himna, ponovo

antioksidant RSS / 07.07.2009. u 11:11

prvo ... himna.

ne znam koliko ljudi zna da bez pomagala u vidu semafora na jugu marakane otpeva danasnju himnu srbije, a koliko njih moze u pola noci da otpeva bar prvu strofu "hej sloveni" pa makar nikada nisu stajali na pobednickom postolju. ovo je prica o momku koji moze sve gore pobrojano. i da place uz "boze pravde" i da se popne na pobednicko postolje (ono predvidjeno za svetske sampione) i da otpeva "hej sloveni" punog srca. ovo je prica o ivanu lendjeru i poslednjem "intoniranju" himne uz koju sam ja odrastao.

 

dakle scena je postavljena na rio de zaneiro (rio de janeiro!!!), godina je 2006ta. juniorsko prvenstvo sveta. ivan lendjer ima 16 godina a pliva za dz scg (skracenica koja je znacila "drzavna zajednica srbija i crna gora" ili "drzavna zajednica srbije i crne gore" kako kad i kako kome). poslednju drzavu u nizu kojoj je himna "hej sloveni".

 

lendjer, treceg dana takmicenja pobedjuje u trci na 100 metara delfin. neocekivano. organizatori imaju trobojku da je podignu na pobednicki jarbol ali nemaju snimak himne. ceremonija dodele medalje krece uobicajeno, sportisti sa pobednickog postolja se okrecu ka jarbolima, zastave se dizu, plivaliste je poklopljeno tisinom. i cuje se glas koji peva:

 

"hej sloveni, joste zivi, duh nasih dedova
dok za narod srce bije njihovih sinova..."

 

ivan lendjer peva svoju himnu. sam, bez pratnje ozvucenja.

aplauz koji se cuo po zavrsetku ceremonije zamisljam kao gromoglasan a ovo "intoniranje" himne cesto zamisljam jer je to bilo poslednje svetsko takmicenje na kome su ucestvovali takmicari iz srbije i crne gore.

 

tog 24. avgusta 2006. godine poslednji put se zvanicno cula himna drzave u kojoj sam rodjen.

himna "hej sloveni" je poslednji put intonirana glasom jednog divnog decaka, sportiste koji zasluzuje epitet sportskog heroja, uzora i idola.

rio2006-img67.jpg

 

posle himne ... svakodnevica 

 ovo ne bi bila srbija kakvu znam da ova lepa prica nema i nastavak.

njega cu skratiti sto vise jer malo je tezak "za svariti".

tekst 1

(intervju za majkom ivana lendjera - avgust 2008. godine)
skraceno:
ivan lendjer je u sudskom procesu sa drzavom srbijom jer nije dobio 37 000 eura kao osvajac zlatne medalje na svetskom prvenstvu. iz ministarstva sporta i omladine kazu da su nagrade, tj nacionalna priznanja predvidjene samo za seniorska prvenstva. formalno pravno ministarstvo je mozda i bilo u pravu ali ja ne kapiram poentu. nadam se da je u medjuvremenu (intervju je iz avgusta 2008. godine) uradjeno ono sto treba

 

tekst 2


plivac koji je vezan za ivana lendjera je caba siladji. obojica predstavljaju deo onoga sto je najbolje u ovom sportu. u dananjem blicu ima izjavu povodom svog ucesca na univerzijadi:

"nas plivac je, takodje, rezignirano rekao da mu ovo takmicenje bas i nije bilo potrebno nakon nedavnih mediteranskih igara, u trenutku kad ga od svetskog prvenstva deli samo mesec dana - na univerzijadi plivamo pod pritiskom. ljudi koji nemaju veze sa plivanjem naterali su nas da plivamo na univerzijadi".3.

 

i za kraj ponovo nesto lepo od lendjera. njegova majka izmedju ostalog i kaze:

 

"Ivan na takmičenjima brani boje svoje zemlje, boje Srbije. Ne želi da ode odavde. Prvi put sam videla svoje dete da plače na Evropskom prvenstvu u Beogradu, kada je počela himna Bože pravde".

 

 

da se ponovim - sportista koji zasluzuje epitet sportskog heroja, uzora i idola.

 

sve sto ostaje posle svega jeste nada da ce ivan lendjer, caba siladji i jos mnogo druge divne dece uprkos okruzenju koje ne zasluzuju i uz pomoc okruzenja koju zasluzuju uspeti da ostvare svoje potencijale, a meni licno ostaje i romansirana slika poslednjeg intoniranja himne drzave u kojoj sam se rodio

 

 

 

 



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 11:26 07.07.2009

.....

''Pljuni i zapevaj'' su pevali studenti na stepenicama Savezne Skupštine Jugoslavije kad su iz Studenjaka došli peške kao protest zbog podrške Slovenaca u Cankarjevom Domu - lažnom trovanju Šiptara u rudniku Stari Trg. Kad god čujem tu pesmu - toga se setim. I svoje tuge, i svog straha, i onoga šta je usledilo.
............

Za nebrigu o momcima - nemam šta reći.
Od zahteva i obećanja -do potpunog zaborava, kada su takvi ljudi u pitanju - ne prođe mnogo vremena. :(((


ivana23 ivana23 11:58 07.07.2009

Re: .....

dragoljub92 dragoljub92 12:09 07.07.2009

Re: .....

ivan lendjer je u sudskom procesu sa drzavom srbijom jer nije dobio 37 000 eura kao osvajac zlatne medalje na svetskom prvenstvu. iz ministarstva sporta i omladine kazu da su nagrade, tj nacionalna priznanja predvidjene samo za seniorska prvenstva.

dembilizam i taj ko je napravi takav zakon je takože dembil.
reanimator reanimator 12:02 07.07.2009

...

Ja sam, sam sa sobom, potpuno kontradiktoran kad je u pitanju himna.
Hej Sloveni mi u datom trenutku bila potpuno besmislena (iako mi je jako lepa) i da me tada iko išta pitao, glasao bih za Bože Pravde, a ne za Marš na Drinu. I to samo iz razloga što je MnD bio nezvanični SPS predlog.
A danas bih ladno više voleo Marš, iz razloga...pazi sad ovaj idiotizam i elementarno odsustvo nacionalne svesti...dakle..iz razloga jer mislim da bi moćnije zvučalo na stadionu
Plus..može neko jednom..bar jednom..za promenu, da peva BP normalno, a da ne zvuči ko da je opera, upokojenje ili da ovog što peva bacaju na muke, pa mu izlazi vapaj?
zilikaka zilikaka 13:37 07.07.2009

Re: ...

A danas bih ladno više voleo Marš, iz razloga...pazi sad ovaj idiotizam i elementarno odsustvo nacionalne svesti...dakle..iz razloga jer mislim da bi moćnije zvučalo na stadionu
Plus..može neko jednom..bar jednom..za promenu, da peva BP normalno, a da ne zvuči ko da je opera, upokojenje ili da ovog što peva bacaju na muke, pa mu izlazi vapaj?

O ovome se dosta moglo čuti od Konstantina Babića, kompozitora i tadašnjeg poslanika SPO. Čovek je imao samo jednu misiju - da uvede himnu BP. Glavni adut je bio "himničnost" kompozicije.
Sećam se da je za Marš rekao da bi hor u jednom trenutku morao da počne da cupka. Ja mu verujem.

Poštujem BP, no i dalje ne bih mogla da sedim u Hej Sloveni. Ne ide.

A tokom čitanja intervjua sa Ivanovom majkom steglo mi se grlo. Toliko je sve isto da poražava. Da li je moguće da smo postali toliko vampirsko društvo? Isisavamo najbolje iz najboljih da bismo produžili parazitski život.



antioksidant antioksidant 13:55 07.07.2009

Re: ...

iz razloga jer mislim da bi moćnije zvučalo na stadionu

sasvim korektan pristup

himna
Unfuckable Unfuckable 12:07 07.07.2009

klasičan lapsus

u interpretaciji stare himne, nema ko tu nije grešio :
umesto
"hej sloveni, još ste zivi"

treba
"hej sloveni, jošte živi"
dunja73 dunja73 12:22 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

hej sloveni, jošte živi"

i upitnik ??
g.radicevic g.radicevic 12:22 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

treba
"hej sloveni, jošte živi"




pratilo se na chasu..
g.radicevic g.radicevic 12:27 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

i upitnik ??


hej sloveni jošte živi duh vaših dedova
bRez upitnika
shumska shumska 13:27 07.07.2009

koje

poniženje - da jedan sportista koji je ostvario sjajne rezultate na nekom sportskom takmičenju, a za svoju državu, mora sa istom da se sudi, kako bi od nje dobio nagradu (a već je fakat dobio, ali ipak mu ne daju)
p.s. Re, zamišljam (pošto si rekao kako bi barem jednom voleo da je čuješ na stadionu) onu euforiju i ekstazu mase navijača dok čuju prve uvodne taktove Marša na Drinu "u boj krenite junaci svi, kren'te i ne žal'te život svoj....."
i verujem da se ne zna kada bi bilo ludje, kada se utakmica gubi ili dobija.
antioksidant antioksidant 13:49 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

tnx
ispravljeno
Biljana 77 Biljana 77 13:54 07.07.2009

Re: koje

onu euforiju i ekstazu mase navijača dok čuju prve uvodne taktove Marša na Drinu "u boj krenite junaci svi, kren'te i ne žal'te život svoj....."
i verujem da se ne zna kada bi bilo ludje, ako se utakmica gubi ili dobija

Pre par godina, dok sam još i išla redovno na basket, često se ovo čulo u Pioniru. Verujem da bi na (ljudski popunjenom) stadionu zvučalo još impresivinije. Iskreno mi je žao što nisam videla i čula Lenđera kako peva bivšu himnu, pošto mi to izgleda kao jedna od onih stvari koje se urežu čoveku... Lep bi to oproštaj bio od jedne pesme koju nisam volela, ali sam poštovala funkciju koju je imala. Mislim da je Bože pravde dobra pesma za himnu, da ima potencijala da zvuči grandiozno (kako himna i treba), ali me iskreno nervira prepravljanje teksta..
Bili Piton Bili Piton 14:00 07.07.2009

Re: klasičan lapsus



Oooo boze pa ko je to pevao "jos ste zivi", izmisljas, Anfaki

Hej sloveni cu uvek voleti (sjajna pesma, mada ima jedna jos bolja, Hercigonjina - "Jugoslavijo, borba te rodila" etc - to je mnoooogo dobra stvar, ali nikad nije postala himna, iako se agitovalo svojevremeno u tom smislu).

Sto se tice BP vs MnD, slazem se 200 na 100 sa Kostom Babicem iz istih razloga, MnD mi nije za himnu, prosto i jednostavno, da ne pominjem da mi licno smeta onolika folklorna hromatika tu (znace BebaodLoncara o cem pricam), kao i opa-cupa koje usledi kasnije. Ta pesma ima naravno svoje mesto ali ni meni nije za himnu.

BP mi je solidno resenje u tom smislu, navikao sam se na nju i odgovara mi.
margos margos 14:20 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili
Hej sloveni cu uvek voleti (sjajna pesma, mada ima jedna jos bolja, Hercigonjina - "Jugoslavijo, borba te rodila"

Jugoslavijo, narod te slavio.
Budi ponosna, Jugo-sla.vi-jo!


Baš je impresivno zvučala! Potpuno si u pravu.
zili
Poštujem BP, no i dalje ne bih mogla da sedim u Hej Sloveni. Ne ide.

Isto.
topcat topcat 14:33 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Malu topcat su stavili da hopsa u nekom sletu Bratstva i jedinstva na pjesmu "stvarana si našom borbom, djelom Tita iskovana, djelom Tita issskovaana" ali se ne sjećam ostatka ni naslova.

Odlična je bila Himna slobodi - "Slobodo, krvlju stečena, patnjama našim slivena" ( i onda iz svih glasova) "-slo, -slo, -slo-obodo..."
Više se ne pjeva što znači da nije bila Naša.

Hej Slaveni, sam pogrešno interpretirala.
Sigurna sam da 99% nas u ovim krajevima uopće nije znalo što znači riječ jošte, pa je nije ni koristila.
shumska shumska 14:41 07.07.2009

Re: koje

ali me iskreno nervira prepravljanje teksta..

da, da...još jedna pomama političke a lažne korektnosti, glupilo...čuj ispravljati tekst
Bright Spot Bright Spot 14:46 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

topcat
Malu topcat su stavili da hopsa u nekom sletu Bratstva i jedinstva na pjesmu "stvarana si našom borbom, djelom Tita iskovana, djelom Tita issskovaana" ali se ne sjećam ostatka ni naslova.

Sve ljepote naših snova
U bitkama slavnih dana
Stvarana su našom borbom
Djelom Tita iskovana...


Tako nekako. Pjevao Čola...
Bili Piton Bili Piton 14:52 07.07.2009

Re: klasičan lapsus


Jugoslavijo, borba te rodila
Jugoslavijo, narod te slavio,
ljubav te zemljo nasa napojila,
budi ponosna, Jugoslaaaaaavijooooooo......

Neko pomenu gore - jeste Hej Sloveni licila na nesto drugo, a to je bila poljska himna (koja je valjda i danas ista ta pesma pa se to lako moze utvrditi - secam se da sam se zgranuo kao klinac prvi put kad sam je cuo (ukrali nam himnu).

I ovo bih jos da kazem - jeste za nevericu, ali meni je u muzickom smislu najlepsa (i to ubedljivo) od svih evropskih himni bila sovjetska, u ono doba, bas je imala nesto i to do jaja. I cujem da su je vratili kao melodiju, samo sada s drugim recima, good for them.
shumska shumska 15:25 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

I ovo bih jos da kazem - jeste za nevericu, ali meni je u muzickom smislu najlepsa (i to ubedljivo) od svih evropskih himni bila sovjetska, u ono doba, bas je imala nesto i to do jaja. I cujem da su je vratili kao melodiju, samo sada s drugim recima, odlican potez.
*novo

Bili, je l' misliš na ovu melodiju ? nisam neki manijakalni rusofil, ali ovo sjajno zvuči!
Bili Piton Bili Piton 15:52 07.07.2009

Re: klasičan lapsus


That's the one

Samo sto se ovde deru, to s orkestrom i horom zvuci kako treba.

topcat topcat 15:55 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili Piton

a to je bila poljska himna


To ide u prilog teoriji da je Tito bio poljski Jevrej.

Ruska himna je baš moćna. A tek oni poređani vojnici. Da sam NATO - tresle bi mi se gaće.

Nego, šta vi niste prije imali himnu Socijaljističke Republike Srbije? Kod nas su se na priredbama uvijek pjevale Hej Slaveni, Lijepa naša, Krasna zemljo i Bella ciao. Onda se ova prva samo izbacila, a zadnja preselila kod Idijota. Hm.
Bili Piton Bili Piton 16:20 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

topcat

Nego, šta vi niste prije imali himnu Socijaljističke Republike Srbije?


Jesu li ostale SR imale svoje sluzbene himne? Koliko se ja secam, samo je Hrvatska imala taj komfor da ima svoju licnu i personalnu, koja se u Hrvatskoj valjda i izvodila (sto kazu, intonirala) posle "Hej Sloveni". Ako gresim, neko ce da me ispravi.
topcat topcat 16:43 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili Piton

Jesu li ostale SR imale svoje sluzbene himne? Koliko se ja secam, samo je Hrvatska imala taj komfor da ima svoju licnu i personalnu, koja se u Hrvatskoj valjda i izvodila (sto kazu, intonirala) posle "Hej Sloveni". Ako gresim, neko ce da me ispravi.


U Hrvatskoj se republička himna redovito izvodila i ranije, a ne kao zamjena za "hej Slaveni".
Ne znam za ostale republike, zato pitam.
Bili Piton Bili Piton 16:46 07.07.2009

Re: klasičan lapsus



Ne, ne kao zamena, nego uvek jedna za drugom (drzavna pa republicka).

Ne secam se da je to igde drugde u Yugi bio slucaj.
topcat topcat 16:48 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili Piton


Ne, ne kao zamena, nego uvek jedna za drugom (drzavna pa republicka).

Ne secam se da je to igde drugde u Yugi bio slucaj.


A... krivo sam skužila ono "posle".
Bili Piton Bili Piton 16:58 07.07.2009

Re: klasičan lapsus





Nisam ni ja sasvim precizno shvatio sta si prvobitno pitala, da li "zasto Srbija prethodno nije imala svoju" ili "sta, zar Srbija prethodno nije imala svoju". Desava se u pisanoj komunikaciji.

edit - bas je grozan ovaj smajli sto namiguje, ko da ima facijalis. Mozda bi moderacija mogla da udene neki lepsi, recimo
cult cult 18:21 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

shumska

Bili, je l' misliš na ovu melodiju ? nisam neki manijakalni rusofil, ali ovo sjajno zvuči!


Zjbno zvuce i izgledaju.
Mnogom Srbinu srce zaigra na ove zvuke.

I da...ruska himna je do jj.
cult cult 18:24 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

a ako se nekom peva
under the shower:

Россия — священная наша держава,
Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

Припев:

Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

Припев

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда
trener92 trener92 18:44 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Neko pomenu gore - jeste Hej Sloveni licila na nesto drugo, a to je bila poljska himna (koja je valjda i danas ista ta pesma pa se to lako moze utvrditi - secam se da sam se zgranuo kao klinac prvi put kad sam je cuo (ukrali nam himnu).

Bili Piton


"Ilovača Billi?....

I za " mačkicu" ....

Muzika poznata kao Dabrovski mazurka odnosno - Jeszcze Polska nie zginęła
Autor osnovnog teksta pan slovenske himne Samuel Tomašik

"Pesmu je napisao slovački sveštenik, pesnik i istoričar Samuel Tomašik dok je bio u poseti Pragu 1834. On je bio revoltiran zbog toga što se nemački jezik češće čuo na ulicama Praga od češkog. Tomašik je zapisao u svoj dnevnik:
U matici Pragu, biseru zapadnoslovenskog sveta, koji će biti izgubljen u Nemačkom moru, šta čeka moja draga domovina, Slovačka, koja gleda u Prag kao duhovnog vaspitača? Uznemiren tom mišlju, setio sam se stare poljske pesme Jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy (Poljska nije nestala dogod mi živimo). Ta poznata melodija je izazvala da moje srce izbaci Hej, Slovaci, ešte naša slovenska reč žije (Hej, Slovaci, naš slovački jezik još živi)... Otrčao sam u svoju sobu, zapalio sveću i napisao tri verzije u moj dnevnik. Pesma je završena u trenutku. (Dnevnik Sama Tomašika, nedelja, 2. novembar 1834.)
Tomašik je uskoro izmenio stihove da bi uključio sve Slovene i Hej, Sloveni je postala vrlo poznata pesma koja je podržavala pan-slovenski nacionalizam i pan-slovenska osećanja, posebno u slovenskim zemljama kojima je vladala Austrija. Ona je štampana u brojnim magazinima i kalendarima i pevala se na političkim skupovima, postajući nezvanična himna pan-slovenskog pokreta.
Njena popularnost se nastavila uvećavati kada je usvojena kao zvanična himna Sokolskog društva, koji je zasnovan na pan-slovenskim idealima i bio je aktivan širom Austro-Ugarske. 1905, podizanje spomenika slovenačkom pesniku France Prešernu u Ljubljani je slavljeno od strane velike mase ljudi pevanjem Hej, Sloveni. Tokom Prvog svetskog rata, pesmu su često koristili slovenski vojnici sa suprotstavljenih strana da razgovaraju zajedničkim nacionalističkim osećanjima i da izbegnu prolivanje krvi. Mnogi slovenački i hrvatski pripadnici Sokolskog pokreta koji su bili regrutovani u austro-ugarsku vojsku su se dobrovoljno predavali srpskim i ruskim vojnicima i često su prelazili na njihovu stranu. Pesma se sa njima proširila po Balkanu i Rusiji i ostala je popularna u međuratnom periodu.
U Slovačkoj, pesma Hej, Slovaci je smatrana za nezvaničnu himnu Slovaka kroz modernu istoriju, posebno u vremenima revolucija. Iako je nakon Prvog svetkog rata pesma „Nad Tatrou sa blýska“ postala zvanična slovačka himna u Čehoslovačkoj i opet 1993. u nezavisnoj Slovačkoj, pesma se još uvek smatra kao druga himna od strane mnogih (uglavnom nacionalista). Ona je bila zvanična himna Slovačke tokom Drugog svetskog rata.
trener92 trener92 18:46 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Ujedinjenjem u Kraljevinu SHS decembra 1918. postavilo se i pitanje korišćenja državne himne u svečanim prilikama. Iako nije bilo zakona o himni, spojene su narodne himne sva tri južnoslovenska plemena i obrazovana himna Kraljevine SHS/Jugoslavije. Pevani su stihovi Bože pravde, zatim stihovi Lijepa naša domovina i potom Naprej, zastava Slave, sve sa prvim i poslednjim strofama.
Srpska
Bože pravde, ti što spase
Od propasti dosad nas,
Čuj i odsad naše glaseI odsad nam budi spas!
Moćnom rukom vodi, brani
Budućnosti srpske brod;
Bože, spasi, Bože hrani
Srpskog kralja, srpski rod!
Iz mračnoga sinu groba
Srpske krune novi sjaj,
Nastalo je novo doba –Novu sreću, Bože, daj!
Kraljevinu srpsku brani,
–Petvekovne borbe plod –Kralj' Al'ksandra,
Bože, hrani,
Moli ti se srpski rod!
Bili Piton Bili Piton 18:50 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

trener92
"Ilovača Billi?.....


Nije nemoguce.

Sto se muzike za pod tus tice - vise sam za ovako nesto


trener92 trener92 18:54 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Hrvatska

Lijepa naša domovina,
Oj, junačka zemljo mila,
Stare slave djedovina,
Da bi vazda česna bila!
Mila kano si nam slavna,
Mila si nam ti jedina;
Mila, kuda si nam ravna,
Mila, kuda si planina.
Teci, Savo, Dravo, teci,
Nit ti Dunaj silu gubi;
Kud li šumiš, sv'jetu reci,
Da svoj narod Hrvat ljubi!
Dok mu njive sunce grije,
Dok mu hrašće bura vije,
Dok mu tijelo grob sakrije,
Dok mu živo srce bije.

Slovenačka

Naprej zastava Slave,
Na boj junaška kri,
Za blagor očetnjave
Naj puška govori.
Z orožjem in desnico
Nesemo vragu grom,
Zapisat v kri pravico,
Ki terja jo naš dom.
Draga mati je prosila,
Roke okol' vrata vila;
Plakala je moja mila:
"Tu ostani, ljubi moj".
Zbogom mati, ljubca zdrava,
Mati mi je očetnjava,
Ljub'ca moja čast in slava,
Hajd'mo, najd'mo zanje u boj.
Sve tri narodne himne nastale su u XIX veku u vreme romantizma i nacionalnog poleta.Prva od njih bila je hrvatska pesma Lijepa naša domovino koju je napisao Antun Mihanović (1796–1861), konzul i književnik. Štampana je u listu "Danica" Ljudevita Gaja 1835, a na te reči muziku je 1846. komponovao Srbin iz Vinkovaca Josif Runjanin (1821–1878), oficir i muzičar. Tek za vreme izložbi Hrvatsko-slavonskog gospodarskog društva u Zagrebu 1891, gde su izvođene svečane pesme, publici se najviše dopala "Lijepa naša domovina" koja je u narednim godinama pevana na svim većim proslavama i praznicima u Hrvatskoj i tako je prerasla u narodnu himnu. U vreme narodnog preporoda u Habzburškoj monarhiji i pada Meternihovog režima, Martin Davorin Jenko (1835–1914), zajedno sa buntovnički raspoloženim zemljakom i prezimenjakom, pesnikom Simonom, komponovao je 1860. u Beču muziku za pesmu "Naprej, zastava Slave!" koja je brzo prihvaćena kod slovenačkog naroda i postala narodna himna.Iako je "Bože pravde" kao rodoljubiva pesma nastala poslednja u odnosu na sve tri narodne himne, postala je prva nacionalna i državna himna kada je Srbija proglašena kraljevinom, februara 1882. Deset godina ranije, prilikom proslave punoletstva kneza Milana Obrenovića i njegovog stupanja na presto Srbije, 10. avgusta 1872. održan je komad s pevanjem "Markova sablja". U okviru predstave otpevana je pesma "Bože pravde" koju je napisao Jovan Đorđević (1826–1900), književnik, dramaturg, upravnik Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu i Narodnog pozorišta u Beogradu. Muziku za nju komponovao je kompozitor Davorin Jenko, Slovenac koji je u drugoj polovini XIX veka živeo i radio u Srbiji. Pesma se dopala knezu Milanu i prisutnima te je iskorišćena prilikom proglašenja Kneževine Srbije za Kraljevinu Srbiju i kneza Milana za kralja februara 1882. Od toga dana pesma "Bože pravde" izvođena je u svečanim i prazničnim prilikama kao zvanična himna Srbije. Uz manje izmene, pesma je nadživela brojne dinastičke i društvene promene u Srbiji, pa se i danas izvodi kao himna Republike Srbije.
Prvobitna verzija pesme


Bože pravde, ti što spase
Od propasti dosad nas,
Čuj i odsad naše glase
I odsad nam budi spas!
Moćnom rukom vodi, brani
Budućnosti srpske brod,
Bože spasi, Bože hrani,Srpskog kralja, srpski rod!
Složi srpsku braću dragu
Na svak dičan, slavni rad:
Sloga biće poraz vragu,
A najjači Srpstvu grad!
Nek na Srpstva blista grani
Bratske sloge zlatan plod,
Bože, spasi, Bože, hrani,Srpskog kralja, srpski rod!
Nek na srpsko vedro čelo
Tvog ne padne gneva grom,
Blagoslovi Srbu selo,
Polje, njivu, grad i dom!
Kad nastupe borbe dani
,K pobedi mu vodi hod,
Bože, spasi, Bože, hraniSrpskog kralja, srpski rod!
Iz mračnoga sinu groba,
Srpske krune novi sjaj,
Nastalo je novo doba
–Novu sreću, Bože, daj!
Kraljevinu srpsku brani,
Petvekovne borbe plod,
Srpskog kralja, Bože, hrani,
Moli ti se srpski rod!"

Nestankom Kraljevine Jugoslavije u Aprilskom ratu 1941. sa istorijske pozornice nestala je i modifikovana nacionalna srpsko-hrvatsko-slovenačka himna. U jeku Drugog svetskog rata i stvaranja nove Demokratske Federativne Jugoslavije, sa proklamovanom ravnopravnošću južnoslovenskih naroda zaživela je pesma "Hej
Sloveni" kao privremena himna.

Pesmu "Hej Sloveni" napisao je u Pragu 1834, u vreme panslavističkog pokreta, Samuel-Samo Tomašik, Slovak po nacionalnosti. Pesmi je dao naziv "Hej Slovaci" i napisao je da se ona peva na melodiju poljske pesme Jeszcze Polska nie zginela. Kasnije je promenio ime pesme i posvetio je svim Slovenima. Tomašikova pesma brzo se proširila i postala pesma nacionalnog poziva na jedinstvo u svim slovenskim zemljama. Kod većine slovenskih naroda doživela je brojne jezičke transformacije. Pevana je kao himna još na panslovenskom kongresu u Pragu 1848, na kojem se delegat Vatroslav Lisinski izjasnio kao prvi Jugosloven.Pesmu su sa jugoslovenskih prostora prvi prihvatili Slovenci još 1848. i pevali je kao "Hej Slovenci". Objavljena je u jugoslovenskoj štampi u vreme stvaranja zajedničke države 1918, a najintenzivnije je proživela kao jugoslovenska himna u periodu narodnooslobodilačkog rata 1941–1945, pa sve do raspada Jugoslavije.Stara sveslovenska pesma "Hej Sloveni" ponovo se rodila kada je izvedena na otvaranju Prvog zasedanja AVNOJ-a 26. novembra 1942. u Bihaću, na Drugom zasedanju AVNOJ-a 29/30. novembra 1943. u Jajcu, pri dolasku Tita na Vis. U tek oslobođenoj zemlji, na Ustavotvornoj skupštini 29. novembra 1945, kada je Jugoslavija proglašena za republiku, svirana je u "najsvečanijem trenutku" i svi narodni poslanici ustali su i zapevali ovu himnu. Tako je pesma "Hej Sloveni" prihvaćena kao privremena himna.
trener92 trener92 18:55 07.07.2009

Re: klasičan lapsus


Hej, Sloveni, jošte živi
Duh naših dedova,
Dok za narod srce bije
njihovih sinova.
Živi, živi duh slovenski,
Živeće vekov'ma!
Zalud preti ponor pakla,
Zalud vatra groma!
Nek se sada i nad nama
Burom sve raznese,
Stena puca, dub se lama,
Zemlja nek se trese!
Mi stojimo postojano
Kano klisurine,
Proklet bio izdajica
Svoje domovine!

Zbog nedostataka u pesmi "Hej Sloveni", već početkom 1946. raspisan je konkurs za tekst nove jugoslovenske himne. Međutim, konkurs nije uspeo zbog nemogućnosti da se usklade reči pesme "Himna FNRJ" od Čedomira Minderovića sa muzikom koju su komponovali poznati jugoslovenski kompozitori. Novi pokušaj stvaranja jugoslovenske himne 1959. bio je zajednički rad Mire Alečković i Nikole Hercigonje. Na osnovu njegove kompozicije "Novoj Jugoslaviji" iz 1948. nastala je Svečana pesma prepoznatljiva po prvom stihu refrena "Jugoslavijo, borba te rodila". Ona je 19. aprila 1959. izvedena na svečanoj priredbi u Beogradu povodom 40-godišnjice KPJ. Činilo se da je pronađena prava himna, pa je Saveznom odboru SSRNJ predložena za državnu himnu. Međutim, iako ne javno, predstavnici hrvatskog rukovodstva iz 60-ih godina ocenili su pesmu suviše unitarističkom (naziv Jugoslavija pominje se čak četiri puta, neprestano se insistira na njenom jačanju, "miriše" imperijalistički itd.). Pesnikinja Mira Alečković je odbila da promeni refren ove pesme, pa je "Hej Sloveni" ostala himna Jugoslavije.Na inicijativu Edvarda Kardelja, Aleksandar Obradović je prilagodio drugi stav Pete Betovenove simfonije za himnu Jugoslavije i ta pesma je izvedena na Dan Republike 1963. u Beogradu, ali ni taj pokušaj nije prihvaćen. Usledili su treći i četvrti konkursi, 1968. i 1973/74. godine, na kojima je prihvaćena melodija Svečane pesme makedonskog kompozitora Takija Hrisika, ali nisu pronađene prave reči za nju zbog čega su i ovi konkursi propali. Poslednjim konkursom za himnu bilo je predviđeno da se usvojena kompozicija himne izvede na 40-godišnjicu socijalističke Jugoslavije 29. novembra 1985. u Beogradu. Međutim, kao i prethodni, i ovaj konkurs ostao je bez odluke o izboru himne.Tako je, sve vreme od 1945. kao privremena opstala himna "Hej Sloveni". Ustavom Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije od 21. januara 1974. prvi put se spominje postojanje himne u članu 8, ali bez njenog naziva. Zakonom o upotrebi grba, zastave i himne SFRJ od 22. aprila 1977. formalno je uređen status himne "Hej Sloveni" kada je ozvaničena njena privremena upotreba dok Skupština SFRJ ne utvrdi novu himnu. Usvojenom zakonskom odredbom, IX amandmanom iz 1988. na Ustav iz 1974, himna "Hej Sloveni" proglašena je za zvaničnu himnu SFR Jugoslavije. Ponovo se pojavljuje u Ustavu Savezne Republike Jugoslavije 27. aprila 1992. kada je već došlo do secesije jugoslovenskih republika. Ipak, kao takva opstala je po inerciji do proglašenja Ustava Republike Srbije.

p.s. Neću više Obećavam
trener92 trener92 18:59 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili Piton
trener92
"Ilovača Billi?.....


Nije nemoguce.

Sto se muzike za pod tus tice - vise sam za ovako nesto



Volim September ( ti znaš)

Noć kradljivaca" ... "primereno ...ovome o čemu se priča , ali samo naslov"

antioksidant antioksidant 19:02 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Oooo boze pa ko je to pevao "jos ste zivi", izmisljas, Anfaki

ja sam napisao gore

ispravio po diskretnom skretanju paznje
Bili Piton Bili Piton 19:10 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

trener92

Volim September ( ti znaš)Noć kradljivaca" ...


Da, da....samo sto sam te ja zamenio sa Loaderom, tj. mislio sam da mi je Loader trazio Noc kradljivaca a da se tebi dopala Domovina, a bilo je upravo suprotno, te se ispricavam, kao i za druge grehe

Bitno je da svi prepoznajemo September kao nadasve originalnu, autenticnu i hvale vrednu pojavu u YU rocku.
Unfuckable Unfuckable 19:14 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

nije mi bila namera da se bilo kome podsmevam ili kritikujem, radi se samo o mom skromnom mišljenju da je upravo taj deo stare himne mesto na kom je grešilo - pa, brat - bratu - bar 90% populacije, nenamerno ali simpatično, a greška se - očigledno - prenosila sa kolena na koleno, pošto ne znam da je iko od nas učio "Hej Sloveni" iz nekog teksta, nego smo se nekako svi već rađali sa instaliranim.
Ja sam za tu neispravnost sasvim slučajno saznao tek pre nekoliko godina.
antioksidant antioksidant 19:16 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

nije mi bila namera da se bilo kome podsmevam ili kritikujem
znam. zezam se
zilikaka zilikaka 20:10 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Ja sam 100% sigurna da ne grešiš.
Poreklo Lijepe naše se može videti ovde cyrillic/home/glavna_navigacija/leksikon_jugoslavije/drzavni_simboli/himna.html
Ostala dva dela nekadašnje himne su jednostavno nestala.
skener92 skener92 22:19 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Bili Piton

That's the one

Samo sto se ovde deru, to s orkestrom i horom zvuci kako treba.



Tacno, sjano zvuci, ja je imam na playlist, a i onu (mislim da je to mornaricka himna, ne znam da li gresim) iz 'the hunt for red october".
mara92 mara92 22:38 07.07.2009

Re: klasičan lapsus

Tacno, sjano zvuci, ja je imam na playlist, a i onu (mislim da je to mornaricka himna, ne znam da li gresim) iz 'the hunt for red october".

А, оно са руским хором из филма?
Најежим се сваки пут када чујем...мнооого добро...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:08 08.07.2009

Re: klasičan lapsus

(znace BebaodLoncara o cem pricam)

zna BoL o cemu pricas, postoji i taj drugi deo te, kakodakazem, kompozicije koja neodoljivo podseca na srpsko kolo (protiv koga nemam nista) sto ne moze da bude u himni.

BP bi samo mogao neko da lepo izaranzira i da ga snimi sa praskim simfonicarima, kako to rade svi posteni holivudski kompozitori
Bili Piton Bili Piton 14:24 08.07.2009

Re: Trollsky


Ne dirati praske simfonicare

Posteno zaradjuju za lebac i tim putem, baska sto su jos seset devete za Suprafon snimili "Posvecenje" kao niko drugi ni pre ni posle.....sviraju ko da im necastivi licno dahce za vratom....

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:03 08.07.2009

Re: Trollsky

Bili Piton

Ne dirati praske simfonicare

Posteno zaradjuju za lebac i tim putem, baska sto su jos seset devete za Suprafon snimili "Posvecenje" kao niko drugi ni pre ni posle.....sviraju ko da im necastivi licno dahce za vratom....


pa nisu ovi u holivudu ludi, naravno da ovi praše iz praga
mislila sam da ce se neko setiti da i mi imamo (gradski) orkestar za svadbe&sahrane, koji takodje sad vec dosta dobro svira, ali je mnoooogo manje placen za to sto radi
Bili Piton Bili Piton 15:14 08.07.2009

Re: Trollsky

BebaOdLonchara

mislila sam da ce se neko setiti da i mi imamo (gradski) orkestar za svadbe&sahrane, koji takodje sad vec dosta dobro svira, ali je mnoooogo manje placen za to sto radi


Eeee, da....

Pravu sliku o tome koliko zapravo dobro sviraju imas kad ih cujes prvi put posle 20 godina (moj slucaj nedavno).
ivana23 ivana23 17:35 08.07.2009

Re: Trollsky

Bili Piton

BebaOdLonchara
mislila sam da ce se neko setiti da i mi imamo (gradski) orkestar za svadbe&sahrane, koji takodje sad vec dosta dobro svira, ali je mnoooogo manje placen za to sto radi
Eeee, da....Pravu sliku o tome koliko zapravo dobro sviraju imas kad ih cujes prvi put posle 20 godina (moj slucaj nedavno).

Sledeca sezona BF imace naziv ~ U inat svima i uprkos svemu ~
Sjajno...
g.radicevic g.radicevic 13:20 07.07.2009

sex, droga

iiiiiiiiii
Bodiroga

iiii
nezvanichna himna
Supermod Supermod 13:20 07.07.2009

Ivan Lendjer 100 butterfly Rio







B92 Info Komentari Društvo

Sam pevao himnu

31. avgust 2006.

komentari
shumska shumska 13:35 07.07.2009

Re: Ivan Lendjer 100 butterfly Rio

žao mi što nema tog snimka gde on sam peva himnu, mada je i ovaj sjajan, a i zbog ovog lika koji u pozadini presrećno urla
antioksidant antioksidant 13:51 07.07.2009

Re: Ivan Lendjer 100 butterfly Rio

tnx

ako nadjes snimak kada peva himnu poverovacu u postojanje neocekivane sile koja se iznenada pojavljuje i resava stvar
Supermod Supermod 15:05 07.07.2009

Re: Ivan Lendjer 100 butterfly Rio

antioksidant
tnx

ako nadjes snimak kada peva himnu poverovacu u postojanje neocekivane sile koja se iznenada pojavljuje i resava stvar


Ako neko nadje i objavi video snimak, dobija autorsku opciju, ako je već ima, dobija VIP, ako ima i to ... ... dogovorićemo se.


p.s. ako snimak postoji na netu, moderacija tipuje na ivanu23. Ivana?

ivana23 ivana23 15:26 07.07.2009

Re: Ivan Lendjer 100 butterfly Rio

Supermod
Ako neko nadje i objavi video snimak, dobija autorsku opciju, ako je već ima, dobija VIP, ako ima i to ... ... dogovorićemo se. p.s. ako snimak postoji na netu, moderacija tipuje na ivanu23. Ivana?

Nema video snimka!
Nego, moderacija da mi vrati (netragom nestalu ) demokratski stecenu autorsku opciju.
mara92 mara92 21:26 07.07.2009

Мито унд корупција

Супермод ухваћен in flagrante у покушају извршења кривичног дела нуђења мита недужним блогерима.... хехехехехехехе....

пс. само те посматрам и питам се: докле?
maksa83 maksa83 13:57 07.07.2009

himna

Nikad nisam uspeo da se emotivno vežem za neku pesmu za koju je neko drugi rekao da je važna, pošto muziku an ženeral baš baš volim i doživljavam je skroz lično ili nikako. Tako ni 'Ej Slaveni, tim pre što mi je jako ličila na okolne slovenske himne.

A sa Bože Pravde imam ekstra problem - govori "jezik žrtve".

Kao, tražiš nešto od nekoga, neke više sile - da ti da ovo i ono - čekaš da padne s neba, da ti taj Neko sve sredi, pošto si ti eto nejak a sve se navrzlo na tebe, pa - pomagaj, ne umem sam, aj' ti vidi nešto, daj tu pravdu, nešto, a ja ću da čekam da se smiluješ.

Žas-u.

A sad me streljajte.

mikimedic mikimedic 14:15 07.07.2009

Re: himna

maksa83

A sa Bože Pravde imam ekstra problem - govori "jezik žrtve".

Kao, tražiš nešto od nekoga, neke više sile - da ti da ovo i ono - čekaš da padne s neba, da ti taj Neko sve sredi, pošto si ti eto nejak a sve se navrzlo na tebe, pa - pomagaj, ne umem sam, aj' ti vidi nešto, daj tu pravdu, nešto, a ja ću da čekam da se smiluješ.

Žas-u.

A sad me streljajte.





e sad znate zasto sam ja clan grupe 'stovatelji maksinih komentara'!
gordanac gordanac 14:45 07.07.2009

himna



...ovo možda nije najlepše izvođenje ove pesme Dositeja Obradovića, ali - svejedno, ova pesma napisana pred ustanak, je retko izvođena, a meni se čini - sjajan tekst.
Uglazbio - Varteks Baronijan
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:51 07.07.2009

Re: himna

Uglazbio - Varteks Baronijan

Zar mu ime nije - Vartkes?
Biljana 77 Biljana 77 14:56 07.07.2009

Re: himna

e sad znate zasto sam ja clan grupe 'stovatelji maksinih komentara'!
I ja .. i ja ..

A sa Bože Pravde imam ekstra problem - govori "jezik žrtve".
Ali ne bih mogla da se složim sa ovim o jeziku žrtve. Kada se raspravlja o tekstu ove pesme treba imati na umu dve stvari: vreme nastanka, tj. kulturno-istorijski kontekst i formu/sadržinu himne kao književnog oblika.
gordanac gordanac 14:56 07.07.2009

:)

Jeste, izvinjavam se, greška u tipkanju.

Vartkes Baronijan
margos margos 14:58 07.07.2009

Re: himna

Jeste, al evo ispravljeno.
A jeste i da je ''Vostani Serbie'' sjajna pesma (tekst i muzika).
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:59 07.07.2009

Re: himna

Nikad nisam uspeo da se emotivno vežem za neku pesmu za koju je neko drugi rekao da je važna

Vala baš. Inace gajim blagu averziju prema bilo kojoj vrsti adoracije, a podrhtavanje utrobe ne mere da mi izazove pogled na zastavu i grb, pa ni slušanje himne nikako.
A fino ti na levak sipaju neke sadržaje u detinjstvu i mic po mic razvije se uslovni refleks. Pa padneš u trans na svakojake gluposti.
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:05 07.07.2009

Re: :)

Jeste, izvinjavam se, greška u tipkanju.

Ma gordanac, sigurno je lapsus dactilographiae, nego da omladina ne nauci pogresno.
antioksidant antioksidant 15:05 07.07.2009

Re: himna

A sad me streljajte.

ma jok, dodacemo spisku zelja u himni da on to odradi za nas
antioksidant antioksidant 15:11 07.07.2009

Re: himna

vreme nastanka,

a mozemo i o nameni

pesma je nastala za pozorisno delo. prvi put izvedena u kafani. ne postoji ni jedan narodni pokret koji je pracen ovom pesmom.
antioksidant antioksidant 15:14 07.07.2009

Re: himna

Kada se raspravlja o tekstu ove pesme treba imati na umu dve stvari: vreme nastanka, tj. kulturno-istorijski kontekst i formu/sadržinu himne kao književnog oblika.
u pitanju je ova himna ne religijska
Biljana 77 Biljana 77 16:17 07.07.2009

Re: himna

u pitanju je ova himna ne religijska

Da ne ulazimo u suvisna prepucavanja oko književno-teorijskih pojmova... Himna je definisana određenim pre svega tematskim okvirima. U tom smsilu naša anthem je jedanko i hymn. Nisu sve..
antioksidant antioksidant 16:21 07.07.2009

Re: himna


Da ne ulazimo u suvisna prepucavanja oko književno-teorijskih pojmova...

da ne ulazimo

naša anthem je jedanko i hymn
zato sto je religijska pa i ne zasluzuje da bude drzavna himna
angie01 angie01 17:19 07.07.2009

Re: himna

Vala baš. Inace gajim blagu averziju prema bilo kojoj vrsti adoracije, a podrhtavanje utrobe ne mere da mi izazove pogled na zastavu i grb, pa ni slušanje himne nikako.
A fino ti na levak sipaju neke sadržaje u detinjstvu i mic po mic razvije se uslovni refleks. Pa padneš u trans na svakojake gluposti.


gospoDZo !
maksa83 maksa83 17:56 07.07.2009

Re: himna

Ali ne bih mogla da se složim sa ovim o jeziku žrtve. Kada se raspravlja o tekstu ove pesme treba imati na umu dve stvari: vreme nastanka, tj. kulturno-istorijski kontekst i formu/sadržinu himne kao književnog oblika.

Okej, priznajem da ne znam puno o tome, ali kod nas je hymn isto što i anthem. Primeti da mi "himna" zovemo i tuđe "anthems", nemamo svoju reč za to. Dalje skroz se slažem da je kontekst bitan za sagledavanje neke stvari (tvrdim da masa raznoraznih belaja nastaje tako što ljudi ne sagledaju kontekst), ali nešto što kao treba da "diže narod" mora da bude slobodno od konteksta - istorijskog i religijskog, simbolika mora da mu bude validna i "upotrebljiva" sad odma' i za 10 i za 50 i za 100 godina - mora da bude otporno na vreme i okonosti. Meni je ta pesma čista kuknjava i zapomaganje, i nikakav kontekst ne može da mi izbriše taj njen ton - ovde i sada kada je to himna moje države. Ako je kontekst tada bio takav da je ovo kao prigodno, to izbor čini još gorim. Ako si popio po p. iz bilo kog razloga - kuknjava i zapomaganje su najgori izbor, i taj princip je otporan na svaki kontekst. Sa tom simbolikom imam problem.

Za utehu Englezi su još blentaviji po tom pitanju. Njihova kaže otpr. "'beš nas, samo čuvaj ti nama Kraljicu".

Doduše, ima i ta pesma svoje bolje varijante:

antioksidant antioksidant 18:16 07.07.2009

Re: himna

God save the queen her fascist regime
It made you a moron a potential h bomb !
Biljana 77 Biljana 77 18:36 07.07.2009

Re: himna

Dalje skroz se slažem da je kontekst bitan za sagledavanje neke stvari (tvrdim da masa raznoraznih belaja nastaje tako što ljudi ne sagledaju kontekst), ali nešto što kao treba da "diže narod" mora da bude slobodno od konteksta - istorijskog i religijskog, simbolika mora da mu bude validna i "upotrebljiva" sad odma' i za 10 i za 50 i za 100 godina - mora da bude otporno na vreme i okonosti.
Ih..visoki zahtevi.. pa ono što si ti pobrojao kao zahteve ispunjavaju samo velika dela umetnosti. A njih je obično teško "upregnuti" u neku svrhu.. i bolje tako, naravno. U tom smislu upotrebljivosti Vostani Serbie koju je gordanac već pominjala jeste bolji izbor.

Meni je ta pesma čista kuknjava i zapomaganje, i nikakav kontekst ne može da mi izbriše taj njen ton - ovde i sada kada je to himna moje države.
Eto, različita percepcija.. Meni je prvi i preovladavajući utisak pozivanje više sile da bude na strani onoga koji peva (nešto slično kao u epskim pesmama, i ne samo našim).
A jedan sasvim lični utisak zbog kojeg ne mogu da ne volim Bože pravde jeste jedan davni trenutak kad sam sa kolegama ostavila poruku asistentu Raši na tabli: Otišli smo na protest! i ispred DS-a na Terazijama dok je padala kiša i hiljade ljudi pevalo tu pesmu ugledala celu svoju katedru, sve profesore i asistente. Bila sam neopisivo radosna što nisam "promašila" ljude sa kojima sam studirala, ljude kod kojih sam studirala i (tada sam mislila) i državu u kojoj živim...
AO, izvini za ovoliki post, ponela me atmosfera
antioksidant antioksidant 18:49 07.07.2009

Re: himna

AO, izvini za ovoliki post, ponela me atmosfera

zasto se izvinjavas, uzivam...

a i cekam da zapevas

ja sam spreman
antioksidant antioksidant 18:52 07.07.2009

Re: himna

ali nešto što kao treba da "diže narod" mora da bude slobodno od konteksta - istorijskog i religijskog, simbolika mora da mu bude validna i "upotrebljiva" sad odma' i za 10 i za 50 i za 100 godina - mora da bude otporno na vreme i okonosti.

Ih..visoki zahtevi.

sto se mene tice ispunjeni

Ovo je zemlja za nas
ovo je zemlja za sve nase ljude
ovo je kuca za nas
ovo je kuca za svu nasu decu
pogledaj me, o pogledaj me
ocima deteta

U zemlji vidim spas
iz sna me budi glas koji prepoznajem
dok grane miluju nasa tela
dok senke prave pokrov za nas

Cujem, vrati se, cujem, ostani
cujem, vrati se, oprosti mi
ne idi, ne idi ne

U svakom porazu
ja sam video deo slobode
i kad je gotovo za mene
znaj, tek tad je pocelo
pogledaj me, o pogledaj me
ocima deteta

Cujem, vrati se, cujem, ostani
cujem, vrati se, oprosti mi
ne idi, ne idi ne
Biljana 77 Biljana 77 18:53 07.07.2009

Re: himna

a i cekam da zapevas

To nećeš dočekati, osim ako nemaš nameru da praviš fajront na blogu. Pevam loše, ali glasno.. 'Oćeš da me BoL banuje za svagda? I da ti rasteram sve komentatore?

EDIT:
Može EKV... odlična je stvar.. samo sumnjam da bismo uspeli da "zainteresujemo" narodne mase..
cassiopeia cassiopeia 19:00 07.07.2009

Re: himna

Ovo je zemlja za nas
ovo je zemlja za sve nase ljude
ovo je kuca za nas
ovo je kuca za svu nasu decu
pogledaj me, o pogledaj me
ocima deteta


Za ovu himnu bih glasala odmah.

Jedina koju sam volela je Hej Sloveni, od ove današnje ne znam ni reč.

p.s. kakvo je nestvarno nebo nad Novim Beogradom sada dok ovo pišem, čudno svetlo. Krivo mi što mi ne radi fotoaparat da dokumentujem.
antioksidant antioksidant 19:00 07.07.2009

Re: himna

odlična je stvar..

oslobodjena "konteksta" (sto trazi maksa)

samo sumnjam da bismo uspeli da "zainteresujemo" narodne mase..
their loss
Blade Runner Blade Runner 19:04 07.07.2009

Re: himna

samo sumnjam da bismo uspeli da "zainteresujemo" narodne mase..


možda dijasporu

Cujem, vrati se, cujem, ostani
cujem, vrati se, oprosti mi
ne idi, ne idi ne


antioksidant antioksidant 19:06 07.07.2009

Re: himna

možda dijasporu

ivana23 ivana23 19:33 07.07.2009

Re: himna

cassiopeia
Ovo je zemlja za nasovo je zemlja za sve nase ljudeovo je kuca za nasovo je kuca za svu nasu decupogledaj me, o pogledaj meocima deteta
Za ovu himnu bih glasala odmah.Jedina koju sam volela je Hej Sloveni, od ove današnje ne znam ni reč. p.s. kakvo je nestvarno nebo nad Novim Beogradom sada dok ovo pišem, čudno svetlo. Krivo mi što mi ne radi fotoaparat da dokumentujem.

Evo je i duga, bozanstvena...
(fotografisano)
antioksidant antioksidant 19:37 07.07.2009

Re: himna

fotografisano

cim neko to stavi na internet ti ces to pronaci i podeliti sa nama
cassiopeia cassiopeia 19:37 07.07.2009

Re: himna

ivana23
Evo je i duga, bozanstvena...
(fotografisano)


Nisam je videla, biće da gledamo na različite strane neba.
Hoćeš li postaviti sliku ovde?
Unfuckable Unfuckable 19:43 07.07.2009

Re: himna

kod mene su se videle dve duge
cassiopeia cassiopeia 19:48 07.07.2009

Re: himna

Unfuckable
kod mene su se videle dve duge


Blago tebi dva komaTa te našla :)
antioksidant antioksidant 19:49 07.07.2009

Re: himna

kod mene su se videle dve duge

hoce to i kod mene od piva
Unfuckable Unfuckable 19:52 07.07.2009

Re: himna

nema piva, samo 2 duge, na razdaljini širine solitera (crveni soliteri bl 70) koji je od mene udaljen do 100 m, obema je pravac spuštanja bio negde ka tc Ušće, koja simbolika
Bili Piton Bili Piton 19:57 07.07.2009

Re: himna

Crveni soliteri

A da li se cetvorospratnice onako zloslutno sive naspram crnog neba?

Unfuckable Unfuckable 19:59 07.07.2009

Re: himna

zloslutno sive

ja mislim da to ipak zavisi od raspoloženja : nekad su bele a nekad su stvarno - sive
cassiopeia cassiopeia 20:00 07.07.2009

Re: himna

obema je pravac spuštanja bio negde ka tc Ušće, koja simbolika


Možda ću se nalupetati sad ovim što ću napisati i neka me isprave oni koji znaju. Skoro sam u otprilike isto vreme videla dve duge koje su se pružale u pravcu od Save do Delta sitija i čini mi se da drugi položaj ne bi ni bio moguć jer sunce je nama blokovskim bićima tada iza leđa, na jugozapadu. Nikada nisam videla dugu ka Obrenovcu, samo ka gradu. Lupam li Anfače?
mimi09 mimi09 01:06 08.07.2009

Re: himna

Jeste. Varteks je konfekcija, a Baronijan je Vartkes.
ivana23 ivana23 14:10 07.07.2009

Ipak...

Narodna Skupština Republike Srbije je zvanično konstatovala nezavisnost Republike Srbije i državno-pravni kontinuitet Srbije u odnosu na prethodnu DZ SCG, na svojoj sednici u Beogradu 5. juna 2006. godine.

The I FINA World Youth Swimming Champinships, more commonly referred to within the swimming community as the 2006 Youth Worlds, were held August 22-27, 2006, in Rio de Janeiro, Brazil.
............................................................................................................................................................

Sve vreme me proganja secanje na taj dogadjaj kada je I.L. pevao himnu i komentare kod nas kod kuce kako peva staru himnu jer verovatno ne zna reci nove.
Proverila sam, upravo je tako. Srbija je vec bila van SCG u tom trenutku i vazeca himna je bila Boze Pravde.
mikimedic mikimedic 14:21 07.07.2009

Re: Ipak...

Proverila sam, upravo je tako. Srbija je vec bila van SCG u tom trenutku i vazeca himna je bila Boze Pravde.


Mozda Ambasada u Braziliji nije stigla da mu dostavi sluzbeni glasnik
(sa sve tekstom i notama kad se popne na postolje)?
ivana23 ivana23 14:28 07.07.2009

Re: Ipak...

mikimedic
Mozda Ambasada u Braziliji nije stigla da mu dostavi sluzbeni glasnik(sa sve tekstom i notama kad se popne na postolje)?

Duhovito...
mikimedic mikimedic 14:44 07.07.2009

Re: Ipak...

Duhovito...


U pokusaju...

moj komentar se odnosi na jednu trulu 'drzavu' koja ni naziv nije mogla da definise, a kamoli himnu (o teritoriji da ne govorimo)....

a onda nalazimo za shodno da sesnaestogodisnjem mladicu prebacujemo sto je imao petlju da na takvom mestu stavi svima jasno do znanja ko je, sta je, i odakle je.

Kada zemlja iz koje dolazi to nije znala.

Ivan Lendjer sigurno bolje zna sta je njegova drzava od svih onih koji (treba da) je predstavljaju.

Svaka cast Majstore (sa velikim M.).
antioksidant antioksidant 14:50 07.07.2009

Re: Ipak...

Proverila sam, upravo je tako. Srbija je vec bila van SCG u tom trenutku i vazeca himna je bila Boze Pravde.

takmicarski ciklus je krenuo sa scg. tako se i zavrsava. ne moze srbija da se pojavi na pola takmicenja.

himna "hej sloveni" je bila legitimna i legalna himna u tom trenutku.

vazeca himna srbije je bila boze pravde ali ivan lendjer je plivao za drzavu koje vise nije bilo u tom trenutku

edit: himna srbije nikada nije ni bila "hej sloveni"
lendjer je na tom juniorskom prvenstvu plivao za scg. himna scg je bila "hej sloveni"
ivana23 ivana23 15:33 07.07.2009

Re: Ipak...

a onda nalazimo za shodno da sesnaestogodisnjem mladicu prebacujemo sto je imao petlju da na takvom mestu stavi svima jasno do znanja ko je, sta je, i odakle je.

Ko mu je ovde bilo sta prebacivao, iskazali smo divljenje tom cinu pevanja himne.
mikimedic mikimedic 16:10 07.07.2009

Re: Ipak...

Ko mu je ovde bilo sta prebacivao, iskazali smo divljenje tom cinu pevanja himne.


Ivana, mislim na komentare te vesti na b92.
antioksidant antioksidant 15:00 07.07.2009

...

slike te cuvene dodele





Day-3 of the 1st FINA Youth Swimming Championships "Rio-2006" undoubtedly will be signed with the gold letters in the genuine history of the Serbian Swimming Sport.
......................................
Ivan Lendjer (SC Proleter, Zrenjanin, coached by D.Pejinovic) touched the first in 100-m Fly Men final with the time of 0:54.31 (0:25.52) and won the Gold Medal. This race is swam out with the new Champ's Record and Serb Cadet Record.


sa samog prvenstva vise ovde
eizo eizo 15:12 07.07.2009

...

Za mene jedina...
margos margos 15:34 07.07.2009

Re: ...

Natera me da ustanem:)
Uvek kad(bi) se završi(lo) intoniranje i krene graja i navijanje - ja nastavim da pevam : Nek se sada i nad nama burom sve raznese....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana