Nisu svi đaci pravoslavci

Jelena Krajšić RSS / 22.10.2007. u 17:00

Savet za kulturu grada Novog Sada predložio je promenu imena gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" u "Srpska pravoslavna velika gimnazija", pročitala sam na blogu Nebojše Milenkovića u komentaru bivše učenice ove gimnazije Gordane Čomić. I ja sam bivša učenica ove gimnazije, ali to sada nije uopšte bitno.

Osim toga, prenose mediji, predloženo je da se umesto fontane u školskom dvorištu postavi spomen-česma na kojoj bi bila dva mozaika "Hristos kao pastir" i "Sveti Sava blagosilja Srpčad".

Imamo veronauku u školama, škole slave pravoslavni praznik kao najvažniji praznik za svu decu, ministri kao ministri, a ne u svoje ime, idu da ljube ruke pravoslavnim sveštenicima, zabranjuju se vašari i pozorišne predstave po nalogu pravoslavnog sveštenika koji s leđa iz crkve, čija zvonjava nam je neretko prekidala časove, gleda u tu istu gimnaziju, pa verovatno ima želju da sada proširi božije dvorište. Sa Vladičanskog dvora i Saborne crkve na Jovinu gimnaziju... Šta dalje? Ima na drugu stranu od Jovine gimnazije i zabavište, pa ne bi bilo loše da se i zabavište nazove pravoslavnim ili još bolje sva zabavišta da se nazovu pravoslavnim? Ma sve škole i uopšte ustanove da se nazovu pravoslavnim. Ne bi bilo loše i država da promeni naziv u Srpska Pravoslavna Srbija, recimo?

Ukoliko ipak mislite drugačije možete potpisati peticiju bivših učenika Jovine gimnazije.

EDIT:

Na sajtu novosadskog Radija 021 objavljeno je jutros (sreda, 24. 10.) da predlog novosadskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture i direktora Zmaj Jovine gimnazije koji je usvojio Savet za kulturu Skupštine grada ne uključuje promenu naziva gimnazije, ali predviđa da se na oba ulaza u školu stavi natpis Srpska pravoslavna velika gimnazija i da se umesto postojeće fontane postavi česma sa mozaicima "Hristos kao pastir" i "Sveti Sava blagosilja Srpčad".



Komentari (162)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:07 22.10.2007

Na ovom pitanju..

Novi Sad ima ponovo priliku da odbrani svoj obraz. Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu, s tim što on sada jaše direktno kroz institucije.
Potpisujem peticiju. Moj potpis je 491. po redu.
Jelena hvala za ovaj blog..preporuka, naravno.
Brdjanin Brdjanin 23:21 22.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

Da li bi bio klerofasizam da se Vojvodini vrati njeno ime?
Njeno srpsko ime, jer je sa tim imenom i nastala.
Sta mislite, da li bi to bio fasizam?
sashaNS sashaNS 23:33 22.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

A jel' treba i u Austro-Ugarsku da se vratimo?
Izvinite na pitanju, ja ne
mogu da dokucim granicu do koje cemo se vracati! :(
Ima li je?
ivana23 ivana23 23:39 22.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

sashaNS
A jel' treba i u Austro-Ugarsku da se vratimo?Izvinite na pitanju, ja nemogu da dokucim granicu do koje cemo se vracati! :(Ima li je?

Mislim.. do negde, 1389...
tuzlanac tuzlanac 08:07 23.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

Drago Kovacevic
Novi Sad ima ponovo priliku da odbrani svoj obraz. Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu, s tim što on sada jaše direktno kroz institucije.
Potpisujem peticiju. Moj potpis je 491. po redu.
Jelena hvala za ovaj blog..preporuka, naravno.



1731.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:43 23.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

Brdjanin
Da li bi bio klerofasizam da se Vojvodini vrati njeno ime?
Njeno srpsko ime, jer je sa tim imenom i nastala.
Sta mislite, da li bi to bio fasizam?

O čemu ti pričaš?
Pitaš otprilike kao kad bih ja tebe pitao - Da imaš sto nogu, bi li ti bio stonoga?
Od Novog Sada i Vojvodine nacionalističke i klerikalne strukture rade već godinama poslednji rezervat za svoje propale projekte. Ovaj pokušaj preimenovanja gimnazije Jovan Jovanović - Zmaj u neku pravoslavnu klerikalnu ustanovu deo je toga projekta. Najpre su doneli Zakon o verskim zajednicama koja SPC daje prava koje ni jedna crkva nikada nije imala od srednjega veka do ovih dana. Naročito u pogledu uticaja na vaspitavanje dece i omladine. Onda najeminentniju gimnaziju u Novom Sadu preimenuju u pravoslavno semenište. Sledeći korak će biti pravljenje pravoslavnog univerziteta od od ovoga državnoga u Novom Sadu, a za dvadeset godina vladika će tražiti da ima specijalnog izaslanika u svakoj spavaćoj sobi kako bi tako poboljšao rađanje.
Ovo što danas radi SPC je epohalno bedno...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:03 23.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

Drago
Priča sa promenom imena gimnaziji Jovan Jovanović Zmaj nastavak je priče o klerofašizmu


Drago,

steta sto ovim tvojim besmislenim politickim parolama kvaris pozitivnu Jeleninu inicijativu. Ako se moze i govoriti o pokusaju nedopustive klerikalizacije drustva, "lepiti" uz to rec "fasizam" je PRETERIVANJE koje automatski odbija veliki broj ljudi da se priduze ovakvom protestu. Inace sam ubedjen da bi i vecina pravoslavnih vernika u Srbiji bila protiv ove promene imena gimnazije.
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 11:36 24.10.2007

Re: Na ovom pitanju..

Virtuelni Vasilije
Inace sam ubedjen da bi i vecina pravoslavnih vernika u Srbiji bila protiv ove promene imena gimnazije.


Sign!

Licno ne verujem da SPC ima ista s ovom inicijativom. Ovo je deo nacionalnog projekta koji vodi SRS gde su oni veci pravoslavci od Pavla. Nece se NS pomiriti s tim tek tako, ne brinite nista.
neverlander neverlander 17:17 22.10.2007

potpisala!

broj 326 tek!
kakva G L U P O S T !!!.
Jovina gimanazija je Jovina gimnazija. jedinstvena. ne dajte je!
kome je to palo na pamet?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:19 22.10.2007

Re: potpisala!

neverlander
broj 323 tek!
kakva glupost.
Jovina gimanazija je Jovina gimnazija. jedinstvena. ne dajte je!
kome je to palo na pamet?

Onda nismo potpisali isti spisak ili ste vi potpisali ranije...
neverlander neverlander 17:20 22.10.2007

Re: potpisala!

pre jedno 1.5 h
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:22 22.10.2007

Re: potpisala!

neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz
neverlander neverlander 17:24 22.10.2007

Re: potpisala!

brzo ide!
nebojsam nebojsam 17:49 22.10.2007

Re: potpisala!

Drago Kovacevic
neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz

Drago, moje ime je pod brojem 524 a pod brojem 491 nije Drago!??
O cemu se radi? Potpisujemo li istu peticiju?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:59 22.10.2007

Re: potpisala!

Potpisala sam se pod brojem 564.
Jadni su i zalosni u svojoj nemoci ovi bednici koji sebe nazivaju rodoljubima, religioznima itd. koji i mrtvom Zmaju mogu da pljunu pod prozor.
Hemičarka Hemičarka 19:26 22.10.2007

Re: potpisala!

Sramota!

Preporuka za Jelenu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:52 22.10.2007

Re: potpisala!

nebojsam
Drago Kovacevic
neverlander
pre jedno sat i po

Onda je u redu...Ja sam pre deset minuta i bio sam 491.
pozz

Drago, moje ime je pod brojem 524 a pod brojem 491 nije Drago!??
O cemu se radi? Potpisujemo li istu peticiju?

Kliknuo ovde na link koji je dala Jelena. Upisao ime i e-mail adresu te komentar. Obavestilo me da sam 491.
Sada sam rekao sinu da potpiše. On je 1188 i potisao je pre 5 minuta.
adam weisphaut adam weisphaut 17:18 22.10.2007

Sizofrenija

Iako mi je namh smesno,ovo ludilo me iskreno zabrinjava jer metastazira na sve strane. Ja ne mogu da verujem da postoje takvi ljudi kojima bi pala na pamet ovakva glupost .
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:26 23.10.2007

Re: Sizofrenija

adam weisphaut
Iako mi je namh smesno,ovo ludilo me iskreno zabrinjava jer metastazira na sve strane. Ja ne mogu da verujem da postoje takvi ljudi kojima bi pala na pamet ovakva glupost .


nisu ljudi u množini, nego jedan konkretan čovek sa imenom i prezimenom, irinej bulović. ono što više brine je o kakvim vezama njegovim u gradskoj vlasti ide reč, kada je sposoban da progura apsolutno svaku ideju, od pomeranja Zmajevog spomenika jer mu zaklanja ulaz u kapiju, do zabrane tradicionalnih Zmajevih dečjih igara jer mu prave buku pod prozorom, do direktne intervencije policije na njegov zahtev jer mu se ne svidja da ulicom defiluje neka nepobožna pozorišna grupa....

dakle, ne sumnjam da je ovo opet njegovo maslo jer se dvorište gimnazije graniči sa njegovom rezidencijom. očigledno bi pristao na gimnaziju u susedstvu kada bi đaci svi nosili brojanice i smerno i skrušeno se krstili kada god izađu u dvorište na velikim odmorima.

ovaj čovek je Inkvizitor grada, a samo novosađani su krivi jer su mu svojim nedelovanjem i pomirljivošću dozvolili toliku moć.
neverlander neverlander 17:27 22.10.2007

Christian Warriors

Gledala sam sinoc na CNN-u "Christian Warriors" i prilicno se iznervirala.
i sada kad sam videla ovo...
ulje na vatru!
mariopan mariopan 17:43 22.10.2007

Re: GLUPOST

Da ne citam ove blogove ne bih ni znala da je nekome takva glupost pala na pamet. ZAR ZMAJA DA ODUZMU DECI? A obaska religijski opredeliti celu skolu....ja jesam pravoslane vere ali mislim da se religija propoveda u crkvama gde neko moze ..ako zeli da udje..a neko i ne mora...a u skolu svi moraju.
Queeria Queeria 01:40 23.10.2007

Re: GLUPOST

Pa u Beogradu su odavno Zmaj Jovinoj ulici promenili ime, tj. podelili je na dva dela - donji duži deo je neka knjeginja, a gornji manji deo od nekih 100 metara je i dalje Zmaj Jovina.
Black Adder Black Adder 11:12 23.10.2007

Re: GLUPOST

Meni samo nije jasno šta je kome skrivio čika Jova (Zmaj, da me bude zabune).
angie angie 20:48 23.10.2007

Re: GLUPOST

da Pedjice, to mi je bio najveci shok, ok nek knjeginja Ljubica ima svoju ulicu, al' zar od svih besmisleno nazvanih, oni odabrali ovu veoma smislenu da poremete.
blue blue 17:41 22.10.2007

?

A hoce li i ulici JJZmaja promeniti ime?
Da li onda mozemo ocekivati i da ce Dunavska postati.. recimo... "ulica pravoslavne reke" ili sta..

koje besmislice..
sun_to_rock sun_to_rock 17:59 22.10.2007

potpisala

ZAR ZMAJA DA ODUZMU DECI?

jbt, luda kuca je ova svrbija
Kazezoze Kazezoze 18:28 22.10.2007

Re: ?

blue
A hoce li i ulici JJZmaja promeniti ime?Da li onda mozemo ocekivati i da ce Dunavska postati.. recimo... "ulica pravoslavne reke" ili sta..koje besmislice..

a da se dio dunava koji protiche kroz srbiju nazove 'srpski pravoslavni dunav '.... to tamo je sve poludilo...odoh da potpishem!
blue blue 18:35 22.10.2007

Re: ?

odoh da potpishem!


naravno.. potpisano vech, uz odusevljenje kad pronadjoh na spisku neku moju pametnu decu iz begea..
deeeecoooooo!!! ne dajte...
mpavlo mpavlo 17:43 22.10.2007

Glup narod

Ova simbioza crkve i drzave opstaje vec hiljadama godina bas zbog nepismenosti i gluposti naroda koji se prima na celu tu skupu prevaru koju religija predstavlja. Ljudi sa ovih prostora su se oduvek primali na svakave gluposti (komunizam npr.) tako da i u ovim stvarima prednjace po obicaju. Nema ovde kriticne mase slobodoumnih i mentalno ne-retardiranih ljudi koji ce se odupreti ovoj posasti. BEZIMO!!!!!

Fight The Power
Klementina Klementina 17:44 22.10.2007

540!

Ovo je neverovatno!
Ja sam Jovin djak!!!!!!! I to cu zauvek i biti.
Domazet Domazet 17:52 22.10.2007

Ipak samo u Srbiji?

Slojevitost ironije je stvarno atipicna. Skola je osnovana da bi se obrazovanje prosirilo i na Srbe. Dve stotine godina kasnije pametnjakovici pokusavaju, makar i simbolicno, da obrazovanje ogranice samo na Srbe. Onda protiv malogradjanske uskogrudosti sovinistickih pametnjakoica ustanu malogradjani slicne uskogrudosti, kao autor ovog komentara:
Sramota, oduzeti naziv Gimnaziji, da li znaju ti koji predlazu promenu imena, koje je vereispovesti bio JOVAN JOVANOVIC ZMAJ,sta je sve radio, lekar,pisac a ovamo kada im zatreba izvlace fraze srpska ATINA, i bila je dok svi ovi nusu dosli, izivljavaju se na sve moguce nacine .Onda im je krivo sto nmaju simpatie medu VOJVODJANIMA i NOVOSADJANIMA, hajde da mi odemo kd njih na cuke i da promenim o imena tih cuk. NEMA PROMENA tu Gimnaziju su pohadjali svi mladi ljudi Srbi, Madjari,Nemci,Jevreji,Slovaci,Rumuni,Hrvati, a od devdesetprve pa sve do sada i izbeglice,Muslimani,
Srecom da jos uvek ima i normalnih ljudi:
Ne postoji nijedan ozbiljan razlog za promenu imena. Valjda u skolu treba da idu i oni koji nisu vernici i oni koji su druge vere. Svako ko zeli da svoju pravoslavnu veru istakne trebalo bi da se u skladu sa njom javno odredi protiv nasilja ultradesnicara i da se bori protiv njih, a ne da menja ime nasoj skoli. Stanislava, ucenica generacije 1986.

Dakle, stvarno, 'ajde pravoslavci sa bloga, potpisujte peticiju, sta cekate.
Queeria Queeria 01:42 23.10.2007

Re: Ipak samo u Srbiji?

Dve stotine godina kasnije pametnjakovici pokusavaju, makar i simbolicno, da obrazovanje ogranice samo na Srbe.


I to samo na one pravoslavne Srbe!?!?
giger giger 17:58 22.10.2007

Greskica..

Mala greska vam se potkrala... Treba "Srpska Pravoslavna Velika Srbija"...
Vlasta Vlasta 17:58 22.10.2007

Potpisala,

čime se još uvek nije smanjila moja neverica. Ima li kraja?

Ali, evo im poruka od J.J. Zmaja:

Mali div

Ja sam sada najveći
U svoj okolini;
Svi ste moja dečica-
Tako mi se čini.

Ima ljudi visokih,
AL'ovakvih nema:
I moj otac sad bi mi
bio do kolena.

Popo sam se na drvo,
To je cela tajna;
Al' ta moja visina
Neće biti trajna.

Moram sići, gladan sam,
Kraj će biti hvali,
Pa ću opet ka i pre,
Biti kepec mali.
bravar bravar 18:05 22.10.2007

bez naslova

Eto, pre neki dan Spiridon, cini mi se, predlozio da pisemo o cika Jovi. Ko bi rekao da ce na ovu stranu taj post otici.
Dokle vise unazad???

Kazi mi, kazi

Kazi mi, kazi,
Kako da te zovem;
Kazi mi, kakvo
Ime da ti dam,

Hocu li reci:
"Diko", ili "snago",
Ili cu "lane",
Ili "moje blago";
Hocu li "duso",
Ili "moje drago" -
Kazi mi, kakvo
Ime da ti dam!

Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa;
Al' ja bih proveo
Citav jedan vek,
Trazeci lepse,
Dicnije i sladje,
Milije ime,
Sto jos ne cu svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Jovan Jovanovic -ZMAJ




Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:10 22.10.2007

sram ih bllo,

ne valja im vise zmaj, nije on TAJ cika jova iz manastira.
zelim samojedno da kazem - to je sramota, ne samo zbog ideje da skola postane imenom pravoslavna, vec da se zmaju oduzima na ovakav nacin. u beogradu mu je vec oduzeto pola ulice, sto je velika bruka dorcola. nije bio u nedicevoj vladi, pa da se kandiduje za vaznog srpskog pisca. toliko.
blackbox blackbox 18:29 22.10.2007

Re: sram ih bllo,

nije bio u nedicevoj vladi, pa da se kandiduje za vaznog srpskog pisca

Tačno kao što je bio jedan poznati zamenik ministra prosvete u Nedićevoj vladi, koji je napisao poznato rasističko uputstvo ko sve može da se školuje u srpskim višim školama. Toga unazad petnaestak godina veličaju.
Inače, sve je i počelo promenom naziva ulica i dodavanjem svemu prefiks "srpski", čak su izmislili i novu rasu pasa -srpski odbrambeni pas.Pa to je ne samo vulgarizacija, već i sramota za normalne ljude srpske nacionalnosti.
Primitivni nacionalizam i pomodarsko pravoslavlje su odavno na sceni.
Kada bi Sinod SPC bio ono što treba da bude sam bi se ogradio od ovakvih klerikalističko-fundamentalističkih gluposti.
Izgleda se vraća vreme slično onome kada su Dositeja progonili.
margos margos 23:42 22.10.2007

Re: sram ih bllo,

blackbox
čak su izmislili i novu rasu pasa -srpski odbrambeni pas.

Nisam sigurna otkad datira taj naziv, ali u jednoj knjizi o psima iz 1980. godine postoji ta rasa, skraćeno SOP.
Možda je bitno, možda nije... al k'o velim, da kažem.

Skoro sam bila u Hrvatskoj - pa na sve strane Hrvatski radio... Hrvatska tv... ali nekako ne para uši kao ovo ovde. Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.
I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:55 23.10.2007

Re: sram ih bllo,

izvinite mariopan, sto se ja uvek nadjem prozvana da vam nesto kazem, ali je neobicno kako se mi ugledamo na "neprijatelja" u najpogresnijim stvarima i uvek se nekako pozivamo na to. pa i da ima "na sve strane hrvatsko ovo ili ono" zasto bas to nama mora da posluzi za ugled? istovremeno, ne znam zasto "pravoslavno" i "srpsko" mora da se izjednaci, nesto srpsko nije nuzno i nesto pravoslavno i obratno, naravno. evo, ja na primer: ja sam srpski pisac, ali nisam pravoslavna. to je moje pravo, sta vise, moja privatnost.
ovo sad vise nema veze sa skolom, naravno.
pufna pufna 09:04 23.10.2007

?

Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.
I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!

kako ovo da se razume, kontra ili pro?
adam weisphaut adam weisphaut 09:14 23.10.2007

Re: sram ih bllo,

I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!

Nedavno e u skupstini kada su obrazlagali svoj amandman na zakon o drzavljanstvu da svi Srbi van Srbije imaju pravo na isto radikali su kao glavni argument dali primer Hrvatske koja to nudi svim Hrvatima. A inace za te iste je ta drzava ustaska. ali im izgleda ne smate da se ugledaju nju.
Kao da kod nas postoji jedna olimpijada koja traje neprekidno vec 15-ak godina, u kojoj je takmicenje ko ce da bude gori i besprizorniji.
pufna pufna 10:30 23.10.2007

Re: sram ih bllo,

ej adame,
ne mogu da nadjem onaj ''genijalni'' citat patrijarhov... kako bi se ovde lepo uklopio:(
mozda ce tome da ih uce u toj srpskoj pravoslavnoj VELIKOJ gimnaziji.
mariopan mariopan 11:15 23.10.2007

Re: sram ih bllo,

Biljana Srbljanović
izvinite mariopan, sto se ja uvek nadjem prozvana da vam nesto kazem, ali je neobicno kako se mi ugledamo na "neprijatelja" u najpogresnijim stvarima i uvek se nekako pozivamo na to. pa i da ima "na sve strane hrvatsko ovo ili ono" zasto bas to nama mora da posluzi za ugled? istovremeno, ne znam zasto "pravoslavno" i "srpsko" mora da se izjednaci, nesto srpsko nije nuzno i nesto pravoslavno i obratno, naravno. evo, ja na primer: ja sam srpski pisac, ali nisam pravoslavna. to je moje pravo, sta vise, moja privatnost.
ovo sad vise nema veze sa skolom, naravno.

Ne znam sta vam je zasmetalo? To sto sam ja pravoslavne vere a ipak mislim da tome nije mesto u skoli nego u crkvi...pa ko hoce neka ide a ko nece ne mora..a ZMAJ PRIPADA DECI i to ne sme i ne moze da se postavlja kao pitanje...tako rekoh. U cemu se sad ne slazemo? Moramo li i kad se slazemo da je to sramota ..da se se slazemo na razlicit nacin. Ja upravo rekoh ono isto sto i vi kazete ...samo drugim recima...nisam ja slavan dramski pisac pa da umem ..onako od prve da se izrazim tako lepo kao vi. Slazem se...sta jos?SLAZEM SE. TO JE SRAMOTA...od sad cu samo vrlo kratko i konkretno da ne shvatite pogresno nesto sto nije receno u tom kontekstu kako ste ga vi predstavili. vazi?)))))) Procitajte ponovo sta sam napisala..nigde ne tvrdim suprotno.To sto sam spomenula Srpsko i Pravoslavno ucinila sam zbog onih koji time hoce da opravdaju nesto sto se ne moze pravdati cak ni time. Slazemo se?)))
mariopan mariopan 11:33 23.10.2007

Re: sram ih bllo,

ILI STE VI BILJANA ZAMENILI MOJ POST SA MARGOS?...Citam pa ne nalazim moje reci u onome sto ste mi citirali? Pozzzz:))))
margos margos 12:16 23.10.2007

Re: ?

pufna
Na čudan način vulgarizujemo sve i pravimo od Srbije jednopartijsku, jednoumnu i jednokonfesionalnu državu - što ona nije. Posebno je 'zadovoljstvo' za one koji se najviše u toj gluposti ističu, kada se to radi u Novom Sadu.I sramotno i tužno i nazadno i glupo - a iznad svega pokvareno i zlo!!!kako ovo da se razume, kontra ili pro?

Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?
Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.

Kao neko ko je mešovitog porekla i što se mene tiče, vrlo interesantnog 'nečistog' porekla - nemam neprijatelje, ni 'neprijatelje'. Od detinjstva imam potrebu (i naviku) da gledam šire kako je to kod nas ovde i kod nas tamo. Upoređujem... gledam.. razmišljam, a onda tek kritikujem - tako sam naučila.

Komentatori koji imaju jasniji i oštriji pogled, sve su već rekli, političke i ostale razloge, a ja, svoj osećaj...
Nekad mi bude vrcavo i smešno, kao što je Peđin pravoslavni blog (gde ne mogu da komentarišem, jer nisam SP ISPRAVNA - šalim se, šalim se, šalim se - naravno), ali najviše i najčešće sam očajna... Jer kad krene zalaganje za promene koje su neophodno potrebne, a onda budale uzmu i naprave 'promenu' unazad, budem zaista očajna.

Neko je duhovito rekao da su se 'vodeći ljudi u Srbiji preračunali pa misle da iza 20. veka ide 19. a ne 21.' i pravoslavno srbovanje je povuklo još dalje... 18. 17. 16......

Tema je 'za ili protiv preimenovanja škole' - naravno, protiv!
(a zapravo sam samo htela da kažem u svom prvom postu, da se u ovim komentarima ne ogrešimo i o pse, kad se Vladika uz pomoć političara ogrešuje o sve - pravo, pravdu, ljude, Život!?
pufna pufna 12:38 23.10.2007

Re: ?-sve je ok

nije Mea culpa jer sam prvobitno i ja zakljucila da je to kontra preimenovanja stav... ali eto neki posumnjase i jos te pogresno oslovise,pa ja da te pitam da sama razjasnis!




Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?
Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.

stvarno nema razloga da ovako razgovaramo. Niko nije trazio niciji broj niti je vazno ko je kavkve veroispovesti, ako je uopste neke.
adam weisphaut adam weisphaut 12:44 23.10.2007

Re: ?

@ margos mozda niko ne bi reagovao da nije bio taj embedded commnet o Hrvatskoj, koji kao da je davao dvosmislenost komentaru. Kako smo se svi mi koji posecujemo ovde navikli na takvu praksu, dakle ubacivanja takvih delova da bi se nazovi podrskom zapravo napao cilj podrske, nije ni cudo. Sto naravno ne znaci da je to apriori zla namera a ne licni izraz misli koji je eto malo delovao nejasno.
Sto se tice komplikovanog porekla, pa ima nas
margos margos 12:54 23.10.2007

Re: sve je ok

pufna
nije Mea culpa jer sam prvobitno i ja zakljucila da je to kontra preimenovanja stav... ali eto neki posumnjase i jos te pogresno oslovise,pa ja da te pitam da sama razjasnis!Ok, možda je nejasno... je l treba da kažem koji je moj redni broj na peticiji, pa da to bude najkraći odgovor, ili da u ličnoj i opštoj konfuziji, objasnim opširnije?Ja sam se, na zgražanje one neke dame koja je radila popis '91. godine, izjasnila kao Srpkinja katoličke veroispovesti, uz ubeđivanje da to ne postoji... i evo, ubeđuju me sve ove godine da ne postojim.stvarno nema razloga da ovako razgovaramo. Niko nije trazio niciji broj niti je vazno ko je kavkve veroispovesti, ako je uopste neke.

Izvini, uopšte nisam svađalački raspoložena, nego je u pitanju ono 'Uh.. odakle da počnem...?', pa mi se kao najkraće učinilo da napišem 'glasala za peticiju, broj taj i taj'.

Biljana je natuknula na ugledanje na 'neprijatelja' - pa i to htedoh da odgovorim... pa vidim da je pogrešno oslovila Mariopan...

Izgleda da naši komentari (Mariopan i moji) često izgledaju kao razvodnjavanje i nefokusiranost na konkretnu temu - ovaj put je 'pro et contra'... Što se mene tiče, uvek je razlog taj što imam toliko mešanih i drugačijih iskustava, da bi stvarno trebalo da odgovaram sa DA ili NE.. u suprotnom, uvek se zanesem... a kad neću da davim, onda je još gore, pišem po treći put, nešto što sam mogla jednom! :)))

Što se mene tiče, pročitam uglavnom sve komentare, pa se onda vratim i napišem ako imam šta. Onda vidim da su mnogi već sve značajno rekli, pa sam samo stala u odbranu pseće rase, da i oni 'ne odu s prljavom vodom', a opet, nisam mogla da ne dam komentar na užasno neverničko ponašanje crkvenih uposlenika.
A sve sam htela ukratko... pa ispade loše:)))

margos margos 13:06 23.10.2007

Re: sve je ok

margos
a opet, nisam mogla da ne dam komentar na užasno neverničko ponašanje crkvenih uposlenika. A sve sam htela ukratko... pa ispade loše:)))

Sad vidim da i ovo tupavo zvuči...
Odavno su oni pokazali da su samo službenici, o veri i verovanju nema ni govora, čista laž i blasfemija... I na kraju krajeva, briga me za njihovo 'pravoverstvo', dogod ne ugrožavaju druge - a ugrožavaju, i to mnogo!!!
mariopan mariopan 13:57 23.10.2007

Re: sve je ok

Margos, mozda nas dve i pisemo malo opsirno i nefokusirano...ali je vazno da mislimo dobro. U ovoj stvari se slazemo. Vidim da je Biljana zapravo pomesala samo nase postove i nije problem..)))
margos margos 14:04 23.10.2007

Re: sve je ok

mariopan
Margos, mozda nas dve i pisemo malo opsirno i nefokusirano...ali je vazno da mislimo dobro. U ovoj stvari se slazemo. Vidim da je Biljana zapravo pomesala samo nase postove i nije problem..)))

Pozdrav Tebi, Mariopan:))))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:15 22.10.2007

irinej

od choveka kojem smeta zmajev spomenik na ulici, ili zmajeve igre pod prozorom, ili italijanska pozorishna trupa na ulicama nasheg grada. nishta bolje nije ni za ochekivati od ovog mizantropa, samo nije jasno shto se toliko na chika-Jovu namerio?
ivana23 ivana23 18:27 22.10.2007

Patak i žabe

Ako ste dokoni
pročitajte ovo:
patak ukraj bare
držao je slovo.

Slušale ga žabe
velike i male,
slatke su mu reči
jedva dočekale.

Govorio patak
o vrlini mira
i da niko nikog
ne treba da dira.

Svako ima prava
da slobodno živi,
ne sme tlačit' one
što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
blagoslov je pravi,
zato neka niko
nikoga ne gnjavi.

Slušale su žabe
ovo krasno slovo,
kad patak ućuta,
desilo se ovo:

Jedan žabac mali
pobliže je stao, -
a patak ga zgrabi,
pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
i naučit' dade:
hulje lepo zbore,
al' nitkovski rade.

JJ Zmaj
DeMarti DeMarti 21:57 22.10.2007

Re: Patak i žabe

ivana23
Ako ste dokoni
pročitajte ovo:
patak ukraj bare
držao je slovo.

Slušale ga žabe
velike i male,
slatke su mu reči
jedva dočekale.

Govorio patak
o vrlini mira
i da niko nikog
ne treba da dira.

Svako ima prava
da slobodno živi,
ne sme tlačit' one
što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
blagoslov je pravi,
zato neka niko
nikoga ne gnjavi.

Slušale su žabe
ovo krasno slovo,
kad patak ućuta,
desilo se ovo:

Jedan žabac mali
pobliže je stao, -
a patak ga zgrabi,
pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
i naučit' dade:
hulje lepo zbore,
al' nitkovski rade.


Ima li neko e-mail autora tog sumanutog predloga, nesto bih da ga spamujem
gordanac gordanac 18:46 22.10.2007

predlog

Kome god uspe da "progura" ovakav predlog sa obrazloženjem da je tako osnovana 1810. i da je to "deo tradicije kojoj se moramo vratiti itd. i tsl., ja ga/je obavezujem da nam takođe, u ime iste tradicije, svakako nabavi:
- kompjuter na drva
- čeze sa dva konja koje idu 150 km/h
- original Zsolnay porculan u novosadskim restoranima
- mobilni telefon na ugalj
- Ipod na šapuriku
- sve one koji su živeli u Novom Sadu 1810 i bili deo tradicije
- Šafarik Pavel Jozefa za direktora
- i da se svi ovi javno odreknu imena gimnazije, ko živ, ko posthumno :

Jovan Jovanović Zmaj, Laza Kostić, Đura Daničić, Svetozar Miletić,Đorđe Natošević, Vasa Stajić, Jovan Grčić Milenko, Isidor Bajić, Miloš Hadžić, Georgije Magarašević, Lazar Paču,...

zatim brojni akademici Jovan Tucakov, Dušan Kanazir, Olga Hadžić,...univerzitetski profesori, glumci (Petar Kralj, Josif Tatić, Gordana Đurđević-Dimić, Aleksandra Pleskonjić-Ilić, Aleksandar Gajin....), reditelji Dušan Makavejev, Voja Soldatović, vajar Jovan Soldatović, Raša Popov, Đorđe Balašević, političar Maja Gojković, vladika jegarski iguman manastira Kovilj Porfirije Perić,...

55 godina je već - Jovina gimnazija čiji su profesori i đaci čuvali svaku tradiciju i Muške i Ženske realke između dva svetska rata i Mešovite posle rata, i od 1810 do 1919., i dok je bila Državna gimnazija i - stalno.
Koliko se mora neznanja imati, pa ovoj znamenitoj novosadskoj školi ukidati ime Jovan Jovanović Zmaj i to zvati "povratkom tradiciji"?
Gimnazija je imala i školski list "Skamija" - kako će s ezvati ubuduće? "Novine serbske"?
Ovaj predlog je takvo ruganje tradiciji da može samo da se razume kao nedostatak poštovanja i samopoštovanja za sve ono što je naša škola bila.
Moram da pitam :
Da li možda Savet za kulturu planira i rušenje spomenika Jovanu Jovanoviću Zmaju u Zmajovinoj ulici, a ispred Vladičanskog dvora ili i preimenovanje Zmajovine u "Srpsku pravoslavnu veliku ulicu".
50 godina smu ulicu koja se nije tako zvala, svi zvali - Pašićeva. Nismo imali pojma kako se ustvari zove.
To je Novi Sad.
Ovaj predlog je omalovažavanje Nova Sada.
Dejan Stanković Dejan Stanković 18:55 22.10.2007

Re: predlog

wow. I'm sincerelly impressed.
kakvi alumni!
jaksa scekic jaksa scekic 18:57 22.10.2007

Re: predlog

Da se u skole zabrane slike zemaljske kugle,nego da se deci pripoveda da je zemlja ploca,na 4 slona koji stoje na kornjaci.
Da se na Glavnome trgu spali Djordano Bruno po nekoliko puta za svaki sluca,da se ukine radijo i TV,nego telal oliti dobosar da dva puta dnevno prodje kroz varos i procita sta valja narod da znade,da se pogasi struja,i vrate gasne lampe,a sto se voza tice da se iz Muzeja beogradskog vrate parnjace na pruge.Predhodno vratiti sve pruge na uski kolosek.Deca da krenu u odvojene skole(muski sa muskima,zenjskinje i ne moraju u skolu,njima je ionako mesto pored sporeta).Da se otvore radnje za prodaju leda,jer se frizideri moraju ugasiti,jer su puni freona i zagadjuju sredinu.Sva pica pobacati,vratiti kraker i kabezu.
Automobili da se proteraju,mostovi sruse i vrate skele..
Domazet Domazet 19:00 22.10.2007

Taj predlog je...

...omalovazavanje zdravog razuma. Moracu da te optuzim za lokalizam.
gordanac gordanac 19:03 22.10.2007

ispravka

Taj predlog je omalovažavanje zdravog razuma
(i Nova Sada)
Domazet Domazet 19:07 22.10.2007

ispravka...

...prihvacena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:10 22.10.2007

Pravoslavna

skamija zvuči baš pravoslavno u pravoslavnom, srpskom of hors, Novom Pravoslavnom Sadu.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:22 22.10.2007

Re: predlog

...da se nabavi seno za svako domaćinstvo kako bi žene imale gde da se tradicionalno porađaju...
gordanac gordanac 19:28 22.10.2007

i još...

...da se ukine tekuća voda po kućama koja, kao takva, nije postojala 1810 i svojim tečenjem danas ugrožava očuvanje tradicije da je ne bude.
jaksa scekic jaksa scekic 19:32 22.10.2007

Re: i još...

Ja stvarno ne znam ko Vama jos dozvoljava da pisete po Blogu,u kucu,kecelje oko pasa,hleb da se mesi,sta pise na zidu "Kuvarice manje zbori da Ti rucak ne zagori",..A kolaci,a strudla,a kore da razvucete a ne u radnju..mnogo ste se razmazile...a nedelja u ceze pa zna se u crkvu gde ce pop sve da Vam objasni
blackbox blackbox 19:38 22.10.2007

Re: predlog

u ime iste tradicije, svakako nabavi:
- kompjuter na drva
- čeze sa dva konja koje idu 150 km/h
- original Zsolnay porculan u novosadskim restoranima
- mobilni telefon na ugalj
- Ipod na šapuriku
- sve one koji su živeli u Novom Sadu 1810 i bili deo tradicije
- Šafarik Pavel Jozefa za direktora
- i da se svi ovi javno odreknu imena gimnazije, ko živ, ko posthumno :

Bravo Goco, odličan predlog.
A može i ovako. Da se svi oni veliki pravoslavci koji traže povratak tradiciji i svetosavlju iz vremena Rastka, odreknu:
- kompjutera
- mobilnih telefona
- džipova
- naplaćivanja usluga u evrima i uopšte naplašivanja
- života u gradovima, osim u zidinama tvrđava
- kretanja asffaltiranim ulicama, i
- i svega onoga što u Rastkovo vreme nije bilo, a mogu nabaviti zlatne kašike i jesti kašu i meso pečeno na užarenom kamenu.
Pa stvarno zar ne vidimo kuda nas vodi taj primitivizam u ime nekog pravoslavlja, koje nije hrišćanstvo nego kao nešto više u obliku Svetosavlja.
Zar niko u Srbiji neće da vidi kuda nas to vodi. Šta to rade Obrazi, Dveri, Strojevi , 1389 isl.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:01 22.10.2007

Re: i još...

Skoro sam cula da se u nasim crkvama zene i muskarci odvajaju tako sto su jedni s jedne, ne znam koje, a drugi sa druge strane crkve. Cula sam da je obavezno da se zene pokrivaju maramama, ili sesirima pri ulasku u crkvu i da su cipele na stiklu NO. Da li je ovo tacno? Ako jeste onda i obrezivanje treba da udje u spisak. Nije mi namera da budem cinicna vec je radoznalost uzela maha.
zeka Novi Sad zeka Novi Sad 20:13 22.10.2007

Re: predlog

Goco respect za predlog posebno za ipod na sapuriku:))) Hit ! Ali sve te stvari moraju biti osvestane kao ona fontana kod Norka inace ne vredi. Super je ova internet peticija ali ne vredi mnogo u prakticnom smislu. Ovi mentoli u Skupstini grada ce to da usvoje sve uz pomoc Mikavice i DSS-a i sta cemo onda ? NE to treba spreciti pre nego sto se "ovaploti"u praksi. Dakle napraviti neki odbor za odbranu gimnazije i koordinirati zajednicke akcije sve dok ne nateramo morone da odustanu. Kontam da bi se tu skupilo dosta sveta. Ali mora se brzo delovati.
blackbox blackbox 20:37 22.10.2007

Re: predlog

Naravno potpisao 694.
Cika Miloje Cika Miloje 20:58 22.10.2007

Re: i još...

Isto tako i siledzijke, minici goli trbusi i bubrezi kao i, jao uzasa japanke. To je gospodjo deo tradicije koja je narocito ovde nepozeljna - pokrivena glava i razdvajanje polova u crkvama je postojalo kroz celu istoriju. Zao mi je sto kao u USA u crkvama ne zovu na molitvu, pizzu i koka kolu -kako u nekom od prethodnih blogova neko rece, ali ko prihvata crkvu i veru prihvata i neka pravila ponasanja. Zasto se rugati tim ljudima. Zato sto je neki zatucani kreten dao predlog da se na najgluplji moguci nacin oduzme ime koje Gimnazija nosi? te dve stvari nemaju veze i tacno odslikavaju problem modernog srpskog drustva a to je omalovazavanje validnih opcija zbog svakojakih kretena. Nisam video da je neko naveo imena i veroispovesti ljudi koji su ovu glupost predlozili, prema tome ne vidim kako smatrate da tradicija pokrivanja glave ima veze sa tekstom bloga.
Vlasta Vlasta 21:05 22.10.2007

Re: i još...

Nemojte se sprdati, nije u redu....Ček, ček, samo da skinem kožuh, grebe me i toplo mi je, obukoh ga malo ranije dok mi se ugljevlje za peglu nije zagrejalo, a ovo sukno neće na suvo, nikako, ni fajtanje ne vredi....Evo, sad mi je lakše...Elem, hajde da pokušamo da shvatimo njihovu nameru i da vidimo koji je krajnji cilj? Daklem, šta autori ideje žele da postignu? Kakvu to poruka šalju građanima ove zemlje, Novog Sada i sadašnjim i bududućim đacima ove gimnazije? I ko od njih je morao tako gadno Čika Jovu sanjati, da ga sad nije briga ni da li se u grobu okreće?

Molim nekog od prisutnih da proba na srpskom pravoslavnom youtube da pronađe insert iz "Nevena" sa Čika Jovom. Treba nam hitno jedan Zmaj.
agw agw 21:23 22.10.2007

Re: predlog


zatim brojni akademici Jovan Tucakov, Dušan Kanazir, Olga Hadžić,...univerzitetski profesori, glumci (Petar Kralj, Josif Tatić, Gordana Đurđević-Dimić, Aleksandra Pleskonjić-Ilić, Aleksandar Gajin....), reditelji Dušan Makavejev, Voja Soldatović, vajar Jovan Soldatović, Raša Popov, Đorđe Balašević, političar Maja Gojković, vladika jegarski iguman manastira Kovilj Porfirije Perić,...

Boldovani su zavrsili Svetinu, ali svejedno...
DeMarti DeMarti 22:04 22.10.2007

Re: predlog

jaksa scekic
Da se u skole zabrane slike zemaljske kugle,nego da se deci pripoveda da je zemlja ploca,na 4 slona koji stoje na kornjaci.
Da se na Glavnome trgu spali Djordano Bruno po nekoliko puta za svaki sluca,da se ukine radijo i TV,nego telal oliti dobosar da dva puta dnevno prodje kroz varos i procita sta valja narod da znade,da se pogasi struja,i vrate gasne lampe,a sto se voza tice da se iz Muzeja beogradskog vrate parnjace na pruge.Predhodno vratiti sve pruge na uski kolosek.Deca da krenu u odvojene skole(muski sa muskima,zenjskinje i ne moraju u skolu,njima je ionako mesto pored sporeta).Da se otvore radnje za prodaju leda,jer se frizideri moraju ugasiti,jer su puni freona i zagadjuju sredinu.Sva pica pobacati,vratiti kraker i kabezu.
Automobili da se proteraju,mostovi sruse i vrate skele..


Cuj, pa predlog uopste nije los kada bi lumeni to uzeli za ozbiljno, ali nece zgadija, znaju da bez svega pobrojanog ne mogu kontrolisati ljude. TV bi lumeni zadrzali sve i da je Sveti Sava anatemisao djavoljevo sokocalo :)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:29 22.10.2007

Re: i jos...


Sa duznim postovanjem prema pojedinacnom shvatanju tradicije, uz izvinjenje Jeleni Krajsic ciji blog koristim za raspravljanje o pravilima ponasanja u crkvi, moram da izrazim svoj licni protest svojim mrtvim roditeljima i svojim babama i dedama koji su me podigli uz postovenje prema crkvi u sred Beograda, u Srbiji, ali me nikada nisu naucili da stojim sa zenama u jednom kraju, dok su muskarci zamisljeno molili u drugom,a da mi cak ni glavu nikada pokrivali nisu, niti me naucili da bez sesira, ili marame ne ulazim u crkvu. Hvala bogu sto mrzim japanke i tenis cipele, a o stiklama da ne govorim, pa sam sasvim slucajno u crkvu ulazila noseci ravne cipele. Jedenje na groblju kao deo obaveznog, na zalost, to pamtim, pravoslavnog rituala , namerno sam izbegavala bezeci sa sahrana i kraja parastosa. Nista me ne cudi ovo bogohuljenje sa novokomponovanim promenama od naziva skola, ulica, pa do klanjanja na ulici pri prvim udarcima crkvenog zvona, pa makar ono bilo i elektronsko
AlexDunja AlexDunja 00:40 23.10.2007

Re: Pravoslavna

Jelica Greganović
skamija zvuči baš pravoslavno u pravoslavnom, srpskom of hors, Novom Pravoslavnom Sadu.

jelice, sigurna sam da si mislila na af kors

ovo ti zvuci tripozno
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:12 23.10.2007

Re: predlog

gordanac
političar Maja Gojković, vladika jegarski iguman manastira Kovilj Porfirije Perić...


ovim poslednjima se, izgleda, ne dopada ime gimnazije u kojoj su učili.
tuzlanac tuzlanac 08:31 23.10.2007

Re: i još...

Jelena Pavlović
Skoro sam cula da se u nasim crkvama zene i muskarci odvajaju tako sto su jedni s jedne, ne znam koje, a drugi sa druge strane crkve. Cula sam da je obavezno da se zene pokrivaju maramama, ili sesirima pri ulasku u crkvu i da su cipele na stiklu NO. Da li je ovo tacno? Ako jeste onda i obrezivanje treba da udje u spisak. Nije mi namera da budem cinicna vec je radoznalost uzela maha.



ba sam se slatko nasmijao!
Lektorka Lektorka 18:47 22.10.2007

sramota

ovog trenutka potpisala peticiju, 722. na spisku.
nisam išla u jovinu gimnaziju nego u karlovačku, ali se sada pitam u šta će nju da prekrste, s obzirom na istorijski značaj karlovaca za očuvanje i razvoj srpskog pravoslavlja. sramota, zaista.
kuki kuki 19:02 22.10.2007

O Boze...

.. da li ima kraja srbskoj gluposti? I bahatosti?
Dr M Dr M 19:07 22.10.2007

Potpis 797

Total 800
ivana23 ivana23 19:13 22.10.2007

Izvinjavam se,

ali bih da postavim jedno proceduralno pitanje. Vredi li ova peticija ukoliko pojedini napisu samo ime i ako nema br. licne karte ili JMBG? Hocemo li da se ovaj nas protest uzme za ozbiljno ili ''tek onako'' iskazujemo svoje nezadovoljstvo?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:16 22.10.2007

Re: Izvinjavam se,

Ivana, misliš naš srpski pravoslavni protest i svoje srpsko pravoslavno nezadovoljstvo?
Moraćemo da pitamo srpske pravoslavne pokretače peticije.
Domazet Domazet 19:22 22.10.2007

Da malo budem malo i ja Mali Djokica...

ivana23
ali bih da postavim jedno proceduralno pitanje. Vredi li ova peticija ukoliko pojedini napisu samo ime i ako nema br. licne karte ili JMBG? Hocemo li da se ovaj nas protest uzme za ozbiljno ili ''tek onako'' iskazujemo svoje nezadovoljstvo?
...pa da predlozim nesto. Da, ako peticija skupi 5000 potpisa do kraja radne nedelje ( a mogla bi, zapravo morala bi), Olja Beckovic peticiju stavi kao jedan od utisaka nedelje i pozove u goste predlagace promene imena. Da im, sasvim neproceduralno da priliku da iskazu nezadovoljstvo odsustvom procedure.
Domazet Domazet 19:30 22.10.2007

Po mojoj slobodnoj proceni...

Jelena Krajšić
Ivana, misliš naš srpski pravoslavni protest i svoje srpsko pravoslavno nezadovoljstvo?
Moraćemo da pitamo srpske pravoslavne pokretače peticije.
...ovom svojom bandoglavoscu si smanjila broj potpisnika peticije za pedesetak. Prilicno sam, medjutim, siguran da je pomenuta bandoglavost doprinela da se osecas svrhovitijom. I prilicno sam siguran da neces popustiti u svojoj svrhovitosti.
ivana23 ivana23 19:37 22.10.2007

Re: Izvinjavam se,

Jelena Krajšić
Ivana, misliš naš srpski pravoslavni protest i svoje srpsko pravoslavno nezadovoljstvo? Moraćemo da pitamo srpske pravoslavne pokretače peticije.

Jelena, bila sam veoma ozbiljna kada sam postavila ovo pitanje. I nisam iskazala nikakvo nezadovoljstvo, osim bojazni da ovakva peticija nece biti uzeta u obzir zbog propusta. Nevidim mesta cinizmu, jer da nisam imala dobru nameru opasku ne bih ni napisala.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:42 22.10.2007

Re: Izvinjavam se,

Nije cinizam u dnosu na tebe Ivana, zaista nije :) nego čitam Peđin srpski pravoslavni blog pa me ponelo. Izvini. Srpski pravoslavno dakako :)))
kuki kuki 19:20 22.10.2007

Peticija

U peticiji pise:

1. Gimnazija "Jovan Jovanović Zmaj" je škola koju pohađaju i đaci koji nisu Srbi i/ili pravoslavne veroispovesti. Smatramo da je predlog o postavljanju natpisa iznad oba ulaza u školu i spomen česme neprihvatljiv, jer favorizuje jednu grupu učenika u odnosu na druge;
2. Gimnazija "Jovan Jovanović Zmaj" je škola u kojoj su radili i još uvek rade profesori i nenastavno osoblje koji nisu Srbi i/ili pravoslavne veroispovesti;


Naravno da se slazem, ali bih da prosirim:

1. Gimnazija "Jovan Jovanović Zmaj" je škola koju pohađaju i đaci koji jesu Srbi pravoslavne veroispovesti. Smatramo da je predlog o postavljanju natpisa iznad oba ulaza u školu i spomen česme neprihvatljiv, jer ne deluje nimalo pedagoski na tu grupu djaka. Negativno ce delovati na formiranje njihovih licnosti a kod nekolicine podloznih moze usaditi vrlo stetne i nazadne ideje.

2. Gimnazija "Jovan Jovanović Zmaj" je škola u kojoj su radili i još uvek rade profesori i nenastavno osoblje koji jesu Srbi pravoslavne veroispovesti. Ne dovodimo ljude u nezgodan polozaj, ne terajmo ih da se stide, ne gurajmo ih cak i u konflikt sa osnovnim hriscanskim vrednostima.

3. Svesni smo da razloznost i opravdanost ove peticije je vama potpuno nevazna i neshvatljiva. Da ste u stanju da shvatite sve ove navode, ne bi ni pokrenuli ovu imbecilnu inicijativu. Ali zato pogledajte broj potpisnika. Oslusnite gnev koji ste izazvali. I plasite se za svoje fotelje i svoju "moc", jer taj broj oznacava koliko ce glasaca biti protiv vas.
konst konst 19:31 22.10.2007

Moze li i jedan dan ovde da prodje bez...?


Moze li i jedan dan u ovoj nasoj skucenoj sredini da prodje bez vesti koje normalnom coveku ne izaziva gadne spazme zeluca?
Cija je to bestidna ideja da skoli "Jovan Jovanovic Zmaj" menja ime u bilo koje drugo, a pogotovo u nekakvu pravoslavnu gimnaziju? Da li su prave snage "mraka i bezumlja" (kako su nas nazivali koji smo demonstrirali protiv Milosevicevog nasilnog reziima) toliko ojacale da mogu da cine sta vole?

Verujem da postoji kriticna masa normalnog sveta da to spreci dok je to jos moguce.

Miroslav Konstantinovic

P.S. Potpisao peticiju



Cika Miloje Cika Miloje 21:08 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Da li biste potpisivali pediciju da se Gimnaziji ime menja u Dr. Zoran Djindjic?
Sigurno ne bi bilo toliko potpisnika. Sto naravno ne znaci da je ovaj predlog van svake pameti i vise steti Srpstvu i pravoslavlju nego sto je iko od predlagaca svestan.
Sa druge strane pokazuje alergiju koju mnogi blogeri poseduju prema Srpstvu i prema pravoslavlju a narocito srpskom pravoslavlju, jer ga ne bi poistovecivali sa pusenjem k...a kao pojedini blogeri i klakasi koji mu na tome aplaudiraju.
Kao sto je gradjanska inteligencija (a to inteligencija je prizvoljna kategorija jer se mnogi ovde proglasavaju istima, samo zbog zavrsenih fakulteta, ili ne zivljenja u Srbiji) vrlo validna i neophodna opcija koja je potrebna Srbiji da bi edukovala narod i iskorenila primitivizam i pravoslavlje (bez obzira na zaludjene primitivce koji su doneli ovaj vanserijski nepodesan predlog i sve ostale slicne akcije od kojih se normalnom svetu dize kosa na glavi) predstavlja veru/opciju koje je prihvacena od velikog dela naseg naroda. Pausalnim proglasavanjem svih Srba Pravoslavaca za negativce ne samo da je pogresno nego kontraproduktivno jer (a mozda je to i zelja kvaziintelektualaca sa blogova) na silu gura normalne ljude u onu "drugu Srbiju", sprecavajuci ih da daju kvalitetne predloge i ucestvuju u poboljsanju naseg drustva.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 21:56 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Cika Miloje
Da li biste potpisivali pediciju da se Gimnaziji ime menja u Dr. Zoran Djindjic?
Sigurno ne bi bilo toliko potpisnika. Sto naravno ne znaci da je ovaj predlog van svake pameti i vise steti Srpstvu i pravoslavlju nego sto je iko od predlagaca svestan.
Sa druge strane pokazuje alergiju koju mnogi blogeri poseduju prema Srpstvu i prema pravoslavlju a narocito srpskom pravoslavlju, jer ga ne bi poistovecivali sa pusenjem k...a kao pojedini blogeri i klakasi koji mu na tome aplaudiraju.
Kao sto je gradjanska inteligencija (a to inteligencija je prizvoljna kategorija jer se mnogi ovde proglasavaju istima, samo zbog zavrsenih fakulteta, ili ne zivljenja u Srbiji) vrlo validna i neophodna opcija koja je potrebna Srbiji da bi edukovala narod i iskorenila primitivizam i pravoslavlje (bez obzira na zaludjene primitivce koji su doneli ovaj vanserijski nepodesan predlog i sve ostale slicne akcije od kojih se normalnom svetu dize kosa na glavi) predstavlja veru/opciju koje je prihvacena od velikog dela naseg naroda. Pausalnim proglasavanjem svih Srba Pravoslavaca za negativce ne samo da je pogresno nego kontraproduktivno jer (a mozda je to i zelja kvaziintelektualaca sa blogova) na silu gura normalne ljude u onu "drugu Srbiju", sprecavajuci ih da daju kvalitetne predloge i ucestvuju u poboljsanju naseg drustva.


Чика Милоје, слажем се.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 22:14 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Miloje, evo odgovaram u svoje ime: bunila bih se ako bi se ime menjalo u dr Zoran Đinđić zato što nema razloga da se ime Jovine gimnazije menja. Međutim, između predloženog naziva i naziva dr Zoran Đinđić je ogromna razlika. Ako zamislimo neku potpuno novu školu naziv srpska pravoslavna velika gimnazija bi i dalje bio problematičan, jer se takvim nazivom favorizuju jedna nacija i jedna vera, dok ime dr Zoran Đinđić ne bi bilo problematično, šta više.

Pravoslavlje u ovu poziciju dovode predlagači, a ne oni koji kritikuju predlog. Neki meni veoma bliski ljudi, viđam ih svakodnevno, žive u svakom smislu u skladu sa pravoslavljem, uz sve što uz to ide. Nikoga ne ugrožavaju, nikoga ne opterećuju, nikoga ne mrze, ne misle da su bolji od ostalih zbog veroispovesti. Čitaju deci pre spavanja Zmaj Jovine pesme. Osećaju se veoma loše zbog onoga što se čini navodno u njihovo ime. Ne i zbog kritike onoga što se čini navodno u njihovo ime.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 22:28 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Jelena Krajšić
Miloje, bunili bi se ako bi se ime menjalo u dr Zoran Đinđić zato što nema razloga da se ima Jovine gimnazije menja. Međutim, između predloženog naziva i naziva dr Zoran Đinđić je ogromna razlika. Ako zamislimo neku potpuno novu školu naziv srpska pravoslavna velika gimnazija bi i dalje bio problematičan, jer se takvim nazivom favorizuju jedna nacija i jedna vera, dok ime dr Zoran Đinđić ne bi bilo problematično, šta više.

Pravoslavlje u ovu poziciju dovode predlagači, a ne oni koji kritikuju predlog. Neki meni veoma bliski ljudi, viđam ih svakodnevno, žive u svakom smislu u skladu sa pravoslavljem, uz sve što uz to ide. Nikoga ne ugrožavaju, nikoga ne opterećuju, nikoga ne mrze, ne misle da su bolji od ostalih zbog veroispovesti. Čitaju deci pre spavanja Zmaj Jovine pesme. Osećaju se veoma loše zbog onoga što se čini navodno u njihovo ime. Ne i zbog kritike onoga što se čini navodno u njihovo ime.


Јелена, своје образложење зашто сам против мењања имена већ дадох доле.

Чисто да знате, фаворизовање религије и/или нације и географије није наш изум. У Инголштату је католички универзитет, са већином друштвених факултета, па Турке тамо нико не пита, свиђа им се то или не. Исто тако, један од најпознатијих техничких универзитета у Немачкој носи име "Rheinish-Westfälische Technische Hochschule Aachen" и ниједан се Баварац не буни око тога ако иде тамо да студира, иако се баш и не воле нешто посебно међусобно. Исто тако, у Вирцбургу је баварски универзитет, па се нико не буни, а Баварци су јако поносни на то да су Баварци, више него на то да су Немци, а и не воле се баш посебно са другима, јер су им одузели државност и освојили их.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 22:38 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Ma da, znam, eno baš smo gore pričali o tome...
U nekim delovima sveta je zabranjen Internet, pa to ne znači da treba i mi da ga zabranimo. Sa druge strane, to što navodiš primere iz razvijenijeg dela sveta ne znači da je u tom razvijenijem delu sveta sve kako treba i da sve što se tamo dešava treba preslikavati.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 23:09 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Jelena Krajšić
Ma da, znam, eno baš smo gore pričali o tome...
U nekim delovima sveta je zabranjen Internet, pa to ne znači da treba i mi da ga zabranimo. Sa druge strane, to što navodiš primere iz razvijenijeg dela sveta ne znači da je u tom razvijenijem delu sveta sve kako treba i da sve što se tamo dešava treba preslikavati.


Слажем се.
И даље говорим да је Војводина пример скоро свима у Европи како може да се организује мултиетничка средина и да то сасвим лепо функционише.
Није идеално, наравно, то мора да се чува и брани и поправља. И то морају сви да раде, а ми Срби на првом месту, јер нас је највише. Но, исто тако је ужасно лоше да ми Срби из Војводине прећутимо окупљање Хонведа у Новом Саду и оне неке жупаније или како се већ зову, а да пљујемо само оно што од Срба долази лоше. То је погрешно, све што је лоше мора да се осуди, без обзира одакле долази.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 23:27 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Ovde je reč o predlogu da se menja ime gimnazije, a ne o Honvedima.
Naravno da sve loše treba da se osudi, ali nećemo ni malo umanjiti ovo loše pričom o nečemu drugom i stoga ne vidim razlog za pominjanje Honveda na ovom mestu. Na taj način priča se razvodnjava i skreće se tema. Nema potrebe da to i dalje radiš jer je to baš bezveze. A ako baš hoćeš, politiku Honveda ne vodi vlast, a politiku favorizovanja pravoslavlja vodi i to je, priznaćeš, za nas građane bitna razlika.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 23:35 22.10.2007

...

Слажем се да је власт ужасна и да не би смела да води политику фаворизовања правосавља, никако.

Ето, причамо о власти како је лоша - исто тако је претходна била лоша зато што није забранила тај скуп Хонведа, односно зликоваца. Да су били бољи, не би сада ове сподобе биле на власти.

Немам намеру да скрећем са теме, нити да разводњавам причу, доста сам рекао.
snail snail 23:51 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

У Инголштату је католички универзитет, са већином друштвених факултета, па Турке тамо нико не пита, свиђа им се то или не.


Тај универзитет је приватни.
Гимназија о којој је овде реч није.
Као што већ неко рече, нека Црква диже зграде, отвара гимназије и назива их Православним, Великим или каквим год. Ова гимназија није Православна и вала неће никада ни бити.
Света матера би могла нешто и поклонити своме народу, ја бих се први радовао да Света матера отвори гимназију, фабрику, њиву...
Свих 117 православних Срба, укључујући и мене би дали новчана средства за тако нешто, кад би само Света матера то организовала. Али Света матера је поседнута неким чудним људима који нису хришћани. Ни Православни ни неки други... А то боли, друже Жуков. Србијом влада празноверје маскирано у Српско Православље, маскирано у Владике које штрајкују глађу (!) и Владике које у порти Саборне Цркве у Новом саду окупљају неонацисте, маскирано у Попове који благосиљају освајаче и зликовце.
Да нагласим: нас преосталих 117 Православних Срба не подржавамо ову идеју - то је противно нашој вери и васпитању. Не тражите да Вам наведем свих 117 имена, ако сте један од нас схватићете шта хоћу да вам кажем.
blackbox blackbox 23:59 22.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

један од најпознатијих техничких универзитета у Немачкој носи име "Rheinish-Westfälische Technische Hochschule Aachen" и ниједан се Баварац не буни око тога ако иде тамо да студира, иако се баш и не воле нешто посебно међусобно.

Das stimmt. Ali ne stoji u nzivu "Deutsche -Katholische-Rheinish-Westfälische Technische Hochschule Aachen".
Ako negde i stoji nayiv katoli;ki to je od pre 200 i više godina i ima čisto istorijsko-tradicionalno značenje.Međutim, nikome ne pada na pamet da sada menja nazive dodajući im prefiks nemački i katolički ili evengelistički.
Drugo je sa nazivima po geografiji kao što je bavarski,saksonski, ili kod nas šumadijski, bački, vojvođanski, to ne može nikome da smeta.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 00:02 23.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

snail
У Инголштату је католички универзитет, са већином друштвених факултета, па Турке тамо нико не пита, свиђа им се то или не.


Тај универзитет је приватни.
Гимназија о којој је овде реч није.
Као што већ неко рече, нека Црква диже зграде, отвара гимназије и назива их Православним, Великим или каквим год. Ова гимназија није Православна и вала неће никада ни бити.
Света матера би могла нешто и поклонити своме народу, ја бих се први радовао да Света матера отвори гимназију, фабрику, њиву...
Свих 117 православних Срба, укључујући и мене би дали новчана средства за тако нешто, кад би само Света матера то организовала. Али Света матера је поседнута неким чудним људима који нису хришћани. Ни Православни ни неки други... А то боли, друже Жуков. Србијом влада празноверје маскирано у Српско Православље, маскирано у Владике које штрајкују глађу (!) и Владике које у порти Саборне Цркве у Новом саду окупљају неонацисте, маскирано у Попове који благосиљају освајаче и зликовце.
Да нагласим: нас преосталих 117 Православних Срба не подржавамо ову идеју - то је противно нашој вери и васпитању. Не тражите да Вам наведем свих 117 имена, ако сте један од нас схватићете шта хоћу да вам кажем.


Слажем се, тај католички универзитет није државни, неко црквени. Моја грешка, извињавам се.

Ова гимназија је носила назив "Српска православна велика гимназија новосадска" пуних 110 година, од 1810 до 1920. године, но, то није знак да сада треба поново да мења име.
Са свим осталим што сте написали се потпуно слажем.
МАРШАЛ ЖУКОВ МАРШАЛ ЖУКОВ 00:07 23.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

blackbox
један од најпознатијих техничких универзитета у Немачкој носи име "Rheinish-Westfälische Technische Hochschule Aachen" и ниједан се Баварац не буни око тога ако иде тамо да студира, иако се баш и не воле нешто посебно међусобно.

Das stimmt. Ali ne stoji u nzivu "Deutsche -Katholische-Rheinish-Westfälische Technische Hochschule Aachen".
Ako negde i stoji nayiv katoli;ki to je od pre 200 i više godina i ima čisto istorijsko-tradicionalno značenje.Međutim, nikome ne pada na pamet da sada menja nazive dodajući im prefiks nemački i katolički ili evengelistički.
Drugo je sa nazivima po geografiji kao što je bavarski,saksonski, ili kod nas šumadijski, bački, vojvođanski, to ne može nikome da smeta.


и овде се слажем
само оно баварски је далеко од чистог географског значења, верујте.
Нагласих само да нисмо ми измислили такво давање имена, ништа више. Исто тако нам то не даје слободу да мењамо имена како се која власт промени.
Но, нећемо о томе, ја бар ту немам више шта да кажем, ионако се слажемо сви да име гимназије не треба да се мења.
dragan7557 dragan7557 13:22 23.10.2007

Re: Moze li i jedan dan ovde da prodje bez

Moze li i jedan dan u ovoj nasoj skucenoj sredini da prodje bez vesti koje normalnom coveku ne izaziva gadne spazme zeluca?


JOK !!!!!!!!!!!!!!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana