Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Životni stil

Pravda za Davidoffa

Unfuckable RSS / 23.10.2009. u 05:35

   U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija. Jedna od njih je moja.
Po nekim istraživanjima, Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.
Nema, na žalost, podataka koji smo po potrošnji bensedina, ugljenmonoksida ili ribe po glavi stanovnika, ako bi Neko krenuo da drži slovo o „zdravlju nacije“, odmah da prekinem tu muku.
LM, naš dragi ministar Tomica Milosavljević rešio je da Srbima nanese još malo zdravlja, a sreća i zabava se podrazumevaju :

 

U tom smislu, narečeni Tomek je obznanio da će do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama. Da ne gubim vreme u opisivanju ove fantastične i nadasve genijalne ideje, pustimo to nadahnutom Tomi :
Odgovarajući na pitanje hoće li dobiti podršku on je kazao da to ne zavisi od njega već od toga da li će 250 poslanika u Skupštini imati svest o štetnosti duvanskog dima i o tome da niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak, uvodi strože kaznene mere i obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektora”, kazao je ministar. 
Izuzetak do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko. To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”, smatra inspiracijom katapultirani Tommy i nezadrživo nastavlja :“Čini mi se da nam to skreće pažnju i da nas uči da ipak u svakom ugostiteljskom prostoru mora da bude podela”. On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana od usvajanja zakona i ocenio da je taj propis test i za društvo da li smo svesni da je „reč isključivo o civilizacijskoj stepenici“
(hvala ti Ministre na učenju, postepenosti, praktičnosti, civilizacijskim skalinama, deobama i izuzecima, ali ne kopčam se još uvek na leđima)
Također, Tommy planira da Zakon bude usvojen do kraja godine.
Ok, sada već moram malo više da se umešam : a koje to godine, plemeniti Ministre? Ove ? 
Netje motji ove notji, iskreno Vam velim.
  Entuzijastični und Dobronamerni Tomaž malko se zatrčao i gubi iz vida nekoliko stvari : 
  Prvo : nikoga nije pitao šta zaista misli o toj velelepnoj ideji, osim u vidu neke sirote ankete na sajtu ministarstva. Glasao, ali me baš briga za ankete na sajtovima u vreme kada bar polovina životno zainteresovanih za ovu temu nema ni internet, a druga polovina nema pametnija posla nego da se zeza po sajtu ministarstva. Ali na ovo ću se vratiti kasnije.
  Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes. Da li je ministar predvideo eventualne vanredne izdatke na organe reda i mira koji bi morali da preuzmu teret, ovako nespretnim razmišljanjem generisane tenzije, na svoja već umorna pleća i - koliko bi to opteretilo Budžet, a o spokojstvu građana da ne pričam ? Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ? Moje je demolirano i nespokojan sam danima. Ometen mi je lični red i mir, nisam ni za šta. a produktivnost mi je nula.
  Treće : već mesecima čitamo kako se naši veći gradovi etabliraju kao dobra i relativno jeftina mesta za provod. Zvuči kao turizam, ili nešto bar slično tome. U mojoj glavi turizam = priliv novca i pozitivno pozicioniranje. Ne i u Tomekovoj : Čovek je rešio da motornom testerom ubije tu krhku zelenu mladicu srpskog turističkog progresa i deviznih priliva : provod bez cigara, ma idi! Svež planinski zrak (iz Pančeva, recimo?) u limenkama i voćni sokovi, mora da zato turisti hrle vikendom, a i šire, put Srbije?
  Četvrto : hajde da ne drvim previše o ljudskim pravima, pravima na izbor,etc, valjda će to neko umeti i bolje, ali nije zgoreg da se spomene: Ovo je poziv na diskriminaciju velikog dela populacije iz samog vrha vlasti. Jer, ja ne znam odakle ikome pravo da kažnjava pušenje, i one koji to dozvoljavaju punoletnim poreskim obveznicima i glasačima, a ovamo im dozvoljava da te iste cigarete kupuju i poprilično lepo pune Budžet? Zašto se Zaštitnik građana malo ne pozabavi glede razmahanog Ministra, takodže se pitam.
  Peto : efekat na ugostiteljstvo i iskustva iz okruženja. (to je ono oko kopčanja na leđima, moj Ministre!). Dakle:neće biti kao u Hrvatskoj, ali će ubrzo biti kao u Hrvatskoj, a ja sam valjda blesav pa ne umem da sabiram 2 i 2 ? Pa baš lepo : ruinirajmo i to malo poreskih obveznika koje Kriza nije dokusurila, grehota da se propusti. Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže? Bravo Ministre! Još malo manje priliva u državnu kasicu a malo više naroda na birou rada , level completed! A ove što ne postignu u 90 dana – pokažnjavajte, naravno!
  Zašto država ne dotira novcem od akciza, kao pilot projekat, otvaranje par ugostiteljskih objekata u kojima neće uopšte smeti da se puši + malo dampingovanih cena, čisto da vidimo kako će finansijski stajati nakon 6-12 meseci, i koliko ljudi zaista želi da uživa u tome?  
Radite malo oglede na nepušačima, hoću reći!
  Gledajući s nevericom u monumentalne planove ministra Tomice, kojima provocira dodatno upropaštavanje već istanjenih živaca većine poreskih obveznika Srbije - ja ne mogu a da se ne zapitam ono čuveno :  „Kome sve to treba u ovom trenutku?“
  Je l' se to šalje poruka polovini (bar) punoletnih građana Srbije da mogu da idu na Ušće pa da tamo malo puše ? I šta će biti ako na tom Ušću bude malo - gužva ?
Vraćam se na tačku jedan : kao što rekoh, komrad ministar nikoga nije pitao o ovoj svojoj ideji, a ako i jeste – nije pitao one koje bi trebalo da pita – građane Srbije :

 Predlažem, krajnje đentlmenski, besplatnu ideju gopodinu Ministru : da na tih 3,5 miliona dnevno prodatih kutija cigareta, privremeno nadogradi par dinara i iz tog viška vrednosti koji se stvori finansira referendum. 
Da, da – referendum, verovatno prvi referendum u istoriji Srbije koji Državu neće koštati ni dinara!
(imamo ovde na blogu i tak'ih upućenih koji bi nam mogli odokativno reći koliko košta ta zajebancija, svakako manje nego raspolaganje tuđom mukom & plućima, kao i da li je to izvodljivo)
Dakle, ne zanimaju me polovične i kvazikompromisne ideje, molbe raznih udruženja da se sve to malo prolongira ili ublaži, pošto je to samo obična „prodaja cigle“, ne tražim čak ni Zakon o zaštiti pušača od Tomice Milosavljevića.
Hoću referendum ! Hoću da moj poslanik traži fuckin’ referendum, hajde da prebrojimo mi sve to. 
Onda ćemo jako lako utvrditi čija će to većina biti u kafani, gospon' Ministre, i da li će od tog Vašeg krajnje nepromišljenog predloga uopšte nešto i ostati - prosto je i lahko to - kao ispuhnuti plavičasti dim poslat u tmicu sobe posle dobrog sexa.
   „...s obje strane restorana
  prikrivene razlike
  zabranjeni teritorij
  pravo lice pobune...“

ps : ja ću, svakako, iskoristiti priliku da se ovim povodom malo kreativno ispoljim na dve mejl adrese : 
zastitnik@ombudsman.rs
http://www.zdravlje.gov.rs/1contact.html
što ne bi i Vi ?

bartsimpsongeneratorri.gif

 

 



Komentari (816)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 21:04 23.10.2009

Re: Hvala što pušite*

ivana23
- klik


И то је био одличан блог Срђана Митровића. :)







mara92 mara92 21:41 23.10.2009

Re: Hvala što pušite*

Тако је, тако је....Пази ти ове фотографије...УМЕТНОСТ у непатвореном облику...види Хемфрија и Лорен....па дај, нека ми неко каже да л' није шмекерски...(ово је реторичко питање)
Ljuttko Ljuttko 23:39 23.10.2009

Re: Hvala što pušite*


Rade Serbedzija na jednoj od svojih ploca tako odpuhne recitujuci Popodnevnu pjesmu , mrtav da zapali:)
Maro, molim okaci koju fotku onog baje iz , sad izuzetno popularne, serije Mad man u kojoj ,ne da se pusi nego se neumereno purnja :) naravno jer se sve desava 60 godina kada nije jos bila izmisljena politicka korektnost niucemu( serija obiluje mnogim nepodopstinama tog doba:). Ta gospodaa i gospodze tamo su bas prepusavala al osecam da se neki uskraceni ovisnici i oni koji su podlegli zabrani lepo prilepe uz ekran dok se to prikazuje da samo osete atmosferu. Tako ako u Turskoj ikad budu prikazivali tu seriju morace je prekrizavati naveliko

mara92
Тако је, тако је....Пази ти ове фотографије...УМЕТНОСТ у непатвореном облику...види Хемфрија и Лорен....па дај, нека ми неко каже да л' није шмекерски...(ово је реторичко питање)

Bojan Budimac Bojan Budimac 21:03 23.10.2009

*****

I čovek koji je napisao jednu od najlepših oda duvanu

Kazezoze Kazezoze 21:40 23.10.2009

Re: *****

i njega su genetski modifikovali, a vidi koji tip, 'ebote...

Lionsgate Lionsgate 21:14 23.10.2009

eh da . . .

#400
mirelarado mirelarado 21:32 23.10.2009

Re: ех не . . .

Lionsgate
#400


400 је освојио Крос.
Filip2412 Filip2412 21:35 23.10.2009

Re: ех не . . .

ne kapiram sta je ovo 400 ali cuo sam za 420
Lionsgate Lionsgate 21:43 23.10.2009

Re: ех не . . .

400 је освојио Крос.

Ne, ja sam . . . ko ne veruje neka broji od prvog posta do 22.14
To je ljubomorni Unf lazno proglasio nekoga drugoga slavodobitnikom, sisa od chov . . . pushaca pardon
Unfuckable Unfuckable 21:51 23.10.2009

Re: ех не . . .

ne.
tvoj je bio 404.
Prebrojato, nije me mrzelo, iz moderatorskog panela - tamo se ređaju hronološki.
Kod Unfuckablea nema diskriminacije, javite se Ministru za to.
tyson tyson 21:47 23.10.2009

Dozvolite mi da ne smrdim. Na dim.


Više mu dođe nekako Pravda za Caneta

Unfe, priznaj, ko te plaća?



Unfuckable Unfuckable 21:57 23.10.2009

Re: Dozvolite mi da ne smrdim. Na dim.

pazi, ja nisam eksponent proizvođača cigareta, jer oni nikada ovde (a i šire) neće biti sankcionisani.
Ali slobodan sam da, uz malu pomoć prijatelja, iskažem muke, nevolje, frustraciju i bol krajnjih korisnika.
Atomski mrav Atomski mrav 23:25 23.10.2009

Re: Dozvolite mi da ne smrdim. Na dim.

A šta je sa mukama, nevoljama, frustracijama onih koje krajnji korisnici maltretiraju svojim pušenjem?
NNN NNN 21:49 23.10.2009

Koliko će ti sutra biti

smešan ovaj današnji bes, kad prestaneš da pušiš
Unfuckable Unfuckable 22:00 23.10.2009

Re: Koliko će ti sutra biti

mislim da će to biti krajnje žalosna situacija, ali meni nebitna - jer ću biti vascelo metabolički izmenjen, i poprilično - hladan na celu tu situaciju.
Mrtav hladan, takoreći.
vishnja92 vishnja92 22:30 23.10.2009

Re: Koliko će ti sutra biti

e a za ovo:
NNN NNN 23:02 23.10.2009

Re: Koliko će ti sutra biti

Unfuckable
mislim da će to biti krajnje žalosna situacija, ali meni nebitna - jer ću biti vascelo metabolički izmenjen, i poprilično - hladan na celu tu situaciju.
Mrtav hladan, takoreći.

ima i drugih načina
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:04 23.10.2009

Re: Koliko će ti sutra biti

ima i drugih načina

Čemu? ©Pižon
mara92 mara92 21:58 23.10.2009

...лепи људи.. :))))


Оливије Мартинез и Џерард Батлер
myredneckself myredneckself 23:24 23.10.2009

Re: ...лепи људи.. :))))

mara92

Оливије Мартинез и Џерард Батлер

и лепе жене...





Rip Kirbi Rip Kirbi 22:24 23.10.2009

Dozvolite...



Hm. Ovde nešto smrdi.
vishnja92 vishnja92 22:39 23.10.2009

pa gde su sad

novi komentari ?
Blade Runner Blade Runner 22:43 23.10.2009

Re: pa gde su sad

novi komentari

pauza

Rip Kirbi Rip Kirbi 22:43 23.10.2009

Добар разлог

- Зашто пушиш?

- Имам јаку вољу.
Unfuckable Unfuckable 22:55 23.10.2009

Re: Добар разлог

- Зашто пушиш?

svidža mi se
Rip Kirbi Rip Kirbi 22:58 23.10.2009

Поука из историје

Одломак из Кратке историје XXI века, Београд, Геца Кон, 2105.

Тада, у првом десетљећу XXI века, који су многи, неоправдано, узимали за почетак једнога новог доба, дошло је до успона нове врсте тоталитаризма. Након краха биполарног и успостављања мултиполарног света, дошло је до свеопште унификације. Масовни медији су били у служби затупљивања становништва. Демократија, дотада толико слављена, показала је своје мрачно лице.

Отпадници од режима, дисиденти, нису се чак смели (као у неким ранијим периодима) окупљати у кафанама и критиковати властодршце, причати вицеве и доскочице и опијати се. Једини вид отпора исказивао се у усамљеничким шетњама, читању књига (које су постепено забрањиване) и - испуштању колутова дима (навика која се тада упражњавала - "пушење" ).
vishnja92 vishnja92 23:02 23.10.2009

Re: Поука из историје

Београд, Геца Кон, 2105.

kako lepo zvuci :)
a ovo dole ti farenhajt, samo jos vatrogasci fale
Unfuckable Unfuckable 23:08 23.10.2009

Re: Поука из историје

Одломак из Кратке историје XXI века, Београд, Геца Кон, 2105.

svidža mi se, again
Rip Kirbi Rip Kirbi 23:18 23.10.2009

Re: Поука из историје

Бредберијев и Трифоов Фаренхајт 451 је био мила мајка за ово што нам се спрема.

Да цитирам Зорицу Томић: "Идеја Великог брата је да нас толико ојади и изманипулише да почнемо да волимо своје ропство".

Не волим да ми наређују.
vishnja92 vishnja92 23:22 23.10.2009

Re: Поука из историје

Бредберијев и Трифоов Фаренхајт 451 је био мила мајка за ово што нам се спрема.

citala
gledala

ne zelim da se slozim dok ne moram
leopold_lady leopold_lady 23:14 23.10.2009

Danas nisam skoro bila kod nikoga .....

al kod tebe sam morala da svratim....

Pod jedan - zato što sam opet propušila....

Pod dva - mogu da živim bez cigareta .... Znam da mogu.... Živela sam više od 6 godina....

Pod tri - jebi ga,ne znam zašto,ali postao si mi drag....

Moj porok.....

Unfuckable Unfuckable 23:34 23.10.2009

Re: Danas nisam skoro bila kod nikoga .....

hvala LL, na iskrenom komentaru, i na poseti
Uvek se može ostaviti, ako treba.
schweppes92 schweppes92 23:18 23.10.2009

šta kaže nauka

Predlog ministra bi eventualnim usvajanjem gotovo sve pušače doveo u stanje stresa, baš kako Unfack govori.
Pogledajmo šta kažu neka relevantna naučna istraživanja:

• Three 10-year studies concluded that emotional stress was more predictive of death from cancer and cardiovascular disease than smoking;
H. Eysenck. Br J Med Psychol. 1988; 61(Pt 1)
Unfuckable Unfuckable 23:36 23.10.2009

Re: šta kaže nauka

o-psa, opsa- sa !
hvala švepse !
Atomski mrav Atomski mrav 18:57 24.10.2009

Re: šta kaže nauka

Ha ha ha ha... stres je uzrok svih bolesti! Verovatno je stres zbog zagađenja pogubniji za zdravlje ljudi u Pančevu od samog zagađenja...

Stres koji kod mene izazivaju nesavesni pušači je takođe značajan. Šta sad?
Rip Kirbi Rip Kirbi 00:02 24.10.2009

Malo muzike?

solcence solcence 00:23 24.10.2009

Cistiliste-Nepopularene mere

Evo dosla sam upravo iz trafike gde kupih cigarete...nije mi tesko ni u po nocu da izadjem...iako uklanjanjem velikog broja kioska sa ulica Beograda nije nimalo lako ni blizu otici po cigare...Pusaci stoga moraju biti u dobroj formi i jeto jos jedne dobre strane pusenja...i vidi se da su gradski celnici mislili na nas i zeleli nam dobro kad su pouklanjali sve te kioske! Sad dzoging, brza setnja, i ponocna setnja sve rasprostranjeniji postaju medju pusacima...i nudi im se sirok izbor rekreativnih aktivniosti, kad vec unistavaju svoje zdravlje , da bar nekako doprinesu svom organizmu. Pomenuti zakon i u Hrvatskoj docekao reviziju i vracanje prava pusacima...ali sve se plasim da i mi moramo da prodjemo kroz "cistiliste od duvanskog dima" pre nego sto se shvati da je zakon los, da ne kazem stetan i pogresan...a i to onda ne znaci da ce ga vratiti na staro...jer mnoge okolne zemlje su shvatile nebuloznost mnogih zakona koje su donele, a Srbija se umirit' ne moze dok ne isprati neki trend, po pravilu, poslednja...I bez osvrta na lose iskustvo suseda. Sto majka Evropa kaze, to je nadiskustvena cinjenica...I ne volimo da ispravljamo lose zakone, radije donosimo jos losije. A sto se tice Rusije, tamo je koliko ja znam davnih '90. bilo vrlo ograniceno konzumiranje duvanskog dima...recimo na fakultetima...tako sam obavestena. Ako hoce prazne kafice, kantine, i kafane, samo nek izvole...! Mozda to i hoce, jer se stalno cuje u poslednje vreme, u Srbiji uvek puni kafici, i u sred bela dana...kao da niko ne radi...itd. Ne znam ko je poslednji to izustio...ali znam da je bilo nedavno, cuh na tv-u i zgranuh se...bilo je iz ustiju nekog sa strane...nisu Rusi, ne secam se, pa ko nas je to posecivao, pre Rusa,...nije Madona...nisu navijaci iz Tuluza...znam samo da je prica bila...oni nisu siromasni uopste, vise ljudi nego kod nas sede preko dna u kaficima...i da to od te osobe ne ocekivah uopste...jerbo smo trebali da budemo jadni i bedni pred njim...a on ponovi tu neocekivano izlizanu frazu o srbiji...Fraza je tog trenutka za mene presla u mit I ko sad hoce da je rushi uvodjenjem glupog zakona!? Nedavno mi je bila drugarica iz Berlina...koja se u Berlinu silom prilika odvikla od pusenja....popusi kaze, dve do tri cigarete maximum uvece u gradu...i obe se slozismo kako je to dobra mera /poskupeti cigarete da manje pusimo...ali poznajuci sebe, verovatno bih bankrotirala tada...Nedavno, pre puta u Crnu Goru, na aerodromu kupih box cigara jer ne mogu da kupujem tamo njihove ne znam koje...i ne znam po kojoj ceni...i bejah ponosna na sebe sto mi je box trajao 7 dana...ovde mi traje 4 max...sto vise imam vise pusim...pa onako namerno ostavljam sebe bez cigara nekad...da smanjim ...Secam se koliko me zaboli svaka zabrana pusenja na mestu koje volim....i kakvo je to mucenje za pusaca. A onda svo ono ponizavanje pusenja u wc-u. Po mom misljenju stvar se moze resiti dobrom ventilacijom. A da smo nacija koja mnogo pusi jesmo! Ali zasto se ne pronadju socio/patoloski razlozi za to, a ne ovako...po usima, ili kako se vec kaze. Dragi nepusaci, i ja sam bila nekad nepusac, znam kako je to, ali mogli biste biti malo tolerantniji prema svojim prijateljima pusacima...jer, zavisnost nije laka stvar..a ako cemo da se diskriminisemo dalje i zaboga!!!da li je neko napisao da se ne druzi sa pusacima...pa to je strasno!!!extreman primer!!!mislim da je problem u nacinu zivota...stilu zivota...i onda, sta mogu da predlozim osim da povezem ovo sa bocvaninim blogom o ljubljenju i da kazem> poljubcem protiv pusenja...Da je tema Unfuckovog bloga pogodak pokazuje i posecenost! zaboga, koliko kometaa!!!muka da te uhvati.
Atomski mrav Atomski mrav 18:58 24.10.2009

Re: Cistiliste-Nepopularene mere

Znači, da razvijamo pušački turizam? Može, napravite nekakve pušačke banje, recimo... Samo nemojte nas nepušače da ugrožavate, ako Boga znate.
solcence solcence 01:40 26.10.2009

Re: Cistiliste-Nepopularene mere

Na Kubi je najduzi ljudski vek. A ne znam da je zabranjeno pusenje po lokalima, itd...Nije sve u nepusenju. Ne mora pusacki turizam...Ovde ne govorimo o 'ugrozavanju zivota" duvanskim dimom, koliko o "sterilizaciji zivota" i okruzenja, i posledicama "zabranjenog pusenja" po pusace...jer je to tabu, o tome se ne govori...i pusac nema pravo da izrazi svoj protest pred zakonom . U ovom trenutku, mi smo u pitanju, a ne nepusaci...jer oni uvek mogu da zamole svoje prijatelje...da ne puse...dok je pusac odmah zlocinac, kriminalac...on nema izbora..ili ako ga ima to je da li da krsi zakon, i bude zlocinac ili ne.

Kad bismo isli u pravcu pusackog turizma...zasto da ne, na kraju krajeva...legalizovanje marihuane bi bi donelo znacajan priliv u budzet u tom smislu....kada si me vec povukao za jezik.
cheshko cheshko 01:35 24.10.2009

Licimuri

Stukao sam 4 šlajfne i ne mogu više, moram na spavanje, pa se izvinjavam ako je neko već postavio pitanje...
Koliko vlasnika ugostiteljskih objekata, su ustvari nepušači?

Cenim da, ako su nepušači većina (a jesu), onda bi trebalo da je manje-više isti procenat i kod restorandžija...

kako beše ona latinska ili koja već, "duv...kinta ne smrdi"
Šalu na stranu, neko je već to lepo rekao.... država nek udari veće akcize na duvan i nek uvede podelu objekata, pa ako profit kaže da nije zanimljivo da se otvaraju lokali za nepušače, nek od te kinte subvencioniše te lokale i to je to...

Mada, koliko ima ovih što ne bi izbijali iz kafana, samo da nema prokletih duvača, cenim da će ustvari država morati da subvencioniše vlasnike da otvaraju lokale za pušače....

Eto nama jeftinije pive...
Unfuckable Unfuckable 01:50 24.10.2009

Re: Licimuri

Koliko vlasnika ugostiteljskih objekata, su ustvari nepušači?
Cenim da, ako su nepušači većina (a jesu), onda bi trebalo da je manje-više isti procenat i kod restorandžija...

Ne znam, ali je jasno da će velika većina njih uskoro, ako Tomeku ovo pođe za rukom, postati - siročići - pušili, ne pušili - ugasili su ga.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 01:38 24.10.2009

Ja stalno o porezu... eh.

Pošteni pušači, svakom kupljenom paklom sa akciznom markicom, pune budžet više i od loto ovisnika!!!! I ja nikada neću shvatiti državu koja seče granu na kojoj sedi!



Takodje, ne planiram da prestanem da pušim! Pa, ako budeš organizovao neke pušačke proteste, pozovi i mene da dunem Tomiju u lice!

Unfuckable Unfuckable 01:54 24.10.2009

Re: Ja stalno o porezu... eh.

Takodje, ne planiram da prestanem da pušim! Pa, ako budeš organizovao neke pušačke proteste, pozovi i mene da dunem Tomiju u lice!

Sister...pitanje je ko će tu kome da dune, otuda i ovaj blog.
Ili što reče jedna replika iz nekog filma (ah, kako volim ovaj deo)
"Možeš da ga pljugaš, Druže Stojane!"
sažeto und jezgrovito
crossover crossover 01:39 24.10.2009

Smoke on the wather

Је л’ се ова забрана односи и на наргиле... или само на цигаре?

Unfuckable Unfuckable 01:56 24.10.2009

Re: Smoke on the wather

odnosi se.....ujbtkakvatzitza!
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:57 24.10.2009

Laku noc

500?
Unfuckable Unfuckable 02:15 24.10.2009

Re: Laku noc

Gospodžo, ležerno ali sa stilom, ubili ste 500 komentar, što Vama ne mora da znači previše, ali meni je svakako drago
(shumskoj, koja se lagano shunja po komentarima dok ovo pišem pripada znakoviti "501", tako da je pravda u potpunosti zadovoljena)
Iskoristiću ovaj mali procep vremena da se zahvalim svima, ali zaista - svima, koji su čitali i vrlo inteligentno, duhovito, energično, šarmantno i dosledno komentarisali svo ovo, krajnje suludo dešavanje i temu - i time doprineli da ovaj blog bude među najčitanijima samo 8 sati posle svog postavljanja, što nam se nikada nije desilo do sada.
Hvala, što se mene, i svih zainteresovanih za temu tiče - a za Tomislava ćemo tek da vidimo koliko je hepi.
Gospodja Klara Gospodja Klara 02:33 24.10.2009

Re: Laku noc

Iskoristiću ovaj mali procep vremena da se zahvalim svima, ali zaista - svima, koji su čitali i vrlo inteligentno, duhovito, energično, šarmantno i dosledno komentarisali svo ovo, krajnje suludo dešavanje i temu - i time doprineli da ovaj blog bude među najčitanijima samo 8 sati posle svog postavljanja, što nam se nikada nije desilo do sada.
Hvala, što se mene, i svih zainteresovanih za temu tiče - a za Tomislava ćemo tek da vidimo koliko je hepi.



Ovo da ide u pozadini.

MightyNora MightyNora 02:16 24.10.2009

Ja samo da ...

... se javim i da znas da si citan...

Mighty
Unfuckable Unfuckable 02:22 24.10.2009

Re: Ja samo da ...

a, koga bi mučeni smoker mogao da očekuje u ovo doba noći ???
Dobro došao prijatelju, hvala na komplimentu (ili opomeni, who cares...?)
baci šlajm na tkzv Zakon i raskomoti se
mladen.mladen mladen.mladen 02:30 24.10.2009

pusim...

.. a ne verujem da ce bilo sta da se desi ako se i kad se vlast zaintaci. prava pasivnih pusaca moraju se postovati ma sta ja o pasivnom pusenju mislio. pa sviram svoj bluz.

bart je za download.)))
shumska shumska 03:09 24.10.2009

Re: pusim...

prigodna pjesmica :)
topcat topcat 06:43 24.10.2009

Haho hoj, haho hoj...

Gdje ste drugari?
Nekako ste u magli...

Zbog broja komentara koji su redovito sjajni i moraju se svi pročitati, Unfov blog je prava kazna za one zakašnjele. Sve što sam imala reći je već napisano...al aj...
Ovakvi zakoni su najobičnije licemjerje i nemaju nikakave veze sa "zdravljem" pušača, odnosno nepušača.
Ispiranje mozga i još malo maltretiranja nebitnim stvarima.
Pitam se šta je slijedeće - zabrana pušenja u stanovima?
Nek se radije malo pozabave frižiderima...bolesti IPAK najčešće idu odande!

Gazda spominje nekakva hrvatska iskustva, pa evo moga:
Dosadan klasični koncert s puno političara i ostalih neljubitelja glazbe koji su se tamo našli po dužnosti. Brat i ja silazimo u foaje i odjednom njega nema...
Ostao ispod znaka:

- a?
- pa (nonšalantno, s rukama u džepovima, pokazuje glavom na znak)...možda mi se posreći...

Ta "mjesta" su uveli dok sam još živjela u Zgb Na poslu su izdvojili jednu prostoriju koja mi još uvijek smrdi pri samoj pomisli (nešto kao oni "kavezi" za pušače na aerodromima), a direktora i tajnika smo tražili u burekdžinici preko puta.
Što se tiče kafića, glavna fora je bila zapaliti ispod znaka zabrane. Nemam pojma kako sad stoje stvari...ali turizam je definitivno više propatio od 0,0 alkohola za vozače nego od ne-pušenja, pošto je naglasak na ljetu kad su ionako svi vani. (U NY se isto tako nigdje ne puši, pa ne vidim da je manje zainteresiranih za turistički posjet). Meni se sviđa što ima mjesta gdje neću smrditi kao pepeljara nakon jedne kave, ali preživjet ću i drugdje...izluftaš odjeću i sve 5.
Ne razumijem baš to dijeljenje prijatelja na pušače/ nepušače. Ja mojim ne dam da izlaze zapaliti na dvorište iako se doma ne puši. Ima ih koji inzistiraju, pa se tih par minuta konverzacija seli van...
Poštivanje tuđeg i pristojnost prije svega - ovog zadnjeg kod pušača ponekad nema, jer nekako podrazumijevaju da "svi puše" ili bar da "oni imaju pravo da puše" - pa makar drugom u facu...

Btw, ja sam bivši dimnjačar. Počela u 1. srednje...prvi put prestala sa 22, kad sam službeno počela raditi. Bilo je još višemjesečnih pušačkih i nepušačkih izleta, a zadnju cigaretu sam zapalila pred jedno 3g. Još uvijek me ponekad vuče - stupanj ovisnosti je nevjerojatan! (Gušt? Budimo realni: 3 od 33...)
Imam jednog frenda koji me konstantno davi da mu donosim neke nikotinske tablete koje mu "uvijek pomognu"...a još uvijek puši...

Tko se hoće riješiti - može - ali ne lako i ne "kad god hoće" kako se to voli misliti, a još manje "inspiriran" idiotskim zakonima.
vishnja92 vishnja92 07:38 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

pa gde si bre topcat :)))))

super komentar
dorucak (vecera)
topcat topcat 07:49 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

vishnja92

dorucak (vecera)


mmmm...hvala!
nije baš neko doba, ali baš mi je dobro sjela i ova čokolada

Šta ima?
Totalno sam off...onako - ko turist. ; )))
vishnja92 vishnja92 08:03 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

ali baš mi je dobro sjela i ova čokolada

:)))

pa eto sta ima... evo, gore je snezana m. upravo sazela ceo blog u nekoliko recenica :)
topcat topcat 08:13 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

vishnja92

evo, gore je snezana m. upravo sazela ceo blog u nekoliko recenica :)

što jes jes...
a tema je: prava i jednih i drugih.
pravo nepušača je da se ne guši u dimu pušača,
ali je zato i pravo pušača da nešto, što može legalno da kupi, takodje može to isto za svoj groš i uživa, al' ne medj četir zida. hoću da kažem da je licemerno imati fabrike koje prave cigarete, koje se potom prodaju narafski, a onda, brižno štititi nepušačku populaciju nekim šatro odgovornim merama i to.



p.s.
još mi nije jasno kako ste tako ekspresno natukli 500+ komentara??? Kad sam vidjela stanje skoro mi je došlo da...zapalim! ; ))))
vishnja92 vishnja92 08:20 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

strast: sta reci?

Atomski mrav Atomski mrav 19:02 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

Licemerno je naprasno se baviti ljudskim pravima tek kad pomisliš da si i sam ugrožen...
topcat topcat 19:04 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

Atomski mrav
Licemerno je naprasno se baviti ljudskim pravima tek kad pomisliš da si i sam ugrožen...

A jel ovo ide nekome ili samo...'nako?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:04 24.10.2009

Re: Haho hoj, haho hoj...

Nek se radije malo pozabave frižiderima...bolesti IPAK najčešće idu odande!

so true.
Unfov blog je prava kazna za one zakašnjele

so true...
rankot rankot 08:11 24.10.2009

bolji predlog

Prestani da pušiš. Ja sam to uradio pre 11 godina (a vario sam 2 kutije dnevno) i ni malo mi ne nedostaje. A i tada sam imao obzira prema onima koji ne puše. Cigarete su sranje i opasne su po zdravlje. A ako ti raste nervoza u odsustvu nikotina, zreo si za lečenje, prijatelju - izvoli, leči se, ali nemoj da ugrožavaš druge.

Nije bitno da li većina u Srbiji puši ili ne puši, ali ako pušenje ugrožava zdravlje drugih ljudi (pa i samih pušača), onda se ne može dozvoliti da većina ugnjetava manjinu. Uostalom, svako ugrožavanje tuđeg života i zdravlja je nedopustivo, a pušenje u zatvorenim prostorijama to jeste. Ovakvi zakoni postoje u velikom broju država i poštuju se. Provod bez duvana - da! Jedva čekam da mogu da izađem negde sa suprugom, a da se ne vratim kući sav smrdljiv.

Vidiš, ja sam bio spreman da se potučem sa dvojicom debila koji su mrtvi-hladni zapalili po cigaretu u čekaonici bolničke laboratorije. Ta su dvojica možda najbolji primer samoživosti i bezobrazluka koji prožimaju Srbiju, a koji se vrlo lepo ogleda u tvom lupetanju na ovu temu. Baš bih voleo da vidim ombudsmana koji štiti pravo jadnih pušača na ugrožavanje zdravlja svih ostalih građana Srbije

U jednom se slažemo (mada delimično): cigarete treba da su skuplje. Ali ne "par dinara", nego PAR EVRA (tj. kao u EU).
Unfuckable Unfuckable 14:34 24.10.2009

Re: bolji predlog

Vidiš, ja sam bio spreman da se potučem sa dvojicom debila koji su mrtvi-hladni zapalili po cigaretu u čekaonici bolničke laboratorije. Ta su dvojica možda najbolji primer samoživosti i bezobrazluka koji prožimaju Srbiju, a koji se vrlo lepo ogleda u tvom lupetanju na ovu temu. Baš bih voleo da vidim ombudsmana koji štiti pravo jadnih pušača na ugrožavanje zdravlja svih ostalih građana Srbije

mislim da je ovaj komentar sublimacija slepila, ostrašćenosti i okamenjene generalizacije kojom robuju pojedini protivnici pušenja.
Kao prvo : neću da prestanem da pušim. Dakle, mrzi me da ti boldujem pa ću ponoviti : neću da prestanem da pušim - ni zbog tvojih bezobraznih komentara a ni zbog ministrovih ideja, kapiraš ? Ako rešim da prestanem, to treba da bude moja odluka a ne bilo čija prisila.
Nervoza u odsustvu nikotina, pa šta je tu novost, otkrivaš toplu vodu ?
Neko ima nervozu odsustvu slatkiša, neko u odsustvu seksa, a neko u odsustvu publike za svoje bezobrazluke - je l' to nešto što je bolje ili korektnije od nikotinske apstinencije, ne kapiram ?
Ti si sad kao bolji od svih pušača pa ti nešto dalo pravo da svima držiš moralne pridike i šalješ ih na terapije ?
Propisi treba da su realni, izvodljivi, razumljivi, nediskriminišući i - primenjivi baš zato da ne bi niko nikoga ugnjetavao - pošto je ugnjetavanje, ako ćemo iskreno - obostrano, a ovaj tvoj talibanski komentar je pravi dokaz toga :
Ti vidiš jednu cigaretu i upropašten ti je izlazak, dan, nedelja a možda i život - a ja vidim mogućnost da uđem ili ne uđem u kafanu na čijem ulazu jasno i čitko piše "dozvoljeno pušenje" ili "zabranjeno pušenje", u tome je mala razlika i to dodatno pokazuje količinu mraka u tvojoj, neproduktivnim prezirom i destruktivnim gnevom ispunjenoj tintari.
Vidiš, ja nisam spreman da se potučem sa dvojicom narečenih debila, ali sam jako spreman da ih zamolim da svoju rabotu obave napolju. Izjednačavanje takvih morona sa ostalim pušačima je klasična zamena teza i generalizacija na čijem talasu pokušavaš da izneseš teoriju da su svi pušači isti, iako je u komentarima bar jedno 50 puta rečeno da ne treba brkati babe i žabe i da je nepristojnost veoma ravnomerno raspoređena i među pušačima i među nepušačima
I da, za tvoju informaciju - zaštitnik građana će itekako morati da se pozabavi i zaštitom pušača, na tvoju veliku žalost, jer - za razliku od tebe, on shvata da su i to - ljudi.
Atomski mrav Atomski mrav 19:03 24.10.2009

Re: bolji predlog

Da su samo dva debila u pitanju, ne bi bilo ovolike buke. Takvih debila ima mnogo više.
Inner Party Inner Party 08:27 24.10.2009

Nema od ovoga nista!

Previse para od cigareta ide u budzet. Previse naroda gladuje. Skoro svi su hronicno nezadovoljni. Buducnost nam je tragicno neizvesna. Turizam nam se bazira na prilivu stranaca koji dodju da se izdivljaju po splavovima. Kafane su mnogima jedini luskuz...

Jednostavno - prerano je za ove mere!


sybil sybil 10:15 24.10.2009

zakljucak

treba biti umeren. za pocetak, zabraniti pusenje u zatvorenom, a u nekim kafanama sa posebnim porezima dozvoliti.
a posle nekoliko godina ostrije.

jel' to?

ako je tako - slazem se.
vishnja92 vishnja92 10:19 24.10.2009

Re: zakljucak

jel' to?

nije.
extruder extruder 10:17 24.10.2009

Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Stoga, ne puse ljudi iz nikakvih socioloskih razloga, vec jednostavno zbog toga sto je nikotinska zavisnost u rangu zavisnosti od heroina i kokaina: link .
Puse zato sto moraju, njihov organizam ih tera na to, a ne zbog toga sto im se to mnogo svidja ili slicno.
Samim tim su pusaci skloni da se pri diskusijama o temama koje ukljucuju zabranu pusenja, stetnosti pusenja po njih same i njihovu okolinu, ponasaju vrlo neracionalno i brane svim mogucim (cesto neargumentovanim) sredstvima.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:37 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Voleeem otkrivanje tople vode kao konstruktivnog ('racionalnog') doprinosa diskusiji pa to ti je. (O ovom "u rangu" ne vredi raspravljati, jer ako Wiki kaže...). Od racionalnih predloga anti-pušača, zapali su mi u oko da nas sve treba poubijati (od batina), stavljati u torove, proglasiti nas ubicama i/ili kriminalcima, bolesnicima, iracionalnim ludacima (tvoj "racionalni" doprinos nije prvi, očigledno te mrzelo da preletiš preko komentara). Sve pršti od racia.

P.S. Linkuje se ovako.
extruder extruder 13:22 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Hvala za link, prepravio sam (omaska).

Ne vidim da sam rekao da su pusaci ludaci niti bolesnici. Rekao sam da su zavisnici od nikotina,koji pokusavaju da brane neodbranjivo svim sredstvima, sto je vrlo neracionalno.

Bojan Budimac Bojan Budimac 14:23 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Ne vidim da sam rekao da su pusaci ludaci niti bolesnici. Rekao sam da su zavisnici od nikotina,koji pokusavaju da brane neodbranjivo svim sredstvima, sto je vrlo neracionalno.

Moj komentar se odnosio, kako se može videti, ne samo na tvoj. Odricanje racionalnosti tako velikom delu populacije je već dovoljna uvreda, koje ti izgleda nisi ni svestan s obzirom da je već drugi put ponavljaš. Šta je neodbranjivo? Moje pravo da se trujem legalnim supstancama?

Što se tiče argumentacije ja ne vidim ništa neracionalno u predlozima koji su izneti u osnovnom tekstu, a da podsetim sadrže i otvaranje restorana i kafana za nepušače. S druge strane ne vidim ništa racionalno u tome da mi se država ako sam vlasnik kafane meša u to ko će mi biti klijentela -- vidim samo državno nasilje. O tome da me država sve zbog navodne "brige" za moje junačko zdravlje diskriminiše dok istovremeno puni kasu taksama na proizvod zbog koga me diskriminiše mislim da nema svrhe govoriti, jer je već masa stvari o tome rečena na ovom blogu.

Elem, kompromisi bazirani na međusobnom uvažavanju su mogući, ali pujdanje jednih na druge i proglašavanje nečeg što ljudski rod upražnjava vekovima "društveno neprihvatljivim", a na to liče ove "preko kolena" mere, mi se ne sviđaju (a ne bi mi se sviđale ni da sam nepušač).
extruder extruder 17:26 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Moj komentar se odnosio, kako se može videti, ne samo na tvoj. Odricanje racionalnosti tako velikom delu populacije je već dovoljna uvreda, koje ti izgleda nisi ni svestan s obzirom da je već drugi put ponavljaš.


Cemu takvo generalisanje od tebe vec drugi put? Ja sam jasno nazvao neracionalnim branjenje neodbranjivog. I to cini 99% pusaca. Ja nikako nisam taj veliki deo populacije nazvao iracionalnim. Iracionalni su i veoma osetljivi po pitanjima pusenja, a ne generalno (ne moram bas sve da napisem do detalja, ali mislim da je bilo jasno o cemu govorim). Vrlo sam svestan sta sam rekao, ali su tvoji zakljuchci o tome izvuceni iz konteksta.

Šta je neodbranjivo? Moje pravo da se trujem legalnim supstancama?


To nije ni tema, problem je trovanje nepusaca legalnim supstancama efektima pasivnog pusenja. A sta je legalno ili ne, to je relativna i veoma vremenski promenljiva stvar. Vrlo lako bi ta supstanca mogla da postane i nelegalna.
Što se tiče argumentacije ja ne vidim ništa neracionalno u predlozima koji su izneti u osnovnom tekstu, a da podsetim sadrže i otvaranje restorana i kafana za nepušače. S druge strane ne vidim ništa racionalno u tome da mi se država ako sam vlasnik kafane meša u to ko će mi biti klijentela -- vidim samo državno nasilje. O tome da me država sve zbog navodne "brige" za moje junačko zdravlje diskriminiše dok istovremeno puni kasu taksama na proizvod zbog koga me diskriminiše mislim da nema svrhe govoriti, jer je već masa stvari o tome rečena na ovom blogu.


Takodje bih se slozio da je masa stvari recena na ovom blogu, koje govore da je gotovo citav tekst iracionalan (a pri cemu ne mislim da je unfuck iracionalan). Ne bih da ponavljam.

Najracionalnije bi bilo ostaviti pusenje (pri cemu ne mislim da su pusaci neracionalni).

No smoking.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:22 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

No smoking.

Tja, suviše si racionalan za mene, o konstruktivnosti da ne pričam...
to je relativna i veoma vremenski promenljiva stvar.

Upravo tako i nekoj budali može sutra da padne na pamet da zabranjuje kućne droge tipa kafa, čaj (a s obzirom na efekte tih supstanci mogla bi i čokolada da uđe u obzir). Čisto kuvanje žaba...
extruder extruder 18:52 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Upravo tako i nekoj budali može sutra da padne na pamet da zabranjuje kućne droge tipa kafa, čaj (a s obzirom na efekte tih supstanci mogla bi i čokolada da uđe u obzir). Čisto kuvanje žaba...


Krajnje je budalasto poredjenje efekata kofeina i nikotina (o cokoladi da i ne pricam) ...
Atomski mrav Atomski mrav 19:05 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

To je "logika" pušača - danas zabranjuju duvan, sutra će zabraniti hleb... mislim, stvarno.
vishnja92 vishnja92 19:10 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

e - postacu na dva dana vege-taliban, cisto da vam docaram kako zvucite.

a imam mnooogo jace argumente tog tipa i nivoa na kom se krecete - verujte mi.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:11 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Krajnje je budalasto poredjenje efekata kofeina i nikotina (o cokoladi da i ne pricam) ...

Vlasnik tako nadmeog "racia" bi mogao da prestane da pravi budalu od sebe i da čita šta piše! Gde je poređenje sa nikotinom?
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:15 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

e - postacu na dva dana vege-taliban, cisto da vam docaram kako zvucite.

Samo napred, Šnjavi! Skroz podržavam!
extruder extruder 20:28 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost


Vlasnik tako nadmeog "racia" bi mogao da prestane da pravi budalu od sebe i da čita šta piše! Gde je poređenje sa nikotinom?


Konstruktivno, nema sta....


Unfuckable Unfuckable 20:45 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Neka lokali koji se registruju kao oni za pusace, placaju npr 3 puta vece takse i poreze od ostalih,

e, neka ne plaćaju.
što bi plaćali i po kojoj logici ?
Misliš li da ima toliko nepušača da će popuniti sve lokale koji se zbog poreskih olakšica (po tvojoj ideji) registruju kao nepušački ? I, neće li možda zvrjati prazni i tiho crkavati, a sve u ime manjeg poreza ? Vrlo promišljen predlog, počinjem da sumnjam da se Tommy lično registrovao da širi svoje sumanute ideje diljem bloga.
Ako već kažeš :
Pretpostavljam da polovina bolnickih blokova ne bi ni postojala da nije bolesti direktno ili indirektno izazvanih pusenjem.

onda skapiraj da su izgrađeni parama koje su pušači dali na akcize. Nisu bre te pare pale s neba.
Nađi gore Brajovićev komentar u vezi toga, veoma je zanimljiv
vishnja92 vishnja92 20:54 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Nađi gore Brajovićev komentar u vezi toga, veoma je zanimljiv

nece ga traziti, ne ide mu u prilog

evo: odavde procitati niz Brajovic - Gordanac - Brajovic - Brajovic
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:05 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Konstruktivno, nema sta....

Znaš šta pametnjakoviću, posle otkrivanja rupe na saksiji i omanje gomile blebetanja ovo ti je prvi konstruktivni predlog koji, uzgred budi rečeno, nije produkt tvog racionalnog mozga nego se mogao već pročitati i na ovom blogu. Naravno, on dolazi em kasno, em apotrebno jer nije odgovor na moje pitanje koje se može svesti i na "umeš li ti da čitaš?" No biću ljubazan pa ću ga ipak ponoviti u izvornom obliku: Gde je bilo poređenje (kafe, čaja itd.) sa nikotinom?
Pretpostavljam da polovina bolnickih blokova ne bi ni postojala da nije bolesti direktno ili indirektno izazvanih pusenjem.

To ti pretpostavljaj u svoja četiri zida. Daj konkretne podatke pa da vidimo da li bi taj diskriminatorni porez mogao ikako biti opravdan.

Niko, ama baš niko od pušača na ovom blogu nije zagovarao odbranu "prava" na ugnjetavanje nepušača, naprotiv. Međutim, to nekako anti-pušačkim talibanima, poput tebe, ne ulazi u tintaru. Nekako vam je drago kad imate objekat iživljavanja. Jeste, duvan je najveće zlo ovog sveta, samo da to iskorenimo i sve će biti super.
Unfuckable Unfuckable 21:20 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

To ti pretpostavljaj u svoja četiri zida.



a pričao sam svima - Budimac je k'o panja, samo mu cigare ne dirajte...
extruder extruder 23:16 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Znaš šta pametnjakoviću, posle otkrivanja rupe na saksiji i omanje gomile blebetanja ovo ti je prvi konstruktivni predlog koji, uzgred budi rečeno, nije produkt tvog racionalnog mozga nego se mogao već pročitati i na ovom blogu. Naravno, on dolazi em kasno, em apotrebno jer nije odgovor na moje pitanje koje se može svesti i na "umeš li ti da čitaš?" No biću ljubazan pa ću ga ipak ponoviti u izvornom obliku: Gde je bilo poređenje (kafe, čaja itd.) sa nikotinom?


Procitaj tvoje prethodne komentare u kojima je tvoje prepametna, nikotinom preplavljena tintara vesto povezivala legasnost cigareta, moj komentar o relativnosti te legalnosti i zatim evenutalnu odluku neke budale u buducnosti da alegalizuje upotrebu kafe, cokolade i slicnog. (cigarete - sadrze nikotin). E pa tu je negde bilo to poredjenje.

A ovo pitanje je ionako jedna rupa na saksiji. Odavno su resenja slicna ovima koja su i predlozena od strane ministarstva, primenjena u naprednijim zemljama ovoga sveta, pa ce vrlo brzo biti i ovde. Pa sad, ko se snadje.....
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:28 24.10.2009

Re: Pusenje duvana izaziva i fizicku zavisnost

Pa sad, ko se snadje.....

Ti počinješ da se ne snalaziš sa tastaturom
Alava Alava 10:45 24.10.2009

Jedno pitanje

koje prosto moram da postavim, čitam sve ove komentare pa me jako zanima - a gde vi to gospodo draga zalazite, u kakve kafane izlazite, u kakve provode i na kakva mesta kad to predstavljate ovako?
Ja po Bg-u ne izlazim, ali ovde u Pa nema više ni jedne rupe koja nema izuzetnu ventilaciju, gde i kad sve vrvi od pušača uopšte nije ni približno tako kako vi opisujete.

S tim u vezi još jedno pitanje - pošto vam već smeta što vam se usmrdi garderoba od duvanskog dima, je l' primećujete možda kako vam ta ista garderoba smrdi čim je skinete sa štrika posle par sati sušenja na terasi ili u dvorištu? Meni se to redovno dešava a čudi me da niko od vas to ne primećuje a svi imate tako istančano čulo mirisa.
Rip Kirbi Rip Kirbi 15:28 24.10.2009

Re: Jedno pitanje

Nešto sam znatiželjan. To mesto PA mora da je divno, kada u njemu čak i rupe imaju izuzetnu ventilaciju. A pušenje je, jel da, dozvoljeno...
Alava Alava 17:57 24.10.2009

Re: Jedno pitanje

Pa da udovoljim tvojoj znatiželji komentarom da takvi opisi kafana, restorana, klubova, splavova... odgovaraju recimo kraju 90-ih godina. Sad, ili je neko ovde omatorio pa piše po izbledelim sećanjima, ili pokušava da manipuliše.
Pančevo i pančevačke kafane sam navela kao primer jer je PA uvek bilo zaostalo za Bg, takoreći selendra, pa ako ovde kafane ne izgledaju tako kako ovde neki opisuju već više od deset godina, onda kapiram da tek u Bg nije tako.

I da, pušenje je dozvoljeno. Smatrala bih izuzetno, ali izuzetno licemernim da neko u Pančevu počne da sprovodi ovakav zakon pre regulisanja katastrofalnog zagađenja kome ne možeš pobeći ni kada sediš u svoja četiri zida.
4krofnica 4krofnica 15:46 24.10.2009

*

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:51 24.10.2009

ех младости, ех успомене, ...

пре неку деценију могло се пушити и по градским аутобусима. слобода.

а не ово данас. ево види сад ово на аеродрому у калгарију

додуше, није ми јасно како друштво за заштиту животиња није реаговало. док сироти кучићи каке морају да трпе сав тај дувански дим.
4krofnica 4krofnica 16:07 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

пре неку деценију могло се пушити

pre 15 godina smo pusili u McDonalds-u u centru Londona..
pusenja vise nema ali hrana je ostala standardizovana=ocajna
trebali su da se drze pusenja..
i manje bi bilo debelih
Unfuckable Unfuckable 16:13 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

heh, da to je zanimljivo videti da li će se neko dosetiti da postavi pitanje pasivnog pušenja u slučaju kućnih ljubimaca (a najvrh će biti ako se tu umešaju i - akvarijumske ribice !)
Ja se ne sećam da se moglo pušiti po autobusima (mada šoveri kure, uredno) i, iskreno - nisam za to. Mislim da zabrana pušenja u mnogim javnim zatvorenim prostorijama ima smisla (naravno uz deo određen za pušače) jer ljudi ne mogu da izaberu, recimo, pa da odu u drugu opštinu ili drugi sud - ali kafanu mogu da biraju.
sybil sybil 16:19 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

a kako zamisljas pusacki i nepusacki deo u autobusima i avionima?
topcat topcat 16:23 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

sybil
a kako zamisljas pusacki i nepusacki deo u autobusima

tako da šofer puši a topcat se iza njega guši...
ne pretjerujem - Šole je neprestano pušio od Beograda do Rijeke. Pekle su me oči.

p.s.
sybil, šta su ti napravili da se ovako uzdržavaš?
Unfuckable Unfuckable 16:33 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

a kako zamisljas pusacki i nepusacki deo u autobusima i avionima?
p.s.
sybil, šta su ti napravili da se ovako uzdržavaš?


Pa ne zamišljam ga uopšte, mislim da može da se preživi bez cigare tih nekoliko sati.
Btw, sybil je pre objavljivanja ovog bloga dobila kratko "uputstvo za čitanje" u vidu par jointa i po kile zelenog čaja džabe
Ok, sada ozbiljno : mislim da je sybil na vreme uvidela da ovo nije "pušenje, čemu?" - tema, jer ono već postoji kao poprilično omasovljena pojava - već da se priča o slobodi, ljudskim pravima i ugrožavanju svega toga, i da je svojim komentarima veoma doprinela kvalitetu diskusije - što će možda nekoga i iznenaditi, ali ne i mene
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:33 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

Ja se ne sećam da se moglo pušiti po autobusima

питај маму и тату, сигурно се сећају.

што је то било згодно, запалиш цигарету, налети аутобус, а ти не мораш ни да гасиш, већ хоп у аутобус. а кад је хладно или ветровито ти и не палиш напољу већ сачекаш да дође аутобус, па лепо запалиш тек унутра, већи је мерак.
Bili Piton Bili Piton 16:42 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

sybil
a kako zamisljas pusacki i nepusacki deo u autobusima i avionima?


Pa kad su autobusi na sprat - u Londonu - to je sasvim lepo funkcionisalo, pusenje je bilo dozvoljeno na gornjoj platformi i ja se toga dobro secam. Osim toga, u londonskom tjubu je sve do velikog pozara na Kings Krosu, prouzrokovanog neugasenom cigaretom bacenom na pokretnim stepenicama (koja je upalila slojeve i slojeve decenijama nepociscenog djubreta ispod njih) jedan vagon u svakoj kompoziciji bio rezervisan za pusace.

Takodje, kad bi nekada na aerodromu dobijala bording pas, ljubazno bi te pitali jesi li za smoking ili non smoking sediste.

Sto se tice aviona, treba znati da je jedini razlog zbog kog pusenja u njima vise odavno nema ne briga za zdravlje putnika vec znatna usteda na gorivu (tacno su izracunali koliko ustede na svakom letu ukoliko nema dodatne ventilacije, neophodne za pusacki environment).
topcat topcat 16:46 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

Unfuckable
već da se priča o slobodi, ljudskim pravima i ugrožavanju svega toga

sybil je pre objavljivanja ovog bloga dobila kratko "uputstvo za čitanje"

so...a gdje je njeno pravo da pročita i razumije po svojoj savjesti, pa makar to bilo i Pušenje, čemu?
Meni su draži njeni iskreni komentari, ma kako se vama ostrašćenim neprobavateljima zelenog čaja činili, nego ovo mumljanje ispod flastera (sorry drugarice) koji joj je uručen u ime "slobode i ljudskih prava".
sybil sybil 16:55 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

Ok, sada ozbiljno : mislim da je sybil na vreme uvidela da ovo nije "pušenje, čemu?" - tema, jer ono već postoji kao poprilično omasovljena pojava - već da se priča o slobodi, ljudskim pravima i ugrožavanju svega toga, i da je svojim komentarima veoma doprinela kvalitetu diskusije - što će možda nekoga i iznenaditi, ali ne i mene


thanks

krstaski rat pusaci-nepusachi je dead end. nepusaci besne, pusaci relativizuju stetnost duvana tipa - pa sta, umire se i od groma, i onda besne i tako u krug.
u svakom slucaju, ministrarstvo nije odradilo propagandu protiv pusenja kako treba. treba uraditi postenu propagandu protiv pusenja i hrane (da, hrane, i to se radi), i treba da se poveca porez. onda treba ukinuti u zatvorenom, sem u posebno porezovanim kafanama, pa kada te mere zazive, ici dalje.
iz sopstvenog iskustva-
potrebno je nekoliko godina da dodje do svesti da je pusenje stetno i da ga treba ostaviti. kada se duvan ostavlja treba ici korak po korak, kazes sebi nekoliko dana 15 cigareta, pa 10, pa 8, pa 5, 3,2,1, 0. prestanak cold turkey metodom je pakao, nemojte to da radite. za smirenje nerava kada dodje kriza izmislila sam pice koje radi-

pola limina se opere i sitno isecka i izmesa u blenderu sa 400 ml vode, 2 male kasike flexseed ulja i 2 male kasike lecitin granula, i pola male kasike gingera.

ziveli!

topcat
sali se unfuck, nije me niko promenio, po ovom pitanju imam balansiran stav.
topcat topcat 16:56 24.10.2009

Re: ех младости, ех успомене, ...

Bili Piton
(tacno su izracunali koliko ustede na svakom letu ukoliko nema dodatne ventilacije, neophodne za pusacki environment).

I to bi trebala biti jedina sporna stvar - venitlacija, tj. pojačana za prostore gdje se puši.
Gazde bi mogli vrlo brzo uvidjeti koliko se potroši na jedno, a dobije od drugog...i prema tome odlučiti da li da u svom objektu dozvole ili ne dozvole pušenje.
Mislim da bi se mnogi iznenadili koliko bi pušača išlo u nepušačke prostore.
Nešto kao pušenje u vlakovima: neki ne uzimaju pušački kupe, već dime na hodniku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana