nominacije

Dule Nedeljković RSS / 04.10.2007. u 12:41

Top lista najomrazenijih pojava dana danasnjeg:

1.Taksisti-razulareno divlje, primitivno, pleme na cetiri tocka terorise prestonicu.

2.Zdravstvena insepkcija Ministarstva zdravlja-izdala rešenje kojim se zabranjuje primena epiduralne anestezije za bezbolan porodjaj. Zato sto je neko presekao lanac srece u kome su svi bili dobri i zaradjivali bez fiskalnog racuna, inspekcija se naljutila i osudila porodilje na porodjajne muke.

3.Gradjevinski narko bosovi-svi znaju ko su najveci kriminalci, policija nista ne radi na tome, nego beze kada se pripuca na ulicama u sred belog dana.

4.Genexova lopovska ekipa-uhapseni misevi, najveci igraci zaobidjeni.

5.Mila Jovovic-ugojila se u trudnoci 30 kilograma cime je direktno ugrozila moju estetiku posto mi je Bo odlucno saopstila da od danas jede, posto se ona u nasoj trudnoci ugojila samo 9 kilograma. 

ps. iniciram demokratiju na ovom Blogu i u komentarima mozete nominovati kojeg VIP ukucanina(VIP Blogera) zelite da vidite van Bloga i zasto. Samo iskreno i razlozno. Ovo Vam je jedinstvena prilika.

Ocekujte-ocekivano:))

 



Komentari (182)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bravar bravar 12:56 04.10.2007

bez naslova

Ovo drugo Te posebno pogodilo?

@Bo - I bez epiduralne je sasvim OK. Samo bez straha. To je i onako prirodna pojava.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:02 04.10.2007

Re: bez naslova

Dule, potpisujem sve, sem ono o taxistima cije usluge, kad god sam u Beogradu, obilato koristim na nesrecu svog novcanika. A sto se porodjajnih bolova tice, neka Bojana ne brine, dace joj nesto lokalno, sigurna sam. I meni su, ovde u Americi obzirom da sam odbila epidural. Pusti zenu na miru, neka klopa sta hoce:)

I ja sam za demokratiju: Neka SVI pisu.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:10 04.10.2007

Re: bez naslova

bravare, cuj pogodilo:)) uplasilo. Od kada smo se dogovorili za epidural u razgovoru sa doktorom u nasoj kuci vlada veselje i radost. Sinoc kada je cula vest, sva se zarozala. Srecom "znam ljude".
Srbija
Jelena, naravno da nisu svi taksisti isti, ali veruj mi da se u poslednje vreme grupno ponasaju kao kabadahije. Strajkuju, maltretiraju, traze, zahtevaju a nista ne nude. Ja kada treba da sednem u kola naoruzam se strpljenjem i bezbol palicom:)
antioksidant antioksidant 13:15 04.10.2007

Re: bez naslova

A sto se porodjajnih bolova tice, neka Bojana ne brine, dace joj nesto lokalno, sigurna sam. I

Zar epidural nije nesto lokalno?

Ako ova moja cuje ovo za epidural, nist aod broja 2. Za Bo nema povratka, za nas nema pocetka.

A sto se tice Genexa: ako je Savicevic mis, ko su ti najveci igraci?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:17 04.10.2007

Re: bez naslova

Srecom "znam ljude". Srbija


Dakle, alal im mera zaustavljanja korupcije u zdravstvu.
Ne samo sto je ocigledno vrlo delotvorna, vec u koje pare da se kladimo da ce "nezvanicni cenovnik" tek sad da se uveća do neslućenih razmera...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:24 04.10.2007

Re: bez naslova

u izraelu te salecu da uzmesh epidural, i to guraju zheni sekunde pred porodjaj da potpishe da hoce da uzme. medjutim, ja sam chuo da je gudra sama njesra, jer te umrtvi pre trenutka kada krenu najstrashniji bolovi, a onda kad je najgore te spusti. pritom te odvaljuju ledja posle upotrebe josh barem metar dana posle porodjaja. ne znam, moja zhena je najveci pekmez na svetu, pa je ipak iznela najtezhi i najbolniji deo prirodnim putem. teshila se mishlju da kada mogu sve one Arapkinje i Jevrejke da izguraju po 10-12 komada bez ikakvih gudri, shto bi ona bila veca boranija od njih, i to samo sa jednim srpcheto-vojvodjanchetom?!

fora sa ukidanjem epidurala je, kapiram, u tome, je shto ti morash da podmitish lekara sa sto jura da bi ti dao gudru. ministarstvo samo zheli da bude deo sheme, onda.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:27 04.10.2007

Re: bez naslova

Nije. On je kao sedativ, nisam strucnjak. Lokalni anestetici se daju u toku porodjaja.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:32 04.10.2007

Re: bez naslova

Ako ova moja cuje ovo za epidural, nist aod broja 2


Dva muve jednim udarcem: em rešiše korupciju, em doprineše borbi za povećanje nataliteta...

Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:33 04.10.2007

Re: bez naslova

to i jeste poenta. IMT shema patentirana od Spasoja Krunica i SPO ekipe IMT=imali' mene tu!
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:35 04.10.2007

Re: bez naslova

antioksidante, Radoman Bozovic se motao svojevremeno oko Genexa. Ima politickih analiticara, ovde po blogu, pa neka nas sve potsete...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:36 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

bebeca registracija, znachi, treba ti 151 potvrda, i kao, ona pomoc koju ti drzhava uplati kao stimulans za prvo dete... chekash na deset razlichitih mesta da obezbedish jedno jebeno papirche za bebacha, da bi ti dali lovu koja ti ionako pripada hrabrim chinom i odlukom da detetu ponudish zhivot u ovom birokratskom MORDORU od drzhave i onda, shta - znachi, daju ti lovu za novorodjenche posle tri meseca?! mislim, sticajem okolnosti imamo love, al' koje ce ti q lova, pomoc za novorodjenche posle tri meseca kada je u prvih 6 nedelja najveca frka i treba ti za milion sitnica lova?!

ma-a. srbija, jezivo znachi. ja se divim svima vama shto niste otpalili odavde.
Atomski mrav Atomski mrav 13:40 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

Srđane, evo ja bi odmah da palim a jel' mogu kod tebe?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:45 04.10.2007

Re: bez naslova

pritom te odvaljuju ledja posle upotrebe josh barem metar dana posle porodjaja.


Ledja odvaljuju zato što je stomačine bilo 9 meseci, pa je - opa - odjednom nema.
Nema to veze s epiduralom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:45 04.10.2007

Re: bez naslova

Jelena Pavlović
Nije. On je kao sedativ, nisam strucnjak. Lokalni anestetici se daju u toku porodjaja.


onda sam pogreshio. whatever, primoravaju trudniku chim se javi u porodilishte da potpishe da hoce epiduralnu anesteziju, dok ovde morash da podmicujesh lekare da bi dobio?! nebulozno, strashno.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:05 04.10.2007

Re: bez naslova

još strašnije je da u KG-u ne znaju da daju epidural
pa ti lekar, onako diskretno sugeriše da je sve u redu i da možda ne bi moralo sa epiduralom
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:16 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

Atomski mrav
Srđane, evo ja bi odmah da palim a jel' mogu kod tebe?


ne znam, tebra, nismo mi najsrecnije reshenje. neka kanada, australija... vladash sjajnim znanjem, kompjuterskim, tamo bih ja trazhio future da imam kvalifikacije poput tvojih.

Krugolina Borup
pritom te odvaljuju ledja posle upotrebe josh barem metar dana posle porodjaja. Ledja odvaljuju zato što je stomačine bilo 9 meseci, pa je - opa - odjednom nema.Nema to veze s epiduralom.


ne znam, mislim da je to mit sa bolom u ledjima zbog trudnoce. zavisi od kondicije, ritma zhivota, sportskih aktivnosti poput plivanja, hodanja, ili biciklizma i alpinizma u ranoj fazi. zavisi i od velichine gojaznosti, ili od broja dobrih koncerata posecenih tokom perioda bremenitosti. ako je sve umereno i cool, ne bi trebalo da osoba oseti bolove u ledjima nakon porodjaja. jedini koji oseca bolove u ledjima kod nas u ovom trenutku sam ja - kada moram prepovijati malishana nakon intenzivnijeg istovara po vishe puta tokom noci...
bravar bravar 15:16 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

mislim da je to mit sa bolom u ledjima

Nisam medicinski radnik, ali to sa bolom u ledjima nema bas puno veze sa fizickom spremnoscu. Ima...ali delimicno.
U toku trudnoce materica se uvecava 500 puta, karlicne kosti se prilagodjavaju istom da bi plod mogao bezbedno da se uglavi u majcinom stomaku. Nakon porodjaja sve se vraca u prvobitno stanje. Te "bolove" koji nisu jaki, oseca zena posle porodjaja odredjeno vreme.
Problem je i taj
kada moram prepovijati malishana nakon intenzivnijeg istovara po vishe puta tokom noci...
jer produzava bolove u ledjima.
Ali i to je deo roditeljstva koji se brzo zaboravlja. S' bebama je najlakse. Kad dodje pubertet...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:35 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

bravar
U toku trudnoce materica se uvecava 500 puta


definitivno...

ali ipak nekako verujem da je 500 puta veca materica koja se kupala u crvenom moru, i vrelim mineralnim izvorima mrtvog mora, peshachila frushkogorski maraton, bila na pepersima, masimu i egzitu, plivala na bazenu i ishla na dunav, ipak izdrzhljivija od materice koja se smarala chitavo vreme po zagushljivim ulicama punim smoga...
bravar bravar 15:53 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

Verovatno si u pravu:) ali moje iskustvo je sasvim drugacije. Jeste da sam se bavila sportom, ali u trudnoci (posebno prvoj) nisam ni setala, ni plivala, ni pesacila bog zna sta, a porodila se vrlo brzo i lako. Moja sreca. Drugi prorodjaj nakon 12 godina bio je gotov za nepun sat:) Moja sreca jos veca:)
Mislim da i genetika ima veze sa porodjajem.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:09 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

U trudnoci, kao i u normalnim okolnostima, potrebno je da se zena krece i bude fizicki aktivna. Nepokretne zene, ili one koje su u toku trudnoce morale da leze, sigurna sam da su, sa ili bez epidurala, osecale tegobu. Stocic na kome se beba prepovija trebalo bi da bude odgovarajuce visine kako onoga ko bebu previja, ne bi bolela ledja.
Ja nikada u zivotu nisam bila srecnija i zadovoljnija nego kada sam nosila dete. Uopste nisam razmisljala o porodjaju, bolovima, bila sam opustena i posto nikada pre nisam imala decu, taj mi je bol bio nepoznat. Isli smo na casove Lamaz na kojima sam naucila dosta korisnih stvari koje sam pri porodjaju potpuno zaboravila:) i sve sto me je interesovalo bila je moja beba koju sam jedva cekala da vidim:))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:12 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

bravar
Mislim da i genetika ima veze sa porodjajem.


genetsko nasledje je apsolutni faktor! to polje je stvarno chudesno i ponekad mi je zhao shto nemam vishe mogucnosti i znanje da po njemu istrazhujem.

zato ipak mislim da ne treba nametati trudnikama izbor, kao vishe ili manje si kool ako uzmesh ili ne epidural; vec da bi to trebao biti individualni izbor, u skladu sa svim specifichnostima individualne osobe koja je u drugom stanju.
Atomski mrav Atomski mrav 16:40 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

bila na pepersima

Nadam se da nije pokisla (ne materica već njena vlasnica, prim. aut.) kao ja... :)
bravar bravar 16:47 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

zato ipak mislim da ne treba nametati trudnikama izbor, kao vishe ili manje si kool ako uzmesh ili ne epidural; vec da bi to trebao biti individualni izbor


Apsolutno se slazem. Sloboda izbora mora dapostoji.
smole smole 16:48 04.10.2007

Re: meni je vrhunac

Potpuno se slazem sa Srdjanom! Mogucnost izbora mora da postoji! I ja bih volela da sam se porodila za 2 sata, bez epiduralne i Carskog reza. Epiduralna nije bila moj izbor pre pocetka porodjaja.

A genetika uvek odradi svoje. I sa puno pesacenja, vezbanja i plivanja cak i u vreme kada je termin za porodjaj vec prosao, prosto nije islo prirodnim putem...
oldtajmer oldtajmer 19:11 04.10.2007

Re: taksisti

Jelena, naravno da nisu svi taksisti isti, ali veruj mi da se u poslednje vreme grupno ponasaju kao kabadahije. Strajkuju, maltretiraju, traze, zahtevaju a nista ne nude. Ja kada treba da sednem u kola naoruzam se strpljenjem i bezbol palicom:)


Moram ovde reci da sam nedavno imao jaaako prijatno iskustvo u taxiju, posle xxxx godina. Kao prvo savrseno fin, cisto, novi, udoban auto, vozi lepo, bez trzanja, a onda.... covek pustio Enigmu! Samo za to sam ga castio!
Atomski mrav Atomski mrav 19:14 04.10.2007

Re: taksisti

Ma pusti to kad te opale po ušima... taxi je mnogo jeftiniji recimo u Novom Sadu nego u Beogradu...
mariopan mariopan 19:35 04.10.2007

Re: bez naslova

...Pa mislim ovde muskarci raspravljaju od cega se odvaljuju ledja.....meni doslo i simpaticno i smesno. Ledja se ionako odvaljuju ,rodila dva kom. eto informacija iz prve ruke. U moje vreme nije bilo epidurala i sve prirodno..Danas moze ali ako se debelo plati. Taj deo gde se o parama govori ( ko sisa trudnice ...to misle u ministrastvu) pa taj deo je onaj najvazniji....kome ce da idu pare. Ili ko ce to da placa.

Ako se to uvede kao standardna usluga morace da ga plati socijalno kao normalne lekove a ako se proglasi za vanstandardnu uslugu placace ih trudnice iz svog dzepa. Trenutno to je jedna mutna sfera jer taj novac iz vanstandardnih usluga ide samim bolnicama..ne placa se pdv i ne zna se koliko se takvog novca sliva u bolnice jer se izdaje nekakav racun koji je na obicnom bloku..tzv blok-racun. Tu spadaju razna snimanja preko reda ,na pr.treba vam hitno neko snimanje ..vi odete u bolnicu a tamo spisak zakazanih snimanja do kolena ..pa vam kazu dodjite dogodine a vama bas hitno...a onda vam kazu moze odmah ako placate. To je ovde NORMALNO...a ko je nenormalan to jos nismo utvrdili.

Asto se tice same epiduralne..porodile se moje neke mlade rodjake i kazu da nisu osetile nista..nije ih bolelo i presrecne su sto su mogle to sebi da priuste. Dakle nemam licno iskustvo.Bolovi u ledjima posle porodjaja su zato sto se karlica vraca u svoj normalan polozaj jer je zbog porodjaja bila pomerena. To se ne moze izbeci i nisu bas takvi bolovi..vrlo brzo prodju... Pa napred mlade tate i mame..ne bojte se nije to nista.
kata kata 22:39 04.10.2007

Re: bez naslova

U Kragujevcu postoji jedna anesteticarka koja je obucena i odlicno radi epidural. No, kako je njen posao vise cenjen u tom trenutku od posla kolega ginekologa, oni nikome ne govore da je epidural moguc. A jeste, provereno. I ona je odlicna, provereno.
margos margos 01:01 05.10.2007

Re: bez naslova

kata
U Kragujevcu postoji jedna anesteticarka koja je obucena i odlicno radi epidural. No, kako je njen posao vise cenjen u tom trenutku od posla kolega ginekologa, oni nikome ne govore da je epidural moguc. A jeste, provereno. I ona je odlicna, provereno.

Da se ne zove Danijela, slucajno?
pozz
Djuzepe Djuzepe 15:22 05.10.2007

Re: taksisti

Mozda je benzin skuplji u BG-u... od Interkontinentala do Autobuske stanice mi je taksista trazio 400 din, pa je velikodusno spustio na 300 din.. valjda je prelazak preko mosta jako skup i naglasio je da mi to nije novi sad, nekako je odmah skontao odakle moje cudjenje...

Zato mi u NS-u u centru, vec par dana imamo "razulareno divlje, primitivno, pleme na" nesto vise tockova iz ATP Vojvodine, koji su ljuti sto se nama ne svidja nova stanica njihovog gazde..

...eto, svako svoje..
kata kata 19:58 05.10.2007

Re: bez naslova

Zove se Danijela. Nije reklama.

epidural

Epidural je vrsta anestezije koja se daje u kicmeni kanal. Tehnika je ista kao lumbarna punkcija i sto cesce vezbas, bolje dajes (iz perspektive lekara). Ona cini porodjaj bezbolnim, a zena je budna i svesna. Downside je da je za bebu napornija jer ona neutralise bolnu stimulaciju kontrakcija tokom prolaska bebe kroz porodjajni kanal, pa zato porodjaj duze traje.
Dr Ana
Unfuckable Unfuckable 01:00 06.10.2007

Re: epidural

(iz perspektive lekara).



iz perspektive pacijenta... - što je lekar više davao ...manje su šanse za ...nevolju...
Dr Ana ..pošto si se već titulirala - objasni, please, narodu moguće nevolje epiduralne anestezije.

Re: epidural

Nevolja koja nema veze sa tehnikom lekara je glavobolja posle. Spontano prolazi. A ako se epidural ne da dobro, pa nista posebno, samo ne radi i vise boli dok se pokusava. Ponekad se desava da je zbog deformiteta kicme kicmeni kanal nepristupacan, tako da ma kako iskusan lekar bio, ne moze da da anesteziju.
Za bebe sam vec rekla.

Re: epidural

Nevolja koja nema veze sa tehnikom lekara je glavobolja posle. Spontano prolazi. A ako se epidural ne da dobro, pa nista posebno, samo ne radi i vise boli dok se pokusava. Ponekad se desava da je zbog deformiteta kicme kicmeni kanal nepristupacan, tako da ma kako iskusan lekar bio, ne moze da da anesteziju.
Za bebe sam vec rekla.
Atomski mrav Atomski mrav 13:06 04.10.2007

Nominacija

Dule, siguran sam da znaš za koga bih ja glasao... upiši mu jedan bod :)
shure shure 23:53 04.10.2007

Re: Nominacija

Atomski mrav
Dule, siguran sam da znaš za koga bih ja glasao... upiši mu jedan bod :)

Nesto se(za sada) nismo "upecali"na nominacije za proterivanje...Ne znam,ja sam ovde samo gost,pa ne bih hteo da se mesam u nesto sto je u nadleznosti domacina.Pretpostavljam da je svaki od vas,zbog necega tu i zbog necega VIP.Mnogo,mnogo je veci spisak onih koje ne citam,od onih koje citam.Takodje,jos je veci spisak onih kod kojih nisam napisao ni rec.A ne mislim da je ikoga zbog toga briga.Imam svoju VIP listu i to pratim,kad imam vremena i volje i nesto od ostalog prelistam....Ipak,izbacio bih sve one koji koriste blog za besplatnu promociju svojih politickih partija,mada....jalov im posao
Pozdrav domacinu
Miodrag Cvejin
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:11 04.10.2007

Ti si sav moj bol

2.Zdravstvena insepkcija Ministarstva zdravlja-izdala rešenje kojim se zabranjuje primena epiduralne anestezije za bezbolan porodjaj. Zato sto je neko presekao lanac srece u kome su svi bili dobri i zaradjivala bez fiskalnog racuna, inspekcija se naljutila i osudila porodilje na porodjajne muke.


MOLIM???????????????????????????????????????????
Pa, dakle, oni su totalno sišli s pameti.

Dabogda ministar zdravlja ostao trudan i morao da se poradja bez epidurala!
Ja cu mu platim operaciju za promenu pola, samo da ga vidim na stolu bez epidurala.

Hrabrim ženama svaka čast.
Ja hrabro izjavljujem da sam kukavica.

A najbolje volem kad mi muškarci pričaju o porodjaju kao o "prirodnoj pojavi". (Mislim, Bravar mu dodje musko, ako se ne varam?) Gospodo jači polu, lako vam je jačima biti kad ne znate šta su porodjajne muke. Naročito po srpskim porodilištima.

Ma, mnogo sam se iznervirala zbog ovoga.

bravar bravar 13:14 04.10.2007

Re: Ti si sav moj bol

Oprostite, ali zensko sam od glave do pete i sa sve porodjajima - komada dva, bez epiduralne, sa dodatnom kilazom I- 25, II-35 i to u Bgd. bolnicama...
Ovo sa nickom postaje smesno. Promenite me u bravarica:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:19 04.10.2007

Re: Ti si sav moj bol

Pardoniram onda.
Pohvale za hrabrost.

Pozdrav.
Kukavica
cecas cecas 14:03 04.10.2007

Re: Ti si sav moj bol

Ma ja sam za prirodni(imala uspesna 2),samo zato sto nemam nesto poverenje u te anestezije, nekako me frka od toga ovde kod nas!
alselone alselone 13:14 04.10.2007

Dobra lista - prosirenje ocekujem

Preporuka.

Svaka cast Dule za poslednjih par tekstova, razmrdava se ovo ovo mesto pomalo.

Ovde vise ocekujem od komentatora. :)
Idem da skuvam jednu kaficu pa cu da zasednem pored kompa.

smole smole 13:59 04.10.2007

zivela epiduralna!

Posle 10 sati porodajnih muka gde su kontrakcije postajale sve ucestalije i jace, a porodaj ni u jednom drugom smislu nije napredovao, epiduralna mi je dosla kao Bozje pomilovanje gresniku! Gledas u monitor, vidis kontrakciju, a nista ne osecas! Da napomenem, ja nisam kukavica i inace stojicki podnosim sve vrste bolova! Ali 10 sati je 10 sati i ponekad priroda ne radi sve sama. Porodaj se na kraju ipak zavrsio Carskim rezom (ne zbog "stetnih" posledica epiduralne, vec jednostavno grlic materice nije i nije hteo da se otvori). Ali, Carski rez je uraden ne pod opstom anestezijom, kako se radi u apsolutno svakoj bolnici, klinici u Srbiju, VEC POD ISTOM TOM EPIDURALNOM, samo malo vecom dozom. Ne osecas nista, a bebu imas u narucju dok si jos uvek na operacijskom stolu!

Tako su svi srecni..i mama i beba (koja moze da uziva u maminom zagrljaju i kolostrumu koji momentalno po rodjenju dobije) i tata, koji je tu sve vreme kao mamina podrska i kao neko ko ce prvi uzeti bebu u narucje onog momenta kada je izvade...

A zene u Srbiji se poradaju Carskim rezom, pod opstom anestezijom i ne vide bebu i po 12 sati nakon porodaja!!! Umesto da nesto nauce i uvedu epiduralnu i kod Carskog reza, za dobrobit i mame i bebe, oni je potpuno ukidaju! Budi Bog s nama!!!

P.S. Posle epiduralne ne bole leda po mesec dana. Zapravo, posle manje od dana sam bila na nogama i hodala sasvim normalno. Analgetike, cak i one najblaze, sam prestala da pijem posle 3 dana - nije bilo potrebe.

Pozdrav iz Svajcarske!
biolog biolog 14:29 04.10.2007

Re: zivela epiduralna!

Definitivno nominacija br.2.
Porodjaj bez epiduralne anestezije? To je kao kad bi otisla kod cika zube da vadim zub, a on me pita: Sa ili bez anestezije? A, ja kao, odgovaram: Ma, kakva anestezija, ja to sve prirodno.....
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:35 04.10.2007

Re: zivela epiduralna!

Ovo nije tacno. Uz pomoc lokalnih anestetika i konstantnog tumaranja babice oko mene, kao i cestog doktorovog nadgledanja, porodila sam se uz, iskljucivo, lokalne anestetike koji su omocavali relaksaciju misica. Ovo je moje licno iskustvo.
Bonner D Bonner D 18:51 04.10.2007

Re: zivela epiduralna!

smole

Posle 10 sati porodajnih muka gde su kontrakcije postajale sve ucestalije i jace, a porodaj ni u jednom drugom smislu nije napredovao, epiduralna mi je dosla kao Bozje pomilovanje gresniku! Gledas u monitor, vidis kontrakciju, a nista ne osecas!


Epiduralna analgezija kod trudnica– situacija u Nemačkoj

Trudnice imaju pravo na najefektivniji način smanjenja bolova prilikom porodjaja što izmedju ostalog uključuje i periduralnu analgeziju (PDA, nikako anesteziju!, anestezija se radi samo u slučaju carskog reza). O tome koji će način smanjenja bolova biti preporučen i primenjen kod neke trudnice odlučuje lekar na osnovu indikacije koju postavlja i za koju postoje odredjeni kriterijumi. Posebno kad je PDA u pitanju, ona se vrši samo kad postoji medicinska indikacija za to a nikako ne samo na osnovu želje pacijentkinje-trudnice!

PDA je kontraindikovana (ne može da se radi) kod pacijenata/tkinja sa:
- obolenjem CNS-a (centralnog nervnog sistema)
- obolenjem kičme (kičmenog stuba)
- poremećajem u sistemu zgrušavanja krvi
- u akutnom hipovolemskom šoku

Evo i nekih od najčešćih neželjenih dejstava PDA:
- pad krvnog pritiska i frekvencije srca koji može da ide i do hipovolemskog šoka
- smanjeno snabdevanje deteta kiseonikom (sa svim njegovim posledicama!) usled naglog pada krvnog pritiska i frekvencije srca, zbog čega je i protok krvi kroz placentu (posteljicu) smanjen!
- Epiduralni hematomi (krvarenje) koji mogu da dovedu do prolazne ali i do trajne paralize
- Podrhtavanje celog tela usled poremećaja nerava za regulaciju temperature
- Bolovi u ledjima! usled ugradnje PDKatetera
- Glavobolja prilikom perforacije Dure i izliva likvora, tzv. postspinalna glavobolja
- Infekcija periduralnog prostora pa sve do meningitisa, ili periduralni absces i prolazna ili trajna paraliza usled njega

Dakle oprez sa PDA i primena samo ukoliko postoji medicinska indikacija za to!


Drinka Pavlović Drinka Pavlović 19:01 04.10.2007

Re: zivela epiduralna!

Jelena Pavlović
Ovo nije tacno. Uz pomoc lokalnih anestetika i konstantnog tumaranja babice oko mene, kao i cestog doktorovog nadgledanja, porodila sam se uz, iskljucivo, lokalne anestetike koji su omocavali relaksaciju misica. Ovo je moje licno iskustvo.

I samo da dodam, sve češći standard u većini javnih zdravstvenih sistema u svetu - u UK npr. epidural se daje samo u krajnjim slučajevima u NHS bolnicama, a o zakazivanju carskog reza nema ni govora naravno (a te je usluge moguće dobiti u privatnim bolnicama). Zato se kod normalnih trudnoća primenjuju sve vrste lokalnih anestetika koji se ne ubrizgavaju u kičmu ili blizu nje,(jer je anestezija nužno zlo koje može poći naopako) i angažman osoblja je maksimalan, posebno babica koje su centralne osobe pri porođaju (kada je u pitanju normalna trudnoća).
Davanje anestezije, pa i epiduralne, je uvek, uvek, rizik sam po sebi, i pretstavlja dodatni parametar u procesu porađanja koji isti može nepotrebno zakomplikovati.
smole smole 09:41 05.10.2007

Re: zivela epiduralna!

Trudnice imaju pravo na najefektivniji način smanjenja bolova prilikom porodjaja što izmedju ostalog uključuje i periduralnu analgeziju (PDA, nikako anesteziju!, anestezija se radi samo u slučaju carskog reza). O tome koji će način smanjenja bolova biti preporučen i primenjen kod neke trudnice odlučuje lekar na osnovu indikacije koju postavlja i za koju postoje odredjeni kriterijumi. Posebno kad je PDA u pitanju, ona se vrši samo kad postoji medicinska indikacija za to a nikako ne samo na osnovu želje pacijentkinje-trudnice!


Upravo tako! Analgezija za normalan porodaj (ovde se podrezaumeva da mozes i da hodas, a bolove ne osecas), a epiduralna anestezija ako je u pitanju carski rez .
imejl99 imejl99 14:38 04.10.2007

epidural

a ja sa druge strane mislim da je ta odluka direktno podsticanje korupcije, jer epidurala ce biti, ali nece biti ni ono malo fiskalnog racuna sto se sada dobije ( mimo chasti za anesteologa ). A cena je veca ako je nesto zabranjeno, jel da?
Spiridon Spiridon 14:45 04.10.2007

Za lepu uspomenu i dugo secanje

Dule, super si uradio sto si pronasao nacin za epiduralnu da se Bojana ne muci i da joj porodjaj ostane u lepoj uspomeni.

Mislim ako neki ljudi preferiraju "prirodan nacin" onda i kod cika zube moze bez anestezije.
Astrid Astrid 14:48 04.10.2007

Epidural

Pošto se tema pretvorila u "za i protiv epiduralne", evo i ja da glasam "za" i da ne off-ujem više :)

Duletu thanx za jedinstvenu priliku.
dmaxims dmaxims 15:20 04.10.2007

Beograd jeste svet, ali ne ceo

1. Vest o zabrani epidurala se odnosi SAMO na porodiliste u Visegradskoj. Dakle, u svim ostalim porodilistima u Srbiji je dozvoljen (sto se ne moze odmah zakljuciti iz naslova koje je Dule preneo)

2. Mislim da bi bilo najproduktivnije da se jave zene koje su se poradjale na obadva nacina - prirodno i sa epiduralnom anestezijom. Mislim da njihovo misljenje ima najvecu tezinu.


UBR, ceo problem ima vise poresko/finansijski prizvuk, a ne zdravstveni. Da li je porodilistu naplacena kazna za neizdavanje fiskalnog racuna? (Kazna za privatnike je min 100 000 din plus zatvaranje radnje na odredjen period)
ivana23 ivana23 15:35 04.10.2007

Re: Beograd jeste svet, ali ne ceo

dmaxims
1. Vest o zabrani epidurala se odnosi SAMO na porodiliste u Visegradskoj. Dakle, u svim ostalim porodilistima u Srbiji je dozvoljen (sto se ne moze odmah zakljuciti iz naslova koje je Dule preneo)2. Mislim da bi bilo najproduktivnije da se jave zene koje su se poradjale na obadva nacina - prirodno i sa epiduralnom anestezijom. Mislim da njihovo misljenje ima najvecu tezinu.UBR, ceo problem ima vise poresko/finansijski prizvuk, a ne zdravstveni. Da li je porodilistu naplacena kazna za neizdavanje fiskalnog racuna? (Kazna za privatnike je min 100 000 din plus zatvaranje radnje na odredjen period)


Tacno, samo Visegradska.
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=15076
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 15:43 04.10.2007

Re: Beograd jeste svet, ali ne ceo

sada smo Bo i ja dosli posle pregleda kuci.
Ja nisam zena (tako da sam subjektivan) ali privatna praksa je fenomenalna stvar. Doktor joj je savetovao da ide na vezbe par dana, ne zbog disanja ili kondicije nego da se privikne na porodiliste da ne dozivi shok.
Epidural je misaona imenica u Beogradu a kamo li u Srbiji. Tako da je Snezana potpuno u pravu sto se tice Kragujevca.
A sto se tice zabrane epidurala u porodilistu (bilo koje da je u pitanju) ja bih okacio za noge na Terazijama tog sto je to odlucio. Umesto da se nadje metod, kazne krivci i uvede sve u sistem, ludaci brane trudnicama pravo na anesteziju!!! Ja bih ih sve polio katranom i perjem. Toliko mi je kratak fitilj kada su bezobrazni prema zenama, majkama i bebama da bih ih sve istamburao. Boli me uvo za "politicku korektnost"
Juce su cerecili Tijanica, pogledajte samo po ovom Blogu sta su sve pisali, kada su zene i nejac u pitanju, cute kao p---e. To im nije interesantno. Ko jebe porodilista i trudnice. Hocemo Javni Servis.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:47 04.10.2007

e, dulence

Toliko mi je kratak fitilj

oćeš da ti prenesem friške vesti iz porodilišta, da se pripremiš? (pošto to što bi ti uradio ne bi moglo ni pol. nekorektnošću da se nazove)
mislim, nećeš mnogo da se iznenadiš, a možda i 'oćeš...
dmaxims dmaxims 15:53 04.10.2007

Re: Beograd jeste svet, ali ne ceo

Dule Nedeljković
Epidural je misaona imenica u Beogradu a kamo li u Srbiji. Tako da je Snezana potpuno u pravu sto se tice Kragujevca.


Ne bih se bas slozio da je misaona imenica. U gradovima o kojima ja imam delimicna saznanja (Novi Sad, Sabac, Sremska Mitorvica) epidurala ima i do 10%-15% od ukupnog broja porodjaja.

Cesto se desava da ginekolozi izbegavaju bezbolni porodjaj, jer ne znaju dokle je stigao porodjaj - zena se ne dere pa nemaju orijentaciju
ivana23 ivana23 16:17 04.10.2007

Re: Beograd jeste svet, ali ne ceo

dmaxims

.Cesto se desava da ginekolozi izbegavaju bezbolni porodjaj, jer ne znaju dokle je stigao porodjaj - zena se ne dere pa nemaju orijentaciju

A zasto mislis da se zene bez epidurala (bas sve) deru!? To nije tacno.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 19:15 04.10.2007

Re: Beograd jeste svet, ali ne ceo

A sto se tice zabrane epidurala u porodilistu (bilo koje da je u pitanju) ja bih okacio za noge na Terazijama tog sto je to odlucio. Umesto da se nadje metod, kazne krivci i uvede sve u sistem, ludaci brane trudnicama pravo na anesteziju!!! Ja bih ih sve polio katranom i perjem. Toliko mi je kratak fitilj kada su bezobrazni prema zenama, majkama i bebama da bih ih sve istamburao. Boli me uvo za "politicku korektnost"
Juce su cerecili Tijanica, pogledajte samo po ovom Blogu sta su sve pisali, kada su zene i nejac u pitanju, cute kao p---e.

Toooooo Brattteeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))))
Astrid Astrid 15:47 04.10.2007

Pitanje za Duleta

Zašto su mi obrisani svi komentari koji se odnose na Bobića? Da li ih brišeš ti ili moderatori?

Čak mi je obrisan komentar o Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja!
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 15:49 04.10.2007

Re: Pitanje za Duleta

ja ne brisem komentare. To radi moderator. Pitajte njih. Nadam se da imaju razuman odgovor za cenzuru. Pozdrav
Astrid Astrid 15:52 04.10.2007

Re: Pitanje za Duleta

Dule Nedeljković
ja ne brisem komentare. To radi moderator. Pitajte njih. Nadam se da imaju razuman odgovor za cenzuru. Pozdrav


Koja cenzura! Propašće ti tema ako tako nastave :)
Pozdrav.

Astrid Astrid 16:20 04.10.2007

Tema

Kako je tema bila:

"Iniciram demokratiju na ovom Blogu i u komentarima mozete nominovati kojeg VIP ukucanina(VIP Blogera) zelite da vidite van Bloga i zasto. Samo iskreno i razlozno. Ovo Vam je jedinstvena prilika."

a kako se brišu komentari koje modovi procene kao "optužbe bez dokaza", a dokaze neće da objave, očigledno je da se može pričati samo na nivou ličnih animoziteta.

U skladu s tim:
Volela bih da vidim Đorđa Bobića van bloga. Zašto? Zato što mi se ne dopada.
Zašto? Ne smem da kažem, jer će mi obrisati komentar.
dunjica dunjica 17:27 04.10.2007

Je l može neka slika debele Mile

Jovovič? Da mi bude lakše ;-)
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 17:32 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

dunjica dunjica 17:49 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Hvala, Dule!

I još jedno pitanjce koje sam previdila u prvom pokušaju:
Bo ..., posto se ona u nasoj trudnoci ugojila samo 9 kilograma.

hahahaha, u VAŠOJ trudnoći. Zapravo, imaš pravo. Nego, koliko si se ti udebljao u VAŠOJ trudnoći ;-) ?
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 18:16 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

ja? nikada manje nisam jeo u zivotu:))
ma, nemam pojma. Kada sam saznao da smo trudni prestao sam da pusim. Onda sam jeo kao mecava. Onda sam opet poceo da pusim i sada je sve u redu:)) To da pricam u mnozini o trudnoci mi je vrlo racionalno. Drugo (opsadno) stanje vlada nasom malom porodicom...
Atomski mrav Atomski mrav 18:34 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Mardž: Homi, jel' možemo da napravimo još jedno dete?
Homer: Taman posla, još nisam skinuo višak kilograma od ovog poslednjeg!
:)
Bonner D Bonner D 18:55 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Dule Nedeljković

... Onda sam opet poceo da pusim i sada je sve u redu:)) ...


Ne, ne, ne, ne...

Dule nadam se da ne pušiš u stanu pored deteta!?


Dule Nedeljković Dule Nedeljković 19:01 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

rodice se tek oko Nove Godine. Za sada pusim ali kada dodje beba prestajem. I zbog nje a i zbog sebe. Ako me bas uhvati frka, sici cu ispred zgrade...
Atomski mrav Atomski mrav 19:14 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Bravo!
dunjica dunjica 19:20 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Ah, moram ovo podijeliti s društvom, nadam se da nije prehard za Bonnera (pozdrav, Bonner!):

Jedna moja poznanica, liječnica stomatolog, postarija trudnica, nakon višegodišnjih pokušaja konačno ostala trudna. I u trudnoći nastavila pušiti. Onda je ja jednom prilikom priupitah što puši u trudnoći?
"Pa, smanjila sam drastično, prije sam pušila dvije, a sada samo jednu paklu cigareta dnevno."

Šta da čovjek na ovako nešto odgovori?
Bonner D Bonner D 19:24 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Dule Nedeljković
rodice se tek oko Nove Godine. Za sada pusim ali kada dodje beba prestajem. I zbog nje a i zbog sebe. Ako me bas uhvati frka, sici cu ispred zgrade...



Ne, ne, ne, ne...

Dule, ako pušiš u stanu u prisustvu trudne žene, tvoje dete je i sada pasivni pušač!

Kada se tvoje dete rodi, imaće takodje apstinencijalnu krizu (frku) sa svim njenim elementima i posledicama! Što je najstrašnije od svega ono to ne može da kaže niti da uradi bilo šta da tu krizu ublaži! Sve zavisi od toga da li babice i pedijatri umeju da prepoznaju atipično ponašanje novorodjenčeta kao apstinencijalnu krizu, posebno nikotinsku, da ne pominjem druge.

Atomski mrav Atomski mrav 19:24 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Ah, pa smanjila je pušenje za 50%... mislim, jasno mi je da se neko toliko navukao na duvan (nikotin) da ne može da prestane ali da nema obzira prema drugima (pasivno pušenje) a tek da nema obzira prema svom nerođenom detetu, to je strašno. Daj Bože da joj se dete rodi zdravo i pravo...
Sećam se jednog lika koji nikako nije mogao da smanji broj popušenih cigara dnevno pa ih je sve skraćivao na pola... tako je smanjio pušenje za 50%...
Bonner D Bonner D 19:29 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

dunjica
Ah, moram ovo podijeliti s društvom, nadam se da nije prehard za Bonnera (pozdrav, Bonner!):Jedna moja poznanica, liječnica stomatolog, postarija trudnica, nakon višegodišnjih pokušaja konačno ostala trudna. I u trudnoći nastavila pušiti. Onda je ja jednom prilikom priupitah što puši u trudnoći?"Pa, smanjila sam drastično, prije sam pušila dvije, a sada samo jednu paklu cigareta dnevno."Šta da čovjek na ovako nešto odgovori?


Dunjice, ja na ovo mogu da kažem samo "Bog ih, nažalost, svakome podari!" (decu)

Roditeljstvo je toliko odgovorna stvar, a toliko ljudi nije svesno toga, niti malo, užas! Ali zato, biti biološki roditelj (majka ili otac) ne znači i biti roditelj, a posebno ne dobar roditelj!

Pozdrav Dunjice!

dunjica dunjica 19:30 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Rodila dijete od skoro 5 kg! Svi smo se čudili, al hvala Bogu da je ovako. Eno ga dečko, osmogodišnjak, mala gromada.

Mene najviše čudilo to, žena je medicinski radnik.
Atomski mrav Atomski mrav 19:34 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Ja sam išao kod pulmologa zbog astme a njemu lepo cigara se dimi u pepeljari... a meni oči iskaču od gušenja. Čovek se sigurno nagledao tuđih pušačkih pluća na rendgenskim snimcima ali džaba...
dunjica dunjica 19:34 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Kada bi djecu dobili samo oni koji su dobri roditelji, bilo bi nas mnogo manje na svijetu, čini mi se. Ali, opet, iskrena da budem, težak je to posao, i uz najveći trud stalno griješimo kao roditelji.

Sama sebi sam bila obećala da neću ponoviti greške mojih roditelja. Djelimično sam u tome uspjela, mislim. Ali, avaj, pravim SVOJE greške, ihihihiiii. Nadam se da nisu pogubnije od grešaka prosječno OK roditelja, uf.
Bonner D Bonner D 19:36 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Atomski mrav


...Sećam se jednog lika koji nikako nije mogao da smanji broj popušenih cigara dnevno pa ih je sve skraćivao na pola... tako je smanjio pušenje za 50%...


Atomski, molim te pojasni ovo, ima, nažalost, onih koji ne shvataju, pa bi evtl. mogli da primene "privlačan i efikasan a jednostavan metod"!


Bonner D Bonner D 19:43 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

dunjica
Rodila dijete od skoro 5 kg! Svi smo se čudili, al hvala Bogu da je ovako. Eno ga dečko, osmogodišnjak, mala gromada. Mene najviše čudilo to, žena je medicinski radnik.


Pa naravno, novorodjenče možda imalo poremećaj srca ili neki drugi poremećaj, pa nije moglo da ispumpa vodu iz tela (sistemski edem), pa jednostavno "nabubrilo". Ne tvrdim da je u tom slučaju bilo tako, ali je moguće.

Unfuckable Unfuckable 19:52 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Dule, ako pušiš u stanu u prisustvu trudne žene, tvoje dete je i sada pasivni pušač!

Kada se tvoje dete rodi, imaće takodje apstinencijalnu krizu (frku) sa svim njenim elementima i posledicama! Što je najstrašnije od svega ono to ne može da kaže niti da uradi bilo šta da tu krizu ublaži! Sve zavisi od toga da li babice i pedijatri umeju da prepoznaju atipično ponašanje novorodjenčeta kao apstinencijalnu krizu, posebno nikotinsku, da ne pominjem druge.





..e molim te, prekini da paničiš i da ložiš ovde i da prepadaš novopečenog budućeg tatu...
...ne preteruj i ne dramatizuj, leba ti !
Ne odobravam nikako pušenje u trudnoći...ali ti ga pretera, rođače ....nije trudnoća neko nepojamno i mistično stanje da ga treba posmatrati toliko uspaničeno...poznajem milion žena koje su pušile dok su nosile ...svakoj sam rekao da to nije dobro (najviše zbog smanjenog dotoka kiseonika plodu kao i mogućih, kasnijih, bronhita deteta ) ali ni jedno - ali ni jedno dete posle nije pokazivalo simptome kojima plašiš i mašeš ovde. Ne znači da taj sindrom ne postoji i ne znači da se to ne dešava ...ali nemoj ocu pod stresom još uvaljivati i grižu savesti zbog pljuga ...i ovako mu je dovoljno, drugo : otac u apstinencijalnoj krizi biće od manje pomoći svojoj ženi
Graviditet je fiziološko stanje, ne patološko. Ne treba ga mistifikovati
Unfuckable Unfuckable 19:55 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Pa naravno, novorodjenče možda imalo poremećaj srca ili neki drugi poremećaj, pa nije moglo da ispumpa vodu iz tela (sistemski edem), pa jednostavno "nabubrilo". Ne tvrdim da je u tom slučaju bilo tako, ali je moguće.




NE LUPAJ VIŠE , MOLIM TE !!!!!!!
dunjica dunjica 19:56 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Graviditet je fiziološko stanje, ne patološko. Ne treba ga mistifikovati


Živio Unfuck! Ja često imam utisak da se trudne žene tretiraju (a često, ne naravno sve, i same ponašaju) kao invalidi.
Unfuckable Unfuckable 19:59 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Ne tvrdim da je u tom slučaju bilo tako, ali je moguće.




Izvini, jesi ti još jedan od onih što se"bave" medicinom....ono - "čitao sam u Bazaru" ....
Ovo što radiš ovde je opasno i loše.
Iznosiš poprilično neutemeljene "dijagnoze" i observacije, a uopšte ne razumeš kako to može uticati na ljude koji su zainteresovani za temu o kojoj se govori.
Rešavaš svoj problem (želim biti lekar & da mi se svi dive) a ne probleme drugih (žele saznati). Prikoči
Unfuckable Unfuckable 20:00 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

ne naravno sve, i same ponašaju) kao invalidi.


.
...to je posebna tema, Dunjice ...o tome bi mogli očevi malko da opletu ...za vikend recimo ?....ako smeju, hahahaha
dunjica dunjica 20:03 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Mogu ja? (o invalidnim trudnicama)

ivana23 ivana23 20:12 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Dule Nedeljković
rodice se tek oko Nove Godine. Za sada pusim ali kada dodje beba prestajem. I zbog nje a i zbog sebe. Ako me bas uhvati frka, sici cu ispred zgrade...

Ili probaj ovo:
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=265820
Unfuckable Unfuckable 20:13 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

o invalidnim trudnicama


/quote]
...so called : " kuvane noge "
dunjica dunjica 20:14 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

...so called : " kuvane noge "


Nix fršten
Unfuckable Unfuckable 20:16 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Nix fršten

(

..pa znaš kad se za nekoga kaže da je ko kuvana noga...(ono : nije ni za šta...)
dunjica dunjica 20:17 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

ne znam, ja kažem "ko mrtva riba"
Unfuckable Unfuckable 20:19 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

"ko mrtva riba"


..to je to ... ; ))))
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 20:37 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

ko mrtva riba"

da dodam samo, sto bi reko nas narod sa sela...ki u u ladne vodeeeee:)
shure shure 20:40 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Atomski mrav
Ja sam išao kod pulmologa zbog astme a njemu lepo cigara se dimi u pepeljari... a meni oči iskaču od gušenja. Čovek se sigurno nagledao tuđih pušačkih pluća na rendgenskim snimcima ali džaba...

nesto sicno sam doziveo u plucnoj bolnici.Cekaonica puna,skoro muk,svi nesto pognute glave i cekaju pregled kod pulmologa,posle rendgena....Pored,istina otvorenog prozora,dve sestre se kikocu i bas ga duvane.Horor!
mariopan mariopan 21:09 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

....ajde bre dosta o duvanu...ja bas zapalila...pa dimim...ili davajte neki predlog kako da ga bacim ili utulite aman bre ogadiste mi ovu sad slatku...poslevecere....bas slatku. I nemojte da mi kazete BACI...bacala dosad..postala cuveni bacac cigara. IMA LI LEKA ?
Bonner D Bonner D 21:25 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Unfuckable

...e molim te, prekini da paničiš i da ložiš ovde i da prepadaš novopečenog budućeg tatu......ne preteruj i ne dramatizuj, leba ti !Ne odobravam nikako pušenje u trudnoći...ali ti ga pretera, rođače ....nije trudnoća neko nepojamno i mistično stanje da ga treba posmatrati toliko uspaničeno...


Kako? Molim?

Nigde ne dramatizujem i ne paničim, samo iznosim činjenice. Kako će bilo ko na njih da reaguje je njegova stvar, ali to su činjenice i saznanje o njima može da bude samo pozitivno, a u državi u kojoj živim svaki lekar je u obavezi da ih saopšti pacijentu. A i za paniku i za strah ima leka!


Unfuckable

....nije trudnoća neko nepojamno i mistično stanje da ga treba posmatrati toliko uspaničeno...poznajem milion žena koje su pušile dok su nosile ...svakoj sam rekao da to nije dobro (najviše zbog smanjenog dotoka kiseonika plodu kao i mogućih, kasnijih, bronhita deteta ) ali ni jedno - ali ni jedno dete posle nije pokazivalo simptome kojima plašiš i mašeš ovde. Ne znači da taj sindrom ne postoji i ne znači da se to ne dešava ...


Nigde nisam rekao da je trudnoća nepojamno ili mistično stanje. To što ti nisi imao prilike da vidiš, ili nisi uspeo da prepoznaš, novorodjenče ili dete sa simptomima apstinencijalne nikotinske krize, ne znači, kao što i sam kažeš, da takvo nešto ne postoji. Namerno ovde nisam iznosio brojke i sl. podatke, jer su to relativne stvari, onaj kome se tako nešto desi ne mari za brojke, njemu je nebitno što se nešto dešava 1 na 150 000 porodjaja, kada se takvo nešto dešava baš njemu ili njegovom detetu, ili nekome bližnjem uopšte.

Unfuckable

...ali nemoj ocu pod stresom još uvaljivati i grižu savesti zbog pljuga ...i ovako mu je dovoljno, drugo : otac u apstinencijalnoj krizi biće od manje pomoći svojoj ženiGraviditet je fiziološko stanje, ne patološko. Ne treba ga mistifikovati


Alo!? Da li si uopšte svestan šta ovim delom hoćeš da kažeš? Preporučuješ svim pušačima muževima, čije su žene trudne, da ukoliko se slučajno odluče da ostave cigarete to ne rade dok su im žene trudne jer će im biti od manje pomoći u apstinencijalnoj krizi!? Očigledno si potpuni laik kad je i ova tema u pitanju. Za odvikavanje od pušenja postoje načini i metodi, pa i mogućnost da se ublaže ili izbegnu simptomi apsitinencijalne krize.

Toliko, na primitivne i prostačke opaske naravno neću reagovati, za takvo nešto nemam vremena.

Bonner D Bonner D 21:39 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Unfuckable

Izvini, jesi ti još jedan od onih što se"bave" medicinom....ono - "čitao sam u Bazaru" ....Ovo što radiš ovde je opasno i loše.Iznosiš poprilično neutemeljene "dijagnoze" i observacije, a uopšte ne razumeš kako to može uticati na ljude koji su zainteresovani za temu o kojoj se govori. Rešavaš svoj problem (želim biti lekar & da mi se svi dive) a ne probleme drugih (žele saznati). Prikoči


Opet da ponovim, ja ovde samo iznosim činjenice, koje inače i svako zainteresovan može da proveri čak i na netu!
Ovo šta govorim i iznosim ovde svakako treba da utiče na ljude, tj. na njihovo ponašanje, koji su zainteresovani za temu a nedovoljno i loše su informisani o njoj. Tu uopšte nemam dilemu.

Ostalo što si napisao/la je za "Bazar", pa neću da komentarišem.


shure shure 22:06 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

mariopan
....ajde bre dosta o duvanu...ja bas zapalila...pa dimim...ili davajte neki predlog kako da ga bacim ili utulite aman bre ogadiste mi ovu sad slatku...poslevecere....bas slatku. I nemojte da mi kazete BACI...bacala dosad..postala cuveni bacac cigara. IMA LI LEKA ?

Ima leka...VOLJA...jer,kaze moja zena,da kad bi postojala tableta,koja bi mogla da joj pomogne u tome da ostavi cigarete,nikada je ne bi popila.A za utehu.kada su Micu Popovica u jednom od poslednjih intervjua pitali,za cim najvise zali,on rece"sto nisam vise pusio"!A ja ne pusim vec deset godina.
Atomski mrav Atomski mrav 22:37 04.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Atomski mrav

...Sećam se jednog lika koji nikako nije mogao da smanji broj popušenih cigara dnevno pa ih je sve skraćivao na pola... tako je smanjio pušenje za 50%...

Atomski, molim te pojasni ovo, ima, nažalost, onih koji ne shvataju, pa bi evtl. mogli da primene "privlačan i efikasan a jednostavan metod"!


Dakle, čovek bi kupio kutiju cigara, otpakovao je, izvadio cigare iz nje i zatim bi ih nožem ili makazama presecao na pola (a možda ih je i lomio na pola). Polovine cigara sa filterom je vraćao u kutiju i njih je pušio, a one odsečene polovine je bacao. Njegov problem je bio što nije nikako mogao da smanji broj popušenih cigara dnevno (recimo da je pušio kutiju dnevno i želeo je da to smanji na pola ali nije mogao), pa je na ovaj način unosio 50% manje duvanskog dima, nikotina, katrana i ostalih sranja u svoja pluća - dakle, kao da je umesto 20 pušio 10 cigara dnevno... to mu dođe nešto kao Winston 50's :)
Mungos Mungos 07:14 05.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Dule Nedeljković
rodice se tek oko Nove Godine. Za sada pusim ali kada dodje beba prestajem. I zbog nje a i zbog sebe. Ako me bas uhvati frka, sici cu ispred zgrade...


Znaci, selis se.... napolje?:)))

Mungos, The Smoker 100's

"Tko pusi, treba mu svez vazduh!" (Alan Ford & Ja)
glupi ushke glupi ushke 14:06 05.10.2007

Re: Je l može neka slika debele Mile

Ima. Baci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana