may the force be with you

antioksidant RSS / 04.11.2009. u 21:50

 

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše": 
Tomica Milosavljević

..............................

"ne zelim da budem odgovoran ako neko nece da se vakcinise", kaze tomica milosavljevic, ministar zdravlja (ima li potrebe uopste reci zanimanje tog coveka, toliko mandata je na toj funkciji da je prosto nemoguce zamisliti nekog drugog). "ne zelim da budem odgovoran...". odgovoran? odgovoran za sta? odgovoran pred kim? imam problem sa ovakvim nacinom komunikacije sa naplasenim stanovnistvom. grip tipa h1n1 je tema u medijima i to je primetno ali je jos primetnije da tema u razmisljanjima i strahovima ljudi. svaka cast i predragu konu i ranku dakicu ali mainstream misljenje uoblicavaju oni sa vrha. jer kocka se jos vrti i moze pasti na bilo koju stranu. da li je vakcina ok resenje ili ne? da li je pametnije sad namerno utrcati u virus dok su resursi "podrske" manje vise spremni i neoptereceni velikim brojem obolelih? sta utice na pojavu "tezeg oblika gripa h1n1"? pitanja ima na hiljade. a moje zabrinutosti dok gledam klince dok spavaju sve vise.

ima i ljudi koji nude odgovore (opet predrag kon, ranko dakic...). a ima ljudi i koji se vredjaju kada se u njih sumnja (tomica milosavljevic), ima ljudi koji ne deluju smirujuce na javnost (tomica milosavljevic). ima ljudi koji peru ruke ("ne zelim da budem odgovoran ako neko nece da se vakcinise" - tomica milosavljevic).

ima li ministar zdravlja prava da ne razume strah? ima li ministar zdravlja prava da ne razume sumnju? ima li ministar zdravlja prava da preti i prebacuje odgovornost na one koji od njega ocekuju resenje (ako je moguce) i objasnjenje alternativa?

"ne zelim da budem odgovoran ako neko nece da se vakcinise".

pa ko ce biti odgovoran? sta javnost sada da radi? da preuzme odgovornost na sebe?

ako ministar zdravlja ostane bez odgovornosti sta ostaje od njega? pa makar bio i u petom mandatu.

ne preti ministre. objasnjavaj. i opet objasnjavaj. i opet. i preuzmi odgovornost. ti si odgovoran i ako neko primi vakcinu i ako je neko ne primi. to je deo paketa ministrovanja. ide uz titulu, auto, sekretaricu, vip mesta u pozoristu... odgovornost.

tvoja odgovornost je da javnost bude obavestena o svim dilemama vezanim za tu vakcinu.

...........................

"Ministar zdravlja Tomica Milosavljević najavio je da će tražiti da se protiv virusa novog gripa vakciniše što više stanovnika, uz napomenu da će svako ko odbije vakcinaciju to morati i da potpiše. Direktor Torlaka (Ranko Dakić) kaže da je za sada vakcinacija dobrovoljna, a da odluku o obaveznoj vakcinaciji može da donese samo najviše zakonodavno telo. "

opet pretnja? sta da se potpise? skidanje odgovornosti sa nejakih ministarskih pleca?

cemu pretnje praznom puskom? nema zakona, nema prinude. samo prazne reci.

............................

prilog za recnik:

responsibility: the social force that binds you to the courses of action demanded by that force

............................

 

Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
Fuck you, I won't do what you tell me.
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!
FUCK YOU, I WON'T DO WHAT YOU TELL ME!!!

MOTHERFUCKER!!!! Ugh!!

tomica-v.jpg

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše": 
Tomica Milosavljević

.........................................

.........................................

 

 



Komentari (118)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kakva glupost!

on nikad nije cuo za zdravstvenu politiku i propagandu? treba uloziti strucnosti, vremena i novca u edukaciju i propagandu ako je cilj toliko vazan. reklo bi se da jeste.

procenjuje se da je finasijska steta u USA prouzrokovana svinjskim gripom negde oko 300 milona dolara. vakcinacija je vrlo vazna ne samo za zdravlje, vec i za ekonomiju zemlje da bi se sprecili veliki finasijski gubitci zbog: troskova lecenja, nedolazenja na posao, smrtnosti ...

vakcinacija nije samo pitanje koje se odnosi na pojedinca, vec je vazna za citavo drustvo. smatra se da je potrebno da se vakcinise oko 75% stanovnistva da bi se "iskorenila" neka bolest.
to je bio slucaj sa poliom, npr. roditelji koji rese da ne vakcinisu svoje dete u nekim zemljama snose zakonsku odgovornost za takav postupak.
takodje, gde su mere prevencije u srbiji? u mnogim zemljama na svakom koraku stoje posteri o kijanju u maramicu, redovnom pranju ruku, web site-ovi sa objasnjenjima...

evo da moja malenkost pomogne malo tomici i da mu primer kako se to radi:http://www.nhs.uk/Conditions/Pandemic-flu/Pages/Introduction.aspx?WT.srch=1
takodje bih mu preporucila neki od kurseva za obracanje javnost kakve u svetu imaju lekari u prvoj godini svoje prakse u okviru kontinuirane edukacije iz medicinske etike.

zasto covek koji ne prihvata odgovornost ni za sta sedi u ministarskoj fotelji? sramota!
Unfuckable Unfuckable 22:49 04.11.2009

Re: kakva glupost!

zasto covek koji ne prihvata odgovornost ni za sta sedi u ministarskoj fotelji? sramota!

Možda samo neće da prihvati odgovornost za kvalitet vakcine tj moguće, iako verovatno retke - neželjene efekte i posledice, uostalom - pričamo već o tome kod Spiridona, grehota je da i ja kopiram svoj komentar, a dusanovaiivanovamama je ionako dole ostavila vrlo značajano svedočenje.
antioksidant antioksidant 22:51 04.11.2009

Re: kakva glupost!

vakcinacija nije samo pitanje koje se odnosi na pojedinca, vec je vazna za citavo drustvo. smatra se da je potrebno da se vakcinise oko 75% stanovnistva da bi se "iskorenila" neka bolest.

to sve isto misli i milosavljevic s tim sto se ponasa kao da je dovoljno da procedi kroz zube "ja preporucujem vakcinisanje" pa da svi potrce na bockanje...

ako je stav drzave da se cela srbija vakcinise (sto milosavljevic treba prvo jasno da artikulise) onda se to resava zakonom . ne praznim pretnjama i sludjivanjem vec sludjenih.

odgovornost se podrazumeva (svima sem milosavljevicu)

sto se tice prevencije tu postoji neki javni rad (mada ja informacije i upustva primam od klinca a on u vrticu. sta znaju oni koji nemaju decu nemam pojma).
antioksidant antioksidant 22:58 04.11.2009

Re: kakva glupost!

Možda samo neće da prihvati odgovornost za kvalitet vakcine tj moguće, iako verovatno retke - neželjene efekte i posledice

u opis njegovih zaduzenja spada i komunikacija s javnoscu. njegovo je da prica i da objasnjava, da prica i da objasnjava, da prica i da objasnjava...

da kaze i sta nije lepo cuti. postoji verovatnoca nezeljenih posledica. ok. sta to znaci? kolika verovatnoca? kakvih posledica?

niko ne trazi da obeca nesto sto se ne moze ispuniti (pisao sam danas o jednom koji je tome sklon) vec da prica o onome sto je moguce i da odaje utisak da zna sta radi. a ne da preti necim sto moze da ....

sta da rade ljudi koji nemaju net? moja keva na primer? moja baba na primer?
drug.clan drug.clan 23:31 04.11.2009

Re: kakva glupost!

procenjuje se da je finasijska steta u USA prouzrokovana svinjskim gripom negde oko 300 milona dolara. vakcinacija je vrlo vazna ne samo za zdravlje, vec i za ekonomiju zemlje da bi se sprecili veliki finasijski gubitci zbog: troskova lecenja, nedolazenja na posao, smrtnosti ...



" The US federal government has on hand and has obtained 250 million doses of 2009 H1N1 flu vaccine."

cena jedne vakcine : $29.37 ukupno 7.34 milijardi dolara

Re: kakva glupost!

druze clane. ne radi se o ceni vakcina vec odsustvovanja sa posla. citaj pazljivije.
antioksidant antioksidant 10:22 05.11.2009

Re: kakva glupost!

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
druze clane. ne radi se o ceni vakcina vec odsustvovanja sa posla. citaj pazljivije.

ana, kad spojis te 2 cifre vidis tvrdnju da ce amerikanci uloziti 7.34 milijardi dolara da bi sprecili dalje ekonomske gubitke (koji su do sad iznosili 300 miliona dolara)

ne zvuci logicno, zar ne?

(pretpostavljam da je to poenta drugarskog posta)
drug.clan drug.clan 14:30 05.11.2009

Re: kakva glupost!

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
druze clane. ne radi se o ceni vakcina vec odsustvovanja sa posla. citaj pazljivije.


citaj pazljivije (vidis kako drug antioksidant pazi na casu )

da ne dodajem jos koliko je radnih sati ulozeno i bice ulozeno u vakcinaciju - kolika ce to onda suma biti. I sve to da bi se sprecio grip koji po svim dosadasnim nalazima nije ni zarazniji niti opasniji od sezonskih gripova

Re: kakva glupost!

druze, u americi se za razliku od zemalja koje naginju komunizmu, mnogo vodi racuna o parama i prave se redovne procene sta bi moglo da bude u buducnosti. dakle, neko je procenio da su pare ulozene u vakcinaciju manje od para koje bi se izgubile u odsustvovanju sa posla ako pandemija nastavi da se siri.

a to da grip nije drugaciji ni opasniji od dosadasnjih nije bas tacno. hajde lepo, pogledaj internet pa vidi koliko ljudi je do sada obolelo. ono sto je u vezi H1N1 zabrinjavajuce je velika smrtnost u grupi (relativno) mladih ljudi. ova cifra u englleskoj iznosi 65%. naravno, apsultni broj smrtnih slucajeva je mali, ali sta je to malo za jednu zemlju?
svaka ozbiljna zemlja ima timove strucnjaka koji danonocno trljaju glave i prave planove. izgleda da se nas tomica u tome ne snalazi bas najbolje

Re: kakva glupost!

antioksidant
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
druze clane. ne radi se o ceni vakcina vec odsustvovanja sa posla. citaj pazljivije.

ana, kad spojis te 2 cifre vidis tvrdnju da ce amerikanci uloziti 7.34 milijardi dolara da bi sprecili dalje ekonomske gubitke (koji su do sad iznosili 300 miliona dolara)

ne zvuci logicno, zar ne?

(pretpostavljam da je to poenta drugarskog posta)

i ja sam se nadala i taman htedoh da se samokritikujem i kazem: "eto vidis kad covek zauzme defanzivan stav, promeni percepciju." medjutim, drug.clan je izgleda ustvari mislio upravo ono sto sam ja interpretirala :)
drug.clan drug.clan 19:26 05.11.2009

Re: kakva glupost!

a to da grip nije drugaciji ni opasniji od dosadasnjih nije bas tacno. hajde lepo, pogledaj internet pa vidi koliko ljudi je do sada obolelo. ono sto je u vezi H1N1 zabrinjavajuce je velika smrtnost u grupi (relativno) mladih ljudi. ova cifra u englleskoj iznosi 65%. naravno, apsultni broj smrtnih slucajeva je mali, ali sta je to malo za jednu zemlju?



ajd sad procitajte sta je neko napisao a ne sta je neko hteo da napise:

"zabrinjavajuce je velika smrtnost u grupi (relativno) mladih ljudi. ova cifra u englleskoj iznosi 65%"
Biljana 77 Biljana 77 19:48 05.11.2009

Re: kakva glupost!

druže.članu, čitaj pažljivo. Dr ANA+ je rekla da je 65% smrtnih slučajeva od ukupnog broja umrlih u grupi mladih ljudi (od 15 do 45 godina).
Unfuckable Unfuckable 20:19 05.11.2009

Re: kakva glupost!

aman Člane malo si se zatrčao, polako
AlexDunja AlexDunja 22:05 04.11.2009

...

on nema source.
mrtav covek hoda.

Re: ...

dunja je l' znas kako se udata zena stiti od svinjskog gripa?
resi se svinje i predje na piletinu.
AlexDunja AlexDunja 22:16 04.11.2009

Re: ...

dunja je l' znas kako se udata zena stiti od svinjskog gripa?
resi se svinje i predje na piletinu.

znam:)
nem taj problem:)
ocu rec....zapravo necu:)))
gorstak95 gorstak95 23:42 04.11.2009

Re: ... manji trol (izvinjavam se)

izvini AD al Ana................. negde u krug izjavila da je glede smrtnosti od gripa najugroženija populacija od 15 - 45 godina i ponudila besplatne savete, pa tedo da je pitam:
kako mogu da opet imam 19. pa makar bio i ugrožen

ps
Kako mož ' njega da tretiraš ozbiljno."Ovo" se bre tretira preparatima

pranje ruku minimum 20 sec
izbegavanje neposrednog kontakta ( drage drugarice obratite pažnju na ovo fundamentalno)
i
pljuvanje u rever ili sako

Re: ... manji trol (izvinjavam se)

dragi gorstace, i doktorka bi. al' ne moze. da smo u americi, mozda bih i mogla nesto da ucinim za tebe - testosteron, hormon rasta, malo plasticne hirurgije i eto iluzije
dinarski_tip dinarski_tip 22:15 04.11.2009

Autoritet

Dok se ovo čudo od virusa lagano širi , narodu je potreban neki autoritet koji će da zaustavi paniku. Neko ko će reći: potrebno je uraditi to i to...

A čovek ladno izjavi : 'Nećeš da se vakcinišeš-potpiši! Hoćeš da se vakcinišeš - potpiši! '

Pa koga ovaj zajebava?
jesen92 jesen92 00:32 05.11.2009

Re: Autoritet

A čovek ladno izjavi : 'Nećeš da se vakcinišeš-potpiši! Hoćeš da se vakcinišeš - potpiši!
...sramota ga da kaze da treba da se plati.....tj da ce se vakcinisati samo oni koji hoce i mogu da plate.....
ivana23 ivana23 00:34 05.11.2009

Re: Autoritet

jesen92
A čovek ladno izjavi : 'Nećeš da se vakcinišeš-potpiši! Hoćeš da se vakcinišeš - potpiši!
...sramota ga da kaze da treba da se plati.....tj da ce se vakcinisati samo oni koji hoce i mogu da plate.....

Da, doza nove vakcine koštaće pet evra
vishnja92 vishnja92 00:42 05.11.2009

Re: Autoritet

Dok se ovo čudo od virusa lagano širi , narodu je potreban neki autoritet koji će da zaustavi paniku. Neko ko će reći: potrebno je uraditi to i to..

:)
idealna prilika da narod dodje sebi, ozbiljna sam.
i sram, sram, sram bilo ministra sto ih je naterao da biraju!!!!! mada ao kaze da nije, nego skroz suprotno :)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:20 04.11.2009

vakcina

je tabu tema u mojoj porodici. 1968.g. je neispravna vakcina ubila moju rodjenu sestru. Majci su rekli da se to desava jednom u milion slucajeva. Uteha...
antioksidant antioksidant 22:45 04.11.2009

.

4krofnica 4krofnica 22:45 04.11.2009

Re: vakcina

auh..uzas. ....
i ja imam poblem sa vakcinama...moju svekrvu je 'sredila' ona protiv variole vere, '74, nije umrla, ali nije bas ni imala mnogo od zivota-nepokretna...
sve te price me guse danima i niko nije pametan, guglaj, guglaj majci...i mene sekira sto mi niko nekaze sta da radim...moja okolina je potpuno podeljenja:;od 'ma nema sanse, da isprobavaju svasta na nama, ionako mutira kao lud, niko me nece zastititi', do 'da, cim dodju vakcine dajem klincima, nemam pojma tako mi rekli u d.z.'...
slusala sam danas Dakica, kaze da on apsolutno preporucuje sezonsko vakcinisanje (kako on to sve zove), ali nije to na njemu, postoje ljudi kojima je posao da se obrate narodu i objasne neke stvari...odgovorno..

opak mjuzik riplaj- f.u. I won't......
solcence solcence 01:25 05.11.2009

Re: vakcina

ipak, ima vise ljudi koji hoce da se vakcinisu nego vakcina...cula sam. sto znaci da im je dobro krenulo...ne znam samo otkud takav ton...
a culi ste za so i vodu..:) to nije lose...i Japanci imaju neki super drevni lek so+limun(potice od nekog hirurga)
jedan taksista juce, prica o snegu, gripu,..tek od njega sam cula da su ljudi poceli maske da nose....(tek kasnije u prevozu videh jednog-maskiranog )..i kaze, taj taksista : preko 1000 puta sam imao grip i nisam umro, i ako me sad uhvati, i umrem...jbg.(tako nesto). ima linkova o stetnosti tih vakcina...pa opet, znam neke ljude koji su imali grip...i izvukli se bez lekova,...samo aspirin neki, cajevi i vitamin C.
vishnja92 vishnja92 22:59 04.11.2009

ok,

"ne zelim da budem odgovoran ako neko nece da se vakcinise"

sta je ovde pogresno?
to sto neko nece da preuzme odluku za tvoj zivot u borbi protiv - alo, ljudi - relativno nepoznatog protivnika?

ili je problem sto kojekakve spire stvaraju paniku a ane-doktorke sa svojim (prihvatljivo, s obzirom na godine) skromnim iskustvom i znanjem neprihvatljivo spinuju u ime cele lekarske profesije, ili sta?

ocekujes gotovo resenje koje ce ti neko dati pa da ne budes kriv, jel to?
jel vi to ljudi tako mocno verujete u neciju zastitu, pa ako nema druge - civilizacija ce nas zastititi? zar mislite da se covecanstvo ne suocava stalno i iznova sa novim problemima i zar ne shvatate da vam ama niko pod milim bogom na ovom svetu ne duguje nista?

ovaj virus je relativno bezazlen, za neko vreme moze biti ne-takav, kakve veze sa tim ima jedan ministar zdravlja?

imam i ja decu, jedno je veoma astmaticno, a Tomica mi nije ni na kraj pameti . veci mi je fenomen kako smo mi - ljudi - stigli dovde gde smo stigli, da sumnjamo, lazemo i okrivljujemo jedni druge za stvar koja nas se svih tice.

edit: posao Predraga Kona je da informise javnost, posao Tomice Milosavljevica je da taj Kon postoji.
antioksidant antioksidant 23:06 04.11.2009

da skratimo

ocekujes gotovo resenje koje ce ti neko dati pa da ne budes kriv, jel to?

jeste, to je
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:19 04.11.2009

Re: ok,

visnja, panika ili ne, sta reci familiji druge zene koja je bukvalno za cetiri dana otisla a umrla je u kolima hitne pomoci jer u njenom gradu nije bilo slobodnih respiratora !? Tri meseca ili vise meseci unazad je Kon pricao da ce novembar biti kritican i da se treba pripremiti. Zasto ne kazu koliko respiratora ima infektivna? Zasto zdravstveni radnici makar nisu vakcinisani?
vishnja92 vishnja92 23:48 04.11.2009

Re: ok,

pa jel stvarno mislite da ce respiratori da resavaju stvar ako dodje do neke stvarne teske epidemije i/ili pandemije sa bitnim letalitetom? ako virus izmutira u nesto gadno, sto nije opasnost tek od ove zime - ta opasnost postoji godinama a tim problemom se epidemiolozi bave decenijama?

ne znam kakve su pripreme kod nas bile za ovaj grip i kakve poteskoce, ali mi smo svi 1. septembra dobili flajere u skoli u vezi sa tim i bilo je price o gripu, tako da nije tacno da se nije mislilo o tome. pretpostavljam da u ovoj bedi nije bilo lako odrediti strategiju i izdvojiti sredstva, narocito sada kada je citav svet u konfuziji i budalastinama.

medjutim, ako se vakcina pojavi i ministarstvo proceni da je vakcinacija obavezna, ja to podrzavam. februar je uvek daleko gori od novembra a veci procenat imunog stanovnistva znaci sporije sirenje zaraze, prosto.

vishnja92 vishnja92 00:00 05.11.2009

Re: ok,

i da dodam - vakcine nisu i ne moraju biti bezazlene, na temu epidemija pogledati variolu '72. a danas, generalno, mmr: ta vakcina je veoma ozloglasena, pisano je i na blogu.

vakcinu za hepatitis B sam odbila kada je sugerisana mojoj deci (odbila iz, koliko se secam, slicnih razloga onima od kojih su napravili cirkus kod spire - procenat zive je bio veseo) - u to vreme ona je preporucivana kao zastita "pod obavezno" savesnim roditeljima, bilo je skroz fensi odvesti dete u GZZ. vakcinu za jednu vrstu meningitisa takodje sam odbila.
vishnja92 vishnja92 00:59 05.11.2009

Re: da skratimo

jeste, to je

toga nema baki , i prvi put kad naletis na stvarnu zajebanciju, tu stvar treba da znas ili ces propasti.
Doctor Wu Doctor Wu 07:20 05.11.2009

Re: ok,

Da, Višnja, retko uravnotežen i smiren komentar (osim u delu gde spuštaš Ani, to ne podržavam). Čudi me da AO, kao osvedočeni liberal, traži od, pai sad, ministra Tomice da odlučuje o njegovom i zdravlju njegovog deteta. Odgovorni mediji bi trebalo da organizuju javne diskusije između eksperata i farmaceutskih kompanija, kako bi se što bolje rasvetlilo koliko je panika opravdana a koliko iza svega stoji trka za profitom, kao i koliki su stvarni rizici vakcinisanja.

A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi. Sve preko toga je nanny state.

I tužno je, makar s daljine tako izgleda, videti ovu histeriju s maskama. Pa zar se nismo koliko pre mesec dana smejali gluposti ljudi koji su bežali s ulica od pomračenja sunca avgusta 1999.? Zar je moguće da se baš ništa nije naučilo?
antioksidant antioksidant 07:26 05.11.2009

Re: ok,

Čudi me da AO, kao osvedočeni liberal, traži od, pai sad, ministra Tomice da odlučuje o njegovom i zdravlju njegovog deteta.
vas dvoje mozete ponovo procitati sta je ao napisao (samo nemojte bukvalno citati ovo dole)
ocekujes gotovo resenje koje ce ti neko dati pa da ne budes kriv, jel to?


jeste, to je.
to je bilo namenjeno skracivanju rasprave (ocito bezuspesno. baki)

edit: prepravljen je drugi citat. omaska u brzini

Re: ok,

li je problem sto kojekakve spire stvaraju paniku a ane-doktorke sa svojim (prihvatljivo, s obzirom na godine) skromnim iskustvom i znanjem neprihvatljivo spinuju u ime cele lekarske profesije, ili sta?


da li bi mogla da mi skrenes paznju na to sta je u mom pisanju neprihvatljivo?
hvala

ps. mozes i na pp ako ti je lakse. primecujem da ti cesto smeta ono sto ja pisem, bilo da je to kopiranje fikserove pesme, pitanje zdravstva sto ukazuje da je problem potencijalno licne prirode, sto mi je fascinantno, s obzirom na to da se ne poznajemo
antioksidant antioksidant 07:27 05.11.2009

Re: ok,

A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

to je aao i napisao
Doctor Wu Doctor Wu 07:33 05.11.2009

Re: ok,

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše"

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše"

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše"

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše"

„Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše"

Prva rečenica tvog teksta.
Baki.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:50 05.11.2009

Re: ok,

Wu
A ono za šta je država odgovorna, to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

AO
to je aao i napisao


и мени се чини да си то написао.

ако министар мисли да је јако важно да се што више људи вакцинише онда треба да, он и његови представници, скачу дању ноћу по телевизији, радију, да дају изјаве са штампу, да објашњавају, објашњавају, објашњавају, да машу рукама, снимају рекламе, да се види да им је стало и да се види да је важно. ако то не раде, значи да и није тако важно.

а плашење људи изјавама ”што више људи треба да се вакцинише, а ко неће ја ћу да направим списак” је мало безвезе. уопште ми не каже да му је стало. више ми изгледа као да га боли уво и да нема времена да се бакће с тим, па ако може на страх да ухвати на брзину онда добро, а ако не може онда ”ја нисам одговоран, лепо сам вам рекао, и ко вас сад шиша”.

ако му се не свиђа посао непрестаног објашњавања елементарних чињеница о здрављу становницима земље у којој је министар здравља (може и кроз представнике, може) и ако тај ниподаштавајући став не може да сакрије, можда му треба неки други посао?

јер он можда воли да се прави главни даса лекарима, али не сме и становништву.

П.С. реч непрестано сам истакао јер једино то спашава министра од одговорности. понекад ни то.
vishnja92 vishnja92 08:08 05.11.2009

Re: ok,

da li bi mogla da mi skrenes paznju na to sta je u mom pisanju neprihvatljivo?

da.

za mene je neprihvatljiva tvoja samodelegiranost. kada god su medicinske teme u pitanju pojavljujes se sa neupitnim, iskljucivim i cvrstim stavom (sto je, je li, tvoje pravo) i neretko nastupas kao predstavnik cele lekarske branse (sto nikako ne moze biti tvoje pravo).

cinjenica da si u nekim diskusijama kompetentnija od ostalih i dalje te ne ovlascuje da govoris "u ime profesije". a kada vidim i cujem koliko premisljanja, preispitivanja, rezerve i neiskljucivosti - ukratko, profesionalne odgovornosti - ukljuce u svaki svoj odgovor tokom privatnog razgovora daleko iskusniji lekari, pritom meni bliski, osecam se uvredjenom u njihovo ime kada vidim sta radis po blogu.

svi mi ovde imamo svoje profesije, ali ljudi mahom iznose svoja licna misljenja i ne idu dalje. e, tu si se ti malo zabrojala. autoritet je, kao i odgovornost, pojedinacno a ne grupno svojstvo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:43 05.11.2009

Re: ok,

из мог искуства овде, лекари ми кажу веома једноставне и практичне ствари. најважније је прати руке. најбоља превенција. и за овај грип и за друге.

а новинари су, по обичају, главни распиривачи панике и дезинформација.

пре неки дан џон стјуарт приказивао како једни те исти новинари једног дана праве прилоге на тему

ВАКЦИНА ЈЕ, МОГУЋЕ, ВЕОМА НЕБЕЗБЕДНА!!!!!

а другог на тему

ВАКЦИНА, ЧИНИ СЕ, НЕЋЕ БИТИ ДОВОЉНО ЗА СВЕ!!!!

е, јеби га, у праву је џон, не могу обе ове вести да буду лоше истовремено.
antioksidant antioksidant 08:43 05.11.2009

Re: ok,

Prva rečenica tvog teksta.
Baki.

evo ga jos jedan baki.
ta prva recenica je pranje ruku coveka koji predstavlja drzavu a ne radi nista od onoga sto si ti pobrojao (to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi). naravno da cemo odluku doneti sami (osim ako se ne donese zakon o obaveznoj vakcinaciji) a ministrovo ponasanje vezano za pranje ruku od njegovih obaveza (to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi) je tema teksta. nije tema da li se vakcinisati ili ne. nije tema ko ce biti odgovorana ako jedna u milion ili hiljadu vakcina ima ozbiljne kontra efekte. tema je ministar koji ne radi svoj posao a to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

Re: ok,

vishnja92
da li bi mogla da mi skrenes paznju na to sta je u mom pisanju neprihvatljivo?

da.

za mene je neprihvatljiva tvoja samodelegiranost. kada god su medicinske teme u pitanju pojavljujes se sa neupitnim, iskljucivim i cvrstim stavom (sto je, je li, tvoje pravo) i neretko nastupas kao predstavnik cele lekarske branse (sto nikako ne moze biti tvoje pravo).

cinjenica da si u nekim diskusijama kompetentnija od ostalih i dalje te ne ovlascuje da govoris "u ime profesije". a kada vidim i cujem koliko premisljanja, preispitivanja, rezerve i neiskljucivosti - ukratko, profesionalne odgovornosti - ukljuce u svaki svoj odgovor tokom privatnog razgovora daleko iskusniji lekari, pritom meni bliski, osecam se uvredjenom u njihovo ime kada vidim sta radis po blogu.

svi mi ovde imamo svoje profesije, ali ljudi mahom iznose svoja licna misljenja i ne idu dalje. e, tu si se ti malo zabrojala. autoritet je, kao i odgovornost, pojedinacno a ne grupno svojstvo.


visnja, na blogu se cesto pokrecu zdravstvene teme i vrlo cesto se stvari izvitopereno prezentuju. ja o njima (dacu ti za pravo, cvrstim stavom, ali ne i ostalo) iznosim SVOJE misljenje na osnovu svog znanja i iskustva, sto , uostalom, svi ovde radimo. cinjenica da se ne diskutuje tako cesto o npr. elektrotehnici, o kojoj zaista ne bih mogla mnogo da kazem.

ja stojim jedino svojim imenom i prezimenom (koje sem dala kad sam pocel;a da komentarisem medicinske teme) iza onog sto ovde napisem.
nigde se nisam predstavila kao predstavnik cele profesije, jer je cinjenica da to ne mogu da budem, niko me nije delegirao i izabrao.

konkretno povodmo vakcine protiv H1N1 unfuckable je izneo mnogo bezrezervnije misljenje od mene. uostalom, na blogu su mnogi do sada ulazili u debate sa mnom na medicinske teme, sto pozdravljam jer smatram da je korisno za obe strane i za one koji debate citaju. to cu nastaviti da radim. ne znam zasto se drugi clanovi profesije u to ne upustaju (mogu da pretpostavim, a ako pozelite i citiram neprijadnosti koje sam ovde dozivela zbog toga sto su ljudi imali neprijatna iskustva sa nekim drugim lekarima). mislim da je dijalog sa lekarima koristan i da ljudi nemaju cesto prilike za to.

takodje sam fascinirana da ti imas petlje da procenjujes moje profesionalno iskustvo i poredis sa profesionalnim iskustvom drugih lekara.
Unfuckable Unfuckable 09:10 05.11.2009

Re: ok,

konkretno povodmo vakcine protiv H1N1 unfuckable je izneo mnogo bezrezervnije misljenje od mene.

Netačno : Unfuckable je izneo bezrezervno (i potkrepljeno, određenim podacima i odrednicama) mišljenje o vezi vakcina i autoimunih oboljenja.
vishnja92 vishnja92 09:12 05.11.2009

Re: ok,

tema je ministar koji ne radi svoj posao a to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

u tom slucaju, tema je "zasto nema vakcina?" a ne „ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše". od gore pobrojanog jedino je to zaista ozbiljan i veliki problem koji povlaci odgovornost.

a sprecavanje sirenja panike... eee :)))
pa de si to vido da ima? kada ljudi rese da upadnu u paniku, oni upadnu i tu racionalni argumenti ne pomazu.

i jos jednom: nije Tomica taj koji ce dati eventualne odgovore vec epidemiolog Predrag Kon. to je stvar strucne kompetencije - mozes da biras izmedju toga i tzv "autoriteta". sumnjam da bi bio zadovoljniji kada bi se javnosti obracao ministar umesto specijalizovanog strucnjaka. tada bi bilo "on pojma o ovome nema, zasto ne dovede nekoga ko zna?"
svaka cast i predragu konu i ranku dakicu ali mainstream misljenje uoblicavaju oni sa vrha

mislim da jednostavno nisi u pravu.

Re: ok,

Netačno : Unfuckable je izneo bezrezervno (i potkrepljeno, određenim podacima i odrednicama) mišljenje o vezi vakcina i autoimunih oboljenja.

ova tvrdnja je toliko opsta da niko o njoj ne moze imati bezrezervno misljenje
vishnja92 vishnja92 09:20 05.11.2009

Re: ok,

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron


ja sam ti gore odgovorila na pitanje, i ne umem da uoblicim recima svoj utisak na drugi nacin da bi ga ti shvatila. rekla sam ti kako tvoj nastup deluje, ti kazes "ne, ja to ne radim" a ja bih sad mogla da kazem "da, radis" i da tako teramo do sutra - samo, to nema svrhe.
takodje sam fascinirana da ti imas petlje da procenjujes moje profesionalno iskustvo i poredis sa profesionalnim iskustvom drugih lekara.

dajes ga na uvid non stop tako da imam petlje, naravno
kada se ja budem profesionalno eksponirala u toj meri da ti dam materijala za procenu, slobodno izvoli i uporedi moje iskustvo i znanje sa znanjem mojih kolega, nemam nista protiv. nije to tako nesagledivo, meni su mistifikacije svih vrsta (pa i profesionalne) urnebesno smesne.
Unfuckable Unfuckable 09:21 05.11.2009

Re: ok,

ova tvrdnja je toliko opsta da niko o njoj ne moze imati bezrezervno misljenje

Tvrdnja (moja) je vrlo konkretna i utemeljena i uperena je prema tvojoj pomalo neopreznoj i neodmerenoj izjavi na Spirinom blogu, odakle se i "preliva" ova diskusija :
veza izmedju vakcina i autoimunih oboljenja je spekulativna ali teorijski moguca.

koju kasnije iza toga braniš argumentima da si ti videla samo jedan takav slučaj i da su takve situacije statistički - beznačajne.
Moja poenta je da takve situacije postoje i da život, kao ni znanje - nije statistika.

Re: ok,

vishnja92
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron


ja sam ti gore odgovorila na pitanje, i ne umem da uoblicim recima svoj utisak na drugi nacin da bi ga ti shvatila. rekla sam ti kako tvoj nastup deluje, ti kazes "ne, ja to ne radim" a ja bih sad mogla da kazem "da, radis" i da tako teramo do sutra - samo, to nema svrhe.
takodje sam fascinirana da ti imas petlje da procenjujes moje profesionalno iskustvo i poredis sa profesionalnim iskustvom drugih lekara.

dajes ga na uvid non stop tako da imam petlje, naravno
kada se ja budem profesionalno eksponirala u toj meri da ti dam materijala za procenu, slobodno izvoli i uporedi moje iskustvo i znanje sa znanjem mojih kolega, nemam nista protiv. nije to tako nesagledivo, meni su mistifikacije svih vrsta (pa i profesionalne) urnebesno smesne.

tvoj utisak je tvoje pravo, ali i tvoja stvar. kad diskutujemo ovde mi diskutujemo na konkretne teme. prema tome, uvek mozes konkretno da me citiras i pitas za ono sto napisem. ja se ovde ne kandidujem budem bilo kome drugarica ili mis popularnosti.

citiraj mi mistifikaciju. ja ne mislim da imam dovoljno znanja o tvojoj profesiji da bi mogla tebe iloi bilo koga iz nje da ocenjujem. mogu samo da dam SVOJE misljenje o tvojoj ODREDJENOJ izjavi na ODREDJENU temu.
sto se kompetencija tice to mi je i dalje fascinantno. moje strucne kompetencije su do sada vrlo formalno ocenjivali strucnjaci ali i javnost u 2 razlicite zemlje u vise od 80 navrata. ako mislis da ti to mozes bolje od svih. svaka ti cast!

ps. jos uvek ocekujem da mi objasnis sta ti je zasmetalo kad sam kopirala fikserovu pesmicu o 5om oktobru za koju sam smatrala da je bila prikladna.

pps. nazalost, na blogu su konkretne reci jedini nacin da izneses svoje misljenje. mozda mozes da probas sa slikama?

Re: ok,

Unfuckable
ova tvrdnja je toliko opsta da niko o njoj ne moze imati bezrezervno misljenje

Tvrdnja (moja) je vrlo konkretna i utemeljena i uperena je prema tvojoj pomalo neopreznoj i neodmerenoj izjavi na Spirinom blogu, odakle se i "preliva" ova diskusija :
veza izmedju vakcina i autoimunih oboljenja je spekulativna ali teorijski moguca.

koju kasnije iza toga braniš argumentima da si ti videla samo jedan takav slučaj i da su takve situacije statistički - beznačajne.
Moja poenta je da takve situacije postoje i da život, kao ni znanje - nije statistika.

citaj pazljivije.
nisam rekla da sam videla samo jedan slucaj povezanosti izmedju vakcine i autoimunog oboljenja vec samo jedan slucaj guillian - barre sindroma za koji se smatra da je povezan sa prethodnom infekcijo, a ne vakcinom. u tvom izvoru informacija nigde nije dokazano da uzrocno-posledicna veza postoji. ja sam samo rekla da je ona teorijski moguca, ali nije dokazana.

naravno da zivot nije statistika. kad se nekom desi nesto sto je jako retko, za tog coveka to je 100% statistika. medjutim, ako diskutujemo na populacijskom nivou, jedini nacin da se neka pojava sagleda je statisticki. uostalom, statistika je vrlo ozbiljna nauka.
Unfuckable Unfuckable 09:39 05.11.2009

Re: ok,

Ako tvoje dosadašnje znanje ne poseduje informaciju o povezanosti vakcina i autoimunih oboljenja, a na Google ima 964.000 odrednica u tom smislu - onda ja ne mogu da krivim moj, nasumično izabrani "izvor".
Uostalom, da ne dupliram više - sve što sam imao da kažem povodom toga, rekao sam kod Spiridona, mislim da je bilo dovoljno uverljivo.
ivana23 ivana23 09:41 05.11.2009

Re: ok,

Moze li ovo nekako pomoci u rasvetljavanju aktuelnih pitanja...


Vaccine Safety - CDC


* Ukoliko prihvatimo da zvanicnici uopste daju realne i pouzdane informacije.
antioksidant antioksidant 09:52 05.11.2009

Re: ok,

vishnja92
tema je ministar koji ne radi svoj posao a to je da pruži potpunu informaciju, eventualno spreči širenje panike, obezbedi pristup dovoljnom broju vakcina i omogući svakoj odrasloj i normalnoj jedinki da donese odluku šta da radi

u tom slucaju, tema je "zasto nema vakcina?" a ne „ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše". od gore pobrojanog jedino je to zaista ozbiljan i veliki problem koji povlaci odgovornost.

a sprecavanje sirenja panike... eee :)))
pa de si to vido da ima? kada ljudi rese da upadnu u paniku, oni upadnu i tu racionalni argumenti ne pomazu.

i jos jednom: nije Tomica taj koji ce dati eventualne odgovore vec epidemiolog Predrag Kon. to je stvar strucne kompetencije - mozes da biras izmedju toga i tzv "autoriteta". sumnjam da bi bio zadovoljniji kada bi se javnosti obracao ministar umesto specijalizovanog strucnjaka. tada bi bilo "on pojma o ovome nema, zasto ne dovede nekoga ko zna?"
svaka cast i predragu konu i ranku dakicu ali mainstream misljenje uoblicavaju oni sa vrha

mislim da jednostavno nisi u pravu.


da skratimo


antioksidant
ocekujes gotovo resenje koje ce ti neko dati pa da ne budes kriv, jel to?

jeste, to je

vishnja92 vishnja92 09:55 05.11.2009

Re: ok,





dabogda mi pao kontrabas na glavu ako te razumem.
antioksidant antioksidant 10:17 05.11.2009

Re: ok,

dabogda mi pao kontrabas na glavu ako te razumem.

ako hoces da trolujemo - ok
ako hoces da mi pricas kako sam promasio temu - nije ok

kazem da skratimo jer pricamo o 2 potpuno razlicite stvari. to da li je vakcina ok ili ne nije tema u kojoj aktivno ucestvujem. citam sve sto se napise i posle pricam sa onom s kojom zajednicki donosim odluku.

tomica nije deo tog razgovora.

a ovde je razgovor o coveku koji se zove ministar i problemu koji on ima u komunikaciji sa javnoscu. mozda je tomica navikao da prica s ovcama pa misli da je dovoljno da se naduri, kroz zube procedi "Ne želim da budem odgovoran ako neko neće da se vakciniše" i da zakljuci kako je on svoj posao odradio. nije dovoljno.

ima li ministar zdravlja prava da ne razume strah? ima li ministar zdravlja prava da ne razume sumnju? ima li ministar zdravlja prava da preti i prebacuje odgovornost na one koji od njega ocekuju resenje (ako je moguce) i objasnjenje alternativa?

"ne zelim da budem odgovoran ako neko nece da se vakcinise".

pa ko ce biti odgovoran? sta javnost sada da radi? da preuzme odgovornost na sebe?

ako ministar zdravlja ostane bez odgovornosti sta ostaje od njega? pa makar bio i u petom mandatu.

ne preti ministre. objasnjavaj. i opet objasnjavaj. i opet. i preuzmi odgovornost. ti si odgovoran i ako neko primi vakcinu i ako je neko ne primi. to je deo paketa ministrovanja. ide uz titulu, auto, sekretaricu, vip mesta u pozoristu... odgovornost.

tvoja odgovornost je da javnost bude obavestena o svim dilemama vezanim za tu vakcinu.

svaka cast i predragu konu i ranku dakicu ali mainstream misljenje uoblicavaju oni sa vrha

mislim da jednostavno nisi u pravu.

ovo poslednje je jedino od svega sto si napisala sto je vezano za osnovni tekst. i oko toga mozemo pricati ako zelis.

sto se tice "odgovornosti" sto jos nemam vakcina ... pa ne znam da li tu ima takve vrste odgovornosti. koliko kapiram vakcinisanje ugrozenih grupa u srbiji ce biti omoguceno za nekih 30tak dana (sto ipak nije previse kasno da se presece glavni udar koji se ocekuje u januaru - februaru). oko toga se moze pricati zasto se raspisuje tender koji moze ispunii samo jedna farmaceutska kompanija (uslov 3 miliona doza pre nove godine - u jucerasnjem blicu kazu da ima samo 3 kompanije koje vakcinu proizvode: jedni pre nove godine mogu da isporuce 0, drugi 1.5 miliona, treci mogu 3 miliona). ali ni to nije tema u koju cu se dalje ukljucivati.

ovde moze da se pise sta se hoce (i o vakcini i o gripu i o RATM-u) pa izvolite. ja o sopstvenim odlukama i odgovornosti za njih necu pricati

nigde, ali nigde nisam napisao da prebacujem odgovornost za sopstvene odluke na tomicu milosavljevica
to si napisala ti
vishnja92 vishnja92 10:24 05.11.2009

Re: ok,

@ana: to sto ti radis zove se "edit" a ne "ps" i uglavnom se obavlja na pocetku rasprave. nije mi na kraj pameti da se vracam unazad i kontrolisem da li si se u medjuvremenu opsetila jos necega na sta treba da odgovorim.
antioksidant antioksidant 10:30 05.11.2009

Re: ok,

pps. nazalost, na blogu su konkretne reci jedini nacin da izneses svoje misljenje. mozda mozes da probas sa slikama?

evo ja jednu sliku

pozdrav najboljem casting directoru na blogu



naravno da nema veze s temom ali meni ce prijati da vidim ovu sliku kad se budem kasnije vratio na citanje

pozz
jesen92 jesen92 10:30 05.11.2009

Re: ok,

jos uvek ocekujem da mi objasnis sta ti je zasmetalo kad sam kopirala fikserovu pesmicu o 5om oktobru za koju sam smatrala da je bila prikladna
...Mene niko nije nista pitao al da se umesam malo u diskusiju ...Nisam pratila komentare oko fixerove pesmice ali mogu samo da kazem da mnogi ne razumeju sta on pise tj ne mogu da "uhvate emociju" koju on prenosi...i ne treba im zameriti...
Ana, ja ne komentarisem mnogo na tvom blogu a i na drugim blogovima se nismo "sudarale"....mogu samo da kazem da se ne slazem sa tobom bas uvek(sto smattram normalnim...ne postoje dve osobe na svetu koje se bas u svemu slazu )...ali tvoje pisanje o zdravstvu i zdravstvenim temama smatram veomma korisnim...Pod jedan, zato sto zivis i radis u jednoj uredjenoj zemlji pa mozes da nam preneses iz prve ruke kako to tamo funkcionise i pod dva, zato sto se kriticki odnosis i prema tamosnjem sistemu tj organizaciji zdravstvenog sistema pa mi mozemo da vidimo da nigde nije bas idealno i da, nazalost , novac svuda igra vaznu ulogu ponekad vazniju od pacijent.a...ja tako razumem tvoje pisanje kada je u pitanju organizacija zdravstvenog sistema a za strucni deo(bolesti, lecenje, vakcine...)nisam kompetentna..
margos margos 11:04 05.11.2009

Re: ok,

ta prva recenica je pranje ruku coveka koji predstavlja drzavu

Što si bre takav - zar pranje ruku nije preporučena preventiva od virusa???
Daje nam lični primer, a ti nisi zadovoljan... eh, što su ljudi...
antioksidant antioksidant 11:30 05.11.2009

Re: ok,

Daje nam lični primer, a ti nisi zadovoljan...

stasava stasava 11:49 05.11.2009

Re: ok,

visnja, na blogu se cesto pokrecu zdravstvene teme i vrlo cesto se stvari izvitopereno prezentuju. ja o njima (dacu ti za pravo, cvrstim stavom, ali ne i ostalo) iznosim SVOJE misljenje na osnovu svog znanja i iskustva, sto , uostalom, svi ovde radimo. cinjenica da se ne diskutuje tako cesto o npr. elektrotehnici, o kojoj zaista ne bih mogla mnogo da kazem.

Svi smo svedoci mnogih neresenih problema u oblasti zdravsta. Kako je to oblast zanimljiva za sve, ako ni zbog cega drugog a ono sto nam ponekad i zivoti zavise , ali u bukvalnom smislu ,od uredjenosti neu redjenog nam zdravstvenog sistema, korisni su blogovi na ovu temu, jos korisniji komentari lekara, a korisna su cak i izvitoperena misljenja laika koji , normalno, pokazuju interesovanje za ovakve teme. Sta Visnju iritira, meni nije jasno, a ti, Ana, svojim znanjem i iskustvom, veruj mi, znacis na ovakvim blogovima, ne samo zbog edukacije zainteresovanih, vec i zbog prenosenja iskustva iz vana gde, svako normalan , mora da prizna, da je u oblasti zdravstva sve uredjenije i organizovanije. Osim Ministra, naravno, jer njegova narcisoidnost to ne moze da prizna, nikada. I on ima prava na patolosku izvitoperenost licnosti do one granice kada to ne utice na druge, na korisnike zdravstvenih usluga, ima prava na to dok se licno ne podudari sa opstim. Onda, kada posledice snose korisnici zdravstvenih usluga, onda to vise nije njegova stvar. Kakav je to nastup u javnosti-Necu ja da snosim odgovornost. Doduse, za mnoge druge stvari u njegovoj sferi delovanja on i nije zeleo i nije hteo da snosi odgovornost.
Da li jos negde vakcinacija ide uz potpis?
Sto se tice predskolskih ustanova i skola, tacno je da se radi, da se dele flajeri, posteri, da se vrsi edukacija dece, roditelja, zaposlenih. I mada njihova saradnja postoji, to je veca zasluga Ministarstva prosvete.
vishnja92 vishnja92 15:48 05.11.2009

Re: ok,

@ jesen i stasava:

mislim da je moj komentar dovoljno jasan i da se u njemu nigde ne moze procitati da sam protiv bilo kakvog iznosenja bilo cijih strucnih znanja na blogu. lepota ovoga ovde i jeste u tome sto, cini mi se, skoro ne postoji oblast za koju bar nekolicina ljudi odavde nije manje ili vise kompetentna. bilo bi krajnje cudno zameriti tako nesto i ne biti zahvalan za pet miliona razlicitih tema o kojima se zasigurno moze mnogo toga nauciti i od blogera i od komentatora. dakle, predmet moje zamerke je bilo nesto sasvim drugo.

jos nesto: ja sam ovde prilicno ostro iskritikovala antioksidantov nastup iako smo nas dvoje u veoma prijateljskim odnosima. to sto se po nekim pitanjima ne slazemo moze samo da doprinese i nasem odnosu i kvalitetu diskusije ovde. i kako u mom neslaganju sa njim nema nicega licnog, tako nema nicega licnog ni u ovim gornjim replikama sa anom. toliko na tu temu, ne bih vise da trolujem ovde.

(za trolovanje sam vec isprozivana na pravdi boga od ao licno, iako smatram da sam apsolutno i potpuno u temi, al ajd)
stasava stasava 17:13 05.11.2009

Re: ok,

i kako u mom neslaganju sa njim nema nicega licnog

Naravno, na blogu ne treba nista da bude licno. Narocito kada su ovakve teme u pitanju. Mada uvek ima autobiografskog....kao i u literaturi...
vishnja92 vishnja92 17:19 05.11.2009

Re: ok,

Naravno, na blogu ne treba nista da bude licno.

eh, da li treba ili ne, to je za diskusiju, ali ponekad jednostavno - jeste licno :)
mi smo licni, dugo obitavamo svi zajedno na istom mestu i to je u nekoj meri neizbezno.

scabies scabies 21:23 05.11.2009

Re: ok,

ili je problem sto kojekakve spire stvaraju paniku a ane-doktorke sa svojim (prihvatljivo, s obzirom na godine) skromnim iskustvom i znanjem neprihvatljivo spinuju u ime cele lekarske profesije, ili sta?
Stvarno ne mogu da verujem šta sebi ljudi dozvoljavaju i uporno se pitam da li se posle zacrvene?
I stvarno, Ana, šta vrede sve tvoje ocene, diplome, potvrde i priznanja, kad neko ko ima mogućnost da privatno razgovara sa lekarima sa isqstvom sigurno može pouzdanije da odredi nivo tvog znanja i kompetencije?

drug.clan drug.clan 23:27 04.11.2009

ministar je los ...

Prosto pitanje: zasto bi se ljudi vakcinisali protiv gripa koji nista gori i smrtonosniji od obicnog sezonskog gripa koji se javlja svake godine i zbog kojeg se ogromna vecina ne vakcinise? Koji su nezeljeni efekti vakcine i koliko je uopste istestirana?
Dodje lepo na TV i objasni ako zna, ako ne zna - posalje nekog ko zna.

Ministar ne da je samo los ministar vec je i los lekar, jos gori covek, komsija ....
dunja73 dunja73 23:47 04.11.2009

--

Pa mislim sa se o "preventivi" dole govori i govorilo (ja letos gledala )
vise nego u Nemackoj .Medjutim ni ta preventiva ne znaci mnogo , ako je virus slobodan ..
Naj - preventiva je , kao i za svaki grip , ne dozvoliti pad imun sistema .


(ovde neko dvoje doneli iz Spanije , odbolovali i vratili se na posao ..


miloradkakmar miloradkakmar 00:12 05.11.2009

Ma,

doneće ministar Uredbu.
ivana23 ivana23 01:05 05.11.2009

AO

Za tvog momka sto parkira automobile ispod fotelje.

Igrica - ubij virus A H1N1
margos margos 01:12 05.11.2009

Re: AO

Hvala Ivana... odigrala uspešno - mogu u vrtić da crtam konjove:))
jesen92 jesen92 01:21 05.11.2009

Re: AO

http://prevenirh1n1.qoveo.com/
..sve je biznis...
mirelarado mirelarado 02:03 05.11.2009

Re: AO

Mаргос, моћи ћеш у вртић чим буде прошла опасност од епидемије. Дотле играј игрицу и побољшавај резултат. :)))
margos margos 02:12 05.11.2009

Re: AO

Ali Mirela, perem ruke i žestoko sam se izborila s virusima - sve šljis šljis onim sapunom zvanim savon. Mogu tamo da budem od koristi - u v'tiću :)))

mirelarado mirelarado 02:18 05.11.2009

Re: AO

Е па онда, Maргос, пакуј бојице и фломастере и правац вртић да са "војником" црташ коњове. :)
antioksidant antioksidant 07:27 05.11.2009

Re: AO

ivana23
Za tvog momka sto parkira automobile ispod fotelje.

Igrica - ubij virus A H1N1

tnx
shumska shumska 06:52 06.11.2009

Re: AO

jesen92
http://prevenirh1n1.qoveo.com/
..sve je biznis...

Fear is a big business...
-reče jedan teksašanin muzičar mnogo mudriji od mene, sve češće se potvrdjuje koliko je u pravu...
u vezi sa temom, pitam se pitam -
gde je kraj autogolovima, ispadima, neodmerenim izjavama, nepoštovanju gradjana, vredjanju elementarne inteligencije opet gradjana - gde je kraj?
nazire li se uopšte završetak, svršetak mandata ovog ministra?
da li je iko iz ove vlade svestan koliko je ministar zdravstva istoj štete naneo? da li je ikoga briga?
da li njegove kolege imaju tv prijemnike, čitaju li novine? šta oni misle o dejstvovanju ovog ministra? da oprosti ovaj pristojan svet, učinku Tomice Milosavljevića?

šta preostaje jednom nebitnom, naspram visoke politike, bespomoćnom gradjaninu? ne znam, iskreno.
možda da pomisli 'neka, neka, doći će dan kada ćete opet smisliti predizborne kampanje i pozivati nas kezeći se sa bilborda, izadji, dodji, glasaj, zaokruži.....
vratićemo vam sve - hemijskom olovkom ( načisto sam fijuknula, evo pričam u množini)
kaznićemo vas -
margos margos 17:34 06.11.2009

Re: AO

Fear is a big business...

mladen.mladen mladen.mladen 03:46 05.11.2009

u zao cas savet o mom zdravlju..)))

Ovih dana sam na dokumentarcima (copy pastovao sam ceo folder, nisam jos sve gledao pa ne znam sta ne spada ovde):
* Psychiatry - An Industry Of Death
* PBS.FRONTLINE.Dangerous.Prescription.XviD.MP3.www.MVGroup.org
* Sicko
* We Become Silent - The Last Days of Health Freedom (2006)
* This.Film.Is.Not.Yet.Rated.LIMITED.DVDRip.XviD-DMT
* Making A Killing
* Coffee.And.Cigarettes.2003.LiMiTED.DVDRip.XviD
* Big Bucks Big Pharma - Marketing Disease and Pushing Drugs (Medical Death Industry Trailer 2006)
* Big Bucks Big Pharma - Marketing Disease and Pushing Drugs
* [TBox] CBC The Passionate Eye - Anthrax War

sacekajmo jos malo.. bice neki Kan i za novi doc o n1h1 prevari kako mi se cini.. nek se vakcinise ko hoce.. potpisujem ako treba! al ne zelim da budem tako imun ni na sta!

ah da.. ovaj No5 mi se provukao.. al neka ga..
antioksidant antioksidant 10:26 05.11.2009

Re: u zao cas savet o mom zdravlju..)))

ne zelim da budem tako imun ni na sta!

: )
MightyNora MightyNora 10:25 05.11.2009

Samo...

...

Preporuka.

M,

P.S.

Slucajno dvaputa kliknuh, brisi onaj drugi komentar...
antioksidant antioksidant 10:26 05.11.2009

Re: Samo...

MightyNora
...

Preporuka.

M,

hvala
MightyNora MightyNora 10:25 05.11.2009

Samo...

...

Preporuka.

M,
antioksidant antioksidant 10:27 05.11.2009

Re: Samo...

MightyNora
...

Preporuka.

M,

molim moderaciju da ne brise.
meni je stalo do svake preporuke
MightyNora MightyNora 10:30 05.11.2009

Re: Samo...

HAHAHAHA...

ok ok... =)

Bilo mi je zadovoljstvo... M.
albicilla albicilla 10:29 05.11.2009

taj

isti tomica je jednom pokusao da mi ukrade mesto u restoranu, kad sam rezervisao, pa malo kasnio. nisam mu dao svoj sto.

necu da se vakcinisem - a ne dam mu ni svoj potpis. dosta mi ga je. do sada smo vec imali ministre bez portfelja, iako su nam petog oktobra obecali da ih necemo imati.

mozda bi gradjanska inicijativa za smenu ministra bez odgovornosti ovde bila na mestu?
antioksidant antioksidant 10:36 05.11.2009

Re: taj

mozda bi gradjanska inicijativa za smenu ministra bez odgovornosti ovde bila na mestu?

: )
da ne trosimo energiju na uzaludne projekte. mozda je bolje pokrenuti inicijativu da imamo 2 ministra zdravlja: tomicu i jednog odgovornog
albicilla albicilla 10:44 05.11.2009

Re: taj

mozda je bolje pokrenuti inicijativu da imamo 2 ministra zdravlja


ne budi tako uskogrud, pa zasto samo dva??? evo, neka svi nesposobni i neodgovorni podignu ruku

'ajmo sad svi, rukice gore!
skyspoter skyspoter 11:08 05.11.2009

swine flu

Meni je ponudjena inekcija ( zbog slabog imunog sistema) juce ali sam odbila. U avgustu sam bila na tamiflu, bez “velike “temperature ( 37.6) I bez kijanja, sa bolovima u zglobovima, malom glavoboljom i uvecenim limfnim zlezdama.
Inekcija mi se ne uzima jer neko”probno” vreme za tu inekciju nije proslo tako da “side effects” jos nisu poznati.
Swine flu ( meksicki grip) je konstatovan telefonom, gde sam doktorki opisla svoje simptome I ona mi je rekla gde da posaljem svog “swine flu friend” da pokupi tamiflu za mene. Uzimala sam ga 5 dana svaki dan u odredjeno vreme I imala sam side effecet gde mi je srce lupalo malo brze nego normalno.


sonja_11 sonja_11 11:11 05.11.2009

Polio

Kad AnaWithANameTooHard... vec spominje obaveznu vakcinaciju polio vakcinom i potpisivanje izjave ako neko to ne zeli da ucini... Obavezna je. Uvek cu biti prva da vakcinisem dete protiv toga. I moja majka je bila... Vakcinisala me je krajem sedamdesetih.
Jedino ne znam da li bi moju majku grizla savest svih ovih godina da je znala da njena deca vakcinisana u doba kad smo ja i brat vakcinisani nije bila bas ispravna.
Ja sam se pre dve godine ponovo vakcinisala zbog posla, kao i protiv virusnog meningitisa, raznih hepatitisa... Ispravnom vakcinom ovaj put... Koja zaista stiti. A niko citave generacije nije obavestio da vakcina koju smo dobili protiv decije paralize ne bi bila delotvorna in case of...
Zasto vakcina protiv zutice ne sme da se koristi u Srbiji kad smo endemicno podrucje? Preporuka za strance koji dolaze u nase krajeve na duze radi posla jeste da se pre dolaska vakcinisu protiv nje! Objasnjenje doktora koje sam dobila: "Ionako svi nosimo virus u sebi u manjoj ili vecoj meri... Zasto da se stitimo? Nije toliko opasno..."

Ja cu, Tomice, citirati odgovor te lekarke kad budu trazili da se vakcinisem protiv novog gripa... A ako ces izgubiti koji evro na nekom od privatnih racuna, rado cu ti licno refundirati, ako ces propasti zbog mene...
solcence solcence 11:54 05.11.2009

Panik-biotik

Primecujem da sto vise luka jedem, vise simptoma dobijam, koje nisam imala pre konzumacije istog...sto objasnavam jedino nivoom straha, koji razorno deluje na moj imuni sistem, pa me tera na neobjasnjive...opsesivno-kompulzivne radnje- luk-crni-beli-salsa s lukom-limunada-vitaminc u tabletama
margos margos 12:25 05.11.2009

Re: Panik-biotik

Strah i zabrinutost uzrokuju stres. Stres ruinira imuni sistem.

Prevencija & Zajebancija = Dobitna Kombinacija.
stasava stasava 12:14 05.11.2009

Srbija, Svajcarska, Ministar

Zasto ne uporedimo procenat smrtnosti od novog gripa kod nas i u svetu? Od oko 200 obolelih, vec je troje mrtvih. Ili ce nas ministar i u ovom mandatu mortalitet odredjene populacije da uporedjuje sa Svajcarskom, naravno, uz pomoc izvitoperene statistike? Dok ne zatrazimo njegovu odgovornost, nece je ni osetiti, a o ostavci i ne razmislja. Kako bese-Lako je dati ostavku, treba se sa problemima uhvatiti ukostac. Uzimajuci u obzir prirodu njegove licnosti, za njega je najteze od svega da da ostavku. Ocigledno da se sa problemima ne hvata ukostac.
Unfuckable Unfuckable 12:19 05.11.2009

Re: Srbija, Svajcarska, Ministar

Kod nas se broj obolelih već meri hiljadama, a tih 200 potvrđenih su najteži slučajevi kojima je urađena analiza.
Dakle, imamo (još uvek) veoma nisku stopu smrtnosti, što je dobra vest.
stasava stasava 12:25 05.11.2009

Re: Srbija, Svajcarska, Ministar

Dakle, imamo (još uvek) veoma nisku stopu smrtnosti, što je dobra vest.

Mora da se salis. I u drugim zemljama se objavljuje samo broj potvrdjenih slucajeva, i tamo je broj obolelih mnogostruko veci. Poredjenja radi, posto Ministar voli da se uporedjujemo sa Svajcarskom, od oko 1600 obolelih, NIJEDAN smrtni slucaj.
Unfuckable Unfuckable 12:33 05.11.2009

Re: Srbija, Svajcarska, Ministar

ne šalim se :
Protekle nedelje u čitavoj Srbiji lekarima se javilo oko 5.000 ljudi sa simptomima gripa. Naravno, nije sve to novi grip, ali dobar deo jeste. Ali, da bi bilo jasno, treba reći da je novi grip potvrđen samo kod 169 osoba, jer mi ispitujemo samo teže slučajeve i decu u školama. U poslednjih nedelju dana imamo potvrđenih više od 20 slučajeva, međutim, broj ukupno obolelih je oko 100 puta veći, odnosno oko 2.000. Tačan broj obolelih ne možemo da utvrdimo, jer Institut za virusologiju „Torlak" radi samo analize teže obolelih pacijenata, ali ne i onih koji imaju lakši oblik virusa

Samo u Beogradu je u toku prošle nedelje registrovano više od 140 slučajeva obolelih sa simptomima gripa. Međutim, ta oboljenja su najverovatnije novi grip, jer rezultati svih uzoraka koje ispitujemo pokazuju da se isključivo radi o virusu A (H1N1). Do sada nismo dobili nijedan izolat sezonskog gripa, što znači da novi grip dominira. Zasad ispitujemo uzorke dece iz škola, ali ćemo s tim morati da prekinemo. Prosto je nemoguće da ispitujemo sve škole, jer samo ih u Beogradu ima više od 300, a trenutno Institut za virusologiju i imunologiju „Torlak" ispituje 50 uzoraka nedeljno.

ivana23 ivana23 14:02 05.11.2009

***



Mike Wallace talks to President Ford, Judy Roberts (injured by the 1976 swine flu vaccine, paralyzed similar to Gardasil injury) Dr. David Sencer and others about the Swine Flu vaccine of 1976. Note the admitted lack of safety and informed consent to the public, even as TV ads frightened
American citizens into getting a shot. Think anything has changed today?


Pogledajte i pt 2
Kazezoze Kazezoze 15:54 05.11.2009

Re: ***

ako je ova vest tachna, onda me to jako asocira na mosadovog agenta (mikrobiologa) josepha moshea koji je pre nekoliko meseci upozoravao da je vakcina za svinjsku gripu bioloshko oruzhje, napravljeno u baxterovim laboratorijama u ukrajini ( u ukrajini se u medjuvremenu pojavila zheshca epidemija plucnih bolesnika, a sad se sve vishe govori o svinjskoj gripi), ali je ubrzo , prvo ismejan, pa su ga mediji proglasili ludakom i teroristom koji preti beloj kuci, da bi ga na kraju uhapsili i tu se (barem za mene) gube svi podaci o tom sluchaju...bio je, ako se ne varam, i video o hvatanju moshea...evo, nashao sam:

ivana23 ivana23 16:20 05.11.2009

Re: ***

Kazezoze
ako je ova vest tachna, onda me to jako asocira na mosadovog agenta (mikrobiologa) josepha moshea koji je pre nekoliko meseci upozoravao da je vakcina za svinjsku gripu bioloshko oruzhje, napravljeno u baxterovim laboratorijama u ukrajini ( u ukrajini se u medjuvremenu pojavila zheshca epidemija plucnih bolesnika, a sad se sve vishe govori o svinjskoj gripi), ali je ubrzo , prvo ismejan, pa su ga mediji proglasili ludakom i teroristom koji preti beloj kuci, da bi ga na kraju uhapsili i tu se (barem za mene) gube svi podaci o tom sluchaju...bio je, ako se ne varam, i video o hvatanju moshea...


Joseph Moshe
Kazezoze Kazezoze 16:26 05.11.2009

Re: ***

ivana23
Kazezoze
ako je ova vest tachna, onda me to jako asocira na mosadovog agenta (mikrobiologa) josepha moshea koji je pre nekoliko meseci upozoravao da je vakcina za svinjsku gripu bioloshko oruzhje, napravljeno u baxterovim laboratorijama u ukrajini ( u ukrajini se u medjuvremenu pojavila zheshca epidemija plucnih bolesnika, a sad se sve vishe govori o svinjskoj gripi), ali je ubrzo , prvo ismejan, pa su ga mediji proglasili ludakom i teroristom koji preti beloj kuci, da bi ga na kraju uhapsili i tu se (barem za mene) gube svi podaci o tom sluchaju...bio je, ako se ne varam, i video o hvatanju moshea...


Joseph Moshe

meni je link koji sam postavio u tekstu dobar.
ponavljanje, chemu?
ivana23 ivana23 16:42 05.11.2009

Re: ***

Kazezoze
meni je link koji sam postavio u tekstu dobar.ponavljanje, chemu?

Izvini, nisam videla na vreme, a opcija izmeni mi ne radi.
Kazezoze Kazezoze 16:58 05.11.2009

Re: ***

ivana23
Kazezoze
meni je link koji sam postavio u tekstu dobar.ponavljanje, chemu?

Izvini, nisam videla na vreme, a opcija izmeni mi ne radi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana