Poruke serije '' Selo gori a baba se češlja ''

omega68 RSS / 04.07.2009. u 01:27

 

'' i tako...

          Ko je  uporan i istrajan, ko se trudi i bori se, ko strepi i nada se, red je da bude nagrađen.Slatki plodovi , makar, privremene pobede pripadaju onme ko je najbolji. Ni suviše lep, ni previše naočit. Ali dobar, iskren i pošten.''

          Ovo je samo jedna od poruka koju nam naratorski izgovara Radoš Bajić , čovek , glumac , seljak , umetnik...

 

           Tu seriju u početku nisam hteo da gledam.Mislio sam da je neka zajebancija na temu šumadijskog seljaka - taman kako su se zezali Veljko B. Užičanin & co. Onda,  posle prve epizode , odem ja nekim poslom na objekat svoje firme koja se nalazi baš na obali reke Morave. Zove me ortak , na mobilan, i pita gde sam. Ja kažem da sam na Morave jer sam već čuo da se u toj seriji to tako izgovara.On počne da se smeje kao lud i kaže mi da se samo ne vatam za bagremče.

-Nemam pojma bratiću o čemu se radi.

-Pa je l' si gledao , bre, seriju ?

Gledao sam posle reprizu i taj čuveni skeč kada Radašin , posle meljanog pasulja trči na obalu Morave i hvata se za bagremče...Ono puca i ČOVEK U MORAVE

Selo gori a baba se češlja

Glavni junak je seljak Radašin (Radoš Bajić), koji priča priču o svojoj porodici, vremenu i selu u kome živi, i seljacima sa kojima provodi dane. Vreme provodi sa Dragojlom (Mirko Babić), Žotom (Dragan Nikolić) i Milom (Milorad Mandić Manda).

Radašinovu porodicu, o čijoj sudbini Radašin voli da priča i razmišlja, čine žena Radojka (Ljiljana Stjepanović), sin Radoslav (Nedeljko Bajić), sa snajom iz Švedske Ingrid (Ana Sakić) i unukom Tomasom, odnosno Tomom (Miloš Stanojević), i ćerka Milona (Mariana Aranđelović) sa zetom Radenkom (Fuad Tabučić) i unucima Milicom (Ksenija Repić) i Milutinom (Bratislav Čeperković).

Mesto radnje je smešteno u jedno malo selo, između tri Morave (Velike, Južne i Zapadne).

Radoš Bajić o svojoj seriji kaže: „Film i TV serija Selo gori a baba se češlja je saga o savremenom srpskom selu, poetska priča o rastakanju sela, o kućnim ognjištima u kojima se ponovo pale vatre“. U središtu zbivanja su „mali a veliki ljudi – seljaci“, junaci serije, „oni ljudi koji prvo plate porez i struju državi“.

Poput Milutina, u romanu Danka Popovića Knjiga o Milutinu, Radašin je predstavljen kao seljak čovek, domaćin, Šumadinac, koji pripoveda o vremenu u kom živi i nedaćama koje mu je ono donelo.

          Neću da pričam o tome kako sam tu sagu o srpskom seljaku, kasnije,  često gledao  kao da sam namazao oči kineskom mašću, neću da pričam o tome da poznajem milijun nežnih i bezobraznih podataka sa snimanja jer se isto odigravalo kod mog poznanika Miše grbičanca u dvorištu, neću da pričam o tome koliko sam puta sedeo sa Dragojlom ( nemo' se ljutiš ) i kako je jednom sin Dragan ( Nenad Okanović ) kad je konobar pitao ( ne videvši njega ) šta ćete da popijete rekao:

''Meni tata kaz'o da samo smem da pijem sok, ne smem ništa drugo''   , na šta je ovaj prvo pogledao u čudu, a onda kad je video ko je to počeo da se smeje i da tera u P.M....;)

           Hoću da podvučem neke stvari i poruke koje je ova serija donela. Dakle, bez obzira šta priča Radoš, mislim da ova serija nije bila namenjena ljudima koji žive na selu i od sela, već onima koji su poreklom odatle ali su to zaboravili. Možemo mi da budemo i pet generacija u gradu, šesta je došla iz nekog Petlovca. To je serija o starom, arhaičnom načinu života koji je zdrav i koji u sebi nosi ono iskonsko, ali ga je sve manje. To su naši koreni i Radašin mu dođe kao naš Kunta Kinte.

           Ni jedna domaća serija , a i šire, nema, na primer, tolko obrazovni značaj što se tiče prevencije raka dojke. Takav pristup toj ozbiljnoj  temi jeste prenošenje poruke dostojno najvećih majstora  zanata. U formi šaljive sapunice, autor je . možda, prvi put našem čoveku sa sela koji je često i neobrazovan, ukazao na taj sve prisutniji problem. Napravite emisiju u kojoj ćete obrazovati seljanke da se kontrolišu -  ništa nećete postići. Ali, ako su to junaci koje oni razumeju, e onda je to drugi padež. Zajebalo vek!

           Pitanje religioznosti našeg čoveka...Radašin je religiozan onoliko koliko je svaki prosečan seljak u Srbiji.Ni manje ni više.Nema tu ''obrazovskog'' fanatizna, ali nema ni pljuvanja po svojoj veri i naciji.To je ona domaćinska ( ali ne kako je neki naši političari tumače )  Vera da ako dobro radiš - dobrom se nadaj. Poštuj sebe, svoje bližnje, svoju porodicu i komšije. Dok smo takvi bili od nas je i bilo nešto. Bili smo priznati i poštovani.

           Emigracija...Veoma česta pojava koja je bila zastupljena nekad kao i danas. Kroz lik svog sina ( i u životu ) Radoslava , Radoš je pokazao svu tragiku odlaska, nostalgije i povratka. Mnogo dece sa sela nije imalo sreću malog Tome da mu se otac i majka na kraju ''sviju '' oko njega i njegovog srećnog detinjstva. Moja dva brata iz sela su odrasli sa babom i dedom i stotinu puta su prokleli pare koje su im roditelji slali iz Austrije...Nisu bili tu kad su im najviše trebali.

          Neplaćanje struje... živa istina. Jedan iz mog sela je krenuo nožem na one što su hteli da mu seku ( struju ), jedva su se spasli preko plota.

          Droga u selu...link

          Odnos našeg sela prema ''novijoj istoriji''...  Kum, koji treba po starom srpskom običaju da venča mladence i koji se viđa samo jednom godišnje - o slavi ili nekoj manje lepoj prilici, a koji je inače Bajić najstariji, kaže u nezaboravnoj sceni sinu i kumiću:

- Ako deco, samo nemojte da šapućete.Dosta smo mi šaputali... 

          Švaleracija... Najstariji srpski običaj i kompliment. Mi u gradu se stalno pitamo gde je ima više?

Pa u selu , naravno. I to čiste, nepatvorene, često platonskije nego što možemo i da pretpostavimo. Svi sve znaju. Nema šta tu da se krije. Mnogo više brakova je spasla nego što je rastavila. Mnogo je više katarze u tim pokušajima produženja mladosti nego stvarne prevare. Tako i Radašin, više provodi vremena u preispitivanju svojih dela , nego što stvarno nešto radi.

          Brat Milašin...Svako poznaje nekog takvog. Maestralni Manda je dočarao kako izgleda čovek kome je glavna žena. Vrlo česta pojava 

          Zlatana, meni najurnebesniji lik u seriji. Stub porodice i neko ko stoji na zemlji kad muškarci počnu da ''preziru''. Nesvesna svoje duhovitosti, ona priča svoju priču:

- Ukusno, nego šta da je ukusno, prste da poližeš do dupeta.

            Ovo je ipak samo blog. Moram da stanem...

'' I na kraju, šta da kažem? Ništa skrivili nismo , ništa tuđe nismo uzeli.Ni bogati, ni siromašni.Imamo samo jedan život i hteli bi da mu se radujemo. Neka nam niko ne zameri. Da nam oprosti - nema šta.

...i tako,  to što još nisam reko ostade mi u grlu. A šta mislim znamo samo Bog i ja.

i tako...''

 



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 01:37 04.07.2009

Pravo da ti kažem,

lepo ovo napisa. Ne gledam tv, pa tako ni ovu seriju nisam videla - al čujem da se mnogi zgražavaju u fazonu 'dno dna'. Ovako kako ga ti napisa, baš me zaintrigiralo - ne obećavam da ću da gledam, al da poglednem, moram.
omega68 omega68 01:43 04.07.2009

Re: Pravo da ti kažem,

margos
lepo ovo napisa. Ne gledam tv, pa tako ni ovu seriju nisam videla - al čujem da se mnogi zgražavaju u fazonu 'dno dna'. Ovako kako ga ti napisa, baš me zaintrigiralo - ne obećavam da ću da gledam, al da poglednem, moram.

Margita, verujem ti da ne gledaš TV
MIslim, ko još gleda TV pored bloga
Ali, ti koji ti kažu da je ''dno dna'', veći su seljoberi od Mitra Mirića, veruj mi.
Ovo je bila čista filosofija na temu: ko smo, šta smo, gde idemo...
vladimir petrovic vladimir petrovic 06:40 04.07.2009

Re: Pravo da ti kažem,

Omega68
MIslim, ko još gleda TV - pored bloga.

istovremeno sa !
jednatanja jednatanja 07:35 04.07.2009

Re: Pravo da ti kažem,

Ali, ti koji ti kažu da je ''dno dna'', veći su seljoberi od Mitra Mirića, veruj mi.
Ovo je bila čista filosofija na temu: ko smo, šta smo, gde idemo...


Slažem se!
Unfuckable Unfuckable 01:45 04.07.2009

pazi kad

ne gledam seriju
al' sve ti verujem

To su naši koreni i Radašin mu dođe kao naš Kunta Kinte.

"PropAla držAva" , govorio je moj Deda, sve klateći jednom nogom, a jedna podignuta skroz na stolicu (ta ga je i ubila),
slušajući vesti i kusajući kačamak iz šerpe - uvek varjačom
A onda samo ustane, i ode na posao - da spašava Svet.
omega68 omega68 01:51 04.07.2009

Re: pazi kad

Unfuckable
ne gledam seriju
al' sve ti verujem

To su naši koreni i Radašin mu dođe kao naš Kunta Kinte.

"PropAla držAva" , govorio je moj Deda, sve klateći jednom nogom, a jedna podignuta skroz na stolicu (ta ga je i ubila),
slušajući vesti i kusajući kačamak iz šerpe - uvek varjačom
A onda samo ustane, i ode na posao - da spašava Svet.

Šta sam rekao malopre o ''blogu posle koga nema nazad''?
Na naslovnoj stoji ''PORUKE SERIJE'' A treba:
Poruke serije ''Selo gori a baba se češlja''
Alo, o čemu se ovde radi?
Da li nije dozvoljeno da se vrši analiza neke umetničke forme?

omega68 omega68 02:14 04.07.2009

A, da,

moram da kažem šta me je najviše nateralo da napišem ovaj tekst.
Pre nekoliko dana , došao je moj brat od strica iz Kanade koji mi je pričao da gleda preko interneta ovu seriju.
Brat je akademski građanin - završio je ETF u Beogradu i pravi je intelektualac...
PA rekoh....
Blade Runner Blade Runner 03:59 04.07.2009

Re: A, da,

Kolko ja znam to ovde gledaju uglavnom babe. Kompjuter zakacen na TV, brzi internet i pici.
evo link
thebee269 thebee269 17:46 04.07.2009

Re: A, da,

]Kolko ja znam to ovde gledaju uglavnom babe


nazalost, onda ne znas mnogo.
seriju gleda jako mnogo ljudii ito razlicitih godina,pola, obrazovanja, boje koze i cega sve jos.
serija je izvanredna i sve gore navedene poruke stoje.
jedna od najupcatljivijih je ona o kacinomu dojke.
ko na seriju gleda tako povrsno tako gleda i na nase selo,jer u seriji je toliko verno preneta slika srpskog sela da je to neverovatno.
mozda je nase selo prosto, neobrazovano,polupismeno,nije u trendu ali je verno prikazano.
ali bogami ima sto sta da se nauci od tih nasih seljaka, kada to budemo shvatili uspecemo da promenimo ovu nasu Srbiju, i da nam onda svima bude bolje.
Blade Runner Blade Runner 18:11 04.07.2009

Re: A, da,

nazalost, onda ne znas mnogo.
seriju gleda jako mnogo ljudii ito razlicitih godina,pola, obrazovanja, boje koze i cega sve jos.

razlicitog seksualnog opredeljenja?
ja sam pricao o nasim ljudima u Torontu koje znam, a ti? Iskreno, nisam odgledao ni jednu epizodu, ali sam od roditelja mojih prijatelja cuo o njoj. Ako je stvarno tako dobra, drago mi je da je popularna.
omega68 omega68 02:31 04.07.2009

3 5 7

lepo kažu:
Bog nam dao , a sve nam je džaba.
Gori selo a češlja se baba

MISLITE O TOME
jednatanja jednatanja 07:51 04.07.2009

Pogledala

samo prvih 15-tak epizoda, dobila preko DVD-a ovde u Nemačkoj, i mogu da se složim sa svim što si napisao. Inače uopšte ne gledam niti volim da gledam naše serije, uvek neko viče, psuje, sve već viđeno. "Selo gori" je zaista prava drama, saga o srpskom seljaku, odlična komedija (tako da me često boleo stomak od smeha -a ne pamtim kad se to zadnji put desilo kad sam gledala film), humana priča, uvek sa moralnom poukom, tiha ali ona koja breg roni....zaista nešto izvandredno . Talentovanom Radošu Bajiću da zahvalimo što je ovako čovečnu, odmerenu i poučnu priču podelio sa srpskim narodom. Hvala i tebi Omega što si nešto napisao o njoj, a mogla bi se i cela knjiga napisati....

"Pošto košta ova cena?" -Zlatana
"Gledam na karte kolka je zemljetina ova Rusija, a mi....ko nokat na palcu.......a kurčimo se nešto" -Radašin
omega68 omega68 11:28 04.07.2009

Re: Pogledala

"Gledam na karte kolka je zemljetina ova Rusija, a mi....ko nokat na palcu.......a kurčimo se nešto"

Da, to je još jedna stvar koja uopšte nije naivna niti je to samo fazon radi fazona.To je spinovanje tog javnog mnjenja koje je ranije zatrovano porukama iz devedesetih godina, a koje mora da se izleči.Kako?
Mnogi naši intelektualci i političari su godinama sa malo uspeha to pokušavali.A onda se neko setio da je najbolji način da se tim ljudima priđe preko ljudi koje oni razumeju.Radašin je rekao baš to što liberalni političar hoće da kaže.Samo liberalnog političara ti ljudi ne slušaju, a Radašina i slušaju i gledaju.Moje je mišljenje da je ova serija postigla mnogo više nego što možemo u trenutku da shvatimo.
scabies scabies 11:41 04.07.2009

Re: Pogledala

Omega, covece, nista te ne razumem... Prvo kazes:
mislim da ova serija nije bila namenjena ljudima koji žive na selu i od sela, već onima koji su poreklom odatle ali su to zaboravili.

A onda kazes kako joj glavna ciljna grupa i jesu ljudi sa sela:
U formi šaljive sapunice, autor je . možda, prvi put našem čoveku sa sela koji je često i neobrazovan, ukazao na taj sve prisutniji problem. Napravite emisiju u kojoj ćete obrazovati seljanke da se kontrolišu - ništa nećete postići. Ali, ako su to junaci koje oni razumeju, e onda je to drugi padež.

Sad kazes i:
A onda se neko setio da je najbolji način da se tim ljudima priđe preko ljudi koje oni razumeju.

Sad stvarno ne razumem sta si hteo da kazes, ali se u potpunosti slazem sa onim sto si rekao
Ne, ozbiljno, i ja mislim da je serija namenjena ljudima sa sela i onima koji su iz sela otisli, ali nije selo iz njih. I slazem se da je dobro sto serija ima i neke edukativne aspekte. Ali, mozes li da shvatis i da mi verujes da u toj seriji ja ne pronalazim nista meni interesantno i da nemam sa kim da se identifiqjem, da mi je serija...jednostavno uzasno losa!
omega68 omega68 12:35 04.07.2009

Re: Pogledala

Pa postoji jedan veeeeliki deo naše populacije koji se zove - POLUTANI.
Žive u selu a rade u gradu. ili žive u gradu a rade imanja u selu.Oni su bili , po mom mišljenju, ciljna grupa.
Ja sa takvima radim i ništa ih ne razumem.Njima ni vilama ne može da se priđe i da prihvate npr. Evropu.
Oni procentualno najviše ( više od klasičnih 100% seljaka ) glasaju za radikale.Oni misle da su obrazovani i ne žele da priznaju suprotno.Njima je fino plasirano mnogo toga , ada nisu ni svesni.Naravno da su neke poruke išle i na druge grupe.
Ali, mozes li da shvatis i da mi verujes da u toj seriji ja ne pronalazim nista meni interesantno i da nemam sa kim da se identifiqjem,

Ne mogu , izvini ali da si gledala malo duže možda bi našla...
U stvari mogu - ako mi dokažeš da si rođena u Parizu
scabies scabies 12:49 04.07.2009

Re: Pogledala

Ne mogu , izvini ali da si gledala malo duže možda bi našla...
Ja za kratko vreme mogu da procenim da li mogu da nadjem nesto na duge staze interesantno. Inace na kratke staze uvek se nesto moze naci, bar ja mogu...cak i u Teletabisima.
U stvari mogu - ako mi dokažeš da si rođena u Parizu
Opet, bre, brkas pojmove. Nema to veze sa tim da li sam rodjena u Parizu, na engleskom dvoru, u Przogrncima ili na Sar planini... Ima veze sa stvorenim modelom zivota, sistemom vrednosti, interesovanjima, onim sto ja jesam, a ne onim kakvi su (bili) moji preci ili kako se zove selo u kom sam rodjena.
I ja idalje ne verujem da je svim ljudima koji se bave zemljoradnjom urnebesno smesno to kad neko upadne u septicq jamu. Kao sto ne verujem da su oni kojima nije smesno ustvari pokondireni likovi sto se smeju u sebi, al' ne bi da priznaju.
A ti mi sad samo objasni kakve veze ima mesto rodjenja sa ovom serijom, jos ne shvatam.
scabies scabies 13:43 04.07.2009

Re: Pogledala

Ja sa takvima radim i ništa ih ne razumem.
Dobro, jesi primetio neke promene posle edukacije kojoj su bili izlozeni?
Ono u cemu se ti i ja ne slazemo je sustina. Ti mislis da serija ima pozitivan uticaj na jednu populaciju, ja mislim da ima negativan na drugu. Istina je verovatno na pola puta, a to pola puta je usrednjavanje, svodjenje na najveci zajednicki imenilac, a on po mojim kriterijumima i nije nesto sjajno. Tu je, cini mi se, nase drugo neslaganje. Tebi se cini da je to uprosecavanje super, meni nije.
I zato mi je kriv RTS, zato sto je takvu seriju stavio u udarni termin nacionalne televizije, zato sto se hvali njenim rejtingom (koji je za mene porazavajuci i pri tome potkrepljuje moju tezu, je l')... Zato sto podilazi losem uqsu i pri tome se vrednosno ne odredjuje prema istom.
Ja samo razmisljam koliko ljudi od tih 3miliona14hiljada su kolateralna steta...
I da se manemo argumenta da nisam dovoljno gledala, jer da jesam-centralni argument bi bio: pa sto si gledala kad ti je tako lose, ha?
P.S. Da jos jednom ponovim, nadam se da moje komentare ne shvatas licno... Valjda mozemo k'o ljudi da se svadjamo?
jednatanja jednatanja 14:00 04.07.2009

Re: Pogledala

Moje je mišljenje da je ova serija postigla mnogo više nego što možemo u trenutku da shvatimo


omega68 omega68 14:17 04.07.2009

Re: Pogledala

P.S. Da jos jednom ponovim, nadam se da moje komentare ne shvatas licno... Valjda mozemo k'o ljudi da se svadjamo?

Naravno
Evo ti pesma da malo dozovemo kišu - nije dugo padala
padaj kišo keve ti
E, a za ono
Tebi se cini da je to uprosecavanje super

imada razgovaramo....kod kuće
omega68 omega68 14:29 04.07.2009

Re: Pogledala

Dobro, jesi primetio neke promene posle edukacije kojoj su bili izlozeni?

Naravno.
Znaš šta je ovde problem?
evo danima slušamo kuknjavu raznih političara i boraca za demokratiju, Evropu, Enlgleze, Amere ....kako neće svi ti njihovi prijatelji da im dopuste da nas baš oni uvedu tamo gde treba.Nego primaju Dačeka i Tomu koji su im ranije j...majku.Pri tome, neće da priznaju da ni u svojoj kući ne mogu da pobede na izborima.
Baš me briga koje je boje mačka već da li lovi miševe.Da li me je uveo u NATO i EU Žika ili Pera ?
Tako i ovo.Mnogima je teško da prihvate činjenicu da manje obrazovani ne žele da čuju njih nego nekog Radašina.
Je... . ga, to je Srbija.
scabies scabies 09:18 04.07.2009

Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Ja sam gledala seriju dva puta po 2 minuta kad sam na nju natrcala. Vise nisam izdrzala.
Nisam neki poznavalac srpskog sela (narocito ne sumadijskog), ali ono sto sam videla u tih 4 minuta mi je delovalo kao karikatura sela.
Priznajem da bas ne volim Rados Bajic humor, ne vidim neq veliq razliq izmedju njega i onog Oskara, alterega Ognjena Amidzica. Ne vidim nista smesno u zatucanosti (nemam bolju rec), a cak i ne verujem da je prosecan stanovnik srpskog sela takav. Nije mi ni smesan humor koji se zasniva na akcentu i dijalektima (toliko naglasenim i preuvelicanim do karikature), a to je jedan od omiljenih motiva u nasim humoristickim serijama-ubacis jednog Pirocanca ili Leskovcanina ili Sumadinca i svi treba da padaju pod sto koliko je smesno... Ili bar meni nije smesno. I nije mi smesan ni humor koji kao centralni motiv ima dijareju, a mislim da je taj wc humor specijalitet Radosa Bajica, ili mozda gresim? Nije mi cak ni smesno kad neko upadne u septicq jamu ili u req ili kad se saplete...
Ne kazem ja da u toj seriji ne postoje mozda i neki dobri fazoni, samo nisam dovoljno gledala da bih primetila. A, uostalom, i corava koka ubode neko zrno...
A filozofija u seriji? Verujem da je ima kao sto verujem da iz svega i od svakoga covek moze nesto da nauci i nesto pametno cuje. Ali, eto, ne verujem da je u seriji ista receno sto nije receno i na nekim drugim mestima. A pri tome mislim da je vrlo bitno i u sta je upakovano to sto je receno, zato filozofiju zivota i ne trazim u seriji Radosa Bajica kad je mogu naci i na drugom mestu, za mene na prihvatljiviji nacin iznetu.
I za kraj-u tih cuvenih 4 minuta sam videla da je gluma...pa...prilicno sporna. Uzdrzala bih se od konkretnih kvalifikacija, ali kad vidim tako neubedljivu glumu (za mene)-odmah prebacim kanal. To je jedini razlog zasto nisam izdrzala vise od 2 puta po 2 minuta, inace svasta ja volim da pogledam...
omega68 omega68 11:16 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Ja sam gledala seriju dva puta po 2 minuta kad sam na nju natrcala

scabies scabies 11:21 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Bre, Omega, ja sam se sama i prijavila da sam samo 4 minuta gledala. Vidim ovde sve ljudi (sem Tanje) koji su gledali manje od mene (Milorad je malo vise, dobro), pa sam mislila da im iznesem i moje vidjenje koje se ne poklapa sa tvojim.
A tvoj glavni argument je da nisam mogla nista da zakljucim iz 4min ili samo tako izgleda?
cult cult 11:26 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Omegin tekst je pisan s toliko topline da prosto ne mogu da verujem da RadošBajić uradak može tako da deluje na ličnost. U dva navrata sam bio, hm, recimo primoran da gledam, i pao sam u depresiju shvatajući da se naša nacionalna televizija nikad neće izdići iznad RadošBajić humora i da nikad više neće (kao nekad u sfrj) postavljati repere, obrazovati, itd. Jednostavno, naša kultura je zarobljena u Morava Triangle-u, besomučnim reprizama Boljeg života, 168h svadbama i skupštinskim prenosima. I to je svesno plasiranje primitivizma kao poželjnog ponašanja, doduše, suptilnije nego devedesetih. A na seLO goRI, a baba se ćešLJA gledam kao na odgovor, na anuliranje potpuno drugačije slike sela plasirane nam u seriji Vratiće se rode.
omega68 omega68 11:44 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

naša nacionalna televizija nikad neće izdići iznad RadošBajić humora i da nikad više neće (kao nekad u sfrj) postavljati repere, obrazovati, itd.

Ja baš mislim da je ovo jedna serija koja obrazuje.Možda ne tebe i mene , ali ne znam da li shvataš koliko ima ljudi kojima je ovo bio način da se obrazuju a da nisu bili svesni da su se obrazovali.To je trebalo da se vidi u mom tekstu.Možda nisam uspeo to da objasnim - evo sad pojašnjavam.
scabies scabies 11:49 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Ja baš mislim da je ovo jedna serija koja obrazuje.Možda ne tebe i mene
Dobro, a sto onda zbunjujes Margos i Unfuckablea? Ni krive ni duzne ih ubedi da je serija super i da bi im se bas svidela
Ja cak mislim da ne bi bili odusevljeni, a i tvrdim da im to obrazovanje nije potrebno. Ali sta ja znam veca seljoberka od Mitra Mirica?
I nemoj da se ljutis, nista licno
Unfuckable Unfuckable 11:54 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

auh
scabby, beskompromisna si kao Nemanja V.
Meni se dopalo ovo sa Kunta Kinteom, moram da kažem
Radoša ne mirišem baš preterano, meni je sve to malo nalik na jednu općenarodnu grebanu sa "smuti pa prospi" pričom za najšire narodne (nacionalne) mase, pošto RTS ne zaboravlja da ga gledaju po celoj Srbiji, a bitka za rejting je - bitka za novac, i tu su sva sredstva dozvoljena.
Meni se sve vreme brka po glavi ta Baba i neki rođak sa sela, isto neka serija, pa primećujem da se "selo" kao termin pojačano koristi, što smatram za svojevrstan pritisak - targetiranje, bolje reći, na taj deo populacije
scabies scabies 11:58 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

auh
Sto se mesas kad te pominjem? Ali kad se vec mesas, evo ti domaci zadatak: da odgledas jednu epizodu (dobro, ne moras celu) pa da javis impresije. Moze?
scabies scabies 12:02 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Dodajes, dodajes...
Taj Rodjak mi je promakao, videla samo 25sec, a i to bila neka erotska scena, pa o Rodjaq ne znam nista. Ali znam da je bila i ona Seljaci na Pinq, cini mi se. Inace se slazem sa onim sto si rekao u izmenjenom komentaru.
Unfuckable Unfuckable 12:03 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

scabby, ti si mi ono - omiljena, ali...kako da ti kažem....
sve ima svoje granice.
Mislim ja sam poznat po tim zahvatima na samokontroli i testiranju limita, ali mislim da za takav test još uvek nisam spreman

ps : dodao, pa da se bolje razume.
Meni je to baš simpatično kod tog rođaka, kako bacim oko na tv a on nešto kreše, mašala - samo su njega čekale sojke pa da se dosete tih radnji
cult cult 12:04 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

scabies
evo ti domaci zadatak: da odgledas jednu epizodu (dobro, ne moras celu)



it s cruel, scabie. It s very cruel.
Unfuckable Unfuckable 12:05 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

it s cruel, scabie. It s very cruel.

bad scabby...bad !
scabies scabies 12:06 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Cekaj, mislis da se na meni vide posledice tih 4minuta, u dve doze?
scabby, ti si mi ono - omiljena

Morala sam da citiram, vidim menjas komentare, pa da zastitim izjavu. A ti posle dokazuj da nisi rekao
shumska shumska 13:16 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

cult
scabies
evo ti domaci zadatak: da odgledas jednu epizodu (dobro, ne moras celu)



it s cruel, scabie. It s very cruel.

ajmo još malo okrutnije, pogledajte epizodu Menjam ženu, e tu čemo puno shvatiti o "našim ljudima"
...pa dodjite da razmenimo utiske
scabies scabies 13:18 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

ajmo još malo okrutnije, pogledajte epizodu Menjam ženu, e tu čemo puno shvatiti o "našim ljudima"
...pa dodjite da razmenimo utiske
Gledala i to. Mozemo odma' da razmenjijemo utiske! Kazem ja da svasta volim da pogledam, sto u edukativne sto u zabavne svrhe Retko kad se desi da ne mogu da izdrzim vise od par minuta.
omega68 omega68 13:48 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Znači, ako mi verujete:
NI JEDNU, ALI NI JEDNU sekundu nisam gledao Ognjena Amigžića ni ''Menjam ženu''.Nekako u startu imam utisak da je to šund.
Ali , isto tako verujem da ''Selo...'' nije ( osim možda nekih scena koje su retki izuzeci )
Taj talenat da ZNAM u startu šta je šta pomaže mi i kod žena - odmah prepoznam koja je ''šarena''.
Nego, kako stadoše u tih 4 min. baš sve najgore scene?
shumska shumska 14:22 04.07.2009

skabi

ja da svasta volim da pogledam

i ja, u prolazu, mada mi tv služi uglavnom kao lampa. ali odsustvo osnovnog kvaliteta naših televizija je toliko uočljivo, da ne mogu a da se ne prebacim odmah u ulogu posmatrača a ne gledaoca. bre program je za antropološku studiju, koliko je katastrofalan. kako li razmišljaju ti urednici, ponekad pomislim, pa odustanem...
fala bogu za adsl i proširenje mogućnosti izbora
scabies scabies 14:38 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

NI JEDNU, ALI NI JEDNU sekundu nisam gledao Ognjena Amigžića ni ''Menjam ženu''.
Ognjena Amidzica sam gledala 54seqnde i mozda je par puta iskocio u onoj reklami...sve u svemu-jako malo ali dovoljno. Koliko sam ja ukapirala ceo fazon je potpuno bezvezan, bazira se na ismevanju telesnih i mentalnih nedostataka (kako drugacije protumaciti to sto je Oskar cudnog drzanja, sa prst debelim naocarima i govornom manom...a i intelekt mu nije bas reprezentativan). To ne samo da mi uopste nije smesno, nego mi je ispod svake pristojnosti i dobrog uqsa!
Sa menjanjem zena je druga prica. Gledala uqpno oko pola sata, mozda i vise, verovali ili ne. Mislim da je emisija interesantna sa socijalno-qlturoloskog aspekta, ali da je sasvim dovoljno pogledati 2-3 epizode, nakon toga samo ako nemate bas bas nista drugo da radite (sto je situacija koja se tesko moze desiti)... Meni je ta serija odlican prikaz prosecne srpske porodice, moze u te 2-3 epizode da se vidi veliki broj modela obitelji u raznim kombinacijama (gradska, seoska, tradicionalna, moderna, imucna, siromasna...), moze da se nauci nesto o stavovima, ocekivanjima, nacinu zivota, sistemu vrednosti realnih ljudi koji zive oko nas i da se vidi kako komuniciraju, sta jedni od drugih oceqju, koliko se vole, postuju... Mislim da tu ima malo rezije (a nije da nema), najveci deo onoga sto se vidi je (manje-vise) realna slika, pa kome se svidja, kome ne.
Tako da je moj konacan zakljucak da Oskar i Menjam zenu i nisu bas iz iste ravni pa ih ne bih stavljala u isti kos. Ili rezimirano: Oskar je nesto skandalozno i nedopustivo sto vredja dobar ukus i lepo vaspitanje, Menjam zenu je prikaz realnosti proseka koji se moze pogledati par puta, ne ostavlja ni teze ni trajne posledice na formiranu, zdravu licnost.
Inace, TV jako malo gledam (sto verovatno tako ne izgleda nakon ovih mojih komentara), uglavnom je uvek upaljen kad sam u qci sama(a to nije bas cesto)-pa na sta naletim
cult cult 15:34 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

omega68
Znači, ako mi verujete:
NI JEDNU, ALI NI JEDNU sekundu nisam gledao Ognjena Amigžića ni ''Menjam ženu''.


Omega, ovo je tako iskren vapaj
da ti verujem iz sveg srca : )
omega68 omega68 15:43 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

ni ''Menjam ženu''.



Omega, ovo je tako iskren vapaj
da ti verujem iz sveg srca : )

Uvek se uplašim kad čujem nešto o menjanju žena i sl.
Mislim, jedva sam se oženio i sa ovom, gde sad još da rizikujem
dragoljub92 dragoljub92 15:46 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Uvek se uplašim kad čujem nešto o menjanju žena i sl.

ja nemam ništa protivčakštaviše
cult cult 15:47 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

scabies

Sa menjanjem zena je druga prica. Gledala uqpno oko pola sata, mozda i vise, verovali ili ne.


Dirty mind of mine se pitao, kad sam video naslov, dokle se ide u tom menjanju. Mislim, ta rezija koju pominjes.

A čuo sam jednom sitagmu "urbanije emisije tvpink, kao sto je ona Ognjena Amidzica...", te se zaustavih jednom u trenucima bezuspesnog surfovanja po teve kanalima u potrazi za necim gledljivim.

Jbt! Ono: "sve tju zvake da pozvatjem..." me dovodi do privremenog ludila u kojem mi se razbija teve u nastupu nemoci, a teve ne drzim u kuci ni kao lampu, niti ukljucenog u casovima retke samoce, vec sam kao cist produkt i zrtva potrosackog drustva i zaljubljenik u tehnikalije i digitalije kupio najtanji i najveci koji se u datom trenutku mogao naci.
dragoljub92 dragoljub92 15:50 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

cult
scabies



dobar ti nick ondak,pravi opis
cult cult 16:12 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

dragoljub92
cult
scabies



dobar ti nick ondak,pravi opis



Mhm. Nisam bas ponosan, al sta cu.
A sto se nicka tice, The Cult je svirao (a na radiju je bila ljubavna pjesma) u trenutku registracije.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:43 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

po sistemu, niko ne voli Gorana Bregovica, a svi znaju bar 24 njegove pesme NAPAMET! Na 15 km od Beograda ljudi tako govore, ne mora se ici u Petlovac. Najzanimljivije mi je sto glumci, rodjeni beogradjani, fenomenalno odglumise seljake " u srcu i dusi".
mikimedic mikimedic 18:58 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

septicq jamu ili u req


meni npr. uopste nije smesno kad neko septicku jamu ili reku pise septicq jamu ili req. nije mi cak ni interesantno.
margos margos 23:53 04.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Dobro, a sto onda zbunjujes Margos i Unfuckablea? Ni krive ni duzne ih ubedi da je serija super i da bi im se bas svidela

Nisam bila tu ceo dan i sad mi baš zabavno ovo da čitam, iako ne znam da li sam spremna na izazov koji si mi uputila - da gledam, pa da kažem. Ali nekako verujem Omegi zbog toga što ima uvid u te tzv polutane, u ljude sa sela, u to kako se na njih odražavaju poruke iz serije i slično.

Setih se kad sam pre desetak godina otišla po roditelje na plac, pa me mama povela kod nekih komšija na kafu - pravo seosko domaćinstvo - 4 generacije su tad živele u kući - i glavna snajka, onako prinela kafu, stala pored stola, prekrstila ruke pod grudima i onako značajno me upita: ''I dobro... šta se priča u Beogradu?'' Tako sam na tren bila očajna što ne znam šta da joj odgovorim i što ne umem da zadovoljim njeno interesovanje - osetila sam se kao totalna autsajderka :( To da Beograd ima 1,5 milion stanovnika i da se priča svašta - nije bio zadovoljavajući odgovor. Ona je očekivala nešto konkretno - možda to konkretno može da joj prenesu Radašini i Milašini, al ja ne. I valjda zbog njih treba da postoje. Ne znam... setih se, pa nastavih glasno da razmišljam....

Meni je dno dna ''Istina se na velika vrata vraća u Srbiju'' - a sve ostalo, po mom mišljenju, ima svoju svrhu da zabavi i edukuje. Koliko, vreme će pokazati.
scabies scabies 02:15 05.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

meni npr. uopste nije smesno kad neko septicku jamu ili reku pise septicq jamu ili req.
Nema sanse da ti nije smesno, pa svi drugi urlaju od smeha?!
I izvini sto sam se usudila da na blogu napisem nesto sto tebi nije smesno i zanimljivo, a pri tome mislis da bi trebalo biti...
wukadin wukadin 14:27 07.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

ne vidim neq veliq razliq


A vidiš ovakvo pisanje je meni dibidus provincijalno, da ne upotrebim neki gori izraz.
Kao i w umesto v.
scabies scabies 14:53 07.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

A vidiš ovakvo pisanje je meni dibidus provincijalno, da ne upotrebim neki gori izraz.
Kao i w umesto v.
Slobodno ti upotrebi koji god izraz hoces, a meni dozvoli da upotrebljavam koja god slova hocu, moze?
Ja ne vidim nista strasno u tome sto mi je pisanje (na fonetiq si mislio?) provincijalno-to sam ja. Ja cak ne oceqjem, verovao ili ne, da nacionalna televizija pocne da promovise takvo provincijalno pisanje.
wukadin wukadin 07:42 08.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Ja ne vidim nista strasno u tome sto mi je pisanje (na fonetiq si mislio?) provincijalno-to sam ja.


A smeta ti tuđa provincijalnost?!
Ako sam shvatio...

Tvoja vrsta provincijalnosti se zove pseudo-urbano
scabies scabies 10:18 08.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

A smeta ti tuđa provincijalnost?!
Ako sam shvatio..
Pa i nisi bas shvatio, moram ti priznati. Lepo sam po stavkama iznela sta mi je sve zasmetalo u 4 minuta kad sam gledala. Ako treba-mogu ponoviti.
Ja se tog provincijalizma koji si prepoznao uopste ne stidim. Ni Rados Bajic se ne stidi svoje serije-njegovo pravo, samo ja, eto, ne cenim to sto radi. Kao sto i ti imas pravo da ne cenis ono sto ja pricam.
Zato bih volela kad bi ti obrazlozio zasto se ne slazes sa onim sto sam ja rekla, nego sto ovako poqsavas da mi objasnis da ja nemam pravo da o tome govorim.

wukadin wukadin 14:14 08.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Pravo?
Šta je rekao Dejv Li Rot o mišljenju? Da je kao šupak - svako ga ima...
Možda je to rekao i neko drugi, a meni odavno to neko rekao na Serbiancafeu, jedan Bosanac, zato baš "šupak". Tako sam upamtio.
Nemam ja vremena da u detalje čitam i potanko raspravljam. Samo sam primetio da ima mnogo pseudo-urbanih likova kojima stalno smeta pravo ili kvazi-selo (što ja da razlikujem kad ni oni ne razlikuju, uostalom šta je pravo, sve su to konstrukti... tako beše?). E tu sam te negde prepoznao "po tonu", a i po ranijim porukama. Što da se lažemo? Pogledaj Lambrozov blog pa će ti biti jasno. Lepo se završava rečima labels, labels, labels...
Ergo, sve u duhu iskrenosti - meni su ih lepili i ja sam prihvatao igru. Kažu da sam "nacoš", ja se tako i ponašam. Uživim se u ulogu. A što ne bih i ja kačio drugima? Kakvi ste mi vi Englezi, takav sam vam ja Gledston. Za ostalo, ako te zanima moja potreba da etiketiram, obrati se Weishauptu, Stošiću, Sentinelu, Alpeotu i još nekim drugarima. Od kojih nekih nešto i nema. Isuviše je tog "hejta", da se i ja "urbano" izrazim prema svemu što nije Zapad, Urbano (sa velikim U kao Niverzijada), Ateistički...
Inače mi tema i nije mnogo zabavna, osim tih dihotomija, koja naravno jesu zabavne. Sa utorom bloga se slažem u nekim stvarima osim dve
1) Poruke serije, ili šta već - skeptičan sam generalno prema toma
2) Tzv. evropske vrednosti, koje treba "objasniti"... Prvo za ono što stvarno valja možemo koristiti izraz svetske vrednosti. Poštuju se recimo i u Kini ili Singapuru. Barut, kompas i štampa odavno nisu (samo) kineski. Neke vrednosti, ograničene uglavnom na Evropu i ne mirišem mnogo. I drugo - sve mi se čini da najgrlatiji "evropejci" ne poštuju te vrednosti. Vole, brate, da marnu. I kako posle "narodu objasniti"... Da ne glasa za Tomu
scabies scabies 15:38 08.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Šta je rekao Dejv Li Rot o mišljenju? Da je kao šupak - svako ga ima...
Ne znam sta ces onda na blogu? Ovde su oni koji ne samo da imaju misljenje-vec vole i da ga iznesu jer veruju da imaju sta da kazu pametno. A znas kako kaze Dekart (da i ja malo citiram): "pamet je najbolje rasporedjena stvar na svetu. Niko se ne zali da mu je malo."
Samo sam primetio da ima mnogo pseudo-urbanih likova kojima stalno smeta pravo ili kvazi-selo

Da li si ti siguran da se ja ne javljam upravo iz nekog sela? Eto, neces mi verovati da zivim na selu i bavim se zemljoradnjom. Ali, neces mi verovati da se ne derem kad pricam, ne masam padeze i ne smejem se kad ih neko masa, ne volim kad vidim losu i ne ubedljivu glumu, ne smejem se ni kad neko upadne u septicq jamu iza moje qce....
wukadin wukadin 09:03 09.07.2009

Re: Verujem ja tebi da ti se svidja, ali...

Ovde su oni koji ne samo da imaju misljenje-vec vole i da ga iznesu jer veruju da imaju sta da kazu pametno.


A ko kaže da ja ne iznosim? Samo... misliti i cveće brati nije jedno isto

Za ostalo nemam šta da ti verujem ili ne verujem. Pročitao sam malo šta si pisala. Ti si izvolela porediti, ne izjednačiti, Amidžu i seriju o kojoj govorimo. Ja ne znam kako ti nije jasno da se obraćaju sasvim različitoj publici. Ako si mogla pre šest godina razlikovati glasače DSS i radikala, recimo da je to to. U stvari drugačije, jer ovde je reč o drugim stvarima, drugim vrednostima.
Serija Selo gori a baba se češlja se obraća ljudima koji žive na selu i vole selo (svoju sliku o selu). Stereotipi su s tim u vezi. Amy G je 100%, ali baš toliko (pseudo)urban. Tu je paradigma predgrađe (šire shvaćeno) a ne selo. Postoji još jedan oblik provincijalizma - oni koji se gade Sela i Amidže, ali vole Sex & Grad, recimo.
Sve u svemu "priča" RTS i Pinka nije ista. Ima naravno dodirnih tačaka, oni su konkurenti nekako, ali to ne može biti istovetna priča.
miloradkakmar miloradkakmar 10:12 04.07.2009

Pogledao

sam delove dve - tri epizode, onako u prolazu ,ima zanimljivih dijaloga , ali za poruku/e koju ti ističeš treba odgledati bar tri-četiri cele u kontinuitetu. Nekako mi je rastegljiva, u pojedinim momentima prazna priča... možda je takvo naše selo ... Mislim da bi serija mogla da se zove i " Baba gori , a selo se češlja ".
Posebno me nervira na RTS-u kada ističu gledanost serije - "Radašin u subotu potukao sopstveni rekord. Seriju, sa rejtingom 38,18, gledalo 3.014.000 ljudi, odnosno 70 posto publike koja je u to vreme imala uključen TV prijemnik." /11. januar 2oo9./. Ovakvo statističko samohvalisanje umanjuje vrednosti serije.

PS Ipak, sam dao preporuku tvom tekstu.
libkonz libkonz 10:27 04.07.2009

Re: Pogledao

Posebno me nervira na RTS-u kada ističu gledanost serije - "Radašin u subotu potukao sopstveni rekord. Seriju, sa rejtingom 38,18, gledalo 3.014.000 ljudi, odnosno 70 posto publike koja je u to vreme imala uključen TV prijemnik." /11. januar 2oo9./. Ovakvo statističko samohvalisanje umanjuje vrednosti serije.

Svako bi se hvalio tim rejtingom. Stvarno je reč o neverovatnom rejtingu. Da igramo finale svetskog prvenstva u fudbalu možda bi bio veći 1% (i to da igramo protiv Hrvatske ). Iskreno, mene serija nije oduševila, mada i nisam nešto posebno gledao. Pogledao par epizoda i čuo odličan fazon. Radašin je birao prase kod Milašina za doktora, pa mu se ni jedno ne dopada. Jedno je malo, drugo nešto čudno... A Milašin mu kaže: "Eno ti je tamo krmača, pa ti napravi kakvo ti treba".
miloradkakmar miloradkakmar 17:07 04.07.2009

Re: Pogledao

libkonz

A Milašin mu kaže: "Eno ti je tamo krmača, pa ti napravi kakvo ti treba".

U odgledanom ovako nešto nisam primećivao.
Kada spominjem gledanost , mislio sam i na to da svaka televizija ima svoje " merače " gledanosti i ponekad se dolazi u apsurdnu situaciju da u isto vreme, nrp . po tri miliona ljudi gleda tri televizije i da su svake od tri u to vreme bile najgledanije ?!
libkonz libkonz 17:48 04.07.2009

Re: Pogledao

Kada spominjem gledanost , mislio sam i na to da svaka televizija ima svoje " merače " gledanosti i ponekad se dolazi u apsurdnu situaciju da u isto vreme, nrp . po tri miliona ljudi gleda tri televizije i da su svake od tri u to vreme bile najgledanije ?!

Merodavni su merači jedne agencije. A kada više stanica tvrde da su najgledaniji u isto vreme, onda neke televizije "izvade" podatak da su bili najgledaniji u uzrastu od 38 do 53, 5 godine i te fore. Kod "Selo gori..." nema dileme. Kod građana starijih od 4 godine gleda ih 38 % ljudi. Ako računamo da druga emisija po gledanosti ima 23 %, možeš da vidiš o kakvom se fenomenu radi.
dragoljub92 dragoljub92 13:42 04.07.2009

omego

moš da bide da tu ima nešto što ti oš da vidiš.ali’’’’’’’’’’’’(hehe)’’’’’’’’’

scenario je toliko loš u tehničkom smislu.scene slike umeju da budu toliko nevešto ubačene ,nelogične dijalozi ili nelogični ili nedorečeni ili neubedljivi. tako da i sama gluma postaje ista ,bez obzira pto tu ima glumaca koji znaju da glume ali ne mogu sa nedovoljno razrađenim scenarijem da izađu na kraj.ja sam postigo zavidnu minutažu te serije uslovljenu boravkom moje sestre jer je ,kao i svi naši koji žive u inozemstvo zaostala u razvoju.
radoš ima dobru ideju ali nema sposobnosti da je izvede.on nije scensrista,vidi se iz priloženog,nije ni reditelj i to se vidi
on prikazuje selo kakvo je bilo 70ih godina,verovatno kad je on iz njega polazio u svet,pošto je moja generacija.tačno prepoznajem situacije i mentalitet tadašnjih seljaka ali već osamdesetih ti seljaci su napredovali klozeti su se pretvorili u kupatila sa zlatnim armaturama i italijanskošpanskim pločicama.vi su radili u gradu i to po svim vertikalama i hporizontalima ondašnjeg društva i odatle pokupili dosta tako da ne verujem da su današnji seljaci pali nazad na mentalitet iz sedamdesetih pa i šezdesetih.
trebalo je mnogo dorade i šmirglanja scenarija i glume da se uloži da slike i događaji teku a ne da skaču i upadaju.
ako pogledaš radoša u ’’sekula se ženivaljda tako beše naslov. i uporediš to sa ovom serijom videćeš da ne postoji vremenski tok između te dve slike .loikovi su i dalje u istom vremensko-prostornom okruženju i mentalni sklop im je isti a razlika je mnogo viša od 10 godina.znači ništa se nije promenilo čak ni kao šmionka.mislim da nije tako.
uglavnom ja mu zameram nedovoljno ispeglan scenario i samim tim i gluma koja nema uporište u jasnoći scenarija i šta stvarno želi pisac da kaže .
čkalji miji i loli đukiću su se smejali svi slojevi društva i tu nije bilo podela na gradžane i seljake svima je to bilo pitko i razumljivao.ali je svaka ideja bila jasna i dobro obrađena pa je gluma bila rasterećena trivijalnosti.
jednatanja jednatanja 14:31 04.07.2009

Re: omego

ti seljaci su napredovali klozeti su se pretvorili u kupatila sa zlatnim armaturama i italijanskošpanskim pločicama


U pravu si da je scenario malo rastegnut, sigurno da može bolje, ali meni lično ne smeta. Gluma glavnih likova je super, nekad mi se čini da Radašin i ne glumi po scenariju, nego onako šta mu nadođe po inspiraciji. Btw, i Radašin je napravio kupatilo, "nužnik delux" u trećoj epizodi, evo pogledaj na 24min30sek
http://www.domaceserije.com/selo-gori-a-baba-se-ceslja-3-epizoda.php
omega68 omega68 16:18 04.07.2009

Re: omego

Drakče, slažem se sa većim delom komentara.Ja sam pokušao ovde da nametnem priču o porukama kojih u seriji ima iznenađujuće puno i o njihovom kvalitetu.
U vreme ove tranzicije i njenih gubitnika kojih NAS ima mnogo , ja sam se pronašao u toj priči kako će sve da dođe na svoje mesto ako budem čestit, moralan, pomalo Bogo-bojažljiv, strpljiv...
Šta mi drugo preostaje?
dragoljub92 dragoljub92 19:33 04.07.2009

Re: omego

U vreme ove tranzicije i njenih gubitnika kojih NAS ima mnogo , ja sam se pronašao u toj priči kako će sve da dođe na svoje mesto ako budem čestit, moralan, pomalo Bogo-bojažljiv, strpljiv...
Šta mi drugo preostaje?

ovde je u pitanju nivo vrednosti.najlakše mi da ovako objasnim pošto smo mi preživeli sve i svašta ne možemo da obučimo naše sportiste u skoku uvis tako kako rade drugi onda nama na tom takmičanju letvica treba da bude spuštena za pet cm niže a da nam se računa visina kao i ostalima.
mimo tolko spustili tu letvicu vrednosti da se ona ne nalazi više na zemlji nego nekoliko cm ukopana u zemlju.
omega68 omega68 14:37 04.07.2009

ima jedna scena

kada sin dovodi mladu, a otac ga pita:
Da l' će da valja''
Što?
Pa mnogo lepa.
U selu se kaže da lepa žena i vonOgrad kraj puta - ne valja ništa.
Što? pitao je davno , tada, mladi omega
Pa i jedno i drugo ljudi često vole da ''čapnu''
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:44 04.07.2009

Zabuna do zabune

Ova serija ima hiljade mana. Ali je odlična. Naravno.
Preciznije, npr. serija SEX I GRAD je dno dna, a ovo je daleko od dna.
E, sad ja ne sporim nikome pravo da ne voli seriju. Ali da neko obožava blesave američke serije samo zato što su američke, a govori se engleski i to u slengu, što je sve upeglano, što nemaju tehničkih problema, što je tuča ili krevetska scena relistički snimljena jel' te, što ovde nema kakoseonozove LBGTXYZ junaka itd... e, to mi je dno dna.
A verovatno sam ovde jedan od retkih koji je gledao skoro celu seriju. A pogledam i reprize ovde omraženog RTS-a. Npr. Bolji život. Da izjavim ovde javno, pa onda možete da me hapsite: samo jedna dvominutna scena sa Oliverom Marković, Vojom Brajovićem, Batom Živojinovićem Macolom, Borisom Dvornikom i Pepijem Lakovićem (šta, ne znate ko su oni, fuj, nisu igrali u nekoj američkoj seriji, bezveze....) iz serije Bolji život, vredi koliko gomila američkog bofla kojim smo zatrpavani ili onog đubreta na kojoj ono beše stanici...znate sigurno.
Dakle Selo gori je serija koja će se godinama reprizirati i vremenom dobijati na kvalitetu. Baš kao Bolji život.

PS Da ne bude zabune ima sjajnih serija na svim stranama sveta. I da ne bude druge zabune. Nije svaka serija na RTS-u odlična.
scabies scabies 23:15 05.07.2009

Re: Zabuna do zabune

Preciznije, npr. serija SEX I GRAD je dno dna
Eto, ja ovde napisah kratke prikaze pola TVprograma, a Kralj Majmuna nece da nas udostoji bar konkretnih zamerki na osnovu kojih ocenjuje SEX I GRAD kao "dno dna". Ili nema konkretnih zamerki na seriju vec samo na sex ili samo na grad. Ili kombinaciju ta dva.
topcat topcat 11:07 06.07.2009

Jedno veliko Ali ;)

Sex i grad je jako dobro napravljena serija, ali je malo drugačije doživljaju ljudi u tom gradu - zapravo bez sexa - nego netko na drugom kraju svijeta. (bez sexa - jer mi situacija u gradu u kojem ljudi žive u izuzetno stresnim okolnostima, rade po 12 i više sati...pa panično naručuju vijagru i otkrivaju "pomagala"...govori da ga ima puno manje no što se priča, ili što bi oni to htjeli. )

Serija je zapravo tragikomična, prikazuje 4 tipa žene koje se najčešće kreću u tim nekim razvikanim krugovima i kroz njihov "lagodan" život predstavlja svu njihovu nesreću.
Da, nesreću...jer ako se život svodi na kupnju cipela, privlačenje slučajnog prolaznika u krevet na jednu noć, popis od 1000 ljubavnika, i dokono ispijanje martinija u haljinici od 2000 $ s torbicom od 5000, zato da ne bi razmišljale kako su same i usamljene...a godina 40 - ja ne vidim bolji izraz.

Naravno, ima i šaljivih momenata, pa i padanja od smijeha...mada se vrlo često stvar svodi na lokalne fore i nije mi jasno čemu se smije netko tko te fore ne zna i ne može znati jer ne živi u sitiju.

Odgledala sam i seriju i film.
Već sam negdje napisala da sam nakon tog filma bila 2 dana u depresiji.
Nekome je možda bilo simpatično svo to blještavilo, sjaj i visoka moda...ja sam vidjela samo veliku, zastrašujuće veliku - prazninu.

Omegitinu seriju nisam gledala ali mi je interesantno vidjeti kako je on kao Šumadinac (sa šljivikom, ha!) i ti kao gradska cura potpuno drugačije doživljavate.


p.s. super ti je italic..
scabies scabies 11:53 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

Pazi, Topcat, nisam neki obozavalac Sex i grada. Odgledala mozda 40ak % serije i film kog se uopste ne secam, samo se secam da mi se nije svideo. Lazem, secam se samo one scene kad Sarlot vristi na Zverq: "Proklet neka je dan kad si se rodio!", posle sam danima zezala sestru da cu isto da uradim prvi put kad sretnem njenog bivseg.
Nego, da se vratim na seriju. Naravno da nije nista spektaqlarno. I za moje pojmove likovi u njoj su karikature, i preuvelicavajuci zivotne situacije vrlo cesto se vrednosno odredjuje. To je ono sto Kralj Majmuna ne moze da shvati verovatno: on i njemu slicni vide spoljasnjost, tj. mnogo sexa, povrsne odnose, mnogo qpovine, sjaja i glamura, ja vidim ismevanje svega toga...
A da ne govorimo da serija na momente jako pitko prezentuje neke jako ozbiljne teme. I salje mnogo dobrih poruka.
U svakom slucaju, uvek me je ostavljala sa osmehom na licu.
omega68 omega68 12:03 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

Serija je zapravo tragikomična, prikazuje 4 tipa žene koje se najčešće kreću u tim nekim razvikanim krugovima i kroz njihov "lagodan" život predstavlja svu njihovu nesreću.
Da, nesreću...jer ako se život svodi na kupnju cipela, privlačenje slučajnog prolaznika u krevet na jednu noć, popis od 1000 ljubavnika, i dokono ispijanje martinija u haljinici od 2000 $ s torbicom od 5000, zato da ne bi razmišljale kako su same i usamljene...a godina 40 - ja ne vidim bolji izraz.

Potpuno si u pravu!
Omegitinu seriju nisam gledala ali mi je interesantno vidjeti kako je on kao Šumadinac (sa šljivikom, ha!) i ti kao gradska cura potpuno drugačije doživljavate.

Pa i ja sam , bre, gradski momak
Nije razlika u tome nego u dužini gledanja i u udubljivanju onih koji su gledali.Nekako sam u životu naučio da se udubim i da gledam stvari koje su ispod površine i koje su skrivene poruke.
Ovakva serija sigurno može da se napravi i o nekom zagorskom seljaku koga Zagrepčani ne mogu da razumeju.Ili mogu ako se potrude i ako im je to uopšte važno.
U vreme opšte borbe za demetropolizaciju u našem društvu, u seriji nije to bilo naglašeno.
Beograd se pominje retko i to jedna od glavnih junakinja kaže:
-Šta ću ja u Beograd? Tamo se ide samo kad se razboliš.
Time je mnogo rekla, bez obzira što to neko ne vidi.
P.S. čija italic, ne kontam
topcat topcat 14:34 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

scabies

I za moje pojmove likovi u njoj su karikature, i preuvelicavajuci zivotne situacije vrlo cesto se vrednosno odredjuje. To je ono sto Kralj Majmuna ne moze da shvati verovatno: on i njemu slicni vide spoljasnjost, tj. mnogo sexa, povrsne odnose, mnogo qpovine, sjaja i glamura, ja vidim ismevanje svega toga...


Ako govorimo o Sexu i gradu onda moram napomenuti da tamo nisam našla ni karikature ni preuveličavanje situacija. Serija je bolesno realna! (u svijetu - sloju - koji prikazuje), ali su određene situacije okrenute na šalu što je čini "humorističnom".
Istina da se ponekad bavi ozbiljnim temama, ali nisam zapazila da su se ubili od dobrih, a kamo li "plemenitih" i "moralnih" poruka. Više su se pozabavili relativizacijom navedenog.
topcat topcat 14:47 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

omega68

Ovakva serija sigurno može da se napravi i o nekom zagorskom seljaku koga Zagrepčani ne mogu da razumeju.Ili mogu ako se potrude i ako im je to uopšte važno.
U vreme opšte borbe za demetropolizaciju u našem društvu, u seriji nije to bilo naglašeno.
Beograd se pominje retko i to jedna od glavnih junakinja kaže:
-Šta ću ja u Beograd? Tamo se ide samo kad se razboliš.
Time je mnogo rekla, bez obzira što to neko ne vidi.


Pa bilo je takvih serija kod nas - jedna od najboljih, u smislu da najbolje prikazuje atmosferu kraja i mentalitet ljudi, je Malo misto. Tamo se isto odlazilo u Split kad je bila "frka" - da li bolnica ili "ozbiljni poslovi".

P.S. Italic ide scabies - vidi se Unfov utjecaj.
omega68 omega68 15:13 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

Malo misto

Ja se više sećam Velog mista... i Zdravke Krstulović
mada i ona, valjda, Knezović ( Kate, ajme kakvi baluni )
Edit
Vlasta Knezović
Kazezoze Kazezoze 20:49 06.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

topcat
Pa bilo je takvih serija kod nas - jedna od najboljih, u smislu da najbolje prikazuje atmosferu kraja i mentalitet ljudi, je Malo misto. Tamo se isto odlazilo u Split kad je bila "frka" - da li bolnica ili "ozbiljni poslovi".

a dudek i regica... kako se ono beshe zvala serija?

setio sam se - gruntovchani... evo i na youtubeu ih ima

scabies scabies 01:29 07.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)


P.S. Italic ide scabies - vidi se Unfov utjecaj.
Pazi kad nisam povezala! Nije mi bila namera da ga kopiram, i nisam sigurna da ga bas sa istim znacenjem koristimo. Ukidam trenutacno ako se uverim da to jedino on na blogu radi, da sam sama spoznala da je njegov uticaj-ukinula bih i ranije. Ne da Scabies da na nju uticu tako lako
topcat topcat 12:29 07.07.2009

Re: Jedno veliko Ali ;)

Ajde, Scabi, zezam se malo...šta si se uzvrpoljila.
Ima nas puno koji koristimo italic, ali kod tebe mi je to novost.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:45 04.07.2009

STRATEGIJA KRETENIZACIJE

Ponude naših najgledanijih i najčitanijih medija u funkciji su stalne i uporne kretenizacije gradjana širom Srbije.
Epilog je da se suštinski skoro ništa nije promenilo u biračkom telu Srbije. Novokomponovani vlasnici Srbije i njihovi medijski menadžeri zadovoljno trljaju ruke.
Ili kako je to sjajno objasnio sociolog Ratko Božović: "U pitanju je drastična kriza smisla. Savremeni čovek suočio se sa svetom bez kompasa i sa svešću bez smisla za smisao. Kad ekonomske vrednosti imaju ne samo središnju i dominantnu ulogu, nego kad potiskuju i pokrivaju sve druge vrednosti, onda se može i dogoditi da se potrošnja ne doživljava kao sredstvo već kao cilj, a profit kao jedina vrednost. Koliko je to apsurdno ne vredi dokazivati. Najgore je što su posledice dalekosežne sa stanovišta razvitka ljudskih kreativnih potencijala."
itodor12 itodor12 16:16 04.07.2009

Najbolja TV serija o seoskom zivotu ikada



Od scenarija,preko režije do izvanredne glumačke podele,jednostavno najbolja serija o seoskom životu ikada.


Ovo što Radoš radi možda ima edukativnu svrhu,ali kao neko ko je imao prilike da zivi i RADI na selu,moram da kažem da u prvih 20-ak epizoda,koliko sam imao prilike da pogledam,nisam video nijednog seljaka da nešto konkretno radi,a veći deo života tih ljudi prodje u teškom fizičkom radu... Takodje mi nije jasno njegovo koketiranje sa parapsihologijom(mislim na telekinezičke sposobnosti "sina Dragana",ako je već cilj serije da edukuje narod,koji je btw ogrezao u praznoverju(nažalost u ovome ne zaostaje ni gradsko stanovništvo...)
omega68 omega68 16:23 04.07.2009

Re: Najbolja TV serija o seoskom zivotu ikada

slažem se sa naslovom komentara
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:47 04.07.2009

Nažalost...

... nisam gledao. Ne stižem, a i izgubio sam veru u našu produkciju. Video sam par puta po 5 minuta. Razočarao se kad sam ugledao onu rok izdajicu Gocu.

Možda bih mogao da prodjem po emisijama.

A za ovo, Omega, svaka čast:

Zajebalo vek

I na kraju, šta da kažem? Ništa skrivili nismo , ništa tuđe nismo uzeli.Ni bogati, ni siromašni.Imamo samo jedan život i hteli bi da mu se radujemo. Neka nam niko ne zameri. Da nam oprosti - nema šta.

Unfuckable Unfuckable 01:29 05.07.2009

Re: Nažalost...

rok izdajicu Gocu.

wtf is ...?
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:43 05.07.2009

Re: Nažalost...

Jorgovanka

Da ne kažem... mučila se, jadna... Stav prema publici, prema životu, prema sebi...
Unfuckable Unfuckable 01:53 05.07.2009

Re: Nažalost...

hajde sada idemo malo opušteno :
da !
Goca Tržan je izdala rock'n'roll !!!


kako ti ovo zvuči ?
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:00 05.07.2009

Re: Nažalost...

Izdala - ne izdala, ali je ne merišem. Nasuprot, Ivana je otišla u rok


leopold_lady leopold_lady 10:07 05.07.2009

Da ti sada pišem bilo bi dugo....

koliko dobro znam te dole oko Kruševca.... I više nego što bi htela da ih znam..... I istina je - zaista su takvi ..... Ništa tu nije mnogo izmišljeno....
bocvena bocvena 11:09 05.07.2009

Radoš

Ne mogu da komentarišem narečenu seriju, ne gledam.
Ali, da li ste gledali neki film sa Lidijom Loknica Poslanica Vukićević gde na venčanju umesto da kaže DA, kaže - Ne mogu, jer volim ovog čoveka!
A ono Radoš Bajić u crvenoj kožnoj jakni, poluraskopčanoj, italijanka frizura, Belmondo osmeh! Čist kemp!
Posle se specijalizovao za uloge Šumadinaca. Poučena Sekulom, preskačem češljajuću babu.

Baš si dobro napisao ovaj blog, prosto mi žao što ne mogu da ti poverujem.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:47 05.07.2009

Re: Radoš

Baš si dobro napisao ovaj blog, prosto mi žao što ne mogu da ti poverujem

Ja sam noćas odgledao prvu epizodu i moram da kažem da mi je mnogo dopala. Sad moram da ubrzam gledanje da postignem. Evo, počinju Muškatle
dragoljub92 dragoljub92 11:58 05.07.2009

Re: Radoš

Milutin Milošević
Baš si dobro napisao ovaj blog, prosto mi žao što ne mogu da ti poverujem

Ja sam noćas odgledao prvu epizodu i moram da kažem da mi je mnogo dopala. Sad moram da ubrzam gledanje da postignem. Evo, počinju Muškatle

ete šta inozemstvo učini od čoveka,’’’’¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:40 05.07.2009

Re: Radoš

dragoljub92

ete šta inozemstvo učini od čoveka,’’’’¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢¢

Kuj, bre? Pa ovde u Švajcarske su pola veći seljaci od nas
omega68 omega68 13:23 05.07.2009

Re: Radoš

Milutin Milošević
Baš si dobro napisao ovaj blog, prosto mi žao što ne mogu da ti poverujem

Ja sam noćas odgledao prvu epizodu i moram da kažem da mi je mnogo dopala. Sad moram da ubrzam gledanje da postignem. Evo, počinju Muškatle

omega68 omega68 13:33 05.07.2009

Re: Radoš

bocvena
Ne mogu da komentarišem narečenu seriju, ne gledam.
Ali, da li ste gledali neki film sa Lidijom Loknica Poslanica Vukićević gde na venčanju umesto da kaže DA, kaže - Ne mogu, jer volim ovog čoveka!
A ono Radoš Bajić u crvenoj kožnoj jakni, poluraskopčanoj, italijanka frizura, Belmondo osmeh! Čist kemp!
Posle se specijalizovao za uloge Šumadinaca. Poučena Sekulom, preskačem češljajuću babu.

Baš si dobro napisao ovaj blog, prosto mi žao što ne mogu da ti poverujem.

Pazi ovako:
Ja Radoša Bajića gledam samo kroz monodramu ''Led'' i kroz ovu seriju sad.Ono ''Sekula'....'' nisam ni gledao osim pri menjanju kanala kad slučajno naletim.
Monodrama ''Led'' je takođe bila za mene otkrovenje i mnogi moji drugari znaju je napamet( ja - veliki deo)
Tu se opisuje život seljaka koji je rano ostao bez oca sa majkom i dedom.Njegovo odrastanje, pokušaj da se snađe u novom modernom svetu...I tu je na delu poruka da se poštenim radom može dostići sreća.
Samo je ovo sad bolje ''leglo'' jer smo u međuvremenu izgubili totalno i ono malo vrednosti što smo tada imali i tu monodramu nismo uopšte shvatali na pravi način.Možda ovaj blog baš i nije mesto gde treba potezati te teme.Mislim da će se mnoge disertacije iz sociologije i sl. napisati na ovu temu tokom vremena.
Ko želi ''LED''
mikimedic mikimedic 16:29 05.07.2009

Re: Radoš

Jel i 'Otkos' bese nesto slicno?

prva liga.
omega68 omega68 17:56 05.07.2009

Re: Radoš

Jel i 'Otkos' bese nesto slicno?

ne mogu da se setim, malo sam
dzudi dzudi 17:37 05.07.2009

BRAVO!

Preporuka i jedno veliko BRAVO za ovaj tekst.
omega68 omega68 21:14 05.07.2009

Moja slava - moji kolači

ili
moj blog - moja muzika:
( mojoj ženi umesto mora )






dunja73 dunja73 23:12 05.07.2009

--


nesto vise se krije u naslovu iste...ta baba
me asocirala uvek na nekog poglavara ...drzave plave putne ..
seriju presla jednu epizodu povrsinski i
nikad vise ..
horor -bez h


omega68 omega68 23:36 05.07.2009

Re: --

seriju presla jednu epizodu povrsinski i
nikad vise ..
horor -bez h

c c c , a ja mislio da će šumadinka da me brani...
Zamalo cass... da uplašim da će da joj dođe dunja
Ako, kad 'oću da budem kontroverzni bloger
Odo u p.materinu
Pazite koji sam ja
Sve vreme sam mislio da se kačim sa cassiopeiom
a tek sad sam ukapirao da je scab
Još se stalno čudim šta je to sa cass?
Izvinjam se obema
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:11 06.07.2009

Re: --

Omega, mislim, nemo se ljutiš
omega68 omega68 00:26 06.07.2009

Re: --

Milutin Milošević
Omega, mislim, nemo se ljutiš


Gazda od sad samo sa tobom razgovaram
Kako je bilo na festivalu?
dunja73 dunja73 00:43 06.07.2009

Re: --

kontroverzni bloger


Milutin Milošević Milutin Milošević 08:33 06.07.2009

Re: --

Kako je bilo na festivalu?

Pozdravila te Petra. Pevala u treću najveću šatru

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana