Ljudska prava| Region

"Oluja" drugim sredstvima

Drago Kovacevic RSS / 01.08.2009. u 13:00

Karin
Karin

Za koji dan će četrnaesta godišnjica "Oluje". O tome kako je sve izgledalo pre četrnaest godina uglavnom se dosta zna. No, na životima običnih malih ljudi, biva vidljivo da zao duh "Oluje" i te kako još traje. O tome sam u jučerašnjem broju zagrebačkih "Novosti" objavio potpuno autentičnu priču, smatrajući je ilustrativijom i dojmljivijom od navođenja opštih podataka, ličnih sećanja i razmišljanja.

 

 

Porodica Radeka, Marinko, Marija i njihova dijeca, komšije i gotovo svi mještani otišli su iz Karina, 4. avgusta, 1995. godine, spašavajući živote.

Nisu znali Radeke tačno gdje idu, a imali su samo jednu potrebu. Da stignu tamo gdje se ne ratuje i ne puca, da konačno nakon više godina straha i strepnje osjete sigurnost i mirno zaspu znajući da će se sutra isto tako mirno probuditi. Da žive običan, mali, porodični život.

Trajalo je njihovo putovanje u neizvjesnost više dana i konačno su se zaustavili u Novom Sadu, gdje su odlučili otpočeti novi život. Nije bilo lako. Bez kuće, imovine, posla, bez novca. Samo najnužnije stvari i volja da se preživi.

No život je jači od svega. Radili su ne birajući posao, školovali djecu, vodili težak podstanarski život. Radovali su se malim stvarima, dječijem uspjehu u školi i njihovom odrastanju. Maštali su da se skuće i imali planove.

Računali su na imovinu koju su ostavili u Karinu, koja im je bila uzurpirana, ali za koju su znali da će im po svim ljudskim i božijim zakonima jednom biti vraćena. Karin je na moru i tamo je svaki kvadrat kuće i zemljišta vrijedan. Sa strijepnjom i nestrpljenjem su čekali da im se imovina vrati, pa su pokrenuli i sudsku parnicu pred općinskim sudom u Obrovcu.

Predmet je bio dodjeljen sucu Boži Vukušiću i on je konačno nakon četvrte rasprave u decembru, 2008 godine donio jedinu moguću presudu, da se imovina vraća onome čija je – Marinku Radeki.

Ali, ne lezi vraže. Uzurpator se žalio  višem, županijskom sudu u Zadru smatrajući da su povrijeđena njegova prava, da je njegovo pravo na uzurpciju, starije od prava vlasništa porodice Radeka. I taj predmet još stoji na zadarskom sudu, a uzurpator se baškari u njihovoj kući na moru, koristeći je kao vikendicu u kojoj ljetuje i provodi trenutke odmora.

U međuvremenu porodicu Radeka je stigla velika nesreća. Marinko je otišao na jedno novosadsko gradilište gdje je radio zarađujući za život i 16. 01. ove godine, na tom gradilištu poginuo. Porodica je ostala bez hranitelja i uzdanice. U Novom Sadu žive kao podstanari boreći se svaki dan za egzistenciju kako bi danas zaradili ono što mogu potrošiti sutra, a u njihovoj kući na Jadranu baškari se bespravno uzurpator.

 

KO JE UZRPATOR?

 

Uzurpator porodične kuće Radeka je naročito zanimljiva ličnost i to ovoj priči daje poseban ton. Iznad svega je zanimljiva njegova društvena uloga i rekao bih sasvim specifična profesija od koje se po prirodi stvari ne bi smijelo očekivati da otima tuđe kuće i prisvaja tuđu imovinu.  To je u svakoj vjeri i u svakome civilizovanome svjetonazoru težak grijeh. Uzurpator je svećenik. To je velečasni Darko Banfić, zaređen u Zagrebu, 30. 06. 1997. godine , a zaredio ga je sa još 25 svećenika u zagrebačkoj katedrali lično kardinal Franjo Kuharić. Velečasni Darko Banfić bio je župni vikar u Dugom Selu, vršio pastoralnu službu u Mariji Bistrici, pa potom bio župni vikar u Kutini i Donoj Stubici. Sada vrši upravu u župama Stari Farkašić,Mala Gorica i Žažina. Osim navedenih svećeničkih dužnosti velečasni Darko Banfić je urednik i voditelj emisije «Duhovna misao» koju emituje radio RTL. U tim emisijama velečasni se bavi tumačanjem svetih tekstova i njihovih poruka vjernicima...

Svoju svestranost velečasni Banfić potvrđuzje i tako što je član nogomentne reprezentacije hrvatskih svećenika, koja je, evo, ako niste znali, dvostruki evropski prvak među svećeničkim reprezentacijama.

Ono što je Radekama naročito teško padalo jeste arogancija i pretnje koje im je upućivao velečasni Banfić kad bi mu se obratili i molili ga da izađe iz kuće. Prva njegova rečenica bi uvjek bila – Ovo je hrvatska zemlja i vi ovdje nemate šta tražiti-. A potom bi sa čuđenjem gledao i govorio – Pa kako uopće možete ovdje dolaziti, kako vas policija nije pohapsila-.

 

 

HOĆE LI PRAVDA IKADA STIĆI?

 

 

Sin Marije i pok. Marinka Radeke, Miroslav, koji je postdiplomac na  Ekonomskom Fakultetu u Novom Sadu i mladić koji vjeruje u ideale pravde i civilizacijska dostignuća, kaže da je krajnje začuđen ponašanjem velečasnoga Banfića.

 “Ako ovako rezonuje jedan svećenik, intelektualac, čovjek koji bi po prirodi svoga zanimanja morao najprije voditi računa o moralu, moralnosti i hrišćanskim vrijednostima onda sam ja uvjeren da je on zalutao u tu profesiju. To nikako ne može biti stav cijele katoličke crkve. Žalba koju je napisao županijskom sudu u Zadru ostaje ružnim spomenikom neosjetljivosti, gramzljivosti i niskih ljudskih poriva da uživaju u onome što nije njihovo. On čak na to nije prinuđen siromaštvom, on tu boravi samo periodično i naša kuća služi mu kao ladanje. On živi stotinama kilometara odavde udaljen. Usput pokazuje sve elemente nacionalne netrpeljivosti i diskrimnacije vezane po tome osnovu. Koliko znam to je kažnjivo. U današnjem svijetu to ne prolazi, pa ni u Hrvatskoj.Žalba koju je uložio na jedinu moguću presudu će ostati u arhivama i sutra će to neko čitati čudeći se da je jedan svećenik posezao za ovakvim nerazumnim i nemoralnim, protuzakonitim i protuljudskim zahtjevima. Da zadrži nešto što nije njegovo. Znam da je sudstvo sporo i neefikasno, da su još ostali tragovi vremena iz devedesetih godina, ali postoji samo jedan način da se ovo razrješi, a to je da naša kuća bude opet u našemu posjedu. I to će se dogoditi. Danas ili sutra. Za velečasnoga Banfića mogu samo kazati ono što je Hrist kazao svojim mučiteljima – oprosti im gospode ne znaju šta rade-„

Miroslavova majka, Marija Radeka, na ovo samo uzdiše..i kaže.

„ Za mene „Oluja” traje sve do momenta dok ne dobijem nazad svoju imovinu. A to je previše, zaista previše godina. Evo skoro će nastupiti petnaesta godina kako  našu kuću za svoj provod koristi jedan svećenik koji je odatle udaljen sa sluzžbom i boravkom više od 300 kilometara. I da je boga i pravde, i da je on zaista „božiji sluga” sada bi rekao, evo da platim to što sam koristio, lijepo sam se tu odmarao. Ovo je vaše. Da mi je savjest mirna. Ne, on kaže, ovo nije vaše, jer je ovo hrvatska zemlja. A naše je kuća i naših je tih 7 ari koje koristi, zna on to kao i ja”.

 

Čeka se dan kad će Radeke u posjed svoje imovine. Tad će za Mariju i najkrupnije posljedice „Oluje” polako u zaborav. Ništa nije tako blagotvorno kao pravda. No, neće u zaborav činjenica da je uzurpator njihove kuće i njihova imanja onaj za koga su to najmanje mogli očekivati. Jedan svećenik.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

adam weisphaut adam weisphaut 13:30 01.08.2009

Pravi

Uzurpator je svećenik. To je velečasni Darko Banfić, zaređen u Zagrebu, 30. 06. 1997. godine , a zaredio ga je sa još 25 svećenika u zagrebačkoj katedrali lično kardinal Franjo Kuharić.

hrišćanin.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:05 01.08.2009

Re: Pravi

Ovo je hrvatska zemlja i vi ovdje nemate šta tražiti-. A potom bi sa čuđenjem gledao i govorio – Pa kako uopće možete ovdje dolaziti, kako vas policija nije pohapsila-.

Čist fašizam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:38 01.08.2009

Uzurpatori

Dobro, taj sotona u svećeničkoj odori je direktni uzurpator, ali ima ih još.
Indirektni uzurpatori su:
- država Hrvatska,
- svi političari iz Srbije devedesetih i političari RSK, koji su svojom politikom oterali porodicu Radeka sa porodičnog imanja,
- svi ratni profiteri iz Srbije,
- sve zemlje Eu i dr. koje su pomogle Hrvatskoj u tzv. domovinskom ratu i priznale njenu nezavisnost pre nego je rešeno pitanje Srba u Hrvatskoj, kao i zemlje koje i danas prećutno odbravaju Hrvatskoj da ne vraća imovinu svojim građanima srbima koje je proterala devedesetih,
- bivše i aktuelna vlast Srbije, koje se direktnije ne založe i bore za prava prognanih Srba,
- većina nevladinih organizacija u Srbiji, jer se ne bave pravima prognanih Srba,
.......

Mnogo je uzurpatora, a Radeke i njima slični su usamljeni.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:06 01.08.2009

Re: Uzurpatori

Vojislav Stojković
Dobro, taj sotona u svećeničkoj odori je direktni uzurpator, ali ima ih još.
Indirektni uzurpatori su:
- država Hrvatska,
- svi političari iz Srbije devedesetih i političari RSK, koji su svojom politikom oterali porodicu Radeka sa porodičnog imanja,
- svi ratni profiteri iz Srbije,
- sve zemlje Eu i dr. koje su pomogle Hrvatskoj u tzv. domovinskom ratu i priznale njenu nezavisnost pre nego je rešeno pitanje Srba u Hrvatskoj, kao i zemlje koje i danas prećutno odbravaju Hrvatskoj da ne vraća imovinu svojim građanima srbima koje je proterala devedesetih,
- bivše i aktuelna vlast Srbije, koje se direktnije ne založe i bore za prava prognanih Srba,
- većina nevladinih organizacija u Srbiji, jer se ne bave pravima prognanih Srba,
.......

Mnogo je uzurpatora, a Radeke i njima slični si su usamljeni.

Apsolutno ste u pravu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:26 01.08.2009

Re: Uzurpatori

Vojislav Stojković
Dobro, taj sotona u svećeničkoj odori je direktni uzurpator, ali ima ih još.
Indirektni uzurpatori su:
- država Hrvatska,
- svi političari iz Srbije devedesetih i političari RSK, koji su svojom politikom oterali porodicu Radeka sa porodičnog imanja,
- svi ratni profiteri iz Srbije,
- sve zemlje Eu i dr. koje su pomogle Hrvatskoj u tzv. domovinskom ratu i priznale njenu nezavisnost pre nego je rešeno pitanje Srba u Hrvatskoj, kao i zemlje koje i danas prećutno odbravaju Hrvatskoj da ne vraća imovinu svojim građanima srbima koje je proterala devedesetih,
- bivše i aktuelna vlast Srbije, koje se direktnije ne založe i bore za prava prognanih Srba,
- većina nevladinih organizacija u Srbiji, jer se ne bave pravima prognanih Srba,
.......

Mnogo je uzurpatora, a Radeke i njima slični si su usamljeni.

Slažem se Vojislave...nemam šta dodati.
Jedino, ovo zadnje o NVO ne bih mogao da prihvatim. NVO sektor u Srbiji, pa i u Hrvatskoj je za izbeglice učinio neuporedivo više od države.
olivera2804 olivera2804 14:31 01.08.2009

Re: Uzurpatori

- većina nevladinih organizacija u Srbiji, jer se ne bave pravima prognanih Srba,

Ja jos nisam cula da se neka (ne)vladina organizacija u Srbiji bavi pravima Srba osim ovih koji se bave pravima Srba homoseksualaca.
................

Koliko ima Radeka na ovom svetu?
Koliko ce da traje krvavi pir brace Hrbata zavisi samo od nas.
drug.clan drug.clan 13:41 01.08.2009

uslovi

Ovakvih prica sam cuo mnogo, mnogo poznanika koji imaju slican problem nije moglo da se vrati u svoje kuce koje su uglavnom bile prazne ali je neko imao papir koji im dozvoljava boravak. Sudski proces se zavrsio preko noci tek kada su se nakon dosta godina pojavili u hrvatskoj sa americkim pasosem.


Ja se ne secam da je povratak imovine hrvatskim srbima bio jedan od ultimativnih uslova koje je hrvatska dobila za ulazak u EU sa druge strane EU od Srbije ultimativno trazi vracanje imovine oduzete 1946.

Zna unija sta radi ipak je ovo oduzeto od sirotinje a ona im je zadnja rupa na svirali
mikimedic mikimedic 14:15 01.08.2009

Hvala Drago

sto pises o ovakvim stvarima.

mnogo muke je prepatio taj narod, i ovo su jos neke neverovatne stvari koje se nastavljaju.

zelim porodici radeka da sto je pre moguce dodju u posed svoje imovine.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:23 01.08.2009

Re: Hvala Drago

mikimedic
sto pises o ovakvim stvarima.

mnogo muke je prepatio taj narod, i ovo su jos neke neverovatne stvari koje se nastavljaju.

zelim porodici radeka da sto je pre moguce dodju u posed svoje imovine.


Hvala i tebi Miroslave za sve što si činio i činiš za izbeglice..
pozz
skyspoter skyspoter 14:30 01.08.2009

Nije samo

porodica radek u pitanju - ovo je samo marketinski primer sta se desava I primer da drzava Srbija cuti ili je suvise zauzeta sa Kosovom.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:42 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
porodica radek u pitanju - ovo je samo marketinski primer sta se desava I primer da drzava Srbija cuti ili je suvise zauzeta sa Kosovom.


Nije, naravno. Namera mi je da preko jedne upečatljive priče, kažem šta se dešava..
skyspoter skyspoter 15:10 01.08.2009

Re: Nije samo

Moja prica nije upecatljiva

Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu


1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika.
Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj.
Dobro.
Pisem Hrvatica.
Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu.
U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:19 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
Moja prica nije upecatljiva

Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu


1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika.
Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj.
Dobro.
Pisem Hrvatica.
Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu.
U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje.

Shvatam vašu priču..zaista...

U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje.

Imaju dva zakona koja su potencialno opasna za izbeglice a tiču se poljoprivrednoga zemljišta. Jedan je o poljoprivrednom zemljištu a drugi o izgradnji golf igrališta. I ne može država oduzeti svojinu, nego može bez saglasnosti vlasnika njegovu zemlju dati u zakup. To svakako dira u vlasnička prava. Zakon o izgradnji golf igrališta podrazumeva da se na zahtev investitora koji želi graditi golf igralište proglašava opšti interes i zemlja prodaje investitoru po tržišnoj ceni. Opet bez pitanja vlasnika.
Za sada nema posledica, a hoće li ih biti, videćemo..
Inner Party Inner Party 15:23 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
primer da drzava Srbija cuti


Sta moze drzava Srbija da uradi?!?!


skyspoter skyspoter 15:28 01.08.2009

Re: Nije samo

drago prvo nema potrebe da idemo na VI a drugo zar zaista mislis da ce neko da igra golf na Udbini???? Jedino ako osnuju neki novi golf club -"GOLFING IN THE HILLS" exclusively in Croatia, Lika, Udbina. hmmmmmmmmmmm
skyspoter skyspoter 15:30 01.08.2009

Re: Nije samo

Sta moze drzava Srbija da uradi?!?!



How about da oni koji idu na sahrane svojih majki ne budu uhiceni????
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:31 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
drago prvo nema potrebe da idemo na VI a drugo zar zaista mislis da ce neko da igra golf na Udbini???? Jedino ako osnuju neki novi golf club -"GOLFING IN THE HILLS" exclusively in Croatia, Lika, Udbina. hmmmmmmmmmmm

Slažem se...izvini....
Neće, naravno na Udbini niko igrati golf..
Mada, vjerovatno znaš da Udbina ima najviše sunčanih sati u Hrvatskoj..Jednako koliko i Hvar...
Inner Party Inner Party 15:33 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
Sta moze drzava Srbija da uradi?!?!



How about da oni koji idu na sahrane svojih majki ne budu uhiceni????


Sta tek tu moze drzava Srbija da uradi?!?!
skyspoter skyspoter 15:38 01.08.2009

Re: Nije samo

Mada, vjerovatno znaš da Udbina ima najviše sunčanih sati u Hrvatskoj..Jednako koliko i Hvar...


Da joj preporucim da gaji smokve umesto sljiva koje by the way nema ko da obere poslednjih devet godina...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:43 01.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
Mada, vjerovatno znaš da Udbina ima najviše sunčanih sati u Hrvatskoj..Jednako koliko i Hvar...


Da joj preporucim da gaji smokve umesto sljiva koje by the way nema ko da obere poslednjih devet godina...

Hahaha, nemoj...Ubiće ih zima...smokve ne mogu trpiti minus dvadeset...
Najbolje je tamo gajiti krave....a šljive rode, kad, tad...
skyspoter skyspoter 15:52 01.08.2009

Re: Nije samo

Sta tek tu moze drzava Srbija da uradi?!?!]



Pa na primer
da omoguci dobijanje hrvatskog drzavljanstva mnogo brze sa manje formulara,
da garantuje bezbedan povratak muskaraca rodjenih od 1955 do danas,
da omoguci nesmetano pravo na zemljiste, land law etc



skyspoter skyspoter 16:02 01.08.2009

Re: Nije samo

a šljive rode, kad, tad...




u pravu si --- ovde saki dapa poslednje dve nedelje a sljive rodile ko grozdje...keva in law misli da sam bacila cini ;-))))




mikimedic mikimedic 16:04 01.08.2009

Re: Nije samo

Moja prica nije upecatljiva

Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu


1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika.
Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj.
Dobro.
Pisem Hrvatica.
Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu.
U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje.


vidi,
republicko drzavljanstvo koje je postojalo u sfrj, pored saveznog, je bilo i odlucujuce za odredjivanje korpusa drzavljana novonastalih drzava. sto ce reci ko je u sfrj, imao republicko hrvatsko, tj. bio upisan u maticnu knjigu hrvatskih drzavljana je automatski zadrzao to drzavljanstvo i kada je hrvatska postala nezavisna. isto se odnosi i na sve druge republike.

medjutim, za vreme postojanja sfrj, posto je savezno drzavljanstvo bilo primarno, republicko je potiskivano u drugi plan. raspadom jugoslavije su bas zbog toga nastajali brojni problemi, prvenstveno zato sto je sistem odredjivanja republickog drzavljanstva koji je postojao u sfrj menjan u vise navrata i bio je prilicno konfuzan tako da ljudi nisu ni bili svesni koje republicko drzavljanstvo imaju, a koje se pokazalo kasnije kljucnim.

mislim da je bilo ovako: do 1947. republicko drzavljanstvo je odredjivano po mestu boravka lica u trenutku uspostavljanja knjiga drzavljana.

mislim da je od 1947. do mislim 1954. drzavljanstvo lica je odredjivano po mestu rodjenja oca.

kasnije je bilo po mestu upisa drzavljanstva oca;

zatim po automatizmu po mestu rodjenja oca ili po mestu rodjenja na zahtev roditelja,

i na kraju po automatizmu po mestu rodjenja.

ne secam se tacno prelomnih godina (mislim da su bile 1961, 1974 i 1980), i da li sam propustio jos neki sistem, ako neko poznaje tacno materiju bilo bi dobro da objasni.

Uglavnom, 99% sam siguran da je od 1980. iskljucivo odredjivano drzavljanstvo po mestu rodjenja.

Nejasno je u kom kontekstu si registrovala sestru, ako je rodjena posle 1980. drzavljanstvo se odredjuje automatski, a maticar je verovatno mislio na nacionalnu pripadnost. uglavnom ako je rodjena 1984. u srbiji onda sasvim sigurno nema drzavljanstvo hrvatske.

mikimedic mikimedic 16:10 01.08.2009

Re: Nije samo

Pa na primer
da omoguci dobijanje hrvatskog drzavljanstva mnogo brze sa manje formulara,
da garantuje bezbedan povratak muskaraca rodjenih od 1955 do danas,
da omoguci nesmetano pravo na zemljiste, land law etc


mislim da ovde ipak malo mesas pojmove -- za sve ovo sto navodis mozes smatrati odgovornom iskljucivo hrvatsku, a ne srbiju.

srbija ne moze nista po pitanjima hrvatskog drzavljanstva, bezbednosti u hrvatskoj, i imovine u hrvatsko jer ta pitanja nisu u njenoj nadleznosti, vec u nadleznosti hrvatske.

u najboljem slucaju moze da lobira, vrsi pritisak na hrvatske organe da svi postojeci problemi budu adekvatno reseni, a mislim da to srbija uz najbolju volju i radi.
skyspoter skyspoter 16:18 01.08.2009

Re: Nije samo

[Uglavnom, 99% sam siguran da je od 1980. iskljucivo odredjivano drzavljanstvo po mestu rodjenja.



roditelja? ili dece?


[Nejasno je u kom kontekstu si registrovala sestru,



u kontekstu da treba da se registruje po zakonu o drzavljanstvu koji je vladao u to doba.


skyspoter skyspoter 16:22 01.08.2009

Re: Nije samo

u najboljem slucaju moze da lobira, vrsi pritisak na hrvatske organe da svi postojeci problemi budu adekvatno reseni, a mislim da to srbija uz najbolju volju i radi.





radi, slazem se. ali energiju i pare koje potrosi na kosova mogla bi da ulozi na srbe iz hrvatske.
skyspoter skyspoter 16:53 01.08.2009

Re: announcement

mislim da me vecina ovde smatra nacionalistom mada se ne osecam tako. Jednom kada vecina koja me smatra nacionalistom shvati da Srbi nisu jedini krivi za ono sto se desilo 90ih - mozda shvati da mozemo da idemo napred.
mikimedic mikimedic 16:55 01.08.2009

Re: Nije samo

roditelja? ili dece?


uvek se misli na mesto rodjenja lica ako to nije posebno naglaseno ( naveo sam ako je mesto rodjenja oca u pitanju). u konkretnom slucaju, lice rodjeno 1984, je po automatizmu moralo biti upisano u knjigu drzavljana republike u kojoj je rodjeno.


u kontekstu da treba da se registruje po zakonu o drzavljanstvu koji je vladao u to doba.


ne pomazes mi. govorimo o zakonu o drzavljanstvu koji je vazio u to doba a koji automatski odredjuje drzavljanstvo po mestu rodjenja. tako da ne znam sta podrazumevas pod cinom 'registracije'.
mikimedic mikimedic 17:01 01.08.2009

Re: Nije samo

radi, slazem se. ali energiju i pare koje potrosi na kosova mogla bi da ulozi na srbe iz hrvatske.


o moralnim nacelima i uzrocima rata bi se moglo jako dugo polemisati ali mislim da ovde nije ni mesto ni vreme.

medjutim, u danasnjem kontekstu, ako znamo da je hrvartska suverena drzava i srbi iz hrvatske su drzavljani hrvatske, pitanje je zasto bi srbija ulagala ista vise u srbe iz hrvatske nego sto cini npr. za srbe iz amerike?

kontekst kosova je totalno drugaciji. srbija smatra kosovo sopstvenom teritorijom i sasvim je logicno i legitimno sto trosi pare i energiju na ta pitanja. da se ja pitam, mislim da bi trebalo mnogo vise energije uloziti u pitanja kosova nego sto se danas cini, npr. potpuno integrisanje kosovskih alabanaca u politicki sistem srbije.

kosovski albanci su drzavljani srbije, za razliku od srba iz hrvatske.



skyspoter skyspoter 17:10 01.08.2009

Re: Nije samo

medjutim, u danasnjem kontekstu, ako znamo da je hrvartska suverena drzava i srbi iz hrvatske su drzavljani hrvatske


hrvatska je suverena drzava ali srbi u hrvatskoj su druga klasa gradjana



kosovski albanci su drzavljani srbije


nisu.




skyspoter skyspoter 17:18 01.08.2009

Re: Nije samo

kosovski albanci su drzavljani srbije


ili ako treba da te ubedim onda


NISU BRE!!!!

pavinho pavinho 17:29 01.08.2009

Re: Nije samo

Drago Kovacevic

skyspoterMoja prica nije upecatljiva Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu 1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika. Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj. Dobro. Pisem Hrvatica. Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu. U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Shvatam vašu priču..zaista...
U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Imaju dva zakona koja su potencialno opasna za izbeglice a tiču se poljoprivrednoga zemljišta. Jedan je o poljoprivrednom zemljištu a drugi o izgradnji golf igrališta. I ne može država oduzeti svojinu, nego može bez saglasnosti vlasnika njegovu zemlju dati u zakup. To svakako dira u vlasnička prava. Zakon o izgradnji golf igrališta podrazumeva da se na zahtev investitora koji želi graditi golf igralište proglašava opšti interes i zemlja prodaje investitoru po tržišnoj ceni. Opet bez pitanja vlasnika.Za sada nema posledica, a hoće li ih biti, videćemo..


Vidite,ja smatram da je zakon o poljoprivredi apsolutno nuzan,i to upravo ovakav kakav je predlozen,jer ne znam da li vam je to poznato,ali drzavna agencija nece oduzimati zemlju,vec ce je samo davati u zakup po trzisnim cjenama unatoc protivljenju vlasnika,naravno ukoliko je neobradena.
evo primjer zasto to smatram dobrim rjesenjem:
-moj tetak zivi u malom selu 30-tak km od splita.devedesetih su i on i zena ostali bez posla pa su se poceli baviti uzgojem ovaca(obiteljska tradicija i tradicija citavog kraja),prvo za prodaju janjaca,a potom su poceli proizvoditi i ovcji sir.sad posao i jedan i drugi su dobro krenuli,pogotovo sa sirom kojeg stvarno prodaju bez problema sta direktno iz sirane,sta kroz ducane u splitu jer je odnos kvalitete i cjene jako dobar.inace kroz programe EU-a,su ostvarili poticaje za modernizaciju sirane i farme ali imaju veliki problem.oni bi sirili proizvodnju,samo nemaju dovoljno zemlje za ispasu,mada je veci dio zemlje u selu neobraden i zapusten.neki susidi daju zemlju u zakup(onako po nasu,za janjca)ali neki jednostavno ne zele,iz ko zna kojih razloga.po ovom zakonu,drzava bi ih prisilila na davanje zemlje u zakup,moj tetak bi prosirija proizvodnju,vjerojatno zaposlia jos dvoje-troje ljudi(sta je u dalmatinskoj zagori velika stvar).inace srbi koji se jos nisu vratili bi imali cak i nekakvu korist,jer bi dobijali novac od zakupa,ovako zemlja samo propada.naravno kad se vrate da imaju pravo sami je obradivat ako zele zivit od poljoprivrede.
zakon o golfu je druga prica,on je vise-manje pljackaski,samo srbe povratnike nece dirat,jer sumljan da ce se gradit golf tereni u kninu ili tako negdi.

p.s.obitelji radeka zelin sto brzi povratak,i da ovdje u RH izgrade sta bolji zivot.
skyspoter skyspoter 17:47 01.08.2009

Re: Nije samo

ali drzavna agencija nece oduzimati zemlju,vec ce je samo davati u zakup po trzisnim cjenama unatoc protivljenju vlasnika,naravno ukoliko je neobradena


moja sestra hoce da gaji ovce u hrvatskoj - a ne moze - po hrvatskom nije hrvatica - a po srpksom - nije dovoljno srpkinja da bi se borili za nju da dokaze da je hrvatica.
mikimedic mikimedic 17:59 01.08.2009

Re: Nije samo

moja sestra hoce da gaji ovce u hrvatskoj - a ne moze - po hrvatskom nije hrvatica - a po srpksom - nije dovoljno srpkinja da bi se borili za nju da dokaze da je hrvatica.


sky... ja sam stvarno pokusao da razjasnim neke pojmove, ocigledno nisam uspeo. mislim da odlazis predaleko u tvojim kvalifikacijama. iskreno zelim da sestra resi pitanje drzavljanstva sto pre. pozz.
drug.clan drug.clan 18:09 01.08.2009

Re: Nije samo

pavinho
Drago Kovacevic

skyspoterMoja prica nije upecatljiva Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu 1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika. Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj. Dobro. Pisem Hrvatica. Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu. U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Shvatam vašu priču..zaista...
U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Imaju dva zakona koja su potencialno opasna za izbeglice a tiču se poljoprivrednoga zemljišta. Jedan je o poljoprivrednom zemljištu a drugi o izgradnji golf igrališta. I ne može država oduzeti svojinu, nego može bez saglasnosti vlasnika njegovu zemlju dati u zakup. To svakako dira u vlasnička prava. Zakon o izgradnji golf igrališta podrazumeva da se na zahtev investitora koji želi graditi golf igralište proglašava opšti interes i zemlja prodaje investitoru po tržišnoj ceni. Opet bez pitanja vlasnika.Za sada nema posledica, a hoće li ih biti, videćemo..


Vidite,ja smatram da je zakon o poljoprivredi apsolutno nuzan,i to upravo ovakav kakav je predlozen,jer ne znam da li vam je to poznato,ali drzavna agencija nece oduzimati zemlju,vec ce je samo davati u zakup po trzisnim cjenama unatoc protivljenju vlasnika,naravno ukoliko je neobradena.
evo primjer zasto to smatram dobrim rjesenjem:
-moj tetak zivi u malom selu 30-tak km od splita.devedesetih su i on i zena ostali bez posla pa su se poceli baviti uzgojem ovaca(obiteljska tradicija i tradicija citavog kraja),prvo za prodaju janjaca,a potom su poceli proizvoditi i ovcji sir.sad posao i jedan i drugi su dobro krenuli,pogotovo sa sirom kojeg stvarno prodaju bez problema sta direktno iz sirane,sta kroz ducane u splitu jer je odnos kvalitete i cjene jako dobar.inace kroz programe EU-a,su ostvarili poticaje za modernizaciju sirane i farme ali imaju veliki problem.oni bi sirili proizvodnju,samo nemaju dovoljno zemlje za ispasu,mada je veci dio zemlje u selu neobraden i zapusten.neki susidi daju zemlju u zakup(onako po nasu,za janjca)ali neki jednostavno ne zele,iz ko zna kojih razloga.po ovom zakonu,drzava bi ih prisilila na davanje zemlje u zakup,moj tetak bi prosirija proizvodnju,vjerojatno zaposlia jos dvoje-troje ljudi(sta je u dalmatinskoj zagori velika stvar).inace srbi koji se jos nisu vratili bi imali cak i nekakvu korist,jer bi dobijali novac od zakupa,ovako zemlja samo propada.naravno kad se vrate da imaju pravo sami je obradivat ako zele zivit od poljoprivrede.
zakon o golfu je druga prica,on je vise-manje pljackaski,samo srbe povratnike nece dirat,jer sumljan da ce se gradit golf tereni u kninu ili tako negdi.

p.s.obitelji radeka zelin sto brzi povratak,i da ovdje u RH izgrade sta bolji zivot.


Ako je privatna imovina sveta u sta se kunu i hrvatski politicari, kako neko moze opravdati takav zakon. Sta koga briga sta ce neko raditi sa svojom zemljom, drzava moze da uvede veci porez na neobradjenu zemlju ali da je oduzima makar i privremeno ne moze. A to sto tvoj rodjak zeli da siri proizvodnju a ne moze, je njegov problem a ne vlasnika zemlje. Siguran sam da ukoliko bi ponudio odgovarajucu cenu bilo bi prodavaca. cilj ovog zakona je da ljudi poput tvog rodjaka za sitnu paru dobiju mnogo zemlje.

Ako neko kupi ili poseduje zemlju da bi uzivao gledajuci je? Hoce li mu drzava zabraniti da uziva u sopstvenoj zemlji?
pavinho pavinho 18:10 01.08.2009

Re: Nije samo

takoder zelim da ti sestra rjesi pitanje drzavljanstva sta prije,ali to nema veze s ovin sta san ja pisa.reklo bi se ti u kupe ja u spade.ono sta san tija rec je da bi bilo bolje da tvoja sestra dobija npr.100 eura od zakupa,jer neko drugi tu uzgaja ovce,pa kad rjesi problem drzavljanstva i nasljedstva da se ona vrati i pocme uzgajat ovce.
pavinho pavinho 18:20 01.08.2009

Re: Nije samo

drug.clan

pavinho

Drago KovacevicskyspoterMoja prica nije upecatljiva Ali hajde da pokusam da doprinesem celoj prici posto mi se cini da je neki ignorisu 1984 godine odlasim u optsinu Novi Beograd da registrujem sestrino drzavljanstvo. Na formularu pisem Srpkinja jer je rodjena u Beogradu ali ispod linije pise ocevo mesto rodjena i ja pisem Udbina, Lika. Celav lik sa cigarom u ustima kaze nije ona Srpkinja posto joj je otac rodjen u Hrvatskoj. Dobro. Pisem Hrvatica. Danas sestra ceka vise od tri godine da dobije Hrvatsko drzavljanstvo da bi mogla da ostvatri pravo na ocevinu. U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Shvatam vašu priču..zaista...U medjuvremenu donet je Hrvatski zakon koji kaze da ako ne obradjujes zemlju bice oduzeta I data Hrvatskoj vladi na upravljanje. Imaju dva zakona koja su potencialno opasna za izbeglice a tiču se poljoprivrednoga zemljišta. Jedan je o poljoprivrednom zemljištu a drugi o izgradnji golf igrališta. I ne može država oduzeti svojinu, nego može bez saglasnosti vlasnika njegovu zemlju dati u zakup. To svakako dira u vlasnička prava. Zakon o izgradnji golf igrališta podrazumeva da se na zahtev investitora koji želi graditi golf igralište proglašava opšti interes i zemlja prodaje investitoru po tržišnoj ceni. Opet bez pitanja vlasnika.Za sada nema posledica, a hoće li ih biti, videćemo..Vidite,ja smatram da je zakon o poljoprivredi apsolutno nuzan,i to upravo ovakav kakav je predlozen,jer ne znam da li vam je to poznato,ali drzavna agencija nece oduzimati zemlju,vec ce je samo davati u zakup po trzisnim cjenama unatoc protivljenju vlasnika,naravno ukoliko je neobradena.evo primjer zasto to smatram dobrim rjesenjem:-moj tetak zivi u malom selu 30-tak km od splita.devedesetih su i on i zena ostali bez posla pa su se poceli baviti uzgojem ovaca(obiteljska tradicija i tradicija citavog kraja),prvo za prodaju janjaca,a potom su poceli proizvoditi i ovcji sir.sad posao i jedan i drugi su dobro krenuli,pogotovo sa sirom kojeg stvarno prodaju bez problema sta direktno iz sirane,sta kroz ducane u splitu jer je odnos kvalitete i cjene jako dobar.inace kroz programe EU-a,su ostvarili poticaje za modernizaciju sirane i farme ali imaju veliki problem.oni bi sirili proizvodnju,samo nemaju dovoljno zemlje za ispasu,mada je veci dio zemlje u selu neobraden i zapusten.neki susidi daju zemlju u zakup(onako po nasu,za janjca)ali neki jednostavno ne zele,iz ko zna kojih razloga.po ovom zakonu,drzava bi ih prisilila na davanje zemlje u zakup,moj tetak bi prosirija proizvodnju,vjerojatno zaposlia jos dvoje-troje ljudi(sta je u dalmatinskoj zagori velika stvar).inace srbi koji se jos nisu vratili bi imali cak i nekakvu korist,jer bi dobijali novac od zakupa,ovako zemlja samo propada.naravno kad se vrate da imaju pravo sami je obradivat ako zele zivit od poljoprivrede.zakon o golfu je druga prica,on je vise-manje pljackaski,samo srbe povratnike nece dirat,jer sumljan da ce se gradit golf tereni u kninu ili tako negdi.p.s.obitelji radeka zelin sto brzi povratak,i da ovdje u RH izgrade sta bolji zivot.Ako je privatna imovina sveta u sta se kunu i hrvatski politicari, kako neko moze opravdati takav zakon. Sta koga briga sta ce neko raditi sa svojom zemljom, drzava moze da uvede veci porez na neobradjenu zemlju ali da je oduzima makar i privremeno ne moze. A to sto tvoj rodjak zeli da siri proizvodnju a ne moze, je njegov problem a ne vlasnika zemlje. Siguran sam da ukoliko bi ponudio odgovarajucu cenu bilo bi prodavaca. cilj ovog zakona je da ljudi poput tvog rodjaka za sitnu paru dobiju mnogo zemlje. Ako neko kupi ili poseduje zemlju da bi uzivao gledajuci je? Hoce li mu drzava zabraniti da uziva u sopstvenoj zemlji?


to bi bilo tako da zivimo u idealnom svitu,ali ja ti govorin o praksi.da,sigurno da moj tetak ponudi cjenu kvadrata ko sta je cjena stana u splitu sigurno bi mu je dali,samo na tako skupoj zemlji se sigurno ne moze bavit poljoprivredom.niko njemu ne bi da zemlju u bescjenje,nego po trzisnoj cjeni,to sta neki ljude tvrde da je cjena njihove zemlje miljun eura po kvadratu to je njihov problem,drzava zbog toga ne bi tribala gubit sansu za razvoj.ista stvar je ako ti autocesta prilazi priko zemlje,drzava ti plati trzisnu cjenu i izvlasti te(zauvik,ne ko ovde u zakup)pa ti placi sta zemlju koju si kupija da joj se divis sad prisica sest traka autoceste.
mikimedic mikimedic 18:27 01.08.2009

Re: Nije samo

Ako je privatna imovina sveta u sta se kunu i hrvatski politicari, kako neko moze opravdati takav zakon.


naravno da je moguce, privatna svojina nigde nije neprikosnovena apsolutno, sta je sa eksproprijacijom, odrzajem? ne znam detalje o ovom zakonu ali razumem princip koji se tim zakonom pokusava postici.

sasvim je druga prica ako bi u primeni taj zakon bio diskriminatorni.
drug.clan drug.clan 18:51 01.08.2009

Re: Nije samo

pavinho


to bi bilo tako da zivimo u idealnom svitu,ali ja ti govorin o praksi.da,sigurno da moj tetak ponudi cjenu kvadrata ko sta je cjena stana u splitu sigurno bi mu je dali,samo na tako skupoj zemlji se sigurno ne moze bavit poljoprivredom.niko njemu ne bi da zemlju u bescjenje,nego po trzisnoj cjeni,to sta neki ljude tvrde da je cjena njihove zemlje miljun eura po kvadratu to je njihov problem,drzava zbog toga ne bi tribala gubit sansu za razvoj.ista stvar je ako ti autocesta prilazi priko zemlje,drzava ti plati trzisnu cjenu i izvlasti te(zauvik,ne ko ovde u zakup)pa ti placi sta zemlju koju si kupija da joj se divis sad prisica sest traka autoceste.


ne mozes porediti oduzimanje radi opsteg dobra (pri cemu se namena zemlje menja) npr. autoputa sa oduzimanjem zarad dobra pojedinca koji ce za male pare dobiti zemlju kojoj nece menjati namenu.

Ako se oduzima zemlja zarad opsteg dobra (argrarne reforme) onda treba svima da se oduzima (ko ima preko odredjene velicine). To bi vec mogao podrzati.

Ono sto je meni zanimljivo je to sto je taj zakon jako los pa ce oni koji ne zele da obradjuju ili daju zemlju u zakup moci da zasade jednu vocku u njivu i proglase je ekperimentalnim vocnjakom ili na neki drugi slican nacin rese problem definicije "koriscenja zemlje". nesto poput "klinickog testiranja" pusenja u kafanama u engleskoj.
skyspoter skyspoter 18:52 01.08.2009

Re: Nije samo

pavinho


ne moramo mi da se slazemo. to je sve politika. ipak cu ja ici u hrvatsku i lepe se provesti. i veruj mi reklamiracu hrvatsku koliko mogu.

Bog.
dragan7557 dragan7557 19:08 01.08.2009

Re: Božiji hmmm

Prva njegova rečenica bi uvjek bila – Ovo je hrvatska zemlja i vi ovdje nemate šta tražiti-.

Zemlja (država) može biti hrvatska ali imovina je vlasništvo titulara, a titular može biti bilo ko. Božiji namještenik nije shvatio ovu razliku. A možda se pravi blesav, što je česta pojava kod duhovnih lica.

dragan7557 cerski
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:44 01.08.2009

Re: Nije samo

Vidite,ja smatram da je zakon o poljoprivredi apsolutno nuzan,i to upravo ovakav kakav je predlozen,jer ne znam da li vam je to poznato,ali drzavna agencija nece oduzimati zemlju,vec ce je samo davati u zakup po trzisnim cjenama unatoc protivljenju vlasnika,naravno ukoliko je neobradena.
evo primjer zasto to smatram dobrim rjesenjem:

Poštovani Pavinho...najprije hvala za post. Naravno, napisao sam ja da neće biti uzimanja vlasništva, a u kršnim krajevima nema se šta ni uzeti. Ali, kako kod naših političara mašta radi besprekorno ako se mogu dokopati kakve koristi, ne bi začudilo da po ovome Zakonu strada priličan broj vlasnika, odnosno parcela njihove zemlje u Ravnim kotarima ili Petrovome Polju...Ne brinem za Kistanje ili Ervenik..
pozz
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:14 02.08.2009

Re: Nije samo

mislim da bi trebalo mnogo vise energije uloziti u pitanja kosova nego sto se danas cini, npr. potpuno integrisanje kosovskih alabanaca u politicki sistem srbije.

Potpuno se slažem i nema drugog načina da se Kosovo sačuva u sastavu Srbije.
Nažalost, "kad se to moglo, nije se shvatalo ili nije htelo, a sada kada bi, i ako bi hteli, ne možemo. "
Dakle, kad su Albanci ili barem pristojan broj njih hteli da se integrišu, Srbija nije htela, sada kada neko u Srbiji i hoće, Albanci neće".
Izgleda da ništa nismo dobili na ćupriji , a sve smo izgubili na mostu. Nažalost ,Srbija nije na vreme shvatala da to može da se desiti i da i sama radi protiv sebe, a bojim se da ni danas to ne shvata.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:19 02.08.2009

Re: Božiji hmmm

Božiji namještenik nije shvatio ovu razliku.

Ma zna on to dobro ali se pravi blesav.
Inače, upravo su božiji nameštenici dosta toga i namestili.
Tu je očit i stav njegove Crkve, jer da se gsn.nadbiskup ne slaže sa takvim postupkom isterao bi tu bitangu iz kruga sveštenih lica.
mikimedic mikimedic 00:55 02.08.2009

Re: Nije samo

Potpuno se slažem i nema drugog načina da se Kosovo sačuva u sastavu Srbije.
Nažalost, "kad se to moglo, nije se shvatalo ili nije htelo, a sada kada bi, i ako bi hteli, ne možemo. "
Dakle, kad su Albanci ili barem pristojan broj njih hteli da se integrišu, Srbija nije htela, sada kada neko u Srbiji i hoće, Albanci neće".
Izgleda da ništa nismo dobili na ćupriji , a sve smo izgubili na mostu. Nažalost ,Srbija nije na vreme shvatala da to može da se desiti i da i sama radi protiv sebe, a bojim se da ni danas to ne shvata.


milane, razumemo se. mada je tesko definisati da li je postojao period kada se moglo ili ne.
medjutim, poenta je bez obzira da li se moze ili ne, drzava srbija, ako pretenduje na kosovo kao integralni deo teritorije, mora da omoguci sva prava stanovnistvu teritorije, bez obzira da li to stanovnistvo zeli da ih koristi ili ne.

ok, albanci ce dobijati pasose i to je nesporno. sledeci korak mora biti uvodjenje celog albanskog stanovnistva u biracki spisak, ili da budem precizniji, omoguciti albancima da budu upisani u biracki spisak ako to zele. samo u tom slucaju imamo sanse pred icj.

miloradkakmar miloradkakmar 12:04 02.08.2009

Re: Nije samo

skyspoter
drago prvo nema potrebe da idemo na VI a drugo zar zaista mislis da ce neko da igra golf na Udbini???? Jedino ako osnuju neki novi golf club -"GOLFING IN THE HILLS" exclusively in Croatia, Lika, Udbina. hmmmmmmmmmmm

U Hrvatskoj se grade golf tereni , a ovde boćarski !?!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:41 01.08.2009

svaka cast

Dragec,

svaka cast za post i clanak
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:44 01.08.2009

Re: svaka cast

Virtuelni Vasilije
Dragec,

svaka cast za post i clanak

Eto, došlo "zadnje" vreme..da me i ti hvališ..
A sad ozbiljno..hvala Vaso..
Inner Party Inner Party 15:27 01.08.2009

Politika

Stari (Marinko) ce poumirati, mladi (Miroslav) ce zaboraviti.

Eto - to ti je (dosta uspesna) politika Hrvatske.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:36 01.08.2009

Re: Politika

mladi (Miroslav) ce zaboraviti.

Neće zaboraviti...Iznenadio bi se da vidiš koliko je mladima stalo do toga što je njihov kraj i njihova imovina. To je neprolazan interes. Ali, faktor vreme svakako igra ulogu...
napolitanac92 napolitanac92 23:01 01.08.2009

Re: Politika

Jedna od bezbroj ljudskih sudbina nastalih kao posledica "Oluje". Nazalost ova Srbija nema snage da se izbori da sudbina ovih ljudi bude onakava kakvu oni zasluziju. Sa "olujom"su dosli u Srbiju ne svojom voljom,sada hoce da se vrate ali to ne mogu ostvariti.
Ne cini li se da se svi ovde bavimo posledicama,a da je osnovni uzrok sudbine naseg dela naroda( koji je vekovima ziveo na svojim ognjistima u Hrvatskoj)-izdaja vojske na cijem je celu bio Slobofdan Milosevic.Milosevic koji je Krajinu(Liku,Baniju,Kordu i Slavoniju uveo u rat)a onda 4.avgusta 95g. nardio povlacenje JA i dobrovljaca,sa kompletnom tehnikom u Srbiju i na taj nacin ostavio na cedilu sve one jedinice teritorijane odbrane Krajine,koje su cetri godine drzali liniju fronta. Peti avgust je naazalost dogovoren.Ubedite me Kovacevisu u suprotno,ako ove cinjenice nisu istinite.
Dakle uzrok svih zala porodica Srba iz Hrvatske,nastale nakon Oluje je IZDAJA,a ne sjajana akcija hrvatske vojske.
Milosevic je naoruzao Srbe,uveo ih rat a onda ostavio na cedilu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:37 01.08.2009

Re: Politika

Ubedite me Kovacevisu u suprotno,ako ove cinjenice nisu istinite.

Neću da Vas ubeđujem. Ja sam napisao knjigu "Kavez - Krajina u dogovorenom ratu" još 1996. godine.
napolitanac92 napolitanac92 09:29 02.08.2009

Re: Politika

Neznajuci za tvoju knjigu,a posebno za njen naslov,poenta mog javljanja bila je na dogovoru,a dogovor se ne moze drugacije prevesti nago kao izdaja,sto je u krajnjoj liniji ne samo u slucaju porodice Radeka ima reperkusija(valjda nemaju nikakve veze sa polanikom SRS Radekom,kojoj je rat doneo 50 kilograma masti vise).
Zasmetalo mi je sto bar jedne recenice nema o Njemu o tom zlu koje nije zaustavljeno na pocetku.
tyson tyson 12:33 02.08.2009

Re: Politika

nemaju nikakve veze sa polanikom SRS Radekom,kojoj je rat doneo 50 kilograma masti vise
Njeno prezime je Radeta, mada ne sumnjam da potiče iz tih krajeva.



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:11 02.08.2009

Re: Politika

napolitanac92
Neznajuci za tvoju knjigu,a posebno za njen naslov,poenta mog javljanja bila je na dogovoru,a dogovor se ne moze drugacije prevesti nago kao izdaja,sto je u krajnjoj liniji ne samo u slucaju porodice Radeka ima reperkusija(valjda nemaju nikakve veze sa polanikom SRS Radekom,kojoj je rat doneo 50 kilograma masti vise).
Zasmetalo mi je sto bar jedne recenice nema o Njemu o tom zlu koje nije zaustavljeno na pocetku.

O tome sam toliko pisao..Ovde je poanta u postizanju pravde, a ne u utvrđivanju " nacionalne krivice", u koliko se taj princip može uopšte valjano primenjivati na svakoga čoveka pšojedinačno. Šta bi to onda značilo? Ne verujem da misliš kako bi svako trebao ostarti bez imovine zato što je Srbin, Hrvat, Nemac ili Gruzin. Obični, mali ljudi, i uopšte dostignuti elementarni civilizacijski principi ne mogu zavisiti od toga " ko je prvi počeo"..Radeke sigurno "nisu prvi počeli". Oni su, kao i drugi stradalnici bili "slamka među vihorove". Ti što su rat kreirali ili činili zločine nemaju probleme kakve imaju Radeke. Njihovi problemi nisu materijalni nego krivično - pravni, i kad bi države efikasno radile taj posao onda bi stvar bila čista.
P.S. Radeke nemaju veze sa Radetama. Radeke su iz Gornjega Karina u Dalmaciji, a Radete iz Livanjskoga polja u BIH. Ovo naravno ne znači da bi sada neko ko se preziva Radeka trebao imati veća prava od nekoga ko se preziva Radeta...ali prosto da preciziramo..
libkonz libkonz 15:47 01.08.2009

Nije taj sveštenik izuzetak

isti stav zauzima i Katolička crkva i država Hrvatska. Da nije tako izvršili bi oni pritisak na tog sveštenika. Sve je to timski rad.
mara92 mara92 16:05 01.08.2009

Приче...

обичних људи, који су само хтели да живе као и сав нормалан свет увек су потресне и најречитије говоре о трагедији на овим нашим просторима...
...третман власничког права на узурпираним непокретностима избеглих Срба, а и станарског права је наставак, хм, бићу можда оштра у процени, дакле, наставак је етничког чишћења: коначног и потпуног. Неко је већ поменуо, а и мене чуди да Европска унија уопште не помиње повраћај (restitutio in integrum), јер, ако се Хрватска не примора споља да то уради - то никада неће бити урађено...
Нагласила бих да комшијама желим чланство у ЕУ - најискреније и нисам злурада, али ако се ово допусти, то онда значи да се даје легитимитет отимачини и да, као што рекох, етничком чишћењу...
...Што опет, нема никакве везе са обавезом наше државе да изврши повраћај имовине одузете након 1945. године или барем, исплату неке разумне надокнаде (модуса има разних, само је потребна воља да се седне и договори са правним наследницима)...
...
Хвала за текст Драго.
dali76 dali76 16:15 01.08.2009

..

Pravi tekst u praavo vreme.
Ovakve price ipak govore vise od statistika.
Zanima me postoji li mogucnost da neko posredno pomogne da se ovaj slucaj prenese iz javnnosti do nekih visih politickih distanci.
Nadam se , mada sumnjam, da ovakvi clanci iz medija mogu izvrsiti pritisak na vlasti.
O sveceniku necu. Sve je on rekao o sebi.
Pozdrav I preporuka G Kovacevic
sentinel26 sentinel26 16:30 01.08.2009

...

skyspoter skyspoter 16:31 01.08.2009

Re: ...

nema ljudi?????
drug.clan drug.clan 16:44 01.08.2009

Re: ...

sentinel26


jel to Postak u daljini
sentinel26 sentinel26 16:31 01.08.2009

....

loader loader 17:29 01.08.2009

Šutnja po PS-u

Drago,
'aj baš da vidimo hoće li i nakon ovih napisa vaših - a koje će jedan ipak široki auditorijum imati pred očima, što znači i predstavnici Katoličke crkve - ostati ista ona šutnja koja odobrava !

Ja sve nekako mislim da je njima posve lako šutjeti. Jer - ako posle onako sladostrasno počinjenih, neopisivih, masovnih, nezastarujućih, i uz sve to dugo planiranih zločina nad srpskim civilnim stanovništvom od strane ustaško-klerikalne sprege tokom II sv. rata nema ni najmanjeg glasa pokajanja zbog počinjenog, onda se nipošto ne treba čuditi što nema reakcije povodom sramotnog otimanja kuće jednoj porodici. Čuđenje u tom slučaju deluje kao teška naivnost .

Ovaj svećenik ('aj da mu ime ne pominjem), koji je na nekom čudnom zemaljskom konkursu dobio mantiju i crkveni čin - u slučaju da je zemaljski konkurs za posao bio pošten verovatno je trebao da postane ne svećenik, već čistač nužnika koji se povremeno bavi sitnim kriminalom.

Svi iskreni vernici treba da se mole za dušu ovog iskvarenog čoveka u mantiji.

Oni koji nisu vernici mogu da mu pomognu preko NVO pod nazivom " Udružba za pomoć svećenicima koje je zavela doktrina Mileta Budaka ".

gbls gbls 18:44 01.08.2009

Igrica

Akcija etničkog čišćenja kao „edukativna igra za decu“



Igrica o „Oluji“ hit u Hrvatskoj - Srbine, ne ljuti se

Hrvatski preduzetnik Josip Brnić iz okoline Zagreba patentirao je „edukativnu“ društvenu igru „Oluja 1995“, po ugledu na akciju hrvatske vojske kojom su krajiški Srbi proterani sa svojih ognjišta.
Iako je u „Oluji“ ubijeno više od 2.000 Srba, Brnić kaže da je igru namenio prevashodno deci.

- Na ideju sam došao pre tri godine slušajući šta se sve negativno priča o „Oluji“. Nisam želeo da se zaboravi taj bitan događaj za Hrvatsku - objasnio je Brnić hrvatskim medijima šta ga je dovelo na ovakvu ideju.

Igra je namenjena za četiri igrača, a svaki dobije figuricu i baca kocku. U zavisnosti od broja, zauzima polja na tabli, a start je u okolini Hrvatske Kostajnice. Uz mesta kojima je prolazila hrvatska vojska ucrtani su tenkovi, srpski vojnici, ali i hrvatski vojnici, koji su prikazani kao veći, jači i opasniji. Pobednik igre je onaj koji prvi uspe da dođe do Knina.
- Pazio sam da igra bude dostupna svakom detetu - pohvalio se Brnić, koji je svoj pronalazak patentirao i prodaje ga za 14 kuna (oko 160 dinara).


Savo Štrbac, direktor Informaciono-dokumentacionog centra „Veritas“ koji se bavi stradanjem Srba u Hrvatskoj, smatra da je ovo još jedan od načina indoktrinacije koja je vidljiva u svim segmentima hrvatskog društva.
- I kada igraju protiv Andore ili Engleske, ceo stadion skandira „ubij Srbina“, Tompsonovi koncerti su najposećenije manifestacije i mislim da će Hrvatska imati veliki problem sa tim na putu u Evropsku uniju - smatra Štrbac, dodajući de je propaganda koja traje skoro dve decenije dala rezultate koji se sada ne mogu ukinuti nikakvim dekretima.
Način na koji ova igra prikazuje „Oluju“ je, po njegovim rečima, jednostran i različit od onog kako se ta akcija hrvatske države vidi u Haškom tribunalu, gde je u toku postupak protiv trojice generala koji su njome komandovali.

Prema podacima koje je dosad prikupio „Veritas“, u operaciji „Oluja“ ubijeno je više od 2.000 krajiških Srba, od kojih su dve trećine bili stariji od 60 godina, a među ubijenima je bilo 540 žena
sveti_gral sveti_gral 08:19 02.08.2009

Šta je sa Pupovcem?

Ma ima ovakvih da se smrzneš priča na hiljade, sa sve sudskim zavrzlamama i presudama. Sve je to poznato. Nego, što se ne obrate Pupovcu, Uzelcu, Puhovskom, Bancu i inima, možda mogu nešto da urade/ubrzaju. Tamošnji srpski političari/zastupnici kao da su nevidljivi, pojave se samo na Uskrs, Božić i to je to.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:20 02.08.2009

Re: Šta je sa Pupovcem?

sveti_gral
Ma ima ovakvih da se smrzneš priča na hiljade, sa sve sudskim zavrzlamama i presudama. Sve je to poznato. Nego, što se ne obrate Pupovcu, Uzelcu, Puhovskom, Bancu i inima, možda mogu nešto da urade/ubrzaju. Tamošnji srpski političari/zastupnici kao da su nevidljivi, pojave se samo na Uskrs, Božić i to je to.

Jeste to pitanje i za njih. Moje lično mišljenje je da su ti ljudi radili i rade na popravljanju stvari i da su dosta učinili. Pogotovo gospodin Pupovac.
dr_john dr_john 14:43 02.08.2009

Hvala!

Drago, hvala Vam puno na ovom tekstu.
Mislim da ce za sve ljude, koji su makar malo zainteresovani za ovu temu, biti zanimljivo gledati ovih dana na HRT-u na koji nacin se predstavlja operacija "Oluja". Bio sam svedok prethodnih godina nekih veoma gnusno-propagandnih dokumentaraca koji su opravdavali proterivanje hiljade ljudi i paljenje njihove imovine.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:57 02.08.2009

Re: Hvala!

dr_john
Drago, hvala Vam puno na ovom tekstu.
Mislim da ce za sve ljude, koji su makar malo zainteresovani za ovu temu, biti zanimljivo gledati ovih dana na HRT-u na koji nacin se predstavlja operacija "Oluja". Bio sam svedok prethodnih godina nekih veoma gnusno-propagandnih dokumentaraca koji su opravdavali proterivanje hiljade ljudi i paljenje njihove imovine.

Upravo je način na koji se "Oluja" obeležava, ključni indikator volje da prevaziđemo ono što su donele devdesete i raspad SFRJ.. Slaviti euforično "Oluju" kako se to radilo tamo i kako se još uvek radi je bar sa jednog važnoga aspekta doboko pogrešno. Sreća jednih ne može se graditi na nesreći drugih. Ne može se, naravno žmuriti kad govorimo o ratu. Taj rat ima više slojeva, od kojih su oni najznačjniji duboko prevarantski..Ljude mora zanimati mir i način kako ga izdraditi. A miru i saradsnji, suživotu i gradnji civilizovanih odnosa pod evropskim krovom mora prethoditi istina i dostignuti nivo vrednosti. Slavljenje "Oluje" je proizvod organskih shvatanja države i društva a ne moderan proces. Jer "Oluja" je pored svega ipak operacija koja je pred haškim sudom od strane tužilaštva, a ja verujem da će biti okvalifikovana i od strane suda bila "zločinački poduhvat" koliko god neki nalazili opravdanja da je bila i legitimna vojna akcija...
P.S. Da dodam. Dok Srbija i društvo u Srbiji ne bude spremno da se suoči sa Srebrenicom i drugim zločinima počinenim u naše ime na objektivan način, nemamo pravo od nikoga očekivati da menja mišljenja prema onome što se dogodilo našemu narodu...
NNN NNN 02:34 08.08.2009

Dobar

i tužan tekst.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana