Na krilima vetra

dracena RSS / 21.10.2007. u 09:45

bikeri_252-1.jpg?t=1193905811

Krajem septembra u okviru projekta "Na krilima vetra" iz Beograda je krenula jedna bajkerska ekspedicija sastavljena od trojice mladih ambicioznih ljudi na turu po istočnoevropskim zemljama preko Rumunije, Moldavije, Ukrajine... do Azerbejdžana i nazad preko Turske. Motociklistički klubovi i društva širom sveta, naročito razvijenog, rado organizuju ekspedicije. One predstavljaju izazov, pružaju mogućnost da se doživi avantura, upoznaju novi predeli i ljudi, uspotave kontakti i izgrade prijateljstva sa bajkerima iz udaljenih zemalja. Ponekad se tokom putovanja snimi video materijal od koga nastaju veoma interesantne TV emisije. Glavni cilj projekta „Na krilima vetra" je upravo snimanje jedne ovakve emisije o zemljama jugoistočne Evrope koje svi drugi zbog loših puteva, učestalih pljački, problema sa birokratijom, mestimičnih tinjajućih pograničnih sukoba i političke nestabilnosti nerado posećuju, pa o njima ima jako malo pravih informacija u našoj, a pogotovu u svetskoj javnosti.

Sa minimalnim budžetom, gomilom prtljaga natovarenog na stare motore neproverenog kvaliteta i izdržljivosti, sa zebnjom zbog ogromnog rizika u koji se upuštaju i pod pritiskom odgovornosti za projekat, uputili su se u nedelju, 23. septembra prema rumunskoj granici. Dosad su prevalili put kroz Rumuniju, Moldaviju, Ukrajinu, Rusiju i trenutno se nalaze na trajektu na putu prema Turskoj. Najveći deo puta im ipak tek predstoji, a njihove kamere su već „prepunjene" materijalom koji svedoči o poplavi utisaka koja ih je zapljuskivala na svakom koraku. Spavaju gde stignu: u jevtinim hostelima, kod prijatelja, najčešće pod šatorima. I hrane se takodje gde, kako i kad stignu, uglavnom nekvalitetno. Svakodnevno, ponekad i više puta na dan, skidaju sa motora i raspakuju kompletan prtljag, a zatim ga ponovo pakuju na motore. Ručice i guze ozeble u toku celodnevne vožnje po hladnom jesenjem vremenu uveče malo ogreju oko logorske vatre, a onda pravac u vreće za spavanje na noćno smrzavanje koje savladani sad već hroničnim umorom više i ne konstatuju. Jednom rečju, pomoću štapa i kanapa trojica entuzijasta pokušava da napravi nešto važno, lepo i korisno za sebe i druge. Oni ne čekaju da im neko nešto pokloni, ne žele da se uvuku u strukture sistema, a zatim da gledaju da sa što manje truda prigrabe maksimalnu korist za sebe, nego su krenuli neuobičajenim, težim putem u osvajanje novog prostora. Oni sami krče svoj put, ne nanoseći štetu nikom i ne otimajući od drugih, daju svoj doprinos zajednici i sami grade svoju šansu.

Širenje vidika, ofanzivan pristup životu, samostalna inicijativa, preduzimljivost, spremnost na rizik i odlučnost da se istraje, to je ono što je našoj zajednici potrebno. Ne uljuljkanost u svakodnevicu, očekivanje od zajednice da rešava naše probleme, da odredjuje naš životni put i usmerava naše karijere. Ne otimanje oko mrvica postojećeg zajedničkog kolača, već pravljenje novog velikog i veličanstvenog kolača za sebe i buduće generacije.

Da bi taj naš kolač uspeo, od presudnog je značaja realna procena situacije, mogućnosti koje se pružaju i opasnosti koje vrebaju. Svako precenjivanje, ali i potcenjivanje sebe dovešće do neuspeha. Da bi, pak, naše procene bile realistične, moramo imati sve potrebne informacije i znanja o sebi i drugima. Ako se zatvorimo u svoj „revir", ogradimo od sveta i ostanemo ukopani duboko u rovovima naših tradicionalno bespoštednih političkih i drugih borbi, sitničarskog isterivanja maka na konac, obnevideli od mržnje prema protivniku ostaćemo slepi za obilje informacija iz okruženja i uskraćeni za mnogo dobrih ideja čije sprovodjenje obećava daleko brži razvoj od dosadašnjeg i šansu za bolji život svakog od nas.

Zar npr. umesto neprekidnog traženja povoda za kritiku svakog najsitnijeg poteza republičke ili lokalne vlasti ne bismo mogli da se malo pozabavimo pitanjem koje naše aktivnosti bi mogle doprineti tome da nekako iskoristimo svoj geografski položaj i izmedju Istoka i Zapada, da od Srbije i Beograda napravimo saobraćajni, trgovinski, turistički, obrazovni i kulturni centar jugoistočne Evrope. Mi kao pojedinci bismo mogli, ako ništa drugo, bar da pospremimo svoje terase, sklonimo sa njih gomile djubreta i posadimo neko cveće (sad postoji i zimsko cveće). Dok to budemo radili mislićemo o šansama svoje zemlje, svog grada i nas u njima, a ne o komšiji, šefu, političkim protivnicima, naša mržnja prema njima će se istopiti i u tim trenucima nam možda sine i neka ideja širih razmera i većeg dometa.

Momci iz projekta „Na krilima vetra" nam iz dalekih krajeva šalju vrlo važnu informaciju u tom smislu, zabeleženu u njihovom dnevniku:

„Tek sada shvatamo koliko se Beograd promenio poslednjih godina i koliko smo Evropa. Verujte, mnogo više nego što shvatamo, barimo se polako u vodi progresa kao žaba koja ne primećuje da se kuva. Sa nostalgijom se prisećamo Beograda, našeg divnog kulturnog grada sa finim ljudima i lepim ženama."

Mislite o tome.

Dracenine "Mrvice"

Ako Srbija stane 1
Ako Srbija stane 2
Ako Srbija stane 3

Atačmenti



Komentari (54)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Mungos Mungos 10:43 21.10.2007

Misli - svako jutro, dan & vece!

Bas sam prosle noci, sedeci za sankom poprilicno pijan, ne mrzeci ni malo ni sebe ni druge, pricao Williamu kako je Beograd grad za svakoga ko zeli da bude srecan & forever; kako tamo dnevni provod traje 48 sati i zavrsava se tepsijom bureka, da ti sve onako mas' curi niz bradu, a uz sve to da misli da je "kod kuce" (pa i nije bas, prim. Mung.), pa cak i "malo" bolje... Iako me je skontao k'o najveceg lazova kog je sreo, ipak se napalio toliko da... 'aj' sad...ne moram u detalje...:)

Mungos, The Veciti Bg-djanin
dracena dracena 10:56 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Mungose, što gubiš vreme za šankom umesto da bloguješ ko sav normalan svet? :)
Mungos Mungos 11:05 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

dracena
Mungose, što gubiš vreme za šankom umesto da bloguješ ko sav normalan svet? :)


Tako ne upoznajem & "neindoktriniram" moje drage prijatelje Esade.

Mungos, The Pusti Pijanduru
milos g. milos g. 16:34 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Bas sam prosle noci, sedeci za sankom poprilicno pijan, ne mrzeci ni malo ni sebe ni druge, pricao Williamu

jel se William pojavljuje redovno kad se dobro napijes,ono dobra mu rezolucija,ne nestaje? : )
dracena dracena 17:31 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Miloše, dobrodošao.

Ovde na mom blogu postoji prećutni dogovor da nikad ne komentarišemo ličnost sagovornika, nego temu i različite stavove u vezi sa njom, pa bih volela da ovaj naš stil i ti prihvatiš. Videćeš kako će i tebi biti prijatna i laka takva komunikacija.

milos g. milos g. 18:15 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Ovde na mom blogu postoji prećutni dogovor da nikad ne komentarišemo ličnost sagovornika, nego temu i različite stavove u vezi sa njom,

hvala na dobrodoslici.
obzirom da je dogovor precutni,a ja nisam ucestvovao u tom precutkivanju,unazad se izvinjavam.
nisam mislio nista lose,volim ljude koji piju,a mungosova me recenica potsetila na neke situacije iz Basarinog virtuelnog zivota te zapitah nije li mozda...
stav da"tek sada vidimo kako je nas BG lep..." je za svaku pohvalu.
kao i linkovi "ako Srbija stane"
uglavnom komentarisem teme i stavove a ne licnosti,mada,primetila si i sama,kako se,ne samo na ovom blogu vec u Srbiji samoj,stav licnosti ne odvaja od licnosti same pa se krece direktno na licnost,skrece sa teme ,sto je najgore,i trosi se vremena i nerava u prazno,tako da ponekad g Restak mora da intervenise.
dracena dracena 19:10 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Svidja mi se ovo tvoje "izvinjenje unazad".:))))
Sad razumem otkud inspiracija za onaj tvoj prethodni komentar. :)
Da, dosad nisam uspela da utvrdim zašto je nekim ljudima toliko teško odvojiti stavove od ličnosti. Meni to nikad nije predstavljalo nikakav problem, a vidim ni nekim drugim. Takodje mi nije problem da prihvatim tudji stav ako mi se dovoljno dobro argumentuje. Neće mi kruna s glave pasti ako kažem da sam o nečemu imala pogrešno mišljenje. Pretpostavljam da je tu najveća smetnja dnevna politika koja se kod nas vodi po sistemu "sa štitom ili na njemu".
I ponovo si u pravu kad kažeš da se mi iscrpljujemo oko ličnih sukoba, koji nisu ni važni, ni korisni.
milos g. milos g. 20:20 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

"sa štitom ili na njemu".

imaj to u vidu,a pre svega "ovo nase shvatanje" kada se sledeci put sukobimo oko STAVOVA,jer podrzavam
one antifasiste koje bi Aligrudic,al samo da proveri Ustav sme li se to uopste,zabranio kao ekstremiste.
pratio sam(mozda i ucestvovao)u tvojoj prepirci-napad ti-napad-oni,kodN.Milenkovica cini mi se,gde si bila i pomalo gruba "...kao sto vi iz /da ne spominjem stranku/..."
i sto je najgore tj najbolje ,po prvom pitanju van drustveno politickog,mi se nadjemo na prvu.Ne mislim samo na tebe i mene(ako ne smeta ne persiranje) vec i na vecinu ostalih koji prelaze granicu i udaraju na licno.
Ali da se mora imati stav-mora.
Da se mora braniti u ovakvom drustvu-mora.
Dakle:svidja mi se sto ti "se svidja moje..."
Jos jednom: dobra tema,ali sta da napisem na temu "na krilima vetra" ?osim da odvrnem ili neodvrnem,ali slusam
omiljene zvuke i zamisljam krila i vetra.
mada sam to bolje radio u srednjoj.(zamisljao da ne kazem meditirao)
pozdrav!!!
dracena dracena 23:27 21.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

pratio sam(mozda i ucestvovao)u tvojoj prepirci-napad ti-napad-oni,kodN.Milenkovica cini mi se,gde si bila i pomalo gruba "...kao sto vi iz /da ne spominjem stranku/..."

Ne sećam se da sam ja bilo kad imala dužu polemiku kod Milenkovića. Takodje sam vrlo, vrlo retko gruba, a i tad uglavnom nenamerno ili zbog zbunjenosti, a ne zbog loše namere. Ako sam i rekla "vi iz ... te i te stranke"; iza toga verovatno nije sledila negativna ocena nečijih ličnih osobina, diskvalifikacija ili uvreda, nego ili neko ozbiljno zapažanje o stilu aktivista neke stranke ili eventualno neka dobroćudna šala. Ali ovde su svakakva čudesa moguća. Možda si ti ipak u pravu, pa bih volela da ponovo pročitam polemiku o kojoj govoriš. Molim te, ostavi mi link.

Na napad, naravno, svako ima pravo da odgovori istom merom. Onaj ko napada mora da bude svestan da će se uvek naći neko ko će mu uzvratiti.

Mislim da se ne mora imati stav o svemu. Ja lično o mnogim stvarima uopšte nemam nikakav stav, lepo bi bilo da imam, ali, eto, nemam. Npr. o zubima mravojeda, o kutikuli tropskog lišća, o sazveždju Sirijus itd. I da hoću, ne bih ga mogla imati, jer nemam dovoljno informacija za njegovo oblikovanje.

Nepersiranje mi potpuno odgovara i prija.
milos g. milos g. 07:22 22.10.2007

Re: Misli - svako jutro, dan & vece!

Mislim da se ne mora imati stav o svemu. Ja lično o mnogim stvarima uopšte nemam nikakav stav, lepo bi bilo da imam, ali, eto, nemam. Npr. o zubima mravojeda, o kutikuli tropskog lišća, o sazveždju Sirijus itd. I da hoću, ne bih ga mogla imati, jer nemam dovoljno informacija za njegovo oblikovanje.

naravno.
ne ostavljam link jer nema potrebe,branila si stavove.prisesecam se.nije da paralelno gledam"nije proslo" Milenkovicev tekst : ) pa ti sad ja nesto spocitavam.naprotiv.
ne zelim da se udaljavam od teme ovog teksta,a o njemu,mislim,da sam rekao na sazet nacin nesto sto mu doprinosi.
jos jednom p_zdrav....
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 10:56 21.10.2007

Super projekat



Samo

„Tek sada shvatamo koliko se Beograd promenio poslednjih godina i koliko smo Evropa. Verujte, mnogo više nego što shvatamo, barimo se polako u vodi progresa kao žaba koja ne primećuje da se kuva. Sa nostalgijom se prisećamo Beograda, našeg divnog kulturnog grada sa finim ljudima i lepim ženama."


Utisak bi bio drugaciji da putuju Nemackom, Holandijom... Pa videcemo i kakvi ce utisci iz Istanbula biti...
Gde cemo moci da vidimo emisiju?

Preporuka za poziv za sve te 'male' stvari koje svako od nas moze da uradi...


dracena dracena 11:12 21.10.2007

Re: Super projekat

Dragan Pavlicevic
Gde cemo moci da vidimo emisiju?

Raspitivala sam se o tome, ali sam dobila odgovor da će montaža trajati prilično dugo, pošto će materijala biti užasno mnogo (hiljade i hiljade sati). Više naših i stranih televizija je zainteresovano da je kupi, izmedju ostalih i MTV. Javiću kad budem saznala tačna vremena i mesta emitovanja.

Obavljanje sitnih poslova je jako korisno, jer njih svako izbegava da obavlja, svi bi da budu "glavni", a da poslove "nedostojne njihovog značaja i sposbnosti" prepuste nekom drugom "ispod sebe". Zato oni često ostanu neobavljeni. Možda su Kinezi zbog toga i uveli onaj obaveznu rada običnih poslova za fakultetski obrazovane ljude.

S druge strane, ništa gore od nerada. Čovek koji po ceo dan sedi dokon postepeno počinje da zaostaje u razvoju, oseća prazninu i na kraju počne da mrzi sve oko sebe. On nema čemu da se nada, jer nije ništa ni započeo, ili što bi rekao narod "nije ništa posejao", pa šta onda ima da nikne? Onaj ko radi bilo šta, kroz rešavanje tekućih problema misli i uči i često mu padnu na pamet nove ideje, koje ako i nisu uvek krajnje pozitivne, retko su krajnje destruktivne, jer je rad usmeren na stvaranje, a ne na razaranje i kroz njega se stiču razna znanja i veštine koji su potrebni za dalje stvaranje.
bravar bravar 11:08 21.10.2007

bez naslova

Gledala sam slican projekat na exploreru, ali su oni na motorima BMW obisli celu zemaljsku kuglu... Emisija je bila extra. Nadam se da cemo i nase gledati uskoro...
dracena dracena 11:25 21.10.2007

Re: bez naslova

Da, ima dosta grupa koje to rade, ali kod nas ih nema toliko. Znam za Srdjana Nikolića da je u dva navrata putovao po Evropi i snimao. Takodje, jedna grupa naših bajkera je upravo okončala jednu turu do Japana!!! Predivdjeno je da se vrate vozom. Verovatno su se već vratili. Super su momci. Čujem da je sve je prošlo manje-više dobro.

Kod ovog projekta je najveći problem nedostatak sredstava, pa ljudi provode dane, nedelje i mesece u užasno lošim uslovima, što ih iscrpljuje preko svake mere. Ali čujem da njih entuzijazam ne napušta, da uživaju u jesenjim pejzažima i susretu sa novim.
d j o l e d j o l e 11:45 21.10.2007

Put oko sveta

Ponekad se tokom putovanja snimi video materijal od koga nastaju veoma interesantne TV emisije. Glavni cilj projekta „Na krilima vetra" je upravo snimanje jedne ovakve emisije o zemljama jugoistočne Evrope
U produkciji Time Warner-a napravljena je (sigurno sa vecim budzetom, ali organizaciono ne nesto preterano drugacije, verovatno zbog same prirode poduhvata) emisija o putu oko sveta na motociklima (adekvatno opremljenima za tako nesto ... naime, jedan od sponzora emisije bio je poznati proizvodjac motora ... ). Ekipu su cinile dve grupe: dva glavna lika i kamerman (tri motocikla) i support crew u terenskom vozilu. Sve je snimano sa dve profesionalne kamere i dve amaterske, i nekoliko malih kamera montiranih na motorima i kacigama (emisija je pustena na Explorer kanalu).

Ruta je isla kroz Evropu, mislim da je prosla i kroz dosta bivsih republika SSSR-a (bas neke od pomenutih), zatim Bliski i Daleki Istok, Avganistan, Pakistan, Indija, Kina, Mongolija, Sibir, Kanada, USA (New York ... odakle je i krenuo put oko sveta). Neki od interesatnih detalja bili su: prelasci poznatog Puta Kostiju u Sibiru (gradili su ga sibirski logorasi ... spaja ista prostranstva kao i Transsibirska pruga), poznatog po tome sto su logorasi sahranjivani na samom putu ... trasa je sada u poslednjoj fazi raspadanja; takodje presli su i poznati Route 66 u USA, prvi autoput (magistrala ustvari) koja je spajala Istok i Zapad Amerike ... sada takodje u fazi raspadanja, na slican nacin kao i Put Kostiju u Sibiru.

Ustvari, najveci deo trase prolazio je sporednim putevima i skrajnutim mestima, nezavisno od toga u kojoj se zemlji trenutno nalazila ekipa. Mozda zato sto autoputevi nisu preterano interesantni za snimanje, ko ce ga znati :)
dracena dracena 12:28 21.10.2007

Re: Put oko sveta

Zanimljiva tura i pretpostavljam prelepa emisija. Nažalost nisam je gledala. Hvala ti, Djole, na ovoj informaciji.
Koliko sam shvatila, naša trojka planira da pravi jednu urbanu emisiju o istočnoevropskim gradovima, načinu života mladih, bajkerskim društvima i sl. Ako sam u pravu, onda će se ona prilično razlikovati od ove koju si opisao.
d j o l e d j o l e 12:41 21.10.2007

Re: Put oko sveta

Bas sam gore dopisao (slucajnost ... sta li :) ... bas je moglo da se primeti da se ekipa opredelila da snima neke periferne landmarkove ... uopste nisu ulazili u velike gradove pored kojih su prolazili. Cak je i dolazak u Nju Jork prosao preko Nju Dzersija (glavni dogadjaj je bio u delu NJ-a u kome se nalazi neka poznata privatna fabrika motora ...).

Inace, produkcija nije bila B ili slicno, bila je top A.

p.s.

Interesantan je spomenik na kraju Sibirskog autoputa, izgradjen u znak secanja na sve koji su preminuli gradeci put.
dracena dracena 12:58 21.10.2007

Re: Put oko sveta

d j o l e
Bas sam gore dopisao (slucajnost ... sta li :) ... bas je moglo da se primeti da se ekipa opredelila da snima neke periferne landmarkove .

Nije prvi put da se ti i ja utrkujemo, a sigurno neće biti ni poslednju. Kako smo počeli, vikaćemo u glas isti tekst, kao da smo ga uvežbali. :)))

Evo još jednog spomenika, ovog puta borcima palim u Sevastopoljskoj bici sa junacima ovog bloga:

nestorijanac nestorijanac 13:39 21.10.2007

realna procena i uspeh

" Svako precenjivanje, ali i potcenjivanje sebe dovešće do neuspeha."

Poznavao jednog coveka sto je peske obilazio Zemlju. Procenio je da ce se tokom setnje silno umoriti i skoncati na putu. Mozda u nekoj nedodjiji. Tako se i dogodilo. Njegova procena je bila i da ce, sve u svemu, to biti uspesna setnja.

dracena dracena 15:55 21.10.2007

Re: realna procena i uspeh

Uspešnost je strašno relativna stvar. Ako se neko oseća uspešnim zato što odlično peče hleb i pecivo koji čitav kraj rado kupuje, ne znači da bi se i drugi osećali uspešnim da peku jednako dobar hleb i pecivo. Naši ciljevi ipotrebe su različiti (vidi opširnije o ljudskim potrebama) i po kvalitetu i po kvantitetu. Zato svako mora sam da donese procenu da li je uspešan ili ne. Takodje mi kao zajednica treba da sami procenimo u čemu smatramo da je naše društvo uspešno, a u čemu neuspešno, pa onda ono što je bilo dosad dobro da brižljivo čuvamo, a ono što ocenimo kao neuspešno da menjamo.
v.stojkovic v.stojkovic 15:11 21.10.2007

Kiseli kupus

Kako stvari za nas u Srbiji stoje, onima što su na krilima vetra, mi sa naših balkona možemo samo da mašemo, dok kao i svake godine kiselimo kupus.
dracena dracena 16:19 21.10.2007

Re: Kiseli kupus

Ne znam. Pretpostavljam da ću sa ovim komentarom izazvati negodovanje, ali ipak moram da iznesem svoje mišljenje jer ono sadrži i neki osnovni princip koji me u životu vodi:
Mislim da kiseli kupus na terasi nije toliki problem. Ljudi nemaju gde drugo da ga drže nego na terasama. Čak je po mom mišljenju gore kad se drže u podrumima (tamo gde podrumi nisu potpuno devastirani ili uzurpirani), jer se iz podruma uproleće po čitavoj zgradi raširi neprijatan miris. Oni će burad sa kiselim kupusom držati na terasama bez obzira šta mi o tome mislili ili govorili i u tome ih mogu sprečiti samo izuzetno visoke i dosledne kazne. Kojekakva starudija koja ničemu ne služi osim da skuplja prljavštinu i ruži izgled terase je već nešto sasvim drugo. Kad više ni na jednoj terasi ne bude djubreta, onda možemo da razmišljamo dalje da li da tražimo od proizvodjača buradi da ih bolje dizajniraju ili da donesemo propis o podrumima, njihovom održavanju, provetravanju itd.

Princip koji se u ovakvom razmišljanju nalazi je: ništa po svaku cenu. Lepo, skromno i polako, vodeći računa o običnom čoveku i njegovim potrebama. Ne zalažem se za velika odricanja i žrtve, nego za razumno postupanje, za strpljivo negovanje svega dobrog i korisnog. Mnogo toga se može učiniti bez ikakvog odricanja, samo malim korekcijama navika. Ponekad je dovoljno da samo uočimo problem i on se reši gotovo sam od sebe.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:31 21.10.2007

lečiti kada ne možete sprečiti

snimanje jedne ovakve emisije o zemljama jugoistočne Evrope koje svi drugi zbog loših puteva, učestalih pljački, problema sa birokratijom, mestimičnih tinjajućih pograničnih sukoba i političke nestabilnosti nerado posećuju, pa o njima ima jako malo pravih informacija u našoj, a pogotovu u svetskoj javnosti.


Oni ne čekaju da im neko nešto pokloni, ne žele da se uvuku u strukture sistema, a zatim da gledaju da sa što manje truda prigrabe maksimalnu korist za sebe, nego su krenuli neuobičajenim, težim putem u osvajanje novog prostora. Oni sami krče svoj put, ne nanoseći štetu nikom i ne otimajući od drugih, daju svoj doprinos zajednici i sami grade svoju šansu.

Širenje vidika, ofanzivan pristup životu, samostalna inicijativa, preduzimljivost, spremnost na rizik i odlučnost da se istraje, to je ono što je našoj zajednici potrebno. Ne uljuljkanost u svakodnevicu, očekivanje od zajednice da rešava naše probleme, da odredjuje naš životni put i usmerava naše karijere. Ne otimanje oko mrvica postojećeg zajedničkog kolača, već pravljenje novog velikog i veličanstvenog kolača za sebe i buduće generacije.

Da bi, pak, naše procene bile realistične, moramo imati sve potrebne informacije i znanja o sebi i drugima. Ako se zatvorimo u svoj „revir", ogradimo od sveta i ostanemo ukopani duboko u rovovima naših tradicionalno bespoštednih političkih i drugih borbi, sitničarskog isterivanja maka na konac, obnevideli od mržnje prema protivniku ostaćemo slepi za obilje informacija iz okruženja i uskraćeni za mnogo dobrih ideja čije sprovodjenje obećava daleko brži razvoj od dosadašnjeg i šansu za bolji život svakog od nas.

Mi kao pojedinci bismo mogli, ako ništa drugo, bar da pospremimo svoje terase, sklonimo sa njih gomile djubreta i posadimo neko cveće (sad postoji i zimsko cveće). Dok to budemo radili mislićemo o šansama svoje zemlje, svog grada i nas u njima, a ne o komšiji, šefu, političkim protivnicima, naša mržnja prema njima će se istopiti i u tim trenucima nam možda sine i neka ideja širih razmera i većeg dometa.



izuzetan uvid, odlična dijagnoza i dobre preporuke kojih još samo preostaje bolesniku pridržavati se.

i ja kao i vi osećam da postoji potencijal progresa kod nas, samo nažalost postoji i taj kancer koga vi pokušavate odstraniti. da li je kancer benigan i da li je moguće lečiti ga, pokazaće vreme koga je, opet, sve manje.


vucko vucko 15:33 21.10.2007

Re: lečiti kada ne možete sprečiti

Mi smo svi malo oštećeni onim što nam se dešavalo u devedesetim... da se nastavim na Snežanin post o učiteljima i đacima - treba verovatno imati stalno u vidu ono što je Dušan Radović rekao: tucite decu kad počnu da liče na vas...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:43 21.10.2007

Re: lečiti kada ne možete sprečiti

Srdjan Fuchs

i ja kao i vi osećam da postoji potencijal progresa kod nas, samo nažalost postoji i taj kancer koga vi pokušavate odstraniti. da li je kancer benigan i da li je moguće lečiti ga, pokazaće vreme koga je, opet, sve manje


Tak kancer se zove DB. On se mora odstraniti, tj. ukinuti, i to je to - vrlo prosto
vucko vucko 16:20 21.10.2007

Ko u klin, ko u ploču

Tak kancer se zove DB. On se mora odstraniti, tj. ukinuti, i to je to - vrlo prosto

BOjane - Dracena u klin, a ti u ploču? :)
dracena dracena 16:25 21.10.2007

Re: lečiti kada ne možete sprečiti

Srdjane,
Mislim da mi bolujemo od teškog oblika nedostatka samopoštovanja. Pritom za mene bahatost, arogancija, prgavost nisu izraz samopoštovanja, već upravo suprotno, njegovog nedostatka. Kritikovanjem drugih za svaku sitnicu mi pokušavamo da nadoknadimo taj nedostatak, ali to je pogrešan lek. Jedini pravi lek je zaslužiti poštovanje drugih rezultatima svog rada. Ništa drugo nema lekovito dejstvo. Samo se džaba trujemo. :)))

Ovi mladići na motorima pokazuju na svom primeru kako se dolazi do tog leka. I ja to veoma poštujem.
dracena dracena 16:42 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

U pravu si, Vučko, što opominješ Bojana da je promašio temu.
Ipak, njegovo razmišljanje možda i nije baš bez veze. Ako mi pokušavamo da napravimo društvo po meri čoveka, onda je ukidanje ovakvog DB-a svakako jedan od važnih koraka, jer ništa što je ovaj DB dosad uradio nije bilo skrojeno po meri čoveka, da i ne pominjemo njegovu neefikasnost (koje interese Srbije je on dosad zaštitio?) i činjenicu da je za njega i njegove sestrinske službe u drugim republikama vezana odgovornost za minule ratove. Jesi li čuo informaciju koja je objavljena pre neki dan na vestima B92 da su prema podacima kojim raspolaže Haški tribunal Marko Milošević i Naser Orić neprekidno telefonski komunicirali još od početka devedesetih i da te kontakte redovno neguju i danas. Jesi li čuo da je taj isti Marko Milošević igrao vrlo značajnu ulogu u DB-u? Kakav je onda karakter DB-a ako je jedan njihov važan čovek i sin njihovog direktno pretpostavljenog redovno održavao kontakte sa jednim zlikovcem pod čijom je komandom ubijeno na hiljade civila u Podrinju, popaljena i opustošena čitava sela?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 16:43 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

BOjane - Dracena u klin, a ti u ploču? :)

Vucko zar ne primecujes da sam dao komentar na Srdjanov post, ne na dracenin?
vucko vucko 16:45 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

Vucko zar ne primecujes da sam dao komentar na Srdjanov post, ne na dracenin?

Da, što pitaš? :)
dracena dracena 17:09 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

Bojane, prestani sa tim miniranjem, plz.

Uh, što je zahladilo. Da se pridružimo momcima oko vatre?

Bojan Zdravic Bojan Zdravic 17:24 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

Vucko, dodji ovamo na privatne poruke da ti objasnim nesto - evo sa'cu ti posaljem jednu
vucko vucko 17:26 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

Kakav je onda karakter DB-a ako je jedan njihov važan čovek i sin njihovog direktno pretpostavljenog redovno održavao kontakte sa jednim zlikovcem pod čijom je komandom ubijeno na hiljade civila u Podrinju, popaljena i opustošena čitava sela?

To sa vešću mi je promaklo, ali ovo što se tiče Marka, pretpostavljam da je posao stavljao iznad svega...
vucko vucko 17:26 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

Vucko, dodji ovamo na privatne poruke da ti objasnim nesto - evo sa'cu ti posaljem jednu

Ok...
dracena dracena 17:49 21.10.2007

Re: Ko u klin, ko u ploču

vucko

To sa vešću mi je promaklo, ali ovo što se tiče Marka, pretpostavljam da je posao stavljao iznad svega...


Ajooooj, jadna nam majka sa njim i njegovim poslom.
vucko vucko 18:10 21.10.2007

Biće iz Ida

Ajooooj, jadna nam majka sa njim i njegovim poslom.

Pa zar nije bila? Inače, ne verujem da bi Marko bio u službi da nije bio sin. U HR je, čini mi se, sin postao šef službe.

Pretpostavljam da nad takvim sistemima tipa službe jedino što može da drži kontrolu jeste parlamentarna kontrola i relativno stabilan, balansiran odnos snaga u parlamentu. Apsolutna moć apsolutno kvari...
dracena dracena 18:17 21.10.2007

Re: Biće iz Ida

Ma jeste, nego kukam da olakšam sebi.

Mislim da takve službe smetaju zemljama kojim "služe". One sad samo gledaju kako da zataškaju tragove svog kriminala, zločina, nesposobnosti i neodgovornosti. Zato se slažem sa Bojanom da ih treba ukinuti. Uostalom, zar i Djindjića nisu ubili pripadnici našeg DB-a? Penzionisani ili aktivni, ne menja mnogo stvar.
vucko vucko 18:29 21.10.2007

Re: Biće iz Ida

Ma jeste, nego kukam da olakšam sebi.

Mislim da takve službe smetaju zemljama kojim "služe". One sad samo gledaju kako da zataškaju tragove svog kriminala, zločina, nesposobnosti i neodgovornosti. Zato se slažem sa Bojanom da ih treba ukinuti. Uostalom, zar i Djindjića nisu ubili pripadnici našeg DB-a? Penzionisani ili aktivni, ne menja mnogo stvar.

Sad totalno odosmo u trol, a tema je vukla na drugu stranu, koja mi se, pošteno govoreći, više svidela...

Takve službe svakako smetaju, kao i profesionalne ubice koje proizvedu, rešavajući "važne nacionalne zadatke" - kao ove koji su stvoreni devedesetih. Samo, za razliku od zemalja za koje sam čuo da nemaju, ili da planiraju da ukinu vojsku, ne čuh za zemlje koje nemaju službe državne bezbednosti. Voleo bih par primera, ako neko zna.
dracena dracena 18:57 21.10.2007

Re: Biće iz Ida

Joj što trolujemoooo! Ubiće nas autorka!!!! :))))

Ovu ukineš, novu osnuješ. Ne kažem da je lako, ali moraćemo kad-tad. To nam ne gine.
vucko vucko 18:58 21.10.2007

Re: Biće iz Ida

Joj što trolujemoooo! Ubiće nas autorka!!!! :))))

Ok, nećemo više, da je ne razbesnimo
DEDA DEDA 19:16 21.10.2007

Re: Biće iz Ida

Takve službe svakako smetaju, kao i profesionalne ubice koje proizvedu, rešavajući "važne nacionalne zadatke" - kao ove koji su stvoreni devedesetih. Samo, za razliku od zemalja za koje sam čuo da nemaju, ili da planiraju da ukinu vojsku, ne čuh za zemlje koje nemaju službe državne bezbednosti. Voleo bih par primera, ako neko zna

Mladicu tamo DB (ili kako vec)sprovode zakon , a ovde (kod nas )odreduju norme i pisu svoje zakone i tesko onom ko se ne ulopi, ili da vara i krade vise od njih.
ne smem vise ubice nas domacica!!
pozdrav
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:21 21.10.2007

Re: lečiti kada ne možete sprečiti

Bojan Zdravic
da li je kancer benigan i da li je moguće lečiti ga, pokazaće vreme koga je, opet, sve manje.
Tak kancer se zove DB. On se mora odstraniti, tj. ukinuti, i to je to - vrlo prosto


хм, сумњам да је то могуће остварити моментално, јер су они једноставно под милошевићем и коштуницом до те мере оснажени, да данас вероватно представљају сиву еминенцију у друштву. ми смо 5. октобра зависили од њихове одлуке "да не употребе силу против народа", а данас овисимо од тога хоће ли се приволети путину или америци. ако би зависило само од њихове одлуке, избор би сигурно био путин. једина шанса је у томе што они играју на новац и моћ, а србија може бити само богатија и моћнија уз америку, не русију, па нам тако остаје да се надамо да ће поједини из државне безбедности схватити да је једини пут прогреса србије везан за прогрес америке. ту би кључну улогу реформације могла одиграти српска емиграција у сједињеним државама, а да ли ће тако бити, нама грађанима остаје да видимо у будућности, и то у врло скорој будућности - мислим да се ради о деценији, не више од тога, када ће постати сасвим јасно зашта се самодеструктивна српска служба определила.
DEDA DEDA 17:29 21.10.2007

stil

Širenje vidika, ofanzivan pristup životu, samostalna inicijativa, preduzimljivost, spremnost na rizik i odlučnost da se istraje, to je ono što je našoj zajednici potrebno

Bas je u Vasem stilu-bolji zivot za sve u zajednici nasoj
Pa bice jeeednog dana! Nesumljivo da ce bajkeri koje Vi promovisete , odnosno serijal koji ce napraviti , pomoci nasoj zajednici , a njima , ali oni zaista mnogo- bas mnogo rizikuju, zelim sve najbolje u ime "moje" zajednice.

pozdrav
dracena dracena 17:54 21.10.2007

Re: stil

Hvala, Deda na dobrim željama.
Nešto te ne vidjam na blogu u poslednje vreme. Je li sve u redu kod tebe?
Bajkeri su mi poslužili kao primer kako se praktično ni od čega može napraviti nešto lepo i korisno, samo ako postoji dobra ideja, potrebno znanje kako je sprovesti u delo i upornost da se sve dovede do kraja.
Može li se znati koja je "tvoju zajednicu"? :))) I zar i mi nismo "tvoja zajednica"? Ili si možda mislio na svoju porodicu?
DEDA DEDA 18:54 21.10.2007

Re: stil

Po citiranoj recenici mozete zakljuciti da sam razumeo Vasa htenja .
Svakako da ste skoro svi deo moje zajednice, ali ovog puta sam mislio na svoju porodicu.
Sto se tice "izlaska "na blog, a sire , zaista nemam vremena , danas sam slobodan posle ne znam ni ja koliko vremena.Ali vidite malo slobodan i trceci u zajednicu.

pozdrav !

p. s. Nesta sruje 10-15min. nadam se da nije to nagovestaj za zimu nam!!!
dracena dracena 19:35 21.10.2007

Re: stil

p. s. Nesta sruje 10-15min. nadam se da nije to nagovestaj za zimu nam!!!

Neće, neće. To elektrodistribucija planira da poveća cenu struji pa nas podseća kako bi nam bilo teško da je uopšte nemamo. :)))
.Ali vidite malo slobodan i trceci u zajednicu.

I kod mene slična stvar. :))) Od juče se smanjio prisak rokova i ja odmah istrčala na teren i objavila novi blog da vidim šta mi rade mačići blogeri. :)))

blue blue 17:55 21.10.2007

joj ti bajkeri

missim.. ne ti momci sto putuju, nego ovaj moj..
imam ja jednog drugara, od malena voza nesto na dva tocka..
preko starih kros varijanti u mladosti, preko nove yamahe kros nesto kasnije, evo ga sad visi kad na klasika harley-u kad na buell-u

ne mnogo cesto, ali cini mi se u pravilnim intervalima.. desi mu se nesto..
zadnji put pre par meseci..
i onda .. odem da ga obidjem (pomorandze, sokovi ito) s vRata mu dovikujem gde si Valentino, ebo te Rosi vishe dokle ces da nas secaash..

i ne odustaje.. pre neki dan ga pitam jel ok od zadnjeg puta.. kaze - jesam, ali nije jos proslo..
vozis motor? vozim..
a el mozes da igras fudbal? mogu.
daj onda loptu da te i ja jednom skrljam u kolence kad vec kazes da mozes jos..

motori.. koja je to strast.
dracena dracena 18:00 21.10.2007

Re: joj ti bajkeri

blue
pre neki dan ga pitam jel ok od zadnjeg puta..kaze - jesam, ali nije jos proslo..

E, cirkusa sa bajkerima. :)))))
ugly ugly 18:40 21.10.2007

Dobra stara ideja

Ako nasi momci okasne, prestici ce ih ovo:
http://www.palinstravels.co.uk/static-206 (gotovo identicna marsruta, plus bivse bratske zapadnije teritorije). Tuzno i simptomaticno, Srbija mu je periferno na listi (Beograd, dan 66 i onda odmah na sever). Gde je srce Srbije, Sumadija i ostalo? A Bosna ("@ebes zemlju koja Bosnu nema"?

Slican koncept je ex-Python M.Palin vec "odradio" sirom sveta, a uz to ima i divan sajt sa dosta detalja:
http://www.palinstravels.co.uk

Ako niste pogledali, vredi:
http://www.longwayround.com/html/longwayround.html

Mozda bi nesto od gornjih iskustava koristilo nasim "troterima" kao putokaz u nacinu prezentacije i tehnicke obrade.
dracena dracena 19:25 21.10.2007

Re: Dobra stara ideja

Uuuuh koji sajtovi! Boli glava!

Tako ćemo i mi jednog dana. I još bolje. :))) Možemo mi, samo kad se naljutimo. :)))
dracena dracena 19:53 21.10.2007

Epizoda iz Odese

Ugovaranje popravke motora na svahili-ruskom. :)))
dracena dracena 21:54 21.10.2007

Recept

Širenje vidika, ofanzivan pristup životu, samostalna inicijativa, preduzimljivost, spremnost na rizik i odlučnost da se istraje, to je ono što je našoj zajednici potrebno. Ne uljuljkanost u svakodnevicu, očekivanje od zajednice da rešava naše probleme, da odredjuje naš životni put i usmerava naše karijere. Ne otimanje oko mrvica postojećeg zajedničkog kolača, već pravljenje novog velikog i veličanstvenog kolača za sebe i buduće generacije.


Šta mislite o ovom receptu za taj naš novi kolač:

KNEDLE INSPEKTOR KLUZO
(Recept za 4 potpuno zdrave i otporne osobe)

1. Nabaviti film o Inspektoru Kluzou (svejedno koji, svi su podjednako dobri za ovaj specijalitet).
2. Pustiti film, udobno se smestiti, pažljivo gledati film i usput oljuštiti 3 kg krompira (šareno je u modi)
3. Kad završite sa ljuštenjem, otrčati u kuhunju, ovlaš oprati krompir, naliti ga vodom, posoliti, pristaviti na najjaču vatru i potpuno zaboraviti. Vratiti se filmu.
4. Kad osetite miris dima, otići u kuhinju skloniti krompir sa plotne, malo ga očistiti od gareži (ne preterujte, jer kao što rekoh, šareno je u modi), ostatak izgnječiti bez dodavanja tečnosti, viljuškom (po mogućstvu najmanjom koju imate, jer je normalnom teže oprljiti prste).
5. U izgnječen kromir dodati jaje, ne brinuti da li će se zgrušati, a zatim otprilike 250 g brašna (tačnu količinu ćete utvrditi kroz praksu i iskustvo koliko vam krompira ostaje nakon paljevine, što u principu najviše zavisi od rasporeda prostorija u vašem stanu).
6. Uključiti mikser i spustiti u brašno da se dobro rastrese po kuhinji, a tek potom metlice spustiti u dublji sloj sa krompirom.
7. Kad je testo dobro umešeno, vaditi kuglice i u njih utiskivati šljive (može i smrznute, ako ste dosad postupali po receptu, sad vam je već prilično svejedno).
8. U ključalu, slanu i pouljenu vodu ubacivati knedle jednu po jednu, sa što veće visine da prska na sve strane.
9. Vratiti se filmu i zaboraviti knedle.
10. Na 10-ak minuta pred kraj filma otići u kuhinju, vaditi raspadnute i poluraspadnute knedle jednu po jednu, ali tako da svaka padne na šporet, ganjati je malo kašikom po šporetu da se dobro ocedi, a zatim ubaciti u dublji tiganj sa uljem i prezlama (takodje sa što veće visine, da prska)
11. Vaditi knedle iz tiganja, ponovo pazeći da svaka padne na šporet.

Vratiti se i odgledati film do kraja, a zatim servirati.
(Spremanje kuhinje je najbolje ostaviti za sutra, da se sve slegne)
Prijatno i nazdravlje!

Ma neeee. Ovaj pocepajte. Valjda ćemo uspeti da nadjemo neki malo bolji. :))))
dracena dracena 22:37 21.10.2007

Fotka

Jedna dobra dušica je videla da imam problema sa fotkama, pa mi je poslala jednu originalnu sa ovog putovanja.
Zahvaljujem dobroj dušici i kačim ovu novu fotku u tekst.
dracena dracena 15:30 15.03.2008

Vest

Upravo sam dobila informaciju da je objavljen prvi zvanični trailer za emisiju o ekspediji Na krilima vetra.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana