Pokondirena tikva

Milutin Milošević RSS / 02.11.2009. u 16:33

U jučerašnjem Blicu, u rubrici "Reč nedelje", objavljen je tekst Akademika Dragoslava Mihajlovića. U nemogućnosti da ga nadjem na Netu, prekucavam ga:

 

Dinarci nam sede na glavi

Mi trpimo teror nekih gorštaka proglašenih za takozvanu dinarsku rasu, koji su napustili svoje koze i ovce u planini i nezvani došli u jedan pitom i dosta njanjav svet da mu kažu da su najbolji i da imaju pravo da mu sede na glavi. U tome su im pomagali režimi prve i treće Jugoslavije, a u dobroj meri naruku im ide i današnji režim u Srbiji, pogotovo preko dveju vodećih demokratskih stranaka. Čitava ideja o Jugoslaviji - a slično se, nažalost, misli i u današnjoj Srbiji, koja je, i pored svih strašnih poraza i tragedija u 20. veku, tupoumno ostala jugoslovenska - bila je zasnovana na besmislenoj etnološkoj tvorevini Jovana Cvijića da najbolji deo  sopstvenog naroda ne živi u Srbiji nego izvan nje, naročito preko Drine, i da Srbi iz Srbije imaju istorijsku dužnost da izginu da bi taj najbolji deo sopstvenog naroda privoleli jednoj nemogućoj državi.

Ta nemoguća država je već treći put u dimu i krvi nestala, a maloumne jugoslovenske ideje i stečene prednosti dinarske rase u Srbiji su ostale. I ja, pripadajući ovom smoljavom i slinavom svetu Srbije, povremeno poželim da ljudima sa planine, kojih zbog njihove fizičke zavodljivosti i prevarnog šarma imam u priličnoj količini i u familiji, poručim da nam se skinu s vrata i da se nose dodjavola natrag svojim zaboravljenim gladnim kozama.

 

Šta da kažem? Nije gospodinu Mihajloviću lako. Ko zna kakva ga muka sve pritiska kad živi sa ovakvim stavovima i mora da napiše ovakav tekst.

Ovde ne želim da ulazim u polemike i komenarišem njegove stavove o jugoslovenstvu, onom nekadašnjem i današnjem prikrivenom, već o isključivosti, netrpeljivosti i animozitetu kojim odušu njegove reči. Meni je, jednostavno, žao što me je razočarao.



Komentari (194)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Inner Party Inner Party 16:49 02.11.2009

He...

Secam se kada je neko od ucesnika Pescanika, istoricar Samardzic ako se ne varam, izneo teoriju da je Tito naselio novobeogradske solitere Hercegovcima i Crnogorcima da bi ovi sa njih zapucali ako neko pokusa da izvede puc ili revoluciju protiv njega ...



Ima svakakvih ljudi na ovom svetu, zaista svakakvih.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:00 02.11.2009

Re: He...

Ima svakakvih ljudi na ovom svetu, zaista svakakvih.

i ne treba ih tražiti, sami se jave.
Vama preporuka za ovaj komentar.
blogovatelj blogovatelj 16:55 02.11.2009

Preporuka najveca moguca

Ovako pocinje svaki fasizam.
Uvek je neko drugi kriv ko je dosao odnekud. Nikad ja sam nisam kriv. I to uvek ide dotle da svi postaju krivi samo sam ja savrsen i idealan.
Mentalitet palanke.
Postavio sam tekst pre neki dan o Feliniju. Prvi insert je iz Amarkorda. Geneza fasizma. Porodica sedi za ruckom, svako se sa svakim svadja i zeli da se tuce. To je taj pocetak svakog fasizma o kome je ovde rec.
Ponavljam jos jednom, preporuka za ovo najveca moguca.
Automatski mi na pamet pada kad ovo procitam recenica onog Keruma - tako su odgojeni.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:02 02.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Ovako pocinje svaki fasizam

Danas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.

Isključivost (htedoh da upotrebim drugu reč, ali mi je trebalo pet minuta da se obuzdam) je teška bolest. I gadna ako se ne leči
blogovatelj blogovatelj 17:32 02.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Milutin Milošević
Ovako pocinje svaki fasizamDanas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.Isključivost (htedoh da upotrebim drugu reč, ali mi je trebalo pet minuta da se obuzdam) je teška bolest. I gadna ako se ne leči


Bas tako.
Evo o cemu pricamo. Pametni shvatili odavno, pa onda pisali knjige, pravili filmove, komponovali pesme. Samo oni kojima je najvise potrebno, takva dela ne konzumiraju. Lakse je kad je neko drugi kriv.



Pink Floyd - In The Flesh

So ya thought ya might like to go to the show.
To feel the warm thrill of confusion, that space cadet glow.
I got some bad news for you, Sunshine.
Pink isn't well, he stayed back at the hotel,
And they sent us along as a surrugate band.
We're gonna find out where you fans really stand.
Are there any queers in the theatre tonight?
Get 'em up against the wall. -- 'Gainst the wall!
And that one in the spotlight, he don't look right to me.
Get him up against the wall. -- 'Gainst the wall!
And that one looks Jewish, and that one's a coon.
Who let all this riffraff into the room?
There's one smoking a joint, and another with spots!
If I had my way I'd have all of ya shot.



Pink Floyd - Run Like Hell

Run, run, run, run
You better make your face up in
Your favourite disguise
With your button down lips and your
Roller blind eyes
With your empty smile
And your hungry heart
Feel the bile rising from your guilty past
With your nerves in tatters
When the cockleshell shatters
And the hammers batter
Down the door
You better run

Run, run, run, run
You better run all day
And run all night
And keep your dirty feelings
Deep inside. And if you're
Takin' your girlfriend
Out tonight
You better park the car
Well out of sight
'Cos if they catch you in the back seat
Trying to pick her locks
They're gonna send you back to mother
In a cardboard box
You better run


Pink Floyd - Waiting For The Worms

Ooooh you can not reach me now
Ooooh no matter how you try
Goodbye cruel world it's over
Walk on by
Sitting in a bunker here behind my wall
Waiting for the worms to come
In perfect isolation here behind my wall
Waiting for the worms to come
Waiting to cut out the deadwood
Waiting to clean up the city
Waiting to follow the worms
Waiting to put on a black shirt
Waiting to weed out the weaklings
Waiting to smash in their windows
And kick in their doors
Waiting for the final solution
To strengthen the strain
Waiting to follow the worms
Waiting to turn on the showers v And fire the ovens
Waiting for the queers and the coons
And the reds and the Jews
Waiting to follow the worms
Would you like to see Britannia
Rule again my friend
All you have to do is follow the worms
Would you like to send our coloured cousins
Home again my friend
All you need to do is follow the worms.




JJ Beba JJ Beba 18:00 02.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Danas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.

baš suprotno....
teorija jovana cvijića da su dinarski tipovi pravi srbi zasnovana je na stereotipima i kao svaki stereotip je nezdrava a bogami i vrlo fašisoidna.
u modernoj nauci ovakve teorije su odavno prevaziđene, zastarele
radojicic92 radojicic92 21:59 02.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Geneza fasizma. Porodica sedi za ruckom, svako se sa svakim svadja i zeli da se tuce. To je taj pocetak svakog fasizma o kome je ovde rec.

pre bi rekao da se gazdin sin popishao komsiji na sesir, pa je gazda flipno jer je kulturan covek, a deda prdi da se malo opusti jer ovo gleda svaki dan
mirelarado mirelarado 23:18 02.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

radojicic92
Geneza fasizma. Porodica sedi za ruckom, svako se sa svakim svadja i zeli da se tuce. To je taj pocetak svakog fasizma o kome je ovde rec.

pre bi rekao da se gazdin sin popishao komsiji na sesir, pa je gazda flipno jer je kulturan covek, a deda prdi da se malo opusti jer ovo gleda svaki dan


Власник шешира није неки обичан комшија, већ општински функционер, саветник Бјонди (5:03).
bookbinder bookbinder 00:31 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca


JJ Beba

baš suprotno....
teorija jovana cvijića da su dinarski tipovi pravi srbi zasnovana je na stereotipima i kao svaki stereotip je nezdrava a bogami i vrlo fašisoidna.
u modernoj nauci ovakve teorije su odavno prevaziđene, zastarele


Nije nuzno suprotno!

To sto je Cvijiceva teorija eventualno fasoidna uopste ne znaci da izreceno u Mihajlovicevom tekstu nema elemente fasisoidnog misljenja, ili je barem sovinisticko.

Naime, Mihajlovicevi stavovi nisu fasisoidni samo ako to nisu, a ne zato sto Cvijicevi eventualno jesu.

Nazalost, retko se u poslednje (cuj, poslednje) vreme mogu kod "nas" cuti argumentovani stavovi. Ali zato sve cveta od pogresne "logike" i loseg zakljucivanja...

Ali naravno, nije ovde glavni problem manjak logike i valjanog zakljucivanja. Problem je mnogo dublji, i opasniji.

Problem je u tome sto se tako lako prenebregava neciji, cini se fasisoidni (ili ne? argumenti?), stav da je ceo jedan korpus ljudske populacije "sljam", i prica prenosi na u ovoj polemici ocigledno manje bitnu Cvijicevu teoriju. Koja je mozda (a mozda i ne, to ovde nije pitanje) utcala na negativni istorijski razvoj Srbije, koja je mozda i uticala na takav Mihajlovicev stav, ali koja se ne moze potezati u odbranu necijeg stava da su Dinarci "sljam".
Filip Mladenović Filip Mladenović 04:05 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Milutin Milošević
Ovako pocinje svaki fasizamDanas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.Isključivost (htedoh da upotrebim drugu reč, ali mi je trebalo pet minuta da se obuzdam) je teška bolest. I gadna ako se ne leči

Ko nam je kriv što imamo učene ljude, književnike, kojima je govor mržnje kao dobar dan!? Tokom novije, 200 godina duge istorije ove nacije, najbolnija je ta konstanta tzv. srpske elite, političke, svešteničke, vojne, intelektualne, akademske...: NEODGOVORNOST i NEKOMPETENTNOST!
tyson tyson 09:48 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

sutra ljubitelji ptica pevačica
Samo se vi zezajte, ali ovi su naročito opasni.




Milan Karagaća Milan Karagaća 11:51 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

JJ Beba
Danas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.

baš suprotno....
teorija jovana cvijića da su dinarski tipovi pravi srbi zasnovana je na stereotipima i kao svaki stereotip je nezdrava a bogami i vrlo fašisoidna.
u modernoj nauci ovakve teorije su odavno prevaziđene, zastarele

Možda bi trebalo formirati državnu komisiju kao što je već učinjeno za jednu važnu državotvornu stvar pa i ovo utvrditi i onda narediti da svaki koji do 10 kolena vodi poreklo preko Drine ne može da se školuje više od osmoljetke i da ne može da se zaposli dok god ima nezaposlenih ovih koji su do 10 kolena čisti. Jedno ministarstvo za vreme vlade srpske majke Nedića je nešto slično propisalo, doduše sa za ljude koji pripadaju jednom drugom narodu.
wukadin wukadin 13:03 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

JJ Beba
Danas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.baš suprotno....teorija jovana cvijića da su dinarski tipovi pravi srbi zasnovana je na stereotipima i kao svaki stereotip je nezdrava a bogami i vrlo fašisoidna. u modernoj nauci ovakve teorije su odavno prevaziđene, zastarele


Ima jedna bitna stvar koja se zaboravlja kod porekla. Imamo dva ekstrema
1. Svi ljudi su isti, ko dručkije kaže fašista je, rasista, nacista
2. Ljudi su determinisani genima, to je fiksirano i te razlike su nepremostive.

Između je realnost.
Može se i bukvalno reći "ko na brdu, ak imalo stoji..." Zaista već sam pogled otvara perspektive, godi egu, što takođe vodi do ambicija i preke naravi. Ljudi koji dolaze u veliki grad iz manjih sredina su osim toga povezani i međusobno se pomažu (to važi i za tzv. Južnu prugu). Ljudi iz "pasivnih krajeva" su željni svega, što povećava ambiciju. Ne važi to samo za njih. Pa nisu li tako oni sa posnog severa Evrope krenuli da osvajaju baš ceo svet, što je bilo osnova faustovske (zapadne) kulture!? Kinezi su isto imali prekomorske ekspedicije, ali uopšte nisu imali takvu želju, jer su već bili na veoma plonoj zemlji.

A šta je sa naslednicima? Pa vuku gene koji nisu ništa apstraktno, nego proističu iz uslova sredine. Jednu, dve, tri genracije... Antropološke studije su pokazale da potomci doseljenika Jevreja i Poljaka počinju da liče, čak i ako se ne mešaju. Jer žive u istoj sredini.
Ali tvrditi da poreklo nema baš nikakve veze je besmisleno. Ko je nekada bio u menzi studentskog doma mogao je videti kako je to kad Crnogorac uđe

Logično je da "brđani" ili "gorštaci" imaju "kliker", da uspevaju. Ono što može da ih zakoči je kolektivna odbojnost sredine, tamo gde je ima. U Srbiji (odnosno Beogradu) toga nije bilo, i gde je bilo među stanovništvom zakočeno je sa najvišeg mesta. Takve stvari inače idu odozgo. Kad su jednom uspostavili veze čuvali su ih preko rođačkih i zemljačkih klanova.
Jedno su patetične generalizacije "uvaženog akademika", a drugo praviti se da neke stvari ne postoje. Inače iz teksta se vidi da ga piše čovek kojeg je vreme pregazilo.

p.s. Imam ja teoriju o razlici između ratara i stočara. Ratari stvarno crknu od posla, nije im ni do čega. A čobani imaju vremena da raspredaju o tome hoćemo li se prikloniti ruskom ili japanskom caru...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:32 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Milutin Milošević
Ovako pocinje svaki fasizam

Danas dinarci, sutra ljubitelji ptica pevačica, pa sakupljači maraka, pa ko zna ko sve ne.



Samo da ne udari na blogere.
filantrop filantrop 18:39 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Ljudi koji dolaze u veliki grad iz manjih sredina su osim toga povezani i međusobno se pomažu (to važi i za tzv. Južnu prugu). Ljudi iz "pasivnih krajeva" su željni svega, što povećava ambiciju.


He, Vukadine, sam si sebi skocio u usta :))))))

Ovim stereotipom kojim si pokusao da indirektno raspalis po dosljacima si pokazao da si pun predrasuda prema starosedeocima , jer impliciras da su apaticni i neambiciozni - nista nije dalje od istine.
g.radicevic g.radicevic 19:48 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Tokom novije, 200 godina duge istorije ove nacije, najbolnija je ta konstanta tzv. srpske elite, političke, svešteničke, vojne, intelektualne, akademske..


kakav narod,
takva i elita.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:10 03.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

mirelarado
Власник шешира није неки обичан комшија, већ општински функционер, саветник Бјонди (5:03).


radojicic92 radojicic92 03:43 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Власник шешира није неки обичан комшија, већ општински функционер, саветник Бјонди (5:03).

pa dobro Mirela, ni dobri domacin nije bas obican domacin vec antifasista.
I sad ga blogovatelj proglasi za fasistu, nije u redu.
On se koliko se secam uneredio u gace od ricinusa crnokosuljaskog.

mirelarado mirelarado 04:12 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

radojicic92
Власник шешира није неки обичан комшија, већ општински функционер, саветник Бјонди (5:03).

pa dobro Mirela, ni dobri domacin nije bas obican domacin vec antifasista.
I sad ga blogovatelj proglasi za fasistu, nije u redu.
On se koliko se secam uneredio u gace od ricinusa crnokosuljaskog.


Управо тако. А саветнику Бјондију, дакле фашисти на власти, морао је да плати одштету за шешир.
wukadin wukadin 09:18 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Ovim stereotipom kojim si pokusao da indirektno raspalis po dosljacima si pokazao da si pun predrasuda prema starosedeocima , jer impliciras da su apaticni i neambiciozni - nista nije dalje od istine.


Stereotipi? Ja govorim o prosečnim vrednostima, koji se održavaju preko verovatnoće. Recimo verovatnoća 80% da će neko ko dođe u grad iz siromašnije oblasti biti ambiciozan. Ako su mu roditelji i dedovi (i babe) iz istog grada verovatnoća je 40%... lupam je li, ali ima neke logike.
A je li što bi neko ko je neambiciozan bio apatičan?! Je li to neki stereotip?!?

Evo na ličnom primeru. Moj ćale čiji je otac došao iz Podgorice u Beograd i bio poštanski službenik (ćele se rodio u Berovu u Makedoniji jer je deda bio radikal pa nešto zglajzao, od devete godine je u BG) znao je reći "Ambicija je mač sa dve oštrice".
Eto sa očeve strane, sa mamine sam bar četiri generacije u Beogradu (kako se to kaže). Da li sam ambiciozan? Nisam i ne vidim to kao problem. Nisam ambiciozan u smislu mesta na poslu pa čak ni u pogledu love. Druga stvar su umetnička postignuća, virtualne rasprave i prigodna sujeta koju svakako imam.
Da li sam apatičan? Naravno da ne! I baš zato što nisam ambiciozan. Meni posao ne služi samo da radim, nego i da se zezam, upoznajem ljude...

Baš mi to "apatičan i neambiciozan" deluje kao neki liberal-kapitalistički trip, još jedna stereotipija. Je li ti sad jasnije?!
blogovatelj blogovatelj 20:14 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

pre bi rekao da se gazdin sin popishao komsiji na sesir, pa je gazda flipno jer je kulturan covek, a deda prdi da se malo opusti jer ovo gleda svaki dan


Moras malo dublje da razmisljas.
Pevac u pesmi Djordja Balasevica nije pevac.
Geda gluperda u pesmi Balasevica nije Geda.
Felinijev Amarkord je pravljen kao umetnikovo vidjenje stvaranja fasizma u Italiji. To sto si ti video vidi svako, to sto ti nisi video treba da se ukapira. Zato je Amarkord remek delo.
Svaki fasizam pocinje u malogradjanskoj sredini, koja je u sceni rucka opisana. Ako ne mogu u rodjenoj kuci da pricaju za ruckom normalno, kako bi mogli sa bilo kim i bilo kada da pricaju normalno?
Isto kao sto u Kusturicinom Podzemlju recenica "Us'o majmun u tenak, bice katastrofa" ne znaci bukvalno to, nego znaci "Majmun se latio oruzja, cuvajte se"
Ti si se toj sceni pretpostavljam smejao. Ceo bioskop kad sam gledao se tome smejao. Ja sam se najezio, zmarci su mi isli niz ledja kad sam to cuo prijatelju.
Mnogi od nas su na svojoj kozi osetili kako izgleda kad se majmun domogne oruzja.
Secam se premijere Podzemlja u BG i reportaze povodom toga na TV-u. Svetlana i Zeljko (znas koji) su bili opcinjeni filmom, ne ukapiravsi da su Miki Manojlovic i Mirjana Jokovic u stvari njih dvoje, i da su u filmu predstavljeni kao vrhunski neljudi, blistave spoljasnjosti.
To je velicina umetnosti.
Postoji Gojina slika gde je nacrtao carsku porodicu i dobio od njih brdo para zato sto su bili opcinjeni kako im je naslikao garderobu. Uopste nisu primetili diveci se svojoj spoljasnjosti da im je svu zlobu cele porodice uneo u lica. Nadji sliku na netu pa gledaj, ukapiraces nadam se.
Nisam ekspert za umetnost, ne znam vise detalja o toj slici ali mislim da ti je i ovo dovoljno..
Ako volis da ti u filmu sve direktno kazu, gledaj Dzems Bonda. Ako zelis da ukapiras nesto, gledaj prave filmove i to mnogo puta. I razmisljaj dok gledas.
mirelarado mirelarado 21:25 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

blogovatelj


Морам рећи, Блоговатељу, да си овде можда мало претерао у тумачењу сцене за ручком. Амаркорд је филм Фелинијевих сећања на властиту најранију моладост, одрастање у Риминију. То се догађало у доба фашизма и он се огледа у оним егзалтираним школским наставницима када школу посећују фашистички прваци, у свим масовним сценама, попут дочека прекоокеанског брода, у маштању дечака о тадашњем идолу - Мусолинију. Призор за ручком је хумором обојена типична италијанска породична сцена. Несташна деца, ујак паразит, сенилни деда, уморни отац, мајка која се труди да им свима угоди, па убрзо и сама изгуби живце. Кустурица је сам рекао да је сцена прославе у филму Сјећаш ли се Доли Бел? омаж овом Фелинијевом породичном ручку.

Отац породице очито није фашиста, напротив. Он гунђа против режима, одбија да слуша пренос говора на тргу. Пошто га је неко (највероватније брат његове жене, зет који живи на његовој грбачи) откуцао, приводе га и силом му дају рицинус, што је био фашистички вид обрачуна са безопасним неистомишљеницима.
blogovatelj blogovatelj 22:23 04.11.2009

Re: Preporuka najveca moguca

Морам рећи, Блоговатељу, да си овде можда мало претерао у тумачењу сцене за ручком.


Felinijeva mladost se preklapala sa radjanjem fasizma u Italiji i normalno je da se to i u filmu preklapa. Ima vise paralelnih prica, jedna je od njih o njegovom odrastanju a druga opet o radjanju zla. Prikazana je malogradjanska sredina koja je kao stvorena za bujanje takve ideologije. Ceo film kljuca od opisa malogradjana.
Jedna od karakteristicnih je ta scena za ruckom. Naravno da oni nisu fasisti, to je sasvim jasno.
Ali ne postoji plodnije tlo za sirenje mentalne zaraze nego sto je palanka. Netrpeljivost prema drugome ko je razlicit najbolje se tu vidi. U selima gosta primaju oberuckke u kuce jer gost retko nailazi, a u gradovima gosta niko ne primecuje, jer ako je grad veliki, niko nikoga ne primecuje, previse ima ljudi.
Primeti isto da demagoske price na izborima u Srbiji najbolje prolaze u mestima od 20.000 do 50.000 ljudi.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:01 02.11.2009

Kolonijalna Srbija

Evo celog teksta - ali ne iz Blica, a i ne od juče, nego još iz doba kada je Klošmerl bio "premijer".

http://www.ciode.ca/intervju/01-mihajlovic.html

intervju
Akademik Dragoslav Mihailović

Kolonijalna Srbija

Ovo zasluženo, ili nezasluženo breme ćemo nositi kao nezaboravnu i nezaobilaznu moralnu stigmu. Nema i neće biti milosti za nas na ovom parčetu Evrope ni u sadašnjosti ni u budućim decenijama. Imenica Srbin će i dalje u celom svetu imati značenje najveće poruge, kaže čuveni pisac

Piše: Nebojša Milosavljević

Najveći živi srpski pisac, autor knjiga koje su ostavile neizbrisiv trag u našoj knjiže-vnosti („Petrijin venac“, „Kad su cvetale tikve“, „Čizmaši“, „Goli otok“...), bivši zatočenik najgoreg komunističkog kazamata i čovek koji je imao tu „čast“ da lično J.B. Tito zabrani predstavu rađenu po njegovoj knjizi, objavio je novu knjigu pod nazivom „Vreme za povratak“. U njoj su sadržana razmišljanja, članci i govori zabeleženi u poslednje dve godine u kojima se autor osvrće na stanje u današnjoj Srbiji, neophodnu reformu jezika i situaciju u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti. Tekst je izazvao burne reakcije, što i ne čudi jer Mihailović već decenijama bez ustezanja govori ono što misli i stoji sam na vetrometini bez obzira na cenu takvog stava.

Fatalna ideja jugoslovenstva

Kada je počeo sunovrat Srbije i ima li šanse da se on zaustavi?
- Pre skoro jednog veka smo, sa samoubilačkom glupošću, zaključili da je za istoriju zanimljivije ako prestanemo da budemo ono što jesmo i krenemo da postanemo ono što nismo. Još smo, već posle prve kataklizme - a njih je bilo više - izmislili da nas je u nesreću neko gurnuo. „Velike sile su nas prisilile“- dovikuju nam istoričari, a za njima trče i svi ostali. Zašto ni u jednoj istorijskoj čitanci ne stoji, jasno i glasno, da smo se i 1914. i 1918. i svih drugih godina u dvadesetom veku - prevarili? To nam je nužno za izlečenje, ukoliko uopšte želimo da se izlečimo.
Često ističete da je ideja o Jugoslaviji kao zajedničkoj državi, bila fatalna za Srbiju.
- Jugoslovenska državna zajednica, u koju je srpski narod ulagao životvorne nade kroz čitav XX vek i za čije je ostvarenje Srbija bahato žrtvovala više od četvrtine, neki kažu i punu trećinu, svog stanovništva, a to je bio onaj njegov najvitalniji deo, srušila se devedesetih godina u lomu i dimu krvavog građanskog rata. I uz sve naše iluzije, ne možemo od sebe sakriti da se ovo desilo zbog neslaganja drugih jugoslovenskih naroda da žive sa nama. Moramo priznati da za te strašne događaje mi snosimo nemali komad odgovornosti. U času kada se morala okrenuti sebi i demokratskom načinu unutrašnjeg života, i kada je za to pred sobom imala otvoreni put, Srbija je pregla da silom odbrani dve promašene i izgubljene državne koncepcije - Jugoslaviju i socijalizam. Od njih dveju, ne može se izabrati koja je promašenija i tragičnija.
Sve nas to košta a, po svemu sudeći, koštaće nas još dugo.
- Srpska država, bude li opstala, a i to je u ovom trenutku možda u pitanju, može da bude osuđena od međunarodnih sudova na plaćanje višedecenijskih ratnih reparacija pojedinim bivšim jugoslovenskim zemljama kao uhvaćena agresorska država. Sve ćemo to u budućim decenijama i vekovima, zaslužili ili nezaslužili, nositi kao nezaobilaznu i nezaboravnu istrijsku i moralnu stigmu. Nema i neće biti milosti za nas na ovom parčetu Evrope ni u sadašnjosti, ni u budućnosti. Imenica Srbin će i u sledećim decenijama u celom svetu imati značenje najveće poruge.
Koliko je ideja jugoslovenstva danas živa u Srbiji?
- Nesumnjivo je da ta ideja i danas postoji i da i dalje deluje pogubno na Srbiju. Počevši od predsednika vlade Vojislava Koštunice, pa do urednika najvećih glasila, od kojih je malo ko Srbin iz Srbije, ideja o nekakvom zajedničkom suživotu i dalje živi. Jugoslovenstvo je izazvalo i okretanje glave od naših unutrašnjih teškoća. Baveći se drugima, mi nemamo vremena za sebe. Jugoslovensko raspoloženje u narodu i inteligenciji, iako je država sa takvim imenom propala, i spremnost da se ona u mrtvačkom sanduku brani i oružjem, kao da to ne podrazumeva nasrta-nje na one koji to neće, mentalno nije bilo daleko od maloumnosti.

Što južnije to tužnije

U najnovijoj knjizi značajan deo posvećujete pitanju jezika, odnosno neophodnosti reforme srpskoga književnog jezika.
- Kao član Srpske akademije nauka i umetnosti, već više od dve decenije bezuspešno pokušavam da ubedim njeno Odeljenje jezika i književnosti, pa time i nju samu, da je radi dobrog rada potrebno u izvesnoj meri bolje prilagoditi jezičku naučnu politiku stanju naroda u Srbiji. Prvi put u predavanju decembra 1981, drugi put 1984. a zatim u više navrata uzgredno i u nastupima na skupštinama Akademije, tvrdio sam da je jezička politika Srbije, formirana u XIX veku, kroz čitav XX vek imala u vidu područje Jugoslavije, a od srpskih zemalja pre svega Crnu Goru i donekle Hercegovinu, pri čemu je Srbiju, iako je ona organizator i finansijer te politike, zapostavljala.
Pominjete podelu na novoštokavski i staroštokavski.
- Na dijalektološkoj mapi onoga što se pre dvadesetak godina zvalo uža Srbija, ocrtavaju se podele na dva krupna područja. Prvo, uslovno nazvano novoštokavsko ili vukovsko, obuhvata Beograd, mada u njemu većina stanovništva potiče sa juga, i zapadnu Srbiju, i drugo starije štokavsko ili kako ga lingvisti nazivaju - starije novoštokavsko područje. Upravo to područje sa preko 3,2 miliona stanovnika koji čine 56 odsto srpske populacije i sa tri velika dijalekta je ono sa čim vukovska jezička reforma ne računa i oduvek je potpuno isključeno iz književnog jezika. Možemo bez kolebanja reći da se na novoštokavskom području govori bolje i lepše, odnosno da mi, staroštokavci, govorimo nepravilnije i ružnije, ali može se zapaziti i to da je gledanje nauke na staroštokavsko područje veoma nepravedno. Ne može se samo tako zanemariti jezik kojim govore Srbi u Kruševcu, Kraljevu, Kragujevcu, Nišu, Vranju, Ćupriji, Jagodini...Jer najveći deo istorije srpskog naroda ostvaren je upravo ovde, te je i nauka o jeziku možda morala svoje težište da potraži tu gde se istorija i stvarala i za koju su date najveće žrtve. Netrpeljivost nauke o jeziku prema srbijanskim dijalektima, kao da još živimo u XIX veku, ima mnogo teže posledice, i kulturološke, i moralne i civilizacijske.

Umreću zadovoljan

Kakvi su vaši planovi za budućnost i na čemu sada radite?
- Čovek u mojim godinama nema mnogo prava, a ni razloga da razmišlja o nekoj budućnosti. Zdravlje popušta, mogu reći da sve više gledam u prošlost i drago mi je da sam uspeo da uradim i više nego što sam očekivao. Umreću zadovoljan.

I literatura stvarana na tom jeziku često je puta bila marginalizovana i potcenjena.
- Još posle Prvog svetskog rata teško su diskvalifikovani, i jezički i etički, Borisav Stanković, Dis, Momčilo Nastasijević. Posle Drugog rata, za vreme titoizma, kada su političke diskvalifikacije u književnosti predstavljale redovan posao vlasti i jedine partije i sipale na sve strane, ipak su nekako lakše birale ovu, staroštokavsku teritoriju. Dobrica Ćosić, Antonije Isaković, Milisav Savić, Živojin Pavlović, Ivan Ivanović, Vidosav Stevanović, i dosta drugih poreklom odavde, takoreći stalno su bili na dnevnom redu duhovnih policajaca, koji su slatko srkali sa jezičkih predrasuda. Ovi pisci su se uvek pre drugih nalazili na spiskovima tzv. crnog talasa u književnosti, seljačke literature, populizma, nacionalizma.
Značajnu ulogu u tome odigrali su i postmodernisti.
- Deo predrasuda savremenog postmodernizma, koji voli da stvaraoce poreklom sa dijalekatskog područja prikazuje kao znojave primitivce koji đuskaju i pevaju sa obnaženim pevačicama turbo-folk muzike u nekoj kafani na južnoj pruzi , takođe bi, po mom mišljenju, mogao da proističe iz jezika. Postmodernisti i dele književnost na gradsku i seosku, pa su pisci poreklom sa staroštokavskog terena, dabome, seljaci, a oni gospoda, doduše na majku pomalo brkati i u očevim prtenim opancima. Ovi zaboravni nekadašnji učenici komiteta SK i današnji vedri nastavljači ideja druga Tita, u literaturi i drugde, ovim piscima često dele packe kao nacionalistima, a i svakojake druge.

Nametnuta elita

Vaša reč na redovnoj Godišnjoj skupštini Srpske akademije nauka i umetnosti u junu prošle godine, naišla je na brojne komentare. O čemu se, zapravo, radi?
- Govorio sam o onome o čemu govorim već dugo godina, a to je zabrinutost za Srbe i Srbiju kao njihovu državu. Rekao sam da nijedan narod koji vodi računa o drugima, a prema sebi je nebrižlljiv, ne može opstati. Za još veću nevolju, jedina srpska zemlja na Balkanskom poluostrvu koja ima sposobnost da kako-tako štiti čitav srpski narod upravo je Srbija. Srbi bi mogli da prežive sve druge bitke, ma koliko one bile tragične, osim gubitka Srbije. Kakav god bio, jedino u Srbiji živi narod koji je nužan za opstanak svih Srba i on se ne može zameniti nikojim drugim, kao što to, nudeći se, priželjkuju rasistički nastrojeni Crnogorci. Sa nestankom Srba u Srbiji nestali bi i ostali Srbi na Balkanu.

Voli ono što imaš

- Šta nama, po nesreći rođenima na području koje Vuk, kao pripadnik jednog već jako poznatog samozaljubljenog mentaliteta, nije zavoleo, danas još ostaje? Ostaje nam nada da naša denacionalizovana otadžbina, još po imenu zvana Srbija, neće i dalje ostati tako tupoumna da sama izdržava i podržava sopstvenu propast i da će najzad malo krenuti i u svoje spasavanje. A za početak bi bilo dovoljno da u odnosu na bivšu jugoslovensku braću, u spoljnim poslovima, prosveti, kulturi, proglasi da će se držati poznatog međunarodnog principa reciprociteta. Onda će biti interesantno videti kako će se u takvom uzdržanom susedstvu držati država Crna Gora. Naravno, za to će biti potrebno da državu Srbiju pred Crnom Gorom ne predstavlja niko ko se nalazi na nekoj "rezervnoj" crnogorskoj listi. Ako nemaš ono što voliš, savetuju psiholozi, voli ono što imaš. Ako sebe ubuduće tako upravimo, može se desiti da jednog dana dođemo do uzbudljivog zaključka da ono što imamo - možda i nije baš tako ružno.

Kakav je danas odnos Srba iz Srbije i tzv. prekodrinskih Srba?
- Pripadnici našeg naroda rođeni preko Drine i Save koji danas žive u Srbiji nadgornjavaju se sa Srbijancima kao sa najgorim neprijateljima. Vodeći računa jedino o foteljama u koje su uskočili - što su, priznajmo, kao prezaštićeni, često postigli i na nedoličan način - a nikako i o poslovima koje na tim mestima moraju da obavljaju, oni u koječemu prosto vuku Srbiju u nazadak i propadanje. Nikako ne smemo zaboraviti da su u XX veku u najveće nesreće Srbiju naterivali, uz Hrvata Josipa Broza, kriptocrnogorci Aleksandar Karađorđević i Slobodan Milošević. Ali, ma koliko se nesrbijancima činilo da bi im sudbina na ovim prostorima bila srećnija bez Srbijanaca, to se neće dogoditi. Srbe je na Balkanu pre svega očuvao srbijanski opanak sa kljuncima, ma koliko god on nekima izgledao blatnjav i smrdljiv.
Kod mnogih vlada uvreženo mišljenje da nesrbijanci predstavljaju elitu srpskog naroda i da je to navodno zasnovano na naučnim osnovama.
- Dva krupna čoveka srpske nauke dovela su Srbiju u XX veku u intelektualnom pogledu u velike nevolje. To su, naravno, bili Jovan Cvijić i Aleksandar Belić. Obojica su se u svojim naukama trudili da se dodvore jednom samodržačkom kralju i obojica su nastojali da osnovicu države koju je on želeo da ovekoveči pronađu u njenom zemljopisnom središtu. Ne treba mnogo ni nagađati da su to središte oni videli u blizini Crne Gore i Hercegovine. Ne ulazeći u pitanja balkanske antropologije, u kojoj su najviše Cvijićeve ocene dobili pripadnici naroda koji takve ocene ne zaslužuju i koji više ne žive sa nama, ja bih rekao da srpska država takvu nauku treba da uputi na izdržavanje onima za čije dobro radi.
Govorili ste i o „tajnom ratu“ SANU protiv Srbije.
- Ovaj tajni rat protiv Srbije u ime Srpske akademije nauka i umetnosti vodi njeno Odeljenje jezika i književnosti. Glavnu reč u tom ratu vode četiri njegova uvažena člana - Matija Bećković, Milka Ivić, Predrag Palavestra i Nikša Stipčević - dok ostali gledaju i ćute. Dvojica akademika od navedeno četvoro, Bećković i Palavestra, pripadaju i Dvorskom savetu dinastije Karađorđevića, koja je po tradiciji projugoslovenska i od toga, izgleda, ne može odustati. Stoga smatram da on u našoj Akademiji ne bi smeo da ima ulogu koju sada ima.
U čemu se, konkretno, sastoji taj rat?
- Raspadom doktrine srpskohrvatskog jezika najviše je pogođena središnja Srbija čija je većina od 56 odsto stanovnika ili 3,2 miliona žitelja, u zajedničkom jeziku bila gurnuta u dijalekt. Moglo bi se reći da su se tako zavidljivi poluistorijski delovi našeg naroda osvetili onima koji su, ginući, stvarali istoriju. Pošto ih je obeležila, srpska lingvistika narečjima u Srbiji više ne posvećuje nikakvu pažnju. Sa stvaranjem hrvatskog, bošnjačkog i crnogorskog jezika na tlu nekadašnjeg srpskohrvatskog, kojim će se jezikom odsad služiti većina u Srbiji? Ili će možda biti bolje da tu masu otfikarimo i prepustimo drugima? Jezička nauka nastavlja da se, na račun Srbije, bori za propalu doktrinu jedinstvenosti, i dalje je nazivajući srpskohrvatskom. Tako će ispasti da će se u Srbiji ne samo vukovska manjina nego i omalovažavana dijalekatska većina služiti jednim ocrnogorčenim jezikom koji će se još nazivati nepostojećim srpskohrvatskim. Ova promašenost se naročito vidi u Akademijinom Rečniku srpskohrvatskog književnog i narodnog jezika, za koji je akademik Predrag Palavestra rekao da će poslužiti za stvaranje drugih rečnika.
Gde vidite razlog za ovakvu situaciju?
- Možda razloge treba tražiti u činjenici da tri četvrtine Akademijinih članova ne potiče odavde, pa njima, koji o svojoj postojbini verovatno neguju neka uobraženja, sadašnja zemlja izgleda neugledna i slabija? Makar i sasvim skromno poštovanje za tle kojim danas hode, koje mi vidimo među najlepšima u Evropi, a ne samo neprekidno osvrtanje ka krajevima odakle potiču, sigurno bi vodilo većem dobru za sve nas, pa i boljoj sigurnosti i za ove ovde i za one koje su negde ostavili. Nije mi ni na kraj pameti da potenciram bilo kakve podele i da srpski književni jezik uguram u neki srbijanski dijalekatski gunj. Samo govorim o tome da je nestvarno očekivati da će Srbija, u jeziku i drugde, više voleti neku drugu srpsku zemlju nego sebe samu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:06 02.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Hvala za ovaj tekst. Čini mi se da on govori o istoj temi (mada više se bavi jugoslovenstvom), ali da nije isti kao onaj koji sam ja prekucao. U svakom slučaju, pojašnjava tezu gospodina Mihajlovića, ali je ublažava njegov isključivi i, po mom mišljenju, nakaradni stav i odnos prema "dinarcima".
medjutim92 medjutim92 17:33 02.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Izjava koju je Milutin naveo u uvodu bloga je odvratna.

Teza o lose postavljenom knjizevnom jeziku, s tim vec mogu i da se slozim, mada sa manje ostrascenosti..
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:38 02.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Izjava koju je Milutin naveo u uvodu bloga je odvratna.

Koja? Citirana ili neka moja?
ivana23 ivana23 17:49 02.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija


Mislim da je citirani deo iz ovog intervjua
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:04 03.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Pre skoro jednog veka smo, sa samoubilačkom glupošću, zaključili da je za istoriju zanimljivije ako prestanemo da budemo ono što jesmo i krenemo da postanemo ono što nismo.

Da, neki kao on su uvek mislili da je bolje da prestanemo da budemo ovozemaljski normalan narod i zovemo sami sebe nebeskim, pona[aju'i se kao da smo mi jedini takvi i da nam niko nije ravan a svako kriv.
Pripadnici našeg naroda rođeni preko Drine i Save koji danas žive u Srbiji nadgornjavaju se sa Srbijancima kao sa najgorim neprijateljima. Vodeći računa jedino o foteljama u koje su uskočili - što su, priznajmo, kao prezaštićeni, često postigli i na nedoličan način - a nikako i o poslovima koje na tim mestima moraju da obavljaju, oni u koječemu prosto vuku Srbiju u nazadak i propadanje.

Ovo je posebna vrsta šovinizma prema pripadnicima istog naroda.
Nikako ne smemo zaboraviti da su u XX veku u najveće nesreće Srbiju naterivali, uz Hrvata Josipa Broza, kriptocrnogorci Aleksandar Karađorđević i Slobodan Milošević. Ali, ma koliko se nesrbijancima činilo da bi im sudbina na ovim prostorima bila srećnija bez Srbijanaca, to se neće dogoditi. Srbe je na Balkanu pre svega očuvao srbijanski opanak sa kljuncima, ma koliko god on nekima izgledao blatnjav i smrdljiv.

Da li on pod Srbijancima podrazumeva sve stanovnike, državljane Srbije, sigurno ne već samo Srbe. Jedino što ovde otvoreno kaže je da on na Srbe van Srbije gleda kao manje vredne. Nije tačno da je samo opanak kljunaš očuvao Srbe, a čak ne ni one u Srbiji jer su nosili tursku nošnju.
Bilo bi lepo da gospodin akademik nosi te opanke kada im pripoisuje tolike zasluge.
Šta nama, po nesreći rođenima na području koje Vuk, kao pripadnik jednog već jako poznatog samozaljubljenog mentaliteta, nije zavoleo, danas još ostaje? Ostaje nam nada da naša denacionalizovana otadžbina, još po imenu zvana Srbija, neće i dalje ostati tako tupoumna da sama izdržava i podržava sopstvenu propast i da će najzad malo krenuti i u svoje spasavanje.

Po njemu Srbiju denacionalizuju prekodrinski Srbi što je i kao pomisao suludo.
A kad je o Vuku reč pa on je upristojio i stvorio autentičan srpski jezik, umesto bugarsko-rusko-makedonsko-staroslovenske varijante sa dosta turcizama.
Kad vidimo ko nam je i sa kojim stavovima sve akademik nije ni čudo što ne možemo da se izvučemo iz gliba istorije.
Šteta, sjajan pisac da se blamira iznošenjem ovakvih necivilizacijskih stavova.
Ivan Marović Ivan Marović 00:08 03.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Milan Karagaća
Da li on pod Srbijancima podrazumeva sve stanovnike, državljane Srbije, sigurno ne već samo Srbe.
Srbijanci su oni što su u prvom svetskom ratu nosili zelenu uniformu.
medjutim92 medjutim92 08:41 03.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Milutin Milošević
Izjava koju je Milutin naveo u uvodu bloga je odvratna.

Koja? Citirana ili neka moja?


Citirana, naravno.
halman halman 10:55 03.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Srbijanci su oni što su u prvom svetskom ratu nosili zelenu uniformu.


Е свака ти част Иване !!!????

До када ће бре нас који смо рођени у Србији и чији су аскурђели и сукурдови рођени овде, називати Србијанцима??? Па ваљда смо ми СРБИ!!!???
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:51 03.11.2009

Re: Kolonijalna Srbija

Izjava koju je Milutin naveo u uvodu bloga je odvratna.

Koja? Citirana ili neka moja?

Citirana, naravno.

Pretpostavio sam, ali rekoh: da proverim. Hvala na pojašnjenju
Ivan Marović Ivan Marović 17:03 02.11.2009

Srbijanci i Srbi

Migracioni tokovi na Balkanu se ne menjaju poslednjih hiljadu godina. Ali naravno, mnogo je lakše to pretvoriti u politizovano pitanje da li ti je pre sto godina pradeda nosio zelenu ili plavu uniformu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:07 02.11.2009

Re: Srbijanci i Srbi

Migracioni tokovi na Balkanu se ne menjaju poslednjih hiljadu godina. Ali naravno, mnogo je lakše to pretvoriti u politizovano pitanje da li ti je pre sto godina pradeda nosio zelenu ili plavu uniformu.

Nažalost, ovo je napisano na kraju prve decenije dvadeset prvog veka.
halman halman 11:03 03.11.2009

Re: Srbijanci i Srbi

politizovano pitanje da li ti je pre sto godina pradeda nosio zelenu ili plavu uniformu.


Важно је важно, прадеда плаву, а деда са петокраком па на Дедиње, тата угледни друг члан, а ти вероватно ЛДП....
Ivan Marović Ivan Marović 16:51 03.11.2009

Re: Srbijanci i Srbi

halman
Важно је важно, прадеда плаву, а деда са петокраком па на Дедиње, тата угледни друг члан, а ти вероватно ЛДП....
Jel' ti to meni nešto imaš da poručiš?
tyson tyson 11:48 04.11.2009

Re: Srbijanci i Srbi

Jel' ti to meni nešto imaš da poručiš?
Možda da je vreme da se uzme telefon u šake i obrnu stari drugari Andrić i Ranđić, čisto da se vidi kako su i ima li neko slodono mesto možda...




dirtyharry dirtyharry 17:06 02.11.2009

Ozbiljna tema...

Obično svoj blog koristim da pišem neke vedrije teme, ali daleko od toga da zatvaram oči pred ovako nečim. Kao što gazda bloga reče ne bih sada da ulazim u neku polemiku oko ideje Jugoslovenstva i opet o nekoj podeli na naše i njihove. Ono što ne mogu da pojmim je da su ovo reči akademika koji treba da edukuje ovaj polupismeni narod.

Najviše što mrzim je netrpeljivost, generalizovanje i mržnju prema bilo kom narodu na osnovu toga ko su i šta su. Ne čitam novine jer nemam previše vremena ali se pitam postoji li neka cenzura za ovako nešto ili se tekstovi štampaju onakvi kakvi jesu na osnovu toga ko ih je napisao. Užas.

Preporuka.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:09 02.11.2009

Re: Ozbiljna tema...

Obično svoj blog koristim da pišem neke vedrije teme, ali daleko od toga da zatvaram oči pred ovako nečim

Imamo istovetan pristup. To me je i nateralo da objavim ovaj tekst. Ima stvari o kojima se jednostavno ne može ćutati
tyson tyson 11:25 03.11.2009

Re: Ozbiljna tema...

da su ovo reči akademika koji treba da edukuje ovaj polupismeni narod
Pa, izgleda da mu je bar onaj deo o unakarađivanju jezika utemeljen na stvarnosti.




libkonz libkonz 17:07 02.11.2009

Nije to prvi put

da pokazuje takav stav.
Mogu samo da ga žalim, nije znao da se izbori sa sopstvenim kompleksima.
drug.clan drug.clan 17:21 02.11.2009

sta reci

jadan covek
Domazet Domazet 04:15 03.11.2009

A dje jadan...

drug.clan
jadan covek
...jadan nebio Druze Chlanu. Pa ti bi e da su ljudi Sveci!? E pa nijesu, Druzhe i dobro je shto nijesu. Da jesu od koga bi Partiju pravio, svi bi davno na nebo poshli...

Nego ja, kako nekako na brzinu prochitah gazda Milutinovo pisanije, reko e je neshto Dottorea na zub uvatio. Kad ono nije no Dragoslava Mihajlovica!? Neka ve ljudi nemote ga dirat. Ada on je Tikve napisa i od mene boljeg chovjeka napravio. Ovakvi kakvi sam josh bi tri put grdji bio da ih nijesam prochita! Neka te Dragoslave ako ti je tako lakshe, udri po ovijama nashima dinarskim glavudzama. Dugujemo ti, i ja i svi moji. Samo ti pishi a mi cemo lako. Tvrde su to glavudze. Neka ti je prosto, bolje ti brate pomoravskii no neko tudji...


drug.clan drug.clan 15:09 03.11.2009

Re: A dje jadan...

Domazet
drug.clan
jadan covek
...jadan nebio Druze Chlanu. Pa ti bi e da su ljudi Sveci!? E pa nijesu, Druzhe i dobro je shto nijesu. Da jesu od koga bi Partiju pravio, svi bi davno na nebo poshli...

Nego ja, kako nekako na brzinu prochitah gazda Milutinovo pisanije, reko e je neshto Dottorea na zub uvatio. Kad ono nije no Dragoslava Mihajlovica!? Neka ve ljudi nemote ga dirat. Ada on je Tikve napisa i od mene boljeg chovjeka napravio. Ovakvi kakvi sam josh bi tri put grdji bio da ih nijesam prochita! Neka te Dragoslave ako ti je tako lakshe, udri po ovijama nashima dinarskim glavudzama. Dugujemo ti, i ja i svi moji. Samo ti pishi a mi cemo lako. Tvrde su to glavudze. Neka ti je prosto, bolje ti brate pomoravskii no neko tudji...



nisam bas najbolje upucen u te jezike ali mi se cini da ti slabo nesto ide ovaj "dinarski" jezik, ne znam da li je to trebao biti maternji ili neki drugi ali meni ne lici ni na jedan poznat? mozda neli lokalni dijalekat?


sto se partije tice ne moras da se brines, jer oni sto je napravise onomad bejahu veci sveci nego monasi danas, toliko dobri da sam upotrebio i zaboravljeno glagolsko vreme kako bi to istakao

Domazet Domazet 17:36 03.11.2009

Ne sveci no ...

drug.clan
nisam bas najbolje upucen u te jezike ali mi se cini da ti slabo nesto ide ovaj "dinarski" jezik, ne znam da li je to trebao biti maternji ili neki drugi ali meni ne lici ni na jedan poznat? mozda neli lokalni dijalekat?


sto se partije tice ne moras da se brines, jer oni sto je napravise onomad bejahu veci sveci nego monasi danas, toliko dobri da sam upotrebio i zaboravljeno glagolsko vreme kako bi to istakao

...obichnio ljudi. to ti mogu posvedochiti iz prve ruke.

A shto se dijalekta tiche, ja sam ti Cikota po rodjenju al' mi nije maternji. Mogao bi bit ochinji. Matrernji bi morao biti kombinacija kninskog i cetinjskog govora sa beogradskim razvlachenjem. Authentic enough?
drug.clan drug.clan 20:24 03.11.2009

Re: Ne sveci no ...

A shto se dijalekta tiche, ja sam ti Cikota po rodjenju al' mi nije maternji. Mogao bi bit ochinji. Matrernji bi morao biti kombinacija kninskog i cetinjskog govora sa beogradskim razvlachenjem. Authentic enough?



samo jos da ga nenako proguras u "standardne" dijalkte
bandi fornoski bandi fornoski 17:40 02.11.2009

Dinarci i ostali

Nikola Tesla je bio jedan tipičan violentni Likota koji nam je mnogo zla naneo. Željko Ražnjatović Arkan je, sa druge strane, bio fini urbani tip, pitomi poslastičar beogradski...
Ivan Marović Ivan Marović 17:55 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

bandi fornoski
Željko Ražnjatović Arkan
je takođe dinarski tip. Kad čovek krene da gleda poreklo, 90% stanovnika Srbije je poreklom sa Dinarskih planina.
blogovatelj blogovatelj 18:49 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

bandi fornoski
Nikola Tesla je bio jedan tipičan violentni Likota koji nam je mnogo zla naneo. Željko Ražnjatović Arkan je, sa druge strane, bio fini urbani tip, pitomi poslastičar beogradski...


Bravo majstore za ovaj primer. To je jedini nacin za razbijanje stereotipa.
Da mu primerom pokazes da nije ukljucio mozak. Da mu pokazes da mu je logika u stvari apsurd a ne logika.
Da pokazes somu da je som, a da mu to direktno ne kazes, jer se onda uvredi i ponasa se neuracunljivo.
miloradkakmar miloradkakmar 19:10 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Kad čovek krene da gleda poreklo, 90% stanovnika Srbije je poreklom sa Dinarskih planina.

A , mi se dičimo poreklom iz Srbije.
jesen92 jesen92 21:05 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

90% stanovnika Srbije je poreklom sa Dinarskih planina.
..ne bih se slozzila..treba ici dalje u proslost...mi smo ustvari Vizantinci...
Ivan Marović Ivan Marović 21:18 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

jesen92
..treba ici dalje u proslost...mi smo ustvari Vizantinci...
Ja sam mislio na dalju prošlost. Dinarske planine su bile utočište homo sapiensima za vreme poslednjeg ledenog doba, pre nekih 10.000 godina. Kad se led otopio, migracije su počele, a traju i danas.




jesen92 jesen92 21:22 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Kad se led otopio, migracije su počele, a traju i danas.
..to mi nije palo na pamet...
mikimedic mikimedic 21:47 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Željko Ražnjatović Arkan je, sa druge strane, bio fini urbani tip, pitomi poslastičar beogradski...


ja sam mislio da je Arkan, bar po ocu, Crnogorac?
Jelena Gall Jelena Gall 22:56 02.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Ivan Marović
jesen92
..treba ici dalje u proslost...mi smo ustvari Vizantinci...
Ja sam mislio na dalju prošlost. Dinarske planine su bile utočište homo sapiensima za vreme poslednjeg ledenog doba, pre nekih 10.000 godina. Kad se led otopio, migracije su počele, a traju i danas.

e, kad god bile migracije, ja sam iz panonskog mora. i tačka.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:10 03.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Jelena Gall
Ivan Marović
jesen92
..treba ici dalje u proslost...mi smo ustvari Vizantinci...
Ja sam mislio na dalju prošlost. Dinarske planine su bile utočište homo sapiensima za vreme poslednjeg ledenog doba, pre nekih 10.000 godina. Kad se led otopio, migracije su počele, a traju i danas.

e, kad god bile migracije, ja sam iz panonskog mora. i tačka.

U Panonskom moru su živele ribe kad su na planinama oni divljaci čuvali koze i ovce. Onda su polako silazili u pitomije krajeve i to je u redu sve do jedanaest kolena unazad. Svako kasnije silaženje se smatra pokušajem denacionalizacijom Srbije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:12 03.11.2009

Re: Dinarci i ostali

jesen92
90% stanovnika Srbije je poreklom sa Dinarskih planina.
..ne bih se slozzila..treba ici dalje u proslost...mi smo ustvari Vizantinci...

Ne, Vizantinci su ustvari mi.
halman halman 11:19 03.11.2009

Re: Dinarci i ostali

ja sam mislio da je Arkan, bar po ocu, Crnogorac?


Наравно, баш су Ражнатовићи позната београдска фамилија
tyson tyson 11:29 03.11.2009

Re: Dinarci i ostali

Kad čovek krene da gleda poreklo, 90% stanovnika Srbije je poreklom sa Dinarskih planina
A ti sa Dinarskih planina su, pak, dobrim delom poreklom iz Srbije...
Čudan smo narod.




alexlambros alexlambros 17:53 02.11.2009

?!

uh, uh, uh, auuuu
ko bi rekao ....
mostarac mostarac 18:01 02.11.2009

Steta

A sjajan pisac

PS
Mozda su "drugovi" bili u pravu sto su ga zatvarali.
sm58 sm58 18:23 02.11.2009

Takodje...

ne zelim da ulazim u polemike oko jugoslovenstva,ali zivim u Vojvodini,Zrenjaninu(to je jedan mali grad pored Kleka) i mnogo puta sam u poslu morao da se pozivam na svoje poreklo,po majcinoj (lickoj)liniji.Oceva(banatska)strana je bila popuno neupotrebljiva ...
U jednom vremenu je upravo to veliko mesto Klek,davalo malom Zrenjaninu,tridesetak direktora.I sad zamislite da ako niste Hercegovac,a treba vam posao,ili sta god,da li ima smisla,pojaviti se u tim firmama.
Tamo gde nije bilo interesantno njima,ili ovi bili brzi,zasedose Licani.
A opet,tamo gde je zalutao po neki ovdasnji direktor,to sto ste i sami samo ovdasnji,nikakva( I NE TREBA)privilegija nije bila.
A dragi moj Milutine,nismo ih ni zvali da dodju ovde kod nas glupih i nesposobnih,ali ih ni ne teramo.Dobro su se oni snasli ovde.Samo zaboravljaju da ovde odavno ne funkcionise plemenska zajednica ...
Mislim da se o tome radi !
A ko ne veruje .....
pozdrav,
shure
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 18:37 02.11.2009

dragosav mihajlovic je

odlican pisac. mozda najveci zivi koga imamo. za njim ce ostati vrhunska knjizevna dela. sve ostalo je efemerno.

toplo preporucujem Gori Morava. Genijalna knjiga. Poglavlje Nos moga tate je jedan od najboljih tekstova koji sam procitao u zivotu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:00 02.11.2009

Re: dragosav mihajlovic je

Dejan Tiago Stanković
... toplo preporucujem Gori Morava. Genijalna knjiga.

Да. Скрајнута а сјајна.
AlexDunja AlexDunja 19:23 02.11.2009

Re: dragosav mihajlovic je

odlican pisac. mozda najveci zivi koga imamo. za njim ce ostati vrhunska knjizevna dela. sve ostalo je efemerno.

toplo preporucujem Gori Morava. Genijalna knjiga. Poglavlje Nos moga tate je jedan od najboljih tekstova koji sam procitao u zivotu.

mislim da milutin deli tvoje misljenje.
i mislim da mu je zbog toga zao.
jer, ipak je rekao i ovo.
efemeris je cudo na ovim prostorima.
da se zgranes sta ostane.
JJ Beba JJ Beba 21:02 02.11.2009

Re: dragosav mihajlovic je

Dejan Tiago Stanković
odlican pisac. mozda najveci zivi koga imamo. za njim ce ostati vrhunska knjizevna dela. sve ostalo je efemerno.

toplo preporucujem Gori Morava. Genijalna knjiga. Poglavlje Nos moga tate je jedan od najboljih tekstova koji sam procitao u zivotu.

slažem se
DM je objasnio
Jelena Gall Jelena Gall 23:07 02.11.2009

Re: dragosav mihajlovic je

Dejan Tiago Stanković
odlican pisac. mozda najveci zivi koga imamo. za njim ce ostati vrhunska knjizevna dela. sve ostalo je efemerno.

toplo preporucujem Gori Morava. Genijalna knjiga. Poglavlje Nos moga tate je jedan od najboljih tekstova koji sam procitao u zivotu.

efemerno je u okviru isključivo književnih kriterijuma. a takvi više ne postoje. možda nažalost. a možda pisac nije samo svoja književnost, nego i ono "efemerno" živo biće koje ima uticaja u takozvanoj društvenoj stvarnosti. možda nije slučajno što je ovaj intervju, baš sa njime, objavljen baš u ninu. itditditd.

sledeći odlomak direktno prethodi delu koji je milutin citirao:

Međutim, u poslednjoj vašoj knjizi Majstorsko pismo (Beograd 2007) mogu da nađem izraze kao “naša nesavršena duša”, ili: “U ne baš sposobnom srpskom narodu katkad se desi da se pojavi neki… Jovan Skerlić”. Ili govorite o dinarskom tipu ili Srbinu kao takvom. Da li to postoji? Ja tu vidim dosta veliku razliku između onog što ste nekad pisali i što pišete sada. Da li to treba shvatiti kao polemiku u određenom istorijskom kontekstu ili je, pak, reč o dubokom ubeđenju da postoji nešto kao “dinarski tip” ili “Srbin”?

- To je sasvim drugačiji tip pisanja. To je tip racionalnog pisanja, racionalnog razmišljanja o svetu koji nas okružuje. Onu rečenicu koju ste citirali izgovorio sam u posmrtnom govoru jednom prijatelju. U racionalnom razmišljanju takvi pojmovi postoje. U mojoj literaturi ne znam da li ih ima, ja bih rekao da ih u onome što se zove umetničko pisanje zaista nema. A ova knjiga i nije pripovedna i ne treba je meriti kao umetničku prozu, u njoj nema nijedne pripovetke.


dakle, racionalni tip pisanja, koji istina ne važi (u mihailovićevom slučaju, bar na osnovu njegovih reči) za književnost, ali karakteriše piščev način razmišljanja o svetu (pa i srbima, dinarcima i inima). a videli smo već više puta i šta je govorio o srpskom jeziku. dragoslav mihailović je i jedno i drugo, i pisac svojih knjiga, ali i pisac svojih "racionalnih" tekstova u koje se ubraja i ovaj intervju.

šteta što ne ćuti, izuzev kad piše književnost. ovako je sam sebe stavio u kontekst - epitet koji mu dodamo određuje naše racionalno razmišljanje o istim pitanjima.
miloradkakmar miloradkakmar 19:03 02.11.2009

Čista

ljubomora...
Ma , nismo mi zajedno koze/ovce / čuvali .
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:05 02.11.2009

Vladimir Dedijer versus Jovan Cvijić

Dobro je, Milutine, što si pokrenuo ovo pitanje.
... Mi trpimo teror nekih gorštaka proglašenih za takozvanu dinarsku rasu... bila je zasnovana na besmislenoj etnološkoj tvorevini Jovana Cvijića da najbolji deo sopstvenog naroda ne živi u Srbiji nego izvan nje, naročito preko Drine

Ja sam, čini mi se, jednom usputno pomenuo kako je Vladimir Dedijer bio veoma kritičan prema poznatoj tezi naučnika Cvijića o "nadmoćnosti dinarskih tipova Srba nad ostalim Srbima".

Naime, naišao sam na knjigu "Rat i mir Vladimira Dedijera", od Mila Gligorijevića, iz 1986. godine.

U njoj je Gligorijević na jasan, umnogome novinarski način, dao prikaz kompleksne Dedijerove ličnosti (Titov biograf, pacifista, sa Sartrom radio u tzv. "Raselovom sudu", predavač na stranim univerzitetima, veliki pisac, padao u nemilost kod Tita i KPJ, pa mu je opraštano, itd. itd).

Dedijer je napisao knjigu "Sjaj i beda dinarskih violentnih tipova", koja jeste "kritika Cvijećevog gledanja na dinarske violentne tipove i pokušaj ispravljanja nepravde prema Moravcima i ostalim takozvanim 'nižim vrstama', kako je Cvijić - inače veliki naučnik - bio sklon da ih nazove". Ovo su Dedijerove reči.
Dalje se u tom kontekstu Dedijer je u razgovoru sa Gligorijevićem citirao i reči Miroslava Vitorovića, negdašnjeg novinara i diplomate: "U srpskoj nauci postoji velika zabluda o tzv. dinarskoj rasi. Teorija o nadmoćnosti dinarske rase nad ljudima moravskog područja, ustvari nije lišena prizvuka rasizma. Razlike koje se ističu ne dolaze od rasnih osobina nego od različitosti u načinu proizvodnje. Dinarci su bili stočari, dugo su zadržali prelmensko i rodovsko uredjenje, a tu su rat i pljačka bili način proizvodnje. Planina, zaista, može da ishrani stanovništvo samo do izvesnog stepena. Što se više množe stada, pašnjaci bivaju sve ogoljeniji, a kriza izvesnija. Tu krizu zapamtilo je stanovništvo Balkana, Iberijskog poluostrva, Apenina, planinskih područja, naravno... ".

Ovo navodim zato što je meni to bio prvi put da sam video da neko otvoreno kritikuje tu nakaradnu Cvijićevu teoriju o nadmoćnosti dinarskog tipa Srba.
zilikaka zilikaka 19:23 02.11.2009

Re: Vladimir Dedijer versus Jovan Cvijić

Razlike koje se ističu ne dolaze od rasnih osobina nego od različitosti u načinu proizvodnje. Dinarci su bili stočari, dugo su zadržali prelmensko i rodovsko uredjenje, a tu su rat i pljačka bili način proizvodnje. Planina, zaista, može da ishrani stanovništvo samo do izvesnog stepena. Što se više množe stada, pašnjaci bivaju sve ogoljeniji, a kriza izvesnija. Tu krizu zapamtilo je stanovništvo Balkana, Iberijskog poluostrva, Apenina, planinskih područja, naravno... "
.
Ja sam pre mnogo godina negde (i nema sile da se setim gde) naišla na objašnjenje zašto su starosedeoci Srbi u Vojvodini nižeg rasta i debeljuškasti. Bar u većem procentu nego drugde.
Kažu da je takav tip telesne građe uglavnom otporniji na tuberkulozu, koja je harala ravnicom. I prirodni odabir je učinio svoje za samo par stotina godina...
Grozim se svakog rasizma , a ovo posmatram kao zanimljivost (ako uopšte ima istine u tome).
Vladimir B. Vladimir B. 19:30 02.11.2009

Re: Vladimir Dedijer versus Jovan Cvijić

vladimir petrovic
Teorija o nadmoćnosti dinarske rase nad ljudima moravskog područja, ustvari nije lišena prizvuka rasizma.

Šta bre "nije lišena prizvuka rasizma"?! To JE rasizam, u najčistijem i najogavnijem obliku.

Živeli svi kljakavi, rahitični, bledunjavi, neugledni i ružni ovoga sveta, svi mutavi, smušeni, slinavi otpaci, degenerici i slabići. Draži su mi 100 puta od ovakvih akademika i "stručnjaka".
solcence solcence 20:09 02.11.2009

Re: Vladimir Dedijer versus Jovan Cvijić

Dedijer je napisao knjigu "Sjaj i beda dinarskih violentnih tipova", koja jeste "kritika Cvijećevog gledanja na dinarske violentne tipove i pokušaj ispravljanja nepravde prema Moravcima i ostalim takozvanim 'nižim vrstama', kako je Cvijić - inače veliki naučnik - bio sklon da ih nazove". Ovo su Dedijerove reči.
Ovo navodim zato što je meni to bio prvi put da sam video da neko otvoreno kritikuje tu nakaradnu Cvijićevu teoriju o nadmoćnosti dinarskog tipa Srba.


Hvala Vladimire na jako iscrpnom komentaru, pokusavam da dam preporuku, ali nesto "ne moze"...nadam se da ce to biti ispravljeno.
vanja.t vanja.t 00:56 03.11.2009

Re: Vladimir Dedijer versus Jovan Cvijić

Dinarci su bili stočari, dugo su zadržali prelmensko i rodovsko uredjenje, a tu su rat i pljačka bili način proizvodnje

nisam znao da je i dedijer pisao o tome, moraću da potražim knjigu;
ja bih preporučio i dvornikovićevu karakterologiju jugoslovena;

gorštaci, stočari imaju drugačiji pogled na svet od ravničara i zemljoradnika. prvi od rođenja imaju pogled omeđen visokim planinama i želju da saznaju šta je iza, tokom godine su u stalnom pokretu tražeći ispašu za stoku, nisu naviknuti na težak fizički rad na zemlji, žive u oskudici i imaju tradiciju hajduka, otimanja od onih koji imaju više (turaka, austrougara, vlasti bilo koje izvan plemenske, što se danas manifestuje kao, recimo burazerska ekonimja ili klanovi u okviru profesija, ili kao večite prednosti pojedinačnim nad opštim interesima u našem društvu, za razliku od zapadnih naroda koji su izgradili jake države, slabih pojedinaca, mi imamo slabu državu jakih pojedinaca), u planinama je bilo lako sakriti se i proći nekažnjeno - sve ovo je, kasnije, dalo brojne prednosti nad ravničarskim tipom, koji je vredan, naučen da vreme provodi na imanju, gledajući u njivu razmišljajući kako da stigne da uradi sve što treba na vreme, i koji je pomirljivo plaćao danak feudalnim vlastima (turskoj i austrijskoj). u dodiru sa gorštacima ispadali su naivani i prevareni.

kako je to u praksi izgledalo? pa između ostalog i ovako, moja porodica je iz crne gore, i u knjigama koje opisuju poreklo i običaje moje porodice i plemena vidi se da je do početka 19. veka i borbe protiv turaka, pleme bilo nastanjeno u mestu koje danas sa sve nekoliko opustelih sela ima nešto više od 50 (pedeset) stanovnika (podatak iz vikipedie). nakon 2.sv rata je bilo oko 250. ali zato u okolnim gradovima na severu crne gore (tadašnjim turskim vojnim utvrđenjima) živi oko 80.000 stanovnika, a u srbiji i vojvodini daleko, daleko više.

ali nije problem u migracijama i mešanju stanovništva (pogotovo ne u okviru istog naroda),
problem je u državotvornosti, u tome što je taj dinarski, superiorni srpski tip redovno pušio u sukobu sa okolnim stanovništvom - od šarplanine do velebita, da je tako superioran lako primao tuđu veru (i islam i katličanstvo i to mahom iz lične koristi), da se tako hrabar i violentan redovno povlačio i iseljavao po 500 i kusur km na sever i onda u šumadiji, banatu ili sl. guslao, hvalio se i objašnajvao da je on taj prototip pravog srbina, ne okrećući se za svojim (našim) što ostavlja iza sebe, opet iz uskogrudih razloga

u međuvremenu kad neko kaže mostarac, prvo pomislimo hrvat, eventualno musliman (aleksa šantić? a da selo kod sombora); skadar i prizren? pa da, jug kosova ili sever albanije, svejedno; livno? ili tomislavgrad (da li je iko tamo čuo za starca vujadina), o cetinju da ne govorimo, a tek ne o ohridu ili strumici i tome kako je stara srbija postala bjrm ili već šta?

eto, očekivalo bi se da je taj superiorni dinarski tip, visok, lep, prirodno inteligentan, hrabar .... dopisati po želji, sačuvao svoja sela i gradove i organizovao sopstvenu državu; međutim, oni su prvo posle raspada dva carstva a potom i dve jugoslavije u ''užoj'' srbiji i vojvodini gde guslaju o toj valjda ''široj'', da ne kažem velikoj.

akademiku mihajloviću se, osim par rogobatnih izraza, nema šta mnogo zameriti

Vladimir B. Vladimir B. 19:22 02.11.2009

Rasistički i idiotski,

eto.
golub_tica golub_tica 19:28 02.11.2009

Vestica! Vestica!

Odavno nisam vise uzivao citajuci neki tekst kao ovu prekucanu izjavu gospodina Mihajlovica!
Eh ali gde bi bio ovaj svet da nema lovaca na vestice, (rasiste, fasiste i ultra nacionaliste).

Ko u ovom tekstu vidi mrznju ne zna nista o ljubavi, jer ko ljubav bar malo poznaje ne upire prstom tako lako u drugoga optuzujuci ga da mrzi. Tekst je fenomenalan, duhovit i inspirativan i ja kao pripadnik one njanjave Srbije i moja daleko lepsa polovina pripadnica takozvane dinarske rase (o da, izuzetne "fizičke zavodljivosti i prevarnog šarma" ) smo uzivali i slatko se nasmejali na ovaj duboko istiniti tekst.

Nije gospodin Mihajlovic pljunuo na sve preko Drine ili ispod Priboja, vec samo na one parazite, neradnike i decenijske barabe. A kome to smeta.... e taj ima problem, i to neresiv. I to je tako ocigledno da nema ni najmanje mesta za vasu ekspres etiketu rasizma i fasizma. Morate se pomiriti sa tim i truditi da ispravite ono sto je pokvareno, a ne da sve ostalo pokvarite ne bi li se vas iskrivljeni i truli svet utopio u okolinu i tako ostao neupadljiv.

Ali ako nista drugo, imali ste cast da prekucate jedan ovakav tekst od jednog ovakvog coveka i ako nista drugo, nesto ste kvalitetno objavili na blog.
solcence solcence 19:40 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Tekst je fenomenalan, duhovit i inspirativan

Slazem se u potpunosti! Tekst je sjajan.


Ali ako nista drugo, imali ste cast da prekucate jedan ovakav tekst od jednog ovakvog coveka i ako nista drugo, nesto ste kvalitetno objavili na blog.


Ja htedoh da kazem u proslom komentaru, ali se ne osmelih, ali evo, nadovezujem se na Vas komentar porucujuci autoru bloga i ostalim kritizerima :" niste mu dorasli!"

edit> golub_tica, preporuka od mene! (iako trenutno nece da ocita moju preporuku , ne znam zasto! mozda mora da prodje kroz pero cenzure, tj 'naucnog proveravanja onoga sto tvrdite" quell paradox! neko je pomenuo da je "mozda Titov rezim bio upravu"kad ga je zatvarao. Meni takve tvrdnje, sve i u sali, izgledaju kao nocna mora, sumrak.
golub_tica golub_tica 20:48 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

solcence


edit> golub_tica, preporuka od mene! (iako trenutno nece da ocita moju preporuku , ne znam zasto! mozda mora da prodje kroz pero cenzure, tj 'naucnog proveravanja onoga sto tvrdite" quell paradox! neko je pomenuo da je "mozda Titov rezim bio upravu"kad ga je zatvarao. Meni takve tvrdnje, sve i u sali, izgledaju kao nocna mora, sumrak.



Opet muke sa preporukama

Ne verujem da ima veze sa cenzurom, to bi bilo bas previse. Pre je sistem malo usporen, dosta nas je a svi bi da kazemo ono, bas ... :)

A to o opravdavanjuTitovog rezima i govori dosta otkud ovoliki povici "Rasista, Rasista!"
solcence solcence 21:10 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Opet muke sa preporukama


aha, viideh na sta mislis...da ti se "smanjivao broj preporuka"...Tehnicki problemi, usporenost sistema...pa malo su ga ubrzali cini mi se , u odnosu na gore linkovan blog...
Hocu da kazem, ipak, nismo koze, odnosno ovce...iako...kao sto procitah u nekom komentaru tog bloga koji si linkovao...koristi se sveopsta neobavestenost....
dirtyharry dirtyharry 21:52 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Nije gospodin Mihajlovic pljunuo na sve preko Drine ili ispod Priboja, vec samo na one parazite, neradnike i decenijske barabe. A kome to smeta.... e taj ima problem, i to neresiv.


Pre nego što upadnemo u neku dublju raspravu prvo da iskomentarišem ovo napisano. Ovo kao prvo nije tačno. Nigde se ne spominje elita nego više ljudi, u samom tekstu piše "kojih zbog njihove fizičke zavodljivosti i prevarnog šarma imam u priličnoj količini i u familiji", što je očigledno (meni bar) da se radi o običnim ljudima koji su tog porekla. E, sada jedino ako gosp. golub_tica zna sve članove akademikove porodice i zna da su svi oni na nekim položajima jer se o "trpljenju njihovog terora" govori.

nema ni najmanje mesta za vasu ekspres etiketu rasizma i fasizma.


Rasizam i fašizam su prejake reči za (opet meni bar) da bi se bilo ko tako lako njima gađao, meni je ovo samo mržnja i prezir.
golub_tica golub_tica 22:13 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

dirtyharry
Nije gospodin Mihajlovic pljunuo na sve preko Drine ili ispod Priboja, vec samo na one parazite, neradnike i decenijske barabe. A kome to smeta.... e taj ima problem, i to neresiv.


Pre nego što upadnemo u neku dublju raspravu prvo da iskomentarišem ovo napisano. Ovo kao prvo nije tačno. Nigde se ne spominje elita nego više ljudi, u samom tekstu piše "kojih zbog njihove fizičke zavodljivosti i prevarnog šarma imam u priličnoj količini i u familiji", što je očigledno (meni bar) da se radi o običnim ljudima koji su tog porekla. E, sada jedino ako gosp. golub_tica zna sve članove akademikove porodice i zna da su svi oni na nekim položajima jer se o "trpljenju njihovog terora" govori.

nema ni najmanje mesta za vasu ekspres etiketu rasizma i fasizma.


Rasizam i fašizam su prejake reči za (opet meni bar) da bi se bilo ko tako lako njima gađao, meni je ovo samo mržnja i prezir.


Tesko da sam mislio na elitu kada sam napisao paraziti, neradnici i decenijske barabe.(iliti Barabe, konji i gegule, kako vam drago )
Imam jednog drugara koji je strastven ribolovac i u stanju je da satima prica o kanalima i barama oko Zrenjanina te raznim vrstama ribe a tek mamaca sto zivih sto vestackih. Ali ne vredi, ja ga nista ne razumem, nemamo ni isto iskustvo ni ista interesovanja vezano za te vrste hobija. Medjutim bilo koji drugi ribolovac bi ga razumeo u detalje i iz svake reci bi mogao da procita jos pet neizgovorenih.
Tako i ja dok citam DM uzivam, osecam se kao gluvomeni covek koji je na neki cudan nacin dobio moc govora kroz njegove reci. Zato i mogu da kazem da nije mislio na sve ljude van uskih granica Drine i Zlatara, vec bas na one koji su te Dinarce osramotili, barabe, neradnici, banditi i lopovi. Deca revolucije neko bi rekao, ali to bi vec bilo podilazenje barabama. Vise su to bili njeni silovatelji nego njena deca.

A sto se tice etiketa rasizma i fasizma, pogledajte komentare iznad. Po njima DM je i rasista i fasista i ko zna sta jos.
blogovatelj blogovatelj 22:41 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Nije gospodin Mihajlovic pljunuo na sve preko Drine ili ispod Priboja, vec samo na one parazite, neradnike i decenijske barabe


Oj golube, moj golube kako si samo u zabludi.
Da je hteo da pljune na parazite i neradnike, tako bi valjda i rekao, dovoljno je nacitan da zna da artikulise ono sto je zaista hteo da kaze.
On u stvari nije problem. Problem je njegova fasioidna izjava koja automatski stvara sludjenost u mozgovima stotina bezmozgasa koji traze krivca za svoje ocajno zivotno stanje, jer oni nikada sebi nece reci da su sami krivci za svoju nesrecu.
Pitaj Gugla za Bris Tatona, naci ces svez primer
Nece ti bezmozgasi od njegove izjave postati fasisti, ali ce im misao krenuti na tu stranu. Ali ako te izjave pocnu nekontrolisano da se mnoze, to postaje lancana reakcija.
Pitaj Gugla za jogurt revoluciju i ono sto je sledilo posle nje pa ces dobiti mnostvo odgovora kako je vrlo zajebano zaustaviti krdo kad se vec pokrenulo. Krdo moras spreciti da se pokrene, a ako je stampedo vec poceo, onda bolje bezi. Ako to prijatelju do sada nisi ukapirao, veliki problem imas, jer krdo opet moze da krene. A gde ces ti onda?
golub_tica golub_tica 23:20 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

blogovatelj

Oj golube, moj golube kako si samo u zabludi.
Da je hteo da pljune na parazite i neradnike, tako bi valjda i rekao, dovoljno je nacitan da zna da artikulise ono sto je zaista hteo da kaze.
On u stvari nije problem. Problem je njegova fasioidna izjava koja automatski stvara sludjenost u mozgovima stotina bezmozgasa koji traze krivca za svoje ocajno zivotno stanje, jer oni nikada sebi nece reci da su sami krivci za svoju nesrecu.
Pitaj Gugla za Bris Tatona, naci ces svez primer
Nece ti bezmozgasi od njegove izjave postati fasisti, ali ce im misao krenuti na tu stranu. Ali ako te izjave pocnu nekontrolisano da se mnoze, to postaje lancana reakcija.
Pitaj Gugla za jogurt revoluciju i ono sto je sledilo posle nje pa ces dobiti mnostvo odgovora kako je vrlo zajebano zaustaviti krdo kad se vec pokrenulo. Krdo moras spreciti da se pokrene, a ako je stampedo vec poceo, onda bolje bezi. Ako to prijatelju do sada nisi ukapirao, veliki problem imas, jer krdo opet moze da krene. A gde ces ti onda?


Krda ce ovde dolaziti i prolaziti isto kao i ono krdo crveno sto dodje pa sad polako odlazi, doduse usput pljujuci po svima koji im pomazu u odlasku, izmedju ostalog etiketirajuci fasizam kao odgovor na svaku osudu koju dobiju.

a ovi bez/prefiksasi koje spominjes (bez/mogasi, bez/zemljasi, bez-identitasi), nisu oni krivi sto u svakoj jami traze zlato pa i onim septickim.
Povezivanje onih bez mozga sa gosn piscem Mihajlovicem nema mnogo smisla. Osim naravno kod onih koji guglaju informacije.
Nego da ti za pocetak izguglas neku e-knjigu, keyword "Sa slikama"
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:51 02.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

golub_tica

...

Morate se pomiriti sa tim i truditi da ispravite ono sto je pokvareno, a ne da sve ostalo pokvarite ne bi li se vas iskrivljeni i truli svet utopio u okolinu i tako ostao neupadljiv.

Golube, s kojim pravom moj svet nazivate iskrivljenim i trulim? Od kud me toliko znate da toliko možete da cenite o meni?
Ali ako nista drugo, imali ste cast da prekucate jedan ovakav tekst od jednog ovakvog coveka i ako nista drugo, nesto ste kvalitetno objavili na blog.
Ja mogu do beskonačnosti da prekucavam ovakve tekstve. Niti će to mene učiniti boljim, niti će to opravdati one koji pišu takve besmislice
golub_tica golub_tica 00:04 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Šta da kažem? Nije gospodinu Mihajloviću lako. Ko zna kakva ga muka sve pritiska kad živi sa ovakvim stavovima i mora da napiše ovakav tekst.

posle ove recenice mislio sam da svi sve znamo o svima, vi znate da gosn Mihajlovicu nije lako, da ga nekakva teska muka pritiska pa ima ovakve stavove. O meni znaju da sam rasista i fasista jer se slazem sa njim i ne prihvatam da je tacno ono sto ste vi zakljucili na osnovu tri recenice, ja znam da takav svet brzih zakljucaka mora da bude iskrivljen i truo te da mu ovakvi brzopotezni zakljuchci ne bi trebali da njima ne zeli da nesto prekrije, i tako... svi smo podigli jorgane i pokazujemo se.

Nije trulo i iskrivljeno to sto vam ne smeta da uporno jednog starijeg gospodina etiketiraju kao fasistu isprovocirani vasim kratkim tekstom. Ali je sebicno sto vam to ni malo ne smeta ali vam jako smeta sto sam ja, neki golub_tica, dirnuo u vas "pravedni" svet i nazvao ga trulim.
blogovatelj blogovatelj 00:29 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Eto vidis, opet sabloni i etikete.
Dokle vise crveni, crni, plavi, zuti, pederi, Jevreji, Cigani (fudbalski i nefudbalski), Grobari, Dinarci i Pomoravci, Kosovari i Siptari, Muslimani, Hrvati, ovi, oni?
Najlakse je tako.
Ne razmisljas, nego krivis one sto su otisli ili koji su dosli. Jer elementarni zakon logike kaze da ako neko od nekoga pobegne, on mora kod nekoga i da dodje. Dinarci su tako uglavnom dolazili kod Pomoravaca, kao sto ima i slucajeva da su Pomoravci od Turaka bezali na zapad, samo nekoliko vekova ranije i tako postali Dinarci.
Dokle batice? Sto ne bi samo ziveo svoj zivot i gledao svoja posla?

Dalje, priznajem da ne razumem dalje od tvog prvog pasusa ama bas nista.
Da podjem redom:

Pasus 2 - Pominjao bezmozgase jesam, u tacno odredjenom kontekstu tj da se nevidjeno loze na bilo kakav poziv na linc, makar i ovaj indirektni, koji je tek u naznakama. Ali kakve veze imaju ostali bezprefiksasi sa onim sto sam ja prethodno napisao? Niti sam ih pominjao, niti su mi pali na pamet. Ti si ih ishalucinirao.

Pasus 3 - Kako da ne povezujem one bez mozga sa bilo kakvim etiketiranjem bilo kakve, i najmanje razlicitosti. Njima malo treba da krenu u stampedo. Vidjeno u novijoj i starijoj istoriji Balkana nebrojeno puta. Ako ti to ne kapiras, to opet nije moj problem,

Pasus 4 - Guglao sam sto si mi rekao i dobio ovo
Sad mi molim te objasni sta si hteo zadnjim pasusom da kazes. Evo tu je link sto mi je Gugl dao. Tu ima linkova na Fejsbuk koji reklamiraju neki casopis, knjiga recepata, hrvatsko engleski recnik, sajt koji reklamira rasprodaju i tako redom. Ja ni u jednom linku ne vidim apsolutno nikakvu vezu sa onim sto smo prethodno pricali.

Vidis, moj prethodni pasus je napisan samo sa ciljem da te zaludi. Razumeo sam sta si mislio kad si rekao "sa slikama" ali sam hteo da ti pokazem kako to izgleda kad neko ne odgovara na ono sto si rekao, nego komentarise bez logike. Obrati paznju sta sam ja napisao u svom prethodnom komentaru i kako si ti odgovarao na to.

I za kraj, da te obavestim da necu vise odgovarati na tvoje komentare ma kakvi oni bili. Ja sam iz Srbije otisao zbog takvih objasnjavaca kao sto si ti, koji ti sve objasne i sve znaju, ali ti ne odgovore na pitanje koje si postavio.
Ziv bio i dobro zdravlje tebi i porodici.
golub_tica golub_tica 08:09 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

blogovatelj
....
I za kraj, da te obavestim da necu vise odgovarati na tvoje komentare ma kakvi oni bili. Ja sam iz Srbije otisao zbog takvih objasnjavaca kao sto si ti, koji ti sve objasne i sve znaju, ali ti ne odgovore na pitanje koje si postavio.
Ziv bio i dobro zdravlje tebi i porodici.


I tako nisam znao sta da odgovorim na ovoliku gomilu gluposti (bez obzira sto sve znam)

Nek si ti nama ziv i zdrav gde god da si otisao iz Srbije, a ako ti treba opravdanje za jos neku bezaniju u zivotu javi se da i to organizujemo.
stari92 stari92 09:50 03.11.2009

Vajat Erp - Rat stočara i ratara

Ako,već,niste raz'meli poštovanog nsarskog u epizodi : Dve kulture (fizika hadrona),
Najlakši problem na svetu,Teorija igara (pogl. o pašnjaku i ograničenosti broja grla
za ispašu,sa osvrtom na potreban period za obnavljanje resursa), .. , il' ,bar,noviju
parolu današnjice '' Mala bara - mnogo krokodila '',matricu ponašanja možete naći
u ediciji Doc. Holidej & prijatelji.

Lakoći kritizerstva (bez kontra argumentacije i referentnih dela,komentarčića bar),
pribegava,fakat,grupacija blesavosti do bola,koja ima,nažalost,supremaciju nad
raciom.

Mi D)r. Ristić

#
zilikaka zilikaka 11:00 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

On u stvari nije problem. Problem je njegova fasioidna izjava koja automatski stvara sludjenost u mozgovima stotina bezmozgasa koji traze krivca za svoje ocajno zivotno stanje, jer oni nikada sebi nece reci da su sami krivci za svoju nesrecu.

A bezmozgaši, što je opšte poznato, u trenucima najvećeg očaja posežu za delima DM!
golub_tica golub_tica 11:09 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

zilikaka

A bezmozgaši, što je opšte poznato, u trenucima najvećeg očaja posežu za delima DM!


Ako nista drugo ono zbog inicijala D.M.
wukadin wukadin 14:48 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

blogovatelj
Nije gospodin Mihajlovic pljunuo na sve preko Drine ili ispod Priboja, vec samo na one parazite, neradnike i decenijske barabeOj golube, moj golube kako si samo u zabludi.Da je hteo da pljune na parazite i neradnike, tako bi valjda i rekao, dovoljno je nacitan da zna da artikulise ono sto je zaista hteo da kaze.On u stvari nije problem. Problem je njegova fasioidna izjava koja automatski stvara sludjenost u mozgovima stotina bezmozgasa koji traze krivca za svoje ocajno zivotno stanje, jer oni nikada sebi nece reci da su sami krivci za svoju nesrecu.Pitaj Gugla za Bris Tatona, naci ces svez primerNece ti bezmozgasi od njegove izjave postati fasisti, ali ce im misao krenuti na tu stranu. Ali ako te izjave pocnu nekontrolisano da se mnoze, to postaje lancana reakcija.Pitaj Gugla za jogurt revoluciju i ono sto je sledilo posle nje pa ces dobiti mnostvo odgovora kako je vrlo zajebano zaustaviti krdo kad se vec pokrenulo. Krdo moras spreciti da se pokrene, a ako je stampedo vec poceo, onda bolje bezi. Ako to prijatelju do sada nisi ukapirao, veliki problem imas, jer krdo opet moze da krene. A gde ces ti onda?


A da pitamo Gugla za "Sablju"?!
I tad su neki duhovi pušteni iz boce... Sreća što nije dugo trajalo, zbog velike sposobnosti dvojca Živković-Jovanović.
blogovatelj blogovatelj 16:34 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

blogovatelj


Tacno Vukadine, u pravu si. I tada su neki duhovi pusteni iz boce. Nema potrebe da pitamo Gugla, znam to vrlo dobro.
Samo, da li to umanjuje greh ovog prvog o kome smo pricali? Ne umanjuje.
Tvoje cinjenice nisu cinjenice nego klasican spin. Ima npr dosta onih iz Bosne, svih vera i nacija, kojima kad pomenes grehove njihovog plemena, imaju spreman kontraargument "A sta su ONI nama radili"
Da te podsetim da tema ovog posta nije akcija Sablja, nego fasisticka izjava jednog akademika. zato o Sablji nisam pricao. Ako hoces da pricamo o Sablji, napisi post, kontaktiraj me na priv i vrlo rado cu komentarisati o tome. I kad budem (ako budes napisao naravno nesto) komentarisao Sablju necu pominjati fasisticke izjave akademika jer to nema veze jedno sa drugim.
golub_tica golub_tica 18:47 03.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

"fasistike izjave, fasisticke izjave, fasista, fasisti..."
Jos malo pa ce i kasirka svakoga ko nema sitno da casti izjavom da je fasista. Pa ti dokazuj da nisi...
wukadin wukadin 11:39 04.11.2009

Re: Vestica! Vestica!

Naravno da će kasirka to da te pita.
Teofilu Pančiću se klima stolica, sve manje ljudi čita novine, blogeri ga upropastiše.
Pa kad (pozamašnim) trbuhom za kruhom postane kasirka, ti vidi!
Samo, mislim da kad dođeš kod njega da pazariš priča o fašizmu neće biti najveći problem
solcence solcence 19:32 02.11.2009

Komentar

Milutine,
+++++++++
Zahvaljujem na ovom prenetom tekstu...i moram da kazem da nista nisi razumeo! Citanje jednog teksta bez intertekstualnosti i eventualnih "replika" na koje ovaj tekst moze da se odnosi zahteva sire poznavanje nase nekakve "kulturne scene" . Dakle ,za razumevanje, a tek za kritiku jednog teksta potrebno je mnogo vise, zato smatram vasu reakciju ishitrenom. Ovo ipak jeste "samo blog". Ali razocarava taj zao pogled i spremnost istog da o svemu sudi, i veruje da se u sve razume...Ako se Mihailovicev satirican ton ovako banalizuje i svodi na njegovu suprotnost, to znaci da nema volje, valjda, da se razume bilo sta, da je elementarna logika ovde zakazala.
dirtyharry dirtyharry 22:00 02.11.2009

Re: Komentar

solcence
Citanje jednog teksta bez intertekstualnosti i eventualnih "replika" na koje ovaj tekst moze da se odnosi zahteva sire poznavanje nase nekakve "kulturne scene" . Dakle ,za razumevanje, a tek za kritiku jednog teksta potrebno je mnogo vise.


Sa ovim moram da se složim, ipak ovde bar ja ne kritikujem dotičnog akademika. Ako kažem svoje mišljenje koje nije nekima ili možda akademiku po meri da li je to kritika ? Na ovu temu gosp. akademik piše takvim tonom koji se meni ne sviđa, sa druge strane ovde ima tri-četiri linka do različitih tekstova na ovu temu ali nijedan od njih nije napisan kao gore pomenuti odlomak. Sa druge strane meni je onaj pasus mali da bih sudio i bio 100% siguran da sam u pravu jer je moguće da je samo izvučen iz konteksta.


.Ako se Mihailovicev satirican ton ovako banalizuje i svodi na njegovu suprotnost


O ovome se i radi što tekst može da se posmatra iz više uglova. Koji je pravi ? Meni tekst nema baš nešto mnogo satire, samo mnogo kritike prema ideji jugoslovenstva, prema slabosti sopstvenog naroda, prema pastirima i kozarima sa Dinarida ...
solcence solcence 03:40 03.11.2009

Re: Komentar

Sa ovim moram da se složim, ipak ovde bar ja ne kritikujem dotičnog akademika. Ako kažem svoje mišljenje koje nije nekima ili možda akademiku po meri da li je to kritika ?

Jeste! I svaka kritika ne mora da bude "negativna". Ali ovi napadi na akademika, optuzbe za fasizam, to vec nije kritika vec kritizerstvo...i malo kritickih primedbi ima, koje su argumentovane. Netacne su, jednostavno jer nije rec o njegovoj ideji, vec, videli smo, Cvijicevoj. On se sluzi tom terminologijom, prema kojoj zadrzava distancu ("takozvana Dinarska rasa"gore u citiranom delu intervjua na blogu). Pravo je pitanje: sta kritikuje D.M? Ako njegov jezik nije satirican, a ja mislim da jeste...iako se mozda ni on ne bi slozio samnom, jer, ovo naziva racionalnim pisanjem...on tu mozda misli na diskurs koji je (kvazi) naucan, ili postao naucnim...pa ga zato naziva racionalnim...i polemise sa njim na jedan primeren i sebi svojstven nacin...prihvatajuci "racionalnu logiku samog tog diskursa" pomalo je svodeci na apsurd. Ako ista kritikuje, to je Cvijiceva etnoloska teorija i Titoizam, ili ako hocete Jugoslovenstvo, kao i sadasnju vlast.

O ovome se i radi što tekst može da se posmatra iz više uglova. Koji je pravi ?

Pa, za pocetak, odstraniti "kriva gledanja"...
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 20:17 02.11.2009

Slažem se sa akademikom

Ali, ko to ne zna, kao da su napisali da je otkrivena topla voda.

DA, akademik jeste bio izopštavan. Ovo jeste bilo pisano pre nekih 20ak godina ili pre. Tada je kao i sada kritika bila opasna, tražilo se "mrtvo more". I sada se traži mrtvo more vera u vođe i obećanja. Mada se obećanje ne sipa u traktor niti u radijatore.

Da li je ovo tada bio uvod u fašizam. NE. Fašizam je nastao borbom kao i svaka ideja, borio se i bivao prihvaćen, elokventnošću govornika. Elokventan govornik je ubedljiv pričom ne činjenicama. Često koristi argumente koji nemaju ekonomske logike ili veze sa temom na koju se diskutuje.

Da ne idem VAN TEME.

Milutin nije napisao kritiku već samo komentar, ne kritikuje već eto kao žali. Kao i one "osude". Šta je to kao osuđujem ovo ili ono, razočarao me ovaj ili onaj...ma daaaaj. Em ne znaš dovoljno em kao tražiš sagovornike. Eto mene sagovornika koji je zauzeo suprotno mišljenje i slažem se sa akademikom, jer on ima mišljenje i stav zasnovan na činjenicama, ovo ne znam šta je. Zato ću da pratim diskusiju na temu, pa da kao slušalac kažem čini mi se da se ta i ta strana čuje

i ne znanje je dobro ako se pokaže jer je izlečivo!

ZATO svako dobro Milutine! Prijatno veče!
dirtyharry dirtyharry 22:28 02.11.2009

Re: Slažem se sa akademikom

Em ne znaš dovoljno em kao tražiš sagovornike.


Pa kao prvo spusti loptu, izvadi prst iz nosa i stavi ga na čelo pre nego što nekog uvrediš. Milutin možda nije toliko informisan na ovu temu kao dotični akademik ili možda kao ti ali to njie razlog za bahato ponašanje. To je elementarna kultura. Osim toga on nikog nije uvredio ovim i svako ima pravo na svoje mišljenje.

Eto mene sagovornika koji je zauzeo suprotno mišljenje i slažem se sa akademikom, jer on ima mišljenje i stav zasnovan na činjenicama


U redu akademika smo čuli, 'ajde da čujemo tebe . Da li ti pratiš svakog ko ima ideje potkrepljene činjenicama, ili možda imaš i svoju glavu da malo njome razmisliš ? Mnogi ljudi su imali ideje koje su se završavale ratovima. Imali su stavove i činjenice.

I tebi želim svako dobro i prijatno veče.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:39 02.11.2009

Bolesna mržnja

Čovek dobro piše ali je opterećen mržnjom bolesnih razmera.On izgleda pre podne mrzo samog sebe a popodne celi svet.
Analogija je otprilike ovakva
prvo smo mrzeli Hrvate, pa Slovence, pa Muslimane, pa Šiptare, pa Crnogorce i kad su nas oni uvidevši našu silnu ljubav napustili onda prvo poče mržnja prema Srbima iz Hrvatske, pa Srbima preko Drine pa kontinuirana mržnja prema Srbima prečanima.
Nažalost nije on usamljen,a što je još gore, takve se teze proturaju i kroz medije i od strane pojedinih parlamentarnih stranaka i poslanika.
I da se ne lažemo, tipovi takvog mentalnog sklopa prvo mrze bližnje svoje, pa komšije pa susedno selo , pa susedni region.
Ovakav tip mržnje prema sopstvenom narodu je daleko bolesniji no mržnja prema drugima.
Normalni ljudi i normalna društva bi trebalo da se suprostavljaju uvek i svim oblicima mržnje, jer na njoj se ne može graditi ni zdrava porodica, ni nacija ni država.
Ne mislim ni da je Cvijić u pravu sa svojom podelom ali ovaj nije format Cvijića, osim što je mnogo otrovniji.
Tačno je da način života i podneblje ima uticaj na mentalitet, običaje, ponašanje ali to se odnosi na sve stanovnike jednog podneblja a ne po nacionalnim vrstama.
I što reče pokojni Mika Antić, parafraziram,da samo budali može pasti na pamet da na ovim prostorima, gde su se ama baš svi sa svima dobrovoljno ili pod prisilo tj. silovanjem mešali, prebrojava nacionalna krvna zrnca i isteruje nacionalnu čistotu.
Um može svašta ali može biti i bolestan.
Vama,svakako velika preporuka za tekst.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana