BiH i MZ : Prskali komarce, uništili pčele

Aleksandar T RSS / 24.10.2007. u 12:57

 

 bee_main.jpg

Naslov- Prskali komarce, uništili pčele -koji mi je ovog jula,
gotovo hipnotički, zaokupio pažnju sa naslovnice dnevnih novina, nekih, ticao se uobičajenog ljetnjeg nemara na nekom od poljoprivednih dobara u okruženju. Dosta čudnovato zapažanje, pošto mi pčele nisu nikada predstavljale oblast interesovanja, izuzev kako da ih izbjegnem, jer su me na vikendici, očeve pčele, gotovo prilikom svakog boravka obavezno obilježile barem jednom žaokom.

Pomenuti naslov mi je evo, shvatih, do sada u pažnji sve iz prostog razloga što na tragično genijalan način obilježava, u najvećem dijelu, politiku koju međunarodna zajednica sprovodi u Bosni i Hercegovini u ovo godina iza Dejtona.


Naravno, naravno, naravno....da nije međunarodne zajednice ne bi bilo ni mira ali stvari nikako da se postave na pravo mjesto. Popij... pa da počnemo sa pojašnjenjem.
Za vrijeme svog boravka u ovom svojevrsnom Twin Peaksu Evrope međunarodna zajednica se svojski trudi jedino da prska štetočine. Nerijetko nas ne upozori gdje je aktivnost u toku pa nas ni krive ni dužne isprska. Ko nam je, kažu, kriv kad smo tu gdje su štetočine. Do nekih štetočina i pored najbolje volje ne može doći pa lijepi slike naročito vrijednih štetočina i nudi nagrade za one koji ih poprskaju ili ih učine dostupnim za prskanje. Kako se mijenja pilot u avionu koji prska, tako se , po njegovom nahođenju, mijenjaju otrovi, način i uglovi prskanja. Smjesu kojom će vršiti prskanje piloti naprave zajedno sa drugarima, daleko, kod svoje kuće, kod koje uglavnom niko za nas nije čuo, i tako napunjeni dođu kod nas, da nas prskaju. Da bi nam sutra svima bilo bolje. Čudno je da su vrjednije štetočine, da li zbog smjese ili pilota, i dalje, i sve više, tu. Toliko su im, recimo, polijepili slika da najveći broj ljudi nema druge nego da ih drži zalijepljene po kućama... Za sama sredstva za prskanje su do sada potrošene milijarde dolara.
I šta?
Rezultati posljednjih izjašnjavanja naroda nam govore da su svo ovo vrijeme, kao u naslovu, prskane pčele. Poslije brojanja glasova svima je valjda jasno da ih je, i da će ih, biti sve manje. Pojedine su, pametne ko što su već pčele, shvatile da ovdje nema plodnih i mirisnih livada, pored svih obećanja, i da je bolje zamahnuti krilima i odjezditi ka nekim pašnjacima gdje livade to još uvijek jesu, mirisne i plodne, dostupne.
Odlučile su otići pa makar na tom putu i sagorjele.
U teškim vremenima sramno je biti neopredjeljen, rekao je neki grčki, koji bi drugo, mudrac. Svako drugo čovječije biće ovog vilajeta odlučilo se svjesno na sramotu nego na to obećano bolje, sada jednih, nešto prije drugih. Svako drugo biće se, sa druge strane, opredijelilo i odabralo svoje partnere za budućnost.
I evo nas, nakon svih ovih godina, na početku smo. Svi zajedno.
Ne znam da li je pilot sa početka priče odgovarao za pogrešno prskanje, pogrešan termin ili smjesu, iskreno - i ne interesuje me toliko. Ono što znam sigurno je da nijedan predstavnik međunarodnih dobrotvora ovdje nije do sada odgovarao za svoje loše poteze. Što i nije čudno. Najčešće tih poteza nije ni bilo, poteza koji nose odgovornost.
A, ko ne radi, prosto, ne može ni da pogrješi.
Prosječan službenik iz bilo koje strane zemlje u Bosni radi tri puta manje nego kod kuće, a za to je plaćen čarobnih tri puta više. Ne pokušava shvatiti problem Bosne, već pribjegava rješenjima iz svog kraja koji uglavnom nema nikakve dodirne tačke sa ljudima i krajem ovdje. Mandat mu je vrlo kratak da bi se, ako nije siguran, najčešće nije siguran, odrekao principa da je najbitnije ne napraviti grešku, pa makar ne bilo rezultata. Rezultatom nije ni vrednovan, a plata neće doći jedino ako se napravi vidljiva pogreška. Shodno tome nikada nije bilo spremnosti i stvarne zainteresovanosti na misiju koja bi stvari promijenila i koja bi naš slučaj dugoročno činila manje problematičnim. Organizuju su beskorisni seminari kao svojevrsna prela elite, krpelja visokog civilnog sektora i platiša istih na kojim je jedino važno ne uznemiti duhove i probuditi sumnju u lažni, frizirani izvještaj u projektima. Vozni parkovi međunarodnih organizacija po čistoći automobila prije liče na prodajne izložbe nego na vozila koja se voze zemljom u kojoj nema autoputa. Ne silaze sa asfalta, a problemi su, razumljivo, uglavnom daleko od glavnih puteva. Energija međunarodnih organizacija i njihovih radnika se neprestano troši u sprečavanju najekstremnijih snaga da čine naročito teške nevaljaštine i potonji su to vrlo dobro shvatili. Ne bune se. Radi im se stalna, besplatna, vrlo kvalitetna kampanja i najbitnije je laganim zagrijavanjem atmosfere svo vrijeme ostati u stalnoj izbornoj, predratno-ratno-postdejtonskoj formi, u kojoj je i vrapcima jasno da je stvarni partner nacionaliste ovdje, jedino i samo - nacionalista tamo. Tom logikom se vodi i veliki broj nevladinih organizacija. Najbolji partner u dobijanju sredstava za širenje demokratije ovde je nacionalista ovde i tamo. Kada nestane nacionalista ovde i tamo, nestaće i para, kao i mjesta savjetnika premijera za manjine, a šta onda raditi? Dok god ima nacionalista ovde i tamo ima i posla za trećerazrednog službenika međunarodne zajednice koji se nešto pita, što je mnogo bolje nego kod kuće, gdje je pomenuti službenik služio uglavnom za raznošenje kafe i novina sposobnijim drugarima. A i privreda neće dobiti donacije i pomoć, jer, zar ne vidite da se još niste izliječili od nacionalizma i ne možete bez nacionalista....
Nažalost, kalkulisanje nacionalizmom, njegovim gradiranjem od prihvatljivog do manje takvog na duge staze je samoubilačka koncepcija i sa ovo malo zemlje će otjerati i poslednju nadu i čovjeka koji stvari može promijeniti na bolje. Nedovoljna zainteresovanost međunarodne zajednice i konstantno arogantno odbijanje i neznanje, kako da se sklopi savez sa iskrenim demokratskim snagama na terenu, nije do sada uspjelo da stvori istinske lidere civilnog sektora i lidere budućnosti, što je, najblaže rečeno, tragično.
Ako se stvari značajno ne promijene, ne ostaje nam ništa drugo osim prskanja.
Ne znam kako vi, ali meni je tog prskanja stvarno dosta.
Ustvari, izbudalih od tog prskanja.
I nemamo druge, ili ćemo naći način da to prestane ili ćemo biti prskani idućih sto godina.
Ajd sad.

 

Aleksandar Trifunović 

 



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vipera vipera 14:04 24.10.2007

u sridu

Ovo je zaista poodak u sridu. Nema šta još dodati.
Kasper Kasper 14:05 24.10.2007

Hipokrizija

Uredbama disciplinovati narode u BiH je corav posao. Terati ih da zive zajedno-veliki greh. Znam o cemu pricam , rodjen u Tuzli, cetiri godine rata iza mene... Jedino posteno sto medjunarodna zajednica moze da uradi je da dozvoli Srbima i Hrvatima da se spoje sa maticnim drzavama, a na ostatku BiH muslimani da formiraju svoju nacionalnu drzavu. Pa onda u Evropu... Sve ostalo je corav posao!
Kazezoze Kazezoze 14:28 24.10.2007

Re: Hipokrizija

e vidish kasper, to je upravo i razlog shto se trecerazredni sluzhbenici UN-a i zadrzhavaju u BiH.
kad se ukine taj nacionalni duh, i kad se sve tri naroda slozhe da mogu zhiveti zajedno kao i pre, nece vishe ni biti potrebe da UN gostuje u Bosni.
Aleksandar T Aleksandar T 14:29 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Hmmm, a ko će da podijeli i kako teritoriju u situaciji kada je ratom oko 1 000 000 ljudi promijenilo svoje mjesto boravka. Ko će pomjerati grobove i stratišta preko 100 000 poginulih. To je tek ćorav i potencijalno krvav posao, skoro pa nemoguć što je i rat dokazao. Kada uđemo u Evropu kako kažeš, svakako će biti svejedno, bićemo zajedno, ako iskreno mislimo o tome.
Problem je što nas međunarodna zajednica u BH "huška" da se volimo a mnogo više bi uradila da je postigla da se za početak podnosimo.
Kasper Kasper 14:35 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Prijatelju, ti narodi vekovima ne zive zajedno - nego jedni pored drugih. To ti je kao sa SFRJ: dok moras - tu si! Ajde da ne govorimo o floskulama ,lepim zeljama ( verujem da tvoje jesu ) , nego o cinjenicama: U Bosni vekovima nema mira - samo primirje. Zanemarljiv je procenat Srba koji je dozivljavaju kao svoju drzavu. Jos je zanemarljiviji procenat Hrvata. Pitam te: Ko ima pravo da te narode tera da zive zajedno? Uzmi za primer Albance sa Kosova. Nece ljudi sa nama. Mislim da je glupo terati 2 miliona ljudi na nesto sto nece. Imam dva sina , ali ni jednog za rat. Ista stvar ti je i sa Bosnom . Reis IZ neki dan rece : Bosna je muslimanska zemlja, kome se to ne dopada neka ide. To je ono sto zelis meni i mojoj deci? Idi i menjaj muftiju, ja nisam uzeo pusku protiv multietnicnosti ( Yuge) , on je!
Filip2412 Filip2412 14:41 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Hmmm, a ko će da podijeli i kako teritoriju u situaciji kada je ratom oko 1 000 000 ljudi promijenilo


to nije nikakav problem, pa zar mislis da Hrvatska demokracija pati sto je napravila etnicko ciscenje?
Kasper Kasper 14:42 24.10.2007

Aleksandre

Teritorije se gube i dobijaju ratom ,uglavnom. U Bosni su sada prilicno definisane. Cinjenica je da 2 od 3 naroda u BiH ne zele da budu gde jesu. Kako kontam iz BL si, znas raspolozenje. Idi U Mostar. Isto. U ime cega da zivimo zajedno? Za sta da se trudimo? Nemam ja 100 zivota , a ni ti , pa da ubedjujemo komsije da smo im blizi nego pustinjska plemena? Dozivljavas li Sarajevo kao svoj glavni grad? Silajdzica kao coveka sa kojim mozes u Evropu?

Budi iskren...
rayzippo rayzippo 14:48 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Kao pre !? Tesko da nesto moze da bude kao pre...
Kazezoze Kazezoze 14:53 24.10.2007

Re: Hipokrizija

To je ono sto zelis meni i mojoj deci? Idi i menjaj muftiju, ja nisam uzeo pusku protiv multietnicnosti ( Yuge) , on je!

prvo ja nemam shta da zhelim ili ne zhelim ni tebi ni tvojoj deci, jer se medjunarodna zajednica tu pita, a ne ja.
drugo Tuzla je (koliko se secam) bila pre rata multietnichka i nevidim razlog da to ne bude i sada...
shto sa jedne etnichke strane izjavljuje jedan politichar ili verski vodja, to sa druge etnichke strane izjavljuje drugi i igranci nikad kraja. to im je zadatak valjda, da odrzhavaju mrzhnju.
aco je dobro rekao: "ajde da se za pochetak podnosimo!"
Aleksandar T Aleksandar T 14:55 24.10.2007

Re: Aleksandre

Posljedica ovakvo teritorijalnog uređenja BiH je Dejtonski sporazuma na koji su "teškom mukom" pristali lideri svih naroda koje pominješ. Ove granice znaci nisu proizvod zelja nas, kako ti kažeš zainteresovanih strana za podjelu BiH, nego kompromisa koji po meni najveću i jedinu vrijednost ima u tome što je zaustavio rat.
Rat je odvratna stvar, vjeruj mi, ja i moja porodica smo ga proveli ovdje svo vrijeme dok su ovi koji "teškom mukom" pristajali na kompromise komunicirali bez problema cjelo vrijeme tog istog rata. Trgovali oružjem, naftom i sl. Vidio i znam da je bilo tako.
Dakle, podjela po principu sadašnjih granica je nemoguća bez novog rata. Ja neću da ratujem. Mora da postoji još neko rješenje, iskreno se nadam....
Kasper Kasper 14:58 24.10.2007

Re: Hipokrizija

drugo Tuzla je (koliko se secam) bila pre rata multietnichka


Toliko da su 15.05.1992. ubijali vojnike multietnicke JNA cekicima, nozevima...( prisustvovao razmeni tela) . Bilo je Madjara, Slovaka pa cak i Muslimana , dece na odsluzenju vojnog roka! Ne znas o cemu pricas. Zelim ti da nikada ne saznas na svojoj kozi. Inace Tuzla je sada grad bez Srba , a skoro i bez Hrvata.
Doctor Wu Doctor Wu 15:33 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Inace Tuzla je sada grad bez Srba , a skoro i bez Hrvata.

Al' je makar vesela...
asterix asterix 17:20 24.10.2007

Re: Hipokrizija

Etnichki chist? shta to u stvari znachi? To znachi jednostran, kulturoloshki osiromashen, bez varijacija, multi etnichki desetkovan. Ne vidim razloga za slavlje.
Kasper Kasper 07:58 25.10.2007

Re: Aleksandre

Dakle, podjela po principu sadašnjih granica je nemoguća bez novog rata. Ja neću da ratujem. Mora da postoji još neko rješenje, iskreno se nadam....



Postoji. Dogovor Srba i Hrvata u Bosni. Dva od tri naroda ne zele tu drzavu, preko 50% stanovnistva. Sesti zajedno i artikulisati to.
Kasper Kasper 07:59 25.10.2007

Re: Hipokrizija

Al' je makar vesela...



Bolesna opaska, doktore.
Doctor Wu Doctor Wu 10:24 25.10.2007

Re: Hipokrizija

Bolesna opaska, doktore.

Da, sigurno. Dodao bih i tužna.
Čudo nema ovde Tuzlaka da nam malo trabunja o genocidnim tvorevinama.
Kasper Kasper 10:47 25.10.2007

Re: Hipokrizija

Čudo nema ovde Tuzlaka da nam malo trabunja o genocidnim tvorevinama.


Nemoj tako doktore, on je sad tuzlanac! Ja sam bivsi tuzlak.
blackbox blackbox 19:50 25.10.2007

Re: Hipokrizija

Prijatelju, ti narodi vekovima ne zive zajedno - nego jedni pored drugih.

Sviđalo se to kome ili ne ali od 1945. do 1990. živeli su zajedno i jedni pored drugih sa uvažavanjem.Zašto su Alija,Radovan i Boban lajali na "komunizam", pa upravo zato što nbije dozvoljavao njihove bolesne nacionalističko-šovinističke zamisli. Ne zaboravite da je svaki ispad na nacionalističkoj osnovi primerno kažnjavan i te budale su se bile skoro primirile.
Nećete reći da je život u mnogobrojnim mešovitim brakovima bio život jednih pored drugih.
Onda su, kao što znamo, pod firmom višepartizma formirane nacionalističko-šovinističke partije sa , ko fol demokratskih prefiksom. Sve su tesno sarađivale dok nisu zavadile narod, a prvi izbori u BiH su bili popis stanovništva po nacionalnoj osnovi.Je li Alija išao Radovanu na završnu konvenciju i Radovan njemu.Kada su pobedili složno su izjavili da su konačno srušili komunizam i uveli demokratiju, krećući u rat.
Ko je bio pametan na vreme je napustio to ludilo i zato onaj vic kako "pametan Bosanac zove glupog?Odgovor: "telefonom iz Nemačke".
Naravno da Alija niša ne bi mogao uraditi, čak ni uz pomoć mudžahedina niti bi oni dolazili, da mu svojom politikom nisu pomogli nacionalistički sponzori iz Zagreba i Beograda.
Ponašanje međunarodne zajednice u pogledu BiH je katastrofalno. Posle Dejtona takođe.
Kako je moguće da nije zabranila nacionalističke partije koje su počele i vodile rat. SDS je praktično minorizovana i njeni lideri nisu na političkoj sceni. Kako je moguće da Visoki predstavnik nije zabranio npr. politički angažman jednog Silajdžića koji je bio jedan od najvećih ratnih huškača?
Zanemarljiv je procenat Srba koji je dozivljavaju kao svoju drzavu.

Ne bi se baš složio. Obični i normalni ljudi su sami za sebe govorili da su Bosanci i kad ih pitate odakle su svi su govorili i sa ponosom da su iz BiH. E onda je došlo muhamedovanje, hrvatovanje i srbovanje i takmičenje u tome, ravno takmičenju u glupostima. Pa sad izmišljaju posebne jezike, potpuno anahrono.Muslimani ubacuju h gde treba i ne treba,Hrvati kao nešto iransko-starohrvatski a Srbi kao in je ekavica i čirilica.Setite se samo Biljane Plavšić kad je počela sarajevskim naglaskom da priča ekavicu pa još Beljina, Predor, Osek, Sedinjene američke države.
Uglavnom, ovo sada nije rešenje i , što bi Bosanci rekli j..o rrješenje koje ništa ne rješava.
Dok su se fukare obogatile, narod je naj..o.
Kasper Kasper 07:50 26.10.2007

Re: Hipokrizija

E onda je došlo muhamedovanje, hrvatovanje i srbovanje i takmičenje u tome, ravno takmičenju u glupostima.


Kako je doslo? Kako je tako siroko prihvaceno? Lezalo to u ljudima covece! Samo bilo pritajeno. O tome ti govorim. Ja sam jos kao dete znao koje je mesto bilo ustasko, koje cetnicko, koja porodica...
blackbox blackbox 09:28 26.10.2007

Re: Hipokrizija

Kasper
E onda je došlo muhamedovanje, hrvatovanje i srbovanje i takmičenje u tome, ravno takmičenju u glupostima. Kako je doslo? Kako je tako siroko prihvaceno? Lezalo to u ljudima covece! Samo bilo pritajeno. O tome ti govorim. Ja sam jos kao dete znao koje je mesto bilo ustasko, koje cetnicko, koja porodica...

Pa o tome i ja govoirim. I ja sam znao koje je selo bilo na kojoj strani, ali sam slušao mnogo više rečenice "Bilo, ne ponovilo se", nego one "Jedva čekam da se ponovi".
Bilo je pritajeno kod nejih i tih je bivalo sve manje, biološki. Ako je moglo biti pritajeno 50 godina, zašto svi zajedno ne učinišmo da ostane pritajeno.Kako to da se baš unuci i praunici sete da ginu da bi osvetili pradedove, a do tada su mislili da treba da žive za praunučad.
Tu su religije opet odigrale sramnu i zločinačku ulogu, huškajući narod na narod , kao sve u ime boga.
Počelo je otkopavanjem grobnica, nosanjem moštiju, povlačenjem novih srpskih i hrvatskih granica i Alijinom budalaštinom o islamskoj državi kada mu je broj vernika bio manje od 30% muslimanske populacije, kod Srba broj vernika još manji. Onda su se svojski potrudili da ovce vrate u torove. Uspelo im je uz, kako rekoh, podršku sponzora sa strane i totalno inferiornim držanjem Evrope, koja nije kapirala i bila okupirana sa sobom. Tek kad su dobili više stotina hiljada izbeglica upetljali i zajedno sa Amerima napravili rešenje koje je trajni izvor nestabilnosti jer niko nije zadovoljan.
Bilo bi pametnije da su u Dejtonu doneli odluku da Bosna ostaje cela nepodeljena i demilitarizovana, Da su zabranili trajno SDA, HDZ i SDS i pohapsili sve tri političke i vojne vrhuške, pohapsili sve koji su bili podstrekaci i vođe banditskih vojnih i para formacija. Međunarodni protektorat da traje dok se to ne završi.
Inače, ovako to nema perspektive. Pa oni su gro novca dobijenog za obnovu i izgradnju utrošili na izgradnju džamija i crkava i u privatne džepove.
Tušno je da Bosna koja je bila vesela i pjevala, sada nije vesela, ne pjeva, jer niko nije zadovoljan ni sa sobom ni sa onima pored sebe.
Kasper Kasper 09:41 26.10.2007

Re: Hipokrizija

Slazem se, uglavnom. Ali posto se to u Bosni ponavlja vekovima , treba to jednom preseci. Drzava ne funkcionise ni uz jedini protektorat u Evropi. Razdeliti Bosnu po nacionalnim granicama ( slazem se : novoformiranim, ratnim... ali koje granice to nekad nisu bile?) je jedina postena opcija. Prisega, sto kazu Hrvati, ce jos vise zakuvati.
Aleksandar T Aleksandar T 12:10 26.10.2007

Granice

Ponavljam, granice u BiH nisu ratne, one su zaustavile rat koji je do dana danasnjeg nastavljen drugim sredstvima. Tim granicama niko u trenutku potpisivanja nije bio zadovoljan, svi su trazili vise. To znaci da bi svako novo teritorijanlo ustrojstvo podrazumijevalo nove pregovore a vec 12 godina se nisu uspijele dogovoriti mnogo manje ozbiljne stvari, pa ne vjerujem da bi se lako dogovorile ni granice. Teritorijalna cjelovitost ne postoji ni sada pa ni pripajanja koja pominjes ne bi bila jednostavno izvodljiva. Hrvatski politicari su rekli ako bude doslo do novog teritorijalnog ustrojstva da ce traziti i djelove RS koji su prije naseljavali većinom Hrvati. I tako redom.....Gomilu zahtjeva imaju svi ali kompromise ne nudi niko, svi samo brbljaju i vrte opšta mjesta da ne daju ništa ali hoće još. Stvorena je nakaradna politička elita koja pred svake izbore nudi deblje imovinske kartone od onih koje su imali prethodno, ovo je zemlja koja ima višak politike u sviom segmentim i siromašne i obezglavljenje građane koji nisu u tu politiku uspijeli da artilkulišu ni jedan lični interes. Kolektivna histerija zahtjeva podaništvo i ako si drugačiji nisi podoban ni potreban. Ovoj zemlji ne trebaju ljudi koji misle, trebaju oni koji glasaju.
Ako ovim tempom iz BiH nastave da odlaze mladi ljudi, 2040 ih nece ni biti. Imaćemo zemlju staraca i zatvorenih porodilišta. Svi vodeći BH političari imaju vrednije nekretnine van BH nego li u samoj zemlji, tako pokazuju koliko vjeruju u ono u šta se zaklinju. Na kraju opet ostaju ljudi koji žive ovdje, koji nemaju ništa do ovoga.
Nova izbjeglištva i novi ratovi neće nikom donijeti dobro i ne treba ni u ludilu pomišljati da bi to ikada više moglo biti "rješenje".
Moramo razgovarati jedni sa drugima, nema nam druge, teško jeste ali je jedina opcija.
vagabunda vagabunda 15:43 24.10.2007

...



circa 1989, mozda '90, ne znam tacno.
oldtajmer oldtajmer 21:33 24.10.2007

Odlicna analiza

Odlicna analiza fakticne situacije, nemogucnosti, nesposobnosti, i nemotiviranosti MZ da trazi prava resenja.

Ajde sada da se zapitamo sta je resenje i zasto nam treba neko sa strane da resi stvari? Kritikujemo MZ sto nije nasla resenje, ali MZ je tu samo zato sto smo mi stvari toliko zakuvali, a o nasoj sposobnosti da nadjemo resenja da ni ne govorim!
nsarski nsarski 21:35 24.10.2007

Re: Odlicna analiza

Pa, dobro, nisu resili ni stanje na KIpru, pa se niko ne uzbudjuje preterano. U cemu je problem?
49 41 49 41 04:23 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

nsarski
Pa, dobro, nisu resili ni stanje na KIpru, pa se niko ne uzbudjuje preterano. U cemu je problem?


Nema problema. Zivot tece dalje.
Lokalni "STALNI" ratovi; Od II sv. rata odneli 38 miliona zivota.

"Sva bica na zemlji; ubijaju iz potrebe. Samo covek iz zadovoljstva"!
Mogu to biti; divlje patke, Jeleni, Bizoni, Vukovi, Fazani ili ...
(Citat ^^^ "Krici iz savane"-film).


Aleksandar T Aleksandar T 09:23 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

Problem je što se građanima BH konstantno nabija cifra od nekoliko milijardi koje su potrošene za demokratizaciju BH a ne naglašava se da su skoro dve trećine tog novca vraćene kroz plate zaposlenih medjunarodnih službenika u njihove zemlje. Pa plata Visokog predstavnika je oko 30 000 Eura mjesečno. Oko 10 000 $ mjesečno je neki prosjek plata stranaca. Ali recimo i da plate nisu naša stvar, problem je sveznadarsko ponašanje i najnižeg činovnika ove strukture. Rješenja su često komična ali se od njih ne odustaje i pored svih argumenata.
nsarski nsarski 09:37 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

Pa, to nije problem gradjana BiH, to je problem medjunarodnih upravljaca. Hteli su da oni budu na vlasti, da se igraju carskih namesnika, i da se za sve pitaju u tom cirkusu - pa to, pobogu, kosta. Ni Diznilend nije besplatan.

A kako to da se ne zale na situaciju na Kosovu? Ni tamo nije idealna demokratija i red, a verovatno se neke pare trose.
Doctor Wu Doctor Wu 11:09 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

Rješenja su često komična ali se od njih ne odustaje i pored svih argumenata.

Ne, rešenja se pre čine savršeno racionalnim. Sa njihove tačke gledišta, naravno.

Šta bi radio jedan Paddy Ashdown ili Jacques Klein da nema Bosne? Sedeli bi u svojim kućama u Surreyu/Wisconsinu (ili gde već) i na smrt se dosađivali.
nsarski nsarski 11:26 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

Dottore, zaboravio si Lorda Carringtona i Lorda Owena. Oni su vec bili kupili kartu u jednom smeru za onaj svet - kad se pojavio andjeo mira i sleteo im na rame! Srece njihove.
Doctor Wu Doctor Wu 11:45 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

U da. I Vancea, čestitog Cyrusa. Još jednog iz plejade istaknutih intervencionista. I liberala (Ashdown i Owen su, naravno, liberalne demokrate). Ali, samo u svojim zemljama.
Aleksandar T Aleksandar T 13:18 25.10.2007

Vizija ?

http://www.6yka.com/do/da,516

U potrazi za sopstvenom vizijom Bosne i Hercegovine, međunarodna zajednica postala je dio problema......

Tekst Ian Bancroft-a iz Guardiana na ovu temu
oldtajmer oldtajmer 18:45 25.10.2007

Re: Odlicna analiza

Aleksandar T
Problem je što se građanima BH konstantno nabija cifra od nekoliko milijardi koje su potrošene za demokratizaciju BH a ne naglašava se da su skoro dve trećine tog novca vraćene kroz plate zaposlenih medjunarodnih službenika u njihove zemlje. Pa plata Visokog predstavnika je oko 30 000 Eura mjesečno. Oko 10 000 $ mjesečno je neki prosjek plata stranaca. Ali recimo i da plate nisu naša stvar, problem je sveznadarsko ponašanje i najnižeg činovnika ove strukture. Rješenja su često komična ali se od njih ne odustaje i pored svih argumenata.


Ma to je sve ok, i ja se s tim potpuno slazem, ali to je u situaciji u kojoj smo sada vec, odnosno gde je potrebna medjunarodna zajednica da nesto resava. Sam si rekao u svom clanku, oni odrzavaju mir...
blackbox blackbox 09:35 26.10.2007

Re: Odlicna analiza

"Sva bica na zemlji; ubijaju iz potrebe. Samo covek iz zadovoljstva"!

Baš tako.Samo čovek ubija svoju vrstu, a kod životinja to nije slučaj.
Zato je tačna ona bosanska da "životinja nikad ne može biti čovek ali što čovek može da bude životinja to je da ne poveruješ" (bosanski rečeno "hajvan nikad ne mere bit hinsan, ali što hinsan more biti hajvan ne možeđ ni zamisliti"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana