Nauka| Tehnologija| Zdravlje

Nema tu hemikaliju a skuplje je!?

njanja_de.manccini RSS / 12.10.2009. u 15:30


Svako ko živi u SAD može primetiti da postoji veliki izbor mleka u bolje snabdevenim supermarketima, a i da postoji veliki broj proizvodjača. Pada još u oči i činjenica da postoje dve veoma različite vrste mleka. Jedna grupa poroizvodjača drži cenu koja je dosta prihvatljiva dok druga grupa proizvodjaca drži cenu koja je ponekad i više od dvostruko veća od cene mleka iz prve grupe. Postoje potrošači koji nemaju pojma zašto je to tako, niti se interesuju, i bez ikakve dileme kupuju ono jeftinije mleko. Deo potrošača ne zna da mleko iz prve grupe dolazi iz dela mlekarske industrije u kojoj se koristi sintetički hormon rasta rBST koji doprinosi većoj proizvodnji mleka kod krava tretiranih ovim hormonom, a da druga grupa ne koristi taj hormon (postoje i druge razlike, ali zadržimo se na ovoj). Pre nekoliko godina dok sam radila svoj postdiplomski i pisala i pričala malo na ovu temu, jedna koleginica je protestovala protiv visoke cene organskog mleka (mleka dobijenog od krava koje ne primaju ovaj hormon; postoje i dodatni uslovi za dobijanje ovakve klasifikacije mleka, ali kako je rečeno, nećemo o tome ovaj put) rečima "Šta? To mleko nema te dodatne hemikalije i još je i skuplje!!! Pa nisam luda da ga kupujem!".


Šta je rBST?

Najbolje je da pogledate ovaj izveštaj iz Biotechnology Information Series sa Iowa State Univerziteta i sami naučite šta je rBST, a ako nemate vremena evo ukratko osnovnih podataka o ovom hormonu: Bovine somatotropin (BST) je prirodni hormon rasta kod krava. Konkretno, ovaj hormon je proteinski hormon koji proizvodi hipofiza i važan je za rast i razvoj krava (sve životinje proizvode sličan hormon). Još 1930 godine naučnici su otkrili da ubrizgavanje ovog hormona kravama dovodi do veće proizvodnje mleka. Ali hormon koji je korišćen tada je bio prirodan i dobijao se iz životinja koje su bile odredjene za klanje. Napredak u biotehnologiji dozvolio je naučnicima da rade sa DNA i time odrede koji gen kod krava kontroliše produkciju BST hormona. Odvojili su ovaj gen i ubrizgali ga u bakteriju pod imenom Escherichia coli koja se nalazi u intestinalnom traktu kod ljudi i zivotinja i glumi malu fabriku koja proizvodi velike količine BST u kontrolisanim laboratoriskim uslovima. BST proizveden od strane ove bakterije se prečišćuje i onda tako prečišćen se ubrizguje kravama. Ova tehnologija gde se jedan gen iz jednog organizma prenosi u drugi organizam, u ovom slučaju iz hipofize krave na bakterijski organizam se zove rekombinantna DNA tehnologija. Sam hormon dobijen na ovaj način se zove recombinanti hormon (recombinant bovine somatotropin, rBST, ili recombinant bovine growth hormone, rBGH).

 

bST_fig_1.jpg?t=1255351424 

Već dosta godina se odvija bitka Davida i Golijata oko sintetičkog hormona rBGH (recombinant bovine growth hormone) koji se upotrebljava kod krava muzara. David je u ovom slucaju grupa farmi i organizacija sastavljenih od potrošača a Golijat je koalicija agrohemijskih kompanija koje imaju razumevanje i podršku od strane Administracje za Hranu i Lekove (Food and Drug Administration, FDA) i Američkog Ministrarstva Poljoprivrede (USDA).

Sintetički kravlji hormon rasta (rGBH) se koristi da bi se povecala proizvodnja mleka kod tretiranih krava i do 20%. Sintetički hormon rasta rBGH je jos poznat i pod imenom recombinant Bovine Somatotropin (rBST), a glavni proizvodjač (pogodite ko - Monsanto) ga proizvodi pod komercijalnim imenom POSILAC. Uvecana količina ovog hormona prouzrokuje kod tretiranih krava infekciju poznatu pod imenom mastitis, ozbiljne reproduktivne probleme, digestivne poremecaje i tako dalje. Zbog problema sa mastitisom krave se učestalo, a ponekad i preventivno, tretiraju antibioticima.

 

dairy1.jpg 

Mišljenja oko štetnosti ovog hormona za ljude koji konzumiraju mleko od tretiranih krava su u naučnim krugovima podeljena. Neki naucnici kažu da ovaj hormon nije opasan za ljude, jer je dovoljno verna sintetička kopija prirodnog hormona koje krave proizvode. Ovaj hormon, prirodan ili sintetički, stimuliše rast kod mladih naraštaja i povećava proizvodnju mleka kod krava u laktaciji. Kanadski strucnjaci su 1999. godine pregledali podatke iz nekoliko istraživanja koja su uključivala miševe i našli dovoljno podataka koji ukazuju na negativne zdravstvene efekte koje sintetički proizveden hormon izaziva kod miševa, a koji nisu bili sadržani u izveštaju koji je podnet FDA. Oni su našli dokaze da je 20-30% miševa koji su primali hormon razvilo antitela prema njemu, a neki miševi muškog pola su razvili ciste na tiroidnim žlezdama i abnormalnosti na svojim prostatama. Kanadska vlada je na osnovu ovog izveštaja zabranila korišćenje rBGH hormona, a upotreba istog nije dozvoljena ni u EU. Takodje Codex Alimentarius Komisija, kao telo Ujedinjenih Nacija koje postavlja medjunarodne standarde za hranu nije odobrilo ovaj hormon rBST (rBGH) kao bezbedno. Codex Alimentarius nema autoritet da zabranjuje ili odobrava ovaj hormon ali njegovo mišljenje se smatra za standard i odobravanje ovog hormona bi značilo da zemlje koje bi htele da izvoze mleko koje dolazi od tretiranih krava bi mogle da tuže Svetskoj Zdravstvenoj Organizaciji one zemlje koje imaju zabranu za upotrebu ovakvog mleka.

Posle gore pomenutog izveštaja kanadskih naučnika, dva američka senatora, Patrick Leahy i James Jeffords, obojica iz Vermonta, poslali su zahtev tadašnjem Sekretaru Zdravlja (Donna Shalala) da preispita da li je mozda FDA propustila da razgleda izvestan broj dokaza, ali ova inicijativa nije dovela do promene. FDA ne poriče da ovaj hormon dovodi do bolesti kod tretiranih krava kao sto su mastitis, reproduktivni problemi i digestivni poremecaji, ali ih to nije sprečilo da dozvole njegovu upotrebu još 1993. godine i na toj se odluci stoji i dalje.

Rick North iz organizacije Lekara za Drustvenu Odgovornost (Physicians for Social Responsibility) kaže da se tragovi antibiotika u mleku dobijenom od krava tretiranih rBGH hormonom vremenom podstiču antibiotičku rezistеntnost, što znači da upotreba hormona deluje i na zdravstvenu bezbednost ljudi koji nikada ne koriste takvo mleko. Studije pokazuju i da rBGH povecava nivo jednog drugog hormona u mleku koji je poznat pod imenom insulin-like growth factor 1 koji se prirodno proizvodi i kod ljudi i kod krava, ali je povišen nivo ovog hormona kod ljudi povezan sa rakom dojki, prostate i debelog creva. Mleko koje dolazi od krava koje nisu tretirane ovim hormonom ima veci procenat omega-3 kiselina i kiseline CLA, za koje je poznato da doprinose zdravom mozgu i srcu, a CLA takođe deluje preventivno protiv raka dojki.


Čemu sve to?

Napor koji Monsanto ulaže da se činjenice sakriju od potrošača je zadivljujući. Na primer, 2003. godine je Monsanto tužio Oakhurst Dairy of Portland, Maine, zato što su na svoja pakovanja mleka stavili informaciju da rBGH hormon nije korišten. U pogodbi koju su sklopili Monsanto i Oakhurst Dairy, proizvodjaču mleka je dozvoljeno da ostavi tu informaciju ako doda da FDA nije našla značajnu razliku izmedju mleka dobijenog od krava tretiranih hormonom i onih koji nisu. Ali nista ne moze da spreči potrošače i ostale proizvođače da se bore za ono što im pripada, tako da su neke poznate kompanije, kao na primer Ben&Jerry (proizvodjač sladoleda), na svojim pakovanjima postavile znak da su njihovi proizvodi rBGH free; takođe, 34 od 100 najvećih američkih mlekarskih kompanija su deklarisali sebe kao delimično ili u celini rBGH free (Kroger, Safeway Dairy Group, Anderson Erkison i Publix Super Markets). Čak i Wal-Mart, koji ima svoju marku mleka Great Value, tvrdi da koristi mleko samo od krava koje nisu tretirane hormonom. Starbucks (strana 33) je, na primer, od 2007 kompletno rBGH free. Ovo pomeranje u potražnji ima uticaj jer se procenat krava koje su na rBGH hormonu smanjen od 22.3 % u 2002. na 17.2 % u 2007.

Avgusta 2008 godine Monsatno je prodao svoj POSILAC Brand Dairy Product i povezane odeljke kompaniji Elanco Animal Health. Znači pokupio je kajmak i otišao sa scene (nešto slično je Monsanto uradio i sa proizvodnjom drugih kontroverznih hemijskih preparata).


Od 2002. godine postoje standardi doneti od strane USDA za sertifikovano organsko mleko i ti standardi zabranjuju farmerima tretiranje svojih krava rBGH hormonom i korišćenja rutinske preventivne doze antibiotika. Moje mišljenje je da ovakvi standardi treba da postoje za svo mleko. Živim u nadi da će doći i taj dan. Dotle ja i moja porodica pijemo samo organsko mleko.



Komentari (397)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 15:44 12.10.2009

Prvi

da čestitam !!!!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:55 12.10.2009

Re: Prvi

hvala tebi na cestitkama!

evo ti malo mleka





Milan Novković Milan Novković 16:02 12.10.2009

Re: Prvi

evo ti malo mleka

Njanjo, kad si već priložila Whole Milk daj nam, pls, neke info o razlici između punomasnog mleka, polumasnog i one vodice.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:15 12.10.2009

Re: Prvi

Milane kao tehnolog mogu samo da ukratko i uprošćeno kažem da, da bi se smanjila masnoća mleka sva masnoća se vadi i onda se potrebna masnoća vraća u mleku i dobije se mleko 2% ili 1% ili 3.5% ili kako već oćeš. inace sad neki su uspeli da putem genetskog modificirnja proizvedu krave koje proizvode ono sto se ovde kaze skimmed mleko koje ima manje od 1% masnoće.
miloradkakmar miloradkakmar 16:18 12.10.2009

Re: Prvi

njanja_de.manccini
hvala tebi na cestitkama!

evo ti malo mleka
Hvala ti, otkud znaš da se vraćam omiljenom piću.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:20 12.10.2009

Re: Prvi

ja vidim sve, ja znam sve....
ovo moj sin misli da ja mogu da vidim kroz zid
nista mi ne promakne
gorstak92 gorstak92 17:16 12.10.2009

Re: Prvi

sva masnoca se vadi i onda se potrebna masnoca vraca u mleku i dobijes mleko 2% ili 1% ili 3.5% ili kako vec oces.

Samo jedno ultrapasterizovanostručno pitanjce
Kako se meri tj garantuje procenat masnoće?
Da li je dovoljno posle separatora sipati 1l obranog mleka + 50g pavlake za onih 5%mm?

Uf što mi ovo interesantna tema nemaš pojma
Mislim, stvarno jeste da ne bude zabune jer se ironija prečesto koristi na blogu pa moram da se pravdam kad napišem da mi je nešto ok.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:21 12.10.2009

Re: Prvi

Uf što mi ovo interesantna tema nemaš pojma

druze Gorstak verujem ti jer ti pise na celu da si mrtav ozbiljan.
za merenje masnoce postoje neki testovi (Gerber metod i Babcock test) pa tako da sad proizvodjaci ne mogu da lazu da je njihovo mleko 3,5% a ustvari je 2%. al bre to nije poenta ovog bloga.
gorstak92 gorstak92 17:33 12.10.2009

Re: Prvi

al bre to nije poenta ovog bloga.

Drugarice Njanjo,

Ja sam, inače, poznat (organima gonjenja) zbog trolovanja Postova.
Jasno je meni da je onaj hormon tema, ali reci ti meni gde bih mogao naći bolji kurs o procesu kontrole kvaliteta mleka, a za cenu surfovanja po netu.

Idem sad malkice da čitam te gerber i babcock testove, ali mi se javlja da je to neko laboratorijsko uzorkovanje.
Samim tim će da postoji greška u garanciji proizvođača, ali to nije poenta ovog bloga

Što se tiče onog hormona rasta priznajem da nisam pazio na času
4krofnica 4krofnica 18:05 12.10.2009

Re: Prvi

proizvedu krave koje proizvode ono sto se ovde kaze skimmed mleko koje ima manje od 1% masnoce

ovo zvuci neverovatno!
ovde je dilema:dugotrajno ili kratkotrajno. Koje uzeti?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:24 12.10.2009

Re: Prvi

ma kratkotrajno bre i ono sto nije homogenizovano!
4krofnica 4krofnica 18:44 12.10.2009

Re: Prvi

sta ti meni -bre?! pa nismo mi skimmed krave cuvale zajedno!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:54 12.10.2009

Re: Prvi

pa nismo mi skimmed krave cuvale zajedno!

ma Bre ja tako svaki dan i svima, nema veze dal je musko il je zeMsko.
moja sestra se buni i kaze nisam ja Bre ja sam Ma!

izvinjam se i to duboko se izvinjavam za svoju nekulturu.

evo tebi malo kafe i mleka



4krofnica 4krofnica 19:14 12.10.2009

Re: Prvi

ma idi begaj Njanjo, sta se izvinjavas, bilo mi je nadohvat prsta: krava, bre......nisam odolela..
evo ti cvetic i hvala za kafu,
sad se setih jedinog mleka moje mladosti-(kurton) mleko...jedino na trzistu tada. nema biranja... svaka majka je trpala po kilo secera u mleko: znam ljude koji imaju averziju prema mleku bas zbog toga..
iris.davidovich iris.davidovich 04:50 13.10.2009

Re: Prvi

ma kratkotrajno bre i ono sto nije homogenizovano!

mislim da toga nema u srbiji (el tako?)
kolko se secam svako koje je dugotrajno, je i homogenizovano, ne znam za ona sto traju 2 dana, na njima ne pise "nije homogenizovano"
iris.davidovich iris.davidovich 04:53 13.10.2009

Re: Prvi

sad se setih jedinog mleka moje mladosti-(kurton) mleko...jedino na trzistu tada. nema biranja

ne znam da l' sam ga jednom kupila, a da kesa nije curila, ili barem bila ulepljena od drugih procurelih kesa iz gajbice

opaska

oblast mog istrazivanja je rhGH, i mogu da ti kazem da ni hormon rasta ni IGF-I nema sanse da dodje u ljudski krvotok preko hrane jer se razlozi u zelucu. zato svi preparati GH i IGF-I moraju da se daju parenteralno, tj injekcijama.
takodje, veza izmedju GH/IGF-I i maligniteta je takva da oni sami po sebi ne izazivaju rak vec podsticu razmnozavanje vec maligno transformisanih celija (to pod uslovom da se nadju u krvotokoku).
Biljana 77 Biljana 77 16:01 12.10.2009

Ponekad se obradujem

što u nekim stvarim "zaostajemo" za svetom.
Moje mišljenje je da ovakvi standardi treba da postoje za svo mleko. Živim u nadi da će doći i taj dan.
Ma koliko besmisleno zvučalo ali ja ne mogu da se otmem vizuelnom utisku (još od kad sam prvi put na jednom od tvojih ranijih blogova prošitala ponešeto o ovome) bolesnih krava, pod bolovima i antibiotskim tretmanom koje treba da daju meleko kojim će neko hraniti svoje dete. Ne treba zaboraviti da se od takvog mleka preradom dobija i tzv. humanizivano mleko za ishranu beba koje nisu dojene.
A čestitka se podrazumeva još od onomad.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:06 12.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

Biljo ja kad sam prvi put saznala da se to desava bila sam skroz zaprepascena i nikako nisam mogla da razumem zasto taj podatak ne uzbudjuje obicnog potrosaca ovde. izgleda da im je najbitnije da mleko bude jeftino. sad da budemo posteni obican potrosac ako malo ne prokopa po internetu nema sanse da nadje ovakve podatke jer se sve radi da se takvi podaci sklone sa vidika.

a za cestitku hvala ti jos jednom mada prvi put si lepo poslala na pp da se ne loze drugarice i drugovi.
Biljana 77 Biljana 77 16:09 12.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

izgleda da im je najbitnije da mleko bude jeftino
Ovde to važi za novine..
shumska shumska 03:10 13.10.2009

::::

prvi put saznala da se to desava bila sam skroz zaprepascena i nikako nisam mogla da razumem zasto taj podatak ne uzbudjuje obicnog potrosaca ovde. izgleda da im je najbitnije da mleko bude jeftino. sad da budemo posteni obican potrosac ako malo ne prokopa po internetu nema sanse da nadje ovakve podatke jer se sve radi da se takvi podaci sklone sa vidika.

upravo sam ovo htela upitati - koliko je prosečan potrošač upoznat sa kvalitetom namirnica i sadržajem onoga što unosi u sebe?
bila sam očigledno u zabludi da bar visoko razvijena društva gledaju da i obaveste i zaštite svoje potrošače, makar na kraju krajeva boreći se za njih i njihove dolare zbog velike konkurencije na tržištu.
te stvari iz perspektive srpskog potrošača su drugačije - izbora skoro da nema, baš zbog monopola velikih proizvodjača i velikih lanaca trgovina.
razmišljam sad koliko se ovde kod nas stvari sporo menjaju - decenije su bile potrebne da sa tržišta polako nestanu one grozomorne kese u koje je mleko bilo pakovano.
sa druge strane tetrapak podrazumeva hartiju, karton a ni to kao sirovina nije najsretnije rešenje (ekološki problem, dok recikliranje ne zaživi u svim segmentima...) i sad je najčešća plastična ambalaža.
mleko i plastika - ne ide mi to nekako
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:26 13.10.2009

Re: ::::

ovde je potrošač obavešten onoliko koliko razno razne administracije, ministastva i slične institucije smatraju da je potrebno. na svu sreću ima dovoljno izvora gde čovek može da se informiše jer u svakom gradu ja mislim da postoji neka zainteresovana grupa koja ukaže na neku anomaliju ili potencijalni problem. Monsanto se godinama ubija od pokušaja da zaustavi postavljanje običnih etketa na ambalaži mleka koje kažu da je mleko u kontejneru rBGH free. prosto je smešno ovako sa strane gledati taj napor koji ulaže jedna korporacija da zaustavi osvešćavanje potrošača.

inače što se tiče ambalaže u pravu si, plastika nije dobra i pravi dodatni problem, al ja se nadam da recikliranje tih kontejnera nekako pomaže u celom ovom ludom krugu u kome se nalazimo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:03 13.10.2009

Re: ::::

ја се сећам стаклених флаша за јогурт са широким грлићем.
bauer. bauer. 04:08 13.10.2009

Re: ::::

ја се сећам стаклених флаша за јогурт са широким грлићем.

i za jogurt i za slatko mleko. ostaviš ispred kapije uveče dve prazne flaše a ujutro te sačekaju dve pune, plavi čep na flaši sa jogurtom a crveni na flaši sa slatkim mlekom. sarajevo, 1964.-1968.
Pulse Pulse 04:40 13.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

Biljana 77
što u nekim stvarim "zaostajemo" za svetom.
Moje mišljenje je da ovakvi standardi treba da postoje za svo mleko. Živim u nadi da će doći i taj dan.Ma koliko besmisleno zvučalo ali ja ne mogu da se otmem vizuelnom utisku (još od kad sam prvi put na jednom od tvojih ranijih blogova prošitala ponešeto o ovome) bolesnih krava, pod bolovima i antibiotskim tretmanom koje treba da daju meleko kojim će neko hraniti svoje dete. Ne treba zaboraviti da se od takvog mleka preradom dobija i tzv. humanizivano mleko za ishranu beba koje nisu dojene.A čestitka se podrazumeva još od onomad.



ne treba isto tako zaboraviti ni same krave a ne samo ljude koji konzumiraju mleko. Tretman zivotinja na takav nacin je uvek potkrepljen idejama da ako mozemo da proizvedemo vishe onda cena pada i proizvodi su pristupacniji nizim sicio-ekonomskim slojevima stanovnistva. A da ne pricam o teorijama da ako nakljukamo zivotinje hormonima mozemo i da nahranimo delove sveta koji imaju veliki i duogorocni problem gladi. A sve je to laz! jedini izhod koji se dobija je kljukanje populacijom sa antibioticima i hormonima, gladni su i dalje gladni ali velike korporacije imaju sve vishe para - corporate world at its best!

moram i da napomenem deo gde si napomenula da informacije o ovom hormonu nisu regulisane te da narod ne mora da zna sta konzmira. Podsetilo me je na Noam Chomsky i Manufacturing consent

also, super blog!

hvala!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:01 13.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

najinteresantnije je što nikome u Americi nije bio potreban taj višak mleka. proizvodilo se dovoljno i svi su mogli da priušte mleko svakako. zašto su došli do zaključka da je to korisno samo oni znaju jer ja sigurno ne vidim drugi razlog osim tog da takve korporacije samo misle na zaradu i ništa više. a možda ih uhvatio i zalet pa kažu vidite kako smo izmislili cool tehnologiju i šta sve možemo da uradimo za dobrobit čovečanstva koristeći je.

a oko regulacije moram da pomenem da je ovaj sintetički hormon odobren za upotrebu 1993 godine od strane FDA al poznata je činjenica koju sam već pomenula da osobe koje su radile za (na primer) Monsanto otišle su da rade za FDA, pa onda opet za Monsanto i tako u krug - fenomen poznat kao revolving door koji je na blogu kod marca lepo objasnio crossover

also, super blog!


hvala na lepim rečima
nevolja nevolja 19:35 13.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

njanja_de.manccini
Biljo ja kad sam prvi put saznala da se to desava bila sam skroz zaprepascena i nikako nisam mogla da razumem zasto taj podatak ne uzbudjuje obicnog potrosaca ovde. izgleda da im je najbitnije da mleko bude jeftino. sad da budemo posteni obican potrosac ako malo ne prokopa po internetu nema sanse da nadje ovakve podatke jer se sve radi da se takvi podaci sklone sa vidika.

a za cestitku hvala ti jos jednom mada prvi put si lepo poslala na pp da se ne loze drugarice i drugovi.

Citiram svoju babu nakon gledanja neke TV emisije o kvalitetu i sastavu namirnica;;,,CE NI POTRUJU!"
I ja tako mislim...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:40 13.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

CE NI POTRUJU!"

xa, xa, xa

u pravu je baba!
Hemičarka Hemičarka 23:15 13.10.2009

Mali trol (kad smo već kod babe)

u pravu je baba!


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:37 13.10.2009

Re: Mali trol (kad smo već kod babe)

6:30 pm: you may be eating something for dinner that can kill you! more on this at 11 o'clock news! (na 1:35)
Pulse Pulse 01:32 14.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

njanja_de.manccini
najinteresantnije je što nikome u Americi nije bio potreban taj višak mleka. proizvodilo se dovoljno i svi su mogli da priušte mleko svakako. zašto su došli do zaključka da je to korisno samo oni znaju jer ja sigurno ne vidim drugi razlog osim tog da takve korporacije samo misle na zaradu i ništa više. a možda ih uhvatio i zalet pa kažu vidite kako smo izmislili cool tehnologiju i šta sve možemo da uradimo za dobrobit čovečanstva koristeći je.a oko regulacije moram da pomenem da je ovaj sintetički hormon odobren za upotrebu 1993 godine od strane FDA al poznata je činjenica koju sam već pomenula da osobe koje su radile za (na primer) Monsanto otišle su da rade za FDA, pa onda opet za Monsanto i tako u krug - fenomen poznat kao revolving door koji je na blogukod marca lepo objasnio crossover
also, super blog!hvala na lepim rečima



meni je drago da sam nakon ovoga saznala da je taj hormon zabranjen u Australiji
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:42 14.10.2009

Re: Ponekad se obradujem

meni je drago da sam nakon ovoga saznala da je taj hormon zabranjen u Australiji

odlično! od uvek je tako bilo ili su morali da se bore za to?
baš mi drago da su i tamo normalni, pa su ga zabranili, al da ne delim dijagnoze.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:33 12.10.2009

prvo

cestitke za vidljivost,
Svi u kuci volimo mleko, a i sve mlecne proizvode. Do skoro je u Srbiji, kod proizvodjaca mleka bilo velike razlike, a u zadnje vreme su mi sva istog ukusa. U Americi sam probala i jako mi se svidelo sojino mleko, sa vanilom, naime mala kumica je alergicna na obicno, pa mora to. Inace i ja sam alergicna, ali samo na dugotrajno. Da te pitam, unazad par godina pise na kutiji da se ne mora mleko prokuvati, tako da bukvalno cim ga otvorimo pijemo ga, da li je to ok, ili bi trebali ipak da ga prokuvamo?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:59 12.10.2009

Re: prvo

tako da bukvalno cim ga otvorimo pijemo ga, da li je to ok, ili bi trebali ipak da ga prokuvamo?

pa naravno ako je mleko pasterizovano ili ultra pasterizovano. moze da se pije bez kuvanja. ono koje je pasterizovano traje 12-21 dan ali kad se otvori treba da se popije u roku od 3-5 dana, dok ono koje je ultrapasterizovano traje 30-90 dana i kad se otvori traje malo duze od 7 dana.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 17:12 12.10.2009

Re: prvo

to koliko traje se razlikuje od drzave do drzave. na primer, u srbiji mlekare dozvoljavaju veci nivo bakterija kada otkupljuju mleko, nego u zapadnoj evropi (i verovatno US) i srpsko "mleko u kesici" traje mnogo krace od evropskog ili americkog.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:17 12.10.2009

Re: prvo

tacno je to sto kazes al sam htela samo primer da dam kako je ovde u USA. ne znam koji su standardi za procesiranje mleka u Srbiji.
gorstak92 gorstak92 17:19 12.10.2009

Re: prvo

anonymous_alcoholic
to koliko traje se razlikuje od drzave do drzave. na primer, u srbiji mlekare dozvoljavaju veci nivo bakterija kada otkupljuju mleko, nego u zapadnoj evropi (i verovatno US) i srpsko "mleko u kesici" traje mnogo krace od evropskog ili americkog.


Otkud ti ove informacije?
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 17:59 12.10.2009

Re: prvo

Otkud ti ove informacije?

insajderske. evo jos jedne: kada mlekara preuzima mleko, mere i placaju po masnoj jedinici, zato sto seljaci rutinski sipaju vodu u mleko.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:23 12.10.2009

Re: prvo

zato sto seljaci rutinski sipaju vodu u mleko.

pa da, zato su u ozbiljnim zemljama poceli sa testovima da se utvrdi tacno stanje a ne da bude ja ti kazem 3,5 je masnoca, casna rec!
gorstak92 gorstak92 19:04 12.10.2009

Re: prvo

anonymous_alcoholic
Otkud ti ove informacije?

insajderske. evo jos jedne: kada mlekara preuzima mleko, mere i placaju po masnoj jedinici, zato sto seljaci rutinski sipaju vodu u mleko.

Oh! Pa ti me prezatrpa informacijama
Pomislio sam da imaš iskustva radeći sa mlekarama u Americi i zapadnoj Evropi pa upoređuješ sa našim Salfordom.
Ja sam skoro pa laik, ali mi ,,bode" oči ono da mlekare dozvoljavaju veći nivo bakterija nego ,,srećnije" kolege.
Mislim, nećemo da cepamo dlaku pa da utvrđujemo kako se to tačno kaže.
Siguran sam da ćeš se složiti da rok trajanja proizvoda nije pokazatelj ,,nivoa" bakterija u sirovini već kvaliteta obrade što, opet, ne znači da je onaj proizvod sa dužim rokom trajanja i kvalitetnije obrađen. Tu negde sam te izgubio pa zato postavih pitanje otkud ti informacije
A ono o rutinskom sipanju vode u mleko ne bih komentarisao.
Ili bih?
Šta više voliš: Bevandu ili gemišt?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:20 12.10.2009

Re: prvo

Siguran sam da ćeš se složiti da rok trajanja proizvoda nije pokazatelj ,,nivoa" bakterija u sirovini već kvaliteta obrade što, opet, ne znači da je onaj proizvod sa dužim rokom trajanja i kvalitetnije obrađen

ako mogu ja:
pasterizacija na nizoj temperaturi je zdravija jer se na taj nacin ne ubijaju sve dobre bakterije koje se nalaze u mleku. kolko je veca temperatura pasterizacije tolko se vise bakterija ubije pa tako odu u nepovrat i one dobre bakterije. ako se pasterizuje do minimalne temperaturne granice tako se povecavaju sanse da ostanu mnogo veci broj dobrih bakterija. ultra pasterizacija ubija sve moguce bakterije (dobre i lose) koje se nalaze u mleku, kao i zdrave enzime koje postoje u mleku. ovaj proces se koristi zbog toga sto je brzi i sto se mnogo veca kolicina mleka moze porcesirati u toku dana. ekonomija znaci...


jesen92 jesen92 21:56 12.10.2009

Re: prvo

ultra pasterizacija ubija sve moguce bakterije (dobre i lose) koje se nalaze u mleku, kao i zdrave enzime koje postoje u mleku. ovaj proces se koristi zbog toga sto je brzi i sto se mnogo veca kolicina mleka moze porcesirati u toku dana. ekonomija znaci...
..pa nije samo ekonomija...ultra pasterizacijom iliti uperizacijom se proizvodi dugotrajno mleko( kod nas rok trajanja 60 dana)...posto su ubijeni zdravi enzimi dodaju se vitamini, minerali i druge hranljive materije...Kod nas je ovo mleko skuplje od takozvanog svezeg mleka koje je , po pravilu, prirodno hranljivije ali je kratkotrajno...ipak, i kod nas je produzen rok trajanja takozvanom kratkotrajnom mleku i vise nije 3 dana vec oko 5 dana(proizvodi imlek)...
jesen92 jesen92 22:33 12.10.2009

Re: prvo

zato sto seljaci rutinski sipaju vodu u mleko.

pa da, zato su u ozbiljnim zemljama poceli sa testovima da se utvrdi tacno stanje a ne da bude ja ti kazem 3,5 je masnoca, casna rec!
...mi smo mozda neozbiljna zemlja po mnogim pitanjima ali sto se tice kontrole kvaliteta ulazne sirovine tj mleka nismo bas od juce...mogu seljaci da sipaju koliko god hoce vode, mleko im nece biti otkupljeno ako ne zadovoljava odredjene zahteve u pogledu sadrzaja masnoce, sadrzaja vode, kiselosti i sl....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:43 12.10.2009

Re: prvo

mogu seljaci da sipaju koliko god hoce vode, mleko im nece biti otkupljeno ako ne zadovoljava odredjene zahteve u pogledu sadrzaja masnoce, sadrzaja vode, kiselosti i sl....

baš mi je drago da se u Srbiji vodi računa o tome kakvo se mleko otkupljuje, al ja nekako nisam ni sumnjala. ja smatram da je prehrambena industrija tamo kod nas u većini slučajeva bila odgovorna.
jesen92 jesen92 23:03 12.10.2009

Re: prvo

baš mi je drago da se u Srbiji vodi računa o tome kakvo se mleko otkupljuje, al ja nekako nisma ni sumnjala. ja smatram da je prehrambena industrija tamo kod nas u većini slučajeva bila odgovorna
..sve mlekare koje su nekad bile drzavne imaju obaveznu ulaznu kontrolu...e sad, pojavila se i gomila malih privatnih mlekara(po raznim selima) za koje ne znam kako funkcionisu....Sto se tice ovih vecih desavaju se manipulacije a za to se koriste upravo lab analize....na primer, jedna mlekara je godinama uzimala mleko iz svog "okruga" i onda proglasi kako mleko ima mnogo vode pa moraju da kupe od nekog drugog.(koji im je preporucen).desavalo se da su seljaci u tim slucajevima preotestvovali i prosipali mleko...evo pre neki dan su u NS prosipali mleko zbog niske otkupne cene i napravili performans pa su se neke mlade devojke kupale u kadama sa mlekom...... to je sve vec druga tema....Pozdrav koleginici i cestitka za VIP...
btw ..i HACCP standardi polako i kod nas postaju obaveza proizvodjaca hrane ne samo kada je u pitanju izvoz vec i za prodaju u zemlji..
lucidalina lucidalina 10:51 13.10.2009

Re: prvo

a ovaj, meni nije jasno bas, jeste malo trolic, ali moram da pitam... kako se pravi mlecna formula za bebe? mislim, sta je ono sto bebama smeta da piju mleko dok ne napune godinu dana, a toga nema u formulama? zasto se bebama daju pre proizvodi od mleka (mlad sir, pavlaka itd)? da li im davati razblazeno kratkotrajno ili nerazblazeno dugotrajno mleko?

moze odgovor i na pp, ako ovo ne interesuje siri auditorijum, izvinjavam se mLogo na trolu. i na mozda naizgled glupim pitanjima.

scabies scabies 11:47 13.10.2009

Re: prvo

sta je ono sto bebama smeta da piju mleko dok ne napune godinu dana, a toga nema u formulama?
Majčino mleko je prilagođeno potrebama bebe, a kravlje potrebama teleta
Kravlje mleko ima visok sadržaj proteina, ali oni su niske biološke vrednosti. Najveći deo je kazein koji je teško sarljiv. Sadržaj nezasićenih masnih kiselina je niži, a masne kapljice veće i teže svarljive. Takođe kravlje mleko ima visok nivo elektrolita, a visok nivo natrijuma čini osmotsko opterećenje za bebu, i ona je sklona (osmotskoj) dehidrataciji. Ono nema protektivne faktore, enzime i siromašno je vitaminima A, D, C.
Za razliq od kravljeg mleka, adaptirane formule predstavljaju kompletnu ishranu, jer sadrže optimalnu količinu hranljivih materija. A visoko adaptirana mleka su po kvalitetu bliska humanom.
E sad kako se adaptirana mleka prave, to ne znam. Nekim veštačkim postupcima
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 12:21 13.10.2009

Re: prvo

hvala scabies
dok ja spavam kolege blogeri preuzimaju stvar u svoje ruke
E sad kako se adaptirana mleka prave, to ne znam. Nekim veštačkim postupcima


a za ovo mora da se obratimo mojoj drugoj omiljenoj kompaniji Nestle. samo da stignem na posao pa ću da nadjem nešto zanimljivo po tom pitanju
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:24 13.10.2009

Re: prvo

lucidalina imas pp
lucidalina lucidalina 16:15 13.10.2009

Re: prvo

Majčino mleko je prilagođeno potrebama bebe, a kravlje potrebama teleta


ovo mi je jasno i dok god ima maminog mleka, daje se, to je ok i slazem se

ovo drugo sam morala nekoliko puta da procitam (malo sam glupava za biologiju ili hemiju, ne znam ni sta je), ali uglavnom mi je postajalo jasnije svakim citanjem. hvala puno na objasnjenju.

za tebe jedan


lucidalina lucidalina 16:15 13.10.2009

Re: prvo

videla, hvala!
miluli miluli 23:03 13.10.2009

Re: prvo

ja smatram da je prehrambena industrija tamo kod nas u većini slučajeva bila odgovorna.

A ja sam nešto sumnjičava , baš zato što nismo nikada bili toliko bogati ili razvijeni da bismo imali adekvatna istraživanja, informacije ili potrošačku svest , a opet ni toliko siromašni da se " ništa ne koristi " .
O muljanjima sa uvozom dodataka stočnoj hrani ( kada preko noći neispravna sanitarna analiza postane ispravna...) ne volim ni da razmišljam...
Moram nešto da ispričam , pre 7-8 godina u delu grada gde je još uvek radila fabrika veštačkog đubriva pobunili se građani te Mesne Zajednice jer im bašte "pobele" od isparenja , zemljište im zatrovano , oboleli su od mnogo čega...Dok sam slušala prenos skupa bila sam prijatno iznenađena kako reaguju , još sam i komentarisala kako ti ljudi koji obrađuju okućnicu imaju veću svest nego mi ostali...Ali avaj, skup je završen sledećim zaključkom: Ili da im fabrika nadoknadi štetu izazvanu u bašti i na vešu koji se suši il' da im se revanšira u džakovima tog istog veštačkog đubriva kojim će da prehrane zemljište okućnice - jer oni razumeju da je fabrika u teškoj finansijskoj situaciji...
Jest' da nije smešno al' crkla sam od smeha kada sam to čula ...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:39 13.10.2009

Re: prvo

aaa joj šta da kažem na ovo?
verujem da ima takvih slučajeva, al šta da radi narod kad mu niko ne kaže šta se tačno dešava.
bauer. bauer. 17:09 12.10.2009

ee-o, e-o!!!

Cestitam Njanjo!!!


A mleko, ne znam od cega smo ovoliki porasli kad mleko slabo konzumiramo. Kupujemo ga u Wal-Martu, pogodices. Tesko mi je da priznam, ali oni su ipak zakon za mnoge stvari, pa onda Sam's Club. Delikates iz evropskih prodavnica i iz jedne nase. Cajna kobasica iz nemacke, da vidis samo, bolja je od svake domace. Onda, ova nasa prodavnica ima i pekaru... mmm... vec sam gladan.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:27 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

hvala druze
dolazim licno da ti se zahvalim na cestitkama al o tome na pp da ....znas...
jack ti znas da ja bojkotujem Wal-Mart i idem tamo samo ako mi zafale school suplies za decu
problem koji imam u ovom gradu je da moram da zongliram izmedju nekoliko prodavnica da nabavim sve sto mi treba. nije bre velik ovaj grad pa da odem na jednom mestu i nadjem sve sto mi treba ko na primer u Ithaci sto je bilo (doduse Ithaca je mnogo manji grad al je napredan i zelen i eco friendly ). odes lepo u Wegmans i nadjes sve sto ti treba nezavisno od toga iz koje zemlje potice proizvod.
bauer. bauer. 17:40 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

samo javljaj kada...

i kazem ti, ni u velikom gradu ne mozes da nadjes sve na jednom mestu. ja nisam neki organic freak ali se trudim da izmedju 'regular' sodium i low sodium proizvoda kupujem ove druge, npr.. i slicno, onaj plasticni paradaiz, bez ukusa, ali lep na oko, ne kupujemo. ja sam odlucio da umrem zdrav. za svaki slucaj, ako tamo posle ima nesto... da se ne brukam :))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:22 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

ma sta moze da ima tamo sto ovde nema?

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:48 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

bauer.
Cestitam Njanjo!!!


A mleko, ne znam od cega smo ovoliki porasli kad mleko slabo konzumiramo. Kupujemo ga u Wal-Martu, pogodices. Tesko mi je da priznam, ali oni su ipak zakon za mnoge stvari, pa onda Sam's Club. Delikates iz evropskih prodavnica i iz jedne nase. Cajna kobasica iz nemacke, da vidis samo, bolja je od svake domace. Onda, ova nasa prodavnica ima i pekaru... mmm... vec sam gladan.


Blago vama, ja moram u drugi grad u Walmart! U mom sabanskom Bolderu ne dozovoljavaju gradnju tih prodavnicetina, tipa Walmart, Costco, Savers, prica se da je to zato jer nece da se ovamo dosele siromasni, crnci i ostali kriminalci (jok i nije rasizam!) da ne kvare ugled grada.

Mada jedini put kada sam ono par puta isao u Walmart nisam nasao to sto mi je trebalo, jel' mozes to da zamislis - ima nesto za siroke narodne mase, sto nema u walmartu, gde ide ovaj svet?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:52 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

Blago vama, ja moram u drugi grad u Walmart! U mom sabanskom Bolderu ne dozovoljavaju gradnju tih prodavnicetina, tipa Walmart, Costco, Savers, prica se da je to zato jer nece da se ovamo dosele siromasni, crnci i ostali kriminalci (jok i nije rasizam!) da ne kvare ugled grada.

nije bre zbog toga nego Bolder je ko Ithaca hoce da ostanu eco friendly i socially responsible
garant!
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 19:52 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

Blago vama, ja moram u drugi grad u Walmart!

pa gde onda ides kada ti treba srafciger, par carapa, prasak za ves i aspirin? u 4 razlicite prodavnice? jooooj....jebes zivot u americi ako nemas walmart na manje od pola sata.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:53 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

dole Wal-Mart!
ivana23 ivana23 20:11 12.10.2009

Jednog dana,

bicemo ovakvi:

ivana23 ivana23 20:12 12.10.2009

.

duplo i trebalo je da izadje na dnu...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:12 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

njanja_de.manccini
dole Wal-Mart!


Hm, ja bih da se j... a da mi ne... . Ne znam kom carstvu da se priklonim. Priznajem da mi je malo otuzno kad udjem u walmart, ali to je zato sto sam postao tipican bolderovski snob. Pa imamo mi Target, doduse malecni, a i oko Homedepot-a se vodio rat dok ga na kraju nisu ipak otvorili u gradu. Dobro, de, imamo i mi Walmart u susednom gradu, ako se ta rupa uopste tako moze nazvati, na 20 minuta kolima, ali jebes ti prodavnicu u koju ne mogu da stignem biciklom (zabranjeno po highway-u biciklati, o sabanska mi zemljo tuzna!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 12.10.2009

Re: Jednog dana,

ivana23
bicemo ovakvi:


.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 20:14 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

i bez socially irresponsible kompanija

mislim da ne postoji kompanija koja je vise socially responsible od walmarta. walmart omogucava najsiromasnijim slojevima pristojan standard. za razliku od na primer whole foods, koji prodaju organsku hranu 1% najimucnijih (da se razumemo, meni je whole foods omiljena, na drugom mestu wal mart, ali definitivno wal mart smatram mnogo drustveno korisnijim od whole foods)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

njanja_de.manccini
Blago vama, ja moram u drugi grad u Walmart! U mom sabanskom Bolderu ne dozovoljavaju gradnju tih prodavnicetina, tipa Walmart, Costco, Savers, prica se da je to zato jer nece da se ovamo dosele siromasni, crnci i ostali kriminalci (jok i nije rasizam!) da ne kvare ugled grada.

nije bre zbog toga nego Bolder je ko Ithaca hoce da ostanu eco friendly i bez socially irresponsible kompanija
garant!



Da, da, pitaj mog brata lazova .
Salim se, ima tu istine, a ima i bogatog stanovnistva kome nije mrsko da za mlekce da $4.99 umesto $.99.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:27 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

@ anonymous alcoholic : pa dobro sad necemo o Wal-Martu i njegovim poduhvatima pre svega oko ilegalnih imigranata, kako ih tetira i zakljucava u nocnoj smeni, da ne kazem iskoristava na obostrano zadovoljstvo.

@ srdjan :
Salim se, ima tu istine, a ima i bogatog stanovnistva kome nije mrsko da za mlekce da $4.99 umesto $.99.

ja bih se duboko zamislila cak i da nemam pojma o cemu se radi zasto je ovo mleko tako jeftino a zasto je ovo tako skupo. nesto tu nije u redu.
bauer. bauer. 20:32 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

oko Homedepot-a se vodio rat dok ga na kraju nisu ipak otvorili u gradu.

ovo je vec zabrinjavajuce. ja u takvom gradu ne bih mogao da zivim :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:32 12.10.2009

Re: .

za drugaricu ivanu koja kaze: duplo i trebalo je da izadje na dnu...

razumem, i meni se desava

anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 20:37 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

pa dobro sad necemo o Wal-Martu i njegovim poduhvatima pre svega oko ilegalnih imigranata, kako ih tetira i zakljucava u nocnoj smeni, da ne kazem iskoristava na obostrano zadovoljstvo.

pa mislim da nema potrebe, posto si dovoljno pametna da vidis iza novinskih naslova
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:09 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

wal-mart je dosta uradio da popravi svoju reputaciju to ne poricem. evo jedan clanak koji pominje wal-mart i njegov napredak : Beyond the green revolution
izvadak odatle;
Wal-Mart Stores Inc. (WMT ), long assailed for its labor and global sourcing practices, has made a series of high-profile promises to slash energy use overall, from its stores to its vast trucking fleets, and purchase more electricity derived from renewable sources.....Few Wall Street analysts, for example, have tried to assess how much damage Wal-Mart's reputation for poor labor and environmental practices did to the stock price. But New York's Communications Consulting Worldwide (CCW), which studies issues such as reputation, puts it in stark dollars and cents. CCW calculates that if Wal-Mart had a reputation like that of rival Target Corp. (TGT ), its stock would be worth 8.4% more, adding $16 billion in market capitalization.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:27 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

bauer.
oko Homedepot-a se vodio rat dok ga na kraju nisu ipak otvorili u gradu.

ovo je vec zabrinjavajuce. ja u takvom gradu ne bih mogao da zivim :)


A zamisli da si jos pri tome crn i/ili siromasan!? Pakao brate! Vratio bih se u Srbiju odma, da mogu
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:04 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

anonymous_alcoholic
njanja
pa dobro sad necemo o Wal-Martu i njegovim poduhvatima pre svega oko ilegalnih imigranata, kako ih tetira i zakljucava u nocnoj smeni, da ne kazem iskoristava na obostrano zadovoljstvo.

pa mislim da nema potrebe, posto si dovoljno pametna da vidis iza novinskih naslova

није ствар у новинама, можда ће њања решити некада да и на ову тему проговори, јер је она, додуше веома кратко, радила за једну од тих компанија (walmart, target, costco) па је видела мало више и другачије него што пише у новинама.
Lionsgate Lionsgate 22:53 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

ja bih se duboko zamislila cak i da nemam pojma o cemu se radi zasto je ovo mleko tako jeftino a zasto je ovo tako skupo. nesto tu nije u redu.

tesko je doci do organic sertifikata, treba platiti sve to... a opet produkcija i prodaja nisu preveliki da bi se brzo vratio novac na velikom prometu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:55 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

tesko je doci do organic sertifikata, treba platiti sve to... a opet produkcija i prodaja nisu preveliki da bi se brzo vratio novac na velikom prometu.

to će se jednog dana promeniti, samo treba strpljenja
Lionsgate Lionsgate 23:03 12.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

to će se jednog dana promeniti, samo treba strpljenja

Hmmm, ko zna... ali ako se stvarno postuju uslovi (a pretpostavljam da se ipak ti sertifikati izdaju sa uverljivom podlogom) sumnjam da ce kolicina organske hrane rasti. Kako da hranis kravu hranom koja je udaljena vise od 3 milje od najblize parcele sa GMO kukuruzom, lucerkom ili tretirane pesticidima i da tako dobijes organic milk? U eri Monsata tesko...
iris.davidovich iris.davidovich 05:03 13.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

Kupujemo ga u Wal-Martu, pogodices. Tesko mi je da priznam, ali oni su ipak zakon za mnoge stvari, pa onda Sam's Club.

jack ti znas da ja bojkotujem Wal-Mart i idem tamo samo ako mi zafale school suplies za decu

ja bome ne bojkotujem. mleko moram da kupim svakog dana, a razlika u ceni u odnosu na whole foods za moje mleko je 1.5$
ali svejedno zongliram walmart-kroger-publix-whole foods-trader joe's
iris.davidovich iris.davidovich 05:08 13.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

zabranjeno po highway-u biciklati, o sabanska mi zemljo tuzna!

bolje da zabrane, nego da te neko, ne daj boze, nabaci na sofer sajbnu sa sve biciklicom

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:43 13.10.2009

Re: ee-o, e-o!!!

iris.davidovich
zabranjeno po highway-u biciklati, o sabanska mi zemljo tuzna!

bolje da zabrane, nego da te neko, ne daj boze, nabaci na sofer sajbnu sa sve biciklicom



A i to sto kazes.

Nego ovde kod mene uveli zakon po kome se vozacima dodeljuje kazna ($115 ako se ne varam), ako ne ostave biciklisti najmanje 3 stope mesta kad ga obilaze. Ja mislim, dok ne krenu da brane automobilima da voze highway-em, umesto biciklistima, nece se smiriti. Al' ajde da ne trolujem vise na tu temu.

libkonz libkonz 17:17 12.10.2009

Vid Njanje na naslovnoj

e, konačno prekinuta ta diskriminacija da žene čiji su muževi VIP ne mogu da budu autori
ondak je Biljana sledeća, valjda.
a čitam večeras, sad je gužva.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:30 12.10.2009

Re: Vid Njanje na naslovnoj

druze lib hvala ti
slobodno citaj kad ti najvise odgovara.
evo i tebi malo fat free mleka



libkonz libkonz 17:33 12.10.2009

Re: Vid Njanje na naslovnoj

pročit'o. ništa se ne razumem, ali ovo mi je dovoljno da sve shvatim:
Kanadska vlada je na osnovu ovog izveštaja zabranila korišćenje rBGH hormona, a upotreba istog nije dozvoljena ni u EU.

prilično sam ubeđen da zemlje EU i Kanada najviše brinu o svojim građanima. Kod nas... ma svi znamo kako je.
scabies scabies 17:21 12.10.2009

veštačko

Izgleda da nisam baš najbolje razumela, pa Njanjo ako imaš vremena i strpljenja da mi objasniš...
Da li je problem u tome što se kravama uopšte daje hormon rasta ili je problem što im se daje veštački hormon rasta (mada taj "veštački", tako sintetisan mora biti identičan proizvod kao i kod prirodne transkripcije i translacije gena, ili grešim)? Ili je problem što postoji štetan efekat hormona na čoveka? I da li se uopšte taj hormon izlučuje kravljim mlekom? Ili je problem što takav tretman zahteva primenu antibiotika? Mada ja imam informaciju da se u Srbiji kravama koje daju mleko takođe daju antibiotici.
Ja nekako imam utisak da se ljudi čim čuju da je nešto veštačko, automatski stavljaju na suprotnu stranu, često nesagledavši objektivne prednosti i nedostatke. To je valjda zbog samog korena reči
scabies scabies 17:31 12.10.2009

Sporo kapiram...

ČESTITAM!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:40 12.10.2009

Re: veštačko

scabie problem je sto je ocigledno da krave oboljevaju mnogo cesce od raznoraznih bolesti i tretiraju se antibioticima i kad nisu bolesne nego onako preventivno. ocigledno je da je svima u svetu ovo problem samo ovde u USA nije. ja se izvinjavam ali zasto EU i Kanada na primer ne dozvoljavaju upotrebu ako je sve kako treba? jesu li oni neobavesteni, nepismeni ili sta?
efekte koje ovaj sinteticki hormon ima na ljudsko zdravlje je kontroverzan jer naucnici koji su ZA upotrebu ovog hormona tvrde da nema nikakvog negativnog efekta po ljudskom zdravlju dok naucnici koji su ispitivali kako ovaj hormon utice na miseve dosli su do zakljucka da je povecan rizik od raka prostate na primer.
scabies scabies 17:50 12.10.2009

Re: veštačko

naucnici koji su ZA upotrebu ovog hormona tvrde da nema nikakvog negativnog efekta po ljudskom zdravlju dok naucnici koji su ispitivali kako ovaj hormon utice na miseve dosli su do zakljucka da je povecan rizik od raka prostate na primer.
Ali ja sam shvatila da je miševima ubrizgavan hormon rasta, ne da su pili mleko krava kojima je ubrizgavan. Zato i pitam da li se taj hormon izlučuje u kravljem mleq.
I da me ne shvatiš pogrešno, ne branim ja ovde sintetski hormon rasta koji daju kravama. Ali mi se nekako čini da za sada ima samo dokaza da je veštačko davanje hormona kravama opasno po zdravlje krava. Slažem se da to može biti dovoljan razlog za njegovu zabranu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:21 12.10.2009

Re: veštačko

Ali mi se nekako čini da za sada ima samo dokaza da je veštačko davanje hormona kravama opasno po zdravlje krava. Slažem se da to može biti dovoljan razlog za njegovu zabranu.

scabies to je i za mene dovoljan razlog da ga ne pijem.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:38 12.10.2009

Re: veštačko

ја мислим да уопште није толико важно што је додатни хормон вештачки, односно, тај се детаљ и може занемарити и опет имамо о чему да причамо. мислим да је синтетички хормон готово неразлучив од природног и да би се многи проблеми о којиме њања прича јављали и кад би се кравама убризгавао додатни природни хормон (од крава које иду на кланицу).

мени је, на пример, озбољан проблем што увећана количина хормона које ове краве добијају проузрокује код њих учестале инфекције (маститис) што се онда третира антибиотицима (укључујући и превентивне дозе), што налази пут у млеко које пијемо, а што дефинитивно није здраво на неколико нивоа (локално за појединца и глобално због повећања резистентности на антибиотике).

хоћу рећи, ово није проблем о коме само људи који живе у САД треба да мисле. овакве ствари (масован тртеман антибиотицима) у крајњој линији утичу на све живе организме на земљи.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:02 12.10.2009

Re: veštačko

njanja_de.manccini
scabie problem je sto je ocigledno da krave oboljevaju mnogo cesce od raznoraznih bolesti i tretiraju se antibioticima i kad nisu bolesne nego onako preventivno. ocigledno je da je svima u svetu ovo problem samo ovde u USA nije. ja se izvinjavam ali zasto EU i Kanada na primer ne dozvoljavaju upotrebu ako je sve kako treba? jesu li oni neobavesteni, nepismeni ili sta?
efekte koje ovaj sinteticki hormon ima na ljudsko zdravlje je kontroverzan jer naucnici koji su ZA upotrebu ovog hormona tvrde da nema nikakvog negativnog efekta po ljudskom zdravlju dok naucnici koji su ispitivali kako ovaj hormon utice na miseve dosli su do zakljucka da je povecan rizik od raka prostate na primer.


Hm, pitao sam suprugu, koja je nekakav naucnik i ona kaze isto - taj hormon nema nikakav uticaj na ljudsko zdravlje, koliko sam razumeo zato sto je prosto nekompatibilan, to jesto razlikujemo se genetski dovoljno od krava da bi imao nekog efekta. Jos mi je odbrusila da ne treba da verujem bas u sve "eksperimente sa misevima" koje mozes da nadjes na web-u. Ona misli da je to sto se kravlji proizvodi odavde ne prodaju u EU zapravo politicka odluka, jer bi vec sutra imao celu EU u strajku (ziveo socijalizam!) kad bi se medju seljacima proculo da im zemlje uvoze jeftino meso and mleko.

Ali zaboravio sam da je pitam za ove antibiotike, mada mi se cini nesto da ce odgovor da bude slican.

Sto se tice naseg mleka i uopste bilo kog prirodnog proizvoda (mislim, "naseg", Srbija) ja ne vidim kako to moze da bude zdravo ako se u celoj zemlji jos uvek i svuda koristi olovni benzin, cija se isparenja udisu plus taloze na sve pa i na ono sto doticne krave klopaju valjda. Mislim da efekte olova u vazduhu/vodi/zemlji vec mozes da vidis na vecini stanovnistva
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:30 12.10.2009

Re: veštačko

Ali zaboravio sam da je pitam za ove antibiotike, mada mi se cini nesto da ce odgovor da bude slican.

pitaj je molim te pa prenesi nam odgovor. mnogo me zanima
za nju
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:38 12.10.2009

Re: veštačko

Aha, čekao sam neku čudnu konstataciju, zašta da se uhvatim, iako mene lično mleko ič ne zanima. Jer odavno ne pijem - mleko.
Njanja de.manccini
... dosli su do zakljucka da je povecan rizik od raka prostate na primer.

Znači da je (eventualno) ugrožena samo polovina potrošača, jer koliko ja znam žene nemaju prostatu, he, he, he... Žene, dakle, kojih ionako ima više, nisu ugrožene...

Ma, pričam ja da su muškarci - slabiji pol!

P. S. Naravno, čestitke za pravu naslovnu!

I još nešto. Naučnici stalno nešto izmišljaju, da čoveka hvata strah od rBST i tako to.
No, kad već pominješ mleko, još će jednog dana naučnici da izmisle da se dobije i - od ptice mleko...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 12.10.2009

Re: veštačko

njanja_de.manccini
Ali zaboravio sam da je pitam za ove antibiotike, mada mi se cini nesto da ce odgovor da bude slican.

pitaj je molim te pa prenesi nam odgovor. mnogo me zanima
za nju

njanja_de.manccini
Ali zaboravio sam da je pitam za ove antibiotike, mada mi se cini nesto da ce odgovor da bude slican.

pitaj je molim te pa prenesi nam odgovor. mnogo me zanima
za nju


E, pitacu je, samo da se vrati(mo) sa posla. Mada ja ne bih verovao bas previse ni tim naucnicima. Da je inzenjer, pa ajde de...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:48 12.10.2009

Re: veštačko

I još nešto. Naučnici stalno nešto izmišljaju, da čoveka hvata strah od rBST i tako to.
No, kad već pominješ mleko, još će jednog dana naučnici da izmisle da se dobije i - od ptice mleko...

vladimire pa znaš kako kažu kod nas tamo - svega ima pa i od pileta mleko!

hvala na čestitkama

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:08 13.10.2009

Re: veštačko

njanja_de.manccini
Ali zaboravio sam da je pitam za ove antibiotike, mada mi se cini nesto da ce odgovor da bude slican.

pitaj je molim te pa prenesi nam odgovor. mnogo me zanima
za nju


E, evo sta kaze ova moja gospo(dž)a: sami antibiotici koji se daju kravama ne bi trebalo da su na bilo koji nacin direktno opasni po nase zdravlje kao sto nisu opasni ni po zdravlje krava. Prosto odrade posao sa bakterijama ako ih ima, ostatak svarimo. Medjutim, problem je sto toliko antibiotika koje imaju krave, pa i sve oko njih, ukljucujuci i nas same onda stvara pritisak na sirote bakterije da mutiraju i da postanu rezistivne na te antibiotike, tako da ako ne daj boze obolimo od tog mastitisa, postojeci antibiotici mogu da nam ne pomognu. Takodje, ako antibiotici imaju neko sporedno svojstvo pa usput pobiju i neke druge (korisne) bakterije koje zive u nama, to moze da poremeti ravnotezu u nasem organizmu i da dovede to toga da neke druge bakterije odnesu primat i dovedu do bolesti. Ona kaze da je problem i u tome sto se funkcija mnogih bakterija u nasem digestivnom traktu zapravo ne poznaje bas najbolje i da je to sve verovatno igranje sa vatrom iako mozda na prvi pogled nema stetnih efekata.

A sto se tice ovih eksperimenata sa misevima i to kako hormon rasta izaziva kancer, ona kaze (ironicno) da sve sto se proba na misevima izaziva na njima kancer.

Svejedno, ja sam za svaki slucaj zavrljacio ovo jeftino mleko u kantu, od sutra kupujem samo ono od 4 dolara, pa nek ide zivot!


marco_de.manccini marco_de.manccini 05:16 13.10.2009

Re: veštačko

па рекох ти ја да то мене највише брине:
marco
мени је, на пример, озбољан проблем што увећана количина хормона које ове краве добијају проузрокује код њих учестале инфекције (маститис) што се онда третира антибиотицима (укључујући и превентивне дозе), што налази пут у млеко које пијемо, а што дефинитивно није здраво на неколико нивоа (локално за појединца и глобално због повећања резистентности на антибиотике).


а рекла и њања у самом блогу
Rick North iz organizacije Lekara za Drustvenu Odgovornost (Physicians for Social Responsibility) kaže da se tragovi antibiotika u mleku dobijenom od krava tretiranih rBGH hormonom vremenom podstiču antibiotičku rezistеntnost,

поздрави госпођу и не једи ништа што твоја баба не би препознала као храну (овај савет сам прочитао негде у new york times-u)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:19 13.10.2009

Re: veštačko

Svejedno, ja sam za svaki slucaj zavrljacio ovo jeftino mleko u kantu, od sutra kupujem samo ono od 4 dolara, pa nek ide zivot!

odlično, tako treba!
ja sam bre opasna po svačiji novčanik ne samo po marcov i moj.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:27 13.10.2009

Re: veštačko

а, ево, почела и администрација да брине о антибиотицима (текст у њу јорк тајмсу)

цитат:
Published: July 13, 2009

WASHINGTON — The Obama administration announced Monday that it would seek to ban many routine uses of antibiotics in farm animals in hopes of reducing the spread of dangerous bacteria in humans.


има још један, мало старији, интересантан чланак у њу јорк тајмсу. ево и малог цитата (запази онај проценат; подвлачење моје):
Seventy percent of all antibiotics in the United States go to healthy livestock, according to a careful study by the Union of Concerned Scientists — and that’s one reason we’re seeing the rise of pathogens that defy antibiotics.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:46 13.10.2009

Re: veštačko

marco_de.manccini
а, ево, почела и администрација да брине о антибиотицима (текст у њу јорк тајмсу)

цитат:
Published: July 13, 2009

WASHINGTON — The Obama administration announced Monday that it would seek to ban many routine uses of antibiotics in farm animals in hopes of reducing the spread of dangerous bacteria in humans.


има још један, мало старији, интересантан чланак у њу јорк тајмсу. ево и малог цитата (запази онај проценат; подвлачење моје):
Seventy percent of all antibiotics in the United States go to healthy livestock, according to a careful study by the Union of Concerned Scientists — and that’s one reason we’re seeing the rise of pathogens that defy antibiotics.


Jaiks, da mogu i da imam gde, sad bih kupio svoju kravicu (trenutno nemam mesta ni za rostilj) i da me Bog vidi.

veta92 veta92 11:38 14.10.2009

Re: veštačko

Po toj logici ( hormonskoj nekompatibilnosti???) ne bi smo trebali piti ni mleko krava jer se ihhahajj genetski razlikujemo. A nije bas tako. Iako je covek jedina vrsta koja dobrovoljno konzumira mleko drugih zivotinjskih vrsta, i to cak odrasle jedinke proteini, seceri i masti mleka su vrlo slicnog sastava kod svih sisara ( a kod kojih drugih, jel?) samo su znacajne razlike u njihovim koncentracijama...Isto vazi i za hormone, a vecina njih se izlucuje mlekom ( u manjoj ili vecoj meri). Ako imamo mastitis krava , barijere nema-sve zavrsava u mleku, hormoni, antibiotici, krv, gnoj....U civilizovanim zemljama je ZABRANJENA primena hormona i antibiotika kod mlecnih krava ili se bar strogo postuje withdrawal period, tj. vreme koje mora proci od poslednje aplikacije leka do konzumacije mleka, mesa, jaja i sl. odnosno trenutka kada nivo rezidua datog leka i njegovih degradacionih produkata koji se izlucuju iz organizma ne bude ispod dozvoljenih limita ili ga uopste ne bude. Sve ovo je lepo i fino za vecinu konzumenata, ali ne i za hipersenzibilne osobe, npr.sa alergijama na pojedine grupe lekova koji reaguju i na minimalne koncentracije. A sem toga, kao sto je marco napomenuo, problem rezistencije je taj koji ce nam doci glave, pogotovu unakrsna rezistencija na citave grupe antibiotika ako je jedan od njih koriscen neadekvatno. Za koju godinu necemo imati lek izbora ni za banalne infekcije koje ce postati dramaticne i kobne jer su izazvane rezistentnim sojevima bakterija. To je oblast toksikologije kojom malo ko hoce ozbiljno da se bavi, pogotovu ne farmaceutske kuce , kojima je jedini interes da prodaju lek i zarade. Ali zato nezavisni regulatorni organi su pravo resenje, nazalost tu nezavisnost je tesko postoci tako da danas imamo slucaj da velike farmaceutske kompanije nogom otvaraju vrata i FDA i EMEA-e i Svetske zdravstvene i diktiraju svoje uslove koje ovi brze-bolje proglase za opste, pozeljne ili cak i obavezne. Uzas!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana