Večeras

Milutin Milošević RSS / 01.09.2009. u 23:37

Ne mislim da sam pevač, niti pisac. Ja sam samo glas, živi dnevnik 

Cohen7.jpg 

Leonard Koen je pesnik čežnje. Melanholična atmosfera koju nosi njegovo stvaralaštvo, bila to duboka poezija koju svako mora doživeti na sopstveni način ili muzika kojom dominira njegov promukli glas, prisutna je svetskim scenama i muzičkim krugovima preko četrdaset godina.

Devetog jula prošle godine bio sam jedan od 2.800 srećnika koji su uživali u večeri sa Leonardom Koenom na Montre džez festivalu.

Majstor je ušao pogureno, i vrlo retko se ispravljao tokom celog koncerta. Kao da se stidi da sa publikom podelu svoju čežnju. Pratio ga je dobro uvežban orkestar i tri gracije bogovskih glasova. Svaki instrument i svaki glas je imao svoje mesto. Svaka nota odzvanjala je sa razlogom.

Pevao je sve što treba, i ono što znaju svi koji pamte muziku još od vremena kada je ona postojala, i ono što je poslednjih godina servirao kao svoj odgovor vremenu koje ga nije pregazilo.

Tonovi su preplaviili salu i ljuljali sve koji su imali sreće da budu tu. Ko god je znao reči nije prestajao da peva. Onome ko nije, bilo je dovoljno da zažmuri i da se prepusti; svakoga je nosio do beskonačnih daljina.

Sutra uveče, 19 dana pre svog sedamdeset petog rodjendana, konačno će i Beograd imati priliku da ugosti sada već legendarnog Leonarda Koena.

Ako koncert bude nalik prošlogodišnjem, imaću još jednu priliku da prisustvujem izuzetnom događaju koji će se odvijati po sledećem rasporedu:

 

Prvi deo

Dance Me To The End Of Love

The Future

Ain't No Cure For Love

Bird On The Wire

Everybody Knows

In My Secret Life

Who By Fire

Hey That's No Way To Say Goodbye (sa koncerta u Montreu)

Anthem

 

Drugi deo

Tower Of Song

Suzanne i Gypsy Wife (sa koncerta u Montreu)

Boogie Street 

Hallelujah 

Democracy

I'm Your Man

A Thousand Kisses Deep (recitovano)

Take This Waltz

 

Prvi bis

So Long, Marianne

First We Take Manhattan

 

Vratiće se verovatno

Sisters of Mercy

If It Be Your Will

Closing Time

 

Ako budemo istrajni

I Tried to Leave You

Whither Thou Goest

 

Dakle, spremite ramena dragih osoba, setite se unapred svih onih koji zaslužuju da o njima mislite i za njima patite i nakon svih ovih godina i obezbedite dovoljno omiljenog pića za noć posle. Obavezno kupite najnoviji DVD (ako to već niste) da još jednom odahnete uz magiju majstora.

Ako malo uranite, vidimo se u bifeu na severu.

Milutin, Sektor 217, desno, red H, sedišta 1 i 2

Atačmenti



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:01 02.09.2009

a plavi kaput?

bravo milutine!
U dublinu pre mesec dana je svirao i famous blue raincoat. Cisto da ne zaboravimo nesto...

Ako malo uranite, vidimo se u bifeu na severu

pa naravno, da neces mozda na juznu
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:05 02.09.2009

Re: a plavi kaput?

Pune tribine...
gorran2 gorran2 00:06 02.09.2009

Dolazi starac

Da peva o davnim i opravdano zaboravljenim stvarima.
Was I supposed to praise my Lord,
make some kind of joyful sound?
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:16 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Dolazi starac
Da peva o davnim i opravdano zaboravljenim stvarima.

On barem peva na način na koji je to ceo život radio, nasuprot onima koji pod stare dane mekeću i đipaju po sceni

If it be your will
That I speak no more
And my voice be still
As it was before
I will speak no more
I shall abide until
I am spoken for
If it be your will

gorran2 gorran2 00:19 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Kjerkegor je ispričao priču o klovnu koji izlazi pred publiku da objavi da je zgrada zahvaćena požarom. Publika mu aplaudira. On se upinje iz sve snage - ali ne, ne šalim se, ovo je stvarno, stvarno je izbio požar.
Što se on više trudi, publika je sve više oduševljena.

Verovatno je logično da na kraju počne da naplaćuje ulaznice...
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:24 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Like a bird on the wire,
like a drunk in a midnight choir
I have tried in my way to be free.

gorran2 gorran2 00:30 02.09.2009

Re: Dolazi starac

The sea so deep and blind
The sun, the wild regret
The club, the wheel, the mind,
O love, aren't you tired yet?
The club, the wheel, the mind
O love, aren't you tired yet?
The blood, the soil, the faith
These words you can't forget
Your vow, your holy place
O love, aren't you tired yet?
The blood, the soil, the faith
O love, aren't you tired yet?
A cross on every hill
A star, a minaret
So many graves to fill
O love, aren't you tired yet?
So many graves to fill
O love, aren't you tired yet?
The sea so deep and blind
Where still the sun must set
And time itself unwind
O love, aren't you tired yet?
And time itself unwind
O love, aren't you tired yet?
gorran2 gorran2 00:33 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Because of a few songs
Wherein I spoke of their mystery,
Women have been
Exceptionally kind
to my old age.
They make a secret place
In their busy lives
And they take me there.
They become naked
In their different ways
and they say,
"Look at me, Leonard
Look at me one last time."
Then they bend over the bed
And cover me up
Like a baby that is shivering.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:34 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Well my friends are gone and my hair is grey
I ache in the places where I used to play
And I'm crazy for love but I'm not coming on
I'm just paying my rent every day
Oh in the Tower of Song

vilovuk vilovuk 16:36 02.09.2009

Re: Dolazi starac

Because Of

Because of a few songs
Wherein I spoke of their mystery,
Women have been
Exceptionally kind
to my old age.
They make a secret place
In their busy lives
And they take me there.
They become naked
In their different ways
and they say,
"Look at me, Leonard
Look at me one last time."
Then they bend over the bed
And cover me up
Like a baby that is shivering.

... and I challenge anyone to name another songpoet so fond of the word "naked."

Exitus Letalis Exitus Letalis 01:00 02.09.2009

tamo sam...

... naravski.

dobih ovakav mail:

Pesmu sa naslovom neobičnog sklopa reči, Dance me to the end of love, Lenard Koehn je napisao osamdesetih godina prošlog veka za svoj album Various Positions. U jednom intervjuu on ovako objašnjava nastanak pesme:

„Čudno je to kako nastaju pesme, jer poreklo svake od njih je u nekom semenu koje ti neko pruži, zrnu koje dođe do tebe iz spoljnog sveta, i zato je proces pisanja pesme tako tajanstven. Ova pesma je nastala iz onoga što sam čuo i čitao o logorima smrti, u kojima su muzičari bili prinuđeni da sviraju pored krematorijuma. Sudbina tih ljudi je bila užasna. Oni su svirali klasičnu muziku, dok su ostali zatvorenici bili ubijani i spaljivani. Tako se stihovi dance me to your beauty with a burning violin odnose na lepotu postojanja: uživanje u životu, kraj egzistencije i strast kojom je prožet čitav proces. Istim rečima se predajemo".


moja omiljena!
kao i democracy;
closing time...
I'm your man;
ma, sve...
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:12 02.09.2009

Re: tamo sam...

Pored neizbežne "Hej, to nije način...", oduvek su me privlačile "Ptica na žici" i "Partizan" (ovde u verziji BDžŠ)

Partizan

bijah uhvaćen u zamku
i pozvan da se predam
al taj nisam ja
štuc u ruke i crta

kako gordo teku suze
skrivao sam mnoge ljude
kao i imena
a sad i ona ginu sa mnom

(zatim djevojka u bašti
i spas u njenoj duši
baš u pravi čas
umrla je bez riječi)

trojica od nas tog jutra
a samo jedan živi
al taj nisam ja
grobnica je javna kuća

kroz čempres vjetar duva
i kroz groblja vjetar duva
draga sloboda
da l' će znati da pjeva


Žao mi je što Koen to ne peva na koncertu
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:13 02.09.2009

Re: tamo sam...

Democracy

The Future -- 1992



It's coming through a hole in the air,
from those nights in Tiananmen Square.
It's coming from the feel
that it ain't exactly real,
or it's real, but it ain't exactly there.
From the wars against disorder,
from the sirens night and day;
from the fires of the homeless,
from the ashes of the gay:
Democracy is coming to the U.S.A.

It's coming through a crack in the wall,
on a visionary flood of alcohol;
from the staggering account
of the Sermon on the Mount
which I don't pretend to understand at all.
It's coming from the silence
on the dock of the bay,
from the brave, the bold, the battered
heart of Chevrolet:
Democracy is coming to the U.S.A.

It's coming from the sorrow on the street,
the holy places where the races meet;
from the homicidal bitchin'
that goes down in every kitchen
to determine who will serve and who will eat.
From the wells of disappointment
where the women kneel to pray
for the grace of G-d in the desert here
and the desert far away:
Democracy is coming to the U.S.A.

Sail on, sail on
o mighty Ship of State!
To the Shores of Need
past the Reefs of Greed
through the Squalls of Hate
Sail on, sail on

It's coming to America first,
the cradle of the best and of the worst.
It's here they got the range
and the machinery for change
and it's here they got the spiritual thirst.
It's here the family's broken
and it's here the lonely say
that the heart has got to open
in a fundamental way:
Democracy is coming to the U.S.A.

It's coming from the women and the men.
O baby, we'll be making love again.
We'll be going down so deep
that the river's going to weep,
and the mountain's going to shout Amen!
It's coming like the tidal flood
beneath the lunar sway,
imperial, mysterious,
in amorous array:
Democracy is coming to the U.S.A.

Sail on, sail on
o mighty Ship of State!
To the Shores of Need
past the Reefs of Greed
through the Squalls of Hate
Sail on, sail on

I'm sentimental, if you know what I mean
I love the country but I can't stand the scene.
And I'm neither left or right
I'm just staying home tonight,
getting lost in that hopeless little screen.
But I'm stubborn as those garbage bags
that Time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up
this little wild bouquet:
Democracy is coming to the U.S.A.

Dance Me To The End Of Love

Cohen Live -- 1994



Dance me to your beauty
with a burning violin
Dance me through the panic
till I'm gathered safely in
Lift me like an olive branch
and be my homeward dove
Dance me to the end of love

Let me see your beauty
when the witnesses are gone
Let me feel you moving
like they do in Babylon
Show me slowly what I only
know the limits of
Dance me to the end of love

Dance me to the wedding now
dance me on and on
Dance me very tenderly and
dance me very long
We're both of us beneath our love
we're both of us above
Dance me to the end of love

Dance me to the children
who are asking to be born
Dance me through the curtains
that our kisses have outworn
Raise a tent of shelter now
though every thread is torn
Dance me to the end of love

Dance me to your beauty
with a burning violin
Dance me through the panic
till I'm gathered safely in
Touch me with your naked hand
or touch me with your glove
Dance me to the end of love

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:19 02.09.2009

Re: tamo sam...

Exitus Letalis Exitus Letalis 01:33 02.09.2009

Re: tamo sam...


Milutin Milošević
Democracy

U najavi za film "Marš pingvina"


sjajno!

ja otkidam na ovo

I'm sentimental, if you know what I mean
I love the country but I can't stand the scene.


lahka noć!
negde smo u gomili sutra:)))

odnosno, večeras!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:10 02.09.2009

The story of Isak

Uvek aktuelno.


STORY OF ISAAC

The door it opened slowly,
my father he came in,was nine years old.
And he stood so tall above me,
his blue eyes they were shining
and his voice was very cold.
He said, "I've had a vision
and you know I'm strong and holy,
I must do what I've been told."
So he started up the mountain,
I was running, he was walking,
and his axe was made of gold.

Well, the trees they got much smaller,
the lake a lady's mirror,
we stopped to drink some wine.
Then he threw the bottle over.
Broke a minute later
and he put his hand on mine.
Thought I saw an eagle
but it might have been a vulture,
I never could decide.
Then my father built an altar,
he looked once behind his shoulder,
he knew I would not hide.

You who build these altars now
to sacrifice these children,
you must not do it anymore.
A scheme is not a vision
and you never have been tempted
by a demon or a god.
You who stand above them now,
your hatchets blunt and bloody,
you were not there before,
when I lay upon a mountain
and my father's hand was trembling
with the beauty of the word.

And if you call me brother now,
forgive me if I inquire,
"Just according to whose plan?"
When it all comes down to dust
I will kill you if I must,
I will help you if I can.
When it all comes down to dust
I will help you if I must,
I will kill you if I can.
And mercy on our uniform,
man of peace or man of war,
the peacock spreads his fan.
iris.davidovich iris.davidovich 05:48 02.09.2009

Odlicno!

Lep provod!
ja idem u oktobru (tad dolazi kod nas), i bas se radujem
leopold_lady leopold_lady 08:11 02.09.2009

Obožavam ga ....

ali neću ići ... Ovaj put .... Možda nekad negde - drugde.... Na žalost - svašta mi se izdešavalo i sada ne bi mogla da idem.... Ali svakako ga volim i svakako ću jednog dana otići na neki njegov koncert.....

Sad me "natera" da tražim njegov CD koji negde imam .... Baš mi se sluša ....

BTW., lepo se provedite večeras ..... Znam da ćete uživati .... za tvoje dame i tebe .....
wukadin wukadin 11:24 02.09.2009

Suviše intelektualno

Evo priznajem, glup sam ja za te stvari...
Volim eksplicitni bunt (Exploited, Trula Koalicija, Dead Kennedys), ili komercijalu koja se može ceniti (Madona, mada rekoh da to inače ne slušam). I naravno sve između.
A ovo ne kapiram, u domenu muzike. Ako je pisao filozofske rapsrave možda neku pročitam. Ipak, cenim životni put, no to nije dosta da bi se na koncert došlo.
Iz mog ugla najveći mu je doprinos što je kumovao (bukvalno) bendu Sisters of Mercy. Mada neki tu činjenicu podvode pod verovali-ili-ne. Inače, izgleda da je mnogo šta u vezi Koena za ne verovati...
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:38 02.09.2009

Re: Suviše intelektualno

wukadin
Evo priznajem, glup sam ja za te stvari...
Volim eksplicitni bunt (Exploited, Trula Koalicija, Dead Kennedys), ili komercijalu koja se može ceniti (Madona, mada rekoh da to inače ne slušam). I naravno sve između.
A ovo ne kapiram, u domenu muzike. Ako je pisao filozofske rapsrave možda neku pročitam. Ipak, cenim životni put, no to nije dosta da bi se na koncert došlo.
Iz mog ugla najveći mu je doprinos što je kumovao (bukvalno) bendu Sisters of Mercy. Mada neki tu činjenicu podvode pod verovali-ili-ne. Inače, izgleda da je mnogo šta u vezi Koena za ne verovati...

šta da se radi.
različiti ukusi...
kako se ono kaže ... o ukusima se ne raspravlja ...
wukadin wukadin 12:14 02.09.2009

Re: Suviše intelektualno

Čuo sam tumačenje te izreke da su Grci mislili kako se zna šta je dobar ukus, pa se ne raspravlja.
U svakom slučaju ko ide, dobar provod i uživanje u muzici
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:25 02.09.2009

Re: Suviše intelektualno

U svakom slučaju ko ide, dobar provod i uživanje u muzici

hvala!
Inner Party Inner Party 16:03 03.09.2009

Re: Suviše intelektualno

wukadin
Evo priznajem, glup sam ja za te stvari... .


Ima jos vremena za tebe.


Filip2412 Filip2412 21:26 03.09.2009

Re: Suviše intelektualno

Volim eksplicitni bunt (Exploited, Trula Koalicija, Dead Kennedys),
Sisters of Mercy su dara buba mara, cista laganica u poredjenju sa Cohen-om.

Cohen je ozbiljna, teska rec, ne moze to svako da podnese. Narocito sto se ta teska rec servira lagano i tiho. Uz galamu sve to lakse prodje...

Ja volim bucnu muziku, ali buka koju stvaraju Cohenove reci uznemirava i trese mnogo vise nego galama explicitnih punk bendova.
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:32 04.09.2009

Re: Suviše intelektualno

buka koju stvaraju Cohenove reci uznemirava i trese mnogo vise nego galama explicitnih punk bendova

Filipe, ovo si veoma lepo rekao!
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:35 02.09.2009

rasprodato ...

:: Obeležite kategoriju u kojoj želite da rezervišete ulaznice ::
Kategorija Cena Raspoloživo

Parter Gold 4,500 din. 0

Parter Silver 3,800 din. 0

Parter 3,400 din. 0

Lux Tribine I kat. 3,450 din. 0

Tribine II kat. 3,200 din. 0

Tribine III kat. 2,950 din. 0

Loža 8,000 din. 0

Galerija 2,800 din. 0

izgleda da je sve rasprodato...
ja ovde de je boldovano
teodorakaze teodorakaze 16:08 02.09.2009

Nije mi skoro bilo tako zao...

...sto ne mogu da odem na neki koncert

Lepo se provedite
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:54 03.09.2009

Re: Nije mi skoro bilo tako zao...

Zamisli ovo: kumovima sam pre neki dan poklonio karte za koncert, za 20-godišnjicu svadbe. Izljubi me kum od sreće. Kad, upade mu neodložni službeni put i ode juče u Nemačku. Možeš da zamisliš kako je tek njemu žao.

A, opet, kumina sestra se tako ovajdi za najbolji koncert na kome je ikada bila. Dok jednom ne smrkne...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:07 03.09.2009

I

i?
AlexDunja AlexDunja 02:08 03.09.2009

Re: I

umal' dusu ne ispustih na suzanne.

puna arena. predivna, znalacka publika.
tri i po sata lepote i sklada.
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:37 03.09.2009

Re: I

AlexDunja
umal' dusu ne ispustih na suzanne.

puna arena. predivna, znalacka publika.
tri i po sata lepote i sklada.

vala baš.
kakav lik...

si videla kolko mladog sveta?
ja se zapanjila.

a tek I'm your man...
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:37 03.09.2009

Re: I

a i federer 3:0...
ma, kakav dan...
AlexDunja AlexDunja 02:44 03.09.2009

Re: I

a tek I'm your man...

svako ima svoje favorite:)))

meni je inace closing time slaba tacka...
veceras mi je samo jos to trebalo...

alli suzanne...cula sam ih nebrojeno mnogo...
naj bolja verzija ikada!

neponovljivo!

volela bih njega da cujem oko toga.
videlo se da mu je prijao koncert ...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 02:59 03.09.2009

Re: I

volela bih njega da cujem oko toga.
videlo se da mu je prijao koncert ...

ma, kada ga je preziveo, kako mu ne bi prijao....
AlexDunja AlexDunja 03:14 03.09.2009

Re: I

ma, kada ga je preziveo, kako mu ne bi prijao..

nemoj tako:)
j.p. kupila kartu za atlantu u oktobru:)
AlexDunja AlexDunja 03:25 03.09.2009

Re: I


si videla kolko mladog sveta?
ja se zapanjila.


da:)
ja se nisam zapanjila...
ali mi je bilo srce na mestu:)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:15 03.09.2009

Re: I

AlexDunja
ma, kada ga je preziveo, kako mu ne bi prijao..

nemoj tako:)
j.p. kupila kartu za atlantu u oktobru:)


Tako je AD.
Ovo A. Stosicevo je slicno komentaru mog muza koji me zeza sa upadicama tipa" Samo da nam pozivi pevac do oktobra", kada mi idemo na koncert . Jedva cekam.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:57 03.09.2009

Re: I

Ovo A. Stosicevo je slicno komentaru mog muza koji me zeza sa upadicama tipa" Samo da nam pozivi pevac do oktobra", kada mi idemo na koncert . Jedva cekam

to sam i ja pricao zeni, kada je u martu kupila kartu za jul
adam weisphaut adam weisphaut 19:06 03.09.2009

Re: I

Aleksandar Stosic
i?

I..
gera92 gera92 04:44 03.09.2009

mediokritetska svadba


Najgori cert na kome sam bio... ever!
Imao sam osećaj kao da sam posle mnogo godina ponovo sa prvom ljubavlju kojoj sad plaćam za seks.
Ipak sam ga, zbog prohujalih dana i hrpe najčistijih emocija koje mi je u životu darivao, zbog stihova i muzike koji su mi sačuvali dušu, branio od njega samog tako što sam otišao dok je iz hale škripila najlošija verzija Suzanne koju sam ikad imao priliku da čujem.

Iskreno izvinjenje svima kojima sam svojim hvalospevima, možda, dao motivaciju da odu na koncert.
A-ha-ha A-ha-ha 11:34 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Nisi se umeo opustiti, prevazići činjenicu da sediš na stolicama okićenim kao na svadbi i uživati u izvanrednom nastupu. A možda si bio loše volje zbog nekih razloga koji nemaju veze sa koncertom pa zbog toga nisi mogao uživati. Ukusi su različiti, a ako grešim u svemu tome i ako je istinita tvoja izjava da je ovo najgori koncert na kom si ikada bio, onda verovatno nisi bio na više od 3 koncerta, od kojih su prethodna dva bila bolja od ovog, pa je samim tim ovo najgori koncert na kom si bio.

U svakom slučaju pusti ljude da uživaju koji su videli i gorih koncerata...



Šalu na stranu - koncert je čista desetka, i žalim one koji nisu umeli u tome da uživaju i napune baterije. No verujem da ih je šačica.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:07 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Hvala
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:19 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Najgori cert na kome sam bio... ever!


Last night’s Leonard Cohen concert at the Belgrade Arena was one of the best concerts I have ever attended.


šta reći...
Inner Party Inner Party 16:01 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

gera92


Imao sam osećaj kao da sam posle mnogo godina ponovo sa prvom ljubavlju kojoj sad plaćam za seks.


Pa sad...
Moguce je da ti se bas onoliko nije svidelo, ali imam osecaj da te publika iz Arene ubedljivo demantuje.
Covece, pa odsvirao je Partisan!
gera92 gera92 18:05 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba


A-ha-ha
No verujem da ih je šačica.


Sasvim logicno - da nije te sacice svi bi bili mediokriteti, pa bi i sam taj termin izgubio smisao.

Cohena, kao sto sam vec napisao, zato sto ga volim i razumem, zato sto sa njim delim slicna osecanja i zivotne stavove koje sam i njegovom zaslugom izgradio - mogu da branim samo od njega samog, ne i od pohvala onih kojih bi se on, siguran sam, gadio.
On moj postupak ne bi okvalifikovao kao pretencioznost, i u to sam ubedjen.
Bit njegove estetike, ali i etike takodje, nije u svetlu (lose), svirackom umecu benda (vise nego solidno), aranzmanima (kako koji, ali smeta uniformnost), pratecim vokalima (carobni, ali nekad bez potrebe maskiraju "nedostatke" Cohenovog vokala) - vec u cistoj emociji koju je stvarao i slao ne stedeci je, kojom je oplemenjivao svet unoseci u njega iz onostranog ono nesto sto su samo odabrani dobili bozanskim darom.
Od svega sinoc je tu bio samo onaj tako karakteristicni magicno isceljujuci osmeh onoga koji zna tajnu nase (ne)savrsenosti.
A-ha-ha A-ha-ha 20:29 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Vrlo dobro poznajem taj pogled odozgo koji naziva druge ljude mediokritetima. Kao da mnogi od nas koji smo tamo uživali nisu odrasli na Cohenu, kao da nismo videli koncerata i koncerata, klubova, dvorana, stadiona, kontinenata...

Ali iza takvih reči obično stoji neki kompleks, niže ili više vrednosti... Imam drugara kome je super samo onaj koncert kome "mediokriteti", "Srbi" ili kako već naziva svoje sugrađane - nađu milion mana i kojima je realno promašaj u odnosu na očekivanja (evo pade mi na pamet Lou Reed u Sava Centru), a svi drugi koncerti koji probude kod drugih pozitivnu energiju, dobru emociju i izmame osmeh - ti su mu odvratni i najgori na kojima je bio.

Ali to nije zato što je koncert realno loš, već zato što on smatra da mu nije mesto među svim tim mediokritetima, među babama sa nafrakanim frizurama kojih je realno bilo tamo, među džiberima koji pričaju na mobilni telefon u sred koncerta i slično.

Ali činjenica da ne gledam Cohena u Carnegie Hall-u već u Beogradskoj areni među Srbima neće mi pokvariti utisak da je ovo bio jedan odličan koncert. Pitaj Cohen-a i ljude koji ga prate i dobićeš isti odgovor. I to se videlo i ko je želeo ili umeo mogao je da oseti. A ti ako kažeš da je ovo najgori koncert na kom si bio iako si nabrojao milion pozitivnih stvari, onda si zaista bio na malo koncerata ili preteruješ...

Ili će ipak biti da si loše volje otišao tamo, među ljude za koje smatraš da ne vole i ne poštuju Cohena kao ti (što je verovatno istina) pa si se osećao kao kada čovek kome se povraća dođe u odličan restoran i jede najbolju hranu. Naravno da će mu hrana imati odvratan ukus. Ali nije problem u restoranu, već u tome što je došao tu neizlečen...

Činjenica je da se koncert svideo i mediokritetima, i gore pomenutim babama kojima je ovo verovatno prvi koncert još od vremena druga Tita (ako nisu išle na Julia Iglesiasa u međuvremenu)... Ali to ne znači da je bio loš. Tolika remek dela se sviđaju i mediokritetima. Da li ih to čini manje vrednim? Naravno da ne. A da li ja treba da te ubedim da je ovo bio dobar koncert? Naravno da ne. Svako ima pravo na svoje mišljenje. Mediokriteta imaš uvek i imaš svuda. Ja samo želim malo vedrijeg pogleda na svet oko sebe od svih nas zalutalih među mediokritetima, i onda će nam i život među njima biti lepši, a koncerti bolji... :)
Filip2412 Filip2412 21:02 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Imao sam osećaj kao da sam posle mnogo godina ponovo sa prvom ljubavlju kojoj sad plaćam za seks.
gero brate a zar ti nisi trebao svoju zaljubljenost da preveslas u pravu ljubav za ovo vreme, mislim.... zar ne treba pravoj ljubavi oprostiti ako sex ponekad nije bas kao prvi put?

ajde malo realni da budemo

ja sam bio na koncertu u Torontu i iskreno, nije mi bila bitna ni muzika ni zvuk, a jos manje prateci vokali i aranzmani koliko jednostavno pojava tog coveka

fala bogu da sam najlepse trenutke uz njegovu muziku doziveo slusajuci sam, u potpunoj samoci, a kako drugacije?

koncert je nesto sasvim drugo, samo prisustvo mase ljudi NARUSAVA intimnu atmosferu koju njegova muzika zahteva, ali zato si video i cuo coveka uzivo ej!!!!

Od svega sinoc je tu bio samo onaj tako karakteristicni magicno isceljujuci osmeh onoga koji zna tajnu nase (ne)savrsenosti.
malo li je?!
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:32 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Ali to nije zato što je koncert realno loš, već zato što on smatra da mu nije mesto među svim tim mediokritetima, među babama sa nafrakanim frizurama kojih je realno bilo tamo, među džiberima koji pričaju na mobilni telefon u sred koncerta i slično.

kako ovo sve ružno zvuči.
fuj!
kakvi mediokriteti?
ko to procenjuje među nekoliko hiljada?
jel se to vidi onako?
il se ima specijalni dar?

koje nafrakane babe?
čije li su one bake?
koje su unučiće ljuljale?

mislim da su babe/nafrakane/nenafrakane koje slušaju koena a ne cecu,
bar malo zaslužne što su onoliki mladi bili na koncertu.

moje kćeri drug išao čak u london da ga sluša jer je mislio da nikad neće
ovde doći!
a slušala lea i njegova mama.
nafrakana baba....
Filip2412 Filip2412 21:48 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Koncert je u samoj svojoj prirodi narodno veselje ljudi!

Sa druge strane, muzika Leonarda Cohena, kao i vecine drugih umetnika koje sam slusao posebno mracnjaci tipa Nick Cave, Tom Waits, Joy Division jednostavno zahtevaju SAMOCU i jedino sam u potpunoj samoci mogao na pravi nacin da uzivam u njihovoj muzici.

Koncert je sasvim sasvim sasvim druga vrsta dozivljaja. Na koncertu uopste ne ocekujem da se toliko sazivim sa umetnickim delom. Pre svega, mozda sam prejeo, mozda mi je veseo dan mozda sam dobio na lotou tog dana, ma moze hiljadu stvari da se desi koje ce me uciniti lose raspolozenim za Leonarda Cohena u tom trenutku kada je koncert. KONCERT je tu da se vidimo, da uzivo osetimo coveka.

Pa i sam Nick Cave se zeza i zabavlja na koncertima a njegov shou u Areni je sa pevanjem publike je vise licio na koncert riblje corbe, mislim....publika peva ruke gore.... i ondak se nadju zadrti obozavaoci i kazu kako jebga nije to to..........
Filip2412 Filip2412 21:54 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Cohena, kao sto sam vec napisao, zato sto ga volim i razumem, zato sto sa njim delim slicna osecanja i zivotne stavove koje sam i njegovom zaslugom izgradio - mogu da branim samo od njega samog, ne i od pohvala onih kojih bi se on, siguran sam, gadio.
tipićni zadrti obožavalac, zna Cohena bolje od samog Cohena :)

A-ha-ha A-ha-ha 22:24 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

@Exitus Letalis:
Znam te bake koje gotive Cohena da razlikujem od nafrakanih baba koje su dobile VIP karte od ko zna koga, pa otišle tamo da budu viđenje, jer su čuli da je taj deda legenda, nafrakale se kao gospođe ministarke - a u stvari pojma nemaju zašto su došle tu. I pri tom ceo koncert usta nisu zatvarale, boreći se da nadglasaju muziku kako bi se čule međusobno.

Da se razumemo, one nisu babe samo po godinama, možda su pre žene srednjih godina, ali takvo kokodakanje i taj stajling ih svrstava u mom vrednostom sistemu u nešto što bih nazvao pogrdnim nazivom kao što je "nafrakana baba".

Ali to je večiti problem hepeninga u nas - trula nam je elita, pa onda donekle razumem ogorčenje pojedinih iskrenih ljubitelja kada ih "numerisano sedište" zabode među ljude koji ne haju za koncert. Ali opet kažem - nije kriv Cohen, koncert je bio dobar. Problem je u sebi što ne umeš da se isključiš i prevaziđeš činjenicu da si na Balkanu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:46 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba

Znam te bake koje gotive Cohena da razlikujem od nafrakanih baba koje su dobile VIP karte od ko zna koga

aaaa, ti znači imaš taj dar!
pa, baš super!
blago tebi!

inače, meni niko nije smetao na koncertu.
ja uživala samo tako.
nisam se smarala okolinom.

znam da je mali procenat ovih koje spominješ u odnosu na procenat (100 posto) takvih
koji idu na koncerte nafrakanih pevaljki poput karleuše (ako ona nije nafrakana ne znam ko je),
raznih ceca, seka il kako se sve zovu te koje pune stadione....


A-ha-ha A-ha-ha 22:59 03.09.2009

Re: mediokritetska svadba


aaaa, ti znači imaš taj dar!
pa, baš super!
blago tebi!


ne treba ti dar da vidiš da li je neko došao tu zbog koncerta i prati isti, ili je došao da pobegne od kuće i relaksira se u (bučnom) razgovoru sa prijateljima kao da se koncert i ne događa.


inače, meni niko nije smetao na koncertu.
ja uživala samo tako.
nisam se smarala okolinom.


Upravo tako. Jedino što na koncertu može da mi smeta je loš zvuk ili ravnodušan izvođač - onaj osećaj kad vidiš da su "odradili" koncert... Na Cohenu ni jedno ni drugo nije bio slučaj. Naprotiv...


znam da je mali procenat ovih koje spominješ u odnosu na procenat (100 posto) takvih
koji idu na koncerte nafrakanih pevaljki poput karleuše (ako ona nije nafrakana ne znam ko je),
raznih ceca, seka il kako se sve zovu te koje pune stadione....


Eeee, tranzicija je čudo - naprednjaci postaju IN, radikali OUT, a za srpski džet-set više nije IN biti viđen sa Cecom i Karleušom već po ovakvim koncertima. Ko zna, možda za jedno 50 godina i zavole i ukapiraju to što posećuju. E onda smo na dobrom putu kao društvo...
Srdjan Cvetkovic Srdjan Cvetkovic 10:43 03.09.2009

Sasvim neocekivano

Iako volim Koena smatrao sam da su ga godine pregazile (75) ii da je sad krenuo na turneju samo da bi namako jos koji dolar pa od koncerta nisam puno ocekivao. Čak sam otiso lose raspolozen. Starac je vrcao od pozitivne energije tri i po sata, mozda je bilo i boljih nastupa u mladosti,sto rekose neki, ali ovaj koncert je imao dusu i neku posebnu draz...kao sunce na zalasku sa manje energije al nekom posebnom bojom..
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 12:58 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

Srdjan Cvetkovic
Iako volim Koena smatrao sam da su ga godine pregazile (75) ii da je sad krenuo na turneju samo da bi namako jos koji dolar pa od koncerta nisam puno ocekivao. Čak sam otiso lose raspolozen. Starac je vrcao od pozitivne energije tri i po sata, mozda je bilo i boljih nastupa u mladosti,sto rekose neki, ali ovaj koncert je imao dusu i neku posebnu draz...kao sunce na zalasku sa manje energije al nekom posebnom bojom..



Covek ima 75 godina i sasvim, sasvim mlad duh. Nikada, nikada i nikada Koen ne moze da bude "starac."
Inner Party Inner Party 15:58 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

Srdjan Cvetkovic
Iako volim Koena smatrao sam da su ga godine pregazile (75) ii da je sad krenuo na turneju samo da bi namako jos koji dolar


Ovo je prilicno rasprostranjena glasina. Keonu su se desile neke neprilike pre nekoliko godina ali daleko bilo da je covek bez para za zivot i slicno. Da je njemu do para odradio bi mnogo jeftiniju produkciju, pa i pevao na plejbek poput nekih od njega mnogo mladjih muzicara ... I sigurno ne bi dolazio u ubogi Beograd!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:41 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

Da je njemu do para odradio bi mnogo jeftiniju produkciju, pa i pevao na plejbek poput nekih od njega mnogo mladjih muzicara ... I sigurno ne bi dolazio u ubogi Beograd!

ne bih da kvarim idilu, ali ovde u Irskoj su ga prilicno kritikovali prosle godine kada je britansko-irskom pandanu Operacije trijumf prodao Hallelujah za pesmu finalne veceri, pa sad vidite kako je to odvratno ispalo.


rasturili su ga, u smislu, ostao si bez love.... ali gde je krajnja granica... Ipak, i dalje ga obzavaju to je samo jedan momenat, ali ipak znacajan koji ukazuje da je zaista dekintiran, i da se i najveci autori koje mi cesto idealizujemo znaju lepo prodati. Za mene ipak potpuno nebitno, pricam samo kao cinejnicno stanje
Filip2412 Filip2412 17:01 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

naravno, nikoga ne treba idealizirati... ljudi smo svi (ok, osim Bono-a )

BTW, interesantno, Hllelujah mi je OK pesma, ali nista posebno. Veliki sam Cohen-ov fan ali obicno sam preskako tu stvar kad slusam njegovu muziku.
Srdjan Cvetkovic Srdjan Cvetkovic 22:38 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

Covek ima 75 godina i sasvim, sasvim mlad duh. Nikada, nikada i nikada Koen ne moze da bude "starac."

Ma ok, slazem se cinjenicu o njegovim godinama pomenuo sam kako bi dodatno naglasio kvalitet nastupa
Srdjan Cvetkovic Srdjan Cvetkovic 22:42 03.09.2009

Re: Sasvim neocekivano

Ovo je prilicno rasprostranjena glasina. Keonu su se desile neke neprilike pre nekoliko godina ali daleko bilo da je covek bez para za zivot i slicno. Da je njemu do para odradio bi mnogo jeftiniju produkciju, pa i pevao na plejbek poput nekih od njega mnogo mladjih muzicara ... I sigurno ne bi dolazio u ubogi Beograd!

OK. Sudeci po sjajnom koncertu i po tome koliko se dao svakako su glasine, a i da nisu nema veze koncert je bio sjajan..
AlexDunja AlexDunja 12:11 03.09.2009

...

jos malo atmosfere od sinoc

Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:06 03.09.2009

Re: ...

Hvala AD
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:14 03.09.2009

Re: ...

jos malo atmosfere od sinoc

i još...



kako se, siroti, ne razumemo u koncerte, nas nekoliko tisuća ...
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:33 03.09.2009

Za sve pare

Izvinjavam se zbog kasnog komentara - ima toliko posla da ne postizavam.

Smatram da je koncert bio izuzetan. Odmah da uporedim: bio je dvostruko bolji i duži nego onaj prošle godine u Montreu (za koji su, usput, karte bile tri puta skuplje). Početak tačno u minut. Osvežen i prepakovan program, sa kombinacijom manje ili više sporih pesama. Sjajno svetlo (ovde ne mislim da je bilo tehnički izuzetno - to nije ni bio cilj - već izuzetno uklopljeno u ton koncerta i pojedinih pesama). Posle nekoliko pesama u drugom delu, svaka nova bila mi je izuzetan dodatak. Plašio sam se da je ta poslednja, ali Leo i društvo su rešili da nam pruže potpuni ugođaj. Pošteno - za sve pare! Nema laži, nema prevare. Nema "neka publika čeka sat vremena, da se zagreje". Nema koketiranja - sem u par rečenica i jednoj stanci u kojoj smo svi otpevani "I'm your man". Beograd je pomenuo kao "hrabar grad kome je posvetio deo "Himne":
Ring the bells that still can ring
Forget your perfect offering
There is a crack in everything
That’s how the light gets in.


Mislim da su i muzički dobro zvučali. Da su stare stvari svirali na stari način, onako kako decenijama slušamo hitove koje je napravio do kraja sedamdesetih, onda bih "imao sam osećaj kao da sam posle mnogo godina ponovo sa prvom ljubavlju kojoj sad plaćam za seks." Slažem se sa AD da je Suzana zvučala nikada bolje. Partizan takođe sasvim drugačije - mada ja izuzetno volim baš tu izvornu verziju, ova je takođe bila izuzetna. Očigledno je da je je Rosko Bek, basista koji je u stvari muzički direktor turneje, uradio sjajnu stvar doradivši i davši dobar, novi oblik Koenovim starim hitovima, koristeći pri tome na pravi način pojedinačni kvalitet svih muzičara.

Publika je u suštini bila dobra (opet se slažem sa AD). Kod nas, nažalost, nije moguće očekivati da su svi na svojim mestima 5 minuta pre početka koncerta i da niko neće tokom pesama kada se treba uneti i uživati izlaziti do WCa ili po pivo. Ipak, mislim da smo dobro reagovali na pesme, znali ih, podržavali ekipu i zaslužili da kažu da im je bilo lepo u Beogradu.

Ne mogu još da definišem da li je u nekim trenucima Koen bio unesen ili je samo vrhunski profesionalac - u oba slučaja činilo se da je bio zadovoljan. Uostalom, sama činjenica da je koncert trajao 3,5 sata dovoljno govori.

Jedno viđenje koncerta očima stranca (nadam se objektivno), možete naći ovde.

Drago mi je da su se neki snimci koncerta već pojavili na youtube. Gledaću da ih sve poskidam i prikažem mojim kolegama - verujem da će nam zaviditi.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:15 03.09.2009

Re: Za sve pare

Jedno viđenje koncerta očima stranca (nadam se objektivno), možete naći ovde.



E, tja, pa nego sta nego pevaju sa njim na koncertu. A, Koen je isto bio pusac i cugator. U kasnijim godinama je iz zdravstvenih razloga prestao sa "losim' navikama. Naravno da je iskreno ushicen diok radi ono kroz sta zivi-svoju poeziju. I divno je sto, sigurna sam, nije neki materijalista.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:25 03.09.2009

Re: Za sve pare

Da su stare stvari svirali na stari način

recimo, plejbek, što rade mnoge zvezde kojima je glas i stas još uvek, navodno, svež...
ali baš je u tome čar.
bilo je izuzetno.

da, i što se tiče publike, hm! kao da nisu pogledali u koje vreme počinje.
onako, opušteno, do četvrte pesme su ulazili u gomilama...
ja vrlo zadovoljna.
uživala a mislim da jsu uživao i leo i bend...

hvala mu što je došao.
ne bih da ulazim u motive, da špekulišem.
reče milutin - tačno na vreme i tri i po sata...
jedva ga pustismo:)))
Filip2412 Filip2412 16:15 03.09.2009

...

E bas mi je drago za sve vas koji ste imali prilike da prisustvujete koncertu.

Ja sam jednom video Koena u Torontu i srecan sam da mi se ta zelja ispunila.

U Torontu je takodje poceo da peva tacno u minut pa su neki ljudi su jos uvek trazili svoja mesta dok je on pevao prve pesme. Ja sam to govorio ljudima u Srbiji upozoravajuci ih da dodju na vreme. Kultura koncerata je i ovde u Kanadi jako cudna, recimo Nick Cave je poceo nakon sat i po posle gnjavatorske svirke nekih predgrupa, neki pocnu nakon 2 sata a neki nakon pola sata tako da je stvarno nezgodno, uopste ne znate kad da se pojavite.

Nego sve to nema veze, neka ste vi sa njim uzivali, jedan je Cohen.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:11 03.09.2009

Partisan

Milutin Milošević Milutin Milošević 16:12 08.09.2009

U Budimpešti

Moja prijateljica Mary gledala je koncert u Budimpešti (i u Amsterdamu pre godinu dana) i napisala blog

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana