Društvo

DOK ADVOKATI LUDUJU

Filip Mladenović RSS / 12.11.2009. u 02:33

Друштво судија поротника Србије је приморано да обавести јавност у Србији да поједини судови у Србији, нпр. Први и Други општински суд у Београду, не исплаћују накнаде судијама поротницима по више месеци уназад, конкретно од маја месеца 2009.

Због настале ситуације и изостајања обавезне накнаде поротницима Друштво се званично обратило Министарству правде (министарки Снежани Маловић) и Високом савету судства (председници Нати Месаровић), али није добило ниједан одговор. Ни писменим путем ни на други начин. Посредно, из администрације Министарства правде дато је обавештење да се средства за ову намену редовно уплаћују из Буџета Србије и редовно их Министарство преноси судовима.

Шта се онда догађа? Где нестаје новац намењен поротницима ? Како се незаконито располагање туђим средствима може окарактерисати осим као криминал? Како се могу објаснити евентуални договори о неисплаћивању и преусмеравању средстава у друге намене, нпр спортске игре или јубилеје, осим као мафијашко понашање у правосуђу, у друштвеној сфери која треба да се бори против свих злоупотреба ?

Обратили смо се и председницима судова појединачно. Конкретно, председницима Првог, Другог и Окружног суда. Писмено, на руке, и од председника Другог и Окружног суда смо обавештени да ће се накнаде редовно исплаћивати из месеца у месец. Међутим, то је било само празно обећање, па је сада заостатак у исплати накнада седам месеци.

Јавно тражимо да одговорна лица предузму мере за заштиту законитости у располагању средствима, обезбеђеним за финансирање рада правосудних органа. Јер судијама поротницима, такође, престају мандати до краја године. Постоји оправдана бојазан да ће са престанком мандата накнаде остати трајно неисплаћене, чиме ће бити легализована очигледна крађа.

Све то указује на непостојање услова за остваривање функције судија поротника, која је иначе и Уставом предвиђена и гарантована, а у циљу независности суђења и обезбеђивања не само законитости већ и праведности у суђењу.

Треба ли, због свега тога, и судије поротници да ступе у штрајк?

 

                                                                                   Председник Извршног одбора

                                                                                           Стојадин Ђокић, с.р.

 



Komentari (20)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 02:50 12.11.2009

Cool, samo kakve veze naslov

DOK ADVOKATI LUDUJU


onako, sav u capital, ima sa ostatkom teksta?
loader loader 03:11 12.11.2009

Odlučno

Треба ли, због свега тога, и судије поротници да ступе у штрајк?
. . Treba da stupe u štrajk i sudije porotnici, i sudije... Jer narod se mnogo sudi i zatrpava ih predmetima, pa ne mogu na dvočasovnu prepodnevnu pauzu, ne mogu ranije kući... Stvarno užas. Još sad ova reforma... Možda će ubuduće morati da piju kafu još brže. Inače, porotnike kod nas niko skoro da i ne šljivoše. Tu su samo kao ukras procedure.
ecce-florian ecce-florian 09:04 12.11.2009

dok advokati luduju

Tvoj je samo naslov, zar ne?
Ti si uredio tekst za objavljivanje?
mariopan mariopan 09:23 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Stvarno, svaki rad treba da se plati.
Sudije imaju platu a porotnici rade dzabe?
Ne znam koliko plaćaju sudije porotnike ali bilo koja suma da je u pitanju njima pripada - to je plata za neki rad.
Zašto bi neko to radio zabadava (prevaren da će biti plaćen)?
Da li će onaj ko je odgovoran za tu krađu i prevaru , za kršenje zakona - odgovarati pred Sudom?
Pred kojom porotom? Ovom opljačkanom?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:11 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Da, moj je samo naslov, dok je sve ostalo izraz moje podrške sudijama porotnicima. Kao frilenser i aktivista NUNS-a osetljiv sam, bolje reći kivan sam na svako zakidanje honorara, plata, zaradjenih para!
mikimedic mikimedic 12:40 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Filip Mladenović
Da, moj je samo naslov, dok je sve ostalo izraz moje podrške sudijama porotnicima. Kao frilenser i aktivista NUNS-a osetljiv sam, bolje reći kivan sam na svako zakidanje honorara, plata, zaradjenih para!


znam da je naslov tvoj, samo kakve veze advokati imaju sa neisplacenim honorarima sudija porotnika?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:08 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Zato što se i advokati nezakonito ponašaju odbijanjem da plaćaju PDV na svoje usluge!
Da plaćaju, onda bi bilo više novca u Budžetu Republike Srbije, pa bi i sudije porotnici dobili
svoje zaslužene naknade!
ivana23 ivana23 13:24 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Uvodni tekst
...из администрације Министарства правде дато је обавештење да се средства за ову намену редовно уплаћују из Буџета Србије и редовно их Министарство преноси судовима.


Filip Mladenović
Zato što se i advokati nezakonito ponašaju odbijanjem da plaćaju PDV na svoje usluge!Da plaćaju, onda bi bilo više novca u Budžetu Republike Srbije, pa bi i sudije porotnici dobili svoje zaslužene naknade!


Ova dva citata su u koliziji!

mikimedic mikimedic 13:28 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Zato što se i advokati nezakonito ponašaju odbijanjem da plaćaju PDV na svoje usluge!


advokati, koliko cujem, ne podlezu placanju PDV tako da tvoja primedba uopste ne stoji. Oni se protive uvodjenju fiskalnih kasa.

medjutim, saopstenje koje prenosis kaze da 'Министарства правде дато је обавештење да се средства за ову намену редовно уплаћују из Буџета Србије и редовно их Министарство преноси судовима'.

kako su onda opet advokati, po tebi, odgovorni za neisplacene honorare sudijama porotnicima?

edit: sad vidim da je ivana vec odgovorila.
ecce-florian ecce-florian 13:32 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Filip Mladenović
Zato što se i advokati nezakonito ponašaju odbijanjem da plaćaju PDV na svoje usluge!
Da plaćaju, onda bi bilo više novca u Budžetu Republike Srbije, pa bi i sudije porotnici dobili
svoje zaslužene naknade!

Ajde?Ti odma pretvori ex nunc u ex tunc.
A možda si i u pravu.
Možda bi onda od tih para sem sudijama porotnicima isplaćivali advokatima redovno nagrade za službene odbrane koje idu na teret budžeta ( nešto kasne , kako gde , zavisi od suda do suda), a i ne bi bilo potrebe da se nagrade za službene odbrane umanjuju za 50% u odnosu na tarifom predvidjene iznose za ostale stranke.

No opet, onako mi nekako žuto dodje naslov
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:35 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Pa zato što advokati odbijanjem da poštuju ZAKONE ove zemlje, stvaraju klimu opšteg bezakonja, u kojoj stalno stradaju nemoćni, siromašni, marginalni!!!!! A što se fiskalnih kasa tiče, one izdaju RAČUNE, a na tim računima ima i stavka PDV! Više i bolje o tome u blogu Vojislava Stojkovića "OTVORENO PISMO Predsedniku Advokatske komore Srbije"!
mikimedic mikimedic 13:41 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Pa zato što advokati odbijanjem da poštuju ZAKONE ove zemlje, stvaraju klimu opšteg bezakonja, u kojoj stalno stradaju nemoćni, siromašni, marginalni!!!!!


oni jedini?

u ovom slucaju, ne znam konkretno da li se ova situacija moze okvalifikovati kao 'odbijanje postovanja zakona' -- nemam dovoljno znanja o toj konkretnoj materiji.

A što se fiskalnih kasa tiče, one izdaju RAČUNE, a na tim računima ima i stavka PDV! Više i bolje o tome u blogu Vojislava Stojkovića "OTVORENO PISMO Predsedniku Advokatske komore Srbije"!


upravo tamo mozes da procitas da advokatske kancelarije ne podleznu placanju pdv, sem u slucaju ako je prihod veci od rsd 4,000,000.

mislim da olako dajes pausalne ocene koje nisu potkrepljene cinjenicama.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:52 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Juče je karikaturista Marko Somborac svojim stripom u dnevnom listu "BLIC" rekao sve! Kao što sam već pomenuo, i blog Vojislava Stojkovića bolje i više govori o ovom odsustvu kulture poštovanja zakona.
ivana23 ivana23 13:53 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Filip Mladenović
Pa zato što advokati odbijanjem da poštuju ZAKONE ove zemlje, stvaraju klimu opšteg bezakonja, u kojoj stalno stradaju nemoćni, siromašni, marginalni!!!!! A što se fiskalnih kasa tiče, one izdaju RAČUNE, a na tim računima ima i stavka PDV! Više i bolje o tome u blogu Vojislava Stojkovića "OTVORENO PISMO Predsedniku Advokatske komore Srbije"!


Nisi pazljivo citao. Niccolo je dao objasnjenje.
mikimedic mikimedic 13:54 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Juče je karikaturista Marko Somborac svojim stripom u dnevnom listu "BLIC" rekao sve! Kao što sam već pomenuo, i blog Vojislava Stojkovića bolje i više govori o ovom odsustvu kulture poštovanja zakona.


cekaj,

jel' ovo blog o neplacanju sudija porotnika ili uvodjenju fiskalnih kasa u advokatske kancelarije?

edit: by the way, ako govoris o onom stripu kod jeremije, onda mislim da ga nisi bas najbolje shvatio
ecce-florian ecce-florian 13:56 12.11.2009

Re: dok advokati luduju

Nemoj se žestiti odmah.
Ajd da probamo polako.
1.Srbija polako usklađuje svoje propise pa i poreske sa EU, zar ne?To bi trebalo da bude neki cilj i pravac.
Ako je tako , molio bih te da mi navedeš jedan primer neke članice EU u kojoj su nekad ili sada advokati izdavali fiskalne racune.
2.O PDV-u cu ipak tamo na onom blogu kada budem stigao.Samo kratko ovde . Visina nagrade za advokatske usluge utvrđena je Tarifom uključujući i mogućnost zaključenja ugovora o visini nagrade za advokatske usluge.
U ove iznose uračunat je i porez na usluge što znači da advokati nemaju pravo da naplaćuju dodatni porez na usluge klijentima.Fiskalizacijom bi ovaj porez od 18 % pao na teret klijenta.
To znači da se oni građani koji se zalažu za fiskalizaciju advokature zalažu ustvari za povećanje advokatskih usluga za 18% na sopstveni trošak ( štetu).Ovo bi me čudilo kada ne bi znao da živim u zemlji u kojoj je jedan od omiljenih motiva delovanja da drugom bude gore . Nije bitno ako taj drugi na kraju ispadnem ja sam.

U ovako siromašnoj zemlji gde su veća sada sudske takse i advokatske nagrade jedan od limitirajućih faktora za ostvarivanje prava ove promene bi samo pogoršale položaj klijenata.Procenat naplate advokata za obavljene usluge je i sada veoma nizak ( pokusaj da se o tome raspitas)

I za kraj

Nije Srbija jedina zemlja u kojoj ne vole advokate. Pogledaj samo americke sapunice za pocetak.
To je obrazac poimanja advokature.
Hansel Hansel 11:41 13.11.2009

Re: dok advokati luduju

Nije Srbija jedina zemlja u kojoj ne vole advokate. Pogledaj samo americke sapunice za pocetak.
To je obrazac poimanja advokature.
Haha, a advokati nedužni!
Hansel Hansel 11:55 13.11.2009

Kako se postaje

sudija porotnik?


Da li postoji neki konkurs? Ako da, koji su uslovi?

Da li ih neko kandiduje ili se kandiduju sami?

Šta uistinu u našem pravnom sistemu rade?

Koliki su im honorari? Da li su paušalni ili po vremenu provedenom na suđenju? Ima li veze s honorarom vrsta suđenja?

Itd. Sve bih to hteo da znam pre nego što nešto mislim o neisplaćivanju honorara, mada, generalno, ako su ispunili svoje obaveze, a zakon propisuje isplatu, treba i da je dobiju. Ali, iskreno, zamislimo da neki član nekog upravnog odbora negde nije dobio neku naknadu, ili poslanik, recimo... moram da priznam da s njima teško da bih saosećao. Dakle, za podršku porotnicima trebaju mi odgovori na gornja pitanja...
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:43 13.11.2009

Re: Kako se postaje

Ceo kompleks honorarnog rada u Srbiji je još uvek na granici sive ekonomije. Kao dugogodišnji frilenser, tj. honorarac nagledao sam se svega i svačega. Honorarci su neka vrsta roblja! Zamislite nas robove u epohi kada "od kolevke pa do groba čovek ostaje samo roba!"
Hansel Hansel 12:58 13.11.2009

Re: Kako se postaje

Verujte mi da vrlo dobro znam ovo o čemu pričate, i iz svog višestrukog iskustva - samo bih voleo da znam da li su i porotnici u ovoj kategoriji ili je porotništvo, dok je bilo plaćano, bila nekakva sinekura.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana