Mislimo da ne možemo, a možemo!

dracena RSS / 05.10.2007. u 19:48

Dracenine "Mrvice"

U večerašnjem "Poligrafu" gost Jugoslava Ćosića, Zoran Cvijanović, u svojstvu savetnika potpredsednika vlade Božidara Djelića objavio je odličnu vest da je Djelićev tim izradio strategiju održivog razvoja zasnovanu na ekonomiji znanja. Time su širom otvorena vrata koja smo mi ovde odškrinuli i Njegovo Veličanstvo, Znanje, je dobilo mesto koje mu pripada. Grudva se zakotrljala i uskoro će se pretvoriti u lavinu. Čuuuvaaaj tamooo!

 

Atačmenti



Komentari (84)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

bravar bravar 20:26 05.10.2007

bez naslova

Dracena, dobro vece:)
Nismo se sreli odavno:))
Ucinila mi se poznatom ova tema, pa malo pronjuskah po blogu:)))
znam + znaš = ne znamo
mariopan mariopan 20:50 05.10.2007

Re: bez naslova

Pa ja prvo pogledala da bih ZNALA o cemu se radi. A da ne znam...pa ...ja se ovuda i muvam da naucim..a ima svasta i i nikad nije dosta tog da se nesto moze nauciti. Lepa tema..e sad jel to neko resio da nad nama primeni neko svoje znanje? Dosda smo bili pokusni kunici svima koji misle da znaju...pa zato nam ovako ide. Pozzz lepa tema.
dracena dracena 20:56 05.10.2007

Re: bez naslova

Dobro veće, Bravarice. Kako ćerka? Spavaju li oboje, ili su tek sad "najveseliji"?

Ako ti se učinim malo neuračunljivom većeras...bićeš u pravu. Ova vest je nešto najbolje što sam čula od...ne znam ni sama otkad, pa sam malo euforična. Mislim da će Srbija zahvaljujući ovoj strategiji najzad izaći na zelenu granu, samo ako istraje, ako bude neprekidno gurala znanje u prvi plan svog razvoja. Zato je datum 05.10.2007. na kalendaru iza mojih ledja od malopre upadljivo obeležen zelenim markerom. Takodje sam srećna što smo mi gradjani pronašli mehanizam (ovaj blog) da vršimo pritisak na političare, a naročito što su političari postali osetljivi na mišljenje i predloge gradjana.

Da, na tom blogu nas dve smo se lepo družile uz temu znanje, a i ostali moji blogovi (sa izuzetkom najviše dva) su posvećeni znanju i kulturi znanja.
dracena dracena 21:13 05.10.2007

Re: bez naslova

Ne, Mariopan, neće niko da nas podvrgava eksperimentima, nego se radi o tome da smo ovom strategijom odlučili da sledimo Evropu i ostale razvijene zemlje, da više ne pristajemo da svoju konkurentnost gradimo na jevtinoj, nego kompetentnoj radnoj snazi. Nije komplikovano, sve je prosto k'o pasulj. Pročitaj moje prethodne blogove, sve ima u njima. Naročito sadržajne su diskusije, pa ti njih posebno preporučujem.
margos margos 22:00 05.10.2007

Re: bez naslova

dracena
Ako ti se učinim malo neuračunljivom većeras...bićeš u pravu. Ova vest je nešto najbolje što sam čula od...ne znam ni sama otkad, pa sam malo euforična. Mislim da će Srbija zahvaljujući ovoj strategiji najzad izaći na zelenu granu, samo ako istraje, ako bude neprekidno gurala znanje u prvi plan svog razvoja. Zato je datum 05.10.2007. na kalendaru iza mojih ledja od malopre upadljivo obeležen zelenim markerom. Takodje sam srećna što smo mi gradjani pronašli mehanizam (ovaj blog) da vršimo pritisak na političare, a naročito što su političari postali osetljivi na mišljenje i predloge gradjana. Da, na tom blogu nas dve smo se lepo družile uz temu znanje, a i ostali moji blogovi (sa izuzetkom najviše dva) su posvećeni znanju i kulturi znanja.

E, Dracena, aj nam reci koja je adresa sajta, nisam stigla da ga zapisem, ti sigurno znas...
dracena dracena 22:13 05.10.2007

Re: bez naslova

Evo je ovde:
Strategija održivog razvoja

Hoću da kažem, izvoli, Margos. :))) Totalno sam podivljala i izgubila lepe manire otkad se ne družim blogerima. :)))
margos margos 22:18 05.10.2007

Re: bez naslova

dracena
Evo ga ovde:http://www.odrzivi-razvoj.sr.gov.yu/index_lat.htmlHoću da kažem, izvoli, Margos. :))) Totalno sam podivljala otkad se ne družim sa vama na blogu. :)))

Nije to od bloga... to je od virtuelnog sampanjca:)))))
Hvala za link.
bravar bravar 22:31 05.10.2007

Re: bez naslova

Obaveze... Evo me kod mojih (tata, mama...)....
Cim sam rekla: Samo trenutak, znali su da cu na blog. A kad sam mami rekla o cemu se radi oprosti mi izostanak za stolom bez reci. Ona se ovome raduje, ako ne kao Ti, a ono bar malo vise. Celog nam je zivota govorila, i neznajuci da citira Bekona, znanje je moc.

A za nasu veselu zurku malo ponuda. Ne uci se praznoga stomaka



i malo picenceta, da bolje legne



djus, a? zdravo je, za pocetak:)
dracena dracena 22:56 05.10.2007

Re: bez naslova

Bravarice, draga, kakve si ti aditive sipala u ovo piće? Ja malo srrrknula, pa sam onda nešto pisala, zaklela bih se da sam napisala odgovor na ovaj tvoj komentar. Kad se sad vratim, a mog odgovora neeemaaa. Mnogo ti, bre, jak ovaj sok od djusa! Hik!

Gospodja mama je bila nekoliko decenija ispred svog vremena. Puno pozdrava za nju. :)))
bravar bravar 23:03 05.10.2007

Re: bez naslova

Nisam nista, majke mi
Cist sok od djusa.
Nisam sigurna jedino cime su prskali djus:)
bravar bravar 23:03 05.10.2007

Re: bez naslova

Uh, hik:))
dracena dracena 23:30 05.10.2007

Re: bez naslova

E, onda će biti da sve što je virtuelno opako omamljuje. :)))
(Hik!!!)
mariopan mariopan 07:41 06.10.2007

Re: bez naslova

OOOO, BOZE DAJ DA BUDE.....ali se nesto pribojavam .

Nasi politicari,,kad neko nesto pametno predlozi pa omda to pocne i da radi...gledaju ga iz prikrajka..nece da mu pomognu ali mu i ne odmazu..pustaju jadnika da se muci...ali onog casa kada TO pocne da "radi" to jwest da daje rezultate eto njih da se uslikaju,da se uguraju i DA ZAPOSLE NEKOG SVOG...naravano nesposobnog lenjog i td. A da nam to treba ..pa to bi nam bila slamka spasa..Pozdrav.))))
dracena dracena 08:59 06.10.2007

Re: bez naslova

Nasi politicari,,kad neko nesto pametno predlozi pa omda to pocne i da radi...gledaju ga iz prikrajka..nece da mu pomognu ali mu i ne odmazu..pustaju jadnika da se muci.

Nije to osobina samo političara, nego naše društvo u celini tako funkcioniše. Ali nešto se očigledno menja. Dokaz za to je što je ipak dovršena ova odlična strategija razvoja. Da su se svi ponašali po našem tipičnom obrascu koji opisuješ, te strategije danas ne bi bilo.
ali onog casa kada TO pocne da "radi" to jwest da daje rezultate eto njih da se uslikaju,da se uguraju i DA ZAPOSLE NEKOG SVOG...naravano nesposobnog lenjog i td.

Ovo će takodje morati da se menja pod pritiskom svetskog tržišta i evropskog okruženja. Ovako je moglo da se radi samo u socijalističkom sistemu i zahvaljujući velikoj bespovratnoj pomoći i kreditima. Sad toga više nema, pa ćemo morati da naučimo da nagradjujemo one ljude koji dobro obavljaju svoj posao. Mi gradjani moramo na tome insistirati i podsećati političare. Pa evo, da ja prva počnem jednim pitanjem:

G. Djeliću, zašto u strategiji razvoja nema imena ljudi koji su na njoj radili?
Bonner D Bonner D 21:03 05.10.2007

Dobrodošla!

Welcome back Dracena!

Pozdrav iz Bonna am Rhein!

dracena dracena 21:07 05.10.2007

Re: Dobrodošla!

Dobro veče i hvala, Bonnere. :)
v.stojkovic v.stojkovic 21:33 05.10.2007

Scientia potestas est!

Znanje je moć, naslutio je još Frensis Bekon. Problem je najčešće u tome, što oni koji imaju znanje, nemaju i moć (političku, ekonomsku). Ipak, ima izuzetaka koji pored znanja imaju i moć, recimo političku (jedan mandat ministra u vladi), pa onda ekonomsku (predsednik velike banke). Red znanja, red moći i rezultat je desetak miliona evra na ličnom računu za svega par mandata. O toj li je strategiji reč? Ili ja možda nešto nisam razumeo?
dracena dracena 21:45 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Ne, ovde se radi o sasvim drugačijoj strategiji. Ovo što ti opisuješ, je anahrona strategija prvobitne akumulacije kapitala. Ona ne vodi nikud, a da ne govorimo da je verovatno i u suprotnosti sa zakonom.

Frensisa Bekona menadžment znanja umnogome osporava. :) Znanje je resurs i konkurentska prednost pojedinca, preduzeća i privrede, ali pristup "znanje je moć" ima krupnu falinku: navodi na grčevito čuvanje znanja za sebe, što nije dobro ni za znanje, jer se ono kroz razmenu sa drugima uvećava, a ni za kolektiv tj. zajednicu.
v.stojkovic v.stojkovic 21:55 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Nisam toliko mislo na samu strategiju, već na njenog stratega i na njegov račun, nakon samo nekoliko godina u Srbiji. Veliki strateg Živojin Mišić i posle slavnih pobeda ostao je siromašan, uzimao flašu vina na veresiju kad mu dođu gosti. A veliki ekonomski strateg Đelić?
P.S. Bekon je bio u pravu, znanje je moć.
dracena dracena 22:06 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Znam ja šta si ti mislio. Ali, kao što vidiš, ne pristajem na takvu diskusiju, bar ne večeras. Večeras slavim. :) Uostalom, kakav je to način da na slavi postavljaš takva pitanja, što bi rekao moj omiljeni političar. Pogodi KO?
v.stojkovic v.stojkovic 22:27 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Jel to beše za prošli Đudevdan?
dracena dracena 22:35 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Ne znam tačno, ali nema ni veze kad je izgovoreno, kad je tako lepo i mudro, takoreći vanvremenski? :)))))
v.stojkovic v.stojkovic 22:46 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Kod njega je sve vanvremenski, iznadvremenski, izvanveremenski, izavremenski, mudro, umno, ozbiljno, zamišljeno, zabrinuto, patriotski, filozofski, ali uvek daleko od stvarnih problema i naših života. Vidiš da znam, ko je tvoj omiljeni političar. To je onaj koji jeste, koji je bio i koji će biti,jedini kontinuitet sa Petim oktobrom, a sve zbog njegovog velikog potencijala (koaliconog).
bravar bravar 22:49 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Da li bi ste meni rekli o kome je rec? Slabo sam obavestena.
A da bih znala, moram da pitam
dracena dracena 23:10 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

V. Stojković i ja smo se prisetili Koštunicinog bisera kad mu je jedna novinarka na slavi DSS-a postavila pitanje, mislim o izručenju haških optuženika. On se na to pitanje brecnuo na nju otprilike: "Ovo je slava, a na slavi se ne postavljaju takva pitanja, jasno?" :))))
dracena dracena 23:20 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Au, V. Stojkoviću, pa ti k'o vrač pogadjAč!!! Pogodi iz prve!!!
Šta koristiš, kuglu ili karte?
bravar bravar 23:46 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Samo sam se salila kada sam pitala. Shvatila sam, ali tebe bas uvatio djus.
Trebala sam da boldujem obavestena.
Evo da preseces malko
margos margos 23:46 05.10.2007

Re: Scientia potestas est!

v.stojkovic
Kod njega je sve vanvremenski, iznadvremenski, izvanveremenski, izavremenski, mudro, umno, ozbiljno, zamišljeno, zabrinuto, patriotski, filozofski, ali uvek daleko od stvarnih problema i naših života. Vidiš da znam, ko je tvoj omiljeni političar. To je onaj koji jeste, koji je bio i koji će biti,jedini kontinuitet sa Petim oktobrom, a sve zbog njegovog velikog potencijala (koaliconog).

Zaboravili ste jedan opijajući izraz 'celomudreno zbori'... Može?
:))
dracena dracena 00:15 06.10.2007

Re: Scientia potestas est!

celomudreno zbori'

V. Stojković vrač pogadjač, a ti, Margos, ko Laza Kostić: poetski, pa slikovito, pa još neologizam!!!
Ko bi vas pratio!!! :)
v.stojkovic v.stojkovic 09:54 06.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Može i "celomudreno", dakle može i poetski, mada ako ćemo pravo On, kao što i priliči, ima svog ličnog poetu. Onomad su zajedno uživali na Cecinom koncertu. Poeta je onaj sa kapom Šerloka Holmsa. Šerlokova kapa na glavi, stihovi u glavi i ko bi smeo s njim da se ĆERA.
Da rezimiramo: Vanavremenski, iznadvremenski, izvanvremenski, izavremenski, mudro, umno, ozbiljno, zamišljeno, patriotski, filozofski i celomudreno činodejstvuje uz sasluženje poete mu ličnog.
Черевићан Черевићан 11:16 06.10.2007

лазица коњ

ми бијо комшија и ишли одзабавишта заједно ушколу .од њега ни наставници нису ништа чути могли више него јадном тројкицом да га оцене.потом на студијама, СВЕ шестице, ама баш
- ја да испитивача учим ,јел да зна небиме питао да им о тим елементарностима причам, шалиосе
након војске, биле предкрај шездесете века кљокнутог , уредно се са нама другарима поздравио . . . . и никад више се враћао у нсад ние.
у швајцарској се тако добро снашао скупо продавајући оно знање које је себично за себе чувао да неби да вам . . зазубице правим. он се ето dracena, таковим приступом знање је моћ уистину . . . . офалинчио, грешан не водећи нималкице рачуна о заједници . . .

лепоВасје овде наново читати.
dracena dracena 13:11 06.10.2007

Re: Scientia potestas est!

Vidim Stojkoviću da si ti odlučio da batališ blog i posvetiš se politici, čim se ovoliko dodvoravaš. :)))))))
Dobra ti ta strategija, nema šta. :)))))
dracena dracena 13:36 06.10.2007

Re: лазица коњ

Poštovani g. Ćerevićanine. Prvo da se izvinim zbog svog velikog sagrešenja prema vama. Naime, mesecima vam se obraćam sa ti, a vi meni neprekidno persirate, a da ja to zbog onog šlingeraja u mojoj glavi, ko što ste onomad rekli, nisam ni primetila, sve do pre neki dan. Ali evo prilike da se popravim.

Vaš me prijatelj jako podseća na mene u studentskim danima. Glupa biljka uči mesecima, iscrpe se do krajnjih granica, pa kad izadje na ispit mrzi je da otvara usta i profesoru pricam ono sto on i sam odlicno zna. Dakle, postoji velika sličnost u ponašanju vašeg prijatelja i mom, ali je razlika suštinska: vaš prijatelj je genije, svestan svoje genijalnosti i odlucan da je iskoristi, a ja samo vredna i nista vise.

I još par reči, ali sad skroz ozbiljno. Postoje različite vrste znanja. Neke su za poklanjanje, a neke za prodaju. Imam i ja nekih znanja koje ni sa kim ne delim, nego ih čuvam kao svoj resurs koji ću ako mi se ukaže prilika plasirati na tržištu i naplatiti. Ovo što sam ovde iznosila je znanje za poklanjanje, tj. nešto što po mom misljenju svaki gradjanin Srbije ima pravo i mora da zna, pa je informisanje ove vrste bilo moja gradjanska dužnost. Ne mogu, Čere, da budem zadovoljna svojim blagostanjem ako i drugima nije bar donekle dobro. Mora svima da bude bolje. Dobrobit zajednice u kojoj zivim je vazno parče moje lične sreće.
Черевићан Черевићан 21:02 06.10.2007

наопакоми било

никако шлингерај увашој глави dracena , док нас сремце оће да задеси.
а што се обраћања тиче, Ви женске, можете како хоћете док ми (назови) мушки у овим ж.годинама ипак на те финасе морамо да се сконцентришемо.
а за Срећу сам сагласан ,јер без колективне и индивидуална је упитна .
margos margos 21:50 05.10.2007

Smileeeeeee........

Dracena, dobrodosla!!!!
Bas sam razmisljala o tebi i tvom angazmanu / a bogme i mom, u ovoj super pametnoj akciji koju je Cvija promovisao.

Dobro je da postoji osmisljena strategija da se energija ulozi u znanje i u projekte koji ce nam omoguciti da svima bude bolje - a ne da jednom bude bolje!!!!

Jos jednomm drago mi je da te vidim!
dracena dracena 22:03 05.10.2007

Re: Smileeeeeee........

Hvala, Margos.
Vidiš li ti kako se stvari brzo odvijaju? Posla je, naravno, mnogo, ali najvažnije mi se čini što smo najzad odlučili šta ćemo, kako ćemo. Zahvaljujući tome i mi gradjani možemo da procenimo šta možemo da očekujemo u budućnosti i da u skladu sa tim planiramo svoj život.
margos margos 21:51 05.10.2007

....

greskom mi se duplirao komentar (novi komp, pa se ne snalazim)
dracena dracena 22:08 05.10.2007

Re: ....

Nema veze, neću da brišem duplikat, baš mi prijaju tvoje ljubazne reči. :))))))
Mungos Mungos 22:31 05.10.2007

Vece, dan, jutro...

... Dracena, nakon duzeg vremena!:)

Drago mi sto te ponovo vidim, sa novim & finim topic-om!:)

Mungos, The Bas Mu Drago
dracena dracena 22:43 05.10.2007

Re: bez naslova

Izvini, Mungose, ja pogrešno plasirala odgovor Bravarici. :)))
Hvala na dobrodošlici. I meni je drago što tebe vidim u punoj formi.
Dracena the nema pojma šta radi

Mungos Mungos 23:12 05.10.2007

Re: bez naslova

dracena
Izvini, Mungose, ja pogrešno plasirala odgovor Bravarici. :)))
Hvala na dobrodošlici. I meni je drago što tebe vidim u punoj formi.
Dracena the nema pojma šta radi



Kako si samo mogla?!!?!?! Dobro znas koliko sam sujetan, razmazen & egocentrican i ti tako!!! Toliko me, s oprostenjem, uzbudilo em iznenadilo em uvredilo, da sam mor'o da posegnem za nitroglicerin!

:))))

Mungos, The Cool
nsarski nsarski 22:39 05.10.2007

Znanje,

ali ono temeljito je puj spas sviju nas. Ince: "Little learning is a dangerous thing" - A. Pope.
dracena dracena 22:48 05.10.2007

Re: Znanje,

Što više, to bolje. Ako ne može temeljito, i površno je, ako ništa, ono bar dobar početak. U iole solidnim timovima površnost nije opasna, samo je dosadna i usporava tim.
Vega Vega 22:53 05.10.2007

Re: Znanje,

dracena
Što više, to bolje. Ako ne može temeljito, i površno je, ako ništa, ono bar dobar početak. U iole solidnim timovima površnost nije opasna, samo je dosadna i usporava tim.


Cela istina! Povrsnost je uzasno dosadna.
Mungos Mungos 22:57 05.10.2007

Re: Znanje,

dracena
Što više, to bolje. Ako ne može temeljito, i površno je, ako ništa, ono bar dobar početak. U iole solidnim timovima površnost nije opasna, samo je dosadna i usporava tim.


Mislim da je to teska predrasuda. Tim sastavljen iskljucivo od "fundamentalnih" eksperata je vrlo opasno mesto i tu pre moze da se ocekuje usporavanje, ponajvise iz nekih psi-soc razloga.
Svaki strucni tim TREBA da bude sastavljen od clanova sa razlicitim nivoom znanja, iz cisto organizacionog i ekonomskog razloga.

Mungos, The Clan Tima
bravar bravar 23:01 05.10.2007

Re: Znanje,

Svaki strucni tim TREBA da bude sastavljen od clanova sa razlicitim nivoom znanja
Naravno. Da se zna ko kosi, a ko vodu nosi:)
dracena dracena 23:05 05.10.2007

Re: Znanje,

Svaki strucni tim TREBA da bude sastavljen od clanova sa razlicitim nivoom znanja, iz cisto organizacionog i ekonomskog razloga.

Nešto slično sam i ja htela da kažem, ali nisam bila jasna. Danas su timovi višenamenski. Prva njihova namena je svakako osnovni, radni zadatak. Odmah zatim dodje razmena znanja, tj. učenje. Oni treba da budu jako "šareni". Jednoobraznost znanja nije podsticajna ni za razmenu znanja, ni za kreativnost.
Mungos Mungos 23:08 05.10.2007

Re: Znanje,

Izgleda da nija nisam bio dovoljno precizan. Mislio sam na uskostrucni tim. Naravno, u zavisnosti od potreba i okolnosti, kalibrira se i "sarenilo" polja & oblasti timova.

Mungos, The Neprecizan
margos margos 23:43 05.10.2007

Re: Znanje,

nsarski
ali ono temeljito je puj spas sviju nas. Ince: "Little learning is a dangerous thing" - A. Pope.

A ja sad hoću da se pojedem živa, ne mogu da se setim kako se zvao jedan mudri brazilski sociolog koji je rekao nešto lepo:''THE AIM OF EDUCATION IS FUNDAMENTAL TRANSFORMATION''....
Eto, i mene nahvatalo slavlje:))))
dracena dracena 00:09 06.10.2007

Re: Znanje,

Ubij me ne mogu da se setim, čak ne znam da li sam ikad i utvrdila ko je to tačno prvi rekao, s obzirom da ovu rečenicu svi rado citiraju kad žele da naglase koliko je proces obrazovanja sveobuhvatan i slojevit.
A kad pomenu Brazil, setih se njihove izvanredne reforme, ne samo univerziteta, nego kompletnog sistema, naročito javne uprave. Oni su za relativno kratko vreme (desetak godina) izgradili razvijeno, informaciono društvo. Nisu im samo žene lepe, nego su i pametni. :)
margos margos 00:35 06.10.2007

Re: Znanje,

dracena
Ubij me ne mogu da se setim, čak ne znam da li sam ikad i utvrdila ko je to tačno prvi rekao, s obzirom da ovu rečenicu svi rado citiraju kad žele da naglase koliko je proces obrazovanja sveobuhvatan i slojevit. A kad pomenu Brazil, setih se njihove izvanredne reforme, ne samo univerziteta, nego kompletnog sistema, naročito javne uprave. Oni su za relativno kratko vreme (desetak godina) izgradili razvijeno, informaciono društvo. Nisu im samo žene lepe, nego su i pametni. :)

E, Draceno, probudila sam druga da mi kaže ima Brazilca - PAOLO FREIRE :))))

dracena dracena 00:47 06.10.2007

Re: Znanje,

Margos, ti si moj idol!
Radoznalija si čak i od mene! A mislila sam da takav ne postoji na planeti. :))))
Hvala.
margos margos 01:06 06.10.2007

Re: Znanje,

dracena
Margos, ti si moj idol!Radoznalija si čak i od mene! A mislila sam da takav ne postoji na planeti. :)))) Hvala.

:))) joj, a ujutru radim... al ne vredi, nisam imala mira dok ne saznam...
Lako je meni, ja još ne znam šta ću da budem kad porastem, pa sve proglasim važnim:)))
Laku noć sada, ne opijaj se previše:)))
dracena dracena 01:11 06.10.2007

Re: Znanje,

Laku noć, dear.
Neću se opijati više...ako mi opet Bravarica nešto ne zbrklija, onako neprimetno, ispod šanka.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:18 05.10.2007

Ooooo kakav radostan dan


Welcome back:))))))))
dracena dracena 23:21 05.10.2007

Re: Ooooo kakav radostan dan

Thanks
Unfuckable Unfuckable 23:46 05.10.2007

Dobrodosla nazad

...solo pevacice !
Respect
dracena dracena 00:11 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Hvala na dobrodošlici.
Samo ne znam što sam solo pevačica. :)
Unfuckable Unfuckable 00:25 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Samo ne znam što sam solo pevačica. :)


/quote]
..zato što ne pevaš u horu !
A horova ovde ima ...svakojakih
dracena dracena 00:35 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Aha! Zbog iste te osobine bi me neki proglasili čudakom, osobenjakom, namćorom, itd., ali ne i ti.
Hvala.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:41 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Aha! Zbog iste te osobine bi me neki proglasili čudakom, osobenjakom, namćorom, itd., ali ne i ti.
Hvala.

tanka je linija izmedju toga i genijalnosti, mada to ponekad i ide zajedno:)))
dracena dracena 00:45 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Eh, Bojane, mada si verovatno u principu u pravu, ima i izuzetaka. Npr. ja poznajem jednog genija koji je za moj ukus i previše društven. :))) A poznajem i puno čudaka za koje nisam sigurna da su genijalni. :)))
Unfuckable Unfuckable 00:50 06.10.2007

Re: Dobrodosla nazad

Zbog iste te osobine bi me neki proglasili čudakom, osobenjakom, namćorom, itd


quote]

Saznanje odakle sve to potiče samo pojačava kompliment.
SMT SMT 00:13 06.10.2007

Osveženje

Sjajan blog. Gledao poligraf (reče Jugoslav poligraf +, a ja nisam u toku šta je to...) i silno se iznenadih (ne zbog imena poligrafa, već zbog strategije održivog razvoja). Moram priznati da Đelić ume da me ohrabri...

Evo i ja ću pohvaliti DS.
dracena dracena 00:39 06.10.2007

Re: Osveženje

I ja jako cenim Djelića kao pametnog i vrednog čoveka. DS ima odlične ljude koji su potpuno u stanju da sprovedu reforme. Da nemaju stalno neki kamen oko vrata, naše reforme bi mnogo brže išle. Ali bilo bi važno da oko ovako važnih pitanja kao što je strategija razvoja postoji potpuni konsenzus svih stranaka. Bogu hvala, i bez nje imamo toliko tema oko kojih se nikad nećemo složiti. :)

everything counts in large amounts!

primenljivo u svakoj prilici
mariopan mariopan 08:19 06.10.2007

Re: everything counts in large amounts!

Evo mene nekulturne iz trecag puta ...da pocnem od pocetka..

Dobrodosla Dracena...

Ovde te cekali..pa cekali...pa eto docekali..a ja prvo pa nepoverljivo....pa ni dobar dan da kazem...al bila sanjiva i umorna sinoc.)))

A sto sam tako oprezna..ne bas nepoverljiva...pa to mi je uslovni refleks ...stecen ,znas i sama kako s to stice...uvezbavali na nama sve redpm....

Privatizacija -- sve u njhovom privatnom vlasnistvu -- nista u nasem.

Stednja -- stavim pare u banku --one nestanu-- bas nestanu kao madjijom

Zaposljavanje -- pa do sada je trebalo oko milion malih preduzeca da radi ( obecana) pa njihova sva rade --nase se raspadaju.

Inace za Djelica mislim i da je pametan i da je posten, ne bih odmah ceo DS tu gurala ,po meni svaka je stranka dosad imala i svojih dobrih strucnjaka i postenih ljudi POJEDINACA koji ,na nasu veliku zalost, od onih nepostenih nisu uspevali nista da urade.. Zato nam je sve ovako ..i ja nepoverljiva ..a tek narod.. pa hajde da vidim da se nesto RADI ,to bi me jako obradovalo.

Jos jednom dobrodosla da odmorimo mozak od politike , navodno zabranjene , ))))))
dracena dracena 12:09 06.10.2007

Re: everything counts in large amounts!

Prvo, ne sekiraj se zbog "nekulture". VIdela si da sam i ja sinoć onako "pijana" teturala po blogu i bila i sama "nekulturna". :)))
Privatizacija -- sve u njhovom privatnom vlasnistvu -- nista u nasem.

Stednja -- stavim pare u banku --one nestanu-- bas nestanu kao madjijom

Zaposljavanje -- pa do sada je trebalo oko milion malih preduzeca da radi ( obecana) pa njihova sva rade --nase se raspadaju.

Potpuno si u pravu. Tvoje (naše) nepoverenje je osnovano. Niko ne može da očekuje od nas da imamo poverenja u nekog ili nešto ako smo decenijama varani.
Medjutim, nema pravednijeg mehanizma za regulisanje rasporedjivanja bogatstva od kriterijuma znanja. Znanje nam je danas svima podjednako dostupno. Ono što još uvek predstavlja barijeru država treba da razgradjuje (ukidati školarine, puniti virtuelni prostor korisnim znanjima, podržavati biblioteke, dodeljivati stipenije učenicima i studentima itd.), a zatim prepusti pojedincu da sam prema svojim ambicijama i potrebama odredi koja i koliko će znanja prikupljati i razvijati.
Inace za Djelica mislim i da je pametan i da je posten, ne bih odmah ceo DS tu gurala ,po meni svaka je stranka dosad imala i svojih dobrih strucnjaka i postenih ljudi POJEDINACA koji ,na nasu veliku zalost, od onih nepostenih nisu uspevali nista da urade..

Nisam gurala ceo DS, ali mislim da DS ima najviše i stručnih pojedinaca i ukupnog znanja, pa čak i da najbolje koristi znanje svog članstva, mada mi se ipak čini da bi mogli i bolje.
Ne bih se složila da su baš SVE stranke imale dobrih stručnjaka. Svakakvih je stranaka protutnjalo kroz ovu našu savanu. :)))
d j o l e d j o l e 08:50 06.10.2007

Ekonomija znanja

Bas interesantan izraz, ekonomisati znanjem.
dunjica dunjica 11:28 06.10.2007

Dobre vijesti

Dracena, lijepo te opet čitati! Doduše, iznenadila si me sažetošću ;-), kratkoćom; navikla sam na duge tekstove kod tebe. Znači, i dalje puna iznenađenja, pozitivnih naravno.

Drugo lijepo iznenađenje je pozitivna vijest iz Srbije, o kojoj ovdje na Blogu uglavnom čitam dosta deprimirajuće i onespokojavajuće tekstove. Nadam se da je ovo početak oporavka vaše zemlje.
dracena dracena 14:20 06.10.2007

Re: Dobre vijesti

navikla sam na duge tekstove kod tebe. Znači, i dalje puna iznenađenja, pozitivnih naravno.

Baš me čudi što si iznenadjena. Zar ti nisi primetila da ja uvek pišem koncizno do same granice razumljivosti. Kad je tema kompleksna, tekst mora biti dug. Informacija koja teoretski može stati u par redova, kao što je slučaj sa ovom, ima, majčin sine, da stane u par redova, ne zvala se ja Dracena. :))))

Da, ovo je jako važna vest za Srbiju. Ova strategija izržava čvrstu odluku našeg državnog vrha da se pridružimo razvijenim zemljama, ne samo formalno, nego i po načinu mišljenja i rada. Kritike koje čitaš na blogu ne daju ti potpuno realnu sliku. Situacija u Srbiji nije sjajna, ali nije ni beznadežna. To ti je kao kad mi žene stanemo pred ogledalo neraspoložene pa krenemo da nabrajamo šta sve na nama ne valja: nos nam se svima čini predugačak, kosa nikakva, a zbog celulita nam padaju na pamet suicidne ideje!!! A onda nam dodje neko ko nas voli, kaže da lepo izgledamo, mi se pogledamo u ogledalo i odjednom zapazimo da imamo lepe oči, a i dekolte nam nije loš... Znaš već i sama... :))))
bravar bravar 13:10 06.10.2007

bez naslova

Prolete mi prepodne. Ni pice nisam posluzila.


"Lukavi ljudi preziru nauku, priprosti joj se dive, a mudri je koriste"
F. Bekon


Iskreno se nadam da ce svojom mudroscu, oni sto znaju, uspeti na ovom putu koji su zapoceli. Jer, od praznih prica, koje nam se cesto nude na tanjiru buducnosti, slabo smo imali vajde.
Znanje koje nije primenjeno i nije neko znanje. Udruzenjo znanje (timski rad) moze da nacini cuda. Strah me je jedino da ce oni koji se prave opet nadvladati one koji znaju.
dracena dracena 13:58 06.10.2007

Re: bez naslova

TI si, Bravarice, izgleda meni odlučila da mi skroz smrsiš konce ovim tvojim pićima. Šta je sad ovo? Bladi meri? Pa od toga ja povilenim i ne mogu da se sastavim tri dana. Biće da je za mene koban paradajz. :)))

U principu u našoj zemlji nedostaje mnogo znanja koja su ključna za napredak. Svi ćemo morati da učimo, da se razvijamo, da poštujemo tudje znanje, da budemo zahvalni primaoci i velikodušni davaoci znanja. Takodje ćemo morati da razvijamo nove sisteme vrednovanja, gde će rezultati biti glavni kriterijum. Društvena svojina je bila razlog što su prodavci magle kod nas tako dobro uspevali. Čim se preduzeća privatizuju, lična odgovornost za rezultate izbija u prvi plan, prodavci magle zbog slabih rezultata otpadaju, a nagradjuju se oni koji imaju najbolje rezultate. Zatim privatna preduzeća i ljudi koji rade u njima postavljaju dalje takvo isto pitanje odgovornosti za rezultate državnim organima, tj. političarima, oni svojim saradnicima i tako redom, sve do čistačice.

Bekon ljisic.

Znanje koje nije primenjeno i nije neko znanje. Udruzenjo znanje (timski rad) moze da nacini cuda.

Potpuno saglasna.

d j o l e d j o l e 14:26 06.10.2007

Re: bez naslova

Čim se preduzeća privatizuju, lična odgovornost za rezultate izbija u prvi plan, prodavci magle zbog slabih rezultata otpadaju, a nagradjuju se oni koji imaju najbolje rezultate.
Za ovako nesto verovatno je potrebno da postoji razvijeno trziste radne snage, kao i dovoljan broj kvalitetnih radnih mesta, koja ce omoguciti cirkulisanje zaposlenih shodno svojim kvalitetima i shodno ponudama poslodavaca. To je jedini nacin da se (kroz trziste rada i vecu mogucnost izbora radnih mesta) formira visa cena rada za kvalitetnije radnike.

Ovako, dok trziste rada nije razvijeno i dok nema puno mogucnosti izbora u smislu promene radnog mesta na bolje (ljudi su srecni ako uopste imaju ili uspeju da zadrze radno mesto), poslodavac ce moci da obara cenu rada bez obzira na to koliko na zaposlenom zaradjuje i koliko mu je njegovo znanje ili iskustvo stvarno potrebno.

Mislim da ce to jos dugo godina biti veliki problem ... profil ljudi koji trenutno imaju kapital, firme, .... Profil poslodavca u Srbiji: cesto nedovoljno kvalifikovani za poslove kojima se bave, sa nekim poslovnim vezama koje im otvaraju deo trzista ... gde su te veze najcesce nasledjene iz prethodnog sistema, a pocetni kapital akumuliran na nacin koji bi sami najradije zaboravili ako je ikako moguce. Ali to je, verovatno, tema za neku drugu pricu.

P.S.

U svakom slucaju, jos uvek kod nas ne vazi poznata zapadnjacka logika "ukoliko mislis da zaradis, jedini nacin je da dopustis da i neko drugi zaradi zajedno sa tobom" ... kod nas jos uvek vlada logika o individualnom bogacenju. Grabljenje i ispaljivanje na sve strane :)
dunjica dunjica 14:33 06.10.2007

Re: bez naslova

"ukoliko mislis da zaradis, jedini nacin je da dopustis da i neko drugi zaradi zajedno sa tobom"


Kao ona velika istina: ako je drugima dobro, biti će dobro i meni. Provjereno, funkcionira!
d j o l e d j o l e 14:35 06.10.2007

Re: bez naslova

Kao ona velika istina: ako je drugima dobro, biti će dobro i meni. Provjereno, funkcionira!

Istina je, izgleda, surovo jednostavna :)
dracena dracena 14:39 06.10.2007

Re: bez naslova

Za ovako nesto verovatno je potrebno da postoji i razvijeno trziste radne snage i dovoljan broj kvalitetnih radnih mesta, koja ce omoguciti cirkulisanje zaposlenih shodno svojim kvalitetima i shodno ponudama poslodavaca. To je jedini nacin da se (kroz trziste rada i vecu mogucnost izbora radnih mesta) formira visa cena rada za kvalitetnije radnike.

Verovao ti ili ne, država ima veoma snažan uticaj na tržište radne snage, ne samo time što može da odredi minimalne zarade za pojedina radna mesta, nego i time što je i ona sama poslodavac velikom broju ljudi. Ako ona u prvi plan stavi kriterijum kompetentnosti, pa zatim višim zaradama počne da privlači najkompetentniji kadar u svoje institucije, onda će i privatna preduzeća morati da povećaju plate svojim zaposlenim. Ovakvoj logici se često prigovara da je država siromašna, da je administracija ionako skupa. To je tačno, ali po mojoj proceni u državnim institucijama ima za jednu trećinu, a ponegde i duplo više zaposlenih nego što je potrebno. Ako se sprovede reforma javne uprave i smanji broj zaposlenih, onda će i zarade moći da se povećaju. Priznajem da i ovakvo rešenje ima svojih mana, ali ne postoji rešenje koje ih nema. Biće potrebno mnogo pameti, hrabrosti i odlučnosti da se sve ovo izvede do kraja, ali mislim da smo mi upravo prelomili i najzad krenuli...
d j o l e d j o l e 14:43 06.10.2007

Re: bez naslova

Sto da ne ... u svakom slucaju potrebna je nova logika poslodavaca ... zato sto mi se cini da je ova dosadasnja logika otprilike dosla do maksimuma svog razvojnog potencijala, prosto to je to. Ako je ovo svima dovoljno, onda aferim ... pogotovo sto moze da se vidi da i njima svima zajedno ne cvetaju ruze ... sem ultramonopolistima (a njima ce i ovako uvek biti dobro, sa malim varijacijama na temu ko je trenutno na vlasti i slicno)
dracena dracena 15:08 06.10.2007

Re: bez naslova

pogotovo sto moze da se vidi da i njima svima zajedno ne cvetaju ruze ... sem ultramonopolistima

Lepo ja tebi onomad rekoh da mi vidimo sa Deltom da od njega kupimo neki pristojan polovan monopol, a ti ništa. :))) Šalu na stranu, sa uključivanjem u globalne tokove monopoli padaju, pa ni Deltin neće opstati, šta god on činio.

U pravu si kad kažeš da u ovakvoj lošoj privredi nikom ne cvetaju ruže. Prosto, svi smo zavisni jedni od drugih proizvodjači od kupaca, zaposleni od preduzeća i preduzeća od njih, država od privrede, a privreda od države. Promene moraju da budu sistemske, planske i dobro i pametno regulisane da bi dale maksimalne rezultate.

Novu logiku poslodavca će nametnuti jaka konkurencija. Loše bi bilo da se naša privreda izloži jakoj konkurenciji sa svetskog tržišta, a da naši privrednici ne znaju način da sa njom izadju na kraj. Zato država mora pod hitno da pruži potrebnu pomoć malim i srednjim preduzećima (velika su uglavnom prodata stranim vlasnicima koji znaju kako se to radi). Ne radi se samo o kreditima. To je relativno lako obezbediti. Nego o tome da im se daju informacije i omogući sticanje znanja i veština potrebnih za opstanak na globalnom tržištu. Kao što si verovatno video, u ovoj strategiji je i to predvidjeno. Ljudi su na sve mislili i to me jako ohrabruje i raduje.

d j o l e d j o l e 15:19 06.10.2007

Re: bez naslova

Lepo ja tebi onomad rekoh da mi vidimo sa Deltom da od njega kupimo neki pristojan polovan monopol, a ti ništa :)))

Ma pusti ga, stiso se Carapan, ne da ni monopol nad kukuruzom kokicarem :)
dracena dracena 16:38 06.10.2007

Re: bez naslova

A možda jadan nema? :))))
DEDA DEDA 18:30 07.10.2007

sa malim zakasnjenjem

dobro dosli , nisam "otvarao" blog jeedno 3-4 nedelje ( pritis'o pos'o) kad ono tamo jedna od dve omoljene vip-e
radujem se bas!




pozdrav
dracena dracena 19:18 07.10.2007

Re: sa malim zakasnjenjem

Bolje vas našla.
Koja fešta !!!! :)))))
Gde li nam se deo onaj VIP-šećer od Jelice?
bravar bravar 18:44 10.10.2007

Re: sa malim zakasnjenjem

Gde li nam se deo onaj VIP-šećer od Jelice?


Da je nisu banovali:)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana