Šta sam naučila u školi ove nedelje...

bocvena RSS / 03.10.2009. u 18:43

     Ovih dana sam izigravala samohranu majku, a Cvex oca na službenom putu. U školi menjala koleginicu u nastavi i učlanjivala prvake u biblioteku. Vodila Ognjena u vrtić, a posle u parkić, pa po seku u školu. Kod kuće kuvala, prala i peglala i obećala Nadji sladoled ako dobije svog prvog keca iz matematike. Kroz suze je rekla – Ti nisi normalna! Ja sam nesrećna, drugi roditelji grde decu kad dobiju keca! Bem’ li ga, izgleda da ja nisam dobar roditelj...Posledica svega toga je grozan kašalj i skoro potpuni nestanak glasa. Cvex je bio egzaltiran tom činjenicom po povratku s puta, pa sam i ja dobila kinder jaje na poklon, ne samo deca:) Dakle, u Kinšasi stanje redovno...

     Nego, nisam htela o tome. Htela sam o Lazi Lazareviću i čuvenoj noveli „Prvi put s ocem na jutrenje“. Po programu je u prvoj godini srednje škole i na pitanje šta znaju o piscu, prvaci k’o jedan odgovaraju – Po njemu je ludnica dobila ime! Eh, Lazo, sve će to narod pozlatiti! Jeste, dopala im se priča. Tužna je, ali ima srećan kraj. Nekako se provukosmo kroz fabulu, uočismo glavne junake, specifičnog pripovedača, dramsku strukturu...Šta mi je posebno bilo zanimljivo? To što patrijarhalnu strukturu tadašnje porodice gde otac postavlja pravila, ne pokazuje osećanja, raspolaže novcem i ne dozvoljava da se njegov autoritet dovodi u pitanje, čak i kada kockarska strast dovodi do propasti porodice, niko od učenika nije razumeo kao nešto što je stvar prošlosti. A lik majke koja ćuti, krši ruke i u presudnom trenutku prašta i spašava muža od samoubistva, i njena vera u boga i mogućnost novog početka, sve to beše prepoznato kao deo savremenog trenutka?! Ok, veština pisca i jeste što njegovo delo nadrasta konkretne istorijske okvire i sposobno je da komunicira sa čitaocima različitih epoha, ali zar se ne pomakosmo ni pedalj od njegovog vremena? Tata kladioničar i mama mučenica, srpski porodični model. Čak su i religiozni motivi – molitva majke i dece pred ikonom dok otac u susednoj sobi gubi novac i kuću, te zvuk zvona koja pozivaju na jutarnju molitvu, kao simbol novog početka i duhovne obnove, bili shvaćeni ne kao deo folklora iz prošlosti nego kao konkretno rešenje u sadašnjosti. Veroučitelji, bogami, sjajno rade svoj posao. Nije se djacima, doduše, dopalao mesto i položaj dece u toj patrijarhalnoj porodici. Od deset dečijih prava koje su naučili na gradjanskom, bar pet je u priči bilo ugroženo. I onaj Lazarevićev epilog u kome Pera Zelembać u zatvoru tuca kamen, dakle biva kažnjen za zelenašenje i kockanje, nije im zvučao uverljivo. Kažu – možda je tako bilo nekad, danas se kriminal isplati! I tako...od tridesetoro djaka u odeljenju, u proseku je pola njih pročitalo priču, jedna četvrtina je spavala na klupi, petoro njih je učestvovalo u analizi, ostali su znalački klimali glavama i komentarisali onako ad hoc, kad ih moje razrogačene oči uvesele. Nekako su me sažaljivo gledali, u stilu – jadna bibliotekarka, gde ona živi! Bila sam im simpatična, ali vidi se da nemam pojma o životu! Jedan je jeo sendvič na času i živ se iznervirao što sam ga izbacila napolje. Kaže, gladan je, šta ga smaram.

      Stvarno, em ne znam ništa o pravom životu, em smaram. Bolje da čučim u biblioteci i mučim samo one veselnike što tu zalutaju. Pa kad se na kraju četvrte godine pohvale kako su pročitali samo jednu knjigu za celo školovanje, da im dam čitalačku značku i poželim sve najbolje u budućnosti.

      Ili da teram Cvexa u kladionicu, a ja da budem spremna da nosim kolače u mardelj, ako se zločin ipak ne isplati, a nedeljom svi lepo u crkvu da okajemo grehe? I ima da isprepucam onu Nadju ako dobije keca iz matematike! Eto šta sam naučila u školi ove nedelje.

      



Komentari (169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:51 03.10.2009

a zanima me

da li bi mogla da radis stalno kao prosvetni radnik? Majka mi je to bila, radila je u srednjoj skoli, naravno druga vremena, ali nikada ne bih mogla da radim taj posao.
p.s. bravo za postizanje, vrati li se "dobar glas"?
bocvena bocvena 19:31 03.10.2009

Re: a zanima me

da li bi mogla da radis stalno kao prosvetni radnik?

Da, ali uz tešku muku. Ne umem ja taj posao da radim sa pola mozga. Ne ulazim na čas ako ne znam šta ću da radim od prvog do poslednjeg minuta, šta su mi obrazovni, a šta funkcionalni ciljevi:) To zahteva mnogo truda kod kuće i čelične živce u školi. U ovoj životnoj fazi, sa dvoje male dece, neko bi tu izvukao deblji kraj. Ovako je zanimljivije. Bar četiri puta godišnje odradim po nedelju dana u nastavi, da me želja mine, a ostalo vreme uživam u biblioteci.
vrati li se "dobar glas"

Mogu da šapućem. Dosta.
sinergija92 sinergija92 23:23 03.10.2009

Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

bocvena
da li bi mogla da radis stalno kao prosvetni radnik?

Da, ali uz tešku muku. Ne umem ja taj posao da radim sa pola mozga. Ne ulazim na čas ako ne znam šta ću da radim od prvog do poslednjeg minuta,...


Ispricacu jednu anegdotu, (necu bas u originalu) setice je se mnogi (iz koje je knjige)...meni je pricao svojevremeno jedan moj profesor, inace Rus...

Dakle, valjda negde u XIX veku, u Rusiji, na visokoj skoli, neki stari profesor drzao nastavu, mislim iz matematike...Posle prvog casa, ode on na pauzu, i u medjuvremenu se seti da mu je od cele, raznim formulama ispisane table, za nastavak predavanja bila potrebna samo jedna duga formula, ispisana negde na sredini table...Nervirao se sto je nije ostavio, i vracajuci se na cas ugleda tablu koja je bila u potpunosti obrisana samo je ona predmetna formula (neki integrali) bila neobrisana. Zapanjen, pogledao je u studente i pitao: "Ko je znao da je ovo potrebno za nastavak predavanja???" Posto su studenti zbunjeno cutali, u to se primace stari cikica koji je bio kurir ili kako se to zanimanje vec zvalo, nepismen seljak, koji je tu u uglu sedeo i pomagao oko svega sto je trebalo i rece: "He, he profesore....pa Vi i ja drzimo ovu nastavu vise od trideset godina..."

p.s. preporuka za tekst,
kritika zbog isteranog djaka koji je bio gladan
bocvena bocvena 23:40 03.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Ja sam teški anglofil, ali otkidam na ruski humor XIX veka! (ovo je tajna, nemoj nikom da kažeš:)

Nisi promašio temu. Jedan od gorućih problema našeg školstva su zastareli programi i nespremnost profesora da uče nove stvari. Socijalistički ideal je bio da se zaposliš u jednoj školi i iz nje odeš u penziju. Prodješ jednom program za sve četiri godine, a onda samo prepisuješ pripreme i deklamuješ isto do kraja svoje karijere. Nadam se da su ta vremena prošla. A i brezobrazni djaci neće uvek isto da odgovaraju!
maksa83 maksa83 23:46 03.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Ja sam teški anglofil, ali otkidam na ruski humor XIX veka! (ovo je tajna, nemoj nikom da kažeš:)

Ja sam teški rusofob, ali njihov humor ume da bude neprejebiv - npr. ko nije čitao Iljfa i Petrova (Zlatno Tele) mnogo je propustio. Imam neke prijatelje Ruse u Beču i povremeno se viđam sa njima pa me apdejtuju - ruski vicevi koji su za razliku od ostalih (npr. naše viceve o Bosancima Francuzi pričaju o Belgijancija, Amerikanci o Ircima, Englezi o Škotima/Velšanima, Austrijanci o Burgenlanderima (jedan pasivan kraj u Austriji) - skroz autentični i totalno su lud'lo.
sinergija92 sinergija92 23:50 03.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze

Pa valjda je ruski drustveno-psiholoski roman XIX veka vrh u knjizevnosti, uostalom ti ces to mnogo bolje znati...

E ako nisam promasio temu u tekstu, imam bonus da je promasim u muzici

..........................................
bocvena bocvena 23:50 03.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

npr. ko nije čitao Iljfa i Petrova (Zlatno Tele) mnogo je propustio.

Makso...usvojiću te! Iljf i Petrov rules!
antonacci antonacci 00:48 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Jedan od gorućih problema našeg školstva su zastareli programi i nespremnost profesora da uče nove stvari. Socijalistički ideal je bio da se zaposliš u jednoj školi i iz nje odeš u penziju. Prodješ jednom program za sve četiri godine, a onda samo prepisuješ pripreme i deklamuješ isto do kraja svoje karijere. Nadam se da su ta vremena prošla. A i brezobrazni djaci neće uvek isto da odgovaraju!


Moja profesorka srpskog za četiri godine gimnazije nije provela jedan čas učeći nas u onom uobičajenom smislu te reči.
Njeni časovi su se sastojali od toga da mi analiziramo i diskutujemo dela koja su bila na dnevnom redu, a ona "kapitalna" smo zajedno čitali i analizirali (mesec dana Njegoša!). I nije bilo lako, borila se sa mojim lenjim i nezainteresovanim razredom, padali su kečevi kao kiše, svađala se sa nama i ni jednog trena nije odustala. Mislim da je na kraju ipak pobedila njena ljubav prema književnosti i spremnost da prihvati i naše stavove pod uslovom da možemo da ih argumentujemo, da je (eh, gimnazija!) Grigorije Melehov "ljigav" (može, ali esej na dve strane o tome zašto je to tako i šta to znači), da je Beketu falila neka daska u glavi, da je Zmajeva poezija u stvari prepuna seksualnih aluzija (stih po stih, gde kako i zašto)... I da nije bilo takvog načina rada, zaista ne znam kako bih preživeo četiri toma Tihog Dona, četiri toma koja sam pročitao samo zato što sam smatrao da je nedopustivo da me jedna knjiga porazi, pa ne znam koliko da je dosadna, i da nije bilo nje, verovatno da nikada ne bih zavoleo Tolstoja ili Majakovskog (koliko je vremena provela raspravljajući se sa mnom i još jednom drugaricom o njegovoj poeziji i njegovom samoubistvu!).

Hoću da kažem sledeće: koliko god da je programu potrebna revizija (a jeste!), potrebniji su još dobri profesori.
razmisljam razmisljam 00:56 04.10.2009

Re: a zanima me

Ne umem ja taj posao da radim sa pola mozga.


На жалост, многи то раде и са четвртином мозга и не секирају се превише. Оних са приступом настави који је сличан твом (одговоран и озбиљан) све је мање и мање.Већ годинама се питам зашто је то тако и куд се деде професионализам у једном тако озбиљном послу као што је учитељски (наставнички, професорски). Не налазим одговор.
bocvena bocvena 01:00 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Ogreja mi dušu profesorsku ovim komentarom, Antonnaci.
Nadam se da tvoja profesorka iz gimnazije čita tvoje blogove. Mislim da bi bila ponosna.
Hoću da kažem sledeće: koliko god da je programu potrebna revizija (a jeste!), potrebniji su još dobri profesori.

razmisljam razmisljam 01:00 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Ispricacu jednu anegdotu


из година мог школовања. Наш гимназијски домар Матија, крупан и не превише образован човек, умео је да стане на врата школе и да се вајка:,, Није лако НАМА просветним радницима.''
bocvena bocvena 01:08 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

,, Није лако НАМА просветним радницима.''

куд се деде професионализам у једном тако озбиљном послу као што је учитељски (наставнички, професорски). Не налазим одговор.

Ima puno odgovora, ali su svi manje-više izgovori.
Ipak, hebeš ti i državu u kojoj moraš da budeš supermen da bi bio dobar roditelj, profesor, lekar...
razmisljam razmisljam 01:27 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)


Ма све ја то знам. И моја мама се цела века трудила да буде најбоља и најсавеснија учитељица на свету, и није било лако.
Опет, канда да свима мањка мало савести и зера добре воље.
nsarski nsarski 02:34 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

ko nije čitao Iljfa i Petrova (Zlatno Tele) mnogo je propustio

U Zagrebu je nekada postojao klub "Zlatno Tele", a uslov za uclanjivanje je da novajlija mora da zna knjigu napamet...Ja sam se bio pripremao, ali onda su me druge okolnosti odvele u drugu stranu:)))

P.S. Pomorandze obavezno pakovati u burad
Potpis:
Braca Karamazovi
bauer. bauer. 03:46 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

nsarski 03:34 04.10.2009

Šarski, tebe još drži jet lag
bocvena bocvena 09:09 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Nsarski, Bauere..

Najslavnija rečenica iz Zlatnog teleta, koja opisuje postupke snalažljivog Ostapa Bendera, njegov je moto: Ideje naše - benzin Vaš. - Wiki
lucidalina lucidalina 18:13 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

prelepo
bocvena bocvena 18:18 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

lucidalina

Do sledećeg čitanja...
Kazezoze Kazezoze 19:58 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

bocvena
npr. ko nije čitao Iljfa i Petrova (Zlatno Tele) mnogo je propustio.

Makso...usvojiću te! Iljf i Petrov rules!

he, he usvoji i nsarskog i on se lozhi na iljfa i petrova, dok je meni i jelici od dezhela drazhi humor koji ispisuje vojnovic sa svojim herojima tipa ivan chonkin...

edit:
sad videh da se i sharski javio :)))
selica_nena selica_nena 21:15 04.10.2009

Re: a zanima me

Ne umem ja taj posao da radim sa pola mozga. Ne ulazim na čas ako ne znam šta ću da radim od prvog do poslednjeg minuta, šta su mi obrazovni, a šta funkcionalni ciljevi:) To zahteva mnogo truda kod kuće i čelične živce u školi.


E da. I svaki održani čas analiziraš - šta je bilo dobro, zašto ono nisu shvatili, kako da im pojasnim? I kako da smirim one što su se upisali u školu protiv svoje volje i kako da ih "animiram" (rekoh li koliko mrzim taj izraz?) da bar ćute i ne smetaju. Dodatno se ždereš zbog one dece koja žele nešto da nauče i gledaju u tebe k'o u Boga i jedva čekaju da ih primetiš i pokloniš im malo pažnje.
A na kraju školske godine, kad se potežu veze i ucene shvatiš da je dvojka ista i za one koji su hteli, ali nisu mogli više, kao i za one što su mogli, a nisu hteli. I smuče ti se i škola i život.
Koliko dugo možeš tako? Jednu godinu, dve, pet, deset? Potroše se i entuzijazama i živci i onda uhvatiš sebe da jedva čekaš raspust i sve ti teže pada septembar.
Nego, je l' ima neko mesto u biblioteci?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:27 04.10.2009

Re: a zanima me

ako ima, da se javim i ja !
arianna arianna 21:49 04.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

lep text, bocvena

I tako...od tridesetoro djaka u odeljenju, u proseku je pola njih pročitalo priču, jedna četvrtina je spavala na klupi, petoro njih je učestvovalo u analizi, ostali su znalački klimali glavama i komentarisali onako ad hoc, kad ih moje razrogačene oči uvesele.
a opis atmosfere u razredu-VRH


antonacci

Hoću da kažem sledeće: koliko god da je programu potrebna revizija (a jeste!), potrebniji su još dobri profesori.

a dobrih profesora je sve manje
bocvena bocvena 08:37 05.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

he, he usvoji i nsarskog

Mnogo mi je četvoro dece. A i ovi sigurno mnogo jedu:)
bocvena bocvena 08:45 05.10.2009

Re: a zanima me

selica_nena

Savršen dodatak na moj blog.
Ne znam tačno u kojoj zemlji, ali niko u prosveti ne sme da radi duže od 15 godina. Toliko si normalan, posle treba da se prekvalifikuješ na hortikulturu:)
Nego, je l' ima neko mesto u biblioteci?

A, ne. U biblioteku dolaziš ili po kazni ili kao tehnološki višak.
Ja sam se uglavila u vreme nekog sumanotog direktora koji je potrajao samo 6 meseci. Tadašnja bibliotekarka je želela da se vrati u nastavu, a ja da prosvećujem iz biblioteke.
bocvena bocvena 09:19 05.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

a opis atmosfere u razredu-VRH

Trenutni mi je hit - Ne mogu da pričam, slomio sam ruku!
leetaloomis leetaloomis 17:48 05.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze

Posto su studenti zbunjeno cutali, u to se primace stari cikica koji je bio kurir ili kako se to zanimanje vec zvalo, nepismen seljak, koji je tu u uglu sedeo i pomagao oko svega sto je trebalo i rece: "He, he profesore....pa Vi i ja drzimo ovu nastavu vise od trideset godina..."

Mi smo ih zvali "brisac table" na Metmatickom fakultetu u BG, i to smo se smejali, kako krajem 20tog veka, umesto da imamo tehnologiju, nama tetkice brisu table. A pocetkom 21. veka, ja upisem postdiplomske u Njujorku (Amerika, uuuuuu) i nismo imali brisace table, pa bi profesor malo, malo isterao nekog iz prve klupe da je obrise :)

BAs je potpuno van teme, ali sam morala da se nadovezem (19., 20., 21. vek)
Biljana 77 Biljana 77 19:25 05.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

koji ispisuje vojnovic sa svojim herojima tipa ivan chonkin...

selica_nena selica_nena 23:37 05.10.2009

Re: a zanima me

Tadašnja bibliotekarka je želela da se vrati u nastavu


Je l ona ... Mislim, koliko je godina u prosveti?

A što bi mi leglo to sa hortikulturom! Majke mi, sve zagledam neke njive i livade i mislim kako je lepo kad nešto čeprkaš po zemlji i ćutiš do mile volje. A kad ti se baš priča, izađeš na šor da se izdivaniš s komšilukom.
miluli miluli 00:20 07.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Ja sam o osnovnoj školi imala nastavnika srpskog i književnosti koji je delovao kao da ga je baš briga za sve , ali koji je časove tako odrađivao da su i oni koji su do petog uspeli da se provuku ,a da su jedva naučili čitati ( u ono vreme verovatno neprepoznata disleksija) - čitali . Danas kada se setim toga prosto sam fascinirana kako su opušteno i đaci sa dvojkama čitali naglas svoje sastave i čekali analizu nas ostalih...Kada bi uhvatio nas devojčice kako čitamo neku šund knjižicu na odmorima , počeo bi: ..."hoćeš da ti kažem šta će on njoj reći na sledećoj strani"..Nama koji nismo imali posebno smisla i interesovanja za matematiku,fiziku i slično otvorio je prozore ne samo u književnost , već i u psihologiju , novinarstvo , istoriju koja nije iz ugla ratova i datuma...al' gramatiku jedva da smo znali...
U početnim godinama srednje škole ( deveti i deseti - ako se neko seća ) došao još bolji . E taj se tek nije dao...čitanje analiza,analiza,analiza...pa opet u krug .Ma to se pretvaralo skoro u debatne klubove uz naš osećaj da smo najpametniji na svetu Čovek je proveravao i da li smo i koju knjigu kupili sebi od džeparca ( stalno govoreći da se lična biblioteka počinje praviti u našim godinama).Nije delio mnogo kečeva , ali samo zato što je i u najnezainteresovanijima budio osećaj blama ako nešto nisu pročitali...Mnogo sam im zahvalna obojici i ponekad mi se desi da po nekim stavovima prepoznam ljude koji su bili njihovi đaci...
A onda je u trećem i četvrtom usledio totalni šok. Dobijemo profesorku koja je predavala suvoparno ,
sva formalna , koja se zgražavala na "ružne reči" , kod koje si tačno znao šta ne smeš da kažeš u analizi , koja je čitanje predstavljala kao neki elitni sport .Za čas posla je određeni broj đaka ( uglavnom dečaka) odbila od knjige , a mi ostali smo onda shvatili zašto neko kaže da ne voli srpski i ne voli da čita... Tako da - pored afiniteta , mnooogo je do profesora .
bocvena bocvena 07:37 07.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

miluli

Tvoj, antonnacijev i crossov komentar treba da se dele na seminarima za profesore kao primeri kakvi profesori, u stvari, treba da budu! Hvala!
miluli miluli 09:07 07.10.2009

Re: Mozda sam promasio temu, al' nema veze..;)

Hvala tebi na tekstu i hvala svim dobrim profesorima...
maricacarica maricacarica 19:09 03.10.2009

Draga,

šta li tek rade mučeni nastavnici iz likovnog i muzičkog? Jel deliš članske karte? Ehhh...
bocvena bocvena 19:38 03.10.2009

Re: Draga,

šta li tek rade mučeni nastavnici iz likovnog i muzičkog

Skapavaju od pravljenja priredbi!
Jel deliš članske karte?

Aha:) U prvoj godini odem u svako odeljenje na čas srpskog, ispričam im sve o biblioteci i kolektivno ih učlanim. Njihov zadatak je da na dva kartončića napišu svoje prezime i ime, odeljenje, broj u biblioteci i broj telefona. I onda krene...A što ćirilicom? Ja ne znam da pišem ćirilicu! Jel treba očevo ime? A godina? Joj, ja sam pogrešio ime!
Grrrr!
antioksidant antioksidant 19:51 03.10.2009

Re: Draga,

.A što ćirilicom?

inace. prva godina mesec oktobar...

ti su jos pitomi (bar smo mi bili u tom periodu)
bocvena bocvena 20:08 03.10.2009

Re: Draga,

inace. prva godina mesec oktobar...

Baš me to i zabrinulo.
Prošlog vikenda su vodili nekolicinu prvaka na izlet. Čim su stigli, dve klinke su nestale i pojavile se pred polazak kući. Isključile telefone, profesorka osedela. Uopšte im nije jasno zašto hoće da im smanje ocenu iz vladanja. Osećaju se kao žrtve sistema!
omega68 omega68 20:51 03.10.2009

Re: Draga,

Prošlog vikenda su vodili nekolicinu prvaka na izlet. Čim su stigli, dve klinke su nestale i pojavile se pred polazak kući. Isključile telefone, profesorka osedela. Uopšte im nije jasno zašto hoće da im smanje ocenu iz vladanja. Osećaju se kao žrtve sistema!

To je zato što ih više niko ne tera da kleče na kukuruzu i ne bije štapom kada nisu dobri
i ne nose kecelje.A sad o temi:
Već duže vreme , zaista, živim u uverenju da ovde nikad, ali nikad, neće biti bolje, neki duži period.
Taman se ludilo rasčisti,
taman smo nadomak smisla
evo ih sledeći fašisti, dok si rek'o piksla
Ti fašisti su kako naši , tako i strani koji ove naše prave, hrane, inspirišu...Za normalne ljude i njihovu decu ovde nema života.Sad, što mi pod ŽIVOTOM podrazumevamo to što ćemo da jedemo burek i sarme , a ne da idemo na letovanje na Kubu i u penziju na Floridu to je naša stvar kojom se tešimo.Drugim rečima - jebem ti sarmu kad ne živim.Deca su ogledalo društva, baš kao što to kažemo i za političare koje društvo izabere.
Moje dete je pre škole već bilo učlanjeno u biblioteku i kad su bili svi zajedno na početku godine, on je rekao da je već tu dolazio.Supruga i ja smo se već zabrinuli kako će to da mu se protumači među ostalom decom.Da li ga ispravno usmeravamo u današnje vreme?Ja sam već prelomio.Hrani sina - pak šalji u Kanadu kod strica

bocvena bocvena 21:08 03.10.2009

Re: Draga,

i ne nose kecelje

Hahahah, kecelje su od esencijalnog značaja za razvoj fašizma!

Pazi, kad me ovih dana more iste misli...i isti osećaj besa i nemoći.
Ja sam već prelomio.Hrani sina - pak šalji u Kanadu kod strica

Životni uspeh će mi biti da školujem decu u inostranstvu i da tamo ostanu. I da ih vidjam jednom godišnje. Pa da cmizdrim preko skajpa.
zilikaka zilikaka 09:46 04.10.2009

Re: Draga,

Životni uspeh će mi biti da školujem decu u inostranstvu i da tamo ostanu. I da ih vidjam jednom godišnje. Pa da cmizdrim preko skajpa.


A da ti kažem da većgodinama imam fond koji je samo tome namenjen. I svaki dinar koji nije neophodan utrčava tamo.
Bem ti državu iz koje ne mogu da prežalim što ne pobegoh, pa sad najvrednije što imam, spremam da bega od mene i od ove ludaje.
bocvena bocvena 10:21 04.10.2009

Re: Draga,

pa sad najvrednije što imam, spremam da bega od mene i od ove ludaje.

Užas! 'Al me zveknuše ove tvoje reči.
Biljana 77 Biljana 77 18:23 04.10.2009

Re: Draga,

Krajem devedesetih majka mi je često govorila: -Idite, makar i na kraj sveta. Podneću, ako znam da ste srećni. Ne odosmo mnogo daleko, a zivka svaki dan. Šalu na stranu, omegin komentar je .. pa to je to..
Blade Runner Blade Runner 20:15 03.10.2009

.

bocvena bocvena 20:26 03.10.2009

Re: .

Blejde, savršen muzički izbor za temu! Gde se ovoga seti!
Pajz' sad, muzika naše mladosti...

Sad jasno vidim promene
i zastajkujem i kolebam se
ali imam neshto shto me sprechava
da ostavim sve sve nashe korene
da rasteram zle duhove pozovi me
djole63 djole63 23:41 03.10.2009

Re: .

Pajz' sad, muzika naše mladosti...

Malo me pocepao tekst,. malo ove dve pesme ... Sta ces, odrastao sam tih godina.

Tako puno istine i stvarnosti u par desetaka linija tvog teksta.
Gde ce nam duse?
A gde ce toj deci sto sada odrastaju? Znam da pomalo mracim ali - nije tako samo u Srbiji. Ne tako drasticno, ali generalno - ide na gore ... to me brine.

Pozdrav
bocvena bocvena 23:46 03.10.2009

Re: .

Gde ce nam duse?
A gde ce toj deci sto sada odrastaju? Znam da pomalo mracim ali - nije tako samo u Srbiji. Ne tako drasticno, ali generalno - ide na gore ... to me brine.

I mene.
Sve se nadam da ako se dovoljno nas zabrine, da ćemo nešto krenuti i da menjamo.
miluli miluli 09:28 07.10.2009

Re: .

ide na gore ... to me brine.

Čitav skup stavova se izgrađuje čitanjem , navika da promišljaš sebe i druge , da obraćaš pažnju na kontekst , sposobnost da posmatraš sebe "sa strane"...i onda danas često naletiš na nekoga ko je pripadnik sasvim drugog sveta i ko nije stekao sposobnost da se "samovaspita"...Začas si proglašen naivnim romantičarem . I to nisu samo klinci...Mislim da situacija kod dece nije toliko beznadežna , radujem se kada ugledam grupu klinaca u knjižari kako se vrzmaju , nešto bi hteli al' ne znaju tačno šta...dakle energija je tu - samo je nekako treba usmeriti ( u današnje vreme to iziskuje puno lukavstva ).
miluli miluli 09:36 07.10.2009

Re: .

Jakarta , uh , uvek se razmekšam na ovu stvar , hvala ti što si se setila...
NNN NNN 20:26 03.10.2009

Nisi dosla kada sam te zvao

.................................Šaulić Šaban (1972.)

pa sam onda pomislio:

Nikada joj oprostiti necu ......ŠŠ (1970.)

pa sam se predomislio:

Idi idi oprosticu ....................ŠŠ (1999.)

pa sam mislio:

Ljubavi vrati se .....................ŠŠ (1989.)

a pošto si se vratila:

Hajde mala da pravimo lom..ŠŠ (1994.)



bocvena bocvena 20:42 03.10.2009

Re: Nisi dosla kada sam te zvao

Smejem se već 10 minuta!
NNN, ovaj komentar odlazi u legendu.
Šta reći...svaka škola se plaća.
EDIT: Pesmica za NNN-ove...

maksa83 maksa83 21:48 03.10.2009

Re: Nisi dosla kada sam te zvao


Kako Decu Da Delimo? - Beki Bekić

Kako decu da delimo,
deca nisu jabuka od zlata,
poludeću ako odu,
ako drugog zovu tataaaa


(ovo tata je produženi vibrato)
bocvena bocvena 21:56 03.10.2009

Re: Nisi dosla kada sam te zvao

Potresna ova pesma:)
Je li, Makso, kako ti uvek briljiraš sa ovim narodnjacima? Mislim, je l' ih skidaš sa torenta?
maksa83 maksa83 22:00 03.10.2009

Re: Nisi dosla kada sam te zvao

Je li, Makso, kako ti uvek briljiraš sa ovim narodnjacima? Mislim, je l' ih skidaš sa torenta?

Jok brate - direk'no sa vinila. Oriđinal, bato.
bocvena bocvena 22:29 03.10.2009

Re: Nisi dosla kada sam te zvao

Znači pravi poznavalac:) Kao Cvex! Evo, ovo on ima na vinilu. Pušim pikavciiii, slušam zrikavciii...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:24 03.10.2009

Domaćinstvo

a ja da budem spremna da nosim kolače u mardelj, ako se zločin ipak ne isplati

da se vrati u škole.

bocvena bocvena 22:39 03.10.2009

Re: Domaćinstvo

dobrosavljevic_m


Podržavam inicijativu!
iris.davidovich iris.davidovich 23:05 03.10.2009

Re: Domaćinstvo

dobrosavljevic_m
a ja da budem spremna da nosim kolače u mardelj, ako se zločin ipak ne isplatida se vrati u škole.

ti ces da blistas, nista se ne vidi u kolacu!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:27 04.10.2009

Re: Domaćinstvo

ti ces da blistas, nista se ne vidi u kolacu!

Komplikovani inženjerski proračuni
Moja nana bi bila ponosna.
miloradkakmar miloradkakmar 22:57 03.10.2009

I ti

da se opametiš , spoznaš stvarnost i da nije sve u knjigama. Za samo jedan školski čas.
'Ajde sad da neko kaže da deca nisu naša budućnost.
bocvena bocvena 23:17 03.10.2009

Re: I ti

'Ajde sad da neko kaže da deca nisu naša budućnost.

Jesi vid'o, Milorade! Razbucaše mi vrednosne sisteme dok si rek'o keks!

Nego, znaš šta me je stvarno uplašilo? Pre deset godina sam imala učenike koji pouzdano razlikuju dobro i zlo, ali iskrivljuju istinu po potrebi. Ali ih je još uvek bilo sramota kad ih uhvatiš u laži.
Ovi danas ne razlikuju dobro od zla. Sve je dozvoljeno i ne postoji lična odgovornost za grešku. Uvek je neko drugi kriv.

Negde smo mi odrasli žešće pogrešili.
I sad se češamo po glavi i nemamo ni najmanju ideju kako da popravimo stvari.
A klinci besni. I jaki.
razmisljam razmisljam 01:05 04.10.2009

Re: I ti

Negde smo mi odrasli žešće pogrešili.


Мислим да су многи једноставно одустали, дигли руке, препустили се и заборавили да децу треба гајити свакога дана и сваког тренутка без престанка и са пуно пажње, разумевања и поштовања.
Ако ме било ко пита, не знам и не разумем како се то догодило.
miloradkakmar miloradkakmar 01:10 04.10.2009

Re: I ti

A klinci besni. I jaki.

U moje vreme mogao si da budeš besan i jak koliko god hoćeš, al' ti batine ne ginu od učiteljice i od roditelja.Ovim ne preporučujem batine, dobiješ ih i još postaneš frajer u društvu, klinci danas idu, npr. na utakmice, namerno da dobiju batina. Ja još uvek verujem u porodicu, njene vrednosti , toplinu, razgovor, ubeđivanje ...govoriti deci istinu od rođenja, bila ona lepa ili ružna, ne skrivati pred njima ništa što ih se dotiče, ne obećavati nemoguće i ne ispunjavati im svaku želju...
Da ne pametujem.

Negde smo mi odrasli žešće pogrešili.

iris.davidovich iris.davidovich 23:04 03.10.2009

Nije bas da nema veze s temom...

pre neku noc, sanjam svoju profesorku fizike iz gimnazije. kobajagi cas, ona predaje, a onda posle toga razgovaramo
kad bi znala ta 'deca' kako ce im nedostajati skola (ne kazu dzaba sanjaces je, he, he)
mi smo deo te pripovetke radili u osnovnoj, a lazu, cini mi se, u drugoj, sa ostalim realistima. mislim da smo radili i onu "na bunaru" (ili sam ja to nesto samostalno citala, eeeh, godine ), ta me jos jace obuzela...
bocvena bocvena 23:27 03.10.2009

Re: Nije bas da nema veze s temom...

pre neku noc, sanjam svoju profesorku fizike iz gimnazije.

Ovo je za Bojanov blog o noćnim morama. Bar u mom slučaju...
"na bunaru" (ili sam ja to nesto samostalno citala, eeeh, godine ), ta me jos jace obuzela...

Iris, pa ti si san svake profesorke srpskog! Em što si čitala lektiru, em te i samostalno obuzimalo! Takve danas više ne prave:)
iris.davidovich iris.davidovich 04:03 04.10.2009

Re: Nije bas da nema veze s temom...

Ovo je za Bojanov blog o noćnim morama. Bar u mom slučaju...

srecom, u mome ne. Em zena zna, em zna da prenese, em je uvek lepa i doterana (nista u trendu, a sve sa stilom, cipele including). Tako da sam evo do pre neki dan cekala postara na prozoru da mi nesto lepo donese, sve od sna

Iris, pa ti si san svake profesorke srpskog! Em što si čitala lektiru, em te i samostalno obuzimalo! Takve danas više ne prave:)

pa jeste...
niccolo niccolo 08:43 04.10.2009

Re: Nije bas da nema veze s temom...

kad bi znala ta 'deca' kako ce im nedostajati skola

Ne slažem se, meni uopšte ne nedostaje. Jedan deo života koji mora da se prođe i kad se prođe nastavlja se dalje napred...(hoću da kažem da ne volim previše osvrtanja u nazad, meni je bitnije ono šta će tek da bude od onoga što je već bilo)...
bocvena bocvena 09:19 04.10.2009

Re: Nije bas da nema veze s temom...

Ne slažem se, meni uopšte ne nedostaje.

Pravo da ti kažem, ni meni.
U moje vreme bilo je mnogo štrebera kao ja - koji ne vole školu. Mi smo, nesrećni, voleli da učimo, a nismo voleli direktora, nastavnike, tetkice i ostale...Ali nismo im se ni peli na glavu, što jes' jes'.
niccolo niccolo 11:42 04.10.2009

Re: Nije bas da nema veze s temom...

U moje vreme bilo je mnogo štrebera kao ja - koji ne vole školu.

mirelarado mirelarado 23:56 03.10.2009

Патријархални образац

Драго ми је што си се вратила писању, Боцвена. Баш си недостајала.

Не чуди много што средњошколци прихватају деветнаестовековни патријархални породични образац. Не само да је он жив свуда око нас, него деца тако уче од самог почетка, од буквара. Тамо увек мама пере, шије, пегла, кува, чисти, а тата је уморан од посла. Ништа не наговештава да ће се тај образац ускоро променити.

И још нешто, из искуства: у том узрасту клинце све смара и све им је без вееезе. Треба много труда и домишљања да их заинтересујеш за било шта што је везано за школу.
bocvena bocvena 00:31 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Ништа не наговештава да ће се тај образац ускоро променити.

Gde ja živim? Sad zvučim k'o ona aždaja iz vica:)
И још нешто, из искуства: у том узрасту клинце све смара и све им је без вееезе. Треба много труда и домишљања да их заинтересујеш за било шта што је везано за школу.

'Ajde što ih ne zanima škola, to i razumem. Ali ne razumem da ih ne zanima ni neki sport, hobi, stripovi, muzika, film...Kad ćeš da budeš radoznao, ako ne tada?
mirelarado

omega68 omega68 01:09 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Треба много труда и домишљања да их заинтересујеш за било шта што је везано за школу.

A kako sam ja bio zainteresovan za školu?
Dobro, više me je interesovalo da zezam profesore.
Kod kuće kuvala, prala i peglala

Zaslužila da malo bloguje...
shumska shumska 01:44 04.10.2009

ovakve teme

me skoro uvek rastuže
kakvo vreme - takva deca.
ima li nekog ko pokazuje neku "osobenost" ili "osobnost" - da se malo bolje odrazim?
šta će tek biti kad porastu skroz, kad oni budu ti veliki?
nekako nisam optimista. i nije da nemam razumevanja za njih.
prilična konfuzija....
p.s. srećan ti kambek, je l' ovo zastvarno? :)
p.s. moj rus favorit je iz ovog veka - Viktor Jerofejev :)
(enciklopedija ruske duše, strašni sud, dzepna apokalipsa, pet reka života...)
mirelarado mirelarado 01:52 04.10.2009

Re: Патријархални образац

omega68
Треба много труда и домишљања да их заинтересујеш за било шта што је везано за школу.

A kako sam ja bio zainteresovan za školu?
Dobro, više me je interesovalo da zezam profesore.


Па и то је добар почетак. Ако професор има смисла за хумор. :))
bocvena bocvena 09:28 04.10.2009

Re: ovakve teme

@shumska
ima li nekog ko pokazuje neku "osobenost" ili "osobnost" - da se malo bolje odrazim?

Kad na takvog naidješ, uhvatiš mu se za nogu i ne puštaš ga. Onda on jadan uči za onu desetoricu lenčuga.
Šalim se , naravno. Ima savršene dece. U mojoj školi su u manjini, ali ih pažljivo gajimo.
Inače, kad kažem savršeno dete,mislim na jedno radoznalo, živo dete koje gaji neka interesovanja, čita, izlazi, nešto peva, igra, trenira... Ne mislim na šlihtaru iz prve klupe.
p.s. moj rus favorit je iz ovog veka - Viktor Jerofejev :)
(enciklopedija ruske duše, strašni sud, dzepna apokalipsa, pet reka života...)

V. Jerofejev je tako surovo smešan. Nemam uvek snage za to.
bocvena bocvena 09:36 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Dobro, više me je interesovalo da zezam profesore.

Па и то је добар почетак. Ако професор има смисла за хумор. :))

Mogu da se kladim da je Omega bio idealan učenik! i da su profesori aplaudirali kada je napuštao školu.
mariopan mariopan 09:41 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Hahahahahahah, pala sam od smeha


Pa i mi sm o ćerki obećavali čokoladu ako dobije makar jednog keca - isto je rekla da nismo normalni a sin se pobunio pa pitao zašto i njemu ne nudimo čokoladu za isto to?
bocvena bocvena 10:26 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Kad sam je videla onako zarozanu zbog ocene u školi, setih se sebe...i odmah mi sladoled pade na pamet!
Mariopan, dobro došla!

Dragi blogodrugari, mi sad odosmo da proslavljamo Ognjenov četvrti rodjendan i sutrašnju godišnjicu braka (5. oktobar je višestruko bitan istorijski datum!) Pišemo se kasnije, uživajte!
mariopan mariopan 11:02 04.10.2009

Re: Патријархални образац

SREĆNOOO VAM SLAVLJE


zilikaka zilikaka 11:36 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Srećno slavlje!

bocvena bocvena 15:11 04.10.2009

Re: Патријархални образац

Hvala! Izvolite!

Čim je ovako plavo mora da je mnogo zdravo!
lucidalina lucidalina 19:22 04.10.2009

Re: ovakve teme

kakvo vreme - takva deca


jako se ne slazem sa ovim. nema vremena na svetu kad se roditelji nisu zgrazavali nad decom. stalno im nesto smeta i "ova danasnja deca" je fraza od kada postoje i roditelji i deca.

da ste vi odrasli nesto zeznuli, jeste. jes da imam decu, ali u ratno vreme sam jos bila dete. tako da, ovim mislim na one koji su u to vreme vaspitavali decu

prvo, kad je bio rat, bavili ste se nemastinom, bedom, hlebom, svercom, jurcanjem. dobro opravdanje da se ne bavis decom, stoji. ali stoji i da je tako bilo i da deca nisu imala roditelje u pravom smislu

drugo, gledali ste televiziju. ja sam i u ono vreme bila i danas ostala protivnik neselektivnog gledanja tv-a. vesti 90-tih, uaaaaa, serije 90-tih, uaaaa. decji program je u to vreme nestao. a deca su gledala tv.

trece, kukavstina nad decjim poimanjem sveta. kazu ljudi, "ja govorim sinu da uci i bude vredan, a on vidi dilera pa oce i on da bude tako bogat i da ima para i cice i avione i kamione, i sta ja njemu da kazem?" culi ste to svi u zivotu. sta ste vi tim roditeljima govorili? oni su digli ruke od vaspitavanja.

cetvrto - baba blogerka je imala, koliko, 84 godine (znam da gresim, ali imala je mnogo godina). a nasi roditelji se ZGRAZAVAJU kad treba nesto da nauce oko kompa. i samo govore kako su ploce i fiksni telefon super stvar. jeste, ali da su ti isti roditelji ranije (ili uopste) prihvatili tehnoloske novine, koji su danas sastavni deo zivota, mozda bi jos onda bili blize svojoj deci, i uspeli bi da zavire u njihove svetove, i uticu na njih. to jeste samo pretpostavka, ali mislim da pije vodu, makar delom.

peto - JOS UVEK MOZE DA SE MENJA! naravno da nece svi biti bolji i pametniji i moralniji, ali mi nasu decu mozemo vaspitavati kako MI hocemo. na primer: brani se ako te neko udari prvi, ti ne udaraj prvi NIKAD!
lucidalina lucidalina 19:24 04.10.2009

Re: Патријархални образац

bocvena

Dragi blogodrugari, mi sad odosmo da proslavljamo Ognjenov četvrti rodjendan i sutrašnju godišnjicu braka (5. oktobar je višestruko bitan istorijski datum!) Pišemo se kasnije, uživajte!


ju, nama je dakle, prekosutra godisnjica! hvala na podsecanju
bocvena bocvena 19:36 04.10.2009

Re: ovakve teme

nema vremena na svetu kad se roditelji nisu zgrazavali nad decom. stalno im nesto smeta i "ova danasnja deca" je fraza od kada postoje i roditelji i deca.

Tu si u pravu. taj jaz je prirodan i zahteva dosta truda da se prevazidje.
I jeste, nemamo drugo vreme i drugu zemlju.
I da. Hoću da verujem da
JOS UVEK MOZE DA SE MENJA!

shumska shumska 21:00 04.10.2009

Re: ovakve teme

da ste vi odrasli nesto zeznuli, jeste.

, kad je bio rat, bavili ste se nemastinom, bedom, hlebom, svercom, jurcanjem. dobro opravdanje da se ne bavis decom,

gledali ste televiziju.

culi ste to svi u zivotu

kome se ti ovde obraćaš? koga bre prozivaš? ko su to oni, koji smo to mi? ko su ti stariji?
kakvo vreme - takva deca



jako se ne slazem sa ovim. nema vremena na svetu kad se roditelji nisu zgrazavali nad decom. stalno im nesto smeta i "ova danasnja deca" je fraza od kada postoje i roditelji i deca.

ok jer da se ne slažeš, sasvim - ali molim te - nemoj generalizovati.
ali u ratno vreme sam jos bila dete

i ja
shumska shumska 21:51 04.10.2009

sretna vam obljetnica! :)

a onog lepog dečaka povuci za uši da poraste veliki veliki,
poljubac
veselite se
crossover crossover 03:18 05.10.2009

Re: Патријархални образац

bocvena
Hvala! Izvolite!

Čim je ovako plavo mora da je mnogo zdravo!

Црна Боцвена, какав ти је ово вешплав? Немој то да нудиш гостима то је бре за скидање каменца, дај неко људско пиће.

Моја професорка из српског, у средњој школи, дала неку шлб тему на писменом, а мени је то било досадно и напишем SF причицу на десетак страна. Признајем, нисам је смислио тада, на часу, раније сам то написао па сам је за ту прилику само извадио из главе. Чекам следећи час српског, не знам како ће професорка да реагује на мој напад инспирације (то ми је био први писмени код ње), очекивао сам, у најбољем случају, да ће бити равнодушна. Мада, какви су били неки други професори, пре сам могао да се надам да ће да ми олупа дневник о главу (ти ћеш мени ту да шијеш и креираш!) и да ми забоде бугера.

Дошао и тај дан, чита она оцене и дели вежбанке, поделила све, а мени ништа. Гледа професорка ону једну преосталу плаву свеску и ћути. Ја сам већ хтео да скочим и да запалим на врата, али ме је спречио њен озбиљан глас: "Теби, Кросоверу, не знам коју оцену да дам... таква оцена не постоји". Ни данас ми није јасно како се тад нисам онесвестио, мислим, "дај ми бре шта год ’оћеш, само да не долази хитна помоћ". И ништа... онда ми је дала 5, извињавала се што не може већа оцена и водала ме, тако к’о мечку, да читам то моје дело и у другим одељењима. После ми је тражила да објави ту моју причу (и касније, још неке), мени то тада није било много важно, ја сам се више радовао што сам преживео писмени и што се њој, то моје писаније, толико допало.
И тако...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:25 05.10.2009

Re: Патријархални образац

cross a da nama daš tu priču da pročitamo?
pliiiiiiiiiiiiz
crossover crossover 03:39 05.10.2009

Re: Патријархални образац

njanja_de.manccini
cross a da nama daš tu priču da pročitamo?
pliiiiiiiiiiiiz

Нема, појела маца.
’Ел знаш ти колико је векова... немој да ме тераш да кажем кад је то било.
bocvena bocvena 08:35 05.10.2009

Re: Патријархални образац

Црна Боцвена, какав ти је ово вешплав? Немој то да нудиш гостима то је бре за скидање каменца, дај неко људско пиће.

Potpuno si u pravu, stiže nešto ljudski...

Vidim ja da je pola dečaka s bloga imalo odlične profesorke srpskog u gimnaziji! Blago nama!
selica_nena selica_nena 23:51 05.10.2009

Re: Патријархални образац

И још нешто, из искуства: у том узрасту клинце све смара и све им је без вееезе. Треба много труда и домишљања да их заинтересујеш за било шта што је везано за школу.


E da znaš da si u pravu.
Kad vidim da ne mogu da im zadržim pažnju i da se ono što predajem nikako ne prima, pitam ih šta bi oni hteli da rade. Ostatak časa je otprilike ovakav:
- Profesorka, je l' možemo na internet? Je l' možemo, je l' možemo, je l' možemo... (32x)?
- Ajde.
Posle 15 (petnaest) minuta:
- A je l' ima neka igrica? Je l' ima, je l' ima, je l' ima... (32x)?
Posle 10 (deset) minuta:
- A što nas ne pustite da idemo s časa? A što, a što, a što... (32x)


mirelarado mirelarado 01:45 06.10.2009

Re: Патријархални образац

crossover
njanja_de.manccini
cross a da nama daš tu priču da pročitamo?
pliiiiiiiiiiiiz

Нема, појела маца.
’Ел знаш ти колико је векова... немој да ме тераш да кажем кад је то било.


Хајде, Крос, напиши већ једном нешто за блог! Да те цитирам, с незнатним изменама: "Нећеш ваљда да те смарамо ко Брајовића и Мирелу? 'Ајде, па да се и ми цигани радујемо." :)))))

crossover crossover 20:55 06.10.2009

Re: Патријархални образац

bocvena
Vidim ja da je pola dečaka s bloga imalo odlične profesorke srpskog u gimnaziji! Blago nama!

Па да, ја сам имао среће па су ми српкиње биле углавном одличне, поготово ова коју сам поменуо. Мада, мени је у најлепшој успомени остала моја професорка математике. Да, да, математичарка :)) Да не верујеш. Згодна до бола, слушала исту музику као и ми, часови занимљиви у пм - невиђена комбинација. Толико сам је обожавао да сам онако малолетан хтео да се удам за њу. Сви су је волели и сви су код ње имали добре оцене. Ех, њени часови су ми у приличној мери касније одредили професију и живот уопште, много је волим.
crossover crossover 21:07 06.10.2009

Re: Патријархални образац

mirelarado
Хајде, Крос, напиши већ једном нешто за блог!

Не постизавам Мирела, напало ме са свих страна. Ових дана једва успевам и ово, да повремено добацујем из задње клупе. Ја сам стално за компјутером али немам кад да нешто друго озбиљније радим, блог ми дође к’о пауза. И све се надам, проћи ће, још само мало...
miluli miluli 13:42 07.10.2009

Re: Патријархални образац

мени то тада није било много важно, ја сам се више радовао што сам преживео писмени и што се њој, то моје писаније, толико допало.
И тако...

Nekad klincima tako malo treba...
NNN NNN 11:24 04.10.2009

Kladionica

Odem posle nekoliko godina u kladionicu i odigram jedno 7 "zicera" LŠ i UEFA i proda me (MOJ) Milan
niccolo niccolo 11:42 04.10.2009

Re: Kladionica

i proda me (MOJ) Milan

Čujem da je mnoge...
NNN NNN 11:44 04.10.2009

Re: Kladionica

Meni je najteže palo
bocvena bocvena 15:15 04.10.2009

Re: Kladionica

Već vidim Stefana kako za jedno deset godina zapisuje u svoj dnevnik...
Danas je tata opet izgubio na kladionici. Mama Bilja nije kršila ruke kao u onoj Lazarevićevoj priči. Ja sam otišao u bioskop. Ne znam šta se dogodilo, ali dok sam se ja vratio, izgleda je bio srećan kraj.
NNN NNN 20:11 04.10.2009

Re: Kladionica

Bolje nego Dnevnik Adrijana Mola
miluli miluli 13:45 07.10.2009

Re: Kladionica

Već vidim Stefana kako za jedno deset godina zapisuje u svoj dnevnik...
Danas je tata opet izgubio na kladionici. Mama Bilja nije kršila ruke kao u onoj Lazarevićevoj priči. Ja sam otišao u bioskop. Ne znam šta se dogodilo, ali dok sam se ja vratio, izgleda je bio srećan kraj.
karalejla.superbljuh karalejla.superbljuh 11:52 04.10.2009

AHA! Tu ste - Tajna društva

Mislim da neka deca pripisuju bibliotekarima magična svojstva. Sticajem okolnosti sam i u gimnaziji i na fakultetu imala po bibliotekara koji malo šepa na jednu nogu i to sam smatrala za potvrdu mojih slutnji o učešću njihovim u raznolikim udruženjima čudnovatiih bića, a pogotovu što je u gimnazijskoj biblioteci uvek svetlo upaljeno, i noću nekad, mislim da ih (ostale članove društva) pušta iza police gde je Dobrica Ćosić i Bora Stanković koga deca nažalost ne gotive dovoljno i onda oni imaju nekakve skupove tu i nije ni čudo što sam imala utisak da su tim vezama samo prosledili kartone gde god da je ko otišao, pa je ovaj bibliotekar sa faksa uvek imao taj "dosije ti je potpuno pubertetlijski i predvidljiv" pogled kao da zna nekakve hiljade ličnih istorija između kojih i moju. Naupijali ste se opako mnogo literarnoga iskustva i za mene nedokučivi carevi. Još plus ti živiš u kinšasi, vaaaau ; )
Ako sam raskrinkala udruženje, ne moraš da kažeš ništa ali namigni da znam.
bocvena bocvena 15:18 04.10.2009

Re: AHA! Tu ste - Tajna društva

Ako sam raskrinkala udruženje, ne moraš da kažeš ništa ali namigni da znam


Nove članove primamo o punom mesecu. Mala, čini se da si ti dobar materijal za bibliopatuljka početnika:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana