Doris Lessing says it right

Nietzsches Aprentice RSS / 22.10.2007. u 21:44

Were I to openly express the same opinion that the Nobel Prize winner recently did about 9/11 and its true magnitude, I would probably get verbally crucified by most people I go to school with and even by some professors. Some opinions are just taboos. It was bad enough having to share the same amphitheater with them when I broke it to them in my freshman year that god didn't exist. It was bad enough when a friend of mine picked Hitler for an essay about a leadership figure he admired. The professor called him for private consultations to let him know that doing so was inappropriate, even though the essay topic nowhere specified preference for morality of the chosen model. Saying what Doris Lessing said would have been characterized as blasphemy of the highest degree.

"September 11 was terrible, but if one goes back over the history of the IRA, what happened to the Americans wasn't that terrible," the Nobel Literature Prize winner told the leading Spanish daily El Pais.

"Some Americans will think I'm crazy. Many people died, two prominent buildings fell, but it was neither as terrible nor as extraordinary as they think. They're a very naive people, or they pretend to be," she said in an interview published Sunday.

"Do you know what people forget? That the IRA attacked with bombs against our government; it killed several people while a Conservative congress was being held and in which the prime minister, Margaret Thatcher, was (attending). People forget," she said.

Nearly 3,000 people were killed in the Sept. 11 attacks. About 3,700 died and tens of thousands of people were maimed in more than 30 years of violence in Northern Ireland.

I found the entire 9/11 affair horrible, granted. So did the American people. But the emotional proximity to an event should not affect one's system of reference, his ability to perceive magnitude of events and their meaning. Doris Lessing said this and I applaud the fact that she did. I'm not certain just how widely her statement will be heard, though, and how well it will be understood. Media have their way of spinning and twisting what people say. If they didn't, all the people working in the industry would be homeless. About a month ago I received a formal confirmation that even high education doesn't mean jack shit in the face of core ignorance, when the president of Iran visited Columbia U in NY. Many students of this esteemed institution rallied to protest his arrival calling him 'evil' and sending him to hell. The same students that went back to school the day after only to talk about the freedom of speech. How lovely.

It is the ability to think critically that I consider the most beautiful of human traits. It is the lack thereof that annoys me to no end.

 



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ugly ugly 22:26 22.10.2007

Think dva puta

Ne znam sto pises in English, ali mi je drago da budem prvi to post a comment.

Dakle, lep ti je post i slazem se sa svim osim sa onim "marry me..." (I know, I know, you made your point). Al' neces bre s babom da se zenis:


Sto se tice 9/11 to je tek rupa bez dna (ne bih da sada upadam u nju). Nije D.L. ni prva ni poslednja od prominentnih intelektualaca i Nobelovaca na tu temu. Enters Desmond Tutu:

In 1984 Archbishop Desmond Tutu won the Prize for his work against South African apartheid. Tutu was also a strong supporter of Winnie Mandela, who was prominent in the Soviet-sponsored African National Congress, closely aligned with the South African Communist Party. Today Tutu claims that U.S. injustices around the world provoked the attacks of 9/11; that America is an aggressive nation which spends too much on defense and too little on aid to the poor; and that "Israel is like Hitler and apartheid."

A, sto se critical thinking tice, pa Imperiji nisu potrebni oni sto misle (osim ono malo njih koji imaju power u rukama). To znaju i vrapci, a i poneki soko :) Nego, daj malo tog (pravog) critical thinking u Srbiju da uvezemo, pa da nam krene...

Lepo

Lepo pises deccko. A lepo i mislis. Jedino ti je ukus kad su zene u pitanju malo nastran.
nsarski nsarski 22:36 22.10.2007

Re: Lepo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Lepo pises deccko. A lepo i mislis. Jedino ti je ukus kad su zene u pitanju malo nastran.

Doktorka, jel ima tu neki "Harold i Mod" sindrom, ili sam nesto pomesao?


ugly ugly 22:46 22.10.2007

Preferiram...



ivana23 ivana23 22:59 22.10.2007

Bas je cool


Konferencija za stampu po dobijanu NN.

Re: Lepo

Nsarski, nemoj sad da si age-ista!
nsarski nsarski 22:56 22.10.2007

Nego, salu na stranu,

meni se ovaj post svidja i preporucujem ga.
Sve sto je Doris rekla je da ako si spreman da moralno sudis o drugima, onda moras biti spreman da taj isti arsin primenis na sebe. Elementarna stvar, bliska prostoj pameti.
Zanimljivo je da su slicnu poruku, formulisanu na ovaj ili onaj nacin, imali i Pinter, i Mendela, i Asturias, i Pamuk, i ovaj mutavi Gore - "car je go!". Reci istinu "sili" je velika hrabrost danas. I, uopste, taj koncept "speaking truth to power" je izuzetno zanimljiv - jednom sam imao priliku da slusam izlaganje jednog Kineza sa pekinskog univerziteta o tome. Maestralno. Kako imperatoru reci da je glup (pravi gluposti)? Pa, ocevidno, danas ti je porebna Nobelova nagrada da bi te neko uopste cuo.
A za Doris? Pa, ne znam da li bih je bas zenio, ali dama je cool.
Ovo ce pre biti pravi match:

Chinese Man, 106, Marries Woman, 81
Call it a November-December romance. A 106-year-old man and an 81-year-old woman were married in a city in southeastern China, a state news agency reported Saturday.

Pan Xiting met his bride Chen Adi eight years ago, and she has taken care of him since then, the Xinhua News Agency reported. Their former spouses died years ago.
ugly ugly 23:35 22.10.2007

Cuti vs Slusati

danas ti je porebna Nobelova nagrada da bi te neko uopste cuo.

Nije problem u tome da te neko cuje, nego da li ce da te saslusa? Vestina slusanja danas je opala iz mnogo razloga, a jedan od njih je "short attention span" koji savremena zapadna civilizacija sistematski gaji i usadjuje od malih nogu. Ovo je posledica agresivnog potrosackog drustva kome su potrebni ljudi sa kontinuiranom potrebom za instant gratifikacijom, a po mogucstvu sa sto manje obrazovanja. Stepen obrazovanja i sposobnost shvatanja izvesnih koncepata, naravno, nisu uvek i neophodno u direktnoj proporciji, ali mislim da pozitivna korelacija cesto postoji. Slab obrazovni sistem -> slaba sposobnost kritickog misljenja. Kriticko misljenje nije urodjena, vec stecena kategorija, pa samim tim moze da se razvija. Da li jedno drustvo ima interes da na tome radi, je drugo pitanje, a za to ne moramo da idemo daleko, cak u Ameriku. Dovoljno je da se osvrnemo oko sebe ovde. Nama (Srbiji) je danas tako nesto potrebnije nego ikada. Dakle, gde su tu skola, roditelji, mediji? Kakvu ulogu igraju i sta su do sada postigli?

U Srbiji, kao i u Americi, kao i bilo gde (univerzalan princip) ispiranje mozga je vrlo jednstavan nacin da se uspesno vlada. Jedan od bitnih preduslova za to je da se politicki protivnici i disidentsko misljenje marginalizuju. Da li ce neko sutra ujutro kada se probudi da uopste zapamti sta je Doris Lessing ili bilo ko (marginalizovan) imao juce da kaze? Naravno, ne, ali demokratska forma je ispunjena. Idemo dalje... Zato nemojmo da kod kuce gradimo drustvo po takvim modelima, dosta je bilo.

ako si spreman da moralno sudis o drugima, onda moras biti spreman da taj isti arsin primenis na sebe. Elementarna stvar, bliska prostoj pameti.

U ovoj recenici si lepo sazeo nesto cime je ovaj blog protkan svakodnevno. U pocetku, mislio sam da se ovde pre svega diskutuju aktuelni srpski problemi i stvarnost, te kako naci bolja resenja za Srbiju (ovo je B92 blog, a ne CNN, je l' te). Medjutim, ubrzo sam video da je daleko vise prisutna opsesija americkom politickom scenom uz ne retke izlive mrznje prema "Velikom Satani" (kao da smo na Al Jazeera blogu). No, i to je OK, demokratska diskusija protkana svime sto nas muci. Jasno, americka spoljna politika se reflektuje i na nas, ali i tu postoji razumna granica. Stara izreka kaze - niko nam se ne moze usrati u gace, ako to sami sebi ne ucinimo. Slabo se ovde cuje konstruktivna samokritika, slabo arsin kojim kritikujemo druge primenjujemo na sebe. To je daleko veci problem nego sto se cini i veliki luksuz koji mala Srbija sebi ne sme da dozvoli. Cini mi se da bi bilo daleko konstruktivnije, pogotovo od strane onih koji zive u Srbiji, da svoju energiju, obrazovanje i pamet posvete kritickim analizama danasnje srpske politike i drustva, jer pljuvanjem zapada necemo daleko stici. Pljuvanje radi pljuvanja moze nekom da bude i zabavno, ali na kraju dana sve sto je proizvedeno je - pljuvacka.
marumi marumi 23:55 22.10.2007

Re: Cuti vs Slusati

U ovoj recenici si lepo sazeo nesto cime je ovaj blog protkan svakodnevno. U pocetku, mislio sam da se ovde pre svega diskutuju aktuelni srpski problemi i stvarnost, te kako naci bolja resenja za Srbiju (ovo je B92 blog, a ne CNN, je l' te). Medjutim, ubrzo sam video da je daleko vise prisutna opsesija americkom politickom scenom uz ne retke izlive mrznje prema "Velikom Satani" (kao da smo na Al Jazeera blogu). No, i to je OK, demokratska diskusija protkana svime sto nas muci. Jasno, americka spoljna politika se reflektuje i na nas, ali i tu postoji razumna granica. Stara izreka kaze - niko nam se ne moze usrati u gace, ako to sami sebi ne ucinimo. Slabo se ovde cuje konstruktivna samokritika, slabo arsin kojim kritikujemo druge primenjujemo na sebe. To je daleko veci problem nego sto se cini i veliki luksuz koji mala Srbija sebi ne sme da dozvoli. Cini mi se da bi bilo daleko konstruktivnije, pogotovo od strane onih koji zive u Srbiji, da svoju energiju, obrazovanje i pamet posvete kritickim analizama danasnje srpske politike i drustva, jer pljuvanjem zapada necemo daleko stici. Pljuvanje radi pljuvanja moze nekom da bude i zabavno, ali na kraju dana sve sto je proizvedeno je - pljuvacka

Potpisujem.
nsarski nsarski 00:12 23.10.2007

Re: Cuti vs Slusati

Pa, nisam ja tu nista sazeo, to je osnovno "Zlatno pravilo" filozofije morala koje se moze naci u Budizmu, Bibliji, itd. Nesto slicno je zagovarao i Kant. I to nas domacin zagonetnog imena Nietzsches Aprentice sigurno zna.

Evo jedan Apprentice, Pikasa (onomad prodat za 105M$).:


A ovo
Nije problem u tome da te neko cuje, nego da li ce da te saslusa
je preciznije:)



Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 23:22 22.10.2007

Eh,

Sad me ni Sava ni Dunav ni Hadson nece oprati :)
nsarski nsarski 23:25 22.10.2007

Re: Eh,

Nietzsches Aprentice
Sad me ni Sava ni Dunav ni Hadson nece oprati :)

Haaahaaa,
there is East river, too:)))
nsarski nsarski 23:29 22.10.2007

Re: Eh,

Chicken, ha? To say the right thing...:)))
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 23:56 22.10.2007

Re: Eh,

moram da pazim sta pisem, nisam racunao na ovakav nedostatak smisla za humor :)
Radojicic Radojicic 00:03 23.10.2007

Re: Eh,

Nietzsches Aprentice
moram da pazim sta pisem, nisam racunao na ovakav nedostatak smisla za humor :)


sala bre, al sad si izbacio prosidbu iz naslova pa brisi i ovo nase zezanje

naslov

De, de, nemoj da se vredjas. Bolji ti je bio stari naslov.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:03 23.10.2007

Re: naslov

Ma koje crno vredjanje, nego, kako sam gledao naslov i kako je vreme prolazilo poce i meni da izgleda malo... cudno :)
angie angie 21:28 23.10.2007

Re: naslov

pa pazi kad je bio bolji- nemoj da te loze ovi prevejani blogeri:)
Radojicic Radojicic 23:41 22.10.2007

...

a rekla je jos i ovo

"I always hated Tony Blair, from the beginning," El Pais quoted Lessing as saying. "Many of us hated Tony Blair, I think he has been a disaster for Britain and we have suffered him for many years. I said it when he was elected: This man is a little showman who is going to cause us problems and he did."

"As for Bush, he's a world calamity," added Lessing. "Everyone is tired of this man. Either he is stupid or he is very clever, although you have to remember he is a member of a social class which has profited from wars."

Iran also came in for a lashing from Lessing, who was born to British parents who were living in what is now Bakhtaran, Iran.

"I hate Iran, I hate the Iranian government, it's a cruel and evil government," she was quoted as saying.

"Look what happened to its president in New York, they called him evil and cruel in Colombia University. Marvelous! They should have said more to him! Nobody criticizes him, because of oil."

drugog muza je sutnula pre jedno 60 godina tako da zenidba nece biti problem. Moraces da joj pitas sina, ovog sto vuce lukac i articoku preko ramena

ugly ugly 02:25 23.10.2007

Doris for Prez

you have to remember he is a member of a social class which has profited from wars."

Nju za presednika Srbije.

“In revolution there are only two sorts of men, those who cause them and those who profit by them” - Napoleon Bonaparte (i neki kod nas su ovu lekciju bas lepo naucili)
angie angie 23:59 22.10.2007

hm da,

ja se ovde nagledah raznih emisija o 9/11, pa o iraku, pa o Avganistanu, ....i raznim drugim tragedijama na zemlji i sve marketishki obradjene u sasvim razlichitoj ambalazi i intonaciji u zavisnosti da li su napadnuti ili su napadachi.
A nekako u svim sluchajveima oni nevini stradaju.
Radojicic Radojicic 00:04 23.10.2007

Re: hm da,

angie
ja se ovde nagledah raznih emisija o 9/11, pa o iraku, pa o Avganistanu, ....i raznim drugim tragedijama na zemlji i sve marketishki obradjene u sasvim razlichitoj ambalazi i intonaciji u zavisnosti da li su napadnuti ili su napadachi.
A nekako u svim sluchajveima oni nevini stradaju.


bas tako Angie
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:36 23.10.2007

u La Repubblica

citala sam u avionu njen odlican adjourned tekst o politckoj korektnosti
objavljen u NY Times
ne mogu sada da nadjem link
says it all
stevie stevie 02:41 23.10.2007

Re: u La Repubblica

ja postavila kod tebe
angie angie 01:05 23.10.2007

ima

ona jedna scena kod Mjkla Mura,kada majka poginulog americhkog vojnika prvo agituje za politiku da americhke trupe idu u druge zemlje "da poprave stvar", a posle kad joj strada dete, u tom stravichnom bolu sagledava sushtinu ovakve politike i sav besmisao takvog stradanja.
nsarski nsarski 01:10 23.10.2007

Re: ima

Cindy Sheehan?
ugly ugly 02:15 23.10.2007

...jer njihovo je carstvo nebesko.

u tom stravichnom bolu sagledava sushtinu ovakve politike i sav besmisao takvog stradanja.

Niko nista ne sagledava. Kad toce beznin na pupmi duplo jevtiniji nego u Evropi i oblace se u Walmart-u za $50 od glave do pete, nikom nije besmisleno odakle sve to. Ali kada u nekom od tih mnogobrojnih ratova izgube dete, dakle kad ih individulano zasvrbi, onda "sagledavaju sushtinu ovakve politike" i prave se pametni (a i dalje im nista nije jasno jer ce i sledece dete da daju u nekom drugom ili petom ratu). Biti najveci i najjaci mangup na svetu kosta. Sa mesom dobijes koske. Tuzno, ali tako je.

Ali kako onda razumeti ono nase ludilo 90-tih, swpske zemlje su gde god su swpski gwobovi... Nije se ginulo ni za benzin, ni za jevtine krpe, a sigurno ne za ideale slobode ili globalnu dominaciju. Osim toga, Dinastiju "M" nisu izabrali glasaci iz Floride, nego nase komsije i zemljaci. Svaki narod ima vlast kakvu zasluzuje. Svako ima pravo da se krece i da bude kreten. Glupost je ubikvitarna osobina.
angie angie 02:17 23.10.2007

Re: ima

ne secam se imena-mozda.
ivana23 ivana23 09:45 23.10.2007

Re: ima

angie
ona jedna scena kod Mjkla Mura,kada majka poginulog americhkog vojnika prvo agituje za politiku da americhke trupe idu u druge zemlje "da poprave stvar", a posle kad joj strada dete, u tom stravichnom bolu sagledava sushtinu ovakve politike i sav besmisao takvog stradanja.

kuki kuki 14:32 23.10.2007

Balkanski sindrom

se siri. Ocigledno da svuda ima ljudi koji prebrojavanjem mrtvih mere i uporedjuju tragedije.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:01 23.10.2007

....

Srz price nije broj mrtvih vec velicanje svoje zrtve uz zaboravljanje tudjih zrtava i onih zrtava za koje je tvoja zemlja odgovorna. Mislim da komentar Doris Lessing moze da se protumaci kao provokacija na racun Amerikanaca ali ne da bi se umanjila njihova tragedija vec da bi se podsetili da nisu jedina zemlja na planeti.

Re: ....

Je li ti mali Niceov, cime se ti bavis i gde? Veliki sam ljubitelj britke i jasne reci.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 18:51 23.10.2007

Re: ....

Bavim se zavrsavanjem studija finansija, trazenjem posla, pravljenjem piva i citanjem (kad se nakanim).

Trenutno obitavam u blizini Njujorka.



nsarski nsarski 19:03 23.10.2007

Re: ....

Rochester?
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:27 23.10.2007

Re: ....

Hackensack, NJ. Ali, zbog toga sto je jako blizu Njujorku, niko odavde ne smatra sebe delom Dzersija...
jumping_genes jumping_genes 22:52 23.10.2007

Re: ....

Nietzsches Aprentice
Hackensack, NJ. Ali, zbog toga sto je jako blizu Njujorku, niko odavde ne smatra sebe delom Dzersija...


Ha! Tako blizu, a tako daleko



nsarski nsarski 22:56 23.10.2007

Re: ....

Da, to je ono kao kad neko stanuje u Pancevu, a na moru prica da je iz Beograda:)) To je valjda vise cool:)
ugly ugly 23:17 23.10.2007

Re: ....

Da, to je ono kao kad neko stanuje u Pancevu, a na moru prica da je iz Beograda:)) To je valjda vise cool:)

Ts, ts, ts... Bas si nevaljao... Ali znam ja ovde i za gore price. Ima ih koji su kao izbeglice proveli u Beogradu po par meseci dok se (ih) nisu razmestili po svetu, pa kad ih pitaju odakle su nece da kazu "izbosne", nego su svi iz Beograda...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 00:43 24.10.2007

Re: ....

Samo nemojte to da kazete nekome iz H'sacka ili Teanecka, ovde mislim da njih 90% i dalje misli da im se grad zove NYC :)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana