Srećni su srećni

scabies RSS / 30.10.2009. u 01:39

Ne znam gde živite, čime se bavite, koliko zarađujete, a koliko trošite. Ne znam koliko često (i da li uopšte) idete u pozorište, bioskop, kafanu, na koncerte. Ne znam da li ste bili na letovanju, ne znam kada ste zadnji put (i da li ste uopšte) bili na Zapadu, ni kada (i da li) u unutrašnjosti. Ne znam kakvi su vam prijatelji, kolege, komšije, rođaci. Ne znam da li poznajete ljude koji rade za manje od 18hiljada dinara, ili nekoga ko ne radi već volontira, ili nekoga ko će pre dobiti dr sci. nego posao, ili nekoga ko sa više od 9,5 čeka posao. Ne znam da li znate one koji nisu hteli ili više nisu mogli da čekaju život koji misle da zaslužuju, one koji su otišli. Ne znam ni da li znate nekoga ko je pre tridesete stekao stotine hiljada eura, a da pri tom niko pouzdano ne zna šta ta osoba uopšte (zna da) radi. Ne znam da li znate nekoga ko je prešao tridesetu, a još uvek živi sa roditeljima, i da li znate one koji žive kao podstanari bez izgleda da u ovom životu dočekaju svoj krov nad glavom. Ne znam da li znate one koji rade bar osam sati dnevno-šest dana nedeljno, ili one koji moraju da pristaju na prekovremeni rad bez novčane nadoknade, one koji ne mogu da iskoriste ni zakonom garantovani godišnji odmor, koliko znate onih koji su (bili) žrtve nasilja u porodici, braq, na poslu. Ne znam da li znate nekoga ko se odao alkoholu, kocki, koliko vam je školskih drugova odnela droga. Ne znam za koga ste glasali, ni da li ste uopšte izlazili na izbore. Ne znam da li se budite srećni i koliko često zaspite srećni...

Srbija je jedna od vodećih zemalja po broju depresivnih ljudi. Ne želim da pričam o depresiji kao bolesti, već o ljudima oko nas i među nama koji su bezvoljni, koji imaju nedostatak životne radosti, motivacije, energije, koji se često osećaju prazno, bezvredno, nemoćno, koji osećaju krivicu, pate od nesanice, ili ulažu veliki napor da uopšte ustanu iz kreveta. O ljudima koji ne ispunjavaju kriterijume dijagnoze depresije i kojima nije potrebna nikakva terapija jer njihovi problemi nisu u njima, njihovi problemi su van njih i van njihove moći i kontrole. O onima koji još uvek mogu da se smeju i raduju, da žele i da se bore, sve dok ih stvarnost i svakodnevnica ne vrate u poziciju iz koje nema izlaza, a koja je najmanje njihova krivica, do novog bega i novog vraćanja. O onima koji sa svojom stvarnošću ne mogu da se pomire jer bolju zaslužuju, i jer su bolju želeli. Najlakše je okrenuti glavu, optužiti svakoga za svoje neuspehe, za nezahvalnost prema životu jer su zabogaživiizdravi, imaju divnog muža/ženu, zlatnu decu. Optužiti za prevelika oćekivanja, za razmaženost, qkavičluk. Najlakše je, a da li je najpravednije?

 



Komentari (90)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 02:09 30.10.2009

ne odoleh

prva
razmisljam razmisljam 02:18 30.10.2009

Re: ne odoleh

Док сам ја читала и писала...
Е, сад ћу да паднем у праву депресију!
scabies scabies 02:24 30.10.2009

Re: ne odoleh

Док сам ја читала и писала...
Е, сад ћу да паднем у праву депресију!
Izbrisala bih da mogu, ali mi ovde u Potpalublju nemamo dugmiće To je jedini razlog što ponekad poželim vidljivost, na kratko, samo da vidim kako to izgleda, pa da se vratim ovde gde može na miru da se razgovara sa onima koji požele da svrate
mirelarado mirelarado 02:26 30.10.2009

Беле ноћи

У Србијици има много људи који тешко живе, није чудо што има и много безвољних, разочараних...
Не знам, Скабис, васпитавали су ме да је "мрзи ме учитељица" јефтин изговор који не пали, зато се тиме никада нисам руководила, ни кад ствари нису ишле како треба, ни кад ми је све бивало потаман.

Једино ме ноћна несаница одувек прати, с временом сам се сродила с њом, тако да сам весела сова.
scabies scabies 02:50 30.10.2009

Re: Беле ноћи

васпитавали су ме да је "мрзи ме учитељица" јефтин изговор који не пали, зато се тиме никада нисам руководила
Da nas nisu isti vaspitavali? Nego, jamislim da je to dobro kada se primenjuje na sebi, ali ne znam imamo li pravo da to primenimo na druge. Možda nisu dovoljno jaki, dovoljno hrabri, sposobni. Možda su se umorili, potrošili. A njihova patnja je svakako neproporcionalna njihovoj krivici. Dok sam ovo pisala, na umu sam imala neke konkretne ljude koje srećem i neke koji su mi važni. Koji se bore i koji pate. A rekoh (pedestak puta ) da ne znam kako drugi žive i kakve ljude poznaju.
Da li je možda stvarno "učiteljica kriva" ako je neko završio faqltet kao jedan od najboljih studenata, ako je na doktorskim studijama, ako se izdržava od stipendije Ministarstva za nauq, a želi da radi, zna i hoće? Samo nema gde. I ne zna kad će. A vreme prolazi. Pogrešno izabran faqltet, moglo bi se reći, ali to nije bio izbor, to je bila ljubav. Izabrana profesija ne (samo) da bi se od nje zarađivalo, već da bi se to radilo.
mirelarado mirelarado 03:01 30.10.2009

Re: Беле ноћи

scabies
Nego, jamislim da je to dobro kada se primenjuje na sebi, ali ne znam imamo li pravo da to primenimo na druge. Možda nisu dovoljno jaki, dovoljno hrabri, sposobni. A njihova patnja je svakako neproporcionalna njihovoj krivici. Dok sam ovo pisala, na umu sam imala neke konkretne ljude koje srećem i neke koji su mi važni. Koji se bore i koji pate. A rekoh (pedestak puta ) da ne znam kako drugi žive i kakve ljude poznaju.
Da li je možda stvarno "učiteljica kriva" ako je neko završio faqltet kao jedan od najboljih studenata, ako je na doktorskim studijama, ako se izdržava od stipendije Ministarstva za nauq, a želi da radi, zna i hoće? Samo nema gde. I ne zna kad će. A vreme prolazi. Pogrešno izabran faqltet, moglo bi se reći, ali to nije bio izbor, to je bila ljubav. Izabrana profesija ne (samo) da bi se od nje zarađivalo, već da bi se to radilo.


Уверена сам да не треба да их осуђујемо. Читајући твој текст и мени су одмах на ум пали пријатељи који заиста нису имали среће у животу, а без икакве властите кривице, нити моћи да несрећу избегну. Увек се трудим да помогнем, макар разумевањем, подршком, ако не могу другачије.
То чекање посла доживела сам (давно) на властитој кожи, знам тачно како се човек осећа, али не сме да клоне духом, ваљда ће се и прилика указати.
Biljana 77 Biljana 77 14:27 30.10.2009

Re: ne odoleh

ponekad poželim vidljivost,

Bogami sa ovakvim avatarom...
scabies scabies 15:21 30.10.2009

Re: ne odoleh

Bogami sa ovakvim avatarom...

Ne budi naivna, fotomontaža
NNN NNN 15:35 30.10.2009

Re: ne odoleh

Bogami sa ovakvim avatarom...
Mnogo liči na njen prvi + cigareta, to je sigurno Scabi!

scabies scabies 16:30 30.10.2009

Re: ne odoleh

Mnogo liči na njen prvi + cigareta, to je sigurno Scabi!
Sigurno jeste, ako je i na prvoj bila
razmisljam razmisljam 02:14 30.10.2009

Осећај немоћи

Жива, здрава, уз дивног мужа, златну децу и пар сасвим посебних пријатеља, а некако сасвим прегажена животом.
Батргам се, али, не успева увек. Иако, срећом, још увек могу да се радујем малим стварима и да се осмехнем, по некад.
scabies scabies 02:20 30.10.2009

Re: Осећај немоћи

Ne znam da li je uteha, ali nisi jedina. Ja stvarno verujem da ko ovde nije (bar malo) poludeo (znate šta mislim), taj sasvim sigurno nije ni bio normalan.
Za hrabrost
razmisljam razmisljam 02:31 30.10.2009

Re: Осећај немоћи

Хвала за цветић, мада мислим да нисам храбра. Само МОРАМ, а све да бих, у општем лудилу, сачувала барем привид нормалности.
А да нисам једина, знам. Свако се са својим мраком бори како зна и уме.
Blade Runner Blade Runner 03:22 30.10.2009

Za sreću je uvek potrebno tako malo,

a pravo je čudo kako nam upravo to "malo" uvek nedostaje...

scabies scabies 03:25 30.10.2009

Andrić?

da znaš koliko često to kažem...
Blade Runner Blade Runner 04:06 30.10.2009

Re: Andrić?

Da.
endersgame endersgame 07:43 30.10.2009

Osmeh...ptičica....

.....gotovo....

Suviše dugo radim sa ljudima....pre par godina sam sedeći tako došao na genijalnu ideju.....dao sam sebi zadatak....da svakoga dana jednu svoju mušteriju nasmejem do suza.....to je bio moj način da se borim protiv depresije koja me je uvek sačekivala u najnezgodijim trenutcima i sa kojom sam pokušavao da se izborim.....na kraju svakog dana sam imao makar tu satisfakciju da kažem da sam nekome nabacio makar za kratko osmeh na lice .....

U to ime-veseli pozdrav ovog prohladnog jutra
scabies scabies 08:33 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

U to ime-veseli pozdrav ovog prohladnog jutra

Kazezoze Kazezoze 08:51 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

endersgame
.....gotovo....

Suviše dugo radim sa ljudima....pre par godina sam sedeći tako došao na genijalnu ideju.....dao sam sebi zadatak....da svakoga dana jednu svoju mušteriju nasmejem do suza.....to je bio moj način da se borim protiv depresije koja me je uvek sačekivala u najnezgodijim trenutcima i sa kojom sam pokušavao da se izborim.....na kraju svakog dana sam imao makar tu satisfakciju da kažem da sam nekome nabacio makar za kratko osmeh na lice .....

U to ime-veseli pozdrav ovog prohladnog jutra

bodhisattva je to proshirio na sve ljude u metrou, a princip je veoma jednostavan. pogledajte:

endersgame endersgame 08:58 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

....OVO JE GENIJALNO.....

Znači....čim sam video tipa da ulazi u vagon-počeo sam da se smejem.....i jos mi uvek suze idu na oči...auuu...od ovoga može da se rikne
Da sam se slučajno zatekao tada u vagonu mene bi verovatno izbacili napolje....i još ne mogu da prestanem.....da se smejem...nadam se samo da do uveče neću zaplakati .....

O bože...ovo mi je trebalo......HVALA......
Kazezoze Kazezoze 09:44 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....


isti dozhivljaj imam i ja kad god odgledam ovaj video, i uvek me digne...pokushao sam i da ga primenim u praksi i radi :)
4krofnica 4krofnica 09:57 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

bodhisattva -

znam svakakve ljude/
znam one koje zaradjuju 2000E a njihove zene nerade i uglavnom su depresivne,....znam jednog od 40 godina koji zivi i dalje sa mamom i prima 16hilj. i uvek je raspolozen za druzenje, igranje sa mojom decom, a isuvise inteligentan i posten za ovaj svet........znam roditelje koji se mrze i one koji svaki vikend ostave odraslu decu i idu u prirodu, ...znam jednog bez srednje skole u dobroj firmi i jedne koji tesko zive ali pare koje dete dobija povremeno od rodbine uredno stavljaju na knjizicu za njegovo skolovanje...znam i bogate zene koje kradu u buticima iako mogu sebi da priuste bilo sta..........
mnogo je tuge u ljudima
- i praznih pogleda...

ja- borim se....svaki dan
scabies scabies 15:26 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

bodhisattva je to proshirio na sve ljude u metrou, a princip je veoma jednostavan. pogledajte:

kod nas neizvodljivo - nema metro
I to je stvarno problem ako mene pitaš. Imam tu precenjenu ideju da je gubljenje vremena u saobraćaju (javnom prevozu ili kolima) ogroman problem koji strašno smanjuje kvalitet života.
scabies scabies 15:35 30.10.2009

Re: Osmeh...ptičica....

ja- borim se....svaki dan
Znaš, život jeste borba neprestana. Ali mislim da smo mi ovde u velikom problemu jer svakodnevno moramo da se borimo na brojnim frontovima i u strašno nepravednim borbama. To iscrpljuje. Troši. I smanjuje kapacitete da se maximalno uložimo na poljima koja su nam najvažnija.
antioksidant antioksidant 10:02 30.10.2009

najdepresivnija izjava koju sam ikada cuo

san mi je da imam svoj auto, neku malu garsinjeru, jednom godisnje 10 dana na more....
...

cuo sam je pre 15 godina i jos uvek svaki put osetim udarac u stomak kada je se setim

scabies scabies 15:37 30.10.2009

Re: najdepresivnija izjava koju sam ikada cuo

cuo sam je pre 15 godina i jos uvek svaki put osetim udarac u stomak kada je se setim
Blago tebi kad nisi čuo: "san mi je da mogu da iznajmim garsonjeru, da bar decu jednom godišnje pošaljem na more, da dobijem 15 dana odmora..."
antioksidant antioksidant 17:43 30.10.2009

Re: najdepresivnija izjava koju sam ikada

Blago tebi kad nisi čuo: "san mi je da mogu da iznajmim garsonjeru, da bar decu jednom godišnje pošaljem na more, da dobijem 15 dana odmora..."

jesam i to su sve varijacije iste teme

tuzno u sta su snove pretvorili ljudima
miloradkakmar miloradkakmar 10:43 30.10.2009

Šta je depresija ?

Dok čekaš bezvizni režim, ostaneš bez posla.
scabies scabies 15:38 30.10.2009

Re: Šta je depresija ?

selica_nena selica_nena 13:53 30.10.2009

Uh,

gde ovo napisa baš sad?
Ne želim da pričam o depresiji kao bolesti, već o ljudima oko nas i među nama koji su bezvoljni, koji imaju nedostatak životne radosti, motivacije, energije, koji se često osećaju prazno, bezvredno, nemoćno, koji osećaju krivicu, pate od nesanice, ili ulažu veliki napor da uopšte ustanu iz kreveta.


Ja sam ti od onih tipova koji vole da veruju da kako je sve u samom čoveku - i radost, i motivacija, i energija, ali i bezvolja, potištenost, krivica i sve što vuče na dno. Nekad se jedva nateram da ustanem iz kreveta, nekad (sve češće) baš ne mogu da zaspim, jer mi je muka od tešenja dobrim brakom, zlatnom decom i zdravljem, kad je to podrazumevano u onom moru želja i nadanja koja sam imala. I tako bih se slatko prepustila samosažaljenju i digla ruke od svega, a onda pomislim - e pa, nećeš.
I nateram se da ustanem i da se osmehnem i da nađem neki kratkoročni cilj, nešto sasvim obično i nekad sasvim bezvezno, samo da ne mislim na to što me tišti. I malo, kao, živnem i sve je naizgled super, i oni koji me sreću kažu "Blago tebi, toliko vedrine imaš", a niko me nije stvarno pogledao.
I tako... Guram neko vreme, pa me opet jedne noći sastavi nesanica i pitanje - kad sam počela sebe da zavaravam?
endersgame endersgame 14:23 30.10.2009

Re: Uh,

selica_nena
Guram neko vreme, pa me opet jedne noći sastavi nesanica i pitanje - kad sam počela sebe da zavaravam?


Prvo da kažem da sam srećan što ovde nema stranaca i što će me većina shvatiti kad kažem BALKANSKA....

...zvuči poznato ?..ima i dalje....OD SREĆE TUGU TKA....e sad smo već na istim talasnim dužinama....pa da nastavim...

...naravno ne govorim o depresiji kao bolesti....govorim o potrebi ljudi da na svakih 10 dana sedne i isplače se ko čovek a bez da ga neko pita "A šta ti je _ "....

Kao što su svojevremeno Kapor i Džumhur u Zelenoj čoji montenegra otkrili da će se od iste količine alkohola duplo brže napiti ako pri tom sede u stolicama za ljuljanje a četiri puta brže ako pri tom gledaju u veš mašinu koja pere šareni veš....i bez pretenzija da se poredim sa legendama naše pisane reči....tako smo moj dobri kum i ja otkrili da je SEVDAH preko potreban svakom normalnom ljudskom biću ....a da je KARASEVDAH najgori oblik tuge koju ljudska duša može da doživi i u većem broju slučajeva i preživi.....

Sad tek ide ono glavno....nije pitanje KADA si ti počela da zavaravas sebe...nego zašto si uskratila sebi redovno i u kontrolisanim uslovima-TUGOVANJE...kao jedan od sigurnosnih ventila koji svaka duša ima ugrađeno po default-u ?
margos margos 15:01 30.10.2009

Re: Uh,

Sad tek ide ono glavno....nije pitanje KADA si ti počela da zavaravas sebe...nego zašto si uskratila sebi redovno i u kontrolisanim uslovima-TUGOVANJE...kao jedan od sigurnosnih ventila koji svaka duša ima ugrađeno po default-u ?

Pravo pitanje, bravo.
Najveći broj nas već negde od treće godine pa nadalje - učen je da guta bol, strah i bes - pa samim tim i suze - te je tugovanje proterano, u paketu.
scabies scabies 15:52 30.10.2009

Re: Uh,

kad je to podrazumevano u onom moru želja i nadanja koja sam imala.
More neostvarenih želja... Najčešće tako malih i jednostavnih, koje bi ostvarili da su zavisile samo od našeg truda, rada, odricanja... Ne verujem da je iko sanjao vilu, jahtu, vozni park, zimi-Alpe, leti-Havaje, privatni avion, ličnog vozača, dva batlera, tri qćne pomoćnice... Ali je strašno koliko je onih koji nisu ostvarili svoj stambeni prostor (25m2/osobi, to je standard?), posao koji su želeli i u kom bi bili odlični, koji nisu ostvarili da mogu da qpuju svakodnevne namirnice, a da ne sabiraju da li će moći da plate sve što im je potrebno, da odu u restoran kad požele, da otputuje negde na odmor bar jednom godišnje, da ispunjavaju male dečije želje...
Za sve one koji su zaboravili kako normalan život izgleda. I za sve koji nisu videli kako neki drugi ljudi u nekim drugim zemljama žive, a nisu ništa bolji, pošteniji, vredniji...
scabies scabies 15:57 30.10.2009

Re: Uh,

.tako smo moj dobri kum i ja otkrili da je SEVDAH preko potreban svakom normalnom ljudskom biću ....
Da. Ova jesen prosto gura u sevdah. Bar mene. I qvano vino...
Ali ima nešto drugo, ne tuga koju osećamo i koja je normalno stanje duha, kad ne traje dugo, već praznina koja nikako nije dobra i nikako nije normalno stanje. Tuga treba da se smenjuje sa radošču. A kad prođe tuga, a ostane praznina...to je strašno.
endersgame endersgame 17:04 30.10.2009

Re: Uh,

scabies

Ali ima nešto drugo, ne tuga koju osećamo i koja je normalno stanje duha, kad ne traje dugo, već praznina koja nikako nije dobra i nikako nije normalno stanje. Tuga treba da se smenjuje sa radošču. A kad prođe tuga, a ostane praznina...to je strašno.


E sad smo se razišli....sem po pitanju kuvanog vina

Tuga ne treba da se smenjuje sa radošću.....obe su uvek tu prisutne....u manjoj ili većoj meri....jedna prevagne ili budu izjednacene na tasu našeg duhovnog bića....ali....ovo ali sreću kvari .....svakodnevne obaveze i dnevni rituali,kao i stanje kada smo premoreni i iscrpljeni,bolesni ili skoncentrisani na rešavanje nečega važnog....u velikoj meri guše osećaj prisutnosti sreće i tuge....tada nam nije ni bitno sve ovo jer imamo pametnijeg posla...
Osim toga zar ti se nikad nije desilo da od prevelike sreće osetiš tugu ? Namerno sam spomenuo SEVDAH jer to nije obično tugovanje....sedneš sa nekim jako bliskim prijateljem.....muzikica....kuvano vino ili rakija....i opustiš se....prosto ti dođe milina što je u tom trenutku on tu sa tobom i što te razume....i srećan si....a onda pomračenje....počinješ da plačeš od sreće i žališ što nisi više vremena provodio sa njim i što si propustio neke sretne trenutke u njegovom ili svom životu....i padaš u sevdah....iz njega se još i možeš iskobeljati ali iz KARASEVDAHA teško....razliku ću objasniti jednom drugom prilikom....a kada prođe tuga...duša ti je čista....olakšana.....sve ti izgleda lepše i svetlije....nema praznine o kojoj ti govoriš.....onda nastupa sreća....preuzima većinsko vlasništvo nad tvojim bićem i spreman si da ponovo jurišaš na vetrenjače i da se boriš sa zmajevima....
Ko posle tuge oseti prazninu-taj nije tugovao....dovoljno ...ili uopšte....
Zato sam i rekao VENTIL....a ne SIGURNOSNA KOČNICA......efekti posle su sasvim različiti....
margos margos 17:14 30.10.2009

Re: Uh,

Ja bih rekla da smo emocionalno neobrazovani - i da imamo infantilni odnos prema osećanjima. Očekujemo čistu, 100% emociju, i ako nju ne prepoznajemo, onda smo zbunjeni, frustrirani, nezadovoljni... Najveći broj ljudi nije svestan da u istom trenutku možemo imati ambivalentna osećanja, pa čak i suprotstavljena u odnosu na neku osobu, pojavu ili događaj.
I da, usput, sramota nas je da učimo...
selica_nena selica_nena 02:31 31.10.2009

Re: Uh,

Osim toga zar ti se nikad nije desilo da od prevelike sreće osetiš tugu ?


Redovno.

margos margos 13:59 30.10.2009

Naravno da nije

najpravednije . jer previše je objektivnih faktora uticalo na ovakvu kliničku sliku Srbije, ali, puno je i subjektivnih, ličnih.
Previše često smo se osetili malima i nemoćnima - od naših tenkova na ulicama, sankcija, bombardovanja, zatvaranja u tor itd... da bi pojedinac mogao da kaže 'e pa nisam'. Onda stupa na scenu mentalitet - odmah ga neko od bliskih uveri da jeste. Nemamo mi džaba izreku 'Čuvaj me bože prijatelja, jer se neprijatelja čuvam sam.' i onu o komšijskoj kravi.



scabies scabies 16:02 30.10.2009

Re: Naravno da nije

Previše često smo se osetili malima i nemoćnima - od naših tenkova na ulicama, sankcija, bombardovanja, zatvaranja u tor itd... da bi pojedinac mogao da kaže 'e pa nisam'. Onda stupa na scenu mentalitet - odmah ga neko od bliskih uveri da jeste. Nemamo mi džaba izreku 'Čuvaj me bože prijatelja, jer se neprijatelja čuvam sam.' i onu o komšijskoj kravi.
Oni koji su najviše verovali i previše se nadali, oni su najviše razočarani. Oni koji nisu verovali i nisu se nadali, oni su kočili i koče i dalje. Oni kojima je životna filozofija: "Ćuti, dobro je. Može i gore."
margos margos 16:13 30.10.2009

Re: Naravno da nije

"Ćuti, dobro je. Može i gore."

To je, naravno, istina. I uopšte ne mislim da je loše znati.
Al evo, uporno mi iskače jedna priča iz jedne Koeljove knjige o nekom svešteniku koji je u dva džepa držao dve ceduljice koje je na smenu čitao. Na jednoj je pisalo: ''Ja sam Božja pojava na zemlji.'' a na drugoj ''Nisam ništa do pepeo i prah.'' Prvo je da nas podigne kad treba, a drugo - da se spustimo kad preteramo.
scabies scabies 16:28 30.10.2009

Re: Naravno da nije

To je, naravno, istina. I uopšte ne mislim da je loše znati.
Znaš, ja mislim da jeste istina da može i gore. Ali da nikako ne treba ćutati. Da treba želeti bolje i boriti se za bolje. Jedino tako će nam stvarnost biti bolja. I idalje će postojati može gore, ali i može bolje...
Ja nekako verujem da je dužnost i pojedinca i države da bude najbolji/a moguća. A ne da se uljuljkava da je dovoljno dobar/dobra... Ili još gore - da nije najgora. Zato se i borim. I zato se i krivim.
margos margos 16:34 30.10.2009

Re: Naravno da nije

Ali... ali odgovorna si samo za sebe, svoje dete (ko ima) i svog ljubimca (ko ima). Nismo odgovorni za druge.
Da, i ja mislim da treba da budemo najbolji što možemo biti, a hoće li to prihvatiti i neko drugi, njegova stvar. Poštujem svačiji izbor. Reče jedan autor 'Ne pravite se da nemate izbor, jer je i nemanje izbora vaš izbor'. Toliko. :)

razmisljam razmisljam 20:24 30.10.2009

Re: Naravno da nije

scabies
To je, naravno, istina. I uopšte ne mislim da je loše znati.
Znaš, ja mislim da jeste istina da može i gore. Ali da nikako ne treba ćutati. Da se treba želeti bolje iboriti za bolje. Jedino tako će nam stvarnost biti bolja. I idalje će postojati može gore, ali i može bolje...
Ja nekako verujem da je dužnost i pojedinca i države da bude najbolji/a moguća. A ne da se uljuljkava da je dovoljno dobar/dobra... Ili još gore - da nije najgora. Zato se i borim. I zato se i krivim.


Потписујем сваку реч.
Biljana 77 Biljana 77 14:24 30.10.2009

Nemam odgovore

Mislim da poznajem bar po jednu osobu sa nekim ili sa više problema koje si navela.. I ne znam šta da kažem sem da smo se svi nadali boljem. Boljem u smsilu boljih i ravnopravniji startnih uslova. Boljem od 2000. pa na ovamo. I ja sam vaspitana da je izgovor "mrzi me učiteljica" nedopustiv, ali zaista puno je ljudi za koje mislim da su objektivno, svojim trudom, radom, znanjem, sposobonostima i ljudskim kvalitetima zaslužili bolje (npr. scaby zaslužuje naslovnu and I mean it!). I što je dalje od prestonice (i ova dva-tri velika grada što imamo) situacija je teža. Nisam sklona da tako lako sažaljevam ljude, pre će biti da sam gruba i nepopustljiva, ali zaista mislim da živim u zemlji koja ama baš ništa ne čini za svoje građane i počesto se pitam zašto je ovo i dalja moja zemlja.. Jedino što zaista mislim jeste da je zdravlje/ i divan muž/žena, zlatna deca neophodan uslov za sreću. Ne i dovoljan, naravno.
scabies scabies 16:20 30.10.2009

Re: Nemam odgovore

I što je dalje od prestonice (i ova dva-tri velika grada što imamo) situacija je teža.
A još dalje od ta 2-3 velika grada, u onim manjim...
Jedino što zaista mislim jeste da je zdravlje/ i divan muž/žena, zlatna deca neophodan uslov za sreću. Ne i dovoljan, naravno.
Uslov za sreću je ostvarivanje želja. Zato je (najvećem broju ljudi) to neophodan, ali ne i dovoljan uslov za sreću. Olakšavajuća okolnost je što dve od te tri stvari jesu najviše u našoj kontroli.
(npr. scaby zaslužuje naslovnu and I mean it!)
Nije lažna skromnost (nije to moj stil ), ali ne slažem se baš sa tobom. Ili samo ne želim naslovnu (istina, samo bih volela da vidim opcije koje idu uz to ). Sviđa mi se da pišem ovako neobavezno, o onome o čemu razmišljam, i da to delim sa ljudima koji ovde dolaze sa namerom. U Potpalublju je malo zalutalih, VIP si onome kome jesi. To je kao sa mojim Q. Znam ja da to malo (?) iritira ljude, ali to je za mene odličan test, jer oni koji mogu da prevaziđu to što im smeta kod ljudi su oni sa kojima želim da razgovaram i sa kojima verujem da vredi razgovarati. A i kad bih stigla na naslovnu, verovatno bih promenila teme na koje pišem. A možda bih se i uobrazila i zaboravila stare blogodrugare, ko zna... Lepo je meni ovde. Još ako je i vama lepo...pa šta nam više treba!
dunja73 dunja73 15:27 30.10.2009

--

koji imaju nedostatak životne radosti, motivacije, energije, koji se često osećaju prazno, bezvredno, nemoćno, koji osećaju krivicu, pate od nesanice, ili ulažu veliki napor da uopšte ustanu iz kreveta. O ljudima koji ne ispunjavaju kriterijume dijagnoze depresije i

Ovo nema veze sa sadasnjom situacijom , devedesetim godinama , bla bla i ostalo..jok ..
Ja se secam , kao juce , dece iz obdanista , dece iz zgrade , kasnije skole ..koja su jos tada pokazivala ove znake ,a to je bilo skoro pre 30 godina .
To je genetika , naravno pripomazu kojekakve usputne egzistencijalne prilike .
Elem , u Nemackoj , evo moja kcerka ima sad 4 godine , vaspitacice malo posmatraju decu , i cim primete Tu uspavanost krece se sa radom .Moja kcerka je naprimer pri jelu "gledala u jednu tacku" i na tu foru pokusavala da izbegne jelo , nije htela da ucestvuje u grupnim igrama , znaci iskljucivo Po Svom ..
U moje vreme bi sve to proslo u Srbiji olako , smejali bi se , mozda niko ne bi ni primecivao ovakve "za dole" gluposti decje .
Medjutim ovde cak i drzava forsira rad sa "Blentavima" i onima koji se "prave Blentavi" tako da je kod moje Dame sa 4 godinice sve leglo uz pomoc obdanista i vaspitacica (profesionalaca)
Zato na Zapadu imas dojam da setaju "čili -mili" ljudi , lively -munter i to nije jer su najedeni i napijeni , vec sto se od malih nogu usmerava ..
margos margos 15:35 30.10.2009

Re: --

vec sto se od malih nogu usmerava ..

scabies scabies 16:24 30.10.2009

Re: --

U moje vreme bi sve to proslo u Srbiji olako , smejali bi se , mozda niko ne bi ni primecivao ovakve "za dole" gluposti decje .
Medjutim ovde cak i drzava forsira rad sa "Blentavima" i onima koji se "prave Blentavi" tako da je kod moje Dame sa 4 godinice sve leglo uz pomoc obdanista i vaspitacica (profesionalaca)
Da, potpuno se slažem sa tobom. Većinsli mentalitet koji postavlja standarde, pravila, zakone, vrednosti. Koji kreira našu stvarnost. Zato i jeste ovakva.
Kazezoze Kazezoze 16:41 30.10.2009

Re: --

Elem , u Nemackoj , evo moja kcerka ima sad 4 godine , vaspitacice malo posmatraju decu , i cim primete Tu uspavanost krece se sa radom ...
...nije htela da ucestvuje u grupnim igrama , znaci iskljucivo Po Svom ..

u pravu si, u nemachkoj dresura pochinje vrlo rano. individualnost se ubija u korenu, sa 4 godine se stvara drushtveni poslushnik.nacizam u drugom obliku...kasnije ga doradi crkva...
ali, poshto su roditelji zadovoljni...
margos margos 16:46 30.10.2009

Re: --

Kaz, predpostavljam da ima i toga o čemu pričaš, ali smo mi svakako na drugom kraju, takođe lošem, gde tužne dece ima previše.
scabies scabies 16:48 30.10.2009

Re: --

u nemachkoj dresura pochinje vrlo rano. individualnost se ubija u korenu
Ali zašto je dresura učenje ispravnih obrazaca života i učenje mehanizama za prevazilaženje problema? I ne znam zašto ljudi misle ako svi budemo pristojni, uglavnom dobro raspoloženi, ako znamo koja su pravila i poštujemo pravila, da ćemo izgubiti individualnost? Individualnost se ogleda u našim interesovanjima, stavovima, osećanjima. Ne znam, ne slažem se sa tobom.
dunja73 dunja73 16:53 30.10.2009

Re: --

stvara drushtveni poslushnik.nacizam u drugom obliku...

Vi svi sto ste na nečemu valjate istu šuplju , sta znaci drustveni poslusnik ?
Sto ne pisa po ulici , ne pljuje , ne tuce zenu , placa porez , postuje zakon , pravi kucu na kredit , cek seticu se ja jos tih bisera tako vas Neposlusnika ?
da , ima li Islam veze sa ovim , mozda ?
Joj , Kas , naslusala sam ti se ja ovih bljuvotina , evo godinama ih slusam ovde od Pacijenata Vizionara...
scabies scabies 17:10 30.10.2009

Re: --

Sto ne pisa po ulici , ne pljuje , ne tuce zenu , placa porez , postuje zakon , pravi kucu na kredit , cek seticu se ja jos tih bisera tako vas Neposlusnika ?

I pri tome Srbi veruju u individualizam. Oni isti koji su protiv prava homosexualaca, koji su protiv svih koji nisu dovoljno Srbi i dovoljno (ili uopšte) pravoslavni, i koji nisu po njihovoj meri. Ja verujem da su u Srbiji ljudi baš manje individualni. To o čemu oni pričaju je kolektivno opiranje čitavom jednom sistemu vrednosti i načinu života. Ali Dunja je to još lepše i plastičnije objasnila.
dunja73 dunja73 17:16 30.10.2009

Re: --

Kaz, predpostavljam da ima i toga o čemu pričaš

Sta predpostavljas Margos?
Sta ?
Kako neki dodjo pljuje i vidi nemacki obrazovni sistem i naziva to nacizmom , i petlja Crkvu tu ?
To su tipicne , ali tipicne konstatacije tih nekih niti dole pristalih , niti ovamo integrisanih likova ..
tako da , bata prica onoliko koliko i zna...
margos margos 17:24 30.10.2009

Re: --

Predpostavljam da ima usmeravanja s ispiranjem mozga, što je Kaz nazvao dresurom.
A sigurna sam da ne postoji idealan model. Jer i tvoj primer sa ćerkom može biti dobar i loš - zavisi. Dobro je što su obratili pažnju, a loše ako su je time hteli samo naterati da jede sve što i ostali, a možda joj to ne prija, ne samo da ne voli ili izbegava zbog razmaženosti.
dunja73 dunja73 17:39 30.10.2009

Re: --

Dobro je što su obratili pažnju, a loše ako su je time hteli samo naterati da jede sve što i ostali, a možda joj to ne prija, ne samo da ne voli ili izbegava zbog razmaženosti

E pa vidis , skolovani i placeni za to su se pozabavili prvih vec dana stupanja Male u kindergarten oko toga .Dete Sve mora da proba od jela , barem dva-tri puta , i ako stvarno ne voli ili mu ne prija - niko ga apsolutno ne prisiljava (izuzece alergicna deca ) ali , Mora da Proba .Zasto ?
Da sutra ne bi bilo "mrzim luk , mrzim pasulj , mrzim boraniju " a volim " hamburger , pileci batacic i sladoled " naprimer...
A hrana , pod br 1 ( nisam strucnjak ,lupetam) ide i ima ulogu na "da li si fit ili lelujas " pa koncentrisan , pa ovo pa ono... i tako sve do depresija i mrzovolje...

endersgame endersgame 17:58 30.10.2009

Re: --

Ovaj princip ja primenjujem kod svoje dece.....prvo uzmi zalogaj pa reci hoćeš ili nećeš....ako ti se ne svidja-neću ti više ni nuditi.....

Ali ne samo vezano za jelo.....ja to primenjujem uopšte kao pravilo.....na sebi.....ne sudim o nečemu što sam nisam probao....pa i onda nisam izričit ako mi se nije svidelo....
Kazezoze Kazezoze 18:15 30.10.2009

Re: --

scabies
u nemachkoj dresura pochinje vrlo rano. individualnost se ubija u korenu
Ali zašto je dresura učenje ispravnih obrazaca života i učenje mehanizama za prevazilaženje problema? I ne znam zašto ljudi misle ako svi budemo pristojni, uglavnom dobro raspoloženi, ako znamo koja su pravila i poštujemo pravila, da ćemo izgubiti individualnost? Individualnost se ogleda u našim interesovanjima, stavovima, osećanjima. Ne znam, ne slažem se sa tobom.

vec nekoliko puta pokushavam da objasnim zashto je vazhno da se dete pravilno razvija.
ovako, chovekov mozak je podeljen na dve hemisfere. u desnoj hemisferi mozga su smeshteni neuroni iliti centri za intuiciju, mashtu, kreativnost, emotivni centri za radost, tugu itd.samo razvojem desne hemisfere chovek mozhe razviti individualnost.
u levoj hemisferi mozga je centar za dekodiranje. znachi, pamcenje, funkcije nashih chula, sve shto uchimo dekodira se u levoj hemisferi mozga. u levoj hemisferi se razvija nasha lichnost. tu je smeshten intelektualni centar.
dete kada se rodi nema uopshte razvijenu levu stranu mozga jer za to je potrebno uchenje.deca u tim godinama nikada ne lazhu. lazh krece sa razvojem lichnosti. uchenje se odvija uz pomoc mehanichkog dela intelektualnog centra.
kod deteta je izrazhena i upotrebljiva desna hemisfera mozga. ono shto drushtvo, roditelji ili uopshte civilizacija rade je da detetu od malih nogu uskracuju upotrebu i razvoj desne hemisfere mozga raznoraznim zabranama, lazhnim moralnim i drugim civilizacijskim normama, forsirajuci razvoj lichnosti ili levu hemisferu mozga. na taj nachin se detetu ubija njegova prirodnost izrazhena kroz mashtu, kreativnost, radost ili tuga, a na ushtrb razvoja lichnosti, odnosno nauchenih elemenata. vremenom se funkcije desne hemisfere totalno gube ili zapadaju u chvrst san, a chovek funkcionishe samo preko svoje lichnosti. emocije mu se javljaju samo preko utisaka koji stizhu s vana, a koji se dekodiraju u emotivnom delu intelektualnog centra, u levoj strani nasheg mozga.
zbog svega toga i dolazi do depresije, o kojoj se govori u ovom blogu. nezadovoljstvo prouzrokovano sa vana utiche na nashu lichnost i stvara to depresivno stanje. da su se pravilno razvijale desna i leva strana mozga onda bi emotivni centar u desnoj strani mozga kontrolisao intelektualni centar (u levoj strani) i utisci sa strane nebi bili u mogucnosti da uzrokuju depresivno stanje.
samo kada desna i leva hemisfera funkcionishu zajedno, chovek se normalno razvija. to su yin i yang nasheg mozga koji stvaraju balans. deca u nemachkoj i drugim uglavnom zapadnim zemljama se vrlo rano predaju u ruke vaspitachima koji dete dresiraju za drushtveno koristan zhivot, a to znachi da im ubijaju prirodnost razvojem lichnosti.
to se radi zabranama i disciplinom... uzgred, depresija je izrazhenija na zapadu nego kod nas iako smo proshli sve ove ratne golgote u zadnje vreme. za lechenje preporuchujem meditaciju i duge shetnje u prirodi.
dunja73 dunja73 18:47 30.10.2009

Re: --

uzgred, depresija je izrazhenija na zapadu nego kod nas iako smo proshli sve ove ratne golgote u zadnje vreme. za lechenje preporuchujem meditaciju i duge shetnje u prirodi.

Kaz , na Zapadu , barem koliko je meni poznato , za svaki mini ,mini problemcic se trci kod Psihologa -sto je po meni i ispravno jer zato Oni i postoje .Kod nas (pazi nemoj ti racunati Beograd i gradove i TE neke ljude ...)
vecina nikad nije ni bila niti joj pada na pamet da ima posla sa psiholozima ..
Tako da " gde je depresivnije " , pusti ti tu rabotu , tu statistika ne daje prave odgovore .
Meditacija i setnja su uvek
mada , nisam nizakakvu izolaciju i osamljenost , vec za zaljubljivanje , pozitivne medjuljudske odnose , kretanje ..
scabies scabies 19:27 30.10.2009

Re: --

Kaz, u kojim si knjigama ovo pročitao? Ili u kojoj školi učio?
scabies scabies 19:29 30.10.2009

Re: --

Dobro je što su obratili pažnju, a loše ako su je time hteli samo naterati da jede sve što i ostali, a možda joj to ne prija, ne samo da ne voli ili izbegava zbog razmaženosti.
A znaš šta rade u vrtićima u Srbiji? Ja sam iz Dunjine priče shvatila da se sa devojčicom radilo, ne da su je naterali.
Kazezoze Kazezoze 19:46 30.10.2009

Re: --

scabies
Kaz, u kojim si knjigama ovo pročitao? Ili u kojoj školi učio?

znanje o tome sam stekao uglavnom preko budistichkih i ezoterichkih uchenja... mada ima i dobar tedov video koji se bavi mozgom i njenim hemisferama. kachio sam ga vec negde, chekaj da ga nadjem...ovo je bash dobar video jer znanje jill bolte taylor dolazi direktno kroz iskustvo.

dakle:

TED
margos margos 20:02 30.10.2009

Re: --

A znaš šta rade u vrtićima u Srbiji? Ja sam iz Dunjine priče shvatila da se sa devojčicom radilo, ne da su je naterali.

Ne znam kako je kod nas u vrtićima - jednostavno sam reagovala na informaciju.
Kazezoze Kazezoze 20:47 30.10.2009

Re: --

Da dodam neshto chega sam se upravo setio, a preporuchio bih za decu jer im razvija desnu hemisferu mozga - o kojoj sam govorio u ovom gore postu - da uche vedsku matematiku. to mogu zajedno sa roditeljima. nije uopshte teshka, ali je neverovatno efikasna u tehnichkom pogledu. rachunanje je neshto sporije od digitrona, ali ti razvija mozak jer sve radish napamet u nekoliko sekundi, pa chak i malo tezhe matematichke radnje. usput je i zabavno Evo jednog interesantnog hrvatskog bloga vedske matematike gde sa strane ima i literatura koju mozhete skinuti.

ps. ako neko vidi vishnju da se shunja po blogu neka joj linkuje ovaj komentar ili link.
nimulid nimulid 00:06 31.10.2009

srecni nisu srecni-vice versa


Znam mnogo slucajeva koje si pomenula, u nekima prepoznah i sebe. Takodje znam i mnogo totalno suprotnih. I u svemu tome nema niti srece niti depresije. Razlozi za oba su u nama a ne izvan nas. Nacin na koji ljudi prihvataju svoju `sudbinu` i sve radosti i patnje koje donosi, nacin na koji se nose sa svim iskusenjima, problemima i nedacama, pa i radostima, u najtezim kao i u najboljim okolnostima, daje (mislim da je tako) zivotu dublji smisao. Da li je neko srecan, depresivan...itd, nije na nama da rasudjujemo. Neko se u svojoj patnji srozava, a neko raste. Covek je u svim uslovima suocen sa svojom patnjom i uvek mu se pruza mogucnost.
scabies scabies 00:45 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Da li je neko srecan, depresivan...itd, nije na nama da rasudjujemo.
Naravno! Svako od nas ima pravo (a i mogućnost, ako ćemo realno) da procenjuje samo svoja osećanja (ili preciznije-afekat). Istina i psiholozi i psihijatri to mogu raditi ako im dozvolimo.
srece niti depresije. Razlozi za oba su u nama a ne izvan nas.
Pazi, sa stanovišta onih kojima je profesija ljudska duša, ovo je (čini mi se) istina. Ali postoje brojna stanja između ta dva extrema u kojima mnogo značajno i ono izvan nas.
Covek je u svim uslovima suocen sa svojom patnjom i uvek mu se pruza mogucnost.
Mene je bog dao takvu da nisam sklona patnji (mada ja volim da verujem da sam ja za to zaslužna, ali bojim se da je istina drugačija), a i prilično sam zadovoljna mnogim stvarima na koje nisam uticala (da li sam skromna ili sam imala dosta sreće, ni sama ne znam). Zbog toga možda i nisam najkompetentnija da o patnji govorim. Možda je čak ona i manje strašna nego što meni izgleda. U svakom slučaju nikakd je ne potcenjujem. Ili se bar trudim da je ne potcenim.
Posle ovako opširnog uvoda, da pređem na stvar. Da li u patnji čovek ima izbora? Pa ima... Da se bori i ne predaje. Ono o čemu si govorila: da raste. Ali bojim se da nema mogućnosti da deluje na svoje stanje. A boriti se sa strašnim bremenom patnje nije ravnopravna borba. I ne bih krivila one koji posustaju i predaju se. Jer biti jak nije stvar odluke, bojim se. Može čovek da navuče masq, da obavlja svakodnevne obaveze, da se trudi da pravi najbolje izbore...ali u četiri zida kad ostane sam sa sobom-patnja je opet tu. Sve dok ne prođe
nimulid nimulid 01:01 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

.ali u četiri zida kad ostane sam sa sobom-patnja je opet tu. Sve dok ne prođe

upravo to!

Ali bojim se da nema mogućnosti da deluje na svoje stanje.

Jedino na svoje stanje moze da deluje.

Ne znam da li je biti jak pitanje odluke ili necega drugog, niti misli da biti jak ima nekog velikog udela u svemu ovome. Mislim da je sustina u razumevanju svoje sustine. Depresija koju si pomenula u tekstu je nesposobnost razumevanja mnogih stvari, sebe, zivota, pravde, nepravde, itd,itd. Pre svega nepoznavanja sustine svoga bica. A poistovecivanje sustine sa uticajem spoljnih faktora je nista drugo do nerazumevanje sebe, ili nemanje istog. U nedostatku sebe nastojimo da to kompenzujemo drugim stvarima, koje su cesto nedokucive....... I onda se vracamo na onu uciteljicu sa pocetka....kriva je ili nije kriva....
scabies scabies 01:18 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Pre svega nepoznavanja sustine svoga bica. A poistovecivanje sustine sa uticajem spoljnih faktora je nista drugo do nerazumevanje sebe, ili nemanje istog.
A da mi ipak objasniš na primeru? Ne znam da li uspevam da te pratim.
Zamislimo neq konkretnu osobu. Ženu od četrdeset godina, razvedenu, sa dvoje dece, koja živi u unutrašnjosti. Ostala je bez posla, pa je imala sreću da se zaposli na radnom mestu ispod svojih kvalifikacija, nije prijavljena, ne ide joj radni staž, nema zdravstveno osiguranje, ali zarađuje 300 eura. Od toga plaća iznajmljenu garsonjeru 100eura. Od preostalih dvesta treba da hrani decu, oblači, qpi im knjige, pošalje ih na exqrziju... Za njene potrebe ne ostane gotovo ništa. Ali potrebe ostaju iako ih prećutqje i potisqje... Jedina svetla tačka su joj ta deca. Starije je dobar đak, planira da upiše faqltet sledeće godine. I to je muči, treba obezbediti mnogo novca za odlazak na studije, mnogo to košta, ali naći će novac, zadužiće se, mora. I da ne idem dalje.
E, sad, kako se to što pričaš može primeniti na ovaj konkretan slučaj?
Pazi, sledeći primer koji navedem može biti i gori
nimulid nimulid 01:34 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Pazi, sledeći primer koji navedem može biti i gori

Ja znam i za gore primere. I neki su ocajavali, neki nisu, i?

A to sto pricam se moze primeniti na ovaj slucaj u smislu da ta, gorenavedena zena nece nikako pomoci svojoj deci u slucaju da prihvati sebe kao nesrecnu. I ne radi nista.

Primer malo ne prica sa ovim o cemu si pisala. Ja samo hocu da kazem da imati i biti nije isto.
scabies scabies 01:48 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Primer malo ne prica sa ovim o cemu si pisala.
Ako sam razumela ovo što si napisala, onda možda nisam dobro napisala ono što sam mislila. A htela sam da pišem o:
O ljudima koji ne ispunjavaju kriterijume dijagnoze depresije i kojima nije potrebna nikakva terapija jer njihovi problemi nisu u njima, njihovi problemi su van njih i van njihove moći i kontrole. O onima koji još uvek mogu da se smeju i raduju, da žele i da se bore, sve dok ih stvarnost i svakodnevnica ne vrate u poziciju iz koje nema izlaza, a koja je najmanje njihova krivica, do novog bega i novog vraćanja.

Možda sam nezgodno u to sve upetljala depresiju (mada sam poqšala da se ogradim, ali nametnulo mi se kad sam videla da je Srbija među vodećim zemljama po broju depresivnih ljudi), ali poznajem mnogo ljudi koji svoje stanje opisuju tako da to stvarno liči na depresiju kao dijagnozu:
bezvoljni, koji imaju nedostatak životne radosti, motivacije, energije, koji se često osećaju prazno, bezvredno, nemoćno, koji osećaju krivicu, pate od nesanice, ili ulažu veliki napor da uopšte ustanu iz kreveta.
Sve to zajedno me podstaklo da razmišljam u uzrocima. A njih sam našla u spoljašnjosti. Možda to nisu uzroci, već opravdanja... Ne znam. Odatle, valjda, i onih hiljadu ne znam u prvom pasusu
da imati i biti nije isto
Apsolutno!
nimulid nimulid 02:03 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

`el se secas ovog filma?

scabies scabies 02:05 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

`el se secas ovog filma?
Kako da ne!

scabies scabies 02:19 31.10.2009

nimulid

Hvala ti što si svratila i hvala za dobar razgovor To je ono što volim na blogu. I uvek pišem ne sa namerom da nešto saopštim (ima pametnijih i značajnijih da saopštavaju), već da pokrenem razgovor na neq temu. I ja se ne ljutim kad se ljudi ne slažu sa mnom, niti smatram da me tim napadaju. Umem čak i da priznam da nisam u pravu (mada se ne sećam kad sam priznala zadnji put (setih se, baš sam priznala kod Krugoline na zadnjem blogu)). Inače, često mi se učini da ljudi kad iznesem svoje mišljenje suprotno njihovom to malo dožive kao uvredu, a baš se trudim da budem taktična. Verovatno je uzrok potpuno drugačiji doživljaj bloga...
Pozdravljam te, odoh da spavam, pa navrati opet
nimulid nimulid 02:22 31.10.2009

Re: nimulid

Naravno
dunja73 dunja73 10:10 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Mene je bog dao takvu da nisam sklona patnji

Jel ´ se meni ovo prividja ??
Cek` da stavim naocare ..
endersgame endersgame 12:02 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

scabies
...... I da ne idem dalje.
E, sad, kako se to što pričaš može primeniti na ovaj konkretan slučaj?
Pazi, sledeći primer koji navedem može biti i gori


Ovo je jače od mene....Deco...jel volite brzu vožnju ?

Logika koju ja koristim vec dugo je sledeća.....

1) Svaki problem ima rešenje
2) Ako problem nema rešenje onda to nije problem nego činjenica koje moram da prihvatim

Primer koji si ti dala je zaista tužan....i kako sam ga čitao setio sam se moje pokojne bake....koju su klali i partizani i četnici i koja je imala stvarno težak život....troje dece....muž u zatvoru (UDBA)....nema para....studiraju...i još se sećam njenih reči....pozajmim jaja....jaja u šešir...koku na jaja....pa izleži piliće....hrani....prodaj....vrati jaja...pa opet....i eto....našla je načina da reši PROBLEM...
Ja svakodnevno rešavam tudje probleme...već 15 godina....na poslu i van njega....
U primeru koji si dala nije problem zaraditi pare....jer se pare mogu zaraditi uvek...problem je objasniti sebi a i drugima da moraš da se odrekneš nečega kako bi na dalje staze postigao rezultat.....
Ja sam svojevremeno pristao da iz sigurnog državnog posla pređem na posao perača kola i to u zimskom periodu....radio sam par meseci jer je to u tom trenutku bilo jedino rešenje.....posle sam sve vratio na staro i nastavio normalan život.....najteže mi je bilo objasniti samom sebi da moram da se spustim tako nisko kako bih pregurao jedan period svoga života....
E sad...ovo je moje mišljenje i moja priča....jedna od mnogih...ali možda može da pomogne...
Toliko...
scabies scabies 13:32 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

Jel ´ se meni ovo prividja ??

Ma to se samo tako kaže
scabies scabies 13:35 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

1) Svaki problem ima rešenje
2) Ako problem nema rešenje onda to nije problem nego činjenica koje moram da prihvatim
Naravno. Ali nije lako razlikovati to dvoje, kažu...

endersgame endersgame 14:47 31.10.2009

Re: srecni nisu srecni-vice versa

scabies
1) Svaki problem ima rešenje
2) Ako problem nema rešenje onda to nije problem nego činjenica koje moram da prihvatim
Naravno. Ali nije lako razlikovati to dvoje, kažu...


Zato postoje prijatelji.....da makar skrenu paznju....
bocvena bocvena 17:27 31.10.2009

Odlično napisano!

Nije lako biti dete, ni tinejdžer, ni odrasla osoba.
Nije lako biti osoba. Tačka.
Biti osoba u Srbiji je dodatna zahebancija.
Svako se bori onako kako ume.
Mene ponekad plaši da taj put od konstantne strepnje uzrokovane stresovima do kliničke depresije i nije tako dug.
Ima jedna zanimljiva knjiga - Prozak nacija.
A mi Srbi i dalje tučemo po bensedinima:)
scabies scabies 19:02 31.10.2009

Re: Odlično napisano!

Ima jedna zanimljiva knjiga - Prozak nacija.
Ko o čemu, bibliotekarka o knjigama
Ako je ovo preporuka - pročitaću.
A mi Srbi i dalje tučemo po bensedinima:)
Ima tu interesantna stvar sa Prozakom - deluje samo na pravu depresiju. A Bensedin i ne deluje na raspoloženje, on više anestezira. Ja sam jedan jedini put u životu popila 2mg i spavala onesvešćena 15sati. Izvukla dve pouke: nije to za mene, i ne mora baš sve da se proba u životu
NNN NNN 23:47 31.10.2009

Re: Odlično napisano!

interesantna stvar sa Prozakom
Inhibira
scabies scabies 23:48 31.10.2009

Re: Odlično napisano!

Inhibira

De pojasni, nisam sigurna da razumem...
NNN NNN 01:51 01.11.2009

Re: Odlično napisano!

Inhibira

one stvari
scabies scabies 10:36 01.11.2009

Re: Odlično napisano!

I depresija, isto
NNN NNN 12:32 01.11.2009

Re: Odlično napisano!

- A je l' vam daju brom u vojsci?
- Ne znam, ali i ako daju, na mene ne deluje!
zule73 zule73 14:51 01.11.2009

nije do nas!

ja znam samo jedno,granica onoga sto mi smatramo normalnim je jako nisko spustena.ako u prodavnici kupujem podrigusu,a gledam ko tele u pecenicu.onda tu nesto definitivno nije normalno.pa cu dati sebi za pravo da kazem da nismo mi krivi.nego da nam neko vec godinama jase kevu,a mi se samo smeskamo!
scabies scabies 15:46 01.11.2009

Re: nije do nas!

pa cu dati sebi za pravo da kazem da nismo mi krivi.
Za mnogo stvari definitivno nismo kad se posmatra na individualnom nivou. Na kolektivnom...možda ipak jesmo. Definitivno jesmo.
zule73 zule73 16:24 01.11.2009

Re: nije do nas!

pa da,zato i pomenuh ovo sa jahanjem i smeskanjem...
scabies scabies 18:13 05.11.2009

samo da vas sve pozdravim:

fala na pažnji i doviđenja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana