Društvo| Religija| Život

Božić, ne hvala

Nebojša Spaić RSS / 06.01.2010. u 09:11

Ovim obaveštavam prijatelje, poznanike i širu rodbinu da, kao ateista, ne slavim Božić i, sledstveno, molim da mi se ne šalju sms čestitke.

Ko pročita - pročita. Ko ne pročita, pa pošalje - vaistinu je poslao.



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorstak92 gorstak92 09:36 06.01.2010

Prvi!

Hristos se sutra rodi!
A sad na čitanje.

Edit: Ups
grol grol 14:26 06.01.2010

Re: Prvi!

benevolent benevolent 10:10 06.01.2010

Честитка за атеисту

Адонај се роди!
Буда се роди!
Шива се роди!
Маниту се роди!
Один се роди!
Зевс се роди!
Јупитер се роди!
Перун се роди!
Маркс се роди!

Бајрам се роди!
nsarski nsarski 13:05 06.01.2010

Re: Честитка за атеисту

benevolent
Адонај се роди!
Буда се роди!
Шива се роди!
Маниту се роди!
Один се роди!
Зевс се роди!
Јупитер се роди!
Перун се роди!
Маркс се роди!

Бајрам се роди!

Sta?!
Nisu se valjda svi oni rodili na isti dan?
niccolo niccolo 17:47 06.01.2010

Re: Честитка за атеисту

Sta?!
Nisu se valjda svi oni rodili na isti dan?

Ko bi ga znao, možda i jesu, davno je to bilo, niko se više ne seća*...

* Zlobnici tvrde da se Krkobabić seća, ali se on nikada nije izjašnjavao na tu temu, pa je teško reći da li je to istina
nevolja nevolja 20:37 06.01.2010

Re: Честитка за атеисту

benevolent
Адонај се роди!
Буда се роди!
Шива се роди!
Маниту се роди!
Один се роди!
Зевс се роди!
Јупитер се роди!
Перун се роди!
Маркс се роди!

Бајрам се роди!

Zaokruziti po zelji :))))
Ja bih ubacila na spisak i Marka Zuckerberga
nsarski nsarski 00:18 07.01.2010

Re: Честитка за атеисту

Ja bih ubacila na spisak i Marka Zuckerberga

Ja bih Olenku Bohacevski!

Olenka Bohacevski lives!

(But, quite obviously, in great seclusion)


- grafit na jednoj stanici u Rugby, England.
Sepulturero Sepulturero 10:53 06.01.2010

А зашто не?

Можда би требало само да се изостави " Ваистину"

http://sr.wikipedia.org/wiki/Божић
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:20 06.01.2010

ne znam te, al nema veze

pročitala sam par tvojih tekstova i baš su mi legli,
pa da kažem - kakve sad pa ima veze šta ko čestita (ok, užasno su dosadne one sms poruke o ovakvim danima - sitnu knjigu ti napišu... ne odgovoriš, nepristojan si, i ja sam - uglavnom)
vaistinu mi ne smeta da mi se čestita 1. maj, uskrs, bajram, ma ni dan državne bezbodnosti (nek ide život) i sve slave zajedno koliko ih ima da ih ima, šta ima veze.... ako je odsrca što jes' retko, ne kažem da nije, i ume da bude naporno, ne kažem da ne ume
alahu ekber!
blogovatelj blogovatelj 15:16 06.01.2010

Re: ne znam te, al nema veze

alahu ekber


Vaistinu ekber...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:39 06.01.2010

Re: ne znam te, al nema veze

Ana
vaistinu mi ne smeta da mi se čestita 1. maj, uskrs, bajram, ma ni dan državne bezbodnosti (nek ide život) i sve slave zajedno koliko ih ima da ih ima, šta ima veze....


ja ne mogu da zamislim da bi ovde gde zivim (Nemacka) neko imao nesto protiv cestitanja Bozica ... iako je ateista. To je sasvim normalna stvar kao i cestitanje nove godine ... Pa i meni su cestitali katolicki bozic i ja normalno uzvracao - nije mi padalo na pamet da se "bunim" ili objasnjavam da je meni Bozic na drugi datum (osim ako neko vec pretpostavlja pa me pita) ... Uostalom i "bozicno drvo" (iliti novogodisnju jelku) smo uvek kitili jos na katolicki bozic (pa drzali do naseg) ... Zasto bih deci uskracivao to zadovoljstvo u vreme kad vecina njihovih vrsnjaka vec uziva u tome ...

Mada imam malo razumevanja i za neke od ovih nasih Titovih pionira ... za slavljenje Bozica se nekad letelo iz partije

ps. Hehe samo cekam kad ce neki originalno-nadrndani bloger da napise blog: danas mi nemojte reci "dobar dan ili dobro jutro" ..
blogovatelj blogovatelj 17:11 06.01.2010

Re: ne znam te, al nema veze

ps. Hehe samo cekam kad ce neki originalno-nadrndani bloger da napise blog: danas mi nemojte reci "dobar dan ili dobro jutro"


Bili Piton Bili Piton 19:40 06.01.2010

Re: ne znam te, al nema veze

blogovatelj
alahu ekber


Vaistinu ekber...




@ Ana - bravo, potpuno se slazem
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:48 06.01.2010

Re: ne znam te, al nema veze

ja ne mogu da zamislim da bi ovde gde zivim (Nemacka) neko imao nesto protiv cestitanja Bozica ... iako je ateista.

e moj vaso, to je kućno vaspitanje. mnogo tražiš od ljudi.

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:31 06.01.2010

Takođe...

Takođe mi kao ateisti smeta da mi čestitaju Božić. Naročito kad me zovu telefonom i na taj dan umesto zdravo, dobar dan, 'alo, kažu Hristos se rodi i još očekuju da im "pravilno" odgovorim - što je čist bezobrazluk. Naravno da mi je tada najslađe da kažem dobar dan.

Interesantno je da bi vernici nekako progutali da sam vernik druge vere, da sam bilo kako član njihovog kluba, pa makar to bio drugi odsek, ali nikako ne mogu da podnesu da sam ateista. Primećujem da ih samo postojanje ateista duboko vređa.
Goran Vučković Goran Vučković 11:37 06.01.2010

Re: Takođe...

i na taj dan umesto zdravo, dobar dan, 'alo, kažu Hristos se rodi i još očekuju da im "pravilno" odgovorim

Pa to i nije neki problem - nije u neskladu sa tvojom verom, zar ne - Hristos je istorijska ličnost - tako da se vaistinu rodio

Onaj prolećni praznik je po tom pitanju malo kontraverzniji
antioksidant antioksidant 11:41 06.01.2010

Re: Takođe...

cestitaj sta hoces samo spremi dobar rucak da proslavimo

sesili sesili 11:51 06.01.2010

Re: Takođe...

... ne znam što te čestitke ljute? Jasmina Tešanović je bila konkretnija "Mrzim praznike"
vishnja92 vishnja92 12:10 06.01.2010

Re: Takođe...

kažu Hristos se rodi i još očekuju da im "pravilno" odgovorim - što je čist bezobrazluk

upravo.`


edit: a ti Pedjo, sto postavljas zahtevne teme u nevreme, a? kada da citamo to u celoj ovoj zbrci?
ps - srecan ti... rodjendan
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:11 06.01.2010

Re: Takođe...

sesili
... ne znam što te čestitke ljute? Jasmina Tešanović je bila konkretnija "Mrzim praznike"


mrzim praznike - mrzim masovke složila sam se - a ko ne bi, žena je rekla da osim toga što mrzi masovne praznike, mrzi i masovne šopinge, masovna žaljenja i ostale masovne obrede...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:17 06.01.2010

Re: Takođe...

... ne znam što te čestitke ljute? Jasmina Tešanović je bila konkretnija "Mrzim praznike"


Zato što mi čestitaju nešto s čim imam veliki problem, nameću mi time svoju veru i to me nervira. Ja ne mrzim praznike, samo mrzim verske praznike.

nije u neskladu sa tvojom verom, zar ne - Hristos je istorijska ličnost - tako da se vaistinu rodio


Pa, kad se dogovore kad mu je stvarno rođendan, onda... Mada, i druge istorijske ličnosti su se vaistinu rodile, ali ne vidim da se oko toga pravi tolika frka.
alselone alselone 14:36 06.01.2010

Re: Takođe...

Predrag Azdejković

Pa, kad se dogovore kad mu je stvarno rođendan, onda... Mada, i druge istorijske ličnosti su se vaistinu rodile, ali ne vidim da se oko toga pravi tolika frka.



Pa dogovorili su se, rodio se 25. decembra. Zar to nisi skapirao do sada.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:00 06.01.2010

Re: Takođe...

Zar to nisi skapirao do sada.


Sad samo da se dogovro kad pada taj 25. decembar i u koliko sati je rođen, jer ipak treba da mu odredimo podznak u horoskopu.
Dawngreeter Dawngreeter 15:05 06.01.2010

Re: Takođe...

Isus nije istorijska licnost vec titula koja se nadenula verovatno nepostojecoj skupini citavog buljuka falsh jevrejskih proroka kojih je u to vreme bilo na svakom cosku.

Takodje, do Konstantina i uvidjenja 'riscanstva kao drzavne religije, 'riscani su bili lako prepoznatljivi u Rimu jer su bili jedina grupa ljudi koja nije slavila nista u Decembru.
alselone alselone 15:13 06.01.2010

Re: Takođe...

Dawngreeter
Isus nije istorijska licnost vec titula koja se nadenula verovatno nepostojecoj skupini citavog buljuka falsh jevrejskih proroka kojih je u to vreme bilo na svakom cosku.


Nadenula se nepostojecoj skupini kojih je bilo na svakom cosku?

Crva nije ni bilo.
Dawngreeter Dawngreeter 15:19 06.01.2010

Re: Takođe...

Da. Bilo ih je na svakom cosku. Sanse su da niko od njih nije pricao ono sto se retroaktivno pripisuje Isusu. Samo su sa par generacija razmaka gradili fikciju na osnovi neke kolicine trivia podataka vezanih za random urlace po ulicama. Otprilike kao Kraljevic Marko i cinjenica da nema nikakve veze sa istorijskom licnosti, samo uzeti u obzir da ovde inspiracija nije jedna osoba nego citav buljuk.
alselone alselone 15:22 06.01.2010

Re: Takođe...

Dawngreeter
Da. Bilo ih je na svakom cosku. Sanse su da niko od njih nije pricao ono sto se retroaktivno pripisuje Isusu. Samo su sa par generacija razmaka gradili fikciju na osnovi neke kolicine trivia podataka vezanih za random urlace po ulicama. Otprilike kao Kraljevic Marko i cinjenica da nema nikakve veze sa istorijskom licnosti, samo uzeti u obzir da ovde inspiracija nije jedna osoba nego citav buljuk.


Sve je to u redu, ali "nepostojeca skupina koja je bila na svakom cosku". Sto bi se ono reklo: Ogroman trud da budes pametan te sprecava u toj plemenitoj nameri.
Dawngreeter Dawngreeter 15:24 06.01.2010

Re: Takođe...

Doklen fraziranje jasno ostavlja mesta za poboljsanje, apsurd kontradiktornisti je bio nameran.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 16:28 06.01.2010

Re: Takođe...

pravilno
topcat topcat 18:45 06.01.2010

Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

'riscani su bili lako prepoznatljivi u Rimu jer su bili jedina grupa ljudi koja nije slavila nista u Decembru.


vjerovali su da se Isus rodio na proljeće, a 25. 12. je uzet kasnije iz onih tvojih poganskih spisa. ; )
Onima što su se skrivali po katakombama očito nije trebao specijalni datum da bi slavili.

Inače čestitam prijateljima za koje znam da im znači, a ovdje koristim priliku da nadrndanim ateistima ne poželim sretan Božić: nedajte da vas svlada neprijateljsko blagdansko raspoloženje, pa da morate ovu kobnu noć provesti veseli, k tome u krugu obitelji. Nedajte se zavesti svečanim večerama, porukama ili nedaj Silo poklonima dragih ljudi. Budite i dalje ljuti na sebe i sve oko sebe.
Ostalo će se naravno...već nekako posložiti...
mirelarado mirelarado 18:58 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

topcat
Iovdje koristim priliku da nadrndanim ateistima ne poželim sretan Božić:.


Као вазда весела атеисткиња придружујем се нечеститкама.

Знаш ли оног свемрзећег Штрумфа? Има их овде подоста... :))))
margos margos 19:06 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Mene seti na ovog tipa i njegovo čuveno 'volim da mrzim'.

Bili Piton Bili Piton 19:45 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo



Kasno se ukljucujem u circuit ovde ali - sta vas bre kosta ako vas neko pozove da cestita, da lepo uzvratite s te tri-cetiri reci, prvo to je osnovni red, drugo usrecili ste njega/nju koji su zvali, trece i sami cete se osecati bolje? Pa nisu zvali da vas zlostavljaju vec da vam pozele nesto lepo....

Nemojte bre da ste toliki namcori, cak iako se to kosi s vasim ubedjenjima, zamislite da vi zovete nekim vasim povodom koji vam znaci a taj neko vam se ispovraca u slusalicu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:49 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

mirelarado
topcat
Iovdje koristim priliku da nadrndanim ateistima ne poželim sretan Božić:.

Као вазда весела атеисткиња придружујем се нечеститкама.

Ево, ја ћу у име вазда невеселих атеиста свим мргудима, надрданцима, помодним прогресистима, такође и цвету наше интелектуалне елите, ипак нешто и да отпевам на овај велики празник. Како би се сви непоштоваоци Божића у свом расположењу измирили са његовим поштоваоцима, предлажем овим првима да и они уведу неки свој празник, рецимо Небожић, и то у онај исти дан кад пада Божић, и тиме свечарских дух проширe на целу заједницу.

Дакле, срећан Небожић свима који данас славе!
filantrop filantrop 20:16 06.01.2010

Re: Takođe...

Da. Bilo ih je na svakom cosku. Sanse su da niko od njih nije pricao ono sto se retroaktivno pripisuje Isusu. Samo su sa par generacija razmaka gradili fikciju na osnovi neke kolicine trivia podataka vezanih za random urlace po ulicama. Otprilike kao Kraljevic Marko i cinjenica da nema nikakve veze sa istorijskom licnosti, samo uzeti u obzir da ovde inspiracija nije jedna osoba nego citav buljuk.


Sta da ti kazem DG....onaj ko poveruje u bibliju poverovace u sve....
ja sam kao mali verovao u deda mraza- ovih dana preferiram deda mrazice u sto kracim suknjama :)
niccolo niccolo 20:34 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

Predrag Brajovic
mirelarado
topcat
Iovdje koristim priliku da nadrndanim ateistima ne poželim sretan Božić:.

Као вазда весела атеисткиња придружујем се нечеститкама.

Ево, ја ћу у име вазда невеселих атеиста свим мргудима

Sad mene, naravno, zanima da li su veseli ateista, neveseli ateista i nadrndani ateista jedine tri vrste ateista ili se ateisti mogu podeliti i na druge vrste?
omega68 omega68 20:56 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

čestitam prijateljima za koje znam da im znači

Hvala top, Carice
zbog mene ne plači...



Filip2412 Filip2412 21:04 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

Sad mene, naravno, zanima da li su veseli ateista, neveseli ateista i nadrndani ateista jedine tri vrste ateista ili se ateisti mogu podeliti i na druge vrste?
Dobro opazanje. Ja mislim da ostavimo religijska ubeđenja na stranu i da se druzimo samo po osnovu stepena nadrndanosti - to jest : nadrndani u jedan ćošak, razdrndani u drugi.
angie01 angie01 21:07 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

Filip2412
Sad mene, naravno, zanima da li su veseli ateista, neveseli ateista i nadrndani ateista jedine tri vrste ateista ili se ateisti mogu podeliti i na druge vrste?Dobro opazanje. Ja mislim da ostavimo religijska ubeđenja na stranu i da se druzimo samo po osnovu stepena nadrndanosti - to jest : nadrndani u jedan ćošak, razdrndani u drugi.


a je l moze oni koji slave rodjendan!?
Kazezoze Kazezoze 21:09 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Bili Piton


Kasno se ukljucujem u circuit ovde ali - sta vas bre kosta ako vas neko pozove da cestita, da lepo uzvratite s te tri-cetiri reci, prvo to je osnovni red, drugo usrecili ste njega/nju koji su zvali, trece i sami cete se osecati bolje? Pa nisu zvali da vas zlostavljaju vec da vam pozele nesto lepo....

Nemojte bre da ste toliki namcori, cak iako se to kosi s vasim ubedjenjima, zamislite da vi zovete nekim vasim povodom koji vam znaci a taj neko vam se ispovraca u slusalicu.

i ja se kasno ukljuchujem, ali ovo sto ti predlazesh je mnogo gore od onoga oko chega su namcorasti ovi blog ateisti.
prva stvar koja ne valja je da trebash da se pretvarash i lazhesh da bi ugodio nekom.
druga stvar je da ni taj kome se lazhno dodvoravash nece bit srecan zbog toga ili ce se i on praviti da je srecan shto je vec treci problem nastao lanchanom reakcijom na prvu lazh.
zbog toga na "hristos se rodio" treba odgovoriti po svom nahodjenju i pokushati da ne lazhesh ni sebe ni tog kome se obracash. ja odgovorim sa "dobar dan"...
vishnja92 vishnja92 21:11 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

filipe,
kupila sam onomad kiseli kupus
(i krijem ga od svih osim od sebe, ali ionako ga niko ne voli)

svakog dana kad odrezem parce glavice ja te se setim i nazdravim ti, tek da znas. nikako da ti kazem, nadam se da me mr Spaic nece ubiti zauvek zbog ovoga kao sto me TB ubio zbog "Filipe ti si cisto veselje".

ne-vi-djen je. kupus.
Filip2412 Filip2412 21:12 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

a je l moze oni koji slave rodjendan!?
Ako slavis svoj moraces i Jesus-ov, nema diskusije.


Osim ako niste rodjeni na isti dan.... kao neki.... onda mozes da se foliras kao ateista / vjernik a da te nikada ne provale sta ustvari slavis.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:17 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

niccolo
Sad mene, naravno, zanima da li su veseli ateista, neveseli ateista i nadrndani ateista jedine tri vrste ateista ili se ateisti mogu podeliti i na druge vrste?

Заиста тешко питање. Како се то некад говорило: ситуација се усложњава.

Врло бих ти радо одговорио, али сада немам времена. Управо су ме верујући из моје породице позвали на свечану вечеру за Бадње вече. Вероватно бих требало да се запитам: Should I stay or should I go?

Хммм, рачунајте, ипак, да ме неко време овде неће бити...
Filip2412 Filip2412 21:17 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

nazdravlje vishnja, jeo sam ja kiseli kupus za Novu Godinu u Chicagu, odlican stvarno...

Inace ne mislim da skreces sa teme, gde je Bozic, tu je i Uskrs a gde je zec tu je i kupus.
angie01 angie01 21:25 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

onda mozes da


mogu shta 'ocu!:)))
Bili Piton Bili Piton 22:37 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Kazezoze
Bili Piton


Kasno se ukljucujem u circuit ovde ali - sta vas bre kosta ako vas neko pozove da cestita, da lepo uzvratite s te tri-cetiri reci, prvo to je osnovni red, drugo usrecili ste njega/nju koji su zvali, trece i sami cete se osecati bolje? Pa nisu zvali da vas zlostavljaju vec da vam pozele nesto lepo....

Nemojte bre da ste toliki namcori, cak iako se to kosi s vasim ubedjenjima, zamislite da vi zovete nekim vasim povodom koji vam znaci a taj neko vam se ispovraca u slusalicu.

i ja se kasno ukljuchujem, ali ovo sto ti predlazesh je mnogo gore od onoga oko chega su namcorasti ovi blog ateisti.
prva stvar koja ne valja je da trebash da se pretvarash i lazhesh da bi ugodio nekom.
druga stvar je da ni taj kome se lazhno dodvoravash nece bit srecan zbog toga ili ce se i on praviti da je srecan shto je vec treci problem nastao lanchanom reakcijom na prvu lazh.
zbog toga na "hristos se rodio" treba odgovoriti po svom nahodjenju i pokushati da ne lazhesh ni sebe ni tog kome se obracash. ja odgovorim sa "dobar dan"...


Kaz, uz sve postovanje, totalno masis poentu. To nije stvar nikakvog dodvoravanja nego ljudske zrelosti i dobrog, uravnotezenog odnosa sa svojom okolinom u krajnjoj liniji. Ako ti to ne mozes da razumes - a vidim iz napisanog da ne mozes - onda ja to tebi ne mogu da objasnim sve i da se postavim na teme.
Kazezoze Kazezoze 23:13 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Kaz, uz sve postovanje, totalno masis poentu. To nije stvar nikakvog dodvoravanja nego ljudske zrelosti i dobrog, uravnotezenog odnosa sa svojom okolinom u krajnjoj liniji. Ako ti to ne mozes da razumes - a vidim iz napisanog da ne mozes - onda ja to tebi ne mogu da objasnim sve i da se postavim na teme.

poenta je da je iluzija da cesh do dobrog i uravnotezhenog odnosa sa svojiom okolinom doci ako ih na bilo koji nachin lazhesh. sve mi se chini da ti uopshte ne uvidjash da je takvo ponashanje lazh i licemjerje, nego si, chak shtavishe, ubedjen da je to ponashanje plod ljudske zrelosti.
uostalom, to je uobichajeno ponashanje u ovoj nashoj civilizaciji.
tako nam namecu civilizacijske norme. zato i ne treba da se chudimo kada iza maske ljubaznosti, prvom prilikom kad se osetimo povredjeni, nashe pravo lice izleti u svom punom sjaju (bash kakvo je bilo prema nashim komshijama i susedima u nekadashnjoj zajednichkoj nam drzhavi).
pedja, npr, koliko god da je namcorast prema religiji, je iskren i prema sebi i prema drugima jer se ne pretvara...
Filip2412 Filip2412 23:17 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

KazeZoze, mislim da treba kulturno odgovoriti HRISTOS SE RODI!

Zasto da mi to bude neprijatno, ja i ovoj hindu koleginici odgovorim na njenom jeziku (ako znam) mada je oboma poznato da nemam pojma sta njen pozdrav znaci. Isto tako ako sretnem Jpanca, a jos bolje Japanku, nece mi biti problem da napravim blagi naklon, pa necu valjda da im uzvratim sa DOBAR DAN
Radi se samo o kulturi, nema potrebe za dubljom analizom znacenja pozdrava.

Uzgred, citam pomalo IN SEARCH OF THE MIRACULOUS i mnogo mi se svidja, hvala na preporuci, od tebe sam saznao za Gurjieff-a. U tom kontekstu, mislim da se ovaj otpozdrav na Hristos se Rodi mirne duse moze staviti u pozeljan, external consideration prema ljudima koji vas tako pozdrave.

poenta je da je iluzija da cesh do dobrog i uravnotezhenog odnosa sa svojiom okolinom doci ako ih na bilo koji nachin lazhesh. sve mi se chini da ti uopshte ne uvidjash da je takvo ponashanje lazh i licemjerje
pazi.... ima istine, ali ne moze niko da svari istinu tako na brzaka pa zato te ljude odradim tehnicki, bez dubljeg razumevanja (otpozdravim) i produzim.
Bili Piton Bili Piton 23:29 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Kazezoze

poenta je da je iluzija da cesh do dobrog i uravnotezhenog odnosa sa svojiom okolinom doci ako ih na bilo koji nachin lazhesh.


Ali kako ne razumes, ja ne lazem, niti sam licemeran, meni je iskreno drago da je neko pozeleo da mi cestita bozic, cak i meni koji nisam religiozan and not into all that at all. Znaci da me se setio u jednom svecanom trenutku, znaci da mu je stalo da znam da me se setio. To cu naravno postovati, i onda cu s punim pravom moci od njega da trazim postovanje i paznju "onda kad meni zatreba" - i sto je najlepse, dobicu je. Nije mi jasno kako ne razumes taj elementarni socijalni mehanizam. Pokazujes neverovatno usko i u osnovi sebicno gledanje na stvari, moram ti reci.



Kazezoze Kazezoze 23:47 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

prvo kazhesh:
sta vas bre kosta ako vas neko pozove da cestita, da lepo uzvratite s te tri-cetiri reci, prvo to je osnovni red, drugo usrecili ste njega/nju koji su zvali, trece i sami cete se osecati bolje?

shto je, po meni, licemerno
a sad:
Ali kako ne razumes, ja ne lazem, niti sam licemeran, meni je iskreno drago da je neko pozeleo da mi cestita bozic, cak i meni koji nisam religiozan and not into all that at all. Znaci da me se setio u jednom svecanom trenutku, znaci da mu je stalo da znam da me se setio. To cu naravno postovati, i onda cu s punim pravom moci od njega da trazim postovanje i paznju "onda kad meni zatreba" - i sto je najlepse, dobicu je. Nije mi jasno kako ne razumes taj elementarni socijalni mehanizam. Pokazujes neverovatno usko i u osnovi sebicno gledanje na stvari, moram ti reci.

gde ispada da je to odraz iskrene ljubavi i srece...hahaha
parodija elementarnog socijalnog mehanizma, jbt :)))
Bili Piton Bili Piton 23:55 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Kazezoze


Whatever, dude...
Kazezoze Kazezoze 23:58 06.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

Uzgred, citam pomalo IN SEARCH OF THE MIRACULOUS i mnogo mi se svidja, hvala na preporuci, od tebe sam saznao za Gurjieff-a. U tom kontekstu, mislim da se ovaj otpozdrav na Hristos se Rodi mirne duse moze staviti u pozeljan, external consideration prema ljudima koji vas tako pozdrave.

mozhe se smatrati samo ako odgovor nije proizvod mehanichcko pozheljnog ponashanja.
to jest, ako je odraz zaista svesnog razmishljanja...o tome gurdjieff dosta govori. videcesh vec kasnije.
drago mi je da chitash tu knjigu. pravi dragulj od knjige.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 00:31 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Kasno se ukljucujem u circuit ovde ali - sta vas bre kosta ako vas neko pozove da cestita, da lepo uzvratite s te tri-cetiri reci, prvo to je osnovni red, drugo usrecili ste njega/nju koji su zvali, trece i sami cete se osecati bolje?


Pa, ako možeš da tolerišeš jevreje, muslimane, budiste... i da im ne kažeš "Hristos se rodi" - u koga oni ne veruju, tako možeš i mene da tolerišeš, jer ja tebe ne zovem i ne kažem "Bog ne postoji" i ne očekujem od tebe da mi odgovoriš "Istina ne postoji".

To što vernici rade je nametanje vere i krše moja nevernička prava.
Bili Piton Bili Piton 00:35 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Predrag Azdejković
tako možeš i mene da tolerišeš


To sve vreme i radim, probably against better judgement.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 00:37 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

Bili Piton
Znaci da me se setio u jednom svecanom trenutku, znaci da mu je stalo da znam da me se setio.


Nije te se setio, već je svima u svom mobilnom telefonu poslao jednu te istu poruku kako bi pokazao kako je super pravoslavac. Vera je kao i sve u Srbiji stvar prestiža i svi se utrkuju da pokažu kome je veći verski organ.
Bili Piton Bili Piton 00:50 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo



To mozda tebi salju te cirkularne da te nerviraju, moje poruke su licne prirode.
blogovatelj blogovatelj 01:28 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

prva stvar koja ne valja je da trebash da se pretvarash i lazhesh da bi ugodio nekom.


Vidi se da nisi ziveo u anglosaksonskom svetu. Sto je visi civilizacijski nivo drustva, visi je i nivo protokolarnosti u komunikaciji.
Licemerje pokrece civilizaciju. Nazalost.
Jel mislis kad te u USA/ Kanadi/ Engleskoj/ Australiji pitaju "how are you" i "how was your weekend" da njih to stvarno zanima?
Ocekuju samo glup i bezlican odgovor "I'm fine" ili "It was good" i nista vise. Ako bi slucajno poceo da im objasnjavas pomislili bi da si lud. To je samo nacin da se pocne razgovor.
Ima onaj jedan sto prica engleski i sto se mota ovde po blogu, pa pitajte njega ako mi ne verujete.
Zato mi nisu jasni ovi ateisti (da se razumemo ja i ne znam jesam li ateista, znaci nije stvar u tome verujes li ili ne) sto su toliko besni zbog toga. Kao da je to kraj sveta ako nekom odgovoris "vaistinu se rodi"

I to je dignuto na nivo problema, a samo dva puta godisnje je nesto vaistinu.

A meni je

how r u
I'm fine thank you, how r u doin'
what a miserable weather, my goodness
hopefully this blizzard is goin' to stop soon.


Deset puta svakog dana. Minimum
topcat topcat 02:32 07.01.2010

Puffo Brontolone! ; )))

Kazezoze

poenta je da je iluzija da cesh do dobrog i uravnotezhenog odnosa sa svojiom okolinom doci ako ih na bilo koji nachin lazhesh.


A šta radiš kad dobiješ poklon koji ti se ne sviđa?
Zahvališ (jbg) ili kreneš držati predavanja o tome što ti u stvari jesi i šta stvarno trebaš, odnosno očekuješ da ti se poklanja?
Filip2412 Filip2412 02:40 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

Jel mislis kad te u USA/ Kanadi/ Engleskoj/ Australiji pitaju "how are you" i "how was your weekend" da njih to stvarno zanima?
a sta kazes kada te neko u Srbiji, na poslu pita kako si?

da ne kazes mozda, nesto kao.....pa znas sta nisam lose mada sinoc me mucio stomak pa sam onda retko kakio a i ovaj poso sto mi dali da uradim je mnogo dosadan ne znam sta cu s tim, plus posle rada idem kod zenine familije na rucak a mrzim ih ne mogu ocima da ih smislim...

znas, ja se i dalje pitam zasto se nama kada se preselimo u taj anglo svet sve cini isfolirano & lazno iako kada malo bolje razmislimo nije bas toliko drugacije nego kod nas
Filip2412 Filip2412 02:43 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

mozhe se smatrati samo ako odgovor nije proizvod mehanichcko pozheljnog ponashanja.
to jest, ako je odraz zaista svesnog razmishljanja...

da, tako sam mislio
blogovatelj blogovatelj 04:36 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

ne kazes mozda, nesto kao.....pa znas sta nisam lose mada sinoc me mucio stomak pa sam onda retko kakio a i ovaj poso sto mi dali da uradim je mnogo dosadan ne znam sta cu s tim, plus posle rada idem kod zenine familije na rucak a mrzim ih ne mogu ocima da ih smislim...


A sta kazes kad te pita kako si proveo vikend?
Jel samo kazes "dobro" ili kazes "bio sam kod svastike, kupovali smo zajedno kupus i paradajz za zimnicu, pa smo onda pasenog i ja rendali kupus i trpali u kacu, a zene kuvale onaj paradajz. A uz put smo sjebali jedno litar brlje pa ove nase popizdele, morali smo posle da se vadimo i da ih vodimo u zezanje"

znas, ja se i dalje pitam zasto se nama kada se preselimo u taj anglo svet sve cini isfolirano & lazno iako kada malo bolje razmislimo nije bas toliko drugacije nego kod nas


Ne znam gde ti zivis, ali ja nisam video vise plasticnih osmeha trgovaca nego gde sada zivim, a to je Kanada. U Evropi kad nesto ne moze, prodavac ti kaze da to ne moze i objasni zasto ne moze, ali objasni krajnje razumljivo i jasno. I ako pise da je nesto 1000 evra, onda je hiljadu evra. A ovde za nesto sto kosta $400 napisu 300, pa kad dodjes u radnju oni te lazu i maslaju za tih dodatnih 100 da ti se smuci. na sve to ide i PDV koji nikad na ceni nije napisan, nego se podrazumeva.
Ovde cak i matematicke zakone pokusavaju da poniste da bi sve izgledalo jeftinije i bolje. Mrzi me da pisem i da trolujem dalje. Ko zivi ovde, zna o cemu pricam. Ko ne zivi, njemu je i onako svejedno.
A tek o kanadskoj klimi sto ima tematike za "small talks" to je cudo jedno...
Kazezoze Kazezoze 08:51 07.01.2010

Re: Puffo Brontolone! ; )))

topcat
A šta radiš kad dobiješ poklon koji ti se ne sviđa?
Zahvališ (jbg) ili kreneš držati predavanja o tome što ti u stvari jesi i šta stvarno trebaš, odnosno očekuješ da ti se poklanja?

dobro jutro topcat.
prvo: nikad ne ochekujem da ce mi neko pokloniti neshto shto ja u tom trenutku zhelim. svako poklanja ono shto se njemu svidja, ochekujuci, s pravom, da ce se to svideti i onom kome poklanjash.
tu nema licemjerja i lazhi. poklanjash neshto iz srca. namera ti je poshtena.
licemerje bi bilo da to radish protokolarno i da ochekujesh da ti se dive zbog toga.
na zhalost, to je danas najcheshci sluchaj.ovaj kich sa bozhicnim i novogodishnjim praznicima je najbolji primer lazhi i licemerstva protokola obuchenih u civilizacijske norme. ulice su prepune ljudi maskiranih u lazhne osmehe.
to je period najvece koncentracije lazhi na svetu. ljudi naprosto uzhivaju u svojim lazhima i teraju te da im se prikljuchish.sharena lazha je osvojila svet.
Kazezoze Kazezoze 09:00 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živijoooo

blogovatelj
vidi se da nisi ziveo u anglosaksonskom svetu. Sto je visi civilizacijski nivo drustva, visi je i nivo protokolarnosti u komunikaciji.
Licemerje pokrece civilizaciju. Nazalost.

zhivim u holandiji i, nazhalost, kad je licemerje i lazhna protokolarnost u pitanju, ona je ista kao i sve ostale zemlje.

dunjica dunjica 11:30 07.01.2010

Re: Takođe...

Isus nije istorijska licnost vec titula koja se nadenula verovatno nepostojecoj skupini citavog buljuka falsh jevrejskih proroka kojih je u to vreme bilo na svakom cosku.


Aman! Isus je osobno ime - Ješua na aramejskom (jezikom koji je govorio narod u Isusovo vrijeme), odn. Jehošua na hebrejskom, baš kao Đuro, Pero, Jovan ili Darko danas na Balkanu. Hristos / Krist / Χριστό je grčki prijevod hebrejske riječi za Mesiju, a znači Pomazanik.
Filip2412 Filip2412 11:32 07.01.2010

Re: Živijo komunizam i radne akcije! Živij

A sta kazes kad te pita kako si proveo vikend?
Jel samo kazes "dobro" ili kazes "bio sam kod svastike, kupovali smo zajedno kupus i paradajz za zimnicu, pa smo onda pasenog i ja rendali kupus i trpali u kacu, a zene kuvale onaj paradajz. A uz put smo sjebali jedno litar brlje pa ove nase popizdele, morali smo posle da se vadimo i da ih vodimo u zezanje"
ima par likova sa kojima mogu tako da razgovaram, kad odemo na rucak.... popricamo ko ljudi

sta ja znam, i u Srbiji mi je komunikacija sa 95% kolega na poslu bila povrsna razmena small talk baljezgarija

da... u Kanadi nista ne kosta onoliko koliko kazu da kosta :) polako prestajem da pizdim zbog toga, yebga, navikne se covek sta da ocekuje
Dawngreeter Dawngreeter 11:54 07.01.2010

Re: Takođe...

dunjica
Aman! Isus je osobno ime - Ješua na aramejskom (jezikom koji je govorio narod u Isusovo vrijeme), odn. Jehošua na hebrejskom, baš kao Đuro, Pero, Jovan ili Darko danas na Balkanu. Hristos / Krist / Χριστό je grčki prijevod hebrejske riječi za Mesiju, a znači Pomazanik.


Isus etimoloski ima veze sa vec postojecim imenima, da. Malo reci, bilo kakvih, je smisljeno bez ikakve pozadine te vrste. Problem je sto Joshua (kako god se transkribovalo na srpski), na koje je Isus varjacija, prvobitno potice iz biblijskih spisa pa je tek kasnije usvojeno kao "obicno" ime. Isto tako, ime Isus nije nikakva narodska varjacija vec vrlo namenski modifikovano ime da bi se dobilo znacenje "bog spasava". Sto ce reci, titula.
dunjica dunjica 12:02 07.01.2010

Re: Takođe...

"bog spasava"


Da, to je točno. Međutim, ime jeste bilo jedno od uobičajenih imena u starozavjetnih Hebreja - kako i njega nazvaše po rođenju. U Starome zavjetu pominje se npr. prorok Jošua (u II Kraljevima). Hrist(os) / Hrist / Krist je titula koju je dobio kasnije, od svojih sljedbenika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:38 07.01.2010

Re: Takođe...

dunjica
U Starome zavjetu pominje se npr. prorok Jošua (u II Kraljevima).

Или се исто име спомиње у књизи о Исусу Навину. Дакле, далеко пре времена Новог завета.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 11:54 06.01.2010

Nebojsa for President

Atomski mrav Atomski mrav 12:01 06.01.2010

C c c c....

I ja sam ateista ali mi Božić ni čestitanje istog nimalo ne smeta.
Kad se samo setim studentskih dana... sve smo slavili! Novu godinu, Božić i Uskrs po Gregorijanskom i Julijanskom kalendaru, Praznik rada, Dan žena, Dan zaljubljenih, sve moguće slave (uključujući i meni do tada nepoznate Svetog Mratu i prepodobnog Jevstatija), Dan Republike (29. nobembar, dakako)... Saznali bi i kad je kineska Nova godina pa bi i nju slavili, a 7 dana pre bismo slavili i kineski Božić. Ako nekog dana ne bi bilo praznika/sveca/jubileja a bilo bi uslova za slavlje (klopa i/ili piće), onda bismo izmislili neki povod...
Danas bre niko ne želi da slavi, se sami namćori božetisakloni...
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 12:06 06.01.2010

Re: C c c c....

kineski Božić


gde ste nasli kineski bozic? jel ste to kao primenili 7 dana razlike izmedju katolickog bozica i nove godine?
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:38 06.01.2010

Re: C c c c....

Atomski mrav Atomski mrav 13:24 06.01.2010

Re: C c c c....

Dragan Pavlicevic
kineski Božić


gde ste nasli kineski bozic? jel ste to kao primenili 7 dana razlike izmedju katolickog bozica i nove godine?


Pa da - objasnio sam:
Saznali bi i kad je kineska Nova godina pa bi i nju slavili, a 7 dana pre bismo slavili i kineski Božić.


Slavili bismo kad bi Zvezda pobedila Partizan u nekom derbiju, a i obrnuto.
tamarakucan tamarakucan 12:27 06.01.2010

Lajk.



I vise je nego heavy tisina koja nastaje kad jednostavno ne mogu da odgovorim i uzvratim na te (vrlo cesto pomodarske cestitke, uvek se zapitam koliko ko zna o pravoslavlju, i koji je njegov ili njen motiv cestitanja) cestitke.
Mada, i sve je to super kad se svodi na sms poruku, ili telefonski poziv.
Ali sazaljiv pogled, kada mi neko cestita face to face! ISUSE!!!! Zato big like!
blogovatelj blogovatelj 15:34 06.01.2010

Re: Lajk.

vrlo cesto pomodarske cestitke


Ako nesto na ovom svetu nije pomodarski, nisu stvari vezane za crkvu, bilo koju, u bilo kom obliku.
Sem ovoga!



Exitus Letalis Exitus Letalis 17:00 06.01.2010

Re: Lajk.

blogovatelj
vrlo cesto pomodarske cestitke


Ako nesto na ovom svetu nije pomodarski, nisu stvari vezane za crkvu, bilo koju, u bilo kom obliku.
Sem ovoga!




mayo, de si?
jel su prada šuz?
mayo je expert za vatikansku modu:)))

p.s. mada i ovi naši vole da navrate u boss al samo u crno:)))
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:39 06.01.2010

Neznabožac

Što bi rekao (skoro jedino pametno) jedan vrlo loš političar u prvoj polovini devedesetih:

Ja sam ateista pravoslavnog porekla.

Sukladno tome: Spajo, uživaj u pečenju!
sonja.m sonja.m 13:25 06.01.2010

totalna tolerancija

Mislim da nije nista strasno ako neko pogresi pa ti nesto cestita.
Lepim ti se obratio.
Ne dopada mi se kad neko psuje ili nekog mlatne.
Sama rec mrzim izaziva negativna raspolozenja...
i tako to.
Valjda je jasno da se ja zalazem za Totalnu Toleranciju.
Hristos se rodi, za sve one koji sutra slave.
Atomski mrav Atomski mrav 13:26 06.01.2010

Re: totalna tolerancija

sonja.m
Mislim da nije nista strasno ako neko pogresi pa ti nesto cestita.
Lepim ti se obratio.
Ne dopada mi se kad neko psuje ili nekog mlatne.
Sama rec mrzim izaziva negativna raspolozenja...
i tako to.
Valjda je jasno da se ja zalazem za Totalnu Toleranciju.
Hristos se rodi, za sve one koji sutra slave.


Aferim!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:29 06.01.2010

Thunder on the mountain

Atomski mrav Atomski mrav 13:38 06.01.2010

Porodična tradicija

Pošto sam ateista, uvek sam gledao na crkvene praznike i slavu kao na porodičnu tradiciju. Tada se, ako okolnosti dozvoljavaju, čitava porodica skupi i provedemo jedan lep dan zajedno. Nešto kao rođendan, za Novu godinu to već ne važi.

Takođe, postim dva dana u godini - Badnji dan i Veliki petak. Opet, ne iz verskih razloga već zato što volim da jedem ribu i sve one posne đakonije koje se spremaju tih dana. A onda na Božić klopamo česnicu koju mama/baka ispeče, takmičimo se ko će naći dinar u njoj, a onda sledi cicvara pa pečenje, pa torte razne sorte i sitni kolači... milina! (ovde bi sad dobro došao neki smajli sa portiklom, viljuškom i nožem koji se oblizuje)...
blogovatelj blogovatelj 15:45 06.01.2010

Re: Porodična tradicija

pa torte razne sorte


I rezanci s makom..
drug.clan drug.clan 13:59 06.01.2010

praznici nam stizu ....

Iako ih ne slavim u verskom smislu meni licno cestitanja bozica ne smetaju ako su licna i uzivo. Poruke na telefon bilo kakve prirode mi smetaju a bozicne posebno.

Odavno ti praznici nisu verski praznici i to ne samo kod nas nego i sirom sveta. Vecina praznika su Hallmark praznici a neki poput bozica i NG su shopping praznici. Nema tu vere odavno.

Mene recimo mnogo vise nervira Thanksgiving-a jer je proslava genocida - nesto poput proslave oluje.
margos margos 14:18 06.01.2010

Re: praznici nam stizu ....

Poruke na telefon bilo kakve prirode mi smetaju a bozicne posebno.

I sms poruka može biti lična - one me obraduju, al kad vidim cirkularni roman - e, to baš ne volim. Maločas dobih prvu takvu poruku na engleskom.. htedoh da vam je prekucam, al me mrzi.

Malko smo svi naopaki - kad se nije smelo slaviti, bio je izazov i bilo je zabavno. Kada su taksisti prkosili s badnjakom zadenutim za tablice ili retrovizor - bilo je zanimljivo i 'svaka im čast'. Sad kad je državni praznik - mi bismo nešto drugo da slavimo. Ko će svetu (nama) ugoditi?
drug.clan drug.clan 14:33 06.01.2010

Re: praznici nam stizu ....

margos
Poruke na telefon bilo kakve prirode mi smetaju a bozicne posebno.

I sms poruka može biti lična - one me obraduju, al kad vidim cirkularni roman - e, to baš ne volim. Maločas dobih prvu takvu poruku na engleskom.. htedoh da vam je prekucam, al me mrzi.

Malko smo svi naopaki - kad se nije smelo slaviti, bio je izazov i bilo je zabavno. Kada su taksisti prkosili s badnjakom zadenutim za tablice ili retrovizor - bilo je zanimljivo i 'svaka im čast'. Sad kad je državni praznik - mi bismo nešto drugo da slavimo. Ko će svetu (nama) ugoditi?


Ma ko hoce da slavi neka slavi nemam nista protiv, naprotiv. Bliski clanovi porodice i prijatelji mogu da mi salju sta hoce i kad hoce ali me nervira kada kompanije i "prijatelji" i familija koju nisam cuo deceniju pocnu da salju komplikovane dogmom napumpane religijske poruke na staroslovenskom ili nekom slicnom jeziku (bogomladenac, vaistinu .... ).
margos margos 14:48 06.01.2010

Re: praznici nam stizu ....

pocnu da salju komplikovane dogmom napumpane religijske poruke na staroslovenskom ili nekom slicnom jeziku (bogomladenac, vaistinu .... ).

Što bi rekli mudri Kinezi: I to će proći... Mnogo manje sam ove godine dobila tih 'čestitki', uglavnom su bile lične, meni namenjene, pa procenjujem da je taj modni talas u opadanju.

No, opet, lepše da dobijamo čestitke, pa i štancovane, nego izjave žaljenja i saučešća.
U to ime: srećno svima sve što slave i što im donosi radost!!! :)))
Atomski mrav Atomski mrav 14:55 06.01.2010

Re: praznici nam stizu ....

Kriza je, pa provajderi daju manje besplatnih sms-ova...
blogovatelj blogovatelj 15:49 06.01.2010

Re: praznici nam stizu ....

Što bi rekli mudri Kinezi: I to će proći... Mnogo manje sam ove godine dobila tih 'čestitki', uglavnom su bile lične, meni namenjene, pa procenjujem da je taj modni talas u opadanju.


Ja mislim da operateri mobilne telefonije sve to smisle. Njima je to solidna zarada.
Doctor Wu Doctor Wu 14:08 06.01.2010

Sta fali Bozicu?

Pravi porodicni praznik i to u zimu, kad mu je vreme. Ovi sto traze da se ima doktorat iz teologije da bi se odgovorilo jednostavno Vaistinu ili Sretan i tebi ili Merry Xmas su, po meni, manijaci.
vishnja92 vishnja92 14:14 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

Vaistinu ili Sretan i tebi

ih, pa "srecan praznik (Bozic, ng, stagod)" i "Hristos se rodi" su potpuno razlicite stvari bre Wu.
vishnja92 vishnja92 19:10 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

da pojasnim:

svi praznici su praznici, i kao takve ja ih postujem, cestitam i otpozdravljam cestitanju.

ali reci mi "Hristos se rodi" sa ocekivanjem da odgovorim "vaistinu se rodi" je uvlacenje u ritual u kome ne zelim da ucestvujem jer se u njemu osecam neprijatno - kao sto bih se osecala pri ljubljenju ikona, krstavanju, "om-mani-padme-hum" mantranju ili bilo kom slicnom unapred smisljenom glasnom cinu potvrde da bog postoji, amen.

i zelim da se moja nesklonost ritualnim radnjama postuje, kao sto ja postujem tudje verske izbore.

(ps - a najdrazi su mi oni koji znaju sta je za mene 07.01. pa mi se jave na gorepomenuti nacin.
e to je nepostovanje svega tudjeg svetog)
nevolja nevolja 20:48 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

vishnja92
da pojasnim:

svi praznici su praznici, i kao takve ja ih postujem, cestitam i otpozdravljam cestitanju.

ali reci mi "Hristos se rodi" sa ocekivanjem da odgovorim "vaistinu se rodi" je uvlacenje u ritual u kome ne zelim da ucestvujem jer se u njemu osecam neprijatno - kao sto bih se osecala pri ljubljenju ikona, krstavanju, "om-mani-padme-hum" mantranju ili bilo kom slicnom unapred smisljenom glasnom cinu potvrde da bog postoji, amen.

Cim ti neko kaze :,,Hristos se rodi!" ti uzvrati :,,Stvarno?!A kada?Ajd da castis,da si ziv i zdrav!"
Ili: ,,Hristos se rodi!"- ,,Elvis je ziv!"
vishnja92 vishnja92 21:06 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

,,Stvarno?!A kada?Ajd da castis,da si ziv i zdrav!"

pajz kad mi ne pada na pamet .

vrlo je znakovito sto izvesni namcorski stav, promovisan pre par dana pod izgovorom "gadjenja na masovke" (sto me uvek cini vrrrrrlo sumnjicavom: oni koji zaista jesu zgadjeni gomilom, mahom se toga stide - docim gospodZa, jednostavno, trosi blogoprostor) ima bolju prodju od "molim, ne cestitajte mi Bozic".

drugari koji pisu komentare okolo-naokolo (Bili, pajz vamo!) moraju razlikovati "Srecan Bozic" i "Srecan praznik verujucima" od "Hristos se rodi". trebalo bi.
ne mozes od mene ocekivati da ti kazem "Vaistinu se rodi" iz pet tisuca milijuna razloga, a prvi je, da ponovim: neprijatnost i zaziranje od rituala svih vrsta.

"vaistinu se rodi" nije otpozdrav na cestitku vec potvrdjivanje tudje istine. mene pravoslavac primorava da priznam nesto a ja bas i ne znam zasto bih, a necu da mu kvarim - ali, zasto on kvari meni?
Doctor Wu Doctor Wu 21:20 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

Ne, to sto se slavljenje Bozica pretvorilo u prostacko prebrojavanje tipa 'jel si nasa il njina' je svakako glupost i u tome ne treba ucestvovati (vidim da se i crkva u to ukljucila sa ovim nakaradnim ulicnim slavljenjima sto je, po meni, notorna glupost, jer je Bozic, pre svega, tihi i porodicni praznik). Ali ljudima koje neces da povredis i koji su ti iz najbolje namere i cista srca rekli "Hristos se rodi!" treba mozda odgovoriti radosno i bez ikakvog prenemaganja "Srecan vam praznik!" Mozda gresim ali meni se cini da to uopste ne boli.
vishnja92 vishnja92 21:50 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

Ali ljudima koje neces da povredis i koji su ti iz najbolje namere i cista srca rekli "Hristos se rodi!" treba mozda odgovoriti radosno i bez ikakvog prenemaganja "Srecan vam praznik!" Mozda gresim ali meni se cini da to uopste ne boli.

naravno da ne boli: takvih bude 1-2 skoro svake godine, i takvima odgovorim sa "Hristos se rodi" bez problema i radosno (i verovao ili ne: zato sto se u tom momentu zaista i rodi: pateticno ali istinito). ali sav ovaj cirkus i pritisak je sasvim druga stvar.

edit: skratila komentar.
Doctor Wu Doctor Wu 22:47 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

jel mislis da se ne istresa posteljina iz ovakvih blogova?

joj, sta ti sad ovo znaci?
vishnja92 vishnja92 23:24 06.01.2010

Re: Sta fali Bozicu?

i ovaj sam skratila
Inner Party Inner Party 14:09 06.01.2010

Wiki, naslovna strana

Today's featured article
A Badnjak saleswoman at Kalenić Marketplace, Belgrade, Serbia

The badnjak is a log brought into the house and placed on the fire on the evening of Christmas Eve, a central tradition in Serbian Christmas celebrations. The tree from which the badnjak is cut, preferably a young and straight oak, is ceremonially felled early on the morning of the Eve. The felling, preparation, bringing in, and laying on the fire, are surrounded by elaborate rituals, with many regional variations. The burning of the log is accompanied by prayers that the coming year brings food, happiness, love, luck, and riches. It commemorates the fire that—according to folk tradition—the shepherds of Bethlehem built in the cave where Jesus Christ was born, to warm him and his mother throughout the night. Scholars regard the ceremony as inherited from the old Slavic religion. As most Serbs today live in towns and cities, the badnjak is often represented by a cluster of oak twigs with which the home is decorated on Christmas Eve. Since the early 1990s, the Serbian Orthodox Church has, together with local communities, organized public celebrations on the Eve in which the badnjak plays a central role. (more...)


http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Treba slaviti ili bar biti ljubazan prema onima koji slave.
Hristos se rodi!
blogovatelj blogovatelj 15:57 06.01.2010

Re: Wiki, naslovna strana

bar biti ljubazan prema onima koji slave


Stvar opste kulture...
Dawngreeter Dawngreeter 14:33 06.01.2010

Apsolutno

Mrzim cestitke cak i za Novu godinu, a posebno za bozic. A onda jos posebnije za nepismenu novu godinu, u narodu poznatu kao srpsku novu godinu. Na cestitke odgovaram sa "nije". Za cestitke mailom ili porukama zapamtim posiljaoca pa mu cestitam narednih par meseci sve opskurne africke i azijske praznike koje mogu da iskopam. Sto je dovelo do toga da sam ovu godinu prosao sa samo dve cestitke sve zajedno te pomenuti metod preporucujem svima kao vrlo efikasan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana