Društvo| Film| Zabava

Sv. Georgije opet ubiva

Srđan Mitrović RSS / 22.09.2009. u 19:37

Sveti+Georgije+ubiva+azdahu.jpg

ali ne aždahu nego srpskog kandidata za Oskara.

UPDATE: Ubijen je i kandidat. Sada je Sv. Georgije novi kandidat... 

E baš sam se nasmejao. A šta drugo? Ima li u ovoj zemlji jedna stvar koja neće da se izrodi u međunarodni skandal. Naravno, sve zbog "brige" za čistotu srpskog filma i jezika.

Prenosim najzanimljivije delove iz novina: 

ZABRINUTI da će srpska kinematografija, već na startu ispasti iz trke za “Oskara” za najbolji strani film, producent i režiser ostvarenja “Sveti Georgije ubiva aždahu” Srđan Dragojević, osporava i kandidaturu već izabranom filmu “Tamo i ovde” Darka Lungulova. Razlog njihove brige je, kako kažu, što je trenutno zvanični predstavnik za “Oskara”, jer dijalog nije prvenstveno na jeziku zemlje porekla, već je dodatni, engleski jezik preovlađujući.

 

 

 

- Nikada srpski kandidat za “Oskara” nije bio film u kome se favorizuje svetski dominantan, engleski jezik, nad ovim našim, nešto slabije popularnim ali ipak, našim, jezikom. Doduše, rukovodstvo AFUN-a ne može da snosi odgovornost za prijavu za takmičenje, koju su producenti “Tamo i ovde” popunili, stavivši pod jezik kojim se u filmu govori - srpski i engelski, umesto engleski ili bar - engleski i srpski. Možda bi tada greška bila uočena - blagovremeno.

 Preko leđa producenata dva filma koji nemaju ništa jedni protiv drugih, preko leđa jedanaest relevantnih filmskih radnika u komisiji, ali i preko leđa srpske kinematografije koja je, organizovanjem ovog “suočavanja”, na pragu da - ostane bez svog predstavnika u takmičenju za ovu prestižnu nagradu!
Što se njega, kao autora drugoplasiranog filma tiče, doveden je, kaže, u veoma neprijatnu situaciju, ali u takvim situacijama, je najbolje igrati - otvorenih karata.

- Moj stav je sledeći - ukoliko članovi komisije koji su glasali za film “Tamo i ovde” potvrde svoju odluku i pošalju film koji će biti automatski diskvalifikovan, tom su odlukom izrazili svoj jasan stav koji glasi “bolje da srpski predstavnik za “Oskara” ne bude niko, nego da bude “Sveti Georgije”. 

IZ produkcijske kuće “Kino kamera” kažu da je njihov film “Tamo i ovde” zvanični srpski kandidat za “Oskara”, izuzev u slučaju da u utorak Odbor AFUN-a, po proceni Američke filmske akademije, koja će u utorak stići, ne donese drugačiju odluku. 

                                                       * * * * * * * * *  

samo treba napomenuti da je film "Tamo i ovde" do sada osvojio sledeće nagrade:

1 TRIBECA 2009-BEST NY NARRATIVE AWARD

2 SKIP CITY D-CINEMA FESTIVAL, JAPAN – SPECIJALNA NAGRADA ŽIRIJA - SPECIAL SONY-D JURY AWARD

3 HOBOKEN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL, SAD – NAJBOLJA MUŠKA ULOGA – DAVID THORNTON

4 CINEMA CITY FESTIVAL, NOVI SAD – NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA – MIRJANA KARANOVIC

5 SOFEST 2009, SOPOT - NAGRADA ZA NAJBOLJU REŽIJU – DARKO LUNGULOV

6 SOFEST 2009, SOPOT - NAJBOLJA ŽENSKA ULOGA – MIRJANA KARANOVIC 

 

PS: I pola sata nakon postavljanja ovog teksta stigla je informacija da je Sv. Georgije ipak ubio Kandidata i tako se sam kvalifikovao za Oskara. 

"Ako mi ne umemo da štitimo svoj srpski jezik, meni je drago da Amerikanci to umeju", rekao je Dragojević. 

 

 

 



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

malaramona malaramona 19:46 22.09.2009

Azdaja i tamo i ovde

Ode Azdaja na Oskara, javise malopre na vestima B92.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:48 22.09.2009

Re: Azdaja i tamo i ovde

ne zezaj!!!
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:53 22.09.2009

Re: Azdaja i tamo i ovde

malaramona
Ode Azdaja na Oskara, javise malopre na vestima B92.

okasnih za sve što sam pitala:))))
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:01 22.09.2009

Re: Azdaja i tamo i ovde

Srđan Mitrović
ne zezaj!!!

22. septembar 2009. | Tanjug.
Lungulov: naš kandidat za Oskara

Reditelj Darko Lungulov, čiji je film "Tamo i ovde" izabran za srpskog kandidata za Oskara, izjavio je da ga je veoma obradovala ta odluka Akademije filmske umetnosti i nauke iz Beograda, ali da još ne zna kako će organizovati predstavljanje članovima Američke akademije, koji glasaju o Oskaru za strani film.[/b]

kad se promenilo?
ovo je vest sa stranice "kultura" na sajtu b92.
Alava Alava 19:50 22.09.2009

Srđane

samo da ti kažem da mi se mnogo đasvi tvoj novi avatar.
Pozdrav!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:53 22.09.2009

Re: Srđane

samo da ti kažem da mi se mnogo đasvi tvoj novi avatar.

napravi jedan za sebe OVDE
Alava Alava 19:55 22.09.2009

Re: Srđane

napravi jedan za sebe OVDE

Ćuj "napravi"!
Alo, to sam ja, Gobbles (Alava)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:01 22.09.2009

Re: Srđane

sve je jednostavno. samo klikći
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:51 22.09.2009

čula sam tu vest al nisam ukapirala ...

u čemu je spor.
to jest, spore li se naša dva filma?
a da sama američka akademija nije rekla ništa?
il šta?
pliz, objasni?

p.s. jel sam naknadno dobro ukapirala da naši osporavaju gilm "tamo i ovde"?
il da će sigurno biti diskvalifikovan zbog engleskog?
ti bar znaš, ima li sličnih filmova kojima su prihvatili kandidaturu iako nisu
na materinjem jeziku?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:57 22.09.2009

Re: čula sam tu vest al nisam ukapirala ..

ja ne znam da li smem da pričam a da me ne pogodi zakon o informisanju.
ukratko: jedna interesna grupa izbacila drugi film iz trke za Oskara.
debora debora 08:04 23.09.2009

Re: čula sam tu vest al nisam ukapirala ..

Prosle ili pretposle godine je bio slican problem u Izraelu. Umesto odlicnog filma "Poseta orkestra" koji razvija dobrosusedske odnose i ljudi govore na vise jezika, otisao je ratni film "Baufort" na zvaniucnom, hebrejskom jeziku. Navodno, takve su propozicije nagrade.
Unfuckable Unfuckable 19:55 22.09.2009

Re: ...

na neki način i pouka svima nama da propisi služe da bi se poštovali, a ne da bi se, kako mi radimo već dve decenije, kreativno zaobilazili".
On je dodao da mu je drago što je i sama Američka akademija u svom pismu istakla da oni favorizuju da nacionalne kinematografije šalju filmove na svom, maternjem jeziku.
"Ako mi ne umemo da štitimo svoj srpski jezik, meni je drago da Amerikanci to umeju", rekao je Dragojević.


auh
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:00 22.09.2009

Re: ...

au.
4krofnica 4krofnica 20:04 22.09.2009

Re: ...

pa jasno je, a Srle lepo da propusti Darka.
sto se mene tice bolje da je ostao na svom diplomskom radu....
antioksidant antioksidant 20:04 22.09.2009

Re: ...

Ako mi ne umemo da štitimo svoj srpski jezik, meni je drago da Amerikanci to umeju

jos da je na cirilici pa bog da nas vidi
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:05 22.09.2009

Re: ...

radojicic92
Srpski kandidat za Oskara, ipak, "Sveti Georgije..."

Stručni odbor je prošle nedelje objavio da je taj film izabran za srpskog kandidata za nagradu Oskar pošto se za njega od 11 članova Odbora tajnim glasanjem opredelilo šest, dok je pet glasova pripalo filmu “Sveti Georgije ubiva aždahu”.


kako se lako menja mišljenje, kao i oko svega.
a mirko beoković je moj bivši komšija.
nisam znala da je tako "daleko" dogurao.

arianna arianna 20:07 22.09.2009

Re: ...




negde po netu pročitah da je deo muzike za film malo pozajmnjen iz "Gospodar prstenova"

možemo li sa takvim "pozajmnjenim "stvarima u svet?

4krofnica 4krofnica 20:09 22.09.2009

Re: ...

ma ameri ionako strane filmove biraju po principu 'okos bokos prdne kokos' jer ih smara subtitles...

(more,kako na cirilici?)
antioksidant antioksidant 20:13 22.09.2009

Re: ...

more,kako na cirilici?

pa da li moze srpski drugacije osim na cirilici?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:17 22.09.2009

Re: ...

arianna
možemo li sa takvim "pozajmljenim "stvarima u svet?

Tо је мањи проблем.

Ишао сам у биоскоп да видим Светог Георгија... И гледајући га помислио сам да се овом приликом редитељ надувао и утриповао да је Вељко Булајић.

Но, Академија ће последња рећи своју реч.

П.С.
Иначе, искрено волим Драгојевићеве филмове. Готово све.
4krofnica 4krofnica 20:26 22.09.2009

Re: ...

pa da li moze srpski drugacije osim na cirilici

i sa kordonom policije...
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:30 22.09.2009

Re: ...


Propisi su propisi.
branca branca 16:18 23.09.2009

Gospodar prstenova i Azdaha

Samo da napomenem,
verzija sa muzikom iz Gospodara koja kruzi youtube-om je napravljena u fazi pre angazovanja kompozitora, kada je trebalo definisati karakter muzike koju bi trebalo komponovati. Ova verzija se koliko ja znam nikada nije zvanicno pojavljivala kao originalna muzika iz ovog filma te ova primedba zaista ne stoji. Sve ostale stvari, koje se ticu ove rasomonijade oko kandidata za Oskara i sistema vrednostii po kojima se odlucuje ko ce i kakve filmove snimati u zemlji Srbiji, samo su slika i prilika svega ostalog - nepotizam, korupcija i veze su vrline, a talenat, kreativnost i rad mane u srpskom drustvu i kinematografiji. Pitajte bilo kog studenta rezije.
Bili Piton Bili Piton 20:05 22.09.2009

Nisam

gledao ni jedan ni drugi ali evo kako gledam na ovo:

Prvo, nas kandidat za Oskara je vec izabran, od strane tela izabranog da ga izabere i to po misljenju i uz poverenje onih koji su ga na tu duznost postavili - ili bi bar tako trebalo da bude odnosno moralo bi biti.

Ispada da je moguce da taj film nece odgovarati propozicijama kandidature. Clanovi zirija toga mora da su bili svesni kada su odlucili da izaberu bas taj film. Cinjenica da ga vec oni nisu diskvalifikovali po tom osnovu govori u prilog tome da im je stalo da ide taj film, a ne drugoplasirani, koji u potpunosti odgovara propozicijama. To moze biti i svojevrsan statement od strane zirija (mi zelimo da ide taj film, a ne ovaj drugi, uprkos tome sto smo svesni da moze da se desi da ga Americka filmska akademija odbije).

Pretpostavljam da postoji nekakav mehanizam u kome neko ko se oseca ostecenim odlukom zirija moze da podnese prigovor ili zalbu. Ako takav mehanizam ne postoji, onda je odluka zirija konacna i neopoziva i za Oskara se kandiduje film po njihovom izboru bez obzira na moguce posledice. Mislim da nije u redu da onaj ko se oseca ostecenim i ogorcenim odlukom zirija prejudicira predstojecu odluku Americke filmske akademije i na tom osnovu bazira svoj prigovor, buduci da se jos ne zna kakva ce ona biti.

A po najnovijim vestima ispada da je ili ziri promenio odluku ili da je neko promenio ziri.

Exitus Letalis Exitus Letalis 20:09 22.09.2009

Re: Nisam

A po najnovijim vestima ispada da je ili ziri promenio odluku ili da je neko promenio ziri.

as usual:)))
I'm not surprised glede dragojevića.
tipičan primer - umiljato jagnje dve majke ....
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:09 22.09.2009

Re: Nisam

dobili smo kandidata kakvog smo zaslužili.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:09 22.09.2009

Re: Nisam

Srđan Mitrović
dobili smo kandidata kakvog smo zaslužili.

antioksidant antioksidant 20:14 22.09.2009

Re: Nisam

dobili smo kandidata kakvog smo zaslužili.

Exitus Letalis Exitus Letalis 20:22 22.09.2009

Re: Nisam

antioksidant
dobili smo kandidata kakvog smo zaslužili.


vidim da se i tada nosile one brojanice oko ruke.
nisam imala pojma.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:27 22.09.2009

Re: Nisam

vidim da se i tada nosile one brojanice oko ruke.
nisam imala pojma.

pogledaj pažljivo Boja na Kosovu pa ćeš svašta videti: traktore, avione, zlatne satove, radijatore...
antioksidant antioksidant 20:28 22.09.2009

Re: Nisam

pogledaj pažljivo Boja na Kosovu

e jesi surov
Bili Piton Bili Piton 20:39 22.09.2009

Re: Nisam


antioksidant
pogledaj pažljivo Boja na Kosovu


e jesi surov


Mega.


mikimedic mikimedic 21:28 22.09.2009

Re: Nisam

To moze biti i svojevrsan statement od strane zirija (mi zelimo da ide taj film, a ne ovaj drugi, uprkos tome sto smo svesni da moze da se desi da ga Americka filmska akademija odbije).


a ovo mu dodje ono u stilu nebeskog naroda -- vasa pravila su takva i takva, ali ko vas 'ebe mi necemo da ih postujemo nego cemo da vam saljemo ono s'o mi 'ocemo...
asparagus asparagus 23:14 22.09.2009

Re: Nisam

Srđan Mitrović
vidim da se i tada nosile one brojanice oko ruke.
nisam imala pojma.

pogledaj pažljivo Boja na Kosovu pa ćeš svašta videti: traktore, avione, zlatne satove, radijatore...


I grafit Punks not dead na zidu tvrdjave
branca branca 16:21 23.09.2009

Srdjane,

samo mi MOLIM te, ne diraj Zdravka Sotru, srpskog blockbuster reditelja
Pozdrav!
B.
mikimedic mikimedic 20:38 22.09.2009

ja onako laicki...

...

da priupitam, ako se kategorija zvanicno zove 'best foreign language film'

a film je pretezno na engleskom (bar tako komentarisete ovde a ja stvarno nemam pojma, nisam gledao),
a posto njima, jelte, engleski nikako nije strani jezik, sto onda da im saljemo film koji ne spada u tu kategoriju?

sta je onda tu sporno?

ili... sto ga ne bi nominovali, ako vec vredi, u ostale kategorije?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:42 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

sta je onda tu sporno?

ništa. nije prvi put da se kombinuje domaći i engleski jezik u filmu.
mikimedic mikimedic 20:43 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

nije prvi put da se kombinuje domaći i engleski jezik u filmu.


da se kombinuje ili da engleski jezik preovladava u filmu koji je u kategoriji za film na stranom jeziku?
Bili Piton Bili Piton 20:48 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

mikimedic
...


sta je onda tu sporno?



Ne znamo (bar ja) sta pise u propozicijama za Oskara. Ako tamo pise da u kandidovanom filmu ne sme biti ni reci engleskog, onda da, "Tamo i ovde" u startu ispada iz igre. Ali samo ako to tamo tako pise. U suprotnom, ako sme da bude engleskog (a onda bi moralo biti precizirano i koliko, inace bi to bio rastegljiv pojam i valid argument point) - "Tamo i ovde" kao nas kandidat za strani film nije sporan. Bar se meni logicki tako cini.

radojicic92 radojicic92 20:54 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

Ne znamo (bar ja) sta pise u propozicijama za Oskara.

pise ovde
The recording of the original dialogue track as well as the completed picture must be predominantly in a language or languages other than English. Accurate English-language subtitles are required.

i ko sad meri broj engleskih i stranih reci?
nemi film je majka

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:58 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

i ko sad meri broj engleskih i stranih reci?

sve bi bilo u redu da je glavni lik amerikanac lepo naučio srpski kad je već došao u srbiju.
AlexDunja AlexDunja 21:08 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

nemi film je majka



honey hush!
mikimedic mikimedic 21:22 22.09.2009

Re: ja onako laicki...

"Tamo i ovde" kao nas kandidat za strani film nije sporan. Bar se meni logicki tako cini.


aman, nije kategorija 'strani film' nego 'film na stranom jeziku'
Bili Piton Bili Piton 02:38 23.09.2009

Re: ja onako laicki...



Dobro de.

Eto, ode Azdaha. Kazu da ni to ne valja.
medjutim92 medjutim92 20:54 22.09.2009

Srp-ska-pos-la, alealeale

Čemu neko sa strane da nas pokopava, kad imamo sami sebe? Mi nikad ne omanemo..
4krofnica 4krofnica 21:07 22.09.2009

Re: Srp-ska-pos-la, alealeale

polako ljudi...prvo da vidimo sta ce Tadic da kaze povodom nominacija....
asparagus asparagus 23:16 22.09.2009

Re: Srp-ska-pos-la, alealeale

Boris Tadic se izvinjava Americkoj filmskoj akademiji i naglasava da ce sve organizovane grupacije (poput blogera sa b92) koje pokusavaju da strajkuju protiv pravila izbora biti prosledjene Dacicu da se on zahebava s njima.
Filip2412 Filip2412 21:12 22.09.2009

...

Neam pojma da li ima veze sa temom ali meni je Dragojevic bezveze, njegovi Andjeli su mi kao napuderisana Zikina Dinastija, seljachenje nevidjeno. Prvi deo podnosljiv, pre par dana sam pogledao drugi i od muke zaustavio film posle 20 minuta, pa ono je bre gore od Kursadzije.

A i da se ne lazemo - ne mozete porediti Nikolu Koja , Ziku Todorovica itd. sa starom gardom: Bora Todorovic, Bata Stojkovic, Cica Perovic, Mija Aleksic...

Lepa Sela mi se dopala u onom trenutku, ali pogledao sam skoro ponovo posle puno godina i usro se od dosade, teska konfuzija od filma osim par plitkih fazona nista drugo sto vredi.
Bili Piton Bili Piton 21:17 22.09.2009

Re: ...

Filip2412
Neam pojma da li ima veze sa temom ali meni je Dragojevic bezveze


Ja sam samo gledao Lepa sela i Rane. oba zadnji put dosta davno.

Oba su mi se jako dopala, Rane narocito.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:21 22.09.2009

Re: ...

Bili Piton
Filip2412
Neam pojma da li ima veze sa temom ali meni je Dragojevic bezveze


Ja sam samo gledao Lepa sela i Rane. oba zadnji put dosta davno.

Oba su mi se jako dopala, Rane narocito.

Били, Ране су му најбољи филм. Штета због конфузне монтаже.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:25 22.09.2009

Re: ...

Bili Piton
Filip2412
Neam pojma da li ima veze sa temom ali meni je Dragojevic bezveze


Ja sam samo gledao Lepa sela i Rane. oba zadnji put dosta davno.

Oba su mi se jako dopala, Rane narocito.

lepa sela su teže sranje.
baci pogled još jednom.
da ne pričamo da je milošević finansirao taj film.

isto je i sa aždahom.
platio dodik i mi.

dragojević je režimski reditelj, isto ko bulajić.
ništa bolji.
Filip2412 Filip2412 21:26 22.09.2009

Re: ...

Lepa Sela se i meni dopala kada sam gledao u ono vreme....

uzmem skoro da pogledam, sa jednom kanadjankom, eto kao da joj pokazem neki nas film koji je dinamican i onako alternatiuno pristupa obradi teme rata.

Ne znam zasto ali potpuno drugacije iskustvo - spor film i dosadan do bola, radnje prakticno i nema, samo su tu scene ratovanja i opskurni ne preterano zanimljivi dijalozi, a ona nije ukapirala bas nista, ni ko se bije ni zasto se bije ni ko se protiv koga bije. Ni jedan lik nije obradjen dovoljno da se gledalac identifikuje na bilo koji nacin.

Rane jesu zanimljive ali u ono doba meni su izgledale kao cisto promovisanje nasilja. Kada smo izlazili iz sale u to doba klinci su bili odusevljeni porukom na kraju filma... to mi se nije dopalo.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:33 22.09.2009

Re: ...

Oba su mi se jako dopala, Rane narocito.

au.taj film je "što bih voleo da sam kusturica al ne mogu".
a o tome kako je snimljen i kojim parama bolje da ne pričamo.
inače meni lično smeta što kod ovog reditelja u svim filmovima žene su kurve. i to na ružan način.
Doctor Wu Doctor Wu 21:38 22.09.2009

Re: ...

inače meni lično smeta što kod ovog reditelja u svim filmovima žene su kurve. i to na ružan način.

Pa sa onih metar i žilet i ne mogu da mu budu ništa više od kurvi.
Teška ljiga od čoveka.
shumska shumska 21:42 22.09.2009

Re: ...

lepa sela su teže sranje.
baci pogled još jednom.
da ne pričamo da je milošević finansirao taj film.

isto je i sa aždahom.
platio dodik i mi.

i Rane je finansiralo ministarstvo kulture sa onom Nadom Popović Perišić (lepše je sa kulturom ministarka) na čelu -
shumska shumska 21:46 22.09.2009

Re: ...

Pa sa onih metar i žilet i ne mogu da mu budu ništa više od kurvi.
.

Doctor Wu Doctor Wu 21:46 22.09.2009

Re: ...

i Rane je finansiralo ministarstvo kulture sa onom Nadom Popović Perišić (lepše je sa kulturom ministarka) na čelu

Kakve veze ima ko je finansirao filmove? Pola holivudskih filmova služi da se kroz njih properu mafijaške pare pa ih to ne čini ništa gorim (ili boljim).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:49 22.09.2009

Re: ...

Добро, је л' причамо о човеку или о његовим филмовима? Мислим, морални лик, чије су паре итајрад... По том резону и Микеланђело би страдао.

Дакле: гледао Георгија, по мени лош филм, један од његових слабијих. Лунгулова нисам гледао, једино сам чуо лоше коментаре.

ЕДИТ
Извињавам се што несвесно копирим ток мисли Доктора Вуа.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:49 22.09.2009

Re: ...

Kakve veze ima ko je finansirao filmove? Pola holivudskih filmova služi da se kroz njih properu mafijaške pare pa ih to ne čini ništa gorim (ili boljim).

nema veze između kvaliteta i finansijera.
ali je bar kod nas lepo znati odakle pare za skupe filmove u nekim bizarnim vremenima.
Bili Piton Bili Piton 21:50 22.09.2009

Re: ...

Exitus Letalis

lepa sela su teže sranje.
baci pogled još jednom.
da ne pričamo da je milošević finansirao taj film.


Pa zar je bitno ko finansira u kontekstu dobrog i loseg filma? Narocito nekom sa strane, ko pojma nema, nit ga zanima, ko samo gleda film (neko iz Americke filmske akademije npr)?

Meni u Selima ima sjajnih delova.

Srđan Mitrović


inače meni lično smeta što kod ovog reditelja u svim filmovima žene su kurve. i to na ružan način.


Dobro, nek bude i to - mada ja ne vidim kako to odskace od toga kako se mahom i prikazuju u nasim filmovima - recimo da mi se u Ranama vrlo dopalo nesto drugo, nacin na koji je prica ispricana i gluma, onako u najnajopstijim crtama receno. Takodje mi je bilo odmah jasno da je Dragojevic netom bio gledao La Haine i da mu se ocito dopao, te da je odatle emulirao neke trikove. I meni se La Heine oduvek strasno dopadao, pa otud i simpatija prema Ranama.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:53 22.09.2009

Re: ...

La Haine

to je remek delo.
mislim da je dragojević više gledao Underground, a ne Mržnju.

naravno da nema veze ko finansira film. U suprotnom ne znam šta bi se dogodilo sa genijalnom Olimpijadom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 22.09.2009

Re: ...

Srđan Mitrović
Kakve veze ima ko je finansirao filmove? Pola holivudskih filmova služi da se kroz njih properu mafijaške pare pa ih to ne čini ništa gorim (ili boljim).

nema veze između kvaliteta i finansijera.
ali je bar kod nas lepo znati odakle pare za skupe filmove u nekim bizarnim vremenima.

На суженом тржишту које нема правих филмских продуцената паре се добијају од оног ко их засигурно има и не мора пуно бринути како ће бити потрошене: од државе. Постоји слаба нада да се понеко накачи и на европске фондове, што је успело двојици-тројици.

Дакле, да поновим: замерка Георгију није одакле паре за тај пројекат, то се можда дотиче моралног лика С. Драгојевића, већ што је то, по мени, слаб филм.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:58 22.09.2009

Re: ...

Srđan Mitrović
La Haine

to je remek delo.
mislim da je dragojević više gledao Underground, a ne Mržnju.

У Ранама? Никако.

Додао бих да су Ране филм који најаутентичније и најтачније преноси атмосферу једног доба. Сви остали из наше надобудне београдске режисерске школе далеко су од овог филма са својим квази-урбаним личним трагедијама појединаца и друштва приказаним у њиховим делима.
shumska shumska 22:00 22.09.2009

Re: ...

Kakve veze ima ko je finansirao filmove? Pola holivudskih filmova služi da se kroz njih properu mafijaške pare pa ih to ne čini ništa gorim (ili boljim).

slažem se, nego Exitus spomenu finansiranje svih njegovih filmova osim Rana
(gledam intervju Kusturice kod J. Ćosića pa moguće da malo trokiram i pričam nerazumljivo pošto gdin režiser upravo kaže da je Dabić Raša (kako mu tepa) fascinantni sociološki fenomen itd....
Doctor Wu Doctor Wu 22:09 22.09.2009

Re: ...

Добро, је л' причамо о човеку или о његовим филмовима? Мислим, морални лик, чије су паре итајрад... По том резону и Микеланђело би страдао.

Ja razumeo da se čak ne radi ni o njegovim filmovima (koje, osim onog sranja ood Anđela nisam ni gledao) nego o tome ko će na Oskara. A način na koji je došao do istoga, tj ovi marifetluci oko engleskog sprskog su direktno u funkciji toga kolika je on moralna slina.

Inače, kad smo već kod Mikelanđela, mene je uvek čudilo do koje su mere naši reditelji infantilni i moralno problematični. Nekako očekuješ od reditelja da budu figure bigger than life, neki John Hustoni, Orsoni Wellesi, Clint Eastwoodi, ne očekuješ opančarska ogovaranja, pijačarenja, backstabbing, pilićarenje, cmizdrenja oko viza... Ima nekih stvari koje se ne govore, ne pričaju.
die hard die hard 22:27 22.09.2009

Re: ...

mislim da je dragojević više gledao Underground, a ne Mržnju.


Naravno, Mrznja mi je omiljeni film a Rane su tooooliko plitke u odnosu na retko dobar francuski film.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:35 22.09.2009

Re: ...

die hard
... a Rane su tooooliko plitke...

Претпостављам да ћеш ми навести неки српски филм који боље од оног плитког Драгојевићевог осликава деведесете године у Србији?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:37 22.09.2009

Re: ...

Претпостављам да ћеш ми навести неки српски филм који боље од оног плитког Драгојевићевог осликава деведесете године у Србији?

Dnevnik uvreda
Doctor Wu Doctor Wu 22:47 22.09.2009

Re: ...

Претпостављам да ћеш ми навести неки српски филм који боље од оног плитког Драгојевићевог осликава деведесете године у Србији?

Ma, Brajoviću, pusti die harda, to je hard core ledepeovac, Damardžič, hochkultur itajrad.

Nego kad smo kod domaćih filmova, pre neku noć se na Film4-u prikazivao Balkan Cabaret, tj Bure baruta. Meni to izgleda kao turski filmovi s početka osamdesetih.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:58 22.09.2009

Re: ...

Doctor Wu
Nego kad smo kod domaćih filmova, pre neku noć se na Film4-u prikazivao Balkan Cabaret, tj Bure baruta. Meni to izgleda kao turski filmovi s početka osamdesetih.

Па, не знам баш како бих то двоје упоредио, нисам баш стручњак за турску кинематографију с почетка осамдесетих (у ствари, уопште нисам стручњак ни за коју кинематографију, а ово је време стручњака), но тај ми се урадак (Буре барута) чинио гадно извештаченим и подоста уметничарењем, али ко мене пита... Ја одавно нисам гледао добар српски филм, све ми се чини да је проблем што су они наши regisseur-и замислили да буду и сценаристи, а и међу глумицама има пуно згодних девојака, те casting оде дођавола, и цела се ствар скотрља низастрану.
Bili Piton Bili Piton 22:58 22.09.2009

Re: ...

Doctor Wu


Nego kad smo kod domaćih filmova, pre neku noć se na Film4-u prikazivao Balkan Cabaret, tj Bure baruta. Meni to izgleda kao turski filmovi s početka osamdesetih.


Ti nisi to gledao ranije? To ti je bre Altman domaci

Al to sam samo jednom gledao i opet davno. Secam se da sam pomislio da se tu tacno vidi ko ume da glumi a ko ne ful stop. Diklic tu najbolje proso kod mene. Dobro, i Bata Stojkovic, u vrlo zanimljivom against type kastingu. Al ima i delova koji se bas vuku.
Doctor Wu Doctor Wu 23:09 22.09.2009

Re: ...

нисам баш стручњак за турску кинематографију с почетка осамдесетих

Sećam se filma Jol, iz neke 1982. On je dosta prašine podigao. Gledao ga na Festu na kome je bila Victor Victoria, Southern Comfort...

Inače, za mene najbolji film s jugoslovenskih prostora ever, (da napomenem da sam i ja totalni amater) je Before the rain, onog Milča Mančevskog koji trenutno žari i pali i sa serijom The Wire (o policiji, crnačkim getima i narkićima u Baltimoru, mnogo mučno, ne može da se gleda). Jedina mana filma je pojavljivanje Radeta Šerbedžije (tog čoveka baš ne mogu da podnesem), sve ostalo, što kažu Englezi, impecable.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:10 22.09.2009

Re: ...

Inače, za mene najbolji film s jugoslovenskih prostora ever,

Okupacija u 26 slika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:15 22.09.2009

Re: ...

Srđan Mitrović
Inače, za mene najbolji film s jugoslovenskih prostora ever,

Okupacija u 26 slika.

Мајстор и Маргарита?
Bili Piton Bili Piton 23:25 22.09.2009

Re: ...

Predrag Brajovic

Мајстор и Маргарита?


Ja to mnogo volim. To je jedan od onih koje sam gledao u Puli kad mi je bio nesto 7 godina (impressionable age).

Volim ja Sasu jako.

Moj predlog - Misterije organizma
libkonz libkonz 23:32 22.09.2009

Re: ...

Balkanski špijun.
Ima samo Batu Stojkovića i ostatak sjajne glumačke ekipe. Niti budžeta, niti režije, na brzinu snimljen, a opet sam ga gledao 100 puta i ponovo ću.
edit:
Kad budem mrtav i beo
Ivan Marović Ivan Marović 23:40 22.09.2009

Re: ...

Srđan Mitrović
Okupacija u 26 slika.
Predrag Brajovic
Мајстор и Маргарита?
Baš tim redom
mirelarado mirelarado 23:48 22.09.2009

Re: ...

Bili Piton
Moj predlog - Misterije organizma


Ех, Макавејев :)
Bili Piton Bili Piton 23:49 22.09.2009

Re: ...

mirelarado
Bili Piton
Moj predlog - Misterije organizma


Ех, Макавејев :)


Uvek aktuelan
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:04 23.09.2009

Re: ...

Па ништа, направиће једном приликом Срђан блог са темом: Који филм највише волите и зашто? До тад може овде да се вежба.
iris.davidovich iris.davidovich 02:20 23.09.2009

Re: ...

uzmem skoro da pogledam, sa jednom kanadjankom

a ona nije ukapirala bas nista, ni ko se bije ni zasto se bije ni ko se protiv koga bije. Ni jedan lik nije obradjen dovoljno da se gledalac identifikuje na bilo koji nacin.

mislim da to nije do filma, vec do nepoznavanja situacije, da tako kazem. slicno se i meni desilo kad sam gledala film " sutra ujutru" sa jednim amerom i jednim irancem, koji se prikazivao na nekakvom festivalu stranih filmova. oni uopste nisu razumeli zbog cega su svi onako sjebani, i zasto rade ono sto rade. cak ni iranac
radojicic92 radojicic92 07:35 23.09.2009

Re: ...

До тад може овде да се вежба.

mlad i zdrav kao ruza

Exitus Letalis Exitus Letalis 13:24 23.09.2009

Re: ...

Pa zar je bitno ko finansira u kontekstu dobrog i loseg filma?

bitno je meni.
jer se zna ko je mogao da dobije pare u to vreme.
isto je i sa kusturicom i andergraundom.
pola kneza i okolnih ulica bilo zatvoreno.
ljudi morali da idu na prstima i u patikama.
a platio vučela, tada najbolji frend i njegov i miloševićev.

obaška, što je za lepa sela scenario pisao onaj vanja crni anđeli bulića il po njegovoj
knjizi tunel.

ovde je sve bitno.

kao što je bitno što valcer sa baširom finansira ministarsvo vojske i cinično ga predlažu
za oskara u vreme pokolja u palestini.

moje mišljenje.
libkonz libkonz 13:35 23.09.2009

Re: ...

jer se zna ko je mogao da dobije pare u to vreme.

da, zamisli, dali pare čoveku koji je osvojio samo dve zlatne palme i ko zna koliko drugih nagrada.
Verovatno je da im je motiv da preko Kusturicinih filmova dižu rejting zemlji i sebi, ali ti želiš da ovde omalovažavaš Emira Kusturicu, jednog od najcenjenijih Srba u svetu. Jasni su mi tvoji motivi, samo su ti slabi argumenti.
e, da, druga zlatna palma je bila baš za taj andergraund. znači kritikuješ državu koja je dala pare za tamo neki loš film, a u kanu se napili pa mu dali zlatnu palmu. Mislim, EL, mnogo je i od tebe.
Lionsgate Lionsgate 14:19 23.09.2009

Re: ...

a platio vučela, tada najbolji frend i njegov i miloševićev


U to vreme se Vucela ruku pod ruku setao Kolarcevom, Trgom i Knezom i sa pok. Z.Djindjicem... iz toga sledi da je Vucela imao sirok dijapazon frendova.

Voleli ili ne to (mislim na ostracene jurisnike podmladka LeDePea i raznoraznih ultra NVO-a) Kusturca je jedini umetnik sa ovih prostora koji je svetsko ime.. a uz jednog-dva sportista (pre svega Shubara Nole - takodje "omiljen" medju ultra-giga-mega nvo-asima) jedini prepoznatljiv brend od nasih ljudi bilo gde na ovoj planeti.
rapunzel rapunzel 14:27 23.09.2009

Re: ...

die hard Naravno, Mrznja mi je omiljeni film a Rane su tooooliko plitke u odnosu na retko dobar francuski film.


ne mogu da ne odreagujem
ili nisi gledao francuske filmove ili ti o filmu znaš koliko i marica o .....ili nisi svestan šta si napisao
Spiridon Spiridon 14:29 23.09.2009

Re: ...

Nego kad smo kod domaćih filmova, pre neku noć se na Film4-u prikazivao Balkan Cabaret, tj Bure baruta. Meni to izgleda kao turski filmovi s početka osamdesetih.



mojne tako doktore, nisi gledao tursku verziju rata zvezda:


Exitus Letalis Exitus Letalis 14:32 23.09.2009

Re: ...

omalovažavaš Emira Kusturicu, jednog od najcenjenijih Srba u svetu.

dada. ko kertes ili sejdo bajramović...
ne mož biti veći...

U to vreme se Vucela ruku pod ruku setao Kolarcevom, Trgom i Knezom i sa pok. Z.Djindjicem... iz toga sledi da je Vucela imao sirok dijapazon frendova.

i to je tačno.
umiljato jagnje...

p.s. sad ozbiljski, koji mu film sem doli bel i oca na službenom putu valja?
onako realno, ne zato što je najcenjeniji srbin u svetu?
p.p.s. jel valja onaj film ničija zemlja?
jel preko veze dobio oskara?
jel može preko veze?
libkonz libkonz 14:51 23.09.2009

Re: ...

omalovažavaš Emira Kusturicu, jednog od najcenjenijih Srba u svetu.

dada. ko kertes ili sejdo bajramović...
ne mož biti veći...

ovaj govor mržnje neću komentarisati.

p.s. sad ozbiljski, koji mu film sem doli bel i oca na službenom putu valja?

malopre pomenuti "Underground". I za njega je dobio zlatnu palmu. Ili stvarno misliš da su se napili u Kanu, pa mu zabunom dali nagradu.
p.p.s. jel valja onaj film ničija zemlja?
jel preko veze dobio oskara?
jel može preko veze?

a?
kakve ti zaključke izvodiš? jel to neka nvo škola gde su te učili ?
odličan film, baj d vej!
Tyler Durden Tyler Durden 15:31 23.09.2009

Re: ...

Doctor Wu

Inače, za mene najbolji film s jugoslovenskih prostora ever, (da napomenem da sam i ja totalni amater) je Before the rain, onog Milča Mančevskog koji trenutno žari i pali i sa serijom The Wire (o policiji, crnačkim getima i narkićima u Baltimoru, mnogo mučno, ne može da se gleda). Jedina mana filma je pojavljivanje Radeta Šerbedžije (tog čoveka baš ne mogu da podnesem), sve ostalo, što kažu Englezi, impecable.


Kako žari i pali kad je režirao samo jednu epizodu The Wire?
iris.davidovich iris.davidovich 15:39 23.09.2009

Re: ...

Kakve veze ima ko je finansirao filmove

nema veze između kvaliteta i finansijera.
ali je bar kod nas lepo znati odakle pare za skupe filmove u nekim bizarnim vremenima.

uvek se nekako pogresan film finansira. u vreme kad je dragojevic pocinjao, finansirali su se neki drugi, secam se da je na nekakvoj dodeli ne znam cega (ah, pamcenje me ubi!) izvadio ceduljce i procitao spremljeni govor. onda ga je sklopio, rekao par tacnih recenica o finansiranju filmova, i otisao. posle je i on dosao na red za finansiranje. princip je uvek isti, samo sto je dragojevic tada igrao za drugi tim. i tako gomila filmova, eno i onaj kovacevicev sa branislavom ministar lecicem i bajagom sto peva u pozadini
Doctor Wu Doctor Wu 18:46 23.09.2009

Re: ...

Kako žari i pali kad je režirao samo jednu epizodu The Wire?

Jednu, ali vrednu, :). Doduše, i jedinu koju sam gledao, kada glavnog dilera pokušaju da skembaju na basketu. U Engleskoj je dobio super reviewe za tu epizodu (pazi kad su ga pominjali po novinama).
AlexDunja AlexDunja 21:25 23.09.2009

Re: ...

radojicic92
До тад може овде да се вежба.

mlad i zdrav kao ruza


nisam bas koncentrisana, ali u prvih pet :
miris poljskog cveca
NNN NNN 21:36 23.09.2009

Re: ...

Bure baruta
Meni se jako svideo kad sam ga gledao pre 10-ak godina, jedino što stvarno podseća na pozorišnu predstavu, a još više liči na Skorsezeov After hours.
NNN NNN 01:39 24.09.2009

Re: ...

miris poljskog cveca

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:24 22.09.2009

.

koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli
antioksidant antioksidant 21:25 22.09.2009

Re: .

Velimir Mladenovic
koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli

ja se...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:24 22.09.2009

.

koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli
antioksidant antioksidant 21:25 22.09.2009

Re: .

Velimir Mladenovic
koja borba za svoj film
umesto da nam bude drago sto smo uopste i ovoliko postigli

... ne slazem...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana