Ljubav

Gde si bila, gde si dangubila...

mladen.mladen RSS / 21.08.2009. u 22:41
na večeri kod rođaka:

Imaš li neku sada?
Lizao je jednu pre dva dana...
Molim?
Pa ja sam ga malopre to isto pitao
i to je bio odgovor...

Ljudi ima baš puno na ovom svetu. To je veoma važno shvatiti. Iako se svi gađaju milijardama i svi to kao znaju, u njihovom ponašanju ili rečima ne vidi se da je tako. Izbor jednog partnera, u logičko-formalnom smislu, to pokazuje. Izborom jednog partnera na neki način odričemo se svih drugih, a to nije lepo prema svim drugim, a nije lepo ni prema nama samima. Uskraćivanjem sebe svim drugima rad na nama samima događa se pod lupom partnera i njegov uticaj, ili makar uticaj njegovog prisustva, neizbežan je, a kad je jedan, nedovoljan je.

Verujem da bi u idealnoj situaciji, kada od najmlađih dana ne bismo bili opterećeni svim čime možemo biti, i jesmo, nikom ne bi padalo na pamet da ima jednog, i samo jednog partnera, tokom decenija svog života. Naše nesigurnosti od najranijih dana, loša iskustva tokom rane mladosti, neispunjene želje, česte neželjene samoće i slično, utiču na to da sa jednim po jednim pokušavamo da ostvarimo vezu koja će da traje, a da sve ono prestane, sve dok nam to konačno ne pođe za rukom. Olupani svim i svačim, tražimo nekog ko će nam olupanim oprostiti gestove i lica kad pokazujemo nezrelost, bes, strah, navike, želju za seksom, pitanja u sebi, i svaku drugu nesigurnost, i sa kim ćemo ih se otarasiti, ili se s njima saživeti, u sigurnosti, veze jelte.

Mi sada imamo oko trideset, širom sveta. Družimo se sa više godina mlađim i starijim. I šta je zajedničko? Nikome od nas ne pada na pamet da mesece provodi ili da živi s nekim, naročito ne sa vršnjakinjama ili približnim po godinama, ili starijima. Zašto?

Zato što nismo do sad. Zato što ih upoznajemo (ako već do sad nismo) pošto smo završili fakultete (ili s njima), radimo poslove koje smo hteli (kad već moramo raditi), imamo dovoljno novca da živimo sasvim pristojno, sami, skontali smo gde se šta od onog što nam sada treba može naći, i kako ga dobiti, zato što živimo sami i neometani, zato što smo se navikli jesti a da nije lonac u kući, navikli smo sami kupovati svoje gaće i čarape i majice koje nije obavezno peglati, i posteljine, i uključivati raznorazne mašine, i, valjda najvažnije... zato što smo sve oluje duše, sve neostvarene ljubavi i gola tela iz mladosti, sve želje, sve motive, sve što nas je pokretalo da preživimo posne i gladne godine, sve smo morali rešiti, izmisliti, preboleti, zaobići, preživeti... sami.

Njih nije bilo tu. Čekale su da postanemo ovo što smo sada. Sada, kada smo postali, one nam više ne trebaju. Trebaju nam, ali samo za jednu stvar, i samo ponekad. Samo za jedan dan, ponekad, za šetnju, za izlazak, za predstavu veze s vremena na vreme, kao neko je tu, i lepo ti je, i ti si njemu lep, ali da se zna kraj, da postoji neka zavesa, a ne da se glupira u beskonačnost. Može sutra repriza, ili od sledeće sezone, ali sad je vreme kućama, i glumac je umoran, želi da skine šminku, da malo ostane sam, da pije u kafeu pozorišta sa onima s kojima je rastao i radio probe. Alplauz leve publike za osmeh tih za stolom, ništavan je.

Čim sve zađe u neke dublje priče povlačimo se. Njihove dubine kasne i deceniju za našim, pa nam je malo dosadno. Suviše je vremena, i svega, u nama, potrošeno, da postanemo oni na kojima se i vidi ono u njima skriveno, da bismo se, tek tako, na dugo, dali prvoj koja naiđe, usput.

Nazovite nas besnim, ovakvim i onakvim, ali, dešava se da sretnemo neku koju smo tih godina ignorisali. Sada je i ona nešto naučila, obrazovala se, zaposlila se i samostalna je, bila voljena, željena, ne nosi frizure i garderobu sa kojima je samo ona srećna, okretali su se za njom ovih poslednjih godina kada nam je nestala iz vida, pogled joj je oštriji, hod sigurniji, lice strogo kontrolisanih crta pa samo u očima možeš da vidiš šta misli i oseća. Sada se pojavljuje nova, jača, ponosnija, bistrija, brža i stvarnija od svih oko nje, jer, kao i mi, odrastala je i borila se sama, i, dok smo mi bar imali oko sebe jedni druge, teška pijanstva i drugo sve, ona je imala jednu, dve, ili nikoga. Sada se mi ne ljutimo kada nas odbija, ima prava. Nije besna. Sve treba da se plati, ako želimo da se nešto nekad menja. A i nije kao da bismo se i s njom skrasili. A nije kao da bi i ona to obavezno htela.

Danas smo onakvi kakvi smo mogli biti od malena da nas nisu sekle besparice, gluposti, laži, predgrađa, zablude, loši učitelji, strahovi, one... Dok se to dešavalo, bile su nam potrebne. Danas smo onakvi kakvi smo oduvek i bili, ali smo to mogli znati samo jedni o drugima, one to nisu mogle videti. A one su iste. Iste.

Danas hoće da ih volimo. Danas smo im surovi kad kažemo da ih volimo, ali da volimo i toliko drugih, i toliko drugog. Danas nemamo dušu kada im kažemo da nam nije jasno što neće taj jedan dan, jer, biće lepo. Njima treba nešto više. Ne više u nama, već više od nas, njima. Šta je to više? Ništa posebno: naše vreme i to je sve. Ne treba im baš naša vernost, jer, u nju su, kao, sigurne ako nam stalno sede za vratom. Ne treba im naš novac, imaju ga i same.

Ne treba im naša veselost, duhovitost, naše priče, jer, da im to treba sedele bi pored nas i uživale u njima, u nama, i u onim večerima kada ćemo kući otići sa drugim, ili nas puštale da se njima ispunimo tamo negde, pa da se vratimo i njima da sijamo. Ma imaju sve što i mi imamo, i onda je zaista, ali zaista teško, razumeti, zašto su spremne da nam daju svoje vreme? Nama ono ne treba. Trebaju nam one s vremena na vreme, i to je sve. Čini nam se nemoguće, i ne želimo da mislimo tako o njima, da im treba sigurnost il šta već. Koještarije, u tridesetoj.

Naravno da postoji mogućnost da se nekad desi bla bla bla, ali, i to je opet ako se ignoriše ono sa početka: ljudi ima baš puno na ovom svetu. Sve što se desi samo je deo drugih ograničenja, slučajnosti, i samo zato što se jednom desi, ne treba ignorisati kada se desi opet.

Sreo sam u životu nekoliko parova koji su svega ovoga svesni. Sa njima je prijatno sedeti, godinama. Oni su imali sreću, ili šta već, da u buri mlađih godina, usred ispita, nemanja para, velike želje za telima, nalete jedni na druge, i tu ostanu. Da se, eto, tad, nije dogodilo, ne bi bilo razloga da se dogodi nekad kasnije, kada već sve to prođe. Njima je daleko lakše da ignorišu kada se dogodi opet.

Naše vršnjakinje su poražavajuće često za nešto ozbiljnije. Pod ozbiljnije misle na vreme. Mi pod ozbiljnijim mislimo na intezitet, u svakom smislu. Vreme i intezitet su obrnutoproporcionalni u istom događaju, u istoj rečenici.

I, naravno, onda nas proglašavaju nezrelim, prebacuju nam to što volimo mlađe - što je poseban apsurd, jer, voleli smo i njih kada su bile tih godina i činilo se da će nešto od njih biti. Zar postoji problem razumeti našu veru u njih, da će od njih nešto biti, ljudi slobodni, i da, kada se to ne desi, niti za tim više ima nade, ne smatramo to formiranom ličnosti, nego prosto, istom kao svi? Izgleda da postoji, inače bi one nas volele dok smo se mi tražili.

One, zrele i pametne, imaju čitave definicije našeg ponašanja, koje uglavnom ne pominju u prvim danima, dok se priča ne povede, i ne osete se uz nas sigurne. Veoma često su ubeđene da ih čujemo prvi put, ili da su prvi put upućene lično nama, pa ćemo ih bolje shvatiti... Oh, ne ne ne, grešiš devojčice.

Sinoć je, na primer, jedna takva, doduše gastarbajterka, insistirala na razgovoru. Imala je običaj da kaže kako nisam u pravu posle svakog mog kratkog odgovora, i dva minuta tišine iza njega, i razmišljanja valjda. Ja sam za to vreme gledao u oči jedne, kao davno viđene, neverovatne, preko stola, i uživao u hladnom listu na mom listu, i mekoj šaci u šaci, pod stolom, treće.

Moš misliti: ona se ne slaže sa tim da je glupo uvek podrazumevati da ja treba da prilazim nekom i objašnjavam ko sam, dok ona gleda i sluša, jer, što ona ne bi objasnila meni, a ko si ti? Prvo je, na to, uskliknula: pa ti živiš u savremenom svetu! Kako god (a kako se to ne živi u savremenom svetu?! oksimoron). I opet tišina, i opet, peti put: ja mislim da nisi u pravu. Tad sam već sasvim grubo morao reći: ma uopšte me ne zanima šta ti misliš, ne bi li taj pakao od razgovora prestao. Dogodilo se čudo. Prestala je da misli ili bar da mi prepričava svoje misli. To je valjda zato što ne živi ovde. Za ove odavde nekada ni to ne vredi. Valjda time pokazuju kako su zrele, i spremne, na sve da odgovore.

Nesnošljive, što bi rekao K. Ne ćute tamo negde, ili pričaju, sa drugima, nego se kače i hoće da razgovaraju, sa nama. A onda se ne slažu. A snošaj je nemoguć. Ne sećam se kada sam pričao sa nekim likom a da se nisam slagao sa njim, toliko očigledno. One pričaju, uporno, o tačkama oko nas, gde su bile, gde bi želele ići, a sve je to za nas davno pređen put.

Ne postoji potreba za razgovorom sa njima. To je toliko očigledno da i mene ponekad iznervira, ozbiljno, kad neko insistira. Hej, porasli smo, olupani smo, prelomljeni, ponovo izidani, kalemljeni, sastavljeni, isklesani... Ako se sad ne slažemo koreni su mnogo dublji da bismo ih uspeli prevazići. Tačka.

Ne mogu ni da samo slušam jer ne postoji nijedna, ali ni najmanja šansa, da će reći, ne nešto što sa čim se ne slažem, ili nešto što će mi promeniti mišljenje, već ne postoji ni najmanja šansa da će reći nešto što nisam čuo, što ne znam, što nekad nisam i sam možda mislio, onda nešto novo naučio, pa prošao dalje. Ako ona ima, a ima, problem da mi ne veruje, a veruju mi, na primer, bez reči, pogledom, šankeri, matori i opaki, da me nemaju čemu naučiti, problem je onda samo njen.

Sve i da mi padne na pamet da, kao, pričam... ma... ne padne mi. A da mi se ne bi, još i to, dogodilo, klonim se njih.

apendix: negativan uticaj čvrste veze na karakter muškarca...



Komentari (95)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:22 21.08.2009

...

A šta da ti kažem, što već nisi čuo? Jedino, njih, oko tridesete, kreće da podseća biologija da je vreme za decu i zato im treba vaše vreme i vaša ozbiljnost. Na primer.
A možda i lupam. Ja sam u tridesetim već pregorela, te ne znam ni šta sam ja tada mislila, a ni moje drugarice i vršnjakinje.
mladen.mladen mladen.mladen 23:37 21.08.2009

Re: ...

ali mi smo ozbiljni.)

a to za biologiju.. nije to samo zenska osobina, ima i likova koji se rese da, zbog drugih nagona, nadoknade to sve: da dobiju decu i da ona urade i dozive ono sto oni nisu mogli. takvi likovi uglavnom misle na svoje sinove,)

a o tome sam pisao jedan bas bas dugacak tekst.. kad ga jednom uploadujem negde poslacu ti link
margos margos 23:54 21.08.2009

Re: ...

ali mi smo ozbiljni.)

Ma naravno :)

Moj je utisak da ti jesi u mnogo čemu ozbiljan - posebno u sagledavanju ljudi i pojava i da je taj dubok odnos sa svima i svim što se dešava u tebi, oko tebe, tvojim bližnjima - idealan za tebe kao pisca, a da je u neku ruku opterećujući za tebe kao čoveka. Možda grešim - al ne verujem da grešim. Ustvari, teško mi je da poverujem da ima mnogo više takvih mladića tvoje generacije, budući da su i među starijima retki.

Šalji link :)
jesen92 jesen92 00:06 22.08.2009

Re: ...

ima i likova koji se rese da, zbog drugih nagona, nadoknade to sve: da dobiju decu i da ona urade i dozive ono sto oni nisu mogli. takvi likovi
..ima raznih likova koje srecemo u zivotu ali to ne treba da ima veze sa nama i nasim zivotima...svako zivi zivot kako ume i kako zeli...btw...posmatrajuci ljude oko sebe, decenijama, dosla sam do zakljucka da najbolje funkcionisu parovi slicnih godina.oni zive u istom "svetu" , imaju slicne potrebe....naravno, uvek ima izuzetaka....
mladen.mladen mladen.mladen 00:09 22.08.2009

Re: ...

"budući da su i među starijima retki." naravno da su retki jer smo mi mladji i bolji.

ali medju mladjima od mene ih ima jos vise.. na FBu gledam komenatre nekih mladjih od mene po pet ili sedam godina. veruj mi da su oni mi na kvadrat. sta god da mi uradimo stojimo u blatu do kolena od mladjih dana i one kaljuge, ali oni... ne mogu da ti opisem taj humor i sve.

kao da su poceli da se radjaju sa Pajtonovcima u sebi, izgovaraju stvari koje smo mi morali da ucimo, jer su svi oko nas pricali dosadno, a oni se sa tim radjaju. svaki dan svedok sam KOLIKO su bolji.

i dodatno, znam celu jednu ekipu devojcica od 23. to je NEVEROVATNO. ni blizu onima sa kojima smo mi rasli.
mladen.mladen mladen.mladen 00:12 22.08.2009

Re: ...

jesen92
ima i likova koji se rese da, zbog drugih nagona, nadoknade to sve: da dobiju decu i da ona urade i dozive ono sto oni nisu mogli. takvi likovi
..ima raznih likova koje srecemo u zivotu ali to ne treba da ima veze sa nama i nasim zivotima...svako zivi zivot kako ume i kako zeli...btw...posmatrajuci ljude oko sebe, decenijama, dosla sam do zakljucka da najbolje funkcionisu parovi slicnih godina.oni zive u istom "svetu" , imaju slicne potrebe....naravno, uvek ima izuzetaka....


"Sreo sam u životu nekoliko parova koji su svega ovoga svesni. Sa njima je prijatno sedeti, godinama. Oni su imali sreću, ili šta već, da u buri mlađih godina, usred ispita, nemanja para, velike želje za telima, nalete jedni na druge, i tu ostanu. Da se, eto, tad, nije dogodilo, ne bi bilo razloga da se dogodi nekad kasnije, kada već sve to prođe. Njima je daleko lakše da ignorišu kada se dogodi opet."
margos margos 00:22 22.08.2009

Re: ...

Pa sad... možemo da nastavimo da filozofiramo. I meni su često moji dosadni - jer teško da čujem šta novo, originalno i zabavno. Logično, rastao si s nekim, sve ti je manje više poznato.

Pre koju godinu kad sam se intenzivno družila sa dosta mlađima - gotovo sve sam ih mogla roditi (biološki), meni je bilo i ludo i lepo i osvežavajuće. A još kad smo nešto radili s klincima od 17,18, meni je bio 'Diznilend' svaki dan. Jednostavno - drugačije, zabavno, interesantno. I da, ima i kvaliteta - onog trajnog - koji se u njima prepoznaje.

Logično je da su svežiji, adaptiraniji na informatičko vreme, a nisu opterećeni iskustvom kroz ovih dvadesetak ludih godina. Lepo si rekao - mnogi stariji su polupani i u njima nema mnogo lepog. U mnogima - nimalo.
mladen.mladen mladen.mladen 00:29 22.08.2009

Re: ...

nije margos stvar navike. upoznao sam jednu do pet devojaka moje generacije koje su nesto vise. isti ja kriterijum imam za sve, ne zanimaju me godine. ako imas dvadeset ne dozivljavam te kao mladog. to sto vidim u tvojoj dvadesetoj to je to. secam se sebe i ljudi oko mene.
jesen92 jesen92 00:30 22.08.2009

Re: ...

Da se, eto, tad, nije dogodilo, ne bi bilo razloga da se dogodi nekad kasnije,
..hej...UVEK IMA RAZLOGA....slusaj bre starije, nemoj toliko da se opires.........Da ne bude zabune, odlicno razumem o cemu pricas......
mladen.mladen mladen.mladen 00:34 22.08.2009

Re: ...

jesen92
Da se, eto, tad, nije dogodilo, ne bi bilo razloga da se dogodi nekad kasnije,
..hej...UVEK IMA RAZLOGA....slusaj bre starije, nemoj toliko da se opires.........Da ne bude zabune, odlicno razumem o cemu pricas......


ok. necu vise.)
margos margos 00:53 22.08.2009

Re: ...

E, lepo ti Jesen kaže. :)
Sećam se i ja sebe.... U dvaestrećoj sam bila najpametnija - ne mogu da ti opišem koliko sam bila pametna - nije imao ko šta da mi kaže - sve sam znala o svetu, životu, ma razbijala.... Imala sve što treba, - naočare, suknju ispod kolena, šnajderku, svekrvu, muža, nizak pritisak, svog internistu, siguran posao... U tridesetoj pukla k'o zvečka. Pa ispočetka. Sad od navedenog - nemam ništa.:)))
mladen.mladen mladen.mladen 00:56 22.08.2009

Re: ...

margos
E, lepo ti Jesen kaže. :)
Sećam se i ja sebe.... U dvaestrećoj sam bila najpametnija - ne mogu da ti opišem koliko sam bila pametna - nije imao ko šta da mi kaže - sve sam znala o svetu, životu, ma razbijala.... Imala sve što treba, - naočare, suknju ispod kolena, šnajderku, svekrvu, muža, nizak pritisak, svog internistu, siguran posao... U tridesetoj pukla k'o zvečka. Pa ispočetka. Sad od navedenog - nemam ništa.:)))


margos. mi u dvaestrecoj nismo imali nista. ili malo preko nista (osim sto smo bili najpametniji). i to je vazno shvatiti - kako rece builderka.)
builderka builderka 00:58 22.08.2009

Re: ...

Sad od navedenog - nemam ništa.:)))


ni suknju ispod kolena?
jesen92 jesen92 01:04 22.08.2009

Re: ...

naravno da su retki jer smo mi mladji i bolji.
ali medju mladjima od mene ih ima jos vise.. na FBu gledam komenatre nekih mladjih od mene po pet ili sedam godina. veruj mi da su oni mi na kvadrat. sta god da mi uradimo stojimo u blatu do kolena od mladjih dana i one kaljuge, ali oni... ne mogu da ti opisem taj humor i sve
...na mladima svet ostaje....i treba da budu bolji.....Medjutim, nije bas sve tako u realnom zivotu....Na koncertima ovih turbofolk pevaca najvise ima bas mladih, tinejdzera i dvadesetogodisnjaka....Gledala sam na moru devojku od 20god koja se ubijala od dosade...stane pored majke i "kuka".."mama meni je doosaadno"...posle upoznala nekog decka, bude malo sa njim i opet dodje da "davi" majku....Ja se , na primer, ne secam da je nekome iz moje generacije bilo dosadno na moru tamo nekih sedamdesetih godina proslog veka....to je prosto stanje duha...
margos margos 01:06 22.08.2009

Re: ...

builderka
Sad od navedenog - nemam ništa.:)))


ni suknju ispod kolena?

Naravno da ne - sad je iznad. Izraslo se i preraslo :)


E. Mladene - ne verujem da bi ti (moja) svekrva prijala u dvaestrećoj - ni kao keva, ni kao svekrva
mladen.mladen mladen.mladen 01:09 22.08.2009

Re: ...

jesen92
Gledala sam na moru devojku od 20god koja se ubijala od dosade...stane pored majke i "kuka".."mama meni je doosaadno"...


gde je ta bila?! gde? gde?

znas li da je nekad odrzan skup turbo folka koji okuplja stotine hiljada ljudi? noup. ali Exit to radi. mada kriterijum muzike ne smatram preterano vaznim (mene su mogli videti svuda iz raznoraznih razloga), al kao...
mladen.mladen mladen.mladen 01:13 22.08.2009

Re: ...

margos verujem. ni tebi moja. keva.)
jesen92 jesen92 01:49 22.08.2009

Re: ...

gde je ta bila?! gde? gde?
...cuti, mesto je zaista bilo mnogo dosadno al to ne znaci da Ona treba da smara majku po ceo dan...Generacija koja je odrastala devedesetih jeste "ostecena" ali mora da ide dalje...Svima su pojedene "najlepse godine" i vama koji ste bili deca i onima koji su bili studenti i nama koji smo morali da vas hranimo i oblacimo za 2 marke.....al
...idemo dalje ...


..dobro ti ono ladno pivo...evo jos jedno a ja odoh da spavam ko sav posten svet...
mladen.mladen mladen.mladen 02:00 22.08.2009

Re: ...

bezi bre jesen zamalo da me rasplaces sad. ozbiljno.

al nisam nesto sad u pisanju i komentarima posebno mislio na okolnosti onih godina. mi na njih ne mozemo da se zalimo kad postoji generacija, studenti, na koje kad pomislim, jeza me hvata, sta bih sa sobom da sam 90-te imao 15 ili 20.. uzas.

sa njima sam poceo da izlazim u grad, kada sam imao 15. pisao sam malo negde pre, ali moram jednom da pisem blog o njima. kada sam upoznavao Beograd, sa njima sam ga upoznavao, pa za mene to i nisu bile toliko 90-te... bar od 94/95 pa nadalje.
jesen92 jesen92 23:40 21.08.2009

kada se dogodi..

..LJUBAV filozofiranje prestaje...mis'im to..ko je mladji , ko stariji ko zeli ovo a ko ono...
mladen.mladen mladen.mladen 23:42 21.08.2009

Re: kada se dogodi..

ovo prosto moram da dozivim kao ozbiljnu salu da ne bi bilo banovanja,)
margos margos 23:44 21.08.2009

Re: kada se dogodi..

I ja mislim... ali evo, filoSofiramo malo..:)
jesen92 jesen92 23:51 21.08.2009

Re: kada se dogodi..

...ma nemam ja nista protiv filosofiranja, dapace...samo mladene tebi saljem poruku sa pozicije strine, ujne , tetke...etc....opusti se i uzivaj.......
builderka builderka 00:05 22.08.2009

.

Ljudi ima baš puno na ovom svetu.

Puno i užasno malo. I to je važno shvatiti.
mladen.mladen mladen.mladen 00:26 22.08.2009

Re: .

shvaceno. kao kompliment. )
builderka builderka 00:32 22.08.2009

Re: .

shvaceno. kao kompliment. )

koji si ti....
(1.serator
2.narcis
3.genije
upisati po želji, ja još nisam odlučila)
mladen.mladen mladen.mladen 00:35 22.08.2009

Re: .

builderka
shvaceno. kao kompliment. )

koji si ti....
(1.serator
2.narcis
3.genije
upisati po želji, ja još nisam odlučila)


4. mladen,)
Honesty Honesty 09:22 22.08.2009

Re: .

builderka
Ljudi ima baš puno na ovom svetu.

Puno i užasno malo. I to je važno shvatiti.

Ljudi nema puno, nego mnogo,
a suprotno od puno je prazno, a ne malo.
builderka builderka 12:13 22.08.2009

Re: .


Dobro je, zamisli da sam rekla
Puno i užasno prazno ....(ljudi)

Znači, pravilno je reći:
Mnogo ljudi je potrebno za pun kufer ljudi.
mladen.mladen mladen.mladen 00:38 22.08.2009

ovi stihovi su bili jedna varijanta uvoda

no, ipak sam se odlucio za kratki dijalog koji se vodio sinoc, s pocetka veceri.

builderka builderka 00:42 22.08.2009

Re: ovi stihovi su bili jedna varijanta uvoda

mladen.mladen mladen.mladen 00:45 22.08.2009

Re: ovi stihovi su bili jedna varijanta uvoda

builderka
još jedna prigodna


he he.. sjajno.. te dve slusam ceo dan.. al kad si hejter onda moras da pazis sta pricas,)
Goran Vučković Goran Vučković 01:59 22.08.2009

Rarer than the unicorn

The zipless fuck is absolutely pure. It is free of ulterior motives. There is no power game . The man is not "taking" and the woman is not "giving." No one is attempting to cuckold a husband or humiliate a wife. No one is trying to prove anything or get anything out of anyone. The zipless fuck is the purest thing there is. And it is rarer than the unicorn. And I have never had one.

– Erica Jong, Fear of Flying (1973)
mladen.mladen mladen.mladen 02:13 22.08.2009

Re: Rarer than the unicorn

Goran Vučković
The zipless fuck is absolutely pure. It is free of ulterior motives. There is no power game . The man is not "taking" and the woman is not "giving." No one is attempting to cuckold a husband or humiliate a wife. No one is trying to prove anything or get anything out of anyone. The zipless fuck is the purest thing there is. And it is rarer than the unicorn. And I have never had one.

– Erica Jong, Fear of Flying (1973)


u bre pa ja moram da procitam ovu knjigu. hvala hvala. au. au. au. pa ja jednom godisnje pozelim da sam napisao nesto sto procitam. ovo je bilo to za 2009! au.

EDIT: e sad jesam izuven. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
mladen.mladen mladen.mladen 02:06 22.08.2009

ne volim

redjanje asocijacija i slicnog, jer tu nikad nema kraja, ali, ova je vazna da ne pomisli neko da je Hladno pivo samo banda mizo.. kakoseonokazeumnozinipickamumaterina... sta vec...
builderka builderka 06:06 22.08.2009

Re: ne volim

ha, ovo sam jednom kačila kao jednu od najljubavnijih pesama :)
Unfuckable Unfuckable 03:49 22.08.2009

uf

dobro je
ja se već zabrinuo da će ovo biti jedan od onih blogova sa "re" naređanih komentara , i sasvim sigurnim - iz 1 u 1 - pogotkom čiji je - Prvi
Zanimljivo napisano, nejasno pomalo - ali zanimljivo.
Uz sav rizik da ponovo i ovaj moj, kao i nekoliko stotina komentara sa prošlog bloga, popuši dijagnozu
da je tupav, i da maši suštinu,
moram da kažem da u tekstu osećam neku vrstu prezira, pa i gneva - koji ne osuđujem,
Danas smo onakvi kakvi smo mogli biti od malena da nas nisu sekle besparice, gluposti, laži, predgrađa, zablude, loši učitelji, strahovi, one... Dok se to dešavalo, bile su nam potrebne. Danas smo onakvi kakvi smo oduvek i bili, ali smo to mogli znati samo jedni o drugima, one to nisu mogle videti. A one su iste. Iste.

ali ostavljam slobodu da mi bude, kao što rekoh gore - nejasan. Neproduktivan, tačnije.
zato što smo sve oluje duše, sve neostvarene ljubavi i gola tela iz mladosti, sve želje, sve motive, sve što nas je pokretalo da preživimo posne i gladne godine, sve smo morali rešiti, izmisliti, preboleti, zaobići, preživeti... sami.

Beznađe, frustracija i usamljenost , u trojanskom konju Nezavisnosti, Samozadovoljštine i Samodovoljnosti - nadam se da se neće materijalizovati u moto, jer - to je tako svakodnevna i obična stvar, i - lako je.
Goran Vučković Goran Vučković 08:25 22.08.2009

Žal za mlados'...

Beznađe, frustracija i usamljenost , u trojanskom konju Nezavisnosti, Samozadovoljštine i Samodovoljnosti - nadam se da se neće materijalizovati u moto, jer - to je tako svakodnevna i obična stvar, i - lako je.

...ima raznih agregatnih stanja.

ines08 ines08 09:55 22.08.2009

Mnogo me nervira

kad se sve, ama baš sve, vezuje za godine, za iskustvo, za proživljeno i doživljeno...

Neko tek u starosti doživi i oseti nešto što je neko drugi osetio u dvadesetim.
Neko to isto ne oseti nikad, ali mu ne smeta da deli "životne lekcije", savete, kritike.

Onog momenta kad u razgovoru sa nekim (mlađim ili starijim, svejedno) čujem famozne reči "Ti ne znaš..." sve ostalo što kaže jedva da mi dopre do svesti - i uopše nemam potrebu da se pravdam da i ja nešto, eto, znam.

E, a sad će da se pojavi Gera i da nam objasni
Milan Novković Milan Novković 10:24 22.08.2009

Honey is sweeter than blood

Mladene, evo me ponovo na Costa Bravi, Figeras mi ne gine za dan dva, pa je tvoj avatar pravi ključ za komentar. Sam avatar si izblogovao sam, i vredno i lepo bloguješ, pa nema potrebe da se ja petljam oko avatara, nego i sam pokušavam da se setim svojih kasnih dvadesetih, godina kad sam se zasitio plaže zvane "Enchanted Beach With Three Fluid Graces".



Naravno, da se i sam poslužim oksimoronom (a ja verujem da su oksimoroni u upotrebi s razlogom, i previše ih ima u upotrebi previše ljudi da bismo jednostavno mogli reći da su rezultat naglašene funkicionalne nepismenosti), idiosinkratski (pismenost???) simbolizam je velikim delom do konzumenta da ga tumači.

Tako, šarm, lepotu i sreću u životu, ja mislim, nećemo naći samo ako ne želimo da ih nađemo. I samo jedno sredstvo imamo na raspolaganju - razmišljanje (ima li boljeg načina da neko preko pedeset godina star ispolji zavist ka nekom ko je dvadeset godina mlađi :)

Tu drugu krv naših života, intelektualnu, je, kao i onu prvu, najčešće bolje pustiti da radi svoj posao na diskretniji način, nevidljivo. Ona ume i te kako da se artikuliše kroz naše najiskrenije instinkte i osećanja. Onog trenutka kad se artikuliše kroz pisanu reč prečesto je tu i demon kome je jedini zadatak da ljulja brod u kom se nalazimo.
ines08 ines08 10:41 22.08.2009

Re: Honey is sweeter than blood

Milan Novković
Tu drugu krv naših života, intelektualnu, je, kao i onu prvu, najčešće bolje pustiti da radi svoj posao na diskretniji način, nevidljivo. Ona ume i te kako da se artikuliše kroz naše najiskrenije instinkte i osećanja. Onog trenutka kad se artikuliše kroz pisanu reč prečesto je tu i demon kome je jedini zadatak da ljulja brod u kom se nalazimo.


Kako lepo rečeno, uh...
mladen.mladen mladen.mladen 14:11 22.08.2009

blood is more red than honey

ljudi, verujem ja vam sve, zaista, u pravu ste, tako je, i zaista mislim ovo sto kazem bez i trunke bilo kakve ironije ili necega. problem dobronamernih saveta nastaje zbog toga sto ja ne pisem o onome kako se osecam i kako zivim, nego o jednoj po jednoj temi, zajebanoj po prirodi, i pisem cesto pomalo surovo i hladno, kao samo nauceno, ali nije tako.

ali ja ovo sto pisem, nisam otkrio dok sam pisao, pa se na to nastavljam, pa gradim svet u svojoj glavi. otkrio sam odavno sa sobom, u razgovorima sa prijateljima i onom sto sam sretao, pola od ovoga vec sam izgovorio desetinama puta, u desetine lica, uzivo, znanih i neznanih, muskih i zenskih, starijih i mladjih.

ovi tekstovi pre svega sluze, bar je to bio inicijalni motiv, kada nam se ponovo dogodi neka npr. Nesnosljiva, samo da je virtuelno u glavi linkujemo na tekst, itd.

kako koji tekst napisem on je mailom, ili postom na FB prosledjen prijateljima (osim onih licnijih blogova). cesti razgovori sa devojkama su to: zasto volimo mladje pa nam se sedi na glavi, pa zasto volimo pornografiju pa nam se sedi na glavi, pa sta to ima na porno filmu sto ona nema (o tome cu tek da pisem) pa nam se sedi na glavi, pa sto je nama vazno da bude obucena ovako ili onako, pa ona se ne upoznaje sa nepoznatima.

sada moze da se na chatovima, kada razgovor dodje dotle, samo linkuje na ovaj tekst. moja uloga u drustvu je ovo da napisem. moji drugovi ovo ne citaju, samo znaju da tamo negde to postoji, ukratko im prepricam, al nemam sta da im prepricavam ono sto sam sa njima vec pricao.

vi ste zaista svi u pravu, ali meni nikakav intelektualni, vremenski, emotivni, dusevni napor ne predstavlja da napisem blog. nema tu preterano truda pa da sam ja sad u fazonu da sam napisao naucni esej, naveo izvore i ostalo. ja iza njega ne ostajem besnji, usamljeniji, dublje u svom svetu i slicno. ne kazem da mi to kazete, ali moze da lici, kao sto moj blog na to moze da lici i toga sam svestan. ali nije tako. ni moje, a kapiram, ni vase.

ja pisem. radio sam to ovde mesecima i dok nije bilo nijednog komentara. izvinite, ali ja se zaista slabo snalazim sa ovom pricom sad. ja ne umem, ili ne stignem, ili ne znam sta, ni da vidim sve nove komentare kad ih ima puno. ovih dana sam na odmoru pa i nekako, ali, kad od ponedeljka pocnem radim, i da postavljam tekstove, ni ovoliko necu moci da ucestvujem u svemu. vidno.

ja citam blogove ovde. radio sam to poslednjih godinu dana i retko sam ostavljao komentare, ali budite ubedjeni, posto kontam da mi se svidjaju isti tekstovi kao vama, da sam ja jedna od onih preporuka na tim blogovima.

ne govorim o tome da mi nije potreban dijalog, samo, ja vise ne chatujem na kompu ni sa ribama kojima sam video 100 slika, i izgledaju sjajno, ako ih nisam video uzivo i ne znam ih. u ovakvoj komunikaciji svako moze da zvuci bistro, ili besno, a da nije takav.

izvinite, navikao sam da citam i da pisem. ne umem ja da blogujem. posebno nakon svega ovog sto se dogodilo poslednjih dana, bilo je prosto previse. nocas sam eto odgovarao na komentar po komentar, da pokusam, bilo je troje cetvoro ljudi pa i nekako. onda se probudim i vidim 30 komentara na tri bloga. ok. ja sam kriv sto nije samo jedan, ali, ja citam i pisem. ostavljam nekad komentar negde zato sto zelim i nikad se ne vratim na taj tekst.

zasto sam onda ovde? prvo i osnovno - zato sto mi je mnogo lepo kad vidim tekst na ovoj lepoj crveno-zutoj stranici. zato sto ima ljudi koji me nauce ili podsete na sjajne stvari, zato sto sam ovde, prvi put posle Frankenstajna, bio odusevljen kako neke zene pisu (i moracu ubuduce vise da citam zenske pisce), zato sto ovde ne pisu likovi koji zamisljaju da su umetnici nego ljudi koji zive stvarne zivote, imaju porodice, poslove koje vole, i pronalaze ovde za sebe nesto korisno, novo, lepo i sveze...

posle one oluje od pre dva bloga kada sam dosao kuci i video prasinu koja se digla, procitao sam 50 komentara i bio zbunjen jer mi nijedan u trenu nije licio kao da je citao ono sto sam napisao. jer su svi ljudi oko mene rekli: konacno da se pise o tome! a onda ovde nesto sasvim drugo. nije vazno. moj pokusaj pravog blogovanja nije uspeo. bar nisam obrisao nijedan komentar, nijednu rec koja mi je upucena, kakva god bila. nisam brisao ni svoje. bar nisam odgovarao onako kako bih odgovorio nekom u lice. i dobro je, jer bih se o neke ogresio.

ja u dijaloge ne verujem. da sedim sa vama negde na kafi ili u kafani siguran sam da ih ne bismo ni imali. ja bih slusao ono sto vi pricate, pricao ono sto ja pricam i to je sve. ne bismo se mi nesto sad kao nastavljali pa saznali nesto novo. ni ja ni vi (osim mozda sto bih vam razdragan i pjan otkrio metod,)))). svi vi ovde, i ja, vec smo odavno ono sto jesmo, ne bismo tad menjali stavove, mozda nam fale neke informacije, ali to je sve. i da se dogodi u stavu nesto, sjajno! dvaput sjajno! kao npr. to sto sam naucio kako lepo pisu zene. ali toga je toliko malo da ne ulazim nigde sa nadom za tim, kao sto ne ulazim sa rigidnim stavom da se nece desiti.

npr mene je sad ovde odusevio i Honesty, u pravu je, i sam popizdim kad vidim tako neku glupost da neko napise kao sto sam ja napisao, cini mi se (i necu je menjati da bi ostao i taj komentar smislen). odusevio me i Milan Novkovic sto pise sa puta, ostavlja dobar, ma odlican i divno napisan, dobronameran, komentar i nije ga mrzelo da to uradi, i fotku da stavi, i sve. i sto je nocas builderka postavila link ka pesmi koja je ovo sto ja pisem u ovom postu. ali ja, eto, ne umem bas ovako da komuniciram.

i jos nesto... mrzim sve ovo zato sto Unf i Kakmar, i jos neki, ostavljaju komentar uzdrzano, a ja sam zbog toga kriv, i jesam, i siguran sam da sam na njihovom mestu da ne bih smeo ni oliko ni tako jednom ovakvom drkosu da pisem. zaista ne bih smeo. a kad neko to sme, a ostane pazljiv, ja se zbog tog osecam lose. a njihove komentare volim, i volim sto oni citaju ono sto pisem jer se secam njihovih komentara u poslednjih godinu dana na koje sam naletao u drugim tekstovima, i bio sam srecan kad su ih ostavili prvi i drugi i peti i svaki put sam srecan kad ih ostave i na mom blogu.

zato, molim vas, pisacu ubuduce, citati blogove, javicu se ponekad i na komentar, ostavicu svoj negde, i lupati gomilu preporuka, a kad god imate vremena, samo pisite u PP gde i kad se nalazimo, kad ste u BG, i ja cu doci. ne bezim ja od dijaloga, ali nesposoban sam da ga vodim ovde.

do tad znajte da nisam besan, da ne zivim sam, da imam i neke devojke i zene oko sebe, da je daleko vise neregistrovanih citalo sve ove tekstove, da sam ok, da nisam arogantan i sta god, da verujem da bismo bili prijatelji da smo spojeni poslovima, odeljenskim zajednicama, rodjackim vezama... i da sam tu, ne samo tu dok pisem, nego i dok citam sve ono sto pisete vi.

jel ovo bio jos jedan post? tekst za profil? kazem vam, ja se bas slabo van svog teksta i citanja tudjeg, snalazim.)

hvala vam sto ste tu. i ja sam tu. pa se vidimo....

P.S. padalo mi je na pamet da zabranjujem komentare ubuduce na svojim tekstovima da ne bi bilo nesporazuma nepotrebnih, da ne bih ni u trenu zvucao kako sam vec zvucao na nekim prethodnim blogovima, (jel ja mesam blog i post i komentare?!? ,))) ali to mi se cinilo kao najgora varijanta.

eh da i.. hvala kad procitam bilo gde ovde komentar ili tekst, sto znam, da ima neka lepsa Srbija i tamo gde nisam ja, neki lepi bistri ljudi.
leeanna leeanna 15:13 22.08.2009

Re: blood is more red than honey

mladene, bez obzira na sve (ili uz sve ostalo ti si definitivno iskren i hrabar.

eh da i.. hvala kad procitam bilo gde ovde komentar ili tekst, sto znam, da ima neka lepsa Srbija i tamo gde nisam ja, neki lepi bistri ljudi.

i plemenit...
iris.davidovich iris.davidovich 17:07 22.08.2009

Re: blood is more red than honey

ma ti si mladene jedan deckic, koji misli da je drkos
kada nam se ponovo dogodi neka npr. Nesnosljiva, samo da je virtuelno u glavi linkujemo na tekst, itd.

to te, znaci, nasekiralo

ljudi ima baš puno na ovom svetu

siii, a ovo u tekstu je, cini mi se, sve jedna ista
mladen.mladen mladen.mladen 19:48 22.08.2009

Re: blood is more red than honey

pa da, jedna te ista... kao u pesmi te jedna te ista pa tako puta beskonacno...)
builderka builderka 19:47 22.08.2009

Gde si bila, gde si dangubila...

I got lost on the way, But ...



c c c, ubijaš sopstveni blog
sad niko nema srca da te napada
mladen.mladen mladen.mladen 19:49 22.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

dobro je, posto ja vise nemam srca da ne odgovaram,))))
margos margos 20:48 22.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

c c c, ubijaš sopstveni blog
sad niko nema srca da te napada

Kad pročitam - ne mogu da ne odreagujem, iz tog razloga sam linkovala gomilu tekstova tamo kod mene, koji su me onako udarali posred tintare ili posred duše - kako koja.

A opet, kapiram da je tekst celina posle koje on ne očekuje diskusiju, kao da istoči sve što ima i onda 'šta više da pričam - sve sam vam napisao'. (MM izvini što pričam u trećem licu)

Ipak ću bezdušno i bezsrcno da ga napadam i dalje :)


PS E, a gde ti je ona trep trep sa veeelikim trepavicama, baš mi treba:)
builderka builderka 21:12 22.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

Ipak ću bezdušno i bezsrcno da ga napadam i dalje :)

naravno, da se ne opusti previše

ako misliš na ovu, evo u poslednjem redu
margos margos 21:36 22.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

builderka
Ipak ću bezdušno i bezsrcno da ga napadam i dalje :)

naravno, da se ne opusti previše

ako misliš na ovu, evo u poslednjem redu

Aha, aha... ta... hvala ti
Pokušala sam da je lociram tamo kod TiR, al me bacilo na neki levi link.

Nego, nedostaje OVO

Bisenija

Bisenija kceri najmilija,
Gde si bila gde si dangubila?

Mila majko u kolu sam bila,
Slusala sam kako dragi svira.

Eto majko gde ja dane gubim
Slusajuci onog koga ljubim,
Strahujuci da ga ne izgubim.
builderka builderka 22:03 22.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

Nego, nedostaje OVO


zato se pametne cure ne petljaju sa muzičarima
mladen.mladen mladen.mladen 02:01 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

margos
A opet, kapiram da je tekst celina posle koje on ne očekuje diskusiju, kao da istoči sve što ima i onda 'šta više da pričam - sve sam vam napisao'. (MM izvini što pričam u trećem licu)


u kom trecem licu? pricas u mom licu ono sto ja ne smem da kazem javno. zato su tekstovi toliki.

nego kazem bas sad, veceras mi radili opet natalnu kartu, pa sam mislio da napisem blog ko ovi veliki na VIP sto stave recenicu, pa ja da stavim dan i sat rodjenja, eventualno fotku onog kruga nejasnog, nerazumljivog, i da kao stavim pitanje: a kakva je vasa natalna verujete li u horoskop i tako nesto cime cu pokazati koliko mi je stalo do interakcije sa ljudima i to.

bas jedan onako blog da bude po propisu. nisam sasvim cinican, ovo jeste nesto sto me malo zanima jer ljudi bre stvarno tamo nesto vide, i tacno je, iz kog god razloga, pa sam hteo da pisem o tome, pa sam se cak i smorio malo kad sam pre neki dan video da me neko malo preduhitrio. ne secam se sad ko.

EDIT PIAF: selica nena je pisala sad sam trazio.. ma da! pa se i podsetio znam da mi je nesto tamo bilo urnebesno. jos mi devojka ta veceras cita kartu, a ja se u trenu setim: joj jbt meni nikad ne bi nasli saradnike da su mi ko neni gledali kartu! ,)

Goran Vučković Goran Vučković 02:10 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...


bas jedan onako blog da bude po propisu. nisam sasvim cinican, ovo jeste nesto sto me malo zanima jer ljudi bre stvarno tamo nesto vide, i tacno je, iz kog god razloga, pa sam hteo da pisem o tome, pa sam se cak i smorio malo kad sam pre neki dan video da me neko malo preduhitrio. ne secam se sad ko.


An American scientist once visited the offices of the great Nobel prize winning physicist, Niels Bohr, in Copenhagen. He was amazed to find that over Bohr’s desk was a horseshoe, securely nailed to the wall, with the open end up in the approved manner (so it would catch the good luck and not let it spill out).

The American said with a nervous laugh, “Surely you don’t believe the horseshoe will bring you good luck, do you, Professor Bohr? After all, as a scientist –”
Bohr chuckled.
“I believe no such thing, my good friend. Not at all. I am scarcely likely to believe in such foolish nonsense. However, I am told that a horseshoe will bring you good luck whether you believe in it or not.”
Unfuckable Unfuckable 02:20 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

nego kazem bas sad, veceras mi radili opet natalnu kartu, pa sam mislio da napisem blog ko ovi veliki na VIP sto stave recenicu, pa ja da stavim dan i sat rodjenja, eventualno fotku onog kruga nejasnog, nerazumljivog, i da kao stavim pitanje: a kakva je vasa natalna verujete li u horoskop i tako nesto cime cu pokazati koliko mi je stalo do interakcije sa ljudima i to.

heh, koji jeftin cinizam
nekome pokažeš mesec, a on vidi - prst
(volim ovu izjavu, sve više i više)
mladen.mladen mladen.mladen 02:21 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

Gorane, hvala, Bor mi je omiljeni lik medju naucnicima izmedju dva rata (zbog prepiske sa Ajnstajnom po novinama tokom decenija).

ima i ono sjajno od Artura Klarka na profilu Krugoline Borup: Ne verujem u horoskop. Ja sam strelac a mi smo po prirodi skepticni. (po secanju pisem)

nekad mi je padalo na pamet da gravitoni, koje mislim jos uvek trazimo, uticu na nas, pa kao i planete jelte. to je OK, ali kakve to veze ima sa trenom rodjenja?

ma cak i nema sta da verujem ili ne. ljudi mi ti s kartama pricaju, a ne znaju me, ono sto cesto kontam da jedini znam o sebi, i jos se pitam jesam li to umislio ili stvarno tako mislim. a onda dodje neko sa strane i bap! gleda u krug onaj i u njemu procita. hm.
mladen.mladen mladen.mladen 02:24 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

Unfuckable
heh, koji jeftin cinizam
nekome pokažeš mesec, a on vidi - prst
(volim ovu izjavu, sve više i više)


ili nekom devojka prica kako nije imala srece u ljubavi, i kako zeli iskrenost i nista vise
a on samo gleda u dekolte i misli se...)
Unfuckable Unfuckable 03:01 23.08.2009

Re: Gde si bila, gde si dangubila...

da
tužno je kada ljudi potroše gomilu vremena i karaktera i na kraju ispadne da su se promašili,
i da je sve to bila samo jeftina zajebancija
biva
Goran Vučković Goran Vučković 09:53 23.08.2009

Laka konverzacija

Gorane, hvala, Bor mi je omiljeni lik medju naucnicima izmedju dva rata (zbog prepiske sa Ajnstajnom po novinama tokom decenija).

ima i ono sjajno od Artura Klarka na profilu Krugoline Borup: Ne verujem u horoskop. Ja sam strelac a mi smo po prirodi skepticni. (po secanju pisem)

nekad mi je padalo na pamet da gravitoni, koje mislim jos uvek trazimo, uticu na nas, pa kao i planete jelte. to je OK, ali kakve to veze ima sa trenom rodjenja?

ma cak i nema sta da verujem ili ne. ljudi mi ti s kartama pricaju, a ne znaju me, ono sto cesto kontam da jedini znam o sebi, i jos se pitam jesam li to umislio ili stvarno tako mislim. a onda dodje neko sa strane i bap! gleda u krug onaj i u njemu procita. hm.

Bor je bio čovek idealista - posebno u priči oko razvoja atomske bombe.

Ja sam gadan skeptik - kako u vezi religije tako i u vezi raznih formi predviđanja budućnosti. U tom smislu su mi recimo Talebove knjige bile jako simpatične (Fooled by Randomness, Black Swan - o tome kako smo loši u predviđanju - ako nisi čitao knjige ili gledao ovu prezentaciju - mislim da je ona dobro uloženo vreme i dobar uvod).

Ono što mi je simpatično kod ovih izjava Bora i Klarka je aluzija na ljudsku slabost da prihvata i veruje takve stvari - to sam hteo da kažem, pošto mi se činilo da prepoznajem ironiju - a sad vidim da se trudiš da budeš fini i uljudan sagovornik - skeptik, pa da ne ostanem dvosmislen
mladen.mladen mladen.mladen 10:47 23.08.2009

Re: Laka konverzacija

,) vidis da mi ne ide,)

al ja sam zaista skeptik po tom pitanju, zato me i zanimaju mehanizmi na koje oni mogu da izbace tako neke stvari. zaista su precizni, nije kao da pocnu nesto pa se ja nahvatam.. nego su precizni.
Goran Vučković Goran Vučković 10:53 23.08.2009

Re: Laka konverzacija


al ja sam zaista skeptik po tom pitanju, zato me i zanimaju mehanizmi na koje oni mogu da izbace tako neke stvari. zaista su precizni, nije kao da pocnu nesto pa se ja nahvatam.. nego su precizni.

Pitaj Krugolinu - ona je na nekim postdiplomskim studijama iz astrologije

EDIT: a pogledaj i ovo Talebovo predavanje koje sam linkovao, posebno deo o tihim dokazima (silent evidence).
mladen.mladen mladen.mladen 19:41 23.08.2009

Re: Laka konverzacija

joj slusao sam predavanje, ali ja stvarno imam problem sa predavanjima koja predju 30 minuta.

pratim cesto ted talk - www.ted.com

tu postoji zakon da se prica 18 minuta. da vidis sta ljudi rade sa prezentacijom za to vreme... o jednoj cu pisati blog.
Goran Vučković Goran Vučković 21:33 23.08.2009

Re: Laka konverzacija


pratim cesto ted talk - www.ted.com

tu postoji zakon da se prica 18 minuta. da vidis sta ljudi rade sa prezentacijom za to vreme... o jednoj cu pisati blog.

Da, TED je super - ovde na b92 blogu se pojavi s vremena na vreme po neki tekst u vezi TED prezentacija.

Odma' prijavi sve što ti je zanimljivo - a editorial piši posle kad god hoćeš
builderka builderka 21:25 22.08.2009

.

uz rizik da ovo pretvorim u HP fan blog,
moram da postavim još samo ovo :

Ranjeni i ludi



p.s. odgovor nije neophodan
margos margos 21:40 22.08.2009

Re: .

Kada nema velike ljubavi, dovoljna je i mala.
builderka builderka 21:58 22.08.2009

Re: .

aha,ali to neki neće nikad naučiti
mladen.mladen mladen.mladen 01:49 23.08.2009

Re: .

kad nema velike ljubavi dovoljna i mala - ali to neki nece nikad nauciti.
a ja im toliko pricam iz dana u dan! ,)

builderka, ovu stvar nisam znao, a pored gornje tri, ja se pitam sto ja pisem kad je lakse da ljudi slusaju stihove. a tamo cak ima i reci! ,)
miloradkakmar miloradkakmar 21:54 22.08.2009

Svaka

generacija misli da je posebna, svaki čovek misli da je jedinka, da je poseban, originalan, da radi nešto novo, neponovljivo. Fazon je u tome , po mom mišljenju, da li nešta radimo u odgovarajuće vreme, na odgovarajućem mestu, bez obzira na intelektualnost, snalažljivost, moć manipulacije Treba osetiti i razumeti posebnost u drugome, a ne zahtevati da to drugi,često namerno, iskazuje. Valja otkriti tu nameru, udahnuti emociju, osloboditi se suvišnog , ne optererćivati se sličnim, nesvesno ovladati događanjem...
mladen.mladen mladen.mladen 01:53 23.08.2009

Re: Svaka

veceras su mi, drugi put u zivotu tumacili natalnu kartu. jel bi mi verovali da nije do mene i da ne izmisljam ja sav ovaj stav nego tako kaze natalna karta! ,)
selica_nena selica_nena 19:39 23.08.2009

Re: Svaka

mladen.mladen
veceras su mi, drugi put u zivotu tumacili natalnu kartu. jel bi mi verovali da nije do mene i da ne izmisljam ja sav ovaj stav nego tako kaze natalna karta! ,)


Eto, kažem ti ja da ima nešto u tom horoskopu
barlou barlou 10:12 24.08.2009

Besna

"Izgleda da postoji, inače bi one nas volele dok smo se mi tražili."

Evo i jedno klinche naspram svih vas..a i tebe, Mladene,da napise nesto..
Ona gore recenica iz tvog bloga je meni samo potvrdila tezu da ljudi sto su stariji postaju sebicniji..izuzetno!
Hello, one bi nas volele dok smo se mi trazili...sta smo mi Crveni Krst:)))??
Imam 24 godine i pre par meseci sam promenila grad u kom sam zivela zbog "nas", zbog ljubavi, zbog njega...a on se covek trazi u poslu pa onda "znas nisam bio svestan sta si uradila za nas" pa onda ono "izvini", ali to tek kad izjavim da hocu da raskinem:)) Ej a covek ima trideset godina..a ja jos mislila zreo decko..
I posle cu ja da volim, jelte..dok se svi ti "oni" traze??
Ma znas, besna sam od tih proseravanja..izvinte za psovku..
Od sad ja..samo ja...pa na kraju i ispadne da te egoisticne bolje prolaze!
Svet se ipak okrece, svi ustajemo ujutru, bavimo se sobom ili drugima, radimo ili ucimo blejimo ...i menjamo se!!
Koja devojka ima toliko zivaca i toliko malo samopostovanja i pameti da istrpi nekog razmazenog, koji bi malo da se izivi...Sram je bilo, jel..treba da ga voli dok on trazi..
Jaoj, bre..dosta filozofiranja nego stisni ..da ne kazem sta i nadji onu koja ti odgovara..za duze ili krace..jel tebi ljubav baaas treba!!
Pozdrav!!
mladen.mladen mladen.mladen 10:33 24.08.2009

Re: Besna

barlou... ok je, za psovku i to,) mogla si i vise, imas pravo, mozda, u svom slucaju...

ali prica je ipak o vrsnjakinjama.... dakle, negde oko tebe bili su neki momci koji se traze dok si ti otisla u drugi grad sa nekim ko je mojih godina.

ovo je pisano iz ugla tih koje si ostavila u gradu, pa za par godina, kad prezive sve vas sto odlazite sa drugima, pa se neke vrate i kao jao sto si OK, npr ovako...

da li ja mislim da ste Crveni krst? Ne. Da li se tako prema nekima ponasate? Da (nisam ja otisao sa tim deckom u drugi grad ,))))

i najvaznije... od sad samo ti. nista vise mi i ne trazimo,)

EDIT: jel bi mi verovala da poslednjih nedelja ljubavi bas imam, koliko mi treba i kakvih mi treba.)
jamari jamari 12:58 24.08.2009

Re: Besna

Ih, bre ,barlou, ma nije to egoizam... Samo prvo voliš sebe i videćeš kako stvari krenu na bolje...

A, autor bloga (za one koji nisu do sada upoznati-moj stariji brat) me je jednom pitao : Da li ti imaš Crveni Krst napisan na sebi?
Zbunila sam se.
Mladen: Gde je bio kada si ti bila zaljubljena devojčica, a on sa svima, osim sa tobom? Šta će ti sada?
I tako sam shvatila...
Ima dana kada treba biti lud i hrabar, ali ima i onih koje treba preskočiti-zbog sebe!

sima2000 sima2000 21:55 26.08.2009

hej

Dobro ti ovo pišeš. Pohvaljujem.
Svaku drugu rečenicu ne razumem baš do kraja, a za svaku prvu pomislim da je genijalna. Džoni Štulić je imao sličan stil..

Nego objasni ti meni kako uspevaš sa ovakvim stavom da ne rasteraš sve oko sebe.. Žene vole da ih muškarci lažu.. onaj ko je ovako surovo iskren vrlo lako može da izgubi od konkurencije koja je laganju vična.
mladen.mladen mladen.mladen 23:13 26.08.2009

Re: hej

sima2000


Nego objasni ti meni kako uspevaš sa ovakvim stavom da ne rasteraš sve oko sebe.. Žene vole da ih muškarci lažu.. onaj ko je ovako surovo iskren vrlo lako može da izgubi od konkurencije koja je laganju vična.


Chupavi jesi li ovo ti? ,) - Imam druga koji mi godinama prica ovo za zene.)))

u srednjoj sam se pitao sto su neki ljudi oko mene. tad ni sam nisam voleo sebe, i zeleo sam da budem kao oni, u smislu dobar covek. ni dan danas ne znam kako su oni videli sta treba tek da postanem, posto ni sam sebi nisam izgledao da cu postati.

a zene.. pa istina je ovo sto kazes, ali... ima, ponekada, dogodi se, da se i same umore od sebe, a imaju i taj trip da te omeksaju i to, pa da kao nesto ulaze u razgovor, onda pocnes malo da ih lazes, onda kad im se lice ozari kad vide da ipak imas dusu onakvu kakvom je one zamisljaju, onda se vratis na najsuroviju istinu - dobro jel ovako hoces da pricam kao debil, onda se malo smore (jer uglavnom hoce), onda im nije jasno pa misle da imas dve osobe u sebi pa je jedna dobra a jedna losa (pretpostavljam da ima neki film na osnovu kog su u glavi izgradile takav arhetip), a negde u medjuvremenu imate malo slatke ljubavi sto bi rekao shef. a dogodi se nekada i to, ima tih zena carica, kojima je bas dosta svega i gluposti, i ti ono sto im treba. one su, naravno, ono sto treba i meni.

malo iskrenosti je dosadno i bedno, mnogo iskrenosti otvara mnogo mogucnosti. naravno, uvek mozes nekoga da lazes na bilo koji nacin, al to ne radim nikad. to mi je bedno i godinama se sa tim drugom prepucavam. naravno, obojica znamo da nema resenja: one misle da ih ja prezirem, ja mislim da on njih prezire kad kaze da ne mogu da pricam sa njima kao sa njim, da one to ne mogu kontaju, i tako...

al nadje se i za jednog i za drugog dovoljno da smo srecni kad se vidimo,)

jbg simo, otvorio si ozbiljnu moju licnu temu. 2004. pravio sam izlozbu crteza, i te veceri sam zapravo skontao koliko ljudi, i kavih ljudi, imas oko sebe uvek kad si ovakav... od te veceri vise se nikad nisam zapitao da li treba drugacije.
margos margos 23:25 26.08.2009

Re: hej

Žene vole da ih muškarci lažu.. onaj ko je ovako surovo iskren vrlo lako može da izgubi od konkurencije koja je laganju vična.

Neke žene vole. Ali neke ne.
Kao i neki muškarci što padaju na tako smešna ženska foliranja - da meni, kao ženi, do nekog trena bude žao muškarca, a onda pomislim 'ma, za bolje i nije... nek' se olupa, možda i ukapira', pa krenem da navijam za taj ženski ološ.
mladen.mladen mladen.mladen 23:30 26.08.2009

Re: hej

istina margos. istina vrili. meni je tu subjektivnost malo naglasena... volim i ja da se foliraju, lozi me nekad, cak relativno lako, ali, volim ja i kad su iskrene: jao molim te, ja sa tobom zaista zelim seks, ali ne mogu da budem s tobom, sad nesto da se smaramo, zivkamo i to... molim te veruj mi, bice nam sjajno! evo volecu te skroz taj jedan dan! ,))))))))

Goran Vučković Goran Vučković 23:33 26.08.2009

Re: hej


Nego objasni ti meni kako uspevaš sa ovakvim stavom da ne rasteraš sve oko sebe.. Žene vole da ih muškarci lažu.. onaj ko je ovako surovo iskren vrlo lako može da izgubi od konkurencije koja je laganju vična.

mladen.mladen mladen.mladen 23:48 26.08.2009

Re: hej

heeheh...

al opet je tu isto pitanje: da li ih tretiras kao stoku kad im pricas ono sto vole da slusaju, ili kad im pricas istinu? moj stav je ono prvo.
margos margos 00:18 27.08.2009

Re: hej

volim i ja da se foliraju, lozi me nekad, cak relativno lako,

Eh... sad ... tu ima od slučaja do slučaja - foliranje u smislu laganje i foliranje u smislu igranje. Ono prvo je kad se posle toga bilo ko oseća iskorišćenim, a ovo drugo kad znaš šta će biti, pa se malko femkaš kao 'nisi ti baš lak muškarac, ne daš se tek tako lako' i te fore... a posle svi srećni.

A to 'ljubav na jedan dan' može da bude vrednije od mnogih koji se obećavaju za ceo život. I može da potraje duže.

da li ih tretiras kao stoku kad im pricas ono sto vole da slusaju, ili kad im pricas istinu? moj stav je ono prvo.

Eh... s godinama sve manje imam crno belu podelu i sve više stvari posmatram u zoni sivog.
Tačnije - generalno je sivo, a svaka pojedinačna situacija je crna ili bela.
mladen.mladen mladen.mladen 00:30 27.08.2009

Re: hej

A to 'ljubav na jedan dan' može da bude vrednije od mnogih koji se obećavaju za ceo život. I može da potraje duže.


al aj ti to objasni devojci u diskoteci!,)
margos margos 00:43 27.08.2009

Re: hej

al aj ti to objasni devojci u diskoteci!,)

Kad to objasniš društvu (u smislu: sociološki) i njenim roditeljima, onda će biti lako i s njom - i nećeš morati da objašnjavaš - znaće. E, dotle ima da se boriš kako znaš i umeš...
mladen.mladen mladen.mladen 00:44 27.08.2009

Re: hej

pa to jeste bila neka inicijalna ideja otvaranja ovog bloga,)
builderka builderka 06:21 27.08.2009

Re: hej

al opet je tu isto pitanje: da li ih tretiras kao stoku kad im pricas ono sto vole da slusaju, ili kad im pricas istinu? moj stav je ono prvo.





Sa istinom se izboriš i pičiš dalje, sa neistinom ne znaš ni protiv čega se boriš, pa ne znaš ni šta je to dalje.
margos margos 08:21 27.08.2009

Re: hej

sa neistinom ne znaš ni protiv čega se boriš, pa ne znaš ni šta je to dalje.

Valja ti ova! Baš.
sima2000 sima2000 08:30 27.08.2009

Re: hej

al opet je tu isto pitanje: da li ih tretiras kao stoku kad im pricas ono sto vole da slusaju, ili kad im pricas istinu? moj stav je ono prvo.


Moram da priznam da se već godinama bavim ženskim mozgom i zaključio sam, ko što kaže margos, da stvari nisu crno-bele već prilično sive.

Kad te žena pita da li joj nova frizura dobro stoji, ona nikako od tebe ne očekuje istinu. Ona od tebe očekuje da joj kažeš "draga, fantastična ti je nova frizura". Njena potreba nije istina, njena potreba je ljubav i prihvatanje.
Kada muškarac shvati da žena ima potrebe koje se prilično razlikuju od naših, onda nam nema druge nego da tim potrebama izađemo u susret.

Ženama zaista treba naše vreme. Ti to možeš da nazoveš arhitipskim razmišljanjem, veštački stvorenom potrebom, posledicom mnogo odgledanih filmova, ali je činjenica da ta potreba postoji. Ti sad možeš da se boriš protiv toga, da ih ubeđuješ da to nije dobro - da je bolje samo povremeno se viđati, ali u tom poduhvatu nećeš daleko dogurati.

A sa druge strane nikad ne možeš biti siguran da su baš tvoje potrebe one prave i autentične. Možda je tvoja želja da joj se pod suknju zavučeš generisana porno filmovima, ko što je njena generisana romantičnim komedijama?

No da ne dužim priču. Laž nastaje onog trenutka kada počneš da ispunjavaš njene potrebe iako ti je to neprijatno. I u toj laži nema ništa loše. Ona je sastavni deo života na ovoj planeti.

Meni je ovde jedna druga stvar problem. Žene daleko manje znaju šta muškarci žele, nego što je to obrnuto.
Razlog je u tome što su odnosi među polovima asimetrični. One imaju zadatak da privuku, a mi da se borimo i osvajamo. Osvajač je prinuđen da bude informisan i da dobro poznaje neprijateljski teren, dok kod nje to ne važi. Veliki broj muškaraca čak namerno krije svoje prave potrebe, tj koristi mimikriju da pošalje lažnu sliku o sebi - "Moje potrebe su identične tvojim, mi smo stvoreni jedno za drugo, mi smo dve polovine jabuke koje se savršeno uklapaju, sudbina je dovela do toga da se sretnemo i zato me pusti u tvoju postelju - jer ćemo od danas pa do kraja svemira uživati u večnoj ljubavi"

Uzrok frustracija koje ti tako lepo i plastično opisuješ i koje svaki muškarac itekako proživljava (čak i anfakbl ima jedan post posvećen neispunjenom čežnjom za devojčicama) leži u toj strašnoj asimetriji. Često se pitam da li se uopšte protiv toga treba boriti.. možda priroda ima debelih razloga da bude ovako kako jeste i nikako drugačije. Samo su nama ti razlozi nedokučivi.

margos margos 08:59 27.08.2009

Re: hej

I tebi, Simo, dobra ova analiza.:)
Šteta što žurim, pa ne mogu sad da se udubljujem. Kako šta napišete, setim se identičnog primera, ali i kontraprimera.
Ono što ne sme da se izostavi, jeste dinamika, promena koja se kod svakog pojedinca dešava - nekada s iskustvom, nekada s umorom, godinama, promenom potreba, promenom okolnosti, nekada i iz trenutnog hira. Stoga se uvek trudim da specifičnu, pojedinačnu situaciju sagledam iz više uglova i u više ravni.

Primer s frizurom ti je ok... Predpostavljam da ni Mladen ni Builderka nisu mislili na to, već na laži tipa 'volim te, ali me odgovornost prema (pa navedi bilo šta...) odvodi na kraj sveta, da kupim cigare ...' isl. a istina je 'ne volim te'... ili kao u ''Anđelima' - 'Ma voli te... al zamalo...'

Evo, simpatične ilustracije:



Ovo je samo jedan od primera - naravno:)
mladen.mladen mladen.mladen 09:14 27.08.2009

Re: hej

One imaju zadatak da privuku, a mi da se borimo i osvajamo.


jedan SMS po secanju:

svuda u prirodi muzjaci su lepsi od zenki. zasto ne pocnemo da se, tako lepsi, svidjamo jedni drugima?

mladen.mladen mladen.mladen 09:21 27.08.2009

eh da Simo i...

Uzrok frustracija koje ti tako lepo i plastično opisuješ i koje svaki muškarac itekako proživljava (čak i anfakbl ima jedan post posvećen neispunjenom čežnjom za devojčicama) leži u toj strašnoj asimetriji


molim te ako stignes pogledaj ovaj moj tekst.

veceras cu potraziti tekst Unfa!
sima2000 sima2000 09:27 27.08.2009

Re: hej

svuda u prirodi muzjaci su lepsi od zenki. zasto ne pocnemo da se, tako lepsi, svidjamo jedni drugima?


Pa da... i to je jedno od resenja :)

Pogledaj samo homoseksualce. Zastupljenost veza_za _jednu noć je kod njih nekoliko puta veća nego kod nas hetero. Oni žive muški san i na njihovom primeru možeš videti kakvi bi bili odnosi između polova kad bi ih pravili po muškim željama i potrebama.

Sve probleme koje navodiš oni su rešili: ne smaraju se bespotrebnom pričom, lako se daju i uzimaju, ne troše jedni drugima puno vremena, razumeju se sa malo reči, nema puno glume i foliranja, poligamija je opšte prihvaćena.. milina jedna :)

Samo treba da promeniš orjentaciju :)
mladen.mladen mladen.mladen 09:37 27.08.2009

Re: hej


Samo treba da promeniš orjentaciju :)


palo mi je na pamet, al ne mogu.)

lepe su mi. mnogo su mi nekad lepe. obozavam kad se nekako prepuste. to je sloboda koju mi nikad ne uspevamo da postignemo. to bi mi nedostajalo sa nekim tipom. to kad vidim odlepim!
builderka builderka 16:27 27.08.2009

Re: hej

Primer s frizurom ti je ok... Predpostavljam da ni Mladen ni Builderka nisu mislili na to

mala ispravka - ja sam i na to mislila.
Nemanje mišljenja (naročito o frizuri ) je prihvatljivo, laž nije. Laž ponižava!

margos margos 18:55 27.08.2009

Re: hej

da, draga moja, u pravu si.
Nego imam traume iz prvog braka - naime, moj dragi , kad god bi video da sam kilava, bleda, da mi nije dobro - govorio bi 'A što se ti malo ne našminkaš?'
Mnogo bi mi prijalo u tim trenucima da me je lagao da je zabrinut i rekao ''Lezi, odmori...''
builderka builderka 19:45 27.08.2009

Re: hej

naime, moj dragi , kad god bi video da sam kilava, bleda, da mi nije dobro - govorio bi 'A što se ti malo ne našminkaš?'

i tako je tiganj dobio novu upotrebnu vrednost!
koji kralj, margos zaslužila si
margos margos 21:01 27.08.2009

Re: hej

koji kralj, margos zaslužila si

Hvala ti :)

Eh, hteo da me utrenira i ubaci na Prvenstvo Evrope u kick boksu - jer nije bilo konkurencije za mene u tom periodu i sigurno bih bila prva:)))) Možda sam pogrešila što sam odbila?
I danas kad se vidimo, najpre me ortački zvekne po plećki uz konstataciju 'ja-ka žena' :)

Šta da ti pričam...
punisa8010-o punisa8010-o 01:11 28.08.2009

Re: hej

istina margos. istina vrili. meni je tu subjektivnost malo naglasena... volim i ja da se foliraju, lozi me nekad, cak relativno lako, ali, volim ja i kad su iskrene: jao molim te, ja sa tobom zaista zelim seks, ali ne mogu da budem s tobom, sad nesto da se smaramo, zivkamo i to... molim te veruj mi, bice nam sjajno! evo volecu te skroz taj jedan dan! ,))))))))

A onda shvatis da i one prde i podriguju i ponekad im smrdi iz usta kad ne pricaju neko vreme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana