Return the Parthenon Marbles

Milutin Milošević RSS / 08.10.2009. u 14:57

 

A tragic history of the Acropolis temple

Film by Kostas Gavras

Lyrics used come from Lord Byron's poem The Curse of Minerva

***

One can be only shocked by the barbarian destroying and ashamed by the "noble" who steal the history - and still don't want to return it.

For those who want to know more and participate in the campaign, there is the Facebook cause



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:58 08.10.2009

I na srpskom

U okviru kampanje za povraćaj delova Partenona koji su početkom 19. veka odneti u Veliku Britaniju, Grčki autor Kostas Gavras izradio je animirani film koji ukazuje na zlu sudbinu ovog veličanstvenog hrama. Grupa na Fejsbuku posvećena ovoj kampanji ima već 64645 članova.
niccolo niccolo 15:31 08.10.2009

Re: I na srpskom

kampanje za povraćaj delova

Hm, da, izgleda da vole tako Evropljani da uzmu što nije njihovo...baš sam danas čitao u Blicu o tome da su Egipćani odlučili da prekinu saradnju sa Luvrom jer neće da im vrati neke ukradene eksponate koje je kupio 80tih...
mariopan mariopan 15:47 09.10.2009

Re: I na srpskom

Milutin Milošević
U okviru kampanje za povraćaj delova Partenona koji su početkom 19. veka odneti u Veliku Britaniju, Grčki autor Kostas Gavras izradio je animirani film koji ukazuje na zlu sudbinu ovog veličanstvenog hrama. Grupa na Fejsbuku posvećena ovoj kampanji ima već 64645 članova.

BRAVO .

Htela i ja da pišem o tome ali ja sam ti samo blogerka amaterka, kada to TI napišeš to ima posebnu težinu !

Pre svega razlozi kojima se pravdaju više ne postoje. Tvrdili su da Grčka nema muzej u kome bi izložila svoje nacionalno blago....eno novi muzej stoji....stoje i veličanstvene kartijatide...i prazno mesto gde bi stajala još jedna.

Na sramotu sveta.

Ima još praznih mesta na kojima piše da je recimo glava na figuri samo kopija jer je original u muzeju tom i tom... pa onda opet prazno mesto....pa piše sledeće šta bi tu stajalo kada bi vratili oteto blago Grčke.


Turisti iz celog sveta to čitaju, muzej je pun non stop----cena karte je promotivna do kraja ove godine , samo 1 evro.
Svakome preporučujem da ode i da vidi...onda će shvatiti da je oteto blago tuđe zemlje najružnije kada nije izloženo tamo gde mu je mesto.. tamo gde je nastalo i zajedno sa ostalim predmetima koje su stvarali ljudi koji su tu živeli. Tek tada će slika biti kompletna - ovako je pokradena.
AlexDunja AlexDunja 15:40 08.10.2009

setih se...

i hajjamovih rubaija,
najstariji rukopis iz 15 veka je u oksfordu...
Kazezoze Kazezoze 16:59 08.10.2009

Re: setih se...

AlexDunja
i hajjamovih rubaija,
najstariji rukopis iz 15 veka je u oksfordu...

shta li su tek ameri popljachkali po bagdadu trazheci oruzhje za masovno unishtenje
mladen.mladen mladen.mladen 17:04 08.10.2009

Re: setih se...

e bar da su popljackali.. ostaci grada Ura (Uruk) jedne od najstarijih urbanizovanih naselja, oštećeni su preko 20% u Pustinjskoj oluji 1991. godine...

A i vremena su druga pa nije tako lako danas uvrstiti u zvanicnu zbirku nacionalnog muzeja nesto sto je steceno oruzjem.. sve uglavnom zavrsi u rukama privatnih kolekcionara i izgubljeno za one koje to mozda interesuje..

Pitanje je hoce li Irak traziti od Nemačke kapiju boginje Ištar? to će tek biti spor! a i Grci se nešto ne ubijaju da vrate baš sve što je Šliman odneo u Berlin..
gorstak92 gorstak92 15:47 08.10.2009

Ua lopovi!

Lordovi lopovi!
mladen.mladen mladen.mladen 16:16 08.10.2009

...

Ovogodišnjim otvaranjem novog muzeja nadomak Akropolja Grci su sebi već izbili adut iz ruke - Elgrinov mermer ionako ne bio vraćen na Akropolj.. detaljnije...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:35 08.10.2009

Re: ...

Ovogodišnjim otvaranjem novog muzeja nadomak Akropolja Grci su sebi već izbili adut iz ruke - Elgrinov mermer ionako ne bio vraćen na Akropolj.. detaljnije...


Svaka čast za tekst. Naravno, fijuuu, listao se Janson. Samo mala ispravkica,
vidim i tamo u originalnom tekstu greške pri navođenju imena. Arheolog istraživač, taj znameniti
kulturni pljačkaroš prezivao se Elgin ne Elgrin.
mladen.mladen mladen.mladen 16:43 08.10.2009

Re: ...

listao se janson pre 10 godina za upis na arhitekturu,) detalji su sa britanskih sajtova...
a greska ce sad biti ispravljena.., po secanju je bilo,)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:40 08.10.2009

da sam ja egipat

или бар грчка, галамио бих на сав глас да ми се све врати, а потихо и потајно бих радио на томе да се ништа не врати.

ја сам сигуран да у египат нећу ићи. чак и кад бих ишао, било би то невезано са количином артифакта које поврате.

оно што, немушто, покушавам да кажем је да грчка има много већи културни утицај док се експонати могу видети по највиђенијим и најпосећенијим музејима на свету него да се све однесе назад.
mladen.mladen mladen.mladen 16:56 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ok mi je ovo razmisljanje.. ma to sa spomenicima arhitekture je tako cesto opsta smejurija..

npr. Sagrada Familia se zida onoliko.. zasto? ko ce ici da je gleda kad je naprave? kazu tako ljudi.. al zaista, barsa se toliko unapredila, toliko izgradila za poslednjih 30 godina a sve vreme jedan objekat ne moze da se zavrsi.

sada je grad u sporu sa crkvom jer je crkva malo po malo potkopavala pod zemljom i gradila dole prodavnice suvenira, pa sad kad treba da prodje zeleznicki tunel kukaju kako ce da se trese crkva, ali ovi ih ne fermaju 2%, tunel se radi - prodavnice se ruse.

Sto rece direktor JP Barselona International: niko nema pravo da prekoraci parcelu. (mislio je na Barsu ne na nas,)
mladen.mladen mladen.mladen 16:59 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

a tek da ne pominjemo krivi toranj u Pizi! kao redovno prave cirkus sa projektima UN da skupljaju ideje kako da se toranj ispravi! kao inzenjeri to ne umeju da urade nego deca treba da predlazu da se vuce tenkovima u vertikalan polozaj... al opet.. ko bi isao da vidi prav toranj?

sad se neki toranj u Holandiji duva da je najkrivlji.. prosle jeseni to je bila citava trka ciji je krivlji.. talijanski il holandski..
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:44 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ciji je krivlji..

Kod nas ih ima...
Blade Runner Blade Runner 17:57 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

оно што, немушто, покушавам да кажем је да грчка има много већи културни утицај док се експонати могу видети по највиђенијим и најпосећенијим музејима на свету него да се све однесе назад.

a da se deo prihoda muzeja šalje državama čiji su eksponati izloženi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:03 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

уосталом, ко хоће да види партенон може да скокне до нешвила. ено га тамо


marco_de.manccini marco_de.manccini 18:10 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

a da se deo prihoda muzeja šalje državama čiji su eksponati izloženi.

може, ал’ да онда државе чији су експонати изложени плаћају за рекламу коју им ови музеји праве.

него, да прескочимо зезање, враћање експоната се неће десити, сви ови циркуси са парадирањима о изгубљеној баштини су за домаћу грчку употребу. ако нисте знали и грци су народ најстарији.
mladen.mladen mladen.mladen 18:24 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

a da se deo prihoda muzeja šalje državama čiji su eksponati izloženi.
може, ал’ да онда државе чији су експонати изложени плаћају за рекламу коју им ови музеји праве.

uf al će se ovajde! aj ti dokaži koliko ih je ušlo u British National samo zato da vidi..
nego videste li ovo!
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:38 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

uf al će se ovajde! aj ti dokaži koliko ih je ušlo u British National samo zato da vidi..

да ја докажем колико их је па да грци плаћају рекламе или да блејд докаже колико их је па да енглези дају део прихода?
mladen.mladen mladen.mladen 18:42 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ma zajebavam se.. bre,, nebitno..)
gorstak92 gorstak92 18:43 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

drug Marco
сви ови циркуси са парадирањима о изгубљеној баштини су за домаћу грчку употребу

Ua Grcite! (grafit u bivšoj(?) Makedonskoj ulici u Beogradu)

Milutine Grku!



drug Mladen
nego videste li ovo!

Ako može McDonald u Alta Shoping centru u Sarajevu što ne bi u Luvru?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:04 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ma zajebavam se.. bre,, nebitno..)

Зајебавам се и ја, свакако нисам имао намеру да бројим и доказујем, а верујем да ни блејд није имао такве амбиције.

"This is the last straw," said one art historian working at the Louvre, who declined to be named. "This is the pinnacle of exhausting consumerism, deficient gastronomy and very unpleasant odours in the context of a museum," he told the Daily Telegraph.


Е сад, што се тиче фирме М у Лувру, ако би овај историчар уметности који крши руке над пропашћу цивилизације дозволио само људима који задовољавају његове критеријуме око укуса (а изгледа и мириса) хране да посећују његов музеј, пропали би брзо. А ако се дозволи улаз само онима који задовољавају његове критерујуме око укуса у уметности, пропали би још брже. Него, баш ме занима да ли ће да да отказ. Каже да је ово "last straw" али неће да каже име. Хммм? Или новинар измишља или овај чика неће дати отказ и покрај сламке која је сломила камиља леђа.
dragoljub92 dragoljub92 19:04 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ја се све слагам сас марца,кој ће бре да исправи све такозване историске неправде.
ми разјебасмо свој народ покушавајући да исправимо неправде од пре 60 година шта мислите како би било да се исправе све неправде у задњих 5-6тисућахиљада година.
уосталом тај извикани лорд је све то откупљивљо од тадашње легалне власти,сад што су то били турци не значи да му то не би продали и грци да су тад били на власти.то је и правно питање.
а шта ћемо ако се грчка прогласи правним наследником византије па затражи од нас да вратимо и сву земљу и цркве и свашта нешто и да се иселимо са бесправно заузетих византиских територија.
ја незнам тачно кад су државе ,вероватно средином 20века,донеле те законе о националном благу и сад све што је после тога покрадено ,окет,треба да се врати али не и оно што је откупљено
тамо негде крајем 80их или почетком 90их су оландези ладно дозволили да неко други откупи неку познату и историску значајну слику речима ,,да је ван памети да држава да толке новце за било коју слику,или томе слично"

уосталом ти људи који су скупљали то камење и папирчики по свету су учинили највише да се то спаси и сачува до данас,пошто су они ,изгледа једини у то време и били свесни шта то значи за светску баштину.
највероватније би то грци,као и што су радили италијани у доба ренесансе све то камење претворили у неке нове грађевине или скулптуре.обавестите се да је у доба ренесансе највећи мајдан мермера био рим а не неке вукојебине богу изаногу.ко зна шта су све вредни ренесансни ударници уништили да би створили своју уметност.
а ја те грке слушам још од 70и неке како свремена на време потежу то питање ал се баш нешто и не труде јер већ за пар месеци нико неће то да спомиње и тако задњих 30-40 година,што ја памтим а тек они маторији од мене ,ко зна.
Blade Runner Blade Runner 19:05 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

nego videste li ovo!

Čujem da je Mona Lisa oduševljena
mladen.mladen mladen.mladen 19:11 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

to ne bi u Luvru?

ali ce zato Vatikan biti vest! ,)
mladen.mladen mladen.mladen 19:24 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

А ако се дозволи улаз само онима који задовољавају његове критерујуме око укуса у уметности, пропали би још брже

e marco ja jos od studija mislim o ovome.. kad sam cuo cifre ljudi koji prodju kroz Luvr konkretno palo mi je na pamet da ga treba zatvoriti, pa onda redukovati posete tako sto bi morao necim da pokazes da te zaista zanima ono sto ces videti unutra, tj: mogu da udju studenti i zaposleni na akademijama, arhitekturi, istoriji umesnosti, istoriji i sl, ali da ne bi bilo brutalno, napravio bih online kurseve koje mozes da polazes i da zaradis pravo ulaza u luvr ili bilo gde drugde. Ti kursevi naravno ne bi bili lagani, morao bi da se iscimas, ili da ih pohadjas..

ostaje i pitanje autenticnosti i koje su njene granice. secam se da na akropolju nisam mogao da se popnem i dodirnem makar jedan stub. ako cu vec da ga gledam samo izdaleka mogu da ga naprave od plastike, danas ima sjajnih materijala (FRP - fiber rainforced polymer npr) i prakticno su vecni, zadrzavaju boju, ne smetaju im golubovi i kisele kise.. lako se dopravljaju, a originalni kamen koji ionako ne mogu da pipnem nek stoji negde zaštićen.

Ali ondak.. to pipanje bi na originalnim stubovima partenona vremenom unistilo kanelure (ona vertikalna udubljenja), a ne bi imalo smisla pipati plastiku.. zajebano pitanje kako ko i koliko i na sta ima prava.. godinama me opseda.. mozda je resenje VR, neki unapređeni modeli.. pa imas komad kamena pred sobom koji se vrti pomoću softvera stvarajući ti iluziju da prelaziš rukom preko stubova i figura..

mada koga briga za sve to.. verovatno bih i sam pre izabrao VR Sheron Stone..
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:25 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

уосталом тај извикани лорд је све то откупљивљо од тадашње легалне власти,сад што су то били турци не значи да му то не би продали и грци да су тад били на власти.то је и правно питање.


Heh, D. pa to onda ne bi bila pljačka, što jeste, već kupovina. Nikakve tu nije bilo prodaje i
plaćanja šefe, Elgin je, uz sultanovu dozvolu, sa grčkom vladom sklopio ugovor o iskopavanju,
a u ugovoru je jedna klauzula garantovala da mu grčka vlada dozvoljava "da može otuđiti poneki
kamen".
Frajer je na osnovu te klauzule napunio 33 broda grčkim nacionalnim blagom
i zapalio za Englesku.
dragoljub92 dragoljub92 19:32 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

Frajer je na osnovu te klauzule

znači postoji ugovor,sad nek pravnici dokažu kako i gde je on taj ugovor prekršio.da mogu misliš li da ga ne bi do sad dobili na sudu.
srećom po svet pa se nigde ne sudi kao u srbiji,jer bi naš sudija glatko prejebo ceo ugovor i na osnovu ,,slobodnog sudijskog uverewa "ko zna šta presudio.
Elgin
je, uz sultanovu dozvolu, sa grčkom vladom sklopio ugovor o iskopavanju

znači da je sve urađeno u skladu sa tada važećim zakonima.
ništa tu nije ukradeno
dragoljub92 dragoljub92 20:07 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ostaje i pitanje autenticnosti i koje su njene granice. secam se da na akropolju nisam mogao da se popnem i dodirnem makar jedan stub. ako cu vec da ga gledam samo izdaleka mogu da ga naprave od plastike, danas ima sjajnih materijala (FRP - fiber rainforced polymer npr) i prakticno su vecni, zadrzavaju boju, ne smetaju im golubovi i kisele kise.. lako se dopravljaju, a originalni kamen koji ionako ne mogu da pipnem nek stoji negde zaštićen.

znaš da su talijani stavili kopiju davida tamo na onaj trg,e pa ja bi ladno prošo pored te kopije ,samo bih bacio letimičan pogled na to kako deluje u odnosu natrg i produžio u pravcu gde se nalazi original i tamo verovatno proveo poduže vreme gledajući šta je genije napravio od komada odbačenog kamena.
a ovo što si pisao o tamo nekim testovima i toako to,neka mlad si još proći će te...
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:58 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ево, за људе који воле архитектуру и културно наслеђе, а воле и да размишљају о томе чије је шта и где припада, једне приче о фрескама из 13 века, украденим из цркве у турском делу кипра, које се налазе у хјустону у посебној згради изграђеној за ту намену.

у овом тренутку кипарска црква нема ништа против што су оне ту. за 100 година наћи ће се неко да тврди да је све то сумњива работа и да тражи наслеђе назад. живи били.

ЕДИТ. ево и још један линк, а и слика (да нервирам младена).

dragoljub92 dragoljub92 21:21 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

укуса (а изгледа и мириса) хране да посећују његов музеј, пропали би брзо. А ако се дозволи улаз само онима који задовољавају његове критерујуме око укуса у уметности, пропали би још брже.

marco,iskreno i ja bih isterao trgovce iz hrama,ovo sa pljeskavicama je ...uh...da ne pcijem
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:33 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

тамо већ има трговчића, драгољубе, већ има, само су наши.
mladen.mladen mladen.mladen 21:49 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

i ja bih isterao trgovce iz hrama,

fariseje! ,))))
mladen.mladen mladen.mladen 21:52 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

ево и још један линк, а и слика

marco car si,) hvala na linkovima..
dragoljub92 dragoljub92 22:06 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

mladen.mladen
i ja bih isterao trgovce iz hrama,

fariseje! ,))))

upravo,ali ne i budale.svakabudala sa nikakvim znanjem iz umetnosti i bez ikakvog testa mora da ima pravo da uđe u hram
dole najgora banda na svetu!

znaš,takvi kao ti samo štete svetu ,nikako ne doprinose.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:43 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

marco car si,) hvala na linkovima..

ма не, наш посед је сувише мали за те крупне титуле.

а она мала ваздушаста црква је много лепа
mladen.mladen mladen.mladen 23:51 08.10.2009

Re: da sam ja egipat

а она мала ваздушаста црква је много лепа

kad god vidim tako nesto zamisljam scenu kako arhitekta leti sa vrata Patrijarsije pravo na ovaj besmisleni pesacki prelaz ka Sabornoj sa sve semaforom, a za njim lete papiri jeretickog idejnog projekta i nosi ih vetar pored austrijske ambasade dole ka okretnici tramvaja! ,)
mirelarado mirelarado 03:01 09.10.2009

Re: da sam ja egipat

dragoljub92
уосталом ти људи који су скупљали то камење и папирчики по свету су учинили највише да се то спаси и сачува до данас,пошто су они ,изгледа једини у то време и били свесни шта то значи за светску баштину.
највероватније би то грци,као и што су радили италијани у доба ренесансе све то камење претворили у неке нове грађевине или скулптуре.обавестите се да је у доба ренесансе највећи мајдан мермера био рим а не неке вукојебине богу изаногу.ко зна шта су све вредни ренесансни ударници уништили да би створили своју уметност.
а ја те грке слушам још од 70и неке како свремена на време потежу то питање ал се баш нешто и не труде јер већ за пар месеци нико неће то да спомиње и тако задњих 30-40 година,што ја памтим а тек они маторији од мене ,ко зна.


Италијани су тај обичај коришћења камења са старих грађевина за нове наследили од Римљана. Има у Риму сачуваних грађевина из доба позног Царства, на којима се то камење лепо види.
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:33 09.10.2009

Re: da sam ja egipat

обичај коришћења камења са старих грађевина за нове

Možda su to imali na umu turci kada su razgradili Manastrih Svetih arhangela kod Prizrena i napravili džamiju u sred grada
mirelarado mirelarado 10:51 09.10.2009

Re: da sam ja egipat

Milutin Milošević
обичај коришћења камења са старих грађевина за нове

Možda su to imali na umu turci kada su razgradili Manastrih Svetih arhangela kod Prizrena i napravili džamiju u sred grada


Изгледа да у рециклажи грађевинског материјала нема светиња.
mladen.mladen mladen.mladen 15:03 09.10.2009

Re: da sam ja egipat

Изгледа да у рециклажи грађевинског материјала нема светиња

reciklaza je svetinja sve drugo su sitnice! ,)
mariopan mariopan 23:52 09.10.2009

Re: da sam ja egipat

neki unapređeni modeli.. pa imas komad kamena pred sobom koji se vrti pomoću softvera stvarajući ti iluziju da prelaziš rukom preko stubova i figura..

U novom Muzeju Akropolja možeš da dodirneš sve predmete rukom, nije fatamorgana. Možeš da vidiš originalnu boju koja odoleva vekovima i nije žicom oribana sa skulptura, da se zaprepastiš kako su obojena usta lavice koja je ulovila tele, njene dojke su originalne, oći te životinje koju je ulovila su žive i dan danas...odeš i probaš

Onda, recimo, možeš da vidiš kakvu je frizuru i haljinu imala Kora, meni najlepša, kakav je pas u prirodnoj veličini, savršen, iz komada mermera isklesan, samo što ne progovori.....sve to i mnogo toga još...
background noise background noise 19:40 08.10.2009

Kad sam se popeo na Partenon

Prvi put, osecao sam se kao na krovu sveta. Sve je u meni napravljeno na mitu o blistavih 100 godina Grcke. One Grcke. I nisam odoleo, maznuo sam parce mermera koje je ispalo iz necega na stepeniste. Nije ni od parcica koje bacaju unaokolo da bi ih turisti "ukrali". Ne" Ispalo je iz ostatka jednog zida na stepeniste . I doziveo sam to kao da je palo bas zbog mene, bolela su me ledja, moja supruga je videla sta mi je cilj pa se sagla umesto mene i evo jedan komadic meremera 1 x 2 x 2,5 cm stoji pod monitorom kao uspomena.

Slazem se, ali nekako me mrzi da idem da ga vratim, lepo mi je sto je tu pored mene.

A ove bitange da vrate skulpture i to odma'!!!
background noise background noise 19:42 08.10.2009

Re: Kad sam se popeo na Akropolj

Pardon...
arianans arianans 20:00 08.10.2009

Re: Kad sam se popeo na Partenon

Ja imam takav suvenircic iz svetilista Delfi.

film je odlican, a ja sam se odavno prikljucila ovoj grupi na FB. Pozdrav, Ariana Novi Sad
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:07 08.10.2009

Jadan Bajron!

Lyrics used come from Lord Byron's poem The Course of Minerva


Hm.

The Course ili The Curse?
Slicno, ali nije isto.

Na stranu ovaj lapsus, mislim da se to pitanje povratka grckog mermera preterano naglasava.

Taman posla kada bi se iz svih muzeja sveta vracali umetnicki predmeti tamo odakle su potekli!

Neko ce reci: treba da se vrate samo oni predmeti koji su na neposten nacin izneti. Onda bi se ispostavio problem sta je neposteno, malo posteno ili posteno, jer su mnogi predmeti, ako nisu ukradeni, kupljeni za male, bagatelne pare.
dragoljub92 dragoljub92 20:16 08.10.2009

Re: Jadan Bajron!

kupljeni za male, bagatelne pare.

aj sad da rusi potegnu i da traže nazad alasku i da dokazuju da je kupljena za bagatelu,ili frenčmeni da traže nazad luizijanu ali celu koju su prodali ,ne ono parče koje sad ameri zovu tako.
još samo jedno slovce ,obavestite se o tome čije je vlasništvo kalafornija,ja znam da je bila u vlasništvu jednog čoveka.kog ne mrzi nek pronađe kako je to teklo.
ps
čovek je imao tapiju ,originalnu da je on vlasnik cele te teritorije.legalno izdatu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:39 09.10.2009

Re: Jadan Bajron!

Slažem se da je kultura umnogome svetska baština i da čovečanstvo treba da nadje način da je podeli. Slažem se i da je bilo suludo prodavati za male pare toliko nacionalno blago. Ali trideset i nešto brodova, plus sva razaranja onoga što je ostalo iza...

A čime su umetnine plaćene? Verovatno novcem koji su jadni Englezi zaradili berući maline i višnje po nekoj svojoj Grockoj.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:48 09.10.2009

Re: Jadan Bajron!

Ispravi, Milutine, ono pogrešno The Course u The Curse of Minerva... Na to sam mislio kada sam rekao "Jadan Bajron".
Vladimir The Sitničar

Što se tiče tvoje teme, da dodam još i ovo: mada ne gajim nadu da će Grci uspeti u svom traženju, mislim da je dobro što to pitanje potežu. Tek da gordim Albionima koliko-toliko ukažu kako su mnoga umetnička dobra dobili prevarom i kradjom. Neće njih to mnogo štrecnuti, ali neka se vidi, neka svet zna - da se do bogatstava (uključiv i bogatstva muzeja) ne stiže samo radom i parama, već i - nečasnim radnjama.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:52 09.10.2009

Re: Jadan Bajron!

Brzi prsti - ispravljeno
mariopan mariopan 23:57 09.10.2009

Re: Jadan Bajron!

Što se tiče tvoje teme, da dodam još i ovo: mada ne gajim nadu da će Grci uspeti u svom traženju, mislim da je dobro što to pitanje potežu. Tek da gordim Albionima koliko-toliko ukažu kako su mnoga umetnička dobra dobili prevarom i kradjom. Neće njih to mnogo štrecnuti, ali neka se vidi, neka svet zna - da se do bogatstava (uključiv i bogatstva muzeja) ne stiže samo radom i parama, već i - nečasnim radnjama.
   

Svet zna.
Novi Muzej na svakom mestu gde bi stajalo nešto što tu treba da stoji ima napisano šta nedostaje i gde se nalazi.
To je dovoljno da milioni turista koji dolaze saznaju za sramotu otimača tuđeg blaga - po meni to je dovoljno.
stefan.vizantin stefan.vizantin 21:25 08.10.2009

Podrska dok bagra ne vrati ukradeno...

Od svih nacija na svetu Britanci imaju najgoru i najbezosecajniju elitu. odnos prema ukradenom mermeru sa Partenona je prica koja ce svoj epilog da dobije onda kada Englezi shvate da nisu posebni i da nemaju pravo da smatraju druge manje vrednim od sebe. posedovanje tudjeg se uzima kao argument prestiza u stvari predstavlja beskrajnu englesku sujetu i nema nikakvog moralnog opravdanja.
Argument da su oni nesto kupili i da je to njihovo nema nikakvog smisla. Od koga kupili? U cijem je to posedu originalno bilo i ko ima pravo da iste proda (ako takav postoji)?
Svi oni koji govore da je kupljeno za male pare: Cekaj, to nije kupovina jer onaj koji je prodao nije imao pravo da proda. Ukratko, to je kradja.
Luizijana, Aljaska i druge manje poznate kupovine koje su ostvarile evropske nacije i USA opet nemaju argumentaciju jer onaj ko kupuje i onaj ko prodaje nemaju nikakvo pravo da to cine. To se najbolje vidi po tome sto pri pomenute 2 kupovine niko nije znao kolika je zemlja koja se prodaje...ni priblizno. Zbog odredbi Louisiana purchase kasnije je doslo do komplikacija koje su rezultirale ratom 1812 (jedan od uzroka rata je taj sto nisu imali pojma gde je cija teritorija koju uzgred receno nisu naseljavali Belci vec urodjenicko stanovnistvo).
Podrska Grcima i dole najgora banda na svetu!
mladen.mladen mladen.mladen 21:57 08.10.2009

Re: Podrska dok bagra ne vrati ukradeno...

Britanci imaju najgoru i najbezosecajniju elitu

pa zavisi sta je za tebe britanska elita.. Monty Pyton, Fools and Horses, Man Behaving Badly, David Bowie, Iron Maiden, Deep Purple, Dire Straits, and one and only.. Pink Floyd kad smo vec kod arhitekture... ,)))
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:11 08.10.2009

Re: Podrska dok bagra ne vrati ukradeno...

Podrska Grcima i dole najgora banda na svetu!

Nisam siguran da će Grcima pomoći baš ovakvi advokati.
bookbinder bookbinder 04:07 09.10.2009

Re: Podrska dok bagra ne vrati ukradeno...

vladimir petrovic

Nisam siguran da će Grcima pomoći baš ovakvi advokati.


Slazem se! Ne samo da je ton (a forma cesto otkriva i sustinu!) nije najprikladniji, nego se i eksplicitno vidi da se ovde ne radi toliko o podrsci pravu, vec pre o ozlojedjenosti spram Engleske - sto "mi" nismo na njihovom mestu... Dobro, malo preterujem sa ocenom, ali mislim da nisam potpuno u krivu...

Uzgred, svi se "polomise" sa prozivanjem Engleske, a niko da pomene da se najveci egiptoloski muzej u svetu, posle Kaira, nalazi u Torinu...
stefan.vizantin stefan.vizantin 07:47 09.10.2009

Re: Podrska dok bagra ne vrati ukradeno...

kod elite se mislilo eksplicite na one koji su rodjeni i odraslu u uptown drustvu te na drage im i fine plemice koji su kontrolisali do ne tako davne proslosti veliki deo sveta. ta ista elita je promovisala jedan moral koji je odbranio otimacinu po svim meridijanima i sirinama a jedan od rezultata je atinskim mermer u Londonu. to je elita koja se ponasala kao strogi ocuh prema slabijim i zbog posledica mnogi placu jos uvek.
nemam nista protiv engleza i mislim da je ton prikladan ako se uzme u obzir nacin kako oni brane "svoj" posed
ovo nije sudnica ni saslusanje vec blog i stoga je komentar u znak podrske Grcima koji apsolutno imaju pravo na sve sto traze nazad.
znam kakvi su englezi i nema potrebe za tim jeftinim i glupim pricama-kao ovo je stoga sto mi nismo kao oni i sl. get a life. ono sto se zeli kazati je:da su oni sami pogazili u ovoj i slicnim situacijama svoje zakone i samo je pitanje vremena kada ce bes u samoj UK narasti do odgovarajuceg nivoa a onda ce i da vrate ukradeno. za pocetak su shvatili da se svet ne zavrsava na obalama Dovera sa jedne i obalom Irske sa druge strane i to je dobro. ako ste pazljivo citali to sam i rekao-kad shvate kasce im se samo...
miloradkakmar miloradkakmar 09:39 09.10.2009

A,

da mi sve to prepustimo Indijana Džonsu !?

Milutin Milošević Milutin Milošević 09:48 09.10.2009

Re: A,

da mi sve to prepustimo Indijana Džonsu !?

Sećaš se kraja prvog dela?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana