Društvo

Neprekinuti lanac nasilja...

Drago Kovacevic RSS / 01.10.2009. u 15:48

Borba protiv nasilja je prioritet i važnija je i od evropskih intergacija i svakog drugog pitanja u Srbiji danas jer nasilje konsekventno vodi u fašizam, rekao je Tadić novinarima u centru Beograda. On je na Trgu Republike položio cvet i upalio sveću u znak sećanja na Brisa Tatona, francuskog državljanina, koji je na smrt pretučen Beogradu.

"Vidim neprekinutu nit između nasilja koje se dešavalo devedesetih, zverskih zločina na prostoru bivše Jugoslavije, podrske štrajkovima Jedinice za specijalne operacije, političkog jezika koji je proizvodio bes prema takozvanim izdajnicima i stalnog traganja za neprijateljima u društvu", rekao je Tadić. 

Mogao bih nakon dužeg vremena da se složim sa nečim što je kazao Predsednik.....da konačno jedna njegova izjava zvuči suvislo. Mnoge pre ove zvučale su da se čovek prekrsti i upita..šta mu je...

Svejedno,jesu li te izjave date u Bukureštu, Beogradu, Klivlendu, Ljubljani...

Ali, imam bojazan. Smatram da je opravdana ta bojazan. Da će sve ovo završiti samo na krupnim rečima i kao kampanja kratkoga daha jer je koncentracija nasilja na beogradskim ulicama i u javnom životu Srbije tako velika u poslednjih mesec dana da je Predsednik morao ovo da nam saopšti. Dodatni razlog je i smrt francuskoga turiste, mladog čoveka ubijenoga na najgrozomorniji način, međunarodnih konsekvenci koje ona izaziva, pa i nelagode koju zbog toga oseća svako normalan.

Kad ovo kažem imam u vidu neka ranija događanja i povode gde je Predsednik vrlo rezolutno nastupio u javnosti, davao izjave koje su upućivale na to da će država i državni organi odlučno reagovati na nasilje, a od toga nije bilo ništa. Ne mogu a da se ne setim  dana kad je na prozor novinara Dejana Anastasijevića podmetnuta bomba. Predsednik je lično došao u baštu "SOKOJ-a" u Mišarskoj gde se okupljaju novinari "Vremena", gde je bilo mnogo ljudi, evo i ja sam bio tada tamo, simbolički dao snažnu podršku i obećao najozbiljnije da će bombaši i njihovi nalagodavci biti pronađeni. To je bilo pre skoro tri godine...Da li je ikada iko o ovome više zucnuo....Ne..Isto smo videli kad je napadnut "Peščanik" i razbijeno auto njegove urednice za vreme emitovanja i u krugu TV B92...Predsednik strogo traži da se cela stvar ispita a rezultat isti...ništa...

Kad je organizovan miting za Kosovo, onda baš kad su se krale patike i plazma televizori po Beogradu, a rulja napadale i palila strane ambasade, Predsednik je morao u Rumuniju. Javio se otuda, tražio mir i red. Da li je iko ikada odgovaro za sramotno nasilje koje su provodile iste grupe koje to rade i danas...Ne...

Setimo se i raznih obećanja datih glede borbe protiv kriminala i korupcije gde je Predsednik govorio o "nemilosrdnom obračunu" u kome niko neće biti pošteđen bez obzira na funkciju ili stranku iz koje je...Obračun se sveo na nekog bivšeg radikala iz Aranđelovca i na Gorana Kneževića iz Zrenjanina.

I na kraju, "Parada ponosa"....mesecima izjave kako će država sve učiniti da štiti ljudska prava, kako je država jača od nasilnika, da bi usledila zabrana Parade jer su nasilnici imali "praćke i kamenje obojeno u crveno".

Isti ovi ekstremisti ili njihovi saborci, što su danas predmet krivičnoga progona,držali su pre nekoliko godina tribinu o Srebrenici na Pravnom fakultetu na kojoj su se mogle čuti najskaradnije poruke i promociju onoga najgorega u Srbiji. Zna Predsednik šta je toga dana tamo doživela Nataša Kandić, ali je ipakj našao za shodno da održavanje tribinu opravda i kažekako se on ne slaže sasadržajem ali brani pravo javnoga govora.

Kad su u pitanju navijači, pa ja mislim da nemas većeg promotera navijačke logike od predsednika samoga. Sećam se sada vaterpolo finala u Kranju gde smo igrali protiv Hrvatske a Predsednik tada kao ministar, zajedno sa kolegom Svilanovićem sedeo na tribinama baš među navijačima. Došlo je do nereda i po pričanju oduševljenih srpskih navijača ponašao se baš kao i oni.

Nema sportskoga povoda, ne postoji, a da je propustio da preko sporta povećava vlastiti rejting. Čak je i na promociji oficira, tu skoro i u danu kad je otkazao "Paradu ponosa", u svečanom defileu, uz direktan TV prenos i nesnosnu buku aviona, posebno naglašavano da je veliku državnu zastavu koju su nosili akademci "poklonio Novak Đoković".. 

Dakle, ne verujem u obračun sa nasiljem. Verujem da će posledice snositi desetak navijača i niko više. Trojica, četvorica ekstremista iz "Obraza" i "1389" odležaće svoje prekrašajne kazne i tu će se stvar završiti. Sve će prekriti blaženi zaborav i blagoglagoljive predsednikove izjave. Borba protiv nasilja izgleda da ne donosi rejting. A predsednik, bar smo to videli do sada mnogo puta, najviše vodi računa o rejtingu. Mnogo više nego o opštem interesu.

Voleo bih da grešim, ali, pokazaće vreme....da ne grešim..

 



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 16:00 01.10.2009

Fake orgasm

"Vidim neprekinutu nit između nasilja koje se dešavalo devedesetih, zverskih zločina na prostoru bivše Jugoslavije, podrske štrajkovima Jedinice za specijalne operacije, političkog jezika koji je proizvodio bes prema takozvanim izdajnicima i stalnog traganja za neprijateljima u društvu", rekao je Tadić.
Javilo mu iz marketinga: "Sad izvodiš onu tačku udaranja šakom po stolu. I galame kako ćemo se "mi" "energično obračunati" sa "njima tamo". Ma ko oni bili."
A nije na odmet potkačiti nekoga kome je opao koalicioni potencijal...

zeks92 zeks92 22:31 01.10.2009

Fake sex iliti onanija ...

... drndati jedno te isto na 100% nachina ...
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:10 01.10.2009

pazi ovo

Verujem da će posledice snositi desetak navijača i niko više. Trojica, četvorica ekstremista iz "Obraza" i "1389" odležaće svoje prekrašajne kazne i tu će se stvar završiti. Sve će prekriti blaženi zaborav i blagoglagoljive predsednikove izjave. Borba protiv nasilja izgleda da ne donosi rejting. A predsednik, bar smo to videli do sada mnogo puta, najviše vodi računa o rejtingu. Mnogo više nego o opštem interesu.


Iz do sada odlično obaveštenih izvora (ma rekao mi inspektor iz GSUP-a) da je advokat Zora Dobričanin-Nikodinović koja brani onog najstarijeg plaćena od strane FK Partizan. Eto, da neko ne pomisli da Partizan podržava nasilje, oni se bore pravnim sredstvima.

Uzgred ova advokatikinja brani i Milana Radonjića, i onog Romića, ona je advokatkinja UDBE tako da ovi navijači imaju punu pomoć države.
A ovaj oportunista će najsnažnije da osudi. I oštro najoštrije da zahteva da demokratske institucije deluju.
inagadadavida inagadadavida 20:00 01.10.2009

Re: pazi ovo



Iz do sada odlično obaveštenih izvora (ma rekao mi inspektor iz GSUP-a) da je advokat Zora Dobričanin-Nikodinović koja brani onog najstarijeg plaćena od strane FK Partizan. Eto, da neko ne pomisli da Partizan podržava nasilje, oni se bore pravnim sredstvima.

Uzgred ova advokatikinja brani i Milana Radonjića, i onog Romića, ona je advokatkinja UDBE tako da ovi navijači imaju punu pomoć države.
A ovaj oportunista će najsnažnije da osudi. I oštro najoštrije da zahteva da demokratske institucije deluju.


licno, zelim ovim junoshama sto ubise coveka kao kera, dugogodisnje druzenje sa matorim zabelasima, koji ce znati da cene njihov patriJotski zar i mladost u dugim , hladnim , zimskim , zabelaskim nocima..........nesto mi govori da je na pomolu pocetak jedne divne romanse i dugog prijateljstva............ko zna , mozda ce momci nakon tih X godina zabele, biti na celu gay pride parade..........ljudi se menjaju.......

hteo bih jos samo da pomenem frapantnu informaciju koju sam cuo, da partizan buska preko svojih tajkunsko politickih veza da se neki od uhapsenih puste na slobodu....jos jedna potvrda da su one crne rupe na autokomandi, legla kriminala, dilovanja, i glavni stabovi bandi......a ne fudbalski klubovi i sportska drustva.......i da to djubre, treba sto pre prodati ili rasformirati...

znam da je to utopijski, jer "svete krave srbije" voljenije necete verovati i od kosova i od metohije su nedodirljivi hramovi svakolikog srBstva ....i tu leka nema, bar ne u ovoj zemlji........

ima jos tu sto sta da se napise, ali cu da zavrsim time, da sam danas bio na trgu.....i da nije bilo ljudi koliko sam ocekivao, iako daleko od toga da ih je bilo malo.....ali, oni koji su bili su mi opet ulili nadu da ima sanse da srbija jednoga dana bude i normalna zemlja, a ne ustanova poluzatvorenog tipa...dok su neki dobri ljudi palili svece , mozda ne Tatonu koliko beogradskom duhu i gostoljubivosti......navijaci , obrazovci, skinsi i ostali pacovi su , pretpostavljam bili u svojim misijim rupama, cekajuci da prodje i da ponovo izmile .....kukavicki , kako i jedino znaju , 20 na jednoga.........na trgu ih nije bilo

adam weisphaut adam weisphaut 16:18 01.10.2009

Obećanje,

ludom radovanje...
fixxerus fixxerus 16:43 01.10.2009

ambrozija se širi:.



ex
jadna sva ova naša deca
sva

došlo na naplatu ono
što smo se zajebavali
puštali da ix qurčeva televizija uzgaja
da korenje slobodno cveta
da ix crni biseri bodre na pakao
da nam lepa sela ružno izgore
da se beži iz jebene škole
da se stoji u redovima gneva
da nam ne daju napolje ni kad su nam vezana creva
u smradu laži a u srcu europe
da živimo na moždanoj promaji
pola našeg a celog njixovog veka
te da nam umesto stadiona zatvaraju pozorišta
i drkaju po upravnim odborima partizana i zvezde
a juče me tukli na sred mosta


gde pocepani profesori uče
kako se iz gladne krave dobija malo mleka
pa im se smuče koalicije nemogućix
jer i poslednji idiot može da ukapira
kako se najveći lažovi prenemažu pred izbore ko pičke
pa posle kad pobede na pinku turaju čičke
promuklim glasovima i glazbenoj omladini
tupe
kako su važnije marke automobila od pametnog prelaženja ulice
kako je život jeftin a kopačke skupe
kako se brane boje izdajničkog kluba
kako su nam banke jedini spas
za sve pare
za sav život
za očajanje
besmisao
za najveći gubitak:

tebe!, sine moj
tebe

i nas
mariopan mariopan 17:42 01.10.2009

Re: ambrozija se širi:.

Fixere, stotinak preporuka od mene
Kazezoze Kazezoze 17:55 01.10.2009

Re: ambrozija se širi:.

mariopan
Fixere, stotinak preporuka od mene

MAJSTOR!!!
gorio92 gorio92 20:03 01.10.2009

Re: ambrozija se širi:.

Fixere, stotinak preporuka od mene

neverovatnimiki neverovatnimiki 17:34 01.10.2009

Tadic,baki sine!


Exitus Letalis Exitus Letalis 18:13 01.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

šta god da je rekao, neviđeno je okasnio.
ne mogu da se šetam sa đilasom koji je samo pre dve
nedlje rekao da ne deli vrednosti (znači prava) naših građana homoseksualaca.
ne mogu da šetam sa tadićem koji je rekao na kolumbiji da nije bilo
genocida i da nije zabranjena parada.
žao mi je što su oni preuzeli ovu šetnju.

sećam se kada smo pravili protest protiv rata "ceni flor" kako su drašković i
koštunica odgurnuli profesora životića i stali na čelo kolone a slikao ih rts.
tada je bilo oko 100.000 građana.
koliko su tada bili licemerni pokazalo je vreme.

tada sam učestvovala, čak i u organizaciji, danas neću da mene zloupotrebe.
ko ima jači stomak, bujrum!
gorio92 gorio92 20:06 01.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

šta god da je rekao

ništa rekao nije!
maqdalena maqdalena 01:35 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!


K*mon ljudi,pa ja koja sam na 1000 km od kuće pa znam kad mi se u gradu poveća broj hitlerjungenčića a on mi sad prodaje priče o nekakvoj teorii koja jedino što čini malo mu pere ruke (Jel bogati krive su devedesete i loše navike iz tog perioda)...[i] Nismo mi tu ništa krivi, nismo znali, nismo znali... [/i]

Pa jel njegova deca ne idu u školu? Priča li on sa njima?... Čisto da sazna šta sve znaju đaci prvaci.
I ne samo on nego i svi ostali roditelji.

I nije bitno ko je kriv. Bitno je ko se trudi da nešto uradi.

Ko se trudi?
dj dj 11:14 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

ne mogu da se šetam sa đilasom koji je samo pre dve
nedlje rekao da ne deli vrednosti (znači prava) naših građana homoseksualaca.
ne mogu da šetam sa tadićem koji je rekao na kolumbiji da nije bilo
genocida i da nije zabranjena parada.
žao mi je što su oni preuzeli ovu šetnju.


to sto ti i ja ne mozemo nikom nista ali meni nije jasno kako jovanovic i korac mogu. ldp i sdu bi trebalo da budu najnezadovoljnije partije u srbiji. najdalje su od svojih proklamovanih ciljeva. cak i raspali radikali imaju danas cemu da se raduju u ovoj usranoj zemlji, o dss-u i seljanima, naprednjaciam i da ne govorimo. umesto da upere prst u tadica kao najodogvorinjeg za svo to nasilje, jer on to i jeste, ne kao inspirator nego kao neko ko je morao i trebao da prekine taj lanac o kome prica, oni ladno u setnju sa njima. i apeluju na drzavne organe i bla bla bla...to je nesto sto ja necu oprostiti. nije sporna potreba da se jedan takav protest odrzi ali ono juce je bila sramota, bar za mene. to je isto kao da je otpor devedesetih setao sa podmlatkom sps-a apelujuci na slobu da ne znam sta preduzme kontra ne znam cega... za mene konacni dokaz da ldp vise ne postoji. jako mi je zao
sybil sybil 11:42 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

ne govorimo. umesto da upere prst u tadica kao najodogvorinjeg za svo to nasilje, jer on to i jeste, ne kao inspirator nego kao neko ko je morao i trebao da prekine taj lanac o kome prica, oni ladno u setnju sa njima. i apeluju na drzavne organe i bla bla bla...to je nesto sto ja necu oprostiti. nije sporna potreba da se jedan takav protest odrzi ali ono juce je bila sramota, bar za mene. to je isto kao da je otpor devedesetih setao sa podmlatkom sps-a apelujuci na slobu da ne znam sta preduzme kontra ne znam cega... za mene konacni dokaz da ldp vise ne postoji. jako mi je zao


ne razumem zasto ste se svi sada okomili na tadica i ds? koliko je meni poznato mup na celu sa sps-om i dacicem je odgovoran za bezbednost, prema tome glavni krivac je dacic. da li mislis da se dacic promenio i da nema veze sa ovim sto se desava, da nije odgovoran? da li treba podsecati na karakterne crte prosecnog spsovca iz 90-ih? zar ne mislis da je folirant? e, vidis setnja ima za cilj da ih podseti na 6. oktobar, mnogo su se okurazili.
dj dj 11:55 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

sybil..a dacicu sam ja dao mandat? covek iz moje stranke je sredio pasos kovacevicu. gradonacelink koga sam ja predlozio kaze da ne deli sistem vrednosti sa ugrozenim manjinama, ja idem okolo i ne dam kosovo dok mi u centru glavnog grada vlada anrhija, moj ministar pravde ne reaguje da masovno neosudjivanje svih onih koje svoje zlocine uviju u malo patriotizma, ja sa dodikom idem na cevape i gledam tekmu....

dj dj 12:20 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

i da.. nisam se ja okomio na tadica jer od njega nisam nista ni ocekivao, tj i mislio sam da ce manje vise biti ovako. moj komentar se odnosio na ldp. ocekivao sam da ce ulazak u parlament iskoristiti za borbu za bolju srbiju. posto sad vidim da je njima i ovakva kakva je sasvim dobra osecam se malo glupo i iznevereno. ok, to je samo moj licni problem i nema potrebe da se iko uzbudi, jedan glas manje vise, koga briga...
sybil sybil 12:37 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

pazi, nije tadic postavio dacica, izborni rezultatati su bili takvi da je sps ispao nuzno zlo. da je ldp imao dovoljno glasova bio bi umesto sps-a, nije to nikakvo postavljanje. da je ldp umesto sps-a sada ne bi imali ovakve probleme. ne vidim razlog zasto bi bio razocaran ldp-om. ldp mora da menja strategiju ako hocemo da imamo ds-ldp vladu jednog dana, sto da ne.
dj dj 12:56 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

razumem ja da je ds mainstream i da oni moraju da misle i o glasacima dss-a i o ldp-eovcima. ali izvini... na koji nacin mislis ti da ldp dobije vise glasova? odakle ti glasovi.. iz radikala? argumentovano i dosledno napadati ds, ukazivati na greske koje ds radi i vremenom ce biti sve vise onih koji ce reci ok, ajmo malo radikalnije protiv ove stoke desno.. ds paralelno sa tim radi na pridobijanju onih koji mogu da sazvacu tadica ali ne mogu cedu i to je jedini nacin da dodjemo do tih famoznih 50%. ovako, utapajuci se u ds ja stvarno ne vidim poentu postojanja ldp-a. jos jednom, za kraj.. ne pricam o napadanju radi pukog napadanja, niti imam neki fetis "hejtovati ds" ali pomagti da se odrzi status kvo je po mom skromnom misljenju potpuni promasaj
sybil sybil 13:23 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

ne, ja mislim da se preraspodelom glasova izmedju ds i ldp-a nista ne resava. cilj je da oni naprave vladu. odbijam da pomislim da su svi radnici, socijalno ugrozeni i zrtve tranzicije - radikali. to je veliko glasacko telo, a njima se niko ne obraca sem populista. zasto? ldp treba da nadje nacin da pridobije ugrozene, da se nametne kao neko ko se bori za socijalnu pravdu i zastupa njihove interese iz evropske perspektive. i naravno da promeni predsednika i rukovodstvo, da se spusti sa nerealnih visina i da zasuce rukave.
dj dj 13:30 02.10.2009

Re: Tadic,baki sine!

ldp treba da nadje nacin da pridobije ugrozene, da se nametne kao neko ko se bori za socijalnu pravdu i zastupa njihove interese iz evropske perspektive. i naravno da promeni predsednika i rukovodstvo, da se spusti sa nerealnih visina i da zasuce rukave..


pa to i kazem. he, ubise se od nametanja a rukavi samo kratki, klimatizovano bre svuda :))
loader loader 18:32 01.10.2009

Komad u deset činova !!

D.Kovacevic:
" Borba protiv nasilja izgleda da ne donosi rejting. A predsednik, bar smo to videli do sada mnogo puta, najviše vodi računa o rejtingu. Mnogo više nego o opštem interesu.
Voleo bih da grešim, ali, pokazaće vreme....da ne grešim.. "


Pustio bi Drago predsednika, al neće predsednik Dragu. Taman se kod Drage javi tračak nade u valjane društvene procese u Srbiji, kad ono se predsednik povodom nečega oglasi u javnosti i skrši Draginu taman uspostavljenu nadu :)

Nego, čini se da se ipak nešto dešava. Treba posmatrati proces u celini, i u dužem vremenskom periodu. 80-tih i 90-tih je stvarana baza za nasilje koje gledamo i dan-danas. Nakon 2000-te nailazi privid velikih društvenih promena, a u stvari veliki kompromis sa snagama koje su određivale sudbinu Srbije 80-tih i 90-tih, odnosno, ne ni kompromis, već komplikovan proces upodobljavanja i što manjeg oštećenja između jačeg, a to su snage Srbije prošlosti, i slabijeg, što jesu snage Srbije budućnosti, pri čemu faktičku, a uglavnom i formalnu većinu imaju snage prošlosti. Jedini razlog što snage Srbije prošlosti pristaju na ikakav kompromis ovih godina jeste spoljašnji faktor i procena da bi bez kompromisa ponovo došlo do neke društvene bure (kakva je bila oktobra 2000.) gde bi oni još više bili na gubitku, nego što su ovako, pristajući na društveni kompromis. Faktički, od 2000. pa sve do leta 2008. lider dss ima vlast (i sve vreme daje prećutnu podršku ultradesničarskim pokretima, kad je već o tome reč). Tek u ovih godinu i nešto dana vlada - i to širokokoaliciona vlada koja u svojim redovima ima one koji su kreirali politiku 90-tih i koja zbog toga radi sa polukapacitetom u smislu reformatorstva - počinje da menja kurs Srbije. U međuvremenu, što se nipošto kao prvovažan faktor ne sme smetnuti s uma, kod biračkog tela nije prestala većinska podrška ili sklonost ka "patriotskim vrednostima", a narasla je i desničarska sns, dodatno osnažena globalnom ekonomskom krizom. Aktuelna vlada je stoga svoju volju za razrešavanjem nekih teških pitanja zaostalih iz prošlosti opet morala da meri kroz prizmu pomenutih okolnosti. Tek sa pojavom ovih drastičnih, bolje reći tragičnih slučajeva u poslednje vreme - moglo se sa smanjenim rizikom od oštećenja rejtinga pristupiti odlučnim merama protiv nasilnika i protiv organizacija koje propagiraju nasilje, a koje su uporno, sve vreme, na perfidan način branjene od strane sns i narodnjačkog bloka. V.Ilić se pre neki dan silno zabrinuo za njih i javno kazao kako on ne vidi dokaz njihovog nasilništva. Tu nikako ne sme da čudi potreba vlasti da odmerava vreme i oštrinu svojih poteza protiv ultranasilnika.

Kako god bilo, stvari se odvijaju u boljem pravcu nego što su ranije. Ranije je nasilje narastalo, jer je uporno pothranjivano. Od ovih dana će morati da bude u defanzivi i odumiranju, jer će biti sistematski suzbijano. To što ne može da bude suzbijeno i očišćeno za 2-3 dana nije nikakav dokaz da se stvari ne kreću u boljem smeru.

Time Bandit Time Bandit 18:46 01.10.2009

Re: Komad u deset činova !!

Pustio bi Drago predsednika, al neće predsednik Dragu.


kao i borba Titana, do zadnjeg glasača

loader loader 18:50 01.10.2009

Re: Komad u deset činova !!

E, pa, Time, skoro se ovako spontano i na glas nisam nasmejao... :)))
ecce-florian ecce-florian 18:39 01.10.2009

Borba protiv nasilja je prioritet

rekao je Tadić novinarima u centru Beograda
evo gde mogu da se pronadju pregaoci za takav odlučan zadatak
kod mikimedica
ako ne mere do tokija može bar do montane

+ bonus track
Savet za nacionalnu bezbednost, čijom sednicom je predsedavao predsednik Tadić, usvojio je predlog mera za opštu bezbednost i naložio Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP) i Ministarstvu pravde da ih u najkraćem mogućem roku sprovedu u delo.

Ako neko zna nešto više o ovom nadasve ineresantnom detalju neka okači
soylentgreen soylentgreen 19:43 01.10.2009

Glupi a neophodni

Obracuna sa troprstaskim pravoslavnoklerofasistima nece biti ne zato sto ne donosi rejting - donosi ga, nego zato sto su isti baza vlasti na koju politicari racunaju. U njihovim sitnim politicarskim glavama uvek postoji racunica "da je ovo ipak Srbija" i da postoji ta bezimena i brojna masa nemisleceg "naroda", odrasla na guslama, ubedjena da je nebeski narod, koja je misli da je samo par prebijenih neprijatelja deli od raja. To se zove pragmatizam. Setimo se, i Hitler je vrlo pragmaticki smatrao religiju za neophodnu glupost pomocu koje se lakse manipulise podanicima.

Ta bezimena masa je kao glup a veliki pas, koji lezi i zarezi tu i tamo, i na poziv gazde ce da skoci i ujede. Tadicu i inima ne pada na kraj pameti da ga se rese, jer bi se onda suocili sa uzasavajucim zahtevima mislece populacije da vlast organizuju na nekoj vrsti participacije, tzv. demokratije. Rad sa kucetom je mnogo jednostavniji.

Mislim da je tu i sustina nepremostive razlike izmedju Djindjica i ostalih. Djindjic je bio spreman da se ratosilja kuceta.

Oliver Klaćik Oliver Klaćik 20:38 01.10.2009

A šta ako grešiš?

Poenta je da niko od nas ne zna šta sutra donosi, a oni koji tvrde da znaju spadaju u red proroka, što ja ne prihvatam kao realnost.

Jeste Tadić pravio greške i činjenica je da ga ne podnosiš, ali zar ne bi bilo bolje da se sva ova energija koja danas postoji u Srbiji među "normalnim" ljudima usmeri na to da promenimo način na koji se vlasti u Srbiji ponašaju. Hajde da svi pošaljemo tako veliku i jasnu poruku da hoćemo da budu bolji nego što jesu. Hajde da učinimo nešto konkretno, umesto da samo stalno ponavljamo kako vlast ne valja. Naravno da ne valja. Vlast je slika građana koji su glasali za nju, i da bi vlast bila bolja i građani moraju biti bolji. Jer koja je alternativa... Novi izbori? SNS + DSS + NS na vlasti? Hajde da kažemo trenutnoj vlasti šta želi građanska Srbija. Ko čini promene u društvu? Ne političari, nego građani koji čine nešto pozitivno i koji se bore za svoje stavove i time menjaju stavove političara. A konstantne kritike na račun Tadića sa tvoje strane su postale već pomalo dosadne, jer je lako kritikovati a mnogo teže naći dobru alternativu.

Pozdrav
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:45 01.10.2009

Re: A šta ako grešiš?

Oliver Klaćik
Hajde da kažemo trenutnoj vlasti šta želi građanska Srbija. Ko čini promene u društvu? Ne političari, nego građani koji čine nešto pozitivno i koji se bore za svoje stavove i time menjaju stavove političara. A konstantne kritike na račun Tadića sa tvoje strane su postale već pomalo dosadne, jer je lako kritikovati a mnogo teže naći dobru alternativu.


A možda ne bi bilo loše da Tadić uradi tačno ono što je pričao u kampanji. Najbolje u prvoj, ali ni druga nije za bacanje. Ako ne, eno mu poslednji politički program DS iz 2005. godine. Da iz 2005. jer od tada DS nije ništa novo uradio na političkom planu. A možda da Tadić malo drukačije vodi stranku, u GO gotovo da nema više političara ostali samo menadžeri. A ako je Tadić najbolje što ovo društvo može... onda ništa.
Oliver Klaćik Oliver Klaćik 20:54 01.10.2009

Re: A šta ako grešiš?

uros_vozdovac

A ako je Tadić najbolje što ovo društvo može... onda ništa.


Pa, upravo o tome pričam. Tadić jeste trenutno najbolje što ovo društvo može jer je druga opcija Tomislav Nikolić. I šta god ja mislio o Tadiću, po meni je Nikolić daleko gora opcija.

Zato i kažem da je jedino šta trenutno možemo da učinimo je da na neki načim nateramo Tadića i ostale na vlasti da se ponašaju onako kako smo očekivali kada smo glasali za njih. A ako ti misliš da ovo društvo može bolje... Pa, ja mislim da trenutno ne može.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:10 01.10.2009

Re: A šta ako grešiš?

Oliver Klaćik
Zato i kažem da je jedino šta trenutno možemo da učinimo je da na neki načim nateramo Tadića i ostale na vlasti da se ponašaju onako kako smo očekivali kada smo glasali za njih


A možda je argumentovana artikulisana kritika pravi način. Možda je pretnja apstinencijom na izborima pravi način. Na ćutanje i odobravanje misliče da radi pravu stvar. A ovo društvo može bolje, siguran sam. Joj ako ste u pravu kolega.
Oliver Klaćik Oliver Klaćik 21:49 01.10.2009

Re: A šta ako grešiš?

A ovo društvo može bolje, siguran sam. Joj ako ste u pravu kolega.


Siguran sam da znaš da svi ekstremisti desno od centra uvek izlaze na izbore. Jedino šta bi postigli ne izlaženjem na izbore je upravo vlast idiotskih stranaka. To nije rešenje.
dj dj 11:39 02.10.2009

Re: A šta ako grešiš?

Novi izbori? SNS + DSS + NS na vlasti? Hajde da kažemo trenutnoj vlasti šta želi građanska Srbija. Ko čini promene u društvu?


gradjanska srbija se vec dovoljno puta izjasnila. dosta vise sa pricama sta bi bilo kad bi neko drugi preuzeo vlast. ne bi dali kosovo, kovacevic bi dobio svoje milionce, mladic bi bio u sumi, zvezda i partizan bi ispadali u prvom kolu, navijaci bi ubijali strance i pedere, beli sengen bi bio, samo sto nije... jel vam ovo nesto poznato?
Ivan Marović Ivan Marović 01:05 02.10.2009

Proročanstvo

Drago Kovacevic
Voleo bih da grešim, ali, pokazaće vreme....da ne grešim..
Ne grešiš, do sada su se sva tvoja proročanstva ostvarila, osim u par slučajeva kada si ti pogodio, ali su događaji promašili.
Time Bandit Time Bandit 05:43 02.10.2009

Re: Proročanstvo

osim u par slučajeva kada si ti pogodio, ali su događaji promašili.


Ima toga kod Srbalja, visili naopačke sa šljive, pa im se vizije stvarale, i sve se na kraju desilo otprilike kako su rekli, a i da nisu niko ne bi primetio...

leopold_lady leopold_lady 04:11 02.10.2009

Ne znam predsednika....

sem sa Tv-ja .... Etoooo i ja da ne znam nekog..... Ne znam još 7 800 000 ljudi ove zemlje .... A možda čak i više.... Kažu da nas ima oko 8 000 000 .... No,to na stranu....

Stalno pominju ljude iz prošlosti.... Uglavnom se ne pominju pravi ljudi.... Sećam se priče o gradonačelniku koji nije dozvoljavao haos u Beogradu.... Niko nije mogao da se doseli u Beograd ako nema posao,a posao nije mogao da dobije,ako ne stanuje u Beogradu..... Mnogi ga kude,većina ga hvali,....Jer,dok je on bio na vlasti - znao se red..... Branko Pešić.....

Ko ne zna - preuzela ovo iz Vikipedije ....

Branko Pešić
Iz Vikipedije, slobodne enciklopedije

Branko Pešić (1922-1986) učesnik NOR-a, društveno politički radnik i gradonačelnik Beograda od 1964. do 1974. godine.

Rođen je 1. decembra 1922. godine u Zemunu. Učesnik je Narodnooslobodilačkog rata od 1941, a član Komunističke partije Jugoslavije od 1942. godine. U toku rata bio najpre poltički radnik u Zemunu i okolini, potom je sa vojvođanskim brigadama prešao u Bosnu.

Posle oslobođenja Jugoslavije nalazio se na raznim dužnostima. Bio je član i sekretar Gradskog komiteta Saveza komunista Srbije u Beogradu; predsednik Skupštine opštine Zemun, od 1955. do 1958. godine; predsednik Skupštine grada Beograd, od 1964. do 1974. godine; član Izvršnog veća Socijalističke Republike Srbije i drugo.

Bio je jedan od najpopularnijih gradonačelnika Beograda, a u vreme njegovog mandata izgrađeni su mnogi važni kapitalni objekti: Mostarska petlja, most „Gazela“, Terazijski tunel i drugi. U vreme Pešićevog mandata usvojen je i ambiciozni plan spuštanja Beograda na reke (Beograd na Savi), izgradnje Beogradskog železničkog čvora i Beogradskog metroa.



Ja znam da sam drastična,ali bi uvela Policijski Čas .... Na neko vreme.... Možda to ne bi bilo rešenje.... Ali bi ako ništa drugo na prvo vreme zaustavilo huligane....Jeste da bni zaustavilo i druge građane ...Da ne predlažem i ne maštam previše.... Ja generalno nemam rešenje za njih.... Ja koja večito pokušava da iz datih situacija sagleda sve iz svih uglova i da izanalizira i razmotri sve aspekte nekih stvari - nemam rešenje....Nemam čak ni predlog za rešenje .... Onda vam je jasno koliko je sati.... (5:04 h -ujutru,momentalno - šalim se) ....
Rejlem Rejlem 09:02 02.10.2009

Re: Ne znam predsednika....

u vreme njegovog mandata izgrađeni su mnogi važni kapitalni objekti: Mostarska petlja, most „Gazela“, Terazijski tunel i drugi. U vreme Pešićevog mandata usvojen je i ambiciozni plan spuštanja Beograda na reke (Beograd na Savi), izgradnje Beogradskog železničkog čvora i Beogradskog metroa.


35 godina kasnije...Gazela sa Mostarskom petljom se raspada, tunel se malo-malo pa trljka i sredjuje, Prokop i dalje u rudimentarnoj fazi, metro ni na vidiku...shopping mall-ova k'o g...., a firme koje su nesto ranije i radile privatizovane i rasturene...ne proizvodi se maltene vise nista...
Cveta cvece, zubori potok, teku med i mleko...
leopold_lady leopold_lady 11:51 02.10.2009

Re: Ne znam predsednika....

Gazela sa Mostarskom petljom se raspada,


Kamioni....Šleperi..... Večite gužve ..... Gledam svaki dan kad idem u grad....


tunel se malo-malo pa trljka i sredjuje


Da,ali ništa posebno nije sređen - juče prošla ponovo ....


Prokop i dalje u rudimentarnoj fazi,


Vidiš - na tu stranu nisam dugo išla,ali ti verujem .....


metro ni na vidiku


E,da.... A toliko je projekata i projekata i rešenja dato za metro - a od metroa ništa .... Neka rešenja su mi se čak i sviđala,ali ko sam ja da se meni nešto svidi ???


a firme koje su nesto ranije i radile privatizovane i rasturene...ne proizvodi se maltene vise nista...


O tome da ne pišem .... Ubiće me u pojam ovi proevropski pametnjakovići sa svojim nevladinim organizacijama,akcijama itd itd ..... (svi sem Krugoline - da naglasim) ....
Rejlem Rejlem 14:37 02.10.2009

Re: Ne znam predsednika....

Dobar Krugolinin tekst danas, bas mi je legao
Valjda zato jer poznajem njenu-doktorku-sada-nacelnicu, po dobrom naravno
Jos par minuta pa idem u Pionirski park (juce naravno nisam isao, bljutavo mi je bilo)
Rejlem Rejlem 08:54 02.10.2009

Neprekinuta nit...

...nerada vladajucih garnitura, a pre svega Borisa Tadica. Vec 9 godina od pada SM a nismo se makli maltene nikuda. Odlicna je bila g-dja Srbijanka Turajlic kad je primala nagradu 'Maja Marsicevic Tasic' pre neki dan - 'Dobila sam nagradu za neuspeh'. Nema institucija, nema formiranog civilnog drustva, nema SREDJENE I ORGANIZOVANE ZEMLJE, SAMO ILUZIJA I PRIVID DA SE NESTO RADI.
MUKA MI JE!!!
adam weisphaut adam weisphaut 16:15 02.10.2009

:)

"1389" traži zaštitu Rusije
2. oktobar 2009. | 15:10 | Izvor: B92
Beograd -- Predstavnici pokreta “1389”, čiju je zabranu tražilo Republičko Tužilaštvo, traže zaštitu od Ruske ambasade.

Nekoliko članova tog pokreta okupilo se ispred ambasade Rusije, a zatim ih je, prema njihovoj tvrdnji, primio ataše za štampu. Oni su ambasadoru Aleksandru Konuzinu poklonili majicu sa likom premijera Rusije Vladimira Putina.

Razlog odlaska u rusku ambasadu je, prema rečima člana pokreta “1389”, Srđana Krunića, to što je policija pri pretresu stanova vođa Pokreta, pored pištolja i pancira, kako tvrde, zaplenila i majice sa Putinovim likom.

Krunić je rekao da su od ambasadora Konuzina zatražili da reaguje protiv, kako je naveo, provokacija i iskušenja, koji ugrožavaju rusko-srpske odnose.

Ruska ambasada se nije oglasila ovim povodom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:59 02.10.2009

Gaće se peru, a ne kriju

Evo danas svi mediji prenose kako nema posledica po odnose sa drugim zemljama. Uzdah olaksanja? Mozda za Dacica, Jeremica i Tadica, za Srbiju jos jedan poraz. Ali sta ja da pricam, mnogo bolje to kaze donji tekst.

Kad porastem, ubiću kengura
Biljana Srbljanović
02.10.2009.

U celoj ovoj politički komplikovanoj i ljudski tragičnoj situaciji, oni koji bi morali biti odgovorni i oni koji bi morali tražiti tu odgovornost, uporno ponavljaju samo jednu jedinu stvar – šta će se dogoditi sa slikom zemlje u „inostranstvu”? Da li će to narušiti naš „ugled” i šta se po tom pitanju može učiniti? Ukratko i srpski – „šta će svet da kaže”?

Baš me briga i za ugled zemlje i za inostranstvo, za šengen vize i izveštaj Evropske komisije. To su sve posledice, a ne uzroci. Dosta mi je te provincijalne jukstapozicije nekoga ko uporno veruje da je večito u centru pažnje čitavog sveta i da je jedino važno da se problem ne vidi, da se „ne obrukamo”. Važno je da izgleda da tragamo za Mladićem, a ne stvarno da za njim tragamo. Važno je da deluje da želimo evropske integracije, a ne da nešto ozbiljno tim povodom i uradimo. Važno je da MMF pomisli da ulazimo u reforme, a ne pada nam na pamet da ih stvarno i sprovodimo.

Večita malograđanska priča o sakrivanju prljavog veša, najgore što može da se čoveku zameri, je da „ruži sliku Srbije u svetu”.

Prvo, „svet” baš briga za Srbiju, najmanje onoliko koliko Srbiju zapravo baš briga za svet.

Drugo, u svim za Srbiju važnim evropskim institucijama, ne sede mutavi i slepi ljudi, naivne budale, što čekaju da im mi odavde podvalimo sliku stvarnosti.

Treće, a ne manje bitno, gaće se peru, a ne kriju. To da li ih svet vidi ili ne, ni na koji način ne utiče na štroku istih.

Razumem potrebu da ljudi pokažu svoje emocije, iako mi javno prikazivanje tuge izaziva nelagodu. Ali nemam razumevanja za odsustvo besa, ljutnje i konkretnih zahteva. Šta znači ruža i sveća u rukama onih koji su na vlasti? Njihov posao i njihova odgovornost nije da plaču sa građanima, već da građane zaštite.

I mi, koliko puta treba da idemo i palimo sveće na nekom beogradskom pločniku, da bi nam sinulo da je ta smrt mogla da se spreči i da je, zbog toga što nije sprečena, neko i odgovoran? To što je nekoliko „huligana” pohapšeno, to je ništa, to je prašina u očima. Prvo da vidim da budu i ozbiljno procesuirani, pa da kažem šta mislim o tome.

Osim toga, zanima me i koji policajci su bili odgovorni za taj deo grada, te inače napete večeri? Koji je službenik MUP-a bio ulicu pored, gde je bio i šta je radio, što nije stigao na početak, nego na kraj tuče? Postoji li odgovornost, ako ništa drugo, onda za nesposobnost organa bezbednosti?

Počev od tog na ulici, preko onoga što mu naređenja izdaje, pa sve do onoga koji vodi politiku tog ministarstva? Ukratko, nije ova tragedija slučajni požar, ona je mogla i morala biti sprečena i izvršioci ubistva su poslednji važni u čitavom ovom lancu.

Ovo nije nikakva „kapitulacija države”, ovo je pobeda države, onakve nakazne kakva ona u ovom trenutku jeste, nad svim njenim građanima.

Ovo nije nikakav sportski huliganizam, ti izvršioci zločina su samo sticajem okolnosti regrutovani među bezumnim budalama što se valjaju po stadionima. To što vlast svaljuje odgovornost na navijačke grupe, ponovo je samo bacanje prašine u oči. Pa građani, kad već plačete, treba da znate zbog čega vam suze teku. Zamagljuju vam pogled, na isti onaj način na koji se oduvek pokušava podvaliti „inostranstvu”. Da ljudi pomisle da će krivci biti kažnjeni, dok pravi krivci sede u vlasti.

Osim toga, s kojim pravom se država obrušava na navijače, kada u upravama sportskih klubova sede ministri, zajedno sa tim navijačima? Baš onih sportskih društava sa čijim čelnicima se ista ta policija i ta ista vlast spektakularno obračunava medijskim hapšenjima i mutavim puštanjima na slobodu.

Mi smo paramilitarna zemlja, koja glumi da ima civilnu vladu, navijači su najamnici, profesionalni vojnici. To što uglavnom ne nose uniformu, ne znači da nisu pripadnici jedne složene i komplikovane hijerarhije, koja doseže do samih vrhova vlasti. I sad će ta vlast da se isplače sa građanima, pripreti degenericima sa stadiona, upre prstom u dve tri paraintelektualne desničarske skupine i tako da reši problem?

A istovremeno će da nastavi da podrgeva sportsko-patriotski trans svaki put kada bilo koji profesionalni sportista postigne bilo kakav uspeh. I umesto da ulaže u budućnost sporta, decu koja treniraju u očajnim uslovima ili jednostavno opštu fizičku kulturu, borbu protiv ravnih tabana i krive kičme, ovde država ulaže u one već bogate i uspešne, zatim i pre svega u večeri za odvaljivanje, histerično klicanje „koliko smo jaki”, svaki put kada neko, na primer, osvoji – srebro.

Ja sport ne pratim, nego ga naporno treniram. Nikad mi ne bi palo na pamet da organizujem doček profesionalnih sportista na centralnom gradskom trgu, u atmosferi u kojoj neke devojke, koje su netom pre toga felacijom platile vožnju do centra, pa od kusura kupile pljesak, onda se zakačile na gvozdene bankine, prevalile u struku i isplivale iz wanderbra, vrište u transu imena bogatih muškaraca, i to je kao sport?

Ili potpuno obeznanjenih momaka, kojima nikad na pamet ne bi palo koliko rada i odricanja je potrebno za bilo kakav uspeh, pa i kad juriš loptu, koji urlaju ime Srbije, kao da je Srbija pevačica, a ne geografski pojam i u transu mogu da polupaju sve, samo da pokažu ono isto, koliko smo - „mnogo jaki!”.

Iako poštujem plemenite napore ljudi koji su izašli da upale sveću Brisu Tatonu, zanima me šta će sada, kad su se isplakali, dalje na tu temu da urade? U stvari, zanima me šta su i samim tim šetanjem uopšte mislili da su uradili? Šta ima ministri i narodni poslanici da se patetično umuvavaju u masu studenata, koja, ajde i to da kažem, nije baš došla u nekom zavidnom broju, više ih je bilo na Beer Festu, Guču da ne spominjem, nego što ih je bilo juče.

Šta će gradonačelnik među njima? Protiv koga i protiv čega on protestuje? Zašto šef parlamentarne stranke, koja je deo te beogradske vlasti, šeta sa studentima, umesto da tim studentima odgovara na pitanja? Znate zašto, jer mu pitanja niko ni ne postavlja.

I šta će građani, dakle, dalje da urade? Da traže od svojih poslanika postavljanje pitanja odgovornosti u parlamentu, temeljnu reformu policije i pravosuđa, da pažljivo prate šta će dalje biti sa uhapšenima, kada će početi sudski proces, koliko će trajati i kako će ozbiljno biti vođen?

Nešto ne verujem.

Jednostavno, ne verujem da će se, već petnaest dana od danas, iko više interesovati za ovaj događaj. Pa i svi oni, koji su iskreno zaplakali, polažući cveće na pločnik, tamo gde su momku smrskali lobanju, a posebno ne one stranke koje bi morale biti savest vlasti, a koje misle da su svoju dužnost obavile paljenjem sveće, izdavanjem vehementnog saopštenja, polaganjem cveća na mesto zločina, pa pošle da vide pošto košta beogradski sajam.

I niko ih, na njihovu pravu obavezu, više neće podsećati.

U senci ovih događaja, ljudima je verovatno promakla još jedna užasna vest. Neko je pokušao da ukrade par kengura iz zoološkog vrta, verovatno za dekoraciju bašte, supe ili zida nekog milijardera, mada sam sklona da poverujem u teoriju kako je to umobolna osveta za presudu protiv još jednog „sportskog” nasilnika, oca teniserke Jelene Dokić, kome je, zbog pretnji za ubistvo australijskoj ambasadorki, prošle nedelje potvrđena kazna zatvora.

Akcija je pošla naopako, jedan kengur je pobegao, drugi je odmah izvršio samoubistvo udarcima u glavu svoje betonske ćelije. Odbeglog kengura je jedna žena ubrzo zatim pregazila kolima, ubila na mestu. Žena je, po svedočenju očevidaca, izašla iz kola i silno se čudila otkud kengur na Dorćolu, u blizini ZOO vrta, a odmah zatim sela u svoja kola i pobegla sa lica mesta.

Možda je, da se ne ogrešim o ženu, stvarno mnogo žurila. Da upali sveću onom jadnom momku, što je dušu ispustio misleći da je Beograd svet.

Peščanik.net, 02.10.2009.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana