Društvo| Na današnji dan| Politika| Region

18. Novembar, Pad Vukovara - sramotni datum u našoj istoriji

Aleksandar Stosic RSS / 18.11.2009. u 19:18

Na današnji dan pre 18 godina jedinice bivše Jugoslovenske narodne armije ušle su u Vukovar, čime su okončane tromesečne borbe.

Vukovar_rat_16_h_864327231.jpg&size=article_large&scale_by=width 

Borbe za Vukovar trajale su 86 dana, a u njima je, kako se procenjuje, poginulo između 3.000 i 5.000 ljudi, uglavnom civila. Tokom 87 dana opsade na grad je padalo 5.000 - 12.000 granata dnevno. Oko 200 ranjenika i medicinskog osoblja iz vukovarske bolnice je likvidirano i zakopano u masovnu grobnicu na Ovčari u noći 20. novembra 1991.

Za zločine počinjene tokom ratnih sukoba u Vukovaru Haški tribunal osudio je bivše oficire JNA Mileta Mrkšića i Veselina Šljivančanina, dok je Miroslav Radić oslobođen. Nekadašnji gradonačelnik Vukovara Slavko Dokmanović umro je tokom suđenja u Hagu. Bivši politički funkcioner Goran Hadžić je u bekstvu.

Šovinizam, ksenofobija, mržnja prema svamu što nema predznak srpskog, obeležili su državne medije u Srbiji neposredno pre i za vreme rata u tadašnjoj Jugoslaviji. Glavni predvodnici te ratnohuškačke propagande bili su novinari i urednici Radio televizije Srbije, Politike, Politike ekspres i Večernjih novosti koji su svojim monstruoznim člancima i prilozima trovali naciju.

 

(Izvinjavam se što sam ovako bitan tekst napisao ovako faktografski, mislio sam da će o tome već neko nešto napisati. Ja nisam imao previše vremena, a želeo sam da ovakva strahota ne prodje zaboravljeno na stranicama bloga)



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

buba_truba buba_truba 18:10 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara

sentinel26
Pitaj ga sama. Ako neće da ti kaže a ti možeš pitati "vojvodu od brkova" on je u samo par dana dao dvije izjave, jednu na TVB (da je Srbin iz CG ) a drugu na RTCG (da je Crnogorac i da ono "gore" nije rekao ).

Ma pitam tebe, računam znaš, kao i ovo da su oni što su "oslobađali Dubrovnik" baš bili Srbi iz Crne Gore, ali ne i Crnogorci:
sentinel26
Crnogorci nijesu učestvovali u "oslobadjanju" Dubrovnika, ali neki Srbi iz Crne Gore jesu kao dobrovoljci u društvu regularne srpske vojske (tzv. JNA )...

Kako znaš ovo što si gore napisao?

Možda su i oni kao i taj brkati malo bili jedno, pa drugo - po potrebi. Otkud tolika sigurnost, jesi ih popisivao?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:33 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara

buba_truba
sentinel26
Crnogorci nijesu učestvovali u "oslobadjanju" Dubrovnika, ali neki Srbi iz Crne Gore jesu kao dobrovoljci u društvu regularne srpske vojske (tzv. JNA )...

Kako znaš ovo što si gore napisao?

То се не може знати, пошто напросто није тачно. Моја два блиска рођака, рођена браћа, од којих старији "унитариста" а млађи "сепаратиста", били су у црногорским јединицама на том ратишту. Они су, наравно, Црногорци, од којих је један тада чак био у активној војној служби. Млађи од њих, мобилисани борац, бацио је пред свим Црногорцима из своје чете пушку на земљу, масно их све редом опсовао, рекавши им, отприлике, да није он тамо дошао да "ослобађа" краве и кола из Груде дубровачке и јури бабе по Конавлима, и да треба сви они да се носе у три ..... ........; потом се окренуо и напустио јединицу. Нико није ни покушао да га заустави, а ни касније санкције према њему нису уследиле. Мислим да је тада његова јединица била састављена од Никшићана. Онај старији брат, официр, тих се дана само покупио са фронта рекавши да он у свему томе неће да учествује. Ни њега нису ни судски ни како друго гонили.
sentinel26 sentinel26 18:51 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara

buba_truba
Kako znaš ovo što si gore napisao?
Možda su i oni kao i taj brkati malo bili jedno, pa drugo - po potrebi. Otkud tolika sigurnost, jesi ih popisivao?
Sami su se na TV snimcima tako predstavljali i sa tri podignuta prsta dočekivali i ispraćali svakog snimatelja bez obzira čiji je bio. Crnogorci to ne rade..

Nego Buba, dosta je bilo trolovanja, da se vratimo temi.
Samo je jedan dan u godini u kojem pričamo o Vukovaru, a trebalo bi bar 360.
Srbija je najodgovornija za zločine u Vukovaru.

Evo pogledaj i ovo


milisav68 milisav68 21:52 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara

sentinel26
Drevni "srpski" grad Vukovar.

Nebeski narod u njemu:

- 1910. g. .............. 15,70 %
- 1931. g. .............. 31 - 32 %
- 1961.g. ............... 41,6 %
- 1991.g. ............... 37,98 % ( prije "oslobadjanja" )
- 1991.g. ............... 90% +1 ( ? - poslije "oslobadjanja" )
- 2001.g. ............... 32,88 %


Rukovodeći kadar Nebeskog Naroda poslije "oslobadjanja" je bio takav da je moralo do toga da dodje.
jesen92 jesen92 22:13 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara

kao i ovo da su oni što su "oslobađali Dubrovnik" baš bili Srbi iz Crne Gore, ali ne i Crnogorci:
.
.verovatnoca da crnogorci nisu oslobadjali dubrovnik jednaka je verovatnoci da u jagodini nema pedera ...prema tome, buba trubo nemoj se sekiras ....ovaj gospodin je ocigledno vrlo mastovit...sve sto su crnogorci radili po njemu je "fotomontaza"....a to sto milo bez problema seta dubrovnikom ne smatram nikakvim cudom...kad se seta sa gomilom telohranitelja po cg mogu misliti koliko njih povede da mu prave drustvo u dubrovniku ....fixerova pesma objasnjava sve....
sinergija92 sinergija92 01:03 20.11.2009

Re: "Oslobadjanje" SARAJEVA


U predratnom Sarajevu je bilo 43% Muslimana, danas ima 93% Bosnjaka...

Pre rata je bilo 34% Srba u Sarajevu, danas zanemarljivo malo (slicno je i sa Hrvatima)



Zakljucak o tome ko je vrsio etnicka ciscenja a ko to ima najvise izbeglica pametnima (a postenima) je lako doneti...
fixxerus fixxerus 09:13 19.11.2009

popušimo si međusobno>>sfrj, braćo:.



aallo, backy

a

aj, keve ti: ne pišaj u bazen

a štoo, paa svi pišaju

jeeeeste, al: el ti baš moraš da pišaš sa skakaonice

moram: šta ću kad sam govno

ma niiisi

jesam

dobro, onda sam i ja

al i moji su bili govna

a valla i moji su

a i njihovi su bili govna

istorija kaže da su i moji od njihovih isto bili govna

paaa šta ?ćemo

vidi:
sada kad bar znamo ko smo i šta smo
aj se prvo i poslednje izvinimo
jatebi timeni
paa onda
ako nam to uspe
ajde da ubuduće pazimo jedan na drugog
da niko ne započinje sranje prvi
jer:
jasno nam je da smo govna i da će biti veeeelikog sranja
ako neko počne prvi

u pravu si
evo:
ja ću ti dati nešto "moje" a lepo:

opraću se namirisati i obući čisti veš
potom ću ti dopustiti
da mi budeš prvi
pre mene
i da me obraduješ nekim smislom
lepotom
koju ću da razumem
i zavolim
jer me ne žulja

i dozvoliću ti da budeš bolji od mene

čak ću uživati
ako budeš dobar






i molim te
ne preti mi više
kad znaš da sam tu gori od tebe



buba_truba buba_truba 11:25 19.11.2009

Re: popušimo si međusobno>>sfrj, braćo:.

fixxerus
.............
i molim te
ne preti mi više
kad znaš da sam tu gori od tebe

Sjajno!

p.s. Skratila, ali mislim na komplet.
skener92 skener92 09:18 19.11.2009

'... ne znas ti sta znaci ubiti grad ...'

treba samo sagnuti glavu i cutati.
medjutim92 medjutim92 09:48 19.11.2009

Davno to bese..

.. nama klincima zanimljivo kad pricaju o ratu, godinu dana pre toga su jos pricali u skoli o tome kako su partizani super, kako i deca treba da brane zemlju, a na tv pricaju kako se mi sve vreme branimo.. a onda je ujak iz Smedereva dosao iz Vukovara i na slavi pricao koliko je sve to besmisleno.. proveo tri meseca na ratistu, svaki dan su slusali generale obe strane kako dogovaraju ko ce u koju ulicu da upadne a ko ce da se povuce, sklanjali se napaljenim paravojnim budalama da im se ne zamere.. kaze mnogima bila najnormalnija stvar da razvaljuju iz dosade.. bude coveku dosadno, pa protivavionskim trocevcem gadja cosak od kuce, da vidi kolko mu treba da ga razvali.. prosedeo je za ta tri meseca, ostario 10 godina..

e, da, sto rece neko, ovo ti je mozda najbolji tekst dosad.. imas preporuku..
sentinel26 sentinel26 12:51 19.11.2009

"Oslobadjanje" Vukovara - podsjećanje



„Oslobodioci“ u inspekciji zadovoljni rezultatima
sentinel26 sentinel26 12:55 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara - podsjećanje

sentinel26 sentinel26 12:56 19.11.2009

Re: "Oslobadjanje" Vukovara - podsjećanje

sinergija92 sinergija92 15:11 19.11.2009

Apropo pljackanja....


13.jula 1977. - Zbog nestanka struje Njujork je bio u potpunom mraku, posle čega je policija uhapsila 3.000 pljačkaša.


U Americi jednom nestane struja, pa odmah navale da pljackaju,
a kamoli u gradjanskom ratu gde je komsija udario na komsiju...
Hocu da kazem, kakva nebuloza, bavimo se pratecim, nesustinskim pojavama...
medjutim92 medjutim92 15:19 19.11.2009

Re: Apropo pljackanja....

sinergija92
Hocu da kazem, kakva nebuloza, bavimo se pratecim, nesustinskim pojavama...


Veliko je pitanje da li je pljacka nesustinska pojava ili jedan od uzroka celog rata..
sinergija92 sinergija92 16:35 19.11.2009

Re: Apropo pljackanja....

medjutim92
sinergija92
Hocu da kazem, kakva nebuloza, bavimo se pratecim, nesustinskim pojavama...


Veliko je pitanje da li je pljacka nesustinska pojava ili jedan od uzroka celog rata..


Razumem na sta ciljas, ali ta pljacka je na mnogo visem nivou od ovog pojavnog oblika...

Glavni uzrok rata je da kada dolazi do nestajanja odredjenih drzava, imperija...a da se ne znaju tacne teritorije na kojima je jedan narod u vecini, onda neminovno dolazi do prekomponovanja celokupnih odnosa...Srbi i Hrvati su bili konstitutivni narodi u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, u trenutku kada je nestala SFRJ, taj okvir je bio prevazidjen i doslo je do prekomponovanja ratnim putem, nista neobicno, rat kao i mnogi drugi, cesci je slucaj da se oruzjem dodje do kakvog takvog razgranicenja nego mirnim putem...

E sada zasto je doslo do raspada drzave to je drugo pitanje, tu istorija donosi jos razloga za sukobe...od 1918. preko 1934. pa do 1941. itd.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:37 19.11.2009

meni ovo jos ne moze da udje u glavu:

na grad je padalo 5.000 - 12.000 granata dnevno.
sentinel26 sentinel26 18:57 19.11.2009

Re: meni ovo jos ne moze da udje u glavu:

Aleksandar Stosic
na grad je padalo 5.000 - 12.000 granata dnevno.
Je li misliš da nije bilo toliko ili ti nije jasno zašto je toliko ?

Možda ćeš odavde saznati nešto više :






Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:03 19.11.2009

Re: meni ovo jos ne moze da udje u glavu:

na grad je padalo 5.000 - 12.000 granata dnevno.

Je li misliš da nije bilo toliko ili ti nije jasno zašto je toliko ?

Ni jedno ni drugo, nego razmisljam na sta lici zivot u gradu u kojem dnevno padne 12.000 granata. To nije milionski grad pa da ne cujes kada jedna padne. Taj grad ima najvise 30.000 ljudi, svaka granata koja padne se cuje. E to nikako da skapiram, kako covek prezivi to, i kako posle zivis s tim.
milisav68 milisav68 21:42 19.11.2009

Re: meni ovo jos ne moze da udje u glavu:

Aleksandar Stosic
na grad je padalo 5.000 - 12.000 granata dnevno.

Je li misliš da nije bilo toliko ili ti nije jasno zašto je toliko ?

Ni jedno ni drugo, nego razmisljam na sta lici zivot u gradu u kojem dnevno padne 12.000 granata. To nije milionski grad pa da ne cujes kada jedna padne. Taj grad ima najvise 30.000 ljudi, svaka granata koja padne se cuje. E to nikako da skapiram, kako covek prezivi to, i kako posle zivis s tim.

A jel vam palo napamet kolika vojska treba da bude da izbaci tolike granate?
8 granata na minut?
dali76 dali76 21:51 19.11.2009

Re: meni ovo jos ne moze da udje u glavu:

i bolje da ne skapiras. Vjeruj odvratno to izgleda.
jesen92 jesen92 22:50 19.11.2009

Vukovar

Aleksandre, zao mi je sto komentar u vezi teme nisam ostavila juce ali to je zbog toga sto mi je jedan od tvojih "gostiju" gospodin s26 vise nego neprijatan i mislim da bi ga trebalo sankcionisati zbog govora mrznje ....primecujem da ti to ne primecujes ... moderacija, takodje, ne reaguje pa mi se i to ne svidja...

Vukovar jedna prica.......sa ove distance mi je zanimljivo da je film snimljen 1993/1994 god...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:20 20.11.2009

Re: Vukovar

jesen92
Aleksandre, zao mi je sto komentar u vezi teme nisam ostavila juce ali to je zbog toga sto mi je jedan od tvojih "gostiju" gospodin s26 vise nego neprijatan i mislim da bi ga trebalo sankcionisati zbog govora mrznje ....primecujem da ti to ne primecujes ... moderacija, takodje, ne reaguje pa mi se i to ne svidja...

Vukovar jedna prica.......sa ove distance mi je zanimljivo da je film snimljen 1993/1994 god...

Mislis na sentitela kada kazes s26?
Hm, nije mi se svidelo sto je tema otisla na pricu o Dubrovniku i ulozi crnogorskog drzavnog vrha, s cime se uospte ne slazem sa Sentitelom, ali nisam hteo da ulazim u tu diskusiju, zato sto nije tema bloga. U dva - tri navrata hteo sam da kazem ucesnicima u diskusiji da se vrate na temu, ali nisam sve se nadajuci da ce brzo zavrsiti prepucavanje oko dubrovackog ratista. Inace, sinoc sam ga zamolio da skine jednu jezivu fotografiju, sto je vrlo brzo uradio.
Molim te reci mi konkretno na sta mislis, mozda mi je nesto promaklo.
sentinel26 sentinel26 02:03 20.11.2009

Re: Vukovar

Aleksandar Stosic
Mislis na sentitela kada kazes s26?
Hm, nije mi se svidelo sto je tema otisla na pricu o Dubrovniku i ulozi crnogorskog drzavnog vrha, s cime se uospte ne slazem sa Sentitelom,
1) Nijesam ja Stošiću "otvorio" temu o Dubrovačkom ratištu. Nadam se da dobro vidiš.
2) Nekoliko puta sam opomenuo komentatore i pokušavao da ih vratim temi, što se ne može reći za tebe.
3) Nadam se da nijesi tolika kukavica da ne možeš da kažaše u čemu je to tvoje neslaganje sa mnom.
4) Milo Djukanović nikada nije bio na Dubrovačkom ratištu a poznat je i falsifikator koji je pravio onu i još neke slike.
5) Ti se nijesi sjetio da postaviš onaj video-klip o novinaru lažovu koji je lagao cijelu SFRJ o navodno pobijenoj djeci u Vukovaru.
6) Nema Stošiću ništa iz Vukovara od 1991. godine a da nije jezivo.
ali nisam hteo da ulazim u tu diskusiju, zato sto nije tema bloga. U dva - tri navrata hteo sam da kazem ucesnicima u diskusiji da se vrate na temu, ali nisam sve se nadajuci da ce brzo zavrsiti prepucavanje oko dubrovackog ratista. Inace, sinoc sam ga zamolio da skine jednu jezivu fotografiju, sto je vrlo brzo uradio.
Molim te reci mi konkretno na sta mislis, mozda mi je nesto promaklo.

Gospodja Jesen92 gaji lične mržnje prema meni i ista je prvoborac sa virtuelnog "kongresa" analize, ocjene imena, porijekla i djela moje malenkosti i jedan od "boraca" koji su tražili da mi se zabrani da pišem.
Inače takvi i slični mrzitelji Crnogoraca me uopšte ne uzbudjuju i ne mogu ućutkati.

Vrati se Stošiću na početak pa u ovim mojim tekstovima i prilozima pronadji makar jednu riječ "govora mržnje", ja ću sam da obrišem sve tekstove i priloge koje sam postavio.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 02:16 20.11.2009

Re: Vukovar

Vrati se Stošiću na početak pa u ovim mojim tekstovima i prilozima pronadji makar jednu riječ "govora mržnje", ja ću sam da obrišem sve tekstove i priloge koje sam postavio.

Sentintel, smanji dozivljaj. Da sam video negde govor mrznje ja bih ti ukazao na to ili bih obrisao. Dakle nisam video. Drugo, posto ja nisam video pitao sam jesen92 da mi kaze o cemu je rec i sta joj se nije svidelo.
Elem, necu da pricam o Dubrovniku jer nije tema, a ne slazem se, eto da ti kazem u jednoj kratko recenici bez da ulazim u detalje (niti cu se posle vracati ako repliciras) oko toga da crnogorski drzavni vrh nije imao nikakvu ulogu u tome.
1. Slazem se - nisi ti otvorio diskusiju glede Dubrovnika.
2. Ovo pod dva sam objasnio zasto nisam nikog upozoravao.
3. vec sam elaboriraio
4. i to sam vec elabrirao
5. moj krtaki prilog o godisnjici stradanja Vukovara sam objasnio u poslednjem paragrafu bloga, hvala ti sto si ga "obogatio" tom informacijom.
6. nema, potpuno se slazem.
jesen92 jesen92 00:48 21.11.2009

Re: Vukovar

U dva - tri navrata hteo sam da kazem ucesnicima u diskusiji da se vrate na temu, ali nisam sve se nadajuci da ce brzo zavrsiti prepucavanje oko dubrovackog ratista
...pa tema je skrenula sa pravog puta bas zbog toga sto doticni gospodin iritira svojim pisanjem....ponekad je vaznije kako se nesto kaze od onoga sta se kaze....za mene je ono citiranje "klacemo hrvate" govor mrznje kao sto bi bilo govor mrznje i citiranje hrvtskih pesmica sa istom ili slicnom porukom...cudi me da se neko nije setio tomsona da uzvrati gospodinu s26 pa tek onda ne bi bilo nista od tvog bloga ,..takvo pisanje podstice patriJotska osecanja i onih ljudi koje patriJotizam uopste ne zanima...Ja nisam mrzitelj nikoga pa ni crnogoraca kao sto me je gospodin definisao nego mi se javlja da je on mrzitelj srba...inace, ja ne mislim da je biti srbin ili pripadnik bilo kog naroda neki kvalitet odnosno mana...Savrseno dobro se secam svega sto je bilo..bila sam ucesnik i svedok zivota pod SM i ciste savesti mogu da kazem "na pravoj strani"...Nasa je obaveza da ne zaboravimo zlocine koji su se desili ,pre svega zato, da se ne bi ponovili ali to ne znaci da to treba da radimo kroz citiranje pesmica nekih budala a da pritom zaboravimo sve one koji su se protiv rata, "u kome nismo ucetvovali", bunili, koji su dezertirali,protestvovali, dozivljavali licne tragedije....Ja poznajem majku jednog vojnika koji je proglasen nestalim u operaciji "vukovar" a koji je mobilisan prisilno posle duzeg eskiviranja...posle se ispostavilo da je bio u nekom kamionu koji je odleteo u vazduh...mozda je neko sa druge strane pevao neku prigodnu pesmicu...jasno je da je na svim stranama postojala jedna ista fela ljudi koja je samo posledica stanja u ratnohuskackim zaracenim drzavama ...Mene zanima kakvu je politiku vodila nasa drzava u to vreme, a svi znamo da je bila pogubna" a ne sta su pevale neke budale..."Ubiti" jedan grad na onaj nacin je vise nego za osudu i naravno za nezaborav...ali ne treba zaboraviti i da je cela srpska vlada iz tog doba sa dva predsednika drzave(jedan umro drugi oslobodjen) otputovala u Hag ....Fotografije Vukovara su sasvim dovoljne za podsecanje a fotografije nekih pijanih kretena ili ubica su suvisne ako zelimo da mlad svet pocne normalno da zivi i komunicira sa susedima
...
Crnogorci nijesu učestvovali u "oslobadjanju" Dubrovnika, ali neki Srbi iz Crne Gore jesu kao dobrovoljci u društvu regularne srpske vojske (tzv. JNA ) .
...ako ovo nije nonsens onda je govor mrznje....ili je pisac hteo da kaze da su crnogorci u zajednickoj drzavi bili oslobodjeni vojske....
jesen92 jesen92 12:09 21.11.2009

Re: Vukovar

..ako sam nocas bila konfuzna evo sta je za mene "govor dobra"..sve drugo je govor mrznje koji podstice "balkanski barut" da se ponovo aktivira ....

balkanski barut jos nije potrosen

pavinho pavinho 21:04 21.11.2009

Re: Vukovar

jesen92
Aleksandre, zao mi je sto komentar u vezi teme nisam ostavila juce ali to je zbog toga sto mi je jedan od tvojih "gostiju" gospodin s26 vise nego neprijatan i mislim da bi ga trebalo sankcionisati zbog govora mrznje ....primecujem da ti to ne primecujes ... moderacija, takodje, ne reaguje pa mi se i to ne svidja...Vukovar jedna prica.......sa ove distance mi je zanimljivo da je film snimljen 1993/1994 god...


sto se tice filma...autorica ga je nedavno povukla iz programa zagrebackog filmskog festivaa...nije joj se svidjelo sto je uvrsten u rubriku propagande...mada je film uistinu totalna propaganda,doduse lijepo umivena...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana