DANAS JE 5.OKTOBAR, PA AKO SE NEKO SETI, SETI !

Branislav Kovačević Cole RSS / 05.10.2007. u 12:48


SVAKU STVAR POSTAVITI NA SVOJE MESTO!

Moram da priznam da sam uvek više voleo Domanovića i Steriju, od Nušića, ali nekako ovih dana reših da “obnovim gradivo”, pa se izmedju ostaloga latih “Narodnog poslanika”, koga je B.Nušić napisao sa 19.godina, a čije je premijera održana u Narodnom pozorištu 1896.godine, dakle pre ravno 111 godina.

 

Šta je onda tričavih 7 godina od pada režima S.Miloševića?

5.oktobar 2000.
5.oktobar 2000.
 


JEVREM (šeta zabrinuto i nastavlja red misli koje je Danica svojim dolaskom prekinula): A nije da kažeš da ne bih umeo ništa reći. Umem, a umem ako treba i da ćutim.

SRETA: Umeš!

JEVREM: Baš i da ne umem što, ima tamo u Beogradu pametnih ljudi pa će mi reći: kad, na primer, treba da ćutim, a kad da govorim.

SRETA (koji je za sve to vreme mislio): E, čekaj sad, ti, brate si mi moj, da mi najpre postavimo svaku stvar na svoje mesto... Kaži ti meni najpre, kako ti stojiš sa načelnikom?

JEVREM (trlja dva kažiprsta jedan o drugi): Ovako!... Jutros baš idem ja tako čaršijom, a gospodin načelnik spusti tek ruku meni na rame, kao na primer bratu svome, pa će reći...

SRETA: Čekaj... čekaj... drugo: brate si mi moj, kaži ti meni, što će tebi da budeš narodni poslanik kad ti ovde više zarađuješ od sitnih interesa no što će ti dijurina doneti?

JEVREM (zbunjen): Pa... znaš kako je... nije to za zaradu, nego... onako... narodno poverenje.... počast i onako kao...

SRETA: Dobro, sad smo načisto i sad možemo da postavimo svaku stvar na svoje mesto. Ti znaš, Jevreme, da sam ja vešt za te stvari.

JEVREM (hteo bi nešto da kaže).

SRETA: Znam šta ćeš da kažeš: da sam bio vešt, ja ne bih odležao godinu dana za deficit.

JEVREM: Nisam to hteo da kažem.

SRETA: Molim te, to si hteo da kažeš, vidim da si to hteo da kažeš. Ali, brate si mi moj, to je druga stvar, to je sudbina. To može svakog da postigne. Ne zna se šta nosi dan, a šta nosi noć. Eto, na primer, danas si zdrav i čitav, a sutra osvaneš pred sudom zbog deficita. Dobro, recimo, trgovac si, pa ne možeš imati deficit, ali da si poreznik, kao ja što sam bio, pitao bih te onda...

JEVREM: Pa to jeste!

SRETA: I ti misliš da mene vređa što me zovu Sreta numera 2436. To je numera sudske presude kojom sam bio osuđen na godinu dana. A treba da znaš, gospodine moj, da je ta numera baš učinila, da meni skoči numera u ovoj varoši. Deder, reci, evo, ti meni: koji je to posao koji bi se mogao svršiti bez mene? 'Ajde, reci mi? Ako treba da se rasturi kakav lažan glas po varoši, daj ovamo Sretu; ako treba da se pokvari kakav politički zbor, daj ovamo Sretu; ako treba da se falsifikuju izborni spiskovi, daj ovamo Sretu; ako treba na izbore, daj opet Sretu. I da ne računamo sitne poslove: rasturanje licitacija, svedočenje, čestitke vladi, dopis, telegram protiv nasilja i vazdan takvih stvari.

JEVREM: Pa to jeste... Zato ja, vidiš, i hoću s tobom.

SRETA: Znam ja da ti hoćeš sa mnom, ali je sad pitanje: da li ja hoću s tobom?

JEVREM: Pa ja velim...

SRETA: Ama, nemaš tu ništa ti da veliš ili da ne veliš, to je stvar računa. Ti, recimo, imaš u rukama kralja, a ja, brate si mi moj, keca. E, dobro, onda, brate moj, da ti meni odgovoriš na farbu, ako hoćeš da ja tebe postavim na svoje mesto.

JEVREM: Da odgovorim, zašto da ne odgovorim, samo... Ne, razumem te kako?

SRETA: I to ću ti reći. Ti, vidiš, ne možeš sam za sebe da učiniš ništa, ja ti trebam, je li, to priznaješ? E, lepo, onda evo: ja bacam keca! Je l' me razumeš sad?

JEVREM: Ne razumem.

SRETA: Ne razumeš? Dobro sad ćeš me razumeti. Vidiš, ja imam na ženino ime onu veliku njivu van varoši... dva hektara... To bi trebalo država da mi otkupi, nek podigne tamo bolnicu, kasarnu, rasadnik, kazneni zavod, šta hoće nek podigne, samo država treba to da otkupi, je li?

JEVREM: Jes'!

SRETA: Pa onda, brate si mi moj, ja imam petnaest godina praktikantske službe, pre no što sam postao poreznikom, a nisam ja tih petnaest godina radio za sebe, nego za državu. E, pa, brate, pravo je da država prizna te godine službe!

JEVREM: A numera 2436?

SRETA: Ne brini ti za to, samo kad si ti poslanik. Obnova parnice... novi dokazi... nevinost... penzija, razumeš li?

JEVREM: Razumem.

SRETA: Pa onda, brate si mi moj, ja bih rad i da se uposlim.

JEVREM: Opet u službu?

SRETA: Kakva služba, boga ta, dokle ćemo svi da visimo na državnim jaslama! Ima i drugih poslova sem državne službe, samo kad se svaka stvar postavi na svoje mesto.

JEVREM: Pa jes', pravo kažeš!

SRETA: Ima ti tu, brate, hiljadu sitnih poslova i krupnih prihoda, samo kad je čovek vredan i onako okretan. Eto, na primer, ti si poslanik i ti ne možeš kao poslanik da primiš licitaciju za zidanje kasarne na mojoj njivi. Ali, na primer, možeš da je primiš na moje ime, je li? Pa onda, brate moj rođeni, ne možeš ti u ovoj zemlji poseći nijedno drvo na svoje ime, al' na moje možeš oboriti čitave planine, pa onda pomilovanja! Koliko sveta leži na robiji banbadava, pa i to ti je lep posao, samo kad je čovek vredan i okretan. Da li me sad razumeš?

JEVREM: Razumem!

Atačmenti



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jesen jesen 13:10 05.10.2007

Evo..

...sad mi bila prijateljica i seti smo se...i ona pomenu da je srela nekog ko ide da se prijavi na biro rada a mnogo se borio da bi se desio 5 oktobar....
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:23 05.10.2007

Re: Evo..

jesen
...sad mi bila prijateljica i seti smo se...i ona pomenu da je srela nekog ko ide da se prijavi na biro rada a mnogo se borio da bi se desio 5 oktobar....


Od 5.oktobra do danas,.,,,samo je VOJA KOSTUNICA stalno na vlasti (sad ne brojim one okolo)!!!
Mozda bi to moglo da ima neke veze?
jesen jesen 13:35 05.10.2007

Re: Evo..

...
Od 5.oktobra do danas,.,,,samo je VOJA KOSTUNICA stalno na vlasti (sad ne brojim one okolo)!!!
Mozda bi to moglo da ima neke veze?
...mozda...Nije nemoguce..:))
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 16:59 05.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !



5. oktobar je bio ideja o drugačijem i boljem društvu. Sjajna ideja. Ali bolje od ovoga, kako je ispalo, zaista nije moglo. Koštunica je sredina između te sjajne ideje i pogubne činjenice o sadržini naše društvene i političke scene. On je markacija mesta na kome se stalo u ostvarenju jedne sjajne ideje.

A zašto se stalo? Stalo se zbog nespremnosti ljudi da prihvate nove navike i nove stavove. Sa starim navikama i starim stavovima se ne može u bolje društvo. To znači da 5.oktobar nije izveden svešću ljudi o sopstvenoj, ličnoj odgovornosti, već je izveden instinktivno, kroz potrebu da se pobegne iz jednog stanja koje je bilo postalo nesnosno. Tako se, instinktivno, doguralo do 5.oktobra, ali dalje se nije moglo, upravo stoga što nije postojala spremnost da se zaista i lično uloži u ostvarenje onoga što se inače očekivalo. Govorim o proseku.

Šta se desilo? Najpre smo očekivali rezultate, bez prethodno uloženog rada. Ta ogromna očekivanja, koja se često pominju kao fraza, samo su dokaz naše nezrelosti. Nismo rekli: "Spremni smo da pružimo" - već smo rekli: "Mnogo očekujemo!" Pa, kad je tako, naravno da je cela stvar posrnula, a čitava ideja dovedena pod sumnju. Ta nesvesna potreba društva ka jednom ipak usporenijem kretanju izrodila je Koštunicu. On je posledica. Posledica istog naroda u novim okolnostima.

ALi mora se na ovom mestu naglasiti još nešto. Narod ne treba osuđivati. Kroz šta je sve prošao, ovih nekoliko decenija, dobar je. Na ivici fizičkog istrebljenja, na ivici kulturološke katastrofe, trovan svim mogućim otrovima, i na udaru kombinovanih pošasti poslednjih 15-tak godina... Dakle, u odnosu na okolnosti, narod je još i dobar. Većine drugih, na našem mestu, ne bi možda više ni bilo.

5.oktobar je samo izbio vrata tamnice. Sad polako žmirkamo i bojažljivo izlazimo napolje, na svetlo...

Kao što već rekoh u jednom blogu - na ovaj dan uvek osetim kako u vazduhu ima nečeg treperavog... nečeg skoro svečanog.

U to ime, sačinio sam jedan mali prilog.






Pozdrav svim ljudima koji ne gube nadu. I još više onima drugima!


Gonzo Gonzo 18:38 05.10.2007

Re: Evo..

jesen
...sad mi bila prijateljica i seti smo se...i ona pomenu da je srela nekog ko ide da se prijavi na biro rada a mnogo se borio da bi se desio 5 oktobar....


Pa sad, nema drustva u kojem su svi zaposleni. Da li vi zagovarate pravilo da se prvo zaposle svi koji su se mnogo borili da se desi 5.-ti oktobar, pa tek ostali?
blackbox blackbox 09:32 06.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !

ALi mora se na ovom mestu naglasiti još nešto. Narod ne treba osuđivati. Kroz šta je sve prošao, ovih nekoliko decenija, dobar je. Na ivici fizičkog istrebljenja, na ivici kulturološke katastrofe, trovan svim mogućim otrovima, i na udaru kombinovanih pošasti poslednjih 15-tak godina... Dakle, u odnosu na okolnosti, narod je još i dobar. Većine drugih, na našem mestu, ne bi možda više ni bilo.

Tačno je, narod nije kriv ali je dužan.To je stara izreka, a u konkretnom slučaju znači trpi posledice, mada je i kriv što i dalje na izborima glasa kako glasa.
Dakle, krive su nazovi elite koje nisu radile na promeni sistema, jačanju institucija, već je glavna preokupacija bila lično pozicioniranje.
Ko nam čini političku elitu- salonski nacionalisti, profiteri , estradni vernici, deklarativni europerjci, gromoglasni naciopnalisti i navodni patrioti, zaštitnici srpstva , čirilice,Guče, Mokre Gore, pravi srpski domačini itd. Istovremeno, voze žive na visokoj nozi kao najbogatiji na zapadu, voze skupa kola a ne čeze, nose Armanijeva odela a ne gunj i opanke, piju viski a ne šljivovicu, školuju decu na zapadu, sve suprotno od onoga što nude svom dragom narodu. Stvara se nova klasa, bolje reći kasta.
Providno je to što sve navedeno koriste samo da bi manipulisali narod i kad kažu srpski interes misle samo na lični. Sve su to samo dimne zavese da se ne bi radilo na stvarnim promenama.
Država je ozbiljna stvar i mora imati ozbiljnu i kvalifikovanu administraciju. Kod nas je uvedena novina da nesvršeni studenti ili tek svršeni odmah postaju visoki rukovodioci po partijskoj ili rodbinsko-prijateljskoj osnovi.
Mislim da smo država sa največim brojem savetnika.
Od 5.oktobra nismo uspeli da imamo normalne vlade već su to neke nategnute koalicije u kojima svako svakom radi o glavi i u takvom sistemu, naravno, Koštunica dobro prolazi. To je za zemlju retrogradno ali ne terba kriviri njega jer on čovek , kao i ostali voli da vlada, krivi su oni koji mu povladjuju.
Pa naša vlada još malo pa če da liči na vladu EU ili vladu neke najlabavije konfederacije. Svako ima svoj resor u koji se drugi ne mešaju. Neverovatno, i u političkoj teoriji poznato samo kao ekstremna devijacija, da su oni koji se smatraju demokratskom opozicijom vlast shvatili bukvalno kao svoje privatno sredstvo, a što se naroda tiče ostala je na snazi ona izreka "narode snago moja, narode marvo moja."
Ponoviću, šteta što nije bilo 6.oktobra.
Naravno,sve to ne umanjuje yna;aj 5.oktobra, ali je [teta [to ga devalviraju.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 10:51 06.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !



U načelu se gotovo potpuno slažem sa vama. Moja opaska o narodu je bila u smislu da nije sporno kakav on jeste, nego da treba zagrebati malo i po razlozima zašto takav jeste. Hteo sam da kažem da ova današnja generacija (generacija u širokom smislu) predstavlja rezultat jednog višedecenijskog procesa, koji je bio tako nemilosrdan i u kome je vršena toliko razorna negativna selekcija, da smo na kraju, uslovno rečeno, ispali još i dobri. Ne zaboravimo da u Srbiji tokom II Sv. rata nije bilo baš nekog raspoloženja za komuniste i partizanštinu. Zato je pred kraj i nakon rata srbijansko stanovništvo žestoko kažnjeno. Smaknuto je skoro sve što vredi. Krenulo je sistematsko ubijanje morala, pamćenja, samopouzdanja... Da ne ponavljamo ovde sada sve ono što bi se na tu temu moglo napisati. Sve u svemu, sa dodatkom onih kritičnih 15-tak godina, dobili smo jednu generaciju od koje se na žalost ne može očekivati baš previše.

Zato nije moglo da bude 6. oktobra.

Kao što sam već naveo u jednom drugom blogu, 5.oktobar je izbio vrata tamnice, a mi sada bojažljivo izlazimo napolje i navikavamo se na svetlo.


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:38 06.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !

U načelu se gotovo potpuno slažem sa vama. Moja opaska o narodu je bila u smislu da nije sporno kakav on jeste, nego da treba zagrebati malo i po razlozima zašto takav jeste. Hteo sam da kažem da ova današnja generacija (generacija u širokom smislu) predstavlja rezultat jednog višedecenijskog procesa, koji je bio tako nemilosrdan i u kome je vršena toliko razorna negativna selekcija, da smo na kraju, uslovno rečeno, ispali još i dobri.


Prvo mislim da se narod ne moze abolirati od odgovornosti zbog cinjenice da je, npr, podrzavao SM ,,,,,a milion njih danas podrzava SRS...itd...To jeste demokratsko pravo svakog gradjanina, ali i odgovornost...
Nema naroda. pa ni drzave koji nisu prosli kroz razna,. teska(da ih ne stavljam u ideoloski kontekts) vremena..Zar Nemci nisu bili sravnjeni do temelja, zbog fasizma...zar fasizam nije naneo daleko vecu stetu nego bilo koja druga ideoogija, pa opet Nemci su tu gde jesu....dakle izgovori ili opravdanja o 500 godina pod Turcima ili 35 godina pod Titom...vise ne mogu biti validni, ako nista drugo...od Titove smrti je proslo punih 27 godina, a toliko je i generacija novih rodjeno....pa nam se dogodio i Milosevic.
Sto se partizanstine tice...odnosno komunista u Srbiji u vreme II SV rata, tacan Vam je podatak da ih je na pocetku rata, 1941 bilo jako malo...Npr, u Kragujevcu kazu svedoci da je tada bilo 3 clana partije ...ali se tokom rata taj broj bitno povecavao....i partizanima u borbi protiv fasizma kapa dole(tumbali mi istoriju kako bilo, partizani su iz rata izasli kao pobednici!!!)....Sta se dogadjalo nakon II rata, obracun sa neistomsljenicima, ubistva , progoni, nacionalizacija....itd govori opet o njima-nama, ali to ne moze da popravi sliku o svima koji su bili kolaboracionisti...Tako i za 5 oktobar DOS/u kapa dole, a vec za 6.oktobar...i sve drugo...do danas...HM, kako ko?Ybog svega i dalje m islim da je 05.oktobar ne samo veliki dan u istoriji Srbije, nego da je on i doneo odredjene pozitivne pomake.....Ne onakve kakve je narod, nerealno, prizeljkivao, ali ne ni onakve kakve su bile realne mogucnosti...
blackbox blackbox 15:26 06.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !

Ne zaboravimo da u Srbiji tokom II Sv. rata nije bilo baš nekog raspoloženja za komuniste i partizanštinu. Zato je pred kraj i nakon rata srbijansko stanovništvo žestoko kažnjeno. Smaknuto je skoro sve što vredi. Krenulo je sistematsko ubijanje morala, pamćenja, samopouzdanja... Da ne ponavljamo ovde sada sve ono što bi se na tu temu moglo napisati. Sve u svemu, sa dodatkom onih kritičnih 15-tak godina, dobili smo jednu generaciju od koje se na žalost ne može očekivati baš previše.

Ne slažem se sa time da se narodnooslobodilački pokret pežorativno podvodi pod partizanština i komunizam. Nije tačno da u Srbiji nije bilo NOP ali sa promenljivim intenzitetom dejstava, pogotovo kada su se Nemcima protiv NOP-a pridružili i Četnici.
Nije ni to tačno da je Srbija zbog toga kažnjena.Verovatno se misli na onu floskulu o mobilizaciji i slanju na Sremski front. Pa normalno je da su se jedinice popunjavale mobilizacijom ali je nekorektno što neki uporno ističu da su Bosanci, Ličani, Krajišnici i Crnogorci namerno poslali omladinu Srbije da gine.To samo vodi produbljivanju unatarsrpskih podela.
Naravno da su komunisti posle rata, naročito do raskida sa SSSR-om i kroz otkup i kolektivizaciju, uičinili dosta bahatosti, preki sudovi, osude bez dokaza, trpanje svega u obračun sa buržoazijom i saradnicima okupatora ,itd.
Ali, ne treba zaboraviti da je od 50-ih do početka 90-ih zemlja izgrađena , obnovljena, bila u rtangu srednjerazvijenih, na kulturnom planu, posebno film, muzika, književnost , zatim sportu, nauci, bili smo u evropskom vrhu.
Tih 15-ak godina , od početka 90-ih i nešto pre, je sve to anuliralo i vratilo nas u početak XX veka.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 16:57 06.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !

mislim da se narod ne moze abolirati od odgovornosti


Da se narod može abolirati od odgovornosti nisam ni tvrdio, ni mislio. Nadam se da ste to rekli kao svoju konstataciju, a ne kao nešto što proizilazi iz vaše procene da sam ja eventualno imao nameru da promovišem stav kako narod treba abolirati od odgovornosti.

Konačno, treba da napustimo tu zamku, gde se jedni žale na narod i potajno ga preziru, a drugi mu se bestidno ulaguju, i takođe ga potajno preziru. I jedno, i drugo održava nas u ćorsokaku. Tu zamku treba da nadiđemo i da pokušamo barem delimično da prodremo - bez predrasuda - u razloge tolikog negativizma i nezadovoljstva kod naroda. Samo tako ćemo znati kako da izađemo iz stanja koje skoro svi od reda kritikujemo.

za 5 oktobar DOS/u kapa dole, a vec za 6.oktobar...i sve drugo...do danas...


Samo ću ponoviti pasus iz svog prethodnog komentara:

Stalo se zbog nespremnosti ljudi da prihvate nove navike i nove stavove. Sa starim navikama i starim stavovima se ne može u bolje društvo. To znači da 5.oktobar nije izveden svešću ljudi o sopstvenoj, ličnoj odgovornosti, već je izveden instinktivno, kroz potrebu da se pobegne iz jednog stanja koje je bilo postalo nesnosno. Tako se, instinktivno, doguralo do 5.oktobra, ali dalje se nije moglo, upravo stoga što nije postojala spremnost da se zaista i lično uloži u ostvarenje onoga što se inače očekivalo.

Zar Nemci nisu bili sravnjeni do temelja, zbog fasizma...zar fasizam nije naneo daleko vecu stetu nego bilo koja druga ideoogija, pa opet Nemci su tu gde jesu....


Imali su Nemci 10-tak godina fašizma i pet godina rata, pa posleratnu pomoć i zapadnoevropski ambijent u susedstvu. Mi smo imali 70-tak godina jednoumlja, 5 godina rata u kome smo vodili još tri istovremena rata, pa posleratne pošasti i sistematsko rušenje građanskog društva, pa nedavno još nekoliko godina rata, sankcije, uništenje ekonomije, konačno ubijanje narodne muzike, javnu afirmaciju mafije, odliv mozgova, novo bombardovanje.. Jako je ružno tim stvarima licitirati, ali zaista mi se čini da ova dva slučaja nisu za poređenje.

Pokušajmo dakle da nađemo objašnjenje (objašnjenje nije opravdanje) za momentalno stanje u kome smo, kako bismo lakše izašli iz ...


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:55 07.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !

Dragan Vujanović


Pokušajmo dakle da nađemo objašnjenje (objašnjenje nije opravdanje) za momentalno stanje u kome smo, kako bismo lakše izašli iz ...




Ako sam Vas ovog puta bolje razumeo mi mislimo slicno, ali iz razlicitih uglova gledamo na stvari...Ne bih se slozio da je to bilo jednoumlje u smislu u kome se podrazumeva komunizam u SSSR/u....a da je bilo strasnih stvari, slazem se....Ipak to jednoumlje ili "jednoumlje" je bilo nesto na sta je vecina pristajala...a iskren da budem imalo je i ono pozitivnih stvari..ali to je vec stvar za ozbiljniju i argumentovaniju raspravu, nego sto je Blog...A sto se gradjanskog drustva tice, vise ga je urusio SlobodanM, nego sve sto se dogadjalo nakon II sv.rata...!
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 11:38 07.10.2007

Re: Evo.. Ideja, sunovrat, simbol !


Ko je urušio više - oni za vreme i posle II Sv.rata, ili ovi skoriji, od kojih su mnogi politički preživeli i kao ideološke nakaze i dan danas bezočno sede među nama učeći nas demokratiji - teško je izmeriti. Samo je očigledno da obe te rušiteljske faze imaju ogroman uticaj i da su posledice strašne.

A to što se pojavio SlobodanM možemo da zahvalimo (između ostalog) i činjenici da je naš socijalistički sistem bio nešto mekanijeg oblika, sa ipak nekim vidovima slobode. Za razliku od većine ostalih zemalja istočnog bloka gde je vladao mnogo tvrđi sistem, i upravo zato ga je bilo lakše prepoznati i srušiti, kod nas je na bazi te ograničene slobode mogla da se proturi ideja koju ogromna većina neće prozreti, ideja da smo mi, eto, ionako već decenijama na pola puta ka demokratiji, te je potrebno da samo malo transformišemo vladajuću partiju, i da, tek radi imidža pred inostranstvom, dopustimo stvaranje sitnih opozicionih partija sa ograničenim dometom uticaja... Tako je umesto potpuno novog političkog kursa, iz temelja novog, došlo do toga da marksisti sada preuzmu drugu masku, povevši nas u "nacionalno buđenje", pa su isti ti marksisti koji su do juče sasecali svaku "buržoasku naviku" i revnosno hapsili zbog "velikosrpstva" najedanput postali ekstremno bogati nacionalisti.

Ni 5.oktobar nije bio imun na to kukavičje jaje istorije - što je i deo odgovora na mnoga pitanja vezana za 6.oktobar...

Spiridon Spiridon 13:17 05.10.2007

utopista

ne mogu da se ne zapitam kako bi Srbija danas izgledala da je ubici zadrhtala ruka...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:24 05.10.2007

Re: utopista

Spiridon
ne mogu da se ne zapitam kako bi Srbija danas izgledala da je ubici zadrhtala ruka...


Ali nije.ne samo da nije zadrhtala, nego je u medjuvremenu postala spisateljska!!!
dunjica dunjica 14:08 05.10.2007

Re: utopista

ne mogu da se ne zapitam kako bi Srbija danas izgledala da je ubici zadrhtala ruka...

Bojim se da, kako je i običaj s velikim vizionarima i ljudima od akcije tog kalibra, da popularnost ZĐ ne bi bila ni približna onoj koju danas ima. Na žalost, na žalost.

Osim toga, promjene na bolje teku mnogo sporije nego obrnuto. Pa slutim da zbog tih realnih okolnosti narod (i dalje) ne bi bio svjestan da je Srbija na putu napretka.

mariopan mariopan 16:41 05.10.2007

Re: utopista

Dunjice,dobro ti se cini da popularnost Z Djindjica nije bila ovako velika tada...ali takvi su ljudi..shvate sta su imali tek kada to izgube..

Ali nije to razlog..Zoran Djindjic je radio teske stvari i morao je i hteo je da ih radi...pa ne voli narod da mu tesko ide..ali to mora da bi nesto krenulo napred..prvo se pogura ona najveca gomila koja koci i smeta..pa ta gomila nasih problema ..to je on gurao..i to su obicno nepopularne mere. Ali to je isto kao da morate da popijete gorak lek da bi ozdravili. Danas to niko ne radi i zato nam je ovako.
Mungos Mungos 17:00 05.10.2007

Re: utopista

Branislav Kovačević Cole
Spiridon
ne mogu da se ne zapitam kako bi Srbija danas izgledala da je ubici zadrhtala ruka...


Ali nije.ne samo da nije zadrhtala, nego je u medjuvremenu postala spisateljska!!!


Mislim da je to pre pitanje komunikacije... Sta da je "puk'o" stelit dok je telefonom davano "zeleno svetlo".

Mungos, The Ne Volim Da Se Secam
cecas cecas 13:26 05.10.2007

Bese to...

Da jos juce sam se setila.Bila neka emisija ne FOX-Velja , Konstatinovic i Mrkonjic.lepo nam sve objasnise.Svako rece sto ga tistalo.Velju najvise sto mu Djindjic obecao mesto predsednika Srbije,al mu ne rece da se samo sali.No Velja se nije salio kada rece da je oprostio Marku sto je motornom testerom hteo da odsece tudju glavu-ako mu je to jedina greska ,neka mu je prosto-rece Velja.
Onda se ja pitam da nismo malo pogresili...ONI su uz pomoc nas OSVOJILI vlast!
Ne kajem se zbog Milosevica,kajem se zbog onoga sta smo i gde mogli biti!
Sto bi Balasevic rekao:"Zao mi,mala,konja!"
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:28 05.10.2007

Re: Bese to...

cecas

Ne kajem se zbog Milosevica,kajem se zbog onoga sta smo i gde mogli biti!
Sto bi Balasevic rekao:"Zao mi,mala,konja!"


Tako nekako!!!
johanna29 johanna29 13:26 05.10.2007

Kakav vizionar!

... pa jos sa 19 godinica.

Nije uzalud bas SAD pocelo da se u istini nasoj jadnoj raspoznaje, i
brate si mi moj,
i
sitnih poslova i krupnih prihoda,
i "ti gradi (=plati), ja cu potpisati"...

Dobismo mi posle tih 111 godina - TRI KECA - istinu ko pesak u oci.

Od cega, zadnjih 7 - pomalo pocese i sljunkom ...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:29 05.10.2007

Re: Kakav vizionar!

johanna29
... pa jos sa 19 godinica.

Nije uzalud bas SAD pocelo da se u istini nasoj jadnoj raspoznaje, i
brate si mi moj,
i
sitnih poslova i krupnih prihoda,
i "ti gradi (=plati), ja cu potpisati"...

Dobismo mi posle tih 111 godina - TRI KECA - istinu ko pesak u oci.

Od cega, zadnjih 7 - pomalo pocese i sljunkom ...



Lici na nekog kapitalca....tako nekako podseca!
johanna29 johanna29 13:53 05.10.2007

Re: Kakav vizionar!

;-)))

Ma, cisto otelovljenje, samo sto mu facu ne vidim medju tim Nusicevim redcima...sa sve losim izgovorom, horor-greskama u izrazavanju i klimavim slovima (verovatno) dok se potpisuje...

Ono, jes' da je kasno nauciJo da pise, al' bome vec zna gde mu se (sve) valja potpisati...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 05.10.2007

5. oktobra

mi je srce bilo veliko ko bundeva...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:31 05.10.2007

Re: 5. oktobra

Jelica Greganović
mi je srce bilo veliko ko bundeva...



Posle X godina bili smo na svim naslovnicama sveta...u poztivnom smislu....! Kratko!
poz
BKC
Bilo nekad Bilo nekad 13:59 05.10.2007

Re: 5. oktobra

Bio sam 5. oktobra tamo. I opet bih. Bio je to divan dan!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:05 05.10.2007

Re: 5. oktobra

Bilo nekad
Bio sam 5. oktobra tamo. I opet bih. Bio je to divan dan!


Slazzem se!!!
antioksidant antioksidant 14:19 05.10.2007

Re: 5. oktobra

Jelica Greganović
5. oktobra mi je srce bilo veliko ko bundeva...

meni je i danas kada se setim te jeseni. veliki posao je odradjen tada. da toga nije bilo, bilo bi nam mnogo gore nego danas. a ako se ne uzmemo u pamet, bice nam mnogo gore nego sto mozemo da zamislimo
mariopan mariopan 16:44 05.10.2007

Re: 5. oktobra

DOBRO DAJTE NEKU VECU SLIKU DA VIDIM GDE SAM JA ....I SIRA MI FAMILIJA>>UMALO SE POGUBISMO ONDA.
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 13:29 05.10.2007

Ako nas Nusic ne spasi, niko nece

Nisam bas uspeo da uklavirim kakva je veza izmedju godisnjice 5. oktobra i ovog Nusicevog citata, ali dobro de, jer 5. oktobra se u stvari nije nista ni desilo osim malo paluckanja skupstine, koja je kasnije popravljena i to je to. Sto se citata tice on mi je zanimljiv ne samo po svom sadrzaju, vec zbog trenda da ovdasnje vlasti treba Nusic da kritikuje, dok savremenih satiricara i humorista ni od korova. Valjda je poslednje nesto u tom smislu bilo "Indexovo radio pozoriste", ali to behu slobodna vremena kada je slobodno mogla da se kritikuje vlast.
Gde su danasnji satiricari, gde su glumci, gde su reziseri, novinari, sportisti ? To je pravo pitanje u ovom momentu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:32 05.10.2007

Re: Ako nas Nusic ne spasi, niko nece

Veljko B Uzicanin
Nisam bas uspeo da uklavirim kakva je veza izmedju godisnjice 5. oktobra i ovog Nusicevog citata.



Niste uklavirili, a onda ste sami posle odgovorili....Eh jednom Era, uvek Era....!!!
poz
BKC
ivana23 ivana23 13:40 05.10.2007

Eh,


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:44 05.10.2007

Re: Eh,

ivana23




Eh da!!!
slavoljub slavoljub 13:55 05.10.2007

ben akiba

da... ovaj, nusic je uvek nekako stavljan u drugi plan...
zato valjda te lekcije o kojima je on pisao kroz istoriju stalno ponavljamo
a kod nas je
pocinje se u hajducima, onda kao sumnjivo lice postanes narodni poslanik, vremenom gospodja ministarka, pa mister dolar
oko sebe za to vreme ostavljas pokojnike i ozaloscene porodice, a svima pricas da je jednostavno tako moralo biti
na kraju napises autobiografiju

dok god sam ziv, volecu nusica
i 5. oktobar
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:58 05.10.2007

Re: ben akiba

slavoljub
da... ovaj, nusic je uvek nekako stavljan u drugi plan...
zato valjda te lekcije o kojima je on pisao kroz istoriju stalno ponavljamo
a kod nas je
pocinje se u hajducima, onda kao sumnjivo lice postanes narodni poslanik, vremenom gospodja ministarka, pa mister dolar
oko sebe za to vreme ostavljas pokojnike i ozaloscene porodice, a svima pricas da je jednostavno tako moralo biti
na kraju napises autobiografiju

dok god sam ziv, volecu nusica
i 5. oktobar


A u medjuvremenu postanes DR:::!Sjajna igra recima-naslovima!
slavoljub slavoljub 14:02 05.10.2007

Re: ben akiba

tako je!
hvala i hvala sto ste nas podsetili na nusica u ovom danu

ivana23 ivana23 14:16 05.10.2007

Danas...

USTAVNO-USPAVNA PESMA
(Peva se - ne pevala se - u Beogradu)

Buji, paji, čedo drago, Srbijice mala,
Dosta si se naznojila, dosta naigrala,
Ko potočić tiho šušti Dunav, Drina, Sava,
Samo tiho, samo tiho, naše čedo spava!

Kroz oblake razderane bled se mesec skita,
Kroz prozor nam proviruje, za zlu decu pita.
Dobra deca već su legla, rču ko na javi,
Ljulju, ljulju, čedo drago, pokrij se po glavi.

Uranili kao vešci klapci nevaljani,
Ziparaju prije zore Prusi, Talijani,
I komšija tvoj je usto, pa se nešto brani,
Oh, ne znaju kako j' slatko spavat natenani!

Ps! Polako, puške, topi, i vi burni ljudi,
Nek vam srce lakše bije u ti' vreli' grudi';
Polagano, ti Evropo, celi svete ludi,
Samo tiho, da se čedo iz sna ne probudi!

Otvaraju s', obijaju s' budućnosti dveri!
Narodi se utrkuju kao gorske zveri,
Otimaju s', navaljuju, ko će proći prvi, -
Buji, paji, čedo drago, Dušanova krvi!

Jovan Jovanović Zmaj (1866)

slavoljub slavoljub 14:19 05.10.2007

Re: Danas...

nisam bas siguran zaovu pesmu...
vec je nama vise puta bilo i na zmajevom putu i u zmajevom gnezdu
anonimni anonimni 14:29 05.10.2007

bez naslova

5 oktobar?
" i volovi vuku napred ali nisu avangarda"
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:30 05.10.2007

veliki dan

5. oktobar je jedan od
cetiri najveca dana u istoriji
novije srpske drzavnosti,
zajedno sa 4.2.1804,
11.4. 1815,
i ujedinjenjem krajem 1918.
gorran gorran 14:47 05.10.2007

Re: veliki dan

Goran Nikolić
5. oktobar je jedan od
cetiri najveca dana u istoriji
novije srpske drzavnosti,
zajedno sa 4.2.1804,
11.4. 1815,
i ujedinjenjem krajem 1918.

A zašto onda slavimo 15. februar?
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:04 05.10.2007

Re: veliki dan

stavio sam datum po starom kalendaru,
naravno, omaklo mi se
Bilo nekad Bilo nekad 14:32 05.10.2007

Kada smo vec kod pesama,

ima jedna pesma Vladislava Petkovica Disa koja je nekako savrseno ocrtavala Srbiju devedesetih godina proslog veka


NAŠI DANI
(Napisano 1910)


Razvilo se crno vreme opadanja,
Nabujao šljam i razvrat i poroći,
Podig'o se truli zadah propadanja,
Umrli su svi heroji i proroci.
Razvilo se crno vreme opadanja.


Progledale sve jazbine i kanali,
Na visoko podigli se sutereni,
Svi podmukli, svi prokleti i svi mali
Postali su danas naši suvereni.
Progledale sve jazbine i kanali.


Pokradeni svi hramovi i ćivoti,
Ismejane sve vrline i poštenje,
Poniženi svi grobovi i životi,
Uprljano i opelo i krštenje.
Pokradeni svi hramovi i ćivoti.


Zakovana petvekovna zvona bune,
Pobegao duh jedinstva i bog rata;
Obesismo sve praznike i tribune,
Gojimo se od grehova i od blata.
Zakovana petvekovna zvona bune.


Od pandura stvorili smo velikaše,
Dostojanstva podeliše idioti,
Lopovi nam izrađuju bogataše,
Mračne duše nazvaše se patrioti.
Od pandura stvorili smo velikaše.


Svoju mudrost rastočismo na izbore,
Svoju hrabrost na podvale i obede,
Budućnosti zatrovasmo sve izvore,
A poraze proglasismo za pobede.
Svoju mudrost rastočismo na izbore.


Mesto svetle istorije i grobova,
Vaskrsli smo sve pigmeje i repove;
Od nesrećne braće naše, od robova,
Zatvorismo svoje oči i džepove.
Mesto svetle istorije i grobova


Ostala nam još prašina na hartiji,
K'o jedina uspomena na džinove;
Sad svu slavu pronađosmo u partiji,
Pir poruge dohvatio sve sinove
Ostala nam još prašina na hartiji.


Pod sramotom živi naše pokolenje,
Ne čuju se ni protesti ni jauci;
Pod sramotom živi naše javno mnenje,
Naraštaji, koji sišu k'o pauci.
Pod sramotom živi naše pokolenje.


Pomršina pritisnula naše dane,
Ne vidi se jadna naša zemlja huda;
Al' kad požar poduhvati na sve strane,
Kuda ćemo od svetlosti i od suda!
Pomrčina pritisnula naše dane.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:42 05.10.2007

Re: Kada smo vec kod pesama,

Bilo nekad
ima jedna pesma Vladislava Petkovica Disa koja je nekako savrseno ocrtavala Srbiju devedesetih godina proslog veka


NAŠI DANI
(Napisano 1910)

Pomrčina pritisnula naše dane.



Tu pesnu sam vec stavljao na Blog , ali nije zgoreg setiti se
d j o l e d j o l e 14:55 05.10.2007

Stvarno

retko, retko lep dan, lepo je setiti se tako necega
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:04 05.10.2007

Neki od lidera DOS-a


Neki od lidera DOS-a bili iz DB/KOS-a (Dusan Mihajlovic, Isakov, Covic, Vuk Obradovic, Kostunica.....) i zauzumali suvisoka mesta u DOS-ovskoj vlasti. Zbog toga, promena drustveno politickog sistema 5. oktobra nije mogla prakticno da bude sprovedena u delo.

Da bi srusio Milosevica, Djindjic je bio primoran da napravi kompromis sa DB-om i ovim ljudima, sto je kasnije, na zalost platio glavom, jer je taj DB i izvrsio atentat na njega.

To nam je za nauk, da sledeci put ne pravimo nikakve kompromise i koalicije sa DB-om.
Spadalo Spadalo 15:20 05.10.2007

DANAS JE 5.OKTOBAR, PA AKO SE NEKO SETI...

Setio sam se! Tog dana su krali fotelje iz tadasnje savezne skupstine i sutirali i gazili nogama nekog coveka ispred RTS-e! Jesam li pogodio? I neki kapetan, mislim da se zove Dragan, je upadao sa svojim vojnicima naoruzanim automatskim puskama u neke ustanove ali toga se manje secam.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:25 05.10.2007

Re: DANAS JE 5.OKTOBAR, PA AKO SE NEKO SET

Spadalo
Setio sam se! Tog dana su krali fotelje iz tadasnje savezne skupstine i sutirali i gazili nogama nekog coveka ispred RTS-e! Jesam li pogodio? I neki kapetan, mislim da se zove Dragan, je upadao sa svojim vojnicima naoruzanim automatskim puskama u neke ustanove ali toga se manje secam.



Eto bas si se setio svega...svaka cast na memoriji !!!
gorran gorran 15:27 05.10.2007

A el beše

Batić herojski oslobodio Teleoptik?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:38 05.10.2007

Re: A el beše


Covic Kolubaru
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:40 05.10.2007

Re: A el beše


Ceda stanicu milicije u M. Jevrosime, kakvi junaci ybt
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:05 05.10.2007

Re: A el beše

gorran
Batić herojski oslobodio Teleoptik?



Ne sporim da je bilo razlicitih upada...zauzimanja pozicija..i sl...Pa neka se sve i zna, zasto da ne...ali nemojte da smo bas u svemu pravi Srbi....Setite se kako je bilo u Milosevicevo vreme...i sta se sve nadvilo uoci 5.oktobra.Pa nije valjda sve to najveca tekovina tog datuma? Naravno sve se to o cemu Vi govorite, tacno ili netacno, vratilo upravo kao bumerang DOS/u.....ali da li bi se BAS SVE TO TAKO PAMTILO, da nije ubijen Djindjic...I kako to da biracko telo, kakvo god da je, sve prasta radikalima i SPS/u...a bas nista kakvom takvom i sklepanom DOS/u...Pri tom DOS, u originalnoj verziji nije trajao ni pune tri godine....(juni 2000/te, vlast preuzeli januara 2001...Djindjic ubijen marta 2003..) Od DOS/a ne treba praviti fetish, ali ni nesto drugo.....ali naravno svako ima pravi da pamti onoliko koliko pamti....
Ja sam ponosan sto sam ucestvovao u DOS/u tog 05 oktobra i bio deo velike demokratske price....! O svemu drugome, posle, reci ce ili je vec reklo vreme...svakom prema zasluzi, slazem se!
ivana23 ivana23 16:14 05.10.2007

Re: A el beše

Bojan Zdravic
Ceda stanicu milicije u M. Jevrosime, kakvi junaci ybt

Zar nije bio Milan St. Protic?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:21 05.10.2007

Re: A el beše

ivana23
Bojan Zdravic
Ceda stanicu milicije u M. Jevrosime, kakvi junaci ybt

Zar nije bio Milan St. Protic?



A seca li se neko Sente...recimo, ili Mrkonjica iz onog vremena,,,,da ne spominjem Radomana Bozovica i druge....Razumem vase, pa i moje razocarenje, ali mora da postoji neka gradacija u svemu, a posebno u odgovornosti....nema opravdanja za DOS...ali nije li Kostunica sprecavao hapsenje Milosevica, nije li Kostunica sprecavao smenu Pavkovica i R.Makovica, nije li Kostunica sprecio donosenje novog ustava.....Dakle bilo je upada i upada, ali....Voja jos uvek Vlada Srbijom...Kako? Odgovor i nije tako tezak....Dok traje "operacija" nema "igranke" kako rece Jocic!!!
ivana23 ivana23 16:27 05.10.2007

Re: A el beše

Branislav Kovačević Cole

ivana23

A seca li se neko Sente...recimo, ili Mrkonjica iz onog vremena,,,,da ne spominjem Radomana Bozovica i druge....Razumem vase, pa i moje razocarenje, ali mora da postoji neka gradacija u svemu, a posebno u odgovornosti....nema opravdanja za DOS...ali nije li Kostunica sprecavao hapsenje Milosevica, nije li Kostunica sprecavao smenu Pavkovica i R.Makovica, nije li Kostunica sprecio donosenje novog ustava.....Dakle bilo je upada i upada, ali....Voja jos uvek Vlada Srbijom...Kako? Odgovor i nije tako tezak....Dok traje "operacija" nema "igranke" kako rece Jocic!!!

Naravno, secam se svega, bila sam u GO GSS. Al' ne bih, ovako, preko bloga... Razumete me nadam se.
mariopan mariopan 16:48 05.10.2007

Re: DANAS JE 5.OKTOBAR, PA AKO SE NEKO SET

Ma naguto se suzavca pa nije dobro vid'o
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 16:50 05.10.2007

Re: A el beše

ivana23
Zar nije bio Milan St. Protic?

Nije, Protic je tek posle dosao, i sprecio da se desi zesce njesra
mariopan mariopan 17:42 05.10.2007

Re: A el beše

A ko je oslobodio Trgovinski Sud?..Pa ne znam ovo me vise podseca na parastos nego na slavlje ili se ja varam?
gorran gorran 09:57 06.10.2007


Za dve nedelje

je 20. oktobar, pa, ko se seti, seti...

Ne sporim da je bilo razlicitih upada...zauzimanja pozicija..i sl...Pa neka se sve i zna, zasto da ne...ali nemojte da smo bas u svemu pravi Srbi....Setite se kako je bilo u Nedićevo vreme...i sta se sve nadvilo uoci 20.oktobra.Pa nije valjda sve to najveca tekovina tog datuma? Naravno sve se to o cemu Vi govorite, tacno ili netacno, vratilo upravo kao bumerang komunistima.....ali da li bi se BAS SVE TO TAKO PAMTILO, da nije došao Milošević i izgubljen rat .....ali naravno svako ima pravi da pamti onoliko koliko pamti....
Ja sam ponosan sto sam ucestvovao u partizanima tog 20 oktobra i bio deo velike demokratske price....! O svemu drugome, posle, reci ce ili je vec reklo vreme...svakom prema zasluzi, slazem se!

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Cole:
Ne sporim da je bilo razlicitih upada...zauzimanja pozicija..i sl...Pa neka se sve i zna, zasto da ne...ali nemojte da smo bas u svemu pravi Srbi....Setite se kako je bilo u Milosevicevo vreme...i sta se sve nadvilo uoci 5.oktobra.Pa nije valjda sve to najveca tekovina tog datuma? Naravno sve se to o cemu Vi govorite, tacno ili netacno, vratilo upravo kao bumerang DOS/u.....ali da li bi se BAS SVE TO TAKO PAMTILO, da nije ubijen Djindjic...I kako to da biracko telo, kakvo god da je, sve prasta radikalima i SPS/u...a bas nista kakvom takvom i sklepanom DOS/u...Pri tom DOS, u originalnoj verziji nije trajao ni pune tri godine....(juni 2000/te, vlast preuzeli januara 2001...Djindjic ubijen marta 2003..) Od DOS/a ne treba praviti fetish, ali ni nesto drugo.....ali naravno svako ima pravi da pamti onoliko koliko pamti....
Ja sam ponosan sto sam ucestvovao u DOS/u tog 05 oktobra i bio deo velike demokratske price....! O svemu drugome, posle, reci ce ili je vec reklo vreme...svakom prema zasluzi, slazem se!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:04 06.10.2007

Re: <br>

gorran
je 20. oktobar, pa, ko se seti, seti...

Ne sporim da je bilo razlicitih upada...zauzimanja pozicija..i sl...Pa neka se sve i zna, zasto da ne...ali nemojte da smo bas u svemu pravi Srbi....Setite se kako je bilo u Nedićevo vreme...i sta se sve nadvilo uoci 20.oktobra.Pa nije valjda sve to najveca tekovina tog datuma? Naravno sve se to o cemu Vi govorite, tacno ili netacno, vratilo upravo kao bumerang komunistima.....ali da li bi se BAS SVE TO TAKO PAMTILO, da nije došao Milošević i izgubljen rat .....ali naravno svako ima pravi da pamti onoliko koliko pamti....
Ja sam ponosan sto sam ucestvovao u partizanima tog 20 oktobra i bio deo velike demokratske price....! O svemu drugome, posle, reci ce ili je vec reklo vreme...svakom prema zasluzi, slazem se!

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Duhovito...ali mi se cini da nije bas isto...kako vreme, istorisjki trenutak, tako i "neprijatelj"...dakle sa svime se moze sprdati i naravno, rekoh ne treba i ne sme nista da bude fetsish, ali se ne moze ovo izjednacavati....A da me nije sramota sto sam ucestvovao, nije....Kao sto me nije sramota svega sto sam u/radio nakon 5.oktobra!
gorran gorran 10:17 06.10.2007

U redu je, g. Cole

Malo šale ne smeta, nadam se Pravo da Vam kažem, i ja sam iznenađen koliko su ljudi izgubili svako poštovanje za duh i zbivanja 5. oktobra. Ipak se objektivno mnogo toga promenilo na boje od tada. Tada smo bili zatočenici jednog režima u fazi raspadanja, lišeni bilo kakve perspektive...

Sada su nam svi putevi otvoreni - samo treba malo mudrosti i dobre volje.

A da promenu u životnom standardu i u životnim okolnostima prosečnog građanina i ne pominjem.

Inače, pre dva dana razgovarao sam s jednom gimnazijskom profesorkom koja mi je iznela zanimljivo zapažanje. Po njoj, dobar proj generacija dece bili su nadprosečno divlji, bahati i primitivnii - miloševićeve generacije. Sad, u poslednjih par godina, ponovo preovlađuju divna deca - dobram, pristojna, pametna... Jeste da ni oni ništa ne uče, ali su kao ljudi, kao ličnosti, osetno slobodniji i spremniji da izraze pozitivna osećanja i stremljenja....

Dakle, nešto se ipak kreće...
jinks jinks 15:40 05.10.2007

Mozda

nije pravi trenutak, a mozda i jeste. Postoji jedan meni cesto nerazumljiv obicaj kod nas, nesto sto se zove "spomenica". Nesto kao dozivotna "Free from jail" karta u Monopolu ... znate, ona kartica koja vas oslobadja da ne odete u zatvor u igri Monopol, ako vas kockice kojom srecom tamo i navedu. Koliko se secam, posle onog rata onomad bile su nekakve "jail free", "work free", "children work free" Monopoly kartice, svakojake spomenice koje su davane i onima koji su to vise puta zasluzili, ali i onima drugima.

Te spomenice su cesto svima na kraju dosle glave. Nadam se da posle 5. spomenice vise ne postoje (povucene optuzbe od pre 2000. i slicno). Ako je neceg takvog i bilo, stvarno je kranje vreme da se sa time jednom i zavrsi.

Ako neko jos uvek misli da mu iko ista duguje zbog uloge koju je odigrao (sto je samo po sebi besmisleno, sistem je menjan na dobrobit svakoga pojedinacno i svih zajedno, ali ... da ne cepidlacimo, neka im bude) neka kaze koliko ta njihova uloga vredi u kilometrima novog asfalta, megavatima struje, odelima za Univerzijadu, ili in plain cash ... i da se jednom vise zauvek zavrsi sa "spomenicama" svake vrste. Valjda bi svi trebalo, bar po tom pitanju (po jednakoscu pred zakonom), jednom da postanemo jednaki.
mariopan mariopan 16:53 05.10.2007

Re: Mozda

JAO pa to je kartica iz monopola? To sto neki kod nas zovu "IMUNITET" pa ne mogu da odu u zatvor? Eto uvalili nam Ameri,znala sam....

A nije narod isao da nesto za sebe dobije ,mislim licno, evo ja sam deo tog naroda pa smo se nadali da cemo SVI dobiti BOLJU, LEPSU,UREDJENU, ODGOVORNU, CISTU, ZAPOSLENU SRBIJU...ako ne mi stariji a ono bar nasa deca. Pa nije mi zao sto sam bila...tada je poslednji put adrenalin radio i verovala sam u nesto i uspomene su mi lepe...ucinilo nam se da MOZEMO nesto da promenimo. Pa neka je samo i Sloba pao,jer jeste i to je dosta,ostalo su trebali oni izabrani...ALI...
kuki kuki 20:49 05.10.2007

Re: Mozda

Spomenicari, pored zasluga, imaju i obavezu da nastave to sto su uradili i za sta su se izborili. Ne treba generalizovati i nipodastavati prave zasluge zbog kukolja.

Oni koji su se ocesali o "revoluciju" su obicno posle toga najglasniji i ocekuju da se njihove "zasluge" nagrade. To su bas oni koji kod jinks-a dizu pritisak i stvarju odbojnost. To su isti oni koji i danas imaju koristi i naplacuju tantijeme od 5. oktobra.

Oni koji su, u ovom slucaju, stvorili i izneli 5. oktobar na svojim ledjima vise ne postoje u javnom zivotu. Skrajnuti su.
Altea Altea 15:53 05.10.2007

veciti Nusha :)

Jos uvek aktuelan. :) Hvala na podsecanju, mada ne bi trebalo da me raduje ta aktuelnost (u stvari me i ne raduje), ali mi Nusha uvek izmami osmeh na licu, pa i danas. :)
Mali predlog : mozete dodati i Domanovicevo Mrtvo more u epilogu, onako komplementarno.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:07 05.10.2007

Re: veciti Nusha :)

Altea
Jos uvek aktuelan. :) Hvala na podsecanju, mada ne bi trebalo da me raduje ta aktuelnost (u stvari me i ne raduje), ali mi Nusha uvek izmami osmeh na licu, pa i danas. :)
Mali predlog : mozete dodati i Domanovicevo Mrtvo more u epilogu, onako komplementarno.



Mozda su ipak adekvatniji "Vodja " i "Stradija" ?
Altea Altea 16:21 05.10.2007

Re: veciti Nusha :)

Kad ih vec pomenuste, verovatno bih se slozila sa Vama, mada meni ovako iz daljine uvek nekako prvo padne u oci to mrtvilo. Moze biti da me utisak vara, Vi ste ipak u prvom redu a ja negde na nekakvom daljem balkonu.
VanjaGator VanjaGator 16:37 05.10.2007

Bese to pre skoro 1/3 mog zivota

Imao sam 15 godina, nisam mogao da verujem da me je tata pustio da idem. Ja i moj najbolji prijatelj. Kad je suzavac krenuo, nismo otisli na iste strane, pa smo se tek predvece culi i ispricali utiske.

Mama je posmatrala skupstinu u plamenu iz aviona. Piloti su pili viski i slavili.

Tada sam prvi put u zivotu stopirao :)

5. oktobar pada na popravni
bicemo mnogo spremniji kada dodje 6. oktobar
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:11 05.10.2007

ŠTA JE TU JE.....

5. oktobar 2000.godine. Narod je pokazao da mu je dosta Miloševića i njegove destruktivne politike. Tada smo se svi mi, koji smo podržali demokratski blok, nadali da će nam kad tad biti bolje. Tada su na vlasti bila dva čoveka koja su se u potpunosti razlikovala: 1)dr Zoran Đinđić, premijer vlade od 2001. do 2003.godine, koji je bio veliki pokretač, vizionar i neumorni radnik da Srbiju uvede u Evropu. 2) dr Vojislav Koštunica,predsednik SRJ od 5.oktobra 2000. do
februara 2003. kad je SRJ postala SCG, koji je posle Đinđićevog ubistva postao premijer Srbije, dežurni je kočničar Srbiji na putu ka Evropi.
Desio se 12. mart 2003, Đinđić je ubijen i od tada je Srbija počela da tone: novi premijer je postao Zoran Živković, koji se trudio da nastavi proevropsku politiku dr Zorana Đinđića, ali su ga u tome sprečili G17+ i DSS, izmišljajući razne neosnovane afere,koje su dovele do raspuštanja DOS-ove vlade i parlamentarnih izbora. Koštunica i alavi Dinkić su osvojili vlast. Čeda Jovanović i još pojedini članovi DS-a su izbačeni iz stranke i čeda osniva LDP.
5. oktobar 2007. godine: Koštunica je i dalje premijer. DS-om kao da ne upravljaju isti ljudi, dozvolili su sebi da padnu na niske grane dozvolivši da im DSS, sa manjim brojem glasova na poslednjim izborima, kroji kapu. Načinom kojim su izbacili Čedu iz DS-a, sebi su makli 5% glasova. Svojim politikom DS je razočarao ne samo mene, nego i mnoge koji su za njih glasali i petog oktobra 2000. pomogli da se Milošević skine sa vlasti.
blackbox blackbox 00:46 06.10.2007

Re: ŠTA JE TU JE.....

ŠTA JE TU JE.....

Luka,
slažem se u potpunosti.
Glavni problem je alavost za vlast, funkcije i fotelje i čim je došlo vrem,e da se to raspodeljuje i ono krhko jedinstva DOS-a je dovedeno u pitanje. Kao da je DOS bio i sam iznenađen da je tako, relativno lako, dobio vlast. Odmah su to shvatili kao plen koji treba podeliti i namiriti stranačke elite.Zbog opijenosti vlašću i borbe oko podele ministarskih i drugih visokih činovničkih funkcija, zaboravili su da izvrše neophodne korenite promene u političkom sistemu i organizaciji vlasti. Prvo je trebalo iči na ustavotvornu skupštinu,demontiranje načina funkcionisanja i smenu ljudi u institucijama vlasti .Nisam bio za rasturanje institucija po modelu Rumunije jer je vlast bila već osvojena i bez preteranog nasilja.Trebalo se odmah pozabaviti promenama a ne ići u koministrovanja i kohabitacije sa starim,. Smena ključnih ljudi u službama i institucijama do razumnog nivoa.
Narod je mnogo očekivao a sada vidi da se na političkom planu nije mnogo promenilo, osim što su sjašili jedni a uzjašili drugi i mnogobrojniji. Dakle, imamo izraženu korupciju koja nije znatnije smanjena u odnosu na period pre 5.oktobra.
E sada , ono što je stvar valjda i mentaliteta, u raspodeli funkcija i dalje su nepotizam, prijateljske, kumovske i rodbinske veze, te trgovina raznim funkcijama, ucenjivanja i sve ono što spada u poznatu srpsku tradiciju od 1. srpskog ustanka ( da se ne vraćama u dalju prošlost),a to je primitivizam na političkoj sceni,svažanje, govor mržnje,nađalopst i ubistva, zarad vlasti jedni drugom rade o glavi, svađaju narod, dele na patriote i izdajnike, itd itb. Dakle, ono za šta se zalaže tzv. domačinska opcija. Pa nisu oni fascinirani projom i brljom šljivovicom već da vladaju despotski kao nekada Miloš.
Tačno je da ekonomski stojimo bolje ali to još nije rezultat realnog ekonomskog oporavka već, najvećim delom, donacija i pomoći.
Raskorak između normativnog i stvarnog, između onog što partije prodaju narodu i onoga što rade, je veći nego u vreme socijalizma kada je već bio u krizi.
Ako su najveći rezultati to što se vratio prestolonaslednik i o državnom trošku organizuje dvorske cirkuse, to što je Crkva izdignuta na pijedestal iznad države, što su uveli veronauku u škole, izjednačili četnike i partizane, odrekli se antifašizma, ako kvislinzi i deklarisani fašisti dobijaju svoje trgove i ulice, a i dalje raspirivanje nacionalizma smatra patriotizmom, uz tolerisanje nacističkih, profašističkih i rasističkih ispada, onda smo se vratili daleko nazad i , nažalost sramotimo sami sebe.
Još uvek je glavna preokupacija raspodela mesta u upravnim odborima i savetničkih mesta, koja će nekima biti i prva radna mesta, donošenje zakona, poštovanje ustava, raspisivanje izbora su i dalje predmet pogađanja, umesto da bude stvar striktne ustavne i zakonske procedure.
Kosovo je izgovor za sve, ali je i to providno i neiskreno.
Zato se ne treba čuditi što mnogi analitičari, na Zapadu i kod nas, ocenjuju da se Srbija, po mnogim pitanjima, već vratila u predpetooktobarski period i klizi još dublje.
Takođe, neka se političari ne čude što je takvo mišljenje sve prisutnije i kod naroda, koji se neće dugo moći zamajavati vatrenim patriotskim govorima i zaklinjanjem u kolevku, kao da su svi maloletni.
Dakle, osnovni uzrok i propust je što nije bilo 6. oktobra .
I na kraju, zašto 5. oktobar nema svoje adekvatno mesto mežu državnim praznicima ili nije dovoljno značajan?
sentinel26 sentinel26 07:36 06.10.2007

Re: ŠTA JE TU JE.....

blackbox
Luka,
slažem se u potpunosti.
Glavni problem je alavost za vlast, funkcije i fotelje i čim je došlo vrem,e da se to raspodeljuje i ono krhko jedinstva DOS-a je dovedeno u pitanje. Kao da je DOS bio i sam iznenađen da je tako, relativno lako, dobio vlast. Odmah su to shvatili kao plen koji treba podeliti i namiriti stranačke elite.Zbog opijenosti vlašću i borbe oko podele ministarskih i drugih visokih činovničkih funkcija, zaboravili su da izvrše neophodne korenite promene u političkom sistemu i organizaciji vlasti. Prvo je trebalo iči na ustavotvornu skupštinu,demontiranje načina funkcionisanja i smenu ljudi u institucijama vlasti .Nisam bio za rasturanje institucija po modelu Rumunije jer je vlast bila već osvojena i bez preteranog nasilja.Trebalo se odmah pozabaviti promenama a ne ići u koministrovanja i kohabitacije sa starim,. Smena ključnih ljudi u službama i institucijama do razumnog nivoa.
Narod je mnogo očekivao a sada vidi da se na političkom planu nije mnogo promenilo, osim što su sjašili jedni a uzjašili drugi i mnogobrojniji. Dakle, imamo izraženu korupciju koja nije znatnije smanjena u odnosu na period pre 5.oktobra.
E sada , ono što je stvar valjda i mentaliteta, u raspodeli funkcija i dalje su nepotizam, prijateljske, kumovske i rodbinske veze, te trgovina raznim funkcijama, ucenjivanja i sve ono što spada u poznatu srpsku tradiciju od 1. srpskog ustanka ( da se ne vraćama u dalju prošlost),a to je primitivizam na političkoj sceni,svažanje, govor mržnje,nađalopst i ubistva, zarad vlasti jedni drugom rade o glavi, svađaju narod, dele na patriote i izdajnike, itd itb. Dakle, ono za šta se zalaže tzv. domačinska opcija. Pa nisu oni fascinirani projom i brljom šljivovicom već da vladaju despotski kao nekada Miloš.
Tačno je da ekonomski stojimo bolje ali to još nije rezultat realnog ekonomskog oporavka već, najvećim delom, donacija i pomoći.
Raskorak između normativnog i stvarnog, između onog što partije prodaju narodu i onoga što rade, je veći nego u vreme socijalizma kada je već bio u krizi.
Ako su najveći rezultati to što se vratio prestolonaslednik i o državnom trošku organizuje dvorske cirkuse, to što je Crkva izdignuta na pijedestal iznad države, što su uveli veronauku u škole, izjednačili četnike i partizane, odrekli se antifašizma, ako kvislinzi i deklarisani fašisti dobijaju svoje trgove i ulice, a i dalje raspirivanje nacionalizma smatra patriotizmom, uz tolerisanje nacističkih, profašističkih i rasističkih ispada, onda smo se vratili daleko nazad i , nažalost sramotimo sami sebe.
Još uvek je glavna preokupacija raspodela mesta u upravnim odborima i savetničkih mesta, koja će nekima biti i prva radna mesta, donošenje zakona, poštovanje ustava, raspisivanje izbora su i dalje predmet pogađanja, umesto da bude stvar striktne ustavne i zakonske procedure.
Kosovo je izgovor za sve, ali je i to providno i neiskreno.
Zato se ne treba čuditi što mnogi analitičari, na Zapadu i kod nas, ocenjuju da se Srbija, po mnogim pitanjima, već vratila u predpetooktobarski period i klizi još dublje.
Takođe, neka se političari ne čude što je takvo mišljenje sve prisutnije i kod naroda, koji se neće dugo moći zamajavati vatrenim patriotskim govorima i zaklinjanjem u kolevku, kao da su svi maloletni.
Dakle, osnovni uzrok i propust je što nije bilo 6. oktobra .
I na kraju, zašto 5. oktobar nema svoje adekvatno mesto mežu državnim praznicima ili nije dovoljno značajan?


Potpisujem sve što ste napisali.

Ovo sve jeste tragično ali je još tragičnije da nijesu vidljive ozbiljne snage spremne na raskid sa prošlošću i okretanje budućnosti. Sa Miloševićem je trebalo ukloniti i kompletan aparat koji u sebi nije imao niti jedan dio spreman da vuče naprijed.

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 16:07 06.10.2007

Re: ŠTA JE TU JE.....(mali dodatak)

Kad blackbox pomenu govor mržnje, da li je neko možda čitao današnji BLIC? U njemu ima tekst o novim-starim uvredama legendarnog "čačanskog dobrotvora" Velje Ilića. Ukoliko neko nije imao priliku da kupi današnji BLIC, neka ode na stranicu www.blic.co.yu i tamo neka prčita tekst. Ako neko od blogera planira narednih dana da pročita broj od danas samo treba da ode na arhivu i tamo da ukuca datum 6. oktobar. Nadam se da ćete se "ludo zabaviti".
shkomishkomi shkomishkomi 19:33 05.10.2007

Mene ako se sete na dan bezbednosti...

Prva stvar, za mene je istinski heroj 5og oktobra, bio decko u crvenoj trenerci, koji je protrcao kroz kordon murije, popeo sa na plato ispred samog ulaza u skupstinu i poceo da skace, da pali masu i da ih doziva rukama. Tad je pocelo, a za mene je taj decko simbol 5og oktobra.

Druga stvar, tog 5og oktobra sam ja bio u srbiji a moj brat preko, ovog 5og oktobra, moj brat se juce vratio da zivi ovde, a ja se ozbiljno spremam da na prolece palim preko. Obojica smo se umorili, samo od razlicith stvari

I svi su trebali da prodju ko milanovic + konfiskacija
shkomishkomi shkomishkomi 19:34 05.10.2007

Mene ako se sete na dan bezbednosti...

Prva stvar, za mene je istinski heroj 5og oktobra, bio decko u crvenoj trenerci, koji je protrcao kroz kordon murije, popeo sa na plato ispred samog ulaza u skupstinu i poceo da skace, da pali masu i da nas doziva rukama. Tad je pocelo, a za mene je taj decko simbol 5og oktobra.

Druga stvar, tog 5og oktobra sam ja bio u srbiji a moj brat preko, ovog 5og oktobra, moj brat se juce vratio da zivi ovde, a ja se ozbiljno spremam da na prolece palim preko. Obojica smo se umorili, samo od razlicith stvari

I svi su trebali da prodju ko milanovic + konfiskacija
patriot patriot 20:09 05.10.2007

Imali smo haos pre....imamo haos posle.

Niko nam nije kriv. Imali smo haos pre, imamo haos posle. Sta se konkretno promenilo za nas posle 5 oktobra pa do danasnjih dana?

Meni licno je bolje. Kupio sam jedan auto za kes, drugi na lizing. Placam rate, zivim za prestanak kreditnog arazmana. Lopovi i dalje kradu. Korupcija po starom. Politicari i dalje pricaju prazne price. Svet nas i dalje smatra za divljake, samo nam se malo vise smese dok nam rasparcavaju drzavu.

Ima li promena na bolje? Ma ima naravno, ali ne kao sto bi trebalo da bude. Gradjani i dalje smatraju da nije zlocin zakinuti ili ukrasti od drzave. Zasto?

Pa zato sto se ugleda na svoje politicke prvake. I oni kradu od drzave. SVI! Ama bas SVI! DS, DSS, SPS, LDP, SRS, G17+, ovi strpnu malo ovde, oni drpe malo onde....

I svaka stranka ima "svoje" biznismene... Ti meni finansiras kampanju, ja tebi ustupim drzavnu imovinu za dzabe...

Za mene je jedina dobra stvar u ovih 7 godina bilo sopstveno politicko sazrevanje... Godinu dana pre 5.10.2000 napunio sam 18 godina. Prva stvar koju sam uradio sa punoletstvom bila je da se uclanim u DS. Verovao sam u moralnost i iskrenost ideja ljudi u toj stranci... Verovao sam da su nam evro-atlanske zemlje prijatelji.
Posle 5 oktobra bio sam licni svedok mnogih malverzacija, kombinacija, strancarenja, nepotizma i uopsteno krajnji izostanak bilo kakvog drzavnickog razmisljanja. Razgovaralo se samo o sledecim izborima. Samo je to bila motivacija, samo je to BIO CILJ KOJI OPRAVDAVA SREDSTVO!!!!

2005 konacno prestajem da odlazim u stranku. Nisam se isclanio, mucno mi je i da odem na ta 2 minuta da potpisem taj formular. Ne verujem vise u demokratiju, u evropu, evroatlanske integracije, ne verujem vise u politicare.

U antickom Rimu, u doba velike opasnosti za drzavu spolja ili usled unutrasnje politicke nestabilnosti Rimski senat je proglasavao diktaturu i iz svojih redova (patricija) imenovao diktatora koji je imao neogranicenu vlast tokom ogranicenog vremenskog perioda. Po isteku tog perioda senatori su odlucivali da li su se stekli uslovi za prestanak diktature.

Sta je moja poenta?

Srpskom mentalitetu ne pogoduje demokratsko uredjenje. Historia est magistra vitae. Srpska drzava je svoje najvece uspone imala za vreme vladavina diktatora, Dusana Silnog, Milosa Obrenovica, Aleksandra Karadjordjevica, Josipa Broza....

Mislim da su se stekli svi uslovi za proglasenje diktature u Srbiji. Imamo spoljasnju opasnost, imamo unutrasnju nestabilnost.

Pa da lepo raspisemo konkurs, kao za direktora javnog preduzeca:

REPUBLIKA SRBIJA
Uprava za kadrovska resenja

Potrebna osoba prijatne spoljasnosti, izrazito autoritativnog karaktera i sa ostrim pogledom radi uposljenja na poziciji : SEFA DRZAVE

Neophodni uslovi:
-SSS ili VSS u obzir dolaze i diplome sa Kragujevackog ili Pristinskog univerziteta
-poznavanje rada na racunaru
-prednost kandidatima sa aktivnim znanjem ruskog i kineskog jezika
- itd....

Ziveo prosveceni apsolutizam! On nam je poslednja nada.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:44 06.10.2007

Re: Imali smo haos pre....imamo haos posle

Ziveo prosveceni apsolutizam! On nam je poslednja nada.



Na zalost sve se cesce cuje ova ideja kao jedino moguce resenje!!!Posle svega...?
ugly ugly 10:48 07.10.2007

Povratak Hromog Dabe...

patriot

REPUBLIKA SRBIJA
Uprava za kadrovska resenja

Potrebna osoba prijatne spoljasnosti, izrazito autoritativnog karaktera i sa ostrim pogledom radi uposljenja na poziciji : SEFA DRZAVE

Neophodni uslovi:
-SSS ili VSS u obzir dolaze i diplome sa Kragujevackog ili Pristinskog univerziteta
-poznavanje rada na racunaru
-prednost kandidatima sa aktivnim znanjem ruskog i kineskog jezika
- itd....


A, je li moze da se kandiduje masinbravar koji ume da svira klavir i voli da zivi u otetoj kuci? (ili je bilo dosta jednom?)
enabel enabel 10:12 07.10.2007

Gde je taj 6. oktobar ?

Elem, kako god bilo, za mene 5. oktobar nije završena priča... Barem toliko dugujem Đinđiću... Ako mi neko kaže " ko o čemu, ti o Đinđiću" tačno je i uvek će biti ! Samo mi nije jasno kakvu priču ima Tadić, kad nam priređuje ovo što nam se dešava ? Zar mu je toliko stalo do Koštunice ili čega već ? Možda mu Velja odgovara... On kod Đinđića nije mogao da bude ni konjušar...
Johnny

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana