Društvo| Ekonomija| Politika

Bacakanje fabrika po zemlji

niccolo RSS / 13.11.2009. u 23:23

Sad rizikujem da se shvati kako branim vlasnike Luke Beograd (ili raznorazne druge tajkune) iako je moj post o jednoj sasvim drugoj stvari. O čemu se radi. Danas je Skupština Grada usvojila izmene i dopune Generalnog ubranističkog plana kojim je, između ostalog, promenjena namena i zemljišta koje pripada Luci Beograd (ili gradu, videćemo šta kaže sud na tu temu). U vezi sa tim B92 ponavlja priču iz Insajdera o izmeštanju luke, kažu ovako:

 

"Do danas niko nema odgovor na pitanje , zašto predstavnici nadležnih institucija nisu prvo doneli odluku o izmeštanju luke pa onda hektare zemljišta dali na licitaciju čime bi mnogo više novca otišlo u budzet ." 

E sad, ovde je nebitna sama luka kao luka, ovo što hoću da kažem se može odnositi i na fabriku čarapa "Partizanku" (sada zgradu Oaza u samom centru grada) ili na bilo koje drugo preduzeće pominjano u Insajderu. Osnovna postavka Insajdera je da su se ta preduzeća izmestiti, a onda da se proda zemljište i tako zaradi mnogo više. Moj problem sa tom postavkom je što se nigde ne računaju troškovi izmeštanja. 

Evo baš izmeštanje Luke Beograd. Kaže se u citiranoj rečenici da bi mnogo više novca otišlo u budžet. Da li je to baš tako? Koliko hektara zemljišta je potrebno za izgradnju nove luke? Da li grad poseduje to zemljište ili bi morao da ga plati sadašnjim vlasnicima? Pa onda koliko košta ponovna izgradnja objekata potrebnih da bi neki prostor bio uopšte luka? U Insajderu su lepo uzimali razliku između cene kad se zemljište prodavalo kao zemljište i kad se prodavalo putem prodaje preuzeća pa su dolazili do određenih cifara razlike. Ali gde su tu uračunati troškovi izmeštanja tih preduzeća? A šta ćemo sa onim "profitabilnim" fabrikama poput baš Partizanke? Kolika bi cena Partizankinih čarapa morala da bude da bi ova mogla da vrati novac potrošen na njeno izmeštanje? I kome bi te čarape prodavala pored neuporedivo jeftinijih čarapa uvezenih iz Kine napravljenih radom ljudi koji za to dobijaju dolar dnevno (ili koliko već dobijaju).

Iako potpuno podržavam da se o nekim stvarima progovori i da se traži ispitivanje određenih stvari (recimo baš je interesantno da je bivši gradski funkcioner postao član upravnog odbora kompanije koja je u njegovo vreme pod sumnjivim okolnostima dobila pravo na zemljište na koje do tada nije imala pravo), pa stoga ne bih voleo da se ovo shvati kao napad na Insajder, uopšte se ne slažem kad se stvari predstavljaju na netačan način.

 

Ja smatram da je zaista bilo bolje i da je trebalo to zemljište prodavati kao zemljište, ali se nikako ne mogu složiti da je tebalo izmeštati fabrike. Njih je trebalo poslati u stečaj, jer su ionako bile zrele za isti, pa onda prodavati njihovu imovinu (recimo objekat po objekat, a samim tim i zemljište koje je pod tim objektom) i na taj način doći do one vrednosti do koje se dolazilo prodajom zemljišta na licitaciji. Doduše to podrazumeva da bi neki ljudi ostali bez posla, ali avaj, na drugi način (tj. izmeštanjem) se uopšte ne bi ostvarili veći novci za budžet jer bi troškovi izmeštanja pojeli najveći deo one razlike. Takođe tu je još jedno bitno pitanje - a zašto da novac svih poreskih obveznika odlazi na izmeštanje propalih preduzeća tj. da ide u korist samo nekolicine građana?

Znači rešenje je u striktnom primenjivanju stečajnih propisa, gašenju loših firmi i prodaji njihove imovine pa na taj način ostvarivanju većih cena nego onih koje se ostvaruju prodajom samih loših firmi...

 

P.S. Pošto znam da sve mnogo više interesuje da kažu nešto na temu same izmene namene zemljišta gde je Luka dozvoljavam takve trolove :) 



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 23:25 13.11.2009

bravo

odlična tema
niccolo niccolo 23:28 13.11.2009

Re: bravo

Hvala, hvala...mislio sam još onda kad je bio Insajder da napišem o ovome, ali mi je bila procena da bi tad definitivno od mnogih bilo shvaćeno kao napad na njih pa sam odustao (a vidiš da sam se i sad dvared ogradio).
Pošto ipak o ovakvim stvarima valja govoriti onda je ovo odličan trenutak da svi kažemo nešto na ovu temu...
mirelarado mirelarado 00:48 14.11.2009

Re: bravo

Стварно одличан пост, Николо. Делује ми сасвим логично ово што си рекао о стечају пропалих фабрика, и то не важи само за бившу Луку Београд.


niccolo niccolo 09:41 14.11.2009

Re: bravo

и то не важи само за бившу Луку Београд.

Jeste, Luka ne spada u ove koji su bili zreli za stečaj, doduše Luka je prodata preuzimanjem akcija od manjinskih i države, nije bila klasična privatizacija kao neki drugi slučajevi...
cult cult 01:13 14.11.2009

Da.

to je samo razlika u taktici, ali je strategija ista - prodati tajkunu nesto za male pare kako bi mu se omogucila visestruka dobit od koje ce mrvicu uzeti i same stranke koje su deo zajednicke igre.
Zasto nisu slali fabrike u stecaj? Pa, zato sto su tako pokazali da se "brinu o zaposlenima" jer ih nisu otpustili oni, vec mrski tajkun. Dakle, jos jedna dobit, moralna jbt, sem keša koji su natrpali u dzepove.
Naravno da je ovo što si napisao logično i jedino pravilno. Ali ko bi tu onda zaradio? Gradjani Beograda. Pa, nisu oni tako glupi da to dozvole.
niccolo niccolo 09:43 14.11.2009

Re: Da.

Zasto nisu slali fabrike u stecaj? Pa, zato sto su tako pokazali da se "brinu o zaposlenima" jer ih nisu otpustili oni, vec mrski tajkun.

Naravno, mada ih tu delimično razumem jer da su počeli masovno da šalju preduzeća u stečaj izgubili bi podršku dok si rekao piksla...Ali nije baš moralo da tamo gde je i moralo da dođe do otpuštanja ljude primaju u državnu službu jer je to najgore moguće rešenje.
miloradkakmar miloradkakmar 02:09 14.11.2009

Preporuka

Odoh na razmišljanje.

Upravna zgrada privatizovanog poljoprivrednog giganta u mojoj varošici najružnije je zdanje u centru mesta. Napuštena , razbijenih prozora, obrasla korovom.. ruglo je u centru mesta. Vlasnik , po informacijama od pre godinu-dve , ne želi da je prodao, bila je zainteresovana i opština, niti ga ko može naterati da je obnovi. Jedina pozitivna stvar je što je deo zgrade i dvorišta, manje vidljivog, ustupio izviđačima.
Nepoznanica je da li plaća odgovarajuće naknade za korišćenje građevinskog zemljišta , a još veća je nepoznanica da li i kako obrađuje i šta proizvodi na par stotina hektara obradivog zemljišta .
niccolo niccolo 09:47 14.11.2009

Re: Preporuka

Upravna zgrada privatizovanog poljoprivrednog giganta u mojoj varošici najružnije je zdanje u centru mesta.

Jeste, ne možete ga naterati da proda ako neće...jedino da se eventualno izvrši ekspropriacija...i naravno drugi način je da ako ne plaća onu naknadu da ga država otera u stečaj i na taj način povrati to zemljište (to uopšte nije loša situacija, recimo ode on u stečaj, najveći poverilac je opština za tu taksu, onda mu se proda imovina, kupi je recimo baš opština ako joj treba za kakve službe ili šta ti ja znam, a novac od kupovine ode na namirenje poverilaca tj. iste te opštine...)
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:04 14.11.2009

Re: Preporuka

Napuštena , razbijenih prozora, obrasla korovom.. ruglo je u centru mesta. Vlasnik , po informacijama od pre godinu-dve , ne želi da je prodao, bila je zainteresovana i opština, niti ga ko može naterati da je obnovi.

све може. бар овде. зове се плати порез на имовину. па ако ти одговара да ти седи разбијених прозора, нема везе, твој проблем, градском буџету иду паре и кад су прозори здрави и кад нису.

е сад, није да знам прописе у србији, можда и не плаћају ништа? како то иде?
niccolo niccolo 20:07 14.11.2009

Re: Preporuka

е сад, није да знам прописе у србији, можда и не плаћају ништа? како то иде?

Trebali bi da plaćaju. Do sada se plaćao posebno porez na imovinu pa plus i naknada za korišćenje građevinskog zemljišta. Pre koji mesec su doneli novi zakon o izgradnji prema kome je obaveza da se ta dva "poreza" integrišu i da se plaća samo porez na imovinu
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:12 14.11.2009

Re: Preporuka

додуше, овде је могуће и натерати власника да оправи прозоре. град донесе уредбу да сви морају да поправљају поломљене прозоре који гледају према улици у року од 30 дана. ко не поправи сам поправи му град и пошаље рачун.

ја морам да шишам траву испред куће. ако не шишам обaрам цене кућа комшијама, а то је big no no. с тим нема шале. ако не шишам ја доћи ће неко да ошиша. и траву и мене.
niccolo niccolo 20:28 14.11.2009

Re: Preporuka

с тим нема шале. ако не шишам ја доћи ће неко да ошиша. и траву и мене.

Tako bi trebalo i kod nas da se radi...
cult cult 10:40 14.11.2009

ovde bih preneo

komentar sa infoB92 na vest o jos jednom poklanjanju naseg novca MIškoviću:

"... Sve više razumem drugove Partizane..."
niccolo niccolo 11:19 14.11.2009

Re: ovde bih preneo

Ne slažem se jer su drugovi partizani taj naš novac posle podelili sebi...a i Mišković mu dođe neki potomak partizana, tako da mu je to sve isto.
milisav68 milisav68 17:31 14.11.2009

Re: ovde bih preneo

niccolo
Ne slažem se jer su drugovi partizani taj naš novac posle podelili sebi...a i Mišković mu dođe neki potomak partizana, tako da mu je to sve isto.

Alava Alava 12:52 14.11.2009

***

Evo baš izmeštanje Luke Beograd. Kaže se u citiranoj rečenici da bi mnogo više novca otišlo u budžet. Da li je to baš tako? Koliko hektara zemljišta je potrebno za izgradnju nove luke? Da li grad poseduje to zemljište ili bi morao da ga plati sadašnjim vlasnicima? Pa onda koliko košta ponovna izgradnja objekata potrebnih da bi neki prostor bio uopšte luka?

Nema potrebe za izmeštanjem, jer se vrlo, vrlo blizu Luke Beograd nalazi već postojeća Luka "Dunav" Pančevo. Ja tipujem da će Onaj Koji je Kupio Luku Beograd, prosto kupiti i Luku "Dunav" u Pančevu, prebaciti luku Beograd ovde, a zemljište u Beogradu iskoristiti za izgradnju stambeno-poslovnih kompleksa (el se tako kaže).
Sad ti meni kaži da li je to ok i da li je tako trebalo.
niccolo niccolo 13:34 14.11.2009

Re: ***

Sad ti meni kaži da li je to ok i da li je tako trebalo

Nije, onda je trebalo spojiti Luku Beograd i Luku Pančevo, prebaciti operacije u Pančevo a ovo prodavati kao zemljište za izgradnju stambeno-poslovnih kompleksa po ceni po kojoj vredi zemljište za izgradnju s-p k...
Alava Alava 13:40 14.11.2009

Re: ***

niccolo
Sad ti meni kaži da li je to ok i da li je tako trebalo

Nije, onda je trebalo spojiti Luku Beograd i Luku Pančevo, prebaciti operacije u Pančevo a ovo prodavati kao zemljište za izgradnju stambeno-poslovnih kompleksa po ceni po kojoj vredi zemljište za izgradnju s-p k...

Pa to ti kaem...

Edit: Nego šta kažeš šta će biti od 14h ?
Edit na edit: Novače bolji nego ikad, meč kakav se pamti, svaka čast
niccolo niccolo 16:37 14.11.2009

Re: ***

Novače bolji nego ikad, meč kakav se pamti, svaka čast

Zato me i ne bi na blogu par sati, uživeo u meču
Unfuckable Unfuckable 17:17 14.11.2009

Re: ***

e što ti je...sve je to "u glavi" - odmah se videlo šta će se desiti, od prvog gema je bilo potpuno jasno da Nole ima da ga iz'ede
niccolo niccolo 18:07 14.11.2009

Re: ***

sve je to "u glavi"

Aha, pitaj Anu
Unfuckable Unfuckable 18:17 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

vidim ja da smo našli alternativnu temu, na radost Miška, graCkih vlasti ali i Brankice
A tekma, za po ure, hm ?
Biće zanimljivo bez Stankovića
niccolo niccolo 18:20 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

vidim ja da smo našli alternativnu temu, na radost Miška, graCkih vlasti ali i Brankice

Viš da retko ko oće da kaže neku reč na originalnu temu

A tekma, za po ure, hm ?
Biće zanimljivo bez Stankovića

Očekujem da Antić isproba neke nove kombinacije, za nešto što nije bilo prilike tokom kvalifikacija, čisto da zna na šta može da računa i kako da kombinuje na svetskom
ivana23 ivana23 18:29 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

Kada vec trolujete, da se pridruzim...

Radost 1

Radost 2

Drugari

niccolo niccolo 18:31 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

Drugari

mirelarado mirelarado 19:09 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

ivana23
Kada vec trolujete, da se pridruzim...


Ивана,
Unfuckable Unfuckable 19:12 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

eto, a posle bude Unfuckable trolovao...
koliko ja vidim mali ekran - dve grupe gradžana se malo dodaju loptom na klizavom terenu, a domaći trener preobučen u sudiju im pripomaže u toj komplikovanoj raboti
niccolo niccolo 19:20 14.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

koliko ja vidim mali ekran - dve grupe gradžana se malo dodaju loptom na klizavom terenu, a domaći trener preobučen u sudiju im pripomaže u toj komplikovanoj raboti

Mhm, uzeli ljudi da se malo istrče, valja se, bio lep danas. šteta ne iskoristiti ga za fizičku aktivnost (i ja sam se oko podneva trčao sa psom kad smo išli do Merkura...)
ivana23 ivana23 19:20 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

Trolovanje se nastavlja i danas...

Singl

Dubl

niccolo niccolo 20:24 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

Singl

Al mu nije trebalo da pusti ovoga da se vrati kod 6:2 3:0...
ivana23 ivana23 20:58 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

niccolo
Singl
Al mu nije trebalo da pusti ovoga da se vrati kod 6:2 3:0...

Uh, pojede me taj set.
Mislim da ga je stigao umor.
Nadam se revitalizaciji do Londona.
niccolo niccolo 21:05 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

Nadam se revitalizaciji do Londona.

Pa, ima nedelju dana, valjda će mu biti dosta Zanimljivo, ako nastavi ovakve igre i uzme i London izjednačiće se sa po 6 turnira ove godine sa Marejem (a iza bi ostali Nadal sa 5 i Fed sa 4 (mada Fed nije uzimao ništa ispod 1000))
ivana23 ivana23 22:51 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

niccolo niccolo 22:52 15.11.2009

Re: neprimetno uvlačenje u troll

ivana23
Sta je tako smesno?

Kakvi neiskreni osmesi
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:04 15.11.2009

malo preterujem, ali ima tu nečega

Đole ima savršenu taktiku. Tempira formu tačno za decembar i januar. Pobedi Masters i Adelaidu, a onda provede ostatak godine u tempiranju forme.
niccolo niccolo 23:23 15.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

Mada se to može i drugojačije gledati - on je jedini od prve četvorke koji je imao snage za oktobar i novembar, ostale trojice skoro da nema nigde posle USO...
ivana23 ivana23 23:24 15.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

marco_de.manccini
Đole ima savršenu taktiku. Tempira formu tačno za decembar i januar. Pobedi Masters i Adelaidu, a onda provede ostatak godine u tempiranju forme.

E, pa nisi u pravu...

Ima najvise pobeda, od svih tenisera, u ovoj godini.

Racunajuci sve aktivne tenisere, na 7. je mestu po broju osvojenih titula.

Hoces jos podataka, statistike..?
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:04 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

zar marej nema više (ili bar isto) pobeda ove godine?

i plus, ja se malo šalim.

ivana23 ivana23 00:49 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

marco_de.manccini
zar marej nema više (ili bar isto) pobeda ove godine? i plus, ja se malo šalim.


Novak - 76

Marej - 64


Ne znam da li je Pariz usao u ovu statistiku, jer se sajt ATP-a apdejtuje svakog ponedeljka.
mirelarado mirelarado 00:50 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

marco_de.manccini
zar marej nema više (ili bar isto) pobeda ove godine?
i plus, ja se malo šalim.


Кад је Новак у оваквој форми, све шале су дозвољене.
(Нисам била у прилици да гледам финале, али и полуфинале је било блиставо.)
ivana23 ivana23 01:03 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

Zbog ovoga mi je neukusno sto je Srdjan stavio Novakovu sliku na post.
Danas na pocetku prenosa finala, komentator rece da se nada da do Novaka nije stigla vest o smrti patrijarha jer nije siguran kako bi se to odrazilo na njegovu igru.
mirelarado mirelarado 01:43 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

Потпуно се слажем, Ивана. Крајње непримерено.
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:22 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

ivana, ja sam mislio da brojimo pobede na turnirima, a ne u mečevima.

(dakle, opet ispade kao u mom poslednjem blogu, bilo ko može da bude najbolji, zavisi kako merimo.)
niccolo niccolo 09:15 16.11.2009

Re: malo preterujem, ali ima tu nečega

dakle, opet ispade kao u mom poslednjem blogu, bilo ko može da bude najbolji, zavisi kako merimo.)


sf.theory sf.theory 19:06 14.11.2009

...

Taman se uziveh u vase diskusije kad iskoci loptica na teren...i gotovo...ode...znaci ipak ...'leba i igara:)))

Pozdrav
niccolo niccolo 19:21 14.11.2009

Re: ...

'leba i igara:)))

Oduvek bio uspešno
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:12 14.11.2009

In bona fide

Postoji jedna izreka koja kaže, parafraziram, "da nije pravo sve što je po pravu - pravo".
Naime, dobro je tvoje rezonovanje - bar u drugom delu
Znači rešenje je u striktnom primenjivanju stečajnih propisa, gašenju loših firmi i prodaji njihove imovine pa na taj način ostvarivanju većih cena nego onih koje se ostvaruju prodajom samih loših firmi...

To čak i ekonomisti shvataju, he, he, he...
Medjutim, to u našim okolnostima nije lako sprovodivo.... (Uzgred, neko reče da ti "stečajni upravnici" obično imaju veoma velike lične prinadležnosti, te rade na tome da stečajni postupak traje što duže).
Kad kažem nije lako sprovodivo, mislim na nosioce vlasti... Njima ne odgovara da stvari budu brzo rešene, jer je zamajavanje jedna od poluga vlasti.

Čitajući tvoj tekst, na početku nisam baš razumeo zašto si nastupio protiv iseljavanja... Ja ne mislim konkretno, misliom uopšteno: mora biti (povremeno) iseljavanja, koja mogu biti isplativa. Tako se svuda u svetu pa i kod nas neke fabrike iseljavaju, zašto da ne? (Pričalo se da Fabrika traktora, iz Novog Beograda, koja je locirana na tridesetak hektara, treba da se iseli, kako bi se to zemljište pametnije iskoristilo... Trebalo bi iseliti i BIP, na Mostaru, ukoliko se ne donese odluka stečaja i potpunog zatvaranja radnje, jer i to je dobra lokacije i fabrici piva nije baš tu mesto)... Čini mi se da smo imali i slučaj jednog manastira (Manastir Piva) koji je (uspešno) preseljen zbog izgradnje neke hidrocentrale (pa sad imamo nov/stari manastir).
Ono što sam hteo da kažem jeste da nisam apriori protiv iseljenja, ukoliko ima ekonomskog i drugog opravdanja. A može da ima.

Da li ove današnje okolnosti idu na ruku tajkunima? Idu, ali to nije tako strašno. Uvek će nekima nešto ići na ruku više nego drugima... Od tajkuna treba tražiti da plaćaju poreze i da ne prave očigledne malverzacije uz pomoć korumpiranih državnih činovnika, ali im ne treba braniti da ulaze u poslove u kojima dobro zaradjuju.

Ni sam ne znam, možda ništa nisam doprineo ovim svojim pričanjem (nisam gledao Insajdera pa nisam baš u toku svega što pominješ u tekstu), ali ostajem pri tome da stvari treba rešavati, makar mic-po-mic, tako da sam slobodan da verujem da će ova danasnja odluka gradskih vlasti biti dobra... Luku Beograd treba iseliti, ona treba da postoji, a ako je dobre volje i pameti može se to izvesti na prilično ekonomičan način.

Da li je grad zainteresovan samo da nabaci pare u svoj budžet? Da (što je normalno) i ne - jer sam siguran da i oni pokušavaju da sagledaju dobre i loše strane svakog pojedinačnog slučaja, te kako će naša sveukupna budućnost izgledati...

Moja poenta je u ovome: nema idealne privatizacije, nema idealne tranzicije, greške se prave, neko se u tome debelo ovajdi, ali se sve to mora raditi. Moramo već jednom da pozavršavamo te poslove koje su drugi, nama slični, već završili....
niccolo niccolo 19:28 14.11.2009

Re: In bona fide

Ono što sam hteo da kažem jeste da nisam apriori protiv iseljenja, ukoliko ima ekonomskog i drugog opravdanja. A može da ima.

Evo sam si rekao ono što i ja govorim, suština je u ovom podvučenom delu. Verovatno nisi shvatio šta taćno hoću da kažem zato što nisi gledao Insajder pa ne znaš da je tamošnja postavka bila da je izmeštanje čudotvoran lek za sve situcije... stvari nisu baš takve, zar ne?
Moramo već jednom da pozavršavamo te poslove koje su drugi, nama slični, već završili....
Ovo uopšte nije sporno...ali ne gubimo zbog toga pravo da kritikujemo greške jer iz grešaka se uči...
Od tajkuna treba tražiti da plaćaju poreze i da ne prave očigledne malverzacije uz pomoć korumpiranih državnih činovnika, ali im ne treba braniti da ulaze u poslove u kojima dobro zaradjuju.
Niko im ni ne brani, pričamo samo o tome kako je država mogla da ima još veću kintu od one koju je dobila za razne privatizacije.
Uzgred, neko reče da ti "stečajni upravnici" obično imaju veoma velike lične prinadležnosti, te rade na tome da stečajni postupak traje što duže

To je možda ranije bilo tako, sad postoje pravilnici koji tačno određuju kolika je visina njihove nagrade, a zavisi od nekoliko parametara među kojima nije i uložen trud, međutim dobijaju je tek po okončanom postupku tako da im u stvari više odgovara da manje traje i da manje rade jer na kraju mogu da dobiju isto koliko bi dobili i kad traje duže...
mariopan mariopan 13:01 15.11.2009

Re: In bona fide

Da se neke fabrike namerno upropaštavaju i teraju u stečaj zato što su na zemljištu koje vredi - to se događa i u drugim gradovima.

Pljačka teče nesmetano samo su načini malo suptilniji.

Recimo, svi ljudi koji su radili u tim fabrikama sada su na budzetu na ovaj ili onaj način a to plaćamo svi mi. Ili je u pitanju socijala ili "materijalno" koje dobijaju neko vreme jer su previše stari da ih neko zaposli. Kada to vreme prođe ili će dobiti penziju ili opet socijalu, kako god okrenemo sve je to iz našeg dzepa.

Zašto?

Zato da bi neko napunio dzepove, jer na tom mestu ubrzo nikne neka zgradurina sa poslovnim prostorom koja se " na parče" prodaje za neverovatne pare.

To ne bi bilo moguće bez sprege lokalnih političara sa mafijom. Za mene su svi oni mafija.
niccolo niccolo 13:06 15.11.2009

Re: In bona fide

Da se neke fabrike namerno upropaštavaju i teraju u stečaj zato što su na zemljištu koje vredi - to se događa i u drugim gradovima.

To je sad obrnuta situacija, fabrike koje bi inače mogle da rade se upropaštavaju, a ovde se one koje su propale ne likvidiraju nego se prodaju kao pravno lice pa se preko njih po jeftinijim cenama dođe do zemljišta...
mashha mashha 12:52 15.11.2009

...


(ili u prevodu- nisam gledala Insajder pa ne znam o čemu pričaš al' ti sve verujem )
niccolo niccolo 12:53 15.11.2009

Re: ...

ili u prevodu- nisam gledala Insajder pa ne znam o čemu pričaš al' ti sve verujem


P.S. Šta ima Mašo, šta se radi ovih dana?
mashha mashha 13:25 15.11.2009

Re: ...

E, ovih dana prepešačih Niš uzduž i popreko a narednih nekoliko sam rezervisala za plandovanje uz grejno telo, knjige, komp i naravno- blog
niccolo niccolo 18:38 15.11.2009

Re: ...

uz grejno telo

E, kažu da će ovih dana da bude lepo vreme, oko 15C...osim ako nisi mislila na grejno telo
mashha mashha 02:24 16.11.2009

Re: ...

Pa da, laptop u krilu ume baš fino da zagreje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana