Slučaj Crna Reka: Početak epiloga

Nikola Knežević RSS / 23.05.2009. u 15:26

Svega dva dana nakon što je Srbijom prošao stravičan snimak iz duhovno - rehabilitacionog centra Crna Reka u kojima se na brutalan i sadistički način kažnjavaju zavisnici, Sveti Arhijerejski Sinod je rezolutno, bez odlaganja odlučio da zatvori ovu pseudorehabilitacionu ustanovu a vinovnike ove zaprepašćujuće priče procesuira shodno crkvenim pravilima i kanonima.

Синод СПЦ је упутио позив епископу Артемију да без одлагања затвори ову установу а да против клирика који су у своме раду користили насилне методе покрене одрговараући црквено - судски поступак.

Овако брза и резолутна одлука Синода, без сумње показује велики ниво одговорности и воље да целокупан инцидент добије свој правни епилог а јавности да јасну поруку да је насиље у било ком облику у потпуности противно вредностима јеванђеља и мисије које оно има.
Између осталог, из саоштења Светог Архијерејског Синода истиче се следеће:

Свети Архијерејски Синод је са запрепашћењем и жаљењем примио вест о бруталном насиљу које се, у окриљу манастира Црна Река у Епархији рашко-призренској, примењује према оболелима од болести зависности. Приказани снимци и јавно признање рашко-призренског клирика несумњиви су доказ насиља, потпуно страног јеванђелском духу и мисији Цркве и апсолутно неприхватљивог.

Стога, Свети Архијерејски Синод позива Преосвећеног Епископа г. Артемија да одмах и без одлагања распусти нелегални стационар за лечење болести зависности, а да против својих клирика који су протагонисти насиља покрене црквено-судски поступак.

Свети Архијерејски Синод позива надлежне државне органе да, у вези са овим немилим догађајем, предузму мере из своје надлежности.

Жртвама насиља, као и свима који су на било који начин погођени овим срамним догађајем, Свети Архијерејски Синод, у име целе Српске Православне Цркве, изражава најискреније жаљење, поготову зато што се насиље догодило у близини моштију светог Петра Коришког, великог испосника који је целим својим бићем и животом сведочио љубав и ненасиље.

Сасвим је јасно да је ово само почетак епилога ове шокантне приче а да јавне институције морају много више труда уложити у процес сузбијања проблема наркоманије и саме ефикасности рехабилитационих центара. Случај Црна Река је само симптом оболелости друштва иза којег се назире читав низ других проблема којег ово друштво има са болестима зависности. Крајње је време да институције које су за то одговорне учине све,  да број зависника смање  а наркотике уклоне са наших улица и школских дворишта.

Оно што  је једнако запрепашћујуће и шокантно колико и сам инцидент јесте висок ниво мазохизма којег су показали родитељи који су сходно начелу "циљ оправдава средства" били потпуно равнодушни или пак одобравали начин на који се особље центра опходи према њиховој деци. Сасвим сигурно да је то још један алармантан показатељ колико је у нашем  друштву насиље постало одомаћено.



Komentari (232)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

grozdje grozdje 19:13 24.05.2009

Bolestan krug...

Kada bolesnik posalje bolesnika bolesniku na lijecenje onda se krug bolesti cvrsto zatvara i u njemu je sve moguce. Roditelji bolesni od bolesti njihovog djeteta (koja moze a ne mora biti proizvod prethodno bolesnog roditelja...moze i bolesnog drustva...) salju bolesno dijete bolesniku sa drugacijom dijagnozom ali i dalje bolesniku na tretman.
Oni koji na bilo koji nacin opravdavaju ovo strasno nasilje, trebali bi se i sami zapitati nisu li inficirani kakvim cudnim virusom koji je lako zakaciti u drustvu u kojem je nasilje postalo normalno. Tuce ko koga stigne: radikalne muskarcine tuku homoseksualce; raspomamljeni zadrigli muzevi tuku tihopatne zene; djeca tuku nastavnike; nastavnici djecu; roditelji bebe...). Nadam se da postoji jos uvijek vecina onih koji jasno vide da ma gdje bilo i ma kakav 'narkoman' u pitanju bio, ovaj vid 'lijecenja' nije primjeren.

A o dijelu u kojem se sve to opravdava vjerom i desava u vjerskom hramu: pa zar Crkva nema unutrasnju kontrolu i zar ista ne zna sta se u manastirima desava.
bindu bindu 19:37 24.05.2009

Re: Bolestan krug...

Kada bolesnik posalje bolesnika bolesniku na lijecenje onda se krug bolesti cvrsto zatvara i u njemu je sve moguce


da-da ovo je strasan paradox koji jako precizno opisuje situaciju.
ivka89 ivka89 20:04 24.05.2009

Artemije

Artemije i dalje podržava ovu sramotu, navodi da je "neko izvukao iz naftalina snimak upravo da bi njemu naškodio zbog Bajdenove posete"a kako je zataškana afera sa Vasićima?! Znali su...Ne mogu se oprati! U poseti im je bio i tadašnji ministar vera dr Radulović, doš'o , jeo, pio i o''š'o! Zašto sada prvi put demantuju da je Centar deo manastira, kada su ljudi godinama dovođeni u zabludu da je to "Manastir Crna Reka", a da se Artemije nije oglašavao! Znate li da je taj manastir jedan od najsiromašnijih u Srbiji , da su konak obnovili tek pre par godina (2006-2007) kojom prilikom je dr Radulović i bio u poseti, dok je Episkop vlasnik privatnih firmi,a naš "bajker" ( ovu "ljubav" je otkrio iznenada, budući da nikada ne bi mogao da je realizuje da nije otkrio talenat za lečenje narkomanije) širio posede!?
Napravili su "neprofitabilnu" organizaciju, nisu izdavali račune, plaćali porez, još kuka kako "nema pomoć od nadležnih institucija", jadničak i sirotan!? Možda bi trebali da skupljamo i priloge da pripomognemo popa? Čovek je bez trunke morala i savesti, podsmeva se ljudskoj naivi i gluposti.
Da vas podsetim Vasića i "uspomene" na susret sa popom i bratijom:


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:34 24.05.2009

Re: Artemije

Znači, nije imao fiskalnu kasu...
maca22 maca22 00:21 25.05.2009

Zanimljivi tekstovi

margos margos 12:54 25.05.2009

Re: Zanimljivi tekstovi

maca22
zanimljivi tekstovi

Hvala Maco:)
Između priče da nema izlečenog heroinomana i da je procenat u Suvoj Reci 60% izlečenja - dobro je znati i šta kažu u Centru u Drajzerovoj (doduše, nije precizirano kog ovisnika):

Да излеченог наркомана нема, заблуда је која најтеже погађа лекаре, који су животни век провели борећи се са овом болешћу.

– Има излечених наркомана, али тај проценат нико не може да вам каже са потпуном научном тачношћу. Када чујете да се неко „фрља” са процентима успешно излечених наркомана, будите сигурни да он нема појма о лечењу наркоманије – каже др Драган-Савељић.


I naravno, o terapijskoj metodi - koja ne uključuje batinanja (pa i za najteže slučajeve) ali uključuje porodicu.

Она каже да се у Специјалној болници за болести зависности, у складу са усвојеном стратегијом Министарства здравља, наркомани лече на исти начин како се то ради у европским земљама или у Америци.

– Постоје прецизни и бројни протоколи како се лече наркомани, којих се ми стриктно придржавамо. То подразумева прво добровољни пристанак пацијента на лечење. Лечење се одређује према дужини и врсти зависности, али и према другим факторима, као што су структура личности и пратеће болести. Лечимо их одређеним лековима и социотерапијски, што значи подразумева да породица буде активно укључена. Породица понекад не прихвата да се укључи, па је и лечење мање ефикасно – објашњава др Драган-Савељић.
sentinel26 sentinel26 14:29 25.05.2009

Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Kako je izjavio doživotni ministar zdravlja, T.Milosavljević, u Crnoj Reci u Rehabilitacionom biznis batinaškom centru nije utvrdjeno nadrilekarstvo.
Vjerovatno nijesu našli tragove gašenja ugljevlja i razne repove.
Evo svježih vijesti:
Nalaz inspekcije o Crnoj Reci

25. maj 2009. | 13:46 | Izvor: B92, Beta, Tanjug

Beograd -- Ministar zdravlja Tomica Milosavljević rekao je da inspekcija tog Ministarstva nije konstatovala elemente nadrilekarstva u centru u Crnoj Reci.

Način rada centra u Crnoj Reci za lečenje bolesti zavisnosti oštro je kritikovan ovih dana u javnosti, zbog fizičkog kažnjavanja štićenika. Inspektori su uz pomoć MUP-a u petak 22. maja posetili taj centar i nisu potvrdili sumnju da se uprava te ustanove bavi nadrilekarstvom, rekao je ministar Milosavljević na konferenciji za novinare u zgradi vlade Srbije.

On je naveo da centar u Ribarićima nije zdravstvena ustanova jer nema dozvolu Ministarstva zdravlja da se bavi zdravstvenom delatnošću, odnosno da se tretira kao pravoslavno-misionarski i duhovno-rehabilitacioni centar
…………………….
On je rekao da inspekcijaskim nadzorom nije utvrđeno da se neko bavio nadrilekarstvom, ali da to ne umanjuje odgovornost za eventualno maltretiranje ljudi zbog čega je zaštitnik građana podneo krivičnu prijavu koja je u proceduri.

Dakle sada pouzdano znamo da prebijanje ne spada u nadrilekarstvo.

Gospodje vračare lopate u ruke i navalite slobodno ali snizite malo cijenu lopatanja, čule ste valjda i vi za SEKU.

astrid92 astrid92 15:20 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

sentinel26
On je naveo da centar u Ribarićima nije zdravstvena ustanova jer nema dozvolu Ministarstva zdravlja da se bavi zdravstvenom delatnošću, odnosno da se tretira kao pravoslavno-misionarski i duhovno-rehabilitacioni centar
..................................
On je rekao da inspekcijaskim nadzorom nije utvrđeno da se neko bavio nadrilekarstvom, ali da to ne umanjuje odgovornost za eventualno maltretiranje ljudi zbog čega je zaštitnik građana podneo krivičnu prijavu koja je u proceduri.

Još gore!
Ako batinanje na spada u "metode lečenja" u pomenutom centru, onda spada u kazne za kršenje pravila, što sam zaključila i iz izjave dotičnog Branislava. Bilo bi lepo da neko objavi ta "pravila ponašanja" u centru, da znamo da li je dečko kažnjen zato što je hteo da pobegne, ili što je npr. muvao neku devojku, čitao neprihvatljivu literaturu ili nije hteo da se pomoli.
sentinel26 sentinel26 16:45 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

astrid92
Još gore!Ako batinanje na spada u "metode lečenja" u pomenutom centru, onda spada u kazne za kršenje pravila, što sam zaključila i iz izjave dotičnog Branislava. Bilo bi lepo da neko objavi ta "pravila ponašanja" u centru, da znamo da li je dečko kažnjen zato što je hteo da pobegne, ili što je npr. muvao neku devojku, čitao neprihvatljivu literaturu ili nije hteo da se pomoli.
Pa doživotni ministar zdravlja nas svija zeza u zdrav mozak.

Ako Centar nije registrovan kod njegovog ministarstva, šta ima da ispituje "nadrilekarstvo", znači on radi bez dozvole i zna se šta slijedi iza toga - zatvaranje gospodo a vi sada izvolite ovo je procedura pa probajte da dobijete dozvolu za rad..

Drugo SINOD je rakao da je Centar "nelegalan" a vladika Artemije da je "registrovan", samo nije rekao kod kojeg državnog organa.

Njegov puni naziv "Pravoslavno - misionarski i duhovno rehabilitacioni centar" možda može da pomogne da je registrovan kao NVO ili neprofitna organizacija.
Ali i neprofitna organizacija mora da ima PIB, poslovni račun kod banke i ne može sama sebe da proglasi kao "neprofitnu".

Vladika Artemije kaže da Centar nema veze sa manastirom Crna Reka (koji je pod njegovom jurisdikcijom ) i da monasi odatle nemaju nikakve veze sa onim što se dogadja.

Maloprije u emisiji "Stanje nacije" gostovao protojerej Branislav, reče da on ne izdaje ljudima priznanice jer je tako po crkvenim pravilima.

Izbjegao je da odgovori na pitanje zašto hvataju i tuku one koji pokušavaju da pobjegnu.

Na pitanje zašto je na TV B92 došao sa džipom i 8 telehranitelja nije odgovorio.

Na pitanje zašto su tu pored grupe roditelja došli i aktivisti "Obraza" reče da ne zna otkuda oni tu.

Nijesam primjetio na koga su se odnosile, (dosta tiho izgovoreno ), na M.Karadžića (drugi gost ) ili na voditelja emisije, riječi : "Koliko tvoja pitanja bila iskrena toliko ti Bog pomogao".

Exitus Letalis Exitus Letalis 17:49 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Dakle sada pouzdano znamo da prebijanje ne spada u nadrilekarstvo.

sad je bio u "stanju nacije" sa markom karadžićem.
došao u džipu sa 8 telohranitelja.
ispred b92 se skupili oni iz obraza i nekoliko roditelja.
sam je rekao da ne plaća porez a da ima dozvolu po crkvenim zakonima.

to što je izjavio ministar zdravlja je potpuni skandal.
šta je očekiva?
da kuvaju mišije repove i zečije uši?

osim toga, na b92 u vestima je govorio jedan od roditelja.
nikad nisu dobili ugovor toga što su navodno potpisali da mogu da im
mlate decu.


kaže direktor poljoprivrednika da su neporofitna organizacija
i ne odgovara odakle džip.
kao što je odbio da odgovori zašto mu deca ne idu u školu.

anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 18:15 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

i ne odgovara odakle džip.

ko ceda!
Doctor Wu Doctor Wu 18:17 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

anonymous_alcoholic
i ne odgovara odakle džip.

ko ceda!

sentinel26 sentinel26 19:26 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Exitus Letalis
kaže direktor poljoprivrednika da su neporofitna organizacija i ne odgovara odakle džip.kao što je odbio da odgovori zašto mu deca ne idu u školu.
Naravno ni na pitanje o ugovorima nije odgovorio.

Rekao je da ne zna odakle predstavnici "Obraza" tu a na snimku emitovanom kasnije se video njihov srdačan susret.
Sada je jasno, centar nije registrovan ni kod jednog državnog organa.
Dozvolu za rad dobio je samo od vladike Artemija u ime njegove eparhije i više ni od koga.

Svojoj djeci ne dozvoljava da idu ni u osnovnu (obaveznu ) školu, ne daj bože moglo bi neko da ode poslije da studira medicinu. A mogla bi djeca da pričaju narodu (svašta ) čime se on bavi, pa eto nesreće.

Njegovo mišljenje o medicini, medicinskom fakultetu i ljekarima treba publikovati u nekom naučnom časopisu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:35 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Rekao je da ne zna odakle predstavnici "Obraza" tu a na snimku emitovanom kasnije se video njihov srdačan susret.

rekao je, da.
ali piše na sajtu a on se šatro začudio otkud tamo.
kako si inače svi znali da poljoprivrednik dolazi?
Bili Piton Bili Piton 21:55 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

sentinel26

Pa doživotni ministar zdravlja nas svija zeza u zdrav mozak.


Ne samo to nego je toliko drzak da tvrdi da "ne moze zdravstvena inspekcija da trci tamo amo sirom zemlje i utvrdjuje sta je nadrilekarstvo a sta nije" (moja interpretacija - koga zanima rec po rec sta se nalupetao nek pogleda u vestima).
sentinel26 sentinel26 22:27 25.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Bili Piton
sentinel26Pa doživotni ministar zdravlja nas svija zeza u zdrav mozak.Ne samo to nego je toliko drzak da tvrdi da "ne moze zdravstvena inspekcija da trci tamo amo sirom zemlje i utvrdjuje sta je nadrilekarstvo a sta nije" (moja interpretacija - koga zanima rec po rec sta se nalupetao nek pogleda u vestima).

Ma nije to njemu prvina. On se ovoga puta svima narugao i narodu i ostalim ministarstvima.

Mi smo kao neke ovce koje ne znaju šta je nadrilekarstvo, (na kraju i neka i ne znamo), on je plaćen u ime svija da to zna.

Onaj snimak je otišao širom Evrope, da se ljudi čudom čude ?

Trol :
A u Kragujevcu, (danas ), nekoliko ljekara podnijelo "ostavke" na funkcije (načelničke ) poslije utvrdjenih propusta u liječenju pacijentkinje koja je preminula.
astrid92 astrid92 01:39 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Doctor Wu

Wu, jeste smešno, ali podmićivanje političara nije u istoj ravni sa bogaćenjem sveštenika na tuđoj nesreći.

astrid92 astrid92 01:59 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

sentinel26
Pa doživotni ministar zdravlja nas svija zeza u zdrav mozak.
Ako Centar nije registrovan kod njegovog ministarstva, šta ima da ispituje "nadrilekarstvo", znači on radi bez dozvole i zna se šta slijedi iza toga - zatvaranje gospodo a vi sada izvolite ovo je procedura pa probajte da dobijete dozvolu za rad.
Drugo SINOD je rakao da je Centar "nelegalan" a vladika Artemije da je "registrovan", samo nije rekao kod kojeg državnog organa.

Naravno da radi bez dozvole i da Artemije laže.
Ispituju "nadrilekarstvo" samo zato što se neko buni, jer inače Crkva ima pravo da se bavi istim. Tekst sa sajta Manastira Crna Reka:

"Лечење наркомана

Православно мисионарски и духовно рехабилитациони центар Црна Река

На километар од манастира, изграђен је „Православно мисионарски и духовно рехабилитациони центар - Црна Река“. Центром руководи протојереј Бранислав Перановић и представља самосталну организациону целину независну од манастира. Центар је регистрован код надлежних државних органа. Поседује капелу посвећену Светом Симеону Богопримцу у којој се свакодневно обављају богослужења. Центар обавља своју мисију у склопу борбе против наркоманије - душегубног порока који потреса савремено друштво.
О организационој структури, начину лечења и осталим детаљима везаним за рад овог јединственог православног центра код нас, можете сазнати на сајту центра: www.sretenje.org.


Чудеса

Чудеса преподобног и богоносног оца нашег Петра Коришког

Чудеса су једна од карика у ланцу доброчинства која Бог чини човечанству.

Чудо исцељења немих и непокретних или тешко покретних
...................
Слично чудо свети Петар је пројавио на Ајши Кахримановић (тренутно Бишевац) коју је, у својој петој години, у црноречки манастир донела тетка на леђима. Била је нема и непокретна. После боравка испод моштију светог Петра проходала је и проговорила. Касније се удала и родила ћерку Сабину која је имала психичких проблема и молитвама светог Петра потпуно оздравила.
............

Исцељења од епилепсије

Драган Ђуровић из Тополе је до своје 20 године имао свакодневне тешке нападе епилепсије. Очевидци казују да му је лице у тим тренуцима бивало тегетне боје а очи и уста отишли би у страну. Много би испустао пену из уста. После ноћивања испод моштију светог Петра епилептички напади се никада нису поновили.

Исцељење телесног недуга

Фехо Граховац родом из Постења (Нови Пазар) имађаше кћер Надиру којој уста беху искривљена у страну. Обишао је многе лекаре али нико није могао помоћи. Чувши да многи добијају исцељења од Светог Петра и Фехо поведе своју ћерку до Црне Реке где је и чудесно добила исцељење. Фехо и Надира данас живе у Турској а о овом чудесном исцељењу сазнали смо од некадашње Фехове комшинице Божидарке Нићифоровић.

Исцељење од тумора

Данијела Ђукић из Београда (рођена 1970. године) прича о себи: „Августа 2004. године лекарском контролом је утврђено да имам тумор десне дојке. Метастаза је захватила и другу дојку и још 25 других жлезди. Ускоро је извршена операција при којој је одстрањена десна дојка. После три месеца утврђена је метастаза кичменог стуба од карлице до лобање. У међувремену сам од пријатеља чула за исцелитељну моћ моштију Светог Петра те сам верујући томе и кренула пут Црне Реке да нађем себи лека који нико од људи није могао да ми пружи. Ту су ми читане молитве испред моштију Светог Петра а једно краће време сам и лежала испод моштију. Касније, у току хемотерапија која су молитвама Светог Петра прошле без уобичајених тегоба, повремено сам долазила на поклоњење у Црну Реку и са вером се молила Светитељу. Резултат свега тога је био чудесно и докторима необјашњиво заустављање метастазе а ја сам се осећала потпуно здравом“.

Исцељење од нервно – душевне болести

Божидар Поповић из Новог Пазара је био болестан од нервно – душевне болести. Манифестације болести су биле: затвореност у себе, изгубљеност, потиштеност, немање воље за животом. Лечио се код лекара од 1973 до 1978. године али безуспешно. У својој невољи свером је затражио помоћ од Светог Петра при посети манастиру 1979. године када је и лежао под моштима и заспао. Од тада је све кренуло на боље а што је најважније то је био и тренутак његовог обраћења на пут вере и спасења како и сам рече.

Уклањање Дауновог синдрома

Небојша Безбрадица (рођен 1979. године) испричао нам је следеће.
Мојој супрузи Весни доктори су после испитивања, у шестом месецу трудноће саопштили да дете има Даунов синдром и да мора да се изврши абортус. Ми то нисмо прихватили без обзира на све могуће последице. Вођени великом вером и љубављу дошли смо у Црну Реку у лето 2002. године. Ту нам је дежурни јеромонах прочитао молитву испред моштију Светог Петра и саветовао пост, молитву и причешће после седам дана што смо ја и моја супруга и испунили. Када је дошло време порођаја родила се потпуно здрава девојчица на велико чуђење лекара а на нашу велику радост. Дали смо јој име Марија. После тога смо добили још два сина: Лазара и Димитрија."

Sva ova "čudesa" su nadrilekarstvo, ili, preciznije, budalaštine.

astrid92 astrid92 02:05 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Sa sajta "Pravloslavno misionarskog rehabilitacionog centra Crna Reka":

"Родитељи наркомана подржавају батинањe"

"Бајден и наркоманија у Србији

Хронологија је једноставна: Бајден долази у Србију, епископ Артемије му као представнику окупационе силе не пружа добродошлицу у манастир Високи Дечани, домаће „прогресивне“ снаге су огорчене и користе снимак који је пар године стар да дискредитују владику Артемија који је дао благослов за оснивање центра, као и оца Бранислава који центар води већ десетак година.
..................
Да ли ће коначно српски наркомани моћи да захвале Бајдену за све оно што годинама чини за њих: и у Србији, и на Косову и у Авганистану?"

astrid92 astrid92 02:13 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Sentinel, pitao si se zašto Obraz podržava dotičnog sveštenika. Sa sajta "Obraz":

"СРБСКИМ НЕПРИЈАТЕЉИМА

ЦИОНИСТИ (АНТИХРИШЋАНСКИ ЈЕВРЕЈСКИ РАСИСТИ)
УСТАШЕ
МУСЛИМАНСКИ ЕКСТРЕМИСТИ
ШИПТАРСКИ ТЕРОРИСТИ
ЛАЖНИ МИРОТВОРЦИ
ПАРТИЈАШИ
СЕКТАШИ
ПЕРВЕРЗЊАЦИ

НАРКОМАНИ
Намећете своје безнађе другима, увлачећи недужне у свој очај. Зато за вас и вашу болест нема места међу Србима.
Ако одбијате да се лечите, већ настављате да ширите своју заразу, бићете праведно кажњени јер не можете несметано кварити чистоту србске омладине и здравље србске нације.

Има још много оних који морају да чују глас Србства. То је, пре свега, глас упозорења. Отачаствени покрет Образ можда не може физички да уништи све зло које кидише на србски народ, али ће, докле год постоји, непрестано и неућутно на њега указивати и против њега се бескомпромисно борити.

Још једном упозоравамо све србске непријатеље и позивамо их: покајте се за своја злодела, иначе за вас неће бити ни Божије ни људске милости!"

Centar je "čistilište".
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:12 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

Centar je "čistilište".

sve lekarske metode.
možda tomica ne čita dovoljno il nema ko da mu kaže.
svako kome nešto fali u cenu reku.
tamo je spas ne samo od narkomanije.
kao što se vidi.
sve leči naučnim metodama, pošto tomica kaže da nema
nadrilekarstva.
fuj!
sentinel26 sentinel26 11:57 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

astrid92
Sentinel, pitao si se zašto Obraz podržava dotičnog sveštenika. Sa sajta "Obraz":
Ne vidim neki ozbiljan razlog da njihovu reklamu adresiraš na mene.

Nijesam se pitao zašto klero-fašistička organizacija "Obraz" podržava protojereja Branislava i njegov biznis-batinaški centar a nijesam to pitanje ni drugima postavljao..

Kada je jedan njihov "portparol" ovdje na blogu (ničim izazvan ) reklamirao taj centar ja sam napisao ko je protojerej Branislav i čime se bavio ranije a čime sada.

U gornjem komentaru sam samo konstatovao da dotični pred kamerama nije htio priznati svoje veze sa tom organizacijom ali na ulici nije skrivao oduševljenje zbog njihovog prisustva.

Taj "Centar" ne može da bude nikakvo "čistilište" jer su oni koji primaju te "nečiste" daleko gori i prljaviji od njih.

Ordinarna je laž da (bilo koja ) Crkva ima pravo da se bavi onim što se dešava u onom paklu.

Ne postoji nijedna organizacija kojoj pravni sistem Srbije dozvoljava onakve aktivnosti.

Vladika Artemije nije ni po državnim ni crkvenim normama imao pravo da formira onakav centar kakav smo vidjeli svi i zato ga Sinod i naziva nelegalnim.
Ograničavanje slobode ljudima u dubokoj je suprotnosti sa crkvenim kanonima, to zna dobro i Artemije i na to mu je već skretana pažnja i ranije.

Ako bude insistirao na cijelojh priči, ispuniće mu se želja, ali najviše prljavog veša isplivaće na njegov račun.
Sakrivanje nije radjeno od svih iz istih razloga.
Neko je to radio možda zbog ugleda Crkve i države a neko bogami zbog povelikih novaca.
astrid92 astrid92 14:46 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

sentinel26
Ne vidim neki ozbiljan razlog da njihovu reklamu adresiraš na mene.
Nijesam se pitao zašto klero-fašistička organizacija "Obraz" podržava protojereja Branislava i njegov biznis-batinaški centar a nijesam to pitanje ni drugima postavljao.
.........
U gornjem komentaru sam samo konstatovao da dotični pred kamerama nije htio priznati svoje veze sa tom organizacijom ali na ulici nije skrivao oduševljenje zbog njihovog prisustva.

Ok, bez ljutnje.
Adresirala sam na tebe samo zato što si ih ti pomenuo. Nisam objavila "reklamu", nego citat koji pokazuje u koju grupu svrstavaju narkomane i kako bi se obračunali s njima. To objašnjava da oni daju podršku zlostavljanju kao takvom, bez obzira na ishod lečenja, a reakcija dotičnog Branislava pokazuje i njegov stav o narkomanima.

Taj "Centar" ne može da bude nikakvo "čistilište" jer su oni koji primaju te "nečiste" daleko gori i prljaviji od njih.

Naravno, zato sam i stavila navodnike!!!

Ordinarna je laž da (bilo koja ) Crkva ima pravo da se bavi onim što se dešava u onom paklu.

Nisi valjda pomislio da tvrdim da ima pravo da se bavi zlostavljanjem?

Samo sam rekla da i navedene gluposti (lečenje nepokretnih, epilepsije, Daunovog sindroma, itd.) spadaju u nadrilekarstvo, ali da niko ne proganja Crkvu zbog toga, kao što niko ne proganja bioenergetičare sve dok ti ljudi idu tamo dobrovoljno i dok se kao posledica takvog "lečenja" ne desi nešto tragično.

Time se medicina oslobađa brige o "višku" pacijenata i zato se Tomica i pravi blesav.

Ne postoji nijedna organizacija kojoj pravni sistem Srbije dozvoljava onakve aktivnosti.

Već sam navela, sigurno da ne daju dozvole, ali gledaju kroz prste sve dok ljudi koji tu dovode svoju decu veruju da će im to pomoći i dok se ne desi neki incident ili tragedija, pa se neko pobuni.

Vladika Artemije nije ni po državnim ni crkvenim normama imao pravo da formira onakav centar kakav smo vidjeli svi i zato ga Sinod i naziva nelegalnim...
Ako bude insistirao na cijelojh priči, ispuniće mu se želja, ali najviše prljavog veša isplivaće na njegov račun.Sakrivanje nije radjeno od svih iz istih razloga.
Ne postoji nijedna organizacija kojoj pravni sistem Srbije dozvoljava onakve aktivnosti.

Naravno da nije imao pravo! Da su se zadržali na "lečenju držanjem ispod mošti", niko se ne bi bunio.

Neko je to radio možda zbog ugleda Crkve i države a neko bogami zbog povelikih novaca.

Upravo tako.
sentinel26 sentinel26 16:12 26.05.2009

Re: Vračare nijesu svraćale u Crnu Reku

astrid92
.Upravo tako.
OK.
Eno B92 je prikazao snimak gdje i o.Branislav lično primjenjuje liječenje lopatom.
Na telefonski poziv da prokomentariše i taj snimak rekao im je samo ".s vama sam završio".
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:53 25.05.2009

poslednja vest...

Beograd -- Ministar zdravlja Tomica Milosavljević rekao je da inspekcija tog Ministarstva nije konstatovala elemente nadrilekarstva u centru u Crnoj Reci.
blekdeni blekdeni 16:46 25.05.2009

Narkomanija

Nazalost U Srbiji ne postoji nikakva strategija prvo za prevenciju,drugo za borbu protiv narkomanije.
Evo primer,u svim zemljama clanicama EU,onda i zemljama koje to nisu Ukrajina,Rusija,Hrvatska,Amerika koristi se "nov"(koristi se desetak,petnaest godina) lek za skidanje sa heroina i ostalih opijata koji se zove Subutex,a sada ima i jos noviji Subuxon,koji u sebi sadrzi i blokator i lek NE MOZE DA SE ZLOUPOTREBLJAVA,a rezultati su fenomenalni.
Ove statistike koje citam i cujem da je izlecenje od narkomanije skoro nemoguce ili da je 2,3% su NAJOBICNIJE gluposti,kad moram tako da napisem.Sa tim informacijama barataju ljudi koji nisu upuceni u problem,koji nisu zainteresovani za problem i ljudi kojima odgovara da bude losa slika oko izlecnja,jer imaju neke interese u tome!!
Pratim izvestaje stranih zdravstvenih ministarstava i vidim da kod njih statistika raspolaze sa drugacijim ciframa,pa ne vidim razlog zasto se ne moze i kod nas promeniti.
Nema interesovanja u nasem minmistrstvu,to odgovorno tvrdim,jer sam vise puta kontaktirao kabinet Ministra zdravlja i dobijao sam svakojake odgovore.U glavnom tuzne...
U nasim zdravstvenim ustanovama,uglavnom,lece pacijente zastarelim metodama,poput nekih epileptika,hipnotika,pa i metedona koji izaziva1000 puta vecu zavisnost od heroina,a o krizi i da ne pricam.
Ok,metadon ima svoje pacijente,ma da u inostranstvu polako prelaze da bude odnos subutex 60% naspram metadona 40%, nakon nekolika godina cilj je da bude 80 % subutex,a 20% metadon.
To je sto se tice hemijske pomoci.
Vrlo bitna stvar u oporavku je sta posle droge?
To pitanje isto ima odgovor, a on je:
na prvom mestu mora da se popuni OGROMNA praznina koja nastaje nakon prekida bilo kojih droga.
Pa,po meni prazninu treba popuniti duhovnoscu...duhovno razvitak je majka!I sve ora polako da se radi,jer ljudi koji su postali zavisnici nisu tu postali za jedan dan,pa tako covek treba i da gleda na svoj oporav...itd itd
Na zalost svuda ima zloupotreba,tako da me ovo uopste nije iznenadilo....
Realno koga boli uvo za one ljude sem njihovih najblizih...odjednom su svi postali brzinici...eh...imate jos mnogo toga da ucite,pa i ja isto...


ivka89 ivka89 19:22 25.05.2009

Re: Narkomanija

Da, naša zemlja nažalost nema razrađenu strategiju za borbu protiv narkomanije, mada to nema veze sa temom i potpuno je pogrešno raspravljati o tome jer time dajemo legitimitet metodi čoveka koji je sve samo ne sveštenik! Došao u džipu sa osam telohranitelja? On želi da ljudi steknu iluziju o tome da je protiv njega zapravo "heroinaksa mafija" i da su dileri organizovali hajku?! O "uspešnosti" metode govori činjenica da je pretučeni momak sa snimka čak tri puta bio na lečenju, verovatno pod pritiskom roditelja koji nisu mogli da veruju u horor koji je doživeo!
Samo mali osvrt na napisano:
blekdeni
Medikamenti kao što su metadon i subotex ne koriste se za lečenje narkomanije sem u slučaju kada se radi o terapiji brzog skidanja , već u održavanju, a program Harm reduction usvojile su uglavnom sve zemlje sveta koje ozbiljno pristupaju ovom problemu! Subotex se takođe može zloupotrebiti kao i svaki drugi lek pravljen na bazi opijata!
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:14 26.05.2009

Re: Narkomanija

Da, naša zemlja nažalost nema razrađenu strategiju za borbu protiv narkomanije

al evo ima cena reka.
i ne samo protiv narkomanije.
leče rak, kičmu, nervne bolesti,
daunov sindrom....
čuda neviđena al nije nadri... kakvi...
wendelin wendelin 20:43 26.05.2009

Logor

Logor: Ovaj sto bije me podseca na Amona Geta iz Sindlerove liste. Fasista. Hej, mozda su skontali da je prebijeni momak Jevrej, jer svakako oni koji su stvorili ovakav logor, i koji su protiv zatvaranja mrze Jevreje, Cigane...a vole Nacionalni stroj
mrdax mrdax 22:22 26.05.2009

Crkva

Ja ne znam sto su svi toliko zacudjeni. Svestenici su mahom pedofili, osobe se kompleksom inferiornosti, nesposobni ljudi za zivot, koji svoju moc ostvaruju lazuci ljude vec vekovima. Samo pogledajte sta se desava u Irskoj sa crkvom kao i kod nas sa 'nasom' crkvom i svima je jasno o kakvoj se ustanovi radi. Crkva je najobicniji NVO, i treba svako svesteno lice da odlezi u zatvoru kada se ogresi o ove 'nase' zemaljske zakone a njihov dobri bog neka im sudi , ako nadje malo vremena. Ili kako kaze Nietzsche ' Nebo ostavimo vrapcima'.
alexlambros alexlambros 16:46 28.05.2009

nasilje?

pa celokupna istorija hrišćanstva je puna krvi, mržnje i proganjanja ..... snimak batinjanja vam je skandalozan a biblijsko nasilje nije, to je ok?

wendelin wendelin 12:51 30.05.2009

Logor

Konclogor..Abu Graib....Guantanamo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana