Stop the Wall

Jasmina Tesanovic RSS / 13.11.2007. u 10:10

Međunarodna akcija protiv okupacije Palestine

Stop zidu (Stop the Wall)

Pozivamo vas da nam se pridružite u sredu, 14. novembra 2007.godine u 15.30 časova na Trgu Republike u Beogradu, da u crnini i ćutanju izrazimo svoju solidarnost sa svim našim prijateljima/cama koji se u svojim gradovima širom sveta bore protiv izgradnje zida aparthejda na okupiranoj Zapadnoj obali u Palestini.

Mi, Žene u crnom iz Beograda, pridružujemo se našim prijateljima/cama  i svetu koje/i od 9. do 16. novembra obeležavaju nedelju borbe protiv zida aparthejda. 

Država Izrael podigla je ovaj segregacioni zid, visok 8m, na okupiranoj Zapadnoj obali, u okupiranoj Palestini, što je danas najduža vojna okupacija u istoriji.

Podizanje zida onemogućava Palestince/ke da se slobodno kreću i predstavlja dokaz da Izrael ne želi da povuče svoje trupe sa svih okupiranih teritorija, već da cepanjem Palestinske zemlje intenzivira okupaciju koja poprima sve brutalniji karakter.

Prisustvo Izraela na okupiranim teritorijama, kao i podizanje ovog rasističkog zida, prepreka su uspostavljanju pravednog i trajnog mira. Podizanje zida aparthejda je grubo kršenje ljudskih prava, a ujedno i povreda međunarodnog humanitarnog prava.

 Nasilje u regionu se nastavlja, a dodatno ga podstiče „rat protiv terorizma“ koji vode SAD a kojim se opravdava poništavanje građanskih sloboda, podržavanje represivnih režima i napadi na izbeglice. 

Širom sveta akcije protiv okupacije traju od 9. do 16. novembra. Akcije u sklopu kampanje Stop zidu (Stop the Wall) biće održane u: Australiji, Belgiji, Brazilu, Kanadi, Kanarskim ostrvima, Danskoj, Japanu, Mauricijisu, Meksiku, Norveškoj, Škotskoj, Južnoj Africi, Španiji, Švajcarskoj, Tajlandu, Ukrajini, Venecueli.

 

U Beogradu, 13. novembar 2007.                                                                    Žene u crnom

 



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

adam weisphaut adam weisphaut 11:10 13.11.2007

Stop the wall

Podrska & prepouka
tuzlanac tuzlanac 12:09 13.11.2007

Re: Stop the wall

Zene u crnom = savjest covjecanstva.
Tibor Jóna Tibor Jóna 11:36 13.11.2007

ideja

a hoce neko da se ultimativno solidarise sa palestincima i rokne se kao bombas samoubica ispred ambasade izraela?
Kazezoze Kazezoze 12:05 13.11.2007

Re: ideja

Tibor Jóna
a hoce neko da se ultimativno solidarise sa palestincima i rokne se kao bombas samoubica ispred ambasade izraela?

nemoj da se brinesh, CIA i Mosad ce se vec pobrinuti da se to dogodi.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:04 13.11.2007

Re: ideja

Sve je moguce.

Strasno je da u 21-om veku postoje jos uvek robovi i robovlasnici. Neo-nacizam=neo-kolonijalizam
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:44 13.11.2007

Re: ideja

Kazezoze

Tibor Jónaa hoce neko da se ultimativno solidarise sa palestincima i rokne se kao bombas samoubica ispred ambasade izraela?nemoj da se brinesh, CIA i Mosad ce se vec pobrinuti da se to dogodi.


ogrešili bi se o egipatske, saudijske i iranske obaveštajne ako ih ne pomenemo.
Kazezoze Kazezoze 18:08 13.11.2007

Re: ideja

ogrešili bi se o egipatske, saudijske i iranske obaveštajne ako ih ne pomenemo.

svakako, svi su shpijuni isti jer svi rade na tome da sukobi shto duzhe potraju, a sredstva su im prljava i krvava do boooola.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:50 13.11.2007

Re: ideja

Kazezoze
ogrešili bi se o egipatske, saudijske i iranske obaveštajne ako ih ne pomenemo. svakako, svi su shpijuni isti jer svi rade na tome da sukobi shto duzhe potraju, a sredstva su im prljava i krvava do boooola.


mislim da grešiš, ja svojim očima video kada su se u jerusalimu sastajali u srebrnim džipovima cia, mosad, egipatska obaveštajna i fatah da dogovore prekid neprijateljstava, ali hamas i islamski džihad minirali to posle.
mimara mimara 23:28 13.11.2007

Re: ideja

A šta si ti tamo Srđo tražio, baš kad su se oni sastajali? I baš ti da ih vidiš? To li se tako radi u tom svetu - sve na očigled širokih narodnih masa oni sastanče.... Pozdrav
Kazezoze Kazezoze 00:08 14.11.2007

srdjane,

a jesu li posle uprilichili konferenciju za shtampu sa planovima o buducim tajnim akcijam?
)))))))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:50 14.11.2007

Re: srdjane,



ja neshto bio u svojstvu osoblja tog objekta gde su se sastali, svedok i savremenik, neshto kao Josif Flavijus :). tu se i boki tadic u svojstvu ministra odbrane sastajao sa drugarima iz izrinog ministarstva. al' sam bio mlad pa se ne secam neshto bash najjasnije. mislim da su mu uvalili nekakve polovne boinge da kupi. :) inache, jerusalim nije preterano velik, pa chesto mozhe da se desi da naletish u kafani na shefa egipatskog obezbedjenja i izraelskog mu drugara kako pijuckaju vino, jedu biftek, i bistre o politici. :)

mimara
A šta si ti tamo Srđo tražio, baš kad su se oni sastajali? I baš ti da ih vidiš? To li se tako radi u tom svetu - sve na očigled širokih narodnih masa oni sastanče.... Pozdrav

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:53 14.11.2007

Re: srdjane,

inache, ti bezbednjaci zhive k'o gospoda bash: voze se u srebrnim dzipovima i merdzama, klopaju u najluksuznijim restoranima, stalno negde putuju... mada, kazhu da nemaju bash preterano bujan privatni zhivot, poshto su eskorti drzhave i drzhava ih stalno nekud vitla. odnosno, nemaju svoje Ja, poshto im je Ja odmenjeno interesom Drzhave.
dragan7557 dragan7557 13:23 15.11.2007

Re: ideja

Neo-nacizam=neo-kolonijalizam


Kao posledica neo liberalizma
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:08 13.11.2007

quote

Jedan od najeklatantnijih primjera ucinaka Zida je slucaj palestinskog grada Qalqiliye s oko 40 000 stanovnika, koja je okružena je sa svih strana Zidom te stanovnici mogu uci i izaci samo kroz jedan jedini vojni checkpoint koji je otvoren od 7 sati ujutro do 7 sati poslijepodne.

Međunarodni sud pravde (ICJ) sa sjedištem u Den Haagu proglasio je sigurnosni zid koji je Izrael sagradio na Zapadnoj obali ilegalnim

Izrael će ignorirati odluku ICJ-a, kazao je izraelski ministar pravosuđa
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:54 13.11.2007

podrska

podrska i naravno preporuka
mariopan mariopan 12:56 13.11.2007

Re: podrska

PROTIV APARTHEJDA UVEK.
nsarski nsarski 13:31 13.11.2007

Ima i izreka:

good fences make good neighbors - (A. Sharon, man of peace).

A ovo je good fence:



Solidna gradnja, nepoderivo. Takodje, koliko znam, u mnogim Islamskim/Muslimanskim drustvima je ogradjivanje kuce visokim zidom stvar tradicije i lokalnog obicaja. (Mislim da je to i na Kosovu praksa - nazalost, nikad nisam bio da vidim iz prve ruke).

P.S. A ima i Kineski Zid.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 19:17 13.11.2007

Re: Ima i izreka:

Tako da se ovaj zid može protumačiti kao izraz lepog vaspitanja i obzira Izraelaca prema komšijama muslimanima, poslovično osetljivim na to da im neko gleda žene.
apatrid apatrid 20:20 13.11.2007

Re: Ima i izreka:

Takodje, koliko znam, u mnogim Islamskim/Muslimanskim drustvima je ogradjivanje kuce visokim zidom stvar tradicije i lokalnog obicaja. (Mislim da je to i na Kosovu praksa - nazalost, nikad nisam bio da vidim iz prve ruke).


Sigurno si video one u Vojvodini, a takodje i u U$A.
nsarski nsarski 23:33 13.11.2007

Re: Ima i izreka:

Ne, nisam video. Pricali mi ljudi, a i video sam neke dokumentarce davno. Ima i u filmovima ("Pre Kise", na primer, Milca Malcevskog).

Sliku (uzetu iz New York Timesa) sam postavio reference radi. Da ljudi imaju predstavu o kakvoj zastitnog ogradi se radi. (Mislim da je to tehnicki izraz "protection fence".

Pristojnost? Ja mislim da taj pojam ne postoji u medjunarodnoj politici.
lidiaz lidiaz 14:21 13.11.2007

A ovo je dozvoljeno

i opravdano. I protiv toga zene u crnom nece protestvovati.
Posto Izraelci nisu ljudi, vec monstrumi, zar ne postovana gospodo?







Jos slika
sonja k. sonja k. 15:02 13.11.2007

kakav sad aparthejd?!!

Nije WALLLL vec je sezdesetogodisnji pokusaj povlacenja granica koje mozda garantuju opstank Izraela. Mozda.
Ili nekome smeta postojanje ove drzave??!!

zasto Vam ne smeta Hamas? Da li odobravate to sto opovrgavaju bilo kakvu egzistenciju Izraela?! Ili su Izraelci tako brutalni da su to zasluzili? Da li to oni mogu da soraju po Fatahu do mile volje, dok mi upozoravamo na militantan karakter Izraelaca? Da li vi stvarno mislite da neko, bilo ko, od arapskih suseda zeli dobro/mir/prosperitet Palestincima?!!
Da li Hamas, Hisbolah, genijalni Ahmadinejad i ostali Dzihadisti mogu do besvesti da nazivaju Izrael karcinogenom tvorevinom koju kao takvu treba u potpunosti otkloniti i usput eliminisati 5 miliona Jevreja i sve to dok mi masemo Stop the Wall i, vid molim te, Aparthejd. Mogli ste reci i Paja Patak
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:21 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Niko nema pravo da podize zidove. Nisu problem Jevreji, niti su problem Palestinci. Problem su drugi koji od ovog svega imaju korist-pune dzepove...Nisu Jevreji Zionisti. Nisu ni Palestinci teroristi. Ovi prvi, uglavnom matori bogatasi, zive daleko od Izraela, bave se politikom, otvaraju banke....a ovi drugi, zatucani, zatvoreni, poluludi mladici i devojke; sta gube kada se povezu bombama? Samo zivot? Da li je zivot iza zida? A zasto da ne, hajde da podignemo zidove i lepo podelimo planetu na sektore.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:46 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Ili nekome smeta postojanje ove drzave

Ma ne smeta Sonja K. Nemojte sad imputirati antisemitizam. Ova tema i jeste malo "osetljiva" zbog toga, ali ako je dobre volje moze se o njoj razgovarati.
Nije valjda da postojanje Izraela smeta ujedinjenim nacijama i madjunarodnom sudu? A ove institucije su se odredile prema tom zidu.
Biti protiv politike koju vodi Izrael ne znaci biti antisemita. A upravo zbog tog straha se ljudi ne usudjuju da razgovaraju.
Cinjenica je da je Izrael uvecao svoju teritoriju nekoliko puta u odnosu na onu iz 1948. I to upotrebom sile, i te teritorije se i nazivaju okupiranim. Sada je podigao zid preko tudjih teritorija koji skoro da u geto stavlja Palestince.
Niko normalan ne moze odobriti bombase samoubice, ali daj da se zapitamo kako tako lako nalaze toliki broj tih samoubica. Razumem i zelju Izraela za odbranom ali da li je odbrana ako se selo iz kog je samoubica bukvalno sravni sa zemljom?
sonja k. sonja k. 15:51 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Odakle Vam to da Jevreji nisu Cionisti? Nisu svi Jevreji cionisti ali vecina nijh jeste.
Isto kao sto je postojalo dosta "nejevreja" koji su podrzavali cionizam.
Podrzali su ga recimo Arapi (Faisal, sin kralja Huseina) podrzali su ga cak i Nacisti (haavara dogovorom je iseljeno oko 50.000 Jevreja na podrucije danasnjeg Izraela) i naravno clanice UN (47)
Cionizam nije babaroga, niti su to "matori bogatasi" (samo vam jos nedostaje biciklista) vec pokret za utemeljenje drzave jevreja.
Zid nije najbolje resenje, ali je jedino.
Filip2412 Filip2412 15:54 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Biti protiv politike koju vodi Izrael ne znaci biti antisemita. A upravo zbog tog straha se ljudi ne usudjuju da razgovaraju.


antisemita znaci biti protiv semita - arapi i jevreji

Biti protiv izraela nikako ne znaci biti antisemita ni protiv jevreja. Uostalom postoje dosledne verske grupacije jevreja u samom Izraelu koje smatraju da je drzava napravljena na pogresan nacin i protive se postojanju Izraela.


... to ovako teoretski :)

a u praksi, pa naravno da trebamo podrzavati samo onoga ko je jaci i od koga mozemo nesto da se ovajdimo... samo nemoj da Srbija pisha uz vetar i sve ce biti OK
Filip2412 Filip2412 15:56 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Odakle Vam to da Jevreji nisu Cionisti? Nisu svi Jevreji cionisti ali vecina nijh jeste.


CIonizam je zvanicno od strane UN proglasen za vrstu rasizma tako da mi nije bas jasno sta pokusavas da kazes.
nsarski nsarski 15:58 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

CIonizam je zvanicno od strane UN proglasen za vrstu rasizma tako da mi nije bas jasno sta pokusavas da kazes.

Ta odluka je prinacena. 1989 mislim. (Nasao sam - 1991, 16. Decembra odlukom 46/86).
sonja k. sonja k. 16:09 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

rezolucija 4686 itd.
A sta tebi zapravio nije jasno? Jel ti mislis da je cionizam vrsta rasizma, mani tu wiki, koju ionako citas na preskok i imaj svoje misljenje.
Filip2412 Filip2412 16:13 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Ta odluka je prinacena. 1989 mislim. (Nasao sam - 1991, 16. Decembra odlukom 46/86).


OK, ispsutio sam tu informaciju...
u principu, ja nemam bas tacnu predstavu sta je to cionizam niti sta je to antisemitizam, sve su to samo parole

glavno je jedno, ako imas podrsku jaceg, sve ti je dozvoljeno, mislim da Sun Tzu ima tako jednu mudroliju :)
Ako si jaci udri, ako si slabiji pobegni.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:17 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Jao Sonja, zamislite Paju Patka na biciklu.
Nego, da li vi podrzavate podizanje zida?
nsarski nsarski 16:20 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

A sta tebi zapravio nije jasno?

U talking to me?
sonja k. sonja k. 16:20 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Kao jedino, u ovom trenutku, ponudjeno resenje - Da.
Zamisljam ga sa afro loknama ; )
adam weisphaut adam weisphaut 16:21 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Jelena Pavlović
Jao Sonja, zamislite Paju Patka na biciklu.
Nego, da li vi podrzavate podizanje zida?

Jos vaznije dali je ICJ rekao Paja Patak?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:30 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

boga mi, Sonja, ti kao prava Izraelka zvučiš. ba ezrat ha šem, da dođu normalna vremena i na balkan i na blistok, pa da nam ti budeš ambasodrka u izri, a ja da mogu da se šepurim, kao, znam ambasadorku, krečem se u diplomatskim krugovima... :)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:31 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Paja the rastafary:)
Nego, zid nije resenje. Ne bi bio resenje za bilo koji oblik opresije. Zidovi, izolacija samo su veca mogucnost za radikalizaciju ideja. Zar bi nekakv zid resio problem Kosova? Problem su korumpirani politicari u citavom svetu. Na zalost, anarhija ne pomaze jer su ljudi nedovoljno razvijeni da bi razumeli slobodu. Potrebno je mnogo strpljenja, dobre volje, obrazovanje, ali, kome treba svestan covek, covek koji razmislja....Zasto da ne sagrade zidove i tako odrzavaju red....

Opresija=nered.
Filip2412 Filip2412 16:35 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

A sta tebi zapravio nije jasno? Jel ti mislis da je cionizam vrsta rasizma, mani tu wiki, koju ionako citas na preskok i imaj svoje misljenje.


Cionizam i rasizam, klerofasizam su samo popularne parole koje ne znace bas nista.
Ti si rekla da su vecina jevreja cionisti, valjda si pravila anketu neam pojma.

Ja u svakom slucaju ne podrzavam nikog, samo kazem da Srbija ima takvu snagu ko Izrael verovatno bi i mi podigli zid, i to ne na granici Kosova i Albanije nego jedno 50-ak km u teritoriji drzave albanije... za svaki slucaj Naravno, pre toga bi braca albanci bili zamoljeni da se delociraju.

Zivot je surov, slabiji dobija batine, kraj price.
Filip2412 Filip2412 16:47 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Podrzali su ga recimo Arapi (Faisal, sin kralja Huseina) podrzali su ga cak i Nacisti (haavara dogovorom je iseljeno oko 50.000 Jevreja na podrucije danasnjeg Izraela) i naravno clanice


A onda su zli Srbi dosli na scenu i otkrili ethnic cleansing
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:49 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Zionism je politicki pokret i ne podrzavaju ga Jevreji generalno, kao sto ga podrzavaju i ne-Jevreji.
sonja k. sonja k. 17:13 13.11.2007

hoki koki

slazem se skoro u svemu, pisem i pise, al' se razvuce na pet slajfni
ukratko, moz me mrzeti, ali moje vidjenje svega je neko vec srocio u dve recenice
Ako Arapi odloze oruzje doci ce do mira.
Ako Jevreji odloze oruzje nestace Izrael.
Sad ti biraj.

Cao Srks, cuvaj nam Eretz ; )

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:37 13.11.2007

Re: hoki koki

sonja k.
slazem se skoro u svemu, pisem i pise, al' se razvuce na pet slajfniukratko, moz me mrzeti, ali moje vidjenje svega je neko vec srocio u dve recenice Ako Arapi odloze oruzje doci ce do mira. Ako Jevreji odloze oruzje nestace Izrael.Sad ti biraj.Cao Srks, cuvaj nam Eretz ; )


cao drugare...

ej, a stvarno, čime se ti baviš? često daješ neke navode iz međunarodnih odnosa, a čini mi se da si u dalekoj arđentini... jesi u diplomatiji? stvarno bih voleo da budeš ambasador pa da se družimo i putujemo po nekim lepim lokacijama po Izri... :)
sonja k. sonja k. 17:56 13.11.2007

Re: hoki koki

u srbiji srks, blago meni.
kad budem dosla tu, kod tebe, ja cu da se javim ili obrnuto.
da overimo tel aviv zajedno : )
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 13.11.2007

Re: hoki koki

ukratko, moz me mrzeti

Ne mogu:)
Ako Arapi odloze oruzje doci ce do mira.
Ako Jevreji odloze oruzje nestace Izrael

O ovome se tek moze pricati. Ne treba Jevreji da odloze oruzje, ali ima nesto sto smo nekad zvali preterana upotreba sile, ako se secas.
Samo, neko je gore pomenuo (blue rider, mislim) da pored zena u crnom, mogu da se pojave "momci u crnom", to moze da bude gadno.

SaleKostolac SaleKostolac 20:24 13.11.2007

Re: kakav sad aparthejd?!!

Zid nije NIKAKVO resenje..Ako ne verujes,pitaj Rodzer Vaters-a...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:58 13.11.2007

Re: hoki koki

sonja k.
u srbiji srks, blago meni.kad budem dosla tu, kod tebe, ja cu da se javim ili obrnuto. da overimo tel aviv zajedno : )


ja sam sad u voši, al' sam zakucan za kuću pošto imamo neko novorođenče. jedino ti kod nas na kaficu i neke voša-đakonije da svratiš... :)
blue rider blue rider 15:08 13.11.2007

I, the jew

Ne znam sta bih rekao, evo procitao sam prethodne komentare i moram da kazem kako nije lako biti pametan u ovakvoj situaciji...
Cinjenica je da tamo ljudi zive u teskim uslovima, distancirani, odseceni od sveta i sve gore sto ste nabrojali. Medjutim, cenim da verovatno 99% ljudi nikada nije bilo u Izraelu i ne mogu biti objektivni. Dakle, informisanje iz stampe i nesto malo iz istorijskih udzbenika. Da sad pricamo o istoriji trebalo bi 100 stranica da sve obuhvatimo...
Elem, ja sam jedan od tih, omrazenih cionista - jevrejin covek a opet i srbijanac-srbin. Prosto ne znas sta ti dodje gore. Upravo sam se vratio iz londona i tamo je na oxford street-u bilo protesta ispred zgrade Marks and Spencer-a, jer su to jevreji, direktni finansijeri cionisticke drzave i sve tako slicno govorili su pamfleti. Ne znam sta ljudi misle kada tako jednoobrazno razmisljaju, a verujte mi, iako pretpostavljam da vecina posetilaca ovog sajta nije takvo, cinenicno stanje je da za ogroman broj ljudi to samo znaci dodatni motiv za neosnovanu mrznju ili nerazumevanje jevreja. I onda se, posle (a mozda i za vreme protesta) pojave grafiti "kill the jews" i sve tako. Dakle poistovecivanje naroda sa greskama koje su napravili. Zvuci poznato?
Uzroci problema koji pogadjaju taj deo sveta su zesce kompleksni i ne bih rekao da se jednostrano nalaze na izraelskoj strani.
Zato smatram da ovakvim akcijama treba pristupiti pazljivo i probati razgraniciti stvari. U suprotnom, moze se lako desiti da pored zena u crnom na protestu budu i "momci u crnom" - puni mrznje i neznanja.
Pozdrav svima!
Filip2412 Filip2412 15:26 13.11.2007

Re: I, the jew

sonja k.
Ili nekome smeta postojanje ove drzave??!!


Sad kad bih ja bio super gradjanski orjentisani hipik i demokrata reako bih nesto ovako:
Pa s obzirom kako je nastala ta drzava valjda svakom postenom coveku koji se zalaze za demokratiju treba da smeta njeno postojanje.


Medjutim, ja sam realan... Izrael je na silu napravljen i brani se na silu kao i svaka druga zemlja na svetu. Zakon jaceg vlada odkad je sveta i veka tako da nema tu pomoci. Moze biti problema na duge staze, jer se muslimanski svet umnozava mnogo brze nego jevrejski, prirodni prirastaj im je veliki tako da bez obzira na tehnologiju i pomoc od jevreja iz bogatog sveta Izrael je dugorocno gledano gubitnik a to preti da izazove nestabilnost sirih razmera.

Sto se tice arapa jevreji bi sami trebali pronaci resenje, ionako su isti - semitski narod, vrlo bliski su po etnickim korenima. Judaizam, Hriscanstvo, Islam sve su to jevrejsko arapske religije.


sonja k. sonja k. 15:57 13.11.2007

Re: I, the jew

taj vas super gradjanski orijentisan hipik koji tvrdi da bi svakom demokrati trebalo da smeta postojanje Izraela bi, kada bi naravno postojao, bio idiot.
Filip2412 Filip2412 16:06 13.11.2007

Re: I, the jew

taj vas super gradjanski orijentisan hipik koji tvrdi da bi svakom demokrati trebalo da smeta postojanje Izraela bi, kada bi naravno postojao, bio idiot.


Nije iskljuceno, zato demokrate zapravo ne postoje, samo oni koji se licemerno tako predstavljaju, jel da?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:12 13.11.2007

Re: I, the jew

blue rider
Ne znam sta bih rekao, evo procitao sam prethodne komentare i moram da kazem kako nije lako biti pametan u ovakvoj situaciji...Cinjenica je da tamo ljudi zive u teskim uslovima, distancirani, odseceni od sveta i sve gore sto ste nabrojali. Medjutim, cenim da verovatno 99% ljudi nikada nije bilo u Izraelu i ne mogu biti objektivni. Dakle, informisanje iz stampe i nesto malo iz istorijskih udzbenika. Da sad pricamo o istoriji trebalo bi 100 stranica da sve obuhvatimo...Elem, ja sam jedan od tih, omrazenih cionista - jevrejin covek a opet i srbijanac-srbin. Prosto ne znas sta ti dodje gore. Upravo sam se vratio iz londona i tamo je na oxford street-u bilo protesta ispred zgrade Marks and Spencer-a, jer su to jevreji, direktni finansijeri cionisticke drzave i sve tako slicno govorili su pamfleti. Ne znam sta ljudi misle kada tako jednoobrazno razmisljaju, a verujte mi, iako pretpostavljam da vecina posetilaca ovog sajta nije takvo, cinenicno stanje je da za ogroman broj ljudi to samo znaci dodatni motiv za neosnovanu mrznju ili nerazumevanje jevreja. I onda se, posle (a mozda i za vreme protesta) pojave grafiti "kill the jews" i sve tako. Dakle poistovecivanje naroda sa greskama koje su napravili. Zvuci poznato? Uzroci problema koji pogadjaju taj deo sveta su zesce kompleksni i ne bih rekao da se jednostrano nalaze na izraelskoj strani. Zato smatram da ovakvim akcijama treba pristupiti pazljivo i probati razgraniciti stvari. U suprotnom, moze se lako desiti da pored zena u crnom na protestu budu i "momci u crnom" - puni mrznje i neznanja. Pozdrav svima!


poor jew...

pa, šta se smaraš u tom svetu, dodži lepo kod nas u izru. :)
apatrid apatrid 20:28 13.11.2007

?

taj vas super gradjanski orijentisan hipik koji tvrdi da bi svakom demokrati trebalo da smeta postojanje Izraela bi, kada bi naravno postojao, bio idiot.



Sonja K, zvucite kao da ste clanica IRS, tj Izraelske radikalne stranke, ako razume sta hocu da kazem, a mozda cete i razumeti. Ja sam njihov ogorcen protivnik i ovde, i u Izraelu i gde god. Isto je to, isto...
lidiaz lidiaz 20:39 13.11.2007

Re: ?

IRS ne postoji. Postoje neke slicne stranke, ali Sonja k. ne zvuci kao oni.
JJ Beba JJ Beba 20:56 13.11.2007

Re: ?

Sonja K, zvucite kao da ste clanica IRS,

potkrepi argumentima
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:54 13.11.2007

Re: ?

sonja zvuči kao drugar izraela (za nas izraelce). sad, za vas hejtere zvuči kao naš radikal. u stvari, najviše zvuči kao neko iz levog centra ko radi za ministarstvo spoljnih poslova kod nas u izraelu. razumno, drugim rečima...

Filip2412 Filip2412 00:42 14.11.2007

Re: ?

za vas hejtere zvuči kao naš radikal


cemu paranoja, ko je hejter ovde?


blue rider blue rider 09:29 14.11.2007

Re: I, the jew

Srdjane, razmisljao sam o tome dok sam se nemilice privaljivao rodbini u Jerusalimu! :) Ali moje mesto je ovde, da probam nesto da napravim, za sebe i ljude oko mene.
S druge strane, da ne ulazimo previse u to, mom teci je majka ubijena u bombaskom napadu na autobus pre par nekoliko godina u Jerusalimu, mislim da mi posle svega sta smo ovde proziveli takve akcije ne trebaju.
Pozdrav i srecno!
apatrid apatrid 10:15 14.11.2007

Re: ?

sonja zvuči kao drugar izraela (za nas izraelce). sad, za vas hejtere zvuči kao naš radikal. u stvari, najviše zvuči kao neko iz levog centra ko radi za ministarstvo spoljnih poslova kod nas u izraelu. razumno, drugim rečima...


DS? DSS? Nije bitno ime partije, bitno je da podržava zvaničnu državnu politiku koja je, u osnovi rasistička (ne samo prema Palestincima ili Arapima, već uopšte, država u kojoj ti prebrojavaju krvna zrnca i na osnovu toga se odnose prema tebi). E, sad, ako je to razumno, onda, adio pameti...
sonja k. sonja k. 11:08 14.11.2007

Re: ?

apatrid

DS? DSS? Nije bitno ime partije, bitno je da podržava zvaničnu državnu politiku koja je, u osnovi rasistička (ne samo prema Palestincima ili Arapima, već uopšte, država u kojoj ti prebrojavaju krvna zrnca i na osnovu toga se odnose prema tebi). E, sad, ako je to razumno, onda, adio pameti...


O cemu Vi pricate?!
Kakve veze sad ima DS ili DSS sa IRS, Izraelom, Palestincima, Hamasom, samoubicama, dzihadistima i mojim licnim stavom prema najavljenom skupu?
Sta vam znaci ova carska nebuloza "u osnovi rasisticka"? KO to broji krva zrnca? Cija zrnca, gde, kada? Da nisu mozda Vama brojali?
Verujem da Palestina dobro zvuci, a zvuci dobro i kad bupnete IRS i sve to u stilu kvazi intelektualne, evropske ultra levice, pokondiranih, novopecenih studenata, want-to be revolucionara, jadnih kopija sezdesetosmasa.
Ali Vi niste ni to. Vi samo lupate lupanja radi.
Zelite u Izrael - idite u Izrael, bicete dobrodosli.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:44 14.11.2007

Re: I, the jew

blue rider
Srdjane, razmisljao sam o tome dok sam se nemilice privaljivao rodbini u Jerusalimu! :) Ali moje mesto je ovde, da probam nesto da napravim, za sebe i ljude oko mene. S druge strane, da ne ulazimo previse u to, mom teci je majka ubijena u bombaskom napadu na autobus pre par nekoliko godina u Jerusalimu, mislim da mi posle svega sta smo ovde proziveli takve akcije ne trebaju. Pozdrav i srecno!


znam, tada je baš bilo haotično u gradu. dosta naših ljudi se vratilo tada (iz CRO i BiH takođe), jer ih je smorilo beskonačno još ratovanja.


apatrid
DS? DSS? Nije bitno ime partije, bitno je da podržava zvaničnu državnu politiku koja je, u osnovi rasistička (ne samo prema Palestincima ili Arapima, već uopšte, država u kojoj ti prebrojavaju krvna zrnca i na osnovu toga se odnose prema tebi). E, sad, ako je to razumno, onda, adio pameti...


zvuči kao DS iz Đinđićevog perioda, dakle razumno.
da, i ti gledaš čitavu zemlju i njeno stanovništvo po akcijama dela državnog establišmenta? to je onaj fazon kao kada su nas iz srbije stranci krajem 90-ih podjebavali da smo sloba milošević... a meni je to strašno išlo na ...


Time Bandit Time Bandit 15:20 13.11.2007

Solidarisanje sa samo jednom stranom

nije ni eticko a ni moralno.
Njihov konflikt je u svom besmislu znatno ispred ovih nasih Balkanskih. Nisam bio u toj regiji, ali poznajem mnogo ljudi poreklom odande, i niko od njih me nije ubedio da zrtve i stradanja tamo imaju bilo kakvog smisla.
okapoaniolz okapoaniolz 15:25 13.11.2007

kakav rasizam

Danasnji Izraelci i Palestinci su po svom poreklu semiti tj. isti su narod pa samim tim nije u pitanju rasizam (potpuno pogresno ovaj izraz koristite ne samo Vi vec i mnogo drugih na ovom blogu). Moze da bude u pitanju samo mrznja na verskoj osnovi (ne moze cak da bude ni na nacionalnoj). Vi kao neko ko se predstavlja kao borac za ljudska prava bi ipak, po mom skromnom misljenju, trebali bar da znate znacenje reci rasizam.

p.s.
nemojte ovo da dozivite kao napad na sebe, vec samo kao jedan savet u vezi terminologije
Sofroniye Sofroniye 15:58 13.11.2007

Kakav crni rasisticki zid :)

Taj zid je legitimno pravo jedne drzave da zastiti svoje gradjane od suludih napada islamskih ekstremista. Izrael je mala drzava u totalno neprijateljskom okruzenju jedno, pa recimo, 800 miliona sto Arapa sto drugih. Raznorazni lideri raznoraznih drzava i pokreta daju bombasticne izjave o brisanju te drzave sa mape. I sada neko treba da sedi i vrti palceve. Ja predlazem gospodjama u crnom da odu do Izraela i tamo organizuju taj protest. Mi izgleda jos uvek nismo naucili lekciju veznu za skrivanje Gadafijevih pulena u Beogradu :)
sentinel26 sentinel26 16:36 13.11.2007

Rasistički zid ?

Jasmina, ja sam do sada podržavao skoro sve akcije ŽUC, rado bih to učinio i sada ali imam neke "smetnje".

Za vrijeme Izraelsko-arapskog rata 1967. godine i ja sam sa većinom studenata učestvovao u demonstracijama protiv toga rata.
Ja tada o njihovim odnosima nijesam znao baš ništa.
Poslije prekida borbi moj brat je bio u sastavu mirovnih snaga UN na Sinaju. Od tada znam nešto više.

Možda taj zid može da se krsti kao "rasistički" ali svi znamo da je on podignut iz bezbednosnih razloga.

Činjenice koje se ne mogu osporiti su:

1) Palestinci ne priznaju državu Izrael i čak ne priznaju joj ni pravo na postojanje.

2) Palestinci su dobili svoju državu i umjesto da je izgradjuju u miru, a imali su podršku cijeloga svijeta, oni su nastavili da izvršavaju terorističke akcije i to protiv civilnih lica.

3) Veliki broj arapskih država i dalje osporava Izraelu pravo na postojanje, a neke otvoreno prijete vojnim akcijama.
I kada bi oni imale makar 30% šanse da ostvare te namjere, oni bi odmah startovali.

4) Da ne nabrajam dalje, kada nestanu ove ozbiljne opasnosti, ja vjerujem da će Izrael sam porušiti taj zid.

Pozz
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:08 13.11.2007

Re: Rasistički zid ?

sentinel26
Jasmina, ja sam do sada podržavao skoro sve akcije ŽUC, rado bih to učinio i sada ali imam neke "smetnje". Za vrijeme Izraelsko-arapskog rata 1967. godine i ja sam sa većinom studenata učestvovao u demonstracijama protiv toga rata.Ja tada o njihovim odnosima nijesam znao baš ništa. Poslije prekida borbi moj brat je bio u sastavu mirovnih snaga UN na Sinaju. Od tada znam nešto više.Možda taj zid može da se krsti kao "rasistički" ali svi znamo da je on podignut iz bezbednosnih razloga.Činjenice koje se ne mogu osporiti su:1) Palestinci ne priznaju državu Izrael i čak ne priznaju joj ni pravo na postojanje.2) Palestinci su dobili svoju državu i umjesto da je izgradjuju u miru, a imali su podršku cijeloga svijeta, oni su nastavili da izvršavaju terorističke akcije i to protiv civilnih lica.3) Veliki broj arapskih država i dalje osporava Izraelu pravo na postojanje, a neke otvoreno prijete vojnim akcijama.I kada bi oni imale makar 30% šanse da ostvare te namjere, oni bi odmah startovali.4) Da ne nabrajam dalje, kada nestanu ove ozbiljne opasnosti, ja vjerujem da će Izrael sam porušiti taj zid. Pozz


drugo, kako zid može biti rasistički? zid je od betona, neke mase, sivkast, stoji krivo... ali, kako je zid rasistički nije mi sasvim jasno? osim toga, zid je manje više državna granica sa državom čije se konture već naziru, ali nikako da bude izgrađena jer ne može da reši svoj interni problem.
sentinel26 sentinel26 17:27 13.11.2007

Re: Rasistički zid ?

Srđan Fuchs
drugo, kako zid može biti rasistički? zid je od betona, neke mase, sivkast, stoji krivo... ali, kako je zid rasistički nije mi sasvim jasno? osim toga, zid je manje više državna granica sa državom čije se konture već naziru, ali nikako da bude izgrađena jer ne može da reši svoj interni problem.

Nemate razloga za ironiju.

Ja sam izraz "rasistički" u tekstu stavio u navodnike,(u naslovu upitnik), time sam izrazio svoju sumnju u njegovu kvalifikaciju u tekstu koji je postavila Jasmina.

- Dokazi za ono što sam napisao u tač. 1 - 3 postoje i ne mogu se osporiti.

- Ja iskreno vjerujem, kada budu ispunjeni uslovi, da će doći do tač.4. A kada će? E mislim da to ipak ne zavisi mnogo od Izraela.
Ako sam u zabludi po tom pitanju, ne znači da mislim nešto loše.

Pozz

P.S. U izraelu imam puno prijatelja (medju njima i jedan Palestinac), sa nekima imam uspješnu poslovnu saradnju. (Sory za troll).

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:35 13.11.2007

Re: Rasistički zid ?

sentinel26

Nemate razloga za ironiju.Ja sam izraz "rasistički" u tekstu stavio u navodnike,(u naslovu upitnik), time sam izrazio svoju sumnju u njegovu kvalifikaciju u tekstu koji je postavila Jasmina.- Dokazi za ono što sam napisao u tač. 1 - 3 postoje i ne mogu se osporiti.- Ja iskreno vjerujem, kada budu ispunjeni uslovi, da će doći do tač.4. A kada će? E mislim da to ipak ne zavisi mnogo od Izraela.Ako sam u zabludi po tom pitanju, ne znači da mislim nešto loše. PozzP.S. U izraelu imam puno prijatelja (medju njima i jedan Palestinac), sa nekima imam uspješnu poslovnu saradnju. (Sory za troll).


naravno, oprostite ako ste shvatili da je ironija Vama upućena. ironija se odnosila uvodni tekst. sa Vama se apsolutno slažem po ovom pitanju, i pozdravljam Vaš racionalni stav, i želim Vam puno uspeha u poslu i prijateljstvima u Izraelu i Palestini.
doktorka doktorka 16:58 13.11.2007

Nego, Jasmina ,

da li moze jedno STOP ovoj kampanji „Aktivnog centra" , jer moze nam se desiti zid na granici sa Kosovom?
Filip2412 Filip2412 17:03 13.11.2007

Re: Nego, Jasmina ,

Kakav zid doktorka, pa Aktivni centar se zalaze za Srbiju bez granica koliko ja razumem. Nikakav zid.
JJ Beba JJ Beba 17:07 13.11.2007

Re: Nego, Jasmina ,

doktorka i ja se zalažem za akciju Stop Wall od bilborda Aktivnog centra.
doktorka doktorka 22:10 13.11.2007

Re: Nego, Jasmina ,

Filip2412
Kakav zid doktorka, pa Aktivni centar se zalaze za Srbiju bez granica koliko ja razumem. Nikakav zid.


Dobro ste razumeli. Zato je potrebna akcija Stop kampanji Aktivnog centra ili akcija koju JJ BBeba predlaze :Stop Wall od bilborda Aktivnog centra. U protivnom, zazidace nam granicu . Niko ne trpi nasilnike, pa ni Vi ,pretpostavljam, u Vasoj kuci. Bebo imash moju preporuku , sjajna ideja.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:12 13.11.2007

Drage ZUCe,

nikako da ukapiram kojim kriterijumima se rukovodite kad vam se "omakne" da prekrsite ono vase SVETO pravilo "ne interesuje me tudje dvoriste"???

(pre)Cesto ste i u svom rodjenom dvoristu selektivne, pa ignorisete zrtve "nepodobne" nacionalnosti ... Nisam jos nijednom video da ste protestvovale sto proterani nealbanci sa Kosova (ili Srbi iz Hrvatske) ne mogu da se vrate na svoja ognjista - a brinete se za slobodu kretanja Palestinaca po Izrealu???

ps. aj' za ono sto ste napadale holandske plave slemove i Putina, to mi je jos nekako i jasno, posto tu ima neke (indirektne) povezanosti sa "nasim dvoristem". Al' ovde ne vidim nikakvu vezu ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:22 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

ne mogu da se vrate na svoja ognjista

Vasilije, daj vise batali ta ognjista. Kazi kuci, ili kako hoces, ovo sa ognjistima je bas bez veze.
adam weisphaut adam weisphaut 18:31 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

hoochie coochie man
ne mogu da se vrate na svoja ognjista

Vasilije, daj vise batali ta ognjista. Kazi kuci, ili kako hoces, ovo sa ognjistima je bas bez veze.

I ti HCM preterujes, sta je bez nejaci i ognjista Vasina retorika.
Raci kao sto su hladnjaca i Batjnica doduse u njoj nemaju mesta..
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:55 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

hcm
Vasilije, daj vise batali ta ognjista. Kazi kuci, ili kako hoces, ovo sa ognjistima je bas bez veze


hahaha vazi hcm ... pisanje mi nije posao (a ni hobi) pa se ne bavim mnogo "stilom", al' rado prihvatam sugestije/kritike

ps. ma vazno je da se mi oko sustine slazemo:)))))
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:03 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

ma vazno je da se mi oko sustine slazemo

Tesko Vaso, al evo, poceli smo:)
Ako smo se dogovorili oko ognjista, hajde da vidimo sta cemo sa ovim zidom?
Posle idemo dalje (pre ce biti blize, nesto oko Srbijice:))

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

adam weisphaut

I ti HCM preterujes, sta je bez nejaci i ognjista Vasina retorika.Raci kao sto su hladnjaca i Batjnica doduse u njoj nemaju mesta..

Cuti Adame, evo Vasa se slaze. Polako, jos ce i Mladica loviti:))
adam weisphaut adam weisphaut 19:12 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

hoochie coochie man
adam weisphaut

I ti HCM preterujes, sta je bez nejaci i ognjista Vasina retorika.Raci kao sto su hladnjaca i Batjnica doduse u njoj nemaju mesta..

Cuti Adame, evo Vasa se slaze. Polako, jos ce i Mladica loviti:))

I to sto kazes, unapred navijam za Vasu
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:35 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

hcm
Ako smo se dogovorili oko ognjista, hajde da vidimo sta cemo sa ovim zidom?


Pa ti znas da sam ja ubedjeni demokrata i zastupnik "suzivota" ljudi bez obzira na nacionalnu pripadnost. Pa sam samim tim protiv deljenja, cepanja i pravljenja zidova.

Ali imam i jednu manicu (ok, znam da Adam ne veruje:)))))))) - realista sam. Pa recimo mislim da Kosovo ipak treba podeliti zato sto je vecina Albanaca od kolevke zadojena ekstremnim nacionalizmom (od strane svojih vodja) i mrznjom prema Srbima pa bi bio potreban IZUZETNO dug period da se to izmeni ... tako da sa "suzivotom" ne treba racunati u bliskoj buducnosti. Najbolje njima dati neku vrstu (recimo hongkonske nezavisnosti ... pa cemo videti za sto godina ... ako nealbanci budu mogli da se vrate kuci i slobodno da se krecu po Kosovu onda se mozda i Kosovo vrati svojoj matici

E slicno mi izgleda i situacija i na bliskom istoku ... samo sto mi arapska mrznja izgleda jos veca. Sto se tice ove problematike ne mogu da budem suvise iskljuciv posto ne poznajem bas mnogo situaciju. Ali mi od ponudjenih misljenja ovde najubedljivije deluju Lidija, Srdjan i posebno Sonjica (ubedila me u dve recenice:))) ...

Zato nesto mislim: neka "zidica" tamo gde se nalazi, pa kad se Arapi ostave oruzja/pretnji i priznaju Izrael, onda nek se rusi ... Ne vredi filozofirati o ljudskim pravima (osim ako se ne zoves Adam:)))) i pri tom ignorisati silne nevine zrtve verskog/nacionalistickog fanatizma ...

Prema tome drage ZUCe: 'ajte na bliski istok (da i mi odahnemo malo dusom:)))))) pa ubedjujte prvo Palestince i ostale Arape da i Izrael ima pravo na postojanje ... pa kad uspete u tome, aj' da rusimo zid ...

pozz
adam weisphaut adam weisphaut 19:45 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Ali imam i jednu manicu (ok, znam da Adam ne veruje:))))))))

Ne mogu da verujem
Ne vredi filozofirati o ljudskim pravima (osim ako se ne zoves Adam:))))

Ali vredi izokretati cinjenice da bi se relativizovali "neugodni" dogadjaji iz recentne istorije
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:11 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Zato nesto mislim: neka "zidica" tamo gde se nalazi, pa kad se Arapi ostave oruzja/pretnji i priznaju Izrael, onda nek se rusi

Ali taj "zidic" zatvara gradove, deli porodice, sprecava ljude da rade na svojim imanjima, cekaju satima da izadju iz gradova, odredjuje im se vreme kad mogu da izadju a kad ne. Pa nije tesko predpostaviti da ce se tu javiti fanatici koji su spremni da zbog osvete i poginu.
A zid na Kosovu se nece zidati. Niti treba. To je zavrsena prica Vaso:) A da li im je najbolje dati ovo ili ono, bi bilo tema za razgovor kad bismo bili u poziciji da nekome nesto dajemo. Probali smo skoro 100 godina da Kosovo bude u Srbiji ali ne ide. Kad nestane tih nepotrebnih pretenzija da Beograd vlada Kosovom ,nestace i mrznje, koje ima na svim stranama.
lidiaz lidiaz 21:01 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

hoochie coochie man
Zato nesto mislim: neka "zidica" tamo gde se nalazi, pa kad se Arapi ostave oruzja/pretnji i priznaju Izrael, onda nek se rusi

Ali taj "zidic" zatvara gradove, deli porodice, sprecava ljude da rade na svojim imanjima, cekaju satima da izadju iz gradova, odredjuje im se vreme kad mogu da izadju a kad ne.

Jedini grad koji zid zatvara je Jerusalim. I taj zid, kao i svaka odluka vezana za Jerusalim su potpuno politicke.
Posto se malo ko stvarno trudi da razume o cemu se tu zapravo radi, evo malo objasnjenja. Sta je sporno i zasto je sporno:


Dakle, problematicna je razlika izmedju zelene linije (granica) i crne-crvene (zid). Najspornija je oblast oko Jerusalima. Tu je veliki deo palestinskog stanovnistva ostavljen sa pogresne strane zida, odnosno u izraelskoj drzavi. Oni i njihove institucije su odseceni od Zapadne obale. Ovde nije rec o izraelskim Arapima, koji imaju izraelske papire, vec o stanovnistvu koje se zvanicno vodi kao palestinsko (gde placaju porez i glasaju).
Jerusalim je osetlivo pitanje. Zid oko njega nije resenje, ali je bolje imati zid nego mrtve. Problem u toj oblasti sto zid nije napravljen oko grada, vec se oblast prosirila oko jevrejskih naselja, koja nisu sva legalna.
Druga dva problematicna regiona su malo severnije, oko Ariela, najveceg jevrejskog naselja na Zapadnoj obali, i oko Kedumima. Tu je za palestinsko stanovnistvo napravaljen pravi problem, jer tu su najcesce odvojene od svoje zemlje.

Te tri oblasti su najcesca tema polemike oko zida u Izraelu medju samim Izraelcima. Manjina je apsolutno protiv zida (anarhisti i jos poneko), posto uglavnom svi shvataju sta taj zid znaci. Vecina, bar [pre libanskog rata (dok sam ja jos bila tamo) bila je za zid duz zelene linije, osim oko Jerusalima.

Pa nije tesko predpostaviti da ce se tu javiti fanatici koji su spremni da zbog osvete i poginu.

Fanatika je bilo i pre zida. Oni su ga uzrokovali.
jesen jesen 21:20 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

....ja sam protiv svih zidova...ali najvise protiv nevidljivog zida oko drzave Srbije....rado bi se prikljucila bilo kom centru koji bi organizovao proteste Stop Wall oko Srbije....hocemo i i mi slobodno da se krecemo, 17 godina se niko nije setio da organizuje takve proteste...Kada bi doslo jdno 100000 ljudi na Horgos granicu...mozda bi nas neko cuo...
jesen jesen 21:20 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

....ja sam protiv svih zidova...ali najvise protiv nevidljivog zida oko drzave Srbije....rado bi se prikljucila bilo kom centru koji bi organizovao proteste Stop Wall oko Srbije....hocemo i i mi slobodno da se krecemo, 17 godina se niko nije setio da organizuje takve proteste...Kada bi doslo jdno 100000 ljudi na Horgos granicu...mozda bi nas neko cuo...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:01 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Hcm
Ali taj "zidic" zatvara gradove, deli porodice, sprecava ljude da rade na svojim imanjima, cekaju satima da izadju iz gradova, odredjuje im se vreme kad mogu da izadju a kad ne.


Niko ovde i ne tvrdi da je zid dobra stvar ali ne vidim kako iko razuman moze da pobije ovo Lidijino ali je bolje imati zid nego mrtve ...


A zid na Kosovu se nece zidati. Niti treba. To je zavrsena prica Vaso:) A da li im je najbolje dati ovo ili ono, bi bilo tema za razgovor kad bismo bili u poziciji da nekome nesto dajemo.


E Hcm-ivoje, a ti si izgleda zaboravio koliko miliona nas i Rusa ima?:))))
Naravno da nas ne bi niko pitao i da bi Kosovo odavno bilo nezavisno da se spoljnopoliticka situacija nije drasticno promenila od "humanitarno bombardovanja". Naravno da nece biti zida ali ne vidim zasto ne bi bilo podele? I kako misle Albanci da povrate kontrolu nad severnim delovima Kosova na kojima je ni sad nemaju?

Ja se nadam i da ce nasi uspeti da izvuku i neku zastitu (ili mozda cak i eksteritorijalnost) najglavnijih spomenika. I neke satisfakcije za proterane (mozda se bar vrate u taj severni deo?) ...

A da li ce biti potpuna ili "hongkonska" nezavisnost za albanski deo? Pa videcemo ... sto se mene tice moze kako hoce. Ali potpuna donosi mnogo vise problema I to znaju svi ukljucujuci i Amerikance (samo sto to njima ne smeta a mozda im se i svidja).

Ako je Kosovo nezavisno, sto se ne bi ujedinilo sa Albanijom? Ja ne vidim ni jednog razloga protiv ... i kako moze neko dvema nezavisnim zemljama zabraniti da se ujedine? I zasto se RS ne bi izdvojila iz BiH ( i zapdna Hercegovina)? Isto ne vidim ni jedan razlog protiv. BiH i tako jeste vestacka tvorevina/protektorat cija vecina gradjana bi i tako zelela da budu gradjani neke od dve susedne zemlje ... Pa ne bi valjda ni ti kao demokrata imao nesto protiv?

pozz
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Ja se nadam i da ce nasi uspeti da izvuku i neku zastitu (ili mozda cak i eksteritorijalnost

Nudjeno je ovo Vasilije, al ovi nasi kazu malo, hoce jos.
Stalno ista prica: kad nude - malo, a posle bi sve dali da to isto dobijemo.
Posto ne verujem u sudbinu, ostaje mi da to objasnjavam gluposcu.
Oko ujedinjavanja sa Albanijom nece proci, mada.....
Plakace Kostunica za Ahtisarijem:)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:49 13.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Hcmivoje
Stalno ista prica: kad nude - malo, a posle bi sve dali da to isto dobijemo


Pa ja mislim da je ova sadasnja vlast (mislim na dvojac Tadic-Kostunica) mnogo bolja, sposobnija i pametnija nego sto je bio pokojni Slobica. I da nece praviti njegove greske. Doskoro su mnogi tvrdili i da ce se Rusija ponasati isto kao i u Jeljcinovo vreme ... pa se ucutase u zadnje vreme ...

Ne znam videcemo, ako se ispostavi da si u pravu onda cu ti se pridruziti u kritikama ... ali zasada mislim da sam ja u pravu:)))))))))

pozz

ps. Problem je sto i nema nikakve alternative na politickoj sceni ... svi drugi su jos gori
adam weisphaut adam weisphaut 07:39 14.11.2007

Re: Drage ZUCe,


Pa ja mislim da je ova sadasnja vlast (mislim na dvojac Tadic-Kostunica) mnogo bolja, sposobnija i pametnija nego sto je bio pokojni Slobica. I da nece praviti njegove greske. Doskoro su mnogi tvrdili i da ce se Rusija ponasati isto kao i u Jeljcinovo vreme ... pa se ucutase u zadnje vreme ...

Pa nije se ni Sloba odmah predavao pa eto nas danas. A sto se tice priznanja, a kako ce Rusija da spreci US & EU da jednostrano priznaju Kosovo?
apatrid apatrid 10:25 14.11.2007

Re: Drage ZUCe,

Niko ovde i ne tvrdi da je zid dobra stvar ali ne vidim kako iko razuman moze da pobije ovo Lidijino ali je bolje imati zid nego mrtve ...


Zid neće zaustaviti pogibije, to je potpuni nonsens. Ali, zid je nastavak politike koja je dovela do ovih reka krvi.

BiH i tako jeste vestacka tvorevina/protektorat cija vecina gradjana bi i tako zelela da budu gradjani neke od dve susedne zemlje ...


Kakva besmislena trange-frange improvizacija. Bosnu i Hercegovinu za veštačku tvorevinu smatraju nacionalisti koji misle da princip "jedan narod, jedna zemlja" jedini nije veštački. Da je BiH veštačka tvorevina zagovarali su junaci mnogih tekstova na ovom mestu, znate već o kome se radi. Ali, Bosna je postojala i postojaće, budite bez brige.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:52 14.11.2007

Re: Drage ZUCe,

apatrid
Bosnu i Hercegovinu za veštačku tvorevinu smatraju nacionalisti koji misle da princip "jedan narod, jedna zemlja" jedini nije veštački. Da je BiH veštačka tvorevina zagovarali su junaci mnogih tekstova na ovom mestu, znate već o kome se radi. Ali, Bosna je postojala i postojaće, budite bez brige.


ja sam protiv tog prinicpa ali sumnjam da BiH moze opstati bas zato sto vecina njenih gradjana to ne zeli. i zato sto sumnjam da se na "zgaristu" jedne multinacionalne drzave koja je postojala 70-ak godina tesko moze napraviti nova, slicna ali manja ... koja kao takva nije nikad ranije postojala. Slazem se sa vama da je Bosna postojala i postojace - ali kao geografski pojam ...

Da se razumemo: nemam ja nista protiv da Bosna opstane kao drzava i da njeni gradjani budu srecni i zadovoljni - naprotiv, drzim joj palceve. Ali ne vidim da se uopste nesto pokrenelo u tom smeru od kad je zavrsen rat. Naprotiv, izgleda da se krece u suprotnom smeru. Bilo bi mi drago da gresim.

Najvece sanse za opstanak su ako sve tri drzave (BiH, Srbija i Hrvatska) sto pre udju u Evropu bez granica, sa zajednickom valutom i bez mnogih drugih drzavnih atributa. Pa onda svi ljudi budu opet imali utisak da zive u jednoj drzavi ...

pozz
znikolic znikolic 18:19 13.11.2007

Šta bi Izrael trebao da radi?

Taj zid je za sada najefikasnija mera kojom se Izrael zaštitio od samoubilačkih napada palestinskih terorista. (Palestinci kao narod nisu teroristi - ali su sve samoubice koje su ubijale građane Izraela bili Palestinci!)
Nakon podizanja zida ovi napadi su praktično nestali.

Šta je Izrael trebao da uradi, i uopšte - šta Izrael treba da radi? Sve se to događalo u vreme kada je postojala saradnja sa PLO Jasera Arafata. Izrael prizna legitimne predstavnike Palestinaca, onda se jave neki drugi Palestinci i kažu da to ne važi. I započnu novi talas nasilja.

Svaki pedalj teritorije koju Izrael drži (ili je držao) pod okupacijom je zauzet nakon nekog od ratova u kome je Izrael bio napadnut od svojih suseda i branio se. Nije Izrael napao Arape 1948. godine - nego su Arapi napali Izrael. Ni nakon toga Izrael nije napadao, nego se branio: 1967, 1973...

Geografski položaj i oblik Izraela su takvi da se ova zemlja jako teško može odbraniti. Te teritorije su okupirane da bi se Izrael efikasnije branio. Nakon postizanja mirovnih sporazuma, Izrael se povlačio sa tih teritorija. Tako je i Sinaj vraćen Egiptu. Tako se Izrael povukao sa Zapadne obale i iz Gaze.

Što se tiče aparthejda i izbeglica, često se prećutkuje činjenica da je nakon 1948. godine više Jevreja izbeglo iz arapskih zemalja i naselilo se u Izraelu - nego što je Arapa i Palestinaca napustilo Izrael. Samo što za razliku od svojih arapskih suseda, Izrael nije držao te nesrećne ljude decenijama pod šatorima!

Jedno pitanje za "Žene u crnom": Da li vi priznajete Izraelu pravo da postoji?



bronx bronx 19:16 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

a sto bi bilo ko osporavo bilo kome da postoji???
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:32 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

http://www.youtube.com/watch?v=pOGlFGc0Tr0
Filip2412 Filip2412 19:55 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Nije Izrael napao Arape 1948. godine - nego su Arapi napali Izrael.


Ja sam mislio da je Izrael nastao tako sto su arapi proterani sa tih teritorija '48 godine. Ispravi ako gresim.
lidiaz lidiaz 19:56 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Gresis.
Filip2412 Filip2412 20:08 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Gresis.


e bas ti hvala otvorio si mi oci
sonja k. sonja k. 21:36 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Filip2412


e bas ti hvala otvorio si mi oci


otvorila Filipe.
Pocni sa dve krajnosti - jedna je recimo Joan Peters, druga je Finkelstein - ko je koga proterao, da li je proterao i o kojim se teritorijama radi, samo oprezno. Ono sto je znikolic napisao, a na sta si se ti nadovezao, ne odnosi se na UN i Izrael '47, vec na arapsko izraelski rat 48...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:48 13.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Filip2412
Gresis.e bas ti hvala otvorio si mi oci



la, otvorila si mi ochi. naime, u srpskom jeziku iza vlastite imenice lidia po pravilu stoji zh. rod.
Filip2412 Filip2412 00:15 14.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

nije lidia nego lidiaz
... da se konstruktivno nadovezem na temu
Filip2412 Filip2412 00:46 14.11.2007

Re: Šta bi Izrael trebao da radi?

Pocni sa dve krajnosti - jedna je recimo Joan Peters, druga je Finkelstein

Upravu ste, odustajem.

Nisam zainteresovana strana pa da se mlatim citajuci o tome. Nemam nikakvog razloga da mi arapski fanatici budu simpaticni, stavise, Izrael je zemlja u koju bih radije odputovao nego tamo neka arapska zemlja iz okoline.

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 19:30 13.11.2007

hm

Saberi, oduzmi, ispade na kraju taj zid zanimljiv koncept za rešavanje problema međuljudskih odnosa. Nije baš suptilan ali sigurno jeste efikasan. Mene da moj komšija nervira, ja bih podigo zid visok bar 3m a po vrhu razvuko bodljikavu žicu pa kroz nju pustio struju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana