Kultura| Umetnost| Zabava| Život

HOR29NOVEMBAR - Becki decaci.... i devojke...

Milica Tomić RSS / 18.12.2009. u 21:43

  

 Zelim da vam predstavim hor koji je prvi put nastupio 29 novembra, u formi umetnicke intervencije ispred prvog Jugoslovenskog radnickog kluba u Becu, sa pesmom "Austrijo, Austrijo".

Autori i osnivaci kazu za za svoj projekat:

Hor 29. novembar je osnovan u Beču, gradu u kome živi preko 300.000 osoba iz svih
bivših republika Jugoslavije, gde internacionalno druženje, mirna
koegzistencija i saradnja čine na neki način normalnost.

Hor je otvoren za sve ljude dobre volje, koji vole da pevaju. Nije
potrebno profesionalno se baviti pevanjem niti biti komunista,
dovoljno je ne biti antikomunista.

Posto je hor lociran u Beču, njegov naziv se odnosi ne samo na Dan
republike, već i na osnivanje prvog jugoslovenskog radničkog kluba
'Mladi radnik', 29. novembra 1969 u ovom gradu.

Četrdeset godina nakon osnivanja, hor je izveo svoju prvu intervenciju
u javnom prostoru ispred zgrade u kojoj se taj klub nekada nalazio.

http://29novembar.postism.org/ 



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:54 18.12.2009

Bravo!!

Mislim da ću da zviždućem ovu melodiju do kraja večeri....
angie01 angie01 21:55 18.12.2009

Re: Bravo!!

super su!
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:26 18.12.2009

Re: Bravo!!

Volim vickaste amaterske horove :)

Tako je, jednom davno, krenuo i Horkestar (ex Horkeškart)! Danas ne može EXIT da prođe bez njihovog nastupa...

A pre 8-9 godina, grupa studenata Filozofskog fakulteta (myself included) je osnovala ultra-amaterski Levi hor - ili LeVihor, kako su ga neki zvali - gde smo pevali revolucionarne i radničke pesme Od "javnih" nastupa sećam se samo da smo jednom prilikom svečano otvorili semestar odeljenja za filozofiju, na poziv disidentske asistentkinje Jasne Šakote-Mimice, koja je sada najurena sa fakulteta. Led smo razbili interpretacijom Internacionale i pesme iz španskog građanskog rata Ay Carmela. Bilo je super-zabavno!
Milica Tomić Milica Tomić 22:40 18.12.2009

Re: Bravo!!

Srecko, ovo sjajno zvuci! Nema vas vise?

Tacno, izbacili su Jasnu sa fakulteta...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 13:09 19.12.2009

Re: Bravo!!

Srecko, ovo sjajno zvuci! Nema vas vise?

Da, LeVihor je prohujao s vihorom... Nestao je bez formalne odluke - dakle, isto onako kako je i nastao. Međutim, većina članova hora su bili aktivni u kojekakvim omladinskim organizacijama, pa su nastavili da pevuše ove pesmice tokom konkretnih akcija koje su organizovali i sprovodili prethodnih godina... Bilo je tu i onih koji su zapevali u Horkeškartu, onih koji su otišli u beli svet (poput bečkih dečaka&devojaka), kao i onih koji, spletom okolnosti, danas važe za kontroverzne aktiviste...
Tacno, izbacili su Jasnu sa fakulteta...

A detalj proterivanja nepodobnih sa Filozofskog fakulteta mnogo govori o tome kakve su danas te ustanove koje za sebe tvrde da obrazuju "elitu"...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 21:59 18.12.2009

do yaya

Eh, da je vise ovakvih akcija, a manje onih koje raspiruju i onako krhki mir medju narodima. Samo napred i ne dajte da vas posvadjaju.
zeks92 zeks92 22:11 18.12.2009

Jugoslavija je bila ...

... jedan veliki, zajednichki joint.
nsarski nsarski 22:12 18.12.2009

Na sajtu koji je linkovan

nasao sam sledecu informaciju:

Friday, October 2nd, 2009

Dragi prijatelji, drugovi i drugarice,

bliži se 29. novembar, Dan republike bivše SFR Jugoslavije i povodom toga na inicijativu Alexandra Nikite Nikoliċa i Slavooy Zhizheq Jr. -a želimo da osnujemo amaterski hor i tako obeležimo taj važni jubilej.

Ove godine slavimo takodje i 20 godina od pada Berlinskog zida i samim tim i početak nečega što se [...]

Ovaj drugi inicijator - Slavooy Zhizheq Jr. - da li je to filozof Slavoj Žižek koji se često pominje na B92 blogu, ili je u pitanju neka sasvim druga osoba?
Milica Tomić Milica Tomić 22:20 18.12.2009

Re: Na sajtu koji je linkovan

najbolje bi bilo da to sami odgovore... medjutim...

upoznala sam Slavooy Zhizheq Jr, i sigurna sam da nije filozof Slavoj Žižek, mnogo je mladji i lepsi, ali neverovatno lici na njega.
nsarski nsarski 22:26 18.12.2009

Re: Na sajtu koji je linkovan

upoznala sam Slavooy Zhizheq Jr, i sigurna sam da nije filozof Slavoj Žižek, mnogo je mladji i lepsi, ali neverovatno lici na njega.

Zanimljivo - toliko lice, skoro isto se zovu (mada se drugacije "pisu", a druge su osobe!

Evo jedan vic za dobro raspolozenje: sedi Mujo na stepenicama neke velike zgrade, i prilazi neki covek i pita "Izvinite, da li u ovoj kuci stanuje neki Haso?". A Mujo kaze: "Haso...Haso...ah, ima jedan na petom spratu, ali taj se zove Ibro!"
ivana23 ivana23 22:50 18.12.2009

Re: Na sajtu koji je linkovan

Da nije ova osoba...

Milica Tomić Milica Tomić 22:51 18.12.2009

Re: Na sajtu koji je linkovan


JESTE!

Milica Tomić Milica Tomić 22:17 18.12.2009

sledeci nastup

ce biti ipred ispred juzne zeleznicke stanice u becu, u momentu kada je budu rusili. inace ova stanica je poznata po dolascima i odlascima radnika sa "privremenim" boravkom u austriji - cija je domovina nekad bila jugoslavija.
Unfuckable Unfuckable 22:41 18.12.2009

Re: sledeci nastup

sledeci nastup

e pa tu ja imam jednu malu intervenciju, u smislu teksta :
dakle
Četrdeset godina nakon osnivanja, hor je izveo svoju prvu intervenciju

Hor ne interveniše, već peva ili nastupa.
Milica Tomić Milica Tomić 22:49 18.12.2009

Re: sledeci nastup

to je tekst osnivaca i ucesnika hora, i kao sto vidis oni to vide pre kao intervenciju, nego nastup. ja bih se slozila sa njima, nekad i pevanje moze da bude (umetnicka) intervencija.
nsarski nsarski 22:50 18.12.2009

Re: sledeci nastup

Hor ne interveniše, već peva ili nastupa.

Sve zavisi gde i kako pevaju - ako recimo pevaju Internacionalu pred US ambasadom, to je vec intervencija (ili instalacija?, nisam siguran).
Unfuckable Unfuckable 22:54 18.12.2009

Re: sledeci nastup

ok, poštujem :
a zašto se onda kaže
sledeci nastup
ce biti ipred ispred juzne zeleznicke stanice u becu, u momentu kada je budu rusili.

edit :
(policija je nastupila na južnoj tribini stadiona)
Milica Tomić Milica Tomić 23:08 18.12.2009

Re: sledeci nastup

bas si unfackable
Unfuckable Unfuckable 23:09 18.12.2009

Re: sledeci nastup

učilo me na blogu, odavno
(piše se : Unfuckable)
zeks92 zeks92 23:19 18.12.2009

Re: sledeci nastup

Zelim da vam predstavim hor koji je prvi put nastupio 29 novembra, u formi umetnicke intervencije ispred prvog Jugoslovenskog radnickog kluba u Becu, sa pesmom "Austrijo, Austrijo".


to je tekst osnivaca i ucesnika hora, i kao sto vidis oni to vide pre kao intervenciju, nego nastup. ja bih se slozila sa njima, nekad i pevanje moze da bude (umetnicka) intervencija.



edit:
Vo pjeva na granchici
Milica Tomić Milica Tomić 23:25 18.12.2009

Re: sledeci nastup

učilo me na blogu, odavno
(piše se : Unfuckable)


kakv si ti car!
vishnja92 vishnja92 23:26 18.12.2009

Re: sledeci nastup

Vo pjeva na granchici

:)))))))))))))))))

to nije instalacija, to je performans. nista bre ne znas.

a ovi omladinci odozgo nisu prosli audiciju za grupu Far SveStoZelimUOvomTrenuutku-u-u pa su tuzno emigrirali na kraj sveta, or vot? i sto one zene nose cebad na sebi?
Unfuckable Unfuckable 23:30 18.12.2009

Re: sledeci nastup

kakv si ti car!

s obzirom da ne koristiš dijakritike, a vidim da je neka Strongman tastatura u opticaju, (nebitno : petak je, zaboga!)
ostaviću svojoj raspomamljenoj mašti da protumači ovo ukazanije,
uz "hvala, i svaki put"
ninasimone ninasimone 06:38 19.12.2009

Re: sledeci nastup

Unfuckable

Hor ne interveniše, već peva ili nastupa.

nisi ti video kako hor policijske skole intervenise. usi otpadaju
AlexDunja AlexDunja 22:26 18.12.2009

?

ovo neko zezanje, ili sta?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:38 18.12.2009

Re: ?

ovo neko zezanje, ili sta?

Zezanje, nego šta!
A u svakoj šali, pola šale :)
AlexDunja AlexDunja 22:42 18.12.2009

Re: ?

Zezanje, nego šta!

ok:)
samo nek ostane na tome.
Milica Tomić Milica Tomić 22:49 18.12.2009

Re: ?

ok:)
samo nek ostane na tome.


???
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 13:13 19.12.2009

Re: ?

AlexDunja
"Zezanje, nego šta!"
ok:)
samo nek ostane na tome.

Ne brini, neće osnovati političku stranku i pobediti desnicu na izborima u Austriji, ako si na to mislila...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:58 18.12.2009

:), a moz' i :(

AlexDunja AlexDunja 23:10 18.12.2009

Re: :), a moz' i :(

Jelena Pavlović

4krofnica 4krofnica 00:02 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

AlexDunja

Jelena Pavlović

.. pa nije ti ovo valjda isto?/
meni se mnogo dopadaju, muzika oslobadja, sto se vidi i po njima- kako su raspolozeni,
ove pesme su sastavni deo naseg bica i nemozemo samo da ih gurnemo pod tepih, kao i praznici koji su praznovani vise od nasih rodjendana...sjajan nacin da ovi mladi ljudi 'izduvaju' svoje nasledje..
AlexDunja AlexDunja 00:11 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

.sjajan nacin da ovi mladi ljudi 'izduvaju' svoje nasledje..

nije isto, jp:)
slazem se da je dobro kao zabava, i "izduvavanje":)
ali umetnicka intervencija?
4krofnica 4krofnica 00:22 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

ali umetnicka intervencija

za tako nesto nisam cula, moguce je, ali ovo to nije.-
missim, kad ga Unf. tako lepo (ob)razlozi...
(verujem da je pogresno upotrebljen termin ili im je i to bilo zabavno)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 00:59 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

4krofnica
ali umetnicka intervencija

za tako nesto nisam cula, moguce je, ali ovo to nije.-
missim, kad ga Unf. tako lepo (ob)razlozi...
(verujem da je pogresno upotrebljen termin ili im je i to bilo zabavno)

Posto su neki od ucesnika uvijeni u zastave, automatski se nastup pretvara u nesto malo drugacije, intervenciju, mozda:))
Ma meni je sve to simpa. Malo mi je pun nos Jugoslavije, raspada, bratstva, jedinstva, nejedinstva....vec postaje pateticno. Malopre mi se javlja drugarica u suzama: "Proslo je 18 godina i evo, vratismo se na isto, gde nam je mesto, u Evropu. Kroz sta smo sve prosli!" I eto, ukinuli vize!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:03 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

AlexDunja
.sjajan nacin da ovi mladi ljudi 'izduvaju' svoje nasledje..

nije isto, jp:)
slazem se da je dobro kao zabava, i "izduvavanje":)
ali umetnicka intervencija?

AD, moj point je da je i ta Australija, pesma koju sam prvi put cula u autobusu za Ohrid, jos kao dete, a pevali je pecalbari koji su se vracali u Makedoniju posle ne znam koliko godina. Drugim recima: Evropa-Jugoslavija-Srbija-Hrvatska-bilo koja republika-pa opet Evropa.....ista meta, isto otstojanje.
AlexDunja AlexDunja 01:13 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

Drugim recima: Evropa-Jugoslavija-Srbija-Hrvatska-bilo koja republika-pa opet Evropa.....ista meta, isto otstojanje.

potpuno kapiram emociju:)
i meni je simpaticno, zaista!

ali proglasavanje toga za umetnost,
pa jos instalirati novi pojam...meni izgleda
kao da neko to zloupotrenljava, akomerazumes:)
Milica Tomić Milica Tomić 01:42 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

ali proglasavanje toga za umetnost,
pa jos instalirati novi pojam...meni izgleda
kao da neko to zloupotrenljava, akomerazumes:)
*novo 


ne vidim da clanovi hora svoj nasup nazivaju umetnoscu, to sam ja dodala i u zagradu stavila...
oni kazu jasno i glasno: njihovo pevanje je INTERVENCIJA. nadam se da ce nam se sutra neko od njih pridruziti i odgovoriti na pitanja koja su veceras ostala bez odgovora..
Milica Tomić Milica Tomić 01:48 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

ali proglasavanje toga za umetnost,
pa jos instalirati novi pojam...meni izgleda
kao da neko to zloupotrenljava, akomerazumes:)


ja te ne razumem!?

ko zlopupotrebljava - sta ili koga? o cemu govoris?
mikimedic mikimedic 03:19 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

njihovo pevanje je INTERVENCIJA


mene ucilo da prilikom INTERVENCIJE, stranka nad kojom se INTERVENISE obicno PROPEVA.

ovo su neki novi pristupi?

cherga92 cherga92 10:19 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

Jelena Pavlović
4krofnica
ali umetnicka intervencija

za tako nesto nisam cula, moguce je, ali ovo to nije.-
missim, kad ga Unf. tako lepo (ob)razlozi...
(verujem da je pogresno upotrebljen termin ili im je i to bilo zabavno)

Posto su neki od ucesnika uvijeni u zastave, automatski se nastup pretvara u nesto malo drugacije, intervenciju, mozda:))
Ma meni je sve to simpa. Malo mi je pun nos Jugoslavije, raspada, bratstva, jedinstva, nejedinstva....vec postaje pateticno. Malopre mi se javlja drugarica u suzama: "Proslo je 18 godina i evo, vratismo se na isto, gde nam je mesto, u Evropu. Kroz sta smo sve prosli!" I eto, ukinuli vize!




meni je malo pun nos toga da se ljudi gade tog dela proslosti – malo mi je to, vec samo po sebi pateticno.

samim tim da pitanja oko jugoslavije vec mnogi dozivljavaju kao los ukus (sto je sasvim jasna posledica “tranzicije” – dakle, sasvim kapiram da u ljudima postiji potreba da se kreira novi identitet preko noci, mada mi je to bizarno), nesto kao ovaj nastup je krajnje simpaticno chachkanje – a chachkanje je u biti uloga umetnosti… dakle, sasvim relevantan performans, pogotovo zato sto se bavi stvarima koje su mnogima na tim prostorima démodé.

/bilo da je ozbiljan ili manje ozbiljan, gotovo da je manje je bitno.

I ne bi bilo isto bez zastava… kao sto rece srecko: vickasto.
AlexDunja AlexDunja 13:24 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

o cemu govoris?

ako nesto smatram dosadnim i kontraproduktivnim,
i protivnim prirodi bloga, to je teoretisanje:)
alli, kad lepo pitas, red je da odgovorim:
(a i sama sam mi kriva...)

zasmetala mi je sintagma (umetnicka intervencija) jer je nejasna,
ali, mislila sam da si to napisala imajuci uvid u namere
i ciljeve ove zanimljive grupe ljudi.

srecko ih je uporedio sa horkestrom,
koji svoj posao radi nadahnuto, zanimljivo...i sve naj,
ali se nalazi tacno tamo gde je supkulturi i mesto: na margini.

ova akcija, ili intervencija, svakako ima smisla,
vec sam rekla da razumem sentiment, pa i nacin
na koji je izrazen, ali ne vidim
zasto bi se to nazivalo umetnoscu, posebno
ako znamo da je slicna emocija sublimirana
cesto u vrhunska umetnicka dela. a znamo.

slazem se da je rec zloupotreba mozda prejaka,
ali i rec umetnost ima svoju snagu...

eto, samo to sam htela da kazem.
Milica Tomić Milica Tomić 14:24 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

ako nesto smatram dosadnim i kontraproduktivnim,
i protivnim prirodi bloga, to je teoretisanje:)
alli, kad lepo pitas, red je da odgovorim:
(a i sama sam mi kriva...)


a meni se blog cini idealnim mestom za diskusije! bas sam i ovde na bloguB92 naisla na jako zanimljive diskusije, tumacenja itd.


srecko ih je uporedio sa horkestrom,
koji svoj posao radi nadahnuto, zanimljivo...i sve naj,
ali se nalazi tacno tamo gde je supkulturi i mesto: na margini.


to je zanimljivo sto kazes jer po tebi na margini nema umetnosti. ili umetnosti nije mesto na margini. A vidis mnogi misle npr. da je "margina" jedino mesto na kome umetnost uopste i moze da nastane.
a pitanje je naravno sta ti smatras umetnoscu?


s druge strane Skart, Horkeskart i Horkestar u polju umetnosti nisu ni malo na margini. Npr. oni imaju vise nastupa, performansa, akcija, nego mnogi koji se predstavljaju kao mainstream.

BTW nasla sam nesto uvezi Skart, Horkeskart i Horkestar, i jasno mi je koja je razlika izmedju beckog hora i njih. enormna! razlika je u odnosu prema Jugoslaviji.

"As you probably noticed, the domain horkeskart.org.yu doesn't work anymore. Why? Because entities named "Horkeškart" and "Yugoslavia" do not exist anymore (if we were to decide, they would still exist, but we were not to decide).
So, tell everyone, horkestar.org, from now on.
As you see, the website is the same, only the colors are now according to these scarfs that we wear. We promise to have more news from now on."

Milica Tomić Milica Tomić 14:42 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

BTW nasla sam nesto uvezi Skart, Horkeskart i Horkestar, i jasno mi je koja je razlika izmedju beckog hora i njih. enormna! razlika je u odnosu prema Jugoslaviji.

"As you probably noticed, the domain horkeskart.org.yu doesn't work anymore. Why? Because entities named "Horkeškart" and "Yugoslavia" do not exist anymore (if we were to decide, they would still exist, but we were not to decide).
So, tell everyone, horkestar.org, from now on.
As you see, the website is the same, only the colors are now according to these scarfs that we wear. We promise to have more news from now on."


Dakle Horkestar misli da oni nisu u mogucnosti da odlucuju da li Jugoslavija postoji ili ne, i zato prihvataju da ne postoji. Dok Hor29Novembar misli da Jugoslavija jos uvek postoji. Oni svakako nisu ludi i ne misle da Jugoslavija postoji kao drzava, vec kao neki oblik zajednistva, i da oni svojim pevanjem svedoce o tome da Jugoslavija u tom smislu i u njihovom slucaju - POSTOJI!!!
angie01 angie01 15:03 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

Oni svakako nisu ludi i ne misle da Jugoslavija postoji kao drzava, vec kao neki oblik zajednistva, i da oni svojim pevanjem svedoce o tome da Jugoslavija u tom smislu i u njihovom slucaju - POSTOJI!!!




pa nisu nestali svi oni ljudi sa prostora bivshe Yu-kojima te granice spajanja ili razdvajanja ne znache nihsta-kojima moze samo da bude krivo, shto su im smanjili dvorishta u skuchene, mnogo siromashnije torove!
Milica Tomić Milica Tomić 17:07 19.12.2009

Re: :), a moz' i :(

pa nisu nestali svi oni ljudi sa prostora bivshe Yu-kojima te granice spajanja ili razdvajanja ne znache nihsta-kojima moze samo da bude krivo, shto su im smanjili dvorishta u skuchene, mnogo siromashnije torove!


pa nisu! I ovaj HOR svojim pevanjem svedoci i o nasem postojanju.
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 00:34 19.12.2009

Rest in peace Yugoslavia ...

just a memory, is all she'll ever be,
she had to stay, and I had to go
...
had a father named Tito and a mother named Theresa
...
this a living proof that the good things won't last
...
she tried to hold herself together but they torn her apart
...
when the summer came, used to go swimming in Dalmatia,
...
and now, even thou it's hard to stay ahead of revenge
I still dream about the day we'll be together again ...
...
The rest of what's left out of her was taken by the mafia,
I miss you more then ever, rest in peace Yugoslavia ...

just a memory, is all she'll ever be,
she had to stay, and I had to go

nikitabec nikitabec 13:14 19.12.2009

prvi nastup, intervencija?

Cao svima,

eto ja sam jedan od clanova, i drago mi je sto su se pojavila par pitanja. Pitanje koje smatram zanimljivo je
taj diskurs na ovom blogu, pitanje sta je to uopste? umetnost ili neka intervencija?

Kao prvo, da pa jeste intervencija, cela akcija se razvija u Becu, a Bec je grad gde za sve osim shetanja u javnom
prostoru treba dozvola. Nasa intervencija je bila sto smo putem demonstracije, javnog skupa, mitinga obelezili jedan
prostor koj vise ne postoji, i koj nikad nije postao deo gradske historije.

Kroz nas nastup koj je bio dobro posecen, i ako nismo pravili neku veliku propagandu, je obelezeno da su nekada jugoslovenski radnici postojali u ovom Gradu i imali svoje klubove, gde su se desavale razne akcije. Od plesa, pozorista, bioskopa,... do karatea i fudbala.

Clanovi se sastoju od osoba, koje su nekada ziveli u Jugoslaviji, koje nikada nisu ziveli u Jugoslaviji, Austrijanca koji su naucili neki od nasih jezika, a i napisali smo tekstove na nas poseban fonetican nacin, da osobe sa nemackim maternim jezikom mogu lako da propevaju sa nama.

Osim toga, bec je jako specifican, ovde na primer, su dosta njih tvrdili da pricaju 'yugo' ili jugoslovenski kao svoj materni jezik. Zanimljivo je takodje da se u Becu, nakon toga sto su se svi podelili po nacionalnosti, ponovo svi zavrsili po istim kaficima, radnim mestima, a cesto i u bracnim krevetima.

Znaci, postoji jedna zajdnicka praksa, hor 29 novembar, vrsi intervenciju i u secanju, i podseca publiku da je ta zajdnicka praksa bila mnogo vise i bolje artikulisana ranije nego sad. A najzanimljivije pitanje, po meni jeste, zasto su svi jos uvek zajdno, mislim u nasim kaficima u Becu, Austrijance mozes da odbrojis na jednoj ruci, a to je jako izolirano, posto eto ima nas vec 40 godina ovde, tako da je pitanje jer nas na neki nacin spaja zajdnicka proslost ili savremeni austriski rasizam.



Milica Tomić Milica Tomić 14:03 19.12.2009

Re: prvi nastup, intervencija?

Znaci, postoji jedna zajdnicka praksa, hor 29 novembar, vrsi intervenciju i u secanju, i podseca publiku da je ta zajdnicka praksa bila mnogo vise i bolje artikulisana ranije nego sad. A najzanimljivije pitanje, po meni jeste, zasto su svi jos uvek zajdno, mislim u nasim kaficima u Becu, Austrijance mozes da odbrojis na jednoj ruci, a to je jako izolirano, posto eto ima nas vec 40 godina ovde, tako da je pitanje jer nas na neki nacin spaja zajdnicka proslost ili savremeni austriski rasizam.


Hvala Nikita sto si nam se pridruzio i dao odgovore na pitanja koja su se pojavila.

hmm, nisam znala da je u Austriji tako striktno sa dozvolama.

S obzirom na to da vas kako ti kazes izmedju ostalog spaja i austrijski rasizam, a da svako okupljanje podrazumeva gomilu dozvola, mozemo da kazemo da je to istovremeno i intervencija u javni, kontrolisani, nacionalni prostor Austrije ali i u prostor Austrijskog kultur rasizma.

zanima me da li vi (HOR) vidite vasu intervenciju kao umetnicki akt?

ja nastupam kao neki voditelj:), ali valjda mi je to ovde na blogu i zadatak...
mikele9 mikele9 15:57 19.12.2009

Margina


to je zanimljivo sto kazes jer po tebi na margini nema umetnosti. ili umetnosti nije mesto na margini. A vidis mnogi misle npr. da je "margina" jedino mesto na kome umetnost uopste i moze da nastane.
a pitanje je naravno sta ti smatras umetnoscu?

Zaista zanimljivo. Može se postaviti i pitanje šta je margina, koje su joj dimenzije, dokle se prostire, ko odlučuje o njenom postojanju /nepostojanju, čemu je ona revers (avers sigurno nije)..........? Ako postoji (kao paralelan ili bilo kakav prostor) onda je sasvim opravdano misliti/tvrditi da u sebi sadrži (pored svega i svačeg) i umetnost. Iako mnogi misle da je "margina" jedino mesto na kome umetnost uopšte i može da nastane, nisu u pravu. Umetnost nastaje svuda i na svakom mestu (i na margini) ukoliko postoji umetnica/umetnik koja/koji će je snagom svoje nepatvorene mentalne i umjetničke nutrine na svijetlo dana izbaciti i svijetu objelodaniti.
Ostajem čvrst i dosledan u svom stavu dok me argumenti ne ubede u suprotno.

Milica Tomić Milica Tomić 17:04 19.12.2009

Re: Margina

Ostajem čvrst i dosledan u svom stavu dok me argumenti ne ubede u suprotno.



ovo je stvarno simpaticno!

naravno da nije jedino mesto i da moze da nastane svuda i na svakom mestu, sa tim se u potpunosti slazem!

medjutim ovo misljenje koje nije vecinsko, niti u svim slucajeva ovako iskljucivo, izmedju mnogih drugih stvari jeste i rezultat pokusaja da se uspostavi otklon prema trzistu. da se uspostavi distanca prema zahtevima trzista i da se koliko god je to moguce smanji uticaj trzista u odnosu na umetnicke prakse i stvaranje, produkciju dela.

Može se postaviti i pitanje šta je margina, koje su joj dimenzije, dokle se prostire, ko odlučuje o njenom postojanju /nepostojanju, čemu je ona revers (avers sigurno nije)..........?


jeste dobro pitanje...
na margini se npr. obavlja i skautski posao regrutovanja autora koji su "novost" na trzistu.
a sta je avers?

mikele9 mikele9 17:36 19.12.2009

Re: Margina

medjutim ovo misljenje koje nije vecinsko, niti u svim slucajeva ovako iskljucivo, izmedju mnogih drugih stvari jeste i rezultat pokusaja da se uspostavi otklon prema trzistu. da se uspostavi distanca prema zahtevima trzista i da se koliko god je to moguce smanji uticaj trzista u odnosu na umetnicke prakse i stvaranje, produkciju dela.
jeste dobro pitanje...
na margini se npr. obavlja i skautski posao regrutovanja autora koji su "novost" na trzistu.
a sta je avers?

Ne razumem! "da se uspostavi distanca prema zahtevima tržišta i da se koliko god je to moguće smanji uticaj tržišta", pa onda "......skautski posao regrutovanja autora koji su "novost" na tržištu. Ako se ne šalite na moj račun, molim vas da mi objasnite koliziju između ova dva stava, tvrdnje. Unapred zahvalan.
P.S. avers (lat. adversus) okrenut ka, spreda, glava, lik, lice. Figurativno: politička, državna kultura, državno tržište umetninama (!)
Revers=suprotno od aversa
Milica Tomić Milica Tomić 10:02 20.12.2009

Re: Margina


Ne razumem!


dakle na vase pitanje cega je margina nalicje, ja zapravo kazem da ona npr. u odnosu na trziste nije nalicje, vec samo deo trzista koji iako pokusava da se distancira do trzista, predstavlja na kraju samo mesto nove, sveze, a jeftine robe.
nikitabec nikitabec 21:46 19.12.2009

jeste umetnost:

prenet stav iz kolektiva:

jeste umetnost: zato sto otvara mogucnosti. ne ceka i posmatra datosti ves trazi dalju pozitivnost u opazanju stvarnosti.
delovanje hora se ne zatvara u reakciju niti zeli da odrzi normalnost vec trazi puteve promene.
ta prica koja sama sebe stavlja kao mugusnost – nije vazno gde, margina je cesto datost...
taj trenutak performativnosti u specificnoj estetici hor cini delom umetnickog kolektiva.
ali to sto hor radi kao kolektiv je i politicki akt zato sto uspostavlja kontinuitet u istorijskom nasledju... pozitivnom istorijskom nasledju jugoslavije. ali sa pozicije onih koji su sa strane zvanicne jugoslavije bili zaboarvljeni isto tako kao sto su bili sa strane evropskih nacionalnih drzava, gde su skrasili da bi prodavali radnu snagu, rasificirani. u jugoslaviji gastarbajteri a vani yugosi.

rec intervencija koja trenutno karakterise delovanje hora spaja te dve linije – liniju otvaranja esteticke mogucnosti i liniju uspostavljanja istoriskog kontinuiteta van konstrukcija identiteta.

nije vazno ko su clanovi i clanice hora, niti su njihovi identiteti vazni vec njihov temporarni kolektivni akt koji ih cini deo jednog moguceg kulturnog diskursa... van nacinalnih granica i van mogucnosti obelezavanja nacionalnim markerima.

AlexDunja AlexDunja 22:25 19.12.2009

Re: jeste umetnost:


rec intervencija koja trenutno karakterise delovanje hora spaja te dve linije – liniju otvaranja esteticke mogucnosti i liniju uspostavljanja istoriskog kontinuiteta van konstrukcija identiteta.

masallah!

videh negde i poltiku:))
nsarski nsarski 02:55 20.12.2009

Re: jeste umetnost:

nije vazno ko su clanovi i clanice hora, niti su njihovi identiteti vazni vec njihov temporarni kolektivni akt koji ih cini deo jednog moguceg kulturnog diskursa... van nacinalnih granica i van mogucnosti obelezavanja nacionalnim markerima.

Drugim recima, kad vas jedanaest (ako sam dobro prebrojao) ode na neki parking u Becu i tu otpeva pesmu Austrijo, Austrijo, to znaci sve ovo gore citirano? Wow!
nikitabec nikitabec 03:11 20.12.2009

Re: jeste umetnost:


Drugim recima, kad vas jedanaest (ako sam dobro prebrojao) ode na neki parking u Becu i tu otpeva pesmu Austrijo, Austrijo, to znaci sve ovo gore citirano? Wow!


kakav parking. Procitaj, prvi jugoslovenski radnicki klub, osnovan 29.11.1969 u becu. Prepostavljam da si dobro brojio, u principu ima nas jednom vise da drugi put manje. Amaterski hor i otvorenog karaktera.
nsarski nsarski 03:15 20.12.2009

Re: jeste umetnost:

kakav parking.

Pa, na onom video klipu ste u nekom gasse, ili na parkingu...
Razumem potpuno - power to you!
Milica Tomić Milica Tomić 10:17 20.12.2009

Re: jeste umetnost:

nsarski - POWER TO YOU!

nsarski, ako lepo pise ispred prvoj jugoslovenskog kluba, svejedno da li je gasse, straße ili parking, bitan je klub.
ti stvarno imas dar da se zakacis za nebitno!
opet toliko paznje posvecujes detaljima... a ne brojis kako treba? Zhizheq jr. si preskocio!

nsarski nsarski 10:26 20.12.2009

Re: jeste umetnost:

a ne brojis kako treba? Zhizheq jr. si preskocio!

O, to je ovaj sa gitarom? I on se broji? Koliko znam, hor sacinjavaju pevaci u horu - mislim (ali nisam siguran) da se dirigent, prateca muzika, itd., ne broje. Onda bi mogli mozda da se zovu Horkestar...
nikitabec nikitabec 11:10 20.12.2009

Re: jeste umetnost:

Pa, na onom video klipu ste u nekom gasse, ili na parkingu...
Razumem potpuno - power to you!


da namerno, pevamo na ulici, na nasoj prijavljenoj demonstraciji, na lokaciji gde je bio prvi klub. Kluba vise
nema, i da ga jos ima, verovatno nas nebi bilo.

power to the people! I stvarno nama nije bitno koliko nas ima, vazno je da nas ima. A to nam je bio
prvi nastup, prva intervencija, znaci mnogi ljudi cak nisu ni saznali za nas hor, jer ipak i nase mogucnosti
komunikacije bas ne ulazi u svaki potencialan inbox.

Posle prve intervencije su nam se i prikljucili neki koj uopste ne koriste internet, pa tako nisu bas imali prilike
da sasznaju za nas.


Domazet Domazet 22:30 22.12.2009

Tako ti i treba Vishnja92...

...pa kritikujesh domacicu. Sve nam zbog tebe obrisa. A neshto si me bila pitala. E pa ja sam stariji chovek, zaboravan, ne secam se vishe shta je ono trebao da odgovaram. Propade ti pitanje. Samo se secam da si neshto podkachila Shjentija....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana