Dejtonski bal vampira

loader RSS / 07.09.2009. u 10:13

 

 

dejtonskimirotvorci.jpg

 

Bilo bi najbolje ne stavljati nikakav tekst uz ovu fotomontažu. Ipak, zbog uvek moguće zloupotrebe, neophodno je načiniti jedan mali otklon. Ova slika nije znak neprihvatanja Dejtonskog sporazuma kao akta kojim je okončan rat i vaspostavljen kakav-takav mir. Dejtonski sporazum je „hanzaplast" zalepljen preko duboke ubodne rane, zadobijene udarcem ratnog mača, i to naravno mnogima deluje kao nedovoljan i neadekvatan lek. Ipak, da nije tog „hanzaplasta", ono obilato krvarenje bi se nastavilo...

Dakle, ovaj prizor u svojoj nameri sadrži, isključivo, upućivanje na karakter cele one višegodišnje igre koja je sporazumu prethodila i upućivanje na karakter samih igrača, naročito ovih domaćih, koji su godinama tako revnosno forsirali princip uništenja, a na kraju su sablasnom ljubaznošću potpisali da više vole princip života i da su ga oduvek više voleli..!

 



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bojan Budimac Bojan Budimac 10:55 07.09.2009

*****

Neki bi da strgnu taj hanzaplast, čini mi se uz punu svest da bi to izazvalo novo krvoliptanje.
loader loader 11:12 07.09.2009

Re: *****

Neki svesno,
neki nesvesno ...
...
dragan7557 dragan7557 11:45 07.09.2009

Re: ***** ili

Bojan Budimac
Neki bi da strgnu taj hanzaplast, čini mi se uz punu svest da bi to izazvalo novo krvoliptanje.


Eric Drexler put it of nanotehnology:

Given all that such technology can do, perheps governments would simply decide that they no longer need citizens!

Eric K. Drexler
Engines of Creation
Anchor Press, Doubleday, 1986


Jedan od citata i tema koje nisam upotrebio u pisanju teksta "Nanotehnologija hazard 21 veka", a biće upotrebljen u sledećem mojem tekstu na temu Tehnološki Singularitet
i mogući rizici (zbog kojih sam "napadnut" ) na spomenutom blogu od onih koji tvrde
da rade nanotehnologiju, ma šta to značilo.

preporuka za fotografiju.

dragan7557 cerski
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:22 07.09.2009

Re: *****

Neki bi da strgnu taj hanzaplast

ja bih tu rekao - svi bi da ga strgnu!
ed_novipazar ed_novipazar 14:04 07.09.2009

Re: *****

loader
Dejtonski sporazum je „hanzaplast" zalepljen preko duboke ubodne rane, zadobijene udarcem ratnog mača, i to naravno mnogima deluje kao nedovoljan i neadekvatan lek. Ipak, da nije tog „hanzaplasta", ono obilato krvarenje bi se nastavilo...

Bojan Budimac
Neki bi da strgnu taj hanzaplast, čini mi se uz punu svest da bi to izazvalo novo krvoliptanje.

Tacno je da je dalje krvarenje zaustavljeno ali time nije rijeseno pitanje: moze li BiH da prezivi kao drzava? A to je kljucno. BiH je bolesnik a bolesnik ne moze biti vjecno bolesnik. Ili ce umrijeti ili ozdraviti. Hanzaplast je, to je danas ocigledno, samo privremeni lijek. RS-u je ostavljena mogucnost da blokira normalno funkcionisanje drzave, federacija je uzasno skup aparat sa hiljadu kantona i milion ministarstava ... Da ostavimo po strani moralisanje i pitanje koliko je postignuti mir (ne)pravedan i da se upitamo, kako dalje. Da su evropski politicari imali jedni vampirsku ulogu je jasno i nije potrebno na to ukazivati. Trazi se odgovor na pitanje: sta je moguce rjesenje? Jer, problem zvani BiH nije rijesen. Ili ja mozda ne vidim dobro.
loader loader 14:23 07.09.2009

Re: *****

Trazi se odgovor na pitanje: sta je moguce rjesenje? Jer, problem zvani BiH nije rijesen. Ili ja mozda ne vidim dobro.
Mislim da nemate problema sa vidom. No, sa druge strane, treba uvažiti i činjenicu da je to trenutno rešenje nešto što je iznuđeno situacijom. Da se onda moglo drugačije, uradilo bi se. Da se sada može nešto izmeniti na bolje, menjalo bi se. Ovako, to je mnogo bolje od ratnog haosa, a nedovoljno da se može reći, evo, ovo je država napretka...
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:13 07.09.2009

Re: *****

Neki bi da strgnu taj hanzaplast

ja bih tu rekao - svi bi da ga strgnu!

Khm, khm, ja imam suprotno mišljenje. Verujem da je danas malo ljudi u BiH koji bi poželeli da se ponovo ratuje.
loader loader 00:33 08.09.2009

Re: *****

Hops! Redak slučaj da neko veruje u pozitivne tendencije... Preporuka.

Nego, setih se:
" Mir nema alternativu "
Milutine, zvuči li vam to odnekud poznato.
112358oo 112358oo 09:04 08.09.2009

Re: *****

Kada je EU želela da od Irske (koja je u tom trenutku bila skoro najsiromašnija i socijalno najproblematičnija članica) napravi normalnu državu, uložila je 20 milijardi eur u njihov IT. Irska danas predstavlja treću svetsku silu u poizvodnji finalnog softvera (uz Izrael i Indiju), i ima (ako se ne varam) skoro najmanju stopu nezaposlenosti u EU.

EU ne pretpostavlja da su granice važne (osim za preostale mere fiskalne politike), tako da i nama želim da razmišljamo u tom smeru. Novi poslovi sa primenom novih tehnologija, nova pedagoška rešenja za decu koja idu u školu, novi koncepti razmišljanja i neće nam preostati vremena da razmišljamo o hanzaplastima. :))
loader loader 10:04 08.09.2009

Re: *****

Bravo! :) Preporuka ko' vrata !
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:44 08.09.2009

Re: *****

Slažem se.

Irska je primer kako stvari treba rešavati. Kada imaš dobro obrazovanje i posao, ko je lud da razmišlja o tome šta je bilo pre nekoliko vekova i gine ili ubija za ideale?
Jelena Gall Jelena Gall 08:35 09.09.2009

Re: *****

Kada imaš dobro obrazovanje i posao, ko je lud da razmišlja o tome šta je bilo pre nekoliko vekova i gine ili ubija za ideale?

ali kad nemas...

to kao u onom starom vicu, mozda se secas:

kaze jugovic: ako nas neko napadne, svi cemo biti jedinstveni u borbi!
a stranac pita: a ako vas ne napadne?

problem i jeste u tome sto u bih uglavnom nemas nijedno (ni dobro obrazovanje, a o poslu da ne pricamo), pa se namece potreba da se na politickoj ravni menjaju stvari, da se politicari obavezu da resavaju ova dva problema, a ne "nacionalno pitanje" i pitanje napunjenosti sopstvenog dzepa. ali, prostor za manipulacije je naravno ogroman...
loader loader 09:21 09.09.2009

Re: *****

Otprilike tako, Jelena. To je kao područje sa nekoliko pukotina u zemljinoj kori. Bude li unaokolo i najmanjih "seizmičkih aktivnosti" - prvo će tu da se napravi rased.
miloradkakmar miloradkakmar 11:04 07.09.2009

Glavnih

" igrača " nema. Zemene još ne znaju, nisu sigurne, na kojoj poziciji igraju.
loader loader 14:00 07.09.2009

Re: Glavnih

" igrača " nema. Zemene još ne znaju, nisu sigurne, na kojoj poziciji igraju.
To je takva igra, na žalost.

angie01 angie01 11:43 07.09.2009

evo ih bez maski!









nisam mogla bash sve da ih postavim- mnogo mi gadno!
loader loader 13:52 07.09.2009

Re: evo ih bez maski!

Angie:
" nisam mogla bash sve da ih postavim- mnogo mi gadno!
Treba danas i da se ruča .. :)
dunja73 dunja73 13:30 07.09.2009

--

i to naravno mnogima deluje kao nedovoljan i neadekvatan lek. Ipak, da nije tog „hanzaplasta", ono obilato krvarenje bi se nastavilo...

Da ,samo Hansaplast-om se ne zaustavlja krvarenje , bez dub , dubinske sanacije rane ,
i vadjenja delica ´rdje koja se uhvatila po "maču" zabacenom i neociscenom jos od
poslednjeg koriscnjenja..
Naravno , da bi sve sijalo ,potreban je ,mnogo nego vise i
Keš ..
loader loader 13:58 07.09.2009

Re: --

Naravno.
Ali, da se moglo učiniti više, svakako bi se učinilo. Kad se saberu sve okolnosti i sve strane sa svojim interesima rezultanta je upravo to što imamo.
angie01 angie01 14:05 07.09.2009

Re: --

Kad se saberu sve okolnosti


narochito- kako smo do ove situacije i doshli,..to nekako nikome nije milo!
loader loader 14:16 07.09.2009

Re: --

Koje crno milo.. Šok za šokom, i tako više godina..!
A sada, na sve strane posledice...
Hm, toliko puta sam ih nabrajao po blogovima, da mi se čini kako moja tastatura, uvežbana, već na pomisao o tome počinje sama da kuca :)
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:44 07.09.2009

Re: --

loader
Koje crno milo.. Šok za šokom, i tako više godina..!
A sada, na sve strane posledice...
Hm, toliko puta sam ih nabrajao po blogovima, da mi se čini kako moja tastatura, uvežbana, već na pomisao o tome počinje sama da kuca :)

ova montaža izgleda kao da je pravio vuk bojović u zoo vrtu.
samo fale imena zveri i naravno, divlji vepar na ražnju, što vuk bojović četo upražnjava.

ozbiljno govoreći, šta je cilj ove montaže?
širenje mržnje prema međunarodnoj zajednici?
to već imamo.
naročito se ističu oni koji žive baš tamo.
mariopan mariopan 15:46 07.09.2009

Re: --

Da se u međuvremenu radilo na pravim uzrocima i posledicama rata, a ne propagandom u korist svoje nevinosti, da je svim zločincima pravedno suđeno i da su ga sve strane, svojevoljni učesnici u tom ludilu razumele i radile na povećanju svesti o sopstvenoj krivici....možda bi se taj hanzaplast u skorije vreme mogao skinuti bez posledica.

Mnogi zločini su ostali nekažnjeni i dok se zločinci šetaju slobodno ni deo tog hanzapasta se neće moći skinuti bez teških posledica. Da se molimo Bogu i Alahu da taj hanzapast što duže izdrži? Neka se zove i krčag samo neka ga niko ne razbije.
angie01 angie01 16:28 07.09.2009

Re: --

ozbiljno govoreći, šta je cilj ove montaže?


izvunjavam shto se mesham- ja nisam shvatila da je to ideja,..zato sam i postavila one moje orce- za donji red- nije ni to potrebno,..ja barem shvatila metaforichki,...posle se potvredilo-opet , meni barem-kroz hanzaplast,...


ovo da neki shto zive tamo, iz te druge kuce mrze svoje domacine-to stoji,..al mi se chini da to nije sluchaj sa loaderom.
loader loader 18:06 07.09.2009

Re: --

Exitus Letalis:
" ova montaža izgleda kao da je pravio vuk bojović u zoo vrtu.
samo fale imena zveri i naravno, divlji vepar na ražnju, što vuk bojović četo upražnjava.
Toliki utisak ostavlja na vas V.Boj? Kako li ste našli vezu između ovog prizora i dotičnog? Veze s vezom nema. Čudno je da vas tekst u samom postu nije pripremio dovoljno da ne načinite toliko krupnu omašku u tumačenju.
ozbiljno govoreći, šta je cilj ove montaže? širenje mržnje prema međunarodnoj zajednici? to već imamo. naročito se ističu oni koji žive baš tamo.
Ne razmišljate dovoljno logično. Pogledajte fotomontažu. Tamo je i S.Milosevich. I on je deo bala, ne ravnopravan, nego jedan od trojice najistaknutijih (nije mogao da bude prikazan likom strašila, jer tada mnogi bukvalni posmatrači ne bi ni shvatili da je on u pitanju, što važi i za Aliju i Franju). Dakle, ako je i SM (vodeći) deo tog bala, kako vam prvo pada na pamet da je po sredi osuda međunarodne zajednice? Dalje, ako gastarbajteri osuđuju politiku zemalja u kojima (na zapadu) žive, zašto to mora da bude vezano za bilo šta sa ove karikature? Gastarbajteri su jasan slučaj, čak veoma interesantan - patriotski proziran - ali nisu za ovaj blog.
Exitus Letalis:
" ozbiljno govoreći, šta je cilj ove montaže?
Nema veze sa stavom prema međunarodnoj zajednici. Fotomontaža je karikatura u fototehnici. Karikatura je uvek humor (a ima ih više vrsta). Kad je humor u pitanju, dozvoljeno je na bilo čiji račun zbijati šalu. Ali doslovce na bilo čiji. Nadam se da ste gledali "Ime ruže". Pozdrav
loader loader 18:08 07.09.2009

Re: --

Karikaturista je neprijatelj sviju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:08 07.09.2009

Re: --

ја бих рекао да онима у доњем реду маске и не требају. довољно јасно су се представили.

(односно, ја тако разумем ову монтажу, остављам могућност да немам појма.)
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:09 07.09.2009

Re: --

Čudno je da vas tekst u samom postu nije pripremio dovoljno da ne načinite toliko krupnu omašku u tumačenju.

pa, to i mislim.
fotka je suvišna.
loader loader 22:26 07.09.2009

Re: --

pa, to i mislim.
fotka je suvišna.
:))
loader loader 22:29 07.09.2009

Re: --

marco_de.manccini:
" ја бих рекао да онима у доњем реду маске и не требају. довољно јасно су се представили. "
Meni su njih trojica još kao živi delovali grozomorno. Sada tek... Ma, kakve maske! Samo im fale veliki, crni ogrtači...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:01 07.09.2009

Re: --

ozbiljno govoreći, šta je cilj ove montaže?
širenje mržnje prema međunarodnoj zajednici?
to već imamo.
naročito se ističu oni koji žive baš tamo.

and another one bites the dust...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:05 07.09.2009

Re: --

Meni su njih trojica još kao živi delovali grozomorno. Sada tek... Ma, kakve maske! Samo im fale veliki, crni ogrtači...

meni ova trojica dodju nekako jos simpaticni pored onih gore
nego, maske mi lice na one cuvene pljackase banaka koji stavljaju maske US predsednika na glavu...a i nekako im ide uz opis radnog mesta



mirelarado mirelarado 23:45 07.09.2009

Re: --

loader
Meni su njih trojica još kao živi delovali grozomorno. Sada tek... Ma, kakve maske! Samo im fale veliki, crni ogrtači...


Бррррр... А опет, оставили су нам у наслеђе тај шупљикави дејтонски фластер као крхку наду да крвопролића више неће бити. Требало би да нам то буде најважније: да се више не ратује.
loader loader 23:59 07.09.2009

Re: --

BebaOdLonchara:
" meni ova trojica dodju nekako jos simpaticni pored onih gore
nego, maske mi lice na one cuvene pljackase banaka koji stavljaju maske US predsednika na glavu...a i nekako im ide uz opis radnog mesta "
Simpatični pored onih gore?! Uh, Bebo... Nadam se da to neće biti shvaćeno kao antieuropejstvo. Jer, dobio sam nekoliko pp od nekih prilično solidnih prijatelja (ovde, na blogu) u kojima se izražava bojazan da ja ovom karikacijom zapravo rušim pozitivnu sliku međunarodne zajednice u očima domaćeg čoveka. Ne mogu da se naobjašnjavam kako nisam protiv zapada, nisam protiv Evrope, nisam protiv ...
loader loader 00:02 08.09.2009

Re: --

mirelarado:
" оставили су нам у наслеђе тај шупљикави дејтонски фластер као крхку наду да крвопролића више неће бити. Требало би да нам то буде најважније: да се више не ратује. "
Apsolutno. Eno još ... na hiljade izbeglica po kampovima peru veš napolju, u lavorima...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:46 08.09.2009

Re: --

Simpatični pored onih gore?! Uh, Bebo... Nadam se da to neće biti shvaćeno kao antieuropejstvo. Jer, dobio sam nekoliko pp od nekih prilično solidnih prijatelja (ovde, na blogu) u kojima se izražava bojazan da ja ovom karikacijom zapravo rušim pozitivnu sliku međunarodne zajednice u očima domaćeg čoveka. Ne mogu da se naobjašnjavam kako nisam protiv zapada, nisam protiv Evrope, nisam protiv ...

dont worry. ne mozes ti srusiti pozitivnu sliku medjunarodne zajednice ni bizu koliko je oni sami ruse
loader loader 00:53 08.09.2009

Re: --

Woah... to je ozbiljna jeres u očima ovih koji se panično boje duvanja u jedra antievropskim snagama.. :)
dragoljub92 dragoljub92 19:29 07.09.2009

ако

није могла југославија не видим како може босна,аутономија за рс или оцепљење као што се косово оцепило од србије тако исто може и рс од босне,па нек си бошњаци праве каку оће државу.
loader loader 00:05 08.09.2009

Re: ако

Uh.... brine me ne samo da li je to uopšte moguće izvesti ... nego, još više, način izvođenja..
dragoljub92 dragoljub92 22:30 08.09.2009

Re: ако

loader
Uh.... brine me ne samo da li je to uopšte moguće izvesti ... nego, još više, način izvođenja..

diplomatijom,aj da i mi jednom upotrebimo mozak.svi se omdma pale na tepanje,uopšte ne mislim na to nego lepo diplomatija ala knjaz miloš.sve se može sas mitu.
loader loader 00:31 09.09.2009

Re: ако

aj da i mi jednom upotrebimo mozak
Mozak?! Pa, ne znam dal' je zrelo.. :) .. dal je vreme .. :)
taube taube 22:46 07.09.2009

,

sjajno

slika jeste grozna ali ako je u službi kakvog - takvog ' hanzaplasta ' prihvatljiva je šta nam drugo preostaje?
taube taube 22:46 07.09.2009

,

sjajno

slika jeste grozna ali ako je u službi kakvog - takvog ' hanzaplasta ' prihvatljiva je šta nam drugo preostaje?
taube taube 22:46 07.09.2009

,

sjajno

slika jeste grozna ali ako je u službi kakvog - takvog ' hanzaplasta ' prihvatljiva je šta nam drugo preostaje?
loader loader 00:17 08.09.2009

Re: ,

taube:
" sjajno
slika jeste grozna ali ako je u službi kakvog - takvog ' hanzaplasta ' prihvatljiva je šta nam drugo preostaje?
Ma,dobro, hanzaplast je metaforičko rešenje koje je više vezano za političke aspekte samog Dejtona, odnosno svega pre i posle njega. - A sama karikatura je usmerena, skoro isključivo, na karakter ekipe koja se okupila, na njih kao pojedince, kao prevejane političare, kao gospodare nemira i rata... Njihova ledena ljubav prema miru je čudesna.
mladen.mladen mladen.mladen 23:01 07.09.2009

marinirane marionete

jos samo koncici fale,)
loader loader 00:21 08.09.2009

Re: marinirane marionete

mladen.mladen:

" marinirane marionete - jos samo koncici fale,)
Da, da.... marionete... odlična opaska.. :)
dunja73 dunja73 23:29 07.09.2009

--

Prvi je za BREskvu .
drugi za KAJsiju,
trecem vazno da obe biljke ozelene .. Passé vic

E.L. - AK?


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:34 07.09.2009

Re: --

Samo mi nije jasno zašto je prvi, sedecći, red aktera sa maskama? Zašto im se ne vide prava lica?
mimi09 mimi09 00:06 08.09.2009

Re: --

Evo malo asesoara, ovo je opasno mesto

loader loader 00:07 08.09.2009

Re: --

Jelica Greganović:
" Samo mi nije jasno zašto je prvi, sedecći, red aktera sa maskama? Zašto im se ne vide prava lica?
Jelice, ovo je sjajno... :))
loader loader 00:10 08.09.2009

Re: --

mimi09:
"Evo malo asesoara, ovo je opasno mesto
Beli luk?! Oohh.. kako se nisam setio?!!
Na ulazu na blog sam mogao da ga valjam... namlatio bih se love !! .. :))
trener92 trener92 00:28 08.09.2009

Re: --

Jelica Greganović
Samo mi nije jasno zašto je prvi, sedecći, red aktera sa maskama? Zašto im se ne vide prava lica?


Ovo je i meni bila prva asocijacija . Preporuka Jelice!

edit: ja sam pominjao i glogov kolac, ali nisam pronašao .
trener92 trener92 00:33 08.09.2009

Re: --

Ako se neko seća filma Romana Polanskog, bilo bi zanimljivo da vidimo šta se vidi u ogledalu
loader loader 00:30 08.09.2009

Mir nema alternativu !

Svi na fotografiji su ljupko iskeženi, uglačanih zuba, oduševljeni mirom ... Brrrr....
mimi09 mimi09 01:00 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

Evo pice za zurku


bite me not - scorpio’s garlic appletini keeps the vampires away

don’t forget garlic’s vampire-fighting capabilities…
BITE ME NOT
3 oz freshly extracted apple juice (substitute unpasteurized cider if you don’t have)
2 oz garlic-infused gin*
1 1/2 raw simple syrup*
1/2 fresh squeezed lemon juice
GARLIC-INFUSED GIN
chop up 3 cloves garlic and put in 750 ml bottle of gin. allow to sit in dark place for 3 days to 3 weeks. agitate to expedite infusion time. strain and store.
RAW SIMPLE SYRUP
shake in container a mixture of half water and half raw organic sugar until dissolved. store in fridge.
loader loader 01:06 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

Nije vas mrzelo da da u ove sitne sate idete u dragstor na groblju i da kupujete ovaj napitak od belog luka?! E, svaka vam čast ! Sad nema šanse da se oni gore sa slike eventualno razmile po blogu ! .. :)
mirelarado mirelarado 01:08 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

Ево и потребне намирнице у довољној количини за ово пиће:

loader loader 01:12 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

Još belog luka?! Divno...
Nego, hej... sestre slatke ... rasturiće mi se fotomontaža od mirisa ! .. :))
rapunzel rapunzel 09:02 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

ovaj je gotov
loader loader 09:53 08.09.2009

Re: Mir nema alternativu !

ovaj je gotov
Definitivno :))
NNN NNN 01:15 08.09.2009

Naš je najlepši


loader loader 08:32 08.09.2009

Re: Naš je najlepši


'El se sećate kako se onda govorilo:
"Pa visoko čelo, pa stav... "
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:33 08.09.2009

Ovo nam je nasa borba dala

mimi09 mimi09 01:45 08.09.2009

Re: Ovo nam je nasa borba dala

Lepsa mu je bila ona slika sa krznenom kragnom na Kopaoniku
loader loader 08:27 08.09.2009

Re: Ovo nam je nasa borba dala

Lepsa mu je bila ona slika sa krznenom kragnom na Kopaoniku

loader loader 08:28 08.09.2009

Re: Ovo nam je nasa borba dala

Protiv onih gore, na fotomontaži - beli luk ,

a protiv ovoga - jeftino ulje !
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:05 08.09.2009

Re: Ovo nam je nasa borba dala

mimi09
Lepsa mu je bila ona slika sa krznenom kragnom na Kopaoniku


Ova?
Time Bandit Time Bandit 01:54 08.09.2009

Koraks - sudbina je tako htela

mala je bila Bosna da bi se ravnopravno podelila (bar prema zahtevima zaraćenih strana), baš mi je drago da niko od učesnika nije bio oduševljen postignutim u Dejtonu, čak štaviše...

lepo je to Koraks objasnio prateći sudbinu ovih likova,
naročito onog sa Geringovim finišem



topcat topcat 03:59 08.09.2009

...

Ako je rana pod hanzaplastom zašivena i dobro zacjeljuje - nema problema i ako ga skinemo.
Ako je flaster tu samo "prva pomoć" - onda...eto još malo zabave za vampire...
mladen.mladen mladen.mladen 05:07 08.09.2009

izvini loaderu, i izvinite svi

Izvinite jer upadam ovako u sred noći. Pola šest je. Legao sam pre tri, a trebalo je da ustanem za dva sata. Budili su me sad. Nisam pijan došao iz grada:

- Pasoš! Lična karta! Znaš one fotke! Jbg mi te prijavili, ako ne uradiš danas nikad nećeš! Godine! Toliko treba da svo stanovništvo nešto nešto! Raćunali su!

- Ali ja 10 godina nisam hteo da idem nigde! Da čekam red ni za šta! Danas sam zbog vas i vaše prijave kao sačekao da podignem pare u banci! Od osnovne dva puta sam na fakultetu čekao red! Na kraju sam otišao bez da sačekam red da pitam šta sa mojih tri godine! Jer je i za to trebalo da se čeka red! Nikada pred ambasadom nisam stajao nijednom! Nisam nikada ni nameravao da stojim! Posle onih redova bajatih hlebova jebenog lotoa Doma zdravlja svega u osnovnoj rekao sam da to više nikad neću raditi! Probao sam dva puta na fakultetu! Kao mora! Mora? Ja moram toliko toga što sam sebi dam što sam iz sebe rodim pa moram da uradim ali čekanje u redu nije od tih stvari!

U kući imam oca, seljaka, pa radnika IMT-a, zidara, primernog vojnika, predsednika kom omladine il nešto dok nije za slavu nosio u firmu da se ljudi počaste, dobričinu i naivčinu koji je samo za roditeljima, za mnom i za IMT-om plakao. I kad god bi on nekada rekao: Amerikanci, Englezi ovi oni.. rekao sam aj ćale da ti pričam šta su nam sve svi radili.. sedi da ti kažem do detalja kada su nas i kome prodali... šta smo morali učiniti da nam daju nezavisnost.. pa 13. pa 15. pa 30. pa i kada dalje nije moglo oni su i dalje duvali u mrtva usta otomanskog carstva, pa 76 pa ni tad nije moglo pa usrani Rusi koji dodeljuju Bugarima Niš, Niš za koji smo izginuli, mi, i Sinđelić, i 60 godina ponovo,.. Pa jedva nezavisnost, pa su nam sve ratove 12 i 13 osvajačkim proglasili, pa su kenjali kako se ne sudi narodu, nama, nego se sudi onom.. onom.. onom.. onoj ljigi..a ne nama.. a onda Karla u uvodnoj reči citira Švajcarca, al ne onog Švajcarca nego citira grofa koji kaže da Srbi mučenu Tursku napadaju u želji za ratom za osvajanjem! Posrali su nam se na ceo 19 vek i sve. Javno i to kad! U uvodnoj reči onom onom onom..

Sedi ćale da ti pričam i da pokušam da ne zaplačem o logorima u kojima smo umirali od 14 do 18 za koje se ne čuje, kojima su vežbali one svoje logore čuvene, sedi ćale da ti pričam šta su nam radili u Mačvi, kakvi su i koji leševi iza njih ostajali.. sedi da ti pričam kako su nam cinično obećavali, a ništa nam nisu davali i da se prošetamo do Beča već toga leta. Sedi ćale da ti pričam o 15. kad su nas do poslednjeg dana držali na uzici, na granici, i kako su nas po gudurama držali da ne smemo sići na more i kako smo i tamo uz njihov kurac umirali usrani Italijani šta je to ima pušku vojnik nije ima pro fazan nije.. Italijanski vojnik.. . sedi ćale da ti pričam kako smo u Bizertu stigli pa nas gledali kao dronjke a onda je zasvirao marš i krvav trag nas bosih je ostao na ulici i stali su da salutiraju nad svojim stolovima u kafanama na terasama pored mora..

i sedi! sedi da ti pričam sve što su nam sve što su nam radili..

ali ćale... jebe se meni za njih! oni mi nisu niko i ništa! vi ste me u kući šamarali kad sam bio mali! u školi su me lagali o mojoj istoriji! mi! Srbi! njihovo je da rade šta hoće i šta mogu da nam rade! Ali ne mogu da pređem preko onoga što su mi radili.. MI! Srbi su me tukli na ulici, Srbi su sa TV bili cinici! Srbi su postreljali Beograd i u stanove se uselili! Srbi su me učili da plačem svakog 4. maja kada je umro kaplar, Srbi nekima davali čekove onih godina, Srbi su oko mene, u ovom Zemunu svašta radili jedni drugima, Srbi su me gledali besno, prezrivo, po autobusima, po šatrama, ko je ovaj, jel Slovenac? Zato što sam plav, zato što sam valjda tanak, zato što sam ćosav il zašto? Jel si Slovenac? Ili nije do njih.. Sloven je.. mešaju malo pojmove..

Svima njima mogu da oprostim, imaju neke svoje ideje i to je njihovo.. ali toliko godina, pre nego sam toliko o njima naučio.. svaki bol od Srba je dolazio! I glad, i batine, i prezir i nepoštovanje i sve! I ovaj bes.. oni, ma šta radili.. i kada su bombe po oko mene padale.. mi smo ih slali drugima.. njiihove bombe me nikad nisu razbesnele ovako a bio sam deset godina mlađi, ali usrani redovi i papiri i preziri prasca i ekipe s njim, cele ove.. svih njih! Srba! srba.. Srbi su negde drugde.. i čekam ih da se jave.. čekam ih otkad znam za sebe.. a nema ih..

Izvini Loaderu.. i svi ostali.. izbriši.. probudio me poziv.. sada kasnim jer nisam potrčao odmah u red nego ovde.. sada ko zna kad danas stignem... na red na još jedan red.. ostajao sam gladnjikav za vikend jer vidim više od tri čoveka u banci pa izađem i ne podignem platu i danas se švercujem prvih dana u mesecu u autobusu kad vidim tri čoveka u redu za markicu.. sada idem da sačekam još jedan red u životu.. verovatno će ih biti i više.. jer sa srbima živim.. na njihove šaltere idem.. njima pišem molbe...

Oh da.. pisao sam molbu u 17. godini da dobijem državljanstvo-..- Osećao sam se kao pas. Sada sam prvi put u ovom pisanju zajecao.. plakao sam samo do sad.. ali sada sam se setio.. ja sam 17 godina bio niko i prvi put tada mi je palo na pamet da odem i da se ne vratim da se ne okrenem.. pisao sam molbu srbima da postanem srbin.. 17 godina nisam postojao nisam bio upisan u knjigu državljana... plakao sam i tog dana.. dečak koji saznaje da za njih, za svoje - ne postoji.

Odavno se više n ljutim na njih.. na one.. ali nisam imao pojma da u meni još ima ovoliko besa i ovoliko suza za ove, za nas.. bre dokle!

idem u red.
loader loader 09:56 08.09.2009

Re: izvini loaderu, i izvinite svi

Izvini Loaderu.. i svi ostali.. izbriši..
Mladene, ne volim kad me banuju. Zato ne volim da banujem druge. A i glupo je... Banovanje je znak nemoći, bezidejnosti, neduhovitosti, manjka fleksibilnosti... Uostalom, trol je dobar za pročišćavanje blogo-krvotoka :)) Pozdrav
adam weisphaut adam weisphaut 06:04 08.09.2009

Pravi problem

sa Daztonom je da je dosao prveise kasno kao i intervencija koja mu je prethodila (krivulja sukoba je bila takva da ga je jedino mogla zaustaviti strana intervencija). Da je intervencija dosla promptno 1992. verovatno ni rane ne bi bile ovoliko duboke...
loader loader 10:02 08.09.2009

Re: Pravi problem

sa Daztonom je da je dosao prveise kasno kao i intervencija koja mu je prethodila (krivulja sukoba je bila takva da ga je jedino mogla zaustaviti strana intervencija). Da je intervencija dosla promptno 1992. verovatno ni rane ne bi bile ovoliko duboke...
Da... Zapravo bi najbolje bilo da se ovde nije digla kuka i motika krajem 80-tih i povikala: "Srbinu niko ništa ne može. Pravda je na našoj strani. Ovde su se mnoga carstva slomila..!" A dok je ta velikonarodna gužva po ulicama trajala, crvena krimi-ekipa je makljala lovu, a makljaće je i tokom rata, na krvi srpske dece i dece drugih nacionalnosti koje su stradale u ratnoj pošasti. Makljaće je i dalje, u postdejtonskom dobu, i tokom bombardovanja, kad se narod preko njih snabdevao uljem, šećerom... Maklja i nakon 5. oktobra... Te krvopije ne mogu bez kr.., pardon .. bez love !

adam weisphaut adam weisphaut 13:57 08.09.2009

Re: Pravi problem

Te krvopije ne mogu bez kr.., pardon .. bez love !

Jbg. to je čarobni sastojak alhemičara (čitati-krvopija), kojim svoje prazne reči pretvaraju u lovu-krv...
pointofview_gun pointofview_gun 10:00 08.09.2009

hmm

Cek, koji je ovde Grof Drakula?
zeks92 zeks92 10:08 08.09.2009

ha!

ovoj trojici "nashih" nikakve maske ne trebaju!
loader loader 15:22 08.09.2009

Re: ha!

Zeks, pogledajte komentar Jelice Greganović na tu temu ....
Biljana 77 Biljana 77 12:23 08.09.2009

Idioti..

i Kud Idijoti
loader loader 15:50 08.09.2009

Re: Idioti..

Stvarno, Biljana, na muziku smo skoro zaboravili... Izbor vam je... hm ... odličan :)
Alava Alava 18:55 08.09.2009

Pozdrav

Mr Loader

Nego , ko su ova trojica što potpisuju ?
Ja se sećam samo ove garniture iz stojećeg reda...
Doduše, nas Srbe i bije glas da pamtimo k'o zlatne ribice, pa možda zato....
loader loader 00:50 09.09.2009

Re: Pozdrav

Ta trojica?
To su tajkuni istorije - preprodavci ljudske krvi.
Na tom artiklu su se obogatili.
talicni talicni 07:49 09.09.2009

Re: Pozdrav

Bilo je i kod nedobrovoljnih davalaca krvi dosta entuzijazma za ciljeve gorepomenutih tajkuna istorije.

loader loader 08:24 09.09.2009

Re: Pozdrav

talicni
Bilo je i kod nedobrovoljnih davalaca krvi dosta entuzijazma za ciljeve gorepomenutih tajkuna istorije.
Stvarno lepo rečeno. I tačno !
Черевићан Черевићан 22:01 08.09.2009

не воли их камера

мисим да је афоризам г.Баљак А. посве довољан као коментар на Вашу у посту приложену фотку, г. loader-у

* О глави нам раде људи у чију стручност немамо разлога да сумњамо.
loader loader 00:38 09.09.2009

Re: не воли их камера

Черевићан
мисим да је афоризам г.Баљак А. посве довољан као коментар на Вашу у посту приложену фотку, г. loader-у
* О глави нам раде људи у чију стручност немамо разлога да сумњамо.
Taman posla da se sumnja! Ljudi od struke se moraju štovati.
gorio92 gorio92 21:40 10.09.2009

uglovi gledanja


Neki to vide ovako!!!
loader loader 21:58 10.09.2009

Re: uglovi gledanja

Neki to vide ovako!!!
:)

... Može se napraviti puno varijacija. Skoro svaka bi bila manje-više interesantna.
Ipak, što je ugao generalniji, to je karikatura dubokosežnija, provokativnija itd.
I mi smo ovde mogli da izdvojimo samo zlobu, a da ostale prikažemo unificirano, u nekom svetlu. No, bilo bi to manje efektno, jer bi priču suzilo na samo našu, srpsku priču. Ovako, sa "tri plus šest", mislim da je mnogo bliže nekom većinskom fokusu, ako se tako može kazati.
U svakom slučaju, za ovo iskopavanje fotografije, preporuka ! I pozdrav :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana