Blogeri, imam jedno vazno pitanje !

Ninoslav Randjelovic RSS / 07.06.2007. u 16:27
Dragi blogeri,

dobio sam sijaset komentara i poruka da sam na ovaj blog pozvan zbog Kosova i Metohije.

Ukoliko uzmete u obzir cinjenicu da sam:

- bio izbacen iz obdanista (odbijao da spava po podne i da jede punjene paprike);
- bio izbacen iz osnovne skole u trecem razredu (odbijao da razgovara sa uciteljicom i da aktivno ucestvuje u nastavi);
- bio izbacen iz gimnazije u drugom razredu (potukao se sa sinom poljskog Ambasadora i tesko ga povredio);
- bio privodjen na saslusanje u policiju pod pretnjom da cu biti izbacen sa Fakulteta (na Filozofskom Fakultetu, grupa za Filozofiju, ucestvovao sam u  inicijativi ciji cilj je bio da se pokaze da studentima Filozofije ne manipulise grupa “izbacenih” profesora, vec da Drzava manipulise svima nama kao i sama sobom. Danas je jedan od tih "mojih progonitelja" u Hagu. Bio je i Predsednik Srbije - Milan Milutinovic);
- nisam nikada bio simpatizer, aktivista ili clan bilo koje politicke stranke u Srbiji. Doduse imam bliske rodjake na sve strane (brat od strica u SPO-u, brat od tetke u DS-u, otac u LDP-u) od kojih su neki i te kako danas aktivni.
- bio sam nabedjen da sam strani placenik (kao Direktor Doma Omladine Beograda pomogao sam da se tu osnuje Narodni Pokret Otpor);
- bio sam okarakterisan kao rigidan i nesklon kompromisima ( tako su to formulisali lideri NP Otpor po dolasku u Upravni Odbor DOB-a, a obrazlazuci odluku gradskih vlasti da 2001. godine ne budem ponovo izabran za Direktora te institucije).
- vec 9 godina belezim stradanje onih ljudi na Kosovu i Metohiji koje Srbija i svet ne uzimaju ozbiljno u obzir. Ti ljudi su me primali u svoja razrusena dvorista i kuce i pustali da ih snimam. To su radili zbog toga sto su zeleli da ih Srbija i svet uzmu ozbiljno u obzir. Nisam Bog zna sta uradio.
- u Srbiji sam za "zvanicne" autoritete postao neka vrsta disidenta, budale, fanatika, nadrkanog coveka, coveka koji nije timski igrac, solera, ludaka, idealiste, spijuna ko zna kojih sluzbi, srpskog izdajice, srpskog nacionaliste, samo-promotera, ratnog profitera, ocajnika.... Kada i ako pogledate te moje filmcice (mnogi su na Google-u), videcete mozda zbog cega tako misle.

I samo da Vam jos kazem sta sam za MOJE autoritete: za moju cerku sam otac koji je voli; za stradalnike koje sam na Kosovu upoznao ja sam onaj celavi "novinar" sto cesto dolazi "dole" do njih i koji ih nije zloupotrebio za "svoje dupe"; za moje dve bivse zene ja sam njihov prijatelj i brat; za moje prijatelje ja sam kum i zeman.

S obzirom na sve ovo da li Vas zaista interesuje jedna licna perspektiva o problemu Srbije na Kosovu i Metohiji ? Ova moja.

Ili da pisem o necem drugom ?
Hvala ako me posavetujete !



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 16:43 07.06.2007

:)))

impresivna biografija :))) ovo pod tri k'o kod Nusica,nisam znala da se takve stvari desavaju stvarno.
sad ozbiljno.mene interesuje Kosovo iz tvoje perspektive.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:52 07.06.2007

Re: :)))

Ok. Ako se ispostavi da si jedina koju to bude zanimalo, poslacu ti tu perspektivu privatnom porukom. Valjda ce stati u privatnu poruku. Znas, nije to bas neka velika perspektiva. Ali, jedina je koju imam.
:)))))
AlexDunja AlexDunja 17:11 07.06.2007

meni

se cini da se od ove graje i fraziranja o Kosovu i ne moze cuti ni jedna jedina rec istine.A ako neko pokusa da jednostavno i toplo pogleda istini u oci ma kako teska ona bila,ovi sto se dernjaju ce ga utisati po svaku cenu .
Samo tako mogu da sakriju svoje lose namere.
Zato je vazno.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:14 07.06.2007

Re: meni

Ljubav se ne namece i ne cuva se za specijalne prilike.
Ona je tu ili nije. Da, i sama vodi racuna o sebi.
kapi kapi 17:06 07.06.2007

i ja sam

zainteresovana da saznam kako to izgleda iz tvog ugla. zanima me da li planirash neke nove susrete sa tim ljudima , i ako planirash , koliko je izvodljivo da se dole ulogujesh na mrezu , i ukljucish njih u diskusiju. mogli bi mi odavde da postavljamo njima pitanja ...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:11 07.06.2007

Re: i ja sam

Sjajna ideja !!!!!
Zamisli, to skoro da se nikada i ne radi. A, moglo je. I moze.
Vidis, u tome i jeste stvar.
Zainteresovanost i paznja.
Za ljude koje nazivamo sunarodnicima i za stradanje onoga sto zovemo "kolevkom".
Posle je lako sa srcem i dusom. Kada se ima ono prvo.
A, nema ga mnogo.
Zainteresovanosti i paznje.
Atomski mrav Atomski mrav 17:10 07.06.2007

Piši onako kako govoriš...

... a govori onako kako misliš.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:12 07.06.2007

Re: Piši onako kako govoriš...

I tako postani ono sto vec jesi.
Ljudsko bice.
Atomski mrav Atomski mrav 20:30 07.06.2007

Re: Piši onako kako govoriš...

Amin :)

Evo, dodao sam te u svoju VIP listu... kažu da to pomaže da ti postovi budu na glavnoj strani :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:16 07.06.2007

Re: Piši onako kako govoriš...

Hvala !
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:14 07.06.2007

ali bez foliranja

verzija 1 (by zvaničnici Kosova, EU, NATO, USA, odn 95% svetske javnosti):
Kosovo je multietnički raj, zemlja u kojoj žive, rade i raduju se zajedno svi narodi i narodnosti, od većinskih Albanaca do Egipćana. Postignut je visok standard poštivanja ljudskih prava, ljudi se slobodno kreću i ostvaruju svoja prava na bilo kom delu teritorije Kosova. Kosovska vlast garantuje bezbednost svih svojih građana na svakom delu svoje teritorije. Izbeglice se vraćaju, nema etnički motivisanih ubistava, kidnapovanja ect ect...

verzija 2 (by Srbija i možda još poneka crna ovca svetske porodice, da ne kažem Kuba, Venecuela, Iran i S.Koreja):
Kosovo je tamnica svih naroda osim većinskog Albanskog. Srbi žive u getoima, nemaju više gde da sahranjuju mrtve. Sprečava se povratak izbeglica, etnički motivisana ubistva i otmice su svakodnevni. Srbi teško ostvaruju ili ne ostvaruju prava. Kosovske vlasti ne mogu da garantuju bezbednost svim svojim građanima ect ect...

Malo uprošćeno ali otprilike to su dve strane priče. Voleo bih da znam kakva je stvarnost. Znači bez guslanja i zaveta Obiliću i Lazaru, bez šupljih floskula o građanskom društvu, demokratiji i nasleđu Miloševićeve ere. Ako ste u stanju da meni, koji nikada nisam bio dole, ali sam na svojoj koži osetio šta se dešava kad se "Srbija brani u Kninu" date jednu objektivnu i realnu sliku, biću veoma zainteresovan da pročitam nešto više.
Unapred zahvalan
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:17 07.06.2007

Re: ali bez foliranja

Zamisli se samo nad cinjenicom da kazes da "bi voleo da saznas stvarnost" Kosova i Metohije. Pa, razmisljaj prvo ZBOG CEGA to vec ne znas, mada Kosovo nije na Marsu ? Jer, to je TA stvarnost. Neznanje stradanja.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:34 07.06.2007

OK nemoj da se vređaš

Znaš šta, ja nemam novinarsku akreditaciju niti mogu da dobijem pratnju KFORa ili koga već. Ako odem na Kosovo da vidim malo kako je dole, mogu da odem samo kao privatno lice, a kao takvom može lako da mi se desi da se ne vratim. Jedna nesreća me pukla po glavi pa mi se baš ne srlja u drugu. Stvarno ne kontam čemu malicioznost u tvom odgovoru, jer zbilja me interesovalo. Btw svaka čast, valja stisnuti petlju i otići dole. Eto, ja sam pi*da pa ne smem, provalio si me. Mada nikada se nisam busao da ću da "ginem na Kosovu za srpstvo, Lazara i Obilića". Hvala na odgovoru, sve si mi objasnio.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:44 07.06.2007

Re: OK nemoj da se vređaš

Kakvo vredjanje, mili brate !
Nisam ni mislio da si ti kriv sto nesto o svemu tome ne znas. To je odgovornost onih koji su MORALI tebe, mene i svakog zivog da o tome informisu. O toj stvarnosti. A, ko su ti koji su MORALI ? Srbi, Albanci, svet....
I upravo u tom nasem neznanju je i moj neuspeh.
Posalji mi mejl na licnu poruku. Imam jos nesto DVD diskova sa 8 filmcica, pa da ti to posaljem.
Hvala i pozdrav !!!!
:))))
AlexDunja AlexDunja 17:29 07.06.2007

imam i ja jedno pitanje

zasto mislis da nisi Bog zna sta uradio svojim dokumentarcma?
nisi postigao da teljude ozbiljno uzmu u obzir?
svet i srpska vlast?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:34 07.06.2007

Re: imam i ja jedno pitanje

Ne mene da uzmu ozbiljno u obzir.
Njih da uzmu u obzir. Te ljude.
Oni i dalje stradaju.
Srbija i svet ih i dalje slabo poznaju.
A, kada politicari o njima govore, ti stradalnici najcesce nemaju
ni imena, ni lica. A, zapravo, imaju i jedno i drugo.
AlexDunja AlexDunja 17:38 07.06.2007

Re: imam i ja jedno pitanje

ja sam i mislila na njih.(brzala sam pa sam te i ljude sastavila)
nisi odgovorio.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:47 07.06.2007

Re: imam i ja jedno pitanje

Jesam. Valjda.
I ja sam posle video da sam lose procitao.
Proso Frojd, ko li....
AlexDunja AlexDunja 17:50 07.06.2007

Re: imam i ja jedno pitanje

tajrad,od sigmunda starog lisca se nemoze pobeci...:)))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:51 07.06.2007

Re: imam i ja jedno pitanje

osim stare lisice....
:)))
AlexDunja AlexDunja 20:46 07.06.2007

i jesi

sad jesi odgovorio,ali ne mislis li da si malo strog prema sebi?popusti malo,vrlo si bio malobrojan na tom teskom poslu.evo sad cemo i mi malo pomoci
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:29 07.06.2007

svakako da

biografija ti je sjajna (nesto bih, na tvome mestu, sakrio od dece :))
A tvoje vidjenje Kosova je valjda neophodno ovde.
Do nekle ga znam i cini mi se da se bas i ne slazemo ali ajd da proverimo
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:36 07.06.2007

Re: svakako da

Ko se od dece krije
tome dobro nije.
:))))))))))
vucko vucko 17:35 07.06.2007

Proš'o

Kolega, položili ste. Mislim da su punjene paprike bile presudne :)

Dajte da čujemo tu priču.

Inače - bila je tu još jedna blogerka na starom blogu, koja se kačila sa Jelenom Milić, koja je takođe imala interesantnih detalja, mislim da radi u Mitrovici kao neki prevodilac ili tako nešto.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:38 07.06.2007

Re: Proš'o

Zaboravih na spanac. I to je imalo svog znacaja.
U ovoj prici. Celoj.
:)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:56 07.06.2007

Piši Ninoslave,

preporuke su ti odlične.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:58 07.06.2007

Re: Piši Ninoslave,

Hvala !
:)
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 21:35 07.06.2007

Re: Piši Ninoslave, čitaj Ninoslave,


JOSPEH BIDEN-senator demokrata iz Delavera je na SNN-u rekao 1-08-1993 recimo ovo:

* Srbi su nepismeni i degenerici !

GEORGIE Ann Geyjer je rekao ovo:

*Sada u SRBIJI postoji totalni FAŠIZAM !

VIDITE SAD OVE IZJAVE, KOJA JE KLJUČNA ZA TEMU O KOSMETU KOJU VIDIM KANIŠ DA NAPIŠEŠ...

Laura Rosen,

američka novinarka je rekla ovo:

Srbija je anektirala KOSOVO 1989.

to je izjavila na SBS-u marta meseca 1998

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:45 07.06.2007

Re: Piši Ninoslave, čitaj Ninoslave,

Citao, video, pisacu !
Pozdrav !
angie angie 18:14 07.06.2007

meni je dovoljno

shto uchestvujesh iz svog integriteta, to je tako ratko i nepopularno, zato shto je teze i podrazumeva toliko toga u radu na sebi, a i nema onih sa zajednichkim interesom, koji pridrzavaju i sluze za sakrivanje.

Tako da sam za!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:32 07.06.2007

Re: meni je dovoljno

Angie, hvala !
zana zana 18:28 07.06.2007

Ninoslave, kako ti se cini ovo:


"... u svojoj 20oj god. postao sam segrt kod jednog starog majstora za izradu namestaja u Becu...
...druge misli koje su pripadale polju epistemologije zaokupljale bi moj um dok sam izradjivao pisaci sto..
bojim se da je kvalitetu nekih od tih stolova, narocito njihovoj francuskoj polituri, naskodila ta moja
zaokupljenost epistemologijom... zato sam se osetio veoma srecnim kada mi se 1937. ukazala prilika
da napustim poziv ucitelja i postanem profesionalni filozof. Imao sam skoro 35 god. i pomisljao da sam sada
konacno resio problem kako da radim na pisacem stolu, a ipak ostanem zaokupljen epistemologijom. "

Karl Poper " Traganje bez kraja "
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:45 07.06.2007

Re: Ninoslave, kako ti se cini ovo:

Cini mi se kao poruceno da mi ulepsa dan i pomogne u mirnom, daljem radu. Mom.
Mnogo ti hvala !!!
:)
zana zana 19:18 07.06.2007

N,

it' s ok, we are friends :)))
zana zana 19:22 07.06.2007

N,

p.s. zasto ne stoje svi textovi sa leve strane na blogu?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:17 07.06.2007

Re: N,

U to se nista ne razumem.
Thank you once again, friend !
:)))
zeljudina1 zeljudina1 18:44 07.06.2007

Ninoslave, nemoj da se brines...

Sve je to normalno.

Mene, licno, pojam ''Kosovo" prene i nakostresim se k'o pit bul.

Stradanje na Kosovu se ne moze opisati.

Mozda politicari u Srbiji jednog dana i ucine nesto, iskreno i korisno, ali ne verujem...

Pojam ''Srpska Policija" - podseca me na pendrek i krv i lutajuci bubreg.

Cela ti je biografija OK, ali koji Srbin odbija da spava po podne i da jede punjene paprike?! Nemoj to da ti se ponovi. A zamisli tek komunikaciju sa uciteljicom! Ledilo! Na srednju skolu ne smem ni da pomislim...

A za ovo Kosovo - ZOOOOOOOOOOOVI SAAAAAAAAAMO ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOVI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:48 07.06.2007

Re: Ninoslave, nemoj da se brines...

U pravu si. Danas sam veci Srbin nego nekada. Jedem punjene paprike i spavam po podne. A, tek uciteljice sto sam zavoleo.....
:)))
pnbb pnbb 19:02 07.06.2007

kvalifikacije

a jesi li opsovao oca sinu poljskog ambasadora?
angie angie 19:06 07.06.2007

Re: kvalifikacije

ti bash volish kad ima i "shpecija"!
AlexDunja AlexDunja 19:54 07.06.2007

to

sto si veci srbin i mogu da razumem,ali da neko jede punjene paprike mi nikako ne ide u glavu
JJ Beba JJ Beba 20:21 07.06.2007

Ovo jede veeeeliki Srbin...

"volem i sutlijash i kiselo mleko,
a volem i kiseo kupus sa slaninom.
Volem i rezance a i pitu s mesom,
al najvishe volem djuvec s govedjinom"
AlexDunja AlexDunja 20:25 07.06.2007

Re: Ovo jede veeeeliki Srbin...

sve znas JJ :))
svima pricam :)))
JJ Beba JJ Beba 20:35 07.06.2007

Re: Ovo jede veeeeliki Srbin...

Mora se draga, vid kaka su vremna. Pobusana :))
AlexDunja AlexDunja 20:38 07.06.2007

pobusana

kao ponedeljak,licno!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:30 07.06.2007

Re: kvalifikacije

Nisam. Ma, to je bilo totalno bez veze. Na kosarkaskoj utakmici. Jedna budalastina. Moja. Veruj mi.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:36 07.06.2007

Re: Ovo jede veeeeliki Srbin...

Jedan velik' Srbin
jede samo onda kad je
gladan.
A uz neku travku,
luk i projicu
nikad
nije
jadan.
kapi kapi 20:34 07.06.2007

a rebarca

na kajmaku?
JJ Beba JJ Beba 20:37 07.06.2007

Re: a rebarca

ih, rebaraca na kajmaku? A laksha, mediteran variajnta - riba u maramici? leshano sepra?
AlexDunja AlexDunja 20:40 07.06.2007

zaigrala si se

sestrice,srbi jedu ribu samo kad je post...:)))
JJ Beba JJ Beba 20:54 07.06.2007

Re: zaigrala si se AD

pa otud u maramici - jagnjecoj :)
AlexDunja AlexDunja 21:00 07.06.2007

idi cas tamo

na onaj A bre blog,pitala sam te nesto,pliz
JJ Beba JJ Beba 21:32 07.06.2007

Re: idi cas tamo AD

ako mislish na onaj Srdjanov, tamo nema nisghta, ako mislish onaj za jana Andersona odovirila i numem da postavim link. Ako ne sve to, pitaj privatnom poshtom..:)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:52 07.06.2007

ninoslave, čoveče

vratio si me u amfiteatar filozofskog fakulteta, kada smo se skupili tamo, mi klinci, a uletele gorile Milana Milutinovića sa sve njim kako se kotrlja oholo sa rukama na bulji, još i sad se sećam kako je stajao sa strane okružen svojim đilkošima zaduženim da izazovu nered među klinkama sa filozofije, a radmila šajković, onako mala i sa punđom se popela na stolicu i kaže, ne razdvajajte se deco, a svetlana knjazeva nas lovi po hodniku i savetuje da izlazimo u grupama... napolju su, na platou, gde je danas kafana, bili parkirani autobusi, prazni, bez oznaka...

imaš mahanje:)

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:23 07.06.2007

Re: ninoslave, čoveče

Sestro draga,
koliko si me samo obradovala tim tvojim secanjem !!!
Te noci mi je policija dosla kuci i odvela u 29. Novembar. Jedna ulica od moje. Sedeo sam na klupi i cekao na razgovor. Nisam znao nijedan odgovor na njihova pitanja. Jedan pandur bio grub, drugi se kao brinuo za moje dusevno zdravlje. Pustili me kuci sledeceg dana i rekli da ce pazljivo pratiti moje dalje studiranje. Mozda se onaj nas Boban sa bloga jos tada ukljucio u to pracenje. Ja nikog nisam primetio da me prati, ali otisao sam, tri godine kasnije, iz Srbije (Jugoslavije). Dve nedelje posle zavrsetka studija. 1984. Eto, ostadoh cak i ziv do sada. Jednom od onih mojih drugova sto su takodje te veceri bili pokupljeni iz kuce to nije poslo za rukom. Otisao je i on tog jutra posle hapsenja negde. I tamo gde je otisao, obesio se.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:35 07.06.2007

Re: ninoslave, čoveče

mene su odveli matori drugari Dragiša, Vlada i još neki prvo u Zoru, pa u Vidinac....:)
te godine je mislim, bio Ravi Šankar u Beogradu, svirao je na Kolarcu.

:)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:43 07.06.2007

Re: ninoslave, čoveče

Mozda. Bese to pre 27 godina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:04 07.06.2007

Ninoslave, kako kapiraš ulogu crkve?

na k.?

jesu oni prepreka ili važan saigrač?

meni se čini da je crkva, kosova radi, spremna na sve kompromise: sa hi-tech-om od vašingtona preko vatikana, do jerusalima preko njujorka i moskve, uz evangeliste, NATO, US army, mosad ili kgb, svejedno, samo da ostane... zbog čega je to pitanje kosova toliko od vitalnog značaja za srbiju? mene to neodoljivo podseća na problem izraela sa zapadnom obalom, a kada je kažem pojedinima ovde da nama (izraelu) nikako ne treba akanje po teritoriji prenaseljenoj palestincima, kažu mi da sam neiskusan jer se nisam rodio i živeo u izraelu pa ne poznajem prilike dovoljno jasno. meni se i kosovo i zap. obala čine kao opterećenje za modernu srpsku ili izraelsku državnost. u srbiji, opet, možda, nisam živeo dovoljno dugo.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:31 07.06.2007

Re: Ninoslave, kako kapiraš ulogu crkve?

Hvala sto pitas ta pitanja.
U teksticima koje cu postavljati na blog, probacu da ti odgovorim kako sam to sa Crkvom doziveo mlateci se dole na Kosovu, ovde u Srbiji i tamo po svetu. Belom.
Pozdrav !
jesen jesen 22:27 07.06.2007

Vrlo me zanima...

...problem Kosava iz tvoje perspektive....Pisiiiiii
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:31 07.06.2007

Re: Vrlo me zanima...

Hocu !
Hvala !
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 00:02 08.06.2007

Samo da pitam Ninoslave?

Mene, recimo, zanima da li ćeš ti da pišes, kao do sada, samo o Srbima ili ćemo imati neki kontekst a nedajbože i koju priču i o drugim građanima Kosova?


S obzirom na sve ovo da li Vas zaista interesuje jedna licna perspektiva o problemu Srbije na Kosovu i Metohiji ? Ova moja.


Pa zar ovde ima ikoga ko ne zna tvoju ličnu perspektivu o problemima Srbije na Kosovu?

Ako ne znaju, pa slabo prate.


I kad je reč o kontekstu:

Sahranjeni Bajram Keljmendi i njegovi sinovi Kastriot i Kurteiš

Kako Radio B92 saznaje, juče su u Prštini sahranjeni jedan od
najpoznatijih albanskih advokata i aktivista za humanitarno pravo Bajram Keljmendi i njegovi
sinovi Kastriot (30) i Kurteiš (16), saznaje Radio B92.

Da podsetimo, nepoznata lica odveli su muške članove porodice
Keljmendi iz njihovog stana u Prištini u sredu uveče, a njihova
tela pronađena su na izlazu iz Prištine u petak.
Njegova zena Nekibe je prebijena I nista nije cula o njima od odvođenja.

Nakibe je inače sudija. Tražeći ih otišla je u policiju i u sud, gde je zatekla svoje kolege, među njima
sudiju Danicu Marinković. Bili su vrlo raspoloženi i pili su. Nisu joj rekli gde su joj sinovi i suprug.

Kada je saznala, već su bili streljani. I dečak od 16 godina.

Nakibe Keljmendi:

"U pet do dva oni su streljani. Prvo su streljana deca, pa zatim Bajram. Još hoću da kažem da su na telo
mog maloletnog sina ispaljena 24 metka, da su na telo Bajrama ispaljena 32 metka, da je na telo mog
starijeg sina ispaljeno više od 20 metaka, jer tu nisam imala više hrabrosti da brojim. Zar su toliku mržnju imali prema njima. "

Ubijeni su 24. marta 1999. godine.

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:34 08.06.2007

Re: Samo da pitam Ninoslave?

Jasna,
hvala na pitanju.
Ti sigurno znas da sam ja amater. Naturscik u pravljenju dokumentarnih filmova.
Probao sam da 1998. godine (kada sam poceo time da se bavim) snimam i stradanje Albanaca. Odbili su da ucestvuju u tome jer im je smetalo da se nadju u istom filmu sa srpskim stradalnicima. Video sam da je na KiM mnogo novinskih agencija iz sveta koje su pokrivale stradanja Albanaca nisam smatrao da je rdjavo beleziti i ona stradanja ljudi (Srba) koja ni svet ni Srbija nije mnogo belezila ili o tome govorila. Radilo se tada o kidnapovanju oko 1,300 Srba u periodu Jun-Avgust 1998. Tako je to pocelo. Sa mojim radom.
U mojoj prici ce, inace, najvise reci biti o tome kako su amateri (moji saradnici i ja) i stradalnici pokusavali da Srbiju i svet obavestavaju sta se "dole" desava sa Srbima.
Siguran sam i da znas da se Drzava Srbija, ali ni nevladine organizacije u Srbiji, nisu bas mnogo angazovali na tom dokumentovanju stradanja Srba ili na kvalitetnom (sa tacnim informacijama) govoru o tome. Svih ovih godina.
S obzirom da sam se sretao sa mnogim predstavnicima ovih Vladinih i ne-vladinih organizacija, bice i o tome reci u mojoj licnoj perspektivi.
A, zar tebi nije cudno da oni "koji dobro prate" ovu temu, zamisli, ZNAJU sta jedan amater i entuzijasta na Kosovu i Metohiji uopste snimucka i o tome nesto muca. Sta mislis, zasto li je to tako ?
Pozdrav !
pufna pufna 08:40 08.06.2007

Re: Samo da pitam Ninoslave?

i sad se ja pitam- posle Jasninog "svedocenja", kako smo mi uopste mogli ista drugo ocekivati i od medjunarodne zajednice i od Albanaca sem odmazdu?!
Koliko god vazila ona stara blato se blatom ne pere, mi stalno previdjamo da smo skoro deset godina osiono jahali po Balkanu nimalo ne uvidjajuci zlocine pocinjene u nase ime ( jer nam je tako odgovaralo), a ni sad ne odustajemo od velikosrpskog razmisljanja koje nas je i dovelo u ovu situaciju.
Kao sto se nismo zapitali kako je moguce da neko iseljava vise stotina hiljada pripadnika jednog naroda van Srbije, cepa mu licne karte i postavlja mine po granicama, tako se ne bavimo ni zivotom, a jos manje perspektivom srskog naroda na Kosovu. Sem u politikantske svrhe.
Ne sumnjam da ce svedocenja Ninoslava biti potresna, ali i jednostrana jer nece imati Albanaca koji ce zeleti da govore pred njegovom kamerom. Oni su se oslobodili naseg ugnjetavanja ali nisu sopstvenog. Strah je tamo sveprisutan.
Koliko god mi to sad neodobravali ne mozemo ignorisati da posle uzasa uvek treba vremena da se zalece rane. Istorija to pokazuje. Koliko hiljada Nemaca je izbaceno i Poljske Ceske, pa i kod nas, posle II s.rata?!

Da smo promenili retoriku posle 5. oktobra mogli smo uticati da do ponvaljanja te matrice ne dodje, ili makar uticati na broj( a svaki zivot se racuna). Ovako te jadne ljude na Kosovu samo guramo u sve veci bezdan. Nas zanima jedino teritorija, na ljudski zivot i kvalitet istog se ne obraca mnogo paznja.

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 09:02 08.06.2007

Re: Samo da pitam Ninoslave?

Slazem se potpuno !
Nadam se da ce moja "jednostranost" biti u funkciji ciscenja sopstvenog dvorista, tj., da ce nam malo pomoci da shvatimo nasu (srpsku) odgovornost za nesto od onoga sto smo propustili da uradimo na Kosovu, a mogli smo. I mozemo jos uvek - da branimo ljudsko bice, ma koje vere ili nacije da je.
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 10:52 08.06.2007

Re: Samo da pitam Ninoslave?

Ti sigurno znas da sam ja amater. Naturscik u pravljenju dokumentarnih filmova.


Ne znam da si amater. Ali ako ti kažeš, mora da je tako. Da li time što si amater želiš nešto sa opravdaš, ne znam. Računaju se samo rezultati.


Probao sam da 1998. godine (kada sam poceo time da se bavim) snimam i stradanje Albanaca. Odbili su da ucestvuju u tome jer im je smetalo da se nadju u istom filmu sa srpskim stradalnicima.]


Znači da nisu odbili. Odbili su sa učestvuju zajedno sa Srbima. Tako ti kažeš. Zašto nisi snimio odvojen "filmčić" kako ti zoveš svoje dokumentarce, sa Albancima.

Siguran sam i da znas da se Drzava Srbija, ali ni nevladine organizacije u Srbiji, nisu bas mnogo angazovali na tom dokumentovanju stradanja Srba ili na kvalitetnom (sa tacnim informacijama) govoru o tome. Svih ovih godina.


Koje nevladine organizacije? Ako pratiš, znaš da je Fond za humanitarno pravo izdao knjigu o ubijenim, nestalim i proganjanim nealbancima.

Takođe bi mogao da znaš da je OSCE izdao knjigu "As Seen, As Told" - o stanju ljudskih prava na Kosovu za period oktobar 1998. - jun 1999. godina. (dva toma)

Knjige daju primera kršanja ljudskih prava na obe strane.
Da ne nabrajam. Ima milion knjiga. Al' kome je u interesu da se to zna?!?

A, zar tebi nije cudno da oni "koji dobro prate" ovu temu, zamisli, ZNAJU sta jedan amater i entuzijasta na Kosovu i Metohiji uopste snimucka i o tome nesto muca. Sta mislis, zasto li je to tako ?


Moram da priznam da nisam najbolje razumela. Ali ako hoćeš da kažeš da je normalno da znaju, i ja mislim da je normalno. Prestani sebe da zoveš amaterom. Ne znam šta želiš tim da postigneš.

Ali Ninoslave, ono što najviše fali svima koji se bave ovom temom, da kažem, jednostrano, jeste kontekst.

Juče slušam onog Marka Jakšića kako, ne trepnuvši i ne pocrvenevši kaže "Mi Srbi smo u Prištini ostavili 19 klinika". Pa izvini, čije su to klinike? Samo srpske? Samo su ih Srbi gradili?

Ne, nego on zna vrlo dobro zašto to kaže. Lagodno je bilo u Prištini raditi na svim klinikama, na svim fakultetima, dok te čuva vojska i policija. A gde nije bilo Albanaca kao "remetilačog faktora". I čovek se srodio s tim da je sve to "naše" i mi sad to ostavili "njima".

Dakle, o kontekstu je reč, ako razumeš o čemu pričam.

Pozdrav i tebi.

J.


Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:19 08.06.2007

Re: Samo da pitam Ninoslave?

Jasna,

evo zasto sebe zovem amaterom - radim ovo iz ocaja i ljubavi koja me je na to prinudila. Mimo moje volje. Nisam za to skolovan, niti negde zaposlen da radim to sto radim. I jos zbog neceg - te sam video zapise uglavnom davao nasim (i stranim) medijima besplatno. Deo troskova sam pokrivao tako sto sam se jurio sa raznim Ministarstvima raznih Vlada Srbije da novcano pomognu produkciju tih filmcica. Vise uspeha u dobijanju te pomoci sam imao kod onih koji su moji prijatelji, rodjaci ili slucajni prolaznici.

Sto se mojih rezultata tice, rekoh, nisu Bog zna sta. Amaterski. Mada, koriste sada te filmcice i Drzava i Crkva.
Doduse, mnogo cesce ih koriste ljudi koje ljudi zanimaju. Ali, stvarno.

Probao sam u vise navrata da snimim nesto "odvojeno" sa Albancima. Nisu pristajali. Rekose, "...ok si, ali Srbin si. Ne ide to sada. Mozda kasnije...".

Knjige koje pominjes jesu dokumentacija. Ali, da li ti stvarno zelis da kazes da se nevladine organizacije u Srbiji mogu pohvaliti da IMAJU solidnu dokumentaciju stradanja Srba na KiM nakon 1999 ? Ako to postoji, molim te me uputi. Mislim na dokumentacije tipa - fotografije, snimci, tako to...

Ono sto sam te pitao - zbog cega uopste ZNATI ono sto amater snimucka po Kosovu - mislio sam da kazem da to NIJE normalno. Osim tamo, gde PROFESIONALCI ne rade taj posao.

Sto se konteksta Kosova tice - ja to vidim kao sobu u mraku sa mnogo namestaja. Koliko god da poznajes tu sobu, cesto se opaucis na neki siljak ili izbocinu. Osim kada si smiren i ne jurcas. Ili kad upalis svetlo, mada, cak ni tada nisi siguran da u nesto neces udariti. Ako zuris. Da, najsigurnije je biti smiren.

Pozdrav i jos jednom hvala na tvojoj zelji da ovoj temi das jasniji smisao.

pipi duga čarapa pipi duga čarapa 00:46 08.06.2007

piši Ninoslave,

a mi da čitamo i plačemo
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:52 08.06.2007

Re: piši Ninoslave,

Boga mi, smejacete se ! Meni, ali i nasim i belosvetskim LICIMURIMA. Mozda cete se smejati malko i sebi. Ako ste dobre volje.
JJ Beba JJ Beba 01:14 08.06.2007

Ninoslave,

Boga mi, smejacete se

ael to pretnja ili obecanje, molicu lepo?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:20 08.06.2007

Re: Ninoslave,

Samo i iskljucivo - OBECANJE !
Ako se ne budete smejali, uzalud sam tracio vase vreme.
umetnik na violini umetnik na violini 08:42 08.06.2007

Ninoslave...

....najjači si...
johnny011 johnny011 09:07 08.06.2007

S obzirom da se prepoznao u

prvoj rečenici ovog tvog posta, Ninoslave, 'ajd' samo da kažem...

za stradalnike koje sam na Kosovu upoznao ja sam onaj celavi "novinar" sto cesto dolazi "dole" do njih i koji ih nije zloupotrebio za "svoje dupe"


zar ovo nije dovoljno kako bi nas/me interesovala jedna "lična perspektiva" o događajima "tamo dole"?

Pa, o Kosovu najviše govore oni koji tamo nikada ili veoma dugo nisu bili ili su bili & lepo profitirali.

Na ovom blogu sam veoma retko viđao komentare o "kosovskom problemu" koje bih smatrao relevantnim, kredibilnim, u čije bih autore imao poverenja. S obzirom da sam tamo često išao, mislim da mogu da izvoljevam . I, tako, u tom izvoljevanju mislim da si baš ti osoba čija bi me mišljenja zanimala. Eto.

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 09:20 08.06.2007

Re: S obzirom da se prepoznao u

Hvala ti na "izvoljevanju" oko ove teme. Zaista, to izvoljevanje je u Srbiji retko, mada je rec "Kosovo" tako cesto u nasim ustima.
Pozdrav !
Brana Brana 10:08 08.06.2007

Kosovo je komplikovano

Od 1994. godine sam često išao na Kosovo da radim (kao novinar). Tada sam radio ono što Ninoslav radi sada. Tražio sam priče o Albancima, jer su državni mediji, ali ne samo oni, propagandisali za srpsku stranu.
Kako sam pre toga već "pomirisao" užase po tada aktuelnim ratištima, izbegličkim logorima i slično, znao sam šta može da ti uradi nečiji užas i koliko može da te makne iz profesionalizma. Pa sam bio vrhunski oprezan.
Problem je u tome, uvek je to problem, što je to na Kosovu beskrajno komplikovano. Možda sam ja ludak, ali nisam sebi hteo da dozvolim da, zato što nisam u stanju da sve o tome saznam i svladam čitavo "gradivo", napišem nešto što može biti kontekstualno neprimereno. Ipak, tamo je bilo toliko dobrih priča, a kod nas se o Albancima nije pisalo gotovo uopšte, da sam pronalazio one koje stoje same po sebi takve kakve su i ne pretenduju da bilo kome objašnjavaju nešto što njihov autor ni sam ne može da garantuje da razume.
Pokušavao sam da pronalazim pozicije u kojima samo dokumentarnim prenošenjem onoga što mi se događalo prenesem tipičnu svakodnevnicu. To je bio drugi model koji sam smatrao intelektualno bezbednim.
Onda je krenulo... Drenica, pucnjava, streljanja, OVK, rat, bombardovanje, haos... Nikada, nikada nisam ni pomislio da ja sve to mogu da razumem onoliko duboko i sveobuhvatno, da mogu da objašnjavam okolo šta se dole događa, iako su me pitali oni koji su znali šta sam radio dole po Kosovu, gde sam sve zavukao nos, s kim sam sve pričao.
Nemam ništa protiv toga što radiš, Ninoslave, naprotiv. Respect. Napisacu posle zasto mislim da je to u stvari jedino dobro sto se moze uciniti. Ali, ne vidim da je čak ni agilnom konzumenta medija u Srbiji dato dovoljno informacija o tome šta je urađeno, na primer, Albancima. Ne vidim da je ovom narodu dovoljno podataka, čistih informacija, činjenica, uopšte o Kosovu preneseno. Meni je nejasan, iako sam se zaista trudio da se obavestim o tome, i period sedamdesetih i osamdesetih na Kosovu. Previše kontradikcija, previše toga fali u tom mozaiku. A takvih tema, zasebnih, vitalnih za shvatanje Kosova, ovako "s vrha glave", mogu da se setim bar jedno petnaestak.
Hoću da kažem da je jedino što čoveku preostaje upravo to što radi Ninoslav - da izoluje jedan fenomen, jednu oblast, jedno pitanje, i bavi se njim iz sve snage, pa ako se nađe dovoljno ljudi da se bave sa dovoljno segmenata, možda sklopimo iole upotrebljiv korpus informacija o Kosovu. Ako je to više i moguće, uopšte.
Dakle, rado bih da vidim sve što Ninoslav zna i misli o Srbima na Kosovu u ovom trenutku, ovom periodu. Ali ne bih da mi bilo ko objašnjava sve o Kosovu. Jer to smatram neosnovanim. Možda je to uobraženo s moje strane, ali mislim da niko nije osoba koja ima pravo na izgrađene stavove o previše pitanja koja Kosovo nameće.
Ne konfrontiram se, Ninoslave, samo je iz mene ovo poteklo, jer sam previše vremena, previše puta, proveo stojeći na nekoj pustari na Kosovu, misleći: "Čoveče, šta ćeš ti sad dođavola da napišeš, a da posle mirno spavaš?" A nisam imao s kim o tome da razgovaram, nego sam gnjavio time svoju devojku, sada ženu, jadnu. Koliko se toga naslušala, nesretna... Moram da prekinem ovo, osim što verovatno nikog živog ne interesuje, moram iz ovih stopa da odem da je poljubim (ženu), bez objašnjenja.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:21 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Brate (moram tako da ti se obratim) dragi,
hvala na ovom tekstu.
Naravno da moja pricica nece biti o Kosovu. To je pricica o Kosovu i Srbiji i svetu koji sam upoznao ziveci. O konkretnim ljudima (anonimnim i poznatim) koje sam sretao tamo gde sam tumarao. Bas zbog toga sam i molio blogere da mi kazu da li ih zaista zanima ta LICNA (moja) prica o tragediji Srbije na Kosovu i Metohiji.
A, znas li zasto sam molio bas blogere ?
Pa, bas zbog toga sto ovde u mojoj sobi nema nikoga koga vise mogu da gnjavim.
A, moja potreba da pricam tu pricu ne prestaje....
Atomski mrav Atomski mrav 12:53 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Ninoslave, napiši ono što ti je na umu i ono što ti je u srcu. Ako ti je na umu ono što ti je i u srcu, tim bolje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:01 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Evo, pocinjem !
Ti si gigantski atomski mrav.
Hvala na savetu.
Imacu ga na umu.
I u srcu
Sve vreme.
pnbb pnbb 15:33 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Brana
. Meni je nejasan, iako sam se zaista trudio da se obavestim o tome, i period sedamdesetih i osamdesetih na Kosovu. Previše kontradikcija, previše toga fali u tom mozaiku.


bilo bi dobro informisati se iz jos prisutnih izvora i o periodu posle rata, onog drugog, od 45-55.
verovatno iam i zivih izvora da posvedoce o 13-18, ali koliko su njihova svedocenja jos verodostojna, pitanje je

ono sto sam ja imao prilike da vidim i cujem licno je od 95-98
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 16:34 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Ima nekoliko eseja Radovana Zogovića o kršenju ljudskih prava Albanaca između dva svetska rata. Albanici su bili ugroženi i pod kraljem i pod Titom i pod Miloševićem.

Dakle, između dva rata na Kosovu su vladali pravi rasni zakoni za Albance. Onakvi kakvi su bili u NDH za Srbe i Rome.

Nisu smeli da koriste svoj jezik, imena, naplaćivala im se ispaša stoke itd. Knjiga mi je na čitanju i kad je dobijem a to eventualno bude tema, napisaću u nekom postu.

Zogović im je posvetio sonete.

Ja ne želim da polemišem ovde ni sam kim. Iznosim ono što sam čitala a da nisu samo jednostrani režimski izvori.

I naravno, bila sam na Kosovu više puta a i posle 99. Videla sam fotografije kuća mojih prijatelja Albanaca kako su izgledale dok su oni bili u progonstvu. Pucalo se po frižiderima, zamrzivačima i stvarima koje nisu mogle da se odnesu.

Daleko pre NATo intervencije, dakle u vreme SM, Srbi su se ponašali bahato iako su bili ubedljiva manjina. To je išlo od običnog prodavca koji nije hteo hleb da im proda, do apotekara, automehaničara, profesora. Nije to bilo davno. Pamte ljudi.

Da li se još ko seća parola srpskih studenata na demonstracijama u Prištini: "Drenica ravnica", "Lepa sela lepo gore", "Ne damo im olovke"?

Da li se iko seća koliko je džamija porušeno pre 99? Niko a niko ni ne pita.

Da li se iko seća ko je bio šef hotela "Grand" u Prištini? Naravno, neformalni.

Da li ste možda primetili ili upamtili govor Rade Trajković sa skupštinske govorinice kada je žena, lekar, humanista rekla sledeće: "Albanci se množe nepirodno i šire nezakonito".

Pričaju li Srbi o tome? Pamte li Srbi to? Ko bi živeo s takvim ljudima koji ti žele da ti kuća gori i koji ti kažu da se neprirodno množiš?

Žena koja je napisala knjigu o nasilju nad Albancima, Svetlna Đorđević, morala je da napusti zemlju, jer je dobila inekciju i ružu i milion pretnji. A knjiga je svedočanstvo sa lica mesta. I to nekoliko godina pre 99. I nekoliko godina provedenih tamo.

Dakle, predugačak je spisak srpskih zlodela i zločina koji su činjeni pre 99 i za vreme NATO intervencije. Eno sam kod Lektorke postavila post o dnevniku generala Stevanovića, zamenika ministra policije u to vreme. Piše njegovom rukom: proterano 900.000, ostalo još 300.000 likvidirano 3.000.... Svedočio je u Predmetu Milošević gde je pokazan taj dnevnik, gde je on priznao da je to njegov dnevnik, njegov rukopis.

Na kraju da kažem da se grozim zločina. Da se grozim zločina prema Srbima, naročito kad Srbima koji su ostali da žive dole. Oni sigurno nisu ništa krivi. Zato su i ostali. Oni koji su krivi, koji su huškali, koji su činili zločine, oni su zbrisali sa Kosova zajedno sa vojskom i policijom.

Hag
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:44 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

"Na kraju da kažem da se grozim zločina. Da se grozim zločina prema Srbima, naročito kad Srbima koji su ostali da žive dole. Oni sigurno nisu ništa krivi. Zato su i ostali."

Pa, bas za te ljude Vas i pitam. Imate li neku dokumentaciju ili tome slicno o NJIHOVOM stradanju i zlocinima kojih se grozite, a kojima su oni svakodnevno izlozeni poslednjih 8 godina ?

Ne rekoste nista o tome. A, profesionalno ste zvucali dok ste o onim drugim stradanjima govorili.
Ajmo malko i o ovome sada.

Ako hocete ?
pnbb pnbb 17:47 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Jasna Bogojević - Hag
.Daleko pre NATo intervencije, dakle u vreme SM, Srbi su se ponašali bahato iako su bili ubedljiva manjina. To je išlo od običnog prodavca koji nije hteo hleb da im proda, do apotekara, automehaničara, profesora. Nije to bilo davno. Pamte ljudi. Da li se još ko seća parola srpskih studenata na demonstracijama u Prištini: "Drenica ravnica", "Lepa sela lepo gore", "Ne damo im olovke"? Da li se iko seća koliko je džamija porušeno pre 99? Niko a niko ni ne pita. Da li se iko seća ko je bio šef hotela "Grand" u Prištini? Naravno, neformalni.Da li ste možda primetili ili upamtili govor Rade Trajković sa skupštinske govorinice kada je žena, lekar, humanista rekla sledeće: "Albanci se množe nepirodno i šire nezakonito".


niko ne porice zlocine od dolaska slobe do 99.

sta je sa vremenom, a za to se i autor zanima, pre slobe, znaci od 45 - 88? kakva je konkretno bila represija od kada je rankovic sklonjen? koja su albanska, a koja srpska prava bila prekticno, znaci u zivotu, a ne u zakonu, ugrozena?

nadam se da je ovo sa prodavcima, automehanicarima, doktorima... samo stilska figura - ili da se odnosi samo na period od sm do 99- , jer ne odgovara cinjenicama, naime, to bi znacilo da su srbi drzali sve pekare, sve mesare, sve radnje, radili svi kao lekari. ..
naravno da ne. srbi su kupovali hleb u srpskim i ostalim , albanci u albanskim radnjama. jer ih je bilo vise.
a i albanskih doktora je bilo dosta. zavrsili su fakultete , u zagrebu, uglavnom. a zasto nisu ostajali u hrvatskoj da rade? zato sto su ih njihova i nasa hrvatska braca skolovali da budu doktori u pristini, a ne u zagrebu...
kad smo kod secanja, sta je sa secanjem na strajkom u trepci i bananama, sa secanjem na martinovica ?
ko se seca debelog dolanca kako daje izjavu o samopovredjivanju?
ko se seca sanduka sa granicarima,ne samo srpskim, koji su svakodnevno putovali sa kosova pocetkom pedesetih, kada na granici nisi znao odakle ce pre da pucaju na tebe, iz albanije ili sa kosova?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:56 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Da, to su neka od onih pitanja na koja se takodje mora dati ISTINIT odgovor.
Ali, pre odgovora, neko mora i da pita ta pitanja.
Hvala na komentaru !
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 18:10 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Naravno da hoću, iako vi /ti nikako nećete/nećeš o ovome drugom.

Evo na primer, 2005. godine je održana konferencija o stradanju i Srba i Albanaca u organizaciji Fonda za humanitarno pravo. Svedočile su porodice žtrava i Srba i Albanaca. Bilo je mnogo učesnika s obe strane: tužioci, sudije, forenzičari, predsednici udruženja nestalih, svedoci, žrtve... Konferencija je bila otvorena za javnost.

Sudbina nestalih na Kosovu
Konferencija posvećena dostojanstvu žrtava i negovanju kolektivnog pamćenja

3. decembar 2005. godine, Beograd.

Već sam napisala da je izašla knjiga nestalih i ubijenih.
Sprema se knjiga gubitaka.
Sve se nalazi u Fondu za humanitarno pravo.
Nisam nikakav profesionalac. Pratim jer živim ovde.

Možda se ovo čini nedovoljno. Ali kada bi svi učinili ovoliko, bilo bi više, iako nikad dovoljno.

I da ne zaboravim, ovde su za istim stolom sedeli i Srbi i Albanci, žrtve, jer oni su, zapravo, u toj svojoj patnji jednaki.

Vidim da je ovaj post bez pozdrava. Jesmo li se zavadili?

S moje strane pozdrav

Jasna
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:19 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Zavidili !? Taman posla !
Ma, samo me malko poneo tvoj strucni komentar i upadoh u vikanje.
Hm. Konferencija ? Sedeti za stolom zajedno ? Knjiga, tu i tamo ?
Slazem se. To je nesto.
Mislio sam vise na preciznu dokumentaciju o desetak hiljada civilnih
zrtava onih zlocina kojih se ti grozis, a kojima su izlozeni nealbanci od
1999. godine. do danas.
Veliki pozdrav !!!
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 20:07 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Mislio sam vise na preciznu dokumentaciju o desetak hiljada civilnih
zrtava onih zlocina kojih se ti grozis, a kojima su izlozeni nealbanci od
1999. godine. do danas.


Ček' bre Ninoslave! Kojih desetak hiljada žrtava? Ako neko operiše tom cifrom, znači da ima te podatke. Tako bar ja mislim.
Konferencija je bila otvorena za javnost. Ja sam sedela u publici.
Kao što sam gledala gde god si ti bio sa svojim dokumentarcima i izlaganjem ako sam uspela da se obavestim.

Sve što znam, a to sam već i napisala, ako se sećaš, jeste tako što ptratim koliko god je to moguće. I sve gledam, pratim i čitam što se tiče teme o kojoj je reč. Ja sam prosto građanka Bogojević koja želi da bude obaveštena

Nije knjiga tu i tamo. Konkretna knjiga. Koju nije izdala država. A i ti bi mogao da izdaš knjigu, jer pričaš o desetak hiljada žrtava.

Za godinu ili dve izlazi knjiga gubitaka, misli se na ljude, ne znam bolji izraz, izvini.
Svi koji imaju podatke o žrtvama, udruženja nestalih, Crneni krst etc. dostavljaju podatke.

Sećaš se da je u Bosni i Hercegovini kružila cifra koja se popela na 300.000 ubijenih, poginulih. Dokumantacioni centar iz Sarajeva koji vodi gospodin Mirsad Tolača, napravio je bazu podataka. Svi koji su imali bilo kakve podatke, dostavljeni su. Pa je onda sledila akcija "Da li je neko zaboravljen?" koja je trajala pola godine. Pa se sistematski radilo na "čišćenju" baze, jer se jedno ime pojavljivalo i više puta. Mislim da će krajem meseca izaći taj popis. Radi se o broju od oko 110.000 za Bosnu i Hercegovinu. I taj broj je ogroooooman. Užasno veliki. Ali nije 300 hiljada.

Mislim da je važno da se to i ovde uradi, da se ne bi ljudi prepucavali, naduvavali, minimizirati.

Ninoslave, može li bez cinizma. Naravno da se grozim. Naravno da je jezivo. Kada o toj temi govorim smrtno sam ozbiljna.


pozz

Jasna

P.S. I zašto samo nelabanci? Zar nijedan Albanac nije stradao? Ne znam. Samo pitam.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:25 08.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Jasna,

oprosti ako sam delovao cinicno. A, sigurno jesam. Eto, ja bih sve PROTIV cinizma i hvala ti sto mi pokazujes da ga u meni itekako ima. Sto rece onaj Francuz - moracu da prosirim polje svoje borbe.

Sto se cifara tice, pominjao sam ono sto u Srbiji mozes naci u izvestajima Koordinacionog Centra za KiM koji je te cifre uzimao od medjunarodnih institucija na KiM. Rec je o nealbanskim civilnim zrtvama raznih zlocina (ubistva, kradje, napadi, zastrasivanja, razvaljivanja u stan i sl) na KiM. Drugo (svakako vazno) pitanje je da li su SVI ti pocinjeni zlocini motivisani "nacionalnim razlozima"... No, bilo kako bilo, malo sta od toga je stizalo do nase i svetske javnosti....

Nisam siguran da razumem ono sto pitas u post scriptum-u.

Naravno da jeste. Mnogo, mnogo njih.

Moj zelja je samo da se o SVIM zrtvama profesionalno svedoci. I da ih ne bude.
Okolo Naokolo Okolo Naokolo 04:30 09.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Ninoslave, nadam se da neces biti izbacen odavde sa svojim pricama sa Kosova.
Prosto je neverovatno da na nekoliko sati od Beograda imas Kosovo, a da se o tim zrtvama skoro nista nezna . Ponekad imam utisak da na Kosovo Srbi gledaju kao na zajednicku sramotu, ili dete kojeg se stide i nisu sigurni da li da priznaju komsijama da je njihovo ili tudje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 06:22 09.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Da, taj utisak nemas samo ti. Veruj mi.
Pozdrav !
Brana Brana 13:25 09.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Drago mi je da se razumemo. Jurim da čitam novi post.
Brana Brana 17:31 09.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Vi ste, Jasna, jedna mnogo pametna građanka, ako smem baš ja da primetim...
Teško je brojati mrtve, ali je mnogo važno. Ne zbog ljudi koji se brojem mrtvih takmiče, nego zbog ljudi koji hoće da se barata činjenicama. Da ne tupim sad kome odgovaraju činjenice, a kome parole, mislim da se razumemo.
Ninoslav nije govorio o mrtvima i broju mrtvih, objasnio je. Ali to koliko je ubijenih u kojoj naciji, kao i ko je te ljude pobio, mora da se zna, pamti i predaje u školama. Tačno kako je bilo.
Boli, gledao sam te mrtve, neke i dok su dušu ispuštali, ali baš njima se duguju činjenice. Kojih je jako malo u opticaju.
Više nego razumem vašu potrebu za njima. Čeznem za knjigom činjenica o ratovima na prostorima bivše SFRJ. Mislim da bi bila beskrajno otrežnjujuća.
kapi kapi 04:05 10.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

oni koji su krivi, zbrisali su pre vojske i pre policije, sklonili se na sigurno, dobro unovcili svoje stanove i kuce , i naravno odmah nasli zaposlenje. pisala sam o tome na blogu jelene milic.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:17 10.06.2007

Re: Kosovo je komplikovano

Oni Srbi koji su ostali na KiM uglavnom zive u siromastvu i strahu. I stradaju svakodnevno. O njima se malo i slabo govori. To je tema ovog posta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana