću u Pariz, da postanem velik, potom ću se oženiti tobom
i lečiti neizlečive neurotične slučajeve,
a uz tebe ću sam ostati zdrav i ljubiti te."


A evo i Martinog odgovora:

"Sigi, moj Sigi, juče sam prvi put izgovorila tvoje ime.
Dragi moj, sretna sam, da sretnija nikada u životu nisam bila.''


Ipak, da nije on posle 11 godina sx. odnosa sa Martom i šestero dece, nastavio sa svastikom Minom?
sentinel26 sentinel26 19:13 22.05.2009

Re: Pravda

Vojislav Stojković
Ipak, da nije on posle 11 godina sx. odnosa sa Martom i šestero dece, nastavio sa svastikom Minom?
Dok presuda za Edipa postane pravosnažna ako neki viši sud ne bude vraćao stalno na ponovno sudjenje, smislićemo neku olakšavajuću okolnost za seks sa svastikom.
Recimo mnogo je ličila na sestru.
drug.clan drug.clan 19:19 22.05.2009

Re: Pravda

Vojislav Stojković

Ipak, da nije on posle 11 godina sx. odnosa sa Martom i šestero dece, nastavio sa svastikom Minom?


A sada ispade strasno preci na svastiku a normalno je da dever nasledi snajku.

A onaj nesrecnik anstajn je ozenio svoju sestru (i od tetke i od strica u isto vreme)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:22 22.05.2009

Re: Pravda

A Milenu je zamenio Gedelom.
drug.clan drug.clan 19:25 22.05.2009

Re: Pravda

Vojislav Stojković
A Milenu je zamenio Gedelom.


ovde se samo seksualni frojdovski grehovi spominju za one intelektualne moracemo junga da konsultujemo

PS Milevu je morao da menja sa dve osobe
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:29 22.05.2009

Re: Pravda

Ovo je već lapsus, nije gramatika.
drug.clan drug.clan 19:33 22.05.2009

Re: Pravda

Vojislav Stojković
Ovo je već lapsus, nije gramatika.


Ko zna mozda neko jednacenje po mestu rodjenja
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:43 22.05.2009

Re: Pravda

mimi09 mimi09 20:55 22.05.2009

Re: Pravda

Naravno, Novi Sad über alles
omega68 omega68 22:07 22.05.2009

Re: Pravda

nastavio sa svastikom Minom?

PA kod nas se, uostalom, za svastiku i kaže - zamenica
Unfuckable Unfuckable 21:10 22.05.2009

mislim da je pravi momenat

da "presečemo" sa jednom lepom i poučnom pesmom :

dakle, upoznajte Kolju !

"Bas sam citao clanak o pedofiliji
o nesretnim zrtvama I njihovoj familiji
o ekipi sto kara po cjeloj evropi
o malenim curicama nadjenim u rupi
novinar je jasno slucaj opisivo
sve je bilo opisano plasticno i zivo
sta je neki manijak curicama radio
kako ih je kindapovo i njima se sladio
priroda je cudo tu nema kontrole
a istina o samom sebi najvise zabole
negdje na po clanka vrucina me neka stigla
iskreno cu da vam kazem kara mi se digla

Ocel neko moci da svati i cjeni
ovo sto izustim o sugavom meni,
a manje mi je muka i srce manje lupa,
kada priznam virio sam dok se mama kupa

Virio sam, virio sam, dok se mama kupa
vidio sam, vidio sam, dok se mama kupa
virio sam, virio sam, dok se mama kupa "

ps :
i da utemeljimo sve ovo zvučnim zapisom
veoma dobro odsvirano, moram reći
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:59 22.05.2009

Re: mislim da je pravi momenat

Unfuckable


Virio sam, virio sam, dok se mama kupa
vidio sam, vidio sam, dok se mama kupa
virio sam, virio sam, dok se mama kupa "


Ovo kao da je sročio mladi i nestašni Z(S)igmund.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:26 23.05.2009

Re: Pravda

omega68

PA kod nas se, uostalom, za svastiku i kaže - zamenica

Da li to važi samo za bliznakinje, ili uopšte ?
Черевићан Черевићан 22:30 22.05.2009

Οἰδίπoυς τύραννoς*


Oterao sam Edipa u majčinu. Toplo mi se zahvalio! . . . . вели афоризам


*car edip
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:12 22.05.2009

Re: Οἰδίπoυς τύραννoς*

Edip je imao dve majke, Jokastu i Meropu. Nije jasno na koju se majku misli.

Sa prvom biološkom majkom Jokastom, koju je oženio, imao je dva sina i dve ćerke - Antigonu i Ismenu.
Kad su ga svi odbacili Antigona ga je jedina pratila tokom njegovog izgnanstva pa do smrti, pa nije jasno zašto su psihoanalitičari žensku varijantu Edipovog kompleksa nisu nazvali Antigonin, već Elektrin kompleks.
mirelarado mirelarado 23:13 22.05.2009

Такви су људи,

лакo су поверовали у Фројдове заводљиве, иако не баш утемељене теорије, док је Семелвајс морао да води дуготрајну битку како би прихватили просту истину да су прљаве руке извор заразе.



Слажем се, Војиславе, Едипу су довољна страдања која му је трагедија наметнула, треба га ослободити фројдовске надградње.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:25 22.05.2009

Re: Такви су људи,

mirelarado

Слажем се, Војиславе, Едипу су довољна страдања која му је трагедија наметнула, треба га ослободити фројдовске надградње.

A ostatak muške populacije koju je Frojd svojom teorijom o Edipovom kompleksu oklevetao?
mirelarado, nije tu reč samo o Edipu.
mirelarado mirelarado 23:50 22.05.2009

Re: Такви су људи,

Vojislav Stojković

A ostatak muške populacije koju je Frojd svojom teorijom o Edipovom kompleksu oklevetao?
mirelarado, nije tu reč samo o Edipu.


Лако ћете се, уз Едипа, прошверцовати и ви остали.
hajkula1 hajkula1 00:07 23.05.2009

Trac ili istina

Ja cula da su `talijani najveci edipovci.

A Elektru ne pominjete? Evo, ja cu, polne ravnopravnosti radi.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:38 23.05.2009

Re: Trac ili istina

hajkula1

A Elektru ne pominjete? Evo, ja cu, polne ravnopravnosti radi.

Između ostalog, ovaj post je napisan, kako bi svekoliku javnost podsetio, a i upozorio, da je muški rod ugrožen.
Svi se bore za emancipaciju žena, a mušku populaciju zaboravljaju.
Ako muška vrsta nestane, što je sasvim izvesno ukoliko se taj pogubni trend ne zaustavi, džaba ženama i emancipacija i ravnopravnost. S kim će biti ravnopravne?

Prema tome, Elektrin kompleks rešavajte same.
hajkula1 hajkula1 17:25 24.05.2009

Re: Trac ili istina

Vojislav Stojković
hajkula1

A Elektru ne pominjete? Evo, ja cu, polne ravnopravnosti radi.

Između ostalog, ovaj post je napisan, kako bi svekoliku javnost podsetio, a i upozorio, da je muški rod ugrožen.
Svi se bore za emancipaciju žena, a mušku populaciju zaboravljaju.
Ako muška vrsta nestane, što je sasvim izvesno ukoliko se taj pogubni trend ne zaustavi, džaba ženama i emancipacija i ravnopravnost. S kim će biti ravnopravne?

Prema tome, Elektrin kompleks rešavajte same.



Elektrin kompleks je pojam koji koristi rana psihoanalitička teorija za podsvesnu seksualnu privlačnost koju pokazuju devojčice uzrasta 3-7 godina prema svom ocu. Adekvatan pojam za analognu pojavu kod dečaka i majki je Edipov kompleks.... izvor Wikipedija

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:57 24.05.2009

Re: Trac ili istina

Mislim da se i vi morate obratiti sudu.
nsarski nsarski 00:28 23.05.2009

Casni sude

u odbranu Frojda - u opstem smislu, ne u detaljima - mogao bih nasiroko da pisem. Za sada se zadrzavam samo na tome da kazem da se ne slazem sa misljenjima ovde iskazanim.
Zamerati Frojdu na detaljima, nekih 100 godina kasnije, je isto kao zamerati Marku Kraljevicu sto nije na Kosovo stigao sa mitraljezom. Za takve stvari se, jednostavno, u to vreme nije znalo.
mimi09 mimi09 01:03 23.05.2009

Re: Casni sude


Hvala na ovome.

Frojd je resio slicnu zagonetku kao Edip. Ovo je grcki natpis na medaljonu koji je dobio za 50. rodjendan, a i ex libris ga sadrzi:

He who new the famous riddle and was most powerful of men
jednatanja jednatanja 09:31 23.05.2009

Re: Casni sude

Za takve stvari se, jednostavno, u to vreme nije znalo.


Adlerovo "Poznavanje coveka", napisano pre stotinjak godina je interesantno zbog toga sto je Adler zaista temeljno obradio i zapisao njegovo iskustvo u vezi covekove licnosti i temperamenta. Zasigurno, danas se vise zna, i drugacije je organizovano i formulisano, ali osnove psihologije licnosti su sadrzane u toj knjizi.

Frojd je definitno zasluzio svoje mesto u psihologiji, ali nalazenje uzroka mnogih poremecaja u seksualnom razvoju je nesto s cime se nikad nisam slagala a sad kao majka mogu i da posvedocim na sabackom sudu protiv Frojda. Podseca me na jednog mog profesora knjizevnosti koji je svako knjizevno delo povezivao sa seksualnoscu, i pritom se smeskao onako ispod brka, ceo cas uzivao (u psihologiji se ovo zove projekcija). Istina je visestruka, ali samo dok ne uspemo da saznamo srz, u psihologiji je to jos uvek tesko zbog slozenosti ljudske prirode i psihe.
sentinel26 sentinel26 10:15 23.05.2009

Re: Casni sude

nsarski
u odbranu Frojda - u opstem smislu, ne u detaljima - mogao bih nasiroko da pisem. Za sada se zadrzavam samo na tome da kazem da se ne slazem sa misljenjima ovde iskazanim.Zamerati Frojdu na detaljima, nekih 100 godina kasnije, je isto kao zamerati Marku Kraljevicu sto nije na Kosovo stigao sa mitraljezom. Za takve stvari se, jednostavno, u to vreme nije znalo.
Pa mi i hoćemo da ga oslobodimo nepravednih optužbi.

Ako bude trebalo za zaštićenog svjedoka ćemo pozvati Froma.

Imamo mali problem, ovdje svi učesnici nijesu imali svastike pa krivo shvataju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:21 23.05.2009

Re: Casni sude

nsarski
Za sada se zadrzavam samo na tome da kazem da se ne slazem sa misljenjima ovde iskazanim.
Zamerati Frojdu na detaljima, nekih 100 godina kasnije, je isto kao zamerati Marku Kraljevicu sto nije na Kosovo stigao sa mitraljezom. Za takve stvari se, jednostavno, u to vreme nije znalo.

Cilj mog podneska Okružnom sudu u Šapcu je rehabilitacija Edipa.
Frojd je samo kolateralna šteta.

Prema Frojdu i njegovim sledbenicima klasičnim psihoanalitičarima, dečak od treće do pete, najdalje šeste, godine bira svoju majku kao prvi objekat svojih falusnih (seksualnih) želja, a otac postaje omraženi rival. Izjave petogodišnjih dečaka tipa: Kad tata umre, oženiću se mamom, ortodoksni psihoanalitičari uzimaju kao dokaz.

Nije teško zaključiti da ako nastane rivalstvo, pa i duboki antagonizam između sina i oca, njegovi koreni su u pobuni dečaka protiv patrijarhalnog, ugnjetivačkog autoriteta oca, a ne u incesestuoznim željama prema majci.
Do takvog zaključka je, svakako, mogao doći i Frojd u svoje vreme, nije mu trebao mitraljez.
Međutim, seksualni nagon je za Frojda bio otac svemu, svemu kralj, sve dok se nije razboleo. Od tada u svojim radovima Frojd tvrdi da je instinkt smrti (tanatos) najajči čovekov instinkt, jači i od seksualnog i instinkta života (erosa).

Frojd je koncepciju Edipovog kompleksa, prema mišljenju Froma i nekih drugih, razvio zbog ličnog animoziteta prema svom ocu Jakobu, a zatim je, introspektivnom psihoanalizom, dokazao Edipov kompleks na samom sebi.
Uz sve uvažavanje, Frojdovi lični odnosi prema majci i ocu, njegovi seksualni i zdravstveni problemi, nisu se ni u ono vreme uzimali kao opštevažeći, niti se iz njih mogla crpeti naučna teorija.

nsarski
u odbranu Frojda - u opstem smislu, ne u detaljima - mogao bih nasiroko da pisem.

Piši i brani ga slobodno, ovo nije preki sud.:))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:28 23.05.2009

Re: Casni sude

jednatanja

Frojd je definitno zasluzio svoje mesto u psihologiji, ali nalazenje uzroka mnogih poremecaja u seksualnom razvoju je nesto s cime se nikad nisam slagala a sad kao majka mogu i da posvedocim na sabackom sudu protiv Frojda.

Bićeš pozvana kao svedok, a potražićemo i tvog profesora književnosti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:45 23.05.2009

Re: Casni sude

sentinel26

Imamo mali problem, ovdje svi učesnici nijesu imali svastike pa krivo shvataju.

Da, to jeste problem. Ipak, svi imaju ili su imali majke.
U pripremi za odbranu od Frojda oklevetanog Edipa, planiram da sudiji, ako bude muškarac, postavim pitanje da li je on imao seksualne želje glede vlastite majke.
miloradkakmar miloradkakmar 17:36 23.05.2009

Re: Casni sude

Casni sude

Frojd je kriv što je zakasnio nekih 2.5oo godina !?
Ako je Edipova reinkarnacija onda je stigao na vreme.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:14 24.05.2009

Ево и ја се пријављујем за сведока.

Прво, да кажем да је мој отац умро природном смрћу док сам ја био на више од 1000 километара удаљености, а мој брат на више од 300.

Друго, наш мали је скоро напунио 5 година и могу да потврдим да никад нисам имао жељу да га кастрирам иако има обичај да Њањи, кад се она дотера, каже нешто као "mom, you look so beautuful today". Кад му прочитам књигу пре спавања загрли ме јако и каже "I love you, dad". Мислим да ме не лаже и да нема намеру да ме убије.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:03 24.05.2009

Re: Ево и ја се пријављујем за сведока.



marco, ti i tvoj brat se spremite za svedočenje, a mali samo ako bude neophodno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana