BELGIJA

Mića Marković RSS / 08.11.2007. u 19:21

 

 

Vest objavljena danas, 8.11.2007 / Izvor Beta/.

Oko 43 odsto frankofonog stanovništva Belgije smatra da je počeo raspad zemlje jučerašnjim usvajanjem zakona...

Pročitavši ovu vest navrla mi sećanja.

Sredinom 80-ih stigao mi poziv od Radio Brisela, da budem gost solista na Javnom snimanju sa njihovim Big bendom, pa još da u programu budu sve moje kompozicije. Ovakva vrsta poziva ne dolazi često, pa sam sa zadovoljstvom prihvatio i počeo pripreme.

Jednog dana stigne i ugovor. Sve vrlo precizno navedeno: četiri dana probe, peti dan koncert, te i te kompozicije...

    O Belgiji sam do tada znao ono osnovno: gde se nalazi, sa kim se graniči, broj stanovnika i te stvari.

Kako iz ugovora sem onog osnovnog nisam ništa razumeo, jer je bio pisan na meni nepoznatom jeziku, odlučio sam da zamolim jednu izuzetno šarmantnu damu, jedinu Belgijanku koju sam poznavao u Beogradu, da mi prevede šta u ugovoru piše. Bacila je pogled na papir i rekla: „To je jezik onih glupih Friceva koji ja ne govorim"!

   Opa bato!Tek posle ovoga sam malo dublje zavirio u enciklopedije i saznao neke stvari, na koje do tada nisam obražao pažnju, niti su me interestovale.

     Ja sam znači gost Flamanskog radija i njihovog orkestra. Dobro, u krajnjoj liniji mi je svejedno. Važno je da koncert dobro odsviram, i da bend korektno izvede moje kompozicije.

    Pred sam polazak neko mi reče, da u komunikaciji nikako ne koristim francuski i nemački jezik, nego samo engleski. Kako su mi naknadnim saznanjima neke stvari bile jasnije, shvatio sam da je savet na mestu.

    U Brisel sam stigao predveče, i taj dan nisam imao obaveze. I šta ću, gde ću, nego na Grand Place.

 

Belgium0729-Copy.jpg

     Izašao sam iz hotela i krenuo nasumice na jednu stranu, rešen da nekog  upitam za savet. Dolazi mi u susret elegantni stariji gospodin sa kučetom. Po savetu obraćam se na engleskom.

„Izinite gospodine, da li znate gde je GrandPlace"? Ovaj me odmeri od glave do pete i reče: „Znam".

I produži.  Naravno da je pitanje idiotsko. Šta ima da pitam da li zna. Pa sigurno da zna.

   Odmerim sledećeg prolaznika i preformulišem pitanje:" Izvinite gospodine, možete li mi pokazati kako da dodjem na Grand Place".

„Naravno gospodine. Idite ovom ulicom do kraja. Kada tamo dodjete, videćete spomenik sa jednim idiotom na konju. Skrenite levo i prva ulica desno". Zahvalim se i krenem u tom pravcu. Na kraju ulice bio je zaista neki spomenik, ali ko je bio „idiot" na konju, nisam zapamtio.

    Tokom narednih dana bio sam u nekoliko situacija,u kojima sam sve više otkrivao podeljenost izmedju Flamanaca i Valonaca. Već sledećeg dana bila je prva.

    U pauzi za ručak moj domaćin Johan podje sa mnom, da mi pokaže gde je restoran. Bio je tipa samoposluge. Platio sam na kasi i sačekao Johana, koji je uzeo potpuno isto što i ja. Platio je duplo više od mene! Nisam naravno izdržao da ga ne pitam o čemu se radi. Objasnio mi je, da smo mi došli u restoran koji pripada valonskom delu, i da je tu za njega kao Flamanca sve duplo skuplje, dok ja kao stranac ne podležem tome?!

    Posle ovih dogadjanja mislio sam da više neće bti prilike za nešto slično, ali nije bilo tako.

Drugog ili trećeg dana u toku probe u studio upada Johan. Nije sačekao ni da završimo stvar koju smo probali, pridje orkestru i reče nešto na flamanskom. Nakon par sekundi tišine, odjednom ceo orkestar ustade, prekide se proba, poče žustra diskusija medju muzičarima, od kojih su neki bili baš žestoko napaljeni.

    Ja se povukoh u ugao studija i čekam da bura prodje. Ne osećam se prijatno, jer ne znam o čemu se radi. Da nije izbio rat? Da nije zbog mene neka frka?

    Toga dana proba nakon ovoga nije ličila ni na šta. Grešilo se, koncentracija je totalno popustila.

Nakon probe uhvatim Johana da ga pitam o čemu se radi? Kaže mi, da je jedan valonski političar rekao,

e sad šta je rekao od kud znam posle toliko godina, ali se sećam da mi ni tada nije bilo jasno o čemu se radi.

    Sutra u smirenoj situaciji ponovo pitam Johana da mi malo razjasni stvari. On mi kao ilustraciju  ispriča šta se dogodilo one godine, kada je Belgija pobedila na Pesmi Evrovizije.

Trebalo je kao prvo,odrediti salu gde će se izbor obaviti. Ekipa tehničara je obišla nekoliko mogućih mesta i rekla koje sale ne dolaze u obzir. Za jednu je posebno istaknuto, da ni u kom slučaju ne dolazi u obzir.

Počele su rasprave po štampi, na radiju i televiziji. Argumenti su bili. pevač je Valonac, dakle ta sala mora biti u valonskom delu. Da pevač  jeste Valonac, ali je kompozitor Flamanac, pa prema tome...

I igri su bili i pisac teksta i aranžer.

Na kraju je došlo do kompromisa. Odredjena je ona sala, koja ni pod slučajno nije dolazila u obzir iz tehničkih razloga. Da li vam je ovo nešto poznato?



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dejan Stanković Dejan Stanković 19:28 08.11.2007

bas ovih dana

slusam price iz Belgije i cudom se cudim. Sve mi je to nekako poznato.
Atomski mrav Atomski mrav 19:42 08.11.2007

Re: bas ovih dana

I ja se čudim, takva zemlja, u Evropskoj Uniji - šta bre u Evropskoj Uniji, pa Brisel je prestonica EU! No, tako su se mnogi stranci čudili nama, Jugoslovenima tamo početkom devedesetih...
Kazezoze Kazezoze 19:45 08.11.2007

Re: bas ovih dana

taj nepoznati jezik je holandski, a netrpeljivost izmedju flamanaca i valonaca tiho buja godinama, te neznam koliko je sad ta vest ozbiljna da bi neshto promenila.
milosib milosib 14:31 09.11.2007

Re: bas ovih dana

Secate li se Dejane kako smo mi svojevremeno citali u novinama i cudili se kako neki tamo ratuju. Mnogi od nas nisu verovali da je rat u SFRJ uopste moguc, te nismo mi banana drzava, te nece svet dozvoliti i sl.
Sta sada reci na ono pismo od pre neki dan o poostrenoj retorici koju EU primecuje u Srbiji glede Republike Srpske? Ljudi su svuda isti i treba im samo pravi podsticaj da bliznjem svom podnesu noz pod grlo. Nadam se da nisam previse cinican.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:47 08.11.2007

Događaj

koji mi govori da priča koliko god možda slična, ipak počinje sa veoma različitih pozicija, što svi znamo, ali ne mogu da zamislim šta to sve može da znači:
“For Sale: Belgium, a Kingdom in three parts…free premium: the king and his court (costs not included)”
Atomski mrav Atomski mrav 19:50 08.11.2007

Re: Događaj

A od koje im je felje kralj/kraljica, flamanske ili valonske?
Ko se tu od koga odvaja? Ili se razdružuju, k'o Česi i Slovaci? 'Oće da prave svaki po državu, ili će ih pripajati Holandiji i Francuskoj? A da im predložimo model dve Nemačke ili Kine i Hongkonga? 'Oće li postojati Bruxelles D.C. kao zvanična prestonica EU?
Mića Marković Mića Marković 19:53 08.11.2007

Re: Događaj

koji mi govori da priča koliko god možda slična,

Koliko god je možda slična, ipak je ono sa cenama u restoranu meni bilo neshvatljivo.
Vlasta Vlasta 19:58 08.11.2007

Naravno

da je neshvatljivo. Zato što je fašistički, loše, zato što je neprofesionalno, zato što ne valja ni kad tinja. Ili samo mi znamo da podgrejemo do tačke usijanja? Naravno, često ljudi severnu i zapadnu Evropu posmatraju kao pelcovanu od podela. A niti jeste, niti će biti.
Atomski mrav Atomski mrav 20:03 08.11.2007

Re: Događaj

Koliko god je možda slična, ipak je ono sa cenama u restoranu meni bilo neshvatljivo.

Klasičan aparthejd.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 20:10 08.11.2007

Re: Događaj

ono sa cenama u restoranu

To me podseća na tri cene: kafe, kave i kahfe
dunjica dunjica 20:14 08.11.2007

Re: Događaj

To me podseća na tri cene: kafe, kave i kahfe


Različite cijene? Gdje?

Korr: kahve
Atomski mrav Atomski mrav 20:15 08.11.2007

Re: Događaj

Ispravka: kahva, ne kahfa :)
Atomski mrav Atomski mrav 21:37 08.11.2007

Re: Događaj

Različite cijene? Gdje?

Po priči koju sam ja čuo, negde u Zapadnoj Hercegovini: kava 1 KM, kafa 2 KM, kahva - metak.
dunjica dunjica 22:00 08.11.2007

Re: Događaj

Atomski,
to su priče koje pothranjuju mržnju i strah, i nisu istinite.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 22:01 08.11.2007

Re: Događaj

Jako sam se pogubila, šta da vam kažem.


dunjica dunjica 22:03 08.11.2007

Re: Događaj

Jelena, evo jedne da se "povratiš", mislim - dođeš k sebi
gambit gambit 22:22 08.11.2007

Re: Događaj

Koliko god je možda slična, ipak je ono sa cenama u restoranu meni bilo neshvatljivo.


I meni. Asocirali ste me na anegdotu iz zapadnog(hrvatskog) dijela Mostara:

Cjenovnik
..................................
Kava - 3 kune
Kafa - 6 kuna
Kahva - 9 kuna
...................................
Atomski mrav Atomski mrav 22:55 08.11.2007

Re: Događaj

@dunjica
Pošto kupio, po to prodao. Uostalom, kako možeš da budeš sigurna da to nije istina?
dunjica dunjica 23:18 08.11.2007

Re: Događaj

Atomski, ono s metkom je sigurno bila čista pjesnička figura - dodavanje na dramatičnosti ;-) Naravno, ne mogu biti sigurna 100%, ali ovako drastične razlike u cijeni (sad i Gambit to spominje), i to još očigledno - napismeno - mi se doista čine nevjerojatnima.
vucko vucko 23:21 08.11.2007

Re: Događaj

Zar ta kafa/kahva/kava nije bila neka top lista nadrealista ili kafana "složna braća" ili tako nešto?

V.
gambit gambit 23:27 08.11.2007

Re: Događaj

i to još očigledno - napismeno - mi se doista čine nevjerojatnima.


Dunjice, bez brige. Naravno da je nevjerovatno, to je samo poslijeratni folklor. Mozda je neko rukom dopisao kafu i kahvu, to bi bio maksimum. Takodje, siguran sam da su svi jednako placali, tj. svi su placali kavu.
Atomski mrav Atomski mrav 08:50 09.11.2007

Re: Događaj

i to još očigledno - napismeno - mi se doista čine nevjerojatnima.

Naravno da je nevjerovatno, to je samo poslijeratni folklor.

Slažem se sa oboma. Sada to deluje vrlo, vrlo neverovatno jer bi svakako čak i u BiH neko morao da reaguje na tako nešto. Mada, kada pročitam u novinama kako se u Mostaru igra gradski derbi Veleža i Zrinjskog, ko zna? Neposredno posle rata, ovako nešto se i moglo pročitati i ne bi bilo sasvim iznenađujuće. Ako toga sada nema, to je svakako napredak.
A Belgijancima treba puštati dokumentarne filmove o ratovima i stradanjima i zločinima na tlu bivše SFRJ, možda ih to dozove pameti...
MilutinM MilutinM 16:55 09.11.2007

Re: Događaj

'Oće da prave svaki po državu, ili će ih pripajati Holandiji i Francuskoj?


U razgovorima sa svojim prijateljima belgijancima, došao sam do zaključka da je to možda i najveći problem zbog kojeg se ne razdvajaju. Najpre, niti flamanci žele u Holandiju (i ne vole ih baš mnogo), niti Valonci žele u Francusku (i ne vole ih baš mnogo). Zatim, niti holandjani žele da prime flamance (i ne vole ih baš mnogo), niti francuzi žele da prime valonce (i ne vole ih baš mnogo). A ne znaju ni šta bi sa Briselom.

A da se podele na tri male državice im takodje nije nešto privlačno
dunjica dunjica 20:02 08.11.2007

Prvi susret s Briselom

Sjećam se dobro mog prvog dolaska u Brisel. Bilo je to nakon što sam 4 godine provela (gotovo neprekidno) u Njemačkoj, njenom relativno "sterilnom" dijelu. Najjači utisak je bio: ovdje kao kod kuće (prljave ulice su posebno pridonijele tom dojmu) ;-)
Atomski mrav Atomski mrav 20:04 08.11.2007

Re: Prvi susret s Briselom

(prljave ulice su posebno pridonijele tom dojmu) ;-)

Tako sam se ja osećao u Beču... i naravno, zato što sam više slušao jezika sa prostora bivše SFRJ nego nemački (a austrijski akcenat je takav da se ježim kad ih čujem)...
dunjica dunjica 20:09 08.11.2007

Re: Prvi susret s Briselom

Eee, u Beču svim svojim čulima se osjećam "kao kod kuće" ;-)
MilutinM MilutinM 16:56 09.11.2007

Re: Prvi susret s Briselom

Potpuno tačno. Neverovatno prljav i nadasve haotičan grad. Posebno centralni deo
Solomon Solomon 20:15 08.11.2007

Belgianisation

Gotivim Belgiju i bice mi zao ako se drzava raspadne. Naravno, nek rade sta im je volja ali ta deoba je pre svega pojacana i izmanipulisana od strane desnicarskih partija s obe strane Brisela. Zaista, sta bi iko dobio time sto bi se drzava podelila ? Sem sto bi lokalni politicari postali 'nacionalni'. Totalne gluposti. Bas kao i kod nas. Ovo se radi iz Hira vise nego iz potrebe ili bilo kakve nesuglasice. Narod su potpalili jedini koji ce od ovog da izvuku korist.
Inace jos jedna drzava kojoj preti ovakvo cepidlacenje je Spanija - i to ne samo Euskadi, vec i Catalonia, Galicia itd..
Bas se sada pitam da li ce i ovo zapadni Akademci da nazovu 'Balkanization' ?
MilutinM MilutinM 17:09 09.11.2007

Re: Belgianisation

Po nekim procenama (kažu moje kolege zapadnjaci - nije zloba anti-evropskih elemenata), za dvadesetak godina u Evropi će biti 25 novih država.

Izgleda da bi to mogle da budu:
- Flandrija
- Valonija
- Distrikt Brisel (gravni grad Evrope)
- Katalonija
- Galicija
- Baskija
- Gibraltar
- Škotska
- Vels
- Engleska
- Ostrvo Man
- Kosovo
- Republika Srpska
- Bošnjački deo Federacije BiH (naći će se neki novi naziv)
- Herceg Bosna
- Distrikt Brčko
- Farska ostrva
- Grenland
- ono ostrvo izmedju Finske i Švedske što već ima neku vrstu samostalnosti
- Korzika
- Severna Italija
- Sardinija
- Sicilija (možda ona ipak udje u konfederaciju sa bratskom Crnom Gorom i Kosovom?)
- Edrene
- Dobrudža
- Vojvodina
- Sandžak
- Dalmacija
- Istra
- Moravska
- Ruska republika u Estoniji
- Ruska republika u Latviji

Uh, izgleda da sam se zaneo. A neke oblasti nisam ni pomenuo.

Samo da se ne zanesu oni koji stvarno crtaju nove geografske karte - nadrljali smo
kuki kuki 20:16 08.11.2007

Secam se

tamo nazad u vremenu, sezdeset i neke, vesti i snimaka na TV o sukobima Flamanaca i Valonaca. Sorka je bila zesca.
nsarski nsarski 20:25 08.11.2007

Pitanje, kratka prica i vic:

Pitanje: ona sorka sto je izbila na stadionu u Belgiji za vreme utakmice pre 20-ak godina pa skoro 40 ljudi poginulo, jel to ima veze sa ovim stvarima o kojima Mica pise? Pitam, ne znam.

Pre 5 godina, jedna velika firma iz usa mi ponuidi posao, ali da radim u njihovoj filijali kod Brisela. Ja se neckao, zatezao (po sistemu - trazim posao, molim boga da ga ne nadjem). Najzad, kad su mi izasli u susret sa platom, pitam da li mi je dovoljno znanje engleskog da se tamo snadjem, ili da malo radim na francuskom koji pomalo nabadam? "Ne, gospodine", bio je odgovor, "mi ocekujemo da naucite flamanski. O trosku firme.". Vise nisam odgovarao na njihove pozive. A jedan moj drugar, koji ovo cita, evo zivi tamo vec nekoliko godina, naucio flamanski. I on i zena mu, i dete (dobro, deci je lako). Flamanci postali, or'ginal. Sad ce da nam se odcepe!

To sa cenama je kao u onom starom vicu kad putnik u taksiju u Bg. pita vozaca koliko kosta voznja. A vozac kaze "Tri hiljade". A putnik ce: "Koliko je to u tisucama?". "Pet", kaze taksista.
Atomski mrav Atomski mrav 20:28 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Pitanje: ona sorka sto je izbila na stadionu u Belgiji za vreme utakmice pre 20-ak godina pa skoro 40 ljudi poginulo, jel to ima veze sa ovim stvarima o kojima Mica pise? Pitam, ne znam.

nsarski, i ja sam se to pitao, nakon ovog teksta... Zamisli, otkrije se nakon 22 godine da su sve to zakuvali Flamanci i Valonci! A engleski klubovi popili 5 godina suspenzije iz evro-kupova...
iza suda iza suda 21:26 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

nsarski
To sa cenama je kao u onom starom vicu kad putnik u taksiju u Bg. pita vozaca koliko kosta voznja. A vozac kaze "Tri hiljade". A putnik ce: "Koliko je to u tisucama?". "Pet", kaze taksista.


Da li je vic ili anegdota nisam siguran ali ja sam cuo sledecu verziju:

Beogradski taksista naplacuje musteriji, zagrebackom lingvisti koji je dosao u Beograd na neko okupljanje lingvista iz svih krajeva bivse nam domovine, voznju i kaze: "Dve hiljade."

Musterija cepidlaci i pita: "Dve hiljade, izvinite koliko je to tisuca?", na sta mu taksista spremno odgovara: "Cetiri tisuce."

Sada se lingvista dosetio da mu srpski nije tako stran pa upita: "Kako cetiri tisuce, molim Vas lijepo?"
"Pa lepo," odgovori taksista, "dve za prevoz dve za prevod".

Ne znam da li je lingvista kasnije prijavio taksistu nadleznim organima zbog naplacivanja usluga u prevodilackoj delatnosti za koju doticni verovatno nema dozvolu ali ne verujem ni da bi taksista prijavo prevodioca koji pruza taksi usluge. Premlatio bi ga.
Sepulturero Sepulturero 21:43 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

1. То на стадиону није имало никакве везе са сукобом између Валонаца и Фламанаца. Потукли су се Енглези и Италијани.

2. Не постоји "фламански" језик. Фламанци говоре холандски.

3. Краљ би требало да буде подједнако Фламанац и Валонац али у пракси више нагиње овим другима. Иначе династија је пореклом из Немачке.

Мићо, извините али оно са рестораном ми је потпуно невероватно. Тај Јохан мора да се (неуспело) шалио.

Занимљиво је да се мањевише вештачка земља Белгија одржала много дуже од Југославије. У њој живе два потпуно различита народа, романског и германског порекла, који говоре два потпуно различита језика али исте католичке религије. Ово иде у прилог тврдњи да је сукоб у Југославији био уствари рат између религија.



nsarski nsarski 21:57 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Pa, to za jezik ne znam. Meni su rekli da treba da naucim Flemish. Stagod da je to. Definise se kao verzija Dutch jezika (Holandskog, po nasem).
Kazezoze Kazezoze 22:10 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

jezik je holandski sa naglaskom specifichnim za flamance, a i francuki im je sa valonskim naglaskom.
nsarski nsarski 22:29 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

O, pa to je kao srpsko-hrvatski, hrvatsko-srpski, srpski, hrvatski, bosanski i crnogorski. Jos kad se tu umetnu i lalinski, vranjanski i bagradski, pa bog da nas vidi. OK. Sto ne kazete?!
gambit gambit 22:41 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Skoro sam razgovarao sa jednim Holandjaninom o antagonizmu Valonaca i Flamanaca, pa sam spomenuo Flamansku skolu u slikarstvu, ciji su predstavnici (za mene) uvijek bili Holandjani, on se prilicno zbunio i negirao da su oni Flamanci. Pomalo me podsjetio na neke blogere (Cole, nemo' bre da se krijes!) kada govore o Srbima iz BiH. Interesantna analogija?
gambit gambit 22:59 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Mića Marković Mića Marković 23:10 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Мићо, извините али оно са рестораном ми је потпуно невероватно. Тај Јохан мора да се (неуспело) шалио.

Једино што нисам потпуно сигуран је да се човек звао Јохан.
Остало је потпуно тачно.
Управо због тога што је невероватно, је разлог што се тога врло добро сећам.
Када сам видео да је он, /Јохан?/, платио дупло више од мене за исто, питао сам
га шта је разлог томе.
Kazezoze Kazezoze 23:11 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

nsarski
O, pa to je kao srpsko-hrvatski, hrvatsko-srpski, srpski, hrvatski, bosanski i crnogorski. Jos kad se tu umetnu i lalinski, vranjanski i bagradski, pa bog da nas vidi. OK. Sto ne kazete?!

tako nekako, a zanimljivo je da se i u holandiji govore 2 jezika. naime severna pokrajina frisland govori svoj jezik, fris, neshto kao kod nas slovenachki... mnogi holandjani ga ne razumeju, al zato svi frislandjani govore holandski.
nsarski nsarski 23:19 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Ma, da, to je ono kao kod nas: Makedonci su isto sto i Srbi, samo sa teskata govornata manata.
Gonzo Gonzo 23:38 08.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Mića Marković
Мићо, извините али оно са рестораном ми је потпуно невероватно. Тај Јохан мора да се (неуспело) шалио.Једино што нисам потпуно сигуран је да се човек звао Јохан.Остало је потпуно тачно.Управо због тога што је невероватно, је разлог што се тога врло добро сећам.Када сам видео да је он, /Јохан?/, платио дупло више од мене за исто, питао самга шта је разлог томе.


Svasta, trebalo je da se konobaru obrati na engleskom. Platio bi upola manje, a za razliku je mogao da plati i vas rucak. Em bi potrosio isto para a ipao "dzek", em bi izbegaio neugodna pitanja i blamazu.
Mića Marković Mića Marković 01:25 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Svasta, trebalo je da se konobaru obrati na engleskom

Nije bilo konobara.
U pitanju je bio restoran sa samoposluživanjem.
Mene je začudilo otkuda znaju da sam ja stranac a on Flamanac, kada ni
on ni ja nismo progovorili ni reč sa kasirom.
Biće da je moj domaćin već bio tamo ranije, pa ponešto i progovorio.

Gonzo Gonzo 01:28 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Neverovatna prica.
vraticu se vraticu se 06:12 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Mico, platio je duplo vise, jer je platio i tvoj meni, a ne zbog rasisama.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 11:11 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Dragi Kazezoze i Nsarski,

Moderni Holandski, ja bih rekla Nizozemski jezik je verzija Flamanskog. Flamanci pricaju stariji, cisci i lepsi jezik nego oni preko granice u Niskim Zemljama. Ne radi se o naglasku. Vise se radi o dijalektu. Mada se jedan Nizozemac i Flamac mogu sporazumeti bez problema. Flamanci drze do svog jezika vise no Nizozemci.
Holanski jezik ne postoji, a Holandija je samo pokrajina (u stvari 2) u Nizozemskoj.



Mića Marković Mića Marković 11:13 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Mico, platio je duplo vise, jer je platio i tvoj meni, a ne zbog rasisama.

To bi bilo tako, da ja nisam pre njega platio svoje.
vucko vucko 11:23 09.11.2007

Deja vu

Flamanci pricaju stariji, cisci i lepsi jezik nego oni preko granice u Niskim Zemljama.

Uuu, jeee, ovo zvuči kao "kolevka" :)))

Misleeem - krajnje je vreme da se Nizozemci (i Francuzi) umešaju... za ovu igru potreban je dobar ručak, odgovarajuće vino, salveta i olovka

Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 11:27 09.11.2007

Re: Deja vu

vucko
Flamanci pricaju stariji, cisci i lepsi jezik nego oni preko granice u Niskim Zemljama.
Uuu, jeee, ovo zvuči kao "kolevka" :)))

Misleeem - krajnje je vreme da se Nizozemci (i Francuzi) umešaju... za ovu igru potreban je dobar ručak, odgovarajuće vino, salveta i olovka



Dragi Vucko,
A ne, ne, ne idemo tamo, ja sam potpuno apolitican stvor, i moj komentar nema nikakvu "kolevka" konotaciju.
ovo je ono sto kazu sami Nizozemci i Flamanci, a ja ni jednog jos nisam cula da bi hteli da se spoje, otmu, pripoje ili slicne Hong Kong situacije.

vucko vucko 11:36 09.11.2007

Re: Deja vu

Hehe nemo' odma da se secaš, to se ja samo igram igre balkanskih asocijacija - više sprdanje na račun nas ludih nego nedajbože zlomisao prema Flamancima i Valoncima.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 12:19 09.11.2007

Re: Deja vu

vucko
Hehe nemo' odma da se secaš, to se ja samo igram igre balkanskih asocijacija - više sprdanje na račun nas ludih nego nedajbože zlomisao prema Flamancima i Valoncima.

Ma nema frke Vucko, samo da bude jasno. Nerazjasnjenje stvari su "opasne".
Uzivaj.
))
Laika Laika 14:00 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Sepulturero
Мићо, извините али оно са рестораном ми је потпуно невероватно. Тај Јохан мора да се (неуспело) шалио.

I meni se tako cini. Ja sam ziveo 4 godine u Briselu i NIKADA tako nesto nisam ni video ni cuo.
S druge strane i meni su kao strancu vec bili poceli da idu na nerve sa tim svojim jezickim zavrzlamama i inistiranjima. Uopste ne kapiram, buduci da nijedan jezik nije "njihov", a mrze i Francuze i Holandjane podjednako (doduse i ovi o Belgijancima ne misle bas bog-zna-sta. I jedni i drugi ih smatraju manje inteligentnima, najblaze receno ).
Ali, kada se jedna drzava (poput Belgije ili bivse Jugoslavije) stvori potpuno vestacki, onda je jasan sled dogadjaja. I pored svega, bas mi ne ide u glavu da ce Belgijanci to sebi da dozvole. Na kraju, ako bas bude dotle doslo, mislim da se mogu podeliti mirno, jedino je pitanje sta ce biti sa Briselom, koji je administrativno posebna regija smestena unutar Flandrije, a sa 90% stanovnistva koje je frankofonsko (+ raznorazni stranci). A pritom su tu sve najvaznije evropske institucije.
Kazezoze Kazezoze 19:14 09.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Holanski jezik ne postoji, a Holandija je samo pokrajina (u stvari 2) u Nizozemskoj.

eh kad bi to rekao ovim svojim 'olandjanima ... nisam siguran da bi izvukao zhivu glavu.
u najmanju ruku bi prestali da prichaju samnom.. a da je holandija pokrajina u nizozemskoj ... tu si mozhda mislila na provincije noord i zuid holland.
a tek kad bi im rekao za ovo
Flamanci drze do svog jezika vise no Nizozemci.


:):):)
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 01:04 10.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

Hej Kaz,

Znas ako pitas "Niskozemljanina" koj jezik prica on ce ti reci da prica Nederlandse taal ili Dutch na engleskom.
Za pokrajine si potpuno u pravu, ispravno se kaze Provincije i mislila sam na Zuid en Noord Holland.

A sto se tice ovoga da Flamanci drze do svog jezika vise no Nizozemci - ima u Nizozemskoj tzv. De grote dictaat van het Nederlandse taal ili Veliki diktat nizozemskog jezika i u njemu svake godine uredno pobeduje Flamanac.

Ovi moji "holandani" su mnogo vise pacifisticki raspolozeni no ovi tvoji. A iz koje su provincije ti tvoji?
Kazezoze Kazezoze 09:50 10.11.2007

Re: Pitanje, kratka prica i vic:

A iz koje su provincije ti tvoji?

provincija noord holland, a shto se tiche velikog diktata, znam da taj diktat postoji, ali ga ne pratim jerbo sam davno TV bacio u smece))
Djole Djole 00:08 09.11.2007

Iz mog ugla ...

Daklem, prica je viseslojna - puno istorije, malo manje strasti, ali i dosta cinjenica.
Do 1945, bogatiji deo drzave bila je Valonija. Flamanci su u Valoniju dolazili kao nadnicari.
1970-tih gubitak kolnija i zatvaranje rudnika u Valoniji (u kojima su uglavnom radili doseljenici iz Italije) dovodi Valoniju postepeno u inferiorni polozaj kad je ekonomija u pitanju.
Od 1980 na ovamo, Flandrija postaje lokalni hot-spot i jednaod najbogatijih regija Evrpe, pre svega zahvaljujuci kvalitetnoj i obrazovanoj radnoj snazi. IT/Elektronika/Farmacija - bukvalno sve ozbiljnije firme inaju ovde nesto svoje.
Na politickom nivou stvar je slicna. 1830. zemlja je nastala kao zagrljaj brace katolika, posle pobede nad protestantima (Holandija). Ali Flamanci skoro da su mogli da zazale zbog ulaska u ovu drrzavu. Zbog siromastva bili su gradjani drugog reda do pre 30-40 godina. Mali deo njih je mogao da parira po bogatstvu frankofonskim bogatasima. Tako vodjena i politika. Vlast su do posle drugog svetskog rata imali uglavnom frankofoni. Situacija se menja slabljenjem francuskog uticaja u Evropi i jacanjem anglosaksonskog. Od 1980 pa na ovamo, ekonomska superiornost pocela je da se ogleda i u politici.
Problemi:
1. Teritorijalni:
Brisel je glavni grad Flandrije, vecinski naseljen frankofonima. Brisel je ceo okruzen Flandrijom (najuzi deo Flandrije je nekih 2 km sirok - izmedju juznog dela Brisela i granice Valonije - znaci nesto slicno "posavskom koridoru". 6 opstina koje teritorijalno pripadaju Flandriji a naslonjene su na Brisel (uzgred i najbogatijih) su vecinski frankofonske. Jedna od njih je upravo i ta koja simulira "koridor" od Valonije do Brisela. Za nju je karakteristicno da je odnos frankofona i flamanaca 55% - 45%, a da je pre 20 godina bilo obrnuto ( BINGO). Politika naseljavanja periferije Brisela ucinila je svoje. Frankofoni pristaju na odvajanje Flandrije SAMO u slucaju da se i Frankofonima omoguci odvajanje u onim opstinama u kojima su vecina (sto znaci da bi se na taj nacin Brisel spojio sa Valonijom). Flamanci polude kad im se tako nesto spomene.
2. Ekonomski:
Trenutno, Valonija ima mnogo vise nezaposlenih - socijala koju placa vecim delom Flandrija ide u valoniju na finansiranje besposlicara u Valoniji i Briselu. To su mahom imigranti (2. generacija) koji, ili nisu prihvaceni od sredine, ili nisu ni sami pokusali da se integrisu. Osim toga, najveci deo ulicnog kriminala otpada na njih. Izracunato je da svake godine jedna flamanska podrodica jednoj valonskoj kupi polovni auto vrednosti od oko 10000EURA.
Ali, od 2010 godine, drzavni PENZIONI fond pocece da finansira bebi-bum generaciju. Flandrija je tradicionalno imalo mnogo vise bebi-bumera, stoga ce penzioni fond Frandrije biti pod ogromnim opterecenjem od 2010 godine. Frankofoni pristaju na odvajanje socijalnih fondova, ali SAMO u slucaju da se odvoje i penzioni.

To bi bilo "ukratko". Ima jos puno detalja, ali ko ce sada sve ...
Ne bih voleo da se raspadne drzava. Steta bre, a i mnogo je dva raspada za jedan zivot :(
Doctor Wu Doctor Wu 08:01 09.11.2007

Re: Iz mog ugla ...

Interesantno je da u pozadini svake nacionalne mržnje postoji i jak klasno-socijalni element. Slična je stvar i u Severnoj Irskoj, koju su tokom 19. veka Englezi naseljavali protestantima iz Irske. Doseljenici su bili školovaniji i imućniji od svojih katoličkih sunarodnika, koji su, nepismeni i nestručni, bili "osuđeni" na pomoćne poslove i rad na poljima i pašnjacima (kojih je u Irskoj dosta). Vremenom je "katolik" u Engleskoj i Irskoj postao sinonim za neškolovanog primitivca koji u najboljem slučaju ume da zakuca ekser (u engleskom humorističkom folkloru Irci imaju ulogu koju su u srpskom imali Mujo i Haso) što je sve rezultiralo formiranjem IRA-e i kasnijim bombaškim katastrofama. Nisu li se i prve velike demonstracije na Kosovu održavale pod parolom: "Trepča radi, Beograd se gradi."

Ono što je još interesantnije je, koliko su sve ove priče zaista istinite, a koliko su nastale čisto iz potrebe opravdavanja etničke mržnje.
Djole Djole 09:38 09.11.2007

Brisel

Upravo tako je Brisel frankofonizovan. Bogati frankofoni su dolazili u Brisel, a oni Flamanci zeljni zarade kod njih su pocinjali da uce francuski. I tako sada imas ljude koji se recimo prezivaju Van ... a frankofoni su. Takvi bi sada glasali za opstanak a ne za raspad zemlje, jer se posle 150 i vise godina frankofonizacije na kraju i osecaju frankofonima. Pa mesani brakovi ... To donekle objasnjava i "lingvisticku mapu". Brisel je skoro izolovano ostrvo u flamanskoj provinciji Vlaams Brabant. Pocetkom 19. veka bio je kompletno holandsko govorno podrucje.
Proces jezicke penetracije je trenutno obrnut. Teziste posla je u Flandriji i sve je vise frankofona koji uce holandski (iako Flamanci insistiraju na flamanskom jeziku - ko srpski i maternji :) )
Doctor Wu Doctor Wu 09:58 09.11.2007

Re: Brisel

To donekle objasnjava i "lingvisticku mapu".

K'o tigrova koža? :).

Mali edit, gore treba da stoji "...protestantima iz Škotske". Zanelo se, u spisateljskom žaru.
Djole Djole 10:18 09.11.2007

Re: Brisel

K'o tigrova koža? :).

Ma mnogo su oni srecniji od bivse SFRJ po tom pitanju. Brisel i malo oko njega su nista u poredjenju sa BiH. Ali i to malo itekako moze da napravi problem. No videcemo, ovde valjda politicari nece podeliti ljudima oruzje kao kod nas, a i EU tesko da ce im dozvoliti da prave gluposti, raspad mozda, ali osim par demostracija, ne verujem da ista moze da se desi. Nemaju istoriju medjusobnog klanja, tako da i tih emocija nema. Postoji odredjena doza revansizma, ali to je (za sada) nista u odnosu na bivsu SFRJ
Dejan Stanković Dejan Stanković 03:00 09.11.2007

Navodno

ima sve vise belgijskih zastava po zemlji.
To je kao protest protiv rasturanja zemlje.
Ovu sliku sam dobio od prijatelja, i isprva nisam shvatio o kakvom je performansu rec.
Doctor Wu Doctor Wu 10:42 09.11.2007

'Ajde razumem

koji su "crni" a koji "crveni". Ali koji su im ovi "žuti" na zastavi? Oni očigledno ne učestvuju u činu.
Djole Djole 10:46 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Crveni - petao (galski petlovi - da se lici na bracu Francuze) na zutoj podlozi - zastava Valonije
Crni - lav (Vlaamse leuw) na zutoj podlozi - zastava Flandrije
I kad spojis i poizbacujes zivotinjke a ostavis boje, eto trobojke.
Doctor Wu Doctor Wu 11:19 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Sve jasno. Znači, poziva se na ljubav petlova i lavova. Na žutoj podlozi.

Nego, odakle u Germana tolika fascinacija lavovima? Ni nekim drugim mačketinama (pume, tigrovi, gepardi), ni mečkama, ni vukovima, ni veprovima, nego baš- lavovima.
Dejan Stanković Dejan Stanković 11:20 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Dr, nema te da utrcis u teren.
dunjica dunjica 11:26 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

odakle u Germana tolika fascinacija lavovima?

Nije mi poznata naročita fascinacija lavovima u Germana preko, a ni oko Rajne. Rekla bih, različita velika i mala stoka, živad i divljač su zastupljene po grbovima.

A na Balkanu i kod Slavena, eto, velika fascinacija orlovima.
Doctor Wu Doctor Wu 12:07 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Nije mi poznata naročita fascinacija lavovima u Germana preko, a ni oko Rajne

A oko Temze? Ti, Du, Angle i Saksonce (pa ni Windsore) očigledno ne računaš u Germane. , :).
Doctor Wu Doctor Wu 12:08 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Dr, nema te da utrcis u teren.

Ne, ja pičim samo dijagnoze.
I to samo kad naletim na pacijente.
dunjica dunjica 12:18 09.11.2007

Re: 'Ajde razumem

Dottore, naravno da ih ubrajam među Germane, zato sam i precizirala
preko, a ni oko Rajne
O onima oko Temze neka prosude njihovi komšije.
gordanac gordanac 05:18 09.11.2007

nema vlade...

...5 meseci posle izbora u Belgiji (10.juni):

The 2007 Belgian government formation followed on the Belgian general election of 10 June 2007 and consists of a period of negotiations in which the Flemish parties Open VLD, CD&V and N-VA and the French-speaking parties MR and Humanist Democratic Centre try to form a government coalition. The negotiations are characterized by the disagreement by the Flemish and French-speaking parties about the need and the nature of a constitutional reform, which resulted in a political crisis.

On September 18, a symbolic 100 days had passed since the election, making it one of the longest formation periods in Belgian history. On November 6, the formation became the longest formation period in Belgian history. The next day, formation talks were halted after the Belgian Chamber Committee on the Interior voted in favour of splitting the electoral district Brussels-Halle-Vilvoorde. The Francophone parties had left the meeting in protest, all but one of the Dutch-speaking members voted in favour of the split.


EUobserver

Proletos su imali (uz dogovore) "punked" emisiju na nacionalnom servisu o raspadu države kao institucionalnoj odluci. Nakon objašnjenja, svi se okolo smejali "kao, vidi, reality show, we have been punked", samo mi nismo. Kazalo nam "e, baš nemate smisla za humor". Jes`, paz` da nije taj slučaj.

A ustvari, Mićo, jedina asocijacija na ceo tekst je meni na - sliku. Tu levo je prodavnica "godiva", malo pored "house", a još napred niz ulicu koja vodi sa trga - "leonidas". Čuvene belgijske čokolade. Govore sve jezike. Kupiš šaku za pet evra, pa natenane slušaš Belgijance.
Najčešće što čuješ su stereotipi jednih o drugima : "jedni su lenji, drugi su vredni, jedni žive na račun drugih, jedni vladaju drugima, jedan jezik trpi na uštrb drugog...." Nihil novo sub sole.

BEAST FROM MOSCOW BEAST FROM MOSCOW 07:09 09.11.2007

Bili smo i mi Evropa

Na pitanje kanala Euronews belgijanskoj pjevacici (ne sjecam se imena) "Mislite li da se nesto lose moze desiti u Belgiji?" Ona je odgovorila: "Pa pogledajte sta se desilo sa bivsom Jugoslavijom. Ta drzava je bila ista kao moja, prava Evropska, zivjeli su kao mi - dobro i mirno. Ja sam svakog ljeta tamo odmarala. Sve se to u trenutku raspalo! Velika je mogucnost da se nesto slicno desi nama. Strah me..."
Sepulturero Sepulturero 10:27 09.11.2007

Re: Bili smo i mi Evropa

Не верујем да ће Белгија да се распадне јер, за разлику од Југославије, нема хушкања из иностранства.
Atomski mrav Atomski mrav 11:25 09.11.2007

Re: Bili smo i mi Evropa

I nemaju zakopane leševe iz prethodnih međusobnih ratova...
dunjica dunjica 11:29 09.11.2007

Re: Bili smo i mi Evropa

Sepulturero
Не верујем да ће Белгија да се распадне јер, за разлику од Југославије, нема хушкања из иностранства.


Ovo k´o prstom u ... hm, pekmez.
vucko vucko 11:33 09.11.2007

Negativni talasi

I nemaju zakopane leševe iz prethodnih međusobnih ratova...

Čini mi se da je bila šala za Paulija ("fizičarska mafija" neka me ispravi ako sam omašio lik), da, pošto je bio suvi teoretičar, kada on dođe u neki grad, svi eksperimenti koji se trenutno vrše tamo - propadaju.

Možda društvance iz Ševeningena ima neku sličnu parapsihološku notu? :)
Atomski mrav Atomski mrav 11:44 09.11.2007

Re: Negativni talasi

Pa eto, nek' gledaju suđenje Šešelju pa će im valjda biti jasno šta ih čeka ako nastave tako...
gordanac gordanac 12:51 09.11.2007

pauli

Pauli Effect

It was a standing joke among Wolfgang Pauli's colleagues that the famed theoretical physicist should be kept as far away from experimental equipment as humanly possible. His mere presence in a laboratory, it was said, would cause something to go wrong: the power would fail, vacuum tubes would suddenly leak, instruments would break or malfunction... Indeed, such was the frequency of Pauli-related incidents that the strange phenomenon came to be known as the 'Pauli Effect'.

One day, some important experimental equipment in Professor James Frank's laboratory at the Physics Institute at the University of Gottingen unexpectedly blew up for no apparent reason. Moreover, Pauli, who was on his way to Denmark, had not even entered the building.

Only later was it discovered that the catastrophe had taken place at the precise moment that the train carrying Pauli from Zurich to Copenhagen had stopped to collect passengers at the Gottingen railroad station.

Gondzi Gondzi 13:40 09.11.2007

Belgique

Zivim u Belgiji, i znam da se mrze kao mi i siptari, ali ovo da se duplo naplacuje, nikada nisam video niti doziveo
Mislim da malo preterujes
Mića Marković Mića Marković 14:02 09.11.2007

Re: Belgique

Zivim u Belgiji, i znam da se mrze kao mi i siptari, ali ovo da se duplo naplacuje, nikada nisam video niti doziveo
Mislim da malo preterujes

Zanimljivo da je par blogera izrazilo nevericu po ovom pitanju.
Ostajem pri onome što sam video, doživeo i napisao, verovao to neko ili ne.
Možda treba opet da naglasim, da se to dogadja u kantini u zgradi radija, a ne u nekom
restoranu u gradu ili negde drugde, gde toga sigurno nema.
Uostalom, zar dogadjaj sa idiotom na konju, kao i onaj o izboru sale, ne impliciraju
da je ovako nešto moguće.
U uskom zatvorenom krugu - ponovo to naglašavam.
sentinel26 sentinel26 14:09 09.11.2007

Re: Belgique

Ma u pravu ste.

I sam često boravim u Belgiji i u oba područja.

Ako i dodje do razlaza, to će biti na miran način i bez hvatanja za noževe.

Drugo, pošto Brisel ima poseban status (kojeg se on neće odreći), i jedni i drugi polažu neko pravo na njega, i jedni i drugi ne bi pristali da se istoga odreknu (razlozi su svima vidljivi) oni će naći uvijek bar jedno privremeno rješenje, odnosno i jedni i drugi su prosto prinudjeni na kompromise.

Što se tiče cijena, takav slučaj nije moguć niti teoretski, dobro poznajem njihov poreski sistem, ali da ne opterećujem raju ovdje time, Mića je dobro "navukao" raju na blog.

Pozz


Mića Marković Mića Marković 14:28 09.11.2007

Re: Belgique

Mića je dobro "navukao" raju na blog.

Žao mi je ako vam se tako čini.
Nije mi namera bila, niti će ikada biti, da nekog "navlačim" na blog.
Što se tiče konstatacije o poreskom sistemu dodao bih, da koliko mi
poznato, takvi objekti kao što su kantine zatvorenog tipa, nisu predmet interesovanja
poreskih službi,. Cene u njima su niže nego na javnim mestima,
jer se najčešće se radi o dotacijama.
Kada se to ima u vidu, dozvolićete da ipak postoji mogućnost da se tako nešto desi.
sentinel26 sentinel26 14:58 09.11.2007

Re: Belgique

Mića Marković
Mića je dobro "navukao" raju na blog.
Žao mi je ako vam se tako čini.
Nije mi namera bila, niti će ikada biti, da nekog "navlačim" na blog.
Što se tiče konstatacije o poreskom sistemu dodao bih, da koliko mi
poznato, takvi objekti kao što su kantine zatvorenog tipa, nisu predmet interesovanja
poreskih službi,. Cene u njima su niže nego na javnim mestima,
jer se najčešće se radi o dotacijama.
Kada se to ima u vidu, dozvolićete da ipak postoji mogućnost da se tako nešto desi.


Gospodine Markoviću,

i meni je žao sada što sam ulazio u ovu diskusiju ali sada nema nazad.

Najprije, odlično znam šta znači zatvoreni tip restorana. Imali smo toga u SFRJ kao blata. Ako su se u restoranu hranili isključivo zaposleni, nabavljane su namirnice bez poreza, a ko su mogli i ostali onda je sve išlo sa porezom i nije bilo dvojnih cijena.

Poreski organi se uvijek interesuju za restorane zatvorenog tipa, prije svega da vide da li poštuju pravila.

Ako je taj lokal (kantina) bio takvog tipa onda vi nijeste mogli u njemu da jedete i ja vjerujem da je g. Johan platio razliku koji ste vi trebali da platite. A ako je i on "stranac" (zatvoreno i za njega) zar mislite da bi Valonci dali dokaz u ruke Flamancu da ih može tužiti.

Vaša priča o dvojnom cjenovniku (u konkretnom slučaju) može da bude realna ali onda joj nedostaje glavni šraf.

Slika koju ste postavili je lijepa, samo možda ste imali neku sa većim obuhvatom istog plaza.
Ako imate onu od Briselskog parlamenta dje su na fasadi izvešane karikature svih poslanika.
Pozz

sentinel26 sentinel26 15:24 09.11.2007

Re: Belgique

Mića Marković
U uskom zatvorenom krugu - ponovo to naglašavam.

Gos'n Markoviću,
Da ne bude neke zabune, moje sumnje su se onosile isključivo na Johana, a ne na vas, jer on je, sasvim moguće platio duplo, ali je vas slagao za razlog ili nije rekao cijelu istinu (nešto je prećutao).
Pozz

Mića Marković Mića Marković 15:35 09.11.2007

Re: Belgique

Ako je taj lokal (kantina) bio takvog tipa onda vi nijeste mogli u njemu da jedete i ja vjerujem da je g. Johan platio razliku koji ste vi trebali da platite.

Da li ja u njemu kao stranac nisam mogao da konzumiram - ja ne znam.
Ne čini mi se to logičnim izmedju ostalog i zbog toga, što se postavlja pitanje
kako je onaj ko naplaćuje znao da sam ja stranac, kada obojca nismo progovorili
ni jednu reč medjusobno, niti sa osobom koja naplaćuje.
Bilo kako bilo, g. Johan je platio duplo.
Na moje pitanje zašto, objasnio mi je to onako, kako sam napisao.
Osim toga, članak o utiscima sa tog gostovanja objavio sam u jednom
dnevnom listu odmah posle povratka, dok su sećanja bila sasvim sveža, tako da
je isključena mogućnost da se radi o prisećanju na nešto što se dogodilo
pre dvadesetak godina.
Mislim da smo ovu temu iscrpli, što naravno ne isključuje mogućnost da se diskusija
nastavi, premda mi se čini da je sve releventno rečeno.
Lektorka Lektorka 15:35 09.11.2007

Re: Belgique

e, pa i meni se čini da smo "tu negde" :) i da sentinel vodi priču u pravom smeru.

upoznala sam po nemačkoj i švajcarskoj raznorazne kantine i menze "zatvorenog tipa". jedne su cene za saradnike (ili, u slučaju studentske menze, studente odnosno zaposlene na fakultetu), a druge cene za ostale. ponegde ti "ostali" uopšte ne mogu da jedu, ali uglavnom je tako da plaćaju po cenama koje su uobičajene po resotranima u gradu, dakle znatno više od zaposlenih. postoji i kategorija "počasnog gosta", naravno, kada dotični imaju pravo da tokom svog privremenog boravka u firmi u kantini jedu jeftino koliko i zaposleni.

sad mića u ovoj gunguli da udene negde sebe i johana, i onda lepo može da ostane ono što je važno i zanimljivo: ako je ova priča i izuzetak, biće da potvrđuje pravilo...

P.S. mićo, je l može ona fotka u postu da se smanji? sporo se otvara post, pa pretpostavljam da je u tome stvar.
Mića Marković Mića Marković 15:51 09.11.2007

Re: Belgique

mićo, je l može ona fotka u postu da se smanji? sporo se otvara post, pa pretpostavljam da je u tome stvar.

Fotka je skinuta sa photo bucketa u toj veličini.
Pokušao sam da je smanjim po primitku Vašeg komentara, ali bez uspeha.
Sorry.
Verovatno je to trebalo da uradim pre nego što sam je postavio.
Nastojaću da vodim računa o tome u buduće.

Hvala na komentaru.
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:46 09.11.2007

bravo

sjajan tekst,
mada mi on prica
sa duplim placanjem
deluje potpuno apsurdna
toga cak ni kod nas
cini mi se
nije bilo
nsarski nsarski 14:46 09.11.2007

A koliko su Belgijanci cenjeni

mozda ce ovo da ilustruje.
Negde u Fracuskoj sam video da ispod ovog znaka pise:



Obavestenje za Belgijance:
Zabrana preticanja vazi i ako vam auto nije crvene boje!
neverlander neverlander 14:49 09.11.2007

a u Srbiji je moguce

proslog vikenda iznajmimo dve sobe: sestra i mama u jednoj, muz i ja u drugoj. sobe identicne, njih dve platile 2200 a nas dvoje 3300 posto mi je muz stranac, pa su za njega duple cene.

nema to veze sa zakonima, vec sa trgovcima raznoraznim.

tako ne sumnjam da je i u Belgiji bilo.

inace steta da onakvu zemljicu jos vise cepkaju. sta se ostati?



kuki kuki 17:37 09.11.2007

Ne pise im se dobro

gledajuci ovu podudarnost
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:25 09.11.2007

Pozdrav

Mićo...eh, nadam se da neće doživeti sudbinu ovdašnjih prostora...ne ponovilo se. Kad bi ljudi samo hteli da razmisle o tome da se ružne stvari ne dešavaju samo drugima...
Mića Marković Mića Marković 02:30 10.11.2007

Re: Pozdrav

Mićo...eh, nadam se da neće doživeti sudbinu ovdašnjih prostora...ne ponovilo se

I ja se nadam. Dugo to tinja. Valjda se neće razbuktati.
d j o l e d j o l e 20:28 09.11.2007

Kako

je uopste doslo do ujedinjenja Flamanaca i Valonaca?

Tokom narednih dana bio sam u nekoliko situacija,u kojima sam sve više otkrivao podeljenost izmedju Flamanaca i Valonaca.
Mića Marković Mića Marković 01:14 10.11.2007

Re: Kako

je uopste doslo do ujedinjenja Flamanaca i Valonaca?

Mislim da bi bilo zanimljivo, da na to pitanje odgovori neko ko dobro poznaje istorijski kontekst.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 01:16 10.11.2007

Re: Kako

Stvari su malo komplicirane, ali ne tako losa sazvakana prica je na

http://en.wikipedia.org/wiki/Belgium#History
Ljubomir Jakić Ljubomir Jakić 09:19 10.11.2007

BELGICARIUM

[b][/b]
Koristim priliku da posaljem informaciju za izlozbu BE BELGIUM [url=http://www.be-day.be], koja se otvara ove nedelje ( 11. 11) u Briselu, a na koju pozivam sve koji mogu da dodju.
Mi cemo, zajedno sa par prijatelja , uz azijsku i africku sekciju, biti "plavi slemovi" na izlozbi ( izmedju check-pointa deliti "pasose" za prelazak iz jedne u drugu zonu - sve na poziv i inicijativu lokalnih organizatora koji su predvideli ovaj program).
Izlozba se desava izmedju Flamanske( rue des Flamands) i Valonske ulice( rue des Wallons) , koje izlaze na skver Brisel.

Pored ovog "performansa", imamo 2 rada koja ce biti izlozena u 'geografskom kabinetu" na temu Belgique- Jugoslavija. Reklo bi se , a i organizatorima izlozbe koji su nas pozvali se cini, da se Evropi (i to njenom simbolickom sedistu), vraca nazalost, odapeta strela prema Jugoslaviji 1991. Sa zeljom da se ovoga puta istorija ponovi samo kao farsa ( i nikako ne kao tragedija)

Ljubomir Jakic

ps. Svaka slicnost izmedju plakata za izlozbu ( zamolicu Dejana da ga okaci, jer sam novi i tesko se snalazim) i nase zastave je namerna. Naime, prvo je nastala zastava pa plakat.

pps. Pitao sam nekoliko prijatelja Flamanaca ( a i Valonaca), kao i onih koji odbijaju da se bave politikom identiteta, dakle gradjana Belgije. Prica iz kantine se nikome od njih nije ucinila ni iz bliza mogucom. E sad naravno tesko je ubedjivati prijatelja Micu da on nije video to sto je video. No, pre ce biti da je njegov poznanik, kako je neko vec ovde prepostavio, placao razliku za Micino gostovanje u restoranu zatvorenog tipa, a njemu rekao nesto sasvim drugo. U svakom slucaju aparthejda pouzdano nije bilo u Belgiji.
gordanac gordanac 09:33 10.11.2007

be-autiful



...umalo da dođem da vidm :))
Ljubomir Jakić Ljubomir Jakić 09:39 10.11.2007

BELGICARIUM

Hvala vam na besenju slike posto meni nije poslo za rukom.

Da li neko moze i da aktivira link koji u mom postu nije proradio.

Unapred hvala!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:00 10.11.2007

Re: BELGICARIUM

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana