Društvo| Hronika| Zdravlje

Metode lečenja narkomana, ciljevi, sredstva

KRALJMAJMUNA RSS / 22.05.2009. u 19:55

 

Sada je 22. maj 2009. godine.

Gledam i slušam tužnu priču o „lečenju" narkomana u Duhovno-rehabilitacionom centru Crna Reka kod Novog Pazara.

Reakcije su slične, ovoga puta skoro svi su u Srbiji jedinstveni: strašno, šokantno.

- Ovde kod nas dolaze i teški zločinci, razni robijaši, a ima i dece političara, sudija ili profesora. Mi ih bez sve selekcije primamo, ali nekada su batine jedini način da se izborite sa njima - „recept" je Peranovića (inače po obrazovanju diplomiranog inženjera poljoprivrede), koji tvrdi da su i roditelji štićenika upoznati sa svim korišćenim „metodama lečenja
".

- Jedan od onih koji su prošli ovakvu „rehabilitaciju" potvrdio je za Vreme da u Centru nekad u dvorištu ređaju zavisnike u krug da gledaju „lečenje nevaljalog": Biju motkama, lopatama, pesnicama, šipkama, kaiševima, čim stignu - rekao je taj svedok.

Imam poznanicu koja je sina narkomana poslala u sličan centar u jednoj zapadnoj katoličkoj zemlju. Ne znam kakve su metode  tamo. Sin je sada izlečen, mada ne znam šta to tačno znači. Pitao sam je šta joj je bilo najvažnije. Odgovorila je da joj je najvažnije da joj je sin izlečen. Ne želi da razgovara o metodama. 

Mislim da je strašno i šokantno biti težak narkoman (a po pravilu tu ide i kriminal). Šta se sve dešava u trenucima krize bolje da ne znamo. Snimaka tih kriza, hvala bogu nema. Možda neki igrani film sa tom temom može da posluži kao ilustracija. Bilo je izvanrednih tekstova ovde na Blogu B92 na tu tužnu temu.    

Hvala bogu da nema snimaka ni iz naših oficijelnih ustanova za lečenje bolesti zavisnosti.

Večeras sam gledao emisiju POLIGRAF na TV B92 gde je bio gost  Prvoslav Karanović iz Raške, autor istraživanja i teksta o tretmanu narkomana u centru Crna Reka i dopisnik časopisa Vreme. Čini mi se da je emisija bila inspirativna. Nije se završila zgražavanjem i porukom da u Centar Crna Reka treba slati policiju, državne službenike, lekare nego je Karanović razumno zapitao a šta da se radi sa narkomanima i kako sprečiti dopremanje droge u naše krajeve kroz „meke" balkanske granice.

Ja nisam pametan. Nekako naginjem stavu da je strašnije biti teški narkoman nego izlupati narkomana. Makar i kolenima i lopatom.



Komentari (222)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 04:34 25.05.2009

Re: meni, lično

Al zato prijavljujemo 200!
(bez trola! )
Doctor Wu Doctor Wu 11:55 25.05.2009

Re: meni, lično

Neka puste Ben: Diary Of A Heroin Addict. To je pušteno na Sky One ovde u januaru ili tako nešto. Ben Alton, koji je umro 2006. je snimao kamerom pakao kroz koji je prolazio, scene fiksanja, bezuspešnih pokušaja da se skine, očaja njegove porodice, pogotovu majke, koja mu na kraju kupuje heroin... Umro je u bolnici, od izliva krvi u mozak, tokom pokušaja da se skine, ali je njegova majka uspela da izdejstvuje da se film izmontira i sredi za javno prikazivanje u nadi da će poneko dete videti i shvatiti poruku.
JJ Beba JJ Beba 13:35 25.05.2009

Re: meni, lično

Doctor Wu
Neka puste Ben: Diary Of A Heroin Addict. To je pušteno na Sky One ovde u januaru ili tako nešto. Ben Alton, koji je umro 2006. je snimao kamerom pakao kroz koji je prolazio, scene fiksanja, bezuspešnih pokušaja da se skine, očaja njegove porodice, pogotovu majke, koja mu na kraju kupuje heroin... Umro je u bolnici, od izliva krvi u mozak, tokom pokušaja da se skine, ali je njegova majka uspela da izdejstvuje da se film izmontira i sredi za javno prikazivanje u nadi da će poneko dete videti i shvatiti poruku.

slažem se...ako pomogne jednom, samo jednom detetu njegova smrt će da ima nekog smisla.
ja sam predlagala porodicama čija su deca umrla od overdoza da naprave udruženje i da u saradnji sa policijom i psiholozima/ psihijatrima itd ponude program Gradu , da pokušaju da preko njih uz njihovu finansijsku pomoć sprovedu program po beogradskim školama i edukuju pre svega roditelja a sekundarno i decu....da im ličnim pričama pokažu tragičnu stranu elementarne neobaveštenosti o narkomaniji.
Program je podrazunevao iskustva roditelja koji nisu prepoznali da im se sa decom nešto dešava, kojima su se deca overdozirala a da roditelji pojma nisu imali da su im deca narkomani
to su sada slomljeni ljudi, izjeda ih osećaj krivice, kida tuga i bol...jednom rečju potpuno propali životi..
i znaš šta? umesto da shavte da im je to spas za lične živote, da im je to spas da nađu smisao oni se zgranuli nisu hteli. ni da čuju, ja im sve osmilila.....kao kako javno da kažu da nisu ništa primetili; kako javno da priznaju svoj deo krivice u tragediji koja ih je zadesila.....šta će svet da kaž!!!!!! ej čoveče ništa ne kapiraju. ne kapiraju da će ako svojom pričom spasu jedno dete njihov dalji život imati nekog smisla, da će moći da prežive život nalazeći smisla u borbi da što više roditelja edukuju
eee a najgore je što je većina roditelja visokoobrazovano, i srednje obrazovano dok su neki čak umetnici koji bi po nekom difoltu trebali da imaju kreativnija razmišljanja
Doctor Wu Doctor Wu 14:18 25.05.2009

Re: meni, lično

ja sam predlagala porodicama čija su deca umrla od overdoza da naprave udruženje i da u saradnji sa policijom i psiholozima/ psihijatrima itd ponude program Gradu , da pokušaju da preko njih uz njihovu finansijsku pomoć sprovedu program po beogradskim školama i edukuju pre svega roditelja a sekundarno i decu....da im ličnim pričama pokažu tragičnu stranu elementarne neobaveštenosti o narkomaniji.

Kod nas ne postoji ta vrsta solidarnosti. Na zapadu, ljudi (doduše ne svi) kad im bliski umru od raka ili kad im se dete tako OD-ira, organizuju charityje, idu okolo skupljaju pare za (skupa) istraživanja, agituju, idu po školama, televiziji, pričaju deci, matorima, skupljaju pare za dalje širenje akcije. Kod nas su ljudi zatvoreni u sebe, slabo komuniciraju, a i kad komuniciraju, teme su, u suštini, potpuno nebitne. Jednostavno ne postoji ta svest (mislim da je to posledica i nedostatka religijskog, kao i gajenja samoživosti pod komunistima).

Evo, pogledaj i primere ovih NGO, Žena u crnom, konkretno. Sve se bave političarenjem, nekad i najvulgarnijim i dnevnopolitčkim a nijednoj ne pada ni na pamet da increase awareness o narkomaniji i njenim tragičnim posledicama (iako ih ima koje su itekako bile pogođene pošašću o kojoj je ovde reč).
JJ Beba JJ Beba 15:29 25.05.2009

Re: meni, lično

Kod nas ne postoji ta vrsta solidarnosti.

kod nas ne postoji svest oživotu...naši ljudi žive tradicke živite okrenute smrti, paganiji...
naš naradod je neviđeno narcisoidan.....

što se tiče ZUC nisi u pravu
one nemaju za cilj rad sa narkomanima, edukaciju u tom pravcu
one imaju svoju ciljeve i nije potrebno da se svi bave svim temama

s druge strane ja sam imala popriličan broj predloga različitih programa za škole koje se bave ne samo narkomanijom, nego i struktuiranjem vremana đaka i većena ih je bilo odbijena...jbg nisam član DSa, nisam im zanimljiva...valjda znaš da se po ovde opštinama lova iz fondova deli samo svojima, zabole ih za program kaotakav
ej odbio mi Novi Beograd jedan takav program...a kod njih deca rastu uz igle!!
obrazloženje bilo - ne možemo sada idu izbori (prošlo glasanje)..kakve veze ima ko će da pobedi. svaka partija koja bi uzela vlast na NB bi valjda imala razloga da finansira projekte koji se bave školskom decom

takođe, ovde ne postoji nacionalan strategija o borbi protiv bolesti zavisnosti...
što ne apse velike dilere, kamo da sklanjaju dogu sa ulice
jbt ti pojma nemaš kolko je ima na ulicama i koja je stoga jeftina.
u unutrašnjosti je još gore. recimo znam za jagodinu gde je gradonačelnik palma. tamo sve vrvi od droge, svako drugo dete se bode, neuropsihijatrija im je stalno puna đankija...
jagodina, grad žirafa, zoo vrta; grad arkanove partije je grad droge; kriminala....a palma priča kako je uspešan gradonačelnik, kako je seljacima asfaltirao puteve...zabole ga što deci u njegovom gradu diluju gudru po haustorima...i što je najgore, džagodina je varoš, svi zbnaju sve i ništa
jednostavno zabole ih bre za decu...profit im je važan
Doctor Wu Doctor Wu 16:37 25.05.2009

Re: meni, lično

Ma kakve crne partije, ne bi me čudilo da su njima veliki dileri glavni finansijeri. Tu je potrebno organizovati građanske inicijative, obilaziti škole, obdaništa, televizije (velike i male), puštati im filmove. To je vrsta akcije za koju su stvoreni grassroots pokreti.

A struktuiranje vremena o kome pišeš je tu jedna od najvažnijih ako ne i najvažnija stvar. Sport, slikanje, pisanje, sviranje, kreativne radionice, učenje jezika, hobiji, tenisi, jedrenja, skautski pokreti, Petnice... Podsticati decu da rade na sebi, a ne da se rade.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 16:49 25.05.2009

Re: meni, lično

ja mislim da se ambiciozna deca radjaju. isto tako samodestruktivni i labilni ljudi.

meni niko nije "struktuirao" vreme, pa mi nije padalo na pamet da se drogiram, vise sam volela da radim. mislim da su to gluposti sto vi pricate. mislim da vise treba pogledati cime se drogiraju ti roditelji i kakav je njihov mentalni sklop.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:19 25.05.2009

Re: meni, lično

šta će svet da kaž!!!!!!

jebotebog!!!!! pa 'svet' anyway govori vec sad!

jebo ih svet.

ps. izvinjavam se na psovanju, puk'o mi film
JJ Beba JJ Beba 17:35 25.05.2009

Re: meni, lično

A struktuiranje vremena o kome pišeš je tu jedna od najvažnijih ako ne i najvažnija stvar. Sport, slikanje, pisanje, sviranje, kreativne radionice, učenje jezika, hobiji, tenisi, jedrenja, skautski pokreti, Petnice... Podsticati decu da rade na sebi, a ne da se rade.

pa da, važno, predložila, al odbili
imala sam projekat koji je uključivao negde oko 10ak različitih NGO sa teritorije beograda.. projekat je podrazumevao radionice slikanja, vajanja, pravljenje grnčarije; učenje stranih jezika repovanjem, organizaciju školskih r'n'r oll bendova, ma SVE...za sve osnovne škole na celom NB, čak imala i UNICEF kao podržku al gazda NB opštine reko žao nam je izbori su, ne možemo sada...
imala sam i realizovan projekat stvaranja školskih bendova, sa nastavom sirke, pravljenje koncerata po školama između smena , ...sve bre i na to reagaovla samo opština Stari grad
da ti ne pričam o radionicama za prvake i drugake u kojima sam ih učila kako izgledaju ljudi drugih rasa.: istaživanja su pokazala da većina dece nikada uživo nije videla crnca ili pripadnika neke druge rase i zentuju od njihovog izgleda., delila im CDeove sa slikama, pesmama.....
ne vredi dottore, ovu državu, ovu vlast ne zanima svakodnevni život, normalne potrebe stanovništva kojeje još kolko tolko ostalo normalno ...ništa ih ne zanima
samo muljanje, kosovo, milion za kovačevića
JJ Beba JJ Beba 17:41 25.05.2009

Re: meni, lično

anonymous_alcoholic
ja mislim da se ambiciozna deca radjaju. isto tako samodestruktivni i labilni ljudi.

meni niko nije "struktuirao" vreme, pa mi nije padalo na pamet da se drogiram, vise sam volela da radim. mislim da su to gluposti sto vi pricate. mislim da vise treba pogledati cime se drogiraju ti roditelji i kakav je njihov mentalni sklop.

helo alkoholik

to što misliš da se " ambiciozna deca radjaju. isto tako samodestruktivni i labilni ljudi.", nije baš najispravnije mišljenje
možda si sam uspeo da struktuiraš svoje vreme, al ne znači da ne bi bio bolji da ti je neko pomogo
uvek može bolje

nemaš baš nekog autoriteta po ovim pitanjima. jebava te nik
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 18:04 25.05.2009

Re: meni, lično

ja mislim da je ljudima tako lakse da misle, da mogu da uticu na sve vaspitanjem, posto je genetika data i na nju se ne moze uticati.

tako da, savet buducim roditeljima, gledajte s kim pravite decu, jer kad jednom dipnete u genetski pool to vam je sto vam je. a za ove koji vec imaju decu, mogu da se tese da njihovo dete nece biti ovo ili ono, jer ga oni tako ne vapitavaju.
JJ Beba JJ Beba 20:31 25.05.2009

Re: meni, lično

anonymous_alcoholic
ja mislim da je ljudima tako lakse da misle, da mogu da uticu na sve vaspitanjem, posto je genetika data i na nju se ne moze uticati.

tako da, savet buducim roditeljima, gledajte s kim pravite decu, jer kad jednom dipnete u genetski pool to vam je sto vam je. a za ove koji vec imaju decu, mogu da se tese da njihovo dete nece biti ovo ili ono, jer ga oni tako ne vapitavaju.

i postoje alfa, beta i gama deca koji postaju sve ono što smo im genetikom zadali
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 21:13 25.05.2009

Re: meni, lično

i postoje alfa, beta i gama deca koji postaju sve ono što smo im genetikom zadali

mozda u tvojoj pametnoj maloj glavici. stvarnost radi malo drugacije.
dragoljub92 dragoljub92 22:13 25.05.2009

Re: meni, lično

tako da, savet buducim roditeljima, gledajte s kim pravite decu, jer kad jednom dipnete u genetski pool to vam je sto vam je

jel ,tebi izgleda ujka adolf sve potanko objasnio,onako na uvce.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 23:35 25.05.2009

Re: meni, lično

el ,tebi izgleda ujka adolf sve potanko objasnio,onako na uvce

naravno da ne, genetika je bezboznicka cionska zavera, zar ne?
bindu bindu 23:40 25.05.2009

Re: meni, lično

što se tiče ZUC nisi u pravu
one nemaju za cilj rad sa narkomanima, edukaciju u tom pravcu
one imaju svoju ciljeve i nije potrebno da se svi bave svim temama


da ali imaju "neke" (?) politicke veze.politicke veze su neophodne kao i empatija. ljudi treba da shvate da pojam zajednice na jednom visokom nivou svesti je neophodan da bi drustvo napravilo korak napred.mnogi u srbiji treba da shvate zasto treba da daju podrsku humanim akcijama a za to treba da budu odgovorne i meddije. kamo humane reklame u spicu njihovih najgledanijh emisija? zato sto humanih akcija i nema.vrlo prosto.

tako da se ja nadam da ce stvari krenuti na bolje. mladi nemaju mnogo izbora ni u srbiji. isuvise je malo kvalitetnih sportskih centara za mlade gde mogu da uce napr. tenis, plivanje itd. nema dobrih trenra (ljudi) koji bi posvetili extra vreme sa onima najvise ugrozenim. a oni stariji i za njih je potreban neki smer neko odrediste. nesto da nauce da rade. nesto sto moze da im da samopouzdanje sansu za nov pocetak.sve to treba da se radi sa veliko poletnom voljom. sa osmehom na licu i toplotom ljudskosti an ne batinama.

ja znam pricu za nekoga ko je bio uhapsen sa nekih 20+ godina u svajcarskoj , sa kilo heroina ili tako nest. a isam je valjda vec bio junky.odlezao je on tamo prilicno godina ali je naucio da pravi luksuzne kozne albume, dnevnike i slicno.
tako sam doznala za njegovu pricu.pravili smo neke albume koji bas i nisu jeftini ali su jako kvalitetni. sam nam je pricao celu pricu i bio je jako ponosan na to kroz sta je sve prosao i sta naucio. ozenjen je sada ima dvoje dece i ima tu radnjicu. nije mu lako. posao bas ne cveta ali on ne gubi nadu i nema nameru da se vrati tamo gde je nekad bio.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:43 25.05.2009

Re: meni, lično

jel ,tebi izgleda ujka adolf sve potanko objasnio,onako na uvce.

ne znas ti to, dragoljube. sad kad bi da muvas ribu, prvo joj trazis da ti pokaze svoju sliku - mapu gena! tek onda moz' da nastavis da joj se udvaras...o tome je vidis mastao taj koga pominjes
vishnja92 vishnja92 10:59 27.05.2009

Re: meni, lično

struktuiranje vremena o kome pišeš je tu jedna od najvažnijih ako ne i najvažnija stvar. Sport, slikanje, pisanje, sviranje, kreativne radionice, učenje jezika, hobiji, tenisi, jedrenja, skautski pokreti, Petnice... Podsticati decu da rade na sebi, a ne da se rade.

mi smo svetlosnim eonima daleko od toga (kao drustvo)

moguce je da bivam dosadna, ali - stanje se jako dobro ocitava u postojanju koncepta nastave po smenama: ej, onolike skole po Beogradu zatvorene (a planira se jos), a u isto vreme deca svake druge nedelje imaju casove od 14-19h?!!! da li je to normalno? kakva porodica, aktivnosti, salekomike?

kad sam na pocetku skolske godine pokusala da objasnim direktoru skole da ni mnogi odrasli ne umeju sami da struktuiraju pet sati svog vremena, a kamoli dete ostavljeno kod kuce, on je ponavljao "vreme je da se osamostale". ej?! dakle - moj sin sedi u stanu, pa u 2 (kada se svima nama, koji nismo drugacije uslovljeni tehnologijom posla, blizi kraj radnog vremena) tek pocinje sa radnim danom koji traje do - uvece?! polovinu skolske godine ja to dete vidjam samo uvece i ujutru, a on ima 9 godina.

ako skola i drzava nisu u stanju (a jesu, ali nece) da za pocetak obezbede deci iole normalan dnevni ritam, sta dalje ocekivati?
mariopan mariopan 22:34 27.05.2009

Re: meni, lično

Unfuckable
meni je orijentir onaj Vlastin blog koji sam linkovao i koji me je debelo - kao i sve ostale koji su ga pročitali - pogodio ( a što ne reći i - rasplakao? Zato što se to ne govori. Ok. pogodio, onda, može ? Može. )

nisam primetio da je pomenula Državu, sve je to bio - Privatni Pakao

I ja ovoga casa mislim na Vlastu i njenu sestru. Rasplakala je i mene. Pisala je iz dubine srca, svom svojom ljubavlju. Molim se da je sada dobro.

Dok su mi deca odrastala bila sam na oprezu, proveravala ih otvoreno i njih i njihove drugove. Smejali smo se tome, malo su me i zezali, sada se samo smejemo kada se toga setimo. Skoro se ozenio poslednji iz tog drustva, na svadbi se setio, cim me video, kako sam im zagledala oci, upadljivo i kao da se zezam ali su svi znali sta gledam i znali su da znam sta treba da vidim. Mnogi roditelji ne znaju kako izgleda dete koje pocne nesto da koristi i ne znaju da prepoznaju pocetke, jedino vreme kada se moze sa velikim uspehom reagovati.

Na jednoj drugoj svadbi, pre desetak godina, nas prijatelj, veoma uspesan privatnik, zenio je sina, moj sestric je bio stari svat. Njegov zadatak je bio da uzme mladu. Mlada zilazi iz svoje sobe i stavlja tamne naocare, one ogromne, bilo je to samo sekund kada sam videla njene oci, otecene, crvene, ogromne i mutno sjajne..ona nije znala za sebe. Sakrila je to naocarima.

Na samoj svadbi od 300 zvanica niko nije primetio da nesto tu nije u redu. Samo ja pitam decu na cemu je mlada? Gledaju me kao da sam pala sa Marsa i kao ma neee, nista, sta mi je pa ja svuda vidim drogu? Onda, znajuci da sam videla, kazu mi bas tako, da sam samo ja to videla. U tom drustvu svi su znali za taj problem i samo su pravili dimnu zavesu oko mlade da ostali svatovi ne vide da ona nije pri sebi. Solidarno. Niko od roditelja pojma nije imao, a deca im pred ocima.

Na istoj svadbi moj drug iz klupe, mladozenjin stric, doveo sina iz Svajcarske na svadbu ali mali sedi preko puta nas, ne pije nista. Njegov otac me moli da pazim da nista ne popije, mislim, preteruje, pa mali ima 18 godina, lep decko, valjda ume i sam da se cuva? Onda mi to dete pokaze svoj vrat, ispod kosulje oko celog vrata ima venac oz oziljaka, crni se....tu se boo iglama, to se gnojilo i ostali su grozni oziljci, ali je cist vec neko vreme i paze ga kao malo dete. Sestru je vec izgubio, na isti nacin i zna da je to put berz povratka ako sam ne odluci da nece vise. Ne znam sta je sada sa njim, evo tek ova tema me naterala da ga se setim.

Nisam pametna kako da se covek nosi sa tim, sa tom bolescu. Pribali su ljudi prvo ljubavlju, to su prvo potrosili jer najveca nesreca narkomana je da postaje neosetljiv na svoju i tudju patnju.

Slazem se sa dr Wu-om da je legalizacija droga mozda nacin da se tome stane na put, zapravo da se izbije iz ruku dilera i kriminalaca neka vrsta ropstva u kome oni drze svoje zrtve. Mozda bi tada dostupnost droge smanjila sdtrah da ce bez nje ostati, mozda bi se kriminal koji prati nabavku droge smanjio.....broj narkomana se nece smanjivati nekim zabranama, to je i sada zabranjeno pa broj narkomana raste. Onda zasyto da se deo novca ne odvaja za lecenje onih koji zele da se lece i to od same droge, zasto ta enormna zarada sada ide u ruke kriminalaca? zasto da ne ide u lecilista, u edukaciju mladih, upozorenja za najmladje, predavanja, kontrole po skolama i rano upozoravanje roditelja na problem koji ima njihovo dete a oni to ne znaju?

I najzad, to su samo bolesni ljudi a bolesnike treba leciti. Tu bi se nasao novac potreban za to lecenje. Ovako se bogate pojedinci dok celo druistvo trpi i propada.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:37 28.05.2009

Re: meni, lično

Mariopan Dok su mi deca odrastala bila sam na oprezu

Mariopan, lepo si to napisala.
Ja da se ponovo uključim iako sam mislio da je stvar na ovom postu apsolvirana i došla u ćorsokak.
Mi ovde imamo dva problema (grubo rečeno).
Jedan je hronični - tu možemo da strpamo sve probleme i elemente koji generišu narkomaniju a rešenje ili rešavanje je na dugom, dugom štapu.
Drugi problem je akutni problem: šta raditi sa gomilom ljudi koji su sada narkomani (i sa njihovim porodicama). Ta druga grupa je strašno velika u Srbiji i metode lečenja su vrlo različite <_<.
Nekako mi se čini da većina komentatora ovde mnogo lakše pokušava da da svoj doprinos u rešavanju prvog problema. Tu nema mnogo odgvornosti i to je posao za političare i za najviše organe vlasti. Asocijacija: nemaš npr. akutnu upalu pankreasa gde moraš da reaguješ hitno a šanse su ti manje od 50% da spaseš pacijenta. To niko ne voli. I zato tu imamo "vakuum" i zato se pojavljuju Crna Reka i slične "ustanove". Zato sam ja rekao da naginjem i takvim ustanovma jer ne vidim dobro alternativu za takva akutna stanja. Naravno, da ni ja ne volim lopatu kao metod ali mi mnogo veću teđžinu ima roditelj koji kaže "Spasite mi dete makar i lopatom" od komentara tipa "Ju, ju, strašno". Odmah ću da odustanem od "naginjanja" ako mi neko ponudi alternativu. Ovde su nuđene kao alternative zvanične ustanove (em nema kapaciteta, em nije pouzadano), novi lekovi (najviše ljudi misli da su novi lekovi čudotvorni), ljubav porodice (ovo je uvreda za mnoge porodice koje su optužene da su krive što im je dete postalo narkoman), prijatelji (aha) i sl. A ja mislim da će sve te alternative da vode u još veći pakao u porodici koji se često tragično završava. A mislim da je mnogo gore (to je već neko napisao gore) kad se pojavi u vestima, na dnu strane tri reda, da je pronađen leš nepoznate osobe verovatno preminule od prekomerne doze narkotika nego lopata metod.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:07 25.05.2009

Zahvaljujem

Polako ćemo završavati ovu diskusiju.
Nismo mnogo pametniji na kraju.
Ne znamo šta će se dešavati sa tim ljudima/pacijentima.
Ne znamo ni kakvi su bili, koliko je među njima bilo kriminalaca (pre nego što su postali narkomani), koliko je bilo onih koji su postali kriminalci, ne znamo ništa. Skoro svi smo ovde bili "hrabri" da donosimo oštre ocene, sudove, preporuke. Skoro svi smo se saglasili da je metod lopata loš. Tu smo bili slični i to je sve.
Ako je neko, ko ima mogućnost da pomogne, ovo čitao - ne verujem da bi sada znao šta treba da radi.
Zahvaljujem svima koji su uložili svoje vreme i umni napor.
margos margos 14:50 25.05.2009

Re: Zahvaljujem

Nismo mnogo pametniji na kraju.

Nismo mnogo pametniji, ali ako smo mudriji za mrvicu - opet je dobro.

Maca 22 je kod Kneževića linkovala zanimljive tekstove, pa se možemo više informisati o načinima lečenja, mišljenjima strušnjaka i mišljenjima porodica.

Na moju žalost sam među nekim komentarima saznala da je sin jedne pokojne prijateljice u međuvremenu došao do igle, ali je dobro, sad je, kažu, (iz)lečen.

Ni ovo što smo na blogu pročitali nije zanemarljivo - dosta novih informacija.
Ne možemo da rešimo problem preko noći, ali se nadam da našim pisanjima i reagovanjima nismo problem uvećali... Vreme će pokazati... onima koji vremena imaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana