Život

Poniženje

selica_nena RSS / 02.09.2009. u 20:44

Ima ih svuda. Možeš ih sresti na ulici, u prodavnici, pošti, bolnici… Hodaju slobodno i vrebaju žrtvu. Najgori su oni koje svakodnevno viđaš na poslu. I najopasniji, jer ih ne možeš izbeći, a samo čekaju priliku da te zaskoče. Siledžije, o njima pričam. Verbalne ili fizičke, svejedno. I jedni i drugi ti nanose bol. I čine da se osećaš jadno.

Bahati, nevaspitani, bezobrazni. Nadahnjuje ih neprijatnost koju izazivaju  i savršeno su ravnodušni prema odbijanju. Njima se sviđa da povređuju druge i uživaju kad su u centru pažnje. Nemoj ni pokušavati da im objasniš šta ti smeta, jer će ti upravo to raditi dok te ne izlude. Možeš se praviti da ih ignorišeš, ali budi sigurna da će ti kad-tad naći slabu tačku i naterati te da planeš. A to im je i bio cilj – da te izbace iz takta. Time dokazuju svoju snagu i superiornost. A ni tad te neće ostaviti na miru. Kad su te jednom načeli, idu do kraja, dok te ne nateraju da se kriješ od njih.  Ne zaziru ni od čega i nema situacije u kojoj neće pokušati da se dokažu.

Nekad je to vulgarna primedba ili  namerno izvrnut smisao tvoje rečenice. Probaj da ga prostreliš pogledom i ozbiljno mu skreneš pažnju da ne pristaješ na takvu komunikaciju, pogledaće te, kao, začuđeno, iskeziće se što imaš pokvarenu maštu i nastaviće da provocira, jer je konačno dobio pažnju. Dok mu se ne ukaže prilika da konkretizuje te verbalne izdrkotine.

Koliko  žena svakodnevno doživljava poniženje na poslu od šefa, kolege, stranke? Koliko ružnih reči progutamo ili onih, naizgled bezazlenih, situacija kad te neko namerno očeše u prolazu, zalepi ti se s leđa u nekom redu, predugo ti zadrži ruku pri pozdravu, milujući je palcem, pri čemu te  gleda  „onako“ i lascivno  oblizuje žvalava usta?

Organski ne podnosim muškarce koji misle da im je sveta dužnost da nas zaskaču i ubeđeni su da mi, žene, postojimo samo zarad njihovog zadovoljstva. I ne smeta im odvratnost koju pokazujemo, ni ljutnja, ni psovke. Naprotiv, što se ti više braniš, on srčanije nasrće, ubeđen da samo tvrdiš pazar, jer veruje - sve su žene kurve, samo neke kriju tarifu! 

I kad odbiješ sve pozive na kafu, ponude prevoza i dosađivanje savetima ili pitanjima, uporno ga ignorišeš i izbegavaš susrete nasamo, iskoristiće opušten trenutak nekog slavlja da mu ruka bezobrazno sklizne niz tvoja leđa ili se zadrži na rebrima, baš na onom mestu gde ti počinju grudi.

Sklanjaš mu ruku i sikćeš pretnju kroz stisnute zube, da ne praviš skandal pred ostatkom kolektiva. Nadaš se da niko nije primetio, a stid te je što si u takvu situaciju dospela. Prekorevaš sebe što nisi bila opreznija i što si uopšte ostajala na tom slavlju. I jedva čekaš da pobegneš, jer se osećaš štrokavo i povređena si, Bože, kako si ponižena tim neželjenim dodirom.  Do kuće se preslišavaš da li si, kada i čime dala povoda tom gadu i ždereš se u nemoćnom besu što uopšte sebi postavljaš takva pitanja. I samo želiš da mu uradiš nešto, nešto... . Ne da ga ubiješ, nego da ga povrediš tako da pati do kraja života.

I čudo jedno kako se uvek nađe neka žena kojoj je to smešno, neka koja beslovesno veruje da će mu se tim smehom dodvoriti i zaštiti se od napada. Ili je bar jednom doživela poniženje i prosto vidiš kako joj pada kamen sa srca što je siledžija odabrao novu žrtvu. Pomislio bi čovek da saoseća? Ma neeeee, samo se teši da je dobro prošla i tim usiljenim, preglasnim smehom se brani od sopstvenog jada. Bože, te su mi najgore. Kakvo je zadovoljstvo silovane da učestvuje u silovanju? Da li ponižavajući druge umanjuje sopstveno poniženje?

Užasavam se žena koje im povlađuju smehom i komentarima tipa: “Sama je tražila to što je dobila.”  Ne interesuje me da li im to godi sujeti ili im leči komplekse, jednostavno nije normalno uživati u nečijem poniženju. I nema opravdanja, ni razumnog objašnjenja za te iščašene ženske umove. Nema, jer je svaka bar jednom u životu doživela isto, bilo da su izvrgnute ruglu ili pretrpele nasrtaj.

I jedno i drugo samo zbog izgleda i činjenice da su žene.



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

debora debora 21:08 02.09.2009

teska tema

teska tema, zivotna, sa kojom se srela svaka od nas... neka je pobegla, sklonila se, odbranila, a neka, nazalost, ipak bila povredjena...
selica_nena selica_nena 21:18 02.09.2009

Re: teska tema

neka je pobegla, sklonila se, odbranila


I ostao joj ožiljak.
bandina bandina 21:08 02.09.2009

....


ovo je takoo istina.

preporuka

leetaloomis leetaloomis 21:24 02.09.2009

uhh

sta reci... Meni se nikad nije dogodilo. Ali me je nateralo na razmisljanje - kako bih odreagovala? Ovde gde ja zivim, ako ti se nesto tako dogodi, lako mozes da tuzis firmu i coveka. Ne znam sta bih radila u Srbiji. Mozda mu polomila ruku. Ili pocela da vristim "Silovanje!!!" samo da i njega ponizim, kad je on vec mene. Ne znam. Mnogo teska tema.
selica_nena selica_nena 21:33 02.09.2009

Re: uhh

Ovde gde ja zivim, ako ti se nesto tako dogodi, lako mozes da tuzis firmu i coveka. Ne znam sta bih radila u Srbiji.

Ždrala se, sklanjala, tonula, a onda se požalila mužu, ocu, bratu. Istrpela pitanja da li si ga nečim izazvala, šta ti je konkretno uradio, da li je to još nekom uradio. Pa bi zaštitnik (muž, otac, brat...) otišao da ga nađe i na*ebe mu se mile majke. Ali ti si i dalje povređena.
Ovaj tekst je napisan s namerom da se ukaže na ono što žene svakodnevno doživljavaju u zemlji Srbiji. Možeš i ovde da tužiš, samo ne verujem da ćeš nešto time da postigneš. Jer zakon... Hmmm, šta to beše?

taube taube 21:37 02.09.2009

,

Super blog.

Oduševljena sam.

Svaka čast.
selica_nena selica_nena 21:45 02.09.2009

Re: ,

Hvala.
Očekujem vaše mišljenje o ovoj temi.
taube taube 23:18 02.09.2009

Re: ,

selica_nena
Hvala. Očekujem vaše mišljenje o ovoj temi.

Moje mišljenje je da mi mobing ili maltretiranje na poslu oduzima životnu energiju, takvo ponašanje nikad nisam mogla niti ću moći da shvatim.

Da li se to neki ljudi prosto moraju iživljavati? I zašto? Smem li reći da su bolesni?
selica_nena selica_nena 23:55 02.09.2009

Re: ,

Da li se to neki ljudi prosto moraju iživljavati? I zašto? Smem li reći da su bolesni?


Smeš. A ta bolest se leči u ustanovama zatvorenog tipa.
mrvicak mrvicak 14:48 03.09.2009

Re: ,

selica_nena
Da li se to neki ljudi prosto moraju iživljavati? I zašto? Smem li reći da su bolesni?


Smeš. A ta bolest se leči u ustanovama zatvorenog tipa.


Ma more ta bolest se leči: zakonima koji funkcionišu pa po potrebi šalju i u ustanove zatvorenog (zatvorskog ili psihijatrijskog) tipa, a u blažim slučajevima gadnim opaljivanjem po džepu, suspenzijama (ako je reč o uznemiravanju na poslu) itd.

Inače, ja mislim da je u izuzetno malenom broju slučajeva u pitanju zaista bolest. To bi bio lak izgovor - jer u pitanju je uglavnom bahato nasilništvo i bezobrazluk - i tako ga treba i sankcionisati.

A što se odnosa okoline tiče, on se leči prosvećivanjem i solidarnošću.

Grande preporuka
dunja73 dunja73 22:22 02.09.2009

--

super prica .. i ja sam jednog imala Sefa ,
joj koliko me je mrzeo .. Mrzeo je moje ime , moj grad , moj rad ,ponasanje ..
Papak , sta ce ...i znao je da je to i onda nas (me) je jos vise "nepodnosio"
Gledah i slusah ja tu propast , mesec, dva , kad bi treci mesec .. resih da mu doskocim....
( mozda nekad i postavim blog - prica je za suze i smeh ...
Medjutim papci i manijaci organizovano pokusavaju
da ´arče zene .. koriste se polozajima...

Dr M Dr M 22:29 02.09.2009

Antidot


Mislim da bi bilo delotvorno sledece:

Na prvo prepoznavanje opisanog ponasanja kazes mu da ces, ako se ponovi, da ga osamaris pred svima.
Ako se ponovi, osamaris ga iz sve snage.

Opisani likovi se hrane Tvojom nelagodnoscu, nateraj ih da se udave svojom.
dunja73 dunja73 22:36 02.09.2009

Re: Antidot

ga osamaris pred svima.
Ako se ponovi, osamaris ga iz sve snage.


potpis
taube taube 23:19 02.09.2009

Re: Antidot

Dr M
Mislim da bi bilo delotvorno sledece:Na prvo prepoznavanje opisanog ponasanja kazes mu da ces, ako se ponovi, da ga osamaris pred svima.Ako se ponovi, osamaris ga iz sve snage.Opisani likovi se hrane Tvojom nelagodnoscu, nateraj ih da se udave svojom.

Ovo je sjajan komentar
selica_nena selica_nena 23:42 02.09.2009

Re: Antidot

Na prvo prepoznavanje opisanog ponasanja kazes mu da ces, ako se ponovi, da ga osamaris pred svima.


Urađeno.

Ako se ponovi, osamaris ga iz sve snage.


Na žalost, nisam uspela. Prozreo mi je nameru, uhvatio me za ruku i nasmejao se uz komentar: "Znao sam da si vatrena ženska."
I znaš šta? Osećala sam se još gore.
Ali ima još nešto, nekad jednostavno znaš da je u stanju i udarac da ti uzvrati, a to stvarno ne bih mogla da podnesem. Jednom sam bila u (ne)prilici da intervenišem u školi između momka i devojke koja je na ovaj način reagovala i uzvraćeno joj je batinama. Veruj mi da je scena bila užasna. Bolno ponižavajuća, surova, a vrhunac je bio komentar mojih kolega da je ona prva potegla za silom!
miloradkakmar miloradkakmar 00:07 03.09.2009

Re: Antidot


selica_nena

Na žalost, nisam uspela. Prozreo mi je nameru, uhvatio me za ruku i nasmejao se uz komentar: "Znao sam da si vatrena ženska."

Rukom gore, a nogom dole , između i to što snažnije.
Neka se stvarno uveri koliko si " vatrena ".

Takvi tipovi nemaju , izgleda , žensko kod kuće koje vole i ne pada im na pamet da se to možda i njima događa.
selica_nena selica_nena 00:10 03.09.2009

Re: Antidot

Rukom gore, a nogom dole , između i to što snažnije.
Neka se stvarno uveri koliko si " vatrena ".


Momci, sjajni ste! Hvala Milorade, popravi mi raspoloženje.
Dr M Dr M 00:19 03.09.2009

Re: Antidot

Ali ima još nešto


Potpuno Te razumem...

Ali, ima jos nesto.

Ako ovako prodje, porazena si.

Nisi uspela da ga osamaris? Uradi to, iznenada, na sednici Nastavnickog veca, pred svima, kad se ne nada, i kazi, glasno, da svi cuju: " Ovo Ti je za Ono"! Napravi skandal, rizikuj batine.

Nisi ponizena ako dobijes batine, ponizena si ako pristanes na poraz.

P.S.
Modrice na koži prodju za tri nedelje, modrice na dusi traju mnogo duze...
selica_nena selica_nena 00:29 03.09.2009

Re: Antidot

Modrice na koži prodju za tri nedelje, modrice na dusi traju mnogo duze...


Upravo si mi pročitao misli.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:39 03.09.2009

Re: Antidot

Dotore ja nisam za silu. ja sam takve budale sredjivala samo jednim pogledom od koga im se zaledi krv u žilama. nikad nisam imala većih problema jer kad god osetim neku takvu situaciju ja izvadim joker pogled iz rukava i rešim problem.
moram da kažem da od kad sam došla u americi nisam imala potrebe od takvih pogleda.
stvarno nemam neko takvo iskustvo koje mi je ostavilo ranu na duši. ne računam ono kad su čopor dečaka (e sad neću da zvučim politički nekorektna, al to je istina) albanske nacionalnosti jurili za nama i punili šake načim zadnjicama. kad su bili jedan ili dvoje u grupi to se nije dešavalo, al čim su troje onda je gotovo. to mi je onako ostalo ko ružno nešto iz rane mladosti. nosili smo kamenje po dzepovima...strašno.
Dr M Dr M 07:42 03.09.2009

Re: Antidot

ja sam takve budale sredjivala samo jednim pogledom od koga im se zaledi krv u žilama.


Srdja Zlopogledja...

Deep freezing eye...
debela.hladovina debela.hladovina 12:07 03.09.2009

Re: Antidot

selica_nena
Na žalost, nisam uspela. Prozreo mi je nameru, uhvatio me za ruku i nasmejao se uz komentar: "Znao sam da si vatrena ženska."


Trebalo je da ga pljuneš dok te je držao za ruku. Da ga zvekne šlajmara po sred face.
Ufffffff, iznervirao sam se čitajući ovo.
mrvicak mrvicak 14:53 03.09.2009

Re: Antidot

Modrice na koži prodju za tri nedelje, modrice na dusi traju mnogo duze...



Upravo si mi pročitao misli.


O, da, i peeeku i jeeedu nas iznutra još duuugo...
Stoga apsolutno podržavam dr M-ovu strategiju borbe protiv napasnika. Jer zaista se hrane nelagodnošću i strahom i moraju im se pokazati zubi/koleno/lakat... makar i po cenu da mi se neko sa strane nasmeje i ponaša se kao da sam ja tu problematična..
mrvicak mrvicak 14:55 03.09.2009

Re: Antidot

Dotore ja nisma za silu. ja sam takve budale sredjivala samo jednim pogledom od koga im se zaledi krv u žilama.


Ipak, oružje zavisi od vrste napada i napadača. Neke budale na prostrelne poglede prosto ne reaguju, pa se mora posezati za ozbiljnijim - verbalnim, pa redom...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:42 02.09.2009

kad bi moglo i bilo nekaznjivo

ja bih sve te situacije resavala samo na jedan nacin:



ps. sorry, oni koji me poznaju ovde, znaju da sam vrlo radikalna po pitanju muske agresivnosti. na njihovu srecu, zakon mi nedozvoljava radikalno resenje problema...

mislim da je agresivan nacin odbrane od takvih svinja uvek pravi nacin (udarac, vristanje+pisanje pisma njegovoj zeni, familiji i tajfazon...). onda te proglase ludacom, ali te bar ostave na miru (u tom tvom "ludilu"...
selica_nena selica_nena 23:42 02.09.2009

Re: kad bi moglo i bilo nekaznjivo

Da li mi veruješ da sam zamišljala nešto slično?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:20 03.09.2009

Re: kad bi moglo i bilo nekaznjivo

Da li mi veruješ da sam zamišljala nešto slično?

verujem.
mladen.mladen mladen.mladen 22:44 02.09.2009

radije za PP al...

mrzim te tipove kad ih primetim, ali iskreno, do ovoga sada nisam sreo neku zenu koja je imala ta iskustva a koja bi bilo sta slicno rekla o njima (verovao sam da ih ima, i verujem).. i da to kaze ovako: iskreno, precizno u opisu (a ovo je zaista zaznut karakter za opisivanje, al ti si to uspela).. cak ni kada sam ih pitao.. kao ma pusti njega (pri cemu su sigurne da nisam u fazonu alfa-muzjaka pa da cu da ih branim)..

ne volim da me dodiruju kao ljubazno ljudi koji me ne znaju, pa ni zene. i to je bar jedina opipljiva granica - nepotrebno dodirivanje. njime se koriste i muskarci i zene, kao da izazovu nesto u tebi (samo da te izbace iz takta i kao samo naloze kada si musko, a isto ovo, i jos vise, kada si zensko).

nekoliko puta sam pitao sagovornicu zasto me dodiruje? nekoliko puta sam pitao devojku sa kojom igram zasto lepi dupe na mene? jedna razlika je sto ti ljudi u zenskom obliku jesu kokete, a u muskom zele da idu i dalje. frustrirajuce je i jedno i drugo. druga i najvaznija razlika je u fizickoj snazi pa tamo negde u daljini postoji opravdani strah za zene.

sjajna tema. i sjajno napisano. zapravo neverovatno dobro ispricano.

selica_nena selica_nena 23:54 02.09.2009

Re: radije za PP al...

Hvala, Mladene. najbolje opisujem osećanja koja sam proživela.
A kad reče ovo
ne volim da me dodiruju kao ljubazno ljudi koji me ne znaju, pa ni zene. i to je bar jedina opipljiva granica - nepotrebno dodirivanje. njime se koriste i muskarci i zene, kao da izazovu nesto u tebi (samo da te izbace iz takta i kao samo naloze kada si musko, a isto ovo, i jos vise, kada si zensko).


samo da dodam - ne volim ni one koji mi se suviše približavaju. Znaš ono kad ti prosto uđu u prostor koji se opisuje dužinom ruku. Osećam ih kao nesnošljiv svrab u grudima.

P.S. Ej, nisam namćor, majke mi. Samo branim svoj integritet.
mladen.mladen mladen.mladen 00:16 03.09.2009

Re: radije za PP al...

P.S. Ej, nisam namćor, majke mi. Samo branim svoj integritet.


ma ja sam i namćor, nego ovo ne volim onako nevezano za to ,)))

samo da dodam - ne volim ni one koji mi se suviše približavaju.


a kao drugu krajnost ne volim one koje me znaju i kao odusevljeno grle kad se konacno sretnemo i paze da me ne dodirnu grudima pa mi se preterano i nezgodno okace na vrat. drugarice il tako nesto kako se to vec zove..)
ne.nevena ne.nevena 09:31 03.09.2009

Re: radije za PP al...

samo da dodam - ne volim ni one koji mi se suviše približavaju. Znaš ono kad ti prosto uđu u prostor koji se opisuje dužinom ruku. Osećam ih kao nesnošljiv svrab u grudima.


Ovo je i opisano u psihologiji kao "narusavanje intimnog prostora" i zna vrlo da frustrira. Zaista postoje ljudi koji kad ti se obracaju, imaju potrebu da ti se prilepe, a to zaista nije prijatno.

Ja sam sad u visokoj trudnoci. Primetila sam da vrlo cesto ljudi koje jedva poznajem imaju potrebu da mi dodiruju stomak (koji jeste veliki). To me dovodi do ludila, i uvek se narogusim i odlazim...

Preporuka. Sjajan tekst, grozna tema...
jesyblesy jesyblesy 11:17 03.09.2009

Re: radije za PP al...

Jedan nepotreban dodir od strane muske osobe kou sam povrsno poznavala i ponekad delila zajednicki prostor u kuhinji firme za koju smo radili (troprstni stip mog salceta na kukovima uz reci sta je ovo)je zavrsio mojim urlanjem i skupljanjem celog kolektiva jer su mislil da sam nesto polomila i njegovo ponizenje pred svima i naravno moj trijumf jer je mislio aha sad cu da je stipnem sutra uhvatim za grudi a vec prekosutra.... Na sitnice treba reagovati.Epilog -bezi od mene ko djavo od krsta ako u blizini nije bar jos jedna osoba.Da je bio navalentniji lepo pesnica u nos i koleno znas vec gde...
margos margos 00:59 03.09.2009

Tri stepena poniženja

Prvi - sam nasilnik
Drugi - okruženje
Treći - najbliže okruženje

+ ženski dodatak , kao u novinama
selica_nena selica_nena 00:36 05.09.2009

Re: Tri stepena poniženja

Margos, prošla si kroz ovo, zar ne?
margos margos 22:45 05.09.2009

Re: Tri stepena poniženja

Na poslu nisam - u životu jesam, na više načina ali pošto o tome stalno pričam, a i radim s ljudima - ženama, znam veliki broj tuđih iskustava. Vala sam se i na blogu ispisala reči i reči, te izvini, ovih dana nisam razgovorljiva mnogo.

Elem, setih se jedne od odvratnijih situacija - kad me je u rođenoj kući gde sam živela s nevenčanim mužem, startovao muž prijateljice kad su nam došli u posetu. Ona šesti mesec trudnoće, nosi blizance.
Tek kad su otišli, ispričam mužu - on naravno hteo da ga pozove, ja ga ućutkam zbog trudne drugarice.

Međutim, kad su se prvi put njih dvojica videli, muž ga priupita za junačko zdravlje, a on ni pet-ni šest optuži mene i kaže mu da je bolje da pita mene, nego što njega napada, uz čuveno 'kučka i rep'. Tu je bio prisutan i dever, te je sumnja u snajku tj mene, narasla do neba. Muž mi je verovao, a dever se razuverio tek xy godina kasnije kad je ovaj ludak bio u pritvoru zbog pokušaja silovanja sopstvene tašte.

Jbg, takve treba kastrirati na vreme.

selica_nena selica_nena 01:27 06.09.2009

Re: Tri stepena poniženja

Jbg, takve treba kastrirati na vreme.


Ej, lepo osećam kako u meni kulja bes. Tu su, bre, oko nas, u raznim ulogama. Ulaze nam u domove, srećemo ih po komšiluku, putujemo istim autobusima, radimo pod istim krovom, uče nam decu... Nečiji muževi, sinovi, očevi ili braća. Ugledni, poštovani, zaštićeni. I spremni na svakakve gadosti. A onda se šokiramo kad čujemo da je tamo neki NN silovao ćerku ili taštu, a bio je poštovan član zajednice. Bio je, malo sutra! Bio je skot, samo su se svi pravili da ne vide. Jer im je lakše da zažmure, nego da se pokrenu iz učmalosti. Kao, neće to meni da se desi. Neće mojoj deci i onima koje volim.
Ma hoće, bre, dešava nam se. I traje, ostajući nekažnjeno.
margos margos 15:00 07.09.2009

Re: Tri stepena poniženja

Priznajem, uvek imam problem . ne da osudim čin, već da osudim čoveka. Pa čak i ovog. Taj isti je bio maltretiran kao dete, njegov pijani otac je jednom usred noći izvalio radijator i uvalio mu ga umesto harmonike - da svira... budio ga noću da svira i zabavlja njega i njegove pajtose... Majka je bila 'Velika Majka' iz serijala 'Trpi i ćuti' , podnaslov 'Eee, misliš da je meni lako...', epizoda 'Ja to zbog dece...'

Juče mi jedna žena kaže da će se izgleda ipak razvesti i reče 'posle ovih poslednjih batina, izgubila sam nadu da će se vratiti meni i deci...' a 'deca' imaju preko 20 godina... a pakao traje poslednjih 10.

Jednom sam pitala 20 žena - koliko vas je 'tatin sin?' - samo dve nisu razumele pitanje, tri nisu bile 'sinovi', a ostale jesu. Od toga da nas često zovu 'sinovima', da nas uče 'muškim' veštinama i ponašanju (da ne sme da se plače, da mora da se bude jak i izdrži) pa do toga da smo bolje od bilo kod muškarca - ogroman je prostor za greške i buduće probleme. Šta se sve ubaci u naše male glavice - posle teško zakoni i zatvori mogu da isprave.

skener92 skener92 02:12 03.09.2009

selice_neno,

procitala sam i dugo sedim i samo piljim u ekran i mislim "boze, kako je lepo sto postoji jos neko ko misli kao i ja." svako zensko bice je dozivelo to, nema izuzetaka, jedino ako ne zele da to sebi priznaju. i, potpuno je tacno to sto kazes da ne znas sta da radis u takvom trenutku, jer si potpuno bez odbrane i zatecena, posto ama bas nikakvog povoda idiotu nisi dala, uhvacena si na prepad. i posle se osecas uzasno.

ipak je net dragocena stvar. veruj, nikada nisam pricala o tome sa prijateljicama, kao da nijednu to ne pogadja, nijedna ne razume zasto odbijam i da se rukujem. i, eto, ti, koju ne poznajem, si rekla od reci do reci ono sto i ja mislim. hvala ti, moja net poznanice. jedini koji je sve razumeo je moj dragi net prijatelj, kome sam to jednom napisala i odgovorio mi je najtacnije sto je moguce: "u pravu si, ne dozvoljavas da niko udje u tvoj prostor, jer je to nedopustivo".

tebi

debora debora 07:05 03.09.2009

Re: selice_neno,

skener92
procitala sam i dugo sedim i samo piljim u ekran i mislim "boze, kako je lepo sto postoji jos neko ko misli kao i ja." svako zensko bice je dozivelo to, nema izuzetaka, jedino ako ne zele da to sebi priznaju.

"u pravu si, ne dozvoljavas da niko udje u tvoj prostor, jer je to nedopustivo".



I ja mislim da se svakoj od nas dogodilo ponizavanje, namigivanje, zapravo zlostavljanje.

Nikada nisam volela suvisne dodire, a sada je pocelo da me nervira sto zmuove drugarice, a i drugovi, na svakom sastanku ili rastanku insistiraju da me poljube, kao da smo neki narociti prijatelji.
selica_nena selica_nena 09:42 03.09.2009

Re: selice_neno,

svako zensko bice je dozivelo to, nema izuzetaka, jedino ako ne zele da to sebi priznaju.


I ja mislim da se svakoj od nas dogodilo ponizavanje, namigivanje, zapravo zlostavljanje.


A mi se stidimo i preispitujemo. Koliko puta ste čuli da "džukac miruje dok kuja ne mrdne repom"? Samo mi nismo kuje i oni ne bi smeli da budu džukci.
Ne kažem, možda ima i muškaraca koji su doživeli poniženje ovakve vrste. Ali sretala sam, posebno u školi, nešto drugo - da, recimo, pristojni momci bivaju izvrgnuti podsmehu jer nisu dovoljno "muškarčine" i odbijaju da učestvuju u ovakvim ekscesima. Zovu ih mlakonje i kilonje i oni trpe verbalno nasilje koje ostavlja iste posledice.
mrvicak mrvicak 15:02 03.09.2009

Re: selice_neno,

skener92
procitala sam i dugo sedim i samo piljim u ekran i mislim "boze, kako je lepo sto postoji jos neko ko misli kao i ja." svako zensko bice je dozivelo to, nema izuzetaka, jedino ako ne zele da to sebi priznaju. i, potpuno je tacno to sto kazes da ne znas sta da radis u takvom trenutku, jer si potpuno bez odbrane i zatecena, posto ama bas nikakvog povoda idiotu nisi dala, uhvacena si na prepad. i posle se osecas uzasno.


Takođe mi teško da poverujem da postoji žena kojoj se to u nekoj varijaciji na temu nije dogodilo.
Možda ne nužno nešto drastično - ali stvarno, pa koja to nije doživela: u busu, na ulici, na poslu, na faksu, na raznim proslavama i sličnim okupljanjima....

I, da, selice neno, ali apsolutno sjajno si opisala celu spiralu dešavanja i osećanja koja takva dešavanja prate.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:50 03.09.2009

Re: selice_neno,

skener92
procitala sam i dugo sedim i samo piljim u ekran i mislim "boze, kako je lepo sto postoji jos neko ko misli kao i ja." svako zensko bice je dozivelo to, nema izuzetaka, jedino ako ne zele da to sebi priznaju. i, potpuno je tacno to sto kazes da ne znas sta da radis u takvom trenutku, jer si potpuno bez odbrane i zatecena, posto ama bas nikakvog povoda idiotu nisi dala, uhvacena si na prepad. i posle se osecas uzasno.

ipak je net dragocena stvar. veruj, nikada nisam pricala o tome sa prijateljicama, kao da nijednu to ne pogadja, nijedna ne razume zasto odbijam i da se rukujem. i, eto, ti, koju ne poznajem, si rekla od reci do reci ono sto i ja mislim. hvala ti, moja net poznanice. jedini koji je sve razumeo je moj dragi net prijatelj, kome sam to jednom napisala i odgovorio mi je najtacnije sto je moguce: "u pravu si, ne dozvoljavas da niko udje u tvoj prostor, jer je to nedopustivo".

tebi



Sjajna tema, idealan problem da se Krugolina ili neki njen klon pozabave time. Teskoca je, mislim, i u tome sto se kod nas zene uglavnom odluce da cute kad se to desi i onda kreteni koji misle da je cool da ih maltretiraju lepo prolaze. Prvo jer ih je sramota, kao da su one to uradile ili prouzrokovale, a drugo jer se boje posledica. Na kraju sebe ubede da je to sve deo posla, koji moraju da trpe. Jer sta drugo ocekivati u zemlji i u kojoj se i za silovanja izricu smesno male kazne, a o gubljenju posla, zatvoru i obelezavanju takvom da nasilnik posle vise ni ne moze da nadje posao da ni ne govorimo.

Nazalost, a i na sramotu muskog dela populacije, mislim dok same zene ne uzmu stvar i svoje ruke i organizuju se, ovakvo nedopustivo ponasanje ce da prolazi.

Ovde kod mene u firmi postoji posebno zaposleni pri "kadrovskoj sluzbi", ciji je citav posao da ide od dizajn centra do centra i drzi celodnevni kurs o zlostavljanju na radnom mestu, na kome su obavezni da prisustvuju svi zaposleni. Sa sve Powerpoint prezentacijama, rekvizitima i pokloncicima na kraju. Nakon toga svaki zaposleni prolazi test i dobija "diplomu". Sto samo znaci, ok, mi smi ti sve objasnilii, a ti se sad cesi o koleginice pa ces da zavrsis u lokalnoj corki, uz prigodnu zabranu od policije da pridjes zgradi firme ili bilo kom zaposlenom na manje od 100 metara (300 stopa). A zna se dobro kako u zatvorima vole te koji su zbog cesanja tamo dospeli.

Medjutim to nije tek tako palo s neba, nego su se ljudi izborili.
selica_nena selica_nena 00:32 05.09.2009

Re: selice_neno,

Nazalost, a i na sramotu muskog dela populacije, mislim dok same zene ne uzmu stvar i svoje ruke i organizuju se, ovakvo nedopustivo ponasanje ce da prolazi.


Znaš da odavno razmišljam o tome kako smo mi žene neorganizovane, nekako nesolidarne prema drugim ženama iz svog okruženja. Mislim, prema onima koje nam nisu u srodstvu ili baš bliske prijateljice. Prosto smo sklonije kritici, nego saosećanju prema ženi koju površno poznajemo, a u stanju smo da se identifikujemo sa nekom potpuno anonimnom ženom čija nas je priča pogodila. Ne znam da li je to zavist, ljubomora, nepoverenje ili prosto neka glupa predrasuda da smo jedne drugima konkurencija (o Bože, kakava glupost!), ali TO postoji. Iako se ni o tome ne priča javno.
A pogledaj nas ovde na blogu kako se razumemo! Zašto nam to teško ide u realnom životu?
heldin heldin 08:47 03.09.2009

Uf

sada ću ceo dan ići i razmilšljati o ovome. Ljutiće se mnogi, ta ružna sećanja, a ima ih nekoliko, guram pod tepih svoje svesti. Nije dobro, znam, ali... Imam neki čudan mehanizam odbrane...

Sa druge strane, imam sreću u prijateljima gorostasima, uvek je neko od njih tu. A radim u 90% ženskom kolektivu, pa se ne srećem sa takvim momentima na poslu...
Medjutim kad bi me tako nešto zateklo dok sam sama, dok nisam naučila kroz negativna iskustva, bila sam u takvim situacijama kao zaledjena. Mozak koji stoji od šoka, ali bukvalno stoji, a bes zbog nemoći se uvlači u svaki kutak mene.
Sad nemam problem da pogledam pogledom kao da ću mu pobiti pola familije (počelo je napokon da pali), a kad to ne prođe to... Sa skotom možeš pričati samo kao sa skotom. Nemam više problem ni da zavalim šamar ni da opsujem. Pa kud puklo da puklo!! Jer sama si rekla

Ej, nisam namćor, majke mi. Samo branim svoj integritet.


Imaš preporuku i veliki pozdrav od
rajce1 rajce1 09:20 03.09.2009

Re: Uf

Selice, svaka ti čast!
Taman sam pomislila ma ne ja nemam takvih iskustava, jer ja jesam namćor (tako izgledam, uvek mrgud, znaš one dve bore između obrva) ali setih se neprijatnog iskustva iz vremena dok sam bila devojka. Muž moje drugarice... ona sirota promenila smenu, radila poslepodnevnu.. ja to nisam znala, pošla u šetnju, svratila na kaficu.. on otvori, ja uđem, vidim nema nje.. dobro promenila smenu, ajde neću kao divljakuša odmah da idem, sešću samo malo pa idem... kad sam krenula, pođe da me isprati.. i na izlaznim vratima pokušaj intimnijeg pozdrava.. strašno.. bila sam toliko zatečena i ponižena da sam to potpuno zaturila u mali mozak... ali evo, ipak to nije i ne može biti zaboravljeno.. Možda otuda a i sa godinama izgradih taj odbrambeni mehanizam.. namrštena faca, a ako se bolje upoznamo onaj ili ona kojoj to dozvolim ukapiraju kakva sam u stvari...
Eto, ispričah ovo prvi put u životu.. što reče skener, net je čudo..
Hvala ti za još jednu životnu priču...teško jeste, ali dešava se..
čekam dalje...
selica_nena selica_nena 14:17 03.09.2009

Re: Uf

Eto, ispričah ovo prvi put u životu.. što reče skener, net je čudo..


Hvala tebi. Znam da je teško zaviriti u neprijatna sećanja.
leeanna leeanna 09:20 03.09.2009

osnovni problem je u ženama

koje ćute, a od iste te osobe su i same doživele slično. Kada bi svaka žena (odnosno žrtva, ko god da je) u situacijama koje opisuješ odreagovala aktivno (dovoljno je verbalno ali jasno), takva osoba bi u njihovom zajedničkom okruženju bila prepoznata kao ljigavi nasilnik. Može on jednu ženu da proglsi "ludom" zbog "ničim izazvane" agresivne reakcije, ali ako se takve reakcije više puta u odnosu na njega ponavljaju i to sa različitih strana, onda se i okolina zapita sa kim u stvari ovde nešto nije u redu. Tada ostaje usamljen, izblamiran i inferioran. Siledžije se hrane strahom.
I naš zakon prepoznaje i inkriminiše seksualno uznemiravanje, ali se teško dokazuje, pri čemu žrtva psihološki ponovo prolazi kroz mučne situacije. Nažalost, moraće da prođe vreme da se o mnogim stvarima generalno promeni svest. Žene same moraju da izađu iz nametnutih patrijarhalnih stereotipa, odbace mentalitet žrtve i porade na sopstvenom integritetu. Pri čemu neće izgubiti ništa od svoje ženstvenosti i identiteta sebe kao žene.

Edit: Odlična tema Preporuka
ne.nevena ne.nevena 09:37 03.09.2009

Re: osnovni problem je u ženama

Siledžije se hrane strahom.
I naš zakon prepoznaje i inkriminiše seksualno uznemiravanje, ali se teško dokazuje, pri čemu žrtva psihološki ponovo prolazi kroz mučne situacije. Nažalost, moraće da prođe vreme da se o mnogim stvarima generalno promeni svest. Žene same moraju da izađu iz nametnutih patrijarhalnih stereotipa, odbace mentalitet žrtve i porade na sopstvenom integritetu. Pri čemu neće izgubiti ništa od svoje ženstvenosti i identiteta sebe kao žene.


Da. Slazem se i sa napred iznetim komentarom da treba javno, na sastanku, u prisustvu drugih kolega da kaze "smeta mi i prestani da me pipas po ledjima, da mi izvrces recenice u lascivne komentare, da mi dodirujes, jer ce raditi policija. Mami svojoj ili sestri to mozes da pricas, mene obidji!"

Ja bih bila i nepristojna, ali bih ga sprecila da mi ubuduce pocne s tim...

Jako teske situacije. Ali resive. Jer opisani muskarci, u principu, nisu nasilni, samo laju...
pointofview_gun pointofview_gun 10:33 03.09.2009

Re: osnovni problem je u ženama

Kada bi svaka žena (odnosno žrtva, ko god da je) u situacijama koje opisuješ odreagovala aktivno (dovoljno je verbalno ali jasno), takva osoba bi u njihovom zajedničkom okruženju bila prepoznata kao ljigavi nasilnik. Može on jednu ženu da proglsi "ludom" zbog "ničim izazvane" agresivne reakcije, ali ako se takve reakcije više puta u odnosu na njega ponavljaju i to sa različitih strana, onda se i okolina zapita sa kim u stvari ovde nešto nije u redu. Tada ostaje usamljen, izblamiran i inferioran.


Svet se moze gledati iz tri perspektive. Kad ste iznad nekoga, ravni mu i ispod njega. U prvom slucaju se stvar skoro i ne dogadja. Ili makar mnogo diskretnije. U drugom, dogadja se, boli vas, al mozete da "pogledate onim pogledom", lupite samar i sl., i da to nema nekih losih posledica po vas.
E, ja sam strucnjak za ovu trecu varijantu. Godinama zaposlena na ugovor, ne znam ni kako izgleda kad ste prijavljeni za stalno. I jos "raspustenica". Posto se bavim relativno muskom profesijom (IT), skoro sve kolege su muskarci, a sefovi po pravilu. Ima i svetlih primera, necu da precutim. Al vecinom me vredjaju sto sam zena, sefovi me grle kad mi nesto objasnjavaju, predlazu pice, naslanjaju se na mene kad im sredjujem nesto po racunaru, a tek komentari kad se sagnem da pogledam kablove ispod stola... Mogu li da reagujem? Ne mogu. Jer ja od tog posla hranim dete. Bukvalno. Mogu samo otkaz da dam, ili ga dobijem, ako odbijem to pice. To mi se tri puta desilo. Pa sve ponovo.
Ovo je mali grad, ponestace mi firmi.
leeanna leeanna 11:23 03.09.2009

Re: osnovni problem je u ženama

Mogu li da reagujem? Ne mogu. Jer ja od tog posla hranim dete. Bukvalno. Mogu samo otkaz da dam, ili ga dobijem, ako odbijem to pice. To mi se tri puta desilo. Pa sve ponovo.
Ovo je mali grad, ponestace mi firmi.

Sve stoji.. posebna priča su siromašna društva (kao naše), a finansijska sigurnost je uslov bez koga se ne može. Institucionalna neizgrađenost, sužena mogućnost da menjaš poslove, sudski postupci su spori sa neizvesnim ishodom, a kaznena politika smešna.
Nezavisno od privrednog problema celog društva (ma koliko sporo - promeniće se i to), ja sam fokusirala taj karakteristični psihološki momenat - pristajanja na položaj žrtve i nedostatak solidarnosti.
ines08 ines08 11:36 03.09.2009

Re: osnovni problem je u ženama

Kad jednom pristaneš da budeš žrtva ne samo što ti se taj kod useli u način razmišljanja i ponašanja, već kao da ti se i na čelu ispiše da si upravo to - žrtva, pa te spopadaju sme sami kreteni i moroni.

Žene koje se bave pretežno muškim zanimanjima moraju biti spremne na borbu za svoje mesto u okruženju gde vladaju muškarci. Nije nimalo lako, čak ni tamo gde nisu ekonomski zavisne i gde postoji mogućnost izbora, tj promene radnog mesta. Ako hoćeš da sačuvaš svoje dostojanstvo, ili kako god se to zvalo, na ženstvenost moraš da zaboraviš. Tužno, ali je tako, čini mi se.
leeanna leeanna 11:55 03.09.2009

Re: osnovni problem je u ženama

Žene koje se bave pretežno muškim zanimanjima moraju biti spremne na borbu za svoje mesto u okruženju gde vladaju muškarci. Nije nimalo lako, čak ni tamo gde nisu ekonomski zavisne i gde postoji mogućnost izbora, tj promene radnog mesta.

Tačno, mislim da svaka pojedinačna situacija ima svoje specifične probleme, pa i puteve rešavanja.
Ako hoćeš da sačuvaš svoje dostojanstvo, ili kako god se to zvalo, na ženstvenost moraš da zaboraviš.

Ne bih se baš složila
strenum strenum 10:09 03.09.2009

Nije sve u fizickoj snazi

Jedan od retkih saveta koje sam prihvatila u zivotu je onaj kad sam pitala brata sta da radim ako mi neki nasrtljivi kreten pocne praviti probleme.
Savet je bio:
Ako je jaci, nije ludji!
Mozda nanjuse taj stav u meni, mozda sam dovoljno jasna u neverbalnom pokazivanju istog, ali me takvi zaobilaze u sirokom luku. Iz mog ugla
biti ludja znaci naprimer: koleno medju noge i onda, Ups, mislila sam kad vec volis da dodirujes druge da volis i tebe da diraju. Ali eto, malo sam se zanela...
Ili na sastanku kolektivu pitati Da li taj i taj samo mene hvata za sise ili i vas ostale?
Svaki sledeci predlog povlaci krivicnu odgovornost, tako da ih necu navoditi.


selica_nena selica_nena 14:21 03.09.2009

Re: Nije sve u fizickoj snazi

Ako je jaci, nije ludji!


Dobar savet. Eh, kad bismo stalno imale to na umu, možda bi i uspele da odreagujemo na pravi način. Najgore je što te toliko šokira da ne možeš ničeg u tom trenutku da se setiš.
builderka builderka 18:32 03.09.2009

Re: Nije sve u fizickoj snazi

Ili na sastanku kolektivu pitati Da li taj i taj samo mene hvata za sise ili i vas ostale?

cult cult 10:21 03.09.2009

ovaj

tvoj post ima dva dela.
Prva tri pasusa su o ovim univerzalnim siledzijama protiv kojih je svima zaista tesko naci lek.
Ostatak posta se odnosi na tipican samo zenski problem.
I zaista, sve si toliko dobro opisala da sam citajuci popizdeo.
Na prvi deo posta nemam sta da dodam, sem licni nacin borbe protiv te stoke, a to je potpuno ignorisanje uz jasan preteci bodytalk stav, sto meni nije tesko jer i bez posebnog truda cesto izgledam pretece.

A sto se ovog drugog dela tiče - i can imagine koliko odvratan problem to moze da bude.
Medjutim, tu moram da dodam da je zenska nasrtljivost takodje prilicno teska, samo nije tako eksplicitna (uglavnom), a umesto lascivnih dodira (mada i toga ima), najcesce upadnes u splet nekakvih Prica O Tebi koje nasrtljiva, a odbijena zenska osoba krene da siri okolinom. Te price su najcesce somnabulne izmisljotine najsireg moguceg spektra. I to traje sve dok neko drugi postane predmet nasrtljivosti. Jako je tesko naci protivotrov, tako da se ubacis u ignore mode. Ignore najvise boli. Bilo kakva rekacija hrani i agoniju produzavas.
selica_nena selica_nena 14:14 03.09.2009

Re: ovaj

Medjutim, tu moram da dodam da je zenska nasrtljivost takodje prilicno teska, samo nije tako eksplicitna (uglavnom), a umesto lascivnih dodira (mada i toga ima), najcesce upadnes u splet nekakvih Prica O Tebi koje nasrtljiva, a odbijena zenska osoba krene da siri okolinom. Te price su najcesce somnabulne izmisljotine najsireg moguceg spektra. I to traje sve dok neko drugi postane predmet nasrtljivosti. Jako je tesko naci protivotrov, tako da se ubacis u ignore mode.


I sa ovim se potpuno slažem. A te priče ti prosto udare neki žig, koji te dugo i u raznim situacijama prati. Da li ti se ikad desilo da već pri upoznavanju prepoznaš na nečijem licu izraz - znam te iz trača?
Sad će da ispadne da sam redovna žrtva i da samo kukam. Nije to, nego su ovo pojave koje znaju prilično da ti zagorčaju život, a odbrana je nekad prosto nemoguća. U pravu si za ono ignore. To nekad prosto neutrališe ili ti postaneš imun na takve priče.
mrvicak mrvicak 15:10 03.09.2009

Re: ovaj

Jako je tesko naci protivotrov, tako da se ubacis u ignore mode.


Jašta, za somnabulne priče to je apsolutno najbolji antidot. A pride najviše i boli širitelje/ke istih - jer uvređene što ne dobijaju pažnju budu iz istog razloga još uvređenije.

A za nasrtljivije i nasilnije varijante - i antidot na žalost mora biti žešći.
ines08 ines08 10:29 03.09.2009

* * *

Da bi se žena odbranila od ovakvih siledžija itekako pomaže "namćor stav" - smrknuta faca, pogled koji govori razbiću te samo li me pipneš, ne igraj se samnom i sl. Još ako znaju da si zaista i odreagovala tako neki put, retko koji će se usuditi da na tebi sprovodi svoje prostačke namere.

U suštini, mišljenja sam da su svi oni velike kukavice, ali mnoge žene - što zbog stida, blamaže pred drugima ili osećaja krivice (ima i takvih) prećute, ne odreaguju, i oni nastavljaju po svom ustaljenom šablonu.

E sad, ne možeš uvek biti namćor, i ne možeš uvek proceniti da li je pred tobom siledžija, bolesnik, paćenik koji će tako odreagovati čim se nasmeješ na neki njegov fazon ili mu uputiš prijatan pogled, tako da je nemoguće ne naći se u situacijama kakve si opisala. Ali, reakcija ne sme da izostane.

Neno, preporuka kao vrata što si ispričala ono što sve, apsolutno sve žene dožive kad tad, ali se o tome retko govori, a još manje nešto radi da se to spreči.
roland_h roland_h 11:02 03.09.2009

ne secam

se da sam nesto bolje skoro citao na blogu!

Organski ne podnosim muškarce koji misle da im je sveta dužnost da nas zaskaču i ubeđeni su da mi, žene, postojimo samo zarad njihovog zadovoljstva.


neki smatraju da je jedan od glavnih uzroka ovakvog stava, ponasanja prema zenama- pornografija.
obzirom da je njeno eliminisanje nemoguce ostaje opcija da se ona prilagodi zenama tj da se zena ne prikazuje iskljucivo kao predmet nad kojim se dominira sa ciljem zadovoljenja muskih potreba.
muskarci koji su okrenuti pornografiji a pri tome (recimo) u mladosti liseni socijalnih kontakta sa zenama stvaraju pogresnu predstavu o tome sta da ocekuju od njih kada se u kasnijem zivotu susretnu ili im ne daj boze budu nadredjeni.

Užasavam se žena koje im povlađuju smehom i komentarima tipa: “Sama je tražila to što je dobila.”


ovo me podseca na majku koja brani svog sina iako je svesna da vrsi zlostavljanje, a kasnije i silovanje, upravo ovakvim recima. lik je iz filma "fine mrtve devojke".


najgore mi je kada cujem da se za nasilje nad zenama (i uopste nasilje) trazi opravdanje.
postoji tendencija u nasoj sredini da se citava situacija sa nasiljem upakuje u neku lepu pricu i na taj nacin predstavi kao nesto od cega ne treba bezati, nesto normalno, u ekstremnim slucajevima cak i simpaticno. od toga mi se gadi.
selica_nena selica_nena 14:07 03.09.2009

Re: ne secam

najgore mi je kada cujem da se za nasilje nad zenama (i uopste nasilje) trazi opravdanje.
postoji tendencija u nasoj sredini da se citava situacija sa nasiljem upakuje u neku lepu pricu i na taj nacin predstavi kao nesto od cega ne treba bezati, nesto normalno, u ekstremnim slucajevima cak i simpaticno. od toga mi se gadi.


Da, ili se minimalizuje preporukom - pusti budalu, ne obraćaj pažnju. Puštajući budale i došli smo tu gde jesmo.
selica_nena selica_nena 12:04 03.09.2009

Ljudi,

znam da elementarna pristojnost na blogu nalaže odgovor autora na postavljene komentare. Ja, jednostavno, ne znam šta bih dodala, osim da me je dirnula ozbiljnost i saosećajnost koju izražavate prema žrtvama i ove vrste nasilja. I nešto mislim, da već to što o ovim stvarima otvoreno govorimo, znači da smo svesni koliko je rasprostranjeno i na koji način se imože ispoljiti.
Zato apelujem na sve vas da ostavite komentar sa svojim iskustvom ili mišljenjem o ovom zlu.
Zahvaljujem svima koji su to učinili.
Ljuttko Ljuttko 14:48 03.09.2009

Nekoliko iskustava


Po cenu da budem predugačka evo ipak nekih mojih razmišljanja, primera bi bilo za još par listova
U nasem društvu ovakvo ponasanje , koje opisuješ je i često i tolerisano, skoro na svakom mestu i u svakoj situaciji. Ne sankcioniše se skoro nikada , žene uglavnom prećute ako je maltretiranje "sitno" a publika i navijači , nekad nažalost i oba pola se retko umešaju nego i dosoljavaju.
Nažalost i neke žene umeju da budu te koje će vrlo svesno i provocirati, neko, hajd da ga eufemizmom krstimo, neprilicno ponašanje , govorim sad samo o tom ponašanju na radnom mestu.
I onda, dziber misli da mu je sve dozvoljeno. To je moj izraz za takvu vrstu ljudi, dziber , jer nemam bolji i on ne zavisi ni od položaja u strukturi ni od obrazovanja, odaje ga skoro svaki stav ne samo prema ženama nego i prema svima. I kao što neko reče, jedina snaga dzibera je hranjenje strahom i poniženjem, u suštini, to su krajnje bedna stvorenja ako im se suprotstaviš na neki način i osete da i ti umeš da igraš tim oružjem, u krajnjoj meri . Tako da to oružje, poniziti ga i ogoliti pali i to još kako
Već vrlo dugo radim u firmi u kojoj su većina muškarci, a i u poslu u kome su većina muškarci. U nekim godinama bilo je i rada na terenu na kome sam ponekad bila sama sa kolegama , nekada neka druga koleginica ili recimo nas 2 sa mnogo muškaraca - sa kolegama iz struke nikada nije bilo problema -one koje sam kao vrlo mlada zatekla u firmi uvek sam oslovljavala sa Vi i tek posle nekoliko godina na zajedničkim poslovima mi smo mogli, i dan danas je tako, da se i smejemo i šalimo čak i kada se dešava da recimo situacija iziskuje da se i ja sagnem , a ponekad i u suknji na pod, da se bavim kablovima
Nikada ali nikada od njih nije bilo nepristojnog dodira a ako mi se neki verbalni komentar upućen ili meni ili bilo kojoj ženi sa kojom sam radila nije svideo ja sam to uzvraćala dvostruko, a leba mi nisam prirode kakav mi je username:) Moguće da je to imalo efekta i da je dovelo do pozicije u kojoj mi je u tom smislu na poslu udobno i prijatno.
Ali sam u prvoj godini rada imala susret sa jednim od direktora, kome je takvo ponašanje bio manir i na koje su sve žene prećutno pristajale u strahu od autoriteta, posebno radnice u proizvodnji koje je on tretirao, čula sam kao lični harem. U mimohodu u krugu firme , letnji dan je bio, prolazeći pored njega na ulasku u firmu uljudno sam se javila , bilo je još prolaznika koji su išli u susret , ja sam žurila a čovek starij od mog oca je stao i pokušao da mi kao pruži ruku sa rečima otprilike - O, kako si lutko( inače pre toga nikada nismo ni poslovno ni privatno progovorili ni reč). Kao da me je bičem udario. Zastanem i ja ali tako kao pod udarcem , pogledam ga najledenije moguće i pitam, da li smo se mi nekada upoznali lično da mi se tako obraća i zna li uopšte ko sam ja. Sekund ledene tišine je bio skoro pa opipljiv, usledilo je neko ooo, izvinite( prelazak na persiranje je trebalo da zvuci podrugljivo po mene), svi su okolo čini mi se stajali taj sekund , pogledam ga još jednom, okrenem se i odem dalje. Do odlaska u penziju tak čovek mi se obraćao samo sa dobar dan i na pristojnom odstojanju , ako se sretnemo. Istina nikakve posledice nisam osetila u smislu posla ali realno bila sam u poziciji da i nije mogao da mi naudi , posla je bar za moju struku tada bilo koliko hoćeš
Tada sam i nehotice naučila nešto što ći kasnije naći u knjigama - akciju koja se zove - javno poniženje, i koja je efektnija od svakog udarca, i primenljiva uvek kad god se osetite ugroženo uključujući i slučajne pipače u gradskom prevozu - glasno, javno , pred svima poniziti ga dvostruko nego što on misli da može vas. I istina, tu lekciju sam prethodno čula od svoje koleginice koja je na isti način, javno ali sa mnogo težim i eksplicitniojim rečima zauvek ućutkala čoveka koji je prosto voleo da maltretira pripravnike a posebo žene.
Ako u četiri oka izrečeno negodovanje od nečijeg ponašanja ne pali onda iskoristite prvi skup na kome su i ostale kolege i koleginice i skota uvaljajte u verbalno blato ali što hladnije. Garantujem da deluje.
Ako već sama žena nema snage, a naravno da i medju nama ima takvih onda pomoć brata ili oca ili muža mora da postoji ako nijedan drugi kolega neće da uprlja ruke a uglavnom nece.
Situacija u kojoj se moja draga prijateljica našla kada je na postdiplomskim otišla da upiše ocenu kod čuvenog dr pr u kabinetu na još čuvenijoj klinici je bila skoro pa klasični pokušaj napastvovanja, tad još i mlada majka u stanju skoro nervnog rastrojstva je došla kući i naravno sve ispričala mužu .
Sutradan ujutru, sačekavši prvo da se i sam smiri, on je u toj čuvenoj ustanovi ušao pravo na kolegijum prepun kolega lekara i sa vrata potražio dotičnog - tu pred svima prvo ga je pozvao da izadje iz kancelarije i objasni mu nasamo kako mu je to palo napamet da mu juče napadne ženu u svom kabinetu , kako se ovaj naravno nije mrdnuo iz svoje stolice, kaže da mu je izgovorio toliko gadosti koje nije ni znao da u životu ume da izgovori, svi , ali svi ostali lekari su ćutali, on je iz ćoška tražio da se pozove obezbedjenje a na reči mog prijatelja da nema nameru da ga bije i da to nije njegov metod jer da jeste, tukao bi ga ispred bolnice, već samo da pred svima kaže ono što i oni znaju , sa kakvim skotom rade, nastala je ta ista minutna tišina u kojoj je sledeće bilo , molim obrazac i vašeg direktora kome ću podneti zvaničnu tužbu protiv maltertiranja. Podneo, zavedeno u arhivu, direktor ustanove se silno izvinjavao pitajući da li će tužba ići i na zvanični sud, rekavši da zna da mu je kolega takav ali da ne može ništa jer ga do sada nijedna ni med sestra ni lekarka nije tužila iako znaju da se tako ponaša. Da li je to imalo ikakve posledice po karijeru skota ne znam ali će bar sledeći put razmisliti kada reši nekoga da uhvati za dupe na poslu.
Eto, odužih sa jedinim naravoučenijem, drage moje i dragi moji , oba pola, ne ćutite i ne trpite. Odgovorite, paljbom , dvostrukom( nedostaje mi mali zli smajli)
strenum strenum 15:02 03.09.2009

Re: Nekoliko iskustava

Ljuttko,
ovo je super. Sve i jedan primer su odlicni i te metode se mogu iskoristiti.

Jos jedna stvar koja u tim situacijama pomaze je da bez obzira u kakvom sam odnosu sa nekim (sef, kolega, klijent, saradnik...) taj odnos prestaje onog trenutka kad mi se obrati kao muskarac zeni. Posle toga sledi odnos kakav bih imala prema bilo kojem drugom muskarcu .
mrvicak mrvicak 15:16 03.09.2009

Re: Ljudi,

Evo jedno iskustvance sa naukom da reagovati treba oooobavezno:

Još negde krajem srednje mi škole ušla ja u tramvaj. Nije preterana gužva, onako, srednje rastresito:) al lik mi se uporno češka o stražnji trap... prvo nisam bila sigurna, jer nije da se baš lepi, već više samo očeše pa odmakne...
Pa se mislim hoću li il neću da nešto kažem, uradim, šta bih ni sama nisam znala...
I posle kraćeg razmišljanja lepo ga zavalim štiklom (onom debelom, drvenom, u promeru 5cm) po stopalu odozgo. On tiho zastenje i krene par koraka unazad, ja se jedva suzdržavajući od smeha okrenem sa Iju, izvinte...

Epilog: po izlasku provalim da nije bio u pitanju čika vatač ženskih guza, nego čika džeparoš - jer mi zip na torbi bio do pola otkopčan - ali svakako je u nameri narušavanja mog integriteta ( da l džepnog il guznog bio osujećen...
mrvicak mrvicak 15:19 03.09.2009

Re: Ljudi,

A iskreno, na par diskretnijih bezobrazluka nisam odreagovala - i do dana današnjeg mi je jako žao i sva se iznerviram samo kad se setim...
To mrzim kad su u pitanju oni onako lascivni pogledi, pa dvosmisleni komentari, pa se to ponavlja sto puta i ti lično si sasvim sigurna kakva je vrsta svinjarije u pitanju - a opet se sve suzdržavaš od reakcije jer ćeš ispasti ti luda žena što optužuješ čoveka koji ništa konkretno nije uradio... tu samo sevam pogledom i uglavnom upali, ali ima i izuzetaka... a iznutra bih ih najradije sa zemljom sravnila...
selica_nena selica_nena 21:50 03.09.2009

Re: Ljudi,

A iskreno, na par diskretnijih bezobrazluka nisam odreagovala - i do dana današnjeg mi je jako žao i sva se iznerviram samo kad se setim...


Ih, a kad se ponovi duplo pošizim! Nekad prosto situacija ne dozvoljava da odreaguješ kako bi htela.
selica_nena selica_nena 22:10 03.09.2009

Re: Nekoliko iskustava

Već vrlo dugo radim u firmi u kojoj su većina muškarci, a i u poslu u kome su većina muškarci. U nekim godinama bilo je i rada na terenu na kome sam ponekad bila sama sa kolegama , nekada neka druga koleginica ili recimo nas 2 sa mnogo muškaraca - sa kolegama iz struke nikada nije bilo problema -one koje sam kao vrlo mlada zatekla u firmi uvek sam oslovljavala sa Vi i tek posle nekoliko godina na zajedničkim poslovima mi smo mogli, i dan danas je tako, da se i smejemo i šalimo čak i kada se dešava da recimo situacija iziskuje da se i ja sagnem , a ponekad i u suknji na pod, da se bavim kablovima


Radila sam par godina u "muškim" firmama i ne sećam se neprijatnog iskustva. Često smo ostajali prekovremeno, odlazili zajedno na piće posle radnog vremena, pričali o svemu i svačemu, šalili se... Ali uvek su to radili s merom i nekim respektom prema meni kao jedinoj ženi. Osećala sam se među njima dobro i zaštićeno na onaj način na koji možeš biti zaštićena od časnih muškaraca.
Ružna iskustva sam počela da stičem tek kad sam prešla u prosvetu i to je ono što me dovodi do ludila - da ljudi, koji bi po prirodi svog posla morali imati visoke moralne i svake druge kvalitete, čine najogavnije stvari. Nekad pomislim da ovaj naš poziv degeneriše ljude, ali ima tu nešto još gore - nema više kriterijuma ko može da vaspitava.
I ono što me najviše ljuti je što takvi džiberi (dobar ti je izraz) imaju ikakav kontakt sa decom. Zamisli kakvu nepopravljivu štetu nanose generacijama.
strenum strenum 14:13 04.09.2009

Re: Nekoliko iskustava

selica_nena


Radila sam par godina u "muškim" firmama i ne sećam se neprijatnog iskustva. Često smo ostajali prekovremeno, odlazili zajedno na piće posle radnog vremena, pričali o svemu i svačemu, šalili se... Ali uvek su to radili s merom i nekim respektom prema meni kao jedinoj ženi. Osećala sam se među njima dobro i zaštićeno na onaj način na koji možeš biti zaštićena od časnih muškaraca.



Zato se sada i bavim pravima muskaraca. Takvih muskaraca


kamichak92 kamichak92 06:14 09.09.2009

Re: Nekoliko iskustava

Ljuttko

Ne sankcioniše se skoro nikada , žene uglavnom prećute ako je maltretiranje "sitno" a publika i navijači , nekad nažalost i oba pola se retko umešaju nego i dosoljavaju.


ja sam se jednom umesala - izbacila sam verbalnog lascivnog nasilnika iz svoje kancelarije, u kojoj se odvratno ponasao prema drugoj zenskoj osobi. posle je on pricao da sam ljubomorna, a ona da ne razumem njihov odnos. od tada se ne mesam.
leopold_lady leopold_lady 12:36 03.09.2009

O Bobanu - još jednom ....

Znaš da sam radila 10 meseci na istom mestu .... Nisam imala nekih problema sa kolegama,šefovima,koleginicom.... Zaista nisam - kako ljudi imaju..... Ali,imala sam problema sa Bobanom... Čovek koji je bio šef mojih "momaka" ... Pravio se kao drug,kao mi smo dobri.... A-ha.... Ne znam da li mu je Marija supruga,devojka ili ko god - ali znam da Marija postoji (od početka) .... I pošto sam mu stavila do znanja da sam Ok sa njim - jer radi sa "mojima".... Nije mu bilo pravo.... Ja zaista ne znam šta je želeo.... Mislim,mogu da pretpostavim.... Uglavnom,pošto je video da ne može da dobije to što želi - počinje nasilnički da se ponaša ... Čak sam čula da ne smem do "mojih" da svratim.... Zabranjeno mi je.... Neki ljudi ne ne prihvataju..... I ne mogu da shvate da jednostavno nismo ni emotivno ni seksualno niti bilo kako zaintresovani za njih..... Ja sam otišla i ne radim u tom kraju godinu dana.... Mogu samo da zamislim šta bi bilo da sam ostala da radim i kakve bi mi probleme pravio.....
selica_nena selica_nena 14:05 03.09.2009

Re: O Bobanu - još jednom ....

Hvala, Lady. Nikad ne znaš dokle verbalno nasilje može da ide i kad će preći u fizičko. Obično se kaže - pas koji laje ne ujeda, a ja baš u to ne verujem. Uostalom, kakva je razlika između fizičkog i mentalnog, ako ti oboje nanose bol?
leopold_lady leopold_lady 15:59 03.09.2009

Re: O Bobanu - još jednom ....

Obično se kaže - pas koji laje ne ujeda,


Vidiš - baš takav pas je mog brata ujeo ..... Lajao na njega,pa režao,a onda skočio..... Tako da ta tvrdnja i kod mene ne pije vodu .....

Uostalom, kakva je razlika između fizičkog i mentalnog, ako ti oboje nanose bol?


Nema razlike.... Samo što ne osećaš fizičku - već psihičku (tj duševnu) bol .... I mislim da je ta bol ipak jača.... Udarci mogu da zacele i bol ta prođe - kad tad,ali ožiljci na duši - jako teško prolaze..... Na žalost - ali tako je.....
libkonz libkonz 14:55 03.09.2009

prava tema

lepo obrađena. I stvarno je užasna ta rečenica "sama je tražila".
reanimator reanimator 14:56 03.09.2009

...

Prosto je neverovatno kako jedna pojava može da bude i najlepša i najodvratnija stvar na svetu.
Mislim na dodir.
medjutim92 medjutim92 15:16 03.09.2009

strasan tekst..

.. u svakom smislu reci..

ono sto mi je narocito zanimljivo, i sto podvlaci sve receno o ljudima koji se tako ponasaju je sto nema jednog koji bi rekao "da, ja diram koleginice" ili tako nesto, i da kaze da je to normalno.. niko s one strane da se brani, a prosta statistika kaze da bi moralo da bude takvih i na blogu..
selica_nena selica_nena 21:25 03.09.2009

Re: strasan tekst..

no sto mi je narocito zanimljivo, i sto podvlaci sve receno o ljudima koji se tako ponasaju je sto nema jednog koji bi rekao "da, ja diram koleginice" ili tako nesto, i da kaze da je to normalno..


Eh, meni drago što ih bar ovde nema. Misliš da bi to neko rekao? Danas razgovaram sa jednim dugogodišnjim poznanikom, moglo bi se reći i kućnim prijeteljem, o ovome i on mi kaže: "Ma daj, pusti te gluposti! Što više budeš o tome govorila, lošije ćeš se osećati. Jednostavno zaboravi." I pokušao sda skrene razgovor na drugu temu.
Kad sam ga pitala sam ga kako bi se osećao da mu se požalila ćerka na ovako nešto, izbečio se u mene i pocrveneo, lepo sam videla da ga je uhvatio bes.
Ljudi ne vole teške teme i misle da će ih ćutanjem zaobići loša iskustva. A ja verujem da se ćutanjem samo produžava agonija i uvećava broj žrtava.
pointofview_gun pointofview_gun 16:21 04.09.2009

Re: strasan tekst..

Ljudi ne vole teške teme i misle da će ih ćutanjem zaobići loša iskustva. A ja verujem da se ćutanjem samo produžava agonija i uvećava broj žrtava.


topcat topcat 16:46 03.09.2009

...

Nema, jer je svaka bar jednom u životu doživela isto, bilo da su izvrgnute ruglu ili pretrpele nasrtaj.
I jedno i drugo samo zbog izgleda i činjenice da su žene.


Tužna priča i iskustva.

Kad sam tek počela raditi, imala sam 22g, uvaljivao mi se stariji kolega koji je sam imao kćer mojih godina. Nisam baš razumjela što hoće, niti je on sam bio jasan, dok me na nekom novogodišnjem partiju nije zagrlio i krenuo rukom prema donjem dijelu leđa... trežeći da pređemo na "ti"..."onim glasom".
Odmakla sam mu ruku uz prigodan "ti" komentar i dodatak "a šta ti je s glasom" i to je bilo to. Bila sam nova i najmlađa u kolektivu.
Stari jarac je očito imao neke fantazije...ne iz poriva da mi naudi jer sam žensko - nego jer sam mu se sviđala.
Na kraju je njemu bilo neprijatno, a ja sam preispitala svoje nonšalantno ponašanje, koje se - kako mi se tada razbistrilo - može pogrešno shvatiti.

U drugim firmama ili kasnije ovdje zaista nisam imala neugodnih iskustava.
Paradoksalno - najviše problema sam imala upravo sa ženama-šeficama, koje su i verbalno i zadacima nadoknađivale sve ono što se ovdje pripisuje muškarcu.
scabies scabies 17:42 03.09.2009

savet

Davno, ali u pravom momentu, dobila sam odličan savet (za takve slučajeve) od moje tetke. Rekla mi je: uvek kad je neko nasrtljiv, kad se neprimereno ponaša, kad poqšava da otpočne razgovor, a ti to ne želiš i sl. najbolje je da se okreneš i odeš ili nastaviš svojim putem. Bez reči. Bez komentara. Tako će se pre ili kasnije umoriti i odustati. Ako se upustiš u razgovor, ubeđivanje, raspravljanje, čak i svađu-daćeš mu inspiraciju da nastavi. Ostavićeš mu utisak da je stvorio kontakt ili ćeš nahraniti njegovu bolesnu potrebu time što će videti da te izbacio iz ravnoteže." Posle sam u životu imala takvih situacija (na sreću ne mnogo) i tetkina taktika me nikad nije izdala. Ili sam imala sreću da naiđem na lakše slučajeve...
Nasilnici se hrane strahom, i ništa ih ne uveseljava više nego kad vide da su nekoga uspeli da postave u ulogu žrtve. Taj bolesni osećaj kontrole nad nekim je često veći cilj od samog fizičkog kontakta. Zato je jako važno ne dozvoliti im da to osete. Još samo da je to tako lako...
selica_nena selica_nena 21:37 03.09.2009

Re: savet

Još samo da je to tako lako...


E baš to. Nekad i u običnoj prepirci ostaneš bez teksta, kad te zaskoče kakvom glupošću. Posle se setiš, al' kasno. I nekako lakše smisliš i repliku i reakciju kad nisi direktno pogođena. To i jeste najveći problem - ostati smirena.
strenum strenum 21:52 03.09.2009

Re: savet

Imas treninge koje vode psiholozi a koji se bave izgradnjom samopouzdanja, poboljsanjem komunikacije, postavljanjem granica. Ako te zanima javi se na pp.
strenum strenum 21:23 03.09.2009

Genijalno

Sad sam se setila jos jednog nacina. Prijateljica moje mame, inace udovica je imala isto tako kretena na poslu sa komentarima tipa 'treba li ti musko" i dalje ne moram da vam pricam.
Ona probala lepo, ruzno i nista.
Jedan dan dosla na posao i pred svima 'onim' glasom kaze sanjala sam te nocas.
On: Jel? Sta smo radili?
Ona: Bili smo u krevetu?
On: I?
Ona: I nije mogao da ti se digne.

Posle toga, pogadjate, nikakvih vise neprijatnosti nije imala, ni od njega ni od drugih.
selica_nena selica_nena 21:28 03.09.2009

Re: Genijalno

Nasmeja me, bre! Jooooooj, kako je dobra. Pozdravi je.
margos margos 22:39 03.09.2009

Re: Genijalno

Posle toga, pogadjate, nikakvih vise neprijatnosti nije imala, ni od njega ni od drugih.

jasnaz jasnaz 07:51 04.09.2009

na svetlo!

-- Sklanjaš mu ruku i sikćeš pretnju kroz stisnute zube, da ne praviš skandal pred ostatkom kolektiva.

vonabijebači ne rade na svetlu! zato uvek: na sav glas!


On: Jel? Sta smo radili?
Ona: Bili smo u krevetu?
On: I?
Ona: I nije mogao da ti se digne.
! ! ! ! !


spremnost za tu vrstu (re)akcije treba vežbati: ona ne priliči lepoti, ali joj je potrebna i sjajan je osećaj imati je u kutiji prve pomoći! gledala sam je na delu par puta: dame koje rade vonabije –– i uživala!


________bravo! za temu



baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 10:48 04.09.2009

Kasnim, kasnim....

Jako dobro mi je poznata situacija o kojoj pričaš, fuj, stresem se kad pomislim....

U kompaniji gde radim, imali smo par slučajeva, ali sam samo slušala o tome, nisam bila zakačena.
Poslednji je bio baš kod mene, u mom odeljenju. Dobijemo iz centrale novog kolegu, sad da pojasnim, obično nam pošalju troje ili četvoro koji prođu sve krugove konkursa pa mi na licu mesta sa njima odradimo probni rad mesec dana i vidimo ko ostaje a ko ne, dešavalo se i da zadržimo svo troje ali i da niko ne ostane.
Ovaj put, stiže nam samo jedan, i to na papiru odličan, ima iskustva, zna posao, ma divota jedna...
Posle mesec dana, ni jedna od devojaka neće sa njim na teren, a i muški mi se nešto mršte.. Počnem da pozivam na razgovor, kad... Jedna kaže da je čudno gleda, druga da lascivno psuje, treća da se nepristojno češe, a najiskreniji su kolege, jedan je izjavio da ne želi sa njim na teren jer ga ni najmanje ne zanima detaljan opis i spisak svih ljubavnica koje je dotični imao...
E, kod nas postoji služba za prevenciju tužbi, pa ja lepo prebacim slučaj njima. Nije primljen, tj. posle probnog rada mu nije produžen ugovor...
A u slučajevima sex uznemiravanja, imaš mnogo instanci gde možeš da se požališ...
Znam, u Srbiji to nije izvodljivo...

Osim kursa samoodbrane, dugačkog jezika i biber spreja, ne znam šta još može da pomogne kod takvih ljigavaca...

Joj, ali ii ovo moram da pomenem, a znam, ubiće me sestra....

Imala moja seka od ujaka jednog muntavog šefa, kreten i šovinista svetske klase. Jutarnji brifing, banka, za stolom on, šef odeljenja i njih sedam osam, svi završili iste fakultete i svi na svojim pozicijama već godinama, a on čim sedna kaže mojoj seki, ti, mala po kafu, a vi ostali, da čujem, izveštaj od juče... Pri tom imaju kafe kuvaricu, ali ne, oće kafu baš od nje...
Jednom joj prekipelo, a mnogo je voleo da se iživljava nad ljudima, pa je u svoju kafu dobio par kapi ricinusa...
Bar su bili mirni par dana....
Posle par meseci, ona ode kod njega i zatraži premeštaj u drugu filijalu, a usput mu natukne da je trudna...
Premeštena je brzinom svetlosti, da mu se ne šeta trudnjača po kancelarijama, ispraćena rečima idi pa se koti gde hoćeš, ne ovde kod mene....
Naravno, bebu je rodila tek posle dve i po godine, al se makar otresla manijaka...
I još bi taj terorisao kolegijum, ali se navrzo na devojku jednog od članova upravnog odbora, pa je popio otkaz iz momenta...
Eh, pusta Srbija....

Nenuška, draga, mnogo si tešku temu pokrenula.....

Poljubac
Djina
selica_nena selica_nena 12:37 04.09.2009

Re: Kasnim, kasnim....

Ne kasniš, Djina. I uvek si dobrodošla.

Premeštena je brzinom svetlosti, da mu se ne šeta trudnjača po kancelarijama, ispraćena rečima idi pa se koti gde hoćeš, ne ovde kod mene....


Strašno. Meni ovo nije ništa manje nasilje od fizičkog.
Hvala ti na ovom komentaru.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:01 04.09.2009

Re: Kasnim, kasnim....

E, sad neću da kažem, pa to je Srbija, jer je napolju to ponekad još gore, trudnicama i majkama.
Konkretno, kod mene u kompaniji, nemamo "stalni radni odnos", niko, ni predsednik upravnog odbora, već svi radimo na ugovore od 6 meseci do tri godine, sa klauzulom da, osim u slučaju precizno nabrojanih bolesti ili teške nesreće, gubimo posao ako se ne pojavimo duže od 6 nedelja.
Uh, loše sam objasnila.
Dakle, mogu u bilo kom momentu dobiti 6 nedelja stagniranja ugovora, ali posle toga se vraćam da ga završim ili gubim posao.
Ja sam imala nesreću, pa sam bila van stroja četiri meseca, sve vreme primala platu i svo mi lečenje bilo plaćeno, ali koleginica je zatrudnela, i dala otkaz jer je naš posao terenski i nema teorije da se posle petog meseca ide na teren sa stomakom, prosto, opasno je.
Kad je klinac napunio godinu, konkurisala je opet za istu poziciju, i otvoreno je pitali jel planira još neku bebu i ko će da čuva malog kad se razboli, jer nema teorije da se vrati sa terena sem u slučaju smrti u užoj porodici, a teren je od tri nedelje do dva meseca u kontinuitetu.

Nama, staroj gardi je lako, ali prvih pet godina, dok ne postaneš stara garda, nemaš svoj život.
Hajde da ne budem nepravedna, imam kolegu koji se već 8 godina leči od raka prostate, prima određeni (čini mi se 80%) procenat plate i sve mu je plaćeno u bolnici, ali za trudnoću, koja nije bolest, nema popusta.

Radniku nigde nije lako...

Djina
selica_nena selica_nena 13:20 04.09.2009

Re: Kasnim, kasnim....

Radniku nigde nije lako...


Nije. Utoliko je gore što jedni drugima zagorčavamo život.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:39 04.09.2009

ime i fotka

a sto ne bi stavila njegovu sliku i ime na ovaj blog pa neka se onda ceska tamo gde ga ne svrbi
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 11:52 04.09.2009

Re: ime i fotka

Da znate da ste savršeno u pravu.
Kad bi svaka žena koja ima problem objavila ime i sliku nasilnika, ko zna, možda bi bar reagovale njihove supruge i sestre, majke...
Opet, nije ni to izvodljivo, kako dokazati (ne)pravedne optužbe....

Ja ovom čoveku iz mog komentara ni ne znam ime, napisala sam samo ono što je meni sestra ispričala.
Moj komentar je bio da nikako nije smela ono sa ricinusom, po meni kao pravnom laiku to je bar napad, ali nije moje da sudim...
Nikad nije ukapirao od čega ga je mučio stomak taj dan i to je dobro, nije bilo nikakvih posledica.

A i ovo da napomenem, dok nisam rođenim čima gledala, nisam mogla da zamislim ženu koja zlostavlja muškarca na taj način....
E, tek je to ljudi moji odvratna scena....

Djina
selica_nena selica_nena 12:35 04.09.2009

Re: ime i fotka

a sto ne bi stavila njegovu sliku i ime na ovaj blog pa neka se onda ceska tamo gde ga ne svrbi


Povod ovom blogu jeste konkretan događaj, ali sam, pre svega, želela da ukažem na pojavu koja nas svakodnevno prati.
Ali u pravu ste, dok punim imenom i prezimenom ne obeležimo napasnika, ovo ostaje samo jadikovka. Pošto sam pokrenula temu, red je da počnem i sa raskrinkavanjem počinioca.
U ovom slučaju radi se Todorović Mihajlu, profesoru Srpskog jezika i književnosti iz Inđije. Na žalost, nemam njegovu fotografiju, a što se tiče dokazivanja optužbe - postoje svedoci, ali i koleginice koje su slično napastvovanje pretrpele.

baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 12:40 04.09.2009

Re: ime i fotka

Neno, a jel postoji u Srbiji ikakav mehanizam, sud, tužba, žalba ministarstvu, da se to raščisti?
Ima ovde i mnogo pravnika, neka neko pojasni šta se u takvim slučajevima može uraditi?
Mislim, nisam sigurna, ali mi se čini da sam videla da je donešen zakon o mobingu? Ili sam pogrešno pročitala?

Pozdrav

Djina
selica_nena selica_nena 12:46 04.09.2009

Re: ime i fotka

Neno, a jel postoji u Srbiji ikakav mehanizam, sud, tužba, žalba ministarstvu, da se to raščisti?


Slabo sam upućena. Volela bih i ja da se jave pravnici sa konkretnim predlogom. Inače, podnela sam prijavu direktoru.
leeanna leeanna 13:02 04.09.2009

Re: ime i fotka

baka Evdokija i unuka Djina
Neno, a jel postoji u Srbiji ikakav mehanizam, sud, tužba, žalba ministarstvu, da se to raščisti?
Ima ovde i mnogo pravnika, neka neko pojasni šta se u takvim slučajevima može uraditi?
Mislim, nisam sigurna, ali mi se čini da sam videla da je donešen zakon o mobingu? Ili sam pogrešno pročitala?

Pozdrav

Djina


Zakon o radu RS

Član 18.

Zabranjena je neposredna i posredna diskriminacija lica koja traže zaposlenje, kao i zaposlenih, s obzirom na pol, rođenje, jezik, rasu, boju kože, starost, trudnoću, zdravstveno stanje, odnosno invalidnost, nacionalnu pripadnost, veroispovest, bračni status, porodične obaveze, seksualno opredeljenje, političko ili drugo uverenje, socijalno poreklo, imovinsko stanje, članstvo u političkim organizacijama, sindikatima ili neko drugo lično svojstvo.

Član 21.

Zabranjeno je uznemiravanje i seksualno uznemiravanje.

Uznemiravanje, u smislu ovog zakona, jeste svako neželjeno ponašanje uzrokovano nekim od osnova iz člana 18. ovog zakona koje ima za cilj ili predstavlja povredu dostojanstva lica koje traži zaposlenje, kao i zaposlenog, a koje izaziva strah ili stvara neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

Seksualno uznemiravanje, u smislu ovog zakona, jeste svako verbalno, neverbalno ili fizičko ponašanje koje ima za cilj ili predstavlja povredu dostojanstva lica koje traži zaposlenje, kao i zaposlenog u sferi polnog života, a koje izaziva strah ili stvara neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

Član 23.

U slučajevima diskriminacije u smislu odredaba čl. 18 - 21. ovog zakona lice koje traži zaposlenje, kao i zaposleni, može da pokrene pred nadležnim sudom postupak za naknadu štete, u skladu sa zakonom.

Edit: Evo i Zakon o zabrani diskriminacije (usvojen u martu), koji ima još širu primenu. Prava po osnovu ovog zakona se ostvaruju pred sudom, a postupak je hitan.
selica_nena selica_nena 13:28 04.09.2009

Re: ime i fotka

Evo i Zakon o zabrani diskriminacije (usvojen u martu), koji ima još širu primenu. Prava po osnovu ovog zakona se ostvaruju pred sudom, a postupak je hitan.


E, ovo ide na ogasnu tablu u zbornici. Hvala, leeanna.

leeanna leeanna 13:36 04.09.2009

Re: ime i fotka

Hvala, leeanna.




ps. Imaš još jači osnov u Zakonu o radu, on je u konkretnom slučaju koji si opisala - lex specialis u odnosu na ovaj drugi (mada se međusobno ne isključuju)
strenum strenum 14:07 04.09.2009

Re: ime i fotka

Pa ovo je sjajno, obradile smo problem i nasle resenje sa svih strana-drustvenig, psiholoskog i pravnog.

Samo je vazno da se ova resenja i koriste, a to je sad do konkretne osobe.
selica_nena selica_nena 14:26 04.09.2009

Re: ime i fotka

obradile smo problem i nasle resenje sa svih strana-drustvenig, psiholoskog i pravnog


Da. Stvarno sam vam zahvalna za svaki komentar.


Samo je vazno da se ova resenja i koriste, a to je sad do konkretne osobe.


A pre toga treba ovo razglasiti po svim medijima. Ljudi, daj da jednom krenemo sa čišćenjem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana