Zemlja loših đaka

scabies RSS / 12.10.2009. u 17:00

Ne, nije reč o ocenama, o školskim uspesima, o odlikašima. Reč je o mentalitetu „lošeg đaka“, o većinskom načinu funkcionisanja u ovoj nesrećnj zemlji. Nažalost, loš đak može biti i odlikaš. I na sreću, dobrih đaka ima i među onima koji nisu završili „velike škole“. Ja govorim o lošim đacima koji čine da se Srbija ponaša kao loš đak među evropskim narodima.

A ko je loš đak? Loš đak je onaj ko ne želi da uči na tuđim reškama, a svoje greške ne uviđa. Loš đak kritiq shvata kao uvredu, a samokritičnost ne poseduje. On nije shvatio da se uči za znanje, jer znanje oslobađa i osigurava budućnost. On nikada neće shvatiti značaj znanja kao cilja i moći znanja kao sredstva! Loš đak veruje da je svrha učenja ocena. I njemu je uvek učiteljica kriva jer ga mrzi. Loš đak samo traži pohvale i priznanja za ono malo što je uradio, a nikad ne poqšava da sagleda koliko još mnogo treba da uradi. Njemu su za neuspeh kriva teška pitanja, nikad nije kriv on koji nie znao odgovore na njih. Loš đak voli da sedi sa dobrim đakom, ne zbog toga što od njega može nešto da nauči, već zato što mu on može šaputati. On voli da ismeva dobrog đaka, njegovu naivnost i marljivost. I uvek veruje da je pametniji i sposobniji od dobrog đaka. U to veruje i mnogo godina posle, kad kroz izlog lokalnog kafića, dok ispija peto pivo, vidi školskog druga dobrog đaka kako se vraća sa posla. Loš đak nikad ne može dobiti toliko nisq ocenu koliko malo može znati i postaje čovek koji nikad ne može biti toliko malo plaćen koliko malo može raditi. Loš đak mrzi da radi i veruje kako samo on ume da uživa.

Loših đaka ima svuda, u svim društvima, ali su retki sistemi gde je mentalitet lošeg đaka startna prednost. A društvo koje takve osobine favorizuje ne treba da se čudi putu kojim ide i odredištu na koje je stiglo. Društvo koje ne poštuje i ne promoviše samokritičnost, odgovornost i gledanje u budućnost, možda neće propasti, ali nikad neće ni uspeti. Osuđeno je na večno tavorenje u beskonačnom ponavljanju sopstvenih grešaka.

I znam da su male šanse da doživim dan kad će Srbija skinuti ružičaste naočare i pogledati se u ogledalu. Bojim se da nikad neće želeti, ni biti spremna da sagleda sve svoje promašaje i nedostatke. I čini me nesrećnom što zbog toga nikada neće biti zemlja o kojoj maštam i koju želim za našu decu.



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 17:11 12.10.2009

Jesam li?

Prva!
EDIT: Jesam, jesam!

On nikada neće shvatiti značaj znanja kao cilja i moći znanja kao sredstva! Loš đak veruje da je svrha učenja ocena.
I najveći broj đaka koje sam srela na studijama mislili su to isto.

EDIT no. 2. Moje kumče su u drugom osnovne maltretirali zato što je imala sve petice (pre par godina) . OK, i mi smo u naše vreme zezali štrebere, ali u 2. osnovne je bilo sramota ne znati i biti loš i lenj i nevaspitan.. Kad se to promenilo?
NNN NNN 17:26 12.10.2009

Re: Jesam li?

Biljana 77
Prvi, jesam li?
scabies scabies 17:28 12.10.2009

Re: Jesam li?

Prva!
EDIT: Jesam, jesam!
Jesi!

I najveći broj đaka koje sam srela na studijama mislili su to isto.
I najveći broj političara koji nas vode u EU misli to isto. Kod nas se zakoni usvajaju da bi nas primili u EU, a ne zbog toga što će od njih građani i država imati koristi. A ako neće, onda da lepo kažu, ne hvala, nećemo loše zakone. To je kao sa zakonom o saobraćaju o kom sam pisala.

i mi smo u naše vreme zezali štrebere
Ja ti pravim oogromnu razliq između štrebera i dobrih đaka. Ali i tako gledano-volim da budem štreber u životu. I trudim se da budem. Pa mi se sad smejte ako hoćete
scabies scabies 17:29 12.10.2009

Re: Jesam li?

Prvi, jesam li?
molim vas da se preacite na PP
bocvena bocvena 17:35 12.10.2009

Re: Jesam li?

Meni nikad nije bilo problem da budem druga:)

Odličam prikaz loših djaka, ubode ga u suštinu!
Ništa mi od toga nije lakše.
Toliko su se namnožili da diktiraju svoja naopaka pravila. Linija manjeg otpora je tako zavodljiva.
U boj! Štreberi svih zemalja, ujedinite se!
Biljana 77 Biljana 77 17:43 12.10.2009

Re: Jesam li?

Kod nas se zakoni usvajaju da bi nas primili u EU, a ne zbog toga što će od njih građani i država imati koristi.

Naravno, jer suštinski njima (vlasti) najviše odgovara kaubojština. Da je do njih, ne bismo nikad ni videli te zakone.
Biljana 77 Biljana 77 17:44 12.10.2009

Re: Jesam li?

NNN
Biljana 77
Prvi, jesam li?

Da pređemo na PP stvarno?
scabies scabies 17:44 12.10.2009

Re: Jesam li?

Štreberi svih zemalja, ujedinite se!

Odličam prikaz loših djaka
Prikaz Srbije
Ovde važi pravilo da se funkcioneri utrqju u lažnom predstavljanju situacije. Jer ako bi neko priznao da ima gomila problema u njegovom resoru, morao bi da ih rešava, i možda na kraju da polqže račune, a možda ne bi uspeo...ma najbolje da gurnemo pod tepih! To je princip. Tako nas je ministar prosvete uveravao da nema nasilja u školama. Samo pojedinačni slučajevi. Koga briga što je mnogo tih pojedinačnih slučajeva. Isti ministar se dosetio da prevarimo testove za proveru funkcionalne pismenosti vežbajući đake koji će biti testirani, umesto da se pobrinuo za sistemski plan koji bi doveo do povećanja funkcionalne pismenosti svih koji završavaju osnovnu školu. Ali ko još ima vremena da čeka rezultate!
Grozno!
crystalviolet crystalviolet 17:46 12.10.2009

Re: Jesam li?

bocvena

U boj! Štreberi svih zemalja, ujedinite se!
Evo jos jedan streber, bar u pokusaju, se prikljucuje!
scabies scabies 17:51 12.10.2009

Re: Jesam li?

Evo jos jedan streber, bar u pokusaju
Al' smo skromni danas
natasavb natasavb 17:56 12.10.2009

Re: Jesam li?

crystalviolet
bocvena

U boj! Štreberi svih zemalja, ujedinite se!
Evo jos jedan streber, bar u pokusaju, se prikljucuje!

je li ovde teba da se upisem? :)
p.s. nemam sad vremena da citam , ali mi bas drago bilo kad sam videla da si napisala novi tekst, pa samo da mahnem. :)
scabies scabies 18:00 12.10.2009

Re: Jesam li?

ali mi bas drago bilo kad sam videla da si napisala novi tekst, pa samo da mahnem. :)

Pa svrati kad budeš imala vremena, znaš gde smo
mirelarado mirelarado 18:08 12.10.2009

Re: :))))

Док сам читала текст, Скабис, стално сам имала утисак да сам га ја написала. Да није оног твог заштитног знака, у виду слова q, поверовала бих да имам двојницу! Истакла си највећу ману нашег менталитета.

Ипак се надам да ћемо исправну штреберску идеологију наметнути кад-тад!
scabies scabies 18:11 12.10.2009

Re: :))))

Док сам читала текст, Скабис, стално сам имала утисак да сам га ја написала. Да није оног твог заштитног знака, у виду слова q, поверовала бих да имам двојницу!
Hvala. Stvarno veliki kompliment.
Blade Runner Blade Runner 18:18 12.10.2009

Re: :))))

Cure. Svakoj po majica.

scabies scabies 18:32 12.10.2009

Re: :))))

Svakoj po majica.
Vreme je pre za džemper
cult cult 18:53 12.10.2009

Re: :))))

svidja mi se kako streberki pada kosa sa strane.
mirelarado mirelarado 19:22 12.10.2009

Re: :))))

Блејде, мени више приличи нешто озбиљније:



miloradkakmar miloradkakmar 22:15 12.10.2009

Re: Jesam li?

Prikaz Srbije
Ovde važi pravilo da se funkcioneri utrqju u lažnom predstavljanju situacije. Jer ako bi neko priznao da ima gomila problema u njegovom resoru, morao bi da ih rešava, i možda na kraju da polqže račune, a možda ne bi uspeo...ma najbolje da gurnemo pod tepih! To je princip.

Da , a tepih se ne trese godinama.

PS Kad prepoznam dobrog đaka sklonim se u stranu. Loši su lošiji / gori / i od mene.
Samo napred štreberi !
scabies scabies 22:17 12.10.2009

Re: Jesam li?

Samo napred štreberi !

niccolo niccolo 08:33 13.10.2009

Re: Jesam li?

To je kao sa zakonom o saobraćaju o kom sam pisala.

Kako to misliš ti si pisala o zakonu o saobraćaju?

P.S.
Društvo koje ne poštuje i ne promoviše samokritičnost, odgovornost i gledanje u budućnost, možda neće propasti, ali nikad neće ni uspeti. Osuđeno je na večno tavorenje u beskonačnom ponavljanju sopstvenih grešaka.
Potpuno saglasan
cult cult 18:58 12.10.2009

losi djaci

imaju tu neku odvratnu lukavost u pogledu
pred kojom se osecas strasno naivno. Zivotno naivno, mislim.
mirelarado mirelarado 20:26 12.10.2009

Re: losi djaci

cult
imaju tu neku odvratnu lukavost u pogledu
pred kojom se osecas strasno naivno. Zivotno naivno, mislim.


Као да нас помало... сажаљевају?
crossover crossover 20:38 12.10.2009

Re: losi djaci

mirelarado
cult
imaju tu neku odvratnu lukavost u pogledu
pred kojom se osecas strasno naivno. Zivotno naivno, mislim.


Као да нас помало... сажаљевају?

Ех, колико сте у праву... обоје.
mirelarado mirelarado 20:54 12.10.2009

Re: losi djaci

crossover
mirelarado
cult
imaju tu neku odvratnu lukavost u pogledu
pred kojom se osecas strasno naivno. Zivotno naivno, mislim.


Као да нас помало... сажаљевају?

Ех, колико сте у праву... обоје.


E да.
crossover crossover 21:18 12.10.2009

Re: losi djaci

mirelarado
E да.

Па, то ти кажем, добри ђаци раде у фирмама чији су власници лоши ђаци :)))
acky acky 19:01 12.10.2009

Moram da priznammmm...

Ja sam se našla u opisu....

My name is Acky and I'm a bad schoolgirl !

E da, naravno nisam ja kriva! školski sistem je...još od učiteljice!


super text scabies, odličan pet!
maksa83 maksa83 20:19 12.10.2009

Re: Moram da priznammmm...

My name is Acky and I'm a bad schoolgirl !

Kuku i lele, jes' probala da Gugluješ to (bad schoolgirl)?
Auuuu...
acky acky 20:37 12.10.2009

Re: Moram da priznammmm...

i-ju, google, bezobraznik jedan!

...naravno da nisam, mada sam bila svesna dvosmislenosti....
(realno misam mogla da se opredelim između pupil i student..pa...eto!)

bezobrazluk je i u "očima" koje čitaju
maksa83 maksa83 20:39 12.10.2009

Re: Moram da priznammmm...

bezobrazluk je i u "očima" koje čitaju

Ovo je, naravno, potpuna istina.

Prihvatam odgovornost, ali nisam pokunjen.

NNN NNN 21:03 12.10.2009

Re: Moram da priznammmm...

da Gugluješ to (bad schoolgirl)?

Auuuu...

Izgubih silno vreme dok sam ukapirao šta si hteo da kažeš
scabies scabies 21:12 12.10.2009

Re: Moram da priznammmm...


Ja sam se našla u opisu....

My name is Acky and I'm a bad schoolgirl !
Znaš kako kažu? Ko priznaje - pola mu se dodaje
Samim tim što izjavljuješ da si se našla, dokazuješ da nisi iz kategorije koju opisujem.
maksa83 maksa83 20:15 12.10.2009

intro/retro-spekcija

Čaršav ahead, ko ima dečka/devojku/život i/ili nešto pametnije da radi, nek' slobodno preskoči, osim ako nije Brajović, on se eksplicitno pominje.

Društvo koje ne poštuje i ne promoviše samokritičnost, odgovornost i gledanje u budućnost, možda neće propasti, ali nikad neće ni uspeti. Osuđeno je na večno tavorenje u beskonačnom ponavljanju sopstvenih grešaka

Zanimljivo što to kažeš. Pre neki dan sam pričao sa nekim austrijancima (sve dobri đaci, itakoto). Ja ne volim da čačkam oko politike i istorije (pogotovo kad si se sa nekim stalno koškao, pa mu neko iz tvog naroda ubio princa, pa ste posle krvavo ratovali, i sl. manje bogougodne međuljudske interakcije), dakle ne dotičem se istorije podjednako i iz obzira i sopstvene generalne nezainteresovanosti. Recimo meni je uloga Austrije u našoj istoriji mnogo zanimljivija u kontekstu sakaćenja (o, zdra'o Brajoviću, wassup my good man, ka' će taj blog već jednom?) srpskog jezika koji je odfiniansirao bečki dvor a izveo Čili-Vili Ratar, nego ko je sa koliko topova koga vijao po Ceru. Takav sam. Dakle, priča je skroz na inicijativu mog sagovornika, pričamo o koječemu, meandriramo, dotičemo se istorije itd. itd., i kaže on u jednom trenutku "austrijska istorija počinje u Argentini 1978. godine". Ja, naravno, nemam pojma o čemu priča, i gledam ga belo. Kaže: "tada smo pobedili Nemce na svetskom fudbalskom prvenstvu" (i mimo toga ništa specijalno tamo nisu uradili, ali to im je najvažnije utakmica ikad odigrana, i, šašavo - jako bitan momenat u novijoj istoriji). Okej, sretao sam ranije taj austro-nemački animozitet, i pripisao sam ga njihovoj drevnoj priči - stariji brat, mlađi brat, kompleks inferiornosti (austrijanci tako zovu svoj odnos prema Nemačkoj, ovo nisam ja izmislio), i tako levo desno napred nazad dođemo do tačke gde sagovornik zakuka nad njihovom aktuelnom političkom situacijom - kaže da ih korupcija izuva, da niko nije verovao da neko može više da krade od socijalista, ali onda su došli konzervativci i sve ih zapanjili svojim koruptivnim potencijalom. Zakuka onda u jednom trenutku oko toga što 25% parlamenta drži fašistička (njegove reči) stranka, i što im podrška raste, i tu kaže (konačno ono što ima veze sa scabies citiranim pasusom): Austrija je dočekala Hitlera kao svog, oslobodioca koji će konačno pripojiti Austriju matici, i Naci pokret je tu bio vrlo vrlo jak. Međutim, posleratnim savezničkim manipulacijama Austrija je proglašena "prvom žrtvom Nacizma", i time oslobođena bilo kakvog suočavanja sa sobom i svojom ulogom u Naci pokretu. Po njemu su zbog toga desničarenje i fašizam u austriji uvek na granici opasnog, za razliku od Nemaca koji su proveli 2. polovinu XX veka dokazujući svetu da nisu Nacisti (cela nemačka literatura iz te 2. polovine XX veka, Ginter Gras i ekipa je - o moralu i moralnosti). Austrija se, pak, provukla, i tamo to nikad nije dovoljno zatomljeno, i povremeno nabuja do opasnih granica. Also sprach jedan vrlo obrazovan i mislen bečki domorodac.

Eto na temu samokritičnosti, odgovornosti, i budućnosti. Što bi rekao onaj opičeni Gutović, ne znam zašto sam ovo ispričao, ali sveže mi u glavi i delovalo mi da nekako ima veze sa temom.
mirelarado mirelarado 20:24 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Максо, одлично ти је излагање и запажање. Једино за Вукову реформу и "сакаћење" српског (ког? славеносерпског?) подлегао си миту (још једна од наших особина) који деценијама шире поједини ауторитети. Срешћемо се једном, надам се, на тој теми. :)
maksa83 maksa83 20:34 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Максо, одлично ти је излагање и запажање. Једино за Вукову реформу и "сакаћење" српског (ког? славеносерпског?) подлегао си миту (још једна од наших особина) који деценијама шире поједини ауторитети. Срешћемо се једном, надам се, на тој теми. :)

I ja se nadam - ne znam da li se primećuje, možda nisi dovoljno dugo tu, ili ja to ne radim dovoljno često, ali ja povremeno čačkam tu mečku ne bih li potakao nekog (u belim cipelama) ko stvarno zna o čemu priča da me ubedi u suprotno. Možeš i ti da probaš, ne moraš da obuvaš bele cipele. Ja svakako nemam dovoljno znanja (osim argumentacije koja se zalepila za mene tokom čitanja puno stotina kilobajta rasprava na tu temu na jednoj potonuloj cyber-Atlantidi) da se adekvatno nosim u toj raspravi, ali zato imam svu snagu svojih predrasuda :))) i poslednje pribežište onih koji ne znaju o čemu pričaju - golu intuiciju u tom kontekstu (što, slažem se, nije dovoljno, ali eto, to imam).

Megjutoa otvoren sam da me se ubedi i da čitam o tome od dvoje ljudi koji stvarno znaju o čemu pričaju i da me se tako uteši da naš jezik nije gori nego što je mogao biti, tj. da Čili-Vili nije ništa nepovratno pokvario i onesposobio generacije da razmišljaju u nečemu što nisu bazične materijalne i telesne potrebe.

Dakle kukam i vapim da budem ubeđen!
mirelarado mirelarado 20:59 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Dakle kukam i vapim da budem ubeđen!


Тешко да ћемо белоципелаш или ја стићи да пишемо о томе, али је онај крк-социолингвиста обећао нешто у том смислу. Колико је наговестио, заступа твоје гледиште, па ћемо настојати да услишимо твој вапај. :)
scabies scabies 21:05 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Ništa me ne raduje toliko kao kad vidim da se ovde ljudi raspričaju
U vaš razgovor se ne mogu uključiti, nedostaje mi i znanja i predrasuda, ali će mi biti zadovoljstvo da pratim razgovor
NNN NNN 21:07 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

ko ima dečka/devojku/život i/ili nešto pametnije da radi, nek' slobodno preskoči, osim ako nije Brajović

Samo ti prizivaj, a Brajović izuva za Čili-Vilija (to mora da si pokupio od Basare)
онај крк-социолингвиста обећао нешто у том смислу. Колико је наговестио, заступа твоје гледиште, па ћемо настојати да услишимо твој вапај. :)

Opet ima da nam skače pritisak.
Mirela
maksa83 maksa83 21:11 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

U vaš razgovor se ne mogu uključiti, nedostaje mi i znanja i predrasuda

Nemoj da brineš, ja sam pun predrasuda za oboje. :)))
maksa83 maksa83 21:15 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Samo ti prizivaj, a Brajović izuva za Čili-Vilija (to mora da si pokupio od Basare)

Nisam! Čili-Vili je moj lični doprinos defacingu lika i dela V.S.K.
Basarine doprinose toj raspravi nikad nisam čitao, a tek ovde (na blogu92) sam (u nekom od prethodnih podbadanja) saznao da je on prominentan Vukomrzitelj.
dunja73 dunja73 21:35 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Okej, sretao sam ranije taj austro-nemački animozitet, i pripisao sam ga njihovoj drevnoj priči - stariji brat, mlađi brat, kompleks inferiornosti (austrijanci tako zovu svoj odnos prema Nemačkoj, ovo nisam ja izmislio), i



Was ist weiß und hüpft von Ast zu Ast? - Ein österreichischer Arzt bei der Zeckenimpfung.
mirelarado mirelarado 21:36 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Opet ima da nam skače pritisak.


Неће, ННН. Има да решетамо хладне главе и наоружани чињеницама, онако штреберски. :)) А и Биља има шта да каже о томе.
NNN NNN 21:38 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Čili-Vili je moj lični doprinos

Loše sam sklopio rečenicu, pa je izgledalo kao da je Svetislav smislio to ime, a u stvari sam mislio na vukomržnju.

Nego, reče mi žena da te podbodem još malo (branimo Vuka dok se ne pojavi Brajović ex machina), jesi li znao da je..........hmmm...organizacija Dveri (koji su se zapatili na Filološkom fakultetu i počeci su im vezani, između ostalog, i za ...hmmm...rasprave o jeziku (kobajagi)) su organizovali ...hmmm ...tribine otprilike koje su se bavile Austrougarskim špijunom, a sve u slavu Vuka.
Dakle, ko nije za Vuka, ili mu otvaraju mnoga vrata (da ne kažem...) ili ide u ambasadore
(klizeći )

Има да решетамо хладне главе и наоружани чињеницама
U to ne sumnjam, nego se nerviram kada je neko uporno fleksibilan kao cigla
maksa83 maksa83 21:42 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Was ist weiß und hüpft von Ast zu Ast? - Ein österreichischer Arzt bei der Zeckenimpfung.

E, imaju austrijanci razne autoironične viceve.
Npr.:

Q: - Zašto austrijanac stoji na vrhu planine sa spuštenim gaćama, okrenut ka Nemačkoj?
A: - Zato što i nemački vetar duva bolje od austrijanki.


P.S. scabies-domatjice, ne zameri, to ja pokušavam da raskravim atmosferu koju sam zaledio oštrim klizećim startom s leđa po Čili-Vili Rataru.
scabies scabies 21:51 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

scabies-domatjice, ne zameri, to ja pokušavam da raskravim atmosferu koju sam zaledio oštrim klizećim startom s leđa po Čili-Vili Rataru.
Scabies, k'o svaka prava domaćica, je srećna kad je gostima prijatno.
Ja bih se raspravljala rado sa tobom oko Vuka, ali borba bi bila potpuno neravnopravna, ti imaš predrasuda za oboje, a ja neznanja
crossover crossover 21:51 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

NNN
Nego, reče mi žena da te podbodem još malo (branimo Vuka dok se ne pojavi Brajović ex machina), jesi li znao da je..........hmmm...organizacija Dveri (koji su se zapatili na Filološkom fakultetu i počeci su im vezani, između ostalog, i za ...hmmm...rasprave o jeziku (kobajagi)) su organizovali ...hmmm ...tribine otprilike koje su se bavile Austrougarskim špijunom, a sve u slavu Vuka.
Dakle, ko nije za Vuka, ili mu otvaraju mnoga vrata (da ne kažem...) ili ide u ambasadore
(klizeći )

Aха! Шта ћеш сад Максо, ’тичице?
Лепо ти ја онда рекох, немој да зовем Брајовића :)))
maksa83 maksa83 21:53 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Nego, reče mi žena da te podbodem još malo (branimo Vuka dok se ne pojavi Brajović ex machina), jesi li znao da je..........hmmm...organizacija Dveri (koji su se zapatili na Filološkom fakultetu i počeci su im vezani, između ostalog, i za ...hmmm...rasprave o jeziku (kobajagi)) su organizovali ...hmmm ...tribine otprilike koje su se bavile Austrougarskim špijunom, a sve u slavu Vuka.

Kaži ženi: Guilt By Associacion.

Pazi... I've been trained.
maksa83 maksa83 21:57 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija


Aха! Шта ћеш сад Максо, ’тичице?

Uputiću autorku na spisak logičkih zamki odakle sam linkovao njenu, uz napomenu da sledeći put prvo zaviri tamo. Pošto ja sigurno hoću.

Лепо ти ја онда рекох, немој да зовем Брајовића :)))

Pa ja zazivam i zazivam, i... ni-šta brattte.

Ali ako, samo kad si ti njega doveo, lako ću ja da se izmirim sa Vukom.
NNN NNN 22:08 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Guilt By Associacion.

Trebaće mi ovaj linak kad krene ona priča: Đoković = tri prsta = Mladić = Hitler

antioksidant antioksidant 22:15 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

E, imaju austrijanci razne autoironične viceve.
Npr.:

Q: - Zašto austrijanac stoji na vrhu planine sa spuštenim gaćama, okrenut ka Nemačkoj?
A: - Zato što i nemački vetar duva bolje od austrijanki.

bio bi autoironican uz uslov da si ovaj vic cuo od austrijanke
crossover crossover 22:39 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

maksa83
Uputiću autorku na spisak logičkih zamki odakle sam linkovao njenu, uz napomenu da sledeći put prvo zaviri tamo. Pošto ja sigurno hoću.

Колико могу да провалим по овоме што је 3Н пренео, ауторка врло добро зна која је Басарина аргументација, и спремна је да је употреби, тако да ми њене речи звуче као артиљеријска припрема. Жао ми је бре да те пустим, без упозорења, под кишу граната само са кишобраном.
maksa83 maksa83 22:50 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Колико могу да провалим по овоме што је 3Н пренео, ауторка врло добро зна која је Басарина аргументација,

Koliko ja mogu da provalim po tome što je 3H preneo, autorka 'oće da me preplaši asocirajući vukomržje ; ) sa Dverima i zetom Brane Crnčevića. Suviše sam glup da padnem na te fore.

Жао ми је бре да те пустим без упозорења под кишу граната само са кишобраном.

Hehe. Ima scena u Maratoncu kada Dastin Hofman u begu od neonacista traži od onog njegovog komšije crnca krimosa da mu opljačka stan, teče razgovor (po sećanju):

Edit: tačan quote pokupljen sa IMDB-a.

Babe: Listen, I want you to rob my apartment.
Melendez: [laughs] Why?
Babe: There are some guys out there after me, I got a gun in my desk drawer, and I want you to get me some clothes.
Melendez: What's in there for me, man?
Babe: I got a TV set, I got a hi-fi, you can take it all. Do it.
Melendez: What's the catch?
Babe: The catch is it's dangerous. Please do it.
Melendez: That ain't the catch. It's the fun.

Eto tako nekako.
crossover crossover 23:19 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

maksa83
Колико могу да провалим по овоме што је 3Н пренео, ауторка врло добро зна која је Басарина аргументација,

Koliko ja mogu da provalim po tome što je 3H preneo, autorka 'oće da me preplaši asocirajući vukomržje ; ) sa Dverima i zetom Brane Crnčevića. Suviše sam glup da padnem na te fore.

Ај’ кад кажеш, ал’ немој после да буде што ми нисте рекли :))
mirelarado mirelarado 23:31 12.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Melendez: What's the catch?
Babe: The catch is it's dangerous. Please do it.
Melendez: That ain't the catch. It's the fun.


Или:

Меландез: У чему је зврчка?
Бејб: Опасно је. Уради то, молим те.
Меландез: То није зврчка, брате. У томе је драж.

(То ми је најомиљенији дијалог из тог филма. Мада има још један, али није за репродуковање. :)))
NNN NNN 00:14 13.10.2009

twist

Ko je autorka?

Inače, ja i nemam neku argumentaciju (ipak, hvala XO na poverenju), osim razuma samog

Nego, ja mislim da je Maksino Vukosablaženije čista debatna vežba, zbog toga polažem ogromne nade u belocipelastog princa na letećem tepihu
crossover crossover 01:00 13.10.2009

Re: twist

NNN
Ko je autorka?

Како ко је ауторка? Па г-ђа која је AFK.
maksa83 maksa83 05:39 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Ај’ кад кажеш, ал’ немој после да буде што ми нисте рекли :))

Paj', stvarno cenim (stvarno!) brigu, ali iako su ovde u pitanju emotivni izbori - cela stvar je u krajnjoj instanci besmislena, pošto je to jedna velika ŠBBKBB priča. Emotivni ulozi (bar moji) su ipak dovoljno niski da niko (ok, bar ja ; ) ne bude ozbiljno ozleđen, koliko god se granatirali. To se baš daleko graniči sa stvarima do kojih mi je ozbiljno stalo. Druga priča bi bila da je u pitanju npr. TDD, tu bi npr. letelo perje, padali teški šamari u paraleli sa šutiranjem po cevanicama i onim vaterpolo štipanjem ispod vode sve sa prebrojavanjem mrtvih i đevojkom s vrčem koja poji malobrojne preživele a koji preklinju da im neko prekrati muke. ; )
maksa83 maksa83 05:58 13.10.2009

Re: twist

Nego, ja mislim da je Maksino Vukosablaženije čista debatna vežba

Uopšte nije - veruj mi, u pitanju je čisto vjeruju koje je uvreženo dotle da mi ne smeta ni što se na to sa jedne strane lože moroni tipa Dveri, a sa druge strane se sa tim ne slaže kul tip sač ez Brajović. Dalje besmisleno je iz još razloga - Brajović je daleko opremljeniji od mene za tu aristeju, dotle da to, teretanskim ; ) jezikom rečeno ne može ni da se podvede pod vežbe snage i izdržljivosti, bilo bi kao kada bi office metiljavcu neko uvalio da digne 120 kg iz benča (= slomljen vrat. ; ) Dalje, pratio sam tu stvar iz prikrajka u bar 5 navrata, trajalo je jako dugo, bilo je iscrpljujuće za sve strane (a ti ljudi stvarno nisu bili budale), a niko nije promenio stav ni za milimetar. Jedna od onih vrlo polarišućih tema. Sad, mogao bih ja da stavim skafander i zaronim do potonule cyber-atlantide i pokupim vodom i vermenom i dagnjama prekrivene nagrižene transkripte tih rasprava i kao se nešto spremim, ali to bi bilo - a) vrlo zametno, b) pozajmljena mudros'.

Ali bi bilo lepo da neko ko zna o čemu priča (Mirela, Brajović, Biljana77) predoči argumentovano pobijanje "Za i protiv Vuka" Meše Selimovića.
scabies scabies 12:22 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

A: - Zato što i nemački vetar duva bolje od austrijanki.
Iz svega što si ovde pisao zaključujem da su Austrijanci (i Austrijanke) loši đaci. Trebalo bi da se ugledaju na Nemce (i vetar im)

cult cult 12:48 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Elem, makso, nisam samo shvatio iz tvojih komentara sta tacno zameras Wooku. Uvodjenje "narodnog" jezika kao knjizevnog mesto slavenoserbskog ili primenu fonetskog pravopisa. Meni je ovo drugo oduvek smetalo. A ne znam da li si nekad imao prilike da se susretnes sa tim slavnoserbskim. To zaista nema veze sa jezikom koji je tada bilo ko govorio. A danas pogotovo. Mozda bi nam bio nesto blizi od latinskog.

A sto se fonetskog pravopisa tiče, zaista je apsurd. Pri čemu "piši kao što govoriš" ideja uopšte nije tačna. Odnosno, delimično je tačna.
scabies scabies 12:53 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

A sto se fonetskog pravopisa tiče, zaista je apsurd. Pri čemu "piši kao što govoriš" ideja uopšte nije tačna. Odnosno, delimično je tačna.

Može pojašnjenje? U čemu je problem sa fonetskim pismom?
cult cult 12:59 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

može.
od čega je nastala reč "nepce"?
scabies scabies 13:04 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

od čega je nastala reč "nepce"?
iskreno - pojma nemam. Mogu samo slobodno da asociram Bolje da mi skratiš muke
scabies scabies 13:05 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Ali bih rekla da ciljaš na neke glasovne promene?
cult cult 13:13 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

: )))
imam razradjen plan napada na Wooka, usled mnostva takvih rasprava.
Elem, nastala je od reči "nebo". Deminutiv, jel. Da nije Vuka, pisala bi se nebce i tvoj bi mozak razaznavao koje znacenje nosi koren reči.
Dakle, nasuprot Vukovom fonetskom pravopisu stoji morfološki. Fonetski pravopis odrazava glasovne promene (ali samo neke) koje se desavaju u razgovornom jeziku. U nasem primeru to je jednačenje po zvucnosti - b prelazi u p ispred bezvucnog suglasnika. U morfološkom pravopisu glasovne promene iz razgovornog jezika ne odrazavaju se ne pravopis (a i čemu?), odnosno, prefiks, koren, sufiks uvek zadrzavaju svoj osnovni oblik. Koren reči u sebi nosi taj semiotički momenat, tj značenje i kad se glasovne promene odraze na sam koren, značenje se pod uticajem pravopisa gubi kao u "nepce" primeru.
cult cult 13:27 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

hm, da. Sem toga taj Vukov pravopis je prililno nedosledan. A i mora takav da bude jer kad bi se dosledno primenio, nastala bi takva zbrka da bi se tu stvari i pojmovi teško razumevali. Na svu sreću te je napravio onaj "kompromis" oko "d" koje ne prelazi u "t" ispred s, š. Inače bi smo po Vuku reč "odšiti" pisali verovatno kao "očšiti" što zaista niko ne bi razumeo. Ili "odsesti" bi bilo po Vuku "ocesti"...("d" u "t", a onda t+s=c) suludo potpuno.
Takodje, glasovne promene se ne dešavaju samo u okviru reči, već i na granici izmedju dve reči.
Ali to bi vec bio potpuni haos.
scabies scabies 13:28 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

Hvala za objašnjenje.
Pogodila sam:
Ali bih rekla da ciljaš na neke glasovne promene?

cult cult 13:37 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

scabies
Hvala za objašnjenje.
Pogodila sam:
Ali bih rekla da ciljaš na neke glasovne promene?



: )yep.
to je, actually, sustina Vukovog pravopisa : )
Jedan profesor je pričao kako je u nekoj knjizi naleteo na fusnotu u kojoj je srpski opisan kako svojevrstan kuriozitet zbog "pisi kao sto govoris" pravila. Na tako glupu ideju niko pre Vuka nije došao.
A ni posle.
Biljana 77 Biljana 77 14:16 13.10.2009

Re: twist

Ali bi bilo lepo da neko ko zna o čemu priča

Hm.. nije da mi je jezik baš uža struka, niti nosim bele cipele, a i nije da se može ukratko obrazložiti ovo što ti tražiš. I u određenoj meri jeste stvar unapred određenog i uvreženog mišljenja i donekle emocionalnog odnosa prema svemu tome. Vukov doprinos je nesumnjiv na planu strandardizacije pravopisa, gramatike, (prekopotrebnog) uprošćavanja pisma, beleženja kako narodne umetnosti, tako i stvaranja rečnika. Ono što bi ti nazvao sakaćenjem jezika, pretpostavljam da se odnosi na činjenicu da je radeći na Rečniku, Vuk u potpunosti zanemario vokabular rusko-slovenskog koji je nastao kao papazjanija crkveno-slovenskog (koji je nasledio staro-slovenski) i knjiga koje su iz Rusije stizale u prečanske srpske škole. To smatram opravdanim iz više razloga. Staro-slovenski, pa i crkveno slovenski imali su upotrebnu vrednost otprilike starogrčkog i latinskog. Rusko-slovenski je bio poprilično narakadna tvorevina (moglo bi se porediti sa današnjim srpsko-engleskim) koja ni lingvistički, ni gramatički nije bila utemeljena u govornom jeziku.

i da me se tako uteši da naš jezik nije gori nego što je mogao biti, tj. da Čili-Vili nije ništa nepovratno pokvario i onesposobio generacije da razmišljaju u nečemu što nisu bazične materijalne i telesne potrebe.
Naš jezik nije gori, no što je mogao biti, nije ni bolji. Ono što mu je nedostajalo bio je filozofski i donekle naučno-teorijski pojmovnik. Nije ga bilo jer nismo imali ni filozofiju , ni nauku. Pojmovi koji su postojali u toj oblasti bili su pozajmljeni iz ruskog ili nemačkog i nerazumljivi krugu iole širem od onih koji su narečena dela prevodili. Jezik se razvija sa narodom koji ga govori i piše. Nema ni jedne nasilne reforme koja ga može znatno unaprediti ili unazaditi na nekom (vremenski) ozbiljnijem nivou.
O onesposobljenim generacijama se nikako nećemo složiti. Brojna vrhunska književna dela, kao i ona iz oblasti nauke (Milanković piše predivno) te demantuju. To što generalno nemamo vrhunska dela iz oblasti filozofije mislim da je posledica odsustva velikih filozofa, a ne problem jezika svedenog na materijalno i telesno.
Mirela kao prevodilac, posebno tako kompleksnog dela kao što je Fukoovo klatno, može da bolje argumentuje ponešto od ovoga.

ps. i u prvom trenutku, iz maksinog komentara sam pomislila da se autorka odnosi na mene, pa sam se posramila i zbunila, a onda sam se posle AFK objašnjenja još više zbunila..
cult cult 14:45 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

uzgred, evo, dakle, tadasnjeg konkurenta narodnom jeziku:

Весьма бы мени прискорбно было, ако бы я кадгод чуо, что ты, мой сыне, упао у пьянство, роскошъ, безчиние, и непотребное житие"

CIni mi se da je poraz slavenoserbskog jezika potpuno opravdan.
Ovo zaista nije nas jezik. Tu je Vukova zasluga.
Za ostalo je trebao da se konsultuje s nekim, jbg.
NNN NNN 16:07 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

uzgred, evo, dakle, tadasnjeg konkurenta narodnom jeziku:

Весьма бы мени прискорбно было, ако бы я кадгод чуо, что ты, мой сыне, упао у пьянство, роскошъ, безчиние, и непотребное житие"

CIni mi se da je poraz slavenoserbskog jezika potpuno opravdan.
Ovo zaista nije nas jezik. Tu je Vukova zasluga.
Upravo to!
Kad sam video da kukaš na Vuka zbog "nerazumevanja" reči nepce, hteo sam da stavim nekаkvu "reč" nalik na nešto kао восњ#ж&дбењѕшије, какvih je tadašnji "jezik" bio prepun, a 99,8% ljudi nije imalo pojma šta znače (a ni kako se čitaju).
Vuk je opismenio Srbiju.
mirelarado mirelarado 16:49 13.10.2009

Re: intro/retro-spekcija

cult
Jedan profesor je pričao kako je u nekoj knjizi naleteo na fusnotu u kojoj je srpski opisan kako svojevrstan kuriozitet zbog "pisi kao sto govoris" pravila. Na tako glupu ideju niko pre Vuka nije došao.
A ni posle.


У суштини, сви примери које си горе дао показују да је то правило неоствариво. Не постоји идеалан фонетски правопис, тј. не постоји писмо у којем би сваком изговореном гласу одговарало једно слово. То значи да не може свака фонема имати своју графему. Тако је и с гласовним променама: неке се виде у писању (непце), а неке не (најјачи). И овде смо убедили себе да смо изузетни, најпаметнији, итд. Могу да разумем Вука: борио се против славеносербског који с говором благе везе није имао, али да се и данас тврди како "пишемо као што говоримо" чиста је бесмислица.

mirelarado mirelarado 17:04 13.10.2009

Re: twist

Biljana 77

Hm.. nije da mi je jezik baš uža struka, niti nosim bele cipele, a i nije da se može ukratko obrazložiti ovo što ti tražiš. I u određenoj meri jeste stvar unapred određenog i uvreženog mišljenja i donekle emocionalnog odnosa prema svemu tome. Vukov doprinos je nesumnjiv na planu strandardizacije pravopisa, gramatike, (prekopotrebnog) uprošćavanja pisma, beleženja kako narodne umetnosti, tako i stvaranja rečnika. Ono što bi ti nazvao sakaćenjem jezika, pretpostavljam da se odnosi na činjenicu da je radeći na Rečniku, Vuk u potpunosti zanemario vokabular rusko-slovenskog koji je nastao kao papazjanija crkveno-slovenskog (koji je nasledio staro-slovenski) i knjiga koje su iz Rusije stizale u prečanske srpske škole. To smatram opravdanim iz više razloga. Staro-slovenski, pa i crkveno slovenski imali su upotrebnu vrednost otprilike starogrčkog i latinskog. Rusko-slovenski je bio poprilično narakadna tvorevina (moglo bi se porediti sa današnjim srpsko-engleskim) koja ni lingvistički, ni gramatički nije bila utemeljena u govornom jeziku.
O onesposobljenim generacijama se nikako nećemo složiti. Brojna vrhunska književna dela, kao i ona iz oblasti nauke (Milanković piše predivno) te demantuju. To što generalno nemamo vrhunska dela iz oblasti filozofije mislim da je posledica odsustva velikih filozofa, a ne problem jezika svedenog na materijalno i telesno.
Mirela kao prevodilac, posebno tako kompleksnog dela kao što je Fukoovo klatno, može da bolje argumentuje ponešto od ovoga.



Све што си рекла потписујем. Додала бих још да, осим жалопојки, од тих вукокласта никако да сазнамо која је то велика традиција (реч је, заправо о шачици аутора и њиховим делима невелике вредности) "прекинута", "осакаћена", итд. Да је такво значајно наслеђе постојало, нашло би начина да заживи и у народном језику, и у новом правопису.
Biljana 77 Biljana 77 17:09 13.10.2009

Re: twist

нашло би начина да заживи

Kao što je Dositejevo delo zaživelo uprkos činjenici da nije pisano vukovskim narodnim jezikom već nekom mešavinom za koju danas prosečnom čitaocu treba dodatnih pojašnjenja.

реч је, заправо о шачици аутора и њиховим делима невелике вредности
Mahom su to dela vrlo eklektična i neoriginalna.
crossover crossover 22:22 13.10.2009

Re: twist

Biljana 77
ps. i u prvom trenutku, iz maksinog komentara sam pomislila da se autorka odnosi na mene, pa sam se posramila i zbunila, a onda sam se posle AFK objašnjenja još više zbunila..

AFK - на Навахо језику значи "Она (онај) која не дангуби" илити преведено на simple English - Away From Keyboard.

Прихватио сам Максин термин ауторка чисто по инерцији, он га је дефинисао, а ја гађао ту инстанцу. Нас двојица ионако, на овој теми, можемо да будемо само, мање или више, духовити кибицери. Мојне да се стидиш, само удри. Видиш да сам сву кинту ставио на тебе
Biljana 77 Biljana 77 23:49 13.10.2009

Re: twist

Мојне да се стидиш, само удри.

Ma ja to više glumim skromnost da ne bude vidi ova, prepoznaje sebe/se po blogu.

Видиш да сам сву кинту ставио на тебе
Pa ja kao nešto kuckala gore, ali nema Makse Vukoborca..

AFK
Teško meni nepismenoj..
crossover crossover 02:44 14.10.2009

Re: twist

Biljana 77
Pa ja kao nešto kuckala gore, ali nema Makse Vukoborca..

Ништа се не секирај, сад ћу ја да почнем нешто да дробим о екстремном програмирању... ето њега.
dunja73 dunja73 21:45 12.10.2009

--

Znas kako Scabies ..Ja iskrena da budem , cenim strebere ,ali se ne lozim na iste .
E kad je streber , pa univerzalac , pa zgodan dasa ..
onda ok , a samo knjiga , cvikeri ,komp , cetri zida , posao sutra ..i predavanje poslu vise nego zeni ... nein danke ..I jos , kao jednu moju prijateljicu sto je muka zadesila , te se udala za "Doktortitulu " te ta nesreca izjavljuje stalno da je "sex sport za seljake" ..tuga sejooo, znam ..
scabies scabies 22:07 12.10.2009

Re: --

Ja iskrena da budem , cenim strebere ,ali se ne lozim na iste .
Ih, bre, Dunja, kao da se muškarci dele na štrebere i neštrebere, a žene na one koje se lože na štrebere i neštrebere.
A ako ćemo već o tim predrasudama, u kojima štreber uvek ima debele naočare, razdeljak na sred glave, uvek nosi debele knjige sa sobom, ni sa kim se ne druži i stalno gleda u zemlju ispred sebe...pa na takve se nikad i nigde nisu ložile žene. Samo srećom, realni štreberi ne izgledaju (uvek) tako
dunja73 dunja73 22:14 12.10.2009

Re: --

. Samo srećom, realni štreberi ne izgledaju (uvek) tako


u pravu si za ovo u zagradi .
NNN NNN 22:15 12.10.2009

Re: --

NNN NNN 22:23 12.10.2009

Ja sam štreber

112358oo 112358oo 22:33 12.10.2009

.

Bojim se da nikad neće želeti, ni biti spremna da sagleda sve svoje promašaje i nedostatke.

hoće, ali proći će još mnogo vremena, a mi ćemo ostariti ,)
scabies scabies 22:34 12.10.2009

Re: .

hoće, ali proći će još mnogo vremena, a mi ćemo ostariti
ti si baš optimista
112358oo 112358oo 23:00 12.10.2009

Re: .

pa ne znam šta drugo da radim ,))

sve ove godine se trudim, al' nešto mi ne ide.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:16 13.10.2009

scabies

što reče mirela ko da sam ja pisala ovaj blog (baš sam skromna to mi je vrlina)
ja sam bila dobar djak btw.
umalo da zaboravim slikovit doprinos

NNN NNN 00:41 13.10.2009

Re: scabies

W1th th1s p3rs0n?
crossover crossover 00:44 13.10.2009

Re: scabies

njanja_de.manccini
umalo da zaboravim slikovit doprinos

Th3 tr0ub|3 15 th4t 1 c4n r34d th15.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:53 13.10.2009

Re: scabies

Th3 tr0ub|3 15 th4t 1 c4n r34d th15.

e jbg idi uradi nešto po tom pitanju
a isto i ja
crossover crossover 01:11 13.10.2009

Re: scabies

njanja_de.manccini
e jbg idi uradi nešto po tom pitanju
a isto i ja

5h3'5 g0t 4 h34d4ch3 4g41n
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:19 13.10.2009

Re: scabies

znam taj trik
poz za nju

scabies scabies 11:28 13.10.2009

Re: scabies

ja sam bila dobar djak
Jednom dobar đak - uvek dobar đak. Završi se škola, ali učenje ne prestaje I naravno da se ne uči samo iz knjiga. Uči se i od ljudi, iz svojih grešaka, i na blogu se uči
Život je velika škola.
cult cult 12:07 13.10.2009

Re: scabies

Jednom dobar đak - uvek dobar đak

tačno,

ali "jednom loš-uvek loš"
netačno.
scabies scabies 12:18 13.10.2009

Re: scabies

ali "jednom loš-uvek loš"
netačno.
Tačno. Mislim, netačno. Hoću reći: slažem se sa tobom
NNN NNN 12:58 14.10.2009

Scabi, nova slika na profilu?

Više mi se sviđala prošla, a sećam se i preprošle
scabies scabies 22:22 14.10.2009

Re: Scabi, nova slika na profilu?

Više mi se sviđala prošla, a sećam se i preprošle
I meni se više sviđala prošla, a sećam se i one prethodne
Samo mi prošla dosadila, pa odlučila da stavim neq na kojoj sam ja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana