Kalifornijska magla

Jasmina Tesanovic RSS / 26.10.2007. u 01:49

dim
dim
Evo me u LA-u...juce ujutru dok smo sletali iz aviona  samo sam  videla ogroman oblak dima umesto grada: ako jos uvek ne znate ovde vec pet dana gore sume a vetar raznosi dim i plamen. Milion ljudi je evakuisano uglavnom iz okoline San Dijega, Svarceneger je odavno proglasio vandredno stanje s obzirom da je on stari glasnovornik  globalnog zagrevanja, s obzirom da se na ovo spremao, s obzirom da Kalifornija odlicno reaguje na sve vrste katastrofa...oni zive cekajuci veliki zemljotres...a od juce je i Bus proglasio vandredno stanje u juznoj Kaliforniji i dolazi danas u posetu ovde. South California in flames, naslovi...pominje se i Katrina uragan u Njuorleansa od pre dve godine, ljudi zahvaljuju bogu ( to se uvek pitam zasto), drugi placu nad izgubljenim domovima zivotinjama...zanimljivo je da je samo troje mrtvih i sedamdesetak povredjenih...Policija istrazuje i podmetanje pozara, pored ostalih uzroka.
U LA -u svi su hoteli puni, jedva su nas smestili organizatori u neki super hotel ali bez frizidera u sobi, kazu na recepciji, sve smo frizidere morali da damo...vruce je onako malo vise nego sto to ume da bude u ovo doba godine, plus oci su mi crvene od dima...u sobi sam bez sampona, bez paste za zube bez kreme bez makazica...tako se danas putuje sa najmanje security problema...zanimljivo je da u boljim hotelima nema besplatnog vajfaja a u obicnim motelima se podrazumeva...
   Evo me u Boingboing TV studiju,  sa Xeni Jardin i Markom Freunfelderom, krenuli su sa kratkom prilozima pre nekoliko nedelja, ludnica...upravo su intervjuisali laznog Stiv Dzoba i jednog kalifornijskog survivor-a katastrofa; ovaj drugi ima zasiveno na sebi sve sto mu je potrebno da prezivi u slucaju smaka sveta. Dosta je ljudi otislo iz grada ako imaju familiju dalje...kazu za vikend nece biti guzve na cuvenim pretrpanim highways jer nema kud da se ide, svuda oko nas dim i plamen...noc pada ranije a zora se probije kasnije...



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cyN cyN 01:59 26.10.2007

Jasmina

Neznam koliko dugo planiras dole da ostanes ali ti savetujem da se pakujes nazad cim prije. Udisanje tog dima nije bas preporucljivo a i ako krenu vetrovi na LA stranu da duvaju ja ne znam gde cete da bezite.

Pozdrav iz kisnog New Yorka.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 02:03 26.10.2007

Re: Jasmina

ma bezim cim zavrsim snimanje
u subotu
sta da radim, ovi svi se ponasaju normalno, rade kao da nije frka
49 41 49 41 04:14 26.10.2007

Re: Jasmina

Jasmina Tesanovic
ma bezim cim zavrsim snimanjeu subotusta da radim, ovi svi se ponasaju normalno, rade kao da nije frka

Od vatre i vode je bolje se skloniti na vreme; ako se moze.
Posebno taj masovni pozar koji se prenosi orkanskim vetrom-PROMENLJIVOG PRAVCA. Gledao sam satelitski snimak Kalifornije, Mexika i okolnih drzava. Dim se protegao DUBOKO u nebo.

U Houstonu sam preziveo dve katastrofalne poplave. Poplavljeno je bilo preko 110.000 kuca; Mnoge nisu popravljene niti im je dodanas isplaceno osiguranje- iako su prosle 4-godine.

Citao sam i da su nekoliko vojnih baza; totalno evakuisane iz Kalifornije i avioni poslati u Arizonu.
nsarski nsarski 02:38 26.10.2007

Yas,

vec sam ti napisao da se pazis, na tvom drugom blogu o B. Jones , taj dim je gadna stvar. Nego, sto su ubili tog Gvatemalca tamo? Jel' zato sto je bezao, ali sto je, navodno, podmetao pozar?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:57 26.10.2007

Re: Yas,

Vratih se prosle nedelje iz Kalifornije. Putovah od SF-a do LA. Odmorih se na Siera planinama, ali boga mi, prodjoh i kroz man-made fire. Neka me niko ne ubedjuje da su kontrolisne vatre bezopasne i da ne mogu da izazovu vece pozare. Ali, dok smo vozili onim 101 putem, na pamet su mi padale razne crne misli kao recimo klizanje zemljista, a o vatri da ne pricam. I dok smo prolazili kroz Malibu, na brdima su se videle neke lepe i skupe kuce(preko nekoliko miliona dolara). I sada te kuce gore, mada kazu juznije.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:15 27.10.2007

Re: Yas,

ma to kao neki terorizam sto je trcao a usput i podmetao pozar an sedam razlicitih mesta
znas i sam ovde je sve terorizam osim da se molis bogu
a onda im smetaju muslimani kao pobozni su mnogo
Srki Srki 06:59 26.10.2007

pozar

Huh, dok Kalifornija gori, ovde kod nas vec treca nedelja skijanje! Jupiiii! Radi doduse samo jedan centar gore ne 4 soma metara i na njemu samo jedna ili dve staze, ali je sneg pravi i pljeskavice u restoranu u dnu staze su "svetske"!

Ajd' cuvajte se draga zemljakinjo ;-).




cyber_m cyber_m 08:33 26.10.2007

Napisi knjigu:

Kalifornijske magle i vidici

:)
Черевићан Черевићан 08:52 26.10.2007

баш, салица места

пише позната исандијега . . . . неки дан
Vatra je ušla u grad kroz San Pasqual Valley noću izmedju dva i tri, baš kako nam je
gradonačelnik bio obećao. Preskočila freeway i krenula prema okeanu, noćas je progutala Jerry-jevu kuqu u džetsetovskom Rancho Santa Fe-u, pre toga kuqe dvojice poznatih u Rancho Bernardo. Juče ujutru - još sedam krštenih vatri. Jutros ih viče niko niti broji još manje krštava. Ne znam kakve slike dobijate na TV, ja sada gledam samo lokalne kanale zbog informacija. što god da vidite je verovatno upravo onako kako sve ovo i stvarno izgleda, nepregledni zidovi i reke vatre i dima, meni lično deluje kao da je eksplodirao vulkan u zabiti Sumatre, Kamčatke, Aljaske... Vatra je relativno daleko od nas oko 2-3 milje u vazdušnoj liniji, ali to nije utešni detalj kad vidiš kako plamen za samo nekoliko minuta proguta čitavo brdo i naročito nije utešno za nas koji živimo na mesama okruženi kanjonima. Brda, mese i kanjoni yine 90% San Diega. Na brdima i mesama su kuće, u kanjonima suvo šipražje.
Naša lokalna pošta radi, ali poštari ne raznose poštu niti skupljaju pakete, škole i univerziteti su zatvoreni do kraja nedelja kao i većina biznisa.Oni koji su još po kuqama su zatarabljeni i izlaze samo ako baš moraju.Oni koji su evakuisani, više od pola miliona do sada, su ili kod rodjaka, prijatelja, pobegli iz grada ili po školama, crkvama i na lokalnom stadionu što podseqa na scene iz Superdome u vreme Katrine, ali je u suštini ovo ipak druga priča. Sirotinja, usamljeni, stari I bespomoćni kao i tamo, ali ovde im puštaju muziku, niko nije gladan, žedan, nema panike, volontera ima toliko da ih vraćaju ili šalju da timare i hrane konje, mačke i kučiqe, organizacija i obezbedjenje postoje i funkcionišu bar do sada. Narod, iz perspektive mog balkanskog iskustva - zapanjujuće disciplinovan. Jutros je vetar bio malo popustio pa su u bitku uključili avione i helikoptere, civilne i vojne, ali se popodne vetar opet vratio i uz spoljnu temperaturu od preko 30 stepeni nastavlja da pravi ono što ovde zovu perfect fire storm. Vazduh je suv i vreo koliko i šipražje u kanjonima. Uprkos pomoqi koju je SD dobio u mehanizaciji I ljudstvu, svi najviše polažu na vremensku prognozu. čim ode Santa Ana, pašće temperatura i vratiće se marine layer, oblak magle i vlage koji svaku noć dodje s mora i visi nad gradom do deset pre podne.Moxda u subotu ili nedelju. . . .

а друга пак из Атланте . . .
U Dzordziji je objavljen State of emergency (Vanredno stanje) i trosimo sada zadnje zalihe vode. Susa pregolema, svuda po Atlanti zjape prazni rezervoari vode. Kad ta zadnja zaliha nestane ako nema kise do januara, ne znam sta cemo. Ajde, za pice jos i nekako, svi ko ludi stvaramo zalihe (naviкli smo od YU vremena, barem ja) ali za sve ostalo nikako. . . .

уистину весело . . им тамо, нема шта.
apatrid apatrid 09:27 26.10.2007

a

da im Rusi pozajme par kanadera sa pilotima?
pufna pufna 09:43 26.10.2007

nije samo pozar u kaliforniji

http://www.zokster.net/drupal/node/483#comments
ima stosta jos sto radi guverner tamo...
Lezilebovich Lezilebovich 11:51 26.10.2007

mame i tate ...

Znam da to ije tema ovog bloga, ali nemam koga drugog da pitam...

Ova Švarcijeva zabrana reči mama i tata jel to stvarno tako ili neka zezancija ili ... ?
pufna pufna 11:54 26.10.2007

Re: mame i tate ...

stvaaaaaaaaaaaaaaaaaarnooooooooooo!
Lezilebovich Lezilebovich 12:07 26.10.2007

Re: mame i tate ...

U stvari me zanimalo da li je to profunkcionisalo u praksi i kako se očekuje da funkcioniše ?
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 12:34 26.10.2007

Tema

Postavljacica teme je toliko zaljubljena u sebe da cak koristi ovaj blog da nam opise pozare u Kaliforniji iako ta vest ne silazi sa tv stanica vec danima. Pa onda se ovi kao brinu o njoj, pa se "ne znam" pise sastavljeno. A o njenim prijateljstvima po San Francisku i Los andjelesu da i ne govorim. Zna ona i Johna i Steva, a i Arnolda bi videla nego je on zauzet gasenjem pozara. Zena zna sve face istocne i zapadne obale inaravno to belezi ovde za buduca pokoljenja. Da se ne zaboravi.

Nego jedna stvar mi nije jasna? Kako si uspela u isto vreme da budes u San Francisku i na protestnoj setnji u Novom Pazaru koju si ovde reklamirala.
lilit lilit 13:19 26.10.2007

Re: Tema

Nego jedna stvar mi nije jasna? Kako si uspela u isto vreme da budes u San Francisku i na protestnoj setnji u Novom Pazaru koju si ovde reklamirala.


Pa ona je postmoderna zena koja se sa bogom identifikuje u svojoj moci.
Pa je eto uspela da realizuje karakteristiku svevisnjega, sveprisutnost.
Il dono dell'ubiquità, sto bi rekli Italiajni.
Nego mene interesuje, ko li placa tolika putovanja po belome svetu, "Zene u crnom"? Mocna i potentna neka organizacija. E, kad bi znali zapadni kontribuenti kako se trose njihove pare!
Bas pricam nekim prijateljima ovde kako su plemeniti te nasoj ubogoj Jasmini dadose mogucnost da ceo zivot provede onako kako je to radila i u detinjstvu: na visokoj nozi!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:27 26.10.2007

Re: Tema

A zasto je toliko sporno pitanje necijih odlazaka u inostranstvo. Neki ljudi jednostavno uspeju da rade stvari za koje dobijaju pare od Amerike, Rusije, Kine, Timbaktua. And so what? I po cemu se to identifikovanje sa bogom vidi? Neko ima mogucnost da otputuje u kratkom vremmenskom razdoblju sa jednog, na drugi kontinent. Danima vec nalazim razne teme na racun dijaspore, rada u inostranstvu, putovanja u inostranstvo.....Molim va, objasnite, ne meni licno, nego ovom nasem blogerskom panelu. Vidim da postoje i malo licni animoziteti prema gospodji Tesanovic. Zasto? Konkretno, molim vas, ako nije tesko.
lilit lilit 13:40 26.10.2007

Re: Tema

Jelena Pavlović
A zasto je toliko sporno pitanje necijih odlazaka u inostranstvo. Neki ljudi jednostavno uspeju da rade stvari za koje dobijaju pare od Amerike, Rusije, Kine, Timbaktua. And so what? I po cemu se to identifikovanje sa bogom vidi? Neko ima mogucnost da otputuje u kratkom vremmenskom razdoblju sa jednog, na drugi kontinent. Danima vec nalazim razne teme na racun dijaspore, rada u inostranstvu, putovanja u inostranstvo.....Molim va, objasnite, ne meni licno, nego ovom nasem blogerskom panelu. Vidim da postoje i malo licni animoziteti prema gospodji Tesanovic. Zasto? Konkretno, molim vas, ako nije tesko.


Cekajte, molim vas, sta konkretno?
Ona nama konkretno treba da kaze odakle te pare za placanje tolikih putovanja.
Ili hoces da kazes da JT dobija pare od Amerike, Rusije, Kine, Timbuktua kako bi prosirila mrezu Zena u crnom?
Koji je u stvari njen posao, ako mozemo da znamo?
Vidite, to nije stvar zavisti, kako vi implicitno insinuirate, to je legitimno pitanje.
Ja placam porez u Italiji i hocu da znam kako se trose moje pare u humanitarne svrhe. Konkretno.
Animozitet je zbog toga sto mi je jednom na pitanje "zasto to radite" (pljuvanje po sopstvenoj zemlji) na prezentaciji jedne zbirke pripovedaka izmedju kojih i njene, odgovorila: "Ja imam dete, moram od necega da zivim."
E pa vidite, ja radim sa ljudima koji nemaju od cega da zive, klosari su ali imaju vece dostojanstvo od nje.
I onda ne dozvoljavam da me ona uci moralu, da ona daje moralne odrednice bilo kome. I drugi imaju decu.
kuki kuki 13:51 26.10.2007

Re: Tema

Zavist?
Nemojte, nije zdravo. Proizvodi zuc.
lilit lilit 14:02 26.10.2007

Re: Tema

kuki
Zavist? Nemojte, nije zdravo. Proizvodi zuc.


Pitanje nije bilo namenjeno vama i nemojte biti neoriginalni.
Mislite na vas zuc, moj je odlicno, hvala na pitanju.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:13 26.10.2007

Re: Tema

Ja sam razumela da Jasmina radi za Boing i da je placaju. Gospodjo, verujte mi ,da mi je jako tesko i pored najbolje volje, da pronadjem pozitivno u svojoj zemlji Srbiji. Ako ja kritikujem politiku svoje zemlje, da li znaci da ja svoju zemlju mrzim? Pa nije moja zemlja Kostunica, niti me Kostunica predstavlja, a da ne pricam o haskim zatvorenicima: bivsim, sadasnjim, ili potencijalnim. Desile su se stvari koje niko od sadasnje vlasti nije uspeo da objasni, te zato kritike pljuste na sve strane, ili "pljuvanja." Zato mnogi novinari, pravnici, umetnici, razni neki ljudi, govore, pisu, traze resenja....u procesu putuju, susrecu se sa drugim umetnicima, novinarima, socijalnim radnicima....kritikuju, traze resenja...Borba se nastavlja, mirnim putem, bez kalasnjikova, bombi, zlostavljanja....
schweppes schweppes 14:20 26.10.2007

Re: Tema

lilit

Cekajte, molim vas, sta konkretno?Ona nama konkretno treba da kaze odakle te pare za placanje tolikih putovanja. Ili hoces da kazes da JT dobija pare od Amerike, Rusije, Kine, Timbuktua kako bi prosirila mrezu Zena u crnom?Koji je u stvari njen posao, ako mozemo da znamo?Vidite, to nije stvar zavisti, kako vi implicitno insinuirate, to je legitimno pitanje.Ja placam porez u Italiji i hocu da znam kako se trose moje pare u humanitarne svrhe. Konkretno.Animozitet je zbog toga sto mi je jednom na pitanje "zasto to radite" (pljuvanje po sopstvenoj zemlji) na prezentaciji jedne zbirke pripovedaka izmedju kojih i njene, odgovorila: "Ja imam dete, moram od necega da zivim."E pa vidite, ja radim sa ljudima koji nemaju od cega da zive, klosari su ali imaju vece dostojanstvo od nje.I onda ne dozvoljavam da me ona uci moralu, da ona daje moralne odrednice bilo kome. I drugi imaju decu.


Ne treba se uzbudjivati zbog eventualnih moralnih odrednica koje JT plasira drugima. Koliko sam mogao ispratiti njen trud ona je "s onu stranu morala", tj, moral je krajnje irelevantna kategorija, kada je ona u pitanju. Ne mislim da je nemoralna, ne. Moral je u postmodernom poimanju sveta gospodje JT sasvim nebitan, gotovo nepostojeći. Jbg, njoj treba novac, ima dete. Njen novac je tamo gde postoji nemir, pretnja... a to je bar lako izazvati i podgrevati kako vam volja. Pročitajte tekst o Sandžaku koji je postavila na Blog-u. Izgleda da je baš frka za novac. Možda očekuje još neko dete?
schweppes schweppes 14:26 26.10.2007

Re: Tema

Jelena Pavlović
Ja sam razumela da Jasmina radi za Boing i da je placaju. Gospodjo, verujte mi ,da mi je jako tesko i pored najbolje volje, da pronadjem pozitivno u svojoj zemlji Srbiji. Ako ja kritikujem politiku svoje zemlje, da li znaci da ja svoju zemlju mrzim? Pa nije moja zemlja Kostunica, niti me Kostunica predstavlja, a da ne pricam o haskim zatvorenicima: bivsim, sadasnjim, ili potencijalnim. Desile su se stvari koje niko od sadasnje vlasti nije uspeo da objasni, te zato kritike pljuste na sve strane, ili "pljuvanja." Zato mnogi novinari, pravnici, umetnici, razni neki ljudi, govore, pisu, traze resenja....u procesu putuju, susrecu se sa drugim umetnicima, novinarima, socijalnim radnicima....kritikuju, traze resenja...Borba se nastavlja, mirnim putem, bez kalasnjikova, bombi, zlostavljanja....

Potpuno je evidentno to o čemu govorite. To na svojoj koži osećaju svi koji su izvan političkio/tajkunskih "kombinacija i dilova", obični ljudi koji žele da žive od svog rada.
Problem nastaje u trenutku kada grupa "postmodernista" krene da pravi lovu internacionalizujući našu muku. Posle toga, običan čovek živi još teže, šanse za njega i njegovu decu su još manje...
lilit lilit 14:30 26.10.2007

Re: Tema

Jelena Pavlović
Ako ja kritikujem politiku svoje zemlje, da li znaci da ja svoju zemlju mrzim? quote]
Naravno da ne. A da li vi kritikujete vasu zemlju i nekome ko vas pita zasto to radite (ona nije kritikovala, ona je pljuvala po svojoj zemlji), vi odgovarate:"Pa ja imam cerku, ja od necega moram da zivim."
Dakle, ubedjivati nas da smo klerofasisti radi zato sto mora od toga da zivi.
Nije to lak posao, sto jes jes. A tek sva ova putovanja, nikad da se covek skrasi, to je veoma, veoma naporno.
Jos za zenu u njenim godinama...

lilit lilit 14:34 26.10.2007

Re: Tema

schweppes

Potpuno je evidentno to o čemu govorite. To na svojoj koži osećaju svi koji su izvan političkio/tajkunskih "kombinacija i dilova", obični ljudi koji žele da žive od svog rada.Problem nastaje u trenutku kada grupa "postmodernista" krene da pravi lovu internacionalizujući našu muku. Posle toga, običan čovek živi još teže, šanse za njega i njegovu decu su još manje...


Tacno tako, a sta ces. Nekome kalifornijska magla, a nekome prodavanje magle.
Nista novo na kugli zemaljskoj.
pufna pufna 14:40 26.10.2007

Re: Tema

Problem nastaje u trenutku kada grupa "postmodernista" krene da pravi lovu internacionalizujući našu muku

a kad slikar naslika platno s temom rata jel i to internacionalizacija nase muke? Ili ta nasa muka ustvari podrazumeva sakrivanje Ratka Mladica, na primer?


@ Jelena
sveps i lilit su poznati nacionalisticki zagovornici jos sa starog bloga. eto znajuci da JT ne odgovara na provokacije divljaju na svom vesticjem piru.
lilit lilit 14:42 26.10.2007

Re: Tema

@ Jelena
sveps i lilit su poznati nacionalisticki zagovornici jos sa starog bloga. eto znajuci da JT ne odgovara na provokacije divljaju na svom vesticjem piru.


molim potkrepiti cinjenicama.

kuki kuki 16:01 26.10.2007

Re: Tema

Mislite na vas zuc, moj je odlicno, hvala na pitanju.

Naravno da je ti dobro kad ga prolivas ovde.
Kolos sa rodoslovom Kolos sa rodoslovom 18:09 26.10.2007

Re: Tema

Pa onda se ovi kao brinu o njoj, pa se "ne znam" pise sastavljeno.


Kad smo vec kod pravopisa, recenica se ne nikada ne pocinje sa PA!!!
Pozdrav iz zadimljenog L.A.
gambit gambit 19:46 26.10.2007

Re: Tema

I meni je zapeo za oko trivijalan pristup temi... ako je tema uopste i bila o pozarima. Sve mi nekako lici na Jasmininu promociju svoje "svjetskosti", ali rezultat je suprotan, sve mi nekako zvuci provincijalno, od "vajfaja" u skupim hotelima, preko "poznatih" faca do cudnih transkripcija "Njuorleans", "Boingboing", itd.

Nije tesko zapaziti pravu inflaciju blogera na b92, ja sam se navukao citajuci price Gorana Markovica, u medjuvremenu je on netragom nestao, a dobili smo dosta bahatih likova...






Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:45 27.10.2007

Re: Tema

Poenta mog komentara je da je ovo ipak Blog na B92, a ne neciji privatni Blog pa da sad svako ovde opisuje svoja putesestvija. To je sve. Nemam ja nista protiv ovoga sto je gospodja napisala, ali mislim da mu nije mesto ovde. Mozda na tamo nekom privatnom blogu. Zamislite kada bi svi sada opisivali svoja putovanja.

U zadnje vreme su se namnozili ljudi kojima ovaj blog sluzi kao privatni dnevnik, pa pisu o svemu i svacemu. Vrhunac je bila neka zenska koja je pisala o tome kako je upisala kurs na MIT-u i onda opisivala hodnike fakulteta i ostale stvari. Mislim stvarno. Verujem da ima jos Srba na tom fakultetu, kao i na ostalim fakultetima Severne Amerike. Posto igrom slucaja zivim na tom prostoru, poznato mi je da ima dosta Srba koji su doktori, profesori, inzinjeri, arhitekte, senatori, itd. zamislite da oni pocnu da iznose ovde svoje zivotne price i opisuju kurseve koje su zavrsili.

Ja sam inace bio nekoliko puta u Los andjelesu, San Francisku, Cikagu, New Yorku, Torontu, Montrealu, Majamiju, San dijegu itd. itd. Uglavnom zbog posla. Pa sta. Big deal. To je jedna najnormalnija stvar.

Isto da naglasim, da ja ne znam ko je Jasmina niti cime se bavi, niti me interesuje. Isto me neinteresuje, niti je moj problem, ko joj je platio kartu i od cega zivi. Mislim da je to njena privatna stvar.

Simptomaticno kako neki ljudi reaguju kada se neko ne slaze sa njima. Odmah ja podrzavama Kostunicu, Mladica, Karadzica i ostale. Licno, nijedan od tih likova mi nije simpatican. I slazem se da ova zadnja dvojica moraju u zatvor. I slazem se da nisu nikakvi heroji. Od razocarenja 5. oktobrom, ne pratim bas puno politiku u Srbiji. Ocekivao sam veliki preokret i raskid sa Milosevicevim, a i Titovim vremenom. Onaj koji je to pokusao njega su ubili. Ovo sto je sada na politckoj sceni je zalosno. I pozicija i opozicija. Smesni su svi, od Kostunice preko Tadica, pa do Cedomira Jovanovica. Prva Srbija, druga Srbija. Ja sam za trecu, ako to postoji. Svoja politicka opredeljenja sam izneo da mi se ne prikaci etiketa nedemokrate i soviniste.

Eto sad sam i ja upao u masinu, pa baljezgam. Nisam hteo nikoga da vredjam, samo mi je bilo cudno da neko toliko ima visoko mislejnje o sebi i da nam opisuje unutrsanjost svoje hotelske sobe.

Nema ljutis.
lilit lilit 14:40 26.10.2007

muka jedna neopevana, skoro kao izbeglica

"U LA -u svi su hoteli puni, jedva su nas smestili organizatori u neki super hotel ali bez frizidera u sobi, kazu na recepciji, sve smo frizidere morali da damo...vruce je onako malo vise nego sto to ume da bude u ovo doba godine, plus oci su mi crvene od dima...u sobi sam bez sampona, bez paste za zube bez kreme bez makazica...tako se danas putuje sa najmanje security problema...zanimljivo je da u boljim hotelima nema besplatnog vajfaja a u obicnim motelima se podrazumeva... "

Da li si ti zeno normalna, da li tebe nije sramota da ovo pises, bre, ej?
Pa ti si bre apoteoza bezobrazluka. Bar malo smisla za granicu dobrog ukusa, bar malo...
pufna pufna 14:41 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbeglica

a sta tu ima bezobrazno? Sto izvestava kako je tamo? Pa nisu oni u paleolitu?
Sta dramis Lilit . Spusti malo loptu i popi koji lekic !
lilit lilit 14:48 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbeglica

pufna
a sta tu ima bezobrazno? Sto izvestava kako je tamo? Pa nisu oni u paleolitu? Sta dramis Lilit . Spusti malo loptu i popi koji lekic !


Ne konzumiram lekove, a ti ako volis izvoli.
Ne dramim ja, drami ona zato sto nema makazice.
No, imas pravo, precerala sam.
Nego, sta mislite vi narode da mi napravimo jednu dobrovoljnu humanitarnu akciju skupljanja makazica, sampona, paste za zube za Jasminu Tesanovic?
A sad idem po dete.

pufna pufna 14:57 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbeglica

ne drami ona, vec opisuje situaciju. Dramis samo ti.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:07 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbegl

Hvala Pufno:)

Po neki put ne vredi obican razgovor cak ni na ne-politicke teme kakav je ovaj post Jasmine Tesanovic. Slucajno se desilo da sam se i sama vratila iz nedavne posete Kaliforniji i samo mogu da zamislim sta se desava u pozaru. . Kako sam razumela, pisanje blogova je neplaceni rad.
lilit lilit 17:40 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbeglica

pufna
ne drami ona, vec opisuje situaciju. Dramis samo ti.


pufno, a da ti promenis nick u ping-pong loptica?

lilit lilit 17:51 26.10.2007

Re: muka jedna neopevana, skoro kao izbegl

Kako sam razumela, pisanje blogova je neplaceni rad.


E, vidis, nisi dobro razumela.
Nego se malo potrudi da razumes. Mogu oni i da te angazuju ako se pokazes zasluznom.
A blog je i te kako profitabilan, raspitaj se, broj poseta, advertising...ma memas pojma, magition!
Lezilebovich Lezilebovich 15:20 26.10.2007

PIh

... Moje pitanje o (ne)upotrebi mame i tate pade u senku ******** komentara....
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:00 26.10.2007

Re: PIh

Ja sam primetila komentar, ali ne znam o cemu se radi. Mame, tate...sta? Svarceneger? Guverner Kalifornije. O cemu se radi?
nsarski nsarski 20:42 26.10.2007

Re: PIh

Gledaj, Helena, ti si na pogresnoj obali, tamo su jos uvek na snazi konzervativne koncepcije (poimanja) stvari. Kalifornija je u tom smislu daleko bolja i naprednija.
Obrati paznju: ako bi neka vaspitacica pitala dete u obdanistu: "Da li ce posle skolice po tebe doci Tata ili Mama da te odvede kuci?", to je vrlo, vrlo lose pitanje. Zasto? Zato sto je prosle godine dostignuta "landmark" tacka da se u usa vise od pola brakova razvede, to najveci broj dece zivi u domacinstvima u kojima jedno od odraslih mu nije roditelj.
Takodje, ima slucajeva da je jedno od roditelja promenilo pol. Ili se udalo/ozenilo sa osobom istog pola, i tako dalje, kako ljudi koji su slobodni da biraju mogu vec da izaberu.
E, sada, pitati dete za Tatu i Mamu, moze takvom detetu da stvori traume, i otvori nezeljena pitanja u glavi, i zbunjenost u emocijama. To vec lici na child abuse. Zato se ne preporucuje postavljati detetu takva pitanja. Pitas maloletnu osobu: "Koji ce care-giver, ili njihov prijatelj/prijateljica da dodje da ti ponudi voznju kuci?". I dete odmah razume. Normalno.
To normalno pretociti u zakon, i voila! Eto o cemu se radi:)))

P.S. Radi se na tome, a ja se nadam uspesno, da se ukinu u zvanicnom opstenju reci kao sto su "sin" i "cerka". Zamisli, na primer samo, da ti imas sina. E, to je vrlo ruzno da tek tako kazes "moj sin". Ruzno, zaista. Umesto "sin", treba reci "moje dete koje je odabralo da bude musko", cime istices svu slobodu deteta da po zelji promeni pol, i da je za sada ovo njegov trenutan izbor. Time dajes slobodu detetu, ne opterecujs ga stereotipovima, i prikazujes se kao slobodoumni "staratelj koji je odabrao da je znesko" (to "mama" smo apslovirali gore). Kalifornija ili propast!
Django Django 15:24 26.10.2007

Jezik

Kakva fenomenalna simbioza engleskog i srpskog jezika u jednom tekstu.
Filip2412 Filip2412 15:59 26.10.2007

Dosadno

lilit sve si lepo rekla imas moj glas

Ova Jelena Tesanovic osim sto siri mrznju protiv jednog dela muslimanske verske zajednice u sadzaku u slobodno vreme se hvalise (?) ili sta vec nekakvim svojim dozivljajima iz L.A.

ne dopadaju mi se blogovi postavljacice i neam pojma sta pokusava da kaze ovim tekstom koji je potpuno nezanimljiv

slusam sinoc emisiju na toroncanskom radiju... kazu, kako su sluzbe mnogo bolje reagovale oko kalifornije nego kada je uragan katarina prosao kroz new orleans,

"well it's very important area, movie stars live there, and what if we loose some how we can get another one?"
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:00 26.10.2007

Re: Dosadno

Mislte Jasmina Tesanovic?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:03 26.10.2007

Re: Dosadno

Ovo je, na zalost, tacno. Mnogo se brze reaguje u Kaliforniji jer je tamo gro novca, a Misipi i Luizijana su beda i sirotinja. Velika nepravda.
Filip2412 Filip2412 16:56 26.10.2007

Re: Dosadno

Da, Jasmina, jos jednom, oprostite na iskrenosti ali uopste mi se ne svidjaju njeni blogovi.
Filip2412 Filip2412 17:05 26.10.2007

Re: Dosadno

"Jasmina Tesanovic", ne "Jelena", moja greska.
Jos jednom, oprostite na iskrenosti ali uopste mi se ne svidjaju blogovi Jasmine T.

dugmence "Izmeni" cesto ne radi...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:41 26.10.2007

Re: Dosadno

Ima podosta Jelena na ovom Blogu tako da ne zameram jer, ja sam samo jedna od njih koja, uzgred, cak ni ne pise postove vec ih samo komentarise sa ostalim citateljima.

A ostalo: Degustibus non disputandum.
lilit lilit 17:55 26.10.2007

Re: Dosadno

lilit sve si lepo rekla imas moj glas


Spasibo bolsoi, Filipe!
lilit lilit 17:59 26.10.2007

Re: Dosadno

Jelena Pavlović
Degustibus non disputandum.


De gustibus non est disputandum!
Slozices se da kada citiras na latinskom to treba da cinis kako valja?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:53 26.10.2007

Re: Dosadno

Pardon, est je uvek na kraju. Ni ti bas nisi bila sigurna:)
De gustibus non disputandum est.
lilit lilit 19:04 26.10.2007

Re: Dosadno

Jelena Pavlović
Pardon, est je uvek na kraju. Ni ti bas nisi bila sigurna:)De gustibus non disputandum est.

Nije vala, moze na oba nacina, i te kako sam sigurna.
gambit gambit 21:28 26.10.2007

De gustibus

Hmmm. Cudno je da "moze na oba nacina". Cini mi se da je Jelena u pravu sa glagolom na kraju, ali Google daje vise odgovora na "non est"... mada je to vudu test...
Filip2412 Filip2412 21:54 26.10.2007

Re: De gustibus


ja koliko se secam na kraju ide u poslovicama, to je onako pesnicka varijanta
gambit gambit 01:00 27.10.2007

Re: De gustibus

I ja sam to zaboravio, ucio sam latinski prije nekoliko decenija. Poslovice su takodje recenice (Alea iacta EST), a disputandum je takodje glagol, pa ti sad vidi...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:50 27.10.2007

Re: De gustibus

Davno sam ucio latinski, ali evo sta sam nasao na netu. Mislimda ste svi u pravu.

de gustibus non est disputandum - "there is not to be discussion regarding tastes"

Less literally "In matters of taste there is no dispute" or simply "There's no arguing taste". A similar expression in English is "There's no accounting for taste".

Bartlett's Familiar Quotations, without attribution, renders the phrase as de gustibus non disputandum; the verb "to be" is often assumed in Latin, and is rarely required.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana