Mogao bih satima da sastavljam spisak muzike koju sam tokom ove godine slušao i ma koliko se trudio ne bih uspeo da sastavim idealnu listu. Ako bih jedne stavio na prvo mesto, bilo bi mi krivo zbog nekih drugih, i tako u krug. Zato sam sastavio spisak albuma tako da su po grupama poredjani albumi koji su po mom mišljenju bili bolji od drugih.
U toj, prvoj, grupi nalazi se pet albuma za koje smatram da su najbolje što je objavljeno u 2009. Dakle, band Eels, koji su me oduševili sa ovim albumom i debelo se popravili u odnosu na prethodna izdanja. Nekoliko singlova su za sva vremena, poput „That Look You Give That Guy“, „Begginers Luck“ ili „Ordinary Man“. Plus, 10. januara im izlazi novi album „End Times“! Da mi nije žao ostalih iz Top Five njih bi izdvojio kao album godine. Ipak, Wilco je imao nekoliko briljantnih pesama na albumu. „One wing“ je po mišljenju jedna od najbolji na albumu, ali i „I’ll fight“ ili “You and I“. Posle toliko godina imao sam privilegiju da ih vidim i u uživo u Dablinu. „Yonder is the Clock“, benda The Felice Brothers je treći u nizu koji je u pet najboljih po mom ukusu. „Penn Station“ je favorit s ovog albuma ali manje više sve stvari su im bile odlične, medju kojima bih ipak izdvojio dve „Katie Dear" i „All When We Were Young". Jako dugo sam tvrdio da će album M Warda „Hold Time“ biti ploča godine. Čovek koji je napravio brijantan album „Post-War“ dve godine ranije, potvrdio je svoju genijalnost pre svega s pesmama „Stars of Leo“ i „For Begginers“ a na albumu je saradjivao sa mnogim umetnicima američke muzičke scene poput Lucinde Williams, Zoye Deschanell s kojom svira u She and Him itd. Konačno, Bruce Springsteen se još jednom potvrdio kao neprevazidjen rokenrol autor a stvari poput „Workin’ on the Dream“ ili "Surprise, Surprise" su postale redovne na repertoaru čak i mog sina Filipa Sledi zatim druga grupa meni najdražih albuma u 2009. Neki od njih su za dlaku izgubili titulu najbojih pet. Tu pre svega mislim na Boba Dylana i njegov album „Together Through Life“, a singl "If You Ever Go to Houston" za mene je jedna od najboljih pesama u ovoj godini. Ipak, za singl godine izabrao sam stvar „Some Missunderstandigs“ – Soulsavers, a trku su za malo igubili Girls i pesma „Hellhole ratrace“ sa njihovog debitantskog albuma „Album“:). Zapamtite ovaj band! Neko Case je opet blistala – „This Tornado Loves You“ je jedna od najlepših pesama napisanih u skorije vreme, a Richard Hawley iako dramatično uspereniji negi pre, dao nam je, čini mi se osam, jednako perfektnih pesama. Od bandova i autora koji su mi se posebno svideli ove godine moram da izdvojim JJ Cale, The Mountin Goats, Gomes, Chuck Propheta i Girls. Najzad, tu je i treća grupa bandova koji su, barem za mene, ostavili trag u ovoj godini ali čija dostignuća ipak nisu bila za prve dve grupe, iako sam provodio sate i sate slušajući ih.
EELS - Hombre Lobo
WILCO - Wilco (The Album)
THE FELICE BROTHERS Yonder Is The Clock
M. WARD Hold Time
BRUCE SPRINGSTEEN Working on a Dream
SOULSAVERS - Broken
BOB DYLAN Together Through Life
J.J. CALE Roll On
NEKO CASE Middle Cyclone
RICHARD HAWLEY - Truelove's Gutter
THE MOUNTAIN GOATS - The Life of the World to Come
GOMEZ A New Tide
PHOENIX Wolfgang Amadeus Phoenix
CHUCK PROPHET-Let Freedom Ring
DINOSAUR JR. Farm
CAMERA OBSCURA My Maudlin Career
GIRLS - Album
BILL CALLAHAN - Somethimes I wish we were eagles
YO LA TENGO Popular Songs
NORAH JONES The Fall
BRENDAN BENSON - My Old, Familiar Friend
JOE HENRY - Blood From Stars
MONSTERS OF FOLK - Monsters of Folk
REGINA SPEKTOR - Far
FLORENCE AND THE MACHINE Lungs
BONNIE 'PRINCE' BILLY Beware
DEER TICK - Born on Flag Day
DIRTY PROJECTORS Bitte Orca
DAN AUERBACH Keep It Hid
HOPE SANDOVAL & THE WARM INVENTIONS Through the Devil Softly
ARCTIC MONKEYS Humbug
PJ HARVEY & JOHN PARISH A Woman a Man Walked By
NEIL YOUNG Fork in the Road
BAT FOR LASHES Two Suns
NOUVELLE VAGUE 3
GRIZZLY BEAR Veckatimest
BOB MOULD Life and Times
ANTONY AND THE JOHNSONS The Crying Light
RAPHAEL SADIQ - Yhe way I see it
ANTERFILE
Van Morrisonov „Astral Weeks" najolji irski album of all time
Dnevni list Irish Times objavio je juče listu deset najboljih irskih albuma svih vremena i lista izgleda ovako: 1. Van Morrison - Astrall Weeks (1968)
2. U2 - Achtung Baby (1991)
3. Thin Lizzy – Live and Dangerous (1978)
4. My Bloody Valentine – Loveless (1991)
5. U2 – Joshua Tree (1987)
6. Whipping Boy – Heartworm (1995)
7. The Undertones - The Undertones (1979)
8. The Pogues – Rum, Sodomy and Lash(1985)
9. Ash – 1977 (1996)
10. Damien Rice – O (2002)