Gradjanske inicijative| Zdravlje

Carski rez samo za carice?

Krugolina Borup RSS / 26.05.2009. u 23:18

cesareanbellybuttonbirth.jpgBrine me pitanje carskog reza u našim porodilištima već duže vreme.

Brine me još od doba kada su počele da stižu prve priče za vebsajt "Majka hrabrost" u kojima se postavljalo pitanje: "Zašto je za carski rez potreban klimoglav načelnika?"

Briga se uvećala kada sam shvatila da ministarstvo zdravlja kao jedan od parametara uspešnosti rada porodilišta uzima i statistički podatak o procentu porođaja carskim rezom, koji treba da bude što manji. I dok je u emisiji "Uvećanje" (u kojoj smo krajem marta gostovali dr Vajs, dr Stanojević, ministar Milosavljević i ja) ministar insistirao da se carski rez ne sme birati, već raditi samo kad je medicinski indikovan, dr Stanojević je pričao o ljudskom pravu žene da se za isti opredeli svojom voljom. Na moje pitanje dr Stanojeviću da li se "birani carski rezovi" broje u statistiku carskih rezova, odgovorio je: "Ne". Do danas mi je ostalo nejasno gde se onda broje? Ili se ne broje uopšte?

Otkada je ova inicijativa krenula (ima tome nekih 9 meseci), u medijima se pojavilo nekoliko priča iz porodilišta sa smrtnim ishodima, i u svima njima se prosto nameće pitanje carskog reza.

Prvo imamo slučaj Anđelke Popović iz Kraljeva, koja je u Opštu bolnicu Kraljevo u devetom mesecu trudnoće primljena sa izuzetno visokim pritiskom, držana u bolnici dva dana i potom s jednako visokim pritiskom prebačena u Kliničko bolnički centar Kragujevac, gde nakon carskog reza umire. Zašto se s carskim rezom čekalo dva dana? Žena je već ušla u deveti mesec trudnoće. Najobičnije googlovanje potpunog laika daje potvrde o tome da je jedini tretman za izuzetno povišeni krvni pritisak - porođaj.

Potom imamo slučaj Olivere Veljić iz Kragujevca, koja u porodilište biva primljena oko 8 uveče, a carski rez se ne radi do 5 ujutro, kada se situacija toliko iskomplikovala da su i njen i bebin život bili ugroženi. Beba je reanimirana, ali je Olivera, nakon serije operacija i amputacije noge, na kraju preminula. I sve bi to možda i moglo da se podvede pod tragičan slučaj u kome su lekari uradili sve što su mogli, da ti isti lekari nisu u medijima isticali činjenicu da je Olivera imala visoko-rizičnu trudnoću i da joj je rečeno da ne bi smela ostati u drugom stanju. Ako je tako, pobogu, zašto se odmah nije uradio carski rez, već se čekalo da životi budu ugroženi?

Imamo i slučaj porodilje Vesne, koji je njen brat opisao u priči koja je na vebsajtu "Majka hrabrost" objavljena pod šifrom Kengur-brat 451. Vesni u 7. mesecu trudnoće kreće porođaj blizanaca koje je nosila, koju lekari u porodilištu u Višegradskoj ne uspevaju da zaustave, ali umesto da urade carski rez, insistiraju na prirodnom porođaju koji drugo dete ostavlja zaglavljeno u porođajnom kanalu, pa moraju da ga čupaju napolje, i pet sati nakon rođenja beba umire. Zašto se ovde nije radio carski rez?

Konačno, danas u medijima imamo slučaj porodilje Ane Lojanice koja u Kliničko-bolničkom centru Kragujevac pet dana lekare moli da je porode carskim rezom zato što se i prvi put porodila carskim rezom, što oni ignorišu, insistiraju na prirodnom porođaju tokom koga dolazi do prsnuća materice, da bi na kraju beba umrla zbog, kako Ana smatra, prekasno urađenog carskog reza.

S druge strane, imamo Tijanu Dapčević koja za jedan od januarskih brojeva magazina "Story" izjavljuje da je odlučila da se porodi carskim rezom, i da ju je njena lekarka iz Narodnog fronta u tome podržala.

Da me neko, a naročito ne Tijana Dapčević - koja je potpisala našu peticiju i pružila nam podršku - ne shvati pogrešno: ništa protiv nemam da ona i bilo koja druga žena izabere da se porodi carskim rezom, slažem se sa dr Stanojevićem da je to ljudsko pravo, da svako ko se prethodno DOOOOOBRO upozna s prednostima i manama kako prirodnog porođaja, tako i porođaja carskim rezom, može i treba sama da donese odluku o načinu porođaja. Ali, ne mogu da ne pitam:

Zašto Tijana Dapčević može bez problema da odluči da želi carski rez, a Ana Lojanica pet dana bezuspešno mora da moli za isti, iako je prvi porođaj carskim rezom jasna medicinska indikacija da se i drugi porođaj završi na isti način?

Eto, to ako bi neko mogao da mi objasni - bila bih mu vrlo zahvalna.

Dok ne dobijem suvisao odgovor na to pitanje, nema mi druge nego da se bavim teorijom zavere i da špekulišem da se zbog jurnjave pozitivnih statistika carski rezovi čuvaju za carice, a onima kojima isti zaista trebaju ostaju vakumi, forcepsi i kojekakvi drugi porođaji koje lekari nazivaju "prirodnim", a koji prirodu ni kroz prozor videli nisu.

 



Komentari (189)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:37 26.05.2009

.......

Pridružujem se čekanju odgovora...
:(((
malena_nis malena_nis 23:55 26.05.2009

Re: .......

ne znam sta da kazem......samo se nadam da ce se stanje u porodilistima makar malo promeniti i da ce lekari i osoblje poceti da tretiraju porodilje kao ljude......besna sam!!!!
nije mi jasno da neko ignorise trudnice i da one nemaju prava da izaberu kako ce se poroditi, da ocevi ne smeju da prisustvuju, da im se nista ne objasnjava....jadno!
sta reci...
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 00:10 27.05.2009

Re: .......

Ma salju oceve za razne briseve i naplacuju im a pricaju im da je opasno po pacijentkinju da otac bude tu jer zaboga mogao bi da je inficira (?!) i dete da inficira (?!) a onda rade porodjaj se neopranim rukama od one svinje koju mu neko doneo pa je morao odmah da je pojede (rukama naravno, viljuska nije potrebna) da se ne ohladi i u isto vreme se dere porodilju da ne trazi neki luksuz jer su se zene nekad na poljima poradjale.
chobanica chobanica 00:12 27.05.2009

Re: .......

Sad sam se setila.... negde sam procitala da lekari izbegavaju carski rez jer kad ga urade onda oni preuzimaju odgovornost za pacijentkinju, i mogu biti tuzeni ako dodje do komplikacija, a u suprotnom ne. Ne znam koliko je to tacno.
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 00:16 27.05.2009

Re: .......

a salju oceve za razne briseve i naplacuju im a pricaju im da je opasno po pacijentkinju da otac bude tu jer zaboga mogao bi da je inficira (?!) i dete da inficira (?!) a onda rade porodjaj se neopranim rukama od one svinje koju mu neko doneo pa je morao odmah da je pojede (rukama naravno, viljuska nije potrebna) da se ne ohladi i u isto vreme se dere porodilju da ne trazi neki luksuz jer su se zene nekad na poljima poradjale.


Tako nesto.
Ali to je hirurski mentalitet, u prevodu: "Ako si bocnuo to parce tvoje je" ili "Ako si zasekao ja ne pipam".
Ma koliko surovo izgledaju ove recenice tako vam je sa hirurski granama.
ocesneces ocesneces 05:51 27.05.2009

Re: .......

chobanica
Sad sam se setila.... negde sam procitala da lekari izbegavaju carski rez jer kad ga urade onda oni preuzimaju odgovornost za pacijentkinju, i mogu biti tuzeni ako dodje do komplikacija, a u suprotnom ne. Ne znam koliko je to tacno.

a mozda lekari ipak izbegavaju carski rez zbog ovoga:

What are the risks of cesarean delivery? The maternal mortality is higher than that associated with vaginal birth (5.9 for elective cesarean delivery v. 18.2 for emergency cesarean v. 2.1 for vaginal birth, per 100 000 completed pregnancies in the United Kingdom during 1994–1996).3Cesarean section also requires a longer recovery time, and operative complications such as lacerations and bleeding may occur, at rates varying from 6% for elective cesarean to 15% for emergency cesarean.1,4 Having a cesarean delivery increases the risk of major bleeding in a subsequent pregnancy because of placenta previa (5.2 per 1000 live births) and placental abruption (11.5 per 1000 live births).5 Among term babies, the risk of neonatal respiratory distress necessitating oxygen therapy is higher if delivery is by cesarean (35.5 with a prelabour cesarean v. 12.2 with a cesarean during labour v. 5.3 with vaginal delivery, per 1000 live births).6 Also, a recent study has reported that the risk of unexplained stillbirth in a second pregnancy is somewhat increased if the first birth was by cesarean rather than by vaginal delivery (1.2 per 1000 v. 0.5 per 1000).7 Lastly, birth by cesarean is not generally considered "natural" or "normal
takamatsu takamatsu 06:00 27.05.2009

Re: .......

Ma salju oceve za razne briseve i naplacuju im a pricaju im da je opasno po pacijentkinju da otac bude tu jer zaboga mogao bi da je inficira (?!) i dete da inficira (?!) a onda rade porodjaj se neopranim rukama od one svinje koju mu neko doneo pa je morao odmah da je pojede (rukama naravno, viljuska nije potrebna) da se ne ohladi i u isto vreme se dere porodilju da ne trazi neki luksuz jer su se zene nekad na poljima poradjale.


Od pre par godina za medicinske radnike nije potrebna sanitarna knjižica, tj. ne podležu redovnom sanitarnom pregledu..... Ili bolje da začepim :(.
takamatsu takamatsu 06:03 27.05.2009

Re: .......

Sad sam se setila.... negde sam procitala da lekari izbegavaju carski rez jer kad ga urade onda oni preuzimaju odgovornost za pacijentkinju, i mogu biti tuzeni ako dodje do komplikacija, a u suprotnom ne. Ne znam koliko je to tacno.


Ovo nije lepo reći, ali zbog toga lepo postoji i u Srbiji, a pogotovo u stranim zemljama, osiguranje od malprakse. Dakle, osiguravajuća kuća ne samo da plaća za stručnu grešku, u slučaju dokazanog postojanja dotične, nego omogućava i pravno zastupanje i sve prateće elemente.
Dakle, ko se boji svoje nekompetencije, ili (ne)opravdane tužbe i kazne, lepo ima osiguranje (da ne imenujem, da ne bude reklama), pa izvol'te.
uros_vozdovac uros_vozdovac 07:53 27.05.2009

Re: .......

Zašto Tijana Dapčević može bez problema da odluči da želi carski rez, a Ana Lojanica pet dana bezuspešno mora da moli za isti, iako je prvi porođaj carskim rezom jasna medicinska indikacija da se i drugi porođaj završi na isti način?

Eto, to ako bi neko mogao da mi objasni - bila bih mu vrlo zahvalna.


Tijana je poznata ličnost, celebrity... I ima 500 E ili šta već treba. A ima i telefon pun novinara koji jedva čekaju kakav škandal da popune svoje novine. A mi... mi smo trpeljivi, plašljivi, ne pitamo ništa, kada prođe dobro vičemo dobro je, kada krene loše kažemo moglo je i gore. I mi skupimo 500 evra isto kao i Tijana, samo mnogo teže, mislim odreknemo se svačega da bi zadrigli Hipokratov sledbenik imao više. A ti Krugolina, ako ikad budeš imala prilike pozdravi nam Tomicu, kada opet bude neka revolucija (a biće ih nije to tako retko u nas) znam šta mi je činiti.

A Man with a plan.
mrvicak mrvicak 11:06 27.05.2009

Re: .......

Ma salju oceve za razne briseve i naplacuju im a pricaju im da je opasno po pacijentkinju da otac bude tu jer zaboga mogao bi da je inficira (?!) i dete da inficira (?!) a onda rade porodjaj se neopranim rukama


Uh, to sa očevima!!! To na sve moguće načine onemogućavanje i otežavanje da prisustvuju meni je objašnjivo samo time da tako NEMA SVEDOKA (makar ne onih koji ne pripadaju krugu pritisnutom kolegijalnom lojalnoštu koja znači ćuutaaanjeee).

Kad bi to izgurali - tj. prisustvo oca ili koga god po izboru ženinom - mislim da bi u svakom pogledu bilo bolje, pa i u ovakvim slučajevima otezanja sa carskim sa stravičnim posledicama...
hajkula1 hajkula1 19:10 27.05.2009

Re: .......

uros_vozdovac
[ A ti Krugolina, ako ikad budeš imala prilike pozdravi nam Tomicu, kada opet bude neka revolucija (a biće ih nije to tako retko u nas) znam šta mi je činiti.

A Man with a plan.


Mnogo sam besna. Preporuka, naravno. Zovi, samo zovi.


leverkin leverkin 23:38 27.05.2009

Viki Miljkovic

Da dodam: svojim usima cuh u jednoj emisiji na TV-u kad je muz Viki Miljkovic, poznati harmonikas, ponosno objasnjavao posle porodjaja kako mu se zena porodila carskim rezom jer je tako "izabrala".
I ima jos milion takvih primera. Dakle, rec je o nekoj suludoj proceduri koju bogati i mocni mogu da preskoce.
Koliko jos zena i beba treba da umre, iskrvari i bude osakaceno, dok nase zdravstvo shvati da porodjaj ovde vise ne treba da bude kao u srednjom veku. Danas su prvorotke starije nego nekad, dajte ljudi shvatite da ne zivite u vreme kad su se zene poradjale u stali, niti je normalno da ijedno ljudsko bice pati toliko, kao sto zene kod nas pate na porodjaju.
mixailo92 mixailo92 20:29 28.05.2009

Re: .......

Pa to je neverovatno! Pa taj sanitarni pregled i sanitarna knjižica su obavezni i za učenike srednje ugostiteljske škole, koji idu na praksu u školski restoran. A za nekoga ko čačka po ljudskim utrobama nije!!!! Mislim da tu nešto debelo nije u redu
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 00:00 27.05.2009

Zasto?

Zasto je Srbija uvek pisala uz vetar?
Zasto ceo svet insistira na praksi a mi na teoriji?
Zasto ceo svet podrzava epiduralni a mi ga krijemo?
Zasto studenti medicine u USA imaju 8h dnevno vezbi iz interne a mi 4h nedeljno?
Zasto ceo svet radi carski rez za komplikovane porodjaje a mi nesto "cupamo i vadimo"?
Zasto ceo svet radi carski rez po dogovoru a mi ponovo "cupamo i vadimo"?
Zasto ceo svet postuje pacijenta a mi vidimo samo bolest?

Zasto nikada necemo da dobijemo odgovor na ova pitanja?
takamatsu takamatsu 06:12 27.05.2009

Re: Zasto?

Zasto je Srbija uvek pisala uz vetar?
Zasto ceo svet insistira na praksi a mi na teoriji?
Zasto ceo svet podrzava epiduralni a mi ga krijemo?
Zasto studenti medicine u USA imaju 8h dnevno vezbi iz interne a mi 4h nedeljno?
Zasto ceo svet radi carski rez za komplikovane porodjaje a mi nesto "cupamo i vadimo"?
Zasto ceo svet radi carski rez po dogovoru a mi ponovo "cupamo i vadimo"?
Zasto ceo svet postuje pacijenta a mi vidimo samo bolest?

Zasto nikada necemo da dobijemo odgovor na ova pitanja?


Zato što nema para ni pameti.
Ako ste ikad videli neki put kako realno radi neka veća urgentna u USA, prosto je šokantno za doktora iz Srbije koliko se i kojom brzinom koristi, troši i baca ogromna količina svega i svačega za jednokratnu upotrebu, uključivši i radnu odeću, i to puna 24 sata.
Normalno je da vi umete da izrecitujete sindrome za koje oni čuli nisu, kao stažeri, ali oni umeju da nađu a. femoralis za 5 sekundi, ako treba - a ko će to da vas nauči ovde, i ko će da vam da sredstva za to?

A videsmo, bogami, kuda pare idu. Samo pogledajte Insajder...
Ja pripadam generaciji koja je učena da za dobrog lekara treba otprilike stetoskop ('ajde, fonendoskop, jel' :), i dobra volja. I danas - posle više od 25 godina - se smatra, čak i u medicinskim krugovima, da su "partizanske" metode sasvim dovoljne za "lečenje" ljudi...
A da ne govorim o tome kako nam je "baš potreban" još jedan centar za kardiohirurgiju (to znate koliko košta), a koliko se prevencije može načiniti za te iste pare....

Odgovori su tu, samo ako Bog da da ostanete još par decenija u struci....:(.
chobanica chobanica 00:02 27.05.2009

Statistika... cemu?

Zar nema bolnica na zapadu gde je procenat carskih rezova i 50%? U cemu je tu konkretno problem?
zhabitsa zhabitsa 00:06 27.05.2009

Potencijalni odgovor

Razlog nije jurenje pozitivnih statistika već što Anđelka Popović, Olivera Veljić i Ana Lojanica nisu ponele odgovarajuću sumu novca sa sobom.

elastigirl elastigirl 01:51 27.05.2009

Re: Potencijalni odgovor

zhabitsa
Razlog nije jurenje pozitivnih statistika već što Anđelka Popović, Olivera Veljić i Ana Lojanica nisu ponele odgovarajuću sumu novca sa sobom.

Nazalost, meni deluje da je ovo najverovatniji odgovor

Ja imam friske primere razgovora izmedju trudnice pred porodjajem i lekara. Naime, meni se kuma porodila u Frontu pre dve nedelje, druga beba, prvo da kazem da se sve dobro zavrsilo. Medjutim, zaista mi nije jasno kako je bilo koji lekar mogao trudnici kojoj je ostalo manje od 10 dana do termina mogao da izjavi kao sto su njoj komentarisali tih nekih 4 dana koliko je provela u bolnici pre nego se porodila:
'bebin ctg nesto nije u redu' (bez ikakvih daljih objasnjenja)
ili
'ta procena sa ultrazvuka da ti je beba oko 3kg nema sanse da je tacna, gledaj koliki ti je stomak - beba ce biti ogromna'
ili
'pa mozemo i da cekamo termin, a mozemo i da ti damo indukciju i da te porodimo danas'.

Za izjavu broj 1 stvarno ne znam sta da kazem - mozda "daj mi pare pa cu da ti kazem sta nije u redu"? Mislim, stvarno mi je neverovatno da lekar tako nesto kaze trudnici i okrene se i ode...

Meni je preostalo bilo samo da zakljucim da su se bavili iskukavanjem para za ubrzavanje porodjaja (izjava 3) ili carski rez (izjava 2) i to uglavnom PLASENJEM TRUDNICE (ko zna sta moze da se iskomplikuje do termina iako je samo jos oko nedelju dana ostalo), narocito kad se u obzir uzme cinjenica da je kumina prva beba imala oko 4.6kg i jako je tezak bio taj prvi porodjaj (prirodni), tako da su joj tek u ovoj, drugoj trudnoci, proveravali da li ima trudnicki dijabetes i gle cuda, ispostavilo se da ga ima, pa je onda uspevala da ga regulise ishranom. Na svu srecu, ona je i ovog puta imala vezu - babicu, tako da je posle intervencije babice dobila indukciju, brzo se porodila uz pomoc jedne druge babice (kojoj je objasnjeno cija je veza), a lekara nije ni videla. BTW - beba je zaista imala 3kg a imala je jako puno plodove vode, pa je otud stomak izgledao veliki.
gorio92 gorio92 16:01 27.05.2009

Re: Potencijalni odgovor

zhabitsa
Razlog nije jurenje pozitivnih statistika već što Anđelka Popović, Olivera Veljić i Ana Lojanica nisu ponele odgovarajuću sumu novca sa sobom.

Na žalost, u našim bolnicama uopšte, tako i u porodilištima, količina novca koju možete da date lekarima, je jedino što odlučuje o tome kako će vas ličiti, hoće li vas uopšte lečiti.
znik znik 05:03 27.05.2009

Kompleksna tema

U Kanadi takođe preporučuju "prirodan" porođaj. To "prirodan" uključuje epiduralne injekcije, indukciju trudova, porođaj u bazenu... sve osim carskog reza. Pokušavaju da smanje broj carskih rezova na minimum. I imaju ih puno manje nego ranije.

U porodici smo imali rizičan porođaj: žena sa srčanim problemima koja se prvi put porađa u 38. godini. Uz to je u trudnoći još dobila dijabetis. Zadnja dva meseca je trudnoću pratio tim koji je uključivao kardiologa, anesteziologa i endokrinologa.

Od pucanja vodenjaka do samog porođaja prošlo je skoro dvadeset sati. Uključene su epiduralne injekcije i indukovane kontrakcije. Trudnica je sve vreme bila prikačena na EKG koji je praćen na kardiologiji. Hirurški tim je bio svo vreme u pripravnosti, beba je izašla bukvalno u zadnjem trenutku - ali su insistirali na "prirodnom" porođaju.

Lekari su tvrdili da je rizik za trudnicu manji, oporavak brži, a vaginalni porođaj pospešuje izbacivanje vode iz pluća bebe.

Kritičari ovog kanadskog pristupa (a i sam sam bio među njima) tvrde da su lekari pod pritiskom državnog zdravstvenog osiguranja, koje od njih zahteva da štede. Međutim, ovaj "prirodni" porođaj je bio puno skuplji od carskog reza i potpuno planski. Od trenutka kada je trudnica javila da je pukao vodenjak, radilo se po proceduri koja je unapred premljena za nju i ništa nije bilo prepušteno slučaju.

Samo stotinjak kilometara južnije, u SAD, priča je potpuno drugačija. Carski rez se izvodi rutinski, čak i kada su u pitanju "idealne" trudnoće. Kritičari takve prakse tvrde da se lekarima više isplati da rade carski rez, jer od osiguranja dobiju više novca. Takođe, carski rez se zakazuje u neko normalno vreme, tako da lekara niko neće buditi u 3 ujutro zato što mu se pacijentkinja porađa.

Mislim na je tema vrlo kompleksa. Carski rez daje veću kontrolu nad porođajem.
Unfuckable Unfuckable 05:09 27.05.2009

trebalo bi malo da se pogleda

po knjigama ili neko ko je upućen da kaže
ali meni se naročito (uz dužno poštovanje prema svim ostalim) ovaj primer čini nelogičnim :

Konačno, danas u medijima imamo slučaj porodilje Ane Lojanice koja u Kliničko-bolničkom centru Kragujevac pet dana lekare moli da je porode carskim rezom zato što se i prvi put porodila carskim rezom, što oni ignorišu, insistiraju na prirodnom porođaju tokom koga dolazi do prsnuća materice, da bi na kraju beba umrla

dakle, koliko je meni poznato - a moguće je da nisam u pravu, ali ostavljam malo procenata za tu mogućnost -
carski rez je indikovan kod drugog porođaja ako je prvi već protekao na isti način, prosta logika to nalaže i niko pametan se ne bi igrao lutrije i očekivao da Priroda sama obavi na drugom porođaju ono što je na prvom propustila.
Ako nastavim tim putem, dolazim do zaključka da je neko u Kragujevcu :
- malo terao inat igrajući se Boga
- ili se igrao ogleda in vivo sa željom da podari medicini jednu zaista bespotrebnu Inovaciju, a ne razmišljajući o posledicama....
- plašio se hirurgije,
- loše procenio situaciju...
ili samo čekao - pare.
ocesneces ocesneces 06:03 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Pa postoji verovatnoca da ce doci do pucanja materice ako se zena kojoj je tokom prvog porodjaja uradjen carski rez sledeci put poradja vaginalno. Ali procitah da preko 50% zena ipak biva porodjeno vaginalno drugi put. Podatak iz Kanade.
Mislim da krenu sa vaginalnim, ali ako vide da to nece ici glatko, brzo odustanu i ipak urade carski.
Mada, ako zena iinsistira na carskom, uradice u startu carski.
Samo, ovde je trend da sve bude "prirodno", cak ne ni epidural, poradjanje kod kuce i sl.
takamatsu takamatsu 06:20 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Ako nastavim tim putem, dolazim do zaključka da je neko u Kragujevcu :
- malo terao inat igrajući se Boga
- ili se igrao ogleda in vivo sa željom da podari medicini jednu zaista bespotrebnu Inovaciju, a ne razmišljajući o posledicama....
- plašio se hirurgije,
- loše procenio situaciju...
ili samo čekao - pare.


Dragi Unfuck,
sa grozom moram da - ali na prvo mesto - dodam još jednu stvar: prosto neznanje.
Trenutno mi je mati teško bolesna, i ja viđam najčešće ČISTO NEZNANJE, kod "ozbiljnih" lekara sa 20 i 30 godina staža. Ja sam u takvoj situaciji da ne može niko da bude neljubazan, nevoljan, da mi tera inat, da čeka pare, dakle - ja filtrirano vidim - prosto i jednostavno - neznanje.... :((.
Čast, poštovanje i divljenje izuzecima....
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:04 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Unf 1. ili samo čekao - pare ili Takam 2. ja viđam najčešće ČISTO NEZNANJE.

Nisam ekspert za carski rez ali za neke druge stvari jesam. Ove dve stvari će u Srbiji da pokriju blizu 100% slučajeva.
takamatsu takamatsu 08:07 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Nisam ekspert za carski rez ali za neke druge stvari jesam. Ove dve stvari će u Srbiji da pokriju blizu 100% slučajeva.


Ako šta ostane do tih 100%, onda je nebriga, najcrnji i apsolutno bezbrižni nehat koji se može zamisliti....
maricacarica maricacarica 08:12 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Nisam ginekolog akušer, ali, koliko ja znam, obično, ukoliko se žena prvi put prodila carskim rezom, znači, postojao je razlog zašto, tako da se maltene automatski drugi put porađa na isti način. Moju drugaricu se terali da se porađa prirodno, sa blizancima, pocepan joj zid materice, umalo nije iskrvarila do smrti, a zašto tako - to baš ne bih umela da objasnim. Naravno, svaki lekar će reći da je bolje prirodan porođaj , ali postoje momenti i situacije kada je on jednostavno, nemoguć.

Nekoliko nedelja sam morala da lezim i odrzavam trudnocu (hvala Bogu, sve dobro proslo). Stanje po bolnicima '99 - bolje da ne objasnjavam. Zene se i tako osecaku ranjivima, preemotivnima (zato se i zove drugo stanje), ali odnos sestara vas otprilike natera da se osecate kao stoka. Kad sam se porodila, doktor je odjurio do sledece porodilje, a asistent je ostao da me "ustopa", na zivo, bez anestezije. Naravno, bolelo je, a covek mi na to rece: "Gospodjo, znam kako Vam je". Bilo je jace od mene, pa ga upitah: "A kad ste se Vi to poradjali, pa da znate kako mi je"
scabies scabies 11:13 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

dakle, koliko je meni poznato - a moguće je da nisam u pravu, ali ostavljam malo procenata za tu mogućnost -
carski rez je indikovan kod drugog porođaja ako je prvi već protekao na isti način, prosta logika to nalaže i niko pametan se ne bi igrao lutrije i očekivao da Priroda sama obavi na drugom porođaju ono što je na prvom propustila.
Mislim da nisi u pravu bas skroz. Nije apsolutna indikacija za carski. Ako je prvi porodjaj zavrsen carskim rezom zbog loseg polozaja bebe, potpuno je verovatno da u drugoj trudnoci beba bude u dobrom polozaju, zar ne?
pix3lchick pix3lchick 11:39 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Unfuckable
- malo terao inat igrajući se Boga
- ili se igrao ogleda in vivo sa željom da podari medicini jednu zaista bespotrebnu Inovaciju, a ne razmišljajući o posledicama....
- plašio se hirurgije,
- loše procenio situaciju...
ili samo čekao - pare.

Ili most likely: jednostavno je bio nezainteresovan.
To je opšti "umjetnički dojam" koji je ostavljalo medicinsko osoblje u porodilištima.
NNN NNN 12:35 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Nije apsolutna indikacija za carski. Ako je prvi porodjaj zavrsen carskim rezom zbog loseg polozaja bebe, potpuno je verovatno da u drugoj trudnoci beba bude u dobrom polozaju, zar ne?
Nije apsolutna indikacija svakako, ali je sečenjem pri carskom rezom zid materice dosta oslabljen, tako da se mora vrlo pažljivo proceniti kolika je verovatnoća da pri vaginalnom porođaju dođe do njegovog cepanja.
BFN

dboki dboki 14:24 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

prvi porodjaj zavrsen carskim zbog "loseg" polozaja bebe (karlicna prezentacija), ali dr, koja je vodila trudnocu (ne i porodjaj), i koju jeste interesovalo, pitala i za to kako je mama donela na svet mene i drugo dete
-isto carskim, zbog karlicne prezentacije i mene i drugog deteta,
te ustvrdila da postoji velika verovatnoca da je rec o nasledjenom specificnom obliku materice koji je i kod mene uslovio da beba bude guzom napred, i da je vrlo verovatno da se beba nece okrenuti "pravilno", kao i da ce sledeca trudnoca biti ista...a u porodilistu cekali (srecom, ne predugo, carski uradjen na dan termina) da se okrene...nisu pitali za moju majku...nisu komentarisali da je na svakom nalazu pocev od sredine 6. meseca pisalo da je beba okrenuta karlicno...da se nije niti jednom okrenula drugacije...cak ni tokom 12 dana "pracenja" i cekanja
pix3lchick pix3lchick 14:35 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

NNN
Nije apsolutna indikacija za carski. Ako je prvi porodjaj zavrsen carskim rezom zbog loseg polozaja bebe, potpuno je verovatno da u drugoj trudnoci beba bude u dobrom polozaju, zar ne?
Nije apsolutna indikacija svakako, ali je sečenjem pri carskom rezom zid materice dosta oslabljen, tako da se mora vrlo pažljivo proceniti kolika je verovatnoća da pri vaginalnom porođaju dođe do njegovog cepanja.
BFN

Ako se dobro sećam objašnjenja jednog doktora, važno je kakav je bio rez - valjda poprečan ili podužan, jer se u jednom slučaju seku mišićna vlakna materice, a u drugom se seče između tih vlakana. Valja kada su vlakna materice prethodno sečena, ni ne pokušava se vaginalan porođaj, a kada je sečeno između vlakana, onda može da se pokuša sa vaginalnim porođajem.

Ovo je sad moje laičko prepričavanje doktorske priče, ali valjda se može razumeti šta pisac hoće da kaže.
hajkula1 hajkula1 18:35 27.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Unfuckable
po knjigama ili neko ko je upućen da kaže
ali meni se naročito (uz dužno poštovanje prema svim ostalim) ovaj primer čini nelogičnim :

Konačno, danas u medijima imamo slučaj porodilje Ane Lojanice koja u Kliničko-bolničkom centru Kragujevac pet dana lekare moli da je porode carskim rezom zato što se i prvi put porodila carskim rezom, što oni ignorišu, insistiraju na prirodnom porođaju tokom koga dolazi do prsnuća materice, da bi na kraju beba umrla

dakle, koliko je meni poznato - a moguće je da nisam u pravu, ali ostavljam malo procenata za tu mogućnost -
carski rez je indikovan kod drugog porođaja ako je prvi već protekao na isti način, prosta logika to nalaže i niko pametan se ne bi igrao lutrije i očekivao da Priroda sama obavi na drugom porođaju ono što je na prvom propustila.
Ako nastavim tim putem, dolazim do zaključka da je neko u Kragujevcu :
- malo terao inat igrajući se Boga
- ili se igrao ogleda in vivo sa željom da podari medicini jednu zaista bespotrebnu Inovaciju, a ne razmišljajući o posledicama....
- plašio se hirurgije,
- loše procenio situaciju...
ili samo čekao - pare.




Preporuka i za tekst i za komentar, na zalost jer je dogadjaj za horor. Opet zdravstveni centar u Kragujevcu, za kratko vreme. Ne znam koje zlo jos treba da se desi a da G-din Ministar odreaguje adekvatno. Kafu ne mora da popije.

Ljudi, zene, narocito mi koje smo rodile, sa uzasom i nevericim smo cule tu vest da se zena 5 dana poradja i sve ono sto sledi.
Ne znam sta da kazem, nemam reci.

PS
Ja molim da se termini buducih aktivnosti prilagode radnom vremenu, koje je uglavnom do 17 -18 sati ili za neradni dan, sto je nedelja, (subota je cesto za dosta nas radni dan).



scabies scabies 00:02 28.05.2009

Re: trebalo bi malo da se pogleda

Ja sam u takvoj situaciji da ne može niko da bude neljubazan, nevoljan, da mi tera inat, da čeka pare, dakle
Ne zanm koja je situacija u pitanju, ali deluje bolje od ministrove
apach92 apach92 07:58 27.05.2009

jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

ne zelim da skrecem temu bloga ali evo sta se jos desava.....

Beba moje rodjene sestre od 16 meseci je pod napadom galopirajuceg meningitisa zavrsila pretprosli Cetvrtak u komi. Tri dana su je roditelji vodili kod nadobudnih lekarki koje su tvrdile da se radi o vir. infekciji respiratornih organa i na molbe moje sestre da ucini nesto povodom uporne temperature od 40 stepeni prokomentarisala je da to `tako treba`, `sta hocete majka , skinuli ste je na 39`. Bebi su samo prebrojavani leukociti koji su bili u redu a niko od nadobudnih gospodja pedijatara iz doma zdravlja nije uradio leukocitarnu formulu,analizu urina ili celokupnu krvnu sliku i biohemiju koji bi pokazali prisustvo podlog pneumokoka a ni pedijatrijski neuroloski pregled koji bi izazvao sumnju.. Nakon 3 takve posete kod lekara koji ne daju pet para na molbe majke da ucine nesto i ubedjivanja da je `sve u redu i da ne treba paniciti` dete je odvedeno u Tirsovu gde je odmah primljena i nakon savijanja njene glavice dezurna lekarka izjavljuje da se najverovatnije radi o meningitisu. Cekajuci prijem u bolnicu, beba, nase malo zlato, prestaje da dise na rukama svoje majke. Reanimirana je ali njen mozak ne funkcionise tj ne upravlja osnovnim funkcijama pa masine simuliraju rad njenog malog srca i pluca vec 12 dana.

Apsolutno sve lose vesti koje se mogu dobiti su vec dobijene ukljucujuci i sepsu. U pretprosli Petak je dobra vest bila da su je malo ugrejali i da joj se povratila boja mada je to efekat elektricnog cebeta.

Bila je na jos jednom skeneru, kako rekose njen mozak ima aneurizme i pomesanu sivu i belu masu. Rekli su i da ce uciniti sve sto mogu ali i da cekaju trenutak.

Mama i tata joj se dobro drze koliko je to moguce. Srce mi se cepa od pogleda na njih.

Iako nasa nada i vera ne jenjavaju svesni smo sansi ali ne mozemo zanemariti cinjenicu da se beba hrabro bori vec 10 dana i respektovacemo i boricemo se za zivot u ma kom obliku se pojavio ili preovladao. I dalje cekamo i nadamo se da ipak sanja san o zivotu.

Ja konkretno ne mislim da su doticne gospodje iz Doma zdravlja losi lekari ili losi ljudi. Ali mislim da pate od sindroma nezainteresovanosti i neodgovornosti karakteristicnog za ljude koji rade u primarnoj zdravstvenoj zastiti mada verujem da odgovorni izuzeci postoje. Takav nacin rada uskratio je nasoj bebi mogucnost rane dijagnoze koja je u slucaju ove bolesti jako bitna i koja bi nasem zlatu dala bolje sanse da se izbori sa bolescu i bolje sanse da odraste kao normalno dete.

Tuzba nece probuditi nasu bebu niti cu je podneti zbog toga ,ali cu uciniti to zbog skretanja paznje da se ovakve stvari desavaju i zbog sve ostale nase dece.


Hvala svima koji su procitali ovaj tekst.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:09 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

To sa meningitisom ili sa upalom slepog creva je već postalo tragikomično. Toliko sam puta slušao u mojoj realtivno bliskoj okolini (rodbina, kolege, poznanici) da se tek na kraju posumnja na meningitis (elementarni test je savijanje glave ka grudima i ako je bolno ili nemoguće verovatno je meningitis) ili na upalu slepog creva. Znam i ja neke tragične slučajeve. Ili se sve rešavalo u poslednjem trenutku kad je već život bio ugrožen.
takamatsu takamatsu 08:10 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Hvala svima koji su procitali ovaj tekst.




Da vam Bog da zdravlja, snage, da vas poživi i sve... :((.
takamatsu takamatsu 08:12 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

elementarni test


Prijateljica koja je iskusan stomatolog je na svom detetu prepoznala meningealne znake pre lekara koji su dete lečili.... :((.
maricacarica maricacarica 08:20 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Rasplakala sam se čitajući. Iz ličnog iskustva znam koliko pedijatri po Domovima zdravlja umeju da budu nadobudni, dotle, da nas majke proglašavaju ludima, zato što vidimo da nešto nije u redu. Šta da vam kažem, želim vam da se ipak, sve dobro završi.
Unfuckable Unfuckable 08:38 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Ali mislim da pate od sindroma nezainteresovanosti i neodgovornosti karakteristicnog za ljude koji rade u primarnoj zdravstvenoj zastiti

to je ono što ja zovem "rutina ubija"
majko mila kakva jeziva situacija
ladyhawk ladyhawk 09:56 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

"Da vam Bog da zdravlja, snage, da vas poživi i sve... :((. "

Pridruzujem se ovome.
Nada umire poslednja, verujte u cudo.
...Ali dokle vise? Dokle vise? Dokle vise?...

jednatanja jednatanja 10:40 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Pridruzujem se ovome.



Strašno.
pix3lchick pix3lchick 11:47 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

apach92
...

Strašno!
Držite se, nadam se sa vama.
Po meni, ovo je u najmanju ruku pokušaj ubistvo iz nehata. Jezivo.

Najobičniji test savijanja glavice ka grudima, da brada dodirne grudnu kost, pa zar to ti skotovi nisu mogli da kažu? Zimus, kada je moj klinac od (tada) 16 meseci imao visoku temperaturu dva dana, doktorka je odmah uradila taj test, i naložila nam da ga ponovimo sutradan kod kuće. Zahvalna sam za postojanje te doktorke, jer shvatam da je zainteresovan i požrtvovan doktor u primarnoj zaštiti prava retkost.
apach92 apach92 11:50 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

hvala svima na podrsci i razumevanju. I pozdrav za sve lekare koji savesno obavljaju svoj posao.
rapunzel rapunzel 12:04 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

ne mogu da shvatim, mene ovo baca u očaj.
molim se za bebu!
NNN NNN 13:50 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Strašno!
Držite se, nadam se sa vama.
Takođe.


Najobičniji test savijanja glavice ka grudima, da brada dodirne grudnu kost, pa zar to ti skotovi nisu mogli da kažu?
Pa ovo za savijanje glavice sam nedavno pročitala u časopisu "Moja beba"... Sačuvajbože!
BFN
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:53 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Reči nemam...
Ako išta ikome znači, želim roditeljima snagu da izdrže, a bebici da se izbori, srce malo siroto...
aleksandra1966 aleksandra1966 21:11 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Duboko dirnuta vasom situacijom, porucujem vam da ne klonete duhom i nadate se da ce sve biti u redu sa vasom malom sestricinom.Saljem vam mnogo ljubavi i nadam se sa vama! Verujem da ce sve biti u redu, ne brinite!
apach92 apach92 21:18 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

nazalost bebini bubrezi su danas prestali da funkcionisu i ima 20 otkucaja srca u minuti. Rekli su da cekamo trenutak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:47 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

Strašno...da čoveku srce pukne...siroto malo.
maricacarica maricacarica 22:48 27.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

oh ne.... nemam reci utehe.
maca22 maca22 02:21 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

pix3lchick pix3lchick 15:33 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

apach92
nazalost bebini bubrezi su danas prestali da funkcionisu i ima 20 otkucaja srca u minuti. Rekli su da cekamo trenutak.

apach92 apach92 16:28 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

update: Beba je i dalje sa nama

Podigao sam medijsku hajku i to poprilicno uspesno.

Moja sestra odlazi jutros u Dom zdravlja(za one koje ova informacija zanima radi se o ogranku novobeogradskog doma zdravlja u 44. bloku glavne uloge Dr. Manic i Dr. Radovic) i pokusava da dobije neke informacije kako je do ovoga doslo i da iskopira decji karton ako je to ikako moguce.

Dobija odgovor da nadlezna lekarka radi popodne i da oni ne mogu nista da ucine i da dodje posle.

Popodne odlazi ponovo, sprovode je u ordinaciju gde je docekuje lekarka i nacelnik.

Doktorka place sto su kontaktirani mediji, pokazuju joj izvrljani ulozak decjeg kartona gde je upisano da je uradjen pedijatrijski neuroloski pregled sto uopste nije tacno. Takodje, prikazuju i analizu cele krvne slike a ne samo leukocita. Kao u Kafkinom romanu, utoliko gore sto je majka devojcice i sama medicinska sestra. Lekarka i dalje roni suze i ponavlja kako ona nista nije kriva uz `majka, zasto ste ovo dali u novine`


Nije majka nego ja jer majka nije sama.

Svojoj sestri se divim na stabilnosti koju je uspela da odrzi.


Cekamo i dalje i sve najbolje o lekarima u Tirsovoj.

Hvala vam svima na podrsci i jedinstvu duha koje ovde iskazujete. I hvala Krugolini sto je primila podstanare ovde.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 16:39 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

znaci, lekarki je najveci problem sto je "to u novinama". na tako nesto ne zna covek sta da kaze, osim da se nadam da ce iskusiti "svoju medicinu" na sopstvenoj kozi.

kada sve prodje nadam se da cete je tuziti, zbog sve dece, ne samo vase. ako niko ne radi nista, jer misli da nema smisla, lekari i dalje nece razmisljati o posledicama, jer za njih posledica i nece biti. sama opasnost od tuzbe i javnosti je vec nesto, i ako ne bude osudjena.
maca22 maca22 18:05 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

U to ime mozemo dobiti ime i prezime i radno mesto te lekarke?
maricacarica maricacarica 18:29 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Pošto sam u istom domu zdravlja, adresa je Nehruova 53, ko dolazi ne može da omaši. Slušajte, držim vam fige, na kolena ću kleknuti i moliti sve moguće, samo da vaš bebac ozdravi.
apach92 apach92 20:50 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

update:

beba se i dalje bori

http://www.blic.rs/temadana.php?id=94722
mixailo92 mixailo92 20:55 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

I ako su dopisali naknadno, da se veštačenjem utvrditi.

Najpre baš ih briga za dete, a posle frka za sopstveno du*e! I na kraju u panici, još jedno krivično delo, falsifikovanje službene isprave i zataškavanje.

Istrajte u ovome i bagru u zatvor.

A bebi želim da se izvuče bez posledica ako je ikako moguće
maricacarica maricacarica 21:06 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Jooj, brate, iščitala, stvarno sve ponizno molim, klečeći, od lekara, Boga, Budhe, samo da se izvuče. A što se naših pedijatara tiče, pošalji mi, ako hoćeš, pp pa ću ti pričam. Sad sam došla do toga da mene lekar pita šta da prepiše detetu.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maca22 maca22 21:59 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Boze, secam se kada smo ja i brat bili mali, uvek kada bi dolazili lekari, prvo su nam savijali glavu, da stavimo bradu na grudi. Posle bi nam to mama sama radila i bez njih, cim nam bude lose, kao da proveri i ona, skapirali smo da je to nesto veoooma vazno.
Da li je moguce da su ovi pedijatri nisu uradili osnovne stvari???
maricacarica maricacarica 22:54 28.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Ne dajte se! Daj Bože biće dobro! Gde uvođenje vakcina protiv istog. Obaveznog. Jel postoji? Apach, i tvoja sestričina i tvoja seka i ti ste mi u mislima. 5 litara svoje krvi bih dala - samo da se bebac izvuče
apach92 apach92 08:53 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

update:

beba je jos sa nama

Upravo su me zvali iz Ministarstva zdravlja da kazu kako ce poslati inspekciju samo da im kazem o kom se Domu zdravlja radi, kako se zove beba i imena nadleznih lekarki?!?!?!?!?

Dao sam im podatke koje su trazili, razumem ja sta je procedura.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:03 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

beba je jos sa nama

sa strahom otvaram ovaj blog.
ne znam šta da kažem, sem: držite se
i
želim vam da beba ostane borac.
maricacarica maricacarica 10:38 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

apach92
update:beba je jos sa namaUpravo su me zvali iz Ministarstva zdravlja da kazu kako ce poslati inspekciju samo da im kazem o kom se Domu zdravlja radi, kako se zove beba i imena nadleznih lekarki?!?!?!?!?Dao sam im podatke koje su trazili, razumem ja sta je procedura.

Neka, neka.... Šteta što ne šalju inspekcije malo češće po DZ i bolnicama
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:21 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

Doktorka place sto su kontaktirani mediji

Zato plače!?! A ne plače zato što bebi život o koncu visi?! Sram je bilo! Umesto da se odvukla u bolnicu da vidi dete, koje bi zbog njenog nehata moglo da umre...ja ne bih mogla da spavam od brige, a nju novine brinu?!

Samo da sve bude u redu sa bebom, to je važno, najvažnije.
skener92 skener92 14:26 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekar

snezana mihajlovic
beba je jos sa nama

sa strahom otvaram ovaj blog.
ne znam šta da kažem, sem: držite se
i
želim vam da beba ostane borac.


bori se, malena!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:29 29.05.2009

Imena

Evo imena doktorki

Svaki put kada su je vodili kod lekara, dete je pregledala druga doktorka. Prvi put to je bila dr Lidija Manić, a drugi put dr Zagorka Krstić-Radović, koja je i inače izabrani lekar male N. T.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=29&nav_id=363027

katica_zlatica katica_zlatica 22:48 29.05.2009

Re: jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

..saljemo energiju malom borcu da izdrzi hrabro, zbog svojih mame i tate, zelimo od sveg srca da sve prodje bez teskih posledica. a kazna za doktorke...ne znam sta bi im bila pravedna kazna ali im zelim da ih saceka kad im bude najsrecnije... i ministru isto, na dusu da mu ide sav nemar koji podhranjuje. toliko sam emotivno pogodjena da bi ih klela dok ne ostanem bez daha.
apach92 apach92 23:04 29.05.2009

update:

beba se i dalje drzi

da, digla se poprilicna halabuka, zadovoljan sam i prica je prenesena korektno imajuci u vidu potencijal i kvalitet nasih medija. Poprilicno mi je znacajno sto se po prvi put navode imena lekara i ustanove pa nek se ljudi zamisle i budu obazrivi, to je bio jedan od mojih ciljeva.

jasno vam je da postoje neke stvari u svemu ovome koje nisu za javnost ili barem ne jos.

mozete pricu posmatrati na ovaj ili onaj nacin ali vam je jasno da smo ordinacije pomenutih lekarki napustili sa utiskom da nije sve ucinjeno za zdravlje bebe i da za to postoji razlog.

Bahati recnik prilikom razgovora sa zabrinutom majkom bebe je svakako razlog da joj ulepsam jutarnju kafu. I, imajuci u vidu sve cinjenice posumnjam u njen rad.

Sto se tice ekspertize dokumentacije i pitanje evidencije uopste je slozeno pitanje. Karton se vodi papirno i elektronski. Svi znamo kako izgledaju kartoteke po domovima zdravlja - registratura kupusa i kelerabe sa uloscima za pregled prezvrljanim necitljivim rukopisom i pecatima raznih oblika i boja. Ko tu moze da izvrsi pouzdanu ekspertizu tacno i da zeli? Mislim, sta se tu pouzdano moze utvrditi a da ne angazujete zaista nezavisnog grafologa a ne grupicu takodje lekara koji su, verujem ,pod poprilicnim pritiskom sto svojim moralnim sto tudjim.

Baze podataka necu ni spominjati - da se sam ne bavim istima i da ne mogu u trenutku da promenim sudbinu pojedinca ili grupe omaskom ili po nalogu jos bih i poverovao Jedina baza podataka u ciji bih se security, 50 eyes principle i dislociranost kladio je Lutrija Srbije i nijedna druga.


Medijska masina i dalje nemilosrdno prikazuje realnost i dramu uz razne fotodokumente. Neko negoduje a neko ne ali to je to, ova bolest je podmukla i teska i sve ovo za bebu, nas i ljude oko nas traje vec vise od dve nedelje.


Komunikacija sa novinarima koji uporno insistiraju na dodatnim informacijama je zavrsena - njihovi sadrzaji nastavljaju da zive svoj zivot i transformacije u skladu sa politikom povecanja tiraza i nekim drugim ciljevima. Ja bih sve na svetu dao da mogu da ih nazovem i da im kazem da se stanje popravilo.

Isto se odnosi i na dodatna obracanja lekara koja nemaju veze sa zdravljem bebe.




Borba i dalje traje.



hvala svima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:46 30.05.2009

Re: update:

Dragi Apach,

Ceo dan juče bila sam bez interneta, pratim priču kroz medije i živa se jedem što ne mogu da dođem na blog i tebi i sestri kažem koliko mi je neizmerno, neizmerno žao. Strašna priča, strašan slučaj. Dodatno sam potresena činjenicom da je reč o Domu zdravlja u koji sopstveno dete vodim od kad se rodilo. Iako nijedna od dve imenovane lekarke nije njegova lekarka, iako za njegovu lekarku samo reči hvale imam, strašno sam se potresla i uplašila. Dovoljno sam puta u tom Domu zdravlja bila da vidim neverovatne gužve, da vidim da su lekari pod stresom da prime sve koji su došli na pregled, da moraju da "zbrzavaju" preglede... Dovoljno sam puta tamo čekala i po nekoliko sati na pregled... Drugim rečima, dovoljno sam toga videla da mogu da naslutim otkuda i kako se nešto ovako nezamislivo, kao što je to slučaj bebe tvoje sestre, moglo desiti. A, s druge strane, neprestano mi se nameće pitanje: "Pa, kako se ovo moglo desiti?!"

Reči nemam da izrazim šta osećam, to je čudna mešavina strašnog bola, tuge, neverice, besa, straha.... Pozdrav i podrška tebi i tvojoj porodici u ovim teškim danima.
apach92 apach92 10:08 30.05.2009

Re: update:

Hvala Krugolina, vodim te na pice da ti platim kiriju za ovo podstanarstvo.

Postoji medijski pokrivena izjava lekarke(Politika-Drustvo) uz opisanu situaciju kako je 3 puta slala dete na testove vezane za meningitis ali se u sva 3 slucaja pokazalo da se ne radi o tome. Ali, njena savest zaista jeste mirna, ona je imala na umu ovu bolest i svaki put posumnjala i ucinila sve sto treba da uradi. To sto sumnja nije potvrdjena je samo primer dobro odradjenog posla.

A sto se tice Tomice i izjave da `nije sve trebalo davati u medije` ja se izvinjavam Ministru ali morao sam to da uradim jer sam kao alternativu tome imao `internu proceduru` Doma zdravlja koja bi utvrdila cinjenice. Ukoliko smo nezadovoljni rezultatima mozemo se zaliti Min. Zdravlja koji ce za nekih mesec dana organizovati inspekciju i dati svoje misljenje a sa medijskom hajkom eto, najavise rezultate vec u Ponedeljak.

U ovoj drzavi neke stvari mozes uraditi samo ako se mnogo deres i to je tako.

edit: i gledao sam onu napacenu zenu na TV-u, zalosno je sve to i onaj covek koji pokusava onako nestrucno da se opravda dokumetacijom, papirima, procedurama. Imajte u vidu da u kvalitet i verodostojnost pomenutog niko sem jedne strane nema uvid.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:29 30.05.2009

Re: update:

Apach, mislimo na vas, držite se,
poljupci za bebu
Greganovići
anastasija.p anastasija.p 13:58 30.05.2009

Re: update:

Citam sve vreme i mislim na Vas, Vasu sestru, njenu porodicu i bebu.


U ovoj drzavi neke stvari mozes uraditi samo ako se mnogo deres i to je tako.




Ministru ako se ne svidja, neka poradi na procedurama u zdravstvu, kako sta se kada radi kad je u pitanju pacijent, tako i sta pacijent da radi kada mu neko radi o glavi... i ne moze da ceka njegove procedure...
Kad to bude funkcionisalo NIKO nece morati u medije.

Ne moze zastitnk prava pacijenata ujedno da bude i pravnik zdravstvenog centra... NE MOZE!!!
Mozda nije tako svuda, ja to ne znam, ali ovde gde ja zivim ( u Srbiji) jeste.

Dakle Ministre, sprecite pacijente da idu u medije, tako sto cete im dati gde da se obrate i STVARNO dobiju pomoc.
maricacarica maricacarica 21:09 30.05.2009

Re: update:

Držite se!
Ogroman pozdrav od nas

Treba ih lupiti sa milion $ odštete, pa će lekari početi da vode računa o tome šta i kako rade. Svaka čast onima koji svoj posao obavljaju kako treba.
Spiridon Spiridon 08:06 27.05.2009

..

Neke zene to rade da se ne bi mucile i ako apsolutno nema potrebe za carskim rezom. Imam utisak da to postaje cak i pomodarstvo.
Druge, na zalost , ne uspevaju da se porode carskim rezom i ako je to skoro jedini nacin da se bebi i mami spase zivot.

Sve je pitanje love.


vagabunda vagabunda 18:53 27.05.2009

Re: ..

da se ne bi mucile


apsolutno nema potrebe za carskim rezom


izvini, moram da priupitam, a sta fali "spasu od mucenja" kao legitimnom razlogu za bilo sta? osim sto je frka da se odstupi od biblijskog porodjaja u mukama.


maricacarica maricacarica 20:27 27.05.2009

Re: ..

vagabunda
da se ne bi mucile
apsolutno nema potrebe za carskim rezomizvini, moram da priupitam, a sta fali "spasu od mucenja" kao legitimnom razlogu za bilo sta? osim sto je frka da se odstupi od biblijskog porodjaja u mukama.



Da treba muskarci da se poradjaju - ne brini, sve bi bilo bezbolno
Oljacat Oljacat 08:27 27.05.2009

Zločin i kazna

Obzirom da se smatram Krugolininom špijunkom, nakon iskustva koje ću vam ukratko ispričati smatram da su najveći problemi to što nema kontrole nad našim „stručnjacima „ ginekolozima, što među njima vlada ogromno rivalstvo koje se naravno završava na leđima porodilja i što , pošto nema KAZNE zločin može da vlada, a to što se radi sa nama JESTE zločin i genocid nad Srpkinjama i srpskim narodom, jer ja drugačije ne mogu da shvatim ove horore koji se neprekidno dešavaju.
Pre tačno sedam dana rodila sam moju mrtvu devojčicu na GAK-Višegradskoj. Isključivi krivac za ovakav ishod događaja je moj ginekolog koji je vodio trudnoću, Dr Nebojša Marković koji je direktor klinike za veštačku oplodnju u Leskovcu (ja sam inače Leskovčanka). Iako imam 38 godina i ovo mi je treća trudnoća, lekar nije želeo da mi da uput za amniocentezu koja bi još u ranoj trudnoći otkrila eventualne hromozomske anomalije kod bebe. Ja na svoj zahtev radim Double test koji ne pokazuje ništa loše, no to je samo jedan od testova prenatalne djagnostike, koji čak nije ni urađen kako treba. Od 18 nedelje trudnoće beba zaostaje u rastu, no to ne zabrinjava ni mog ni još dva druga ginekologa kojima sam se obratila. U 29 nedelji trudnoće beba već zaostaje 3 nedelje u razvoju, a ultrazvučnim pregledom otkriva se paracistična formacija na pupčaniku bebe. Ja insistiram da me sada pošalju na kordocentezu, pošto je za amnio prekasno, ali svi lekari tvrde da to nije ništa a neki od njih tvrde da su porađali mnogo takvih beba... iako ja na internetu pronalazim da su ovakve ciste povezane sa trizomijom na 18 hromozomu. Komentar je „ti mnogo znaš, što nisi završila medicinu, nije svaka informacija za pacijenta, pa nećemo valjda da bušimo bebu ??? za svaku glupost koju majka nađe na internetu“ . Moja agonija se nastavlja sve do 34 nedelje trudnoće kada moja beba potpuno prestaje da se kreće 4 dana! Ne , to i dalje nije ništa alarmantno, kažu oni! CTG pokazuje da bebi srce kuca! Zaboga ljudi, pa i pacijentima u komi kuca srce ali se oni ne pomeraju ... panično tražim bar jednog lekara koji će ozbiljno shvatiti i Dr Mira Ivanović nalazi razumevanje, pa pregledom otkriva da beba ima srčanu manu i istog trenutka me šalje na GAK sa uputom na lekarsku komisiju za fetalne anomalije na Tiršovoj. Nedelju dana sam ležala na odeljenju patologije i zaista nemam nikakve zamerke na osoblje – svi su bili izuzetn ljubazni , identifikovani i spremni da pomognu. Lekari u Tiršovoj pronalaze da beba ima trostruku srčanu manu – AV kanal, pridruženi VSD i jašuću aortu (sve se može naći na internetu), i da MORAM uraditi kordocentezu kako bi se utvrdile eventualne hromozomske anomalije! Nema genetičara na GAK-u, nije problem, lekari mi uzimaju uzorak krvi iz pupčane vrpcei nosimo to u privatnu laboratoriju koja jako brzo završava rezultate na molbu lekara, jer ja SAM U DEVETOM MESECU TRUDNOĆE! Nemam reči kojima mogu da pohvalim humanost i ljuskost Dr Darka Plećaša i Dr Snežane Plešinac koji su se izuzetno založili za mene i moju bebu iako ih ne poznajem. Dr Darko P. Je zamolio laboratoriju da mu javi rezultate, oni su to i učinili, on je negde pronašao naš broj telefona i zove nas u Leskovac da nam kaže da beba ima Edwardsov sindrom (trizomija na 18.-om hromozomu) koji je nepreživljiv, da moramo hitno da mu se javimo ... šok nemogu ni da opišem... i onda se naravno zakazuje feticid u 36 nedelji trudnoće, izaziva se porođaj na koji čekam tri dana jer nema znakova kontrakcija... Tek četvrtog dana dolazi do malih kontrakcija i šalju me u porodilište (govorim o Višegradskoj) sa mojim i lekarskim zahtevom da se da epiduralna anestezija. Nisam dobila anesteziju. Pored svega što sam preživela , rađanje mrtve bebe sa ko znakoliko infuzija i uz ekstremno neljubaznu babicu i doktorke (koje nisu identifikovane ) je nešto najgore što sam u životu doživela. Zašto mi nisu dali epidural nemam objašnjenje... nisam nikome dala novac, možda je u tome problem. Samo neko ko je silom rađao mrtvo dete zna kakav je bol.. bol nije samo fizički već je bol u glavi gori od svega... da sam mogla da otvorim prozor skočila bih kroz njega ali nisam mogla tako da sam grebala i grizla ruke, udarala glavom o zid, plakala i molila da mi daju moj mobilni da pozovem muža da mi pomogne , platiću koliko treba samo neka me oslobode muka... ne, Aušvic je odlučio da ja trebam da patim jer sam lekarku zamolila da bude nežnija kada me pregleda a babicu sam ošamarila nakon izuzetno neprijatnog pregleda. Niko mi nije posvetio ni minut pažnje čitava tri sata osim jedne čistačice, pošto više ne verujem u Boga ne mogu da mu se zahvalim, ali je ta žena sve vreme bila uz mene , plakala samnom, pomagala mi da piškim, da se grčim, da vrištim ...kao majka, i hvala joj do neba. Kada je beba pošla, ona me je popela na sto, neke tri – četiri ženske osobe (ne znam ko su jer nisu imale nikakve identifikacije) su počele da vrište na mene da guram !!! a beba sam izlazi, jadno mojepile imalo je samo 1500 grama, izašlo je uz pljusak krvi za sekundu... posteljica mi je uredno izašla cela zajedno sa pupčanom vrpcom, no još jedna Megeleova učenica sada gura ruku u mene da mi uradi ručnu reviziju na živo ..na šta sam je šutnula u glavu i sprečila je ... ludilo , ludilo ... pokazali su mi moju devojčicu, tražila sam da je vidim , i meni je bila lepa ... zavili je u pelenu, pa je smestili u crnu kesu i stavili na vagu gde je sve vreme dok sam ležala nakon porođaja bila. Divno. Takva humanost, tako lepo .... ona čistačica me je oprala, promenila krvave čaršafe, stavila mi uložak, pokrila me i obilazila dva sata (niko više nije došao osim Dr Gojnić koja je na žalost kasno saznala da sam tu i koja je takođe divna žena, ali džaba, nije bila tu) .
Nije kratko. Oprostite. Ali ja moram da izbacimo ovu tugu iz mene. Prošlo je sedam dana a ja sam na lekovima za smirenje i NISAM JEDINA. Ne želim da ovo ovako prođe. Ne želim da se ovo više nikome desi. Htela bih smo da zamolim : koji je advokat naš, da mogu da ga kontaktiram , da nije korumpiran i da mogu da tužim lekara koji je dozvolio da do ovoga dođe? Ako nemamo takvog, hajde da angažujemo jednog. Ovo mora da stane. Ako neko ima još predloga, molim Vas da ih iznese. Ja neću da ćutim, a verujem da nas ima još .
maricacarica maricacarica 10:07 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

uzasno mi je zao, mogu samo da zamislim koliki je tvoj bol. Mozda da pitamo sentinela? On bi trebalo da zna nekog advokata
ladyhawk ladyhawk 10:22 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

Meni ce srca da stane od ovih prica, ovih surovih istina koje se svakodnevno desavaju i odnose zivote i kasape dusu.

I da, i meni je pri prvom porodjaju jedino cistacica bila od pomoci, jedina ljubazna, jedina mi pomogla da se prebacim u krevet, cak pritrcala i pri samom porodjaju, kad je beba posla van. Nisam poznavala tu zenu, ali joj hvala do neba.
Lekari, babice, pedijatrijske sestre, gde ce vam dusa?
jasmen jasmen 10:23 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

Strašno! Želim da vam dam podršku.
Možda ne bi bilo loša ideja da se pri 'Majka hrabrost' organizuje besplatna pravna i psihološka pomoć za trudnice i porodilje? Krugolina?
margos margos 10:36 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

Oljacat

Čuvaj sebe sada. Najpre sebe sačuvaj, fizički i mentalno.... to ti je najvažnije.
Zbog ovakvih iskustava sam prestala da čitam komentare na Krugolininim blogovima jer nemam ni reči a ni misli u glavi kad ovakav horor pročitam. Čuvaj se, i neguj sebe....

jednatanja jednatanja 10:49 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

Žao mi je zbog tvoje bebe, mali anđelak. Čuvaj se.
4krofnica 4krofnica 10:56 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

strasno. strasno. strasno. strasno.

jos jedna tuzna vest o bahatosti lekara...

nada. postoji.


mrvicak mrvicak 11:23 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

Draga Oljacat,
zaista zanemim od svega... gde će im duša!!!
Ali, da, zaista za dušu me baš i briga... treba da odgovaraju pred zakonom! A dušom nek se posle bakću sami ako im je mrva i ostala...

Želim ti brdo snage da ovo preguraš...
A da ne bi svaka od nas u boli preguravala, stvarno nam za GI MH advokat treba ko leba.
Topli zagrljaj od mene!
rapunzel rapunzel 12:14 27.05.2009

Re: Zločin i kazna

oljenka mnogo mi je žao, ali moraš zbog sebe i dečice da izdržiš.
maca22 maca22 02:28 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

Oljacat
Obzirom da se smatram Krugolininom špijunkom, nakon iskustva koje ću vam ukratko ispričati smatram da su najveći problemi to što nema kontrole nad našim „stručnjacima „ ginekolozima, što među njima vlada ogromno rivalstvo koje se naravno završava na leđima porodilja i što , pošto nema KAZNE zločin može da vlada, a to što se radi sa nama JESTE zločin i genocid nad Srpkinjama i srpskim narodom, jer ja drugačije ne mogu da shvatim ove horore koji se neprekidno dešavaju.

Prave reci. Uzas.
Drzi se Oljacat.
maca22 maca22 02:30 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

I dodatak, to sto smo mi se zove: obrazovani laik.
Znaci, uopste ne moram biti dipl. lekar, da bih bila pametnija uz pomoc interneta od raznih degena ili monstruma u belom.
Hansel Hansel 11:13 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

Užasni su svi ovi primeri, i ja sam pre mesec-dva izneo jedan drastičan iz bliskog okruženja (a takođe znam za još nekoliko uznemirujućih, ali manje drastičnih; pritom - ne znam ni za jedan normalan!)... Svaki izraz saosećanja koji bih uputio čini mi se nedovoljnim...

Ne znam da li je moguć, ali čini mi se da bi ovde jedini lek mogao da bude praktični test/ispit koji bi lekari iznova polagali makar kada obnavljaju licencu, ako ne i češće, kao i uvođenje obaveze da na zahtev pacijenta potpišu izjavu da su nešto što je pacijent predlagao odbili i zašto su odbili - baš kao što oni pacijentu - npr. porodilji pred operaciju tutnu dokument koji ih oslobađa svake odgovornosti, a pacijent nema ni vremena da ga pročita, a nekada nije to ni u stanju!

(Ako bude sreće i "prođe" mi emisija koja mi je odavno u glavi, svojski ću se baviti ovakvim temama. Ovo je zemlja u kojoj je običan građanin obespravljen na svaki zamisliv i nezamisliv način i to više ne smemo da trpimo!)
scabies scabies 11:53 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

jedini lek mogao da bude praktični test/ispit koji bi lekari iznova polagali makar kada obnavljaju licencu
Pa zar lekar svaki dan nije na prakticnom ispitu? Dovoljno bi bilo samo to ocenjivati, nema potrebe da se smisljaju novi nacini, bacaju pare i gubi vreme, cini mi se...
baš kao što oni pacijentu - npr. porodilji pred operaciju tutnu dokument koji ih oslobađa svake odgovornosti
Slucajno jednom prisustvovah sceni u Urgentnom centru kad je lekar prisao zeni (od 70ak godina) na kolicima i rekao: "Treba da vam se amputira noga-da li se slazete?" Kao da se takve odluke donose tri puta dnevno svaki dan i da se mogu doneti za 5seqndi!!!
Hansel Hansel 12:55 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

Pa, ima malecki problem s tim ocenjivanjem - ko će to da ocenjuje, koji bi bili kriterijumi, ko bi bilo šta dokazao post festum? Da je to lako, zar do sada ne bi bilo nešto negde nekom dokazano? Ovako, molim, pismeni u usmeni ispit, komisija s Faksa, kakav da je, pa da vidimo...

Da se razumemo - ja se divim dobrim lekarima - dobrim u smislu stručnosti i pristupa, jer mislim da je to jako teško postati, biti i održati u našim uslovima i s ovim i ovakvim medicinskim fakultetima koji forsiraju maltene samo teoriju. Prosto, toliko su ljudi na tim (i ne samo tim) studijama zaglušeni kojekakvim "molekularnim" činjenicama i teorijama, da prosečnom studentu teško da ostane u glavi ono što M-O-R-A da ostane.

Pre jedno 7-8 godina pričao na TV mladi lekar koji je u NS imao prosek skoro 10 i onda otišao u SAD na specijalizaciju urgentne medicine. Odmah ih poslali na praksu. Dođe pacijent sa edemom pluća. Naš odlikaš ne zna šta treba da uradi! A tamošnji student s druge godine kaže - pa kako ne znaš, treba dati Lasix i morfijum!
Eto, tako je problem našeg sistema, kroz lično iskustvo, maksimalno iskreno (zašta, kao i za sve drugo što je tada rekao, zaslužuje duboko poštovanje!), opisao taj lekar. Voleo bih da znam da li je ovde uspeo da primeni svoje TAMO DOBIJENO znanje ili se vratio - u emigraciju...
scabies scabies 13:14 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

Ja sam nesto drugo poqsala da kazem. 'Ajde da probam sa jednim primerom: ako je fabrika neproduktivna zato sto radnici nisu strucni i zato sto ne rade svoj posao, nista se nece popraviti na bolje time sto cemo nabaviti nove masine. Nije problem u Srbiji sto nije osmisljen nacin kontrole, nego zato sto to u praxi ne funkcionise. I necemo nista resiti samo time sto cemo uvesti nove metode procene.
To ti je isto kao da lekar na testu zaokruzi lasix i morfijum, a sutra nastavi da daje nitroglicerin i andol za edem pluca.
Zato ponavljam-protokoli! Jednostavni algoritmi: simptomi-dijagnostika-terapija!
Ili na primeru: svakom detetu sa visokom temperaturom obavezno uraditi meningealne znake-ako su pozitivni-sledeci dijagnosticki korak-odredjena terapija. A onda se pogleda u izvestaj: pa ako pise da su uradjeni i negativni bili-lekar je uradio sta je trebalo, ako ne pise da su radjeni-greska je ucinjena.
Hansel Hansel 14:08 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

U pravu si za to što kažeš, ali ja sam mislio nešto drugo - pitanje je prvo DA LI bi ti lekari znali tačan odgovor! (I, nikako test na zaokruživanje; znam da si to rekla ilustracije radi, al' da naglasim). To znanje je valjda prvi kriterijum da nekoga pustiš da leči, a onda ga posle procenjuješ po (ne)kvalitetu prakse...
scabies scabies 14:49 28.05.2009

Re: Zločin i kazna

To znanje je valjda prvi kriterijum da nekoga pustiš da leči, a onda ga posle procenjuješ po (ne)kvalitetu prakse...
Pa zar ne postoje medicinski faqlteti, drzavni ispiti, specijalisticki ispiti, subspecijalisticki...? Sve to ima, al' ne radi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:55 29.05.2009

Oljacat

Draga Olja, zaista nemam reči kojima bih probala da te utešim. Tako mi je žao. Čuvaj se, izdrži.
poljubac
Jelica
4krofnica 4krofnica 08:31 27.05.2009

priruda

ja sam za prirodno uvek
(hehe sad sam se setila kako sam pri drugom porodjaju vristala DAJ-TE MI TAJ EPI-DU-RAL!), no zaboravilo se...
neznam zasto neka zena u normalnim uslovima, bez komplikacija i predhodnih porodjaja zeli da se porodi carskim rezom? da prespava sve? nekapiram.
lekari treba da budu fleksibilniji, ako postoji neki rizik (prethodni carski, uska karlica, statijaznam) da se pre odluce za Rez nego na stav 'priroda ce odraditi svoje'
jasmen jasmen 10:37 27.05.2009

Elektivan carski rez, da ili ne?

Elektivan carski rez je problem za jednu veću debatu. Sa jedne strane trebalo bi ga potpuno zabraniti jer nosi rizike, sa druge strane porodilja bi trebalo da odluči o rizicima. U nekim zemljama u Evropi postoji elektivni carski rez(mislim da je Francuska jedna od njih), dok u drugim ne može o tome ni da se razmišlja (Holandija).
KRUGOLININA POENTA OVDE (ja bih rekla) je
carski rez elektivan za sve ili ni za koga i donošenje procedura i sistema po kojima se tačno zna za šta i kada se obavezno primenjuje, a kada se nikako ne primenjuje, čak ni za 500 E.
scabies scabies 11:05 27.05.2009

Re: Elektivan carski rez, da ili ne?

KRUGOLININA POENTA OVDE (ja bih rekla) je
carski rez elektivan za sve ili ni za koga i donošenje procedura i sistema po kojima se tačno zna za šta i kada se obavezno primenjuje, a kada se nikako ne primenjuje, čak ni za 500 E.
Ja sam vec rekla svoje misljenje: elektivni carski rez za sve.

scabies scabies 15:05 27.05.2009

Re: Elektivan carski rez, da ili ne?

Sa jedne strane trebalo bi ga potpuno zabraniti jer nosi rizike

Moze objasnjenje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana