Nacija

Ivana Knežević RSS / 15.07.2009. u 15:31

Ljudi u mojoj zgradi su nacija
humanista, egoista, gubitnika, fasista, altruista,
ljubitelja zivotinja i jadnika

Stari gospodin sa desetog sprata
je ruzan u ruzicastoj kozi prevrele boje
i ne odnosi se lepo prema svojoj zeni
koja hoda povijena od godina braka
i nakupljene gorcine
Devojka nize u hodniku je tanka kao bogomoljka
jedva se vidi sa strane
i promice cesto bez pozdrava
Erin i Andrew su se upravo odselili
Ostavili su nam indigo saksije
u koje cemo zasaditi geranijum pocetkom leta
Zapamticu ih i po tome da postoje jos uvek ljudi
koji su sudjeni jedno drugom
Pre njih su otisli Farah i jos jedan Andrew
Tim sa sedamnaestog sprata ima sitne oci
i prozdrljiv pogled
I on voli jazz i predlozio je da se popnem jednom
i cujem njegovu kolekciju
Andre iznad nas svakog dana ispusti nesto tesko
Kao da gradi piramidu i posustane pod tezinom predvece
Sizif sa prekrasnim pogledom na grad i teskom mukom
Carol je izgubila George-a nedavno
i od tada je niko vise nije video
On je ziveo dug i bogat zivot, rekao mi je
par nedelja pred kraj
Ona je zivela uz njega i sada vise ne ume
Mary sa petog sprata se obraduje kao dete
kad se seti sta bi jos mogla da pokloni devojcici
iz mog stana i mog srca
Lepa Rumunka na spratu iznad nje ima malo kuce
mrsavog muza i mrsavu devojcicu
i kad ne pije lekove isece svu odecu i preti svakome
ko okrene njihov broj
Par do mene je isecen iz postera - ona je plava, on tamnokos
Cesto imaju seks u kupatilu
Sitnim slovima je dopisano da
on ima jos i bivsu zenu i dvoje male dece
a njoj su usne tanke i gladne - i obrve su joj tanke
Joy, Pearl i Grace su nerazdvojne
jos od davnog detinjstva na Jamajci
Svake nedelje se doteraju za odlazak u crkvu
sa podjednakom paznjom se oblace za koncerte i izlozbe
Trebale bi biti u penziji ali ovaj grad je skup
za zivot, i za starost
Kucepazitelji su u prizemlju i sve je cisto
Brinu oko para i blagostanja i imaju dvoje debele dece
koja vise nisu deca
Usamljeni homoseksualac sa stidljivim kucetom
se odselio u usamljenu kucu van grada
Svracao je uvek oko Bozica i donosio poklon za devojcicu
u mom stanu i mom srcu
Sa gospodjom iz Sarajeva popricam u liftu
ili na ulici i setimo se kakva su dobra vremena bila
Nikad nisam cula nikog da se dere
ali su oni culi mene
Jo i Suzanne preko puta su lepa crno-bela kombinacija
Pokucamo jedni drugima na vrata i u pidzami
On je odrastao prebrzo i sada ga decacki nemir
vuce i cima, mami
Ona je uvek u njegovom uglu
Kad pomislim da su tu odmah je toplije
i u mom stanu

U mojoj zgradi zivi nacija ljudi
i u svakom od njih po jedan
humanista, egoista, gubitnik, fasista, altruista,
ljubitelj zivotinja i jadnik



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fenster fenster 15:45 15.07.2009

ah te komsije!

Roditelje,rodbinu i komsiluk ne mozes da biras,ali bez komsiluka bi bilo dosadno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:55 15.07.2009

Re: ah te komsije!

Ceo svet uguran u jednu zgradu, ili ulicu - kako bi to moglo da bude dosadno
drug.clan drug.clan 16:07 15.07.2009

Re: ah te komsije!

Ivana Knežević
Ceo svet uguran u jednu zgradu, ili ulicu - kako bi to moglo da bude dosadno



ma i sarenilo dosadi posle nekog vremena
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:48 15.07.2009

Re: ah te komsije!

drug.clan

ma i sarenilo dosadi posle nekog vremena


Dinamicno je, nikad isto. Tako da nikad nije sareno na isti nacin.
muaddib92 muaddib92 21:07 15.07.2009

Re: ah te komsije!

.. нарочито када комшије изнад дневну собу поплочају керамичким плочицама (због чистоће, веле) а онда, обично по поноћи, млађе дете јаше усисивач по истима (плочицама) - срећа то имамо само када дођу на одмор у Југу, а остатак године млађи пар се туче и испушта се, пада, не знам више шта
gbls gbls 22:45 15.07.2009

Re: ah te komsije!

muaddib92
.. нарочито када комшије изнад дневну собу поплочају керамичким плочицама (због чистоће, веле) а онда, обично по поноћи, млађе дете јаше усисивач по истима (плочицама) - срећа то имамо само када дођу на одмор у Југу, а остатак године млађи пар се туче и испушта се, пада, не знам више шта

... slicna prica, laminat i klompe
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:11 15.07.2009

Re: ah te komsije!

Sve je to vrlo lepo objasnio Ogden Nash (moja klinka jako voli ovu stvar)

The People Upstairs

The people upstairs all practise ballet
Their living room is a bowling alley
Their bedroom is full of conducted tours.
Their radio is louder than yours,
They celebrate week-ends all the week.
When they take a shower, your ceilings leak.
They try to get their parties to mix
By supplying their guests with Pogo sticks,
And when their fun at last abates,
They go to the bathroom on roller skates.
I might love the people upstairs more
If only they lived on another floor.
fenster fenster 15:58 15.07.2009

Sa komsijama nikad nije dosadno

evo hita za sve komsije
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:49 15.07.2009

Re: Sa komsijama nikad nije dosadno

Simpaticno, fensteru
dunja73 dunja73 16:07 15.07.2009

--

Mi iz nase ulice oraganizujemo jednom u godini ,
"Straßenfest"..
i toga dana
osvanemo uz "logorsku vatru" rostilj i naravno alkohol..
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:53 15.07.2009

Re: --

dunja73
Mi iz nase ulice oraganizujemo jednom u godini ,"Straßenfest".. i toga dana osvanemo uz "logorsku vatru" rostilj i naravno alkohol..


Vrlo lepo.
To dvoje crno-belih su nas sprat pretvorili u ulicu. Organizuju zurke i pozovu one koji su raspolozeni za druzenje (neki su bas mrzovoljni). Uzivaju da naprave klopu, pustaju muziku, igraju se igre... moja klinka ne zeli da se seli nigde bez njih.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:10 15.07.2009

Naughty Tim

Tim sa sedamnaestog sprata ima sitne oci
i prozdrljiv pogled
I on voli jazz i predlozio je da se popnem jednom
i cujem njegovu kolekciju

Dodži kod mene da slušamo ploče?
Kucepazitelji su u prizemlju i sve je cisto
Brinu oko para i blagostanja i imaju dvoje debele dece
koja vise nisu deca

Ovo mi je nekako baš bedak...

Volim te poprečne preseke zgrada, svaka je jedan mali univerzum.
mariopan mariopan 16:30 15.07.2009

Re: Naughty Tim

Dopada mi se crno beli par od koga ti je odmah toplije i u tvom stanu ako znas da su tu i mozes i u pidzami da im zazvonis na vrata

Dopada mi se svako od koga ti je toplije u srcu, to su retki ljudi i treba ih cuvati.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:01 15.07.2009

Re: Naughty Tim

Gospodja Klara
Dodži kod mene da slušamo ploče?.


Jeste, taj je

Gospodja Klara
Ovo mi je nekako baš bedak...Volim te poprečne preseke zgrada, svaka je jedan mali univerzum.


Svi cetvoro su zaokrugljeni, ali su im deca dobra i svi su dobro. Starosedeoci u zgradi pamte kad su se doselili i preuzeli posao. Sin im se rodio uskoro zatim. Zena je glavni kucepazitelj - muz radi pomocne poslove otkad je izgubio posao negde drugo, i tako godinama - i ona sve drzi na oku. Organizovala bi Bozicne zurke u decembru u prizemlju zgrade, svako bi doneo po nesto, ali bi ona najvise naspremala...i onda je prestala. Mozda je menadzment rekao da ne treba, ili se umorila... ko zna.

Jeste univerzum svaka za sebe, lepo je biti deo toga.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:03 15.07.2009

Re: Naughty Tim

mariopan
Dopada mi se crno beli par od koga ti je odmah toplije i u tvom stanu ako znas da su tu i mozes i u pidzami da im zazvonis na vrata Dopada mi se svako od koga ti je toplije u srcu, to su retki ljudi i treba ih cuvati.


Bas tako, mariopan, i ja mislim da su to retki ljudi i takve odnose treba cuvati. Moja klinka ih jako voli. Pre njih su se razliciti ljudi smenjivali samo u tom stanu, i uopste ih i ne pamtimo.
debora debora 16:39 15.07.2009

a ovde

svega cetvoro u zgradi sa tri stana stare arapske kuce...

mozda pet, ako racunamo brata onog fotografa svadbara iz prizemlja

mozda sest ako brojimo i devojku koja je gotovo stalno sa mladim kuvarom koji je noseci bicikl na sprat isprljao sveze okreceni ulaz

a mozda i vise ako nam gazda pronadje cimere za polovinu stana koju ne koristimo

***

Oh, zaboravila sam celu arapsku porodicu koja u svoj stan ulazi stepenicama od spolja, sa puno dece koja se gotovo stalno igraju na trotoaru ispred kuce. Popravljaju nam prosek, to je sigurno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:08 15.07.2009

Re: a ovde

debora
svega cetvoro u zgradi sa tri stana stare arapske kuce...mozda pet, ako racunamo brata onog fotografa svadbara iz prizemljamozda sest ako brojimo i devojku koja je gotovo stalno sa mladim kuvarom koji je noseci bicikl na sprat isprljao sveze okreceni ulaz a mozda i vise ako nam gazda pronadje cimere za polovinu stana koju ne koristimo***Oh, zaboravila sam celu arapsku porodicu koja u svoj stan ulazi stepenicama od spolja, sa puno dece koja se gotovo stalno igraju na trotoaru ispred kuce. Popravljaju nam prosek, to je sigurno.


Lepo

I ovde sada ima vise dece. Ona popravljaju prosek svuda, kao i svako ko se smeje, zagleda radoznalo svakoga ko udje u lift, i hoce malo da poprica i kad ne zna vise nego dve reci i ima samo dva zuba u glavi.

Ali smenjuju se ljudi. Od vremena kad je ono inad napisano, puno njih je otislo, puno novih pristiglo.
Udju tako u lift, i izmedju dva susreta vidis da su ostarili, ili su trudni, sada guraju kolica, imaju devojku, jedva se suzdrzavaju da se ne ljube...svega.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:11 15.07.2009

Re: a ovde

Ivana Knežević
debora
svega cetvoro u zgradi sa tri stana stare arapske kuce...mozda pet, ako racunamo brata onog fotografa svadbara iz prizemljamozda sest ako brojimo i devojku koja je gotovo stalno sa mladim kuvarom koji je noseci bicikl na sprat isprljao sveze okreceni ulaz a mozda i vise ako nam gazda pronadje cimere za polovinu stana koju ne koristimo***Oh, zaboravila sam celu arapsku porodicu koja u svoj stan ulazi stepenicama od spolja, sa puno dece koja se gotovo stalno igraju na trotoaru ispred kuce. Popravljaju nam prosek, to je sigurno.



'' ali smenjuju se ljudi ''
Lepo

I ovde sada ima vise dece. Ona popravljaju prosek svuda, kao i svako ko se smeje, zagleda radoznalo svakoga ko udje u lift, i hoce malo da poprica i kad ne zna vise nego dve reci i ima samo dva zuba u glavi.

Ali smenjuju se ljudi. Od vremena kad je ono inad napisano, puno njih je otislo, puno novih pristiglo.
Udju tako u lift, i izmedju dva susreta vidis da su ostarili, ili su trudni, sada guraju kolica, imaju devojku, jedva se suzdrzavaju da se ne ljube...svega.

muaddib92 muaddib92 21:17 15.07.2009

Re: a ovde

I ovde sada ima vise dece. Ona popravljaju prosek svuda, kao i svako ko se smeje, zagleda radoznalo svakoga ko udje u lift, i hoce malo da poprica i kad ne zna vise nego dve reci i ima samo dva zuba u glavi.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:12 15.07.2009

komsiluk

Ivana,
Odlicno, poeticno, divno....Svi imamo u komsiluku tako neke sarene ljude, bilo da zivimo po zgradama, ili u kucama do dvorista cudaka. Do mene je stanovala gospodja, Nemica, koja mi je pricala o "lepom vremenu" kada je Hitler dosao na vlast i kako je njima, seljacima, krenulo na bolje. Ja sam je slusala otvorenih ustiju.....Ustvari, posmatrala sam mesto na njenom licu gde bi trebalo da stoje obrve koje je izgubila dok se krila iza dzakova sa krompirom dok je bombardovan Drezden.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:32 15.07.2009

Re: komsiluk

Draga Jelena, sresti tako nekoga na drugom kraju sveta, preko ograde, zaista zamisli. Koliko je svet saren, i slep.
Ono sto je meni beskrajno fascinantno je kako se iz tih brzih, kratkih isecaka ipak slozi prica. I kad nedostaju vazne stvari, podaci i istorije, stane covek pred vas i nacrta se jedna zivotna prica, prakticno od nicega.

I te price se pamte, kao dzak krompira u Drezdenu, ili klanica u Drezdenu tokom istog istorijskog perioda. Iz jednih uspomena se podeli sa komsijama, od drugih se napise knjiga... zivot nista manje cudan, ili lud, u svakom pogledu.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 18:10 15.07.2009

z

nacija je jedna lepa rec, ali u njoj je nazalost sve ovo sto ste naveli sadrzano.
rec nacija ima tri osnovna znacenja;
-u pravnom
-geografskom
-filosofskom smislu
i francuska revolucija je upravo podraila nama znacenje te reci. zato smo i slavili juce taj praznik.

komsiluk kakv vi imate imamo i svi mi, ja na njega ne obracam paznju, ali
mi se nekako cini da su u toj jednoj zgradi, ulici sadrzani svi profili ljudi, zanimanja, ceo jedan mali svet je stao na jos manje mesto !
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:01 15.07.2009

Re: z

Velimire, upravo se o tome radi, zar ne, da svako ima nesto slicno, bilo gde na svetu. Sa male distance posmatrano, ceo jedan svet zaista stane u tako malo prostora. I ma kakve bile razlike medju pojedincima u takvom jednom svetu - boja koze, poreklo, zivotno doba, sa decom bez dece.. - svi zive okupljeni na istom mestu, i tu se razlike stisaju. Zivi se po istim pravilima, u istoj ulici, prolazi istim krajem, govori 'dobar dan' istim ljudima... moguce je od toga napraviti naciju, ma kako malu i nevaznu.
filantrop filantrop 19:08 15.07.2009

Super!!

ti je ova pesmica-opisnica!!
Ja zivim u zgradi sa biznis condos, i verujes li da sam jedini stranac, pa sam se u pocetku osecao cudno. Kao da sam zalutao negde.
Sad sam se navikao.
Ovde nema dece, samo biznismeni i njihove zene, ljubavnice/i, devojke/decaci koji dane provode u sopingu i pamperingu , pa se uvece u liftu
sretnu
biznismeni sa laptop torbama i ostali ponaradzeni , frencmanikirani , hajlajtirani i natovareni kesama svih mogucih dizajnera.Za neke nikad nisam ni cuo.
Nema ni pasa, samo macaka .
A kakvih auta ima u garazi!! dostojno svetskog sajma automobila.
Ovde se ne kuva.
Kateruje se.
drug.clan drug.clan 19:18 15.07.2009

Re: Super!!

Ja zivim u zgradi sa biznis condos, i verujes li da sam jedini stranac


Cudno za NYC ali desava se izgleda. Preseli se negde gde je sarenije.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:19 15.07.2009

Re: Super!!

I to je neka nacija, filantrop, samo drugacija. Bolje je kad je sarenije. Kad su svi slicni jedni drugima, ljudi pomisle da tako treba, ili da samo slicni njima postoje.
Pored dece, jako su vazni i stari ljudi. Ja jos uvek naidjem na one evropske, koji kad se jave zenskom stvorenju izvuku ruke iz dzepova. Iz nekog razloga, meni je to neodoljivo
filantrop filantrop 19:24 15.07.2009

Re: Super!!

Cudno za NYC


NIje.
Ima jos ovakvih zgrada, ziveo sam. Obicno kompanija kupi/rentira/izgradi zgradu i useli samo svoje zaposlene ili partnere.
Preseli se negde gde je sarenije

Nisam lud. Stan je super a po povlascenoj renti.

EDit: da se ne stekne utisak da je u pitanju "zgrada" , jeste, ali je mala za ovdasnje pojmove, ima samo 16 stanova .
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:27 15.07.2009

Re: Super!!

Moram ipak da dodam, uprkos umetnickoj slobodi interpretacije, da ljudi nisu vrlo pricljivi u liftu. Vrlo su suzdrzani (i ja sam, ne mogu da samo u njih upirem reflektore) ali desi se ponekad da udje neko sa kime u kratkom putovnaju izmedju spratova razmenis i smeh i nekoliko reci koje bas prijaju, i to ostavi traga.

Tako se desilo nedavo da je u lift sa nama dvema usla jedna devojka, kojoj je zivotnost vrcala iz svega, pa i kjuceva koje je drzala u ruci. Razmenile smo tone fine energije, i posle je klinka komentarisala kako ne pamtim kad smo poslednji put videli nekoga tako punog zivota, i koliko je to lepo. Setila se Evrope odnekud, i uporedila kako su nam u Parizu svi i svuda govorili 'bon jour', i zakljucila da je ovde stanje zalosno.
Zato se ona sama trudi da svima kaze i dobar dan i dovidjenja, cak i kad se trude da gledaju u sto dalju tacku. To su vazne stvari, ona zna.
filantrop filantrop 19:28 15.07.2009

Re: Super!!

Bolje je kad je sarenije


Jeste, kazem da sam se u pocetku osecao cudno. Na stranu sto sam od zaposlenih bio najmladji pa su me mesali sa izdrzavanima

izvuku ruke iz dzepova


To ovde nikad nisam video.

filantrop filantrop 19:31 15.07.2009

Re: Super!!

ljudi nisu vrlo pricljivi u liftu


Verujem da je tako ali ja imam suprotan problem:
u liftu sretnem one koje znam sa posla pa me udave, a nije mi bas uvek do razgovora.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:40 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Jeste, kazem da sam se u pocetku osecao cudno. Na stranu sto sam od zaposlenih bio najmladji pa su me mesali sa izdrzavanima



Eto, zna se i postoji red i u toj naciji :))

filantrop

izvuku ruke iz dzepova
To ovde nikad nisam video.


Na drugom kraju sveta shvatis kako su neke endemske kulturne bastine lepa stvar. Iako je moguce da odumiru svuda.
filantrop filantrop 19:43 15.07.2009

Re: Super!!

endemske kulturne bastine


A jesi primetila kako jedni drugima pridrzavaju vrata?
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:44 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Verujem da je tako ali ja imam suprotan problem:u liftu sretnem one koje znam sa posla pa me udave, a nije mi bas uvek do razgovora.


Ovo o cemu ti govoris vuce neke nove fenomene sa sobom. Ja nisam nikada cula za kompanije koje izajmljuju/grade/kupuju zgrade za svoje zaposlene. Onda svet definitivno postaje manji i vrlo tesan. Ako je to novi trend, ko zna, mozda ce u sledecoj fazi graditi ljudima zasebne liftove. Nije da toga nema, ali je do sada bila vrlo ekskluzivna stvar, a u skoroj buducnosti i neophodna.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:47 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
A jesi primetila kako jedni drugima pridrzavaju vrata?


Da, toga svuda ima. Iako se cesto navodi kako je bar svaki drugi muskarac nastradao od neke besne feministkinje koja mu je odrzala lekciju - sta on ima njoj da pridrzava vrata. Nisam ubedjena da je zaista tako, ali ko zna. Ja volim i da pridrzim vrata i da pomognem sa stvarima, a volim i kad meni pomognu.
filantrop filantrop 19:53 15.07.2009

Re: Super!!

a nisam nikada cula za kompanije koje izajmljuju/grade/kupuju zgrade za svoje zaposlene.


Ja ne znam da li je ovo rasirena pojava i koliko. Uvek sam radio samo za jednu istu kompaniju, nemam drugih iskustava, ne mogu da kazem.
Znam da ovi imaju ovakav "smestaj" i u Svajcarskoj gde imamo ogranak i u W. DCiju. Ziveo sam.
Za druge stvarno ne znam. Nije mi palo na pamet da istrazujem.
Ovi stanovi jesu condo za kompaniju, ali za nas su samo za rentiranje , condo za rentiranje.
Ako si pomislila da je ovo nesto super luksuzno , nije, jeste fino ali nista spektakularno. Pomenuti biznismeni nisu top u mojoj firmi, ti zive na drugim lokacijama
mariopan mariopan 19:55 15.07.2009

Re: Super!!

izajmljuju/grade/kupuju zgrade za svoje zaposlene.

To nije novi vec stari trend koji polako nestaje, mozda zato nisi cula jer si mlada.

Moja zaova je pun radni vek ( staz) radila u fabrici cokolade i sve vreme stanovala u zgradi vlasnika fabrike, placala nesto manju zakupninu. Onda joj je porastao sin pa je zamolila gazdu da uzme jos jedan stan za njega da posebno zive ali da su bar blizu, jer taj gazda je posedovao vise zgrada oko svoje fabrike. Izasao joj je u susret, preselili su se u drugu zgradu i imali dva stana , jedan iznad drugog, isto placali neku malu zakupninu. Mislim da je taj obicaj polako u izumiranju. Stari kapitalisti su kupovali ili gradili zgrade za svoje radnike i iznajmljivali ih po povoljnijim cenama.
filantrop filantrop 19:57 15.07.2009

Re: Super!!

sta on ima njoj da pridrzava vrata


Jeste.
Jednom sam procitao neciji komentar na pomenutu situaciju, naime,
dama ga je pitala:
da li mi pridrzavas vrata samo zato sto sam ja zensko?
na sta je on odgovorio:
ne , vec zato sta sam ja dzentlmen.

A jedan drugi je na slicnu primedbu pustio vrata bas u trenutku kad je dama prolazila.

filantrop filantrop 20:00 15.07.2009

Re: Super!!

radila u fabrici cokolade


Sta bih dao da radim u fabrici cokolade !! po mogucnosti Guylian!
umesto sto blenem u ekran ceo dan.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:22 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Ako si pomislila da je ovo nesto super luksuzno , nije, jeste fino ali nista spektakularno. Pomenuti biznismeni nisu top u mojoj firmi, ti zive na drugim lokacijama


Tako sam mislila da jeste - fino ali ne i spektakularno
Opis akitvnosti koje si pomenuo na pocetku danas nije ekskluzivan samo za one na vrhu firme.

mariopan
To nije novi vec stari trend koji polako nestaje, mozda zato nisi cula jer si mlada.Moja zaova je pun radni vek ( staz) radila u fabrici cokolade i sve vreme stanovala u zgradi vlasnika fabrike, placala nesto manju zakupninu. Onda joj je porastao sin pa je zamolila gazdu da uzme jos jedan stan za njega da posebno zive ali da su bar blizu, jer taj gazda je posedovao vise zgrada oko svoje fabrike. Izasao joj je u susret, preselili su se u drugu zgradu i imali dva stana , jedan iznad drugog, isto placali neku malu zakupninu. Mislim da je taj obicaj polako u izumiranju. Stari kapitalisti su kupovali ili gradili zgrade za svoje radnike i iznajmljivali ih po povoljnijim cenama.


Ja u stvari nemam dovoljno iskustva sa ovakvim stvarima, ali tacno, bilo je slicnih situacija i kod nas, sa zgradama za oficire i vojna lica, pa razlicita naselja izgradjena oko velike fabrike. Ovo kako je opisano, zvuci zaista iz nekog drugog vremena.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:25 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Jednom sam procitao neciji komentar na pomenutu situaciju, naime,dama ga je pitala:da li mi pridrzavas vrata samo zato sto sam ja zensko?na sta je on odgovorio:ne , vec zato sta sam ja dzentlmen.A jedan drugi je na slicnu primedbu pustio vrata bas u trenutku kad je dama prolazila.


(uzdah) ko se znadje sa medjuljudskim situacijama, i medjupolnim...svaka cast.
Mozda je zvucalo iznad negativno, pa da korigujem - ja jesam feministkinja, prilicno zestoka ali ne i besna. I mislim da su dzentlmeni neophodni.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:27 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Sta bih dao da radim u fabrici cokolade !! po mogucnosti Guylian!umesto sto blenem u ekran ceo dan.


Ja bih radije nesto nalik na film 'Chocolat'.
Mala privreda
filantrop filantrop 20:29 15.07.2009

Re: Super!!

Nije mi palo na pamet da istrazujem


Sad sam razgovarao sa kolegom , kaze mi da to kompanije rade, redje je cela zgrada u pitanju, cesto (za)kupe sprat ili nekoliko spratova u visespratnici i ponude (iskljucivo rentirani) smestaj obicno onima koji se relociraju, bilo iz inostranstva ili iz jednog kraja US na drugi ili onima na privremenom poslu. Kaze, nije to nista neobicno.
Vracam film, moja drugarica je pre 15 god. emigrirala u Italiju, isto joj je firma obezbedila (rentiran) stan.
Bice da ta praksa postoji.
Edit: pa , ima smisla, kad se razmisli.
Stanovi na trzistu se obicno rentiraju na min 6 meseci a obicno na godinu dana. Ako neki zaposleni ne zna koliko ce da radi u firmi ili radi samo ne nekoliko meseci on drugacije ni ne moze da iznajmi stan nego od sopstvene kompanije.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:50 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
pa , ima smisla, kad se razmisli.


Ima smisla, zaista. Ima verovatno i nebrojeno situacija u kojima se ljudi nadju po prvi put i tako otkriju niz nepoznatih svetova i mogucnosti. Dobro je da se neko potrudi i organizuje stvari koje cine zivot laksim i boljim.

Ali lako je zamisliti neku SF situaciju u kojoj svako zivi u krugu svog malog posla i ljudi koje srece od jutra do veceri, bez privatnosti i izleta u ostatak sveta - i sve to isplanirano i kontrolisano.
Koliko god je svet blesav, ipak nije takav, ili bar ne odrziv na takav nacin.
filantrop filantrop 20:52 15.07.2009

Re: Super!!

Mozda je zvucalo iznad negativno, pa da korigujem - ja jesam feministkinja, prilicno zestoka ali ne i besna. I mislim da su dzentlmeni neophodni.


Ma ne, pogresno si shvatila...
ja smatram da sve sto postoji i treba da postoji , tako i feminizam.
Da samo zamislimo da se feminizam nije nikad pojavio? Ne bi bilo dobro.
Koliko sam upoznat, feminizam se odnosi na nesto drugo a ne na odbijanje elementarne ljudske uvidjajnosti, kao sto je pridrzavanje vrata.
filantrop filantrop 20:54 15.07.2009

Re: Super!!

SF situaciju


Pa jest.. ovo sto si opisala lici na SF eksperiment. Ne bih ja da budem zamorce.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:59 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Ma ne, pogresno si shvatila...ja smatram da sve sto postoji i treba da postoji , tako i feminizam.Da samo zamislimo da se feminizam nije nikad pojavio? Ne bi bilo dobro.Koliko sam upoznat, feminizam se odnosi na nesto drugo a ne na odbijanje elementarne ljudske uvidjajnosti, kao sto je pridrzavanje vrata.


Nisam pogresno shvatila, samo sam pomislila da se moze moj komentar shvatiti pogresno pa sam htela da ga pojasnim.
Fine manire jako cenim, i oni u svom pojavnom kao i sustinskom govore o uzajamnom postovanju. Na toj premisi se moze izgraditi mnogo toga dobrog.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:02 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Pa jest.. ovo sto si opisala lici na SF eksperiment. Ne bih ja da budem zamorce.


Ne daj se
filantrop filantrop 21:04 15.07.2009

Re: Super!!

ja jesam feministkinja


Pa lepo...
Onda da postavis blog o feminizmu ( a ako je vec bio, onda za nas koji smo se kasnije ukljucili a ostali da osveze pamcenje) , bas me zanima sta blogeri misle.
Cini mi se da je feminizam , i ne samo u Srbiji, totalno pogresno shvacen.
Kraj trola.
drug.clan drug.clan 21:10 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Nije mi palo na pamet da istrazujem


Sad sam razgovarao sa kolegom , kaze mi da to kompanije rade, redje je cela zgrada u pitanju, cesto (za)kupe sprat ili nekoliko spratova u visespratnici i ponude (iskljucivo rentirani) smestaj obicno onima koji se relociraju, bilo iz inostranstva ili iz jednog kraja US na drugi ili onima na privremenom poslu. Kaze, nije to nista neobicno.
Vracam film, moja drugarica je pre 15 god. emigrirala u Italiju, isto joj je firma obezbedila (rentiran) stan.
Bice da ta praksa postoji.
Edit: pa , ima smisla, kad se razmisli.
Stanovi na trzistu se obicno rentiraju na min 6 meseci a obicno na godinu dana. Ako neki zaposleni ne zna koliko ce da radi u firmi ili radi samo ne nekoliko meseci on drugacije ni ne moze da iznajmi stan nego od sopstvene kompanije.


Pocetak svega ovoga je u rudnicima u Apalaciji gde su vlasnici rudnika zakupljivali citave planine, gradili gradove i potom naplacivali rentu radnicima, pored toga oni su posedovali i sve prodavnice u gradu i sve sto je postojalo pa na kraju radnici nisu ni dobijali platu vec im je sve odbijano od plate. Neka vrsta ropstva.
Ovakve stvari su se obicno kasnije pojavljivale u siromasnim i low-paid poslovima (fabrikama , rudnicima itd)

Ono sto mene iznenadjuje da je to opstalo do danas i da se pojavljuje u white collar poslovima.

Znaci dobijes stan od firme po povlascenim uslovima kao kod Tita samo sto onda narodu nije valjalo a sada valja?
filantrop filantrop 21:17 15.07.2009

Re: Super!!

Znaci dobijes stan od firme po povlascenim uslovima kao kod Tita samo sto onda narodu nije valjalo a sada valja


Sreca tvoja sto si stavio ovog sto umire od smeha, jer je razlika drasticna...
ja ovaj stan mogu samo da iznajmin, u ugovoru pise da nikad, ni pod kojim uslovima necu moci da ga kupim.
Na zalost, jer, svidja mi se.
I mogu da ostanem u njemu samo dok radim za ove.
Dakle, nije kao kod Tita.
o cemu ti izgleda mnogo znas.
muaddib92 muaddib92 21:24 15.07.2009

Re: Super!!

A jedan drugi je na slicnu primedbu pustio vrata bas u trenutku kad je dama prolazila.


.. тако је и мој ћале на планинарењу пружио руку девојци да прескочи поток и гурнуо је у исти, убрзо потом су се и венчали а дочекали су и златну свадбу
filantrop filantrop 21:29 15.07.2009

Re: Super!!

muaddib92
A jedan drugi je na slicnu primedbu pustio vrata bas u trenutku kad je dama prolazila... тако је и мој ћале на планинарењу пружио руку девојци да прескочи поток и гурнуо је у исти, убрзо потом су се и венчали а дочекали су и златну свадбу



E hvala ti sto si mi ulepsao dan.
Zanimljiva ideja za nas neozenjene.
Ovde prvo moras da istrazis ko je strejt, ko gej, ko trans,
zatim da li je vec u vezi,
pa tek onda procenjujes mentalno i ostala stanja...
drug.clan drug.clan 21:41 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop

Dakle, nije kao kod Tita.
o cemu ti izgleda mnogo znas.



Ih, pa ne znam kako je bilo kod Tita sa stanovima (nisam imao priliku da mi uruce jedan) ali znam da sam ja da bi imao svoj krov nad glavom morao da platim jos jedan takav nekom bankarskom trulezu na ime kamate.

Znaci kod Tileta platis nula dobijes jedan a sada platis dva dobijes jedan! I jos svi srecni i zadovoljni?!
filantrop filantrop 21:54 15.07.2009

Re: Super!!

Znaci kod Tileta platis nula dobijes jedan a sada platis dva dobijes jedan! I jos svi srecni i zadovoljni?!


Ajde bre, ne izazivaj me...

Ovde kod mene iole pristojan jednosoban stan kosta od pola miliona pa na vise. Jel imas tu lovu u duseku?
Ako imas, plati i uzivaj.
Ako nemas a zelis stan u vlasnistvu, moras da platis kamatu, koja je naknada za koriscenje tudje robe, tj. novca, tj. kredita koji ti banka odobri.
Zamisli da si ti taj koji drugima pozajmljuje pare.Dao bi na plave oci?
Kao i kad rentiras auto, moras da platis trosak rentiranja.
Nema dzabe nista (
Kraj trola.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:54 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Pa lepo...Onda da postavis blog o feminizmu ( a ako je vec bio, onda za nas koji smo se kasnije ukljucili a ostali da osveze pamcenje) , bas me zanima sta blogeri misle.Cini mi se da je feminizam , i ne samo u Srbiji, totalno pogresno shvacen.Kraj trola.


Sve sto pisem se dotice i feminizma, izmedju ostalog. Slazem se da je pogresno shvacen (ima i razlicitih interpetacija i verzija, uostalom, kao i sve drugo) , ali nisam sigurna da bi jedan blog tu mogao puno da promeni, ili bar razjasni. Ako je tema bloga feminizam. Tekstovi koji govore o svim temama iz ugla feministkinja - tu vec moze da bude nekog pomaka. Bar u razumevanju. Ali pogledacu moju arhivu, naci ce se tu svacega.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:00 15.07.2009

Re: Super!!

muaddib92
A jedan drugi je na slicnu primedbu pustio vrata bas u trenutku kad je dama prolazila...
тако је и мој ћале на планинарењу пружио руку девојци да прескочи поток и гурнуо је у исти, убрзо потом су се и венчали а дочекали су и златну свадбу


Divno
drug.clan drug.clan 22:49 15.07.2009

Re: Super!!

filantrop
Znaci kod Tileta platis nula dobijes jedan a sada platis dva dobijes jedan! I jos svi srecni i zadovoljni?!


Ajde bre, ne izazivaj me...

Ovde kod mene iole pristojan jednosoban stan kosta od pola miliona pa na vise. Jel imas tu lovu u duseku?
Ako imas, plati i uzivaj.
Ako nemas a zelis stan u vlasnistvu, moras da platis kamatu, koja je naknada za koriscenje tudje robe, tj. novca, tj. kredita koji ti banka odobri.
Zamisli da si ti taj koji drugima pozajmljuje pare.Dao bi na plave oci?
Kao i kad rentiras auto, moras da platis trosak rentiranja.
Nema dzabe nista (
Kraj trola.


moram jos samo kratko kada me vuces za jezik

To sa kamatom, pozajmljivanjem novca i nadoknadom za koriscenje tudje robe tj. novca i ne ide bas tako vec malo drugacije: Banka od tvojih 1000 na savingu napravi odmah 10 000, onda ti daju te pare za kredit pa im ti vratis 20 000. Znaci za uslugu pravljenja para od tvog semena dobijaju tih 19 000 a ne za "naknadu za koriscenje tudje robe, tj. novca"

Oni tebi pozajme tvoj novac plus instant novac koji su napravili od tvog novca i jos ti naplate kamatu na njega. Dobar biznis zar ne?
pnbb pnbb 20:21 16.07.2009

Re: Super!!

zatim da li je vec u vezi,

kakve to veze ima s vezom
igor_1967 igor_1967 20:52 16.07.2009

Re: Super!!

Ivana Knežević
filantrop
Ma ne, pogresno si shvatila...ja smatram da sve sto postoji i treba da postoji , tako i feminizam.Da samo zamislimo da se feminizam nije nikad pojavio? Ne bi bilo dobro.Koliko sam upoznat, feminizam se odnosi na nesto drugo a ne na odbijanje elementarne ljudske uvidjajnosti, kao sto je pridrzavanje vrata.


Nisam pogresno shvatila, samo sam pomislila da se moze moj komentar shvatiti pogresno pa sam htela da ga pojasnim.
Fine manire jako cenim, i oni u svom pojavnom kao i sustinskom govore o uzajamnom postovanju. Na toj premisi se moze izgraditi mnogo toga dobrog.


Moja sefica je lezbejka i feministkinja i prvih par meseci kad god bi joj otvorio vrata ili jr pustio prvu da izadje iz lifta ona bi mene naterala da izadjem prvi ili bi ona meni pridrzala vrata. Onda sam ja jednog dana pokusao da joj objasnim da su mene tako vaspitali i da je to stvar postovanja... Na kraju smo uspeli da se dogovorimo da jednom ide ona prva a sledeci put ja - problem je sto nikad neznamo ko je na redu.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:27 16.07.2009

Re: Super!!

Simpaticna prica, igore. Uz stavove i izbore dodaje i kulturne razlike. A opet, najlepsi deo je komunikacija. Pokusaj dogovora je narocito simpatican. Ispostovati i jednog i drugog, i onda se shvati da ono sto je bilo vazno na pocetku u sustini i nije tako vazno, i tako se razresi jos jedna kriza
muaddib92 muaddib92 21:01 15.07.2009

Love thy neighbour

Stari kapitalisti su kupovali ili gradili zgrade za svoje radnike i iznajmljivali ih po povoljnijim cenama.

Не само станове, mariopan, него су се радници и снабдевали у њиховим продавницама, забележила и песма:
You load sixteen tons, what do you get
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

И сами смо живели у рударском насељу у таквој једној кућици од 2 двособна стана: ми у једном, а комшије у другом - делило се и добро и зло, ево примера: када смо се годинама касније селили из другог града у трећи, камион са нашим стварима подлетео је под воз и возач погинуо, ствари уништене.. први су сутрадан ујутру у трећем граду били отац и син - комшије из првог града да помогну, и дан-данас је и трећа генерација из обе породице у пријатељским односима.
Тога ни овде у великом граду више нема, седамнаесту сам годину у једном улазу са 30-так станова а половину станара не знам. Ипак, има доста финих младих момака и девојака који се јаве и придржимо једни другима улазна врата - али то је све, али то је можда и довољно..
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:27 15.07.2009

Re: Love thy neighbour

muaddib92
Stari kapitalisti su kupovali ili gradili zgrade za svoje radnike i iznajmljivali ih po povoljnijim cenama.Не само станове, mariopan, него су се радници и снабдевали у њиховим продавницама, забележила и песма:..


Sto vise razmisljam na ovu temu, muaddibe, prisecam se razlicitih stvari koje sam citala, i koje se desavaju danas. U Dominikanskoj Republici, koja deli ostrvo sa Haitijem, na plantazama secerne trske rade Haicani, poslednji bednici kojima je i to bolje od onoga sto su ostavili za sobom, izolovani od svega, u tesnom krugu plantaze, stracara i radnji u kojima kupuju osnovne stvari, po ceni koja im uzme najveci deo prihoda. Nikad se 'dobra' ideja ne protraci medju ljudima. Kad joj je proslo vreme na jednom mestu, ona se preseli negde drugo.

muaddib92
И сами смо живели у рударском насељу у таквој једној кућици од 2 двособна стана: ми у једном, а комшије у другом - делило се и добро и зло, ево примера: када смо се годинама касније селили из другог града у трећи, камион са нашим стварима подлетео је под воз и возач погинуо, ствари уништене.. први су сутрадан ујутру у трећем граду били отац и син - комшије из првог града да помогну, и дан-данас је и трећа генерација из обе породице у пријатељским односима.Тога ни овде у великом граду више нема, седамнаесту сам годину у једном улазу са 30-так станова а половину станара не знам. Ипак, има доста финих младих момака и девојака који се јаве и придржимо једни другима улазна врата - али то је све, али то је можда и довољно..


Sve ima svoje, zar ne? Blizina i tesan prostor umeju da stvore lepa, trajna prijateljstva kao i muke bez kraja ili tragedije. Iako u malo truda sve moze bolje, rekla bih.

Ali to je mozda i dovoljno...mozda.
drug.clan drug.clan 21:46 15.07.2009

Re: Love thy neighbour

Ivana Knežević

Sto vise razmisljam na ovu temu, muaddibe, prisecam se razlicitih stvari koje sam citala, i koje se desavaju danas. U Dominikanskoj Republici, koja deli ostrvo sa Haitijem, na plantazama secerne trske rade Haicani, poslednji bednici kojima je i to bolje od onoga sto su ostavili za sobom, izolovani od svega, u tesnom krugu plantaze, stracara i radnji u kojima kupuju osnovne stvari, po ceni koja im uzme najveci deo prihoda. Nikad se 'dobra' ideja ne protraci medju ljudima. Kad joj je proslo vreme na jednom mestu, ona se preseli negde drugo.


Spomenuh gore i rudare ali ako imate volje mozete o Haitiju da se nacitate kod mene na blogu. Nazalost nista dobro. - 1 - , - 2 - , - 3 -
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:05 15.07.2009

Re: Love thy neighbour

Nije to tema koju bih volela cesto da srecem, druze clane. Vazno je znati sta se desava ljudima u svetu, price iz razlicitih uglova su neophodne za neko sagledavanje sveta, ali svet ljudi je jako naporan, i sebi i onima oko njega.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:03 15.07.2009

sta reci?

Nekako mi se zalemilo da sam u zgradi podstanar, a zgrada je saveznih organa, daleke nam SFRJ, svi su Balkanski spijuni, dok se ne dokaze suprotno, Svestenik dolazi od 140 stanova, u dva-tri, bas cu ga pitati u koliko.Kad mi je osvestao stan, sve zvezdice izlazile, umalo da mi se zapali stolnjak. Dan danas se smejem faci, prve komsinice, kad sam joj trazila vanil secer, ne smem ni da pomislim da sam joj slucajno zatrazila nesto drugo. Vremenom ih prevaspitala i navikla na jednu kafu, makar u mesec dana, ali da se zna da smo zivi. Sad se lepo javljaju i cak se i zaliva cvece, kad se negde ode, da se kljuc, za ne daj Boze, ako pukne neka cev, sto je ranije bila misaona imenica... Sve se moze kad se hoce.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:13 15.07.2009

Re: sta reci?

dusanovaiivanovamama
... Sve se moze kad se hoce.


I ja tako mislim. Vecina stvari koje znace ljudima, i mogu im biti od pomoci, zaista ne traze puno truda od drugih.
Nasi crno-beli komsije preko puta su topli i druzeljubivi, i oni okupljaju ljude. Dok je meni najnormlanije da me neko upita za nesto, ili zatrazi pomoc, ja retko napravim duzi korak od toga. Ne zato sto ne bih volela. Prosto se desi, ponekad. Ali njih je uzivanje posmatrati.
A na primerima uce, i deca i odrasli.
Treba svima vise lepih primera.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:51 15.07.2009

Re: sta reci?

Ivana Knežević
dusanovaiivanovamama
... Sve se moze kad se hoce.


A na primerima uce, i deca i odrasli.
Treba svima vise lepih primera.



Naravno, potpuno se slazem, ali mi je zanimljivo da svima njima mogu biti kcerka.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:18 15.07.2009

Re: sta reci?

dusanovaiivanovamama

Naravno, potpuno se slazem, ali mi je zanimljivo da svima njima mogu biti kcerka.


Mnogi, vecina ljudi u godinama su samo vremenski pomerena i bremenom otezala deca.
cult cult 00:00 16.07.2009

Da,

zaboravi se na poetičnost drugih.
i to ne zbog otudjenosti, vec zbog povrsnosti.
kako dobar post!
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:42 16.07.2009

Re: Da,

cult
zaboravi se na poetičnost drugih.i to ne zbog otudjenosti, vec zbog povrsnosti.


Kako je ovo lepo, cult. Lepo kao istinito, jako, vazno. Hvala!
lacerta lacerta 15:05 16.07.2009

..

prelepo..
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:53 16.07.2009

Re: ..

Hvala na citanju, lacerta.
Черевићан Черевићан 22:29 16.07.2009

пансионер

препричати свој доживљај колективног живљења након Вашег, гђо Кнежевић, овако надахнутог па још поецки уобличеног био би чист бламаж,
па нећу.
ал оћу,
само указати да је сваки онај кои таква искуства неима уистину за ничим упоредив угођај оштећен.

ето.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:22 16.07.2009

Re: пансионер

A ja bih rado procitala Vas blamaz, dragi Cher.
I slazem se da iskustva kao ova obogate. Vazno je posvetiti misli i malo paznje ljudima oko nas, izvuci ih iz anonimnosti i bezlicnosti. Svi smo mi samo lica u prolazu.
loader loader 01:41 17.07.2009

Re: пансионер

http://www.youtube.com/watch?v=KwwEHJ0K_yw
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:30 18.07.2009

Re: пансионер

Hvala na prilogu, loader.
Sa zakasnjenjem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana