Društvo| Muzika

Sve je lako kad si neprilagođen - osamdesete

pape92 RSS / 07.01.2010. u 15:44

t6t9wg.jpg Bili smo zbunjeni. Bili smo nepokolebljivi. Bili smo razuzdani, bili smo dobra deca. Imali smo velika očekivanja i mali broj reči da ih objasnimo. Dečaci još nisu počeli da izgledaju kao muškarci zbog paučine koja ime je rasla ispod nosa, a devojčice nisu izgledale kao žene jer su se oblačile kao dečaci. Bili smo srednjoškolci i upravo smo počeli da trošimo pretposlednju deceniju XX veka.

Moje zanimanje za devojčice koje se nisu oblačile kao dečaci (a koje su mahom išle u Osmu) poklopilo se sa pojavom pesama o njima. Ne tvrdim da je nemoguće zaljubiti se uz «tako ti je mala moja« ukoliko ste iz Lukavice, no ukoliko niste potrebno vam je nešto drugo. Nešto zbog čega će vam se školska drugarica učiniti prepunom ruskog šarma (ma šta to bilo, ali je vezano za papaljudnjij kružok, ma šta opet to bilo), ili takvom da više ne možete da učite k'o pre, ili ćete izludeti zbog devojaka u letnjim haljinama, ili zbog velikih i žutih, a u poslednjem stadijumu, zbog svih lepih žena koje prolaze kroz grad. Novi talas je zbacio okove oličene u zagušljivim mestima poput zadnjeg sedišta automobila ili pojavama kao što je žena und Drina bez filtera.

Biti srednjoškolac, što zna svako ko ima školsku spremu višu od osnovne, je mučna rabota. No svima kojima su kroz taj ponižavajući stadijum prolazili početkom osamdesetih, posao je bio olakšan onim što se obično zove duhom vremena. Duhom i dahom - poput nekog iz reklame za pastu za zube, ni ovaj nije trajao dugo, ali mu je početni mah bio prilčno osvežavajući. Nije bitna tačka odakle bi se on počeo opisivati. Ukoliko bih pisao iz Zagreba, pisao bih o atmosferi očekivanja da se nešto dogodi, zgusnutoj u geografji uskog prostora između jedne poslastičarnice i jedne kafane, i o čudu da je nešto zaista i počelo da se događa. Iz Beograda, javio bih o sličnoj pojavi uz drugačiji lokalni koloritet, i mogao da po ko zna koji put elaboriram tezu o dva grada koja spaja manje vidljiv sud nego što je to korito reke Save, ali zato ništa manje stvaran. Imao sam tu sreću da budem u neposrednoj (toponimskoj) blizini arterija tog suda. Odlučio sam da ignorišem Šuvarov školski sistem koliko je to bilo moguće, i da odmah posle osnovne odaberem školu u kojoj sam nameravao da provedem i prvi i drugi deo onoga što se tada zvalo usmereno obrazovanje. Izbor je pao na malu gimnaziju u blizini Kalenić pijace, i tako sam dospeo među cvikeraše iz centra. Mnogo sam ih zavoleo. Bilo ih je i takvih koji su uspeli da mi objasne šta znače grafiti koje sam viđao na putu od stanice trole kod Trandafilovića do škole, a na kojima je pisalo Dečaci, ili Margita je dečak. Oko deset godina kasnije ću na skoro istom mestu, i sa mnogo manje ambicija od pisaca ovih (kažu) prvih beogradskih grafita napisati svoj jedini, poruku za devojku koju sam zvao Džesi. Teritoriju unutar linije Stari Dif - Kalenić - Bulevar (fakuteti) - Slavija, što zbog škole što zbog posla, a malo i zbog Džesi, neću napuštati sledećih 30 godina.

Klincima se uvek čini da je svet mlad, ali bilo je objektivnih dokaza da ovaj put nešto sa svetom zaista nije bilo po starom. Možda je u pitanju bila neka vrsta olakšanja. Bilo je roditelja koji nisu puštali svoju decu u školu u danima posle Titove smrti: ideja da je Tito jedini držao Jugoslaviju na okupu je poput zle slutnje tinjala u porodicama koje su pamtile rat. (Pomislite da je od kraja rata do 1980. proteklo tek nekoliko godina više nego od tada do danas).
Samo deset godina kasnije, strah će zameniti euforija oko iste stvari. No najpre je stiglo olakšanje - neće biti frke. Evo ih fudbaleri Crvene Zvezde i Hajduka zagrljeni u suzama na Poljudu, skupa sa celim stadionom, suze u Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu i naravno Beogradu. Čovek bi pomislio da je to Jugoslavija, a ne njen predsednik, bila ta koja je bila oplakivana. Pokazalo da je plač bio preuranjen, ljudi su odahnuli i nastavili da se bave svojim poslovima. Tvrdim, to bi radili i danas, bez prekida za odlaske na mitinge podrške ili da zaduže haubicu, da su ih pustili na miru. »Oni«...pojavljuju se od mesta poput filmova američkog crnog talasa kao reč izgovarena šapatom paranoika, pa do pesme »Kontrolori« (1981) grupe Beograd. A mi? Muškarci, žene i deca koji su naseljavali Jugoslaviju, pa, mi - kako ko tih ranih osamdesetih. Iako je konstatacija da je neuporedivo više slušalaca imala muzika koja se kretala u okvirnom rasponu od Lepe Brene do Magazina (i da je to stoga pravi zvuk osamdesetih), smatram ovu činjenicu gotovo beznačajnom u poređenju sa uticajem novog talasa. Ne samo što je novi talas «kao takav« izravno slušala brojna mlađarija, on je uticao i na svu ostalu muziku. Najpre, samim svojim postojanjem činio ju je podnošljivom. A onda, uticao je da i defakto bude podnošljiva, daleko od destruktvnih vrtloga u koju će bti uvučena kada mesto Magazina i Parnog Valjka zauzmu Ceca i Ivan. Igram se mišlju da se početkom osamdesetih svet učinio mladim i slušaocima Novih Fosila, toj više semantičkoj doli muzičkoj parodiji novog vala. Bez obzira što je jedan od »onih« izjavio da su mu Fosili uz Magazin, dva kolosa čiji se pad poklopio sa sveopštim, grupa koju najradije sluša. Nema pitanja šta je starije, užasna muzika ili užasan svet. I nije prvi put da su inženjeri novog sveta zajedno sa starim pokopali i njegove manifestacije u kojima su nastavili da uživaju, ili da ih se sa izvitoperenom setom sećaju. Ko zna, možda je Slobodan Milošević, i pored (zaradi?) ljubavi prema pesmama poput »Jer ja sam skitnica« (J. Zlokić, 1985) osetio da je svet ponovo mlad. Samo je imao drugačije planove sa njim od nas.

Naši su planovi, vraćam se na nesretno društvo adolescenata sa početka osamdesetih, bili znatno bezazleniji. Budućnost je izgledala svetlo, a sadašnjost, ako izuzmemo probleme sa ne baš najčistijim tenom, uzbudljivo čak i ako nismo mogli da se pohvalimo da u njoj učestvujemo više negoli posmatrači. Jer, gledali smo iz prvog reda. Možda je najznačajniji utisak bio taj da smo deo sveta. Ne na onaj način na koji se to danas podrazumeva, jer je globalizacija izmenila značenje ovog pojma, već na sledeći: svet ima dobre filmove, imamo ih i mi. Svet ima dobru muziku, imamo je i mi. Nisu nas zanimale fudbalske lige u Engleskoj, nego naša (a kada je sve već otišlo dođavola - srce da ti se cepa, dobili smo i fudbalsku reprezentaciju). Cinik bi primetio da se od toga ne živi, no upravo se od toga jeste živelo. I pomalo od MMF-a.

Prljavo Kazalište, Film, Idoli, Disciplina, Haustor, Orgazam, Ekaterina. Azra. Različitost - to je ono što se opaža na prvi pogled, različitost u zvuku, imidžu, tekstovima, onome što su hteli od sebe i onome što su postali. Ipak, sve ih je vukla ista sila. »Naša su vesla gitare«, primetiće patetično Jura Stublić u svom nagriženom stadijumu pred kraj ozbiljne karijere. Očigledno, sila koja se manifestovala u novom talasu, možda jer je bila neočekivana, ni izdaleka nije bila dovoljna da razreši sve. Kada je to postalo jasno, novi talas je postao žurka više nego uzvik nade. No tih prvih godina uzvik je bio visok kao kuća...kao reči »moje ime je Davorin Bogović« (a ne neki tamo nick). Bilo o svetu ili o devojkama, pesme su se pevale sa uskličnikom na kraju. On je bio tu čak i kada su reči bile opuštajuće i nepretenciozne, a muzika vas terala da kroz poluzatvorene oči planirate navigaciju do luke za uplovljavanje vašeg broda. Haustor nije imao previše hitova (a moštvo sjajnih stvari) ali je imao najveći. Plus je naterao mnoge devojke da zamene svoj »petstokec« za nešto neuporedivo lepše. Na suprotnoj strani ovog ležernog prihvatanja sveta onakvim kakav jeste, prepun devojaka u letnjim haljinama, stajao je na vrhu svoje zgrade enfant terrible po imenu Koja, upozoravajući one još ljuće od njega da ne bacaju betonske table odozgo. Između je ležao novi talas. Njegovu središnu struju su bez sumnje činili Film i Idoli. (Azra je priča za sebe). Jura Stublić je oličenje onoga što bi se dalo prepoznati kao »prigradski ljakse« ali ako bi u neko drugo vreme izrastao u svadbarskog pevača, u svoje je postao vođa najpopularnije novotalasne grupe. Ko je slušao album iz Kulušića, ne može reći da je to nezasluženo. Postoji neka vrsta neizveštačenosti koja je lakše polazila za rukom zagrebačkim nego beogradskim bendovima. Stublić je bio momak iz Sesveta željan slave, večito pripit, i takvim se i prikazivao. Kako je uspevao da ova kombinacija izgleda šarmantno, ostaće misterija. Pokazalo se da ima dara da napravi pesmu. Dodajmo tu moćan glas (otac mu je bio operski pevač) i dobili smo mešavinu koja je Film lansirala u orbitu. Danas se malo ko vraća stvarima Filma: rokenrol, saksofonske solaže i vruć nastup su jednostavno demode.
jura2hki3.jpgOno što je Film pozajmio od Zagreba, Idoli su od Beograda. Nazovimo to osećajem za trenutak. Suprotno, ali komplementarno Filmu, Idoli su bili sve samo ne neizveštačeni, a takvi su bili sa namerom. Treba li reći, uspešnom. U ovom pogledu su, paradoksalno, zapravo iskreniji od Filma: bili su prilagođeni tamo gde je Stublić zapomagao kako tobož nikako nije (pesma »Neprilagođen« je naravno odlična, kao večiti moto buntovnika bez razloga; ako je neko to bio bez razloga, bio je to Jura). Stvari Idola sa njihovog maksi singla (»VIS Idoli«*) su danas rezervisane za izvođenje na radio stanicama sa evergrin muzikom. Mogle bi se nazvati šlager novim talasom. Malo kome nisu drage. Šum vala, pesma čempresa, lice mi tone do Jadrana. Gde su zasluženo krstarili tog prvog leta skupa sa Filmom, svirajući po letovalištima.

Film i Idoli ostaće upamćeni kao grupe koje su novi talas sprovele do naroda, pa makar on ne bio toliko mnogoljudan koliko nam se tada činilo. Barem smo osećali da smo zajedno...kao da se to nekome nije dopalo.

__________________________________________________________________________________________________

*

»VIS Idoli« je prodan u 200 hiljada primeraka. Poređenja radi, »Kokolo« Magazina je otišao u nakladi od 170,000. Zauvek nedostižan u polju popa ostaće Danijel - 700,000 za »Džuli«; malo više, za jedan tiraž Filma u Kulušiću, prodaće Lepa Brena sa »Mile voli disko«.

Crtice iz 1981

Vreme antentata: na Papu, na Regana, na Sadata

Prvi put u upotrebi reč „internet"

178 ljudi je poginulo kada se blizu Ajačija na Korzici srušio jugoslovenski DC 9

Umro Miroslav Krleža

ELEKTRIČNI ORGAZAM
LABORATORIJA ZVUKA
CLASSIX NOUVEAUX
HAUSTOR
ŠARLO AKROBATA
THE GANG OF FOUR, ovo je spisak učesnika koncerta u Zagrebu na kome naravno nisam bio...

...zagledan u ogledalo, pitajući se ne toliko šta je iza, koliko da li treba da počnem da se brijem.

 

******************************************************************************************

 

Svima koji su rođeni na današnji dan želim srećan rođendan! 

 



Komentari (332)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 15:58 07.01.2010

ha!

evo uživancije!
pape92 pape92 17:57 07.01.2010

Re: ha!

Ovo mi se ponekad desi - samo što postavim blog upadnem u mašinu (danas - poseta) i "zaboravim" na komentare. Što kažu u nas, ne zamerite.
gordanac gordanac 16:06 07.01.2010

odličan...

..skroz
ali neću ni reč o muzici i "mustrama" drugih vrsta - samo o Krleži

Miroslav Krleža, 07.07.1893. - 29.12.1981.

Lepo što si ga pomenuo, baš lepo.



"Gospoda Glembajevi" su opet - u školskoj lektiri, ovde.
Eto.
blogovatelj blogovatelj 17:00 07.01.2010

Re: odličan...

gordanac
..skrozali neću ni reč o muzici i "mustrama" drugih vrsta - samo o KrležiMiroslav Krleža, 07.07.1893. - 29.12.1981.Lepo što si ga pomenuo, baš lepo."Gospoda Glembajevi" su opet - u školskoj lektiri, ovde.Eto.


Meni je "Na rubu pameti" najbolji hrvatski roman i jedan od najboljih na sh jeziku.

A pazi ovaj citat

"Može se, kad se hoće, ako se hoće tako, da pucaju kosti onima koji tako neće."
djole63 djole63 16:20 07.01.2010

Uf Pape ...

... procitao jednom, sad idem ponovo, ali polako.
Razvaljuje. Flashback, time-travel, reload, ... you name it.

Meni su osamdesete pojam odrastanja, emocija, toliko toga lepog sto mi se u zivotu desavalo, sto je opet bilo najobicniji zivot jednog BG-tinejdzera. Iako "fazno" kasnim za tobom dve godine, sve sto pricas u potpunosti je bilo primenljivo i na moju generaciju. Hormoni valjda - cesto to na taj nacin pokusavam da objasnim.

Sve najbolje

P.S. Nisi bio u BG oko NG?
pape92 pape92 18:05 07.01.2010

Re: Uf Pape ...

Nisam, ovoga puta...što se tiče generacija, osamdesetim su bile zahvaćeni mnogi - u krajnjoj liniji ta je decenija trajala celih deset godina!
blogovatelj blogovatelj 18:30 07.01.2010

Re: Uf Pape ...

u krajnjoj liniji ta je decenija trajala celih deset godina!


Za razliku od drugih decenija koje su bile krace od nje
pape92 pape92 18:46 07.01.2010

Re: Uf Pape ...

Ili duže...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 07.01.2010

Re: Uf Pape ...

Razvaljuje. Flashback, time-travel, reload, ... you name it.

sve je reko djole
ja sam osamdesetih zavrsila srednju, posla na fakultet, uzivala, zivela punim plucima ...
a onda su nam isekli krila devedesetih.

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:03 08.01.2010

Re: Uf Pape ...

osamdesetim su bile zahvaćeni mnogi

Mi iz pedesetih smo baš uživali.

Usput, dali smo vam Idole
gaston92 gaston92 11:45 08.01.2010

Re: Uf Pape ...

ja sam osamdesetih zavrsila srednju, posla na fakultet, uzivala, zivela punim plucima ...
a onda su nam isekli krila devedesetih.


Ja sam 80-ih krenuo u srednju skolu, a posle su nam isekli krila 90-ih. Zato pamtimo da mi nikada nikome to ne uradimo !
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:51 07.01.2010

Osamdesete, let bez naslova

Od 1980. do 1990. godine istorija nam je dala kredit, koji smo sjajno potrošili! Bili smo veći od države u kojoj smo rodjeni i u kojoj smo rasli, a ispostavilo se da smo bili i mudriji i talentovaniji od budućnosti koja je sledila!
pape92 pape92 18:33 07.01.2010

Re: Osamdesete, let bez naslova

I bilo smo slabi. Nije bilo moguće suprotstaviti se devedesitim. Ostaje da se razmotri da li smo bili slabi jer smo bili malobrojni, ili nezainteresovani, ili premladi (genaracija koja je doživela osamdesete kakvim ih ja pamtim je bila premlada da zauzme značajna mesta u državi)...ovaj spisak šta smo sve bili i šta sve nismo bili može da ispadne podugačak. Ili jednostavno - a ovaj zaključak ne isključuje prethodne - nismo imali sreće da nam istorijske okolnosti idu na ruku, pa ostasmo slamka među vihorima.
Unfuckable Unfuckable 21:34 07.01.2010

Re: Osamdesete, let bez naslova

Ostaje da se razmotri da li smo bili slabi jer smo bili malobrojni, ili nezainteresovani, ili premladi (genaracija koja je doživela osamdesete kakvim ih ja pamtim je bila premlada da zauzme značajna mesta u državi)

moguće je samo da smo bili malo neiskusni
drfaz011 drfaz011 00:43 08.01.2010

Re: Osamdesete, let bez naslova

Filip Mladenović
Od 1980. do 1990. godine istorija nam je dala kredit, koji smo sjajno potrošili! Bili smo veći od države u kojoj smo rodjeni i u kojoj smo rasli, a ispostavilo se da smo bili i mudriji i talentovaniji od budućnosti koja je sledila!

nisam siguran u to.mozda talentovaniji u muzici i filmu,jel ovo sto se danas radi ovde..ovo je zivi shit.ali te generacije,njihovi roditelji i sistem,nisu mpgli da razumeju da se zloduh komunizma raspada,Yuga raspada,a umesto demokratije probali su pomocu laznog nacionalizma(gle,komunisti i nacionalizam!??)da sacuvaju privilegije i vlast.

tu je cela poenta.
Bili Piton Bili Piton 17:20 07.01.2010

Secam se



odlicno tog zimskog jutra kada su vesti Studija B zapocele bez uobicajenog bubnjarskog fill-a i signala u brassu, vec, na suvo - udarna, sumorna vest je bila, naravno, o prepunom Adrijinom carteru (tada jos uvek Inex Adria Aviopromet) koji je, u gadnim vremenskim uslovima, udario u brdo nadomak slabo opremljenog aerodroma u Ajaciju....iskreno smo zalili za izginulim zemljacima, prirodno bio je proglasen i dan zalosti.

Classix Nouveaux svirali su i u Pioniru, sa Xenijom kao predgrupom. U publici je bilo i nekoliko tip-top sredjenih novih romanticara, sto je za ono vreme bilo prilicno riskantno - verovatno bi bilo i danas.

pape92 pape92 18:11 07.01.2010

Re: Secam se

sredjenih novih romanticara, sto je za ono vreme bilo prilicno riskantno - verovatno bi bilo i danas.

Danas...danas maltene ne smeš u trolu sa Iphone-om da te ne proglase za...i onda...a kamoli ta vrsta rizika (koja je, što jeste jeste, oduvek bila prisutna).
Unfuckable Unfuckable 20:06 07.01.2010

Re: Secam se

Classix Nouveaux svirali su i u Pioniru, sa Xenijom kao predgrupom. U publici je bilo i nekoliko tip-top sredjenih novih romanticara,

ih, a da vidiš društvanceta koje je došlo da vidi Anoda Rouge kao predgrupu Dugmićima u Pioniru februara '81, sa Vejvodom na gitari i debitantkinjom D.Šarić na vokalu
majkomila
Bili Piton Bili Piton 20:10 07.01.2010

Re: Secam se



Anoda je jednom svirala u Dadovu, tu sam bio - sa vrlo mladjahnom Saric, koja je tada isla na ekstra casove solo pevanja kod madam Biserke Cvejic u Mokranjcu....

Takodje prvi nastup prve postave Zane je bio u Dadovu, zamalo sam ostao pred vratima.
Unfuckable Unfuckable 20:28 07.01.2010

Re: Secam se

margos margos 19:48 11.01.2010

Re: Secam se

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:25 07.01.2010

Uh Pape

Uh Pape, razbi me, odcmizdrih malo ovaj tvoj blog iako nismo baš generacija...
Što reče Đole63: Razvaljuje. Flashback, time-travel, reload, ... you name it.

Troll o Filmu

Za (nesrećnu) Novu 1991. kum mi jedini i ja dobijemo da radimo emisiju domaćeg rock bloka za novogodišnji program TVNS (on reditelj, ja scenograf). Budžet? Što jeftinije. Sponzor? Camel Trophy. U čemu se sastoji sponzorstvo? Daće nam onaj jedan Land Rover da ga slikamo. Mo'š mislit'. Uzgred, to čudo je jezivo teško voziti. Elem, odlučujemo se da celu emisiju uradimo u fabričkoj hali Pobede (koliko se sećam proizvodili su radne mašine i sl.). Snimanje noću, jer ionako odaaavno treća smena nije radila. Scenografija? Pa... čitava, vrlo fotogenična hala + 6 specijalno napravljenih velikih (3x5m i slične dimenzije) paleta za viljuškare kojima ću u raznim delovima hale praviti razne "bine" (dobili na raspolaganje 6 viljuraškista, majstora. Uzgred, voziti viljuškar – loodilo!). Svaku stvar ćemo raditi kao poseban spot, a to će povezati najave Marine Fratucan i još jednog tipa čijeg imena se ne sećam. Učesnici? Svašta je tu bilo, od YU grupe, Bajage, Partibrejkersa (link na spot iz emisije), preko Galije, Balaševića, Crvene jabuke, Kakadu luka do Filma. Rečju, papazjanija.

Umesto grupe Film na snimanju se pojavljuju Jura i još jedan momak (da me pečeš da me sečeš ne znam, mislim da je bio saksofonista). Pa jebo te, kako da snimimo spot sa dva čoveka umesto grupe? Jura, jedva se drži na nogama i ne skida naočare za sunce po mrklom mraku, se smeška i objašnjava kako su momci zauzeti, ali eto mi smo tu... U zilion dublova snimamo krupnjake (samo ruke se vide) instrumenata koje je mahom svirao taj drugi momak. Blaga osveta što nas je spalio se sastojala da Juru stavimo na paletu viljškara koji će ga podići do max. visine (3-4m), tako da nam "izroni" u kadar odozdo, kamera je bila na nekoj unutrašnjoj terasi hale. Mada nestabilan na nogama, stoički je podneo... Pesma koju smo snimali:




Svima koji su rođeni na današnji dan želim srećan rođendan!

pape92 pape92 18:45 07.01.2010

Re: Uh Pape

Čudo Jura nije pričao o "narandžama", to mu je bila omiljena tema tih poslednjih godina. Naravno, njegova muzika je u to vreme bila uveliko bezvredna...za razliku od Partibrejkersa. Dobro ste uradili spot, znam ga i od ranije.
Uzgred, učestvovao sam u trkama viljuškara 1986 u Vardištu. Tada sam takođe prvi i poslednji put vozio viljuškar. Nije bilo povređenih. Ludilo je blaga reč.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:03 07.01.2010

Re: Uh Pape

Uzgred, učestvovao sam u trkama viljuškara 1986 u Vardištu. Tada sam takođe prvi i poslednji put vozio viljuškar. Nije bilo povređenih. Ludilo je blaga reč.



P.S. Ona magla u spotu Partibrejkersa nije pirotehnika, nego prava magla koja ulazi u halu [odvratno smo se smrzavali na tom snimanju i beskrajno uživali u tom poslednjem vozu (bili smo toga itekako svesni) u kome okupismo grupe sa svih YU prostora]
Unfuckable Unfuckable 20:08 07.01.2010

Re: Uh Pape

Uh Pape, razbi me, odcmizdrih malo ovaj tvoj blog

pape ga je - po običaju - razbucao u paramparčad, ovo me jako podseća na mini LP Idoli / Film, otprilike taj nivo rasturačine
debau debau 23:37 07.01.2010

Re: Uh Pape

"Svijet je naranča..."
mirelarado mirelarado 18:29 07.01.2010

Одличан текст - опет :)

Sve je lako kad si neprilagođen - osamdesete
Haustor nije imao previše hitova (a moštvo sjajnih stvari) ali je imao najveći. Plus je naterao mnoge devojke da zamene svoj »petstokec« za nešto neuporedivo lepše.


Хаустор




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:42 07.01.2010

Re: Одличан текст - опет :)

Sve je lako kad si neprilagođen - osamdesete
Jura Stublić je oličenje onoga što bi se dalo prepoznati kao »prigradski ljakse« ali ako bi u neko drugo vreme izrastao u svadbarskog pevača, u svoje je postao vođa najpopularnije novotalasne grupe. Ko je slušao album iz Kulušića, ne može reći da je to nezasluženo. Postoji neka vrsta neizveštačenosti koja je lakše polazila za rukom zagrebačkim nego beogradskim bendovima. Stublić je bio momak iz Sesveta željan slave, večito pripit, i takvim se i prikazivao. Kako je uspevao da ova kombinacija izgleda šarmantno, ostaće misterija.

Ево како је Џони ово исто кроз глазбу рек'о.
intrepid intrepid 18:55 07.01.2010

Re: Одличан текст - опет :)

"Moje je ime Davorin Bogović, a ovo sve oko mene je crno-bijeli svijet."


The Clash - "London Calling"

pocetak osamdesetih, beograd, kasarna na banjici, odlazak na pice u papagaj i galeriju. pedja konobar u papagaju (jos ga se secam)..i to je to. nezaboravno vreme.
Lionsgate Lionsgate 19:00 07.01.2010

Re: Одличан текст - опет :)

The Clash - "London Calling"

Ehhh, sta ti je nostalgija . . . juce i danas sam pustao taj album cak tri puta. Povod - susret sa drugarom iz tog doba, iz tog sveta . . . i jos smo isti samo malo deblji, belji (celaviji), sa malo manje energije.
intrepid intrepid 19:38 07.01.2010

Re: Одличан текст - опет :)


london calling je za mene apsolutno najbolji album svih vremena.

drago mi je da i ti slicno mislis...ipak smo mi bili srecna generacija sto smo bili mladi u to vreme.












.
Lionsgate Lionsgate 23:21 07.01.2010

Re: Одличан текст - опет :)

london calling je za mene apsolutno najbolji album svih vremena.

drago mi je da i ti slicno mislis...ipak smo mi bili srecna generacija sto smo bili mladi u to vreme.


Naravno, meni je cak zvono na mobilnom uvodni rif na naslovnoj numeri sa toga albuma . . . rezervna melodija mi je Bowijev Rebel
Lionsgate Lionsgate 19:06 07.01.2010

Malo podsecanje . . .

ali svezijeg datuma, blogerskog: nekad je pocivsi bloger Dule Glavati Nedeljkovic pisao sjajne blogove na temu urbanog Beograda s' kraja '70-tih i pocetka '80-tih i muzike uz koju smo odrastali. A onda je umro kao bloger i u nekoj drugoj reinkarnaciji se pojavio kao skriboman . . .
dirtyharry dirtyharry 19:06 07.01.2010

Odlično

iako sam bio balavac tada, slušao sam i nove valove u pelenama



Preporuka.
Bili Piton Bili Piton 19:12 07.01.2010

Re: Odlično

dirtyharry
iako sam bio balavac tada, slušao sam i nove valove u pelenama


Sto je mozda jos lepse, poznajem neke danasnje "balavce" (iz moje perspektive, razume se - mislim na dvadesetogodisnjake, pa cak i mladje) - koji skupljaju YU pop-rock, slusaju ga, cuvaju i dive mu se - i teraju me da im pricam i zapitkuju "kako je sve to nekoc bilo"
Doctor Wu Doctor Wu 19:23 07.01.2010

Kad si mlad

najbolja stvar Filma a najbolja stvar YU new wavea, po meni, Ne pitaj za mene, Patrole (ZG odgovor na Police).
Bili Piton Bili Piton 19:34 07.01.2010

Re: Kad si mlad


Da, par suptilnih ali prepoznatljivih Roxanne-influenced momenata (ali ovo je manje svedeno, sa vise mejkapa i razradjenije)



Unfuckable Unfuckable 19:38 07.01.2010

Re: Kad si mlad

najbolja stvar Filma.

a Deep Coma ???

mada Odvedi me iz ovog grada je isto jaaako ok.
I - Trgovci srećom
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:52 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Doctor Wu
... najbolja stvar YU new wavea...

Шта год ко мислио, али ова МАНДОЛИНА (1983) изазивала је тада помаму, нарочито код јужњака.

П.С.
"ЦИТАТНОСТ" као поступак, дошла су већ била модерна времена.
Doctor Wu Doctor Wu 19:52 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Bili Piton
Da, par suptilnih ali prepoznatljivih Roxanne-influenced momenata (ali ovo je manje svedeno, sa vise mejkapa i razradjenije)

Renato Matessi, totalna dijabola, ali ovo je stvarno super pesmica. Inace su Police ostavili dosta dubok trag u tom nekom tzv YU new waveu. Cak je i Vlatko Stefanovski pokusavao tako da uleti u voz a cini mi se da je bio neki Zg bend Parlament u kome su mladi napaljeti purgeri isli okolo sa izblajhanim kosama. Koliko se secam i Du Du A je u pocetku furao taj fazon.
Bili Piton Bili Piton 19:59 07.01.2010

Re: Kad si mlad


Ako dobro pamtim i La Fortunjerosi su bili bliski tom zvuku (a bili su i trio) - samo su se vizuelno furali drugacije....ali ne mogu da im prizovem u secanje sad bas ni jednu stvar....nije ih mnogo ni bilo, mislim.

edit - od ZG "class B" bendova sam voleo Karlowy Vary - narocito mi je bilo simpa to sto niko u Zagrebu nije hteo da im objavi album, pa je to uradio PGP. Ima par takvih slucajeva.
Unfuckable Unfuckable 20:01 07.01.2010

Re: Kad si mlad

ali prepoznatljivih Roxanne-influenced

ako pričamo o istoj Roxanne, vredi poslušati "Prokleto ljut" sa trostrukog živog Azre, da vi'š uticaja...

ps : Brajoviću, slušao si Dugme i plašim se da slijedi dekapitacija tupim sječivom ili pak prezentacija kratkog spota "Milosrdni Wu"

ps2 : Parlament - "Afere", svirao mali Zalepugin, beše?
Čist Polis - influens
Bili Piton Bili Piton 20:05 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Ne, Zalepugin junior je bio u La Fortunjerosima....
Doctor Wu Doctor Wu 20:06 07.01.2010

Re: Kad si mlad

(a bili su i trio)

I Piloti su bili trio, ali Kiki je bio umislio da je srpski Weller, .
Cak su mi i tekstovi bili, ono, blago klasno osvesceni (iako mi Maxa provalio da ih je zapravo pisala Marina Tucakovic).
Doctor Wu Doctor Wu 20:08 07.01.2010

Re: Kad si mlad

ps2 : Parlament - "Afere", svirao mali Zalepugin, beše?

Ma, ja mislim da oni nisu otisli dalje od Perinih Singlova u Dzuboksu.

Bio je i onaj deciji bend iz Cakovca, kako su se oni zvali?
E, a sada se upravo setih druge najbolje stvari YU new wavea: Split at night.
Unfuckable Unfuckable 20:09 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Kiki se ložio na The Who,cijenim
mada, ima tu i Wellera
Bili Piton Bili Piton 20:13 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Doctor Wu


Bio je i onaj deciji bend iz Cakovca, kako su se oni zvali?


Stidljiva ljubicica, iz Vrbovca su bili. Imali su bubnjarku.

Ja sam odmah odlepio na prvi singl Metka, "Sijavica" - malo narodnjacki, ali zestoko. Za Diskoton, mos misliti.
Doctor Wu Doctor Wu 20:15 07.01.2010

Re: Kad si mlad

edit - od ZG "class B" bendova sam voleo Karlowy Vary - narocito mi je bilo simpa to sto niko u Zagrebu nije hteo da im objavi album, pa je to uradio PGP. Ima par takvih slucajeva.

PGP je stalno pokusavao da doaka Jugotonu jer su im ovi maznuli i Idole i Orgazam i Skripac, pa i Olisku Mandica, u jednom trenutku, i Riblju Corbu. Mislim da su oni izdali i Fit.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:17 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Unfuckable
ps : Brajoviću, slušao si Dugme i plašim se da slijedi dekapitacija tupim sječivom ili pak prezentacija kratkog spota "Milosrdni Wu"

Ма, сажалиће се Доктор, најпре стога што сам покушао да се присетим мејнстрима, јер нови талас био је реакција и на њега. Бијело дугме нисам слушао до септембра 1984, када сам се обрео у војсци у Нашицама, Славонија, република Хрватска; у спаваоници су ми открили цео њихов опус, наравно уз хитове типа Нећу, нећу дијаманте, суво злато ни брилијанте... и Мали мрав. Ништа од овога што ми спомињемо није се пуштало.
Bili Piton Bili Piton 20:19 07.01.2010

Re: Kad si mlad



Wu - To je bilo zbog Sinise Skarice koji je bio posvecen Jugotonov A&R man - jednostavno, nudio je bolje uslove bendovima, a imali su i jacu distribuciju za celu Jugu. PGP je uvek svoje najvece tiraze imao od narodnjaka pa ih se dugo cela stvar nije ticala - dok se nisu dosetili da pokusaju da pariraju.

Interesantan detalj - kad je Suzy bankrotirao, PGP je hteo da otkupi sve njihove licence (a imali su sjajne - Warner Bros, WEA, Elektra, da ne redjam sada, sve ono sto je mnogo kasnije postao BMG entertainment) - ali ih je u poslednjem trenutku potukao Jugoton uzevsi ih pod svoje.
Doctor Wu Doctor Wu 20:22 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Бијело дугме нисам слушао до септембра 1984, када сам се обрео у војсци у Нашицама; у спаваоници су ми открили цео њихов опус, наравно уз хитове типа Нећу, нећу дијаманте, суво злато ни брилијанте... и Мали мрав.

A Jednoj zeni za secanje dugo i besmrtni Jasar?
Unfuckable Unfuckable 20:31 07.01.2010

Re: Kad si mlad

и Мали мрав.

troll, odma' :
ael se seća neko kako su Nadrealisti odradili obradu tog spota, sa sve Đurom u akciji.
Mrak
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:18 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Doctor Wu
A Jednoj zeni za secanje dugo i besmrtni Jasar?

Види се ко је прави познавалац... Не бих баш да разводњавам тему, али сам се баш био упро да се сетим шта је била паралелна сцена ове о којој Папе пише. Ја сам, тих година, ишао мање више на све београдске концерте ове сцене, а дошавши у војску у гарнизонском оркестру наследио сам на гитари славног Сеада Липовачу из Дивљих јагода (иначе, везе немам са гитаром, али и то је био одраз наше ЈНА). Дакле, изводио сам тадашње хитове, али данас се једино сећам да сам у неком славонском селу пет пута заредом, на бис, свирао пред распомамљеном публиком нумеру Тике-тике-тачке-нема-више-враћке... Значи, ништа Идоли, Екетарина, Ксенија, Хаустор, чак ни ЕлОрг или, напокон, мајку му, Бело дугме... већ само тике-тике-тачке?!

Изгледа да је тако било.
Lionsgate Lionsgate 21:34 07.01.2010

Re: Kad si mlad

али и то је био одраз наше ЈНА). Дакле, изводио сам тадашње хитове, али данас се једино сећам да сам у неком славонском селу пет пута заредом, на бис, свирао пред распомамљеном публиком нумеру Тике-тике-тачке-нема-више-враћке... Значи, ништа Идоли, Екетарина, Ксенија, Хаустор, чак ни ЕлОрг или, напокон, мајку му, Бело дугме... већ само тике-тике-тачке?!

I ja sam totalno nepripremljen otisao u vojsku, cak u Trebinje . . . i ubede me drugari iz voda da odem na koncert Valentina u lokalnom Domu omladine (kulture, JNA ili necega slicnoga). Sviraju ljudi svoje stvari (kojih se ja vise ne secam), sviraju Stonse ( Jumpinh jack flash), sviraju i Culture Club (Do you really want to hurt me - i danas se secam toga) ali publika skandira Elvis, Elvis, Elvis . . . jbt. koji ce im Elvis Prisli pitah se ja. A jarani pozvase na binu Elvisa Kurtovica, spec.gosta te veceri . . .
Lionsgate Lionsgate 21:55 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Eh, da . . . pitanje za Wu-a, ima covek slonovsko pamcenje . Doktore, jel se secas Beograda i Remek Depoa? Deki Stanisavljevic, Milutin Petrovic (posle toga je otisoa u Heroje ko'lko se secam) . . .

EDIT. Malo sam dzarao po "cevki" i nadjohhh . . .
Doctor Wu Doctor Wu 22:03 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Deki Stanisavljevic

Kako ne! Beograd = beogradski Human League. Nije Milutin Petrovich nego braca Bubalo. Citao relativno i-vju s navedenim. On je u Torontu, radi, izgleda, neki web dizajn, ono, na travi, spidu, ne znam na cemu, ali deluje srecno.
Bili Piton Bili Piton 22:06 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Moze i Wu ali i ja sam tu kompetentan - sta te zanima?

Za moj ukus najbolji im je bio i ostao prvi singl - TV - i demo snimak "Kontrolora" (koji je posle ponovo snimljen za album, mnogo manje dobro IMO).

edit - too late

maksa83 maksa83 22:09 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Citao relativno i-vju s navedenim. On je u Torontu, radi, izgleda, neki web dizajn, ono, na travi, spidu, ne znam na cemu, ali deluje srecno.

Deki (Deka) Stanisavljević (arhitekta po struci) je otišao početkom devedesetih u Toronto (posle potucanja i raznošenja pica po Londonima) i tamo radio kao 3D modeler, dotle da je dogurao do čif modelera u Electronic Arts za nekoliko NHL igara (NHL97 i NHL98 sigurno, verovatno i NHL99) - ko voli te sporCke simulacije. Znam da je kukao da su hokejaši debili i da ne razumeju šta treba da rade i da je onda on morao da stavlja onu motion capture opremu i da se bacaka okolo. ; )
Lionsgate Lionsgate 22:17 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Kako ne! Beograd = beogradski Human League. Nije Milutin Petrovich nego braca Bubalo. Citao relativno i-vju s navedenim. On je u Torontu, radi, izgleda, neki web dizajn, ono, na travi, spidu, ne znam na cemu, ali deluje srecno.

Hmmm, hmm, hajde da ti verujemo na rec za Milutina madaaa . . .
Deki je u Vancouveru (upoznao ga tamo), radi rendering na video igricama (ipak je on arhitekta) a i dalje stvara .
Doctor Wu Doctor Wu 22:17 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Deki (Deka) Stanisavljević (arhitekta po struci)

Da, i on i pokojna sestra mu. Mislim da je on bio generacija sa Margitom.
Eto, nije Saca bio jedini roker arhitekta.
Braca Bubalo posle, mislim, ucestvovali u zlocinu zvanom Laki Pingvini.
Lionsgate Lionsgate 22:27 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Kad vec tragam po youtubetu evo jos necega za sentimentalce . . .

Bili Piton Bili Piton 22:29 07.01.2010

Re: Kad si mlad


Ijao sad si me rasturio sa Subom (a i Budimac samo sto se nije javio s istim tekstom)...

Jos bolje od "Zle kobi" su bile "Ptice" - jos jedan ludacki dobar demo koji nije nazalost objavljen, ali se vrteo hand-made spot i to cesto.
Lionsgate Lionsgate 22:41 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Kad sam veceras u tom speedu da teramo i dalje (ne znam da li je neko vec na ovom blogu spomenuo):

Lionsgate Lionsgate 22:44 07.01.2010

Re: Kad si mlad

I najbolji muzicari iz Budimcevog grada ikada, bolji cak i od Neshe Hromog Dabe alijas Chanka

Bili Piton Bili Piton 22:59 07.01.2010

Re: Kad si mlad



E odabrao si za moje pojmove najbolju stvar s Dzakartinog prvog albuma, bravo Vidis kako mozes kad oces i s metuzalemima da se igras.

Lunina najbolja s te ploce je "Okean" - vec smo kacili puno puta - i "Nestvarne stvari" (opet, za moj ukus)
Lionsgate Lionsgate 23:03 07.01.2010

Re: Kad si mlad

Bili Piton


E odabrao si za moje pojmove najbolju stvar s Dzakartinog prvog albuma, bravo Vidis kako mozes kad oces i s metuzalemima da se igras.

Lunina najbolja s te ploce je "Okean" - vec smo kacili puno puta - i "Nestvarne stvari" (opet, za moj ukus)

Izgleda da smo metuzalemi iz istih godina a i sa bulevara revolucije 73
Ozbiljno, tek kad uronis u ovo vidis koliko toga se secas - muzika mu dodje kao gerovital. . .
Meni je Ogledalo lune vrh. . . tako je popularno da se kaze?

EDIT.
Videh dole u postovima da si ti u isao u skolu u glavnoj ulici, bulevar je bio ipak daleko za tebe. . .
Bili Piton Bili Piton 23:21 07.01.2010

Re: Kad si mlad



Bulevar je bio uncharted territory, da....ja sam sa zapadne strane (ghetto blokovi) - mada rodjen u centru....

Da pomenemo i njih...

omega68 omega68 23:37 07.01.2010

Re: Kad si mlad

ha
pa bilo je toga odavno...
pretplošle godine
Bili Piton Bili Piton 23:43 07.01.2010

Re: Kad si mlad



Ja znam i zasto sam propustio taj blog (bio u Beogradu i bez vajerlesa - sad imam i to tamo)

Dzakarta NARAVNO, zaboga.

Lionsgate Lionsgate 00:11 08.01.2010

Re: Kad si mlad

Hahaha . . . sad se setih jednog doceka N.Godine u Domu omladine, 1984/85. Svirali su Slomljena stakla, Cacadu look, Bajaga (udarni termin oko ponoci) i za kraj Skripac. Nove godine - okacio sam dole youtube. Pre tacno 25 godina, jbt . . .

ha
pa bilo je toga odavno...

Meni je promaklo
ninasimone ninasimone 00:56 08.01.2010

Re: Kad si mlad

Doctor Wu
Eto, nije Saca bio jedini roker arhitekta.

Pedja Vranesevic iz Laboratorije zvuka, takodje.
blogovatelj blogovatelj 02:55 08.01.2010

Re: Kad si mlad

а дошавши у војску у гарнизонском оркестру наследио сам на гитари славног Сеада Липовачу из Дивљих јагода


Drugi dan vojske dodje neki desetar i pita ko zna da svira bas gitaru. Ja se prijavim iako sam totalni amater. Bila im frka, odrzavala se priredba, bilo je takmicenje na federalnom nivou. Takmicenje oraca "Titova brazda"
Publika - oraci naravno. Sviram ja i bend, ali ja najgori u bendu. Stigli smo da navezbamo samo dve pesme jer je bila medjuklasa, stari bend otisao kuci, a novi nije imao vremena da se navezba. Svirali smo Dzuli od Danijela i neku RNR semu sa improvizacijama gitariste
Dan posle priredbe u vojsku je stigao neki vojnik koji je imao zavrsenu muzicku akademiju za kontrabas, pa su mene sutnuli. To je moj jedini rok koncert u zivotu na kome sam bio izvodjac.
Oraci se nisu bunili.
blogovatelj blogovatelj 07:23 08.01.2010

Re: Kad si mlad

наравно уз хитове типа Нећу, нећу дијаманте, суво злато ни брилијанте... и Мали мрав. Ништа од овога што ми спомињемо није се пуштало.


U vojsci sam bio 1986 - 87 i nisam mogao da verujem da u spavaoni za 30 ljudi samo jos jedan covek sem mene slusa EKV + jos jedan Slovenac je cuo za njih ali je slusao HM.
Sta voz povuce i vojska obuce, to stvarno nigde vise nema da se vidi.
Ostatak od 27 ljudi, slusao je ovo.





Bojan Budimac Bojan Budimac 19:00 09.01.2010

Re: Kad si mlad

Ijao sad si me rasturio sa Subom (a i Budimac samo sto se nije javio s istim tekstom)..

Neopravdano odsutni Budimac tek sad nadoknađuje gradivo i slaže se 100% sa Bilijem.

Sad kad sam bio u Bg zove me prijatelj u njegovu radio emisiju da pričamo o Subi. Odbih. Misleeem, šta da pričam? Kako smo se razbijali acidom 85/86? Kako je na Supermanu proveo sate i sate (ili se barem nama tako činilo) kod mene u špajzu (pola metra kvadratna stajaćeg prostora) igrajući kao da je u najboljem disku na svetu? (Na Pink Panteru je bio mirniji) Pa nije za radio... Možda nije ni za blog, ali jbga Flashback, time-travel, reload, ... you name it.
ninasimone ninasimone 20:01 07.01.2010

Sareni crno-beli svet

Tog perioda se secam po osecaju da smo deo sveta, a hteli smo da budemo ne samo isti nego i bolji od njega. Danas mi dodje tuzno kad cujem 'za Srbiju, ovo je super'. Dokle cemo da sebi postavljamo tako niske standarde kao da smo, boze me prosti, hendikepirani, i vecito da se merimo sa onima na dnu?
vishnja92 vishnja92 20:04 07.01.2010

pepe

tkuma mi je izginula od posla i spava sad, masem ti u oba nasa imena.

ne mogu nista drugo da kazem.
ovaj bilijev link me malo pomeo.
tekst je potpuno savrsen, kako se doterao blog b92 u poslednjih par dana jeeeeee

ps: jel zna neko gde je ?
pape92 pape92 21:41 07.01.2010

Re: pepe

Odmahujem, širokim pokretima.
drug.clan drug.clan 20:13 07.01.2010

zene i new wave

Gde su zene u jugoslovenskom new wave-u?

meni je zanimljivo kako se nikada nije pojavio pravi jugoslovenski novotalasni odgovor na Blondie, Runaways, Berlin, Eurytmics ili na Nenu ...

mozda je zana u startu pokusala nesto ali ....
Doctor Wu Doctor Wu 20:20 07.01.2010

Re: zene i new wave

meni je zanimljivo kako se nikada nije pojavio pravi jugoslovenski novotalasni odgovor na Blondie, Runaways, Berlin, Eurytmics ili na Nenu ...

Kako nije? A Margita, pa Marina koja je svirala bas u Orgazmu (po ugledu na Tinu Weymouth iz Talking heads)? Pa Bebi Dol (Mustafa), pa Marina Perazic (to je bio neki odgovor na Eurythmics), pa je onda bila Vesna Vrandecic (rijecka Xenia, iako je tekstove, cini mi se, pisao muskarac). Pa onda posle Kakadu (odgovor na Bangles)...
Bili Piton Bili Piton 20:23 07.01.2010

Re: zene i new wave

Doctor Wu
meni je zanimljivo kako se nikada nije pojavio pravi jugoslovenski novotalasni odgovor na Blondie, Runaways, Berlin, Eurytmics ili na Nenu ...

Kako nije? A Margita, pa Marina koja je svirala bas u Orgazmu (po ugledu na Tinu Weymouth iz Talking heads)? Pa Bebi Dol (Mustafa), pa Marina Perazic (to je bio neki odgovor na Eurythmics), pa je onda bila Vesna Vrandecic (rijecka Xenia, iako je tekstove, cini mi se, pisao muskarac). Pa onda posle Kakadu (odgovor na Bangles)...


Zar nije Xenia ZG bend?

A Vesna je bila u vezi s frontmenom koji je pisao i tekstove, cak se pricalo i da ju je tukao i zlostavljao - ili barem, "kontrolisao".
Unfuckable Unfuckable 20:24 07.01.2010

Re: zene i new wave

Ok, imamo žene : Zana, Vesna Vrandečić (seća li se iko Kondže?), beše li riba pevala u Parafima, Marina iz prve postave Orgazma na basu, valjda ?
Po meni, Vesna Vrandečić je bila tri koplja iznad ostalih.
...ma šta tri - deset.

edit : Xenia je bila na relaciji Ri - Zg, ona je valjda bila iz Zg, ostali iz Ri - a momčića su posprdno zvali Robert De Funčić pošto se malo ložio na De Nira
Bili Piton Bili Piton 20:38 07.01.2010

Re: zene i new wave



Vrandecic flertuje - pow wow - dobra svirka



Tako je - Robert Funcic, mislim da je imao jednu obrvu
Lionsgate Lionsgate 21:00 07.01.2010

Re: zene i new wave

Nasli se metuzalemi i prisecaju se
Bili Piton Bili Piton 21:02 07.01.2010

Re: zene i new wave



A ti ako ne mozes da ih pobedis - a neces moci - pridruzi im se
Lionsgate Lionsgate 21:09 07.01.2010

Re: zene i new wave

pridruzi im se


Tesko, Yu-scenu sam sporadicno pratio, jeste da se prisecam imena iako ih nisam cuo 25-30 god . . .
Eto, kroz maglu se secam stare Zane (jos pre onog narodnjakla - Dodirni mi kolena) jer sam kao svez titov omladinac prisusustvovao koncertu iste organozovanom posle sleta za Dan mladosti . . .

EDIT. Imena i stvari se prisecam samo uz tudju pomoc, eto kad pisete kazem jbt. pa i ja sam cuo za njih . . .
maksa83 maksa83 21:16 07.01.2010

Re: zene i new wave

Gde su zene u jugoslovenskom new wave-u?

Cacadoo Look, pa ako hoćete - Boye (doduše malo kasnije osamdesete).
Bili Piton Bili Piton 21:18 07.01.2010

Re: zene i new wave

Lionsgate


Eto, kroz maglu se secam stare Zane (jos pre onog narodnjakla - Dodirni mi kolena) . .


To je jedno od mojih najvecih zivotnih razocaranja (razocarenja?) - jer su prvi singlovi Zane (Nastavnica, Deda, Leto/Snovi od slame etc) bili totalno za mene - ekscentricni i muzicki interesantni do jaja. I prvi album je bio razrada toga. I onda - fras, Dodirni mi kolena, bio sam bukvalno besan sto su se prodali u komercijalu, odmah prestao da slusam i kupujem.



Unfuckable Unfuckable 21:32 07.01.2010

Re: zene i new wave

da, prvi album Zane je zvučao jako dobro.
Ta '81 meni ostaje upamćena po dešavanjima koja su besomučno plavila moju lobanju
(što će posle biti isporučeno u vidu Born to be a Shonjo),
po - vremenski skoro podudarnim - nastupima Bijelog Dugmeta ( + Iron Maiden) na Hipodromu i Azre koja definitivno, od ničega postaje nešto u sred SKC
(sa prvobitno ugovorena 3, broj zakazanih koncerata se povećava na 5, da bi završilo sa 7),
po, sada sasvim manifestnoj hiperprodukciji narečenog Džonija
(u tom jesenjem momentu '81 ima objavljen Beli, dupli Sunčana strana i trostruki live Ravno do dna),
po nailasku trenda / voza "live" albuma koji Bregović spretno hvata u letu isporučujući osrednji, ali svakako zanimljiv "5.april '81", a "ovako - se - to - radi" - pečat udara Štulić spomenutim trostrukim živim
(tu je Film povukao nogu sa onim mini lp)
i po početku "dešavanja" na Kosovu.
Doctor Wu Doctor Wu 21:33 07.01.2010

Re: zene i new wave

Boye

Uuuuuuuu, ispravka u vezi najbolje stvari svih vremena.
Doctor Wu Doctor Wu 21:36 07.01.2010

Re: zene i new wave

To je jedno od mojih najvecih zivotnih razocaranja (razocarenja?) - jer su prvi singlovi Zane (Nastavnica, Deda, Leto/Snovi od slame etc) bili totalno za mene - ekscentricni i muzicki interesantni do jaja. I prvi album je bio razrada toga. I onda - fras, Dodirni mi kolena, bio sam bukvalno besan sto su se prodali u komercijalu, odmah prestao da slusam i kupujem.

Iz'elo ih belo.
Kako se zvao onaj Englez sto im je radio produkciju i svirao sax: Peacock, tako nekako?
Unfuckable Unfuckable 21:41 07.01.2010

Re: zene i new wave

ček' bre, tu je pos'o radio Tini Varga, ne?

aaa Pol Pinjon
Doctor Wu Doctor Wu 21:42 07.01.2010

Re: zene i new wave

i po početku "dešavanja" na Kosovu.

Pocetak marta, bese li? Dan studenata, ili tako nekako.
Kad je Dolanc (Slovenac) poslao Andriju Silica (Hrvata) da sredi stvar dole.
Ali Srbi ispadose najveci krvnici.
Doctor Wu Doctor Wu 21:44 07.01.2010

Re: zene i new wave

ček' bre, tu je pos'o radio Tini Varga, ne?

Ne, Tini Varga je dosao posle sa svojim cuvenim heroinskim wall of sound (on je radio i Film).

Mada, da budem iskren, ja stvarno nemam ni jednu jedinu domacu plocu (osim Jasara, naravno), tako da se samo foliram po onome sto sam popamtio s radija i procitao u Dzuboksu. U stvari, lazem. Imao sam prvi album Boe (sa Nocne sjene). Oni su mi se bili strasno svidjali.
Lionsgate Lionsgate 21:46 07.01.2010

Re: zene i new wave

i po početku "dešavanja" na Kosovu.

Par godina po tim desavanjima u gore vec spomenutoj kasarni u Trebinju dva pankera (jedan iz Splita a drugi iz Zemuna) poceli da svrljaju grafite po zidovima kantine. Isarase oni tako sa A-symbolom zgradu i napravise opstu uzbunu - oficir za bezbednost kasarne dokucio da albanska iredenta svrlja parole i siri anarhiju
maksa83 maksa83 21:53 07.01.2010

Re: zene i new wave

Ako sme jedno banalno glasanje - naj-solo-bas-deonica na ovim prostorima - Kako Bubanj Kaže (link narihtan da krene tačno odande). Inače, stojim tvrd da je njihov album Distorzija totalno asta cojones. Ako može i jedan corny momenat (svu odgovornost bacam na Papeta koji nas je bacio tekstom u ovo njanja raspoloženje) - kad sam uspavljivao starije dete dok je bilo malo shvatio sam da ne znam nijednu krštenu uspavanku i onda sam mu pevao Kapetana Esida. Radilo pos'o.
Doctor Wu Doctor Wu 21:58 07.01.2010

Re: zene i new wave

kad sam uspavljivao starije dete dok je bilo malo shvatio sam da ne znam nijednu krštenu uspavanku i onda sam mu pevao Kapetana Esida. Radilo pos'o.

Sjajno. Dostojno Nurse Jackie.
Inace, meni je stvar svih stvari Orgazma Dokolica.
To je, koliko se secam, sa Lisca prekriva Lisabon, drugi album.
pape92 pape92 22:01 07.01.2010

Re: zene i new wave

i onda sam mu pevao Kapetana Esida. Radilo pos'o.


Majstore.

Lina mi je postalo omiljeno ime u to vreme. Čak sam više obratio pažnju na neku komšinicu koja se tako zvala.
vishnja92 vishnja92 22:04 07.01.2010

Re: zene i new wave

Lisce prekriva Lisabon

Bili Piton Bili Piton 22:10 07.01.2010

Re: zene i new wave

Wu - u pravu je Anfak i za Pola Pinjona i za Tinija Vargu. Njegov studio u Svedskoj....imao je taj pomalo kartonski zvuk (Boa, Aerodrom, posle Zana Nimani solo) - ali se on lozio da producira i trudio oko svake stvari pa bi to na kraju uspelo.

drug.clan drug.clan 22:12 07.01.2010

Re: zene i new wave

ej bre kako ste krenuli i lepu brenu cete proglasiti za new wave ili Cacadoo Look za krajnji domet muzicke scene

ja sam samo rekao da kod nas ni jedna zena nije bila ono sto su bile zene u
Blondie, Runaways, Berlin, Eurytmics ili Neni
mislio sam na "front woman" - neko ko po kome se bend prepoznaje ....

to sto ste vi pobrojali ili nije front woman ili nije new wave ili su u pitanju drugo i trece razredni bendovi koji se ne mogu porediti sa onim bendovima koje je pepe pobrojao u blogu ili u nekim slucajevima nije sigurno da su u pitanju zene

no bilo kako bilo niko nije ni pokusao da objasni zasto nema zena vec poceste ubedjivati kako je bilo "mnogo" ....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana