Društvo| Zdravlje

Ma, o čemu ova žena priča, pobogu?

Krugolina Borup RSS / 24.08.2009. u 15:37

18671357124a925da19af38293188309_extreme.jpgVest na B92:

Oko 150.000 abortusa godišnje

24. avgust 2009. | 01:06 | Izvor: Tanjug

Beograd -- U Srbiji se, prema procenama zdravstvenih radnika, godišnje obavi između 150 i 200 000 abortusa kod žena koje uglavnom ne koriste sredstva kontracepcije.

"Abortus se u Srbiji obavi kod svake dvanaeste žene starosti od 15 do 49 godina, a za razliku od drugih evropskih zemalja, u kojima se neplanirana trudnoća uglavnom dešava mladim i neudatim ženama, u Srbiji se najveći broj abortusa, čak 80 do 90 odsto, obavi kod žena starijih od 20 godina, koje su u braku i već imaju jedno ili više dece", izjavila je načelnica Republičkog centra za planiranje porodice pri Institutu za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije Katarina Sedlecki.

(itd, itd...)

***

Aman, pa Batutov godišnjak navodi da je u 2007. godini bilo cirka 24.273 prekida trudnoće (i to đuture, i vanmateričnih i medicinskih i spontanih, itd), što je manje nego 2006. godine, i još manje nego 2005. godine. Drugim rečima, broj abortusa iz godine u godinu opada.

Postavlja se pitanje koji to zdravstveni radnici iznose procene da se u Srbiji godišnje obavi šet do osam puta više abortusa nego što to zvanična statistika tvrdi?

Na osnovu čega rade te procene?

I zašto ih rade, ako već imamo zvaničnu statistiku?

Mislim, mala li je razlika između zvanično registrovanih 24.273 prekida trudnoće i "procenjenih" 150.000 do 200.000 abortusa godišnje?

Dragi novinari, može li neko da pripita gospođu Sedlacki odakle joj ove zastrašujuće cifre? Mislim, pitaću je i ja, čim uspem da nađem kontakt, jer je na vebsajtu, naravno, sakriven, to jest, nema ga. Ali red je da je pripitate i vi, kad ste već objavili šta je rekla.

Dragi zaposleni na Batutu, može li neko da izda saopštenje za javnost, da porekne ove "procene zdravstvenih radnika". Ili, makar da objasni otkud neslaganje? Koliko vidim, ovo nije prepisano iz statističkih godišnjaka RZZS, već su lokalni zavodi prikupljali od zdravstvenih ustanova.

Samo nemojte da mi kažete da zdravstvene ustanove ne prijavljuju sve abortuse koje obave, tj. da obave 150.000 do 200.000, a prijave cirka 25.000, pošto tek onda možemo da počnemo da postavljamo nezgodna pitanja. Od toga da SZO objavljuje 6 do 8 puta niže podatke od realnih, pa do toga gde odlaze pare od "nevidljivih", a "procenjenih" abortusa koji se, kao vanstandardna usluga, naplaćuju.

 



Komentari (388)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rajce1 rajce1 15:51 24.08.2009

!!

Prva li sam?

a za ovo sto rece, ne mogu da verujem!! dokle bre vise neslaganja, frljaju se ciframa ko da nikad niko u skolu nije isao.. strasno..

ipak za tebe Kru
purenjak purenjak 08:16 26.08.2009

Re: !!

Ispade da u ovoj zemlji ne zive "postene" zene....ccccccc nazalost mozda i nije daleko od istine.
Skoro procitah da oko 30% dece raste pored ljudi koji im nisu bioloski ocevi.Oni to naravno ne znaju,ali jos gore od toga je sto polovina tih majki nije bez dnk sigurna sa kim su ostale trudne!!!!
maca22 maca22 10:03 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Ispade da u ovoj zemlji ne zive "postene" zene....ccccccc nazalost mozda i nije daleko od istine.
Skoro procitah da oko 30% dece raste pored ljudi koji im nisu bioloski ocevi.Oni to naravno ne znaju,ali jos gore od toga je sto polovina tih majki nije bez dnk sigurna sa kim su ostale trudne!!!!

A jel i ta statistika proverena? Na kom uzorku? I gde? Ja bih se samo na senzacionaliste koji takve stvari izmisljaju.
purenjak purenjak 10:29 26.08.2009

Re: !!

Mislim da je bila sprovedena na teritoriji Beograda.Nisam sasvim siguran. U svakom slucaju nekoliko ucesnika je ucestvovalo u izradi te statistike pa su recimo govorili lekari ,privatna lekarska praksa,sudski vestaci i sudije..itd. Dosli su do porazavajucih i neobjasnjivih podataka.Neka su podaci i za 50% pogresni opet je to strasno!!!!
duchesse duchesse 11:23 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Ispade da u ovoj zemlji ne zive "postene" zene....ccccccc nazalost mozda i nije daleko od istine.

Pa jeste. Žene u Beogradu su odvratne. A muškarci su svi pošteni i moralni. Sve sam svetac do sveca, niko ruku na tudju ženu ne bi stavio, a još manje pravio dete nekoj drugoj osim svojoj.
maca22 maca22 11:35 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Mislim da je bila sprovedena na teritoriji Beograda.Nisam sasvim siguran. U svakom slucaju nekoliko ucesnika je ucestvovalo u izradi te statistike pa su recimo govorili lekari ,privatna lekarska praksa,sudski vestaci i sudije..itd. Dosli su do porazavajucih i neobjasnjivih podataka.Neka su podaci i za 50% pogresni opet je to strasno!!!!

Misliš ili znaš? Ako misliš, a zašto misliš? A ako je rađena u Srbiji gde nisu sposobni nikakvu statistiku da urade, zašto misliš da je ova malo vise od laži? Na osnovu čega?

To je kič statistika iz nekog tračerskog Brit casopisa. Tamo se prvi put pojavila pre više godina da sam ja zapazila. Izgleda da je smeće-statistika globalni fenomen. A svako ko gaji mržnju prema ženama, moze da izmisli i prevede je na svoje okruženje.
Samo sa kim li su pravile tu decu, pred tako vrlog moralnog muškog sveta? lol
maca22 maca22 11:39 26.08.2009

Re: !!

duchesse
purenjak
Ispade da u ovoj zemlji ne zive "postene" zene....ccccccc nazalost mozda i nije daleko od istine.

Pa jeste. Žene u Beogradu su odvratne. A muškarci su svi pošteni i moralni. Sve sam svetac do sveca, niko ruku na tudju ženu ne bi stavio, a još manje pravio dete nekoj drugoj osim svojoj.

duchesse duchesse 11:50 26.08.2009

Re: !!

maca22
Samo sa kim li su pravile tu decu, pred tako vrlog moralnog muškog sveta?


Nameće se zaključak da su došli stranci da obave taj posao, ili još bolje, bila je ona "afera" u klinici Papić oko "kloniranja", ko zna... Ako stvarno ima 30% dece koja rastu pored očeva koji im nisu biološki oci , onda ima i 30% muškaraca koji su tu decu napravili. Zašto niko o njima ne govori?

I da, maco, sećam se te "statistike" iz britanske treš štampe. Posle su se naši pametnjakovići dosetili da prevedu taj crap i objave kao svoje "istraživanje". Ili to, ili Srbi i Britanci imaju identične seksualne navike i moralna načela.
purenjak purenjak 12:31 26.08.2009

Re: !!

maca22

purenjakMislim da je bila sprovedena na teritoriji Beograda.Nisam sasvim siguran. U svakom slucaju nekoliko ucesnika je ucestvovalo u izradi te statistike pa su recimo govorili lekari ,privatna lekarska praksa,sudski vestaci i sudije..itd. Dosli su do porazavajucih i neobjasnjivih podataka.Neka su podaci i za 50% pogresni opet je to strasno!!!!Misliš ili znaš? Ako misliš, a zašto misliš? A ako je rađena u Srbiji gde nisu sposobni nikakvu statistiku da urade, zašto misliš da je ova malo vise od laži? Na osnovu čega? To je kič statistika iz nekog tračerskog Brit casopisa. Tamo se prvi put pojavila pre više godina da sam ja zapazila. Izgleda da je smeće-statistika globalni fenomen. A svako ko gaji mržnju prema ženama, moze da izmisli i prevede je na svoje okruženje. Samo sa kim li su pravile tu decu, pred tako vrlog moralnog muškog sveta? lol


Izbrojte do 10 pa se smirite....Nema razloga za nervozom.
1.Istrazivanje je uradjeno u Srbiji sa akcentom na Beograd jer je u Bgd to bilo lakse izvesti .Vecina ili sve institucije od kojih su trazili podatke nalate u Bgd.
2.Sa kim su pravile one znaju.Ili ne.To je i istrazivano i objasnjeno.Citajte pazljivije.Zasto?? To je drugo pitanje.
purenjak purenjak 12:32 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakIspade da u ovoj zemlji ne zive "postene" zene....ccccccc nazalost mozda i nije daleko od istine.Pa jeste. Žene u Beogradu su odvratne. A muškarci su svi pošteni i moralni. Sve sam svetac do sveca, niko ruku na tudju ženu ne bi stavio, a još manje pravio dete nekoj drugoj osim svojoj.

Mozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!
maca22 maca22 12:44 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Izbrojte do 10 pa se smirite....Nema razloga za nervozom.
1.Istrazivanje je uradjeno u Srbiji sa akcentom na Beograd jer je u Bgd to bilo lakse izvesti .Vecina ili sve institucije od kojih su trazili podatke nalate u Bgd.
2.Sa kim su pravile one znaju.Ili ne.To je i istrazivano i objasnjeno.Citajte pazljivije.Zasto?? To je drugo pitanje.

Aha, sad si ipak postao siguran da je istrživanje u Beogradu? Bravo! A kako si to uspeo?
I, čiji si ti sin?
maca22 maca22 12:51 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Mozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!

Ja mislim da ćeš ti morati da argumentuješ ovo što pričaš, u suprotnom sviraš bez melodije.
duchesse duchesse 12:51 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Mozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!


Odvratno. Em se qrv#ju, em lažu putnike-namernike da su single, navatavaju ih da im prave decu, koje onda podvaljuju svojim muževima. E stvarno, kakve su srpske žene, ja da sam Srbin, tražila bih si suprugu negde drugde. Kao oni momci iz okoline N.Pazara, što se žene Albankama, bilo na B92 pre neko veče. Štaviše, to preporučujem svima koji misle da mahom medj nama nema poštenijeh žena.

E sad, na stranu ova dihotomija pohotnih, moralno posrnulih Srpkinja i vrlih, ali neobaveštenih Srba, pročitala sam jedan insteresantan komentar na temu mogućeg razloga povišenog broja abortusa, a to su slučajevi kada iz zdravstvenih razloga mora da se prekine trudnoća. Od svih žena koje poznajem, samo jedna je imala abortus i to zato što je u 1. trimestru pila izrazito visoke doze nekih lekova, te je doktor preporučio da se prekine trudnoća. Mislim da vredi i o tome razmisliti, i izvinjavam se ako se u medjuvremenu to negde već pomenulo. Nisam imala vremena da ponovo iščitavam celu diskusiju.
maca22 maca22 12:55 26.08.2009

Re: !!

duchesse
]a to su slučajevi kada iz zdravstvenih razloga mora da se prekine trudnoća. Od svih žena koje poznajem,
Nisam primetila da je bilo pomenuto.
Pa ko zna šta su vrli propagandni statističari uračunavali. Možda svaki abortus, pa i medicinski indikovan, a to kao suprotnost prijavljivanju umrlih porodilja kao umrlih od sepse (koju su dobile... na porođaju, ali to se ne računa).
duchesse duchesse 12:56 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Izbrojte do 10 pa se smirite....Nema razloga za nervozom.


I can't talk to a hysterical woman!!
maca22 maca22 12:59 26.08.2009

Re: !!

Dihotomija pohotnih, moralno posrnulih i histeričnih Srpkinja i vrlih, razumnih, ali neobaveštenih Srba, lol
duchesse duchesse 13:00 26.08.2009

Re: !!

Bavila sam se jedno vreme, u jednoj "ozbiljnoj državnoj ustanovi" poslom koji je zahtevao statističku obradu dobijenih podataka, i pošto znam kako su to psiholozi radili i koliko je sve to proizvoljno, ništa me ne bi čudilo da je "uzorak" totalno promašen. Evo teksta komentara o kojem sam pisala. Meni je zazvučalo kao interesantna ideja i nije nemoguće:

Zanima me da li su ovom statistikom pokrivene i kiretaze koje su morale biti obavljene usled nerazvijanja ploda, uginuca ploda, jakih deformiteta...U takvim slucajevima prekid trudnoce sprecava sepsu majke. A povecanje ovog broja abortusa ide eksponencijlano poslednjih godina.
Bombardovanje, genetski modifikovana hrana ili nesto trece?
Zasto ovakvom statistikom predstavljati zene kao poluobrazovane/divlje kada se veliki broj intervencija radi zapravo u medicinski opravdane svrhe?
(interesantno, 26. avgust 2009 11:31)
purenjak purenjak 13:01 26.08.2009

Re: !!

maca22

purenjakMozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!Ja mislim da ćeš ti morati da argumentuješ ovo što pričaš, u suprotnom sviraš bez melodije.

Sta da argumentujem? Zasto ja?
duchesse duchesse 13:02 26.08.2009

Re: !!

maca22
vrlih, razumnih, ali neobaveštenih Srba


Gde izostavih taj razumni deo! Mislim da smo došle do generičkog opisa svakog muškarca sa ovih prostora.
purenjak purenjak 13:06 26.08.2009

Re: !!

maca22

purenjakIzbrojte do 10 pa se smirite....Nema razloga za nervozom.1.Istrazivanje je uradjeno u Srbiji sa akcentom na Beograd jer je u Bgd to bilo lakse izvesti .Vecina ili sve institucije od kojih su trazili podatke nalate u Bgd.2.Sa kim su pravile one znaju.Ili ne.To je i istrazivano i objasnjeno.Citajte pazljivije.Zasto?? To je drugo pitanje.Aha, sad si ipak postao siguran da je istrživanje u Beogradu? Bravo! A kako si to uspeo?I, čiji si ti sin?

Posto nisam bas raspolozen da se raspravljam a Vi vidim jeste zavrsavam ovaj razgovor.
Preporucujem da se malo opustite danas popodne i sve ce sutra biti u redu.take it easy.
purenjak purenjak 13:08 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakMozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!! Odvratno. Em se qrv#ju, em lažu putnike-namernike da su single, navatavaju ih da im prave decu, koje onda podvaljuju svojim muževima. E stvarno, kakve su srpske žene, ja da sam Srbin, tražila bih si suprugu negde drugde. Kao oni momci iz okoline N.Pazara, što se žene Albankama, bilo na B92 pre neko veče. Štaviše, to preporučujem svima koji misle da mahom medj nama nema poštenijeh žena. E sad, na stranu ova dihotomija pohotnih, moralno posrnulih Srpkinja i vrlih, ali neobaveštenih Srba, pročitala sam jedan insteresantan komentar na temu mogućeg razloga povišenog broja abortusa, a to su slučajevi kada iz zdravstvenih razloga mora da se prekine trudnoća. Od svih žena koje poznajem, samo jedna je imala abortus i to zato što je u 1. trimestru pila izrazito visoke doze nekih lekova, te je doktor preporučio da se prekine trudnoća. Mislim da vredi i o tome razmisliti, i izvinjavam se ako se u medjuvremenu to negde već pomenulo. Nisam imala vremena da ponovo iščitavam celu diskusiju.

Ako se u svemu ovome pronalazite to je Vas problem.
duchesse duchesse 13:10 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Posto nisam bas raspolozen da se raspravljam a Vi vidim jeste zavrsavam ovaj razgovor.
Preporucujem da se malo opustite danas popodne i sve ce sutra biti u redu.take it easy.


Dodje čovek, izjavi kako dobar deo žena u SRB nije "pošteno", odbije da argumentuje, a potom, pobegne pod naletom komentara histeričnih ženetina koje bi samo nešto da se raspravljaju. I lepo nam objasni na kraju da smo same krive što smo napete, te dobronamerno preporuči da se malo opustimo pa će nam biti bolje. Samo je još falilo da ponudi razlog iz kojeg nismo opuštene...


maca22 maca22 13:11 26.08.2009

Re: !!

purenjak
maca22

purenjakMozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!Ja mislim da ćeš ti morati da argumentuješ ovo što pričaš, u suprotnom sviraš bez melodije.
Sta da argumentujem? Zasto ja?

Pa ko će drugi da argumetuje tvoje tvrdnje, nego ti sam?
duchesse duchesse 13:12 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Ako se u svemu ovome pronalazite to je Vas problem.


Jel ovo rasprava na nivou 3. razreda osnovne škole, tipa "Ja to nisam rekao ali ako se ti pronalaziš u tome, onda nam je svima jasno ko si i šta si"?

Hajde, please, nemoj sebi da uskačeš u usta, lepo si rekao da nećeš da se raspravljaš pa nemoj.
purenjak purenjak 13:27 26.08.2009

Re: !!

purenjak

maca22purenjakIzbrojte do 10 pa se smirite....Nema razloga za nervozom.1.Istrazivanje je uradjeno u Srbiji sa akcentom na Beograd jer je u Bgd to bilo lakse izvesti .Vecina ili sve institucije od kojih su trazili podatke nalate u Bgd.2.Sa kim su pravile one znaju.Ili ne.To je i istrazivano i objasnjeno.Citajte pazljivije.Zasto?? To je drugo pitanje.Aha, sad si ipak postao siguran da je istrživanje u Beogradu? Bravo! A kako si to uspeo?I, čiji si ti sin? Posto nisam bas raspolozen da se raspravljam a Vi vidim jeste zavrsavam ovaj razgovor.Preporucujem da se malo opustite danas popodne i sve ce sutra biti u redu.take it easy.

Jos jedna stvar...interesuje me Vase misljenje o abortusu???
purenjak purenjak 13:29 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakPosto nisam bas raspolozen da se raspravljam a Vi vidim jeste zavrsavam ovaj razgovor.Preporucujem da se malo opustite danas popodne i sve ce sutra biti u redu.take it easy.Dodje čovek, izjavi kako dobar deo žena u SRB nije "pošteno", odbije da argumentuje, a potom, pobegne pod naletom komentara histeričnih ženetina koje bi samo nešto da se raspravljaju. I lepo nam objasni na kraju da smo same krive što smo napete, te dobronamerno preporuči da se malo opustimo pa će nam biti bolje. Samo je još falilo da ponudi razlog iz kojeg nismo opuštene...

Zenski mozak je cudna stvar...ni same ne znaju zasto su takve....
purenjak purenjak 13:32 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakAko se u svemu ovome pronalazite to je Vas problem.Jel ovo rasprava na nivou 3. razreda osnovne škole, tipa "Ja to nisam rekao ali ako se ti pronalaziš u tome, onda nam je svima jasno ko si i šta si"? Hajde, please, nemoj sebi da uskačeš u usta, lepo si rekao da nećeš da se raspravljaš pa nemoj.

Opet se pronalazite.........
i opet ja kriv???
purenjak purenjak 13:35 26.08.2009

Re: !!

maca22

purenjak

maca22purenjakMozda ne zna da je zena tudja??? Mislite o tome!!!Ja mislim da ćeš ti morati da argumentuješ ovo što pričaš, u suprotnom sviraš bez melodije.Sta da argumentujem? Zasto ja?Pa ko će drugi da argumetuje tvoje tvrdnje, nego ti sam?

Ne tvrdim ja nego.....no dobro,procitajte pazljivije a ako Vas bas interesuje koje je to istrazivanje googlajte malko pa cete naci.Nije tesko.
purenjak purenjak 13:37 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakPosto nisam bas raspolozen da se raspravljam a Vi vidim jeste zavrsavam ovaj razgovor.Preporucujem da se malo opustite danas popodne i sve ce sutra biti u redu.take it easy.Dodje čovek, izjavi kako dobar deo žena u SRB nije "pošteno", odbije da argumentuje, a potom, pobegne pod naletom komentara histeričnih ženetina koje bi samo nešto da se raspravljaju. I lepo nam objasni na kraju da smo same krive što smo napete, te dobronamerno preporuči da se malo opustimo pa će nam biti bolje. Samo je još falilo da ponudi razlog iz kojeg nismo opuštene...

Nazalost,ali tako je.....
Razlog Vase nervoze ne mogu ni da zamislim ali nervoza je ocigledna.......
pokusajte sa
duchesse duchesse 14:16 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Zenski mozak je cudna stvar...ni same ne znaju zasto su takve....


Žene imaju mozak? Ja mislila da su to dve ganglije, kao u kišne gliste. Elem, u svakom slučaju, lepo si mi odbrusio, nema šta. Sad se osećam posramljeno i postavljeno na svoje mesto. Idem sad malo da ćutim. Ajde molim te da ćutiš i ti.
ivana23 ivana23 14:17 26.08.2009

Re: !!

Najsveziji primer:

Osam godina gajio decu misleći da su njegova

I kao slag na torti, ispovest istog coveka:

- Kada sam saznao da deca nisu moja, moja majka mi je priznala da ni ja nisam sin čoveka koga sam smatrao ocem, već jednog komšije. Otišao sam na njegov grob, poneo ogledalo i svoj lik uporedio sa fotografijom na spomeniku. Na osnovu crta lica uverio sam se da mi on jeste otac - tužno će Janko
maca22 maca22 14:22 26.08.2009

Re: !!

ivana23
Najsveziji primer:

Imamo opstepoznati niz starih primera?
dunja73 dunja73 14:24 26.08.2009

Re: !!

Mislim da je bila sprovedena na teritoriji Beograda.Nisam sasvim siguran. U svakom slucaju nekoliko ucesnika je ucestvovalo u izradi te statistike pa su recimo govorili lekari ,privatna lekarska praksa,sudski vestaci i sudije..itd. Dosli su do porazavajucih i neobjasnjivih podataka.Neka su podaci i za 50% pogresni opet je to strasno!!!!


Jedan od razloga sto se ovaj covek koji ovo pise
razlikuje od prosecnog stanovnika EU je i upravo navedeno .

Vaznije mu je "tudje postenje ili nepostenje" od broja rodjene dece .

I njemu , NJEMU je to Strasno ..
E ovo vam je "moral onanizam" ako niste znali .
maca22 maca22 14:32 26.08.2009

Re: !!

ivana23
Osam godina gajio decu misleći da su njegova
O, ovaj komentar na tekst me baca u neosvest. Hvala za link

Ово је неки незваничан податак, а натрапао сам на њега, као агроном, у неком тексту из молекуларне биологије........У древном спису Кабала стоји да је прва жена Адамова не Ева, него Лилит...

Kakav haos
Kao agronom natrapava na NEKI nezvanican podatak iz Kabale u tekstu iz molekularne biologe. Suze..
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 14:35 26.08.2009

Re: !!

Najsveziji primer:

Osam godina gajio decu misleći da su njegova


Moram da priznam da je izuzetno zanimljivo kako se ovaj blog razvija: prvo je bila vatrena rasprava o abortusu, pa o pravima zena i bogu, a sad poprima oblik "razotkrivanja zena" kao razbludnog, nemoralnog i krajnje nepouzdanog pola.
Do cega dovede lose vodjena statistika i prica o podacima dobijenim iz nje!
maca22 maca22 14:43 26.08.2009

Re: !!

spartanka_afrodita
Do cega dovede lose vodjena statistika i prica o podacima dobijenim iz nje!

Pa ovde država i društvo pothranjuje mizoginiju, umesto da se to jasno tretira kao mentalna patologija pojedinca.
Ja mislim da ovde citirani novinski članci vrše tu funkciju.
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 14:54 26.08.2009

Re: !!

Pa ovde država i društvo pothranjuje mizoginiju, umesto da se to jasno tretira kao mentalna patologija pojedinca.

Ja se sa tobom slazem, ali ovde mnoge zene nisu svesne mizoginije (od malena se sistematski ukalupljuje tako da sve trpi, cuti, oprasta i prihvata zato sto je zena i to se podrazumeva, pa kako onda da zna da tu nije nesto u redu?! zensko dete se od pocetka ne vaspitava u duhu ravnopravnosti sa muskim detetom, naprotiv podvaci se znacaj polne razlike na njenu stetu), a kamoli muskarci. Istovremeno ti muskarci su rodjeni i pretezno vaspitavani od strane zene koju kao majku vole a kao zenu preziru i citav zivot se bore sa tim rascepom u sebi.

Edit: ne zelim da generalizujem, izuzetaka na obe strane ima i u poslednje vreme, hvalabogu, sve vise. Ja sam sustinski optimista u odnosu na prevazilazenje "homo balkanicus" pecinski covek modela (ovako sam ja krstila tu pojavu)
chobanica chobanica 14:55 26.08.2009

Re: !!

purenjak

Jos jedna stvar...interesuje me Vase misljenje o abortusu???


Opravdan samo ako dete nije muzevljevo, valjda



(Ukratko, sin hoce da se zeni ali mu otac svaki put kaze da je ta devojka njegova sestra, decku dojadi pa sve to kaze majci, a ona ga obraduje da ni njegov otac nije njegov otac )
maca22 maca22 15:15 26.08.2009

Re: !!

chobanica
(Ukratko, sin hoce da se zeni ali mu otac svaki put kaze da je ta devojka njegova sestra, decku dojadi pa sve to kaze majci, a ona ga obraduje da ni njegov otac nije njegov otac )

Eto, to se zove vedar pogled na život.
purenjak purenjak 15:25 26.08.2009

Re: !!

dunja73
Mislim da je bila sprovedena na teritoriji Beograda.Nisam sasvim siguran. U svakom slucaju nekoliko ucesnika je ucestvovalo u izradi te statistike pa su recimo govorili lekari ,privatna lekarska praksa,sudski vestaci i sudije..itd. Dosli su do porazavajucih i neobjasnjivih podataka.Neka su podaci i za 50% pogresni opet je to strasno!!!!Jedan od razloga sto se ovaj covek koji ovo pise razlikuje od prosecnog stanovnika EU je i upravo navedeno .Vaznije mu je "tudje postenje ili nepostenje" od broja rodjene dece .I njemu , NJEMU je to Strasno .. E ovo vam je "moral onanizam" ako niste znali .

Vecu glupost odavno nisam procitao.ne galamite i pazljivije citajte.
rodjenje i ne rodjenje dece je druga tema i ne cenite sta je meni " vaznije a sta ne vaznije" na osnovu par recenica.Potpuno ste pogresili.
purenjak purenjak 15:29 26.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakZenski mozak je cudna stvar...ni same ne znaju zasto su takve....Žene imaju mozak? Ja mislila da su to dve ganglije, kao u kišne gliste. Elem, u svakom slučaju, lepo si mi odbrusio, nema šta. Sad se osećam posramljeno i postavljeno na svoje mesto. Idem sad malo da ćutim. Ajde molim te da ćutiš i ti.

Nije bitno sta ste Vi mislili o sopstvenom mozgu.Nazalost,tema je previse ozbiljna da bi se nasalio sa vama pogresio sam kada sam pomislio da se sa Vama moze porazgovarati.Izvinjavam se.
duchesse duchesse 16:17 26.08.2009

Re: !!

purenjak
Nije bitno sta ste Vi mislili o sopstvenom mozgu.Nazalost,tema je previse ozbiljna da bi se nasalio sa vama pogresio sam kada sam pomislio da se sa Vama moze porazgovarati.Izvinjavam se.


E a što volim kad ih dovedem do toga da počnu da vredjaju na ličnom nivou, preko interneta, i to na blogu posvećenom statistici o broju abortusa u Srbiji. Tačno vidiš ili kako mu intelektualni kapaciteti ne dozvoljavaju ništa bolje od toga, ili kako se strašno naljutio zato što mu tako neposlušno odgovaram. A onda tek kad se pozove na ozbiljnost teme a sam nije izneo makar jedan ozbiljan argument... osim, naravno onog najozbiljnijeg, da 30% žena u Srbiji podmeće svojim muževima tudju decu.

Ali kako reče spartanka_afrodita, ta je vrsta humanoida u izumiranju, te je razumljivo čemu tolika agravacija.
duchesse duchesse 16:19 26.08.2009

Re: !!

dunja73
E ovo vam je "moral onanizam" ako niste znali .


Našle smo nešto o čemu se slažemo.
duchesse duchesse 16:28 26.08.2009

Re: !!

spartanka_afrodita
zensko dete se od pocetka ne vaspitava u duhu ravnopravnosti sa muskim detetom, naprotiv podvaci se znacaj polne razlike na njenu stetu), a kamoli muskarci.


Imam drugaricu koja ima brata 10god mladjeg od nje. Njeni roditelji su oboje dr. nauka, reklo bi se prosvećeni i obrazovani, ozbiljni ljudi. Sećam se kada je mali doveden kući iz porodilišta, ja sam bila kod nje. Mama joj je rekla da treba da bude srećna što ima brata, jer će sad imati:
ko da je brani!!!

Eto jednog primera.

Inače odlično rečeno, spartanka_afrodita, ovde se od malena deca ne vaspitavaju kao jednaka, i to u svim slojevima društva, čast izuzecima. I tu su apsolutno najveći krivci majke.
maca22 maca22 19:35 26.08.2009

Re: !!

duchesse
I tu su apsolutno najveći krivci majke.

A šta one tačno/konkretno rade?
Ozb.
duchesse duchesse 20:12 26.08.2009

Re: !!

Mogu da napišem roman-reku nabrajajući primere o tome kako su majke odgovorne za nejednakost polova u SRB. Ali da ne bih smarala, recimo da se to svodi na ovo:
Majka ne želi svojoj ćerci emancipaciju, nego je uči da ona treba da bude podredjena muškarcu. (npr. obrazovanje je ili nebitno ili je bitno samo kao "intelektualni miraz", ćera kad malo stasa odmah treba da se privati kućnih poslova dok sinak ne radi ništa, posao je uvek podredjen porodici ili ga treba napustiti kad imaš porodicu, očeva reč se ne dovodi u pitanje, majka ponavlja očeve reči i nema sopstveno mišljenje što očekuje i od ćerke, ambicije se često ismejavaju itd.)
Majka sina ne uči da treba da poštuje žene, u svakom smislu, a posebno ne kao jednake u kući, tako što se postavlja kao sinovljev rob i podržava njegovo uverenje da kad majka više ne bude radila za njega, treba da radi žena. Majka takodje želi emotivni primat nad sinom, i podržava njegove ideje o tome kako npr. "više nema poštenih žena". Majka se stavlja u položaj potlačenog prema ocu i stavlja sinu svojim ponašanjem do znanja da je to ok, i da on to treba da očekuje od svoje žene itd.
Zašto su majke ogovornije od očeva? Očevi su deo establišmenta i kao takvi, često na uštrb dobrobiti svoje ženske dece, brane prepogative koje im ovo društvo pruža. To nije ok, ali je za očekivati. Celokupna ljudska egzistencija od vajkada se svodi na borbe različitih grupa za prevlast.
Ali majke nisu establišment, one su na istom nivou kao deca, i umesto da se pobune, da požele bolji život za svoje ćerke, one ih teraju u isti položaj u kojem su one same. Ja razumem da nema puno prosvećenih žena, ali te stvari su toliko evidentne da ne moraš da budeš obrazovan da bi ih shvatio. I ako ne možeš da pomogneš svojem timu, bar nemoj da radiš na njegovu štetu.
Ja takve majke vidim kao izdajice. A suština je robovski mentalitet, kukavičluk koji je duboko ukorenjen u takvu prirodu, koja jedino što može jeste da se poistoveti sa agresorom, i zastupa njegove ciljeve, nadajući se da će tako uzeti udela u njegovoj snazi, i primiriti njegov gnev. Prilično bedno.
maca22 maca22 20:16 26.08.2009

Re: !!

Hvala.
duchesse duchesse 20:39 26.08.2009

Re: !!

Nema na č. Malo se raskokodačem kad se potegne ta tema, izvinjavam se na podužem postu.
cult cult 22:39 26.08.2009

Re: !!

ma, ništa, ništa...
auh!
ovo je bilo nadhnuto.
istina, jbt.
nego...mene mama nije ucila tako, pa....
vidi kakav sam ispao.
duchesse duchesse 09:04 27.08.2009

Re: !!

A dobro, cult, znaš ono o izuzecima i pravilima. Uostalom, sigurna sam da ima majki koje vaspitavaju svoju decu u nekom drugom duhu. Šteta samo što takvih nema više.

Kad smo već kod toga, sedim na poslu, kolega odvalio radio 3, ide rasprava o tome da li ženama treba produžiti radni staž do 65. godine života ili ne. I javljaju se neke besne žene, kažu:
"Žena ima mnogo više obaveza od muškarca, ona mora da radi i na poslu i kod kuće, nije pravedno da još radimo do 65."
Onda se javi neki čikica i kaže:
"Jesu htele ravnopravnost? E eto ima ga na!"
Nikome nije palo na pamet da kaže, važi, hoćemo da radimo do 65. godine, ali nek se onda donese zakon, kao u Španiji, da su muškarac i žena obavezni da dele kućne poslove, te da žena može da traži odštetu ako muž ne radi po kući, i veću alimentaciju ako je prijavljivala da tokom bračnog života nije ispunjavao te obaveze. Takodje, nek se uvede obavezno domaćinstvo za dečake, da posle ne bude "nije mi mama pokazala kako". Tek onda možemo da govorimo o ravnopravnosti.

A ja toliko trolujem da više nema smisla. Mnogo sam "nadahnuta" kad je reč o temi muško-ženskih odnosa u SRB.
cult cult 10:43 27.08.2009

Re: !!

sto se tice muskog nebavljenja zivotnim stvarima - stvar je u superiornosti zenskog mozga nad muskim.
Evolucija - fizicki ste slabije, pa vam se mozak razvijao mnogo brze nego muski.
Jos uvek ste hm potlacene, ali to ce se kroz koju deceniju potpuno promeniti.
duchesse duchesse 11:25 27.08.2009

Re: !!

Ma jok. Stvar je u kultu boga sunca i boginje zemlje.
Vi gledate na gore, patite od visokog stepena apstrakcije, dok se mi ne uzdižemo. Shodno tome, vama novine kad stignete kući s posla, i težak intelektualan rad, a nama varjača, pegla i usisivač.

Šalim se, of course. A što se tiče ovoga
cult
Jos uvek ste hm potlacene, ali to ce se kroz koju deceniju potpuno promeniti.

iz tvoje tastature u božje uši!
purenjak purenjak 13:53 27.08.2009

Re: !!

duchesse
Mogu da napišem roman-reku nabrajajući primere o tome kako su majke odgovorne za nejednakost polova u SRB. Ali da ne bih smarala, recimo da se to svodi na ovo:Majka ne želi svojoj ćerci emancipaciju, nego je uči da ona treba da bude podredjena muškarcu. (npr. obrazovanje je ili nebitno ili je bitno samo kao "intelektualni miraz", ćera kad malo stasa odmah treba da se privati kućnih poslova dok sinak ne radi ništa, posao je uvek podredjen porodici ili ga treba napustiti kad imaš porodicu, očeva reč se ne dovodi u pitanje, majka ponavlja očeve reči i nema sopstveno mišljenje što očekuje i od ćerke, ambicije se često ismejavaju itd.)Majka sina ne uči da treba da poštuje žene, u svakom smislu, a posebno ne kao jednake u kući, tako što se postavlja kao sinovljev rob i podržava njegovo uverenje da kad majka više ne bude radila za njega, treba da radi žena. Majka takodje želi emotivni primat nad sinom, i podržava njegove ideje o tome kako npr. "više nema poštenih žena". Majka se stavlja u položaj potlačenog prema ocu i stavlja sinu svojim ponašanjem do znanja da je to ok, i da on to treba da očekuje od svoje žene itd. Zašto su majke ogovornije od očeva? Očevi su deo establišmenta i kao takvi, često na uštrb dobrobiti svoje ženske dece, brane prepogative koje im ovo društvo pruža. To nije ok, ali je za očekivati. Celokupna ljudska egzistencija od vajkada se svodi na borbe različitih grupa za prevlast.Ali majke nisu establišment, one su na istom nivou kao deca, i umesto da se pobune, da požele bolji život za svoje ćerke, one ih teraju u isti položaj u kojem su one same. Ja razumem da nema puno prosvećenih žena, ali te stvari su toliko evidentne da ne moraš da budeš obrazovan da bi ih shvatio. I ako ne možeš da pomogneš svojem timu, bar nemoj da radiš na njegovu štetu.Ja takve majke vidim kao izdajice. A suština je robovski mentalitet, kukavičluk koji je duboko ukorenjen u takvu prirodu, koja jedino što može jeste da se poistoveti sa agresorom, i zastupa njegove ciljeve, nadajući se da će tako uzeti udela u njegovoj snazi, i primiriti njegov gnev. Prilično bedno.

Impresivno zar ne? Impresivno da.
purenjak purenjak 14:05 27.08.2009

Re: !!

duchesse

purenjakNije bitno sta ste Vi mislili o sopstvenom mozgu.Nazalost,tema je previse ozbiljna da bi se nasalio sa vama pogresio sam kada sam pomislio da se sa Vama moze porazgovarati.Izvinjavam se. E a što volim kad ih dovedem do toga da počnu da vredjaju na ličnom nivou, preko interneta, i to na blogu posvećenom statistici o broju abortusa u Srbiji. Tačno vidiš ili kako mu intelektualni kapaciteti ne dozvoljavaju ništa bolje od toga, ili kako se strašno naljutio zato što mu tako neposlušno odgovaram. A onda tek kad se pozove na ozbiljnost teme a sam nije izneo makar jedan ozbiljan argument... osim, naravno onog najozbiljnijeg, da 30% žena u Srbiji podmeće svojim muževima tudju decu. Ali kako reče spartanka_afrodita, ta je vrsta humanoida u izumiranju, te je razumljivo čemu tolika agravacija.

Eh sto volim kada se izrazgovaram sa nekim ko uporno prica bezsmislice,tvrdoglavo prica van teme i spusta razgovor na nivo 3.razreda,ukljucuje "licno" u sve to i verovatno se samozadovoljno gleda u ogledalu naglas vicuci" JEBOTE AL SAM PAMETNA"!!!
P.S. Blog niije namenjen da bi se ljudi dovodili do vredjanja na licnom nivou ili sta vec rekoste vec da covek i zena normalno porazgovaraju pa makar se i ne slagali.Objasnjenje o koriscenju bloga se vrlo lako nadje.
Ostajte zdravi i veseli!!!
duchesse duchesse 14:20 27.08.2009

Re: !!

purenjak
Eh sto volim kada se izrazgovaram sa nekim ko uporno prica bezsmislice,tvrdoglavo prica van teme i spusta razgovor na nivo 3.razreda,ukljucuje "licno" u sve to i verovatno se samozadovoljno gleda u ogledalu naglas vicuci" JEBOTE AL SAM PAMETNA"!!!
P.S. Blog niije namenjen da bi se ljudi dovodili do vredjanja na licnom nivou ili sta vec rekoste vec da covek i zena normalno porazgovaraju pa makar se i ne slagali.Objasnjenje o koriscenju bloga se vrlo lako nadje.
Ostajte zdravi i veseli!!!


A onaj koji piše o "nepoštenju žena" na blogu koji je posvećen statistici abortusa, svakako piše u okviru teme. A onda još veoma originalno prelazi na taktiku: nisam ja taj koji vredja na ličnom nivou, nisam ja taj kome je kultura dijaloga na nivou 3. razreda, nisam ja taj koji misli da je najpametniji - to ste vi. A onda se još uključi i jedno "jebote" da celoj priči da posebno plemenit šmek.

E ali mora njegova da bude poslednja, jerbo je muš-ko. Evo pustiću ga. Neću više da odgovaram, mame mi.
Ja završila.
cult cult 17:13 27.08.2009

Re: !!

Vi gledate na gore, patite od visokog stepena apstrakcije, dok se mi ne uzdižemo. Shodno tome, vama novine kad stignete kući s posla, i težak intelektualan rad, a nama varjača, pegla i usisivač.


ne. : )

nas mozak nije sposoban da se bavi sa vise stvari odjednom.
i ima opasnih problema sa odredjivanjem prioriteta.
citaju mi se novine - cool.
treba srediti kucu - cool, ali ne mogu sad o tome da razmisljam.
eto, bio sam plastican.
i nemamo smisao za detalje.
a ni za prakticnost.

maca22 maca22 17:25 27.08.2009

Re: !!

cult
nas mozak nije sposoban da se bavi sa vise stvari odjednom.
i ima opasnih problema sa odredjivanjem prioriteta.
citaju mi se novine - cool.
treba srediti kucu - cool, ali ne mogu sad o tome da razmisljam.

Jel? Ok, da javim tati da ipak ima još jednog sina. lol
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 18:32 27.08.2009

Re: !!

Nikome nije palo na pamet da kaže, važi, hoćemo da radimo do 65. godine, ali nek se onda donese zakon, kao u Španiji, da su muškarac i žena obavezni da dele kućne poslove, te da žena može da traži odštetu ako muž ne radi po kući, i veću alimentaciju ako je prijavljivala da tokom bračnog života nije ispunjavao te obaveze. Takodje, nek se uvede obavezno domaćinstvo za dečake, da posle ne bude "nije mi mama pokazala kako". Tek onda možemo da govorimo o ravnopravnosti.

spartanka_afrodita spartanka_afrodita 18:38 27.08.2009

Re: !!

Vi gledate na gore, patite od visokog stepena apstrakcije, dok se mi ne uzdižemo. Shodno tome, vama novine kad stignete kući s posla, i težak intelektualan rad, a nama varjača, pegla i usisivač

E bas bih volela da znam koji je to "tezak intelektualni rad" koji obavljaju muskarci (pardon mislim da se ovaj gore opis ipak odnosi na muzeve iz roda homo balkanicus)! Verovatno citanje novina i gledanje fudbala i rasprava o istom uz pivo! Sve sami intelektualci!
cult cult 19:10 27.08.2009

Re: !!

teško je.
al se snalazimo.
maca22 maca22 19:13 27.08.2009

Re: !!

Poslednje vreme je došlo kad se ja smejem Cultovim forama.

Pa nisu one mislile na tebe. I ostale fine ljude ove zemlje. :)
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 19:57 27.08.2009

Re: !!

teško je.
al se snalazimo.

uros_vozdovac uros_vozdovac 16:15 24.08.2009

Evo ti kontakt

Др Катарина Седлецки, начелник Републичког центра за планирање породице. Рођена 14 августа 1958 године. Медицински факултет завршила је 1982 године, специјализацију из гинекологије и акушерства 1991 године. Магистарирала је 1988 године, докторирала 1999 године. Све титуле стекла је на Медицинском факултету у Београду. Области посебног интересовања: гинекологија дечијег и адолесцентног узраста, репродуктивно здравље младих, планирање породице.
тел. 310 82 85; е-маил: planporodice@beotel.yu
chobanica chobanica 16:16 24.08.2009

Uobicajeno objasnjenje

Zli i nevaljali privatnici ne prijavljuju stvaran broj abortusa koje obave, a drzavne zdravstvene ustanove su kao i obicno ciste kao suza
strenum strenum 16:23 24.08.2009

Re: Uobicajeno objasnjenje

I ja sam to prvo pomislila-privatne ordinacije. Ne znam imaju li oni neku obavezu prijavljivanja abortusa i drugih procedura.
Da je strasno, strasno je. I broj abortusa i razlika i neslaganje podataka!
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:26 24.08.2009

Re: Uobicajeno objasnjenje

I ja sam to prvo pomislila-privatne ordinacije. Ne znam imaju li oni neku obavezu prijavljivanja abortusa i drugih procedura.


Aman, ljudi, nemoguće da su samo privatnici krivi, nema toliko privatnika!
Ja sam shvatila da je chobanica bila ironična kad je ovo rekla.
mrvicak mrvicak 17:24 25.08.2009

Re: Uobicajeno objasnjenje

Ma hajte, da svaki privatni ginekolog obavi 10tak i ne prijavi ih - pa ne bismo dogurali do te cifre!!!

Ja bih rekla da je to prosto jedno neodgovorno frljanje brojkama... sasvim zgodno i prikladno težnji da se uštede budžetska sredstva na taj način što će se skresati davanja za te svrhe tj. mogućnost odlučivanja o ne/rađanju + sasvim u skladu sa tradicionalističkim i klerikalnim fazonima koji su još prilično popularni (sve sa zakukavanjem o beloj kugi, sebičnim ženama, sumraku nacije itd)...
ukratko, ovde bi kukumavka nad belom kugom mogla jako lepo da se udruži sa kriznim kresanjem budžetskih davanja, a to bi bilo jaaako opasno...

Ma ček, prosto ne mogu da odolim - sad ću da pišem i ja g. Sedlacki, jako sam radoznala hoće li i šta odgovoriti - otkude joj te brojke katastrofične..
maca22 maca22 16:32 24.08.2009

Ma nije nego

Da postujem ponovo komentar i na ovom blogu:
A da li mislite da je ova statistika, a tek zaključci bez statisitke tačni?
Kada je reč o ekonomskom faktoru, padu standarda, problemima nalaženja sigurnog posla i činjenici da sve veći broj bračnih parova rađanje ostavlja za kasnije godine, ona je rekla da glavni razlog visokog broja namernih pobačaja u Srbiji nije ekonomski faktor, već to što su žene nedovoljno informisane o rizicima.

Hrana među najskupljima u Evropi, ali problem leži u tome da su naše žene seljančure?
Pa zašto nisu dovoljno informisane?
maca22 maca22 16:54 24.08.2009

Re: Ma nije nego

"ona je rekla da glavni razlog visokog broja namernih pobačaja u Srbiji nije ekonomski faktor",

Kako ona ovo MOŽE da kaže, bre?



Deca na državnim jaslama

Da državna briga povoljno utiče na natalitet, najbolje pokazuje primer Francuske, koja je evropski rekorder po broju novorođenčadi.
Broj stanovnika Francuske stabilno raste dugi niz godina. U 2008. se uvećao za 366.500 ljudi, i to pre svega zahvaljujući visokom natalitetu, a ne doseljavanju imigranata, kao što je slučaj u mnogim zemljama Zapada.

Suprotno uvreženim shvatanjima, natalitet u Francuskoj ne povećavaju porodice imigranata, već tipične familije [Francuza. Ovde nije nikakva retkost videti bračni par s troje ili više dece. Preskočena je lestvica proste reprodukcije: prosek novorođenčadi po ženi prošle godine je bio veći čak nego u Irskoj, i iznosio je 2,02, što je ukupno 834.000 prinova za 12 meseci. Za to vreme, uselilo se samo 76.000 novih stranaca, dok je umrlo 543.500 osoba.
U ovaj francuski „bejbi-bum“ država je dobro „umešala prste“, jer daje povlastice na svakom koraku. ...

dunja73 dunja73 16:33 24.08.2009

---

Da li se oni "frljaju " ciframa je mnogo manje bitno nego borba protiv Abortusa.
Dobar serijal blogova o kontracepcionim sredstvima , pritisak na ministarstvo
o snizenju cene istih , .. a i Crkva bi mogla mnogo tu da je zainteresovana na pravi nacin ..

Njima je u interesu da "imaju posla" pljuvkom im se ne moze doskociti , moze malo - ali nije to RESENJE !
Resenje je dopreti do svesti svake zene , i tucati , tucati je u glavu - dok neke stvari ne skonta ..
a obezbediti joj (im) nisku cenu i dobru ponudu kontracepcije .
maca22 maca22 16:35 24.08.2009

Re: ---

Problem nije u ženama, pa bih zamolila da se tuca neko drugi.
dunja73 dunja73 16:40 24.08.2009

Re: ---

Problem nije u ženama, pa bih zamolila da se tuca neko drugi.

U kome je problem , ko ostaje trudan ? Muskarac , ministar , apoteka ..
Rec drugarice "tucatí" bih zbog vase suzene lexike prevela na
" dopreti do svesti " ..
gore nazivas zene "seljancurama" ..
(samo te upozoravam)
maca22 maca22 16:44 24.08.2009

Re: ---

dunja73
Problem nije u ženama, pa bih zamolila da se tuca neko drugi.

U kome je problem , ko ostaje trudan ? Muskarac , ministar , apoteka ..
Rec drugarice "tucatí" bih zbog vase suzene lexike prevela na
" dopreti do svesti " ..
gore nazivas zene "seljancurama" ..
(samo te upozoravam)

Šta tebi šuška iza ušiju.
mladen.mladen mladen.mladen 16:47 24.08.2009

Re: ---

sinoc kad sam video naslov u novinama pomislio sam kako ce neko da okaci tri reci i kao aj mi sad da pricamo ovde. ali Krugolina je spasila stvar...

a dunja, ja bih svasta pricao na ovu temu ko je i zasto kriv... al aj posto je Krugolinin blog samo kratko: nisu te zene same zatrudnele. kolika god da je stvarna cifra ona mnogo govori i o nama, kao muskarcima i to.

jel preterano ako kazem: kriv si zato sto je neko zbog tebe morao na abortus - testis. kriv si za dva abortusa - dva testisa. treceg nece biti.)
topcat topcat 17:08 24.08.2009

Re: ---

mladen.mladen

jel preterano ako kazem: kriv si zato sto je neko zbog tebe morao na abortus - testis. kriv si za dva abortusa - dva testisa. treceg nece biti.)


Istina, nisu se "penjale same na sebe i ostale trudne" (parafraziran citat iz filma), ali s druge strane abortus se smatra "ženinim pravom" i ona tu odluku najčešće donosi samostalno.

Mene je od ranije malo boo u oči Krugolinin naslov vezan za Bijelu kugu i stanje u porodilištima (mada naravno podržavam hrabru akciju):
jedan od razloga je svakako broj abortusa, činjenica da se ništa ne čini da se taj broj smanji i činjenica da tim ženama koje su se odlučile za prekid trudnoće ne smeta stanje u porodilištima, ni padajuće klime, ni loše sanitarije, još manje neljubazno osoblje. One su odlučile i - obavile.

Dakle, po mom mišljenju, muškarac snosi dio odgovornosti, ali većina toga je ipak na ženi.
dunja73 dunja73 17:08 24.08.2009

Re: ---

samo te upozoravam)

izvinjavam se za ovo "te" tek mi je doslo do svesti kakav prizvuk ima

htedoh napisati
"samo upozoravam " da ne dodje do zabune.

@ mladen -e grozni ,

ja bih se nasalila na ovu temu sad sa tobom ,ali
bice prilike negde pod palubom...
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 17:10 24.08.2009

Re: ---

dunja73

Dobar serijal blogova o kontracepcionim sredstvima , pritisak na ministarstvo
o snizenju cene istih , .. a i Crkva bi mogla mnogo tu da je
zainteresovana na pravi nacin
..

Pa stvarno, ok je doza humora, ali bas da nas zasmejavas na blogu posvecenom ovako ozbiljnim pitanjima... Ovo je slicno tvrdnji da bi, recimo, "crvene beretke" mogle mnogo da doprinesu pravdi za zrtve rata ili da bi Lokid-Martin mogao da doprinese svetskom razoruzanju ili da bi Velja Ilic mogao mnogo da uradi za poboljsanje kulture javnog dijaloga... Crkva je i kod nas i u svetu nazalost glavna prepreka ne samo kontracepciji, vec i drugim oblicima planiranja i unapredjivanja porodice.

Krugolina, dobar tekst. Treba te mistifikacije razbiti. Nazalost, retko im pada na pamet da se uzbudjuju zbog nekih drugih statistika -- recimo onih koje pokazuju da imamo najvisu stopu nepismenosti u Evropi.
maca22 maca22 17:13 24.08.2009

Re: ---

topcat
činjenica da tim ženama koje su se odlučile za prekid trudnoće ne smeta stanje u porodilištima, ni padajuće klime, ni loše sanitarije, još manje neljubazno osoblje.

Odakle vam da im ništa ne smeta?
Itekako im smeta, i doživljavaju pravi mali horor. Mnogo gori nego sve ostale koje su iz "društveno prihvatljivog" razloga u tim istim bolnicama. I još ne smeju da zucnu.
dunja73 dunja73 17:17 24.08.2009

Re: ---

ali bas da nas zasmejavas na blogu posvecenom ovako ozbiljnim pitanjima...

Vas ? Koji ste to VI ?

Ovo je slicno tvrdnji da bi, recimo, "crvene beretke" mogle mnogo da doprinesu pravdi za zrtve rata ili da bi Lokid-Martin mogao da doprinese svetskom razoruzanju ili da bi Velja Ilic mogao mnogo da uradi za poboljsanje kulture javnog dijaloga...

sr . kroz gusto gr .
Crkva je i kod nas i u svetu nazalost glavna prepreka ne samo kontracepciji, vec i drugim oblicima planiranja i unapredjivanja porodice.

svako pise i ( ponasa se ) koliko zna .
chobanica chobanica 17:21 24.08.2009

Re: ---

topcat

Mene je od ranije malo boo u oči Krugolinin naslov vezan za Bijelu kugu i stanje u porodilištima (mada naravno podržavam hrabru akciju):
jedan od razloga je svakako broj abortusa




Zašto Srbi nestaju iliti zašto ne gledam Pink
maca22 maca22 17:24 24.08.2009

Re: ---

chobanica
topcat
Mene je od ranije malo boo u oči Krugolinin naslov vezan za Bijelu kugu i stanje u porodilištima (mada naravno podržavam hrabru akciju):
jedan od razloga je svakako broj abortusa

Zašto Srbi nestaju iliti zašto ne gledam Pink

chobanica
Prvo pitanje koje se postavlja: jesmo li za kontracepciju ili protiv kontracepcije? Ako smo za kontracepciju, onda želimo da tih 150000 žena godišnje uopšte ne zatrudni, zar ne? (Ako abortiraju znaci da trudnoću nisu želele, jelte, i da pripadaju ciljnoj grupi kojoj reklamirasmo kontracepciju celo veče.) A ako to želimo, krajnji rezultat je isti - Srbija ne dobija 150000 novih stanovnika godišnje. Kakve onda veze abortus ima sa belom kugom, i po kakvoj to uvrnutoj logici? (Po istoj logici po kojoj belu kugu uzrokuje kontracepcija, rekla bih.)

Svaka ti čast!

Dosta bre više slušamo gluposti! Dosta više huškanja i istresanja mržnje na žene!
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:31 24.08.2009

Re: ---

Nazalost, retko im pada na pamet da se uzbudjuju zbog nekih drugih statistika -- recimo onih koje pokazuju da imamo najvisu stopu nepismenosti u Evropi.


Možda zato ovde narod ne zna ni da broji?
topcat topcat 17:36 24.08.2009

Re: ---

maca22

Odakle vam da im ništa ne smeta?
Itekako im smeta, i doživlajvaju pravi malo horor. Mnogo gori nego sve ostale koje su iz "društveno prihvatljivog" razloga u tim istim bolnicama. I još ne smeju da zucnu.

A što bi trebale? Crveni tepih za čedomorstvo? Nagradu? Razumijevanje?
Imam taman toliko razumijevanja koliko je ona imala za život koji je počeo (a počeo je, čim se pokazao plusić na testu), a kojeg je "odstranila" - da joj ne ometa planove.
Činjenica je da se odlučuju za taj čin bez obzira na loše stanje u porodilištima, zbog kojeg se mnoge žene (kako vidimo po Krugolininom radu) ne odlučuju na djecu.
Da rezimiram:
ako su ovi podaci od 150 000 točni ili približno točni onda je riješena dilema zašto će Srbija izumrijeti od bijele kuge.

edit:
čobanice, ni ja ne gledam Pink.
Ali ne čitam ni Cosmopolitan.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:37 24.08.2009

Re: ---

A ako to želimo, krajnji rezultat je isti - Srbija ne dobija 150000 novih stanovnika godišnje.


Ljudi moji, pa zar iko u ovoj državi stvarno misli da bi se ukidanjem abortusa rađalo više dece?
Samo bi žene same sebe abortirale.
Što bi svakako povećalo maternalnu smrtnost.

Šta je meni sve moja pokojna baba pričala da su žene u njenom selu radile... i kako su radile... i koliko ih je poumiralo od toga što su radile... e, bre, nećemo valjda nazad u 19. vek!
topcat topcat 17:39 24.08.2009

Re: ---

Krugolina Borup


Ljudi moji, pa zar iko u ovoj državi stvarno misli da bi se ukidanjem abortusa rađalo više dece?
Samo bi žene same sebe abortirale.


Ok, onda je rješenje edukacija.
Za promjenu nešto i o odgovornosti, umjesto samo o "pravima".
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:42 24.08.2009

Re: ---

ako su ovi podaci od 150 000 točni ili približno točni onda je riješena dilema zašto će Srbija izumrijeti od bijele kuge.


Kao prvo, ne verujem da su tačni. Reč je o "procenama". Ali, ajde, ovih dana ću se baš napregnuti da probam da raščivijam otkud ovoliko neslaganje u zvaničnoj statistici i "procenama".

Kao drugo, čak i da su tačni podaci, onaj ko veruje da bi zabrana abortusa povećala broj dece - veoma je naivan. Jedino što bi ona povećala je - maternalna smrtnost.

Krugolina Borup Krugolina Borup 17:43 24.08.2009

Re: ---

Ok, onda je rješenje edukacija.


Slažem se.
maca22 maca22 17:44 24.08.2009

Re: ---

topcat
maca22

Odakle vam da im ništa ne smeta?
Itekako im smeta, i doživlajvaju pravi malo horor. Mnogo gori nego sve ostale koje su iz "društveno prihvatljivog" razloga u tim istim bolnicama. I još ne smeju da zucnu.

A što bi trebale? Crveni tepih za čedomorstvo? Nagradu? Razumijevanje?
Imam taman toliko razumijevanja

Srećom po nas, civilizovani svet ne razmišlja poput vas. I smatra sadizam za bolest.

topcat
koliko je ona imala za život koji je počeo (a počeo je, čim se pokazao plusić na testu), a kojeg je "odstranila" - da joj ne ometa planove.

Onda da vama daju tu decu na odgoj, kad u njihovo ime plemenito mrzite? Vaše panove ne bi poremetili, vi niste sebični i znate prioritete. Koje sirotište vodite?

topcat
Činjenica je da se odlučuju za taj čin bez obzira na loše stanje u porodilištima, zbog kojeg se mnoge žene (kako vidimo po Krugolininom radu) ne odlučuju na djecu.

Jadne Svako humana hrišćanska duša sa njima saoseća.

topcat
ako su ovi podaci od 150 000 točni ili približno točni onda je riješena dilema zašto će Srbija izumrijeti od bijele kuge.

Na tu iščašenu logiku se osvrnula blogerka Chobanica. Deder pročitajte, da se ne ponavljamo.
maca22 maca22 17:51 24.08.2009

Re: ---

topcat
Ok, onda je rješenje edukacija.

O kontracepciji?
Pa onda se ta deca OPET neće roditi.
I onda će Srbi opet izumreti. Jel tako, tako je.

Po vama borba protiv bele kuge je ujedno borba protiv kontracepcije.
Ili mislite da Repulbika Srbija krene da vodi stratešku borbu protiv bele kuge računajući na neželjenu decu?
topcat topcat 17:54 24.08.2009

Re: ---

maca22

Srećom po nas, civilizovani svet ne razmišlja poput vas.


Naravno, pa opće je poznato da je topcat primitivka koja živi na rubu šume i odbija se civilizirati.
Samim time odbija prihvatiti ubojstvo - pogotovo nerođenog djeteta - kao nešto normalno i poželjno.

Vi, modernizirane i civilizirane, ćete valjda spasiti svijet - kurtonima.
Čobanica će nositi transparente.
topcat topcat 17:56 24.08.2009

Re: ---

maca22

O kontracepciji?


Ne, kolegice, nego o odgovornosti. Toga u današnjem svijetu nedostaje.
Kurtona ima na svakom kiosku, a ni do pilula nije teško.
maca22 maca22 17:57 24.08.2009

Re: ---

topcat
Naravno, pa opće je poznato da je topcat primitivka koja živi na rubu šume i odbija se civilizirati.
Samim time odbija prihvatiti ubojstvo - pogotovo nerođenog djeteta - kao nešto normalno i poželjno.

A ne, opet ste pomešali. Ni civlizovovani ne misle da je abortus "normalan i poželjan". Nije to razlika.

Civilizovani svet nije, poput vas, pun mržnje i sadizma prema tim ženama.
maca22 maca22 17:59 24.08.2009

Re: ---

topcat
maca22

O kontracepciji?


Ne, kolegice, nego o odgovornosti. Toga u današnjem svijetu nedostaje.
Kurtona ima na svakom kiosku, a ni do pilula nije teško.

Pa kako ćete time pobediti belu kugu?
(vrtimo se krug:))
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:02 24.08.2009

Re: ---

Samim time odbija prihvatiti ubojstvo - pogotovo nerođenog djeteta - kao nešto normalno i poželjno.


Zar vi stvarno mislite da je to pitanje ŽELJE a ne MORANJA?
topcat topcat 18:07 24.08.2009

Re: ---

maca22


Civilizovani svet nije, poput vas, pun mržnje i sadizma prema tim ženama.


Odakle vam pravo da mi lijepite nešto što ne stoji?
Kužim da u nedostatku ideja citirate iz nekog ženskog časopisa za ispiranje mozga, ali neodobravanje čina ili nerazumijevanje za odluku na isti nije mržnja, a još manje je sadizam.
Nešto ste pobrkali.
topcat topcat 18:09 24.08.2009

Re: ---

Krugolina Borup

Zar vi stvarno mislite da je to pitanje ŽELJE a ne MORANJA?


Uglavnom je pitanje NE - ŽELJENJA.
Ili je 150 000 žena prisiljeno abortirati iz zdravstvenih razloga? (što možemo nazvati moranjem)
maca22 maca22 18:10 24.08.2009

Re: ---

topcat
maca22
Civilizovani svet nije, poput vas, pun mržnje i sadizma prema tim ženama.

Odakle vam pravo da mi lijepite nešto što ne stoji?
Kužim da u nedostatku ideja citirate iz nekog ženskog časopisa za ispiranje

Citiram vas:

topcat
maca22

Odakle vam da im ništa ne smeta?
Itekako im smeta, i doživlajvaju pravi malo horor. Mnogo gori nego sve ostale koje su iz "društveno prihvatljivog" razloga u tim istim bolnicama. I još ne smeju da zucnu.

A što bi trebale? Crveni tepih za čedomorstvo? Nagradu? Razumijevanje?
Imam taman toliko razumijevanja koliko je ona imala za život koji je počeo (a počeo je, čim se pokazao plusić na testu), a kojeg je "odstranila" - da joj ne ometa planove.


Koliko mržnje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:13 24.08.2009

Re: ---

Uglavnom je pitanje NE - ŽELJENJA.
Ili je 150 000 žena prisiljeno abortirati iz zdravstvenih razloga? (što možemo nazvati moranjem)


Kao prvo, uopšte ne znamo da li je procena od 150.000 tačna. Da vas podsetim - zvaničan podatak glasi: oko 25.000 abortusa godišnje. To znači: SVAKA 70. ŽENA, a ne svaka 12. žena.

Drugo, uvažavate samo zdravstvene razloge?
A ekonomske? Oni nisu opravdani? Bitno je samo roditi, a da li će da ima da jede i da li će biti golo i boso - to nije važno?
zilikaka zilikaka 18:16 24.08.2009

Re: ---

Zar vi stvarno mislite da je to pitanje ŽELJE a ne MORANJA?

e, konacno prava stvar!
Razloga ima milion, a svi su pomalo slicni - ne mogu da mu pruzim pristojan zivot!
topcat topcat 18:23 24.08.2009

Re: ---

maca22


Koliko mržnje.


Predvidljivo.
Hvala na citatu, sjećam se što sam napisala. Nije bilo ni tako davno.
Ponavljam:
Nerazumijevanje za odluku na čin nije mržnja.
Osim toga ne vidim zašto bi žene koje se odlučuju na abortus trebale imati specijalan status u porodilištu u odnosu na žene koje žele roditi svoju djecu.
Bilo je ranije govora o tome da li trebaju ili ne biti u istoj prostoriji itd...
Što se proživljenog horora tiče - ne vidim da je neku taj horor odvratio od nauma.

U jednom se slažem - vrtimo se u krug:
Vi smatrate da je abortus ženino pravo - ja smatram da nitko pa ni žena nema pravo na ubojstvo.
Vi abortus smatrate civilizacijskim napretkom jer je valjda "stručno" izveden - ja ga sa svom stručnošću i civilizacijom vidim kao zločin nad djetetom.
Dakle, nikad se nećemo dogovoriti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana