Društvo| Roditeljstvo| Život

Business as Usual

Ivana Knežević RSS / 26.09.2009. u 18:07

 

Osvrt na Vladimirovu temu od pre neki dan.

Prvo cu morati da iskopam jednu rupu  pa na pitanje da li treba da zulja ili meko ljulja vrisnem unutra - who cares! Sad mogu dalje. Ali ne pre nego sto pomenem jednog svog prijatelja koji vec godinama pokusava (ne vrlo aktivno nakon jednog incidenta) da mi zavuce ruku gde ne pustam pa me zato s vremena na vreme opipa tamo gde sam izlozena - da proveri da se nisam udebljala. On voli mrsave. Racuna da cu se ja kad-tad predomisliti - vrstan je poznavalac zenske prirode - i ne bi voleo da zatekne neka neprijatna iznenadjenja kad trenutak dodje. Posto ja imam svoj kakav-takav primerak zenske prirode a on nekih 54 bolesti ravnomerno rasporedjenih od mozga nanize, zao mi ga je, razumem, nije mu lako, empatija me redovno oboji u plavo, i povremeno iskopam rupu pa vrisnem. Dobra sam s rupama.

Kao mamu 12-godisnje devojcice presrecu me price koje ona donosi iz skole vec nekoliko godina i zbog kojih vristim i van rupa.

Recimo, vec u prvom razredu (sto je ovde jedva 6 godina) se cesto culo medju devojcicama 'you are fat'.

Par njenih drugarica su izuzetno mrsave. Ja sam ih imala u kuci i videla da jedu bukvalno tri rezanca spageta. Okay, rezonovala sam, neka deca su bas izbirljiva. Uskoro zatim sam saznala da to nije zato sto ne vole moje spagete. Brinu da se ne ugoje. One su na dijeti. Obe devojcice dolaze iz vrlo obrazovanih cak bogatih kuca, stabilnih, roditelji deluju posveceno do linije razmazenosti i male ne pate od nedostatka samopouzdanja u komunikaciji niti im fali ambicija.  

Jedna druga devojcica svoju majku zove 'fat cow'. Majka je krupna visoka zena a devojcica je mrsava, i cupa sa svoje podlaktice dlacice jer misli da je dlakava.  

Jedna ima problema sa spavanjem. I kaze da nekad ustane i uzme gutljaj alkohola (ili dva) da je opusti. Najverovatnije je prosto gladna. I tacno, tesko je zaspati kad si gladna. Dobar deo dece po Africi i Aziji ima slican problem.

Prosle godine je jedna prica u skoli bila veliki uspeh: devojcicu u 8. razredu (13 ili 14 godina, neke napune 14 tek u prvom srednje) je presreo neki tip i dao joj svoju poslovnu karticu - call me, I am a model scout. Klinke su sve bile izuzetno impresionirane. Moja prva reakcija je bila da ga treba uhapsiti. Ali, mama, zar bi ti zaustavila uspon buduceg supermodela? Pa one najuspesnije su u rangu nacionalnih heroja!  

Pre neki dan, kupujemo patike i posmatramo jednu malecnu od 5-6 godina koja je dosla s tatom: ne te, kaze tati, ljubicasta je boja ove sezone.

Sva ova deca su lepo vaspitana (kad ne zovu majke debelim kravama), umeju da vode fine razgovore sa odraslima i veselo se druze jedne sa drugima. Ako se vec prica o modelima - mogle bi, svaka od njih, da budu model za kampanju na temu koliko je ovo drustvo idealno za podizanje pametnih, samosvesnih devojcica.   I to nije netacno. Roditelji, narocito mame, se nevidjeno trude da ih podignu i od njih stvore neprobojne nepobedive zasticene pancirnim oklopima buduce zene jer znaju sta ih ceka: niza plata, tapsanje po dupetu, makaze za secenje ambicija, pornografija, anoreksija, bulimija, materinstvo, prekratki dani, stakleni plafon i staklena cipelica, reklame za kosu, zube, oci, obraze, i obrve, trepavice, usne neizbezno, vrat, grudi, struk, stomak, o dupetu smo vec pricali, noge - ah! noge, stopala, nokte, a stikle imaju svoj zaseban departman...i sve ono sto je njeno ce biti ili preveliko ili premalo, tako ce joj govoriti sa svih strana. Sa svih strana. A tek kad se zaljube...

Pre ili kasnije, mame na svojoj katedri protivofanzive uoce da ih niko ne slusa. Zacute, razmisle i prestroje se. Ako tako stoje stvari, onda cemo drugacije, kazu sebi. Iz svih oruzja iskljucivo p(lj)uca da su naj-naj-najlepse i naj-naj-najbolje, prati se porast nogu redovnije od stock marketa (duzina izmerena odmah po rodjenju je informacija koja ponosno kruzi medju familijom), i otvaraju novcanik da 1. pokazu koliko je debeo, bez dna - zapamti, trazis jedan iskljucivo takav; i 2. kupe sve sto je neophodno za rejting i poziciju u prvim redovima.  Mame koje su to radile od pocetka su daleko ispred njih - kakve su one propaliteti od mama bile do sada!

Medju ovom generacijom devojcica jedan broj ce u nekom trenutku zagaziti u anoreksiju/bulimiju ako je po statistikama, ali vecina ce ostati na granici. Umesto dijagnoze dobice celozivotne neuroze. Cenu ce placati i one same i svi oko njih. Forsirana infantilnost, kupovina cipela od $500 ili $1,000, gde ce se trosak nadoknaditi tako sto ce manje jesti - ionako su na dijeti 20 godina - dugovi, bankrotstvo, terapije, permanentna glad...  Kad nastupi smena generacija, one ce popuniti vecinu uloga i pozicija namenjenih zenama i odande siriti svoja iskustva i svoj uticaj. Svoje devojcice ce podizati jedino kako umeju (videti primere iznad).

Sto se tice samih manekenki - devojcice u pubertetu koje izdzikljaju na preko 1.70m ce najcesce biti mrsave, kao i decaci, jer organizam brzo raste. One ne moraju da gladuju da bi postigle mrsavost. Kad rast uspori i stane, zavisno od zivotnog stila i metabolizma, taj ram ce se polako popuniti - uobliciti. Ili bi trebao.  

Ove devojcice su idealne za potrebe modne industrije iz vise razloga. Nije im toliko tesko da odrze nisku tezinu; jako su mlade i povodljive - a legalno je koristiti ih; uprkos izuzetnoj mrsavosti njihova lica ne izgledaju iznurena; mnoge medju njima su ili androgine ili asociraju na Lolitu, ili i jedno i drugo, sto je sve vrlo trazeno.

Zar je i ovo pitanje ponude i potraznje? Naravno, sve je pitanje ponude i potraznje.   

I tako dalje. Business as usual.

Visokoprofitna industrija sa visokoprofitnom profesijom kao manekenstvo ima neverovatan appeal. Sex appeal, bilo bi pravilno reci. Nisu klinke seksi vec obozavanje, pare i prestiz. Protiv te kombinacije - neodoljive za verovatno 99% populacije - ne postoji nacin uspesne borbe. Ili prevencije. Koruptivna moc medija je, i kad se o njoj najgore govori, potpuno potcenjena. U menadzmentu medijske korporacije ne mora da postoji nikakva zavera, ili izrazena mizoginija, dovoljno je samo postovati prvo pravilo biznisa: the paying customer is king.    

To sto ce vrlo mali broj modnih poduhvata doseci nivo globalnih brendova kao sto ce i mali broj devojcica postati vrtoglavo placene supermanekenke nece spreciti mnoge hiljade da pokusavaju, kroje, siju, smrzavaju se na lokalnim pistama ili u izlozima, gladuju pred nastup jer su im rekli da je haljina malo tesna na kukovima i to nije look koji dizajner zeli. When a tree falls in the forest does anybody hear? Mora da se zezate - kome treba jedno drvo? Kad se cela suma posece pedeset industrija zadovoljno trlja ruke.

Jedan sasvim pristojan broj ce imati sasvim pristojnu zaradu (i bez naslovnih strana Voga) - od sitne decice koja poziraju za razlicite kataloge do sada vec sredovecnih modela koje poziraju za magazine 50+ ako ne sire - ovo je vizuelno doba. Da li je posao lak ili nije je nebitno - on vazi za easy money.

To sto neke od njih obole, navuku se na droge ili tragicno okoncaju - to se zove kolateralna steta. I to nikome nije bila namera. Nisu imale srece, to je sve. Vrlo cesta pojava u ljudskim poduhvatima. I Zlatne Groznice su uzimale svoj danak, pa i danas krvavo kostaju dijamanti, smaragdi i ostale sjajne kamencuge. Hell, cokolada je postala valuta za lokalne siledzije. A ljudsko meso ima dugu istoriju kao roba. Ovo danas je samo malo ispoliran vid Zlatne Groznice. Izmedju gramzivih/neuroticnih roditelja i povodljive dece sa jedne strane, i svih onih koji su na drugoj - korporacije, izdavastvo, fotografi, make-up artists, frizeri, krojaci svih vrsta, publicisti, i nebrojeni drugi (medju njima bar pola zaposlenih su zene) - modna industrija je veritabilni rudnik zlata (i izvor bazicnih prihoda) za jako veliki broj ljudi. I legalna je pa tako i drzave profitiraju.

 Nije ni usamljena. Izmedju samo kozmeticke industrije i modne industrije, to je veliki broj milijardi dolara u pitanju, i stotine hiljada zaposlenih, a pokriva polovinu stanovnistva od 5 do 95 godina prakticno. Svi oni ce profitirati kad jedna devojcica od 7, 8, 9 godina pocne da se oseca ruznom, ili debelom, ili nedovoljno seksi. Da, one u tom dobu vec sve znaju o 'seksi'. Modna industrija, magazini, TV serijali, filmovi... svima je stalo da nauce jer - deca su trziste. Na njima se najjasnije vidi tajna veza: trziste = zrtva. Cak i da ne gledaju TV, ili im roditelji pokriju oci kad prolaze kraj novinskog standa, dovoljno je proci ulicom - sve se vidi golim okom. Sklonista od kise i vremena na autobuskim stanicama nose reklame: na jednoj strani devojcurak od najvise 17 godina polugola reklamira ekskluzivne muske satove sa napucenim usnama, a na drugoj elitna privatna skola za devojcice pokazuje neki jad i cemer u Africi uz slogan koji poziva roditelje da upisu svoju cerku kod njih jer - the world needs her. Kako su samo u pravu.

Sta uraditi? Legalno komplikovane drzave Zapada su nemocne. Sat vremena nakon sto recimo Spanija donese zakon protiv mrsavosti/mladosti modela zatrpace ih najskuplji advokati iz najjacih firmi po svim mogucim osnovama, a istovremeno ce sve druge nacionalne ekonomije trljati ruke vrlo, vrlo zadovoljno. Da svi zabrane, pet minuta kasnije ce krenuti black market u nekom vidu.

Jedini motivator promene je ozbiljan gubitak profita za velike igrace. Ako bi, na primer, jedno pet miliona zena pokrenulo class action suit protiv najvecih modnih kuca, i uspele da nadju dovoljno sposobne i agilne advokate za tako sta (oni najskuplji su vec bukirani) - to bi mozda imalo nekog efekta. Ali bi predugo trajalo.

Ima i elegantnijih resenja. Na primer, privatni poziv Carl Lagerfeldu od strane trenutne ruling queen of high society koja kaze: "Caaarl, daaarling, dosta je bilo ove sharade. Ja drzim u ruci dokument koji kaze da ce svaaaka morati da daa 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe i potpisan je od strane mojih pet stotina naaajboljih i naaajbogatijih drugarica ako budu kupile od tebe i jednu jedinu krpu ponovo - one, i njihove naslednice i udaaavace do petog kolena - sve dok ne prestanes da punis piste anoreksicnim klinkama koje su mladje od moje unuke. That is sooo passe. Ta-ta!"   

Voila! Ostaje samo problem trgovine decom i mladim zenama. I pay equality, naravno. I child labour.



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:09 26.09.2009

Disclosure

Bilo bi verovatno licemerno ne izneti podatak da radim u kozmetickoj industriji.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:43 26.09.2009

Re: Disclosure

Ima i elegantnijih resenja. Na primer, privatni poziv Carl Lagerfeldu od strane trenutne ruling queen of high society koja kaze: "Caaarl, daaarling, dosta je bilo ove sharade. Ja drzim u ruci dokument koji kaze da ce svaaaka morati da daa 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe i potpisan je od strane mojih pet stotina naaajboljih i naaajbogatijih drugarica ako budu kupile od tebe i jednu jedinu krpu ponovo - one, i njihove naslednice i udaaavace do petog kolena - sve dok ne prestanes da punis piste anoreksicnim klinkama koje su mladje od moje unuke. That is sooo passe. Ta-ta!"


Може бити елегантно, али незамисливо чак и на нивоу теорије. Пола од тих ruling queens of high society активно учествује у великој продаји снова (управо то их је довело на те позиције) и лепо живи од свега тога.
sybil sybil 18:52 26.09.2009

Re: Disclosure

pozdrav ivana bas dobar tekst.

ja sam se u 15-oj lozila da budem manekenka, gladovala, rigorozno vezbala, stoj na glavi, zvezda, trcanje, bila veoma blizu bolesti, ali mene je odvratio moj otac seljackim metodama. rekao mi je - ti neces nikada biti glumica, pevacica i manekenka. sto, sta ti je? kaze to su sve kurve, ali ne otvorene nego otmene, i jos kaze, meni su prostitutke mnogo simpaticnije, one to rade otvoreno. zabranio mi je izlaske, bila sam u kucnom zatvoru neko vreme, kada se pobunim - samar. i tako se zavrsila moja manekenska karijera. batine mu nikada nisam oprostila, kasnije kada smo pricali, ja mu kazem zar nisi mogao sve lepo da mi objasnis, cemu batine, mrzela sam te tada. a on mi kaze u stilu that power i serve whose will is evil yet does forever good. napravio sam coveka od tebe.

ivana, vi ste u kozmetickoj industriji? bas lepo, ja sam u biohemiji, a uvek sam htela da radim u kozmetici, mozda cu jednog dana. mnogo se prica o stetnosti surfaktanata i parabena, da li znate kakvi su trendovi sada, da li se na to obraca paznja.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:10 26.09.2009

Re: Disclosure

marco_de.manccini
Може бити елегантно, али незамисливо чак и на нивоу теорије. Пола од тих ruling queens of high society активно учествује у великој продаји снова (управо то их је довело на те позиције) и лепо живи од свега тога.


Slazem se, marco. Resenje je tu kao jedan nemoguci pokusaj happy end-a. Interesi vladaju ljudima jace od svih prirodnih i neprirodnih sila skupa.

Moram da dodam ipak, posto ja aktivno ucestvujem a nisam ni queen ni high society ali sam imala gomilu svojih snova - neophodno je verovati da su promene moguce.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:23 26.09.2009

Re: Disclosure

Ја не бих спавао кад се не бих надао да су промене могуће. Али, као и увек, и у овом случају оне могу доћи само од оних који за исте имају интерес. Даме из high society могу да промовишу слободан Тибет и спас амазонских шума, све то иде у рок службе и у имиџ, али не могу да промовишу свет у којем ће постати ирелевантне.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:29 26.09.2009

Re: Disclosure

sybil
ja sam se u 15-oj lozila da budem manekenka, gladovala, rigorozno vezbala, stoj na glavi, zvezda, trcanje, bila veoma blizu bolesti, ali mene je odvratio moj otac seljackim metodama. rekao mi je - ti neces nikada biti glumica, pevacica i manekenka. sto, sta ti je? kaze to su sve kurve, ali ne otvorene nego otmene, i jos kaze, meni su prostitutke mnogo simpaticnije, one to rade otvoreno. zabranio mi je izlaske, bila sam u kucnom zatvoru neko vreme, kada se pobunim - samar. i tako se zavrsila moja manekenska karijera. batine mu nikada nisam oprostila, kasnije kada smo pricali, ja mu kazem zar nisi mogao sve lepo da mi objasnis, cemu batine, mrzela sam te tada. a on mi kaze u stilu that power i serve whose will is evil yet does forever good. napravio sam coveka od tebe.


Na ulasku u pubertet sa mojom klinkom (moj je bio daleko laksi, tako mi se cini) jedino sto razumem je da mi nista nije jasno. Toliko paznje, ljubavi, posvecenosti, i moj efekat je ravan 0.1. Ne mogu da kazem da bih podrzala pristup Vaseg oca, niti bih ga usvojila, ali u ovom trenutku mi je cilj jedino vazan - pregurati i napraviti to ljudsko bice kome se svi roditelji nadaju - pa ako ste mu Vi oprostili, i uspeo je... bravo i za Vas i za njega.

sybil
ja sam u biohemiji, a uvek sam htela da radim u kozmetici, mozda cu jednog dana. mnogo se prica o stetnosti surfaktanata i parabena, da li znate kakvi su trendovi sada, da li se na to obraca paznja.



Ja radim sa formulacijama, i sve vreme u nekoj alternativi. Unutar industrije je drugi svet u odnosu na taj u magazinima, pa i u marketinskim departmanima - kreativna nauka (nauka to uvek jeste) ali biznis je surov i pravila su kao i svuda.
Da, obraca se paznja i to ubrzava razvoj alternativnih resenja. Zanimljiva vremena, ali puno prasine i praznine. Previse.

Lep pozdrav,
sybil sybil 19:52 26.09.2009

Re: Disclosure

Na ulasku u pubertet sa mojom klinkom (moj je bio daleko laksi, tako mi se cini) jedino sto razumem je da mi nista nije jasno. Toliko paznje, ljubavi, posvecenosti, i moj efekat je ravan 0.1. Ne mogu da kazem da bih podrzala pristup Vaseg oca, niti bih ga usvojila, ali u ovom trenutku mi je cilj jedino vazan - pregurati i napraviti to ljudsko bice kome se svi roditelji nadaju - pa ako ste mu Vi oprostili, i uspeo je... bravo i za Vas i za njega.


u to vreme, kao klinka od 15 godina, manekenstvo sam dozivljavala kao tezak rad koji ima satisfakciju, nije lako vezbati satima, gladovati, etc. sada mi manekenstvo kao profesija za ceo zivot deluje, hm, stupidno, cist ekspozure, kakva je to satisfakcija, ja necu da se izlazem, hocu da nosim siroko i da me vide precizne oci.
e, sada moj cale moze da se hvali okolini, moja cerka doktor nauka u americi, ali...ja nikada, nikada nisam zaboravila njegove seljacke metode, mislim da je to pogresno. uvek se pitam, a sta bi bilo da me nije zakljucavao, da nije toliki seljober sa shvatanjima iz 18. veka, ja bih mozda bila jedno vreme manekenka, posle bih to prerasla, bila glumica, urednica modnih novina, dizajner, health practitioner, i moj zivot bi sasvim drugacije izgledao.
zastupam stav da decu ne treba sprecavati u bilo cemu, neka probaju sve, ali pametno, bez dekadencije. i neka se sami uvere sta hoce u zivotu, to je proces sazrevanja koji je meni bio uskracen, a uloga roditelja je da budu prijatelji sa decom, da im deca veruju i da ih pravilno podrze i usmere.
sybil sybil 19:53 26.09.2009

Re: Disclosure

Ja radim sa formulacijama, i sve vreme u nekoj alternativi. Unutar industrije je drugi svet u odnosu na taj u magazinima, pa i u marketinskim departmanima - kreativna nauka (nauka to uvek jeste) ali biznis je surov i pravila su kao i svuda.
Da, obraca se paznja i to ubrzava razvoj alternativnih resenja. Zanimljiva vremena, ali puno prasine i praznine. Previse.

Lep pozdrav,


Good luck !

Pozdrav
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:59 26.09.2009

Re: Disclosure

marco_de.manccini
Ја не бих спавао кад се не бих надао да су промене могуће. Али, као и увек, и у овом случају оне могу доћи само од оних који за исте имају интерес. Даме из high society могу да промовишу слободан Тибет и спас амазонских шума, све то иде у рок службе и у имиџ, али не могу да промовишу свет у којем ће постати ирелевантне.


Nisu samo dame krive. Na kraju, odrasle su sa istim pritiscima - nekim i gorim verovatno - i to su posledice. Zajednicki interesi dama i gospode na nivou high society su da ostanu high society. Da li ce neko medju njima krenuti drugim putem... desava se. samo ne vrlo cesto. Svet na tom nivou je vrlo konzervativan i promene su vise pitanje boja u novoj sezoni i novog automobila.

Ako ce neko u vladajucem trendu - life is short - meriti da li da se bavi menjanjem sveta ili posveti uvecanju kapitala, jer nikad se ne zna, sta ja znam, verovatno bi i oni iz nizeg drustva izabrali slicno.

Setila sam se jedne price iz druge ruke - Kanadjanka u svojim 60-im, penzionisana, situirana, putuje cesto, i nasla se jednom prilikom u Tajlandu na plazi. Nedaleko od nje dvojica Nemaca njenih godina se izlezavaju sa devojcicama, svakoj 13 najvise. Nemica je poreklom, razumela je sta pricaju. Ustala je, prisla im i srucila sta ona misli o njima. Sledeceg dana su otisli na drugu plazu. Ni tu nista od promena.

Ja vrlo lose spavam.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:00 26.09.2009

Re: Disclosure

Hvala, sybil
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:08 26.09.2009

Re: Disclosure

Nisu samo dame krive.

не, не, нисам ни мислио да јесу. само да не очекујм много. баш како си рекла, оне су производ, а ја бих додао сада и инструмент, целе те машинерије, па нема ту више шта много да се тражи. много више очекујем од правих жена и нешто мање од правих мушкараца.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:27 26.09.2009

Re: Disclosure

sybil
u to vreme, kao klinka od 15 godina, manekenstvo sam dozivljavala kao tezak rad koji ima satisfakciju, nije lako vezbati satima, gladovati, etc. sada mi manekenstvo kao profesija za ceo zivot deluje, hm, stupidno, cist ekspozure, kakva je to satisfakcija, ja necu da se izlazem, hocu da nosim siroko i da me vide precizne oci. e, sada moj cale moze da se hvali okolini, moja cerka doktor nauka u americi, ali...ja nikada, nikada nisam zaboravila njegove seljacke metode, mislim da je to pogresno. uvek se pitam, a sta bi bilo da me nije zakljucavao, da nije toliki seljober sa shvatanjima iz 18. veka, ja bih mozda bila jedno vreme manekenka, posle bih to prerasla, bila glumica, urednica modnih novina, dizajner, health practitioner, i moj zivot bi sasvim drugacije izgledao. zastupam stav da decu ne treba sprecavati u bilo cemu, neka probaju sve, ali pametno, bez dekadencije. i neka se sami uvere sta hoce u zivotu, to je proces sazrevanja koji je meni bio uskracen, a uloga roditelja je da budu prijatelji sa decom, da im deca veruju i da ih pravilno podrze i usmere.


Ovo sto pominjete - i hvala na ovako otvorenom pristupu temi - samo dodaje na kompleksnosti pitanja.
Iskustva oblikuju razmisljanja i najinteligentnijih ljudi. Deca razmisljaju drugacije, na osnovu to malo iskustava koja su stekla, uglavnom pod uticajem okoline, i onda dodati i one individualne zacine u smesu. Tako da sam ja svesna da moja klinka i ja imamo veliki jaz u komunikaciji koji moramo da premostimo. Nije fer ni prema njoj ni prema meni da ulazimo u konflikte zbog toga, ali je i neizbezno.

Linija koju pominjete - probati sve ali bez dekadencije - je privlacna jedino u teoriji. Ne valja probati sve. Ako su u pitanju profesije... u okolnostima trzista kakvo jeste danas, to je nerealno. Profesija nije zavrsetak skole - profesija se gradi i stice. Nije ni sama profesija toliko vazna - i promeniti je, sto da ne - vec sam odnos prema poslu, prema sebi, nacin na koji se ulazi u projekte, planove... attitude.
Model za attitude koji deca dobijaju u savremenim medijima je have attitude. Kao nike slogan - just do it. Da, svakako.

Ima uspesnih manekena, i to ne u smislu napravljenih para, vec zena koje su od toga stvorile uspesnu karijeru. Ne znam sta su roditelji devojcice pomenute u tekstu uradili kad je dosla kuci i dala im karticu tog tipa. Podjednako je tesko reci i 'da' i 'ne'. A mozda i nisu imali nikakvu dilemu.
Vecina dece koja srecem su jako inteligentna. To nista ne znaci, izgleda.
Ponavljam da, iako podrzavam i primenjujem ljubav, razumevanje, podrsku, poverenje... zivot na delu je tezi nego sto sam ocekivala.

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:32 26.09.2009

Re: Disclosure

marco_de.manccini
оне су производ, а ја бих додао сада и инструмент, целе те машинерије, па нема ту више шта много да се тражи. много више очекујем од правих жена и нешто мање од правих мушкараца.


Slazem se potpuno - taj prelaz sa proizvoda na instrument je zastrasujuci razvoj. I u pravu si, ne treba ici stidljivo sa ocekivanjima. Bas tako treba puno ocekivati. Ljudi koji imaju mogucnosti da odrastu i obrazuju se u dobrim okolnostima, treba da ucine i vise i bolje.
sybil sybil 20:36 26.09.2009

Re: Disclosure

Linija koju pominjete - probati sve ali bez dekadencije - je privlacna jedino u teoriji. Ne valja probati sve. Ako su u pitanju profesije... u okolnostima trzista kakvo jeste danas, to je nerealno. Profesija nije zavrsetak skole - profesija se gradi i stice. Nije ni sama profesija toliko vazna - i promeniti je, sto da ne - vec sam odnos prema poslu, prema sebi, nacin na koji se ulazi u projekte, planove... attitude.
Model za attitude koji deca dobijaju u savremenim medijima je have attitude. Kao nike slogan - just do it. Da, svakako.


ah, da, kada sam rekla probati sve nisam mozda bila precizna,mislila sam probati to sto zeli, recimo ako postoji zelja da se proba manekenstvo, neka proba i sama vidi, preraste to, stekne novo iskustvo, dozivi pobedu ili poraz, svejedno, ali to je proces sazrevanja, to ne moze da uradi neko umesto nas, kao sto je to uradio moj otac umesto mene, i ja mislim da to nije ok. ja nisam htela da napustim skolu da bih bila manekenka, htela sam da idem na revije posle skole i za vreme raspusta, ni to nije moglo. bolje bi bilo da mi je neko rekao, moze to, ali treba da se cuvas toga i toga.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:11 26.09.2009

Re: Disclosure

sybil
ah, da, kada sam rekla probati sve nisam mozda bila precizna,mislila sam probati to sto zeli, recimo ako postoji zelja da se proba manekenstvo, neka proba i sama vidi, preraste to, stekne novo iskustvo, dozivi pobedu ili poraz, svejedno, ali to je proces sazrevanja, to ne moze da uradi neko umesto nas, kao sto je to uradio moj otac umesto mene, i ja mislim da to nije ok. ja nisam htela da napustim skolu da bih bila manekenka, htela sam da idem na revije posle skole i za vreme raspusta, ni to nije moglo. bolje bi bilo da mi je neko rekao, moze to, ali treba da se cuvas toga i toga.


Jasno mi je bilo, sybil, da niste mislili na probati bas svasta, i jeste sve to proces sazrevanja. Vi ste bili uskraceni i u pravu ste, mozda bi Vam zivot bio puno drugaciji, a mozda i ne. Razumem kako se osecate. Razumem i Vaseg oca. Ne deo poistovecivanja profesije sa prostitucijom (moja mama je cula nesto slicno kad je i sama imala 15 godina u vezi zelje da postane glumica i moj deda je mnogo godina kasnije imao duboku grizu savesti da je pogresio), ali roditelji moraju da donesu odluke za svoju decu, mnoge odluke. Neke medju njima ce biti prave neke pogresne. Sve mi se vise cini da oni koji sve analiziraju, razlazu, razmatraju iz razlicith uglova (kao ja) imaju i vecih poteskoca sa odlukom i vise sumnji a verovatnoca da odluka opet bude pogresna je verovatno ista.

Ali ostaje da se zivot ne moze kontrolisati ni isplanirati do poslednjeg dana i minuta, niti treba, da je pun svakakvih primera, da su najlepsi i najgori trenuci u njemu vezani uglavno za druge ljude pa zato treba vrlo pazljivo graditi odnose sa njima, medjutim kad shvatim da je moj uticaj na moje dete manji od uticaja korporacija, Interneta, i svih medijskih outlet-a...tu imam ozbiljan problem, anksioznost i bol u stomaku - sve skupa. Da bi sutra svet bio bolji, decu treba podici da ga promene. Ako se ne zna ko ih podize - odnosno zna se - onda to ne valja.
sybil sybil 12:45 27.09.2009

Re: Disclosure

medjutim kad shvatim da je moj uticaj na moje dete manji od uticaja korporacija, Interneta, i svih medijskih outlet-a...tu imam ozbiljan problem, anksioznost i bol u stomaku - sve skupa. Da bi sutra svet bio bolji, decu treba podici da ga promene. Ako se ne zna ko ih podize - odnosno zna se - onda to ne valja.


ja mislim da je to normalno za njene godine. ma koliko bili mudri i puni razumevanja, za decu su roditelji prepreka, to je vreme za bunt i tu nema pomoci, to treba razumeti, prihvatiti i pregrmeti sto bezbolnije i po decu i roditelje. ja sam svoje roditelje u to vreme dozivljavala kao smetnju za normalan zivot (jedinica sam, razmazena vec kako to ide).
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:59 27.09.2009

Re: Disclosure

sybil
ja mislim da je to normalno za njene godine. ma koliko bili mudri i puni razumevanja, za decu su roditelji prepreka, to je vreme za bunt i tu nema pomoci, to treba razumeti, prihvatiti i pregrmeti sto bezbolnije i po decu i roditelje. ja sam svoje roditelje u to vreme dozivljavala kao smetnju za normalan zivot (jedinica sam, razmazena vec kako to ide).


Ima i toga, naravno. Vrlo je tanka linija po kojoj se hoda, i za decu i za roditelje. Slazem se, na to se svodi - pregrmeti, sa sto manje stete i posledica. Samo da zdrave izadju iz svega ovoga, je jedini moto koji vredi ovih dana.
loader loader 18:55 26.09.2009

grupna preporuka :)

Evo, sedim tu sa nekim društvom i svi zajedno čitamo vaš blog... Preporučujemo :)

sesili sesili 19:22 26.09.2009

Re: grupna preporuka :)

Tako je. Napisala sam duži komentar, ali veze pucaju, pa nije prošao. Živim u malom mestu,a devojčice posle četvrtog razreda su male žene na "maturi". Šminke, frizure, haljine - čudo. Učiteljice, ništa. Čekaju poklone. A kad ste pomenuli stopala manekenki, setila sam se žena Japana. Kako su tek njih mučili. Tuga.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:30 26.09.2009

Re: grupna preporuka :)

loader
Evo, sedim tu sa nekim društvom i svi zajedno čitamo vaš blog... Preporučujemo :)


Pozdravi drustvu, i hvala
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:43 26.09.2009

Re: grupna preporuka :)

sesili
Tako je. Napisala sam duži komentar, ali veze pucaju, pa nije prošao. Živim u malom mestu,a devojčice posle četvrtog razreda su male žene na "maturi". Šminke, frizure, haljine - čudo. Učiteljice, ništa. Čekaju poklone. A kad ste pomenuli stopala manekenki, setila sam se žena Japana. Kako su tek njih mučili. Tuga.


Steta je za komentar, sesili i drago mi je da ste se ipak javili.

U 7-om razredu, prosle godine, sve devojcice su se sminkale. Moja klinka je razumela i prihvatila da je ona ipak premlada za to, ali se desilo par puta da dodje kuci nasminkana kad je bila kod drugarice. Frizura je postala dnevna tema vec oko 8 godina - kosa nije savrseno prava, uticaj vlage na kosu, mrzim svoju kosu i slicno - svakodnevne konverzacije.
Stopala - zagledaju ih i vecinom mrze. Zagledaju i ruke. Zagledaju sve.

Srecno!

muaddib92 muaddib92 22:08 26.09.2009

Re: grupna preporuka :)

kosa nije savrseno prava, uticaj vlage na kosu, mrzim svoju kosu i slicno

..моје девојке имају косу на своју мајку: црна и бујна, јака коса, да кажеш савршена. Али, њима је то проблем пошто сматрају да коса треба да је плава, равна и тршава. И заиста, док су биле у средњој школи, на фотографији од њих 5-6 једино моја Соња није била облајхана у плаво. Нису вредела убеђивања како се и на другарицама по тену види да су црнке и да је то без везе - била је несрећна све док није постала пунолетна. Додуше није се офарбала у плаво већ додала нијансу коњака, али проблеми су настали када се то посветлило после више прања. Слатко сам се насмејао када је једнога дана сва очајна рекла како личи на оне Циганчице што просе крај аутомобила. Вратила се боја у првобитно природно стање, али зато обе користе оне справе за пеглање.
Е, децо, мислим у себи ја који косе немам ни бујне ни равне нити уопште , па и мајка ваша је своју косу давних година упропастила када је било модерно 'уфрћкати' се и просветлити на бело као пудлица. Спржила је фризерка тако да од онда само опада.
Али из уводног коментара схватих да си ти Ивана инсајдер - отуда свакако и овако стручан приступ теми која јесте за сваку препоруку али ће се по моме скромном искуству, нажалост, завршити онако како је и почела:
kosa nije savrseno prava, uticaj vlage na kosu, mrzim svoju kosu i slicno

loader loader 22:10 26.09.2009

Re: grupna preporuka :)

Zagledaju sve.


Jer sve je bitno :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:38 27.09.2009

Re: grupna preporuka :)

muaddibe, dosta toga su normalni bolovi odrastanja i sa tako puno izbora cak i da ne postoje pritisci koji su osnove ozbiljnih neuroza i problema, prosto izabrati, promeniti, igrati se - to je zabavno.

Lepo je to kako je Sonja dosta bezbolno naucila lekciju. Ni sto puta vise price ne bi imalo efekta kao to da je sama dosla do saznanja

O temi...da, nikakav efekat. To mi je potpuno jasno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:43 27.09.2009

Re: grupna preporuka :)

loader
Jer sve je bitno :)


Ima tu svega, loader. I najprirodnije radoznalosti o svom telu, otkrivanje, posmatranje, uporedjivanje...sve to ima svoje mesto, ali nacin na koji se to odvija nije u redu. Svodi se na procenjivanje, i ocenjivanje, i sebe i drugih. U nekim oblastima je to neizbezno, ili je tako bilo oduvek pa je manje vise prihvaceno, ali vecina pritisaka koje vidim kod ove dece su nepotrebni, losi, i jako im stete.
loader loader 11:08 27.09.2009

Re: grupna preporuka :)

Ima tu svega, loader. I najprirodnije radoznalosti o svom telu, otkrivanje, posmatranje, uporedjivanje...sve to ima svoje mesto, ali nacin na koji se to odvija nije u redu. Svodi se na procenjivanje, i ocenjivanje, i sebe i drugih. U nekim oblastima je to neizbezno, ili je tako bilo oduvek pa je manje vise prihvaceno, ali vecina pritisaka koje vidim kod ove dece su nepotrebni, losi, i jako im stete.
Tako nekako, Ivana. Ma, imam ja dvoje pubertetlija... :) .. Driblam svoja zapažanja svakodnevno.
Inače, kad govorimo o čitavoj ovoj generaciji "dece pred ogledalom", čini mi se da je predmet interesovanja izmešten, od suptilnosti, prema pukoj pojavnosti. Naravno, ne radi se samo o deci. Ona su produkt. Radi se o duhu vremena. A vreme se može meriti na razne načine. Recimo, muzika. Ne samo ova "naša", nego i belosvetska. Ne prave je stvaraoci, već banalni producenti. Tako su usledile tehno-obrade, nedefinisane, bljutave forme, nekakvi mešoviti etno-fensi fazoni... Taj "kvalitet" u muzici je precizan merač kvaliteta globalnog ambijenta. Plus naše potonuće u gotovo svakom smislu ovih godina. Tako su društvena atmosfera i puls same porodice proizveli decu kojoj je uskraćeno puno, puno toga od istinske snage i lepote života.


Ivana Knežević Ivana Knežević 15:07 27.09.2009

Re: grupna preporuka :)

loader
Ma, imam ja dvoje pubertetlija... :) .. Driblam svoja zapažanja svakodnevno. Inače, kad govorimo o čitavoj ovoj generaciji "dece pred ogledalom", čini mi se da je predmet interesovanja izmešten, od suptilnosti, prema pukoj pojavnosti. Naravno, ne radi se samo o deci. Ona su produkt. Radi se o duhu vremena. A vreme se može meriti na razne načine. Recimo, muzika. Ne samo ova "naša", nego i belosvetska. Ne prave je stvaraoci, već banalni producenti. Tako su usledile tehno-obrade, nedefinisane, bljutave forme, nekakvi mešoviti etno-fensi fazoni... Taj "kvalitet" u muzici je precizan merač kvaliteta globalnog ambijenta. Plus naše potonuće u gotovo svakom smislu ovih godina. Tako su društvena atmosfera i puls same porodice proizveli decu kojoj je uskraćeno puno, puno toga od istinske snage i lepote života.


To o driblanju mi je poznato :)

Dopada mi se i ostatak. Jeste, upravo je tako. Vreme i kultura su oni koji podizu decu. A sada se vise nego ikada, cini mi se, jasno vidi sta njih stvara. Stvari jesu dinamicne danas, ali jedino u pojavnosti - sto nije ni malo ni nevazno - razlika je da je sve postalo ogoljenije. Bar za nas koji smo stekli nesto iskustava i znanja pa sada sabiramo i ne mozemo da verujemo ni ocima ni prstima a ni tablici mnozenja vise.
I sve to u svetu u kome ima i lepote i postovanja i vrednosti, koji ce svakome dati nesto vredno posedovanja. Sve se uci. Propustiti takvu priliku sa generacijama dece je katastrofalno.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 20:30 26.09.2009

Preporuka ko kuća

Prosle godine je jedna prica u skoli bila veliki uspeh: devojcicu u 8. razredu (13 ili 14 godina, neke napune 14 tek u prvom srednje) je presreo neki tip i dao joj svoju poslovnu karticu - call me, I am a model scout. Klinke su sve bile izuzetno impresionirane. Moja prva reakcija je bila da ga treba uhapsiti.

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:44 26.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

Hvala, dant.
muaddib92 muaddib92 22:25 26.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

dant.gwyrdd
Prosle godine je jedna prica u skoli bila veliki uspeh: devojcicu u 8. razredu (13 ili 14 godina, neke napune 14 tek u prvom srednje) je presreo neki tip i dao joj svoju poslovnu karticu - call me, I am a model scout. Klinke su sve bile izuzetno impresionirane. Moja prva reakcija je bila da ga treba uhapsiti.

Августа '90-те сам мењао колегу у нашој тадашњој лондонској фирми, док је користио годишњи одмор. Признајем да сам се чудио томе како Evening Standard у свакодневним чланцима громогласно труби на тему child abuse - помишљао сам да се ради о једној од оних летњих тема којима се попуњавају рубрике, па све до тога да су Енглези можда стварно тркнуто настрана нација.
Требало је још мало година да прође док нисам схватио да се то дешавало и дешава свуда. Па и овде где живим. Само се о томе није писало нити говорило.
Стога је суштина твога уводног текста Ивана језиво страшна и тачна. Али сви родитељи нису као ти, нажалост.
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:09 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

To su jako teske teme, muaddibe, povezane sa ovom i zasebne.
Konkretno u ovoj situaciji, pomeranje granica takve vrste - da odrastao covek pridje detetu na ulici i ponudi joj poslovni angazman - je jako opasno. Pretpostavljam da je on bio i legitimno to kako se predstavio (verujem da ima onih koji se lazno predstavljaju) pa i da joj je rekao da poprica sa roditeljima i po tim agencijama oni strogo slede zakonske propise (jer ih drzava proverava, ili bi trebala), to jednostavno nije u redu. Postavlja nove norme ponasanja koje onda idu dalje, i brisu se granice koje su tu zbog zastite dece. U ime profita je to uvek bilo najlakse. Verovatno su opravdali nekom pricom i kad su prvi put zaposlili decu po onim dikensovskim fabrikama iz industrijske revolucije. Celo ovo drustvo i njegovi legalni sistemi se oslanjaju na presedan. Tako rastegljive stvari su jako opasne, i pokazuju tendenciije svake relativizacije - stvari vremenom postaju sve gore.

Potreban je veliki trud da bi se civilizacija odrzala na onim osnovama koje je cine civilizovanom.

Naravno, ima i psihologa koji tvrde da se ovde desava preterana infantilizacija dece, da neko sa 15-16 godina je itekako sposoban da razluci dobro od loseg, donese prave odluke, radi, doprinosi... Kad ti uslovi ne znace eksploataciju dece, da, sto da ne. Deca puno ranije umeju da pokazu impresivnu sposobnost rasudjivanja, opazaju vrlo razumno, nista im ne promice, neka su izuzetno kreativna i talentovana - odrastanje je proces - ali to ne znaci da je u redu obuci ih kao odrasle i razduvati kosu za photo shoot da bi bile jos jedno sveze lice u magazinu. Smestati ih u situacije koje uopste ne mogu da razumeju pravilno zbog nedovoljno iskustva i nezrelosti i koje su jednostavno neprirodne situacije za bilo koga ali su norma u nasoj kulturi - egzibicionizam posla jednog modela - je jako lose za njih.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 14:24 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

Švajcarska: Uhapšen Roman Polanski
Sadašnje privođenje slavnog sineaste u vezi je naloga za hapšenje koje su američke vlasti izdale 1978. godine zbog davanja opijata i alkohola 13 godišnjoj devojčici sa kojom je zatim imao protivzakonite seksualne odnose tokom seanse slikanja u holivudskoj kući glumca Džeka Nikolsona.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:18 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

dant, pre nekoliko godina procitala sam sta se zaista desilo te davne godine. Naknadno sam malo citala i o deal-ovima koji su isli napred nazad ili bar ponude za deal. Nedavno se pojavio i dokumentarni film o Polanskom, ali ja nisam zelela da ga gledam. Za mene je to neoprostiv zlocin. Ne samo njegov, vec cele civilizacije koja decu tog uzrasta, bilo kog, smatra za seksualne objekte. Nebrojeno primera u istoriji i savremenom dobu potvrdjuje upravo to.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 15:29 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

Ivana, u potpunosti se slažem, ja sam sad uzeo da čitam i pravo da ti kažem--muka mi je.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:18 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

Dok sam pisala komentar setila sam se jednog svog teksta koji sam u nastupu besa napisala prosle godine. Na engleskom, i stavicu ga kao komentar dole, a ima veze sa mojim misljenjem o svetu kakav je oduvek.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 21:09 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

Ivana, evo, ja upravo sada imam nastup besa:

Čitam komentare na vest i prvo naletim na ovoga:
Jest' Polanski je problem, a hiljade nacista posle rata su bili OK, cak i lepo napredovali u drzavnoj sluzbi. Selektivna pravda nije nikakva pravda.

Ajde, preko njega i pređem nekako, teško, ali nekako (relativizacija zločina kod mene nikad nije prolazila, pogotovo u ovakvim slučajevima) ali me onda odvali ovaj:
Ovo je jedna velika sramota&skandal za svajcarce i njihovu "neutralnost"!!
Pozvati coveka da dobije nagradu za zivotno delo i onda ga uhapsiti na aerodromu?!?

Tu sam već ostao bez teksta. Gledao sam i nisam verovao šta čitam. Pre svega, OVO nazvati čovekom?
Polanski then asked her, Gailey recalled, "Would you want me to go in through your back?" before he "put his penis in my butt."

Uopšte pomisliti ovako nešto prema DETETU od 13 godina dotičnoga kod mene briše iz knjige ljudi, a kamoli uraditi. I onda se nađe neko ko misli da ga nije trebalo uhapsiti? Ja da se pitam, kao što se ne pitam, ja bih takve monstrume vijao po celom svetu kao Mosad da se NIGDE ne osećaju sigurno... i onda se setim--pa on je TRIDESET godina živeo slobodno u Evropi, tobože kolevci civilizacije (mada, kao što si i sama primetila i napisala, pogotovo u ovom komentaru na engleskom--ovakvo ponašanje nije nepoznato Evropi), nekažnjeno dok ga nisu sada švajcarci uhapsili. Posle ovoga mogu samo reći: ***** ti takvu civilizaciju. Mi smo napredovali negde kao vrsta? Bolji smo od ostalih životinja?

I onda, šlag na tortu--prethodni komentator je ostavio ovaj link i ja odem i čitam tamo komentar koji kaže:
Pedophiles are human beings, and though I agree with Nurture in the Nurture versus Nature schema, I can not label pedophiles as monsters. Many pedophiles are struggling with their sexual preference, just like many gays who've struggled for their acceptance. Polanksi is a normal male, with a sexual desire to be with young girls. Does he use force to have sex with young girls? No.

I have always seen Polanski as a coward. A monster who fled from punishment. This documentary gives us another side of the story. Polanski was targeted, and the sign of the times with gays and NAMBLA asking for rights was a wake up call to politicians and judges to make an example out of Polanski. They branded him evil and disgusting.

Ovde više nemam komentara. Jer ako krenem, samo ću da psujem. Čitam i ne verujem rođenim očima.
ninasimone ninasimone 21:58 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

a kako zastiti zrtve nasilja nakon svega sto su prozivele/proziveli (ima i decaka)?
Evo sta kaze Polanskova zrtva u sta joj se zivot pretvorio i sta bi ona najvise volela, ali niko je ne slusa, i dalje je nemocna kao i onog nesrecnog dana.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:13 27.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

dant, ja sam davno zakljucila da je jedna od najvecih gresaka na Internetu citati komentare ljudi na 'kontroverznu' vest. Daje pogled u ljudsko ponasanje, njihove vrednosti, interese, motive... i to ume da bude previse ljudske prirode.

U situacijama kao sto su ove, niti osobu poznajem, niti znam sve detalje, ali ono sto niko ne porice je sta se desilo. To sto je Polanski zrtva Drugog svetskog rata, to sto je neko moguce planirao da njegov zlocin iskoristi za svoje politicke interese, da je on bio pijan/drogiran...nema nikakve veze sa cinjenicom sta je on uradio. Tu nema olaksavajucih okolnosti.

Sta se sve desava deci, i zenskoj i muskoj, je za mene jako bolna tacka. Neoprostivo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:48 28.09.2009

Re: Preporuka ko kuća

nina, ne znam kako ih zastiti. Primera najruznijeg odnosa javnosti, zakonodavstva i medija prema zrtvama ili njihovim porodicama kad zrtve nisu prezivele ima puno. Prosto se cini nemoguce da toliki ljudi nemaju zrno empatije i postovanja. Osnovno pravilo - ne cini drugima sto ne zelis da tebi drugi cine - nije tesko za razumeti, niti je tesko primeniti. I vecito biva pogazeno.
Черевићан Черевићан 22:34 26.09.2009

носталгичар

е да ми је се повратит
у проблеме пубертета
одрастања и спознаје
Себе дела овог света

изглед тела брига беше
те како нас други виде
слатке дражи недорека
и што усто иде приде

сад при крају трајањами
на уму ми само ово:
- медицине прогрес чекам
па отпочнем све наново
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:10 27.09.2009

Re: носталгичар

Kao melem je ovo, dragi nostalgicaru.
miloradkakmar miloradkakmar 23:33 26.09.2009

Želja

mnogih devojčica, pa i dečaka ,/ ili njihovih roditelja/ je da postanu pevačice, odnosno pevači. Roditelji ih prikuju uz TV i pripremaju od malena da postanu " neko i nešto ". Vodaju ih po raznim audicijama, takmičenjima... gde pobeđuju oni koji su više platili , prodaju se njive, kuće i druga dobra za snimanje kaseta, CD-a.. I ako " uđu " u muzičku industriju gde vladaju pisana i nepisana pravila ili neko od njih završi u kafani pord magistrale kod nas i bilo gde u Evropi , ne znači da su uspeli, tek onda nastupaju velike muke. U oba slučaja propada mlada ličnost i " industrija " i "magistrala " neumoljivo melju , diktiraju ko će biti mršaviji ili deblji, kako će se oblačiti, koliko reči neko može da upotrebljava / da ne kvari ugled " mecena "/, rano se prekida roditeljska ljubav... Na one iz " industrije " ugleda se mnoštvo dece koje roditelji posađuju pred TV.. i tako u nedogled.
Svi zadovoljni, pa i roditelji , jedino detinja duša pati.
loader loader 00:17 27.09.2009

Re: Želja

Milorad: " ... I ako " uđu " u muzičku industriju gde vladaju pisana i nepisana pravila ili neko od njih završi u kafani ... "

Eto, na primer, kao Kristina...

Ivana Knežević Ivana Knežević 03:13 27.09.2009

Re: Želja

milorade, mnogo je toga potrebno da se deca odgoje kako treba. Tamo gde je to moguce, videti tolike ruzne pa i tragicne primere je jako, jako tuzno.
builderka builderka 12:21 27.09.2009

Re: Želja

Želja mnogih devojčica, pa i dečaka ,/ ili njihovih roditelja/ je da postanu pevačice, odnosno pevači.

i manekeni/manekenke, ustvari da se pojave na tv-u.

Jednom prilikom sam bila prinuđena da prisustvujem nekom kao izboru za najlepšeg klinca ili šta već (ono kad manekeni imaju 3, 4, 5 godinica).
Uvek sam bila protiv tih gluposti naročito kada su deca akteri, uz to mala manekenka (koja btw nije znala šta je snašlo) i njeni roditelji su mi jako dragi i ja sam bila baš besna. To je trajalo više od dva sata, moje gunđanje nije prestajalo i svi su me popreko gledali. Kad se sve završilo doobro sam nakrpila roditelje (prvo što maltretiraju rođeno dete, a onda i što sam ja u svemu morala da učestvujem).
To je bio prvi i poslednji put da je mala prošetala "pistom".Znam da moj uticaj nije mogao biti veliki, ali sam bila ponosna na sebe što sam makar pokrenula neko normalno razmišljanje kod njih.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:22 27.09.2009

Re: Želja

builderka
i manekeni/manekenke, ustvari da se pojave na tv-u.Jednom prilikom sam bila prinuđena da prisustvujem nekom kao izboru za najlepšeg klinca ili šta već (ono kad manekeni imaju 3, 4, 5 godinica).Uvek sam bila protiv tih gluposti naročito kada su deca akteri, uz to mala manekenka (koja btw nije znala šta je snašlo) i njeni roditelji su mi jako dragi i ja sam bila baš besna. To je trajalo više od dva sata, moje gunđanje nije prestajalo i svi su me popreko gledali. Kad se sve završilo doobro sam nakrpila roditelje (prvo što maltretiraju rođeno dete, a onda i što sam ja u svemu morala da učestvujem).To je bio prvi i poslednji put da je mala prošetala "pistom".Znam da moj uticaj nije mogao biti veliki, ali sam bila ponosna na sebe što sam makar pokrenula neko normalno razmišljanje kod njih.


Bravo, builderka! Zaista - bravo!

I ja mislim da je uticaj u takvim prilikama uglavnom mali, ali treba reci! I nikad se ne zna. Ja se svakog puta osecam uzasno, ali zaista uzasno kad ne kazem nista a prisustvujem necemu sto nije u redu. Kao da sam saucesnik.

Da dodam i ovo: rekla mi je moja klinka tokom leta da su prosle godine u WC-u za devojcice u njenoj skoli osvanule liste. Lista 10 najlepsih ('the hottest') devojcica pa lista takvih decaka a pored njih i top ten liste najruznijih!
Ne znam kako me nesto nije ubilo kad sam to cula.(Uopste su moje reakcije kad su deca u pitanju visoko-voltazne i neka od njih ce me verovatno i ubiti ovih dana).
Ona je poznavala jednu od devojcica na listi 'najruznijih' i bilo joj je jako krivo - niti je ruzna, rekla je. I to nije u redu.
Zasto nista nisi uradila - pitala sam je. Slegnula je ramenima. Napisano markerom koji se ne brise, nije se usudila da ode i kaze odraslima u skoli.
Nisam mogla da shvatim kako cistaci nisu nista uradili, prefarbali tako nesto. Da ne pominjem da tako nesto mora da se istrazi i nadju krivci. Ovde su vrlo verbalni da se bullying i slicno ne tolerise, ali na delu...
To je bilo tokom leta i skola je bila zatvorena. Ali sada sam se setila i moracu da saznam da li je jos tamo, pa ako jeste, odem i napravim jednu manju scenu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:47 27.09.2009

Re: Želja

осванућеш у наставничком вецеу на листи 10 најнапорнијих родитеља.

(али нека те то не брине много, ниси пубертетлија да ти је стало да си свуда популарна.)
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:15 27.09.2009

Re: Želja

marco_de.manccini
осванућеш у наставничком вецеу на листи 10 најнапорнијих родитеља. (али нека те то не брине много, ниси пубертетлија да ти је стало да си свуда популарна.)


I can live with that
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 00:35 27.09.2009

The world

Bravo Ivana! Odlican tekst!

Bolesna je ova planeta.
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:16 27.09.2009

Re: The world

Steta je, Jelena. Ne mora da bude, uz toliko pozrtvovanih, pristojnih ljudi, toliko lepote, zaista ne mora. Tesko je shvatiti da je uopste tako, a jeste.
Milan Novković Milan Novković 11:12 27.09.2009

Re: The world

Tesko je shvatiti da je uopste tako, a jeste.

U industriji veza i vezica, novca i uzajamnog preporučivanja i pomaganja razne vrste, jednosmerni tok informacija i propagande je postavio razne mane ljudskog roda u monopolističke pozicije i raznim delovima sveta doneo razne boljke. Od opasnijih, kao ova koju ti opisuješ Ivana, do manje opasnih kao što je plasiranje junk-umetnosti, ili do mnogo opasnijih kao što je zloupotreba demokratije u mračne svrhe.

Ja mislim da mnogim od ovih boljki, ili strašnih bolova, ubrzano dolazi kraj kroz user-centric pull koji je Internet instalacija omogućila.

Naravno, kao i svuda, neki paralelni njutnovi zakoni ne dozvoljavaju da se to desi preko noći, ili glatko, po jasno definisanoj putanji, nego je neko tranziciono komešanje u pitanju gde se neki delovi populacije, u delovima nekih industrija osveste pre, a neki kasnije.

Čak mislim da bi tranzicija bila sporija da je neki Bog preko noći ukinuo novac.

Ovako, Internet, kao neki aikido master, koristi sirovu snagu novca i ljudske pohlepe da bi većini na najbrzi način donosio sve veći kvalitet, ili value for money, da uoptrebim frazu nešto manjim pakovanjem sivila.

Internet je nedvosmisleno višedimenzionalniji dvogled u svet kvaliteta i vrednosti nego što su stari mediji.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:57 27.09.2009

Re: The world

Ti si optimista, Milane, i to je divno. Nadam se i da si u pravu.
Nije da ne mogu da vidim mogucnosti i potencijal toga o cemu govoris. Samo je ljudski faktor komplikovan i nepredvidiv. U okviru jedne porodice, jednog zivota...stvari se ipak svode na staromodne materijale.

Ne sumnjam da ce centralizovana kontrola biti sve teza, ali ja vrlo malo znam o tehnologiji pa to baziram na premisi da sa tako visedimenzionalnim dvogledom, kako kazes, kontrola postaje vrlo komplikovana ako ne i nemoguca.

O demokratiji ja nemam velike nade. Demokratiju cine kombinacija elite i vecine u dosta staticnom odnosu (iako naizgled nije tako). Vecinu je moguce manipulisati (kao i elitu, naravno, ali su njihov ciljevi uglavnom jasno definisani i retko se menjaju) i definisati interese koji ce je voditi. Legalni sistemi koji su osnova demokratija su neverovatno komplikovani, i otvoreni za manipulaciju i zloupotrebu. Rezultati svih tih niti koje vuku na razlicite strane je da se stanje jako sporo menja, i ne uvek na nacine koji su prvobitno bili prihvaceni.

Zapetljavam se a nije mi to bila namera. Sve da bih rekla da ja nisam optimista.
Kad bi uspeli da napravimo taj prvi korak, kao drustva ma kako ranzorodna, onaj korak u kome deca dobijaju dobar start, tu bi se i moj optimizam malo probudio. A ovako... bojim se da je za mene sve jedna te ista igra sa malo drugacije sminke - svaka nova sezona donosi novu paletu boja.
BigBadWolf BigBadWolf 01:46 27.09.2009

Aman....

Pa kako mislis da ja, otac jedne plavusice od 14 meseci, spavam posle citanja jednog ovakog texta? Jel to nije moglo ujutru, onako, po danu?


Ivana Knežević Ivana Knežević 03:19 27.09.2009

Re: Aman....

BigBadWolf, to je bas posao za jednog takvog kao ti! Da oduva sve ovo lose, ruzno, lazno i pogresno, pa rascisti situaciju i isprsi se junacki: sve za bebice, i plavusice i ine
BigBadWolf BigBadWolf 10:38 27.09.2009

Re: Aman....

Bojim se da je to kuca ne od cigala, vec od armiranog betona i celika. Tesko da jedan vuk moze tu nesto da napravi sam. Chopor, on the other hand...
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:10 27.09.2009

Re: Aman....

Niko ne moze sam, ali ne treba ni da cuti i ne radi nista. Racunam, i jagnje i prasici - svi treba da odrade svoje, ali vuk je glasniji, pa je jos veci i strasniji... Chopor ima svoju stratesku vrednost, ali treba sa njim pazljivo.

Ja sam se bezbroj puta zapitala kod nekih vesti kako je to da se milion ljudi nisu spontano izlili na ulice i jasno rekli - da se cuje iz toliko grla - ovo mora da stane! Now!
Da sam izasla sama, ili jos grupica nas, pa i hiljadu, bile bi na lokalnim vestima i prolaznici bi upirali prstom. Neki chopor je potreban, ali kakav i kako - to ne znam.
mladen.mladen mladen.mladen 03:19 27.09.2009

..

Au jebote kakav post! Ozbiljan. Ali ozbiljan skroz. Ja sam nem sad.
mariopan mariopan 12:13 27.09.2009

Re: ..

Čitam komentar Muadiiba i slatko se smejem :

Potpuno isto je uradila moja ćerka, koja je bila tako pametna do sada, nije to radila kada je bila mlađa i ne znam šta joj bi da svoju divnu kosu boje meda, zdravu i sjajnu upropasti farbom, skrati i oboji u čokoladnu. Toliko je drugačija da je na trenutak nisam prepoznala.. e sad se natenane kaje i čeka da joj kosa poraste.

Ivana, odličan tekst.

muaddib92 muaddib92 13:01 27.09.2009

Re: ..

..омиљена изрека моје баке код мојих дечаких пубертетлука била је: кад-тад ће ти доћи из дупета у главу
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:11 27.09.2009

Re: ..

mladen.mladen
Au jebote kakav post! Ozbiljan. Ali ozbiljan skroz. Ja sam nem sad.


Pozdrav, mladene.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:14 27.09.2009

Re: ..

mariopan
Čitam komentar Muadiiba i slatko se smejem otpuno isto je uradila moja ćerka, koja je bila tako pametna do sada, nije to radila kada je bila mlađa i ne znam šta joj bi da svoju divnu kosu boje meda, zdravu i sjajnu upropasti farbom, skrati i oboji u čokoladnu. Toliko je drugačija da je na trenutak nisam prepoznala.. e sad se natenane kaje i čeka da joj kosa poraste.


I mi cemo proci kroz tako nesto, ocekujem, i dobro, tu treba precutati i sacekati da nauce same (smejati se po strani)
mariopan mariopan 20:36 27.09.2009

Re: ..

Ivana Knežević
mariopan
Čitam komentar Muadiiba i slatko se smejem otpuno isto je uradila moja ćerka, koja je bila tako pametna do sada, nije to radila kada je bila mlađa i ne znam šta joj bi da svoju divnu kosu boje meda, zdravu i sjajnu upropasti farbom, skrati i oboji u čokoladnu. Toliko je drugačija da je na trenutak nisam prepoznala.. e sad se natenane kaje i čeka da joj kosa poraste.


I mi cemo proci kroz tako nesto, ocekujem, i dobro, tu treba precutati i sacekati da nauce same (smejati se po strani)

Moja ima 33 godine, jako mi je drago što nije sada u pubertetu...mili Bože kako je to teško vreme za decu a tek za nas....nego samo treba sačekati da prođe bez neke veće štete, a prolazi, to je sigurno..kao gripa samo duže traje :
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:15 27.09.2009

Re: ..

mariopan
..mili Bože kako je to teško vreme za decu a tek za nas....nego samo treba sačekati da prođe bez neke veće štete, a prolazi, to je sigurno..kao gripa samo duže traje :


Tome se nadam, kao i svi roditelji koje znam
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:23 27.09.2009

Lolitaland

In the history textbook teaching young children about the ‘discovery’ of Canada and the rest of the ‘New World’, one of the most illustrious names in Canadian history - Samuel de Champlain - orders a wife from Europe. She is 12 years old. He was 40 at the time. His life story is one of those, many of whom dot the landscape of world history, in which the motives are quickly forgotten but the achivements are honoured for generations, following similar values, similar footsteps and similar similies of grandeur.

To bring this abomination to present times: my daughter, and the other children in her class, are all of the age of that unfortunate girl who, as history meticulously recorded, later on entered a monastery. When she brought the story home, we looked at each other in shock, mute and then I, ever unprepared, muttered: My Love, don’t ever forgive – they know what they are doing. That’s what intelligence is for – to know your deeds.

The girls at her age are, one by one, entering the realm of menstruation. As much as an occasional mother may want to make a solemn celebration of a feminine principle out of it, girls hate it. Period! Some of them end up in the Emergency Room due to a heavy hemmorhage at the beginning, or panick-prone parents. It happens. It is unpredictable, scary, some barely know what is happening to them. The doctors and nurses at the hospitals ask the girls the following question as a matter of protocol: were they sexually active recently?

These are children, 11 or 12 years old.

Not only are they frightened by what is happening to them, they are forced to face the institutionalized insanity of the permissive society in which children are mistaken for participants in the shit of the feel-good lowest common denominator. Now, if they were the little Lolitas from the Lolitaland of the demented imagination that swept the world half a century ago, giving it all a different name, they would laugh seductively, wink at the young, unassuming doctor, and say: “Oh, yes! Isn’t everybody?” Wouldn’t they?

There is a vaccine mandated by the Government of Ontario for 7-graders – meningitis, hepatitis A, B - the stuff that scares any overly informed adult. The day comes, and the genial nurses pull out their needles to administer the coctail. Before they break the skin of young girls, they ask, as ordered by the official policy of never interfering but upholding the relevant health issues: ‘Are you pregnant?”
Are you pregnant? Because, you see, if they were pregnant, it would be unwise to receive an immunisation. It could harm the foetus.

They are 11 or 12 years old.

To be pregnant at that age would mean that they were raped. By a family member, most likely. The question was meant to be a routine, and is peformed in a prescribed, impersonal manner - ‘it’s just a little question, honey, just doing my job. You know what pregnant means, don’t you?’ The harm to the children no one cares to quantify, that too is a routine now. It gets compounded - a secure investment for the future. And legacy of the grand past.
R-A-G-E!
chobanica chobanica 18:51 27.09.2009

Re: Lolitaland

It could harm the foetus.

They are 11 or 12 years old.


I valjda bi radjale u tim godinama, pa je bitno kako ce vakcina delovati na fetus?
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:19 27.09.2009

Re: Lolitaland

chobanice, nije za odbaciti sumnja da se iza ovakvog zvanicnog pristupa krije legalni dokument koji zahteva da se sve baze pokriju pa niko ne moze ni po kom osnovu da ih tuzi.
Neverovatno je da ljudi mogu da izgube osnovni osecaj ljudske pristojnosti pod uslovima zvanicnog protokola.
bocvena bocvena 16:58 27.09.2009

Odličan blog, a i muči me tema ovih dana..

Moja ćerka, 10 godina: Znaš šta mi se dogodilo danas kad sam se vraćala iz škole? Taman da udjem u autobus, iskoči neki čovek sa nekom lajsnom, lancem, šta li je i krene da udara staklo kod vozača! Staklo pukne i padne na vozača. Svi viču i vozač izlazi napolje, a krv mu curi niz ruku..
Ja: Šta si ti uradila?
Ćerka: Pobegla na tramvaj.

Beži, zeko, beži...i ne okreći se, sine!

Moja ćerka: Mama, je l' si ti bila popularna u osnovnoj školi?
Ja: Nisam. Ja sam bila dobar djak:)
Moja ćerka: Znači, luzerka...

Prvo mi bilo smešno...onda se smrzoh od onog što me/nas tek čeka.

Ivana Knežević Ivana Knežević 22:23 27.09.2009

Re: Odličan blog, a i muči me tema ovih dana..

bocvena, srecno i vama i nama
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 12:17 28.09.2009

Možda trol...

Malo omašujem temu, ali.....
Gde ja radim s vremena na vreme se održavaju kao mali izbori za najlepšeg Deda Mrazovog pomoćnika, za najlepšu malu princezu, za naj....
Sve u svemu, odvratno, deca sluđena šetaju nekom svečano ukrašenom salom da bi im neko na kraju rekao da nisu lepa, jer se od 100 dece izabere troje ili petoro najslađih.
Najodvratnije mi je bilo kad vidim roditelje kako ih grde, u stilu, eto, kako si smeo/la da se sapleteš, sad si sve upropastio/la....
Pre pet godina, jedna moja koleginica smisli šašavu ideju kako da malo, bar malo išamaramo dotične..
Organizovala je, ne znam to kako bi se zvalo na srpskom, recimo aukcija sastanaka u dobrotvorne svrhe.
Sakupila je preko 120 osoba, roditelja i "prodavala" sastanke sa njima, tako što je svakog od njih izvela na binu, malo ih hvalila, (mlada, zgodna mama dvoje dece, sjajna kuvarica, voli evropsku filmsku umetnost) zapravo, čitala je ono što su sami naveli kao svoje privlačne kvalitete, a gosti su "kupovali" sastanak sa dotičnom osobom, pa ko da više...
Na kraju večeri, svi spojeni "kupci" i "modeli" idu u naš glavni restoran na večeru, svi u isto vreme i u istoj sali i posle dva sata gonnnggg, gotovo.... A sav novac žrtvama ne sećam se čega...
U dobrotvorne svrhe su svi skočili da pomognu, pa smo imali bračne parove gde "prodajemo" i muža i ženu.
Naravno, aukcija je bila tiha, na taster... Svi koji učestvuju vide na ekranu ispred sebe trenutnu cifru, svi sem onog ko je na prodaju, voditelj maltene moli da ih neko kupi, jelte, u dobrotvorne je svrhe, a njima na bini osećaj ništavnosti i bezvrednosti....
E, to sam veče uživala kao nikad do tad!!
Skockane, doterane mame, koje svoju decu šutiraju u svet reflektora i scene, stoje na bini i preznojavaju se jer niko ne želi da ih kupi, (ili barem tako one misle) vrte se, smeškaju, blede i kad na kraju budu prodate za par stotina dolara, jedva čekaju da pobegnu odatle...
Naravno da smo posle javno preko razglasa aplaudirali najskuplje prodatima, naravno da je najviše dobila jedna klinka od 15 koja je u USA olimpijskom timu, gimnastika čini mi se a "kupio" je novinar koji je već imao organizovan intervju sa njom (da napomenem, čista nameštaljka, sve unapred ugovoreno sa njenom mamom i novinarskom kućom, mama prisustvovala sastanku svo vreme..) Ja sam bila treća, otkupio me vlasnik kompanije i iskoristili smo ta dva sata dogovorimo detalje za predstojeću sezonu...
Na komentare kako nije baš bilo prijatno, Erika je imala samo jedan odgovor, pa pitajte svoju decu kako im je kad ih naterate na izbor za mis i ispadnu u prvom krugu!!

Od tad, imamo izbore za male Mis, mister, queen, ladies, santa's.. bla bla, ali nekim čudom imamo i onoliko nagrada koliko ima učesnika, najčešće kažemo da se žiri potukao u izolovanoj sobi i da nemamo ni žiri ni pobednika, to ih uvek sve nasmeje i svi zadovoljni....

Eto...
Ako sam promašila temu, Ivana, briši me...

Djina
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:51 28.09.2009

Re: Možda trol...

Nikakav promasaj teme, naprotiv - hvala, Djina! Vrlo fino izveden poduhvat, lekcija isporucena na prave adrese, bravo za vas dve!
Ali zaista, ako prica ne moze da izgura happy end, sta preostaje.

baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:03 28.09.2009

Re: Možda trol...

Ma to je samo kap u moru..
I pitanje, da li smo opametile ikog ili samo učvrstile njihove namere da još bolje uvežbaju svoje cirkuske artiste za bolji prolaz...
I nema happy enda, ni u naznakama, samo jedan mali i nikakav pokušaj da... Ma ne znam ni ja šta.
Imam ćerku od 12 godina i sve više me muče neke stvari....

Djina
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:50 28.09.2009

Re: Možda trol...

Jeste kap u moru, ali kap po kap ako nije potop bar postane veca kap, i neko je primeti.

Efekat na druge ljude je nemoguce meriti, ne u tako konacnim terminima, a ipak je vazan. I vredi probati.

Sto se mucenja tice, kad sve drugo posustane, mozda i slogan pomogne - go, girls!

Lep pozdrav,
muaddib92 muaddib92 21:59 28.09.2009

Re: Možda trol...

mozda i slogan pomogne - go, girls!


.. проверено помаже!! Старија откачила момка - каже, незрео је а говори јој шта и како да ради, није то за њу.. да не разглабам даље: THANKS
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:15 29.09.2009

Re: Možda trol...

muaddib92
проверено помаже!! Старија откачила момка - каже, незрео је а говори јој шта и како да ради, није то за њу.. да не разглабам даље: THANKS


fulhampress fulhampress 22:10 28.09.2009

Vrlo iskren i potreban tekst!

Evo i ja da se nadovezem na predhodno procitane sve komentare...
I ja sam na neki nacin u industriji i svako malo se pitam koji andrak ja vise trazim ovde kada je moja ideja o plemenitosti mog posla dijametralno suprotna od realnosti svuda oko nas.
Ja sam frizer od 1996 . Trenutno vodim jedan salon u Beogradu i imam srece da mi je klijentela probrana ( citaj- nema: pevaljki, silikonki,sponzorusa,dizelasa,zemunaca,kriminalaca)... Nekada mi se cini da se borim protiv vetrenjaca zato sto radim drugacije u ovakvom vremenu. Ne maltretiram ljude da nesto moraju, ne ubedjujem zene i devojke ( i neposredno njihove cerke) da samo zato sto Madona ili Viktorija Bekam nose nesto, da i one sada i odmah i juce da imaju to isto!
Poznavajuci istoriju frizeraja nalazim podatke da u svim drustvima su frizeri bili povezani sa medicinom i lecenjem ljudi zajedno sa ulepsavanjem. Frizerski zanat su mogli raditi samo najpostovaniji clanovi drustva u jednom narodu. Postoje zapisi da je svojevremeno osnovan klub i udruzenje frizera u Francuskoj davnih 1070 -tih... takodje postojao je i zakon u okviru frizeraja da se uci zanat 5 godina, onda da se pomaze majstoru jos 5 . Sa navrsenih tih 10 godina svako je morao otici od svog majstora u svet na 2 godine( lokalno) , istrazivati bilje i meleme te stvoriti novi melem ili lek ili pomadu za korisnu upotrebu u zanatu i pred komisijom od tada svih priznatih majstora dokazati svoje delo i melem/lek/pomadu/napitak. Ko to prodje biva primljen u frizere i zvanicno moze ulepsavati ljude i leciti takodje.

Danas je slika potpuno drugacija zbog raznih mediokriteta u poslednjih 70 godina.

Ja sam duboko uveren da cela kozmeticka industrija ima plemenitu osnovu i dobre ljude koji stvaraju produkte ali cim to izadje iz laboratorije u bocicu... ode mast u propast! Tu onda preuzimaju trgovci , kreatori, lovatori i svi drugi koji od ljudi a narocito zena prave poslusne robove koji ce sve to da kupe...


Zbog takvog ludackog duha u svetu danas ja se pocinjem pitati da li sutra da imam decu uopste! Radim sa zenama i shvatam u kakvom su problemu one danas, pocev od svoje 4 pa do 54 godine.
Valjda sam zato i probirljiv kada trazim devojku jer od tolike kolicine isfrustriranosti u zena je tesko nama muskarcima naci neku koja je imuna na to.

Imagine this: lezimo zajedno moja devojka i ja u blazenosti posle seksa.. .jutro ... sunce sramezljivo sija u Hyannis port-u na Cape Cod-u... i sve je super... kad eto nje: " Dragi jel da da mi bolje stoji duza kosa sa plavim pramenovima?" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh viseeeeeeeeeeeeeeeeee breeeeeeeeeeeeeeeeeeeee




Pardoniram zbog duzine teksta... sta cu povukla si nogu sa temom!


Ivana Knežević Ivana Knežević 03:34 29.09.2009

Re: Vrlo iskren i potreban tekst!

Zanati tj. profesije su oduvek bili temelji kulture. Ucenje i sazrevanje u svom zanatu je dugotrajan i lep proces - ja imam veliko postovanje prema svakome ko je dobar u onome sto radi, i predan svom poslu. Hvala na malom osvrtu na istoriju frizera - uvek je lepo procitati tako nesto. Sa tako dugom istorijom, nece se valjda sve zavrsiti na ovome.

Ne znam da li cela kozmeticka industrija ima plemenite porive ali ima puno ljudi koji su predani i dobri strucnjaci i krenu sa dobrom idejom.

Jako su veliki i jako ruzni pritisci na devojcice pa kad malo porastu devojke, a ne prestaju ni kad prerastu u zene. Verujem da je tesko razumeti kad nisi deo toga, kao sto muskarci vecinom nisu. Isto tako, ovde danas devojcice i decaci nemaju mnogo prilika za druzenje i odrastanje zajedno, pri cemu uce jedni o drugima. Vrlo su jasno definisani jako rano - devojcice su devojcice i decaci su decaci. Uguraju ih u njihove modele od pocetka, i kad se kao tinejdzeri sretnu pogurani hormonima i znatizeljom, oni blage veze nemaju kako da se uopste ponasaju jedni s drugima. Ovde je sve sto ukljucuje zajednicke aktivnost decaka i devojcica - ako su 1+1 - dating. Oni to tako zovu, nauceni od medija, i starije dece, i svi sve znaju. Vec sa 9-10 godina uveliko imaju decka ili devojku. They hang out, kao decko i devojka.

Ne znaci da su deca gora od dece nekad, niti da ne treba imati decu - dece ce uvek biti, i treba da bude - samo nije u redu svaliti na njih toliko djubreta. Sve bi ovo moglo daleko lepse.

Hvala na komentaru, nije bio predug.

fulhampress fulhampress 11:48 29.09.2009

Re: Vrlo iskren i potreban tekst!


Jako su veliki i jako ruzni pritisci na devojcice pa kad malo porastu devojke, a ne prestaju ni kad prerastu u zene. Verujem da je tesko razumeti kad nisi deo toga, kao sto muskarci vecinom nisu. Isto tako, ovde danas devojcice i decaci nemaju mnogo prilika za druzenje i odrastanje zajedno, pri cemu uce jedni o drugima. Vrlo su jasno definisani jako rano - devojcice su devojcice i decaci su decaci. Uguraju ih u njihove modele od pocetka, i kad se kao tinejdzeri sretnu pogurani hormonima i znatizeljom, oni blage veze nemaju kako da se uopste ponasaju jedni s drugima. Ovde je sve sto ukljucuje zajednicke aktivnost decaka i devojcica - ako su 1+1 - dating. Oni to tako zovu, nauceni od medija, i starije dece, i svi sve znaju. Vec sa 9-10 godina uveliko imaju decka ili devojku. They hang out, kao decko i devojka.

Ne znaci da su deca gora od dece nekad, niti da ne treba imati decu - dece ce uvek biti, i treba da bude - samo nije u redu svaliti na njih toliko djubreta. Sve bi ovo moglo daleko lepse.

Hvala na komentaru, nije bio predug.




Ako smem pitati, gde ste vi trenutno? Ja imam prijatelje u USA i jos se ne zale na decicu ali ipak su jos uvek mala... Mada vec njegova cerka sa tri godine je birala cipelice u kuci, nece crvene vec hoce roze zato sto ima takvu haljinicu....
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:35 29.09.2009

Re: Vrlo iskren i potreban tekst!

fulhampress
Ako smem pitati, gde ste vi trenutno? Ja imam prijatelje u USA i jos se ne zale na decicu ali ipak su jos uvek mala... Mada vec njegova cerka sa tri godine je birala cipelice u kuci, nece crvene vec hoce roze zato sto ima takvu haljinicu....


Mi smo u Torontu.

Nemam iskustva sa decacima posto sam mama jednoj devojcici, ali posmatrati razvoj devojcica je emotivna voznja ekstrema. One su neverovatne od samog pocetka - brzo savladavaju sve prepreke razvoja, vrlo su samopouzdane, probaju nove stvari, ili vrlo jasno kazu 'ne' kad im se nesto nece, jednim pogledom stave do znanja da im je sve jasno i verujem da ako ne bas svaki onda svaki drugi roditelj veruje da ima primerak neke superljudske vrste.

Izmedju 6 i 8 godina, nekad se odrzi i do 10, krenu da se manifestuju uticaji okoline, a okolina je pod uticajem kulture. Koja to pregura i povrati nesto od onog svog pocetnog zesta, ne znam, mozda je pitanje srece. Steta je, neopisiva steta a posmatrati sve to na svojoj deci.... bolje je ne ulaziti u to.
fulhampress fulhampress 14:57 29.09.2009

Re: Vrlo iskren i potreban tekst!


Mi smo u Torontu.

Nemam iskustva sa decacima posto sam mama jednoj devojcici, ali posmatrati razvoj devojcica je emotivna voznja ekstrema. One su neverovatne od samog pocetka - brzo savladavaju sve prepreke razvoja, vrlo su samopouzdane, probaju nove stvari, ili vrlo jasno kazu 'ne' kad im se nesto nece, jednim pogledom stave do znanja da im je sve jasno i verujem da ako ne bas svaki onda svaki drugi roditelj veruje da ima primerak neke superljudske vrste.

Izmedju 6 i 8 godina, nekad se odrzi i do 10, krenu da se manifestuju uticaji okoline, a okolina je pod uticajem kulture. Koja to pregura i povrati nesto od onog svog pocetnog zesta, ne znam, mozda je pitanje srece. Steta je, neopisiva steta a posmatrati sve to na svojoj deci.... bolje je ne ulaziti u to.
*novo



Onda dobro jutro sada! Moj prijatelj sa zenom i decom zivi u Bostonu i ja im cesto idem u posetu a mozda cu i vrlo uskoro opet! Ako ste u fazonu da skoknete do Bostona evo njegovog sajta www.fulhamsalon.com

Inace jedan moj klijent je psihijatar i skroz je cool lik i ima decaka i devojcicu. Kaze da dok su mali , lakse je sa decacima. U pubertetu je teze sa devojciama zbog poplave emocija. Sto se mene tice , ja bih prvo da nadjem normalan primerak zenske vrste koji zeli porodicu i voleo bih i devojcicu i decaka ali otom potom....
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:13 29.09.2009

Re: Vrlo iskren i potreban tekst!

Srecno sa nalazenjem svog primerka

U Bostonu jos nisam bila ali sam slusala lepe stvari pa je u planu u nekoj buducnosti. Hvala na linku.

Nadam se da ce se planovi ostvariti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana