Javni servis: 48 sati NASILJE

Jelena Krajšić RSS / 03.10.2007. u 12:29

Danas u 14 i 49 na prvom programu javnog servisa možete da gledate reprizu prvog dela, a večeras u 21 i 10 drugi deo emisije 48 sati svadba u kojoj ekipa produkcije Emotion daruje venčanje iz snova čoveku koji tuče svoju buduću suprugu.

O tome sve vreme u emisiji pričaju svi, njegovi i njeni roditelji, strina i tako dalje. Njena majka priča kako i nju ceo život tuče muž i kaže nešto u stilu: Pa nisam baš dobijala batine, ali padne po koji šamar. Posle svih ovih razgovora voditeljka i snimatelj idu sa mladom i mladoženjom, sa sve osmehom, da kupe burme, venčanicu, cipele... Posle toga neki ljudi su montirali ovu emisiju, ima osim voditeljke i snimatelja valjda i neki urednik, neki producent, lektor, titleri. I nigde nije zapelo, koncept emisije je u širokom luku prošao pored savesti svih ovih ljudi.

Da ne bude zabune, mene uopšte ne zanima šta proizvodi Emotion, ali me i te kako zanima kakve emisije otkupljuje javni servis, koji svakog dana podseća da je uputio tužbe protiv onih koji ne plaćaju pretplatu, kako bi zaštitio interes ?! onih koji plaćaju.

Gledano je? Baš me briga što je gledano. Takvo opravdanje mogu da imaju komercijalne televizije koje ne finansiramo mi građani.

Pretplata je 300 dinara, ako je recimo milion pretplatnika platilo to je skoro četiri miliona evra.

Za te naše novce su ljudi iz javnog servisa kupili ovu emisiju?! Ne samo što je emisija sama po sebi loša, nego ovo nije prvi put da se pokazalo da je i vrlo problematična.

Pored toga, ovakvim ponašanjem javni servis je zgazio sve one ljude u ovoj državi koji su se školovali i vredno radili i koji znaju da naprave zaista kvalitetan i dobar program.



Komentari (131)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

nikola svilar nikola svilar 16:00 03.10.2007

...

"Pa nisam baš dobijala batine, ali padne po koji šamar."

Bilo bi smiješno da nije tužno. :(

oldtajmer oldtajmer 16:34 03.10.2007

Cekaj Jelena,

Jel problem sto je losa emisija, ili sto tuce zenu? Jos bolje cela porodica bije zene...

S jedne strane, ako je to krivicno delo, a jeste, sto neko ne pokrene prijave protiv ovih ljudi?

Druga mogucnost, da je samo montaza, jer veruju da srpska publika voli da gleda emisiju o ljudima koji biju zenu (pa, i sama je lepo rekla da je zasluzila!)

Ja mislim da je ovo slika i prilika naseg drustva, te je na neki veoma perverzan nacin i prikladno da bude na "nacionalnom" servisu.
matakovic matakovic 16:41 03.10.2007

e dragi moji prijatelji

Mislite li vi svi da Aca the fly killer ne bije i ne maltretira zenu, decu i ostale u rodjenoj kuci? ccc
mariopan mariopan 17:18 03.10.2007

Re: e dragi moji prijatelji

Kazete da potraze pomoc...da prijave.... pa juce je bila tema na kojoj zene zlostavljane kazu sta su sve dozivele kada prijave nasilnika...pocevsi od policije do sudije.... ne znam sta da kazem... CELO NASE DRUSTVO JE BOLESNO pocevsi od naslova u novinama da nam 400 000 dece u Srbiji gladuje (juce u Novostima) pa do svakodnevnih izvestaja o silovanim ili zlostavljanim malisanima i ko jekoga zaklao,ko je nocas u sacekusi ubijen...pa ponovo otkrili neku mafiju.... Nama svima treba doobar psihijatar...
Marko Kozic Marko Kozic 17:21 03.10.2007

Pretplada

Sta recimo ako neko ne placa rts.... plati samo struju i caos... oni nemogu da mu posalju tuzbu jel nemaju evidenciju o njemu jer on nikada nije platio rts... Sto bi taj placao pretplatu za nesto sto negleda....
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:18 03.10.2007

hm

O tome sve vreme u emisiji pričaju svi, njegovi i njeni roditelji, strina i tako dalje. Njena majka priča kako i nju ceo život tuče muž i kaže nešto u stilu: Pa nisam baš dobijala batine, ali padne po koji šamar. Posle svih ovih razgovora voditeljka i snimatelj idu sa mladom i mladoženjom, sa sve osmehom, da kupe burme, venčanicu, cipele...

Dakle nasilje kao tradicijia, baklja takoreći, koja se prenosi s kolena na koleno. Majka je prihvatila svoj "po koji šamar" stoički, u suštini presrećna što je prolazila bez teških povreda. Ali sve je to u krajnjoj liniji lepo i predstavlja, jelte, deo tradicije takoreći. A siguran sam da su se mnogi i lepo nasmejali dok su gledali to.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:21 03.10.2007

Re: hm

Trinidade, nisam sigurna da li si ironičan ili šta, ali ovo nije tema za sprdnju, kao što nije ni fotografija pretučene žene kojoj se smeješ (koja je zbog toga obrisana).
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:28 03.10.2007

pardon

Naravno da sam bio ironičan i naravno da se ne sprdam. Žena na slici verovatno nije pretučena već je slučajno naletela na vrata ili tako nešto. Ne verujem da bi se onako osmehivala da je stvarno dobila batine. Slažem se da je to bilo neukusno i izvinjavam za to. Ali ovo što sam dodao, u tom kontekstu je i predstavljena priča o nasilju u dotičnoj porodici. Samo sam na to hteo da ukažem. Nije za sprdnju, meni je za nevericu.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:30 03.10.2007

Re: pardon

Ok, ali razumeš da sam morala da izbrišem.
Poz
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:40 03.10.2007

TUČA

Mislim da je suludo prikazivati takve emisije. Žene su živa bića sa svim ljudskim pravima,a ne robovi da budu prebijane i tučene. Živo me zanima zašto mlada pristaje da se uda za čoveka koji je maltretira,zašto njena majka pristaje da joj ćerka dobija batine i zašto to što i nju njen muž bije shvata kao normalnu stvar kao kad se popije čaša vode? Zašto se to pušta na tzv. "medijskom javnom servisu evropske Srbije"? Ko će znati ko je tu lud,a ko zbunjen...
Domazet Domazet 19:19 03.10.2007

Zbunjeni...

A da li ti je mozda palo na pamet da ni mlada a ni majka joj ne vide nikakvu drugu alternativu? Uh sto vas volim tako napredne, pametne i zbunjene...
bauer bauer 19:48 03.10.2007

Re: Zbunjeni...

A da li ti je mozda palo na pamet da ni mlada a ni majka joj ne vide nikakvu drugu alternativu?

Alternativu bi moralo da obezbedi drustvo. Ti znas kako je to reseno u uredjenim drustvima.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 19:26 04.10.2007

Re: Zbunjeni...

Domazet
A da li ti je mozda palo na pamet da ni mlada a ni majka joj ne vide nikakvu drugu alternativu? Uh sto vas volim tako napredne, pametne i zbunjene...

Poštovani Domzete,
Jednom civilizovanom društvu ne priliči nasilje. Ako mi hoćemo u korak sa normalnim svetom, onda te patrijarhalne ideje moramo da izbacimo iz naših života.
I još nešto, da sam ja žensko, i kad bi se dogodilo da me takav tip tuče, ne bih to trpeo i otkačio bih ga. Zamislite sebe u toj poziciji.Da li biste voleli da Vas neko tako maltretira?
Ana M. Ana M. 19:05 03.10.2007

RRA?

Sad da vidimo koje vrednosti stiti RRA - a videcemo po tome da li ce uslediti reakcija.

Verovatno necemo nista cuti od njih, jer ce oceniti da je bolje da Tijanicu cut some slack, posto su vec u ratu sa njim oko prenosa iz Skupstine.

Domazet Domazet 19:16 03.10.2007

Smeh i/ili neverica...

Sto tog zvekana Tijanica niko nije pitao sta mu dodje darivanje vencanja iz snova u toj tananoj sociopsiholoskoj analizi? Nagrada ili kazna? Ako je i jedno i drugo za koga nagrada a za koga kazna? Kojesta...

Ne mislim da Tijanica treba smatrati direktno odgovornim za to sto je emisija snimljena i pustena. Za to sto je snimljena i, posebno, sto je pustena treba valjda da odgovornost snosi urednik zabavnog programa.

Tijanicevo glupetanje posle prikazivanja jeste razlog da se rostailja u javnosti i da se zahteva njegova ostavka.
ivana23 ivana23 21:28 03.10.2007

48

Jel' gledao neko veceras drugi deo emisije. Utisci..?
jeca jeca 22:59 03.10.2007

Glupa objašnjenja

Ne gledam tu emisiju ali dovoljno sam čula. Stvarno skandalozno. Ova objašnjenja koje je Tijanić dao ne stoje, jer to je emisija zabavnog karaktera, gde je pružena mogućnost mladoženji-nasilniku da uz osmeh objašnjava kako je on ipak ne ubija, već samo šamara, a njoj da nam objašnjava kako će se i pored svega, ona udati jer ga voli. A da, on je "obećao" da eto posle emisije neće više nikada. Znači, ništa i nije tako strašno ha, ha, ha, ajmo da biramo venčanicu. Kakva sociološka analiza u emisiji zabavnog karaktera. Da su pozvali psihijatre, u nekoj emisiji o psihičkim bolesnicima ili o nasilju u porodici npr., pa da im on, objasni zašto se ponaša nenormalno i kakve sve psihičke probleme ima, to bi bila druga priča. U ovom kontekstu je samo promocija nasilništva i nasilnika. Totalni blam javnog servisa Srbije, baš jadno.
dxv dxv 23:56 03.10.2007

...

Malo, malo, pa opet o televiziji. Te sam se napasti odavno rešio, mada bih za pretplatu kopao koprivu i svakakvu žaru.

Elem, da li je ovo zaista toliko šokantno? Mislim, verujem da za Vas jeste, ali pobogu, za jednog prosečnog Sekulu i njegovu ženu (drugu, od prve se odavno razveo, nikako nije mogla na batine da se navikne) verujem da nije. Uostalom, izgleda da se radi o izolovanom incidentu, a ne o porodičnom hobiju, jer, eto, tašta nikad nije bila voštena, tu i tamo tek poneki šamar - a i to je onako iz milošte.

Kako reče neko jednom, "ja na ženu nikad ruku nisam podigao, isključivo bijem nogama". I to je Srbija.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:08 04.10.2007

...

Stvarno ne razumem to definisanje pojma zrtve nasilja u porodici, neko te maltretira i ti ostajes i dalje sa njim, vracas mu se po hiljadu puta,a onda se to predstavlja kao nasilje u porodici i povod za dzapanje dusebriznika iz neznam kog razloga. Ne, to je ponasanje dve osobe sa problemima u karakteru, podjednako odgovorne za zivotnu situaciju u kojoj su se nasli.


Ako neko prebije ženu, pritom preteći da će ubiti ne samo nju, već i decu i da će ih sve zapaliti, a da ta žena nema kome da se obrati (ili, što je još gore, potiče iz porodice u kojoj se takodje sprovodilo nasilje), onda je sasvim razumljivo zašto ta ista žena ostaje.

Juče su me na ulici zaustavila deca i pitala da li želim da učestvujem u akciji "škola bez nasilja", a Tijanić objašnjava kako je ova emisija odlična psiho-socijalna analiza; neko se čudi zašto ova devojka pristaje na sklapanje braka - verovatno je i sama problematična; a možemo i TV da ugasimo...

Da, Jelena - nigde nije zapelo, i da - u širokom luku (Pa ovde su ljudi gutali priče o specijalnom super vozu koji leti, šta će nama šine.)
Izgleda da svi moramo da postanemo žrtve nasilja da bi se protiv toga borili, da bismo shvatili u kojoj meri život može da bude bedan, degradirajuć i lišen svakog smisla - žalosno.

Unfuckable Unfuckable 10:53 04.10.2007

Uan vej or anadr

hajde da budemo realni...da probamo..

Fakat je da se u Srbiji zene prebijaju - i da to postoji oduvek - neko je spomenuo svaka treca...pa neka je i svaka 23 to ne valja.
Fakat je da se u Srbiji krka svinjetina preterano...ni to ne valja ( za zdravlje nacije, da se razumemo..)
Fakat je da se u Srbiji krade, kraducka...slusha turbofolk, slabo radi, monopolishe...shto takodje ne valja ( iz mnogo razloga ..)
Dakle ...nista od navedenog ne valja ...ali se deshava
Previse bi bilo da ulazim u razloge zasto je to tako...mnogi komentatori ovde su to sasvim solidno uradili.
E..sad :
ako sve to sto se, evidentno, deshava - televizija ignorishe...jel to valja ?
Verovatno ce sada pasti neki komentar da je nasilje prikazano u pozitivnom kontextu - u sta ja licno nisam siguran, moram da priznam, a i A.T. je efektno poentirao (hteli to mnogi da priznaju ili ne) kada je rekao da su kriticari istrcali i nisu sacekali drugi deo emisije.
Da okrenem : da su napravili emisiju gde je snajka superhappy, mladozenja mamuran (al dostojanstven...! )...familija sve go srecni bolid ..svadba ko svadba etc ...i da su ISEKLI deo gde se spominje lemanje..jel bi to bilo bolje ???
Takodje delim Domazetovo mishljenje da - ako i postoji neki "greh" - on ne ide na dušu građanina A.T. - ma šta ja lično mislio o njemu
ivana23 ivana23 11:08 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Unfuckable
da su napravili emisiju gde je snajka superhappy, mladozenja mamuran (al dostojanstven...! )...familija sve go srecni bolid ..svadba ko svadba etc ...i da su ISEKLI deo gde se spominje lemanje..jel bi to bilo bolje ???Takodje delim Domazetovo mishljenje da - ako i postoji neki "greh" - on ne ide na dušu građanina A.T. - ma šta ja lično mislio o njemu

Da, neobjasnjivo je da niko ne spominje urenika koji je po svim merilima odgovoran za emitovanje emisije. Zasto?
vesna75 vesna75 11:15 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Obećao je voditeljki da neće više. Ma, da, sve ti verujem. Mada mi ni mladica nije jasna, vidi se da je rešila da se uda za njega, pošto-poto. Ko je tu lud? Verovatno oboje.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 11:18 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Da okrenem : da su napravili emisiju gde je snajka superhappy, mladozenja mamuran (al dostojanstven...! )...familija sve go srecni bolid ..svadba ko svadba etc ...i da su ISEKLI deo gde se spominje lemanje..jel bi to bilo bolje ???

Ma može ko hoće da pravi emisije kakve hoće, pitanje je ko ih i zbog čega emituje. Ako ja danas napravim najgoru u svakom smislu emisiju na svetu, kakve to ima veze ako niko ne emituje tu moju emisiju.

Ja mislim da je trebalo da ekipa iz Emotiona obustavi snimanje, ali to nije moja briga to je pitanje etike ove produkcijske kuće.
Mislim i da je trebalo da javni servis odbije da emituje emisiju u kojoj se u pozitivan kontekst stavlja nasilje nad ženama, ali bi bilo super da im je ova emisija bila povod da se u nekoj ozbiljnoj emisiji pozabave problemom nasilja nad ženama.

Ta emisija je, što kaže jedan moj prijatelj, kao kada bismo snimali narkomana i pričali o tome kako se drogira u emisiji "Modni promašaji". Pa malo pričamo sa njim o narkomaniji, pa mu malo biramo cipele, pa malo o narkomaniji, pa kod frizera i kod zubara...

Gledali smo i drugi deo. Utisak isti.
Neozbiljno je, a tema je jako ozbiljna.

I ja delim Domazetovo mišljenje. Potpuno. Samo što nas dvoje izgleda ili nismo isto shvatili Domazetov komentar ili ga neko nije do kraja pročitao.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 11:25 04.10.2007

CIVILIZACIJA ?

Civilizaciji ne smemo suditi i ceniti po tome koliku JE moc ostvarila, vec po tome koliko je u svojim zakonima i ustanovljenjima izrazila ljubav prema coveku...

Nije problem umreti problem sam cin umiranja....u kojem MI mozemo uciniti mnogo, AKO HOCEMO..
ivana23 ivana23 11:31 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Jelena Krajšić
I ja delim Domazetovo mišljenje. Potpuno. Samo što nas dvoje izgleda ili nismo isto shvatili Domazetov komentar ili ga neko nije do kraja pročitao.

Domazet je bio decidiran:
Ne mislim da Tijanica treba smatrati direktno odgovornim za to sto je emisija snimljena i pustena. Za to sto je snimljena i, posebno, sto je pustena treba valjda da odgovornost snosi urednik zabavnog programa.

S' tim sto snimanje ide ''na dusu' produkcije Emotion.
Unfuckable Unfuckable 11:38 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Mislim i da je trebalo da javni servis odbije da emituje emisiju u kojoj se u pozitivan kontekst stavlja nasilje nad ženama, ali bi bilo super da im je ova emisija bila povod da se u nekoj ozbiljnoj emisiji pozabave problemom nasilja nad ženama.


Mislim da su oni krenuli da snimaju emisiju ko i svaku drugu - al je saznanje o nasilju izletelo ko "kolateralna šteta"...( slično onom snimatelju sa B92 koji je uslikao atentat na Premijera) - po meni, i pored novonastale situacije dobro su postupili i dozvolili nam da vidimo kako izgleda jedan retardirani siledžija i njegova žrtva live ...(dakle : jede, spava, loče ...nema 2m & 100 kg...etc)..pošto su to do sada bili samo likovi iz novina, neka imena i prezimena koja nikome ništa ne znače ...osim žrtvama (moje mišljenje je da ima više žrtvi, i da "džak za udaranje" nije jedini žrtva ovih psihopata..)

Nisam primetio "pozitivan kontekst" u celoj priči...al to je čini mi se više stvar "čitanja" tj gledanja ...ko ne toleriše nasilje - pa mogli su sve baloni i Diznilend da budu u emisiji - ne bi video nikakav pozitivan kontekst, i gledao bi emisiju preplavljen saznanjem o nasilju...kao što je većina nas... - a očekivati da će neko na sred emisije da nalupa skota i da mu kaže : "E, ne dam ti nove gilje jer mlatiš ženu!"....malo je nerealno - jer, kao što rekoh - info o nasilju je propratna stvar koja je "isplivala" tokom emisije..

Slažem se da bi najbolje bilo da javni servis sada poentira emisijom o nasilju - pitanje je njihove inteligencije hoće li to uraditi
Btw...i ja sam jako ozbiljan - i ne vidim trunku neozbiljnosti u bilo čemu što sam napisao.
Domazetov komentar sam pročitao, ceo. Idalje mislim da za emisiju - ukoliko postoje propusti - ne može biti odgovoran A.T.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 11:46 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Domazet je bio decidiran:

Ne mislim da Tijanica treba smatrati direktno odgovornim za to sto je emisija snimljena i pustena. Za to sto je snimljena i, posebno, sto je pustena treba valjda da odgovornost snosi urednik zabavnog programa.


S' tim sto snimanje ide ''na dusu' produkcije Emotion.

Nedostaje poslednja rečenica Domazetova.
I drugo, ko je zaposlio tog urednika zabavnog programa? Ko može da ga otpusti, a nije ga otpustio?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 11:58 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

ko ne toleriše nasilje - pa mogli su sve baloni i Diznilend da budu u emisiji - ne bi video nikakav pozitivan kontekst

A onaj ko toleriše? A onaj ko je neodlučan? Razni ljudi gledaju TV.

očekivati da će neko na sred emisije da nalupa skota i da mu kaže : "E, ne dam ti nove gilje jer mlatiš ženu!"....malo je nerealno

Ko je pominjao ovakva očekivanja? Rekoh da mislim da je trebalo da ekipa produkcije Emotions prekine snimanje.

info o nasilju je propratna stvar koja je "isplivala" tokom emisije..

Pa upravo u tome je problem - info o nasilju ne sme da bude „propratna stvar“.

i ja sam jako ozbiljan - i ne vidim trunku neozbiljnosti u bilo čemu što sam napisao.

Ja rekoh da sam gledala drugi deo emisije i da je utisak i dalje isti – da je to neozbiljan pristup veoma ozbiljnoj temi.

ukoliko postoje propusti - ne može biti odgovoran A.T.

Tijanić vodi kuću u kojoj se dešavaju propusti. Stanje stvari je da je on odgovoran za propuste.

ivana23 ivana23 11:58 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr

Tijanicevo glupetanje posle prikazivanja jeste razlog da se rostailja u javnosti i da se zahteva njegova ostavka.

Da to je Domazetova poslednja recenica i slazem se sa njom, ali je jasno odvojena od dela koji sam prethodno
cirala i nema veze sa samim pustanjem emisije u etar.
Ko imenuje urednike Upravni odbor, direktor? Programsku politiku vodi UP.
Unfuckable Unfuckable 12:14 04.10.2007

Re: Uan vej or anadr


A onaj ko toleriše? A onaj ko je neodlučan? Razni ljudi gledaju TV.

..pa podrazumeva se da onaj ko tolerishe nasilje nece naci nista lose u celoj prici - meni to lici na ono . ko cita a ko ne cita Kurir ... - ko ne cita zna zasto ga ne cita..a ko cita - citace ga i dalje ... - e tu bi trebala da upadne ona "ozbiljna" emisija o nasilju

Ko je pominjao ovakva očekivanja? Rekoh da mislim da je trebalo da ekipa produkcije Emotions prekine snimanje.
Ekipa snima emisiju o koloritu nasih (svadbenih, recimo) obicaja ...nabasali su na jos jedan "obicaj" i ostavili ga da stoji u emisiji takvog kakav je...cist dokument, po meni

Pa upravo u tome je problem - info o nasilju ne sme da bude „propratna stvar“.
Naravno. Zato sam i rekao da to treba da bude povod za jednu ozbiljniju emisiju. Ali, snimatelji nisu mogli na licu mesta da "preuredjuju" vec postojeću emisiju u nešto drugo..a info o nasilju jeste ispao propratna stvar koja je dala odredjeni ton emisiji "48 sati svadba"

Ja rekoh da sam gledala drugi deo emisije i da je utisak i dalje isti – da je to neozbiljan pristup veoma ozbiljnoj temi.
..pa ok , cela emisija i koncept su pomalo neozbiljni ...zato i mislim da TA emisija nije duzna da se razracunava sa nasiljem u porodici ...ne treba ocekivati ozbiljne poduhvate od neozbiljnih emisija...

Tijanić vodi kuću u kojoj se dešavaju propusti. Stanje stvari je da je on odgovoran za propuste.
U svakoj kuci se desavaju propusti. Nisam siguran da li se za to dele otkazi i pljušte ostavke.
Kao što nisam siguran koliki je ...i da li je ovo propust ...napisah to gore već, da ne ponavljam.
Jedno je to što mnogo nas ima svašta protiv službenika A.T.....ali - hajde da ga "sačekamo" na nečem boljem ...ako se do sada nije pojavilo...


imejl99 imejl99 14:42 04.10.2007

repriza

ide normalno, kao prst u oko! Evo bas sad ide repriza na jadnom servisu. Nije za dzaba ta zgrada gorela, kud su je i gasili....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana